Maar daar zijn ze dan wel weer heel erg goed in, dat mag ook wel eens gezegd worden ...Kenhas schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:15:
[...]
Daarvoor zit er een plank onder. De titanium blokken hebben geen enkel ander nut dan vonken geven
"Mag dat gezegd worden?" "zetje01 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:21:
[...]
Maar daar zijn ze dan wel weer heel erg goed in, dat mag ook wel eens gezegd worden ...

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Heb je daar een bron voor? (aangezien er nu meerdere bronnen zijn voor het tegendeel)Kenhas schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:15:
[...]
Daarvoor zit er een plank onder. De titanium blokken hebben geen enkel ander nut dan vonken geven
[ Voor 10% gewijzigd door Tleilaxu op 29-03-2019 15:32 ]
Afhankelijk van de afstelling van de auto zal de bodemplaat vaak het asfalt raken en daardoor afslijten.sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:58:
[...]
Bij mijn weten zit daarvoor juist de plank onder de wagen. Maar ik kan het mis hebben.
De bodemplaat moet volgens de F1 regelgeving te allen tijde een minimumdikte van 10 millimeter hebben.
Volgens de regelgeving mocht je altijd al metalen onderdelen op gedeeltes van de bodemplaat plaatsen om ernstige slijtage te voorkomen ivm minimumrijhoogte.
Wat je sinds de eeuwwisseling zag was een omschakeling van titanium naar zware metalen zoals tungsten (tungsten slijt vele malen minder snel). Maar dat tungsten zorgde voor te veel gevaren als ook maar een klein deel van het zware metaal loskwam van de bodemplaat.
Dat was de grootste reden volgens mij om weer terug te keren naar titanium skids zodat er weer slijtage kwam op de bodemplaat en er minder kans was dat er schade werd veroorzaakt door de zware metalen. Als gevolg daarvan teams dus in sommige gevallen een veel dikkere plaat moeten installeren dan de minimale 10mm door slijtage tijdens de race. Want er wordt in parc ferme na afloop van de race weer gecontroleerd op minimumdikte van de bodemplaat en minimumhoogte van de wagen.
Met de huidige hellingshoeken waarmee ze rijden is het voorste gedeelte helemaal van titanium ter voorkoming van slijtage.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Het is FP1 maar, maar goed om te zien dat Gasly er beter bij lijkt te zitten dan in Aus, ook al was dat buiten zijn schuld.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Vergeet niet dat je kan simuleren wat je wilt, het gevoel in een auto is toch net wat anders. Hij heeft even wat tijd nodig om de auto op zijn rijstijl aan te passen.Maarten_E schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:36:
Het is FP1 maar, maar goed om te zien dat Gasly er beter bij lijkt te zitten dan in Aus, ook al was dat buiten zijn schuld.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nee, dat vergeet ik ook zeker niet.asing schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:41:
[...]
Vergeet niet dat je kan simuleren wat je wilt, het gevoel in een auto is toch net wat anders. Hij heeft even wat tijd nodig om de auto op zijn rijstijl aan te passen.
Nu heeft hij wel het voordeel dat hij vorig seizoen al met Honda reed, maar natuurlijk zal de RB anders rijden dan de TR. Daarom vind ik minder dan 2/10 zeker niet slecht na wat weken testen en één GP.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zeg dat maar tegen verstappen toen hij voor het eerst in een RB zatasing schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:41:
[...]
Vergeet niet dat je kan simuleren wat je wilt, het gevoel in een auto is toch net wat anders. Hij heeft even wat tijd nodig om de auto op zijn rijstijl aan te passen.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Verschil tussen top en subtop.Soggney schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:47:
[...]
Zeg dat maar tegen verstappen toen hij voor het eerst in een RB zat
edit: een excel doc delen wordt een rommeltje.. sorry.
[ Voor 89% gewijzigd door Apache4u op 29-03-2019 15:53 ]
Dat betekent, stam + t .
Dat en Kvyat werd ontslagen
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Die Ferrari ziet er toch heel vet uit onder dit licht
PSN: xMaurice93
Koude bandjes Kimi?
"When you grow up your heart dies"
Denken jullie dat alfa romeo de aansluiting met de subtop kan vinden dit seizoen
Niet op deze manierniekslebos schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:11:
Denken jullie dat alfa romeo de aansluiting met de subtop kan vinden dit seizoen

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Bottas eist zijn nummer 1 weer op
[ Voor 9% gewijzigd door SR8 op 29-03-2019 16:15 ]
Allemaal gescript door Netflix... Seizoen 2 Formula 1: Drive to Win.
