Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

RobinDomoticz schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:08:
Weet er iemand of de oude(±4 jaar) deur sensoren van Xiaomi goed werken op conbee2 stick? Krijg ze gepaired en geven ook status goed door maar na een paar uur niks meer. Kan niet meer verbinden. Reset helpt maar weer voor paar uur. Batterijen zijn al vervangen.
Type nummer of fotootje helpt.
Mijn aqara deur sensoren werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-08 08:36
PnD schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:13:
[...]

Type nummer of fotootje helpt.
Mijn aqara deur sensoren werken prima.
Had ondertussen nog het doosje gevonden en dit type MCCGQ01LM word toch ondersteund volgens de website van Phoscon.
Heb zelfs een hele nieuwe installatie gedaan maar toch telkens hetzelfde. Na een paar uur geen signaal/ meldingen meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobinDomoticz schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:24:
[...]

Had ondertussen nog het doosje gevonden en dit type MCCGQ01LM word toch ondersteund volgens de website van Phoscon.
Heb zelfs een hele nieuwe installatie gedaan maar toch telkens hetzelfde. Na een paar uur geen signaal/ meldingen meer
Voor de zekerheid even batterijtje vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:08
Ik heb zin om weer bezig te gaan met Home Assistant en ik wil eigenlijk af van de Aqara gateway die ik heb.
Het overstappen naar een generieke gateway geeft me de vrijheid om makkelijk uit te breiden met bijvoorbeeld de ikea lijn, in plaats van dat alles van Xiaomi moet zijn. Ook ben ik dan af van de connectie met chinese servers (al had ik die al wel geblokkeerd in de firewall).
Zoals jullie wel geraden zullen hebben, denk ik aan de Conbee II.

Maar ik heb een vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden. Ik heb gekeken naar verschillende hubs en ik lees daar niet alleen Zigbee ondersteuning staan, maar vaak een specifieke Zigbee versie (2 of 3). Hoe zit dat met de Conbee? Ondersteunt deze alle Zigbee versies?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@MrImpulsive Het is interessant om deze post eens te lezen https://github.com/dresde...57#issuecomment-716873042

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 17:23
rens-br schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:33:
[...]

Die gaan maar tot 2300W en die van Banggood tot 3600W. Meten die INNR ook het energieverbruik?

Verder ook ruim 2x zo duur als die van Banggood.
Die INNR is echt veel beter dan die van BG. De innr doet elke seconde zijn verbruik melden. Is echt top.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
azogtoth schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:47:
Is het mogelijk in homeassistant (pi image) de deconz versie bij te werken? Nu draait 6.6.1, maar ik heb een fix nodig uit 2.9.0.

Ik heb het vinkje van Auto update aanstaan, maar dat lijkt niet zoveel te doen?
Nope. Dat doet niets. Je bent afhankelijk van HA. Een van de nadelen van de Addon imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Bedankt! Dit lijkt dus geen probleem te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
JBS schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:40:
[...]
Voor de zekerheid even batterijtje vervangen?
Bedankt voor de tip maar had ik al gedaan. Lag schijnbaar aan de range extender van ikea. Deze heb ik er tussenuit gehaald, deur sensors opnieuw gepaired en tot nu toe werkt het prima. De status van de sensoren word nu ook mooi vernieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Mimiix schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:30:
[...]
Die INNR is echt veel beter dan die van BG. De innr doet elke seconde zijn verbruik melden. Is echt top.
Is dit op basis van de specificaties die je hebt gelezen of heb je ook al een SP120 in gebruik? Ik ben op zoek naar iets om het verbuik van mijn apparatuur (server + twee pi's) bij te houden. Dit zal nooit boven de 2300W komen.

Maar ik vind ze, net als @rens-br, vrij duur. Echter kan ik zo 1 2 3 ook geen alternatief vinden tenzij ik er eentje haal uit China.

Edit: Ook een beetje off-topic: is er net zoals het tooltje om goedkope producten op bol te vinden, een tooltje voor mediamarkt? 49,99 dus net een cent te weinig voor gratis verzending. Is er een product te vinden voor 2,99 of minder?

[ Voor 16% gewijzigd door MrImpulsive op 29-12-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MrImpulsive schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:30:
[...]

Maar ik vind ze, net als @rens-br, vrij duur. Echter kan ik zo 1 2 3 ook geen alternatief vinden tenzij ik er eentje haal uit China.
Ik zie dat je van de xiaomi hub bent afgestapt maar niets houdt je tegen om een Aqara wall plug te gebruiken in deCONZ. Ik heb er hier een aantal naar tevredenheid opgenomen, stroommetingen komen naar mijn idee zeer accuraat binnen. Minpuntje is dat ze voor max 2300 watt zijn dus ik zoek nog steeds een betaalbare zwaardere wall plug voor wasdroger etc.

Ik hoopte eigenlijk dat deze door iemand werd getest of opgenomen in deconz, had hem al eens in mijn mandje zitten maar heb al teveel apparaten op de gok gekocht :X https://www.robbshop.nl/t...gbee-3680watt-robb-smarrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Pixal schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:50:
[...]

Ik zie dat je van de xiaomi hub bent afgestapt maar niets houdt je tegen om een Aqara wall plug te gebruiken in deCONZ. Ik heb er hier een aantal naar tevredenheid opgenomen, stroommetingen komen naar mijn idee zeer accuraat binnen. Minpuntje is dat ze voor max 2300 watt zijn dus ik zoek nog steeds een betaalbare zwaardere wall plug voor wasdroger etc.

Ik hoopte eigenlijk dat deze door iemand werd getest of opgenomen in deconz, had hem al eens in mijn mandje zitten maar heb al teveel apparaten op de gok gekocht :X https://www.robbshop.nl/t...gbee-3680watt-robb-smarrt
Ik heb de ConBee nog in bestelling staan, deze komt als het goed is begin volgende week binnen. De Xiaomi hub ligt al een tijd stof te vergaren omdat ik even geen interesse meer had in automatiseringen, maar ik heb nu hernieuwde interesse. Ik heb drie temperatuur / vochtigheid / luchtdruk sensoren, een bewegingsensor, een schakelaar en een ronde schakelaar / knop. Daarnaast heb ik nog wat MiLight lampen die werken met een aparte hub. De afgelopen tijd hebben deze als normale lampen gewerkt, maar deze wil ik ook weer 'slim' maken. Ik heb daarvoor al een ESP8266 en de benodigde zender/ontvanger in huis, dus ik hoef de chinese hub niet meer te gebruiken. Voor 433MHz schakelaars heb ik nog een oude Broadlink RM Pro in huis.

Ik zit op dit moment te kijken op de compatibility lijst omdat ik ook niet op de gok iets wil aanschaffen. De SP120 lijkt een van de weinige te zijn die geen issues heeft volgens de lijst.

Waar heb je de Aqara wall plugs gekocht? Via Ali/Banggood of een nederlandse verkoper? Omdat ik pas net weer zin heb in het automatiseren heb ik eigenlijk geen zin om erg lang te wachten op mijn product :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
MrImpulsive schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:30:
[...]

Is dit op basis van de specificaties die je hebt gelezen of heb je ook al een SP120 in gebruik? Ik ben op zoek naar iets om het verbuik van mijn apparatuur (server + twee pi's) bij te houden. Dit zal nooit boven de 2300W komen.

Edit: Ook een beetje off-topic: is er net zoals het tooltje om goedkope producten op bol te vinden, een tooltje voor mediamarkt? 49,99 dus net een cent te weinig voor gratis verzending. Is er een product te vinden voor 2,99 of minder?
Ik heb hem zowel de SHP13 als de SP120 in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
MrImpulsive schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:06:
[...]

Ik zit op dit moment te kijken op de compatibility lijst omdat ik ook niet op de gok iets wil aanschaffen. De SP120 lijkt een van de weinige te zijn die geen issues heeft volgens de lijst.
Ebaauw(dev) had het over packets die vervormd zijn soms. Ik heb dit nog niet gezien bij eindgebruikers. Het lijken goede en eerlijke apparaten te zijn wat dat betreft.

