Op F1TV hadden ze het erover dat RBR 2 sets minder soft heeft dan bv Ferrari. Daarnaast zijn de banden die ze willen hebben al 8 weken voor de race doorgeven aan Pirelli. Dat de C3 in Azerbeidzjan niet zou werken wisten ze dus nog niet zo net na de GP in Australië.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:31:
Reden waarom Max niks doet met soft tyres setje? Aangezien dat vorige race het probleem was lijkt me dit handig te testen...
Grappig dat Ferrari altijd die snelste rondes lijkt te willen hebben in de FPs.
Mijn boefje is liev!
Prettige commentator trouwens
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik snap niks van de tijden die nu worden weergegeven...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het is al aangepastSpotmatic schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:41:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het updatet net. De live timing is weer eens kapot tijdens de trainingen.Spotmatic schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:41:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verstappen nu op softs
No matter the age, never lose the Kramer inside
Die 'AUDIO UP' ronde is echt enorm cringy, benadrukt juist hoe slecht die motoren klinken terwijl we nu allemaal zouden moeten genieten aldus FOM.
Dat is niet de safety car hè.YakuzA schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:15:
Hopelijk wordt dit de enige Mercedes die in de race op kop rijd (a la 2016)
Mweh, rijd nu rondje op soft, maar houdt niet over volgens mij.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:31:
Reden waarom Max niks doet met soft tyres setje? Aangezien dat vorige race het probleem was lijkt me dit handig te testen...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het zal misschien aan mijn oren liggen, maar ik hoor geen verschil behalve dat Rik Winkelman even stil is?-ION- schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:45:
Die 'AUDIO UP' ronde is echt enorm cringy, benadrukt juist hoe slecht die motoren klinken terwijl we nu allemaal zouden moeten genieten aldus FOM.
Weddings are basically funerals with cake.
Ik denk dat ze bedoelen dat je het volume van je televisie wat harder moet zetten. Ik hoor namelijk ook geen verschil.Robinvdh5 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:47:
[...]
Het zal misschien aan mijn oren liggen, maar ik hoor geen verschil behalve dat Rik Winkelman even stil is?
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 10-05-2019 15:48 ]
Naar een Fins baartje.
Mijn boefje is liev!
*Mario stem* Dieh bandeh zijn zo al dente als dieh spaghettie"
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gelukkig zit brundle ook lekker door de boordradio heen te lullen. Hou dat scherm ff in de gaten ofzo...

Rijdt die in een rode auto?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Het is luider. Verschrikkelijk imho. En blijkbaar moeten de commentatoren dan contractueel verplicht stilhouden.NotSoSteady schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:48:
[...]
Ik denk dat ze bedoelen dat je het volume van je televisie wat harder moet zetten. Ik hoor namelijk ook geen verschil.

