[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 156 Laatste
Acties:
  • 436.550 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Maar was het echt een market buy of was het ltc/pax orderbook gewoon dun? Iemand wilde in ieder geval van zn PaX af haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 01:26
PHPResource schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:11:
[...]

Serieus heb je dan gewoon zoveel geld dat het je geen fuck boeit of was hij stoned ten tijde van deze transactie?!
Dat laatste. Had pas nog overwogen om een buy order onderin het ordebook voor een van de stable-USD coins te zetten (weet al niet meer welke), op 2 cent. Orderbook daarboven was vrijwel leeg. Niet gedaan omdat ik dacht dat niemand zo stom zou zijn. Wel dus, een half uur later al. Als ik die order wel gezet had ik voor $120 $6000 aan USD-nogwat gekocht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PHPResource schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:14:
Maar was het echt een market buy of was het ltc/pax orderbook gewoon dun? Iemand wilde in ieder geval van zn PaX af haha
Alle orders hebben dezelfde tijd, dus ik denk toch echt een marketbuy. Alleen met het dunne orderboek op PAX en de orders geen tijd geven krijg je dit. Je kan prima 800 LTC met PAX kopen zonder te veel slippage, maar dan moet je met orders gaan matchen. Koop er 100 en wacht tot er een nieuwe sellorder komt voordat je weer koopt. Met een marketorder die zo groot is koop je het hele orderboek op als het dun is en dan krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
PHPResource schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:11:
[...]

Serieus heb je dan gewoon zoveel geld dat het je geen fuck boeit of was hij stoned ten tijde van deze transactie?!
Als je kijkt naar de trade dan heeft hij gewoon oplopend tot $106 het orderbook opgekocht waarna het weer terug is gevallen. Hij wilde of heel graag een bepaalde hoeveelheid in 1 keer kopen, foutje gemaakt of het is bewust een poging geweest de boel een spurt te geven. (denk overigens niet dat een eenmalige actie met 800 ltc genoeg is) :)

Edit: zit even over die stable coins te lezen maar dat gaat ook nergens meer over? We hebben nu pax, usdt, gusd, tusd, usdap en usdc? Misschien vergeet ik er nog wel eentje zelfs her en der maar echt hoor... 6 fucking virtuele dollars? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Crypts op 01-05-2019 00:30 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Het is toch wat met iota, net leuk nieuws gehad en meteen stagneert de boel weer. Alles in ‘t groen behalve iota. Ik vind het zo raar.

Hallo met Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pkunk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:30:
Het is toch wat met iota, net leuk nieuws gehad en meteen stagneert de boel weer. Alles in ‘t groen behalve iota. Ik vind het zo raar.
Vrij standaard eigenlijk. Een run omhoog die niet verder kwam na een double top. Dan gaan mensen de boel weer verkopen en winst pakken. Dan wordt die dikke stijging voor een deel weer ongedaan gemaakt en omdat ie net dus veel heeft gedaan gaat ie vandaag wat in de min. Is toch wel een typisch crypto iets. Het heeft niets te maken met wat IOTA wel of niet kan of in de toekomst gaat doen. Het zijn puur de traders die de boel pumpen door het nieuws en weer dumpen wanneer de stijging niet verder wil. Was er zelf ook ingestapt, maar voor de nacht alweer verkocht. Dan is het verder naar een andere coin waar wel positieve beweging in zit. De traders bepalen de koers bij crypto en IOTA geeft dat goed weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Het was weer een lekker dagje zo, zowel voor de daytraders als de hodlers.
Geen gezeik, iedereen rijk! *O* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pkunk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:30:
Wat is hier raar aan ? traders verkopen het weer bij 10% winst. iota is geen munt die je moet willen houden. het is project erachter is niet best. Je zet alleen in met dit soort nieuwsberichten om snel winst te pakken.

De pump was veroorzaakt door dat jaquar verhaal en de stad Austin die met iota het verkeer wil verbeteren. De dump was veroorzaakt door de mensen die genoegen nemen met 10-20%.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2019 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:49:
[...]

Wat is hier raar aan ? traders verkopen het weer bij 10% winst. iota is geen munt die je moet willen houden. het is project erachter is niet best. Je zet alleen in met dit soort nieuwsberichten om snel winst te pakken.
Meestal sell the news verhaal, maar IOTA is een best leuk idee als je het mij vraagt, beter dan de meeste alts in de top 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
Taro schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:27:
[...]

Hangt ervan af wat je precies wil bereiken. Wil je meewerken aan een cryptocurrency project of iets maken zoals een exchange? C++, Solidity zijn goede opties, maar wel afhankelijk van het doel.
Ik wil niet een eigen munt of systeem. Bijvoorbeeld: bouwen voor ADA of QTUM. ik zal is even kijken naar Solidity.

QTUM is dus C++ of Python. :D ik zoek wel even verder. thanks voor jullie antwoorden! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door HaruHaru op 01-05-2019 08:12 ]

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Kent iemand een groot commercieel bedrijf die echt bezig is om blockchain in te voeren of is het tot nu toe allemaal nog proff of concept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
lighting_ schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:10:
Kent iemand een groot commercieel bedrijf die echt bezig is om blockchain in te voeren of is het tot nu toe allemaal nog proff of concept.
IBM :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
lighting_ schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:10:
BMW

https://lekkercryptisch.n...tie-tegen-kilometerfraude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
IBM to Apply Blockchain Tech to Lenovo’s Data Centers

https://twitter.com/IBMBl.../1122470519016542210?s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Slux schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:44:
[...]

Heb je daar ook een bron vanuit BMW zelf ?
Ik weet dat je een bloedhekel hebt aan Vechain maar goed

https://vechaininsider.co...fycar-powered-by-vechain/

You can rewatch this session with Cihan Albay, Leader at IT Tech Office Singapore BMW Group,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Toch eerst op een private sever. Validatie en dan pas de block chain in.
Hoe gaat Vechain hier op winst maken als de consument dit waarschijnlijk gratis kan bekijken.
Danster schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:51:
[...]