Gewoon doen, krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
Al jaren een deconz gebruiker maar deze kerstvakantie gaat het huis even op zijn kop. Op dit moment 100+ devices in Deconz hangen en morgen ga ik die allemaal opnieuw pairen (woehoe!). Reden dat ik dit doe is even groot onderhoud in de thuissituatie (upgrade van het netwerk / nuc / nas en bijbehorende hardware). In dit geval daarom ook de conbee 1 geüpgraded naar de conbee 2.

Nu mijn concrete vraag, zoals ik aangeef upgrade ik ook mijn thuisnetwerk. In de huidige situatie maak ik gebruik van:

Huidige situatie:
Zigbee kanaal 11 (oftewel wifi kanaal 1)
NanoHD's op wifi kanaal 6 en 11 (oftewel vrij van kanaal 1)

Ondanks dat ik op dit moment geen overlast heb op kanaal 11 ben ik aan het kijken hoe ik het beter kan inrichten. Uiteraard ken ik de pagina zigbee vs wifi van metageek en twijfel ik nu over onderstaande setup

Toekomstige situatie:
Zigbee kanaal 25 (net boven wifi kanaal 11)
LR6 op wifi kanaal 1, 6 en 11 (of alleen 1 en 6 maar heb vanaf januari 3 x LR6 hangen en wil eigenlijk daarom alle drie de kanalen gebruiken anders overlap tussen 2 LR6)

Als ik onderstaande bekijk dan lijkt het erop dat zigbee kanaal 25 net boven wifi kanaal 11 zit en daardoor ook redelijk uit de buurt van meest gebruikte wifi kanalen (toch meestal 1) (dit ivm wonen in hoekwoning van 3-onder-1 kapper met buren naast ons en achter ons (zigbee zit ook in de tuin met ledvance en aqara/hue motion sensoren

Omdat ik het morgen beter wil neerzetten dan de huidige setup hier toch even de vraag op tafel.
Is zigbee kanaal 25 goed of heeft dit nog andere nadelen die ik over het hoofd zie en kan ik beter gewoon op zigbee kanaal 11 blijven zitten (of middenweg zigbee kanaal 15?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbJJbQtJrQnBXw6T0gAQj-iaqPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Tz6xNzl62Bs0VCMRl6gBH72P.jpg?f=user_large
bron: https://www.control4.com/...-best-practices-rev-d.pdf

Afbeeldingslocatie: https://support.metageek.com/hc/article_attachments/115016951187/Wi-Fi_Channels.png
wifi kanalen

Afbeeldingslocatie: https://support.metageek.com/hc/article_attachments/115016160948/ZigBee_Channels.png
wifi en zigbee kanalen
bron: https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:40

Rianata

Have you played Atari today?

lubbertkramer schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:56:

Nu mijn concrete vraag, zoals ik aangeef upgrade ik ook mijn thuisnetwerk. In de huidige situatie maak ik gebruik van:

Huidige situatie:
Zigbee kanaal 11 (oftewel wifi kanaal 1)
NanoHD's op wifi kanaal 6 en 11 (oftewel vrij van kanaal 1)
Onder het mom: "if it ain't broke..." zou ik het zo laten. Ik heb zelf veel geëxperimenteerd en zit sinds een half jaar nu met wifi netwerken op kanalen 6 en 11 en Zigbee op kanaal 11. Hetzelfde als wat jij nu al hebt en dat werkt voor mij het minst storingsgevoelig.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27
Ik gebruik hier de Conbee 2 met Deconz / HA, maar sinds een tijdje zijn Philips / IKEA lampen (vaak 1-2 dezelfde, maar soms ook random andere lampen), opeens disconnected / unavailable in HA (Deconz status moet ik nog een keer checken als het weer zover is).

Als ik het stroom van die lamp dan even uitdoe (staat normaal 24/7 op spanning), 5 sec wacht en daarna weer aan, werkt ie soms weer (soms ook pas bij langer stroom uit of langer wachten bij weer onder spanning brengen van de lamp).

Gisteren begon een TRADFRI lamp zelfs spontaan random te knipperen, hier heb ik geen automations / functies voor die dit doen, logging vanuit HA zei ook niets.
Nadat ik de Conbee stick eruit had getrokken was de lamp weer "rustig"

Ik heb hier zo'n ~100 zigbee devices in huis waarvan veel Philips Hue / Ikea Tradfri lampen (elke kamer wel 1 a 2), dus zigbee dekking lijkt mij wel goed (ziet er in VNC ook goed uit)
Daarnaast een hele berg aan voornamelijk Xiaomi deur / beweging / temp / licht sensoren.

Nu is mijn vraag, kan ik onstabiliteit in het netwerk / eind apparaat ook "inzien" ?
Ik heb namelijk het idee dat het zigbee netwerk hier niet stabiel is, mede omdat (Xiaomi) sensoren ook random disconnected zijn (batterij is wel goed op dat moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Chrisiesmit93 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:55:
Gisteren begon een TRADFRI lamp zelfs spontaan random te knipperen, hier heb ik geen automations / functies voor die dit doen, logging vanuit HA zei ook niets.
Vorige week begon een TRADFRI lamp van mij ook spontaan te knipperen, maar wel met een bepaald patroon, 4 / 5 keer achter elkaar met een seconde ertussen, dan 10 seconden niks, en dan weer hetzelfde patroon, en dat de hele tijd.

Opnieuw gekoppeld en het was voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Chrisiesmit93 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:55:
Ik gebruik hier de Conbee 2 met Deconz / HA, maar sinds een tijdje zijn Philips / IKEA lampen (vaak 1-2 dezelfde, maar soms ook random andere lampen), opeens disconnected / unavailable in HA (Deconz status moet ik nog een keer checken als het weer zover is).

Als ik het stroom van die lamp dan even uitdoe (staat normaal 24/7 op spanning), 5 sec wacht en daarna weer aan, werkt ie soms weer (soms ook pas bij langer stroom uit of langer wachten bij weer onder spanning brengen van de lamp).

Nadat ik de Conbee stick eruit had getrokken was de lamp weer "rustig"

Ik heb hier zo'n ~100 zigbee devices in huis waarvan veel Philips Hue / Ikea Tradfri lampen (elke kamer wel 1 a 2), dus zigbee dekking lijkt mij wel goed (ziet er in VNC ook goed uit)
Daarnaast een hele berg aan voornamelijk Xiaomi deur / beweging / temp / licht sensoren.

Nu is mijn vraag, kan ik onstabiliteit in het netwerk / eind apparaat ook "inzien" ?
Ik heb namelijk het idee dat het zigbee netwerk hier niet stabiel is, mede omdat (Xiaomi) sensoren ook random disconnected zijn (batterij is wel goed op dat moment).
Heeft het misschien ook nog zin om het huidige kanaal van Zigbee (11) te veranderen naar iets anders (met oog op het volgende overzicht van WiFi hierzo) ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2TcoEsDWUd-sQvuAnTG1Oms1wI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KH4nczUOtDMzTAZJ24SdE3Dh.png?f=user_large
De 2 AP's op kanaal 8 en 9 heb ikzelf express op 80Mhz staan omdat wij primair via WiFi werken en dit dan lekker snel gaat.
Pred schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:58:
[...]

Vorige week begon een TRADFRI lamp van mij ook spontaan te knipperen, maar wel met een bepaald patroon, 4 / 5 keer achter elkaar met een seconde ertussen, dan 10 seconden niks, en dan weer hetzelfde patroon, en dat de hele tijd.

Opnieuw gekoppeld en het was voorbij.
Kan het mogelijk zijn dat de lamp toen automatisch geüpdatet (firmware) is ?
Geen idee of dit kan, maar 1e waar ik aan denk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 30-12-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Rianata schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:19:
[...]

Onder het mom: "if it ain't broke..." zou ik het zo laten. Ik heb zelf veel geëxperimenteerd en zit sinds een half jaar nu met wifi netwerken op kanalen 6 en 11 en Zigbee op kanaal 11. Hetzelfde als wat jij nu al hebt en dat werkt voor mij het minst storingsgevoelig.
True :9 Probleem is dat de LR6 een grotere range heeft dan mijn nanoHD's en daardoor een grotere overlap heeft als ik alleen kanaal 6 en 11 gebruik. Daarom dat ik graag de wifikanalen 1,6 en 11 wil gebruiken voor de LR6's en zoek naar de beste oplossing voor Zigbee.

