https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Verwijderd
Echt niet Nokia paste ook gewoon in mijn broekzak.Sunri5e schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:50:
[...]
Nokia was vroeger ook 1000 keer zo groot dan Apple.
Tijd voor Mithrill pumpen.. THRILLERrrrrrrr
[ Voor 23% gewijzigd door A87 op 28-03-2019 23:08 ]
Ja hallo, jij hebt het over korte termijn en dan geef ik ook nog eens aan dat het op lange termijn prima kan. Nokia is meer dan lang genoeg groter geweest dan Apple en dan hebben we het dus niet over korte termijn.Sunri5e schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:50:
[...]
Nokia was vroeger ook 1000 keer zo groot dan Apple.
Aprilhmr schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:31:
Hoi!Lurk hier nog steeds, en ben nog steeds aan het wachten op de VET moon
Volume zegt niets over dominance, dat zijn 2 verschillende dingen. Bij dominance gaat het over de totale waarde van alle coins bij elkaar en het aandeel dat BTC daar in heeft. In de praktijk is die van BTC juist lager omdat 1 miljoen tot 4 miljoen BTC mee getelt wordt die al lang verloren zijn gegaan en niemand ooit zou kunnen verkopen. Van andere coins zijn er natuurlijk ook wel wat verloren gegaan, maar dat komt niet in de buurt van BTC. Met 2 miljoen verloren coins heb je het al over 8 miljard dollar aan marketcap wat er eigenlijk niet is.A87 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:59:
De ''echte'' DOMINANCE van bitcoin schijnt 80% te zijn.
Veel nep volume etc etc.. verkeerde metingen... Zag het in een filmpje.
Schijnt niet veel te kloppen van CMC maar goed
Korte termijn in USDT: CELR, FET, BAT en ZIL. Hebben allemaal erg mooie ascending triangles waarbij BAT al uitgebroken is.Ladonna schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:23:
PilatuS, welke coin ga jij voor
In BTC, maar daar ga ik niet de nacht mee in: GNT, AMB en BLZ. Zijn ook coins die langzaam gaan waarrbij mochten ze uitbreken het wel even kan duren en ik vertrouw BTC nog steeds voor geen meter.
Ik zou sowieso niet blind in deze coins stappen zonder plan en kijken wat het wordt, maar je vraagt er na dus geef ik het aan
Lekker een limit sell gemaakt zodat ik geen mogelijk gekke PUMP mis
[ Voor 75% gewijzigd door A87 op 29-03-2019 01:06 ]
Ik zit er ook naar te kijken, ook daar een mooie ascending triangle. Als ie breekt is alleen de vraag tot hoe ver ie wil gaan. Vraag mij af hoeveel kracht er nu nog achter zit gezien ie vandaag ook alweer 20% heeft gedaan. Een interessante setup is het sowiesomprkooij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 00:47:
Kijken of RVN weer een ritje doet op dezelfde tijd als gister.
Je had het laatst over onderbouwing. Dus zeg het maar, waarom is dat zo ? Omdat er 200 BTC aan fake sellwalls staan net zoals bij BTC op dit moment ?A87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 01:09:
RVN ziet er uit als horror
A87 in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7"
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2019 01:13 ]
Is al heel de dag iemand bezig met die fake sell walls.. Drukt iedere keer de prijs weer dik naar beneden.PilatuS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 00:51:
[...]
Ik zit er ook naar te kijken, ook daar een mooie ascending triangle. Als ie breekt is alleen de vraag tot hoe ver ie wil gaan. Vraag mij af hoeveel kracht er nu nog achter zit gezien ie vandaag ook alweer 20% heeft gedaan. Een interessante setup is het sowieso
Over het algemeen worden grote sellwalls gebruikt om te kopen en buywalls om te verkopen, dus meestal goed nieuws in het geval van de sellwallsmprkooij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 01:17:
[...]
Is al heel de dag iemand bezig met die fake sell walls.. Drukt iedere keer de prijs weer dik naar beneden.
Dan heb je natuurlijk nog dat hele verhaal van het kan ook weer andersom zijn, maar in de praktijk heb ik dat nog niet gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2019 01:20 ]
Moet ik nou een filmpje van 8 minuten gaan kijken van iemand zijn mening en kom je zelf niet met onderbouwing terwijl je dat wel vraagt van andere mensen ?