You can rewatch this session with Cihan Albay, Leader at IT Tech Office Singapore BMW Group,
Ik snap niet hoe de block chain kan helpen in een loyalty programm terwijl een central database ook kan.

[ Voor 37% gewijzigd door lighting_ op 01-05-2019 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
lighting_ schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Toch eerst op een private sever. Validatie en dan pas de block chain in.
Hoe gaat Vechain hier op winst maken als de consument dit waarschijnlijk gratis kan bekijken.
Scope creep :+ Je vroeg of er al bedrijven mee bezig waren. Of ze er winst mee maken is een tweede.

Zo zijn er wel meer initiatieven. Aantal kleine FX bedrijven testen met XRP. En een aantal grote werken al met het protocol zelf, dus zonder XRP te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Danster schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:51:
[...]

Valt wel mee maar vechain maakt het nieuws vaak groter dan het is.

Als er een PB vanuit beide bedrijven uitgaat kan ik het pas serieus nemen.

Nu is er ergens een afdeling in Singapore die een samenwerking aankondigt, voor zover ik weet zit BMW in Duitsland en als je even zoekt kan je zien dat ze al jaren bezig zijn met verschilende partijen.

Nog een puntje, in mijn auto kan je gewoon de km terug draaien maar de dealer kan altijd nog de echte stand zien, dat zit in de ECU van de auto en kan je er niet zomaar uithalen want het wordt in verschillende modules van de auto geprogrammeerd en die kan je er niet uithalen zonder de dealer zelf, daar heb je geen blockchain voor nodig.

Dus ik zie niet zo wat vechain daar aan toe zal voegen.

Nog een ander puntje zoiets is alleen handig met bijvoorbeeld een APK keuring, nu hebben ze de nationale autopas (NAP) dat is voor iedereen inzichtelijk en het wordt ook vermeld als je km stand onlogisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Slux schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:09:
[...]

Valt wel mee maar vechain maakt het nieuws vaak groter dan het is.

Als er een PB vanuit beide bedrijven uitgaat kan ik het pas serieus nemen.

Nu is er ergens een afdeling in Singapore die een samenwerking aankondigt, voor zover ik weet zit BMW in Duitsland en als je even zoekt kan je zien dat ze al jaren bezig zijn met verschilende partijen.

Nog een puntje, in mijn auto kan je gewoon de km terug draaien maar de dealer kan altijd nog de echte stand zien, dat zit in de ECU van de auto en kan je er niet zomaar uithalen want het wordt in verschillende modules van de auto geprogrammeerd, en die kan je er niet uithalen zonder de dealer zelf, daar heb je geen blockchain voor nodig.

Dus ik zie niet zo wat vechain daar aan toe zal voegen.

Nog een ander puntje zoiets is alleen handig met bijvoorbeeld een APK keuring nu hebben ze de nationale autopas (NAP) dat is voor iedereen inzichtelijk en het wordt ook vermeld als je km stand onlogisch is.
Ik weet het maar dat doen ze allemaal, veel fanfare. M.i. moet het echte werk nog komen. En wie dat gaat worden? Geen idee. Iedereen test op kleine schaal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:49:
[...]

iota is geen munt die je moet willen houden. het is project erachter is niet best. Je zet alleen in met dit soort nieuwsberichten om snel winst te pakken.
Wat is er niet best aan dan? Als ze leveren wat ze beloven kan geen enkele coin er aan tippen. En aangezien heel de markt heel leeft van gebakken lucht en hype snap ik niks van de toch bedenkelijke reputatie van iota. De tech (en bijbehorende use case) is ijzersterk, ze hebben een serieus team en ze zijn veel bezig met adoptie. Ik ken geen alts (behalve eth) die zo’n uitgebreide lijst tevoorschijn kunnen toveren: http://www.iotaarchive.com/listing.html

Maar goed. Zoals @PilatuS ook zegt, het is een markt van traders. Zoals @Verwijderd ook illustreert door een van de meest belovende coins (en dus lange termijn investering) makkelijk even weg te zetten als snelle money grab. Ik denk dat ik maar moet leren dat iemand zoals ik die er voor de langere termijn in zit zich gewoon niet druk moet maken om de dagelijkse koers. Hopelijk hoef ik dan niet te vaak de frustratie van me af te schrijven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Pkunk op 01-05-2019 09:52 . Reden: quote getrimt ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pkunk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Wat is er niet best aan dan? Als ze leveren wat ze beloven kan geen enkele coin er aan tippen. En aangezien heel de markt heel leeft van gebakken lucht en hype snap ik niks van de toch bedenkelijke reputatie van iota. De tech (en bijbehorende use case) is ijzersterk,
De use case is inderdaad sterk, maar de beloftes zijn niet helemaal waar.

De transactions fees zijn niet gratis.
Er is wel een capaciteit limiet
Gevoelig voor spamattack

Iota is noodzakelijk gebouwd om te draaien op bestaande hardware, die uitsluitend binair is, evenals de communicatie netwerken die het gebruikt. Al zijn interne ternaire notatie worden ingekapseld in binair, resulterend in hoge opslag en reken overhead. PoW-functie heeft een vast probleem. Omdat Iota is ontworpen om te werken op low-power, is de moeilijkheidsgraad laag, en zou het niet veel zin hebben om speciale bronnen op te nemen om de totale verwerkingskracht van de Iota-knoop te overtreffen. de moeilijkheid van PoW is niet adaptief, dus de beveiliging is afhankelijk van het aantal transacties dat wordt verwerkt en dat er geen manier is om het beveiligingsniveau aan te passen aan de omstandigheden. Iota mist de garantie die bitcoin en ethereum wel hebben tegen 51% aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik fiat van Binance kan overzetten naar mijn bankaccount. Gaat dit nog steeds via Coinbase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:46
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:07:
Weet iemand hoe ik fiat van Binance kan overzetten naar mijn bankaccount. Gaat dit nog steeds via Coinbase?
Als je het echt perse via Binance wil doen heb je nu Binance jersey. Alleen waren hier in het begin de fee's heel hoog. Weet niet of dit nu nog zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:01:
[...]

De use case is inderdaad sterk, maar de beloftes zijn niet helemaal waar.