Edit:
Knoop doorgehakt, we gaan zigbee kanaal 25 proberen en de drie LR6 op wifi kanaal 1,6 en 11

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 30-12-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMY
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-07 12:41

JMY

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing (of oorzaak) van het volgende probleem;

Ik heb een tweetal fyrtur rolgordijnen aan deconz gekoppeld, inclusief een enkele remote. Via de oude gui heb ik de gordijnen aan de remote group gehangen waardoor ik beide met de remote kan bedienen. Het probleem is echter dat steeds één van de twee gordijnen het eerste commando van de remote netjes volgt, maar vervolgens alle daarop volgende commando's negeert tot het 100% open of gesloten is. Het andere gordijn volgt wel netjes alle commando's op.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen/verhelpen zodat beide gordijnen alle commando's opvolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Mimiix schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:43:
[...]

Ebaauw(dev) had het over packets die vervormd zijn soms. Ik heb dit nog niet gezien bij eindgebruikers. Het lijken goede en eerlijke apparaten te zijn wat dat betreft.

Gewoon doen, krijg je geen spijt van.
Ik heb uiteindelijk maar een setje SP120 stekkers besteld. De Xiaomi was 30 euro voor eentje, de SP120 per stuk iets goedkoper. Hopelijk heb ik ze binnen als mijn ConBee ook er ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
lubbertkramer schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:35:
[...]
Knoop doorgehakt, we gaan zigbee kanaal 25 proberen en de drie LR6 op wifi kanaal 1,6 en 11
Ik had daar nog niet eens over nagedacht. Ik zit in een complex met heel veel wifi signalen dus zigbee buiten de kanalen 1, 6 en 11 zou nog wel eens voor goede stabiliteit kunnen zorgen. Al heb ik zelf maar een enkele Unifi AP AC Pro. Ik hoor graag of het stabiel draait voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
MrImpulsive schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:06:
[...]

Ik heb uiteindelijk maar een setje SP120 stekkers besteld. De Xiaomi was 30 euro voor eentje, de SP120 per stuk iets goedkoper. Hopelijk heb ik ze binnen als mijn ConBee ook er ook is.
Krijg je geen spijt van! Ik heb er dagelijks plezier van.

• Pred
Ik heb de vaatwasser aangesloten op een Innr SP-120, maar het werkt niet goed.

Na 15 minuten schakelt hij de stroom gewoon uit. De plug zelf staat nog aan, maar voert geen elektriciteit door.

Power komt niet boven de maximale 2300W voor deze plug. Ik snap het niet.

Erg vervelend en jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHbplUR95ppxbALQOQ8jg2DmvbA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5P0UZRO1Yd0HBuDEPL244r3k.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
Pred schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:06:

Na 15 minuten schakelt hij de stroom gewoon uit. De plug zelf staat nog aan, maar voert geen elektriciteit door.

Erg vervelend en jammer.

[Afbeelding]
Ik had hetzelfde met de wasmachine en deze plugs. Ik ben zelf overgestapt op de Shelly plug S. Deze bieden dezelfde functionaliteit (maar dan via WiFi) en trekken een hoger vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
peetgate schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:09:
[...]

Ik had hetzelfde met de wasmachine en deze plugs. Ik ben zelf overgestapt op de Shelly plug S. Deze bieden dezelfde functionaliteit (maar dan via WiFi) en trekken een hoger vermogen.
De vaatwasser specificatie zegt dat ie 2400W verbruikt. Had ik vantevoren even moeten checken :)

Ach, plugs kan ik altijd wel ergens gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
JMY schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:13:
Ik heb een tweetal fyrtur rolgordijnen aan deconz gekoppeld,
Helemaal off topic natuurlijk, maar ik lees altijd "Frituur" bij deze set van ikea.... Zal mijn Brabants Bourgondische insteek wel zijn. :9 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Erg vervelend en jammer.

[Afbeelding]
Dan is er toch een soort piekspanning geweest. Al Is het een milliseconde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik vermoed dat je vaatwasser wel meer vermogen wilt trekken, maar dat dus niet kan door de plug. Er zal een plug voor moeten die een groter vermogen mag hebben.

Al is het wel vreemd dat hij niet boven de 2000W uitkomt in je grafiek.

Edit: Zie nu pas dat je al gekeken hebt naar de specs. Beetje spuit 11 zo.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 01-01-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online

Erg vervelend en jammer.

[Afbeelding]
Hier exact hetzelfde gehad met deze plug, maar dan met de wasmachine. Vervolgens een plug aan gehangen die 3600w kan hebben: die geeft aan dat de wasmachine meer trekt dan de 10A volgens de specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
Waar kan je tegenwoordig nog die innr sp120 stekkers kopen? Ze moeten wel leverbaar zijn in België. Deze werken toch ook als repeater, juist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
Kr7Br schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:52:
Waar kan je tegenwoordig nog die innr sp120 stekkers kopen? Ze moeten wel leverbaar zijn in België. Deze werken toch ook als repeater, juist?
Net als @Pred heb ik ze besteld bij MediaMarkt (.nl). Even snel het afrekenproces doorgelopen tot het invoerscherm voor de adresgegevens. Het lijkt erop dat ze gewoon leveren in België.

Wat betreft het functioneren als een repeater, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Ik heb ze afgelopen week bij Beaumotica gekocht, 2 voor 40 euro (goedkoper dan mediamarkt op het moment) en staat bij verzending NL + BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
lubbertkramer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Ik heb ze afgelopen week bij Beaumotica gekocht, 2 voor 40 euro (goedkoper dan mediamarkt op het moment) en staat bij verzending NL + BE
Dat zijn volgens de specificaties (en afbeelding) SP220 stekkers, geen SP120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja ook bij Beaumotica gekocht vorige week toevallig. Kreeg de SP220. Dacht de SP120 (mét energiemeting) gekocht te hebben, maar helaas.
Vreemd dat ze een minder product als opvolger hebben bij Innr.
Qua schakelaar doet ie het verder prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
lubbertkramer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Dat is de sp220. Die heeft geen power measumemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:19
Puller schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:57:
Ik heb het geprobeerd op mijn nuc met proxmox (usb3 aansluiting)met en zonder verlengkabel en dat lukte me op een of andere manier niet, nu voorlopig op een raspberry en als ik meer tijd heb opnieuw proberen.

[...]
Heb je dit opgelost? Ik heb precies hetzelfde probleem. Krijg het niet voor elkaar de conbee2 door te geven aan een VM via Proxmox. Andere zigbee sticks werken wel.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
Ze werken inderdaad als router! Ik heb het even voor je gecheckt in deconz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
Helaas pindakaas:
Wij bezorgen alleen binnen Nederland. Niet alle bezorgmethodes zijn daarom beschikbaar voor het opgegeven adres.
Welke plugs hebben er nog een goede stroommeeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Mimiix schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Dat is de sp220. Die heeft geen power measumemt.
Ik zie het inderdaad, kwamen oudejaarsdag binnen dus nog niet verder naar gekeken. Dan gaan die retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kr7Br schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:38:
Helaas pindakaas:

[...]

Welke plugs hebben er nog een goede stroommeeting?
Zojuist 3x de BlitzWolf SPH13 binnen gekregen. Die is ook al een paar keer meer besproken in dit topic. Gaan tot 3680W.

Linken was super eenvoudig en binnen enkele tellen gekoppeld.

En heb er zojuist nog eens 3 besteld voor 33 euro, zal wel weer even duren voordat ze binnen zijn. Maar heb er geen haast mee.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 02-01-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mimiix schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:30:
En met welk interval doet die van BlitzWolf dat dan? Voor mij hoeft elke seconden namelijk echt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 02-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
rens-br schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:51:
[...]

En met welk interval doet die van BlitzWolf dat dan? Voor mij hoeft elke seconden namelijk echt niet.
Bij mij rond de 30 seconden. Verschilt een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 21:08
Space21 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:46:
[...]