Nog een filmpje van 8 maart ook voordat ie nog eens 100% deed. Kom op zeg....
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2019 01:25 ]
Zou ook wel weer eens lekker zijn. Zo'n ouderwetse mooncandle. Dan wordt je wakker in de ochtend en kan je je oogjes niet geloven.Marthusiast schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:00:
Hey @Tominatie ! Ja ik ga met jouw gevoel mee! ;-)
Die tijden in 2017 waren prachtig mooi. Ging je slapen en werd je wakker met een Bitcoin paar honderd € hoger.
Edit: En naar de vorige weerstand op 0.000265 met nu dalend volume. Toch een leuk ritje gepakt, maar doorzetten lijkt ie niet te doen.
[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2019 02:22 ]
Die tijden heb ik niet meegemaakt en ik denk dat het nog wel even duurt voor we weer wat echte vette verrassingen zullen zien. Desalniettemin kan ik inmiddels een hoop hebben na al dat rood van vorig jaar. En ik geloof echt in de tech en de toepassingen.. Dus ik ben ervan overtuigd dat 2017 niet de laatste keer was. Ben lekker blijven verzamelen, dus laat maar komen! ;-)Tominatie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:03:
[...]
Zou ook wel weer eens lekker zijn. Zo'n ouderwetse mooncandle. Dan wordt je wakker in de ochtend en kan je je oogjes niet geloven.![]()
Die tijden in 2017 waren prachtig mooi. Ging je slapen en werd je wakker met een Bitcoin paar honderd € hoger.
Mij niet gezien, veel te volatiel.mprkooij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:27:
Volume EVX neemt rap toe.
Hoewel het tricky bllijft is de oude weerstand hier echt je vriend. Die 0.000265 is alles behalve toeval. Nu wordt die oude weerstand weer gestest als support. Het gaat allemaal heel rap, maar er zit wel wat logica in.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2019 02:34 ]
Ik ben te vroeg uitgestapt met niet heel veel winst. Sta klaar om weer in te stappen mocht ie echt willen.mprkooij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:38:
Ik zit erin op 26700, Don't ask me why. Hartpijn.
Waarom knalt die nou niet gewoon door de 27000 heenPilatuS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:39:
[...]
Ik ben te vroeg uitgestapt met niet heel veel winst. Sta klaar om weer in te stappen mocht ie echt willen.
Hehemprkooij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:44:
[...]
Waarom knalt die nou niet gewoon door de 27000 heen
Hij is verder gekomen dan in de afgelopen nacht om 05:00. Heel hard daalt ie ook nog niet, meer sideways nu, dus wie weet.
Dat vraag ik me ook af bij Bitcoin. WAAROM KNALT ie niet gewoon vol door die 4.2k heen vanaf hier.mprkooij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:44:
[...]
Waarom knalt die nou niet gewoon door de 27000 heen
Waar zijn die whales van vroegahhhh
make it happen boiisssss
Dat is het hele probleem met het lage volume dat steeds verder afneemt over de maanden gezien. Iedere weerstand is een plek om te verkopen door traders die er mee bezig zijn. We hebben gewoon mensen nodig die willen kopen en die zijn er bijna niet. Zolang de traders er voor het grootste deel mee bezig zijn en de bots is iedere vorige top een plek om te verkopen. Daarom zal de weg naar 6k en verder ook zwaar worden.Tominatie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:51:
[...]
Dat vraag ik me ook af bij Bitcoin. WAAROM KNALT ie niet gewoon vol door die 4.2k heen vanaf hier.
Waar zijn die whales van vroegahhhh![]()
make it happen boiisssss
De vorige BTC top was 4048 en nu 4045.
Zeker weten maar er komt een moment dat het gewoon niet meer te houden gaat zijn en ergens heb ik het idee dat we dichtbij een enorme uitbraak naar boven zitten.PilatuS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:58:
[...]
Dat is het hele probleem met het lage volume dat steeds verder afneemt over de maanden gezien. Iedere weerstand is een plek om te verkopen door traders die er mee bezig zijn. We hebben gewoon mensen nodig die willen kopen en die zijn er bijna niet. Zolang de traders er voor het grootste deel mee bezig zijn en de bots is iedere vorige top een plek om te verkopen. Daarom zal de weg naar 6k en verder ook zwaar worden.
De vorige BTC top was 4048 en nu 4045.
