Staat Abiteboul naast je?Grimmie187 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:52:
Toffe race! Wordt een leuk seizoen zo.
* Grimmie187 gaat even een hoge brug zoeken..
Ik had gehoopt dat er nog 1 ronde geracet zou worden, maar helaas.Turbo-Puppy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:58:
Tja... bijzondere race die eindigd met een ongelooflijke dooddoener. Heb niet vaak gezien dat we finishen onder de SC... maar dat is het ook net niet.
Geniet er overigens wel van dat 3 van de 4 Renault’s de finish niet halen.
"When you grow up your heart dies"
Ik vind die "TV camera's kijken en luisteren mee" woordjes van Lewis altijd zo tenenkrommend, totaal geen waarde. Zoiets heeft pas waarde als er geen spots op staan, gewoon man tot man.
Hamilton heeft weer eens geluk gehad, niks meer, niks minder.
http://yor.minitroopers.com
Stand na race 2

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
18 auto's. McLaren gaat dan waarschijnlijk terug naar Honda...PWM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:02:
Snap niet dat mensen zo'n lol hebben om Renault. Ik vind het ook eikels. Maar mochten ze falen en zich terugtrekken, staan we over 2 jaar met 16 auto's op de grid. Daar heeft niemand wat aan.
Misschien toch maar Renault blijven want McLaren verdient de goede Honda niet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Doorrijden en extra ronde nadat de safetycar weg is. Als daarna weer een safety car valt voordat er 1 volle ronde is gereden, weer doorrijden en wachten tot die opgelost is. Indien 1 ronde na einde safety car geen safety car situatie, dan nog 1 rondje en afvlaggen.DataGhost schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:58:
[...]
En nu voor mensen die niet weten wat dat precies inhoudt?
Het is een mechanische teamsport en daar horen dit soort dingen bij. Jammer voor de coureur maar het is niet anders.ScrooLoose schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:58:
Het is altijd jammer als races beslist worden door incidenten, ongeacht wie er de dupe is of kan profiteren.
Het hoort er misschien bij maar ik denk dat iedereen liever een spannende race heeft met mooie gevechten dan dit.
"When you grow up your heart dies"
Red Bull genaaid door een Renault motorprobleem, wie had dat verwacht
Dit dus.
Als je zo vaak "geluk" hebt, is het volgens mij geen geluk meerYor schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:03:
Ik vind die "TV camera's kijken en luisteren mee" woordjes van Lewis altijd zo tenenkrommend, totaal geen waarde. Zoiets heeft pas waarde als er geen spots op staan, gewoon man tot man.
Merc en Hamilton zijn gewoon fucking goed, ja, dat is soms knap saai, maar met geluk heeft het weinig te maken.
People as things, that’s where it starts.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ach, als ze die vernieuwingen in budget cap en verdelen van de opbrengsten er door krijgen dan komen er hopelijk ook weer wat teams bij. Als Renault het niet beter voor elkaar krijgt dan is het ook maar de vraag of ze hier thuis horen.PWM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:02:
Snap niet dat mensen zo'n lol hebben om Renault. Ik vind het ook eikels. Maar mochten ze falen en zich terugtrekken, staan we over 2 jaar met 16 auto's op de grid. Daar heeft niemand wat aan.
Gamertag: FinrazielNL
Overigens wel vreselijk veel ‘sparks’ gezien deze race.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- DaniëlWW2
- Niet online
As is tradition.FunkyTrip schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:05:
Red Bull genaaid door een Renault motorprobleem, wie had dat verwacht
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat was wel beter geweest ja, zeker als de safety car "onterecht" was (zoals iemand hier ook al noemde). Alleen zal dat in de F1 inderdaad vooral kijken worden wie het dichtst bij de finish stilvalt zonder brandstof.toolkist schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:04:
[...]
Doorrijden en extra ronde nadat de safetycar weg is. Als daarna weer een safety car valt voordat er 1 volle ronde is gereden, weer doorrijden en wachten tot die opgelost is. Indien 1 ronde na einde safety car geen safety car situatie, dan nog 1 rondje en afvlaggen.
