Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Mijn boefje is liev!
Ja, maar Renault denkt er misschien anders overDaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:40:
[...]
Ik dacht ook al. Die hele PU was kansloos verloren toen de vlammen eruit kwamen.
Dat valt dus wel mee. Zie ook Wom in "[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein". Foto zegt genoeg.Razorbite schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:42:
Ik blijf me verbazen dat die auto's hier nog de muur weten te raken (Max 2018, Lance 2019). Ik bedoel, je kan eerst de halve woestijn door voor je een muur tegen komt
[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 29-03-2019 12:43 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Dat zand glijdt best hoor...Razorbite schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:42:
Ik blijf me verbazen dat die auto's hier nog de muur weten te raken (Max 2018, Lance 2019). Ik bedoel, je kan eerst de halve woestijn door voor je een muur tegen komt
"When you grow up your heart dies"
Dat gaf ik toen ook al aan. Je zag het vuur, de schuren in de lak, de enorme rookontwikkeling aan alle kanten. Toen wist ik dat zowat de hele motor afgeschreven moest worden. Was de enige logische conclusie dat getrokken kon worden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:40:
[...]
Ik dacht ook al. Die hele PU was kansloos verloren toen de vlammen eruit kwamen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Tja, als de boel dusdanig gesmolten is dat je de boel niet eens meer kan monteren of opstarten, dan moet zelfs Renault accepteren dat een nieuwe PU nodig is.Plenkske schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:42:
[...]
Ja, maar Renault denkt er misschien anders over
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
www.steamloco.info
Dat ligt er maar net aan hoeveel pace je hebt om zaterdag goed te kwalificeren. Mocht P5/P6 het maximaal haalbare zijn dan heb je zondag meer aan een low downforce setup met 3 DRS zones..Lasmibalsingh schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:45:
De low downforce/drag achtervleugel dat op het chassis van Gasly is gemonteerd zorgt gewoon voor te weinig grip achteren en is denk ik ook niet nodig door de 3 DRS zones. Ik denk dat ze bij RBR nu al kunnen vaststellen dat de high downforce achtervleugel de vleugel is waarmee je dit weekeinde mee moet racen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Aangezien de baan een grote DRS zone is zou ik juist meer vleugel zetten. Die vleugel gaat gewoon open met DRS.Grimmie187 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:47:
[...]
Dat ligt er maar net aan hoeveel pace je hebt om zaterdag goed te kwalificeren. Mocht P5/P6 het maximaal haalbare zijn dan heb je zondag meer aan een low downforce setup met 3 DRS zones..
Oh en Max pakt even P1.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Bensimpel
Positieve meneer
Mmmja, Renault kennendeDaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:44:
[...]
Tja, als de boel dusdanig gesmolten is dat je de boel niet eens meer kan monteren of opstarten, dan moet zelfs Renault accepteren dat een nieuwe PU nodig is.

😆 - Denk ook eens om ;)
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
- DaniëlWW2
- Niet online
(ik snap wel dat het maar zo lijkt en denk absoluut niet dat Honda maar loopt te sandbaggen)
Dat dacht ik ook te zien ja!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:51:
Volgens mij heeft Gasly al een andere vleugel op zijn auto. Die leek wat forser te zijn en meteen 0,142 van Verstappen.
Weet iemand trouwens of Pirelli voor dit circuit al een tire gap plaatje heeft gemaakt. Wat is het verschil tussen de soft en medium
Je kan niet zeggen dat de motor er niet alles uithaalt wat er in zit (zat). Optimale verbranding
VTEC staat nog uitLoeWn schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:53:
Ben ik de enige die het vind lijken te klinken alsof die Honda maar op halve kracht rijd? Hij klinkt zo lekker kalmpjes alsof "ie maar 4000 toeren maakt.
(ik snap wel dat het maar zo lijkt en denk absoluut niet dat Honda maar loopt te sandbaggen)
Het verschil zal nog wel iets kleiner worden hoop ik. De baan wordt ook steeds sneller en schoner.Plenkske schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:56:
Bottas op softs en is bijna 3 tienden sneller dan Verstappen.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Trouwens HAM maakt wel veel foutjes..
Verder is het gat met de F1.5 nu dus nog steeds een seconde. Al had Ricciard nog wel een net rondje maar vanaf Norris zit alles op meer dan 1,5 seconde.