een treffende spreuk
Haas lijkt het tempo vooralsnog ook wel gevonden te hebben.
[ Voor 39% gewijzigd door Wom op 10-05-2019 15:50 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verhip, was het die niet geboende Ferrari? Dacht straks dat Bottas 'm in de weg zat.
Mijn boefje is liev!
Je zou haast denken dat het lek boven isWom schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:50:
Haas lijkt het tempo vooralsnog ook wel gevonden te hebben.
Al vaak gehoord dat Jack en Olav in FP3 er dan gewoon doorheen pratenpro_6or schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:50:
[...]
Het is luider. Verschrikkelijk imho. En blijkbaar moeten de commentatoren dan contractueel verplicht stilhouden.
Brundle stond in een bocht. Moeilijk op een schermpje kijken danMikeyMan schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:49:
Gelukkig zit brundle ook lekker door de boordradio heen te lullen. Hou dat scherm ff in de gaten ofzo...
Blijft een nadeeltje van F1TV. Sky wil tijdens FPs nog wel eens hun eigen ding doen. Dus Brundle die met cameraman langs circuit loopt en dan 'daarheen' gaan. Als Sky kijker heb je dan de FOM feed dus helemaal niet meer en die wisten niet eens dat er een boordradio van langzaam rijdende Verstappen was.
Als ik mij herinner liep de Haas ook lekker tijdens de tests. Volgens mij ligt Barcelona Haas wel lekker.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nope, was LecJB schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:51:
[...]
Verhip, was het die niet geboende Ferrari? Dacht straks dat Bottas 'm in de weg zat.
Weddings are basically funerals with cake.
"Verstappen 📻 I lost the power suddenly, Its going down, I was accelerating and the power was going down"
Verwijderd
Wat een drama weekend tot nu toe.ppbruins schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:53:
"Verstappen 📻 I lost the power suddenly, Its going down, I was accelerating and the power was going down"
Je doet je naam geen eer aan
Ik vind dat juist wel fijn. Eerste half uur naar Ziggo gekeken, maar dat is toch wel behoorlijk saai tijdens de vrije trainingen.RobertMe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:52:
[...]
Brundle stond in een bocht. Moeilijk op een schermpje kijken dan
Blijft een nadeeltje van F1TV. Sky wil tijdens FPs nog wel eens hun eigen ding doen. Dus Brundle die met cameraman langs circuit loopt en dan 'daarheen' gaan. Als Sky kijker heb je dan de FOM feed dus helemaal niet meer en die wisten niet eens dat er een boordradio van langzaam rijdende Verstappen was.
Vind het ergens wil ironisch dat ze elke fout van een coureur laten voorafgaan door een filmpje waarin ze zo stoer mogelijk de lens in proberen te kijken.
PSN: Sluuz
Uitgaande van Mercedes die altijd nog een beetje sandbagging doet tijdens de FP's, weer een 1-2 dus.
En dan is het weekend nog niet eens begonnen!
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik vind het prima als de F1.5 een beetje aandacht krijgt zondag.Franco10 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:04:
Uitgaande van Mercedes die altijd nog een beetje sandbagging doet tijdens de FP's, weer een 1-2 dus.
Of een moessonregen halverwege de race, maar die kans is volgens ome google 0% helaas.Spotmatic schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:06:
[...]
Ik vind het prima als de F1.5 een beetje aandacht krijgt zondag.
Qua informatie is het natuurlijk een stuk beter. Maar Sky F1 kijken en luisteren is wel fijner dan de world feed kijken met Sky commentaar (F1TV dus). Want als Martin Brundle bij een bocht staat en vertelt hoe de coureurs daar doorheen gaat is het ook handig om het beeld daarbij te hebben, en F1TV heeft dat niet.NotSoSteady schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:56:
[...]
Ik vind dat juist wel fijn. Eerste half uur naar Ziggo gekeken, maar dat is toch wel behoorlijk saai tijdens de vrije trainingen.
Zo weet ik nu niet hoe Gasly door bocht 12 ging alsof hij zijn favoriete oma een knuffel gaf
Wat lopen jullie nou te piepen?
De punten worden zondag verdeeld en niet in de training hoor
De punten worden zondag verdeeld en niet in de training hoor
Och, die Japanners lossen dat wel op. Voor hetzelfde geld is het gewoon een mapping-probleempje bij Max :-)
Hadden ze het op Sky net erover dat ze bij Williams elk weekend het chassis wisselen tussen de coureurs? Nadat Kubica de eerste races klaagde over de onbalans in zijn auto hebben ze dat besloten zodat geen van beide een duidelijk voordeel heeft voor als er daadwerkelijk een chassis iets minder is dan de ander.
longruns van mercedes ook sneller dan Ferrari .... dat klinkt allemaal heel SPANNEND
https://f1manager.info/ranking/4605
1.22.8
Dus ook in de longruns ver weg van Mercedes. 2017 all over.
een treffende spreuk
Maar Ferrari is the team to beat... aldus Toto
Dat roept 'ie elke race, dus we kunnen de uitslag voor zondag al voorspellen.Mr.Whitewolf88 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:16:
Maar Ferrari is the team to beat... aldus Toto

Verwijderd
Positief. Mercedes en Ferrari aan mekaar gewaagd in longruns. Zou het dan toch eens spannend worden dit jaar?
Dan liever een 2016 all over againpro_6or schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:15:
1.22.8
Aan elkaar gewaagd?Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:18:
Positief. Mercedes en Ferrari aan mekaar gewaagd in longruns. Zou het dan toch eens spannend worden dit jaar?
RIC en GAS zijn vrienden aan het maken
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
Het zou maar iets van 0,4s per rondje in het voordeel van Mercedes zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:18:

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bensimpel schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:20:
Ric en gas even aan het racen 😂

Leek tbh alsof Gasly ruimte wilde maken en RIC daarna dezelfde richting koos
Dus ik begrijp van jullie dat ik zondag niet meer hoef te kijken. Mercedes op 1 en 2, daarna de Ferrari's en Max op p5.
Baku all over againDataGhost schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:

Zoals gezegd: ik kijk naar F1.5. De rest boeit dit seizoen even nietNotSoSteady schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:
Dus ik begrijp van jullie dat ik zondag niet meer hoef te kijken. Mercedes op 1 en 2, daarna de Ferrari's en Max op p5.
CorrectNotSoSteady schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:

Bensimpel
Positieve meneer
Nouja Ferrari zal wel weer een vreemde strategie hebben. 1. HAM. 2. BOT 3. VER.NotSoSteady schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:
😆 - Denk ook eens om ;)
Dat krijgt Ferrari strategisch vast niet voor elkaar.NotSoSteady schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:
Als GAS RIC langs wou laten activeert hij niet de DRS om ervoor te blijven. GAS zat al laaang op het rechte stuk, zonder DRS, ziet RIC steeds groter worden in zijn spiegel en activeert de DRS en gaat een verdedigende lijn rijden.DataGhost schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:
100% een move om ervoor te blijven dus.
Het wordt toch echt wel tijd dat de Ferrari's eens 1-2 pakken en b.v. Max op 3 om de Mercs nog enigszins in zicht te houden.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Haas gaat ook wel weer lekker met de nieuwe updates. Lijkt weer wat op hun pace tijdens de pre-season tests.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Vast wat nieuwe onderdelen van Ferrari gekocht.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:25:
Haas gaat ook wel weer lekker met de nieuwe updates. Lijkt weer wat op hun pace tijdens de pre-season tests.
Nou ik durf de plekken voor zondag wel alvast te verdelen vwb de 'top' 6. Mercedes lijkt alleen maar verder uit te lopen.

PSN: xMaurice93
Ik ga uit van een 1 HAM 2 BOT 3 VET 4 VER 5 LEC 6 GAS 7 tm/ 18 de rest 19 RUS 20 KUB
Stroll is een zeer toepasselijke naam aangezien hij meestal terug moet lopen ipv rijden.
Verwijderd
Klopt. Zoals de rest van dit seizoenNotSoSteady schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:
- DaniëlWW2
- Niet online
Je vergeet dat Ferrari altijd de strategie van een van haar coureurs verpest.NotSoSteady schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:
Vettel net toch gemiddeld 0,4 langzamer dan Bottas ....... en dan hebben we het nog niet eens gehad over de terug geschoefde Mercedes PU.s ... die gaan meestal pas open vanaf de Qualie.Mugwump schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:25:
[...]
Het wordt toch echt wel tijd dat de Ferrari's eens 1-2 pakken en b.v. Max op 3 om de Mercs nog enigszins in zicht te houden.
Dus hellaas ik zie het weer niet gebeuren.
Misschien heeft Ferrari er dit weekend wel voor gekozen om rond te rijden met zandzakken.
Is dit de eerste keer dat ze de namen achter op de stuur hebben? Of heb ik dit de vorige keer gemist..?
Heel benieuwd naar het interview met Max, want dit ziet er gewoon erg slecht uit

PSN: xMaurice93
Verwijderd
Dit is met grote afstand straks vijfde worden in de race. Pijnlijk.Maurice079 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:32:
Heel benieuwd naar het interview met Max, want dit ziet er gewoon erg slecht uit
Is het vandaag al over gegaanAri Gold schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:32:
Is dit de eerste keer dat ze de namen achter op de stuur hebben? Of heb ik dit de vorige keer gemist..?
Niet zo negatief, Max wordt 4de en niet 5de.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:33:
[...]
Dit is met grote afstand straks vijfde worden in de race. Pijnlijk.
Als max geen extra snelheid weet te vinden, zie ik hem zo maar weer 2 plekjes verliezen (HAAS) bij de start, waar die dan weer 7 rondjes lang tijd mee verliest. Longruns was MAX wel veel sneller als beidde Haas bolides.
[ Voor 16% gewijzigd door powah33 op 10-05-2019 16:37 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ok, ik kijk vanuit Nepal dus zit op de 600kbps-streamRobertMe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:24:
[...]
Als GAS RIC langs wou laten activeert hij niet de DRS om ervoor te blijven. GAS zat al laaang op het rechte stuk, zonder DRS, ziet RIC steeds groter worden in zijn spiegel en activeert de DRS en gaat een verdedigende lijn rijden.
100% een move om ervoor te blijven dus.
15 RUS 16 KUB en dan 4x DNF van RenaultMr.Whitewolf88 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:26:
Ik ga uit van een 1 HAM 2 BOT 3 VET 4 VER 5 LEC 6 GAS 7 tm/ 18 de rest 19 RUS 20 KUB
Ok, maar dan moeten ze hem daar vanuit de studio op wijzen toch? Doet zelfs Olav af en toe.RobertMe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:52:
[...]
Brundle stond in een bocht. Moeilijk op een schermpje kijken dan
Dat werkt voor het eerste zinnetje, niet voor de rest van het verhaalMikeyMan schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:46:
[...]
Ok, maar dan moeten ze hem daar vanuit de studio op wijzen toch? Doet zelfs Olav af en toe.
Sky zend niet altijd alle beelden (& audio) uit tijdens de FPs. Oftewel, op Sky Sports F1 zie je gewoon daadwerkelijk Brundle langs de baan staan, mogelijk met een split view waarin je met wat geluk de boordradio graphics ziet. Maar de audio van de world feed zit daar sowieso niet meer onder.
Bij F1TV pakken ze vervolgens de audio van de world feed, en de audio van het commentaar van Sky Sports F1 (dus zeg maar "wat op Sky Sports F1 is, maar dan zonder de world feed), en leggen die over elkaar heen. Dat dus gecombineerd met de beelden van de world feed. Daardoor dat dingen scheef gaan lopen.
Dat is hetzelfde als dat ze tijdens FPs regelmatig met camara door de pitstraat lopen, zoals dit keer DiResta deed. Daarbij wordt dan verteld wat er bv bij een team gebeurd "moet je kijken hoe..." op F1TV zie je daar niks van, maar op Sky Sports zelf dus wel. Zo heeft DiResta vandaag een heel verhaal verteld over de pitstops en hoe de coureurs altijd zo goed weten te stoppen, in combinatie met dat relatief nieuwe "systeem" van McLaren waarbij ze die twee bordjes hebben hangen aan de pitstop installatie die vanzelf omhoog gaat. Op Sky Sports zal dat vast ondersteund zijn geweest met de nodige beelden, maar op F1TV zie je die dus niet.
Overigens m.b.t. "daar kunnen ze op wijzen om stil te zijn". Dat was ook irritant bij de eerste races. Je had dan de vaste "mix" van commentaar audio en world feed audio. De world feed uiteraard zachter. Maar het gevolg was dat bij een boordradio de commentator regelmatig/meestal wel stil was, maar doordat het volume van de world feed een stuk zachter stond verstond je nog steeds niks van de boordradio. Waar de TV zender zelf/de commentator op dat moment dus aan de knopjes kan draaien om het volume van de world feed wat harder te zetten, maar F1TV de audio dus al van daarvoor "aftapt" (zonder world feed audio).
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zet in gods naam nu eens een echte driver in die auto Williams. Dan staan ze alsnog stijf onderaan. Maar Kubica is out of sync al jaren