De transactions fees zijn niet gratis.
Er is wel een capaciteit limiet
Gevoelig voor spamattack

Iota is noodzakelijk gebouwd om te draaien op bestaande hardware, die uitsluitend binair is, evenals de communicatie netwerken die het gebruikt. Al zijn interne ternaire notatie worden ingekapseld in binair, resulterend in hoge opslag en reken overhead. PoW-functie heeft een vast probleem. Omdat Iota is ontworpen om te werken op low-power, is de moeilijkheidsgraad laag, en zou het niet veel zin hebben om speciale bronnen op te nemen om de totale verwerkingskracht van de Iota-knoop te overtreffen. de moeilijkheid van PoW is niet adaptief, dus de beveiliging is afhankelijk van het aantal transacties dat wordt verwerkt en dat er geen manier is om het beveiligingsniveau aan te passen aan de omstandigheden. Iota mist de garantie die bitcoin en ethereum wel hebben tegen 51% aanvallen.
Geen idee waar jij je info vandaan haalt, maar volgens mij is dit even onwaar als je claimt dat de beloftes van IOTA zijn. Dat de blockchain binair is klopt op dit moment, maar daar zijn ze naar aan het kijken. Op dit moment is vrijwel alle hardware ook binair dus heeft ternaire nog weinig zin. Overigens zou ik niet weten welke blockchain dit wel werkend heeft..
Daarnaast is het geen POW maar is IOTA theoretisch gezien namelijk geen blockchain maar een DAG. Ja de moeilijkheidsgraad voor verificatie is heel anders en lager maar dat is ook het idee van een DAG. Nano bijvoorbeeld heeft een nog langere moeilijkheidsgraad omdat het op weer een ander principe gestoeld is. Een 51% attack komt dan ook niet ter sprake (zeker op dit moment niet aangezien er nog een gatekeeper is) en kan juist bij blockchains als BTC of ETH voorkomen. Nu is de chain daar ondertussen zo groot dat de kans erop heel klein is maar alles blockchain gerelateerd kan daar mee te maken krijgen. IOTA zal vast andere risico's kennen, maar als partijen als Volkswagen / Jaguar met IOTA in zee gaan zullen ze die risico's ook zeker afgewogen hebben en als laag beoordeeld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:07:
Ja, dat is nog steeds de goedkoopste optie.

@.oisyn Wanneer volgt de topicfork zodat de openingspost in gebruik kan worden genomen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oepsje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Geen idee waar jij je info vandaan haalt, maar volgens mij is dit even onwaar als je claimt dat de beloftes van IOTA zijn.
De kosten zijn niet zoals transactie fees, maar als in elektriciteitskosten, dus niet gratis.

Stelt u zich twee nodes met verschillende transactiecapaciteiten voor (bijvoorbeeld één node draait op een Rasberry PI en een op AWS). Deze twee nodes hebben capaciteit (gedefinieerd in transacties per sec) C1 en C2, waarbij C1 <C2.

Stel je voor dat het netwerk een langdurige toestand van T-transacties per seconde invoert, waarbij C1 <T <C2. Het zou duidelijk moeten zijn dat deze twee nodes nooit zullen convergeren, eenvoudigweg omdat de raspberry pi niet alle transacties kan verwerken die worden afgehandeld door AWS

Grootboeken moeten een berekeningslimiet definiëren voor de verwerkingscapaciteit van transacties, waardoor een minimum haalbaar knooppunt wordt gedefinieerd voor toetreding tot het netwerk. Dit is waarom Bitcoin en ETH een limiet voor de maximale grootte hebben, IOTA definieert geen grenzen en kan dus alleen convergentie handhaven zolang de transacties laag zijn (T <C1 <C2).

De beweringen van IOTA over "geen transactielimieten" klopt als ze een netwerk accepteren dat niet convergeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
Oepsje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Dat de blockchain binair is klopt op dit moment, maar daar zijn ze naar aan het kijken. Op dit moment is vrijwel alle hardware ook binair dus heeft ternaire nog weinig zin. Overigens zou ik niet weten welke blockchain dit wel werkend heeft..
Die ternary hardware heb ik altijd zo'n raar verhaal gevonden. Geen enkele andere blockchain heeft dit omdat niks in de wereld ternary is.

edit:
Oud artikeltje weer weggehaald, voegt niet veel toe

[ Voor 29% gewijzigd door DaCoTa op 01-05-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:46:
[...]

De kosten zijn niet zoals transactie fees, maar als in elektriciteitskosten, dus niet gratis.

Stelt u zich twee nodes met verschillende transactiecapaciteiten voor (bijvoorbeeld één node draait op een Rasberry PI en een op AWS). Deze twee nodes hebben capaciteit (gedefinieerd in transacties per sec) C1 en C2, waarbij C1 <C2.

Stel je voor dat het netwerk een langdurige toestand van T-transacties per seconde invoert, waarbij C1 <T <C2. Het zou duidelijk moeten zijn dat deze twee nodes nooit zullen convergeren, eenvoudigweg omdat de raspberry pi niet alle transacties kan verwerken die worden afgehandeld door AWS

Grootboeken moeten een berekeningslimiet definiëren voor de verwerkingscapaciteit van transacties, waardoor een minimum haalbaar knooppunt wordt gedefinieerd voor toetreding tot het netwerk. Dit is waarom Bitcoin en ETH een limiet voor de maximale grootte hebben, IOTA definieert geen grenzen en kan dus alleen convergentie handhaven zolang de transacties laag zijn (T <C1 <C2).

De beweringen van IOTA over "geen transactielimieten" klopt als ze een netwerk accepteren dat niet convergeert.
De punten die je hier aanvoert sprak in eerste instantie ook niet tegen. Het waren je andere bewegingen die je als absolute waarheid verkondigde en waar ik graag een tegengeluid tegen wilde laten horen. Wat betreft de kosten, iedereen snapt dat er energie-kosten zijn, die zijn er namelijk altijd en overal. De energie-kosten waar je over praat zijn echter wel heel veel lager dan de transactiekosten voor het versturen van BTC.

