Bedankt voor de antwoorden allen! Voordeel met sinds dit jaar een fiscale partner is dat ik dus mooi ja niet hoefde aan te vinken
Misschien stomme vraag maar toen de koers in 2017 zo steeg hebben mensen dan niet telkens hun stop loss aangepast?
Of kost dat ook geld?
Bedoel bitcoin gaat van 6000 dan 8000 dan 11000 dan zou je theorie je stop loss telkens aanpassen naar hoogste markt waarde, zodat je als inkakt toch verkocht wordt.
Ps Ik ben een holder omdat ik gewoon geen tijd heb.
Of kost dat ook geld?
Bedoel bitcoin gaat van 6000 dan 8000 dan 11000 dan zou je theorie je stop loss telkens aanpassen naar hoogste markt waarde, zodat je als inkakt toch verkocht wordt.
AnimeAdicted
Ik denk dat velen pas een paar maanden in de bear market zich actief gingen bezig houden met risicomanagement. Ik weet dat ik nu heel anders over stop losses denk dan aan het begin toen ik nog forse winsten had. Ik stapte in december 2017 in toen BTC in een hele korte tijd van 16k tot 20k dollar ging. Toen niet aan stop lossen gedacht, immers sky is the limit en toen BTC inkakte van 20k naar bijv. 13k dacht ik en met mij velen.. hij gaat wel weer stijgen.Offens1490 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:14:
Misschien stomme vraag maar toen de koers in 2017 zo steeg hebben mensen dan niet telkens hun stop loss aangepast?
Of kost dat ook geld?
Maar ja je leert alleen maar als je (flink) verlies maakt en hopelijk op tijd the do's and don'ts van crypto onder de knie krijgt en tijdig in USDT/fiat bent gegaan. Sommigen daaraantegen die min 60-90% staan in relatie tot hun begin kapitaal en alsnog stevig doorhodlen... nouja dan denk ik dat diegenen de les nog niet geleerd hebben. Hodler zijn vanwege "geen tijd hebben om te handelen" is volgens mij struisvogel gedrag om je verlies goed te praten. Posities verkopen en lager terugkopen kost niet zoveel tijd.
Volgens een poll een tijdje terug staan de meeste mensen op -75% of meer. De meeste mensen zijn dus pas ingestapt toen BTC over de 10k ging en alts al meerdere keren over de kop waren gegaan. Voor de meeste is het dus niet een stop loss zetten op dikke winst geweest.
Ben met je eens verlies is ook relatief.Sahara schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:34:
[...]
Ik denk dat velen pas een paar maanden in de bear market zich actief gingen bezig houden met risicomanagement. Ik weet dat ik nu heel anders over stop losses denk dan aan het begin toen ik nog forse winsten had. Ik stapte in december 2017 in toen BTC in een hele korte tijd van 16k tot 20k dollar ging. Toen niet aan stop lossen gedacht, immers sky is the limit en toen BTC inkakte van 20k naar bijv. 13k dacht ik en met mij velen.. hij gaat wel weer stijgen.
Maar ja je leert alleen maar als je (flink) verlies maakt en hopelijk op tijd the do's and don'ts van crypto onder de knie krijgt en tijdig in USDT/fiat bent gegaan. Sommigen daaraantegen die min 60-90% staan in relatie tot hun begin kapitaal en alsnog stevig doorhodlen... nouja dan denk ik dat diegenen de les nog niet geleerd hebben. Hodler zijn vanwege "geen tijd hebben om te handelen" is volgens mij struisvogel gedrag om je verlies goed te praten. Posities verkopen en lager terugkopen kost niet zoveel tijd.
Zelf begonnen met altcoins rond 2014- 2015
Tov van mijn inleg zeker geen verlies geleden en meerdere malen eruit gehaald, daar integen verlies tov van wat uiteindelijk had kunnen zij. Wel weer.
Het is maar wat je in hebt gelegd.
Ik speel alleen nu nog met mijn winsten.
AnimeAdicted
Exact, je moet er tijd in willen steken, anders kan je beter set and forget aandelen nemen zoals mcdonnalds.Sahara schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:34:
[...]
. Hodler zijn vanwege "geen tijd hebben om te handelen" is volgens mij struisvogel gedrag om je verlies goed te praten. Posities verkopen en lager terugkopen kost niet zoveel tijd.
of tevreden zijn met je 0,01% spaarrente.
Ik kan en wil ook echt niet hele dagen alles in de gaten houden, maar er zit gewoon nog heel veel tussen dagelijks day-traiden en HODLen.
klopt helemaal, dat wil niet zeggen dat een investerder niet een zinkendschip zou moeten verlaten
Welke investeerder laat zijn inleg 95% minder waard worden zonder in te grijpen en zeker als er 0,0 zegenschap is over het geen waarin is geinvesteerd... met de downtrends riden wordt echt iets anders bedoeld dan jezelf blind in een afgrond storten.