Heb je dit opgelost? Ik heb precies hetzelfde probleem. Krijg het niet voor elkaar de conbee2 door te geven aan een VM via Proxmox. Andere zigbee sticks werken wel.
Helaas niet op kunnen lossen.
Ben tijdelijk hiermee op de raspberry terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:18

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Zigbee (vooral door de stabiliteit van de Conbee stick) bevalt me zo goed dat ik druk bezig mijn Kaku devices te vervangen door Zigbee varianten. Voor inbouwdimmers en -schakelaars is er inmiddels voldoende aanbod en ben ik al aardig op weg, ook stekkerschakelaars zijn er inmiddels voldoende, maar wat ik nog nauwelijks tegenkom zijn stekkerdimmers. Ik heb nog een aantal losse lampen, waarin een domme led lamp zit, maar die nu wel door Kaku stekkerdimmers gedimd worden en die zou ik graag ook vervangen.

Als ik ga zoeken kom ik één apparaat tegen dat aan mijn verwachtingen voldoet de Eria stekkerdimmer van Adurosmart. Voor de rest vind ik helemaal niets, dat kan toch niet kloppen?

Ik kom hem in de compatibility lists op github en op Phoscon.de in ieder geval nog niet tegen. Heeft iemand van jullie deze al eens uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Ik heb een issue waar ik helaas niet uitkom.

Inmiddels een aardig aantal Zigbee lampen in en om het huis (40x Hue en 40x IKEA).De lampen zijn elk gekoppeld aan de eigen bridge, dus de IKEA of de Hue Bridge. De afstand tussen de bridge en de verste lampen (in de tuin) is rond de 60 meter en deze (Hue Lily) zijn regelmatig onbereikbaar. De afstand is max 10m tussen de lampen. Ivm deze issues wil ik 1 zigbee netwerk maken met alle lampen.

Omdat de Hue Bridge maar 50 lampen support kan ik hiermee niet 1 netwerk aanmaken dus heb een Conbee II stick gekocht, ik draai Home Assistant (OVA) op een VM op een Synology NAS, hier heb ik de stick ingestopt en als USB aan de VM gekoppeld. Ik kan helaas alleen de Ikea en Hue lampen pairen als ze ongeveer 50cm in de buurt zijn. Dit is uiteraard geen optie, dan moet ik 80 lampen loshalen en in de buurt van mijn NAS brengen.

Hebben jullie dit issue ook? Of zou dit een defect aan de stick zijn?
Indien ze eenmaal gepaired zijn kan ik ze wel bedienen op hun oude plek.

Ik heb de laatste firmware erop gezet en alle lampen zijn ook voorzien van de laatste firmware. Ook heb ik een 3m verlengkabel gebruikt om zo de stick buiten het serverrack te hangen. Helaas allemaal niet geholpen.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
lubbertkramer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Ik zie het inderdaad, kwamen oudejaarsdag binnen dus nog niet verder naar gekeken. Dan gaan die retour :)
Heb je ze al uit de doos? Ik ben benieuwd of ze verder exact hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
martgom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:59:
Ik heb een issue waar ik helaas niet uitkom.

Inmiddels een aardig aantal Zigbee lampen in en om het huis (40x Hue en 40x IKEA).De lampen zijn elk gekoppeld aan de eigen bridge, dus de IKEA of de Hue Bridge. De afstand tussen de bridge en de verste lampen (in de tuin) is rond de 60 meter en deze (Hue Lily) zijn regelmatig onbereikbaar. De afstand is max 10m tussen de lampen. Ivm deze issues wil ik 1 zigbee netwerk maken met alle lampen.

Omdat de Hue Bridge maar 50 lampen support kan ik hiermee niet 1 netwerk aanmaken dus heb een Conbee II stick gekocht, ik draai Home Assistant (OVA) op een VM op een Synology NAS, hier heb ik de stick ingestopt en als USB aan de VM gekoppeld. Ik kan helaas alleen de Ikea en Hue lampen pairen als ze ongeveer 50cm in de buurt zijn. Dit is uiteraard geen optie, dan moet ik 80 lampen loshalen en in de buurt van mijn NAS brengen.

Hebben jullie dit issue ook? Of zou dit een defect aan de stick zijn?
Indien ze eenmaal gepaired zijn kan ik ze wel bedienen op hun oude plek.

Ik heb de laatste firmware erop gezet en alle lampen zijn ook voorzien van de laatste firmware. Ook heb ik een 3m verlengkabel gebruikt om zo de stick buiten het serverrack te hangen. Helaas allemaal niet geholpen.
Best practice is sowieso om 1lamp tegelijk te zoeken. Ik zou het als volgt doen:

Dichtbijzijnde lamp als eerste pairen.
Daarna steeds verder uitbreiden. Let op dat er steeds maar 1 lamp in pairing mode staat. Het is echt heel irritant, maar beter wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Mimiix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:37:
[...]

Best practice is sowieso om 1lamp tegelijk te zoeken. Ik zou het als volgt doen:

Dichtbijzijnde lamp als eerste pairen.
Daarna steeds verder uitbreiden. Let op dat er steeds maar 1 lamp in pairing mode staat. Het is echt heel irritant, maar beter wordt het niet.
Dit dacht ik inderdaad ook, dus heb 1 Hue lamp genomen en die gepaired (vlakbij de stick), vervolgens met deze lamp door het huis geprobeerd om lampen die verder weg zijn te pairen, helaas vindt hij ze dan niet. Het lijkt dus echt dat elke lamp alleen direct met de Conbee gepaired kan worden.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
martgom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Dit dacht ik inderdaad ook, dus heb 1 Hue lamp genomen en die gepaired (vlakbij de stick), vervolgens met deze lamp door het huis geprobeerd om lampen die verder weg zijn te pairen, helaas vindt hij ze dan niet. Het lijkt dus echt dat elke lamp alleen direct met de Conbee gepaired kan worden.
Nee het netwerk moet groeien. Dus als je echt wat meer hebt dan een. Daarom zeg ik dat je moet beginnen dichtbij en het zo uitbouwen. Ik denk dat dit het makkelijkste is.

Wat betreft de meerdere tegelijk: ik merkte dat de conbee dat niet zo tof vond. Twee ging wel, drie niet. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

BCC heeft een 2pack INNR SP-120 voor €31.50.

Voorraad indicatie op hun website heb je alleen weinig aan, de website heeft nl geen voorraad aan als een filiaal nog slechts 1 set heeft. De klantenservice in hun interne systeem kan wel zien waar er nog 1 set beschikbaar is. Bestellen kan dan vervolgens alleen telefonisch bij het betreffende filiaal en je moet het ophalen bij het afhaalpunt van die winkel. Versturen of intern tussen filialen versturen is allemaal niet mogelijk.

Het zijn nogal wat hoepels waar je doorheen moet, maar de prijs is wel ok.

BCC Rotterdam, Barendrecht, Sliedrecht en Vlaardingen heeft iig geen 2 packs meer. Losse stekkers heb ik niet naar geïnformeerd, deze zijn bij hun €17.50 per stuk.

[ Voor 6% gewijzigd door fenrir op 02-01-2021 14:35 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 21:08
vanenkelen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:29:
Zigbee (vooral door de stabiliteit van de Conbee stick) bevalt me zo goed dat ik druk bezig mijn Kaku devices te vervangen door Zigbee varianten. Voor inbouwdimmers en -schakelaars is er inmiddels voldoende aanbod en ben ik al aardig op weg, ook stekkerschakelaars zijn er inmiddels voldoende, maar wat ik nog nauwelijks tegenkom zijn stekkerdimmers. Ik heb nog een aantal losse lampen, waarin een domme led lamp zit, maar die nu wel door Kaku stekkerdimmers gedimd worden en die zou ik graag ook vervangen.

Als ik ga zoeken kom ik één apparaat tegen dat aan mijn verwachtingen voldoet de Eria stekkerdimmer van Adurosmart. Voor de rest vind ik helemaal niets, dat kan toch niet kloppen?