Wat betreft je verhaal omtrent verwerkingscapaciteit heb je natuurlijk in eerste instantie gelijk. Ik kan me echter ook een situatie voorstellen waarbij het netwerk opgedeeld wordt naar verwerkingscapaciteit. Indien het binnen een bepaalde situatie / usecase gebruikt wordt kan diegene als soort van side-chain gewoon kiezen om alles op Rasberry Pi's te laten draaien en de uiteindelijke resultaten daarvan te converteren middels een snellere machine om aan te laten sluiten bij het grotere netwerk.

Dit gezegd hebbende kan ik me niet vinden in de valse beloftes die IOTA maakt, en waar je eerder over sprak. Natuurlijk maken ze het wat mooier dan het daadwerkelijk is maar dat doet elk bedrijf. In mijn ogen heeft IOTA veel potentie op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Oepsje Hoe kan je die punten niet tegen spreken in je laatste post, terwijl je het in je eerste post af deed als grote onzin? Dat zijn de punten over de transactionsfees en capaciteitslimiet. Ik had 3 punten: Fees, capaciteit en spamattack.

Spamattack gevoelig, vind ik , omdat nog nieteens lang geleden alle nodes offline werden gegooid na een spamattack en ik vind dat nog heel zorgelijk, ook voor de lange termijn.

Het stukje onder die 3 punten/beloftes in mijn eerste pots is een stuk uitleg waarom ik het geen beste munt vind.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 12:24
All-in BTC op gemiddeld 5297 (BTC/PAX). Stop op 5095, limit 5030. Hopelijk komt idd die short squeeze en kan ik daarna goedkoper alts kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oepsje
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:11:
@Oepsje Hoe kan je die punten niet tegen spreken in je laatste post, terwijl je het in je eerste post af deed als grote onzin? Dat zijn de punten over de transactionsfees en capaciteitslimiet. Ik had 3 punten: Fees, capaciteit en spamattack.

Spamattack gevoelig, vind ik , omdat nog nieteens lang geleden alle nodes offline werden gegooid na een spamattack en ik vind dat nog heel zorgelijk, ook voor de lange termijn.

Het stukje onder die 3 punten/beloftes in mijn eerste pots is een stuk uitleg waarom ik het geen beste munt vind.
In mijn eerste post ging ik vooral in op je beweringen binaire / ternaire en 51% attack.
Beweringen die nergens op gestaafd waren of tenminste te kort door de bocht. Omtrent de overige 3 punten zeg ik volgens mij het volgende:

De 3 punten die je aanvoert:
- Transaction fees zijn niet gratis: deze zijn theoretisch niet gratis inderdaad maar in alle redelijkheid en vergeleken met de overige blockchains wel praktisch gratis.
- Capaciteitlimiet: de beweringen en uitleg die je doet klopt natuurlijk. Ik geef in mijn 2e post alleen aan dat de waarheid niet zo zwart wit is als jij hem schetst aangezien dit ook nog in ontwikkeling is. Wat jij doet is een project afschieten of als onwaar bestempelen terwijl ze nog druk bezig zijn zaken aan te passen en te verbeteren.
- Spamattack: Dit risico zal er vast zijn, al wordt dat momenteel nog tegen gehouden door een gatekeeper.

Enige wat ik dus wilde doen is je uitspraken nuanceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:46:
[...]

:?

Hoor je op een raspberry niet gewoon een light node te draaien?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:00
uh wanneer Moon? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
ik vind het bijzonder dat tether geen klap heeft gehad nadat 't tóch niet 1 op 1 gebacked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Tominatie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:56:
ik vind het bijzonder dat tether geen klap heeft gehad nadat 't tóch niet 1 op 1 gebacked is.
misschien komt er nog nieuws en dan een drop van 1K ?

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Waarschijnlijk is alle onderzekerheid over tether gewoon al ingeprijsd. Alleen als bitfinex/tether echt op hun bek gaan, zal dat waarschijnlijk nog wel 'n klap in de markt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pkunk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:11:
[...]

:?
Hoor je op een raspberry niet gewoon een light node te draaien?
Jazeker, vandaar de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Jazeker, vandaar de uitleg
Maar een light node hoef helemaal geen transacties te verwerken, dus waarin zit em het schaalbaarheidsprobleem?

Daarbij, het probleem wat je nu opgeeft is nogal fundamenteel aan IOTA, namelijk dat het netwerk door IoT devices niet kan schalen. Klinkt best gek omdat dat nou juist hun hele premise is.
"Ja hallo met IOTA, wij gaan microtransacties met IoT devices mogelijk maken, hele machine economy gaan we fixen. Maar ohja, stom! Zijn we in ons ontwerp voor schaalbaarheid heel de IoT machines vergeten."
Is dit dan al ergens eerder aan de kaak gesteld? Ik kan er niks over vinden iig..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pkunk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:21:
[...]

Maar een light node hoef helemaal geen transacties te verwerken, dus waarin zit em het schaalbaarheidsprobleem?

Daarbij, het probleem wat je nu opgeeft is nogal fundamenteel aan IOTA, namelijk dat het netwerk door IoT devices niet kan schalen. Klinkt best gek omdat dat nou juist hun hele premise is.
[...]

Is dit dan al ergens eerder aan de kaak gesteld? Ik kan er niks over vinden iig..
Ik zet er ook niet voor niets bij "Stel". Kan je je iets voorstellen?
Als de transactiecapaciteit van node 1 kleiner is dan node 2 (Best aannemelijk), en bij een netwerk een langdurige toestand van transacties per seconde invoert kunnen deze 2 nodes niet convergeren tot een volledige sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 12:24
Tominatie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:56:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7yqkjHq/funds.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:47:
[...]

Ik zet er ook niet voor niets bij "Stel". Kan je je iets voorstellen?
Als de transactiecapaciteit van node 1 kleiner is dan node 2 (Best aannemelijk), en bij een netwerk een langdurige toestand van transacties per seconde invoert kunnen deze 2 nodes niet convergeren tot een volledige sync.
Ik snap het punt niet dat je wil maken. Het klinkt een beetje hetzelfde als "je hebt geen eindeloos schalende snelheid want je bent gelimiteerd aan je internet bandbreedte/latency". En los daarvan: al heb je een gare slome node die uit-of-sync is. Dat betekend niet dat het netwerk stuk is of het de transacties niet meer aankan. Ik heb hier ook een PC staan met allemaal nodes die de hele tijd maar aan het syncen zijn. So what?