Dat is een kwestie van vertrouwen. Legio voorbeelden, Apple, Amazon etc etc. Moet je uiteraard wel je research doen en niet blindelings overal instappen. Dan ben ik het helemaal met je eens.twain4me schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:49:
[...]
klopt helemaal, dat wil niet zeggen dat een investerder niet een zinkendschip zou moeten verlaten
Welke investeerder laat zijn inleg 95% minder waard worden zonder in te grijpen en zeker als er 0,0 zegenschap is over het geen waarin is geinvesteerd... met de downtrends riden wordt echt iets anders bedoeld dan jezelf blind in een afgrond storten.
(Ben zelf gelukkig niet op ath's ingestapt, sterker nog in week 1 2018 bijna alles verkocht met een aardige winst en pas Q2 2018 weer gaan inslaan)
[ Voor 10% gewijzigd door Danster op 04-03-2019 18:52 ]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ergens midden vorig jaar heb ik mij aangemeld voor een Cardano/ADA node en staking. Vandaag kreeg ik een nieuwsbrief:
Thanks for your interest in Staking with Cardano!
Hello!
Last year, you registered your interest in staking on Cardano. At this point in time, we are working towards aggregating any and all questions about staking!
1. Please join our official StakePool Telegram group here.
En nog wat gebrabbel eronder.
Mocht je interesse hebben: https://t.me/CardanoStakePoolWorkgroup.
Iets anders: Op 31 maart is de Blockport.io STO (https://blockport.io/sto). Ik denk erover mee te gaan doen, anderen ook?
Hello!
Last year, you registered your interest in staking on Cardano. At this point in time, we are working towards aggregating any and all questions about staking!
Iets anders: Op 31 maart is de Blockport.io STO (https://blockport.io/sto). Ik denk erover mee te gaan doen, anderen ook?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Noob vraag, vanaf hoeveel ADA?Taro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:45:
Ergens midden vorig jaar heb ik mij aangemeld voor een Cardano/ADA node en staking. Vandaag kreeg ik een nieuwsbrief:
Hello!
- Taro
- Niet online
@Danster Ik heb altijd begrepen dat er geen minimum aan zit, iedereen met wat ADA kan meedoen, je rewards zijn dan natuurlijk wel kleiner.
Edit: Klopt dus inderdaad, zie #2 en #3 -> https://docs.google.com/d...wleVbx1XX9O9bNuWs99o/edit.
Je kunt dus een pool opzetten, met een pool leader en je aan die pool verbinden en stemmen. Klinkt een beetje als EOS. De Daedalus Wallet is een full node, maar, vooralsnog moet je de Linux versie hebben om te kunnen gaan staken.
Ik ga dit sowieso opzetten, mocht er veel interesse zijn dan moeten we maar eens kijken of we gezamenlijk een "Tweakers node" kunnen draaien
Edit: Klopt dus inderdaad, zie #2 en #3 -> https://docs.google.com/d...wleVbx1XX9O9bNuWs99o/edit.
Je kunt dus een pool opzetten, met een pool leader en je aan die pool verbinden en stemmen. Klinkt een beetje als EOS. De Daedalus Wallet is een full node, maar, vooralsnog moet je de Linux versie hebben om te kunnen gaan staken.
Ik ga dit sowieso opzetten, mocht er veel interesse zijn dan moeten we maar eens kijken of we gezamenlijk een "Tweakers node" kunnen draaien
[ Voor 73% gewijzigd door Taro op 04-03-2019 20:05 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Dus kan niet op een windows pc? Elke keer als ik me Daedalus afsluit zegt die wel zoiets als: "afsluiten node" Ben benieuwd vanaf wanneer dit kan. Wil wel wat ADA verdienenTaro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:54:
@Danster Ik heb altijd begrepen dat er geen minimum aan zit, iedereen met wat ADA kan meedoen, je rewards zijn dan natuurlijk wel kleiner.
- Taro
- Niet online
Op termijn wel, maar, als ik het goed begrijp gaat dit eerst live op de Linux versie. Dan zal er later waarschijnlijk wel een update voor de Windows versie van Daedalus volgen.Klaas25 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:07:
[...]
Dus kan niet op een windows pc? Elke keer als ik me Daedalus afsluit zegt die wel zoiets als: "afsluiten node" Ben benieuwd vanaf wanneer dit kan. Wil wel wat ADA verdienen
Waarom doen ze dat eerst op een gratis niet officieel besturingssysteem..Taro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:09:
[...]
Op termijn wel, maar, als ik het goed begrijp gaat dit eerst live op de Linux versie. Dan zal er later waarschijnlijk wel een update voor de Windows versie van Daedalus volgen.
- Taro
- Niet online
Linux gebruikers weten gemiddeld meer van servers, poorten, configs, etc. dan de gemiddelde Windows gebruiker. Ze willen natuurlijk niet overspoeld worden met n00b vragen door mensen die even snel wat gratis ADA willen verdienen maar er verder geen kaas van hebben gegeten.Klaas25 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:10:
[...]
Waarom doen ze dat eerst op een gratis niet officieel besturingssysteem..Waarom promoten ze dat.
