Jammer dat het lijkt dat FER zijn betrouwbaarheid niet op orde heeft.
Benzine op? Al zou je denken dat de Ferrari gewoon op de olievoorraad door kan rijden.JB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:36:
[...]
Leek het niet op, afgaande op de mannetjes die aan kwamen lopen. Eerder dat ie stil viel voor hun box.
Op de onboard van VET zag je dat hij werd teruggeduwd - hij stond net voorbij de FIA weegbrug. Daarna werd hij de weegbrug op geduwd.
My guess is dat hij per ongeluk de brug voorbij is gereden waarna hij gestopt is oid?
My guess is dat hij per ongeluk de brug voorbij is gereden waarna hij gestopt is oid?
Het jammere is dat het data scherm in de app alleen de laatst gereden sectortijden laat zien en niet de snelste van de sessie.
Ik ben toch malle pietje niet!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
ECE voor Ferrari en Haas PU's. Alfa (nog) niet.
https://www.motorsport.co...cs-leclerc-issue/4368623/
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vraagje: in de voorgaande twee topics voor de F1 races heeft iemand een keer een site met statistieken geplaatst. Hierop werden analyses gedaan over de vrije trainingen en potentiële racepace. Enkel ik ben deze vergeten te favorieten.
Ik heb in de voorgaande twee topics gezocht en het algemene F1 topic (zoekwoorden: statistiek, numbers) + een aantal zoekopdrachten gedaan via Google. Ik kom er echter niet op.
Iemand die de link nog voor mij heeft?

Ik heb in de voorgaande twee topics gezocht en het algemene F1 topic (zoekwoorden: statistiek, numbers) + een aantal zoekopdrachten gedaan via Google. Ik kom er echter niet op.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik denk deze ?Panini schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:47:
Vraagje: in de voorgaande twee topics voor de F1 races heeft iemand een keer een site met statistieken geplaatst. Hierop werden analyses gedaan over de vrije trainingen en potentiële racepace. Enkel ik ben deze vergeten te favorieten.![]()
https://f1bythenumbers.com/
Verstappen over de koppeling:
[Streamable: 2019-04-12_03-34-15]
Verstappen over gearshifts:
[Streamable: 2019-04-12_03-24-42]
Vettel dist RP:
[Streamable: 2019-04-12_03-06-08]
Vettel dist RP:
[Streamable: 2019-04-12_03-06-08]
Mooi zeg hoe die mannen van FER bijspringen
edit:
Die filmpjes laden hier niet
Lokaal iets of bij meer mensen?
Die filmpjes laden hier niet
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 12-04-2019 09:53 ]
Mijn boefje is liev!
En zelfs de koeler van VET vandaan halen, om te helpenJB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:52:
[...]
edit:
Die filmpjes laden hier nietLokaal iets of meer mensen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Streamable linkjes werken wel, maar embedded hier laden ze be mij ook niet. Wellicht door ad blocker ?JB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:52:
[...]
edit:
Die filmpjes laden hier nietLokaal iets of bij meer mensen?
Volgens mij zelfs op verzoek van VETJB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:52:
[...]
edit:
Die filmpjes laden hier nietLokaal iets of bij meer mensen?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Teams helpen elkaar wel vaker met dit soort dingen. Werkt 2 kanten op natuurlijk, dus Ferrari krijgt deze geste wel weer een keer terug.
Ja ze zullen Kvyat inztten om Lewis bang te makenDJTimo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:00:
Teams helpen elkaar wel vaker met dit soort dingen. Werkt 2 kanten op natuurlijk, dus Ferrari krijgt deze geste wel weer een keer terug.

Hier duurt het een seconde of 30 voordat ze beginnen te spelen. Bij het openen in een nieuw scherm (als de link erbij staat) begint het afspelen wel direct.Plenkske schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:56:
[...]
Streamable linkjes werken wel, maar embedded hier laden ze be mij ook niet. Wellicht door ad blocker ?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik denk alleen niet dat het een goed idee is om meer lucht toe te voeren als het al in de brand staat. Eerst blussen lijkt me logischer.basvn schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:54:
[...]