Maar jongens, wat is de regie slecht zeg. Het lijkt erop dat ze expres het ene blijven volgen om het andere dan in replays terug te laten zien. Jammer, want heb nu het gevoel dat ik een hoop gemist heb. Dat zal straks allemaal wel achter een pay wall te zien zijn
Nouja, hoewel ik het ook een vermoeiende comment vind hebben we vandaag wel echt geluk gehad met het motorprobleem van LEC. Desalniettemin is de keerzijde dat je er dan zelf ook wel écht moet staan als je tegenstander het laat afweten en daarin is Mercedes ijzersterk. Dat is inderdaad geen geluk.RobinHood schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:05:
[...]
Als je zo vaak "geluk" hebt, is het volgens mij geen geluk meer![]()
Merc en Hamilton zijn gewoon fucking goed, ja, dat is soms knap saai, maar met geluk heeft het weinig te maken.
Tesla M3LR '21
Nee, Omdat hij waanzinnig met zijn materiaal is omgegaan, en omdat zijn team hem een auto geeft die competatief genoeg is om mee te komen. Dat de auto niet de snelste op het circuit is betekend niet dat hij of zijn team geen podiums verdiend.Tim01 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:47:
[...]
Dus omdat hij beter is als Gasly verdient hij een podium. Max/RBR heeft op geen enkel punt dit weekend recht op een podium gehad
Voor Leclerc vind ik dit erg sneu, maar mechanische pech.. tjah, het hoort erbij. Nu is het leclerc.. later dit seizoen zal hamilton er een keer naast staan.. En honda zal vast ook nog wel een keer ploffen.
Ik vind het vrij hard om te zeggen dat iemand zijn podium niet verdient heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Temujin op 31-03-2019 19:09 ]
De sparks zijn er ook bij de andere races, maar daar zie je het niet vanwege het daglicht.Jasphur schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:06:
Overigens wel vreselijk veel ‘sparks’ gezien deze race.
[Afbeelding]
Die vleugel van VET was natuurlijk wel wat extra
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Er gebeurde ook wel héél veel hè!Tarabass schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:07:
Maar jongens, wat is de regie slecht zeg. Het lijkt erop dat ze expres het ene blijven volgen om het andere dan in replays terug te laten zien. Jammer, want heb nu het gevoel dat ik een hoop gemist heb. Dat zal straks allemaal wel achter een pay wall te zien zijn
Ricciardo zal ook nog wel ff nadenken met 2 dnf en alle Honda motoren voor de laatste Renault motor

Verwijderd
Na Brawn is er echt niemand meer geweest bij Ferrari die ook maar een beetje fatsoenlijk Engels kan spreken.
Dat probleem heeft Nascar natuurlijk ookDataGhost schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:07:
[...]
Dat was wel beter geweest ja, zeker als de safety car "onterecht" was (zoals iemand hier ook al noemde). Alleen zal dat in de F1 inderdaad vooral kijken worden wie het dichtst bij de finish stilvalt zonder brandstof.
Had het idee dat ik er deze race ondanks de nacht toch evht wel meer waren haha. Ook van Stroll in het begin.Chiron schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:08:
[...]
De sparks zijn er ook bij de andere races, maar daar zie je het niet vanwege het daglicht.
Die vleugel van VET was natuurlijk wel wat extra
Heb altijd al gezegd dat VER gerust 15 jaar F1 kan rijden en nooit kampioen kan worden. Dat kan alleen maar in de snelste auto. Straks gaat ie eindelijk alsnog naar Mercedes om daar op zijn sloffen kampioen te worden, dan zal je zien dat Honda eindelijk de auto echt in orde heeft en van RBR de snelste maaktPaulus07 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:06:
zal LEC nu eerder kans maken om WK te worden dan VER met een team als RBR?
Dit dus.
Je weet dat Brawn een Brit is en de rest allemaal Italianen?Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:08:
Na Brawn is er echt niemand meer geweest bij Ferrari die ook maar een beetje fatsoenlijk Engels kan spreken.
Max reëel. Verdiende geen podium met onze snelheid
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
En dat limiteert men om normaal engels te spreken?Rivanov schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:09:
[...]
Je weet dat Brawn een Brit is en de rest allemaal Italianen?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
So be it ... ik ga er ook geen geheim van maken uit morele overwegingen dat ik er gewoon keihard van zit te genieten dat ze uitvallen met een plof. Renault heeft deze hele gunfactor volledig aan zichzelf te danken en ook over hunzelf afgeroepen. Liever niet zonder Renault .. en zeker geen 16 auto's .. dit is prima zo. 20 auto's die starten waarvan 3 Renault's uitvallen. Ik ben gewoon tevreden.PWM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:02:
max is wel eerlijk met dat ze het podium eigenlijk niet verdiende
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Can't blame the accent..SinergyX schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:10:
[...]