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zouden ze hier nou een CnC machine voor gebruiken? 
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zo even dit topic door lezen, beetje druk op kantoor deze week.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Toen ik dit op TV zag wist ik wel weer meteen waarom ze voor aanvang van de FP MAG in de pitbox lieten zien toen die deed instappen. Eerst even een trapje neerzetten en daarna instappen.Jasphur schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:23:
Zouden ze hier nou een CnC machine voor gebruiken?
[Afbeelding]
"Officieel" zijn die trapjes er denk ik gekomen doordat de halo het moeilijker maakte om in te stappen. Maar met deze bargeboard area's is het ook onmogelijk om in te stappen doordat je niet meer kort bij de auto kunt staan.
RBR zit op FER niveau, met MER aan de horizon.
Tnx! Nuttige overzichtjes zo.
Wel een foutje in, de soft-tire pace van de mercedesen zitten in de 22'rs en niet de 23's.
Komt niet van mij vandaanBloodclot schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:33:
[...]
Tnx! Nuttige overzichtjes zo.
Wel een foutje in, de soft-tire pace van de mercedesen zitten in de 22'rs en niet de 23's.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat is alleen een foutje in de samenvattende kolom. De individuele rondes kloppen wel en ze staan in de samenvatting wel op de juiste plaats. Maker zal alleen vergeten zijn die ene twee 3en in 2en te veranderen.basvn schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:38:
[...]
Komt niet van mij vandaangevonden op reddit, maar denk plaats het hier! genoeg mensen die het leuk vinden!
een treffende spreuk
Good at spelling you say? Doet me denken aan vorig jaar.

Enig idee wat de bandenstrategie voor rbr wordt? Als ik naar dat overzicht iets eerder zie, geven ze 1sec toe op Mercedes met de mediums. Soft is nog wel te doen....
- DaniëlWW2
- Niet online
Weer dus de klassieker van Ferrari pakken, Mercedes gaat kansloos wegrijden...
Soft kwalificeren en wisselen naar mediums in de race. De banden hier zijn al hard. Verwacht geen bijzondere strategieën buiten uiteraard Ferrari die Leclerc zomaar weer onder de bus kan gaan gooien.De_Bastaard schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:19:
Enig idee wat de bandenstrategie voor rbr wordt? Als ik naar dat overzicht iets eerder zie, geven ze 1sec toe op Mercedes met de mediums. Soft is nog wel te doen....
druk je op die twitter link kijkje beetje door de reacties kom je deze tegen
https://twitter.com/GinzN...04896?ref_src=twsrc%5Etfw
lijkt me erop dat onze community manager het er goed voor heeft staan dit weekend @Ginz kan hij ons mooi van foto`s bedienenJep, net aangekomen in Llorett de Mar. Biertje op het balkon en daarna even zwemmen in zee. Morgen naar de kwalificatie lijk
Very well played, Fred 😉#SpanishGP @alfaromeoracing pic.twitter.com/LvWshRLdE4
— Formula 1 (@F1) 10 mei 2019
Nothing to see here
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.