Hoop dat we gelijk snelle rondetijden zullen zien.
Vroeger plakte ik ook altijd stickers, een pak kaarten tussen de spaken met een knijper en extra setje 'vleugels' op mijn BMX crossfiets, dan had ik het gevoel dat ik sneller en beter was.Yaksa schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:50:
[...]
Vermoedelijk hebben ze in hun team iemand zitten die verstand heeft van air dynamics en die heeft op micro niveau een supercomputer laten rekenen om ergens 0.001 seconden per ronde er uit te halen.
Misschien dachten ze dit ook wel bij Renault...
Het is idd allemaal complex en het blijft een beetje gissen.Turbo-Puppy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:41:
T
[...]
Heb nu meer dan een uur naar de foto zittenbkijken, en denk het volgende. (Spoiler... ik heb echt helemaal geen verstand van aero)
- de wingtips creeëren vortex stromen..
- de verlenging van de vloer neemt de druk weg zodat deze uitwaarts stromen en vloer sealen (?)
- het bovenste bardgeboard duwt de in-wash langs de sidenpod.
- de sidepod panels vloeien die naar de diffusor
- de rest ... geen idee.
Ziet er uit als een timmerman die met 8 kruiwagens vol gereedschap binnenkomt om de het keukenkastje even af te hangen.
De opstaande delen proberen idd delen van de vortex van de binnenste frontlinie tips te gebruiken om een soortvan windschild te maken tegen de vuile lucht van het voorwiel. (McLaren issue van vorig jaar: toen kregen ze de lucht achter het wiel niet onder controle in de bocht)
Als je goed kijkt zie je dat de horizontale delen aan de onderkant juist zo opgebouwd is om stukjes van diezelfde vortex op te pakken en als laminar flow flow naar het begin van de vloer toe te sturen. Precies aan het begin van de echte vloer zie je dan weer wat strakes uitsteken die deze flow oppikken en weer een nieuwe kleine vortex genereren waardoor ze hopen dat de lucht niet onder de vloer stilvalt. (Que Williams issue van vorig jaar: lucht die stalled onder de vloer en achtervleugel)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ric zal een simulatie doen op de C1 en Hul op de C2, hebben ze allebei 1 van beide varianten voor de race.Snowhite0901 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:10:
Ric maar 1 medium. Bijzonder, vorige week had hulk dat
Ben benieuwd of en wat de nieuwe DRS zone toevoegt... En Renault heeft duidelijk niet het KISS concept toegepast haha! Holy mother of winglets!
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
gelukkig voor hem geen gras in Bahreinbasvn schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:55:
Trackwalk day!!![]()
![]()
Zal Ric nog een extra rondje doen over de startgrid?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit oogt niet heel erg groen. Op het Twitter-account tonen ze veel groenere plaatjes van het circuit (wat ook wel mag na 15 jaar), zie bijvoorbeeld:
Good morning #Bahrain!
— Bahrain Int. Circuit (@BAH_Int_Circuit) 28 maart 2019
The most anticipated race weekend is finally here! 🏁 #F1 #BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/uNYfQ9ryFQ
Ze gaan vanavond nog even het zand groen spuiten denk ik
Zo te zien hebben ze de enigste plantenbak met een bewateringssysteem gevonden voor de persfotoWoudloper schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Dit oogt niet heel erg groen. Op het Twitter-account tonen ze veel groenere plaatjes van het circuit (wat ook wel mag na 15 jaar), zie bijvoorbeeld:
[Twitter]
Volgens mij hebben ze die foto geschoten bij de rotonde aan de rechterkant. Je moet toch improviseren.Woudloper schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:54:
[...]
[Twitter]
Ach, bij de GP van Australie spuiten het gras Rolex-groen. Kunnen ze hier ook wel het zand groen verfen.Ari Gold schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:57:
[...]
Volgens mij hebben ze die foto geschoten bij de rotonde aan de rechterkant. Je moet toch improviseren.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Gisteren zelf even wat rondjes gereden in F1 2018. Ik vind de combinatie van bocht 9 en 10 het lastigste stukje van deze baan. Voor de rest stelt het niet heel veel voor.
Ben echt wel benieuwd hoe de kaarten dit weekend geschud gaan worden...