En dat limiteert men om normaal engels te spreken?
Hebben, tijdens het interview van Plooij en VER, KVY en GIO nog even een woordenwisseling op de achtergrond? Zo ziet het er wel uit namelijk!
[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 31-03-2019 19:11 ]
Dat Vettel wel spint, en Hamilton niet in het onderlinge gevecht is natuurlijk ook een stukje klasse natuurlijk. of als het dat niet is, superieure eigenschap van de bolide van Mercedes.KlaasjeNL schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:54:
Buitengewoon irritant lucky Mercedes weer. Die spin van Vettel, anders had hij in elk geval Bottas achter zich gehouden. En Leclerc... Ik gun Lelerc de punten, maar dat de race precies lang genoeg duurt dat de Merc er beiden nog langs kunnen voordat er een door niemand verwachte SC de baan op komt... Dat verzin je niet. Is er überhaupt nog een neutrale kijker die Mercedes wat gunt?
Vooral Lewis reactie naar Leclerc toe, na de race toont denk ik dat Lewis een hele grote is. 5x wereldkampioen, maar wel erkennen dat Mercedes nog werk aan de winkel is. Daarbij ook Leclerc een hart onder de riem steken, vertellen dat het echt een grote zal worden, en feliciteren met het podium.
| live and give like no one else |
Staat er trouwens nog een straf op stilvallen zonder brandstof? Het lijkt me toch dat ze in FP's genoeg hebben kunnen zien qua verbruik? Sowieso kan ik me niet herinneren dat ik dit ooit eerder gezien heb.
Tot zover lijkt de overstap naar Honda RBR geen windeieren te leggen. Zeker, ze zijn de aansluiting met FER en MER een beetje kwijt, maar met een Renault in het achteronder zouden ze waarschijnlijk nog verder zijn afgezakt (DNF).
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Om na de race de kristallen bol maar eens op tafel te zetten:
Als de ferrari motor op vol vermogen het net/niet 1 weekend vol houdt, en geknepen langzamer is dan RB, voorspel ik een niet bijzonder spannend seizoen.
Als de ferrari motor op vol vermogen het net/niet 1 weekend vol houdt, en geknepen langzamer is dan RB, voorspel ik een niet bijzonder spannend seizoen.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Nee hoor, waarom zou daar een straf op staan?DataGhost schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:12:
Staat er trouwens nog een straf op stilvallen zonder brandstof? Het lijkt me toch dat ze in FP's genoeg hebben kunnen zien qua verbruik? Sowieso kan ik me niet herinneren dat ik dit ooit eerder gezien heb.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Vandaag is inderdaad wel iets meer geluk dan wijsheid, maar vaak genoeg dat het "geluk" van Mercedes geen geluk was, maar mechanische betrouwbaarheid, een goede coureur en een goede strategie + het nodige aanpassingsvermogen.London schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:08:
[...]
Nouja, hoewel ik het ook een vermoeiende comment vind hebben we vandaag wel echt geluk gehad met het motorprobleem van LEC. Desalniettemin is de keerzijde dat je er dan zelf ook wel écht moet staan als je tegenstander het laat afweten en daarin is Mercedes ijzersterk. Dat is inderdaad geen geluk.
En Ferrari laat het qua strategie nog wel eens afweten, en dan heb je een spinnende Vettel als eerste coureur

Italiaans is een wereldtaal, aldus Italië.SinergyX schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:10:
[...]
En dat limiteert men om normaal engels te spreken?
Italiaanse leerling van mij, ergens in de twintig, spreekt ook geen woord Engels

RIC nog 0 keer gefinished, extra gaatje erbij in de wand van de motorhome?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Kan mij wel races herinneren waarbij de top6 stuk voor stuk uitvielen(wegens tank leeg), maar dan heb ik het wel over eind 90 begin 90er jaren.DataGhost schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:12:
Compleet gekkenhuis was dat destijds.