Dan ben ik benieuwd hoe ze dat willen gaan doen vanaf de ledger of denk ik nu verkeerd?Taro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:09:
[...]
Op termijn wel, maar, als ik het goed begrijp gaat dit eerst live op de Linux versie. Dan zal er later waarschijnlijk wel een update voor de Windows versie van Daedalus volgen.
En yes zeker interesse in een tweakers pool
That would be me XDTaro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:15:
[...]
Linux gebruikers weten gemiddeld meer van servers, poorten, configs, etc. dan de gemiddelde Windows gebruiker. Ze willen natuurlijk niet overspoeld worden met n00b vragen door mensen die even snel wat gratis ADA willen verdienen maar er verder geen kaas van hebben gegeten.
- Taro
- Niet online
@Danster Je zult dan de private key van je Ledger ook handmatig in de Daedalus Wallet moeten plaatsen, waardoor je dus eigenlijk geen toegevoegde waarde van je Ledger meer hebt.
Direct vanaf de Ledger staken kan dus niet, je moet echt een node draaien, die in de Daedalus wallet zit.
Edit: Of toch wel? Zou dus wel moeten kunnen, of ze gebruiken bovenstaande manier om dit te bereiken ->
Will you be able to stake with a paper wallet? (Walt) Answer: Yes, you will be able to delegate to a pool from a hardware wallet or a paper wallet (Ruslan Dudin)
Direct vanaf de Ledger staken kan dus niet, je moet echt een node draaien, die in de Daedalus wallet zit.
Edit: Of toch wel? Zou dus wel moeten kunnen, of ze gebruiken bovenstaande manier om dit te bereiken ->
Will you be able to stake with a paper wallet? (Walt) Answer: Yes, you will be able to delegate to a pool from a hardware wallet or a paper wallet (Ruslan Dudin)
[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 04-03-2019 20:22 ]
Klaas25 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:10:
[...]
Waarom doen ze dat eerst op een gratis niet officieel besturingssysteem..Waarom promoten ze dat.
Echt... Ik hoop dat je dat niet serieus meent? Heel crypto draait niet om snelle winsten, maar de (financiele) vrijheid om juist niet zomaar in een derde partij te hoeven vertrouwen. Dus ook je besturingsysteem
Wikipedia: Free and open-source software
[ Voor 11% gewijzigd door Biersteker op 04-03-2019 20:19 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Oh wow, dit staat wel erg ver verwijderd van de echte wereld. Je zou jezelf kunnen onderwijzen, bijvoorbeeld met wikipedia of reddit.Klaas25 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:10:
[...]
Minimum van 500 euro is flink. Wat maakt het volgens jou interessant?Taro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:45:
Hello!
te veel hodlersTaro schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:58:
Mooi bearish vooruitzicht
[Twitter]
[Afbeelding]
Er zijn ook genoeg bullish signalen die aangeven dat we wel redelijk op de bodem van deze cycle zitten hoor, maar toch, uiteindelijk is dit wel waar Bitcoin zich qua koers bevindt.
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
als iedereen niks koopt en te koop zet
Prepare for the next ATH
Holders maken de supply die er te koop is kleiner. Kleiner aanbod met gelijke vraag is al een hogere prijs, laat staan bij een hogere vraag. Hoe meer holders hoe hoger de prijzen zullen worden. Dit is ook waarom crypto zo extreem kan moonen, het aanbod is op een globale schaal enorm laag. Er is dan op dit moment wel zo'n 18 miljoen BTC, maar er zijn er tussen de 1 miljoen en 4 miljoen verloren gegaan. Neem dan nog alle holders en het aanbod is maar een paar miljoen stuks. Wanneer de vraag dan toeneemt schiet de prijs als een idioot omhoog. Stel je voor dat er ook maar 5 miljoen mensen op de hele planeet zijn die ieder 1 BTC willen kopen voor de hold, dan heb je al een nieuwe bullrun. Laat staan als het er geen 5 miljoen zijn maar 50 miljoen of nog meer.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2019 22:01 ]
Het idee was leuk maar aardig mislukt. Wie bezitten weer de meeste bitcoins? De reeds al rijken der aarde. Banken gaan nergens naar toe.Biersteker schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:18:
[...]
![]()
![]()
![]()
Echt... Ik hoop dat je dat niet serieus meent? Heel crypto draait niet om snelle winsten, maar de (financiele) vrijheid om juist niet zomaar in een derde partij te hoeven vertrouwen. Dus ook je besturingsysteem
Wikipedia: Free and open-source software
Er moet gewoon even 1 artikeltje met wat redelijke globale juiste stats online komen tegelijk met wat de grote mensen al reeds bezitten en wat er dus overblijft voor de doorsnee mens. Dan komt het wel los.PilatuS schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:58:
[...]