Renault heeft echter weinig aan een kwalificatie waar ze op een seconde van de top zitten, want dan rijden ze elke race in niemandsland.
[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 29-03-2019 12:58 ]
Yep, en dus snellere tijden. Pole tijd vorig jaar was 1:27.958sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:56:
[...]
Het verschil zal nog wel iets kleiner worden hoop ik. De baan wordt ook steeds sneller en schoner.
Hier overzichtjes van 2018: Wikipedia: Grand Prix Formule 1 van Bahrein 2018
[ Voor 27% gewijzigd door Plenkske op 29-03-2019 13:00 ]
Ik heb dat idee ook wel, dat ze nu gewoon wel wat snellere rondjes rijden, maar nog niet echt aan het pushen zijn.LoeWn schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:53:
Ben ik de enige die het vind lijken te klinken alsof die Honda maar op halve kracht rijd? Hij klinkt zo lekker kalmpjes alsof "ie maar 4000 toeren maakt.
Als ik Hamilton net in de laatste bocht van de baan zie schieten en zie hoe Bottas over de kerbs gaat, lijkt het erop dat Mercedes toch iets harder aan het pushen zijn.
-

Ik heb dan ook altijd het idee dat ze die auto wimpers hebben gegeven...
Je weet wel, zoiets als dit:
-
Gewoon wat kilootjes minder benzine, meer niet. Voor de italiaanse pers even rustig te houden.Martinspire schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:01:
Heeft Ferrari nu hun quali-mode gebruikt of zo? Ineens 0.9 sec ertussen
[ Voor 9% gewijzigd door koli-man op 29-03-2019 13:02 ]
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Dacht ik precies aan toen ik de beelden van RAI zagEdd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:01:
Altijd als ik de onboard vanuit de Alfa zie, zie je op de neus (aan beide kanten) 3 vinnen staan.
Ik heb dan ook altijd het idee dat ze die auto wimpers hebben gegeven...
Je weet wel, zoiets als dit:
[Afbeelding]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nee dit is de Ferrari van de winter testsMartinspire schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:01:
I served in a company of heroes.
Zou niet goed zijn, ze zitten nu 1 seconde sneller dan 2018Martinspire schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:01:
en uiteindelijk tijdens de qualificatie gingen ze naar 1.27 / 1.28 dus volgens mij kunnen er nog wel wat seconden vanaf.
There are no secrets, only information you do not yet have

dit was na 1 uur
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Was het niet de auto van Gasly gezien de kant van de garage? Dat Max gewoon bij Marko stond?sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:03:
De bodemplaat onder de auto van Max vandaan? Volgens Ziggo dan.
Engelse kant gaf aan dat het een geplande setup verandering is, inclusief achter ophanging.sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:03:
[ Voor 48% gewijzigd door SinergyX op 29-03-2019 13:08 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Klopt. Als ik de timing moet geloven is VER buiten, GAS binnen.Razorbite schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:07:
[...]
Was het niet de auto van Gasly gezien de kant van de garage? Dat Max gewoon bij Marko stond?
Ah, volgens Sky is het dus inderdaad VER. GAS staat ook binnen maar zijn auto staat niet op stelten.
[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 29-03-2019 13:10 ]
New er stond 33 op de autoRazorbite schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:07:
[...]
Was het niet de auto van Gasly gezien de kant van de garage? Dat Max gewoon bij Marko stond?
ik zie vanaf de bodemplaat allerlei mooie vonken. is dit nu niet snelheidsverlagend dat die plaat continue op de grond komt? Of maakt dat niet uit? of nemen ze het voor lief omdat anders teveel negatieve luchtdruk komt waardoor je nog langzamer gaat?
Gasly was ook in de garage geloof ik
[ Voor 9% gewijzigd door -ION- op 29-03-2019 13:10 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ooit gehoord van stemherkenningssoftware?SinergyX schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:07:
Blijft me verbazen dat er dus iemand bij de F1 nonstop commentaar zit uit te typen voor de ondertiteling van de F1 TVLeuk baan heb je dan
Maakt niet uit dat zijn speciale skid blocks van titanium. Ze vonken gewoon erg mooi en dat biedt wat extra spektakel.zeroday schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:09:
misschien een domme vraag, maar heb hem nog niet beantwoord zien worden ..
ik zie vanaf de bodemplaat allerlei mooie vonken. is dit nu niet snelheidsverlagend dat die plaat continue op de grond komt? Of maakt dat niet uit? of nemen ze het voor lief omdat anders teveel negatieve luchtdruk komt waardoor je nog langzamer gaat?