Afwachten maar
Het blijft zo tricky dat spul. Vroeg er bij zijn of niet aan mee doen. Ik heb die chart al de hele dag open staan waarbij ik zag dat er een bodem werd gevormt. Als je toch wat laat bent, pak ietsjes verlies. Blijven zitten en hopen op verder omhoog is zo link. We doen nu weer een bounce, maar of we echt verder omhoog komen is maar de vraag.mprkooij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 03:04:
Rip mijn geld joh.
Die dikke vette uitbraak omhoog zal vast wel komen, maar of dat over 1 uur is of over 1 maand of zelfs 1 jaar, dat moeten we gaan zien.Tominatie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 03:05:
[...]
Zeker weten maar er komt een moment dat het gewoon niet meer te houden gaat zijn en ergens heb ik het idee dat we dichtbij een enorme uitbraak naar boven zitten.
Afwachten maar
Ken die gast niet maar mijn winsten gingen ook uiteindelijk weg met daytrade.mprkooij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 03:16:
Meneer Sanders dacht toch echt dat hij zich had verdiept in EVEREX.. Een stijging van minimaal 50% zou er toch echt in moeten zitten vannacht.
[Afbeelding]
Weg
Leuk om ADA zo weer te zien. Mijn hold potje is nu 85% up.
Zero.
Verwijderd
F1. BahreinDanster schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:59:
Zo groenemorgenHet weekend staat weer voor de deur watvoor spannends zal ons dat brengen?
Ajax-PSV en nog een eigen wedstrijdje, uurtje minder..
weinig tijd voor crypto dit weekend! Heerlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 29-03-2019 09:35 ]
Zero.
Ja doei!! Het heeft lang zat tussen 2,5 en 5 centen gezeten. We willen toch allemaal naar de maan en klappers maken ipv. traden.Pelox schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:57:
Hey Ada zak eens even 20% zodat ik weer kan instappen
Dan moet het niet weer flink gaan droppen. Zo komen we er nooit.
[ Voor 3% gewijzigd door Klaas25 op 29-03-2019 09:38 ]
Tot zover mijn onbaatzuchtige Kucoin shill
Sowieso gaat het wel lekker met mn pf de laatste weken (tnx to Ada en KCS), eindelijk is het punt van breakeven in zicht (ingestapt nov17 en veel alt-coins gehold in 2018
De tijd leert of het tij keert
Dat kan je makkelijk tussendoor doenPelox schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:18:
[...]
TELCOINjasper7878 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:58:
iemand nog een aankoop tip zo voor t weekend??
Kratje pils, morgen mooi weer.jasper7878 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:58:
iemand nog een aankoop tip zo voor t weekend??
Zero.
edit: natuurlijk wanneer ik dit typ stopt ie met stijgen
[ Voor 63% gewijzigd door HaruHaru op 29-03-2019 10:21 ]
Ik ga gewoon naar Masters of Hardcore. Hoe vind je datPelox schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:18:
[...]
Rookworst zonder r is ook worst.
EngBartvandelaar schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Ik ga gewoon naar Masters of Hardcore. Hoe vind je dat
Haha nee hoor, even lekker stampen, altijd lekker!
[ Voor 12% gewijzigd door Pelox op 29-03-2019 10:28 ]
Zero.
Verklaart dit de huidige activiteit?Sahara schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:59:
Over 13 uur is de settlement/expiratie van een hoop BitMEX future contracten. Een pump van BTC is denk ik niet uitgesloten. Wat denken jullie? https://blog.bitmex.com/s...arterly-futures-listings/
Nu ff actie en dan net na de middag alles rood (en niet door de zon ;-) )
https://openmarketcap.com...=share&utm_medium=ios_app
Hoe het werkt:
https://medium.com/dirt-p...=share&utm_medium=ios_app
Edit:
Kleine inhoudelijke verbetering
[ Voor 20% gewijzigd door Alabama_man op 29-03-2019 10:59 ]
Ja, denk het wel. Eerdere momenten van deze settlements waren vaak momenten dat er "iets" gebeurde, vaak wel een dump een paar dagen ervoor.oNo schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:55:
[...]
Verklaart dit de huidige activiteit?
De tijd leert of het tij keert
Is het dan echt beginnend altseizoen?
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Haha ik wou er net wat over typen. Bizar weer zoiets...
Edit: Was een foutje denk?