Ik kom hem in de compatibility lists op github en op Phoscon.de in ieder geval nog niet tegen. Heeft iemand van jullie deze al eens uitgeprobeerd?
Zigbee stekkerdimmers (led) ben ik ook naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Puller schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:50:
[...]
Zigbee stekkerdimmers (led) ben ik ook naar op zoek.
Het zou mooi zijn als deze zou werken:

https://www.robbshop.nl/a...nstekker-dimbaar-200-watt

Maar kan er nog weinig over vinden. Zag wel bij de gesloten issues op Deconz GitHub dat er eerder naar gevraagd is. Maar daar is nog geen oplossing volgens mij.

https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1730

@Mimiix ik zag dat jij ook actief was in een van die issues, weet jij de status misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
vanenkelen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Het zou mooi zijn als deze zou werken:

https://www.robbshop.nl/a...nstekker-dimbaar-200-watt

Maar kan er nog weinig over vinden. Zag wel bij de gesloten issues op Deconz GitHub dat er eerder naar gevraagd is. Maar daar is nog geen oplossing volgens mij.

https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1730

@Mimiix ik zag dat jij ook actief was in een van die issues, weet jij de status misschien?
Ik modereer ze alleen. Ik zal er morgens even naar kijken. Kan je me in een van die issues taggen met een status verzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Heeft iemand hier ook een Xiaomi Aqara B1 gordijn motor in gebruik met DeConz ?
Ik probeer mijn motor te connecten met DeConz (Conbee2 stick), maar hij lijkt niet gevonden te worden, zie hem ook niet via VNC ertussen staan.

Zover ik weet wordt de gordijnmotor echter wel ondersteund, weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

peetgate schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Ze werken inderdaad als router! Ik heb het even voor je gecheckt in deconz.
Dat doen toch alle apparaten met een fixed voeding? Tenminste dat is wat ik altijd dacht van Zigbee devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Ik heb vanavond m'n ConBee II ontvangen, twee dagen eerder dan verwacht! Ik ben gelijk aan de slag gegaan.

Ik draai zo'n beetje alles via Docker, dus ik wilde deCONZ ook via Docker draaien. In eerste instantie gaf dat wat problemen met de reverse proxy die ik overal voorhang, maar de Phoscon App en de bijbehorende websocket draaien nu.

Nu alleen nog debuggen waarom de ConBee zelf niet goed wordt opgepikt. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik hem aan een USB verlengkabel had gehangen, maar ook zonder de verlengkabel werkt het niet. Het lijkt erop dat hij de ConBee ziet, maar dat de stick gelijk daarna de verbinding breekt (disconnect reason 4). De Phoscon App zegt "Network was not found..."

Ach ja, komt vast goed :) Even onderzoeken waar het precies door komt.

Edit: Ook al opgelost lijkt 't. Vond het irritant dat het USB ID steeds wijzigde, dus had ik /dev/bus/usb/xxx/yyy omgezet naar /dev/serial/by-id/zzz zodat ik het niet meer hoefde bij te werken in de configuratie. Geen idee waarom het systeem het ene niet leuk vindt en het andere wel, maar dit heeft er blijkbaar ook voor gezorgd dat het netwerk gevonden / opgezet kan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door MrImpulsive op 02-01-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35

GVR

fenrir schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:23:
Ben toevallig naar hetzelfde aan het kijken en neig naar de Osram Smart+ stekkers. voor 48 heb je 4 stuks, net als met de Ikea stekkers is er geen consumption data.

Vind het een groot voordeel dat ze in de EU te krijgen zijn, ik bestel niets direct uit China waar een 230V stekker aan zit.
Tnx nog voor de tip. Inmiddels 4 stuks binnen🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Mimiix schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Kan je me in een van die issues taggen met een status verzoek?
Done! Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peetgate
rens-br schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Dat doen toch alle apparaten met een fixed voeding? Tenminste dat is wat ik altijd dacht van Zigbee devices.
Klopt hoor. Maar ik denk, ik zal die vraag even serieus beantwoorden :) de meest battery powered nodes springen bijvoorbeeld ook automatisch naar de beste host, toch doen de Aqara sensoren hun eigen dingetje. M.a.w. soms kun je dingen gewoon beter even testen om zeker te weten dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rens-br schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:37:

Zojuist 3x de BlitzWolf SPH13 binnen gekregen. .

En heb er zojuist nog eens 3 besteld voor 33 euro, zal wel weer even duren voordat ze binnen zijn. Maar heb er geen haast mee.
Ter info voor de rest. Hoewel de website aangeeft dat ze pas in februari worden verzonden, zijn ze vandaag al verzonden volgens de tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

GVR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Tnx nog voor de tip. Inmiddels 4 stuks binnen🙂
Hier ondertussen ook, vind ze wel lomp groot. Ze blokkeren al snel de omringende contactpunten als je er een in een stekkerblok wilt stoppen.
Heb ondertussen nu ook 4 Innr tussenstekkers, deze zijn een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:57
rens-br schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:29:
[...]

Ter info voor de rest. Hoewel de website aangeeft dat ze pas in februari worden verzonden, zijn ze vandaag al verzonden volgens de tracking.
Die van mij zitten sinds 25-11 al bij inward Office of exchange in Luxemburg 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
Koepert schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Die van mij zitten sinds 25-11 al bij inward Office of exchange in Luxemburg 😢
Hier hetzelfde. Heb refund gevraagd via banggood en het is toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

peetgate schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Klopt hoor. Maar ik denk, ik zal die vraag even serieus beantwoorden :) de meest battery powered nodes springen bijvoorbeeld ook automatisch naar de beste host, toch doen de Aqara sensoren hun eigen dingetje. M.a.w. soms kun je dingen gewoon beter even testen om zeker te weten dat het zo werkt.
Is er nog een manier om je devices te “motiveren” een andere route te nemen?

Ik heb sinds vorige week een aantal inbouw dimmers en schakelaars (van Robbshop) toegevoegd aan mijn netwerk zodat nu ook op de 1e verdieping 3 routers zitten. Ik dacht dus de twee Ikea Tradfri usb extenders op de 1e en 2e verdieping wel uit het stopcontact te kunnen trekken, maar mijn netwerk is nu al een paar dagen wat instabiel. Die dimmers zitten in de plafond dozen van de 1e verdieping, dus voor mijn gevoel zouden ze zowel de 1e als de 2e verdieping goed moeten bedienen.

Het zijn voornamelijk de Aqara sensors (temperatuur en beweging) die van hun padje zijn, maar ook een Heimann rookmelder en een Icasa inbouwdimmer verliezen steeds hun verbinding.

Als ik via VNC naar het netwerk kijk zie ik dat een aantal devices op zolder nu rechtstreeks connect met de conbee stick op de begane grond, in plaats van met de routers op de 1e verdieping.

Op welke manier kun je het netwerk en de devices het beste op zoek laten gaan naar een nieuwe stabiele route?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
vanenkelen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Is er nog een manier om je devices te “motiveren” een andere route te nemen?

Ik heb sinds vorige week een aantal inbouw dimmers en schakelaars (van Robbshop) toegevoegd aan mijn netwerk zodat nu ook op de 1e verdieping 3 routers zitten. Ik dacht dus de twee Ikea Tradfri usb extenders op de 1e en 2e verdieping wel uit het stopcontact te kunnen trekken, maar mijn netwerk is nu al een paar dagen wat instabiel. Die dimmers zitten in de plafond dozen van de 1e verdieping, dus voor mijn gevoel zouden ze zowel de 1e als de 2e verdieping goed moeten bedienen.

Het zijn voornamelijk de Aqara sensors (temperatuur en beweging) die van hun padje zijn, maar ook een Heimann rookmelder en een Icasa inbouwdimmer verliezen steeds hun verbinding.

Als ik via VNC naar het netwerk kijk zie ik dat een aantal devices op zolder nu rechtstreeks connect met de conbee stick op de begane grond, in plaats van met de routers op de 1e verdieping.

Op welke manier kun je het netwerk en de devices het beste op zoek laten gaan naar een nieuwe stabiele route?
copy/past andere website:

Dresden Electronics has released new firmware for their devices. This firmware will need to be installed by hand.
One of the advantages of this firmware is the possibility (for tinkerers) to add routes manually for devices.
*EDIT* Before installing the new firmware, make sure to upgrade to deCONZ version 2.05.81 or higher!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@vanenkelen Met name de Aqara sensoren staan erom bekend dat ze geen nieuwe route kiezen. Advies is dus deze (opnieuw) te pairen op de plek waar je ze gaat gebruiken of na het toevoegen van een router in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

akatar schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:55:
[...]

copy/past andere website:
Thanks! Heb je toevallig ook een linkje naar die andere website? Of versienummer van die firmware, ben over het algemeen redelijk bij met software en firmware. Staat daar dan ook een handleiding hoe je dat kunt uitvoeren?

