Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sterremos schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:08:
ben pas begonnen met HA. zit nu te zoeken naar het logfile, waar zit dat?
home-assistant.log of Ontwikkelhulpmiddelen > Tab Info > Onderaan de optie om volledige log te tonen. Als je Hass.io gebruikt is de add-on Log Viewer een aanrader.
Maar dit is meer iets voor in Home Assistant - Open source Python3 home automation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 10:53
JBS schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:20:
[...]
home-assistant.log of Ontwikkelhulpmiddelen > Tab Info > Onderaan de optie om volledige log te tonen. Als je Hass.io gebruikt is de add-on Log Viewer een aanrader.
Maar dit is meer iets voor in Home Assistant - Open source Python3 home automation
Ik gebruik inderdaad Hassio, wat je aangaf had ik inderdaad ook gevonden, maar wat ik doe als ik de switch indruk komt hij daar niet voorbij in het log overzicht :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
sterremos schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

Ik gebruik inderdaad Hassio, wat je aangaf had ik inderdaad ook gevonden, maar wat ik doe als ik de switch indruk komt hij daar niet voorbij in het log overzicht :(
Afhankelijk van wat je gebruikt (add-on of losse docker) dit even toevoegen aan je log configuration (daarna HA herstarten):

YAML:
1
2
3
4
5
6
logger:
  default: warning
  logs:
    homeassistant.components.deconz: debug
    pydeconz.websocket: debug
    pydeconz: debug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 10:53
JBS schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:45:
[...]
Afhankelijk van wat je gebruikt (add-on of losse docker) dit even toevoegen aan je log configuration (daarna HA herstarten):

YAML:
1
2
3
4
5
6
logger:
  default: warning
  logs:
    homeassistant.components.deconz: debug
    pydeconz.websocket: debug
    pydeconz: debug
mijn dank is groot, is gelukt en werkt , op zoek naar een nieuwe uitdaging
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebeww
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-05 08:01
Ik heb dit weekend mijn lampen verwijderd uit de IKEA gateway en toegevoegd aan Deconz (Raspbee) op mijn Raspberry PI 3b+.
Een E27 lamp, welke ik eerder al had gekoppeld, werkt zoals verwacht. Echter alle andere lampen die ik aangesloten heb (Trädfri Driver en Trädfri GU10) werken niet als verwacht en vertonen erg vreemd gedrag.

Op zolder heb ik 6 GU10 spots en op de kinderkamer een Trädfri Driver met bijbehorende spotjes. Volgens Home Assistant gaan deze lampen op random momenten aan, echter staan ze niet aan in werkelijkheid.

Daarnaast heb ik nog een GU10 spot op het toilet beneden, deze gaat tegelijk met bovenstaande lampen ook aan. Echter staat deze dan ook daadwerkelijk aan.

De lampen die ik via de Hue hub gekoppeld heb doen het wel goed.

Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Zigbee kanaal in Phoscon gewijzigd;
- .db file verwijderd zodat er een nieuwe aangemaakt wordt;
- Circadian Lightning teruggezet naar oudere versie;
- Herstarten van Home Assistant

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@wiebeww Op basis waarvan concludeer je dat ze volgens HA op verschillende momenten aan gaan?
Wellicht in Phoscon een uit het oog verloren automation of group gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebeww
@JBS Ik heb twee automations voor het licht op het toilet. Aan bij beweging en uit na 3 minuten geen beweging. Voor de overige lampen geen automations.
De 6 spotjes op zolder heb ik via Home Assistant wel in een group zitten.

Het gekke is dat het licht in het toilet aangaat zonder beweging.
En dat dan ook alle overige lichten, behalve de E27, die gekoppeld zijn aan Deconz ook aan gaan.

Ik zie in de lovelace UI dat de lampen aan staan. Ook in de 'Toestanden' pagina zie ik deze status.

Vervolgens kan ik ze wel weer 'uit' zetten via de lovelace ui. (Toilet gaat dan daadwerkelijk uit, bij de rest verandert er niets want ze stonden niet echt aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
wiebeww schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:37:
@JBS Ik heb twee automations voor het licht op het toilet. Aan bij beweging en uit na 3 minuten geen beweging. Voor de overige lampen geen automations.
De 6 spotjes op zolder heb ik via Home Assistant wel in een group zitten.

Het gekke is dat het licht in het toilet aangaat zonder beweging.
En dat dan ook alle overige lichten, behalve de E27, die gekoppeld zijn aan Deconz ook aan gaan.

Ik zie in de lovelace UI dat de lampen aan staan. Ook in de 'Toestanden' pagina zie ik deze status.

Vervolgens kan ik ze wel weer 'uit' zetten via de lovelace ui. (Toilet gaat dan daadwerkelijk uit, bij de rest verandert er niets want ze stonden niet echt aan)
Wat zegt de Phoscon app over de statussen van deze lampen? Correspondeert die met wat je in HA ziet? Betreft het een groep lampen die volgens HA ingeschakeld is maar dat daadwerkelijk niet is? Zijn alle individuele lampen van deze groep wel online in de Phoscon app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebeww
JBS schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:40:
[...]
Wat zegt de Phoscon app over de statussen van deze lampen? Correspondeert die met wat je in HA ziet? Betreft het een groep lampen die volgens HA ingeschakeld is maar dat daadwerkelijk niet is? Zijn alle individuele lampen van deze groep wel online in de Phoscon app?
Het duurde even voordat het zich weer voordeed maar de lampen staan volgens Phoscon allemaal aan.
Als ik ze vervolgens via Home Assistant weer uit zet gaan ze ook in Phoscon uit.

Het betreft één groep van 6 GU10 spots én een losse Trädfri driver waarbij de status niet overeenkomt met de werkelijkheid. Maar ook de separate entiteiten van de GU10 spots tonen de status 'aan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@wiebeww Merkwaardig. Is je deCONZ en Conbee/raspbee firmware up-to-date?
Ik herken het 'zomaar' aangaan van lampen niet. Check voor de zekerheid ook nog even of er geen verdwaalde of incorrecte automation actief is.

[ Voor 56% gewijzigd door JBS op 20-08-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebeww
JBS schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:34:
@wiebeww Merkwaardig. Is je deCONZ en Conbee/raspbee firmware up-to-date?
Ik herken het 'zomaar' aangaan van lampen niet. Check voor de zekerheid ook nog even of er geen verdwaalde of incorrecte automation actief is.
Ik kan geen nieuwere versies downloaden, dan neem ik aan de laatste updates te hebben.

Ik denk mogelijk iets gevonden te hebben maar ik ben er niet van overtuigd.
Ik heb Circadian Lighting, daarbij had ik twee automation die draaien bij start, activatie van bewegingssensor_badkamer en eens in de zoveel tijd. Nu werden de lichten niet aangeroepen maar riep ik wel een service aan om de kleurtemperatuur/helderheid aan te passen.

Nu verklaart dit het eigenlijk alleen voor de spot in het toilet, maar wie weet.
Vage problemen hebben soms ook een vage oplossing...

In ieder geval bedankt tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-03 22:10
Hi,

Ik heb een vraag met betrekking tot deCONZ en Hassbian. Ik heb de ConBee II en ben al een hele avond aan het proberen om deCONZ volgens deze stappen (https://phoscon.de/en/conbee2/install#raspbian) te installeren naast Home Assistant op mijn Raspberry Pi. Dit is me tot nu toe nog niet gelukt, ik krijg deze melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
pi@hassbian:~ $ sudo apt install deconz
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
 deconz : Depends: libqt5widgets5 but it is not going to be installed
          Depends: libqt5gui5 but it is not going to be installed
          Depends: sqlite3 but it is not going to be installed
E: Unable to correct problems, you have held broken packages.

Eerder waren dit nog een aantal meer dependencies, maar ik krijg niet alles goed.

Home Assistant heeft nu wel deCONZ Zigbee gateway ontdekt, maar om die toe te kunnen voegen moet ik erbij kunnen maar ik kom er niet uit.

Kan iemand mij de juiste weg wijzen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebeww
wiebeww schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Ik kan geen nieuwere versies downloaden, dan neem ik aan de laatste updates te hebben.

Ik denk mogelijk iets gevonden te hebben maar ik ben er niet van overtuigd.
Ik heb Circadian Lighting, daarbij had ik twee automation die draaien bij start, activatie van bewegingssensor_badkamer en eens in de zoveel tijd. Nu werden de lichten niet aangeroepen maar riep ik wel een service aan om de kleurtemperatuur/helderheid aan te passen.

Nu verklaart dit het eigenlijk alleen voor de spot in het toilet, maar wie weet.
Vage problemen hebben soms ook een vage oplossing...

In ieder geval bedankt tot zover!
Nog geen oplossing, maar ik weet wel wat het probleem is: de nieuwe (waterproof) IKEA motion sensor.
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1676

Voor nu eerst maar afwachten tot er support voor dit device komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

wiebeww schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Nog geen oplossing, maar ik weet wel wat het probleem is: de nieuwe (waterproof) IKEA motion sensor.
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1676

Voor nu eerst maar afwachten tot er support voor dit device komt.
Ik gebruik al bijna een jaar de standaard motion sensor in m'n badkamer recht boven m'n douchekop zonder problemen :Y) :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
Misschien dat mij hier iemand kan helpen.. Ik heb onlangs de Ikea Furthur gordijnen gekocht die ik probeer te koppelen met Hassio (Home Assistant).