Holders maken de supply die er te koop is kleiner. Kleiner aanbod met gelijke vraag is al een hogere prijs, laat staan bij een hogere vraag. Hoe meer holders hoe hoger de prijzen zullen worden. Dit is ook waarom crypto zo extreem kan moonen, het aanbod is op een globale schaal enorm laag. Er is dan op dit moment wel zo'n 18 miljoen BTC, maar er zijn er tussen de 1 miljoen en 4 miljoen verloren gegaan. Neem dan nog alle holders en het aanbod is maar een paar miljoen stuks. Wanneer de vraag dan toeneemt schiet de prijs als een idioot omhoog. Stel je voor dat er ook maar 5 miljoen mensen op de hele planeet zijn die ieder 1 BTC willen kopen voor de hold, dan heb je al een nieuwe bullrun. Laat staan als het er geen 5 miljoen zijn maar 50 miljoen of nog meer.
- Taro
- Niet online
@PHPResource Het mogelijke dividend in de toekomst, dat is alles
Maar ik vermoed dat voor 500 Euro aan BNB, ONT of ADA je op termijn meer gaat opleveren. (Dit is een mooie om over 1-2 jaar te quoten als Blockport gemooned is
).
Wat hij aangeeft gaat gewoon op, ook als je deze aanname doet.Klaas25 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:08:
[...]
Het idee was leuk maar aardig mislukt. Wie bezitten weer de meeste bitcoins? De reeds al rijken der aarde. Banken gaan nergens naar toe.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ik ben wel benieuwd hoeveel rendement ADA staken geeft en hoelang unstaken duurt. Kan het zo snel niet vinden...
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | HWP1
Wat een onzin.Klaas25 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:08:
[...]
Het idee was leuk maar aardig mislukt. Wie bezitten weer de meeste bitcoins? De reeds al rijken der aarde. Banken gaan nergens naar toe.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Een simpel artikel zie het niet doen, tenzij het een ETF is bijvoorbeeld. Ik denk dat we pas weer boven de 6k kunnen gaan praten over een mogelijke bullrun. Pas dan gaat de gemiddelde persoon overwegen om te kopen. Mensen hebben heel erg de neiging om te kopen als iets veel groen laat zien, op rood kopen ze niet want bij groen gaat het omhoog en bij rood kan het verder omlaag. Als dan de 10k wordt geraakt zal het weer flink hard gaan en bij 20k helemaal. Hoe dan ook, de volgende bullrun is nog wel aardig ver weg tenzij er iets geks gebeurt dat erg positief is.Klaas25 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:10:
[...]
Er moet gewoon even 1 artikeltje met wat redelijke globale juiste stats online komen tegelijk met wat de grote mensen al reeds bezitten en wat er dus overblijft voor de doorsnee mens. Dan komt het wel los.
- Taro
- Niet online
ADA wordt niet gelocked tijdens het staken, je kunt het ieder moment unstaken, je verliest dan uiteraard wel voor de lopende periode je rewards.Chris.nl schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:36:
Ik ben wel benieuwd hoeveel rendement ADA staken geeft en hoelang unstaken duurt. Kan het zo snel niet vinden...
Dat is goed zeg, heerlijk laagdrempelig: passief vermeerderen door het ecosysteem te steunen (holden voor node) zonder addertjeTaro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:45:
[...]
ADA wordt niet gelocked tijdens het staken, je kunt het ieder moment unstaken, je verliest dan uiteraard wel voor de lopende periode je rewards.
Wat staken betreft... Ik ervaar dat geldwolfjes zoveel mogelijk rendement willen zien op staken. Ik hoop dat men ook beseft dat sommige projecten een daadwerkelijk product proberen neer te zetten wat levensvatbaar mag zijn.
Stel, men verwacht van staken (node runnen) een rendement van 25% per jaar dan wordt het imo wel erg duur voor developers (eindgebruikers) om daadwerkelijk gebruik van een blockchain te maken met hun dApp/dienst. Ik ben van mening dat een rendement van zo'n 5% wellicht een sweetspot is (Ik had ergens gelezen dat een toegezegd investeringsrendement boven de 8% in NL al als verdacht wordt bestempeld door controlerende autoriteiten).
Kortom, ik hoop dat geldwolven de crypto bedrijven/stichtingen niet kapot willen zuigen en genoegen nemen met een fair rendement op staken/node runnen. Het moet wel een levensvatbaar product worden. De meeste winst mag uit de marktwaarde per coin/token komen, juist omdat het een succesvolle dienst is met een gezond product.
Het niet locken van tokens is een goede actie van ADA. Daar kunnen andere projecten nog een puntje aan zuigen. Als het rendement aan extra tokens ADA niet uit de markt prijst om daadwerkelijk gebruikt te worden, dan zou het wel eens een leuk feestje kunnen worden.
-edit-
Net gevonden dat ADA 3.519 % ROI beloofd... Op https://adacalculator.com/cardano-staking-calculator
Ik geloof dat ik ADA maar eens moest gaan shillen
Stel, men verwacht van staken (node runnen) een rendement van 25% per jaar dan wordt het imo wel erg duur voor developers (eindgebruikers) om daadwerkelijk gebruik van een blockchain te maken met hun dApp/dienst. Ik ben van mening dat een rendement van zo'n 5% wellicht een sweetspot is (Ik had ergens gelezen dat een toegezegd investeringsrendement boven de 8% in NL al als verdacht wordt bestempeld door controlerende autoriteiten).