Ik kan er nog geen touw aan vastknopen. Dat afgelopen race de RB op vermogen de FER inhaalde vond ik toch wel fijn om te zien
Ik kan er nog geen touw aan vastknopen. Dat afgelopen race de RB op vermogen de FER inhaalde vond ik toch wel fijn om te zien
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
https://www.motorsport.co...9-car-rallycross/4359581/
Ik denk dat we dit weekend een sterk RBR gaan zien. De klappers van Gasly hebben toch voor wat problemen met de setup kennis gezorgd van de upgrades. RB heeft nu weer twee weken de tijd gehad om dat te begrijpen. Als de vrije trainingen (met name 2) nu smooth gaan zie ik het "zonnig" in dit weekend.
also:
Ik denk dat we dit weekend een sterk RBR gaan zien. De klappers van Gasly hebben toch voor wat problemen met de setup kennis gezorgd van de upgrades. RB heeft nu weer twee weken de tijd gehad om dat te begrijpen. Als de vrije trainingen (met name 2) nu smooth gaan zie ik het "zonnig" in dit weekend.
also:

Tsja. Van de ene kant was het wel goed om te zien, ook gezien de Honda switch etc. Maar van de andere kant, als je er dan even langer over nadenkt. Vorig jaar met de Renault motor wist Verstappen ook ik meen alle 2 de Mercedessen en alle twee de Ferrari's in te halen op het rechte stuk in Brazilië. Daarnaast had nu in Australië Vettel ook al oudere banden en mogelijk op dat moment ook al problemen met de motor?Damian schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:39:
Same, bocht 9 en 10 kan ik niet de juiste rempunt vinden of racelijn, ondanks dat ik het ook probeer met racelijnhulp. ik verlies daar vaak wel een halve seconde. Voor de rest is deze track iets minder powertrack als Melbourne, maar nog steeds veel snelle bochten.Rudolf schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:38:
Gisteren zelf even wat rondjes gereden in F1 2018. Ik vind de combinatie van bocht 9 en 10 het lastigste stukje van deze baan. Voor de rest stelt het niet heel veel voor.
Vorig jaar splitste RB het ook vaak in FP1, 1 test lage downforce configuratie en 1 test hogere downforce configuratieRazorbite schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:44:
also:
[Afbeelding]
Op basis daarvan beslissen ze hoe ze alles omstellen voor FP2.
(waar FP2 het belangrijkste is omdat die het meeste op de Q en Race omstandigheden lijkt qua licht en temperatuur)
PSN
Bahrain is wel een powertrack vanwege de rechte stukken maar heeft verder juist bijna alleen maar langzame bochten. Alleen bocht 6 en 12 zijn medium snelle bochten, de rest langzaam.Bloodclot schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:46:
[...]
Same, bocht 9 en 10 kan ik niet de juiste rempunt vinden of racelijn, ondanks dat ik het ook probeer met racelijnhulp. ik verlies daar vaak wel een halve seconde. Voor de rest is deze track iets minder powertrack als Melbourne, maar nog steeds veel snelle bochten.
Uhm... Australië en Brazilië met elkaar vergelijken is als appels met peren vergelijken. In Mexico laat Verstappen al een paar jaar de Mercedessen en Ferrari's met gemak achter zich. Oftewel elke race staat op zich en aankomend weekend zullen we weer een beetje meer zien wie waar in de pikorde staat.RobertMe schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:45:
[...]
Tsja. Van de ene kant was het wel goed om te zien, ook gezien de Honda switch etc. Maar van de andere kant, als je er dan even langer over nadenkt. Vorig jaar met de Renault motor wist Verstappen ook ik meen alle 2 de Mercedessen en alle twee de Ferrari's in te halen op het rechte stuk in Brazilië. Daarnaast had nu in Australië Vettel ook al oudere banden en mogelijk op dat moment ook al problemen met de motor?
"When you grow up your heart dies"
Als Bottas hem weer voor HAM zet wordt het seizoen leuk. Vooral als VET ook nog wat frustraties krijgt en gaat forceren.
alles kan off-topic
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik hoopte er al een beetje op dat RBR nu opeens met een fors grotere vleugels zou komen aanzetten. Kijken of het werkt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Net als in de reclame, Red Bull geeft je vleugels
alles kan off-topic
Max to be joined by @DanTicktum for #F1Testing in Bahrain 👊🇧🇭 More here 👉 https://t.co/WbrCkXWxkC #F1 pic.twitter.com/a7OLk8DZgT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 28 maart 2019

[ Voor 31% gewijzigd door Mr.Whitewolf88 op 28-03-2019 12:51 ]
Mooi voor hem!
Krijgt hij in ieder geval een betere basis als Albon nu had.. (die had 0.0 F1 auto ervaring)
Rembalans een beetje meer naar achteren instellen voor dit gedeelte, geldt eigenlijk voor meerdereBloodclot schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:46:
[...]