Hallo met Tim

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
De range waarbinnen BTC beweegt wordt weer kleiner en kleiner. Zou het champagne of tissues worden deze keer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Swaha schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:35:
De range waarbinnen BTC beweegt wordt weer kleiner en kleiner. Zou het champagne of tissues worden deze keer? :P
tissues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Nu online
Swaha schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:35:
Vaak wordt dit wel gevolgd door wat actie.. ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
...voor de tranen van geluk omdat je eindelijk een goede fles champagne open kan trekken na zo'n vreselijk magere tijd? :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Crypts schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:48:
[...]

...voor de tranen van geluk omdat je eindelijk een goede fles champagne open kan trekken na zo'n vreselijk magere tijd? :+
laten we het hopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Heel eerlijk? Vannacht bij gebrek aan slaap de hele 236 oid pagina's van dat Bitwise rapport gelezen... Hoewel ze het allemaal wel erg eenvoudig, nee hapklaar neerzetten zit er wel een kern van waarheid in denk ik. Er zijn wat grote partijen ingestapt begin 2018 en meteen was arbitrage al zo goed als niet meer mogelijk, dat merkte ik toen ook direct. Gaandeweg 2018 zijn er nog meer partijen ingestapt en volgens dat rapport is de koers nu qua spread stabieler dan fiat en dat klopt ook wel. De grote klappers die we eerder hebben gezien zie ik nu niet meer op die schaal gebeuren maar dat maakt niet dat btc nog wel een stukje kan stijgen en sommige alts ook. :)

Bedoel dus deze van 19 maart j.l. klik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Crypts schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:15:
[...]

Heel eerlijk? Vannacht bij gebrek aan slaap de hele 236 oid pagina's van dat Bitwise rapport gelezen... Hoewel ze het allemaal wel erg eenvoudig, nee hapklaar neerzetten zit er wel een kern van waarheid in denk ik. Er zijn wat grote partijen ingestapt begin 2018 en meteen was arbitrage al zo goed als niet meer mogelijk, dat merkte ik toen ook direct. Gaandeweg 2018 zijn er nog meer partijen ingestapt en volgens dat rapport is de koers nu qua spread stabieler dan fiat en dat klopt ook wel. De grote klappers die we eerder hebben gezien zie ik nu niet meer op die schaal gebeuren maar dat maakt niet dat btc nog wel een stukje kan stijgen en sommige alts ook. :)

Bedoel dus deze van 19 maart j.l. klik
Heb dat rapport niet gelezen maar denk zelf dat er wel wat meer aan de hand is.
Het afschaffen van kontant geld zoals in Zweden, alles gecontroleerd door de bank en de overheid.
De oorlogsdreiging van de USA richting Iran, en het blokkeren van Swift betalingen van Iran.
De Petrodollar die de USA sterk verdedigd door hun machtige oorlogsindustrie.
Onrust in vele landen in de wereld.
Slechte economieen met dalende lokale geldkoersen zoals de Turkse LIra. Turkije is booming op cryptogebied.
De opkomst van de nieuwe economieen zoals India en China, die samen met Rusland de Dollar als
wereldmunt willen wippen.
De opkomst van Localbitcoins omdat de mensen de overheden en lokale munteenheid niet vertrouwen.
De BIS, banken, overheden, de mensen laten zich niet meer belazeren.
Fractioneel bankieren maar dan met veel lagere percentages da nu met de Tether gebeurd.
Een wereldeconomie gebaseerd op schulden die zo hoog oplopen dat de rente wel laag moet blijven.

Enzovoort, enzovoort.
Zet mijn alu hoedje weer af. :)
:)

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 01-05-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:44:
[...]

Het afschaffen van kontant geld zoals in Zweden, alles gecontroleerd door de bank en de overheid.
De oorlogsdreiging van de USA richting Iran, en het blokkeren van Swift betalingen van Iran.
Slechte economieen met dalende lokale geldkoersen zoals de Turkse LIra. Turkije is booming op cryptogebied.
De opkomst van de nieuwe economieen zoals India en China, die samen met Rusland de Dollar als
De opkomst van Localbitcoins omdat de mensen de overheden en lokale munteenheid niet vertrouwen.
Fractioneel bankieren maar dan met veel lagere percentages da nu met de Tether gebeurd.
Een wereldeconomie gebaseerd op schulden die zo hoog oplopen dat de rente wel laag moet blijven.

Enzovoort, enzovoort.
Knap...dat je nog niet bent gesprongen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Wat een k#t opmerking? Ik kan me best vinden in zijn woorden en veel is ook gewoon waar, we gokken niet allemaal op een casino coin he? ;)

Er is nog zoiets als een groter plaatje, moet je alleen wel willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:46:
[...]

Wat een k#t opmerking? Ik kan me best vinden in zijn woorden en veel is ook gewoon waar, we gokken niet allemaal op een casino coin he? ;)

Er is nog zoiets als een groter plaatje, moet je alleen wel willen zien. :)
Over Casino coin gesproken ....
https://www.coingecko.com...n/trading_exchanges#panel

Moet je die prijs verschillen zien, er klopt echt helemaal niks van :F

Zou een leuke arbitrage coin zijn geweest als het op echte exchanges zou staan, en er wat volume in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

Slux schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:07:
[...]

Zou een leuke arbitrage coin zijn geweest als het op echte exchanges zou staan, en er wat volume in zat.
niemand neemt dat project toch serieus, wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaruHaru
Bever! schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:20:
[...]

niemand neemt dat project toch serieus, wel?
24 Hour Trading Vol
$46,588

:D 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Slux schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:07:
[...]