De gordijnen zijn via VNC zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7lWHOLY7CVqo7iqFLPOc48px/full.png

Maar ik krijg ze niet binnen Phoscon te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iqTYi8z0qSVAyjmqDdxWPNg4/full.png

De zaken die ik reeds gedaan heb:
- Gateway herstart
- Add on in Hassio herstart
- Meerdere keren verwijdert en opnieuw gekoppeld
- Had ook dit topic gevonden: https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1834 En de vinkjes meerdere keren uit / aan gezet. Maar ik kan het volgende niet vinden: read the Basic cluster attributes Wordt dit hiermee bedoeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7IU2yqa96uHEkmHpxwmJseCW/full.png

Kortom, heeft iemand een idee hoe ik de gordijnen in de Phoscon en dus uiteindelijk Home Assistant / Hassio zichtbaar krijg?

• tdw

tdw

Amai seg!

Thoit schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:26:
Misschien dat mij hier iemand kan helpen.. Ik heb onlangs de Ikea Furthur gordijnen gekocht die ik probeer te koppelen met Hassio (Home Assistant).

De gordijnen zijn via VNC zichtbaar:
[Afbeelding]

Maar ik krijg ze niet binnen Phoscon te zien:
[Afbeelding]

De zaken die ik reeds gedaan heb:
- Gateway herstart
- Add on in Hassio herstart
- Meerdere keren verwijdert en opnieuw gekoppeld
- Had ook dit topic gevonden: https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1834 En de vinkjes meerdere keren uit / aan gezet. Maar ik kan het volgende niet vinden: read the Basic cluster attributes Wordt dit hiermee bedoeld?

[Afbeelding]

Kortom, heeft iemand een idee hoe ik de gordijnen in de Phoscon en dus uiteindelijk Home Assistant / Hassio zichtbaar krijg?
https://github.com/dresde...21#issuecomment-529117242

Als ik dat lees kom ik erop uit dat ie niet in de GUI zichtbaar is, maar enkel via de REST API.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-04 19:36
Je kunt hem pairen als lamp in de Phoscon app. @Thoit Beide knopjes op de fyrtur ingedrukt houden tot het lampje knippert. Dan add new light.

[ Voor 44% gewijzigd door SkorpionNL op 12-09-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
tdw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:04:
[...]

https://github.com/dresde...21#issuecomment-529117242

Als ik dat lees kom ik erop uit dat ie niet in de GUI zichtbaar is, maar enkel via de REST API.
Nee, er zijn mensen die het gewoon in de GUI beschikbaar hebben. Er staat ook: but you can view it in the deCONZ GUI;
SkorpionNL schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:44:
Je kunt hem pairen als lamp in de Phoscon app. @Thoit Beide knopjes op de fyrtur ingedrukt houden tot het lampje knippert. Dan add new light.
Dat werkt dus juist niet :( krijg hem alleen via VNC gekoppeld, heb het al meerdere malen alleen via de GUI geprobeerd maar daar is het niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klumpke
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:49
Thoit schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:20:
[...]

Nee, er zijn mensen die het gewoon in de GUI beschikbaar hebben. Er staat ook: but you can view it in the deCONZ GUI;

[...]

Dat werkt dus juist niet :( krijg hem alleen via VNC gekoppeld, heb het al meerdere malen alleen via de GUI geprobeerd maar daar is het niet zichtbaar.
Welke versie van deCONZ draai je? De laatste op dit moment is 2.05.69 en daar zou het zichtbaar in moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-04 19:36
Klumpke schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:07:
[...]

Welke versie van deCONZ draai je? De laatste op dit moment is 2.05.69 en daar zou het zichtbaar in moeten zijn.
Vanaf 2.05.67 is er support voor de rolgordijnen. Vanaf 2.05.69 werkt ook support voor de up/down button goed.

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Ik heb de Conbee 2 nu een aantal dagen in mijn bezit maar heb het probleem dat de Xiaomi motion sensors niet goed werken... Na 5 minuten geven ze geen updates meer helaas. Iemand een idee Conbee zit op 2.05.69.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• tdw

tdw

Amai seg!

Ronker schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:01:
Ik heb de Conbee 2 nu een aantal dagen in mijn bezit maar heb het probleem dat de Xiaomi motion sensors niet goed werken... Na 5 minuten geven ze geen updates meer helaas. Iemand een idee Conbee zit op 2.05.69.
Heb je bereik issues al uitgesloten door bijvoorbeeld de sensor tijdelijk dichtbij de conbee stick te leggen?

~ James May

• Ronker
tdw schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:06:
[...]

Heb je bereik issues al uitgesloten door bijvoorbeeld de sensor tijdelijk dichtbij de conbee stick te leggen?
Lijkt me sterk dat Xiaomi Temperatuur sensors wel gewoon werken zonder problemen. Maar zit in n straal van 5m van de conbee stick vandaan. Zal het nog eens proberen.

/▌

• tdw

tdw

Amai seg!

Ronker schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:07:
[...]

Lijkt me sterk dat Xiaomi Temperatuur sensors wel gewoon werken zonder problemen. Maar zit in n straal van 5m van de conbee stick vandaan. Zal het nog eens proberen.
Hm, dat zou het inderdaad niet moeten zijn dan. Wat moet je doen om de bewegingsmelders weer actief te krijgen?

~ James May

• Ronker
tdw schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:10:
[...]

Hm, dat zou het inderdaad niet moeten zijn dan. Wat moet je doen om de bewegingsmelders weer actief te krijgen?
K heb m nu verwijderd. hij is ook naar unknow gegaan en onbereikbaar ga m nu weer toevoegen. Op de een of andere manier lijkt t nu te werken.

Lijkt erop dat sensors af en toe geen connectie maken. 1 van de temperatuur sensors heeft al 12 uur geen update gegevens.

[ Voor 46% gewijzigd door Ronker op 16-09-2019 08:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Klumpke schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:07:
[...]

Denk dat daar het probleem zit. Ik draai de Marthoc Git add on maar die wordt niet meer geüpdatet. Had hier laatst al een discussie over. Blijkt dat hij wel verder gaat met de Docker versie maar niet met de Hassio add on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klumpke
Thoit schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:40:
[...]

Denk dat daar het probleem zit. Ik draai de Marthoc Git add on maar die wordt niet meer geüpdatet. Had hier laatst al een discussie over. Blijkt dat hij wel verder gaat met de Docker versie maar niet met de Hassio add on.
Je kunt dan beter overstappen naar de deCONZ add-on uit de officiele community van hass.io .
Die wordt namelijk wel gewoon bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Klumpke schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:05:
[...]

Je kunt dan beter overstappen naar de deCONZ add-on uit de officiele community van hass.io .
Die wordt namelijk wel gewoon bijgehouden.
Klopt dat had ik ook geprobeerd. Echter ziet HA bij integrations dan geen devices meer :( dus ik heb het even teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Thoit schreef op maandag 16 september 2019 @ 07:56:
[...]

Klopt dat had ik ook geprobeerd. Echter ziet HA bij integrations dan geen devices meer :( dus ik heb het even teruggedraaid.
Klopt, je zult ze opnieuw moeten koppelen en de integration opnieuw aanmaken en opnieuw koppelen

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
tdw schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 05:19:
[...]

Klopt, je zult ze opnieuw moeten koppelen en de integration opnieuw aanmaken en opnieuw koppelen
Na wat aanpassingen draait het eindelijk. Het was inderdaad de versie van Deconz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55
Iemand interesse in Osram smart plugs? Ok heb er 5 te koop ;)

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:07
Ik heb inmiddels alle tradfri apparatuur overgezet naar deCONZ. Ging super simpel en draait superstabiel. Ik kwam er wel achter dat mijn ikea remotes allemaal verschillende firmware versies hadden. Blijkbaar werkt het update gebeuren van ikea niet helemaal vlekkeloos.

3 Remotes met de nieuwste firmware (2.3.014) kreeg ik wel gekoppeld met deCONZ maar ik kan ze helaas niet configureren. Remotes met oudere firmware werken wel goed.

Is er iemand bekend met dit probleem? Anders gaan ze gewoon terug naar Ikea.

• tdw

tdw

Amai seg!

bitjeverkeerd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:30:
Blijkbaar werkt het update gebeuren van ikea niet helemaal vlekkeloos.
Dat komt omdat het updaten vaak een volledige batterij kost omdat een low power device meer dan een uur moet communiceren.

Ik kan verder ook niks vinden op internet over de klacht, kun je aangeven wat je bedoelt met 'kan niet configureren'?

~ James May

• bitjeverkeerd
@tdw: De Remotes zijn wel zichtbaar in de phoscon app, ik kan ze alleen niet selecteren om er b.v. lampen aan toe te voegen.

• tdw

tdw

Amai seg!

bitjeverkeerd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:38:
@tdw: De Remotes zijn wel zichtbaar in de phoscon app, ik kan ze alleen niet selecteren om er b.v. lampen aan toe te voegen.
Oke, maar dat kun je toch ook fixen met Home Assistant, Domoticz of Node-Red, welke je dan ook gebruikt?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitjeverkeerd
Heb het inderdaad opgelost met een script in Domoticz. Het nadeel is alleen dat de schakelaar dan niet meer werkt als Domoticz offline is.