En zelfs de koeler van VET vandaan halen, om te helpen
Dacht hetzelfde! Wakker het maar aan!Spookelo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:13:
[...]
Ik denk alleen niet dat het een goed idee is om meer lucht toe te voeren als het al in de brand staat. Eerst blussen lijkt me logischer.
Temperatuur verlagen van de schijven, zodat ze niet meer kunnen brandenSpookelo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:13:
[...]
Ik denk alleen niet dat het een goed idee is om meer lucht toe te voeren als het al in de brand staat. Eerst blussen lijkt me logischer.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Voor dat je afspeelt kunt je rechtsklikken en de url kopieren en in nieuwe tab openen. Nadat je erop geklikt hebt kan dat niet meer. Het embedden werkt hier ook niet (of duurt enorm lang)alexbl69 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:05:
[...]
Hier duurt het een seconde of 30 voordat ze beginnen te spelen. Bij het openen in een nieuw scherm (als de link erbij staat) begint het afspelen wel direct.
Ben ik trouwens de enige (vast wel) die zich stoort aan de te grote pet en kleding bij RAI
Verzuipt erin man 
Even de persconf van donderdag aan het terug kijken. Albon heeft pet van Kvyat op
Even de persconf van donderdag aan het terug kijken. Albon heeft pet van Kvyat op
[ Voor 27% gewijzigd door JB op 12-04-2019 10:27 ]
Mijn boefje is liev!
Dat is al jaren zo. Villeneuve had daar ook handje van. Overigens had je in de jaren 90 ook die enorme vesten die McLaren coureurs moesten aandoen tijdens persconferenties zodat de sponsoren nog groter in beeld kwamen. Dat zag er ook nooit uitJB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:25:
Ben ik trouwens de enige (vast wel) die zich stoort aan de te grote pet en kleding bij RAIVerzuipt erin man
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nieuwe voorvleugel Mercedes is illegaal en moet vervangen worden:
https://www.auto-motor-un...ontfluegel-gp-china-2019/
https://www.grandprix247....wing-for-china-not-legal/
Ben benieuwd of dit nog invloed gaat hebben op hun long-runs.
https://www.auto-motor-un...ontfluegel-gp-china-2019/
https://www.grandprix247....wing-for-china-not-legal/
Ben benieuwd of dit nog invloed gaat hebben op hun long-runs.
[ Voor 0% gewijzigd door Extigo op 12-04-2019 10:33 . Reden: typo ]
Haha, wordt iets over "gear number" gevraagd. Zegt VER doodleuk: "it's about the quality, I know I have 8 gears"..Razorbite schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:50:
Z'n engineer vraagt idd; About the gear number or quality?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:35:
[...]
Haha, wordt iets over "gear number" gevraagd. Zegt VER doodleuk: "it's about the quality, I know I have 8 gears"..
Je hoort Max denken.. wtf?
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 12-04-2019 10:42 ]
Ja denk dat ie misschien bedoelde te vragen of er een bepaalde gear als enige kuren vertoonde, of dat het om een algemeen quality issue ging ofzo..ArcticWolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:41:
[...]
Z'n engineer vraagt idd; About the gear number or quality?
Op zich kan ik me nog voorstellen dat je sommige bochten beter een versnelling hoger of lager kan nemen...ArcticWolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:41:
[...]
Z'n engineer vraagt idd; About the gear number or quality?
Zit daar met die nieuwe auto's in f1 2018 ook mee te rommelen... Eigenlijk sinds de hybride auto's... Vroeger was het doorjanken tot de toeren begrenzer voor het schakelen. Nu rijden ze in de bochten vaak een veel lagere versnelling.
Kvyat heeft nieuwe onderdelen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Heeft dat met de deployment van de ERS te maken? Al zou het koppel ook wel flink verschillen in de V6T motoren vergeleken met de V10 motoren.MikeyMan schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:45:
[...]