Same, bocht 9 en 10 kan ik niet de juiste rempunt vinden of racelijn, ondanks dat ik het ook probeer met racelijnhulp. ik verlies daar vaak wel een halve seconde. Voor de rest is deze track iets minder powertrack als Melbourne, maar nog steeds veel snelle bochten.
bochten in de middensector.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Begin meer en meer een hekel aan Gasly te krijgenRazorbite schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:44:
also:
[Afbeelding]
Klinkt als dat ze dus in Melbourne niet het hele pakket upgrades klaar hadden wat ze in Barcelona wilden testen. Waarom Marko dan over Shanghai begon ?
Ik verwacht een soort Barcelona+ in Bahrein. Chassis updaten lijkt mij lastiger, da’s balans, wiel ophanging etc.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dan Ticktum is dan ook een Red Bull Junior. Albon is dat wel geweest, maar weer eruit gezet als ik het goed begreep, en vervolgens nu zo tegen het eind dan weer teruggekeerd. Ik weet alleen niet of Albon voor of naar Abu Dhabi was aangekondigd? Anders had hij daar nog de bandentest kunnen rijden.basvn schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:53:
[...]
Mooi voor hem!
Krijgt hij in ieder geval een betere basis als Albon nu had.. (die had 0.0 F1 auto ervaring)
Vorig jaar op het strand, in Zeeland onder een parasol.alexbl69 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:04:
[...]
Hier precies zo.
Kijk het liefst helemaal alleen. Iemand erbij is altijd afleiding.
Zeker als ze je uitgebreid dingen uit gaan proberen te leggen die ik als (zelfverklaard) F1 kenner al lang weet. Het wordt dan ook nog vaak fout uitgelegd, maar je knikt maar instemmend in plaats van er tegenin te gaan in de hoop dat de ander snel z'n mond houdt.
Kmt er na een paar rondes een vent achter me staan, en kijkt mee
Viel VER uit na de 5e of 6e ronde .... zucht, en weglopen.
De goede man kwam na een half uur terug "kijk je nou nog steeds ?"
Toen mijn handdoek over mijn hoofd, en koptelefoon weer wat harder ... rot op man
Ik denk dat de onderdelen er wel waren, maar niet de tijd om alles in de verschillende setups te proberen. Dan krijg je dus wat er in melbourne gebeurde, je neemt de verkeerde afslag maar weet niet waar het fout is gegaan omdat je geen base data hebt.loekf2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:02:
[...]
Begin meer en meer een hekel aan Gasly te krijgen![]()
Klinkt als dat ze dus in Melbourne niet het hele pakket upgrades klaar hadden wat ze in Barcelona wilden testen. Waarom Marko dan over Shanghai begon ?
Ik verwacht een soort Barcelona+ in Bahrein. Chassis updaten lijkt mij lastiger, da’s balans, wiel ophanging etc.
Red Bull twittert dat volgende week Max en Ticktum gaan testen in Bahrein. Is dat een officiele test periode van F1 ? Kan ff niets vinden.Razorbite schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Ik denk dat de onderdelen er wel waren, maar niet de tijd om alles in de verschillende setups te proberen. Dan krijg je dus wat er in melbourne gebeurde, je neemt de verkeerde afslag maar weet niet waar het fout is gegaan omdat je geen base data hebt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Kan een bandentest zijn ..loekf2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:25:
[...]
Red Bull twittert dat volgende week Max en Ticktum gaan testen in Bahrein. Is dat een officiele test periode van F1 ? Kan ff niets vinden.
Moet haast wel. Mick Schumacher test volgende week ook voor Ferrari.loekf2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:25:
[...]
Red Bull twittert dat volgende week Max en Ticktum gaan testen in Bahrein. Is dat een officiele test periode van F1 ? Kan ff niets vinden.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Volgende week vindt 1 van de 2 in-season tests plaats. De teams mogen hierin voor zover ik weet hun gang gaan.
Hopen dat Ticktum de onderdelen heel houdt. Verwacht dat Red Bull dan pas structureel kan testen met aanpassingen aan chassis en aero,MikeyMan schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:29:
Volgende week vindt 1 van de 2 in-season tests plaats. De teams mogen hierin voor zover ik weet hun gang gaan.
Wordt weer een lekker weekend voor Williams:
https://www.motorsport.co...k-spares-bahrain/4359725/
Volgens ExxonMobile beschikken RBR en STR dit weekend over de nieuwe brandstof die 15pk zou toevoegen. Schijnt dat er vandaag een persbericht is uitgebracht met die mededeling in Japan. (Kan hem nog niet vinden zo snel)
Iemand die het bericht al wel heeft gelezen?
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Humma Kavula schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:32:

RIP Williams dan maar.