[ Voor 7% gewijzigd door Rrehorst op 29-03-2019 11:11 ]
Ik hoop het.. En anders heeft iemand een paar hele dure Namecoins gekochtRrehorst schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:10:
[...]
Haha ik wou er net wat over typen. Bizar weer zoiets...
Edit: Was een foutje denk?
Mijn idee was niet origineel, maar https://twitter.com/Ventu...tatus/1078685972265689090 schreef er op 28 december 2018 al over, toen volgde er ook een massive green candle.oNo schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:55:
[...]
Verklaart dit de huidige activiteit?
Ik merkte al dat bij de Bitcoin XBTH19 contracten (https://www.bitmex.com/app/trade/XBTH19) vannacht rondom 01:30 uur de open interest 31 miljoen USD was (niet echt veel), het is nu 25,8 miljoen USD, en nog 2 uur voor de expiratie, maar dit geldt ook voor de overige contracten die over 2 uur expireren zoals ADA, BCH, EOS, ETH, LTC, TRX en XRP, al die open interest wordt denk ik steeds lager, omdat traders die verkopen en daarvoor in de plaats de nieuwe kwartaal contracten kopen waardoor voor de expiratie de prijs mogelijk van o.a. XBT pumpt.
Een andere datum dat interessant is/was 15 maart 2019 toen de nieuwe BitMEX contracten gelist werden, op 15 en 16 maart 2019 was er ook een pump. Op 17 december 2018 was er een andere listing datum van BitMEX contracten en ook op die datum was er een pump. M.a.w. de data waarop nieuwe contracten op BitMEX worden gelist en expireren volgt er bijna altijd een pump. Zie ook Luke Martin's post over de 15 maart 2019 pump (https://twitter.com/Ventu...tatus/1106576235566632962).
Code Pair Listing Settlement
ADAH19 Cardano / Bitcoin 17 Dec 2018 29 Mar 2019
ADAM19 Cardano / Bitcoin 15 Mar 2019 28 Jun 2019
XBTH19 Bitcoin / USD 26 Sep 2018 29 Mar 2019
XBTM19 Bitcoin / USD 17 Dec 2018 28 Jun 2019
XBTU19 Bitcoin / USD 15 Mar 2019 27 Sep 2019
[ Voor 7% gewijzigd door Sahara op 29-03-2019 11:34 ]
Stokstaart schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:21:
@Sahara we zijn inmiddels halverwege richting jouw liquidatie, zit je er nog in? Betwijfel overigens of we die waarde gaan halen, maar kan me voorstellen dat je toch niet helemaal rustig zit..
Ik heb vannacht om 01:16 uur mijn short op 4010-4011 teruggekocht (short positie gesloten). Juist vanwege deze pump die ik eigenlijk wel zag aankomen. Maar heb geen long genomen omdat ik -live- wilde zien wat er nu precies allemaal gebeurt met de koers van BTC met deze BitMEX contracten op de expiratiedag 29 maart 2019. Zoals ik in mijn hierboven post schreef volgt er op een expiratie dag richting de expiratie om 13:00 uur NL tijd dus een pump.Sahara schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 01:33:
Heb m'n short XBT op 4010-4011 teruggekocht, 27 dollar verlies, maar ik verwacht wel een stevige pump nog bovenop de huidige pump om 13:00 uur op vrijdag i.v.m. expiratie Bitmex. Daarna volgt er vast wel een dump, hopelijk kan ik op de top XBT shorten.
"Let's paint another happy candle right here."
Allemaal leuk en aardig maar hij schildert er altijd een waterval bij..ggj87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:44:
[...]
"Let's paint another happy candle right here."
Zero.
"Let's do something crazy. We'll add a bit of bullish green here. Lotss and lots of bullish green. Oh yeah. Be crazy. And remember, it's your dream!!
We will forget about dip red from now on. Thats right!"
[ Voor 7% gewijzigd door Klaas25 op 29-03-2019 11:55 ]
Futures verlopenggj87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:48:
Zie XRP! Dikke dump. Iemand een iedee waarom?
Vraagt van ''andere'' mensen?PilatuS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 01:23:
[...]
Moet ik nou een filmpje van 8 minuten gaan kijken van iemand zijn mening en kom je zelf niet met onderbouwing terwijl je dat wel vraagt van andere mensen ?
Nog een filmpje van 8 maart ook voordat ie nog eens 100% deed. Kom op zeg....