Op zich kan ik me nog voorstellen dat je sommige bochten beter een versnelling hoger of lager kan nemen...
Zit daar met die nieuwe auto's in f1 2018 ook mee te rommelen... Eigenlijk sinds de hybride auto's... Vroeger was het doorjanken tot de toeren begrenzer voor het schakelen. Nu rijden ze in de bochten vaak een veel lagere versnelling.
[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 12-04-2019 10:56 ]
https://www.motorsport.co...ange-honda-china/4368685/
Volgens mij alleen als precaution... ze weten dus niet of de huidige motor helemaal kapot is.
Spuit 11 warning. Iemand al gepost hier dat de endplates van de nieuwe MERC FW niet door de FIA keuring kwamen ?

De zij flapjes moeten de vleugeltjes volledig afdekken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik!loekf2 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:00:
Spuit 11 warning. Iemand al gepost hier dat de endplates van de nieuwe MERC FW niet door de FIA keuring kwamen ?
[Afbeelding]
Zie demo31051987 in "[F1 2019] Race 3 GP van China"
Blijkbaar hebben Red Bull en Williams ook al de voorvleugel moeten aanpassen, zelfde dingetje als bij Mercedes.
Verschil is wel dat beide teams al voor de training de aanpassingen hebben gedaan, en mercedes dus de trainingen met de 'foute' voorvleugel hebben gereden.
Verschil is wel dat beide teams al voor de training de aanpassingen hebben gedaan, en mercedes dus de trainingen met de 'foute' voorvleugel hebben gereden.
wel bijzonder, vorige races is daar wel mee geracet. blijkbaar nieuwe interpretatie.Twynn schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:09:
Blijkbaar hebben Red Bull en Williams ook al de voorvleugel moeten aanpassen, zelfde dingetje als bij Mercedes.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Omdat daarna pas door FIA een aanvulling is gekomen met de precieze specs, waar de andere 2 dit nu al hebben aangepast, kan best dat Merc gewoon nog even door is gegaan om wat extra info op te doen om hier verder op te gaan maar dan binnen de regels, voor hetzelfde geld werkt het helemaal niet en gaan ze weer wat anders proberen.YakuzA schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:16:
[...]
wel bijzonder, vorige races is daar wel mee geracet. blijkbaar nieuwe interpretatie.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nou, Vettel rijd eerst doodleuk de verplichte weegbrug voorbij en moet teruggeduwd worden (is dat wel OK, missen is missen toch) dus de Toro Rosso staat door de schuld van Ferrari zo lang te wachten dat zijn ongekoelde remmen fikken. Mooie geste.DJTimo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:00:
een treffende spreuk
Is ok, zolang hij maar stopt en niet bij het team aankomt/naar binnen rijd waar ze 10 kg extra in de auto kunnen gooienpro_6or schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:20:
[...]
Nou, Vettel rijd eerst doodleuk de verplichte weegbrug voorbij en moet teruggeduwd worden (is dat wel OK, missen is missen toch) ..
PSN
Dat deed Sjakie Nieuwstad ook altijd, vond ie lekkerder zitten.JB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:25:
Ben ik trouwens de enige (vast wel) die zich stoort aan de te grote pet en kleding bij RAIVerzuipt erin man
Even de persconf van donderdag aan het terug kijken. Albon heeft pet van Kvyat op![]()
Villeneuve dus.
Albon zijn moeder heeft die van hem achterovergdruktJB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:25:
Even de persconf van donderdag aan het terug kijken. Albon heeft pet van Kvyat op![]()
Lensent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:27:
[...]
Dat deed Sjakie Nieuwstad ook altijd, vond ie lekkerder zitten.
Villeneuve dus.

In de FE deed JV het ook nog steeds
Hij was in pits wel snellerSpotmatic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:24:
Ik weet het niet zo met GAS. RBR heeft immers ook gewoon de constructeurspunten nodig, al vanaf het begin van het seizoen.