😆 - Denk ook eens om ;)
Manmanman....Humma Kavula schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:32:
Twee weken de tijd gehad, kun je toch wel een stapeltje onderdelen in produceren?
Kijken we hier van op, ik niet jullie wel.Gewoon dicht het boek en wegwezen dat team.Humma Kavula schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:32:
[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 28-03-2019 13:40 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit gerucht is inderdaad vorige week naar buiten gekomen via het forum van verstappen.nl. Daar zit een insider die redelijk betrouwbare info heeft. Die had het ook over 15 pk.Turbo-Puppy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:35:
Volgens ExxonMobile beschikken RBR en STR dit weekend over de nieuwe brandstof die 15pk zou toevoegen. Schijnt dat er vandaag een persbericht is uitgebracht met die mededeling in Japan. (Kan hem nog niet vinden zo snel)
Ik vraag mij af waar die reserveonderdelen zouden zijn. Oh wacht, gisteren gespot op de A81 in Duitsland. Bayern en Bahrain lijkt ook veel op elkaarHumma Kavula schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:32:

Haha..ThomasG schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:59:
[...]
Ik vraag mij af waar die reserveonderdelen zouden zijn. Oh wacht, gisteren gespot op de A81 in Duitsland. Bayern en Bahrain lijkt ook veel op elkaar
[Afbeelding]
Nou en.. ben je 2 dagen te laat voor een GP, punten worden toch pas op zondag verdeeld.
Hahaahhaa, dat zou wat zijn. Net als die engelse buschauffeur de passagiers brengt neer de verkeerde "Lille" voor een dagje te winkelen of 680 km verkeerd rijden om dan pas in de gaten te krijgen dat je met de wintersporters naar een La Plagne in Spanje onderweg bent in plaats van Frankrijk.ThomasG schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:59:
[...]
Ik vraag mij af waar die reserveonderdelen zouden zijn. Oh wacht, gisteren gespot op de A81 in Duitsland. Bayern en Bahrain lijkt ook veel op elkaar
[Afbeelding]
Het gebouw dat je op de achtergrond ziet is de Mercedes-Benz fabriek in Sindelfingen (de grootste fabriek van Mercedes). Maar wat het daar te zoeken heeft is een raadsel. Want de Mercedes-AMG auto en de Mercedes F1 motor worden beide in Engeland gebouwd, plus mercedes gebruikt hun eigen vervoer om de onderdelen te leveren.Ingelogd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:09:
[...]
Hahaahhaa, dat zou wat zijn. Net als die engelse buschauffeur de passagiers brengt neer de verkeerde "Lille" voor een dagje te winkelen of 680 km verkeerd rijden om dan pas in de gaten te krijgen dat je met de wintersporters naar een La Plagne in Spanje onderweg bent in plaats van Frankrijk.
Ik zou zeggen dat het niet ver van de route van Google Maps af ligt. Het kan zomaar gewoon toeval zijn dat ze daar op het juiste moment op de juiste plaats reden.ThomasG schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:13:
[...]
Het gebouw dat je op de achtergrond ziet is de Mercedes-Benz fabriek in Sindelfingen (de grootste fabriek van Mercedes). Maar wat het daar te zoeken heeft is een raadsel. Want de Mercedes-AMG auto en de Mercedes F1 motor worden beide in Engeland gebouwd, plus mercedes gebruikt hun eigen vervoer om de onderdelen te leveren.
Heb je enig idee hoe carbonfibre gemaakt wordt? Want dat moet gewoon meerdere uren in de oven. Dat kost gewoon tijd en daar kun je niet heel veel sneller voor produceren. Elk onderdeel heeft dan weer een mal en moet meerdere laagjes erin worden gelegd, voor het voor vele uren de oven in gaat. Zeker een voorvleugel kost gewoon meerdere dagen werk. Dat probleem hebben de anderen ook als er een auto total loss wordt. Williams was gewoon te laat klaar en had geen backup onderdelen liggen (maar daar ga je ook geen race mee winnen natuurlijk). Dit gaat ook in China wel het probleem zijn en pas als ze in Europa komen wat beter worden. Ze zitten met het probleem dat wat ze maken niet werkt en wat ze willen maken geen tijd voor is. De eerste 7 races wordt het niks, maar die gaan heus nog wel punten pakken aan het eind als ze de auto beter begrijpen en de eerste foutjes hebben weggewerkt. Sowieso lijkt er een groot probleem te zijn, eenmaal opgelost (wat ik wel verwacht), komt daar wel verbetering. Maar ik snap niet waarom iedereen deze progressie in een kwestie van dagen verwacht. Dit is serious business. Je kunt geen 100 auto's fabriceren in de tijd van 10 auto's. Zo werkt het niet.MikeyMan schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:37:
[...]