Aanpassingen aan de achterophanging, aldus het Engelse commentaar op de F1TV Pro streamsjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:03:
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Sterker nog, er zijn speciaal titanium platen op gemonteerd een aantal jaar geleden om extra vonkenregen te generen. Ziet er vet uit op beeld enzo..zeroday schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:09:
misschien een domme vraag, maar heb hem nog niet beantwoord zien worden ..
[YouTube: Max Verstappen using Honda V-TEC]
Dit gebeurt er als hij hem aanzet
beetje zelfpromotie, af en toe creatief met stomme filmpjes haha
ah nu we weten wat het is kunnen we het ook verder uitzoeken en be-lezensjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:10:
[...]
Maakt niet uit dat zijn speciale skid blocks van titanium. Ze vonken gewoon erg mooi en dat biedt wat extra spektakel.
Wikipedia: Skid block
;_)
Die zo accuraat is? Nee, niet van gehoord. (zelfs die van YouTube komt niet in de buurt).
Mijn boefje is liev!
Ik zie die onzin liever niet. Als ik vonken zie moet er iets mis zijn. Enkel voor de show zouden ze vanuit de wagens zonder Renault motor ook wel eens een rookbom af kunnen vuren.Grimmie187 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:10:
[...]
Sterker nog, er zijn speciaal titanium platen op gemonteerd een aantal jaar geleden om extra vonkenregen te generen. Ziet er vet uit op beeld enzo..
die vonken zien er gewoon niet uit. Zeker niet omdat het niets is.
alles kan off-topic
Eensch, moet dan altijd denken aan die botsauto's op de kermis met hun "antennes" tegen het dakAnkona schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Ik zie die onzin liever niet. Als ik vonken zie moet er iets mis zijn. Enkel voor de show zouden ze vanuit de wagens zonder Renault motor ook wel eens een rookbom af kunnen vuren.
Mijn boefje is liev!
Bensimpel
Positieve meneer
Vooral nu omdat er een of andere grote baas van Ferrari aanwezig isJB schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:18:
Max gaat nog even de snelste tijd zetten om Ferrari dwars te zitten
😆 - Denk ook eens om ;)
- DaniëlWW2
- Niet online
Die van YT is goed? Moet snel zijn, gratis, goedkoop en werkt met vele talen en vele accenten. Deze werkt met TV commentatoren die duidelijk zullen moeten spreken. Maakt het een stuk makkelijker lijkt me.SinergyX schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Die zo accuraat is? Nee, niet van gehoord. (zelfs die van YouTube komt niet in de buurt).
Sja, ik vind het ook nogal onzinnig. Maar zoals bekend is de FIA is niet vies van wat cosmetische ingrepen om meer kijkers te trekken..Ankona schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Ik zie die onzin liever niet. Als ik vonken zie moet er iets mis zijn. Enkel voor de show zouden ze vanuit de wagens zonder Renault motor ook wel eens een rookbom af kunnen vuren.
Volgens mij is dat een redelijk hardnekkig fabeltje, maar ik moet je de bron nog even schuldig blijven.Grimmie187 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:10:
[...]
Sterker nog, er zijn speciaal titanium platen op gemonteerd een aantal jaar geleden om extra vonkenregen te generen. Ziet er vet uit op beeld enzo..
De skidblocks en het materiaal hebben wel degelijk een functie: deze zitten er om te voorkomen dat de plank slijt en het materiaal is volgens mij omdat dit niet versplintert. Dat het mooie vonkjes geeft is bijzaak.
edit:
https://www.motorsport.co...ty-not-sparks-fia/454136/
[ Voor 8% gewijzigd door Tleilaxu op 29-03-2019 13:25 ]
Wat je wel mooi kan zien is hoe hard de wagens in de veren worden gedrukt. En dat levert weer hele mooie foto's op. Je hebt 100% gelijk dat het geen enkel technisch doel heeft. Het is 100% show.Ankona schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hmm, interessant! Even snel google-en levert het volgende op: https://www.bbc.com/sport/formula1/32375705Tleilaxu schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:23:
[...]