Kortom, ik hoop dat geldwolven de crypto bedrijven/stichtingen niet kapot willen zuigen en genoegen nemen met een fair rendement op staken/node runnen. Het moet wel een levensvatbaar product worden. De meeste winst mag uit de marktwaarde per coin/token komen, juist omdat het een succesvolle dienst is met een gezond product.
Het niet locken van tokens is een goede actie van ADA. Daar kunnen andere projecten nog een puntje aan zuigen. Als het rendement aan extra tokens ADA niet uit de markt prijst om daadwerkelijk gebruikt te worden, dan zou het wel eens een leuk feestje kunnen worden.
-edit-
Net gevonden dat ADA 3.519 % ROI beloofd... Op https://adacalculator.com/cardano-staking-calculator
Ik geloof dat ik ADA maar eens moest gaan shillen
[ Voor 195% gewijzigd door Chris.nl op 04-03-2019 23:50 ]
Vooralsnog houdt de 3700 grens zich nog heel goed, zou mooi zijn als die het blijft houden. Voor mij is dit een enorm handige TA, die akelig goed aangeeft welke zones je in de gaten moet houden:
https://www.tradingview.c...in-vision-for-next-swing/
https://www.tradingview.c...in-vision-for-next-swing/
Was jouw iets anders beloofd dan?Klaas25 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:08:
[...]
Wie bezitten weer de meeste bitcoins? De reeds al rijken der aarde.
Ik ga die ada node (windows) wel in de gaten houden. Ik wil het wel eens proberen
FUN lijkt zin te hebben in wat lol. Genoeg coins gezien de laatste tijd die boem hebben gedaan. Volume ziet er mooi uit over de laatste 36 uur. Een zien of of het leuk gaat worden
Poe BNB dan. Die tart gewoon met feit dat het een bearmarket is. Zit gewoon in een bullmarket in z'n eentje
BNB is de enige coin die ook elke dag zijn ath haalt op btc.Klaas25 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:44:
Poe BNB dan. Die tart gewoon met feit dat het een bearmarket is. Zit gewoon in een bullmarket in z'n eentje
1 van de weinige coins waar je veilig in kan investeren(is mijn gevoel)
Door persoonlijke omstandigheden heb ik het hele crypto gebeuren even een paar weken niet meer bijgehouden. Het grootste deel van mijn portfolio bestaat nog steeds uit HOT. Paar leuke ritjes mee gemaakt. Maar inmiddels gemiddelde inkoopwaarde rond de 32 (50% op 27 en die andere 50% op 38).
Nu duik ik weer eens binance in en zie dat HOT ff een negatief momentum heeft. Is er specifiek nieuws geweest die dit verklaard? Of is het een algemene correctie op de high times van 43 sat?
Meen ook nog te herinneren dat rond feb/maart die token swap zou komen. Heeft dat nog negatieve impact gehad op de koers?
Nu duik ik weer eens binance in en zie dat HOT ff een negatief momentum heeft. Is er specifiek nieuws geweest die dit verklaard? Of is het een algemene correctie op de high times van 43 sat?
Meen ook nog te herinneren dat rond feb/maart die token swap zou komen. Heeft dat nog negatieve impact gehad op de koers?
Verwijderd
Niet dat ik weet. Er zijn gewoon even wat andere hype coins voorbij gekomen; ENJ, FET, RVN.Dacide schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:21:
Door persoonlijke omstandigheden heb ik het hele crypto gebeuren even een paar weken niet meer bijgehouden. Het grootste deel van mijn portfolio bestaat nog steeds uit HOT. Paar leuke ritjes mee gemaakt. Maar inmiddels gemiddelde inkoopwaarde rond de 32 (50% op 27 en die andere 50% op 38).
Zie HOT wel weer naar 40 sats gaan komende weken.
Laten we het hopen. Ik zou het niet erg vinden 
Dacht al dat t vanwege die aankomende token swap was. Meen te herinneren dat het met VEN->VET ook zo ging destijds.
Dacht al dat t vanwege die aankomende token swap was. Meen te herinneren dat het met VEN->VET ook zo ging destijds.
Verwijderd
Mijn KRL gaat anders ook heerlijk. Geen idee waarom overigens.Klaas25 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:44:
https://www.livecoinwatch.com/price/Kryll-KRL
Heerlijk, ik heb m'n virtuele winst na de kleine dip tot 3700 omgezet naar BNB.Klaas25 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:44:
Nu voelt het toch wat makkelijker om positie te houden.
Als die op meerdere exchanges zou staan wel.wehave schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:01:
[...]