Manmanman....
Twee weken de tijd gehad, kun je toch wel een stapeltje onderdelen in produceren?
Enerzijds jammer, anderzijds gebruiken ze de komende races gewoon als test voor setup. Je kunt ze 1 uit 5 sterren geven voor de auto, maar op de baan kun je er niet meer van maken dan wat ze hebben. Imo moet men dus ook niet zo zwaar hangen op de monteurs of coureurs. Ik vond Russell toch aardig presteren in Australië voor waar ie het mee moet doen. Heb ook niemand gehoord over dat ie in de weg zat, idem met Kubica. Meer kunnen ze ook niet doen. Wellicht dat we ze nog zien bij de start dat ze dan ineens 5 plekken zijn opgeschoten en daarna mooi verdedigen, meer zul je de komende races niet zien van ze denk ik. Hoop in ieder geval op een mooie onderlinge strijd en dat de FOM dit ook nog in beeld brengt. Anders zie ik gebeuren dat Russell straks aan de achterdeur de F1 gaat verlaten en met zijn talent zou dat wel jammer zijn. Hij is verder netjes en oprecht. Wellicht een wat standaard voorkomen, maar ik heb vooralsnog geen hekel aan hem. Ik heb het vooral met hem en Kubica te doen.
Die gaat waarschijnlijk naar Azerbeidzjan? Is tenslotte al over een maand en de hospitality moet dan ook weer opgezet wordenThomasG schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:59:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 28-03-2019 14:25 ]
Toch geen kleine aanpassing. Iemand die me kan uitleggen wat de wijziging precies doet?
Ik zou me in deze situatie ook niet te veel druk maken om resultaat. Boel heel houden en zoveel mogelijk data nog binnen harken. Helemaal als er volgende week nog tests zijn waarbij je zaken kunt uitproberen / herstellen. Dan heeft geen zin om nu 1 of 2 plaatsen (geforceerd) proberen te pakken met de kans dat je een hoop kunt slopen.Martinspire schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:23:
[...]
Heb je enig idee hoe carbonfibre gemaakt wordt? Want dat moet gewoon meerdere uren in de oven. Dat kost gewoon tijd en daar kun je niet heel veel sneller voor produceren. Elk onderdeel heeft dan weer een mal en moet meerdere laagjes erin worden gelegd, voor het voor vele uren de oven in gaat. Zeker een voorvleugel kost gewoon meerdere dagen werk. Dat probleem hebben de anderen ook als er een auto total loss wordt. Williams was gewoon te laat klaar en had geen backup onderdelen liggen (maar daar ga je ook geen race mee winnen natuurlijk). Dit gaat ook in China wel het probleem zijn en pas als ze in Europa komen wat beter worden. Ze zitten met het probleem dat wat ze maken niet werkt en wat ze willen maken geen tijd voor is. De eerste 7 races wordt het niks, maar die gaan heus nog wel punten pakken aan het eind als ze de auto beter begrijpen en de eerste foutjes hebben weggewerkt. Sowieso lijkt er een groot probleem te zijn, eenmaal opgelost (wat ik wel verwacht), komt daar wel verbetering. Maar ik snap niet waarom iedereen deze progressie in een kwestie van dagen verwacht. Dit is serious business. Je kunt geen 100 auto's fabriceren in de tijd van 10 auto's. Zo werkt het niet.
[...]
[ Voor 74% gewijzigd door Chrosser op 28-03-2019 14:44 ]
Ik gok koeling en proberen om de airflow aan de body te laten plakken.Chrosser schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:39:
[...]
Toch geen kleine aanpassing. Iemand die me kan uitleggen wat de wijziging precies doet?
[...]
Ik zou me in deze situatie ook niet te veel druk maken om resultaat. Boel heel houden en zoveel mogelijk data nog binnen harken. Helemaal als er volgende week nog tests zijn waarbij je zaken kunt uitproberen / herstellen. Dan heeft geen zin om nu 1 of 2 plaatsen (geforceerd) proberen te pakken met de kans dat je een hoop kunt slopen.
Mja bovendien zitten ze met 2 coureurs die toch wel nieuw zijn, dus dan wil je dat ze vooral veel leren. Een race of sessie uitzitten vanwege schade is dan geen oplossingChrosser schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:39:
[...]