Wat een race, wat een drama, wat een spectakel. Max zijn podium streak voorbij, en weer een podium verloren dankzij renault. Podium was niet verdiend geweest, maar heeft in het verleden ook vaak genoeg dezelffde pech gehad.
Balen voor leclerc, maar die komt er wel!
Balen voor leclerc, maar die komt er wel!
Omdat de FIA een monster moet kunnen nemen van de gebruikte brandstof?
Het ziet er niet heel gezellig uit daar. Zo te zien wil KVY in ieder geval GIO nog het een en ander bijbrengen over racen.Yonix schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:11:
Hebben, tijdens het interview van Plooij en VER, KVY en GIO nog even een woordenwisseling op de achtergrond? Zo ziet het er wel uit namelijk!
Verwijderd
Rosberg heeft een accent. Kimi heeft een accent. Vettel heeft een accent. Die Italiaanse team principals brabbelen maar wat in het rond.
Mijn gedachten ook ... hebben we hier naar een farcé van de Ferrari motor (lees: snelheid) zitten kijken? ... het zal blijken, maar ik weet ook niet welke kant het op gaat nu. Alsof ze hele weekenden in Q3 stand rijden om de boel bij te benen.Moofnor schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:13:
Om na de race de kristallen bol maar eens op tafel te zetten:
Ja maar als je niet finisht maakt dat weinig uit.ArcticWolf schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:15:
[...]
Omdat je moet finishen met minimaal 2kg in de tank.
Punt...MikeyMan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:15:
[...]
Ja maar als je niet finisht maakt dat weinig uit.
Taakstrafje?alex3305 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:14:
[...]
Het ziet er niet heel gezellig uit daar. Zo te zien wil KVY in ieder geval GIO nog het een en ander bijbrengen over racen.
Zowel Sainz als Ricciardo hebben tot nu toe nog niet gefinished.
Dat heb ik inderdaad ook al vanaf het begin. Max zal bij RBR geen WK worden. Daar hebben ze de auto/motor/betrouwbaarheid niet voor.FunkyTrip schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:09:
[...]
Heb altijd al gezegd dat VER gerust 15 jaar F1 kan rijden en nooit kampioen kan worden. Dat kan alleen maar in de snelste auto. Straks gaat ie eindelijk alsnog naar Mercedes om daar op zijn sloffen kampioen te worden, dan zal je zien dat Honda eindelijk de auto echt in orde heeft en van RBR de snelste maakt
Uit eindelijk zal hij best wel een keer WK gaan worden, maar wel bij een ander team.
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar Sainz en Leclerc leken beiden MGU-H te zijn. Iemand een idee wat er met de Renault's gebeurde? Eentje leek elektrisch te zijn, potentieel niet aan te raken want doodschok. Daarom bleef die kennelijk ook staan.
De Williams ook nog nietSir_Lion schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:18:
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Oh, en Grosjean.Sir_Lion schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:18:
Dat monster nemen ze alleen van de autos die de finish halen. Als je de finish niet haalt, stel dat je zonder benzine stilvalt, dan is dit niet van toepassing.Yor schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:14:
[...]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Volgens mij bleef hij staan, omdat RIC zijn stuur er uit had gehaald (daar moet hij straks ook voor bij de FIA komen)DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:18:
Maar Sainz en Leclerc leken beiden MGU-H te zijn. Iemand een idee wat er met de Renault's gebeurde? Eentje leek elektrisch te zijn, potentieel niet aan te raken want doodschok. Daarom bleef die kennelijk ook staan.
Dus anders had 'ie weggeduwd kunnen worden en had de SC een ronde eerder naar binnen gekund?basvn schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:19:
[...]
Volgens mij bleef hij staan, omdat RIC zijn stuur er uit had gehaald (daar moet hij straks ook voor bij de FIA komen)
Die samenvatting van deze race kun je zo 30 minuten maken. Prachtig joh
PSN: xMaurice93
VER staat nu 3e in het kampioenschap, na de 2 heren van Mercedes. Zo slecht doet Max Verstappen het niet.Paulus07 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:06:
zal LEC nu eerder kans maken om WK te worden dan VER met een team als RBR?
| live and give like no one else |
Met stuur erin was Max 3e geworden dus? Wraak van Daniel...basvn schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:19:
Volgens mij bleef hij staan, omdat RIC zijn stuur er uit had gehaald (daar moet hij straks ook voor bij de FIA komen)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nadat ik erachter kwam dat de wedstrijd om 17.10 ipv 18.10 begon dan met een half uur vertraging gekeken.