Oeff... die Renault motor bij Sainz klinkt als een gillende Renault team chef die klem zit in een bankschroef
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Damn wat klinkt die renault in de mclaren slecht zeg op hoge toeren.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik hoop dat er een microfoon kapot is op die McLaren zeg.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zit je nu de Abiteboel te besodemieteren?loekf2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:16:
Oeff... die Renault motor bij Sainz klinkt als een gillende Renault team chef die klem zit in een bankschroef
Mijn boefje is liev!
De Renault klinkt echt als een gillende keukenmeid...
Doe mij de Honda maar met die lekkere diepe grom...
Zou niet durven hoor
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik zat net te denken. De grasmaaier is ook aanwezig hoor.sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:17:
Doe Renault klinkt echt als een gillende keukenmeid...
HAM paars in S1.
Breekt zijn rondje af. Zou het gaan knagensjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:18:
HAM paars in S1.
Mijn boefje is liev!
Hij glibberde wel flink op een bepaalde stuk.
Het zou zomaar kunnen dat Bottas iets gevonden heeft waarmee hij onder de huid van Hamilton gekropen is.
Op dit moment de eerste 12 binnen een seconde van de leider.
Lievere hond gekocht ?sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:21:
[...]
Hij glibberde wel flink op een bepaalde stuk.
Het zou zomaar kunnen dat Bottas iets gevonden heeft waarmee hij onder de huid van Hamilton gekropen is.
Wat valt er nou allemaal uit die remmen van die Stroll racing en TR, hele brokken remschijf ?
De auto van norris klinkt niet zo als ik het zo hoor maar dat was geen onboard.
Zo, nu niet meerzetje01 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:23:
Op dit moment de eerste 12 binnen een seconde van de leider.
[ Voor 5% gewijzigd door Hippocampus op 29-03-2019 16:29 ]
Ff wat brandstof uit de tanks zeker.
Gloryruns van Ferrari en iedereen staat weer op de seconde. Analyse zegt dat ze hard lopen maar de bochten met moeite nemen, vooral langzame bochten.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nu al sneller dan Q1 vorig jaar. Ferrari is al aan het Q simmen geslagen.
Bovendien rijden ze op softs en de rest niet (op een enkele backmarker na).
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik schakel net in, maar zeg het alvast, FP2 zegt niets!
Waiting on the world to change
Waarom kijken we eigenlijk...pinda powerrr schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:32:
Ik schakel net in, maar zeg het alvast, FP2 zegt niets!
Waarom rijden hun eigenlijk? (kunnen ze dit niet gewoon in de simulator doen?

- DaniëlWW2
- Niet online
Tja, ik heb het op een tweede scherm staan en doe ondertussen andere dingen.
Elkaar een beetje bezig houden met (conspiracy) theoriën

BOT gaat de baan op en gelijk de term, there goes the championship leader! Ja, joh.... (open deur)
Ik vind de Mercedessen helemaal niet zo stabiel. Je ziet Hamilton en Bottas echt vechten met die auto.
gewoon op de telefoon mee laten lopen, wegleggen, koptelefoon op en dan kan je nog wat werken erbijDaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:35:
[...]
Tja, ik heb het op een tweede scherm staan en doe ondertussen andere dingen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat wordt weer niks met die Honda, niet eens sneller dan Hulkenberg in de Renault...
Wie zit er in het junior Renault team? Verschil RIC en HUL is enorm, switchen maar!
RIC kan beter van helm switchen wat een gedrocht... Blijkt maar weer dat hij voor het geld gekozen heeft.
Heeft HUL zijn partymode al moeten/mogen aanzetten?
Vreemd zicht om Renault boven RB te zien staan
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Even gemist waarom GIO nog niet buiten is geweest, had die schade door die actie met HUL in fp1?
Oh, wel gereden al, beter kijken
Edit: waterlekkage dus.
Oh, wel gereden al, beter kijken
Edit: waterlekkage dus.
[ Voor 26% gewijzigd door Hippocampus op 29-03-2019 17:04 ]
Misschien heeft RB er meer brandstof in gestopt? Hulk heeft zn tijd later gezet en is véél eerder naar binnen gegaan.Soggney schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:44:
Het is FP2 geen Q1, daarnaast is de training nog geeneens afgelopen.Soggney schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:44:
Ik heb bij RBR altijd het gevoel dat ze zich concentreren op een race setup. FER en MER zijn steeds met de Q bezig...