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Noob vragen hier, sorry daarvoor
Ik heb een conbee II stick gekocht. Wil later een pi met HA gaan inrichten.
Bedoeling is om mijn bestaande tradri verlichting flexibeler te maken en uit te breiden met bewegingssensoren en zo.

Voor nu wil ik stap voor stap gaan kijken hoe e.e.a. werkt. Dus nog geen Pi, maar eerst wat proberen op de PC
Conbee II in de PC en software geïnstalleerd.
Ik heb een paar ikea GU10 spots gereset, even uit en aan gezet. In de Deconz software zie ik ze netjes verschijnen, in de phoscon app niet.

1 van mijn trafri remotes gereset en via de phoscon app gezocht. Die vond hij wel.
Enig idee waarom ik in de phoscon app mijn lampen niet terug zie, terwijl ze volgens de deconz-software wel geconnect zijn?

Edit: nog een paar keer geprobeerd met verschillende tijdsduur voor uit en aanschakelen. Als ik de lampen heel kort ( <0,5 sec) uitschakel, worden ze wel zichtbaar in phoscon. So far so good.

[ Voor 11% gewijzigd door Henkiejoo op 25-09-2019 22:45 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

Afgelopen dinsdag een Eurospirit Spirit Zigbee "thermostatisch" radiatorventiel gekocht (link) die gister bezorgd is. Het pairen ging allemaal erg lomp en omslachtig, daarom dat ik het even neer plemp zodat anderen er wellicht ook wat aan hebben. Het heeft mij anderhalf uur gekost omdat ik niet de juiste methode kon vinden, maar uiteindelijk is het allemaal in minder dan een minuut gelukt.

Ik gebruik een Conbee stick (versie 1) op een Raspberry Pi met Home Assistant, met de officiële deCONZ addon.

Voorbereidend:
  • Zorg ervoor dat de VNC-mogelijkheid aan staat, en dat je ermee bent verbonden.
    Als tip zou ik ook de nodes allemaal flink ver uit elkaar trekken, zodat je in een oogopslag kunt zien als er een nieuw apparaat is verbonden.
  • Monteer het apparaat op je radiator, zonder de batterijen erin te doen
    Als tip wil ik meegeven dat je dit het beste kunt doen op een koude radiator
Open de Phoscon web app en voeg een nieuwe sensor toe. Als fabrikant kies je "Other". Het Zigbee netwerk gaat nu open om te pairen. Dit is het moment om de batterijen in de thermostaatknop te doen. De knop gaat in pair-modus (Jin op het display) en zal het netwerk joinen. In Phoscon zie je niks gebeuren, maar als het goed is, zie je in VNC een nieuwe node verschijnen (zie screenshot onder).

Op het display van de knop komt nu "Ins" te staan. Druk op de middelste knop op het radiatorventiel om 'm in te leren op je radiator, hiermee worden de eindstanden bepaald. Na het inleren verschijnt een tweede bolletje op de node in VNC (zie screenshot onder). Druk op het tweede bolletje en een menu zal verschijnen. Kies uit het menu voor "Basic". Aan de linkerkant van VNC kun je naar tabblad "Cluster info" en vervolgens op "read" drukken. De informatie wordt nu uitgelezen uit de radiatorknop. In Phoscon verschijnt nu dat de pairing succesvol is geweest, en je kunt gebruik maken van de knop.

Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/18562096/65280369-763af800-db30-11e9-8fc5-0c0799e0d4b8.png

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitjeverkeerd
Inmiddels alle Tradfri devices inmiddels overgezet en dat werkt superstabiel. Heb Xiaomi temperatuur/luchtvochtigheidssensors toegevoegd en dat werkt ook super.

In al mijn enthousiasme heb ik ook een wandschakelaar/remote van Dresden Elektroniks gekocht. Kost wat maar zier er ook erg goed uit. In eerste instantie leek het goed te werken, echter... wanneer de schakelaar lang niet wordt gebruikt (b.v. gedurende de nacht) dan lijkt de schakelaar in een soort "sleep mode" te gaan. Na de eerste keer drukken knippert er alleen 1 keer een rode led, als je dan na 2 seconden wachten nog een keer drukt, dan reageren de lampen weer.

Heb inmiddels een email richting dresden Elektroniks gedaan, hopelijk is dit oplosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbeumer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04 21:57
Na veel ge-emmer heb ik home assistant zo ver dat er met deConz een zigbee netwerk is. Ik kom van de zigbee2mqtt af, maar liep tegen de devicelimit aan.

Toch zou het stabieler kunnen. Ik heb veel router apparaten en vraag me dan dus af waar het aan licht.

Netwerk bestaat uit:
- Osram smart plugs
- Ikea lampen
- xiaomi plug

sensoren:
- xiaomi weer
- xiaomi deur raam
- xiaomi pir
- xiaomi water
- xiaomi switch
- xiaomi cube

Bij elkaar iets meer dan 50 en de osramplugs gebruik ik niet voor schakelen maar om te routeren.

Toch wil om de zoveel tijd een sensor traag of niet reageren. Enkele ogenblikken later werkt hij dan ineens wel. Het is maar af en toe, maar genoeg om op te vallen. Batterijen gechecked die zijn goed.

Ik gebruik een pi3b+ met conbee ii, home assistant 0.99.2 met deConz voor de conbee ii.

2 vragen eigenlijk:
- heeft iemand hier ervaring mee en met name hoe je het netwerk dan stabieler krijgt.
- kan ik op een headless install alsnog vnc gebruiken om het netwerk te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-03 16:27
Damn, ik vandaag die Symfonisk remote gevonden bij Ikea, zit de support nog niet in de officele release :P
Zag dat de support wel met master gemerged was maar moet nog ff geduld hebben dat de addon in Hassio wordt geupdate.

Of kan ik makkelijk van release branch naar de master switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

alexbeumer schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:38:
- heeft iemand hier ervaring mee en met name hoe je het netwerk dan stabieler krijgt.
- kan ik op een headless install alsnog vnc gebruiken om het netwerk te bekijken?
Vraag 1 weet ik niet, vraag 2 wel en die kan zelfs positief beantwoord worden :)

Als je naar Hassio -> deCONZ gaat kun je onder "Network" een poort invullen (bijv. 5900) bij VNC. Vervolgens moet je deCONZ herstarten en kun je inloggen met het wachtwoord wat je invult onder 'password' bij Config :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 13:08
Hi allen,

Ik heb sinds vanmiddag een Conbee II stick in huis en probeer hier nu de Tradfri lampen en switches welke ik heb liggen aan te koppelen. Dit wil echter niet lukken. Ik draai deconz in een Docker container op mijn Synology NAS en wanneer ik de Phoscon App open via de browser lijkt alles goed herkend te worden, ook via de Docker logs ziet alles er goed uit.

Wanneer ik echter een Tradfri Remote probeer te koppelen gebeurt er helemaal niets, de app blijft wachten op de remote en geeft na een tijdje de melding "Try Again". De Remote zelf stopt met knipperen na een tijd.

Ook met de Tradfri lampen heb ik geen succes. Ik heb de search duration op 10 minuten staan en wanneer ik mijn lamp 6x aan/uit zet en hij een keer knippert ter bevestiging gebeurt er wederom in de Phoscon App helemaal niets.

Ik heb ook de VNC verbinding naar deCONZ al open staan maar daar kom ik niet uit met wat ik daarin moet doen. Bovenin beeld staat daarin wel de tekst: "Not in Network".

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Edit: Ik zie nu ook in de logs de volgende melding voorbij komen:
21:05:08:835 discovery network reply error: Error transferring http://dresden-light.appspot.com/discover - server replied: Service Unavailable
en wanneer ik die server bezoek krijg ik de melding:
This application is temporarily over its serving quota. Please try again later.
Kan dit de boosdoener soms zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door RevellNL op 30-09-2019 23:12 . Reden: Extra info ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

RevellNL schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:10:
Hi allen,

Ik heb sinds vanmiddag een Conbee II stick in huis en probeer hier nu de Tradfri lampen en switches welke ik heb liggen aan te koppelen. Dit wil echter niet lukken. Ik draai deconz in een Docker container op mijn Synology NAS en wanneer ik de Phoscon App open via de browser lijkt alles goed herkend te worden, ook via de Docker logs ziet alles er goed uit.

Wanneer ik echter een Tradfri Remote probeer te koppelen gebeurt er helemaal niets, de app blijft wachten op de remote en geeft na een tijdje de melding "Try Again". De Remote zelf stopt met knipperen na een tijd.

Ook met de Tradfri lampen heb ik geen succes. Ik heb de search duration op 10 minuten staan en wanneer ik mijn lamp 6x aan/uit zet en hij een keer knippert ter bevestiging gebeurt er wederom in de Phoscon App helemaal niets.

Ik heb ook de VNC verbinding naar deCONZ al open staan maar daar kom ik niet uit met wat ik daarin moet doen. Bovenin beeld staat daarin wel de tekst: "Not in Network".

[...]

[...]