De lange arm van de CJIB is ook in China voelbaar!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zag wel dat ze Vettel aan het terugduwen waren, maar heb gemist waarom. Neemt niet weg dat als je dan een foutje maakt, je je daar best nog verantwoordelijk voor mag voelen. Ze hadden ook niks kunnen doen.pro_6or schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:20:
[...]
Nou, Vettel rijd eerst doodleuk de verplichte weegbrug voorbij en moet teruggeduwd worden (is dat wel OK, missen is missen toch) dus de Toro Rosso staat door de schuld van Ferrari zo lang te wachten dat zijn ongekoelde remmen fikken. Mooie geste.
helemaal niet, want ik mis de administratiekostenSpotmatic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:51:
De lange arm van de CJIB is ook in China voelbaar!
OK, even gokken over de Q. Ik gok wederom op een P5 voor Max, en een P9 voor GAS. Ik geloof namelijk geen seconde dat ze er dit keer beter bij zitten. Mocht dat wel zo zijn en heeft Mercedes problemen in racetrim, dan zie ik VER echter wel weer op het podium staan.
O ja, al die close-ups van Ocon mogen wel achterwege blijven... Voor een simpele testrijder krijgt hij wel erg veel screentime...
O ja, al die close-ups van Ocon mogen wel achterwege blijven... Voor een simpele testrijder krijgt hij wel erg veel screentime...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Met 100 euro per km te hard hoeft dat ook nietdr.lowtune schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:03:
[...]
helemaal niet, want ik mis de administratiekosten
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
*knip* Populistisch off-topic
[ Voor 88% gewijzigd door naitsoezn op 12-04-2019 12:59 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nouja, ERS of niet, ze zullen ongetwijfeld vooral kijken naar het gecombineerde koppel.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:50:
[...]
Heeft dat met de deployment van de ERS te maken? Al zou het koppel ook wel flink verschillen in de V6T motoren vergeleken met de V10 motoren.
Maar Tractie zal ook meespelen. Soort van shortshiften zeg maar.
En wellicht ook het benzineverbruik. Hoe lager de toeren hoe minder verbruik?
Heeft iemand een langer/beter filmpje gevonden van het pits-incident tussen Vettel/Kvyat?
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 12-04-2019 12:41 ]
Wilde het ook al posten haha! Echt mooi momentjeCyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:35:
[...]
Haha, wordt iets over "gear number" gevraagd. Zegt VER doodleuk: "it's about the quality, I know I have 8 gears"..
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is niet echt rommelen. Je zit tegenwoordig gewoon met de V6T hybride welke een heel andere (bredere) power band heeft dan de oude hoogtoerige motoren. Bij elke bocht wil je bij het uitkomen op het ideale punt m.b.t. acceleratie in je power band zitten. Natuurlijk komt hier ook een stukje drivability bij kijken en de voorkeur van de betreffende coureur. Vroeger was het inderdaad vooral toeren janken, want hoe hoger de toeren hoe meer kracht je produceerde. Echter toen mochten ze ook het dubbele aan brandstofflow hebben.MikeyMan schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:45:
Op zich kan ik me nog voorstellen dat je sommige bochten beter een versnelling hoger of lager kan nemen...
Je blijft wel zien dat het gewoon dichterbij elkaar zit, ik vind het best leuk zo! Het is stuivertje wisselen.
Ik denk dat we een mooie quali en race gaan zien, wiehoe!
Ik heb geen idee hoe het werkt...TheBrut3 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:13:
[...]
Dat is niet echt rommelen. Je zit tegenwoordig gewoon met de V6T hybride welke een heel andere (bredere) power band heeft dan de oude hoogtoerige motoren. Bij elke bocht wil je bij het uitkomen op het ideale punt m.b.t. acceleratie in je power band zitten. Natuurlijk komt hier ook een stukje drivability bij kijken en de voorkeur van de betreffende coureur. Vroeger was het inderdaad vooral toeren janken, want hoe hoger de toeren hoe meer kracht je produceerde. Echter toen mochten ze ook het dubbele aan brandstofflow hebben.