Opmerkelijk dat de voorvleugel van Vettel eraf vliegt door een flat spot op de banden. Dat mag eigenlijk gewoon niet. Wel een gave sprong maar die van RIC in Melbourne had een hoger vermaak
Jammer voor Charles LeClerc maar dat is racen. Maar wederom Renault die RB verneukt. Hoe de neuk kunnen die zonder brandstof vallen? De tank zit toch kneitervol aan de start? Er zou een straf zoals in de MotoGP moeten komen.
Maar als de Renault zoveel brandstof verbruikt dan moet het vermogen omlaag. Dus dan was RB nog vermogen tekort gekomen met die motor. Tot nu toe is de Honda motor een vooruitgang maar neutraal heb ik de indruk.
De Renault motor was het zwakste punt om de RB verder te ontwikkelen. Nu is de Honda motor beter en komen de andere zwakke punten naar boven. Kortom, het is een vooruitgang voor RB. Ik hoop dat Newey er snel het lek boven heeft.
Vettel door het ijs gezakt naar mijn mening. Hamilton zet beetje druk en Vettel breekt. Dat hij Charles voorbij liet komen voor P1, beetje logisch naar mijn mening als hij de snelste is. Norris heeft het wel goed gedaan voor een rookie. Sainz was weer de vermoorde onschuld.
Al bij al een vermakelijke race.
Opmerkelijk dat de voorvleugel van Vettel eraf vliegt door een flat spot op de banden. Dat mag eigenlijk gewoon niet. Wel een gave sprong maar die van RIC in Melbourne had een hoger vermaak
Jammer voor Charles LeClerc maar dat is racen. Maar wederom Renault die RB verneukt. Hoe de neuk kunnen die zonder brandstof vallen? De tank zit toch kneitervol aan de start? Er zou een straf zoals in de MotoGP moeten komen.
Maar als de Renault zoveel brandstof verbruikt dan moet het vermogen omlaag. Dus dan was RB nog vermogen tekort gekomen met die motor. Tot nu toe is de Honda motor een vooruitgang maar neutraal heb ik de indruk.
De Renault motor was het zwakste punt om de RB verder te ontwikkelen. Nu is de Honda motor beter en komen de andere zwakke punten naar boven. Kortom, het is een vooruitgang voor RB. Ik hoop dat Newey er snel het lek boven heeft.
Vettel door het ijs gezakt naar mijn mening. Hamilton zet beetje druk en Vettel breekt. Dat hij Charles voorbij liet komen voor P1, beetje logisch naar mijn mening als hij de snelste is. Norris heeft het wel goed gedaan voor een rookie. Sainz was weer de vermoorde onschuld.
Al bij al een vermakelijke race.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
dus..
RIC en VET zijn beide hun voorvleugel al verloren..
RedBull Gives You Wings
RIC en VET zijn beide hun voorvleugel al verloren..
RedBull Gives You Wings
Op 1 puntje voorsprong van LeClerc ja, die RBR was niet vooruit te branden vandaag. Denk dat LeClerc veel eerder WDC wordt dan Max ja.3x3 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:22:
[...]
VER staat nu 3e in het kampioenschap, na de 2 heren van Mercedes. Zo slecht doet Max Verstappen het niet.
Je moet natuurlijk in beginsel nooit een Renault willen aanraken ... wil staan rijden. (zeg ik als Renault rijder)DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:18:
Anyway .. lijkt idd mgu-x of batterij gerelateerd te zijn. Volgens mij brandde de lamp ook rood boven de cockpit. Ik heb geen idee wat dat betekend, maar groen lijkt me veilig .. rood en paars zegt me verder niets, waarschijnlijk minder veilig en echt van afblijven indicaties.
Als je nu constant in de punten eindigt heb je aan het einde van het seizoen wellicht een voorsprong. Tenminste als de RBR het dan net zo goed gaat doen als vorig jaar. Dat is nog een groot vraagteken. Ze hebben veel huiswerk te doen de komende 2 weken!3x3 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:22:
[...]
VER staat nu 3e in het kampioenschap, na de 2 heren van Mercedes. Zo slecht doet Max Verstappen het niet.
REN heeft het lek trouwens al boven: de Renault in het achteronder.