Na het herstellen van fabrieksinstellingen (dat is wat je doet met 6x aan/uit) zal de lamp en de afstandsbediening niet automatisch koppelen. Het beste is om 6x aan/uit te doen, de lamp vervolgens uit te zetten (van de stroom af dus), Phoscon in pairing mode te zetten en vervolgens de lampen één voor een aan. Als het goed is zouden ze dan opgepikt moeten worden.

Dat de server momenteel niet bereikbaar is, zou niets uit moeten maken. Mijn deCONZ instance heb ik verboden om te verbinden met die server, en die werkt prima :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:46
RevellNL schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:10:
Hi allen,

[...]

[...]

Het lijkt erop dat je last hebt van het probleem dat hier is beschreven:

https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1884

Zorg ervoor dat je de nieuwste firmware draait (.69 momenteel).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 13:08
Opgelost, zie onderaan!
tdw schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:26:
[...]

Na het herstellen van fabrieksinstellingen (dat is wat je doet met 6x aan/uit) zal de lamp en de afstandsbediening niet automatisch koppelen. Het beste is om 6x aan/uit te doen, de lamp vervolgens uit te zetten (van de stroom af dus), Phoscon in pairing mode te zetten en vervolgens de lampen één voor een aan. Als het goed is zouden ze dan opgepikt moeten worden.
Dit is hoe ik het geprobeerd heb, maar dit heeft niet gewerkt. In de logs zag ik ook niets voorbij komen waar ik wijzer uit kon worden, helaas.
tdw schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:26:
Dat de server momenteel niet bereikbaar is, zou niets uit moeten maken. Mijn deCONZ instance heb ik verboden om te verbinden met die server, en die werkt prima :)
Dat is mooi, mijn eerste gedachte was dat ik die ook al sowieso wilde gaan blokkeren!
ronaldvs schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

Het lijkt erop dat je last hebt van het probleem dat hier is beschreven:

https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1884

Zorg ervoor dat je de nieuwste firmware draait (.69 momenteel).
Ik draai de laatste firmware versie!

Bijgevoegd even het Docker log (hij loopt van beneden naar boven):
2019-10-01 16:03:24 stdout 16:03:24:128 New websocket X.X.X.X:58647 (state: 3)
2019-10-01 16:02:55 stdout 16:02:55:160 scan finished
2019-10-01 16:02:43 stdout 16:02:43:961 scan skip host .44
2019-10-01 16:02:34 stdout 16:02:34:477 don't close database yet, keep open for 900 seconds
2019-10-01 16:02:33 stdout 16:02:33:101 Announced to internet
2019-10-01 16:02:32 stdout 16:02:32:329 GW firmware version is up to date: 0x264a0700
2019-10-01 16:02:32 stdout 16:02:32:328 GW firmware version: 0x264a0700
2019-10-01 16:02:32 stdout 16:02:32:328 GW update firmware found: /usr/share/deCONZ/firmware/deCONZ_ConBeeII_0x26490700.bin.GCF
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:673 NET ZDO start network status 0xC4
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:649 CTRL ANT_CTRL 0x03
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:631 Current channel 15
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:583 Device protocol version: 0x010B
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:559 CTRL ANT_CTRL 0x03
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:543 Current channel 15
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:495 Device protocol version: 0x010B
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:470 CTRL ANT_CTRL 0x03
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:453 Current channel 15
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:404 Device protocol version: 0x010B
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:377 CTRL ANT_CTRL 0x03
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:360 Current channel 15
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:312 Device protocol version: 0x010B
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:280 CTRL ANT_CTRL 0x03
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:264 Current channel 15
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:216 Device protocol version: 0x010B
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:190 CTRL ANT_CTRL 0x03
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:174 Current channel 15
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:124 Device protocol version: 0x010B
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:100 CTRL ANT_CTRL 0x03
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:084 Current channel 15
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:035 Device protocol version: 0x010B
2019-10-01 16:02:29 stdout 16:02:29:011 CTRL ANT_CTRL 0x03
2019-10-01 16:02:28 stdout 16:02:28:995 Current channel 15
2019-10-01 16:02:28 stdout 16:02:28:836 new node - ext: 0x00212effff04d4cf, nwk: 0x0000
2019-10-01 16:02:28 stdout 16:02:28:720 Device protocol version: 0x010B
2019-10-01 16:02:28 stderr QNetworkReplyImplPrivate::error: Internal problem, this method must only be called once.
2019-10-01 16:02:28 stdout 16:02:28:648 unlocked max nodes: 200
2019-10-01 16:02:28 stdout 16:02:28:644 Device firmware version 0x264A0700
2019-10-01 16:02:27 stdout 16:02:27:936 DEV config changed event
2019-10-01 16:02:27 stdout 16:02:27:288 COM: --dev: /dev/ttyACM0 (ConBee II)
2019-10-01 16:02:27 stdout 16:02:27:288 COM: /dev/ttyACM0 / serialno:
2019-10-01 16:02:27 stdout 16:02:27:140 found node plugin: libstd_otau_plugin.so - STD OTAU Plugin
2019-10-01 16:02:27 stdout 16:02:27:014 found node plugin: libde_signal_plugin.so - Signal Monitor Plugin
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:934 found node plugin: libde_rest_plugin.so - REST API Plugin
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:524 started websocket server at port 8247
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:500 don't close database yet, keep open for 900 seconds
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:434 DB create temporary views
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:374 DB cleanup
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:374 DB PRAGMA user_version: 6
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:373 DB file size 122880 bytes, free pages 0
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:373 DB PRAGMA freelist_count: 0
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:373 DB PRAGMA page_size: 4096
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:373 DB PRAGMA page_count: 30
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:371 DB sqlite version 3.16.2
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:336 GW sd-card image version file does not exist: /root/.local/share/dresden-elektronik/deCONZ/gw-version
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:336 gw run mode: docker
2019-10-01 16:02:26 stdout 16:02:26:334 parent process /bin/sh
2019-10-01 16:02:25 stdout 16:02:25:948 ZCLDB init file /root/.local/share/dresden-elektronik/deCONZ/zcldb.txt
2019-10-01 16:02:25 stdout 16:02:25:948 COM: --dev: /dev/ttyACM0 (ConBee II)
2019-10-01 16:02:25 stdout 16:02:25:643 CTRL. 3.16.216:02:25:948 COM: /dev/ttyACM0 / serialno:
2019-10-01 16:02:25 stdout 16:02:25:420 HTTP Server listen on address 0.0.0.0, port: 8246, root: /usr/share/deCONZ/webapp/
2019-10-01 16:02:25 stderr libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
2019-10-01 16:02:23 stderr libEGL warning: DRI2: failed to open swrast (search paths /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri:${ORIGIN}/dri:/usr/lib/dri)
2019-10-01 16:02:23 stderr libEGL warning: DRI2: failed to open swrast (search paths /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri:${ORIGIN}/dri:/usr/lib/dri)
2019-10-01 16:02:14 stdout
2019-10-01 16:02:14 stdout Use xtigervncviewer -SecurityTypes VncAuth,TLSVnc -passwd /root/.vnc/passwd falcon:0 to connect to the VNC server.
2019-10-01 16:02:14 stdout Log file is /root/.vnc/falcon:0.log
2019-10-01 16:02:14 stdout Starting applications specified in /etc/X11/Xvnc-session
2019-10-01 16:02:14 stdout New 'falcon:0 (root)' desktop at :0 on machine falcon
2019-10-01 16:02:13 stderr /usr/bin/xauth: file /root/.Xauthority does not exist
2019-10-01 16:02:09 stdout [marthoc/deconz] VNC port: 5900
2019-10-01 16:02:09 stdout [marthoc/deconz] Websockets port: 8247
2019-10-01 16:02:09 stdout [marthoc/deconz] Web UI port: 8246
2019-10-01 16:02:09 stdout [marthoc/deconz] Current deCONZ version: 2.05.69
2019-10-01 16:02:09 stdout [marthoc/deconz] Starting deCONZ...
En de docker-compose file:
version: '2'
services:
deconz:
container_name: 'deconz'
image: 'marthoc/deconz'
volumes:
- './config:/root/.local/share/dresden-elektronik/deCONZ'
- '/etc/localtime:/etc/localtime:ro'
devices:
- '/dev/ttyACM0:/dev/ttyACM0'
environment:
- TZ='Europe/Amsterdam'
- DECONZ_WEB_PORT=8246
- DECONZ_WS_PORT=8247
- DECONZ_DEVICE=/dev/ttyACM0
- DECONZ_VNC_MODE=1
- DECONZ_VNC_PORT=5900
- DECONZ_VNC_PASSWORD=changeme
ports:
- '8246:8246'
- '8247:8247'
- '5900:5900'
privileged: true
restart: 'unless-stopped'
network_mode: 'host'
Opgelost! Aan de hand van https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1897 heb ik de Conbee stick in een ander USB poort gestoken waarna het direct allemaal werkte.

[ Voor 88% gewijzigd door RevellNL op 01-10-2019 19:08 . Reden: Opgelost! ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

RevellNL schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:55:
Opgelost, zie onderaan!

[...]

Dit is hoe ik het geprobeerd heb, maar dit heeft niet gewerkt. In de logs zag ik ook niets voorbij komen waar ik wijzer uit kon worden, helaas.

[...]

Dat is mooi, mijn eerste gedachte was dat ik die ook al sowieso wilde gaan blokkeren!

[...]