Ja zou Binance niet een flinke vinger in de pap hebben? Door continue de koers aan te jagen, ontstaan er meer transacties, ergo meer fee-inkomsten voor de betreffende exchance
Cryptopia is overigens min of meer weer online - dwz je kunt inloggen en zien wat je had voor de hack. Hoeveel je daarvan uiteindelijk terugkrijgt is nog niet duidelijk.
Zou mooi zijn maar red het ook wel zonder die exchanges.
Ze zijn inmiddels 2 keer gehackt.wehave schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:46:
[...]
Zou mooi zijn maar red het ook wel zonder die exchanges.
Weg
Ik ben nu +100% op mijn paar BNB's. Dat is een eerste keer voor mij. Weet ik ook hoe dat voelt.
Wat denken jullie van EOS op dit moment? Zeer interessant lijkt me op short term momenteel
BNB doet meer dan prima ja. Moet je na gaan als BTC gaat moonen.Klaas25 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:06:
Ik ben nu +100% op mijn paar BNB's. Dat is een eerste keer voor mij. Weet ik ook hoe dat voelt.
Rookworst zonder r is ook worst.
50% van m'n BNB verkocht, zo in een dipje weer goedkoper terughalen.. hopelijk
BNB pumpt waarschijnlijk omdatr de volgende ico in de launch pad is geladen. Celer network. Decentralized offchain scaling enabling billions of transactions.. so much woww
Dus die zal rondom de launch dautum van de ico weer corrigeren/dumpen denk
Deze krijgt echt nog wel een corectie lijk meBartvandelaar schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:48:
[...]
BNB doet meer dan prima ja. Moet je na gaan als BTC gaat moonen.
Prepare for the next ATH
Uiteraard, maar uit ervaring zijn de dipjes van BNB niet zo hard en corrigeren ze ook snel weer terug. Goed timen is dus een kunstsourcecode schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Deze krijgt echt nog wel een corectie lijk me
Ik hou ze gewoon aan de komende periode, naast de frequente Launchpad lanceringen is Binance met genoeg bezig om de vraag naar BNB actief te houden.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
ook weer een meevaller, niets kwijt op Cryptopia... niet dat de linda's veel waard zijn
We love the smell of innovation in the morning!
Staaf je bewering dan ook even minstens met wat argumenten waarom je dat denkt, liever nog met wat harde feiten.MrMorePhun schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:28:
Wat denken jullie van EOS op dit moment? Zeer interessant lijkt me op short term momenteel
Kort samen gevat als de Binance ponzi, waar vooral Cz rijker van word...p0st schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:31:
[...]
Ik hou ze gewoon aan de komende periode, naast de frequente Launchpad lanceringen is Binance met genoeg bezig om de vraag naar BNB actief te houden.
Iedereen loopt al die ICO s af te kraken, maar realiteit is dat mensen net zo hard weer geld pompen in nieuwe, en dus niet in BTC ETH.
.
Zo komen we niet vooruit imo.
De balans is nog van voor de hack, dus dat zegt nog weinig:NoE schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:51:
ook weer een meevaller, niets kwijt op Cryptopia... niet dat de linda's veel waard zijn
Update: The read-only site is now live. The holding balance from the 14th Jan is pre hack and we will be using these holdings as a baseline for calculating rebates moving forwards.
— Cryptopia Exchange (@Cryptopia_NZ) 5 maart 2019
Ik denk dat er weinig nieuw geld de ICO's instroomt (nieuw als in: eerste crypto-investering).tias86 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:52:
[...]
Kort samen gevat als de Binance ponzi, waar vooral Cz rijker van word.
Iedereen loopt al die ICO s af te kraken, maar realiteit is dat mensen net zo hard weer geld pompen in nieuwe, en dus niet in BTC ETH.
.
Zo komen we niet vooruit imo.
thanks voor de headupDaCoTa schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:56:
[...]
De balans is nog van voor de hack, dus dat zegt nog weinig:
[Twitter]
We love the smell of innovation in the morning!
Bnb word alleen nooit gedumped.tias86 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:12:
BNB pumpt waarschijnlijk omdatr de volgende ico in de launch pad is geladen. Celer network. Decentralized offchain scaling enabling billions of transactions.. so much woww
Je ziet wel kleine correcties maar meer niet.
-50% in een maand.wehave schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:22:
[...]
Bnb word alleen nooit gedumped.
Maar idd word nooit gedumped.
Tuurlijk wel... elke coin wordt wel is gedumped. Kijk maar is naar 24-02 of 28-01 van BNB.wehave schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:22:
[...]
Bnb word alleen nooit gedumped.
Geduld is een schone zaak
Reden hiervoor wat ik vermoed is echter dat op dat moment , 24/25 -2 Bnb wordt gedumpt om Fetch te kopen, kijk maar eens naar 25-2micmulder schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:28:
[...]
Tuurlijk wel... elke coin wordt wel is gedumped. Kijk maar is naar 24-02 of 28-01 van BNB.