Ik zou me in deze situatie ook niet te veel druk maken om resultaat. Boel heel houden en zoveel mogelijk data nog binnen harken. Helemaal als er volgende week nog tests zijn waarbij je zaken kunt uitproberen / herstellen. Dan heeft geen zin om nu 1 of 2 plaatsen (geforceerd) proberen te pakken met de kans dat je een hoop kunt slopen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nou Bahrein ligt in een woestijn. Het is er gewoon wat warm zijn waardoor je wat extra koeling nodig hebt. Er zijn altijd een paar banen op de kalender waar deze plek op de auto's word geopend. Dat mag ook gewoon.Chrosser schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:39:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-03-2019 15:02 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://www.motorsport.co...cond-mguk-damage/4359772/
Sainz zoals verwacht naar de 2e MGU-K van het seizoen.
(is ook zijn alweer zijn laatste voordat de straffen beginnen
)
(is ook zijn alweer zijn laatste voordat de straffen beginnen
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
Echt dat eufemisme "not good enough". De hele boel fikte gewoon af.YakuzA schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:01:
https://www.motorsport.co...cond-mguk-damage/4359772/
(is ook zijn alweer zijn laatste voordat de straffen beginnen)
Het ergste is nog dat dit dus de 'nieuwe' en 'betrouwbare' MGU-K is van Renault die al 2,5 jaar te laat af was...DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Echt dat eufemisme "not good enough". De hele boel fikte gewoon af.
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
Nah, het ergste is dat kennelijk alleen de MGU-K vervangen zal worden. De verf smolt gewoon van de auto af. Kan me moeilijk voorstellen dat de rest nog heel is of zelfs maar in een goede staat. Kwam ook nog eens een flinke hoop blusschuim in en dat kan je turbo en MGU-H ook slopen...YakuzA schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:08:
[...]
Het ergste is nog dat dit dus de 'nieuwe' en 'betrouwbare' MGU-K is van Renault die al 2,5 jaar te laat af was...
Als ze schrijven that it burn to the ground staat een beetje raar haha.DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Echt dat eufemisme "not good enough". De hele boel fikte gewoon af.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik weet het probleem al:
Soms vind ik dat we niet zo op Renault af moeten geven, dat ze een hele prestatie neer zetten om er toch te staan. Dan ga je een seizoen in en dan hoop je dat ze toch eindelijk een solide motor hebben kunnen neerzetten waarmee ze in het middenveld kunnen strijden. En dan, alsnog, wordt je weer teruggeroepen door de realiteit.
Ze zijn er nu pas naar aan het kijken, in plaats van dat het afgelopen jaar te doen“Hopefully they [Renault] are looking at it, and they have been looking at it during these last few days,” said the Spaniard.
Soms vind ik dat we niet zo op Renault af moeten geven, dat ze een hele prestatie neer zetten om er toch te staan. Dan ga je een seizoen in en dan hoop je dat ze toch eindelijk een solide motor hebben kunnen neerzetten waarmee ze in het middenveld kunnen strijden. En dan, alsnog, wordt je weer teruggeroepen door de realiteit.
Renault begint een beetje op EA te lijken. Tijdens het testen alles roze kleuren en mooi laten lijken maar wanneer het moet presteren is alles half en krijg je elke week een patch
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
In de event notes staan nog niet de nieuwe getallen van verbruikte units.DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:10:
[...]
Nah, het ergste is dat kennelijk alleen de MGU-K vervangen zal worden. De verf smolt gewoon van de auto af. Kan me moeilijk voorstellen dat de rest nog heel is of zelfs maar in een goede staat. Kwam ook nog eens een flinke hoop blusschuim in en dat kan je turbo en MGU-H ook slopen...
Zodra ze gepubliceerd worden zullen we het zien of ze nog meer hebben moeten vervangen iig.
https://www.fia.com/event...eventtiming-information-3
PSN
Dat zal vast grondig zijn gecontroleerd. Overigens kunnen de turbo/MGU-H veel temperatuur hebben, het plots afkoelen zal meer kwaad doen. De brandhaard leek mij ook niet echt ter hoogte van de turbo te zitten, die zit volgens mij onder de "Renault" reclame letters. De brandhaard leek mij nog onder het oranje deel van de livery, bij de Coca Cola reclame.DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:10:
Nah, het ergste is dat kennelijk alleen de MGU-K vervangen zal worden. De verf smolt gewoon van de auto af. Kan me moeilijk voorstellen dat de rest nog heel is of zelfs maar in een goede staat. Kwam ook nog eens een flinke hoop blusschuim in en dat kan je turbo en MGU-H ook slopen...
Misschien gaat Mclaren nu hetzelfde meemaken wat RBR is overkomen? Renault heeft blijkbaar de regie over wat wel of niet vervangen gaat worden en dat gaat niet altijd naar de wens van een "klant".TheBrut3 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:46:
[...]