Ik draai de laatste firmware versie!

Bijgevoegd even het Docker log (hij loopt van beneden naar boven):

[...]

En de docker-compose file:

[...]

Opgelost! Aan de hand van https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1897 heb ik de Conbee stick in een ander USB poort gestoken waarna het direct allemaal werkte.
Is er nog een specifieke reden dat je de Marthoc addon draait, in plaats van de "officiële"?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 09:28

Kvn

Iemand de filament lampen (die met de koperkleurige fitting) van Ikea al weten te koppelen? Ze lijken wel onzichtbaar voor m'n Conbee II.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klumpke
Kvn schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:11:
Iemand de filament lampen (die met de koperkleurige fitting) van Ikea al weten te koppelen? Ze lijken wel onzichtbaar voor m'n Conbee II.
Ja in heb deze gekoppeld in Deconz. Werkt op dezelfde manier als de andere ikea lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Dus resetten (6 x aan/uit), uitzetten, search aan en weer lampen aanzetten? Ik heb dat al geprobeerd en d.m.v. een reset met een Hue Dimmer Switch :(

De aanhouder wint, toch niet goed gereset }:O

[ Voor 15% gewijzigd door Kvn op 05-10-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
Ik heb ook wat tradfri spul gekoppeld aan de conbee 2. Werkt allemaal als een speer.

Wat ik vooral geinig vind is dat ik ook elke knop van de tradfri remote zelf kan programmeren.
Met de combinaties van short en longpress heb je een heleboel mogelijkheden.

Wat ik wel vreemd vind is dat de remote volgens deconz alleen connect via een ikea lamp, niet rechtstreeks met de conbee.
Als je de stroom van de lampen afhaalt werkt de remote dus niet. Omdat de rest van het gezin vaak de gewone lichtschakelaars gebruikt is dat niet handig.

Is er iemand bij wie een tradfri remote wel rechtstreeks koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Je kunt de switch eens proberen aan te melden als de lampen van de stroom zijn. Persoonlijk zou ik gewoon de schakelaar vervangen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@Henkiejoo Mijn IKEA remote verbindt ook met een IKEA lamp. In mijn geval logisch, want er is bijna altijd wel een lamp dichterbij dan de Conbee.

Van Aqara sensoren is 't overigens bekend dat deze niet (zomaar) een nieuwe route zoeken/vinden bij het wegvallen van hun router. Mogelijk heeft de Tradfri remote hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 20:23
@JBS Je eerder genoemde problemen in juni heb ik nu opeens ook last van. Zijn jou problemen nu opgelost?
Ik draai hier hassio op een VM, welke draait op een NUC. Conbee stick 1, Conbee met firmware 26330500 en deCONZ 2.05.66.

Ik heb de logging op debug in de HA configuatie gezet, en daarbij zie ik dat conbee vaak terug geeft dat hij "busy" is. Volgens internet worden er teveel acties getriggerd, waardoor hij zegt dat hij busy is. De omgeving is bij mij nog zodanig basic, dat ik vermoed dat 6 wallsockets niet het issue zou moeten zijn. Ik ga de logging vanmiddag eens hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
Gisteren wilde hij na een herstart van de computer helemaal niet meer koppelen.
Reset gegeven en opnieuw gekoppeld.

Daarna was hij wel rechtstreeks met de Conbee gekoppeld en met een ikea lamp.
Onduidelijk waarom.
JBS schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:52:
@Henkiejoo Mijn IKEA remote verbindt ook met een IKEA lamp. In mijn geval logisch, want er is bijna altijd wel Van Aqara sensoren is 't overigens bekend dat deze niet (zomaar) een nieuwe route zoeken/vinden bij het wegvallen van hun router. Mogelijk heeft de Tradfri remote hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Mattie84 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:03:
@JBS Je eerder genoemde problemen in juni heb ik nu opeens ook last van. Zijn jou problemen nu opgelost?
Ik draai hier hassio op een VM, welke draait op een NUC. Conbee stick 1, Conbee met firmware 26330500 en deCONZ 2.05.66.

Ik heb de logging op debug in de HA configuatie gezet, en daarbij zie ik dat conbee vaak terug geeft dat hij "busy" is. Volgens internet worden er teveel acties getriggerd, waardoor hij zegt dat hij busy is. De omgeving is bij mij nog zodanig basic, dat ik vermoed dat 6 wallsockets niet het issue zou moeten zijn. Ik ga de logging vanmiddag eens hier neerzetten.
Je bedoelt deze post? JBS in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"
Dat gebeurt nog steeds zo af en toe. Heb er ook een Github issue voor lopen (https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1657) maar daarop komt weinig tot geen respons.

Wanneer een lamp in deze available/not available modus zit, is ie doorgaans wel in/uit te schakelen. Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
JBS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:42:
[...]
Je bedoelt deze post? JBS in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"
Dat gebeurt nog steeds zo af en toe. Heb er ook een Github issue voor lopen (https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1657) maar daarop komt weinig tot geen respons.

Wanneer een lamp in deze available/not available modus zit, is ie doorgaans wel in/uit te schakelen. Bij jou ook?
Bedankt voor je response! :) Hier wil hij niet schakelen helaas. Wellicht heb ik een oudere versie van de conbee firmware, maar als ik de lijst met firmware bekijk, dan kan ik er niet echt opmaken welke versie ik dan draai (26F0500) en wat dan nieuwer is op die lijst.

Dus als er een nieuwere versie is, is dat wellicht de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Mattie84 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Bedankt voor je response! :) Hier wil hij niet schakelen helaas. Wellicht heb ik een oudere versie van de conbee firmware, maar als ik de lijst met firmware bekijk, dan kan ik er niet echt opmaken welke versie ik dan draai (26F0500) en wat dan nieuwer is op die lijst.

Dus als er een nieuwere versie is, is dat wellicht de oplossing?
Je zou firmware 26330500 kunnen proberen, die draai ik zelf ook op mijn Conbee I.
Firmware 26F0500 vind ik overigens nergens, wellicht een typefoutje?

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 08-10-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
JBS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:16:
[...]
Je zou firmware 26330500 kunnen proberen, die draai ik zelf ook op mijn Conbee I.
Firmware 26F0500 vind ik overigens nergens, wellicht een typefoutje?
inderdaad typo :X , er staat:

version: 2.05.66 / 6/16/2019
firmware: 261F0500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Mattie84 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

inderdaad typo :X , er staat:

version: 2.05.66 / 6/16/2019
firmware: 261F0500
Die is inderdaad behoorlijk oud. Sowieso een goed idee te updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
JBS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:23:
[...]
Die is inderdaad behoorlijk oud. Sowieso een goed idee te updaten. :)
Ga ik vanavond even proberen te regelen. Ik kom erop terug met de bevindingen. Bedankt tot zo ver! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Ik heb hem geupdate, maar geen effect. Wat ik vanmiddag nog tegenkwam, is dat de phoscon app soms achter firmware aangeeft: "not connected". Wat later staat de versie er dan wel tussen. Dit is dus na het updaten van de firmware niet opgelost.

De logging geeft trouwens het volgende aan:

2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/1/state
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/1', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/1/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/5/state
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/5', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/5/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/2/state
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/2', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/2/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/6/state
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/6', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/6/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/1/state
2019-10-08 17:05:57 INFO (SyncWorker_3) [mpd.base] Calling MPD disconnect()
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/1', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/1/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/5/state
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/5', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/5/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/2/state
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/2', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/2/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/6/state
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/6', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/6/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:58 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Error doing job: Exception in callback SerialTransport._read_ready()
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/lib/python3.7/asyncio/events.py", line 88, in _run
self._context.run(self._callback, *self._args)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/serial_asyncio/__init__.py", line 106, in _read_ready
self._protocol.data_received(data)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/dsmr_parser/clients/protocol.py", line 83, in data_received
data = data.decode('ascii')
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc0 in position 0: ordinal not in range(128)
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/1/state
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/1', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/1/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/5/state
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/5', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/5/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/2/state
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/2', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/2/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/6/state
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/6', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/6/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:04 INFO (SyncWorker_0) [mpd.base] Calling MPD connect('192.168.2.125', 6600, timeout=None)
2019-10-08 17:06:07 INFO (SyncWorker_0) [mpd.base] Calling MPD disconnect()
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/1/state
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/1', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/1/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/5/state
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/5', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/5/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/2/state
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/6/state
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/2', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/2/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/6', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/6/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:15 INFO (SyncWorker_6) [mpd.base] Calling MPD connect('192.168.2.125', 6600, timeout=None)
2019-10-08 17:06:18 INFO (SyncWorker_6) [mpd.base] Calling MPD disconnect()

Ik heb gecheckt:
  • Geen power save options in de bios aan staan, alles gewoon maximaal
  • Geen USB power save
  • In linux gecheckt of er geen powersave aan staat
  • Geen powersave opties in VMWare.
  • Lampen gaan via phoscon ook niet aan
Ook als de stick op 30cm van de stekkers vandaan zijn, heb ik hetzelfde issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Mattie84 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:09:
Ik heb hem geupdate, maar geen effect. Wat ik vanmiddag nog tegenkwam, is dat de phoscon app soms achter firmware aangeeft: "not connected". Wat later staat de versie er dan wel tussen. Dit is dus na het updaten van de firmware niet opgelost.