1 persoon hier die niet echt actief is riep dan alles omlaag stort (dikke fud dus).. dan zeg ik kom dan ook met een onderbouwing.
Niets bijzonders aan Ravencoin om prijsverhoging te vertegenwoordigen.. behalve een bijzondere investeerder.. genaamd Bruce Fenton
Duzz, dat kan zomaar in elkaar klappen. niets radicaals aan de coin, niets radicaals aan de gebruikers.
Ze zeggen dat de markt groter moet worden dan waar bitcoin op doelt
En het is een hardfork van bitcoin, hmmm iets met bitcoin cash en Satoshi's Vision??
[ Voor 28% gewijzigd door A87 op 29-03-2019 13:59 ]
Dat is niet zo, als BTC pumpt dan verkopen mensen juist hun Alts omdat Alts bij een stijging van BTC dumpen.A87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:00:
Hmm wtf, normaliter zouden altocins meer omhoog gaan als BTC omhoog gaat.. lol fuck
Net of dat je op deze koers te hoog in stapt.... Hier val je geen buil aan hoor.Pelox schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:57:
Hey Ada zak eens even 20% zodat ik weer kan instappen
Hm, niet altijd maar goed.Sahara schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:12:
[...]
Dat is niet zo, als BTC pumpt dan verkopen mensen juist hun Alts omdat Alts bij een stijging van BTC dumpen.
Kut zooi weer 2% loss ofso vandaag.. zat in een trade terwijl ik zat te slapen met een alarm. Blehhhhhhh
Wat jij zegt is niet waar, tot nu toe is het altijd zo dat als BTC een stuk stijgt (zeg 50/100 dollar), zakken alle alts in. Dat is tot nu toe elke keer zo geweest.A87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Hm, niet altijd maar goed.
Kut zooi weer 2% loss ofso vandaag.. zat in een trade terwijl ik zat te slapen met een alarm. Blehhhhhhh
[ Voor 16% gewijzigd door Rechtzodiegaat op 29-03-2019 13:25 ]
Klopt alleen verlies ik 2k aan ADA door te vroeg uitgestapt te zijn.Sunri5e schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:16:
[...]
Net of dat je op deze koers te hoog in stapt.... Hier val je geen buil aan hoor.
Zero.
Waar Waar??ggj87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:48:
Verlies of minder winst?Pelox schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:28:
[...]Klopt alleen verlies ik 2k aan ADA door te vroeg uitgestapt te zijn.
Verlies in aantal en als hij straks toch zakt verlies in aantal en winst.
Zero.
De alts gingen echt kapot vannacht
Voortaan snachts maar een extra agressieve stop loss
[ Voor 63% gewijzigd door A87 op 29-03-2019 13:45 ]
ik zou ook niet instappen nu maar goed misschien gaat die nog hoger twijfel twijfel twijfelPelox schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:39:
[...]
Verlies in aantal en als hij straks toch zakt verlies in aantal en winst.
Niet zo gek als er weer miljarden muntjes bij zijn komen in de afgelopen maanden.ggj87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:48:
Begint over de 20weekly (een'' Bullish scenario).. die uiteindelijk passeert opeens refereert hij er niets meer over XD.....
Die kan echt niet tegen zijn ongelijk zeg.. damn
En kijkt enkel naar het volume van Bitmex
Ik kijk graag naar de YouTuber maar dit is echt ruk
[ Voor 19% gewijzigd door A87 op 29-03-2019 14:05 ]
Verwijderd
Kijk het weer dan. Even wandelen in je t-shirt ouweA87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:02:
HA!, die kerel the moon op youtube kan er duidelijk echt niet tegen dat hij steeds ongelijk heeft ''Bearish denken''
Begint over de 20weekly (een'' Bullish scenario).. die uiteindelijk passeert opeens refereert hij er niets meer over XD.....
Die kan echt niet tegen zijn ongelijk zeg.. damn
En kijkt enkel naar het volume van Bitmex
Ik kijk graag naar de YouTuber maar dit is echt ruk
en weer flinke winst, stapte een uur geleden ofso in ark.. ineens 2% hoger ofsoVerwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:13:
[...]
Kijk het weer dan. Even wandelen in je t-shirt ouwe
ff verlies goedmaken van gister
GEWOON net sigaar roken LEKKER
[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 29-03-2019 14:31 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!