Maar is de powerband kort gezegd niet gewoon een rechte (horizontale) lijn vanwege de MGU-K/H? Met enkel een turbo zal je een fluctuatie zien maar de MGU-H helpt de turbo constant te houden (naar mijn weten) en de MGU-K vangt de "fluctuatie" op van de ICE/Turbo.
Tenzij Bottas weer eens een wedstrijd wintSpotmatic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:09:

My best fake smileppbruins schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:31:
[...]
Tenzij Bottas weer eens een wedstrijd wint
[Afbeelding]
Anoniem: 1036995
Ferrari beter in de race, maar Max niet kansloos.Loekoe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:27:
Je blijft wel zien dat het gewoon dichterbij elkaar zit, ik vind het best leuk zo! Het is stuivertje wisselen.
Kortom, mits geen gekke dingen gebeuren zie ik Leclerc wel winnen en Hamilton en Max op podium
Het is net of dat Ferrari nog steeds teveel on the edge tijd met hun motor.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Nou, ik heb Vettel echt niet afgeschreven. Vorig weekend was het gewoon duidelijk dat Leclerc (en zijn crew) gewoon zijn zaakjes het beste op orde had. Dat is voorlopig nog niet het geval. Voor mij is het nog geen uitgemaakte zaak. Morgen zal Lewis waarschijnlijk een fabuleuze kwalironde rijd, maar de race...ik moet het nog maar zien.Anoniem: 1036995 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:58:
[...]
Ferrari beter in de race, maar Max niet kansloos.
Kortom, mits geen gekke dingen gebeuren zie ik Leclerc wel winnen en Hamilton en Max op podium![]()
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Wat zou eigenlijk het record zijn van de meeste overwinningen zonder ooit pole position te halen. Dan kan Max daar nog voor gaan.
Die heeft Verstappen zo te zien al:Spookelo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:15:
Wat zou eigenlijk het record zijn van de meeste overwinningen zonder ooit pole position te halen. Dan kan Max daar nog voor gaan.
https://www.racefans.net/...most-wins-without-a-pole/
Eddie Irvine had 4 overwinningen zonder pole position. Na Mexico vorig jaar heeft Verstappen het record overgenomen met 5 overwinningen en 0 pole positions.Spookelo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:15:
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Bizar dat Irvine ook nooit een pole heeft gepakt. Die heeft toch ook een paar seizoenen prima materiaal onder zijn kont gehad. Maar denk dat zijn toenmalige teamgenoot daar ook wel voor iets tussen zit
-Whats going on guys?koli-man schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:07:
[...]
Nou, ik heb Vettel echt niet afgeschreven. Vorig weekend was het gewoon duidelijk dat Leclerc (en zijn crew) gewoon zijn zaakjes het beste op orde had. Dat is voorlopig nog niet het geval. Voor mij is het nog geen uitgemaakte zaak. Morgen zal Lewis waarschijnlijk een fabuleuze kwalironde rijd, maar de race...ik moet het nog maar zien.
-These tires are done
-I got vibration in the tires
Zijn z'n code-zinnetjes om z'n party mode open te gooien tijdens de race en gaat ie weer vliegen
Is hier al meer over bekend? Of is dat al opgelost en/of geen issue uiteindelijk?Razorbite schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:50:
Verstappen over de koppeling:
Mijn boefje is liev!
Is zowieso een vrijdag bak dus morgen heeft ie dat issue niet meer.JB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:54:
[...]
Is hier al meer over bekend? Of is dat al opgelost en/of geen issue uiteindelijk?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ze hebben nog geen vrijdag bak... die komt pas beschikbaar als ze naar de volgende bak gaan.Bastie-88 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:57:
[...]
Is zowieso een vrijdag bak dus morgen heeft ie dat issue niet meer.
Maar de koppeling mogen ze sowieso vervangen.
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 12-04-2019 15:07 ]
Simpele testrijder? Hij is wel de kroonprins hè.Spotmatic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:09:
Reactie HornerArcticWolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:06:
[...]