De logging geeft trouwens het volgende aan:

2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/1/state
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/1', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/1/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/5/state
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/5', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/5/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/2/state
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/2', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/2/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/6/state
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/6', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:55 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/6/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/1/state
2019-10-08 17:05:57 INFO (SyncWorker_3) [mpd.base] Calling MPD disconnect()
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/1', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/1/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/5/state
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/5', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/5/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/2/state
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/2', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/2/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/6/state
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/6', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:05:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/6/state {'on': True}
2019-10-08 17:05:58 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Error doing job: Exception in callback SerialTransport._read_ready()
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/lib/python3.7/asyncio/events.py", line 88, in _run
self._context.run(self._callback, *self._args)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/serial_asyncio/__init__.py", line 106, in _read_ready
self._protocol.data_received(data)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/dsmr_parser/clients/protocol.py", line 83, in data_received
data = data.decode('ascii')
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc0 in position 0: ordinal not in range(128)
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/1/state
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/1', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/1/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/5/state
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/5', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/5/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/2/state
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/2', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/2/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/6/state
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/6', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:01 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/6/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:04 INFO (SyncWorker_0) [mpd.base] Calling MPD connect('192.168.2.125', 6600, timeout=None)
2019-10-08 17:06:07 INFO (SyncWorker_0) [mpd.base] Calling MPD disconnect()
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/1/state
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/1', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/1/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/5/state
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/5', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/5/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/2/state
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": true}'} to http://172.30.32.1:80/api/B795F2B945/lights/6/state
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/2', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/2/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'error': {'address': '/lights/6', 'description': 'Internal error, 951', 'type': 901}}]
2019-10-08 17:06:09 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] BridgeBusy, schedule retry /lights/6/state {'on': True}
2019-10-08 17:06:15 INFO (SyncWorker_6) [mpd.base] Calling MPD connect('192.168.2.125', 6600, timeout=None)
2019-10-08 17:06:18 INFO (SyncWorker_6) [mpd.base] Calling MPD disconnect()

Ik heb gecheckt:
  • Geen power save options in de bios aan staan, alles gewoon maximaal
  • Geen USB power save
  • In linux gecheckt of er geen powersave aan staat
  • Geen powersave opties in VMWare.
  • Lampen gaan via phoscon ook niet aan
Ook als de stick op 30cm van de stekkers vandaan zijn, heb ik hetzelfde issue
Wat ik zo lees is dat elke boot van deCONZ alle apparaten (ok, je hebt er niet zo veel, maar alsnog) worden gepolld voor hun state. Dit kan tot 20 minuten duren. Ik maak zo uit je verhaal even niet op of je al 'even hebt gewacht'?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
tdw schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:33:
[...]

Wat ik zo lees is dat elke boot van deCONZ alle apparaten (ok, je hebt er niet zo veel, maar alsnog) worden gepolld voor hun state. Dit kan tot 20 minuten duren. Ik maak zo uit je verhaal even niet op of je al 'even hebt gewacht'?
Ja ik heb 20 minuten gewacht. Het probleem blijft.
Het rare is, is dat na een tijdje de schakelaars weer werken. Je zou dus vermoeden dat de afstand mogelijk een issue zou zijn. Dit kan ik dus wegstrepen, doordat ik een apparaat op ongeveer 20cm houd. Het probleem blijft echter. Het vermoeden zou dus de nuc zijn in de vm omgeving. Het mooie is, is dat ik meerdere nucs heb staan. Ik ga de vm verplaatsen en dan opnieuw testen. Dan heb ik in ieder geval de fysieke server uitgesloten. Eventueel kan ik de omgeving op een raspberry pi opnieuw opbouw voor een test.

Als er nog ideeën zijn, ik hoor ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Mattie84 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:46:
[...]

Ja ik heb 20 minuten gewacht. Het probleem blijft.
Het rare is, is dat na een tijdje de schakelaars weer werken. Je zou dus vermoeden dat de afstand mogelijk een issue zou zijn. Dit kan ik dus wegstrepen, doordat ik een apparaat op ongeveer 20cm houd. Het probleem blijft echter. Het vermoeden zou dus de nuc zijn in de vm omgeving. Het mooie is, is dat ik meerdere nucs heb staan. Ik ga de vm verplaatsen en dan opnieuw testen. Dan heb ik in ieder geval de fysieke server uitgesloten. Eventueel kan ik de omgeving op een raspberry pi opnieuw opbouw voor een test.

Als er nog ideeën zijn, ik hoor ze graag.
Als na een tijdje de schakelaars weer werken, waarom 'stoppen' ze dan ineens met werken? Ik denk dat je het meer tijd moet geven zodat het netwerk zich fatsoenlijk op kan bouwen. Heb je al eens in VNC gekeken of je daar wat geks ziet?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
tdw schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:49:
[...]

Als na een tijdje de schakelaars weer werken, waarom 'stoppen' ze dan ineens met werken? Ik denk dat je het meer tijd moet geven zodat het netwerk zich fatsoenlijk op kan bouwen. Heb je al eens in VNC gekeken of je daar wat geks ziet?
Ik had natuurlijk wel meer dan 20 minuten rust gegeven ;)
Ik zag gisteravond dat de Deconz add-on iets van 5 versies achterliep op de huidige versie, hoewel automatisch updaten wel aan stond.

Normaal moet ik meerdere keren per dag de VM herstarten om de boel werkend te krijgen, maar nu werkt alles nog sinds gisteravond. :*) Ik blijf het nog even aankijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-05 16:11
Klumpke schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:49:
Ja in heb deze gekoppeld in Deconz. Werkt op dezelfde manier als de andere ikea lampen.
Ik ga er van uit dat je deze hebt:
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/PIAimages/0609094_PE684318_S5.JPG?f=s

Ben je tevreden met deze lampen? Hebben ze een mooie kleurweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klumpke
Kaspers schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:17:
[...]

Ik ga er van uit dat je deze hebt:
[Afbeelding]

Ben je tevreden met deze lampen? Hebben ze een mooie kleurweergave?
Nee het gaat om deze lamp. Ben er erg tevreden over.
Heb deze in een Ikea Fado tafellamp grijs zitten wat een sfeervol effect geeft.

Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2019/09/1222764/25121432/ikea-filamentlamp-detail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-05 16:11
@Klumpke, dank, deze idd. Mooie ontwikkeling, deze sierlampen icm zigbee. Ik ga d'r een paar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Mattie84 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 06:45:
[...]

Ik had natuurlijk wel meer dan 20 minuten rust gegeven ;)
Ik zag gisteravond dat de Deconz add-on iets van 5 versies achterliep op de huidige versie, hoewel automatisch updaten wel aan stond.

Normaal moet ik meerdere keren per dag de VM herstarten om de boel werkend te krijgen, maar nu werkt alles nog sinds gisteravond. :*) Ik blijf het nog even aankijken
Even een terugkoppeling: Lijkt zo goed als opgelost. Ik heb nog 2 innr stopcontacten die opeens in de avond tot s'ochtends vroeg niet beschikbaar zijn, en dan overdag er opeens dan wel weer zijn. En dit zijn dan precies twee stopcontacten die het licht in de tuin aan doen :o

Maargoed, de tuin is minder belangrijk dan de verlichting in huis, dus heeft geen prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59
Ik heb een poging gedaan het bereik van mijn CC2531 stick te vergroten d.m.v. het solderen van een antenne maar ik ben niet te spreken over het verkregen bereik.

Nu was het idee om een nieuwe CC2531 met een premounted antenne te kopen om mijn soldeer kunsten uit te sluiten maar eigenlijk kan ik net zo goed een ConBee II proberen.
Is wat duurder maar dan kan ik met eigen ogen het verschil ervaren, die CC2531 kan ik altijd nog wel als router gebruiken of verpatsen.

Anyway. In zigbee2mqtt kon ik groepen maken van bv een setje Ikea lampen.
https://www.zigbee2mqtt.io/information/groups.html

Kan dat binnen deCONZ ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
Ja, je kunt zelf meerdere groepen definieren.

Een device kan in 1 of meerdere groepen geplaatst worden. Zo hangen mijn ganglampen in groep Gang en begane grond en de motionsensorgroep.

Voor elke groep kun je in Deconz 1 of meerdere scenes aanmaken, die zijn in Home Assistant aan te roepnn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@schumi2004 En als je de lampen toevoegt aan de groep die deCONZ automatisch maakt van bijvoorbeeld een Hue Dimmer Switch of de grijs/witte IKEA dimmer, dan ontstaat er een binding. Een binding is een directe verbinding tussen schakelaar en de lamp(en) en maakt het mogelijk ook de lampen te schakelen als je Conbee/deCONZ offline is.
Deze binding wordt ondersteund door (o.a.) de Hue Dimmer Switch en de grijs/witte IKEA dimmer, daarom maakt deCONZ er automatisch zo'n groep voor aan waaraan je lampen kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ik ben zeer tevreden van mijn deconz, ik heb maar een simpele setup, vooral end devices zoals xiaomi pirs en ikea switchen
smart bulbs heb ik niet nodig, omdat ik al een domitica systeem heb
nu omdat ik alleen maar end devices heb, heb ik 2 ikea plugs gekocht, zodat de versste xiaomi pir sensors toch not goed bereik hebben in de mesh

maar wat ik ook doe, ik krijg een xiaomi maar niet gepaired met een smart plug,...
verwijderen, herstarten van conbee, herstarten van add-on, zigbee channel... het heeft geen nut

als ik de xiaomi opnieuw pair , en ik houd hem soms tot 10 cm dicht bij de ikea plug, dan nog wilt hij niet pairen, als hij dan gepaired is na x aantal pogingen, dan heeft hij nog altijd de conbee genomen als router

het is me 1 keer gelukt, nog 3 te gaan volgens mijn mesh (zie screenshot)

iemand tips??

https://www.dropbox.com/s/lh1mmoiczxg02ie/mesh.PNG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kogel is door de kerk en heb een Conbee 2 besteld maar na de bestelling geplaatst te hebben begint er iets te dagen dat ik wellicht en probleem ga krijgen met deze oplossing.
Ik heb een 3 tal Sonoff-Tasmota devices en deze gaan niet werken met deCONZ ben ik bang of misschien toch wel?