Nevermind... al gevonden:
https://forums.homeseer.c...onbee-2-raspbee-raspbee-2
JBS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:44:
@vanenkelen Met name de Aqara sensoren staan erom bekend dat ze geen nieuwe route kiezen. Advies is dus deze (opnieuw) te pairen op de plek waar je ze gaat gebruiken of na het toevoegen van een router in de buurt.
Wat is eigenlijk de beste aanpak om ze opnieuw te pairen? Eerst volledig verwijderen uit de Phoscon web app? Of juist direct uit de Deconz interface? Dan batterij er uit van het apparaatje en opnieuw pairen?

Krijgen ze dan wel weer hetzelfde ID in Domoticz? Op zich zou dat wel fijn zijn in mijn scripts en automations namelijk. Scheelt een hoop herstelwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door vanenkelen op 03-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@vanenkelen Ik verwijder ze uit Phoscon waarna ik de sensoren reset door een aantal seconden de pair knop in te drukken, dan pair ik ze opnieuw. Geen ervaring met Domoticz, maar in HA komen ze als "dezelfde" entiteit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ben bezig om te kijken of ik van de Hue Bridge afkan en overstap op deCONZ icm Phoscon en HomeBridge op een Raspberyy Pi voor bediening en automatisering. Ik stuit daarbij op twee vragen:

1) Het zou mogelijk moeten zijn om switches te 'binden' aan een lichtgroep in Phoscon, zodat de lichtschakelaar de lampen ook kan bedienen als de soft- of hardware niet werkt. Maar ik krijg dit niet voor elkaar; ik heb de knoppen van een Hue dimmer switch via de switch editor actief gemaakt in een groep lampen maar het werkt alleen als deCONZ draait, zodra ik de software of de Pi uitzet gebeurt er niets.

2) Ik gebruik veel Hue tap modules (ingebouwd) voor bediening. Het is me gelukt deze te koppelen, maar voor mijn gevoel schakelen ze een stuk trager dan via de bridge. Zijn er hier mensen die intensief Hue taps gebruiken om te schakelen? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@jeroen11 Hoe probeer je dit te doen?
Zelf doe ik 't via de oude web app. Zie onder andere dit bericht voor wat uitleg j-a-s-p-e-r in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"

Voorheen kon dit ook in Phoscon, maar omdat er daar wat dingen door elkaar liepen, is dat er (voor nu) uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
vanenkelen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Thanks! Heb je toevallig ook een linkje naar die andere website? Of versienummer van die firmware, ben over het algemeen redelijk bij met software en firmware. Staat daar dan ook een handleiding hoe je dat kunt uitvoeren?

Nevermind... al gevonden:
https://forums.homeseer.c...onbee-2-raspbee-raspbee-2

[...]

Wat is eigenlijk de beste aanpak om ze opnieuw te pairen? Eerst volledig verwijderen uit de Phoscon web app? Of juist direct uit de Deconz interface? Dan batterij er uit van het apparaatje en opnieuw pairen?

Krijgen ze dan wel weer hetzelfde ID in Domoticz? Op zich zou dat wel fijn zijn in mijn scripts en automations namelijk. Scheelt een hoop herstelwerk.
"Motivatie" gaat door het opnieuw koppelen. Ik verwijder dan niks. Zet gewoon de stick in koppelmodus en vervolgens de sensoren (op de plek waar je ze ook daadwerkelijk hebt hangen). Ff wachten en klaar.

Wat betreft netwerkinstabiliteit bij veranderingen in het netwerk, hier heb ik ook wel eens last van. Meestal gaat dit vanzelf weer goed na een dag of twee. Bij de meest hardnekkige klachten kun je een sensortje wel weer opnieuw koppelen met bovenstaande procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik wil mijn Hormann garagedeur slim maken. Nu heb ik een schakelaar nodig zoals deze:
https://www.robbshop.nl/r...2frBMpSmNhJMaAt6kEALw_wcB

Op de compatibiliteit lijst kom ik echter geen vergelijkbare schakelaar tegen.

Iemand ervaring met bijgevoegde of een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Het is natuurlijk geen enkele garantie, maar de inbouwdimmers (2-draads en 3-draads) en de inbouwschakelaar van RobbShop werken allemaal perfect. Aansluiten, pairen en werken... het lijkt allemaal uit dezelfde serie, dus de voortekenen zijn goed.

Maar... Ik zie in de omschrijving staan dat deze niet samenwerkt met Philips Hue en Z1 controller. Dus hij lijkt toch wat minder goed ondersteund dan de dimmers en schakelaar.

[ Voor 26% gewijzigd door vanenkelen op 04-01-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
PnD schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:49:
Ik wil mijn Hormann garagedeur slim maken. Nu heb ik een schakelaar nodig zoals deze:

Gewoon proberen. Mocht hij niet werken, doe een device request en geef mij ff het issue ID. Laat ik een dev er naar kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
JBS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:39:
@jeroen11 Hoe probeer je dit te doen?
Zelf doe ik 't via de oude web app. Zie onder andere dit bericht voor wat uitleg j-a-s-p-e-r in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"

Voorheen kon dit ook in Phoscon, maar omdat er daar wat dingen door elkaar liepen, is dat er (voor nu) uitgehaald.
Dank voor de info en de originele post @j-a-s-p-e-r ! Het werkt inderdaad. Nu kan ik met meer vertrouwen het systeem gaan inrichten met deCONZ met de wetenschap dat de ik per ruimte een dimmer switch kan neerleggen die altijd lichten aan/uit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac

als je het niet erg vind om te "klussen" kun ook een zigbee stekker/wall-plug kopen a 10e en een 230v relais voor een paar euro en je bent een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

sjorsjuhmaniac schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:25:
[...]

als je het niet erg vind om te "klussen" kun ook een zigbee stekker/wall-plug kopen a 10e en een 230v relais voor een paar euro en je bent een stuk goedkoper uit.
Als het toch draadjes aansluiten of simpel soldeerwerk blijft wil ik dat best wel doen.
Krijg alleen niet voor elkaar gegoogled hoe en wat verder dan. Kan je me op gang helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tot een week of twee geleden draaide ik HA op Docker op mijn Synology. Daar gebruikte ik de Marthoc Docker bij om mijn Conbee aan te sturen.

Ik ben nu overgestapt naar een VM installatie omdat de Docker niet meer ondersteund werd.Dat werkte na eng prutsen prima. Ik gebruik nu ook de Phoscon/Deconz die bij HA hoort.

Nu viel het me op in Deconz dat ik daar 2 end nodes heb die ik niet herkende. Ze zijn niet te zien in Phoscon als devices. Ik kan ze via Deconz deleten. Maar na enige tijd verschijnen ze weer.

Na een tijdje puzzelen kwam ik er achter dat het mijn oude niet functionerende Sonoff SNZB03 sensoren moesten zijn. Die zijn allang niet meer actief, er zit zelfs geen batterij in.

Ik heb ze als test weer toegevoegd en dan zijn inderdaad de 3 nodes vervangen door de SNZB03's. Ik kan ze renamen, ze zien zelfs beweging en ze werken in HA.

Als ik ze daarna uit Phoscon verwijder dan zie ik ze ook niet meer in Deconz. Tot ze na een paar uur weer als nodes zonder naam verschijnen.

Heeft iemand enig idee hoe ik ze permanent kan late verdwijnen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Ortep schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:42:
Tot een week of twee geleden draaide ik HA op Docker op mijn Synology. Daar gebruikte ik de Marthoc Docker bij om mijn Conbee aan te sturen.