Volgens mij is dat een redelijk hardnekkig fabeltje, maar ik moet je de bron nog even schuldig blijven.
De skidblocks en het materiaal hebben wel degelijk een functie: deze zitten er om te voorkomen dat de plank slijt en het materiaal is volgens mij omdat dit niet versplintert. Dat het mooie vonkjes geeft is bijzaak.
Kan er alsnog niet helemaal uit opmaken of het nu vooral voor bescherming is bedacht of voor visueel vermaak..
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Persoonlijk vind ik het echt super mooi, zeker in avond races!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
En coureurs en teambosses waarvan aantal bijna onverstaanbaar zijnDaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:20:
[...]
Die van YT is goed? Moet snel zijn, gratis, goedkoop en werkt met vele talen en vele accenten. Deze werkt met TV commentatoren die duidelijk zullen moeten spreken. Maakt het een stuk makkelijker lijkt me.
Buiten dat, ik wilde initeel mijn F1 TV weer opzeggen omdat het weinig toevoegt aan Ziggo uitzending, maar ben nu best van het engels commentaar geworden, dus breder/accurater dan het Ziggo praatje.
A rule change has brought about the sparks, primarily as a safety precaution but secondly to make the races more pleasing to the eye.Grimmie187 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:26:
[...]
Hmm, interessant! Even snel google-en levert het volgende op: https://www.bbc.com/sport/formula1/32375705
Kan er alsnog niet helemaal uit opmaken of het nu vooral voor bescherming is bedacht of voor visueel vermaak..
Oftewel van origine was het een veiligheids-ding en daar hebben ze mooi gebruik van gemaakt om het allemaal wat mooier voor het oog te maken.
The purpose of making them out of titanium is threefold: Firstly, it’s safer, because if they do come off they are about a third of the weight of the existing ones. Secondly, the titanium wears some 2-2.5 times more quickly than the metal currently used. Thus cars will have to be run a little bit higher to manage wear and teams won’t be able to drag them on the ground quite as much as they have in the past. The third effect is that you will see a lot more sparks, which some people think will look a little more spectacular.” Bron
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
En Hulkenberg en Giovinazzi botsen.
Gelukkig pompen ze kevlar in Bahrein gewoon op uit de grond.
Pitstop oefenen denk ik.redfoxert schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:32:
Waarom stond GRO daar op full wet banden??
Hij moet ook gewoon zijn handen aan zijn stuur houdenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:31:
En Hulkenberg en Giovinazzi botsen.
-
- DaniëlWW2
- Niet online
Omdat ze die banden altijd krijgen en hier niet gaan gebruiken. Veel teams oefenen elke keer dat ze stoppen met banden wisselen. Kan je net zo goed de regenbanden pakken zodat de rest schoon blijven.redfoxert schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:32:
Waarom stond GRO daar op full wet banden??
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-03-2019 13:35 ]
Ja dat was best een rare actie, beetje zwaaien en boem.Edd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:33:
[...]
Hij moet ook gewoon zijn handen aan zijn stuur houden
Blijft toch over een seconde (buiten Stroll), al kunnen ze nu nog best zeer voorzichtig rijden wegens materiaaltekort, hopelijk als ze weer wat aan voorraad hebben, ze ook weer wat harder gaan rijden, zou je zeggen dat een goeie seconde nog te overbruggen is in dit seizoen.Martinspire schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:32:
Hmm, snelste tijden bij Williams zijn gereden op de mediums. Valt op zich nogmee dus?
Italiaan hé... Vond waarschijnlijk dat Hulk hem voorbij had moeten laten gaan, maar hem ophield door terug te gaan naar de lijn om de bochtencombinatie te halen.Hippocampus schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:34:
[...]
Ja dat was best een rare actie, beetje zwaaien en boem.
-
Verder zegt het natuurlijk niks maar RIC die weer stukje achter Hulk staat, zou hij al een beetje spijt hebben dat hij voor het geld is gegaan?