/edit:
Ik ben niet helemaal wakker, MQTT heb niets met Zigbee te maken 8)7 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 22-10-2019 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@NoFate Je kunt de route lastig forceren. Ik zou 't even de tijd geven, mogelijk kiezen ze alsnog een nieuwe/betere route. Hoewel de Xiaomi's overigens niet bekend staan om 't uit zichzelf vinden van een nieuwe route wanneer hun router offline gaat.

@schumi2004 Vermoedelijk heb je de WiFi variant van de sonoff's? Met de Conbee zullen ze dan niet verbinden inderdaad, maar de logica hiervoor kun je in bijvoorbeeld Home Assistant regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JBS schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:08:
<knip>

@schumi2004 Vermoedelijk heb je de WiFi variant van de sonoff's? Met de Conbee zullen ze dan niet verbinden inderdaad, maar de logica hiervoor kun je in bijvoorbeeld Home Assistant regelen.
Heb idd de WiFi varianten.
Zat gewoon te slapen, nog niet helemaal bijgekomen van het weekend denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
JBS schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:08:
@NoFate Je kunt de route lastig forceren. Ik zou 't even de tijd geven, mogelijk kiezen ze alsnog een nieuwe/betere route. Hoewel de Xiaomi's overigens niet bekend staan om 't uit zichzelf vinden van een nieuwe route wanneer hun router offline gaat.

ja daar vreesde ik al voor, maar ik moet het forceren
ik wil de conbee op mijn gelijkvloers en de ikea plug heb ik dan op eerste verdieping, dus ik wil graag dat de xiaomis verbinden met de ikea dan heb ik groene lijnen want de ikea is dan vlakbij de xiaomis
maar om 1 of andere reden willen ze niet, ze zoeken en pairen altijd met de conbee, want me gele/oranje lijnen geven en waardoor er soms geen connectie is :(

zou een originele xiaomi smart plug helpen? zouden de xiaomis pairen met hun eigen merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
NoFate schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:13:
[...]

ja daar vreesde ik al voor, maar ik moet het forceren
ik wil de conbee op mijn gelijkvloers en de ikea plug heb ik dan op eerste verdieping, dus ik wil graag dat de xiaomis verbinden met de ikea dan heb ik groene lijnen want de ikea is dan vlakbij de xiaomis
maar om 1 of andere reden willen ze niet, ze zoeken en pairen altijd met de conbee, want me gele/oranje lijnen geven en waardoor er soms geen connectie is :(

zou een originele xiaomi smart plug helpen? zouden de xiaomis pairen met hun eigen merk?
Heb zelf vele Xiaomi sensoren die via een Tradfri lamp verbonden zijn, dus dat is geen probleem.

Wat gebeurt er als je op 't knopje van de Xiaomi sensor drukt nadat je ze op de gewenste plek hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
JBS schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:17:
[...]
Heb zelf vele Xiaomi sensoren die via een Tradfri lamp verbonden zijn, dus dat is geen probleem.

Wat gebeurt er als je op 't knopje van de Xiaomi sensor drukt nadat je ze op de gewenste plek hebt gezet?
nee, dat helpt niet

ik heb zelfs eens als test , op gelijkvloers de conbee geplaats , dan op verdieping 1 een ikea plug, op vedieping 2 een andere ikea plug , dan dus op verdieping 2 proberen te pairen, maar dat lukte gewoon niet, hij wou niet pairen met de ikea plug 2
- wanneer ik hem volledig verwijderde ging het niet
- als hij al gepaird was met een conbee en een enkele klik op de reset button duwen lukte ook niet

hij wilt blijven geconnecteerd zijn met de conbee ....

denk dat ik maar ergens achter een kast ofzo een lamp moet plaatsen die ik nooit ga aandoen ... beetje zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

NoFate schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:32:
[...]

nee, dat helpt niet

ik heb zelfs eens als test , op gelijkvloers de conbee geplaats , dan op verdieping 1 een ikea plug, op vedieping 2 een andere ikea plug , dan dus op verdieping 2 proberen te pairen, maar dat lukte gewoon niet, hij wou niet pairen met de ikea plug 2
- wanneer ik hem volledig verwijderde ging het niet
- als hij al gepaird was met een conbee en een enkele klik op de reset button duwen lukte ook niet

hij wilt blijven geconnecteerd zijn met de conbee ....

denk dat ik maar ergens achter een kast ofzo een lamp moet plaatsen die ik nooit ga aandoen ... beetje zonde
Maar wat is nu het daadwerkelijke probleem? Werken de sensoren ook niet/slect of ben je zelf gewoon niet tevreden over de route?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
tdw schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 05:45:
[...]

Maar wat is nu het daadwerkelijke probleem? Werken de sensoren ook niet/slect of ben je zelf gewoon niet tevreden over de route?
momenteel is er geen probleem, mijn server met conbee staat nu centraal in het huis...
maar i wil deze op gelijkvloers zetten, met op elke verdieping een plug voor een goede mesg
dus de xiaomis op zolder wil ik verbinden met een router en niet met de conbee

als test had ik de conbeel al eens geplaats op gelijkvloers en de xiaomis op zolder vallen dan uit, ook repairen lukt dan niet meer vanaf die afstand... terwijl de afstand tot de plug maar 1 meter is, zelfs op 10 cm gaat het niet

het is me 1 x gelukt na 30x proberen , nog 3 te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door NoFate op 22-10-2019 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

NoFate schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:53:
[...]

momenteel is er geen probleem, mijn server met conbee staat nu centraal in het huis...
maar i wil deze op gelijkvloers zetten, met op elke verdieping een plug voor een goede mesg
dus de xiaomis op zolder wil ik verbinden met een router en niet met de conbee

als test had ik de conbeel al eens geplaats op gelijkvloers en de xiaomis op zolder vallen dan uit, ook repairen lukt dan niet meer vanaf die afstand... terwijl de afstand tot de plug maar 1 meter is, zelfs op 10 cm gaat het niet

het is me 1 x gelukt na 30x proberen , nog 3 te gaan

Ik heb je verhaal nog een keer gelezen. Je geeft aan dat een PIR niet paired met de plug op verdieping 2, paired ie wel met verdieping 1, of schiet ie dan direct door naar de ConBee? Ik zie dat er nogal wat kleurverschil in je lijnen zit, dus het lijkt me dat de verbinding goed is, maar mogelijk niet optimaal.

In mijn situatie heb ik een Ikea PIR op +- 40 cm van een Tradfri lamp hangen. Volgens VNC gaat routeert die via een Ikea smart plug die op +- 2 meter loodrechte afstand hangt. Ter vergelijking: de Conbee hangt op 1 meter loodrechte afstand.

Ik heb geen idee hoe je routes kunt forceren helaas.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
nee, hij pairt ook niet met de plug op verdieping 1 , hij pairt alleen maar als ik in het bereik van de conbee ben...
verbinding zijn nu goed, nooit een uitval, altijd dadelijk reactie ook

een eigenschap van de xiaomis is blijkbaar, eens als deze een route hebben gemaakt, zullen ze deze niet wijzigen, die zijn vrij statisch
mijn ikea batterij devices, die veranderen dadelijk hun route, als ik bv een plug uittrek, dan zie je spontaan de route veranderen naar een andere router...
dat doet de xiaomi dus niet

ik zoek dus eigenlijk een router die kan connecteren met een xiaomi , blijkbaar is de ikea/osram geen success
lampen daarentegen die kunnen wel blijkbaar overweg met een xiaomi sensor...

routers forceren gaat idd niet, daarom probeer hem te pairen als ik ver weg ben van de conbee zelf maar dicht bij een plug ben, maar dat lukt dus niet... terwijl de plug waar ik bij ben, wel goed verbonden is met de conbee

ikea pirs/motions/ => alle battarij devices van ikea, werken idd beter qua routes, die veranderen gewoon naargelang ze willen veranderen, xiaomi doet dat dus niet :)
maar ik vind de xiaomi pir sensors VEEL beter dan die van ikea, heb de ikea voorheen ook al getest
xiaomi heeft ook LUX en reactie is veel sneller + kleiner + beter richtbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wmn79 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:44:
De deCONZ software kan alleen gebruikt worden in combinatie met de ConBee USB stick (Amazon.de) of de RaspBee Shield (Amazon.de) voor de Raspberry PI.
De USB stick lijkt niet meer leverbaar, de ConBee II (Amazon.de) (productpagina) wel, misschien handig om die er bij te zetten? Die wordt ook ondersteund door deCONZ.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

NoFate schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:12:
ik zoek dus eigenlijk een router die kan connecteren met een xiaomi , blijkbaar is de ikea/osram geen success
lampen daarentegen die kunnen wel blijkbaar overweg met een xiaomi sensor...
Wellicht dat je beter de Ikea Tradfri PIRs kunt kopen, denk dat je daarmee sneller af bent :+

Andere optie is wellicht de server in de buurt zetten van de Xiaomi's (dus 2e verdieping) en dan de plugs op begane grond en de 1e?