Zou het voor de uitslag van de race iets uitmaken als Renault met foute benzine had gereden?Yor schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:14:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat viel me dus ook op, de regie was echt belabberd.Tarabass schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:07:

Max won zijn eerste race bij RBR ... in hetzelfde jaar dat die trouwens ook WK werd. Klopt wel aardig deze stelling beredenering.Erapaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:23:
[...]
Op 1 puntje voorsprong van LeClerc ja, die RBR was niet vooruit te branden vandaag. Denk dat LeClerc veel eerder WDC wordt dan Max ja.

Bij Sky hadden ze het erover dat door de flat spots er teveel vibraties zouden zijn geweest waardoor de vleugel eraf zou kunnen vliegen.Chevy454 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:23:
Ze hoeven niet per se vol getankt te zitten aan de start, er is alleen een maximum verbruik vastgesteld. De meeste teams vullen hem niet volledig en gaan uit van een safety car of een tijdje kunnen cruisen met lager verbruik.Jammer voor Charles LeClerc maar dat is racen. Maar wederom Renault die RB verneukt. Hoe de neuk kunnen die zonder brandstof vallen? De tank zit toch kneitervol aan de start? Er zou een straf zoals in de MotoGP moeten komen.
Zooo, heftige race dit
. RedBull heeft wel nog wat werk te verrichten voor China. Ferrari is echt heul snel

Heb ik Max z'n eerste kampioenschap gemist?Turbo-Puppy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:26:
[...]
Max won zijn eerste race bij RBR ... in hetzelfde jaar dat die trouwens ook WK werd. Klopt wel aardig deze stelling beredenering.
Ja, als je hem helemaal openschroeft dan wel ja. Ik denk dat ze wat te enthousiast waren...De_Bastaard schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:26:
Zooo, heftige race dit. RedBull heeft wel nog wat werk te verrichten voor China. Ferrari is echt heul snel
Wellicht nog een penalty voor Ricciardo. De safety car kwam omdat Ricciardo zijn stuur niet teruggeplaats had, en de marshalls Ricciardo dus zijn auto niet konden verplaatsen. Dit terwijl de regels duidelijk stellen dat je ten aller tijden je stuur terug niet plaatsen zodat de auto naar een veilig plek gebracht kan worden. En omdat hij ook geen branfstof meer had, kan het nog wel eens zuur worden voor hem bij de volgend GP.
WK Driver of the Day worden
Volgens mij was het probleem ook dat de auto niet veilig was. (rode lamp onder de T-CAM). Daardoor konden ze hem niet veilig aanraken... Dat zal er meer mee te maken hebben gehad denk ik...DataGhost schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:20:
[...]
Dus anders had 'ie weggeduwd kunnen worden en had de SC een ronde eerder naar binnen gekund?
- DaniëlWW2
- Niet online
Voorlopig ga ik uit van deze baan. RBR kreeg de softs gewoon geen seconde aan de praat. Mediums was niet perfect, maar goed genoeg. In Australië miste RBR downforce, maar was de pace er tenminste wel. Dit was een race voor RBR om snel te vergeten. Dat het voor Ferrari en Renault nog erger afliep, tja.De_Bastaard schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:26:
Zooo, heftige race dit. RedBull heeft wel nog wat werk te verrichten voor China. Ferrari is echt heul snel

Als deze trend zich doorzet, dan gaan we écht hele gave races zien dit seizoen! Hele race op het puntje van de bank gezeten.
Andere strategieën door het hele veld heen, twee-stopper (altijd goed!), technisch malheur, inhaalacties aan de lopende band (voor F1 begrippen dan). Ja, heb genoten!
Het jammere is gewoon dat de race eindigt achter de SC. De race waar echt alles in zat, gaat uit als een nachtkaars en dat vind ik gewoon jammer. En ja, dat zeg ik zonder oranje bril
Overigens, wat zakt Gasly hard door het ijs zeg! Echt de flop van het seizoen tot nu toe. Weet nog geen deuk in een pakje boter te slaan. Of is die RBR zo slecht en is Max dan zoveel beter...? Geen idee, maar het ziet er wel vreemd uit dat er drie Torro Rosso's meerijden en maar één RBR
Andere strategieën door het hele veld heen, twee-stopper (altijd goed!), technisch malheur, inhaalacties aan de lopende band (voor F1 begrippen dan). Ja, heb genoten!