Ik ben nu overgestapt naar een VM installatie omdat de Docker niet meer ondersteund werd.......
Hoe bedoel je “niet meer ondersteund werd”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

fenrir schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Hoe bedoel je “niet meer ondersteund werd”?
Dat werd maanden geleden al aangekondigd door de devs van HA.
Er zijn nog maar een paar 'soorten' HA die worden ondersteund. BV wel op een kale Debian 10, maar geen Ubuntu. Wel op een PI met vastgelegd OS daar op.
En docker op een synology hoort daar niet bij.
Eerst werd er alleen vermeld in de Supervisor dat je dan een unsuported versie draaide. Maar begin december kon je niet meer upgraden vanuit zo'n versie.
Een paar handige figuren wisten daar wel weer omheen te werken, maar de devs wilden dat weer blokkeren. Dat werd ook weer omzeild.
Dingen als een niet door Synology gesupportte Docker Engine via de achterdeur op je syno zetten, json files aanpassen en meer.
Je kan er op wachten dat de devs dat winnen.
Of dat op een dag de een of andere update van Synology je hele systeem onderuit haalt.
En om dat voor te zijn ben ik dus naar de VM versie overgestapt die wel officiële ondersteuning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Ortep op 04-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
PnD schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Als het toch draadjes aansluiten of simpel soldeerwerk blijft wil ik dat best wel doen.
Krijg alleen niet voor elkaar gegoogled hoe en wat verder dan. Kan je me op gang helpen?
Je wilt een hele simpele relais schakeling. Je gebruikt 230v als sturing, netspanning. je gaat 24v schakelen (horrman).

schema:
in jou geval:
battery == 230 netspanning
swithc == zigbee wall plug on/off
5v relay == relais, 230v coil!
230v == [bestaat niet ]
lamp == horrmann aandrijving.
Afbeeldingslocatie: https://circuitdigest.com/sites/default/files/circuitdiagram/Simple-relay-switch-circuit-diagram_0.png

voorbeeld relais:
https://www.conrad.nl/p/o...selcontact-1-stuks-503955

Voor zowel bovenstaande als de rolluik schakelaar geld:
Volgens mij moeten die horrmann aandrijvingen een puls krijgen. Geen idee wat er gebeurd als het geen puls is maar langere tijd. Zou je eens na moeten kijken in de manual of even testen.
Anyway, ik zou een automation/script maken dat de schakelaar altijd uitzet na 0.5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethidium890
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-06 14:21
Vraag voor o.a. Mimiix:

Ik heb een Icasa Pulse 4S (ICZB-KPD14S), die prima werkt met Deconz 2.7.1 en HA, maar niet met de beta versie 2.8 en 2.9. Is dit een bekend probleem of moet ik een nieuwe issue aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Heb toevallig dit model laatst gekocht ter vervanging van mijn zwave variant, die tot heden mijn zonwering aanstuurde. De module van Robb werkt in ZHA (Homeassistant) met een conbee2 stick. Geen volledig antwoord voor Deconz helaas, maar ik acht de kans dus groot dat dit gaat werken. De module heeft geen energiemeting oid.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

sjorsjuhmaniac schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Je wilt een hele simpele relais schakeling. Je gebruikt 230v als sturing, netspanning. je gaat 24v schakelen (horrman).

schema:
in jou geval:
battery == 230 netspanning
swithc == zigbee wall plug on/off
5v relay == relais, 230v coil!
230v == [bestaat niet ]
lamp == horrmann aandrijving.
[Afbeelding]

voorbeeld relais:
https://www.conrad.nl/p/o...selcontact-1-stuks-503955

Voor zowel bovenstaande als de rolluik schakelaar geld:
Volgens mij moeten die horrmann aandrijvingen een puls krijgen. Geen idee wat er gebeurd als het geen puls is maar langere tijd. Zou je eens na moeten kijken in de manual of even testen.
Anyway, ik zou een automation/script maken dat de schakelaar altijd uitzet na 0.5 sec.
Bedankt, ga ik eens bekijken. Heb naast mijn garagedeur op termijn ook nog 3x kaku asun650's te vervangen van mijn rolluiken/zonwering voor zigbee. Die robshop dingen zijn dan wel een dure hobby.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
Ortep schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:42:
Ik ben nu overgestapt naar een VM installatie omdat de Docker niet meer ondersteund werd.Dat werkte na eng prutsen prima. Ik gebruik nu ook de Phoscon/Deconz die bij HA hoort.
Docker is nog ondersteund vanuit HA, het probleem waar je over spreekt ligt bij Synology omdat ze met een twee jaar oude docker package werken. HA versie 2020.12.2 in docker draait hier dan ook nog steeds zonder problemen op een NUC met Ubuntu erop

Om het probleem op een Synology te fixen is er een oproep dat iedereen met een Synology een verzoek doet aan Synology om de docker package te updaten naar een recente versie -> https://mariushosting.com...or-docker-package-update/
As you well know, Docker Daemon has not been updated by Synology developers for about a year and a half now. Some recent containers require the updated Docker Daemon version 20.10.1 in order to function properly, as is the case with Home Assistant Supervisor. As you can tell from the screenshot below, the current Docker version available in Synology Package Center is version 18.09.0, available on both DSM 6.2.3 and DSM 7.0. Docker Daemon version 18.09.8 was originally released by Docker on July 17, 2019 (2019-07-17) and by Synology on April 28, 2020 (2020-04-28).
MrImpulsive schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:08:
[...]

Ik had daar nog niet eens over nagedacht. Ik zit in een complex met heel veel wifi signalen dus zigbee buiten de kanalen 1, 6 en 11 zou nog wel eens voor goede stabiliteit kunnen zorgen. Al heb ik zelf maar een enkele Unifi AP AC Pro. Ik hoor graag of het stabiel draait voor je!
Inmiddels een paar dagen over op de situatie dat mijn wifi met LR6's op kanaal 1,6, en 11 zit en mijn Zigbee op kanaal 25 (oude situatie wifi kanaal 6 en 11 en Zigbee kanaal 11. Tot nu toe geen problemen ondervonden of devices kwijtgeraakt (~30 powered devices ~50 battery devices en dat bestaat uit Aqara, Ikea, Hue en daarnaast nog wat Opple, Blitzwolf en Innr)

[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 05-01-2021 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
Ethidium890 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:04:
Vraag voor o.a. Mimiix:

Ik heb een Icasa Pulse 4S (ICZB-KPD14S), die prima werkt met Deconz 2.7.1 en HA, maar niet met de beta versie 2.8 en 2.9. Is dit een bekend probleem of moet ik een nieuwe issue aanmaken?
Taggen is beter.

Doe even een issue aanmaken als je wil :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

lubbertkramer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:50:
[...]
Docker is nog ondersteund vanuit HA, het probleem waar je over spreekt ligt bij Synology omdat ze met een twee jaar oude docker package werken. HA versie 2020.12.2 in docker draait hier dan ook nog steeds zonder problemen op een NUC met Ubuntu erop
Ja en nee. Een 'kale' HA draait prima op de juiste versie van Docker en dus niet op een Synology.
Maar als je de supervised versie wil hebben zijn de regels een stuk strikter geworden.
Officieel is Ubuntu ook unsupported. Dat het draait wil niet zeggen dat ze er dus support op geven. Het heeft ook meer dan een paar maanden prima gedraaid via de community app op de Syno. En van de een op de andere dag werkte de update niet meer.

Er heeft maanden een discussie over gelopen.

https://community.home-as...d-on-generic-linux/194310

Dat is 'on hold' gezet, maar langzaam maar zeker trekken ze de touwtjes dus aan.

Maar we gaan nu wel heel erg off topic hier.

Waar het om begon was: Weet er iemand hoe ik nodes kan verwijderen die zichtbaar blijven lang nadat ik ze via Phoscon heb gedelete?

I zie ze in Deconz, daar kan ik ze dan weer deleten, maar ze komen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
Bijkomend probleem is dat de supervised versie root toegang nodig heeft, iets dat DSM7 niet meer gaat toestaan voor docker packages. Dat is tenminste de melding die ik krijg wanneer ik dit probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

In mijn HomeAssistant setup gebruik ik alleen voor mijn alarm sirenes nog zwave producten. Naast dat hierdoor het zwave netwerk niet echt geweldig is, vind ik het ook een beetje een gedoe om voor 3 sirenes zwave in stand te houden (dongle, docker container e.d.).

Daarom ben ik op zoek naar zigbee sirenes, liefst 95db of meer. Met wat zoeken kwam ik op de Adurosmart Eria Sirene. Weet iemand of deze compatible is met Deconz? Ik kon zelf alleen wat over een dimmer/switch vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
@Ethidium890 Laat die issue maar zitten. Ik heb hem persoonlijk een PM gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Ortep schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:00:
[...]