Dat zal vast grondig zijn gecontroleerd. Overigens kunnen de turbo/MGU-H veel temperatuur hebben, het plots afkoelen zal meer kwaad doen. De brandhaard leek mij ook niet echt ter hoogte van de turbo te zitten, die zit volgens mij onder de "Renault" reclame letters. De brandhaard leek mij nog onder het oranje deel van de livery, bij de Coca Cola reclame.
Als voorbeeld;
https://www.motorsport.co...rdo-call-1063760/3147359/
Testing, one, two ...
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Renault kennende zijn ze alleen nog aan het "kijken" en doen ze er nog even niks aanStoelpoot schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:11:
Ik weet het probleem al:
[...]
Ze zijn er nu pas naar aan het kijken, in plaats van dat het afgelopen jaar te doen
Denk dat ook wel, plus dat Renault natuurlijk ook aan het vechten is met Mclaren voor de beste plaats.hardware-lover schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:09:
[...]
Misschien gaat Mclaren nu hetzelfde meemaken wat RBR is overkomen? Renault heeft blijkbaar de regie over wat wel of niet vervangen gaat worden en dat gaat niet altijd naar de wens van een "klant".
Als voorbeeld;
https://www.motorsport.co...rdo-call-1063760/3147359/
Als Mclaren een junior team was van Renault, hadden ze misschien een betere kans. (Als ik Ferrari, Alfa en Haas als voorbeeld neem).
[ Voor 34% gewijzigd door Bensimpel op 28-03-2019 16:19 ]
😆 - Denk ook eens om ;)
gezellige beeldennoo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:25:
(psst: voor de echte verslaafden: de safety car rijdt nu op F1TV rondjes...)
Ik zou het doen!
Shots van die rood opgloeiende remschijven zijn best cool eigenlijk.noo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:25:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik had hem om 4 uur aangezet omdat ik geen idee had wat het was... 57 rondjes saftey car dus... ok, doeinoo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:25:
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Is dat enkel op de website? App geeft hier enkel 'Internet connection is not available' (ja ik heb internet
).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
ik heb (ook) heel vaak op de app (telefoon én tablet) dat ik geen internet connection zou hebben. Lijkt een behoorlijke bug te zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-03-2019 16:41 ]
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
zit Bottas nu in de medical car te knallen?
Ik zou het doen!
Even uitloggenSinergyX schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:39:
Is dat enkel op de website? App geeft hier enkel 'Internet connection is not available' (ja ik heb internet).
Wel grappig dit. Even alle auto's testen en dan de FOM die er ook daadwerkelijk tijden en een naam aan hangt
Viel me wel op dat Bernd Maier een volledig pak aan heeft en zijn bijrijder mag verbranden in zijn polo, mocht er iets gebeuren tijdens het testen.
Waiting on the world to change
Altijd leuk, zo'n logicapinda powerrr schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:42:
[...]
Even uitloggen
Wel grappig dit. Even alle auto's testen en dan de FOM die er ook daadwerkelijk tijden en een naam aan hangt![]()
Viel me wel op dat Bernd Maier een volledig pak aan heeft en zijn bijrijder mag verbranden in zijn polo, mocht er iets gebeuren tijdens het testen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ook het FOM systeem moet getest worden.pinda powerrr schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:42:
[...]
Wel grappig dit. Even alle auto's testen en dan de FOM die er ook daadwerkelijk tijden en een naam aan hangt
Nooit geweten dat een oud voetbalspeler de safety car bestuurde.pinda powerrr schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:42:
[...]
Even uitloggen
Wel grappig dit. Even alle auto's testen en dan de FOM die er ook daadwerkelijk tijden en een naam aan hangt![]()
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik had de eerste twee letters goedalesandro_46 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:37:
[...]
Nooit geweten dat een oud voetbalspeler de safety car bestuurde.Maar je zal Bernd Mayländer bedoelen.
Waiting on the world to change
deleted
[ Voor 120% gewijzigd door loekf2 op 28-03-2019 18:33 ]
Anoniem: 320788
Even offtopic.
Maar hebben er nog meer mensen last van dat sommige plaatjes en links niet zichtbaar zijn?
Bv de 2 reacties hier boven. Ik kan alleen de link volgen als ik het bericht quote.. eerder zie ik niks staan.
Maar hebben er nog meer mensen last van dat sommige plaatjes en links niet zichtbaar zijn?
Bv de 2 reacties hier boven. Ik kan alleen de link volgen als ik het bericht quote.. eerder zie ik niks staan.
Ja ik heb dit nu ook sinds een aantal dagen.Anoniem: 320788 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:30:
Even offtopic.