Ze hebben nog geen vrijdag bak... die komt pas beschikbaar als ze naar de volgende bak gaan.
Maar de koppeling mogen ze sowieso vervangen.
Vrijdagbak
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Net zo een als Prins Charles. (Niet Leclerc-Moondust- schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:09:
[...]
Simpele testrijder? Hij is wel de kroonprins hè.
een treffende spreuk
Vreemd, ze mogen namelijk ook niet met een vrijdag motor rijden (mits deze al in de pool zit), dus waarom zou dat met een versnellingsbak wel mogen?
Omdat daar dus andere regels voor gelden. Een versnellingsbak moet 6 races en zaterdagen (of alleen de Q) achter elkaar meegaan. Als je eerder eentje wisselt en op zaterdag of zondag gebruikt, levert dat een gridstraf op. Verder, als je een DNF hebt, mag je zonder straf meestal de volgende race een nieuwe gebruiken.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:26:
[...]
Vreemd, ze mogen namelijk ook niet met een vrijdag motor rijden (mits deze al in de pool zit), dus waarom zou dat met een versnellingsbak wel mogen?
Omdat de regels voor versnellingsbakken anders zijn dan voor motoren.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:26:
[...]
PSN
Offtopic: http://crashstappen.com, gaat goed met deze stats haha
Mijnsinziens een erg positief record, want het betekent dat hij op racedagen meer uit de wagen haalt dan dat ie qua quali-pace in zich heeft.Tleilaxu schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:19:
[...]
Die heeft Verstappen zo te zien al:
https://www.racefans.net/...most-wins-without-a-pole/
Net als Irvine zeker? Ik zou het eerder een onzinrecord noemenBosmonster schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:39:
[...]
Mijnsinziens een erg positief record, want het betekent dat hij op racedagen meer uit de wagen haalt dan dat ie qua quali-pace in zich heeft.
Maar goed, zoals het artikel ook al duidelijk maakt, het is vast en zeker een record dat 'ie ook weer gaat kwijtraken.
Verstappen heeft ook de pech dat hij lange tijd met ongelijke middelen moest strijden. De party mode van Mercedes en Ferrari was niet te compenseren. Dat zal nu wel iets beter moeten gaan gok ik.
Ik ben benieuwd naar hoe Verstappen het op deze baan gaat doen. Er zal denk ik meer in zitten dan in Bahrein. Anyway, hier nog een mooie foto

Credits to Reddit

Credits to Reddit
En ook met Ricciardo als teamgenoot. Daniel presteert gewoon altijd zeer goed op straat circuits (in de RBR danWom schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:47:
Verstappen heeft ook de pech dat hij lange tijd met ongelijke middelen moest strijden. De party mode van Mercedes en Ferrari was niet te compenseren. Dat zal nu wel iets beter moeten gaan gok ik.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Pole Positions zijn ook niet allesSpookelo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:15:
[ Voor 5% gewijzigd door ThomasG op 12-04-2019 16:14 ]
Theoretisch lijkt me dat onmogelijk...ThomasG schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:13:
[...]
Pole Positions zijn ook niet allesTeo Fabi heeft in zijn carriere 3 pole positions gehaald, maar van de 64 races nooit aan de leiding gelegen.
Basement Bios ---- Exo-S
Je wordt pas geregistreerd als raceleider, wanneer je over de finishlijn komt. Na de start moet je dus eerst een ronde voltooien voordat je leidt. Als je dus altijd de start verkloot vanaf pole, kun je inderdaad nooit aan de leiding hebben gelegen.
Even snel de highlights gekeken, want vandaag weinig tijd. Positief voor RBR, en STR die ook behoorlijk leuk meedoen. Erg benieuwd hoe Mercedes zich verder gaat verhouden op dit circuit, het ziet er nog niet dominant uit, wat dus voor de kijkers een leukere race kan gaan worden.