Geduld is een schone zaak
Dit zal over 2 weken ook wel zo zijn op 19 Mrt.. wellicht kunnen we hier gebruik van maken
Ik zit in BNB sinds Augustus 2017 en dit heeft mijn portfolio gered. Het nieuws van de launch van de Decentrale Exchange die BNB gaat gebruiken zorgt momentel voor een boost.wehave schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:01:
[...]
BNB is de enige coin die ook elke dag zijn ath haalt op btc.
Denk je...ik gok op de aankomende ico.rednaz420 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:49:
[...]
Ik zit in BNB sinds Augustus 2017 en dit heeft mijn portfolio gered. Het nieuws van de launch van de Decentrale Exchange die BNB gaat gebruiken zorgt momentel voor een boost.
Op het eerste zicht lijk het dat we opnieuw een higher low gaan krijgen bij BTC.
Ik weet het niet wat dit gaat worden, maar dat we in zo,n korte tijd weer snel omhoog gaan is niet heel natuurlijk.dabla schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:19:
Op het eerste zicht lijk het dat we opnieuw een higher low gaan krijgen bij BTC.
ook weer bizar hoe de top 10 weer omhoog ramt.
Prepare for the next ATH
LTC en EOS zijn met recht net achtbanen. Stijl omhoog en stijl omlaag. Weer stijl omhoog en weer stijl omlaag... Nu weer even omhoog.
Het is tot nu toe aardig dezelfde move als vanaf 10-01. Grote val, sideways, kleine val en dan een kleine run omhoog die de kleine val ongedaan maakt. Daarom gisteravond ook BTC gekocht en nu alweer verkocht. Ik vraag mij heel sterk af of we vanuit hier veel verder gaan komen. Mochten we trouwens verder gaan zie ik 3950 nog steeds als de max.sourcecode schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:33:
[...]
Ik weet het niet wat dit gaat worden, maar dat we in zo,n korte tijd weer snel omhoog gaan is niet heel natuurlijk.
ook weer bizar hoe de top 10 weer omhoog ramt.![]()
![]()
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2019 15:46 ]
Veel ruimte om te stijgen is er inderdaad niet, we worden gesqueezed tussen support en resistance. Ik denk dat omlaag uiteindelijk het meest waarschijnlijke is als je puur op TA kijkt.PilatuS schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Het is tot nu toe aardig dezelfde move als vanaf 10-01. Grote val, sideways, kleine val en dan een kleine run omhoog die de kleine val ongedaan maakt. Daarom gisteravond ook BTC gekocht en nu alweer verkocht. Ik vraag mij heel sterk af of we vanuit hier veel verder gaan komen. Mochten we trouwens verder gaan zie ik 3950 nog steeds als de max.
Komt wel weerVerwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:03:
ZIL doet ook helemaal niks meer
Dat is ook wat Vamp zeiPilatuS schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Het is tot nu toe aardig dezelfde move als vanaf 10-01. Grote val, sideways, kleine val en dan een kleine run omhoog die de kleine val ongedaan maakt. Daarom gisteravond ook BTC gekocht en nu alweer verkocht. Ik vraag mij heel sterk af of we vanuit hier veel verder gaan komen. Mochten we trouwens verder gaan zie ik 3950 nog steeds als de max.
Ik heb juist het idee dat we nog wel even door zullen stijgen.dabla schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:00:
[...]
Veel ruimte om te stijgen is er inderdaad niet, we worden gesqueezed tussen support en resistance. Ik denk dat omlaag uiteindelijk het meest waarschijnlijke is als je puur op TA kijkt.
Ik denk dit ook puur gevoelsmatig, echter als ik naar de charts kijk is omlaag het meest logische. Echter zoals @PilatuS ook zei, is 3950 nog wel steeds een haalbare target, echter zullen velen dat hun winst nemen en beginnen shorten denk ik.Goh schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:07:
[...]
Ik heb juist het idee dat we nog wel even door zullen stijgen.
Klopt helemaal. Heb wat hij aangaf ook hier gepost. Vandaar ik nog steeds erbij zeg
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2019 16:12 ]
Ja klopt, daar heb je wel gelijk in. Het zal wss fomo zijn waardoor BTC wellicht nog iets verder zal stijgen.dabla schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:10:
[...]
Ik denk dit ook puur gevoelsmatig, echter als ik naar de charts kijk is omlaag het meest logische. Echter zoals @PilatuS ook zei, is 3950 nog wel steeds een haalbare target, echter zullen velen dat hun winst nemen en beginnen shorten denk ik.
Ik denk meer de handelaren die bezig zijn. Kopen op support en verkopen op resistance. BTC is constant tussen bepaalde levels aan het bewegen en wat we nu zien is niet anders. Support die het blijft houden geeft meestal een run omhoog om de resistance weer te testen. De koers wordt sowieso voor het grootste deel bepaald door handelaren en bots.Goh schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:13:
[...]
Ja klopt, daar heb je wel gelijk in. Het zal wss fomo zijn waardoor BTC wellicht nog iets verder zal stijgen.