[ Voor 14% gewijzigd door tdw op 22-10-2019 12:27 ]

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05 22:21
Raven schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:16:
[...]
De USB stick lijkt niet meer leverbaar, de ConBee II (Amazon.de) (productpagina) wel, misschien handig om die er bij te zetten? Die wordt ook ondersteund door deCONZ.
Goed punt, heb het geupdate, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
tdw schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Wellicht dat je beter de Ikea Tradfri PIRs kunt kopen, denk dat je daarmee sneller af bent :+

Andere optie is wellicht de server in de buurt zetten van de Xiaomi's (dus 2e verdieping) en dan de plugs op begane grond en de 1e?
ik heb tradfri PIRS , maar deze liggen terug in de verpakking, ik vind ze niet goed, ze reageren te sloom
xiaomi pirs zijn veel beter, betere reactie, kleiner, beter richtbaar en ook LUX
mijn server staat nu centraal in huis, het is net de bedoeling om deze daar weg te doen, naar een niet centrale omgeving ... dus ik wil dat dan de uiterste sensors ook blijven werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 16:25
wmn79 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

Goed punt, heb het geupdate, bedankt.
Misschien kijk ik niet goed, maar hij is toch gewoon leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

NoFate schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

ik heb tradfri PIRS , maar deze liggen terug in de verpakking, ik vind ze niet goed, ze reageren te sloom
xiaomi pirs zijn veel beter, betere reactie, kleiner, beter richtbaar en ook LUX
mijn server staat nu centraal in huis, het is net de bedoeling om deze daar weg te doen, naar een niet centrale omgeving ... dus ik wil dat dan de uiterste sensors ook blijven werken
Tsja, dan zit er niks anders op dan:
- Meer routers erbij zetten
- Nieuwe Xiaomi PIRs die nog geen route hebben/kennen en dus altijd via een 'nieuwe' route gaan
- Nieuwe Tradfri's die het WEL doen, zij het ietsjes trager
- Je server niet verplaatsen

Overigens reageren mijn PIR's net zo snel als 'normale' die je ook op aanwezigheidsgestuurde kantoortuinen vindt, dus dat ze traag zijn kan ik niet echt onderschrijven.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Phontana schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Misschien kijk ik niet goed, maar hij is toch gewoon leverbaar?
De Conbee II wel, de Conbee I (de voorganger) niet meer.
Amazon noemt 't niet specifiek de Conbee II meer, maar je herkent ze aan 't uiterlijk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zc7kCMq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 16:25
JBS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:37:
[...]
Amazon noemt 't niet specifiek de Conbee II meer, maar je herkent ze aan 't uiterlijk:

[Afbeelding]
Ik keek inderdaad niet goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
tdw schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

Tsja, dan zit er niks anders op dan:
- Meer routers erbij zetten
- Nieuwe Xiaomi PIRs die nog geen route hebben/kennen en dus altijd via een 'nieuwe' route gaan
- Nieuwe Tradfri's die het WEL doen, zij het ietsjes trager
- Je server niet verplaatsen

Overigens reageren mijn PIR's net zo snel als 'normale' die je ook op aanwezigheidsgestuurde kantoortuinen vindt, dus dat ze traag zijn kan ik niet echt onderschrijven.
- Meer routers erbij zetten => helpt ook niet :-) , ik moet een router vinden die compatible is met xiaomi
- Nieuwe Xiaomi PIRs die nog geen route hebben/kennen en dus altijd via een 'nieuwe' route gaan => ook neit, want als ik de xiaomi delete of ik begin vanaf factory default, dan wilt hij ook niet pairen
- Nieuwe Tradfri's die het WEL doen, zij het ietsjes trager => nieuwe tradfri heb ik idd nog niet getest, zien ze er nog steeds hetzelfde uit? want die kan je toch niet richten ofzo?
- Je server niet verplaatsen => mja, toevallig zijn de sensors nu dicht in de buurt, maar ookal staat de server centraal, dan zal ik de toekomst als ik meer sensors ga zetten, deze niet kunnen bereiken

nuja, collega van mij heeft ook deconz, hij is precies in staat om xiaomi te pairen met een INNR smart plug, ik ga er eens één van hem testen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05 22:21
JBS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

[Afbeelding]
Plaatjes van ConBee en RaspBee ook maar even toegevoegd voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb vandaag mijn Conbee II mogen ontvangen maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ik hem nu installeren moet?
Ik ben voornemens van plan hem in HassIO te gaan gebruiken op een RPi dus ik zou denken plugin, configureer device_id en klaar maar moet de stick misschien eerst ge-update worden en hoe doe je dat dan?
Ik zie ook een install code maar mijn gevoel zegt dat ik die alleen op Windows nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:25:
Heb vandaag mijn Conbee II mogen ontvangen maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ik hem nu installeren moet?
Ik ben voornemens van plan hem in HassIO te gaan gebruiken op een RPi dus ik zou denken plugin, configureer device_id en klaar maar moet de stick misschien eerst ge-update worden en hoe doe je dat dan?
Ik zie ook een install code maar mijn gevoel zegt dat ik die alleen op Windows nodig heb?
Even de HASS.io deCONZ addon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JBS schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:59:
[...]
Even de HASS.io deCONZ addon installeren.
Ja detail die ik vergeten ben te vermelden, die is al installed.
Ik raakte vooral in de war vanwege de Install code op het doosje.

Ik plug hem er vanavond gewoon in en dan zien we wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:05:
[...]

Ja detail die ik vergeten ben te vermelden, die is al installed.
Ik raakte vooral in de war vanwege de Install code op het doosje.

Ik plug hem er vanavond gewoon in en dan zien we wel. ;)
Dan nog even de documentatie volgen van die addon en in de config van de addon aangeven dat het een usb apparaat betreft. Dan kun je de addon starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JBS schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:17:
[...]
Dan nog even de documentatie volgen van die addon en in de config van de addon aangeven dat het een usb apparaat betreft. Dan kun je de addon starten.
Nou het draait en al mijn devices zijn added zonder noemenswaardige problemen, had ik veel eerder moeten hebben zo'n stick :P

Maar zit nu met het volgende.
Ik kan in settings bv niet kiezen voor Dark theme en wanneer ik bv een group sensor controlled wil hebben kan ik niet kiezen voor Dusk till Dawn of Daytime maar alleen Always of When atleast 1 light on.

Moet ik nog iets activeren?

/Edit:
Ik kan niet eens een Daytime control rule aanmaken.

/Edit2:
Ik denk dat ik iets stuk gemaakt heb.
Ik blijf in eens met een Group 0 zitten waarin 2 lampen zitten welke ik niet verwijderen kan, de group zelf ook niet.
Het gekke is dat ik de lampen in deze groep alleen bedienen kan als ik de group switch op all of single zet, op die manier kan ik elke lamp afzonderlijk switchen.
Dus met single lamp 1 en op all lamp2 anders niet.
Hoe kun je vanaf scratch beginnen of deze group forced verwijderen?

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 25-10-2019 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@schumi2004 Klik in de Phoscon app op de groep, dan Edit en dan rechtsboven 'Delete group'?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x3nCSuG.png
JBS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:45:
Wellicht mensen hier die het het issue herkennen dat meerdere lampen (in mijn geval Tradfri GU10 en E27) continu switchen tussen available en unavailable? Meestal zijn ze nog wel gewoon in- uit te schakelen wanneer ze de status 'Unavailable' hebben. Spanningsloos maken van de betreffende lampen lost het probleem niet op.

[Afbeelding]
(Tradfri E27)

[Afbeelding]
(Tradfri GU10)

[Afbeelding]
(Tradfri GU10)

[Afbeelding]
(Tradfri GU10)

[Afbeelding]

Meerdere spots met dezelfde firmware 40 cm verderop hebben dit probleem niet.
Probleem is voor mijn gevoel uit het niets ontstaan. Als in: In de tussentijd is de firmware van de Conbee niet aangepast en is deCONZ niet geupdate.

Conbee met firmware 26330500 en deCONZ 2.05.64.
Wellicht hier nog mensen die dezelfde gedrag (continu switchen tussen available en unavailable gedurende een bepaalde periode) zien bij (sommige van je) (Tradfri) lampen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KltY96x.png

[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 25-10-2019 09:10 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 46 Laatste

Let op:
Logging enabelen: Open deCONZ and click Help. After that, click Debug View. The following debug levels need to be enabled for proper logging:
"INFO, INFO_L2 ERROR,ERROR_L2,APS,APS_L2."
Leesvoer:
https://github.com/dresde...ee-Error-Codes-in-the-Log