Waiting on the world to change
En de Mercs mogen deze voorvleugel dus kennelijk niet gebruiken. Ben benieuwd wat dat nog voor effect heeft.pinda powerrr schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:29:
Even snel de highlights gekeken, want vandaag weinig tijd. Positief voor RBR, en STR die ook behoorlijk leuk meedoen. Erg benieuwd hoe Mercedes zich verder gaat verhouden op dit circuit, het ziet er nog niet dominant uit, wat dus voor de kijkers een leukere race kan gaan worden.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat klopt wel. Zie bijvoorbeeld ook M Schumacher, hij behaalde zijn eerste 5 overwinningen ook zonder pole position te hebben gepakt. Zijn eerste pole position kwam in Monaco 1994, deze gp won hij ook. Het is ook maar de vraag of hij in 1994 vele pole positions had gepakt als Senna niet verongelukt was.Wom schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:47:
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
https://youtu.be/leWJBiZaCf4 Linkje want FOM
Met Jack en Olav
Met Jack en Olav
[ Voor 54% gewijzigd door TinusTegengas op 12-04-2019 19:33 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Het is dat ik hier geen commentaar mag geven op Jack en Olav.......TinusTegengas schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:25:
[YouTube: Drivers And Pundits Re-Live F1's Greatest Moments | Race 1000]
Met Jack en Olav

-
Zeer vermakelijk stukje YouTube!TinusTegengas schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:25:
[YouTube: Drivers And Pundits Re-Live F1's Greatest Moments | Race 1000]
Met Jack en Olav
Wel leuk om weer eens wat andere gezichten voor de camera te zien.
Waiting on the world to change
Ik vond ze eindelijk een keer wel leuk eigenlijk! Of ze hebben het gewoon goed geëedit.Edd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:41:
[...]
Het is dat ik hier geen commentaar mag geven op Jack en Olav.......
- DaniëlWW2
- Niet online
Good guy Seb. 
https://twitter.com/deadlinex/status/1116609926632095744
Hij zag bij de weegschaal aan het einde van FP2 dat Albon zijn remmen in de fik stonden.
https://streamable.com/668ub

https://twitter.com/deadlinex/status/1116609926632095744
Hij zag bij de weegschaal aan het einde van FP2 dat Albon zijn remmen in de fik stonden.
https://streamable.com/668ub
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is wel echt sympathiek van die Ferrari monteurs!
Leuk om te zien ja 
Zouden ze het ook bij Mercedes gedaan hebben?
Zouden ze het ook bij Mercedes gedaan hebben?
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat doen ze gewoon daar. Eigenlijk meer dat Vettel op zit te letten en het ziet in zijn zeer kleine spiegel.talkatoo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:43:
Dat is wel echt sympathiek van die Ferrari monteurs!
Dus toch Ferrari (Inter)national Assistance?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik denk dat elk team dat gedaan zou hebben. De F1 is op sommige momenten socialer dan je denkt. Het is ook al eens gebeurt daar een team dingen uitleende aan een ander team. Bovendien is hier sowieso de algemene veiligheid in gevaar.
"When you grow up your heart dies"
Was het ook niet zo dat in de laatste tijd voordat Lotus werd overgenomen door Renault, er geen geld was voor het eten van de crew van Lotus en dat ze toen bij andere teams mochten eten?
Klopt. De monteurs zwierven overal ja.Juncto schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:12:
Was het ook niet zo dat in de laatste tijd voordat Lotus werd overgenomen door Renault, er geen geld was voor het eten van de crew van Lotus en dat ze toen bij andere teams mochten eten?
En toen Williams uitgebrand was in Spanje (2012? met de overwinning van Maldonado), toen hebben de teams ook enorm geholpen. Aangezien Williams echt bijna niks meer had.
Vind ik zo netjes, ondanks er miljoenen in het circuit omgaan, toch nog beetje denken aan de concurrentie.
Olav en Jack mogen geen 1-op1-interviews meer afnemen met de Renault-coureurs. Te negatief geweest

PSN: xMaurice93
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.