Bij het handelen tussen support en resistance gaat het op basis van zulke lijnen:

(Deze is 18 uur terug gepost)
Omisego gaat door het putje, ik lees verder echter helemaal geen nieuws wat een oorzaak kan zijn. 😠 Iemand enig idee?
Gelukkig voor het grootste deel in EOS, dat compenseert de boel dan weer.
Gelukkig voor het grootste deel in EOS, dat compenseert de boel dan weer.
@Verwijderd Jij ook nog volledig in Nano? Mijn vingers kriebelen om de boel te verpatsen in ruil voor een aantal waar meer beweging in zit. Of de boel nu zakt of stijgt, Nano hangt zo dood als een pier rond de 23K sats.
Mocht ik ze verkopen laat ik het hier weten, de vorige 2-3 keer was dat het startsein van een mooie opleving (recent nog Komodo die ineens van 17K sats naar de 30K sprong na verkoop van mijn bescheiden bag).
Mocht ik ze verkopen laat ik het hier weten, de vorige 2-3 keer was dat het startsein van een mooie opleving (recent nog Komodo die ineens van 17K sats naar de 30K sprong na verkoop van mijn bescheiden bag).
Er was een poging een run te maken zoals andere alts hebben laten zien. Alleen die run heeft niet kunnen doorzetten waarbij ie weer terug naar de bodem gaat. Zo zijn er nog genoeg andere alts die precies hetzelfde hebben laten zien. De ene breek door en doet een 30% run of meer, de andere breekt niet door en bloed weer terug naar de bodem. Heeft denk ik niets met de coin zelf te maken, maar puur met de runs die lowcap alts laten zien waarbij de ene dus doorzet en de andere niet.blabla1986 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:41:
Omisego gaat door het putje, ik lees verder echter helemaal geen nieuws wat een oorzaak kan zijn. 😠 Iemand enig idee?
Heb denk ik wat nieuws gemist. Is er een specifieke reden voor de stijging?
dat gebeurt vaak als ik verkocht heb dus hou mijn in de gaten zou ik zeggenDanster schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:10:
Heb denk ik wat nieuws gemist. Is er een specifieke reden voor de stijging?
Heb dat vaak als ik koopbie100 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:14:
[...]
dat gebeurt vaak als ik verkocht heb dus hou mijn in de gaten zou ik zeggen
Lekker stijginkje vandaag. Weinig tijd om wat te doen. Af en toe tussendoor even gekeken en het gevoel actie te moeten ondernemen. Gelukkig had ik er geen tijd voor anders had ik te vroeg verkocht.
Nu is er mooi wat marge voor verkeerde beslissingen...
Nu is er mooi wat marge voor verkeerde beslissingen...
Zo dat is weer leuk thuiskomen , had een dikke dump verwacht , maar mijn EOS heeft het goed gedaan , had een sell staan op 9700 , en die heeft ie mooi aangetikt , Ook DRGN ben ik eindelijk kwijt , ook een mooie dikke groene candle.
Eindelijk weer eens wat positiefs
Eindelijk weer eens wat positiefs
Verwijderd
Ik heb gewoon een stuk of 150 NANO die ik hodl.TuutjDrie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:47:
@Verwijderd Jij ook nog volledig in Nano? Mijn vingers kriebelen om de boel te verpatsen in ruil voor een aantal waar meer beweging in zit. Of de boel nu zakt of stijgt, Nano hangt zo dood als een pier rond de 23K sats.
Naast een bult andere coins.
Dusja ik heb ze nog en hou ze ook nog wel even. Ik trade verder niet, koop af en toe een handje vol coins van het 1 en ander op een uiterst slecht instapmoment.
Zo blijft het piramidespel aantrekkelijk voor andere slachtoffers.
Vanochtend snel op de telefoon wat LTC en ONT gekocht nadat ik zag dat BNB al was vertrokken. ONT al verkocht door een wat strakke sell limit. LTC mag nog wel even door. Is soms echt geen pijl te trekken op de koersen. Doe nu vooral in het weekend in USDT en wanneer we een paar dagen rood zien koop ik voorzichtig wat met een strakke sell order als we om laag gaan. Paar dagen terug geprobeerd is EOS te stappen maar die ging vooral omlaag
.
- Taro
- Niet online
Ok, I'm out. Ik hou rekening met een drop, want we ketsen weer af op een niveau waar we de afgelopen periode vaker niet doorheen zijn gekomen, of welke eerst support was en dus nu resistance is geworden.
Er staat een buy order vlak erboven klaar zodat ik wel meelift als we alsnog door stijgen.
Er staat een buy order vlak erboven klaar zodat ik wel meelift als we alsnog door stijgen.
Verwacht je niet weer een tijd sideways? Aangezien we zo relatief snel weer gebounced zijn van de laatste drop?Taro schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:10:
Ok, I'm out. Ik hou rekening met een drop, want we ketsen weer af op een niveau waar we de afgelopen periode vaker niet doorheen zijn gekomen, of welke eerst support was en dus nu resistance is geworden.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!