En als je dan in ogenschouw neemt dat 95% van het gemiddelde volume op normale exchanges fake is, deze exchanges nog veel meer obscuur zijn dan... tsja. :)

Wat doet deze coin dan daadwerkelijk vraag ik me af? Paar tientjes totaal volume verdeelt over deze exchanges? Spread zal wel enorm zijn maar dan moet je het ook nog heen en weer bewegen. Ik zie het niet als ik eerlijk ben? Potentie bedoel ik dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor je "inhoudelijke" reaktie.
Je argumentatie is ijzersterk. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
[...]

Enzovoort, enzovoort.
Houd maar lekker op. Ik kan me wel vinden in je post.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:40
Een usdc/usdt buyorder @ 1.0145 van ruim 6ton op binance zorgt voor een grappig grafiek

[ Voor 5% gewijzigd door Gondor op 02-05-2019 00:04 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Nu online
Gondor schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:03:
Een usdc/usdt buyorder @ 1.0145 van ruim 6ton op binance zorgt voor een grappig grafiek
Lijkt ook geen fake wall te zijn want er worden daadwerkelijk orders uitgevoerd. Iemand die desperately uit USDT wil en ook niet in bitcoin vannacht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:40
Of juist om de prijs op te stuwen.
Inmiddels is het onder de 6ton gezakt, stond iets van 630k, duurt wel paar uur voordat het opgekocht is, of eigenlijk, verkocht is

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Enzovoort, enzovoort.
Hou dat alu hoedje maar op hoor, staat je goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Nu online
Gondor schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:26:
Of juist om de prijs op te stuwen.
Inmiddels is het onder de 6ton gezakt, stond iets van 630k, duurt wel paar uur voordat het opgekocht is, of eigenlijk, verkocht is
Inmiddels 4 ton, nee deze 'persoon' wil ze dolgraag hebben voor die prijs.. Wat zou de gedachte erachter zijn }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
Gaat Theta nog een mooiere move maken dan dit :D ?

Edit: oops...Goede morgen allen!

[ Voor 26% gewijzigd door HaruHaru op 02-05-2019 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

[Twitter: https://twitter.com/cryptorandyy/status/1123533837898850304]

Bitfinex werknemers zijn hun foto's van linkedin aan het verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0TcouGjm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EbUw2u7m.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fOjsISxm.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Kain_niaK op 02-05-2019 08:20 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Het rommelt ook weer bij dat bcash meuk hoor
https://www.ccn.com/satos...arking-fears-of-51-attack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Pfff, ze doen maar. Als die unknown miner iets probeert gooit Roger Ver zo weer 4 exahash van BTC naar BCH. BTC miners zijn BTC aan het droogzuigen, en long term kiezen ze allemaal BCH. En ze gaat echt niet toelaten dat die Nakomoto Dundee clown en zijn bodog pedo-maatje daar een stokje voor steken.

[ Voor 20% gewijzigd door Kain_niaK op 02-05-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:24:
[...]
gooit Roger Ver zo weer 4 exahash van BTC naar BCH.
Kan je dat eens uitleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
Ik hoop dat dit het jaar is waar vele hard forks van BTC niet gaan overleven en ze gewoon verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:24:
[...]

Pfff, ze doen maar. Als die unknown miner iets probeert gooit Roger Ver zo weer 4 exahash van BTC naar BCH. BTC miners zijn BTC aan het droogzuigen, en long term kiezen ze allemaal BCH. En ze gaat echt niet toelaten dat die Nakomoto Dundee clown en zijn bodog pedo-maatje daar een stokje voor steken.
Bitcoin cash loopt continue het gevaar van een 51% attack en moet erop vertrouwen dat Roger Ver de boel komt redden zodra dat nodig is.
Klinkt echt als een gedecentraliseerde- en trustless cryptocurrency.

Als maar 5% van de huidige bitcoin hashrate overstapt naar BCH, dan hebben ze al de meerderheid.
En dit verschil wordt alleen maar groter, zeker nu het erop lijkt dat Bitmain afstand gaat nemen van BCH.

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Matter op 02-05-2019 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Slux schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Kan je dat eens uitleggen ?
Roger Ver heeft persoonlijk via remote control de beschikking over 4 exahash aan mining power.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B7E1E19.jpg

4 exahash is 4000 petahash. Dat zijn ongeveer 300 000 asic miners en daar heb je 400 megawat voor nodig. (de stroom voor iets van 300 000 huizen, en de output van een kleine waterkrachtcentrale)

En dan zijn er nog de machines van zijn chinese vrienden, die automatisch BTC/BCH minen aan de price ration. Dus momenteel maar iets van 4% BCH en 96% BTC.

Maar mocht BCH aangevallen worden, vermits het die miners hun lange termijn plan is kan het dus zijn dat ze meer hashrate op BCH zetten dan nodig is.

BCH aanvallen met ASICS is ook een stuk moeilijker nu dat BCH rolling checkpoints heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 02-05-2019 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Roger Ver heeft persoonlijk via remote control de beschikking over 4 exahash aan mining power.

[Afbeelding]

4 exahash is 4000 petahash. Dat zijn ongeveer 300 000 asic miners en daar heb je 400 megawat voor nodig. (de stroom voor iets van 300 000 huizen, en de output van een kleine waterkrachtcentrale)

En dan zijn er nog de machines van zijn chinese vrienden, die automatisch BTC/BCH minen aan de price ration. Dus momenteel maar iets van 4% BCH en 96% BTC.

Maar mocht BCH aangevallen worden, vermits het die miners hun lange termijn plan is kan het dus zijn dat ze meer hashrate op BCH zetten dan nodig is.

BCH aanvallen met ASICS is ook een stuk moeilijker nu dat BCH rolling checkpoints heeft.
Oftewel Roger Ver controleert BCH.

Trustless Decentralized Cryptocurrency?
Dacht het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dark Matter schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:48:
[...]

Oftewel Roger Ver controleert BCH.

Trustless Decentralized Cryptocurrency?
Dacht het niet.
Idd, toch wel zorgelijk dit.

Is het geen tether is het wel bcash die de markt verziekt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:53:
[...]

En er zijn nog wel een aantal andere puntjes van aandacht met BCH.