Het jammere is gewoon dat de race eindigt achter de SC. De race waar echt alles in zat, gaat uit als een nachtkaars en dat vind ik gewoon jammer. En ja, dat zeg ik zonder oranje bril
Overigens, wat zakt Gasly hard door het ijs zeg! Echt de flop van het seizoen tot nu toe. Weet nog geen deuk in een pakje boter te slaan. Of is die RBR zo slecht en is Max dan zoveel beter...? Geen idee, maar het ziet er wel vreemd uit dat er drie Torro Rosso's meerijden en maar één RBR
Normaal alleen een geldstrafje.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb net snel even de reg's doorgenomen: Ten alle tijde moet er een testsample afgenomen kunnen worden, alleen bij Force majeur niet...Tja, niet genoeg tanken is dat niet, denk ik dan maar!iichel schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:19:
[...]
Dat monster nemen ze alleen van de autos die de finish halen. Als je de finish niet haalt, stel dat je zonder benzine stilvalt, dan is dit niet van toepassing.
Daar heb je nog gelijk in ook ! Die jongen heeft in de autosport nog niks gewonnen 😫Turbo-Puppy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:26:
[...]
Max won zijn eerste race bij RBR ... in hetzelfde jaar dat die trouwens ook WK werd. Klopt wel aardig deze stelling beredenering.
Hmm... Als VER niet zo'n pech had met de 2e pitstop, dan had VER mogelijk nog wel voor LEC gezeten voordat de SC kwam.
Vibraties door de achterbanden die niet helemaal rond meer waren. En ik meen me te herinneren dat Vettel wat geraakt had maar toen bleef de vleugel zitten.BasvanS schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:28:
Wat was nou de oorzaak voor het breken van de vleugel van VET?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik heb er hard om gelachen. Van mij moet er iets heel wat anders gebeuren bij Renault: die Abiteboul moet daar weg.PWM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:02:
Ja, ik denk dat die RBR echt een probleem had met de banden dit weekend. Max is daar extreem goed in en weet er dus nog iets van te maken. Gasly heeft veel minder ervaring met de auto en daar is duidelijk aan te zien dat er echt iets mis is.Aardappelbakker schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:30:
Als deze trend zich doorzet, dan gaan we écht hele gave races zien dit seizoen! Hele race op het puntje van de bank gezeten.
Het jammere is gewoon dat de race eindigt achter de SC. De race waar echt alles in zat, gaat uit als een nachtkaars en dat vind ik gewoon jammer. En ja, dat zeg ik zonder oranje bril![]()
Ja natuurlijk maar er waren ook tijden in de F1 dat de wielen eraf knalden bij een ongeval. In welk geval een wiel in het decor ging. En al enkele dodelijke ongevallen mee zijn geweest.Transportman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:26:
Bij Sky hadden ze het erover dat door de flat spots er teveel vibraties zouden zijn geweest waardoor de vleugel eraf zou kunnen vlieg
Dat hebben ze met de regels verbeterd.
Een vleugel die eraf gereden wordt kan je niks aan doen. Maar dat die door vibratie eraf trilt is gevaarlijk. De wagen ging door de lucht waar je dan even geen contact met het asfalt hebt. Wat als dit in een hoge snelheidsbocht gebeurd?
Toch een puntje waar ik me wel wat vragen stel.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ja dus.TinusTegengas schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:32:
Deed Ham zijn hand omhoog bij het inhalen?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ze stonden er anders (zonder problemen) met z'n vieren aan te sjorren, vooral rond de plek waar het stuurtje hoorde te zitten, ondanks de rode knipperende lamp.demonic schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:29:
[...]
Volgens mij was het probleem ook dat de auto niet veilig was. (rode lamp onder de T-CAM). Daardoor konden ze hem niet veilig aanraken... Dat zal er meer mee te maken hebben gehad denk ik...
Heb je de gigantische handschoenen gezien die ze vast hadden?DataGhost schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:39:
[...]
Ze stonden er anders (zonder problemen) met z'n vieren aan te sjorren, vooral rond de plek waar het stuurtje hoorde te zitten, ondanks de rode knipperende lamp.
Nou een aanpassing doen op het stuur staat niet gelijk aan hand omhoog. In mijn ogen dan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.