Ja probeerde net een plaatje met de Bahrein wijzigingen aan het RB15 bodywork te posten, maar onbegonnen werk. Zowel imgur als twitter plaatjes worden niet gerenderd.lochpatje schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:33:
[...]
Ja ik heb dit nu ook sinds een aantal dagen.
Laatste maanden zo dat het plaatje in de post meestal zichtbaar is, maar er op klikken geeft een leeg wit scherm. Volgens mij omdat Tweakers er zo nodig tussen moet zitten om clicks te vangen.
Dus in het witte scherm wordt https://tweakimg.net/g/fo...dia%2FD2wj8-wX4AAhqrK.jpg geblokkeerd omdat Tweakers daar iets met tracking doet.
Dus in het witte scherm wordt https://tweakimg.net/g/fo...dia%2FD2wj8-wX4AAhqrK.jpg geblokkeerd omdat Tweakers daar iets met tracking doet.
[ Voor 36% gewijzigd door Saturnus op 28-03-2019 18:37 ]
Anoniem: 320788
Oke. Nou blij dat het niet alleen mijn probleem is...
Ik kan het plaatje zien via quote.. maar elke keer iemand moeten quoten om het plaatje te zien is ruk...
Dan is de vraag. Probleem Tweakers of probleem Google Chrome op Android toestel.
@Saturnus zelfs de URL is zonder quote niet zichtbaar bij mij.
Ik kan het plaatje zien via quote.. maar elke keer iemand moeten quoten om het plaatje te zien is ruk...
Dan is de vraag. Probleem Tweakers of probleem Google Chrome op Android toestel.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 28-03-2019 18:39 ]
Ja quoten en dan kan je de link zien (iOS, Safari)Anoniem: 320788 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:37:
Oke. Nou blij dat het niet alleen mijn probleem is...
Denk dat tweakers de schuldige is.
Ook lijkt de body minder breed te zijn de "E" staat verticaler dan die in Australiëjimaltink2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:02:
[Afbeelding]
red bull ook met een kleine aanpassing
Drivers Press Conference
[YouTube: https://youtu.be/AdabZbsy47M]
Helaas niet te embedden.
[YouTube: https://youtu.be/AdabZbsy47M]
Helaas niet te embedden.
[ Voor 40% gewijzigd door sjaool op 28-03-2019 18:54 ]
Snap ik ook niet. Andere forums kun je gewoon twitter and youtube embedded. Maar eens klagen bij tweakers. Moet een bewuste keuze zijn.sjaool schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:53:
Drivers Press Conference
[YouTube]
Helaas niet te embedden.
On topic: 3.33 min ... Bottas : must have been the beard. Ja ik mag Bottas 2.0 wel !
Dat lijkt iets meer aan de hoek van de foto te liggen.TrekDr0p schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:51:
[...]
Ook lijkt de body minder breed te zijn de "E" staat verticaler dan die in Australië
PSN
Er gaat iets in. Als in lucht.kaasaanfiets schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:39:
wat komt daar uit?
Deze werkt dan weer welsjaool schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:53:
Drivers Press Conference
[YouTube]
Helaas niet te embedden.
[YouTube: Verstappen: 'Het was goed, maar alles kan beter' | De Donderdag in Bahrein | Formule 1 2019]
-
Ik kan het niet zo goed zien maar het zit toch met de luchtstroom mee? Dus dan hapt hij geen lucht...
Warme lucht.. Volgens mij gewoon voor extra koeling onder het bodywork. Zo is eerder al een foto gepost van de Mercedes die hier ook een aanpassing voor hebben gemaakt.kaasaanfiets schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:39:
wat komt daar uit?
-
Chips je hebt gelijk my bad.kaasaanfiets schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:42:
[...]
Ik kan het niet zo goed zien maar het zit toch met de luchtstroom mee? Dus dan hapt hij geen lucht...
Dat ligt aan de uploader. Die kan gewoon aangeven of een video ingesloten mag worden of niet.loekf2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:58:
[...]
Snap ik ook niet. Andere forums kun je gewoon twitter and youtube embedded. Maar eens klagen bij tweakers. Moet een bewuste keuze zijn.
On topic: 3.33 min ... Bottas : must have been the beard. Ja ik mag Bottas 2.0 wel !
Ik ben niet iemand die iemand beoordeeld op uiterlijk maar die snor van vettel is ... apart, laat hem er een beetje uit zien als een "vieze" man.
Tja... zal ik het maar gewoon noemen dan? 60’s porno snor.. dat kwam als eerste bij me op.Martin0 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:41:
Ik ben niet iemand die iemand beoordeeld op uiterlijk maar die snor van vettel is ... apart, laat hem er een beetje uit zien als een "vieze" man.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.