- Een fractie van het aantal developers vergeleken met bitcoin core, dus een heel langzame ontwikkeling van het protocol.
- Geen segwit, dus alle nieuwe ontwikkelingen die bitcoin core ontwikkelt en die segwit nodig hebben, kan BCH niet copy pasten.
- Gigantische blokken, die als ze gevuld worden een enorme blockchain opleveren die slechts door een aantal rijke partijen (Roger Ver en kornuiten) kan worden ondersteund.

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Matter op 02-05-2019 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dark Matter schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:57:
[...]

- Een fractie van het aantal developers vergeleken met bitcoin core, dus een heel langzame ontwikkeling van het protocol.
- Geen segwit, dus alle nieuwe ontwikkelingen die bitcoin core ontwikkelt en die segwit nodig hebben, kan BCH niet copy pasten.
Ja dat het een uber shitcoin is was mij al bekend maar dat een bcash met consorten zoveel ''macht'' hebben vind ik het meest zorgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:18

p0st

Dutch Reefer

Slux schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Heeft niets met Bitcoin Cash te maken to be honest... Zie https://www.crypto51.app/ en daarnaast ook een quote van Charlie himself: https://twitter.com/SatoshiLite/status/1082491687169998848

Edit:
Slux schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Ja dat het een uber shitcoin is was mij al bekend maar dat een bcash met consorten zoveel ''macht'' hebben vind ik het meest zorgelijk.
Als je Bitcoin Cash een über shitcoin noemt, wat is Litecoin dan :+ ... allemaal forks van dezelfde good old Bitcoin, met andere filosofieën...

De één legt meer focus op Lightning, de ander meer op Schnorr, en zo zal het de komende jaren nog wel meer gaan variëren en uit elkaar gaan lopen qua filosofieën. Maar again, forks of the same coin :Y)

[ Voor 43% gewijzigd door p0st op 02-05-2019 09:08 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Zoveel macht hebben BCH en BSV niet.
Ze roeptoeteren een beetje, en de crypto-markt krijgt af en toe een dip vanwege hun idioterie. Maar dit is allemaal tijdelijk. Uiteindelijk zullen ze naar de bodem verdwijnen en blijft er een sterker ecosysteem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dark Matter schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:35:
[...]

Bitcoin cash loopt continue het gevaar van een 51% attack en moet erop vertrouwen dat Roger Ver de boel komt redden zodra dat nodig is.
Klinkt echt als een gedecentraliseerde- en trustless cryptocurrency.

Als maar 5% van de huidige bitcoin hashrate overstapt naar BCH, dan hebben ze al de meerderheid.
En dit verschil wordt alleen maar groter,
Die hashrate is] dus niet van Roger Ver. Hij krijgt die beschikbaar door de Chinese miners.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uyqxt5a.png
https://coin.dance/blocks/thisweek
https://coinspice.io/news...-craig-wright-and-crypto/
https://www.reddit.com/r/...her_overseas_office_this/

Hoe je het ook draait of keert. Alle Chinese miningpools samen hebben ongeveer de helft van alle BTC hashrate
En al die miners zijn BCH friendly. BCH hoeft zich dus weinig zorgen te maken.
Als het ooit andersom is, en BCH heeft meer hashrate, dan moet BTC zich zorgen maken.
zeker nu het erop lijkt dat Bitmain afstand gaat nemen van BCH.
Dan is Bitmain de grote boeman en dan zijn ze opeens de "afstand nemers van BCH"
Die 4 exahash die Roger controleert komt voornamelijk van Bitmain .... en zonder Bitmain was de BCH/BTC split er nooit gekomen. Beetje raar dus om te denken dan Bitmain opeens van mening over BCH verandert.

Jullie komen er ooit nog wel eens achter dat BCH gewoon Bitcoin is, en BTC steeds minder en minder. Ik vind het allemaal prima, ik heb gewoon de mogelijkheid om heeeel goedkoop Bitcoin te kopen.

Maar dan niet huilie huilie komen doen als je vergeten bent een zooi Bitcoin te kopen in november 2018 aan 60 euro per Bitcoin.

We gaan wat vuurwerk zien hoor nu dat het begin van het einde voor Tether/Bitfinex is aan gebroken. Dag shitcoins, dag Bitcoin prijs van 5000.

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 02-05-2019 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Die hashrate is] dus niet van Roger Ver. Hij krijgt die beschikbaar door de Chinese miners.
[Afbeelding]
https://coin.dance/blocks/thisweek
https://coinspice.io/news...-craig-wright-and-crypto/
https://www.reddit.com/r/...her_overseas_office_this/

Hoe je het ook draait of keert. Alle Chinese miningpools samen hebben ongeveer de helft van alle BTC hashrate
Als het ooit andersom is, en BCH heeft meer hashrate, dan moet BTC zich zorgen maken.

[...]

Dan is Bitmain de grote boeman en dan zijn ze opeens de "afstand nemers van BCH"
Die 4 exahash die Roger controleert komt voornamelijk van Bitmain .... en zonder Bitmain was de BCH/BTC split er nooit gekomen. Beetje raar dus om te denken dan Bitmain opeens van mening over BCH verandert.

Jullie komen er ooit nog wel eens achter dat BCH gewoon Bitcoin is, en BTC steeds minder en minder. Ik vind het allemaal prima, ik heb gewoon de mogelijkheid om heeeel goedkoop Bitcoin te kopen.

Maar dan niet huilie huilie komen doen als je vergeten bent een zooi Bitcoin te kopen in november 2018 aan 60 euro per Bitcoin.

We gaan wat vuurwerk zien hoor nu dat het begin van het einde voor Tether/Bitfinex is aan gebroken. Dag shitcoins, dag Bitcoin prijs van 5000.
Kan je dit eens verklaren, want de laatste berichten over Bitmain zijn dat ze er toch mee willen stoppen. https://finance.yahoo.com...port-above-130013007.html

Soms kon ik je wel serieus nemen vaker niet dan wel, maar na je laaste berichten dat je beweert dat BTC terug naar 0 gaat, is het toch wel duidelijk dat niemand je serieus kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[...]