Dat werd maanden geleden al aangekondigd door de devs van HA.
Er zijn nog maar een paar 'soorten' HA die worden ondersteund. BV wel op een kale Debian 10, maar geen Ubuntu. Wel op een PI met vastgelegd OS daar op.
En docker op een synology hoort daar niet bij.
Eerst werd er alleen vermeld in de Supervisor dat je dan een unsuported versie draaide. Maar begin december kon je niet meer upgraden vanuit zo'n versie.
Een paar handige figuren wisten daar wel weer omheen te werken, maar de devs wilden dat weer blokkeren. Dat werd ook weer omzeild.
Dingen als een niet door Synology gesupportte Docker Engine via de achterdeur op je syno zetten, json files aanpassen en meer.
Je kan er op wachten dat de devs dat winnen.
Of dat op een dag de een of andere update van Synology je hele systeem onderuit haalt.
En om dat voor te zijn ben ik dus naar de VM versie overgestapt die wel officiële ondersteuning krijgt.
Dank voor de extra info, ik dacht dat je bedoelde dat deconz niet meer als docker ondersteund zou worden. Maar het gaat dus om HA. Jammer dat ik nu net vorige maand overgestapt ben van een vmware bak en VM’s naar een synology met alles in docker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

fenrir schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:05:
[...]
Jammer dat ik nu net vorige maand overgestapt ben van een vmware bak en VM’s naar een synology met alles in docker
Er zijn een aantal Syno's die de mogelijkheid hebben om ook een VM te draaien. Kan de jouw dat misschien ook?
Zelfs mijn DS216+ II kan het. Dat is bepaalt niet de grootse en nieuwste machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtenburger
  • Laatst online: 19:20
Onderstaande heb ik ook in het Home Assistant topic geplaatst, daar kreeg ik echter de tip om de vraag ook in dit topic te plaatsen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onlangs heb ik twee Zigbee smartplugs van Blitzwolf gekocht, hoofdzakelijk om stroomverbruik van apparaten te kunnen monitoren.

Ik heb een Conbee II USB stick in een RPi 4 zitten en heb de deConz addon geïnstalleerd (versie 6.6.2), hier heb ik al een aantal temperatuur sensoren aangesloten.

Bij het verbinden van de smartplugs krijg ik bij de eerste plug het vermogen en verbruik wel te zien, bij de tweede niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhJ2MNcHfPyU5J7M7_wS_jKaTmw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yS5ufh62GMCgLGl38liXhrDM.png?f=fotoalbum_large

Bij het herstarten van de deConz addon zie ik (o.a.) het volgende in de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
19:49:18:889 Tuya debug 7 : Missing manufacture name for 0x842e14fffe161df3
19:49:18:889 DB SELECT manufacturername FROM nodes WHERE mac LIKE '84:2e:14:ff:fe:16:1d:f3%' COLLATE NOCASE: _TZ3000_g5xawfcq
19:49:18:891 LightNode 2: Smart plug 2 added
19:49:18:891 SensorNode 14 set node 0x842e14fffe161df3
19:49:18:892 SensorNode 15 set node 0x842e14fffe161df3
19:49:18:911 Tuya debug 7 : Missing manufacture name for 0x842e14fffe0fbf65
19:49:18:912 DB SELECT manufacturername FROM nodes WHERE mac LIKE '84:2e:14:ff:fe:0f:bf:65%' COLLATE NOCASE: _TZ3000_g5xawfcq
19:49:18:913 LightNode 3: Smart plug 3 added
19:49:19:002 Current channel 15
19:49:19:018 CTRL ANT_CTRL 0x03
19:49:19:042 Device protocol version: 0x010B
19:49:19:090 Current channel 15
19:49:19:106 CTRL ANT_CTRL 0x03
19:49:19:138 ZCL attribute report 0x842E14FFFE0FBF65 for cluster: 0x0702, ep: 0x
[19:49:22] INFO: Successfully send discovery information to Home Assistant.

Er zit dus verschil tussen de initialisatie van Smart plug 2 en Smart plug 3.

Iemand een idee waarom ik het vermogen en verbruik van Smart plug 3 niet krijg?

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
Luchtenburger schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:09:
Onderstaande heb ik ook in het Home Assistant topic geplaatst, daar kreeg ik echter de tip om de vraag ook in dit topic te plaatsen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onlangs heb ik twee Zigbee smartplugs van Blitzwolf gekocht, hoofdzakelijk om stroomverbruik van apparaten te kunnen monitoren.

Ik heb een Conbee II USB stick in een RPi 4 zitten en heb de deConz addon geïnstalleerd (versie 6.6.2), hier heb ik al een aantal temperatuur sensoren aangesloten.

Bij het verbinden van de smartplugs krijg ik bij de eerste plug het vermogen en verbruik wel te zien, bij de tweede niet:

[Afbeelding]

Bij het herstarten van de deConz addon zie ik (o.a.) het volgende in de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
19:49:18:889 Tuya debug 7 : Missing manufacture name for 0x842e14fffe161df3
19:49:18:889 DB SELECT manufacturername FROM nodes WHERE mac LIKE '84:2e:14:ff:fe:16:1d:f3%' COLLATE NOCASE: _TZ3000_g5xawfcq
19:49:18:891 LightNode 2: Smart plug 2 added
19:49:18:891 SensorNode 14 set node 0x842e14fffe161df3
19:49:18:892 SensorNode 15 set node 0x842e14fffe161df3
19:49:18:911 Tuya debug 7 : Missing manufacture name for 0x842e14fffe0fbf65
19:49:18:912 DB SELECT manufacturername FROM nodes WHERE mac LIKE '84:2e:14:ff:fe:0f:bf:65%' COLLATE NOCASE: _TZ3000_g5xawfcq
19:49:18:913 LightNode 3: Smart plug 3 added
19:49:19:002 Current channel 15
19:49:19:018 CTRL ANT_CTRL 0x03
19:49:19:042 Device protocol version: 0x010B
19:49:19:090 Current channel 15
19:49:19:106 CTRL ANT_CTRL 0x03
19:49:19:138 ZCL attribute report 0x842E14FFFE0FBF65 for cluster: 0x0702, ep: 0x
[19:49:22] INFO: Successfully send discovery information to Home Assistant.

Er zit dus verschil tussen de initialisatie van Smart plug 2 en Smart plug 3.

Paar keer opnieuw pairen/HA opnieuw opstarten.

Gebeurd gewoon soms. Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Luchtenburger schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:09:
Ik heb die plugs hier laatst ook gepaired en bij eentje duurde het even voordat ik in Domoticz een device kreeg voor het verbruik. Pas toen ik er iets instopte kreeg ik het verbruik te zien. Kan het zijn dat er nog geen 'load' aanhangt?

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 06-01-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik ben begonnen met domotica, ik ben na inlezen voor Zigbee gegaan en heb nu een aantal zigbee apparaten en een (slechte, goedkope, Tsjechische) controller. Die app is niets, die controller is niets, en daardoor werkt het allemaal maar net-niet. De apparaten zijn verder prima.

Ik heb, voordat ik me helemaal ga inlezen in het gebruik van Docker containers en deze stick, 3 concrete vragen waarvan ik hoop dat de community die plain and simple voor me kan beantwoorden voordat ik tot aanschaf van deze dongle over ga.
  1. Kan ik in combinatie met een Zigbee lichtsensor met deze stick mijn lampen vloeiend laten reageren op wisselingen in daglicht waardoor ik altijd dezelfde lumen waarde in mijn kamer behoud?
  2. Krijg ik hiermee een mooi WAF (wife acceptance factor) bedieningsinterface voor op een Android tablet voor elkaar?
  3. Google home en Alexa integratie is gewoon goed?
Ik verwacht echt geen handjevast advies, ik red me wel, maar het vrij zeker herleiden van deze 3 vragen is gewoon heel tijdrovend en ik vermoed voor een aantal lieden hier 2 minuten antwoordwerk :) Dank bij voorbaat.

[ Voor 10% gewijzigd door SmertHerm op 06-01-2021 12:31 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste

Let op:
Logging enabelen: Open deCONZ and click Help. After that, click Debug View. The following debug levels need to be enabled for proper logging:
"INFO, INFO_L2 ERROR,ERROR_L2,APS,APS_L2."
Leesvoer:
https://github.com/dresde...ee-Error-Codes-in-the-Log