Dit dus. Red Bull heeft dat de afgelopen jaren altijd gedaan. Op zich begrijpelijk natuurlijk want op zondag worden de punten verdeeld.Spotmatic schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:50:
Ik heb bij RBR altijd het gevoel dat ze zich concentreren op een race setup. FER en MER zijn steeds met de Q bezig...
Maar kwalificatie is wel heel erg belangrijk geworden, omdat inhalen moeilijker is geworden.
Zeker vooraan.
Zeker vooraan.
In Bahrein kun je echt prima inhalen.
Bovendien zijn DIT de omstandigheden waaronder de race verreden wordt (donker). Je kunt dus inderdaad maar beter met de race setup bezig zijn. Aan FP3 morgen heb je niet zoveel.sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:51:
[...]
Dit dus. Red Bull heeft dat de afgelopen jaren altijd gedaan. Op zich begrijpelijk natuurlijk want op zondag worden de punten verdeeld.
Bensimpel
Positieve meneer
op deze baan is het inhalen zeker makkelijker, Australie moet je niet naar kijken. Straatcircuit en vast circuit.albino71 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:52:
Maar kwalificatie is wel heel erg belangrijk geworden, omdat inhalen moeilijker is geworden.
Zeker vooraan.
😆 - Denk ook eens om ;)
Winkelman Winkelman Winkelman. De RBRs zijn beide veel langer buiten gebleven op de rode bandjes dan alle andere teams. Max was dan nog 7 tienden sneller dan Gasly en dan nog zegt hij geen goede run. Wat een vent.
Op de gele bandjes zaten ze er gewoon bij. Begint er aardig goed uit te zien denk ik.
Op de gele bandjes zaten ze er gewoon bij. Begint er aardig goed uit te zien denk ik.
[ Voor 17% gewijzigd door pro_6or op 29-03-2019 16:55 ]
een treffende spreuk
Verschil tussen HUL en Ric is tot zover best aanzienlijk
Samsung Flip 7
Rijdt Albon nou met maar een halve airbox cover?
RIC zal vast problemen hebben want hij staat wel heel lang binnen.
Verstappen had op de soft geel tov de medium in de eerste sector. Dus geen goede ronde gereden.pro_6or schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:54:
Winkelman Winkelman Winkelman. De RBRs zijn beide veel langer buiten gebleven op de rode bandjes dan alle andere teams. Max was dan nog 7 tienden sneller dan Gasly en dan nog zegt hij geen goede run. Wat een vent.
Voor degenen die het niet doorhebben: RIC is het probleem!sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:56:
RIC zal vast problemen hebben want hij staat wel heel lang binnen.
Winkelman, “nu gaan zometeen de longruns beginnen”
Tijdje later, Max komt naar buiten op zijn flink gebruikte softs, begint aan die long run in een 1:33, “Verstappen bezig aan een soort verkennende ronde” zegt hij.
Kom eens op man, hij is nu aan het longrunnen.
Tijdje later, Max komt naar buiten op zijn flink gebruikte softs, begint aan die long run in een 1:33, “Verstappen bezig aan een soort verkennende ronde” zegt hij.
Kom eens op man, hij is nu aan het longrunnen.
een treffende spreuk
Bensimpel
Positieve meneer
Teams lijken nu meer bezig met de long runs,
had ik al gezegd dat vrije trainingen niet zo veel zeggen?
had ik al gezegd dat vrije trainingen niet zo veel zeggen?
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee dus, als dat neplicht niet op de zilveren stier schijnt zorgt het ervoor dat het net lijkt alsof het heel donker is (zwart)Holkers schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:55:
Rijdt Albon nou met maar een halve airbox cover?
Die 1e run eerste sector op de gele bandjes zal heel goed zijn geweest van Max (en die was wél echt lowfuel) want de rode run was met een stuk meer benzine, getuige ook Gasly’s rondjes (en tijden).Tommy The Cat schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:57:
[...]
Verstappen had op de soft geel tov de medium in de eerste sector. Dus geen goede ronde gereden.
een treffende spreuk
Volgens mij rijd VER nu de snelste eerste sector op z'n bandjes 🙂
Samsung Flip 7
Kvyat is nog niet van zijn bijnaam af... lol @HAM.
Missionaris Spinnow.
(Schaamteloos gejat van Reddit)
Als er niks motorisch gebeurd wordt t een mooi weekend voor VER 🎉🎉🎉
Samsung Flip 7
Nou, de beste sectortijden voorspellen anders weinig goeds. M.i. valt er nog een hoop werk te verzetten
Dat logo mag er van mij meteen weer af ook. Wat doet dat ding een afbreuk aan de Ferrari.Spotmatic schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:10:
[...]
Missionaris Spinnow.