Allebei... Logos zijn weer in vol ornaat terug.Pompi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:39:
Iemand (ik weet even niet meer welke van de 2) van Ferrari rijd met een Mission Minnow sticker achterop zijn helm, gaan ze dit nou er steeds op doen en dan weer in andere landen er af halen?
Verder zegt het natuurlijk niks maar RIC die weer stukje achter Hulk staat, zou hij al een beetje spijt hebben dat hij voor het geld is gegaan?
een treffende spreuk
Ik denk dat RIC sowieso een hele taaie heeft aan HUL.Pompi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:39:
Iemand (ik weet even niet meer welke van de 2) van Ferrari rijd met een Mission Minnow sticker achterop zijn helm, gaan ze dit nou er steeds op doen en dan weer in andere landen er af halen?
Laatste is zeker geen slecht coureur en heeft tot aan de F2 eigenlijk alles wel gewonnen. Enige wat ontbreekt is een zitje bij een top team, want hij doet voor mij niet onder aan een BOT, RIC, RAI
Ah okay, viel mij maar bij een van de 2 op. Vind zo'n sticker terwijl de andere logo's gewoon op de helm gespoten zijn er echt niet uit zien.MikeyMan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:41:
[...]
Allebei... Logos zijn weer in vol ornaat terug.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:34:
[...]
Omdat ze die banden altijd krijgen en hier niet gaan gebruiken. Veel teams oefenen elke keer dat ze stoppen met banden wisselen. Kan je net zo goed de regenbanden pakken zodat de rest schoon blijven.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Merkte je ook goed tijdens Netflix documentaire. Best sneu dat HUL zich nog niet/nooit in een topteam heeft kunnen laten zien..JPM85 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:42:
[...]
Ik denk dat RIC sowieso een hele taaie heeft aan HUL.
Laatste is zeker geen slecht coureur en heeft tot aan de F2 eigenlijk alles wel gewonnen. Enige wat ontbreekt is een zitje bij een top team, want hij doet voor mij niet onder aan een BOT, RIC, RAI
Mijn boefje is liev!
Aan het begin van de SKY uitzending werd er ook al gezegd dat het eerder deze week ook geregend heeft en toen vroeg andere commentator ook verbaasd of dat echt zo was.
Ja het zijn skid blocks van titanium, maar ze zitten er niet omdat ze mooi vonken. Ze zitten er om te meten dat een wagen niet te laag bij de grond zit, want er is een minimum hoogte. Een wagen die te laag bij de grond zit heeft meer downforce en daardoor heb je een voordeel op de competitie. Het is ook een gevaar, want als je plots de downforce verliest kan je er onverwacht hard af vliegen. Of in een extreem geval een flip zoals de bekende van Dumbreck in Le Mans, maar daar zijn ook wat andere factoren voor nodig.sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:10:
Maakt niet uit dat zijn speciale skid blocks van titanium. Ze vonken gewoon erg mooi en dat biedt wat extra spektakel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Bij mijn weten zit daarvoor juist de plank onder de wagen. Maar ik kan het mis hebben.TheBrut3 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:45:
[...]
Ja het zijn skid blocks van titanium, maar ze zitten er niet omdat ze mooi vonken. Ze zitten er om te meten dat een wagen niet te laag bij de grond zit, want er is een minimum hoogte. Een wagen die te laag bij de grond zit heeft meer downforce en daardoor heb je een voordeel op de competitie. Het is ook een gevaar, want als je plots de downforce verliest kan je er onverwacht hard af vliegen. Of in een extreem geval een flip zoals de bekende van Dumbreck in Le Mans, maar daar zijn ook wat andere factoren voor nodig.

HUL en GIO moeten zich melden bij de FIA
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Daarvoor zit er een plank onder. De titanium blokken hebben geen enkel ander nut dan vonken gevenTheBrut3 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:45:
[...]
Ja het zijn skid blocks van titanium, maar ze zitten er niet omdat ze mooi vonken. Ze zitten er om te meten dat een wagen niet te laag bij de grond zit, want er is een minimum hoogte. Een wagen die te laag bij de grond zit heeft meer downforce en daardoor heb je een voordeel op de competitie. Het is ook een gevaar, want als je plots de downforce verliest kan je er onverwacht hard af vliegen. Of in een extreem geval een flip zoals de bekende van Dumbreck in Le Mans, maar daar zijn ook wat andere factoren voor nodig.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.