(Schaamteloos gejat van Reddit)
Wat is die helm van Ricciardo toch een lelijk ding in combinatie met de Renault. Ziet er echt niet uit.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik durf het haast niet te zeggen maar een spin is zo gemaaktdave1972 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:10:
Als er niks motorisch gebeurd wordt t een mooi weekend voor VER 🎉🎉🎉

(Afkloppen dan maar
overigens gasly weer achter Kvyat, hehe
Het gat tussen VER en GAS is dan ook veel te groot. Dat hij nu nog achter Kvyat staat kun je hem niet echt heel erg kwalijk nemen. Kvyat is al een flink doorgewinterde coureur die weet wat hij moet doen. Maar GAS zal deze en komende races flink aan de bak moeten.
Vind je ? Hij heeft met BOT de meeste rondes op de soft en max was per ronde sneller dan BOT ...overigens is max nu op geel 👍MikeyMan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:11:
Nou, de beste sectortijden voorspellen anders weinig goeds. M.i. valt er nog een hoop werk te verzetten
Samsung Flip 7
fOOT OSciLLATIOnHippocampus schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:12:
[...]
Ik durf het haast niet te zeggen maar een spin is zo gemaakt![]()
(Afkloppen dan maar)
Daar kijk ik niet van op, ik gun hem het beste maar dat beste is er sinds 2011 helaas van af.MikeyMan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:14:
Ja en kubica weer een ruime seconde achter Russell...
En dan nog, hij reed Heidfeld ook niet bepaald naar huis. Nu was dat geen oelenwapper maar zeker geen hypertalent.
[ Voor 18% gewijzigd door FirePuma142 op 29-03-2019 17:16 ]
Ik zeg dat ie er staat net als HAM en BOT durf bijna mn klauwen er voor in t vuur te steken 👍MikeyMan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:14:
Ja en kubica weer een ruime seconde achter Russell...
@dave1972 dat kan zijn, maar de rauwe quali pace lijkt toch achter te blijven.
Samsung Flip 7
Ik zal vast het hout opstapelendave1972 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:16:
[...]
Ik zeg dat ie er staat net als HAM en BOT durf bijna mn klauwen er voor in t vuur te steken 👍
Norris heeft problemen met de Renault motor.
De 1e dit weekend lol.
[ Voor 28% gewijzigd door Pierre op 29-03-2019 17:18 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Daar gaat de eerste Renaultmotor van het weekend.
Gelukkig heeft Abiteboul geld zat, dus een paar extra exemplaren bestellen kan geen kwaad.
Gelukkig heeft Abiteboul geld zat, dus een paar extra exemplaren bestellen kan geen kwaad.
[ Voor 48% gewijzigd door FirePuma142 op 29-03-2019 17:19 ]
De rode bandjes run was veel zwaarder getankt door beide bulls. Op geel zaten ze er toch gewoon bij (toen ze wél een evenlange run deden). Je ziet dan ook het verschil tussen Max en Gasly, met meer benzine is het moeilijker om snel te blijven gaan en Max maakt dán dus echt een verschil.MikeyMan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:11:
Vettels spin kwam ook een beetje door de low downforce FW. Max zijn long run pace ziet er geloof ik heel goed uit en inhalen met 3 machte drs zones gaat hier goed mogelijk zijn.
Ik zie het positief in en ik denk dat Max dat gaat bevestigen vanavond.
een treffende spreuk
Misfiring en low revs als ik het goed hoorde.
Ondertussen is VER heerlijk rondjes aan het rijden, hoor geen geklaag, of problemen.
(F1TV FP op de tv, onboard VER op de laptop)
Max is op dit moment ook sneller dan Vettel met de gele bandjes ...
Samsung Flip 7
Red Bull is veel onder de radar bezig volgens mij.pinda powerrr schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:21:
Ondertussen is VER heerlijk rondjes aan het rijden, hoor geen geklaag, of problemen.
Iets met zandzakken.sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:21:
[...]
Red Bull is veel onder de radar bezig volgens mij.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je schudt de rake observeringen wel uit de mouw zo op de vrijdagmiddagsjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:21:
[...]
Red Bull is veel onder de radar bezig volgens mij.
Zand genoeg in Bahrein.
Lekker toewerken naar de zondag... altijd leuk zo'n voorbereiding. Ik ben echt heel nieuwsgierig naar de kwalificatie.FirePuma142 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:22:
[...]
Je schudt de rake observeringen wel uit de mouw zo op de vrijdagmiddag
Ik moet mijn team en voorspellingen voor F1 manager nog bijwerken en dat is zo best lastig.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.