Het is je misschien ontgaan, maar Jihan Wu van Bitmain, samen met Roger Ver de grote man achter BCH, is weggestuurd als leider van Bitmain.
Voornamelijk vanwege de grote zak met BCH op de balans, die steeds minder waard wordt en die ze niet kunnen dumpen, omdat er anders helemaal niets meer van waarde overblijft. Hun hele IPO is de mist ingegaan vanwege hun BCH bagholder positie.

En hoe je het ook went of keert, Roger Ver moet BCH redden, zodra dat nodig is, terwijl een gedecentraliseerde crypto niet afhankelijk is van 1 partij.
Dat is nu juist het punt van crypto, trustless, anders kun je ook gewoon een bankrekening nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
p0st schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Als je Bitcoin Cash een über shitcoin noemt, wat is Litecoin dan :+ ... allemaal forks van dezelfde good old Bitcoin, met andere filosofieën...
Klopt maar een LTC gaat toch al een stukje langer mee dan een bcash en is niet de hele tijd zo negatief in het nieuws.

Het eengiste wat ik heb gehoord is van bagholders die huilie huilie doen omdat hij zijn coins op ATH had verkocht.
Snap nog steeds niet wat daar mis aan zou zijn, ik had ook de meerderheid van mijn LTC op ATH verkocht net als vele andere.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben we het nog over deze man?
Kain_niaK schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:58:
[...]

BTC op 2000 USD voor het einde van maart 2019. BCH op 0.25 BTC (500 USD)
:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:18

p0st

Dutch Reefer

Slux schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Klopt maar een LTC gaat toch al een stukje langer mee dan een bcash en is niet de hele tijd zo negatief in het nieuws.

Het eengiste wat ik heb gehoord is van bagholders die huilie huilie doen omdat hij zijn coins op ATH had verkocht.
Snap nog steeds niet wat daar mis aan zou zijn, ik had ook de meerderheid van mijn LTC op ATH verkocht net als vele andere.
Mee eens hoor dat Bitcoin Cash continu een negatieve zweem over zich heen heeft, is het vriend Ver die weer idioot aan het doen is, dan is het wel een fork die de community in tweeën deelt. Wat dat betreft heeft Litecoin het veel beter voor elkaar; stabielere aansturing en een front-man (mag je Charlie nog zo noemen?) die geen hele gekke dingen doet, zelfs zijn sell-off was aangekondigd en uitgebreid uitgelegd.

Maar we kunnen hier toch wel soort van respect hebben voor elkaar, los van welk "kamp" je bent. Ik zie hier veel moddergooien over en weer :>

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
[...]

Dit geeft het mooi weer.

De Bitcoin core hashrate is niet geïnteresseerd om BCH aan te vallen, ook al hoeft maar 5% over te stappen.
Bitcoin is gewoon bezig met een degelijk en betrouwbaar netwerk op te zetten voor snelle, veilige en goedkope transacties. Hetzij mini-transacties die instant en super goedkoop zijn via het lightning netwerk, of grote transacties die iets duurder en langzamer zijn, maar super betrouwbaar via de bitcoin blockchain.

BCH is alleen maar bezig met een eenzijdige vage crypto-oorlog tegen bitcoin core.
Bitcoin core heeft dat niet nodig.
En de markt heeft dat door, zoals de de hashrate en de prijs laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dark Matter schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:57:
[...]

- Gigantische blokken, die als ze gevuld worden een enorme blockchain opleveren die slechts door een aantal rijke partijen (Roger Ver en kornuiten) kan worden ondersteund.
Om dit misverstand uit de wereld te helpen. (dat Bitcoin Cash geen rijk ecosystem van devs heeft)
Hier de devs waar ik wel eens contact mee gehad hebben. Het aantal devs dat aan applicaties heeft gewerkt op de BCH chain loops in de duizenden en die hoeven ook niet met elkaar in de contact te staan. De chain is immers permissionless.

De volgende devs heb ik interactie meegehad. Die zijn zeg maar het grootste deel van de "core" devs, no pun intended.

Aaron Angert
Adrian Barwicki (https://honest.cash)
alwaysAn0n
Andrea Suisani
Andreas Brekken
Andrew Stone
Anthony Zegers
Awemany
Bibodeng
Calin Nilac
Chris Pacia
Chris Troutner
Corbin Fraser
Dagurval
Emergent_reasons
Emil Oldenburg
Freetrader
Gabriel Cardona
Gavin Andresen
Gbrown
Griffith
Guillermo Paoletti
Imaginary_username
James Cramer
Jason Chavennes
Jason Cox
Joannes Vermorel
Jonald Fyookball
Jonathan Silverblood
Jonathan ToomiM
Joshua Green
Jt/blockparty-sh
Juan Garavaglia
Kosinusbch
Mark Lundeberg
Mateo Friedman
Matias Alejo Garcia
Corentin Mercier
Mobtwo
Neil Booth
Olivier Janssens Zie ook https://beurs.com/2014/07...p-de-toekomst-van-bitcoin
Pein_sama
Peter Rizun
Pokkst
Peter Tschipper
R0bb0t
Shammah Chancellor
Simon Volpert
Spendbch
Sploit
Tom Harding
Vin Armani
Zquestz

[ Voor 79% gewijzigd door Kain_niaK op 04-05-2019 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dark Matter schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:18:
[...]

Het is je misschien ontgaan, maar Jihan Wu van Bitmain, samen met Roger Ver de grote man achter BCH, is weggestuurd als leider van Bitmain.
Voornamelijk vanwege de grote zak met BCH op de balans, die steeds minder waard wordt en die ze niet kunnen dumpen, omdat er anders helemaal niets meer van waarde overblijft. Hun hele IPO is de mist ingegaan vanwege hun BCH bagholder positie.

En hoe je het ook went of keert, Roger Ver moet BCH redden, zodra dat nodig is, terwijl een gedecentraliseerde crypto niet afhankelijk is van 1 partij.
Dat is nu juist het punt van crypto, trustless, anders kun je ook gewoon een bankrekening nemen.
Of een Lightning Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:58:
[...]

[url="https://www.reddit.com/r/btc/comments/bjs9ch/i_am_making_a_list_of_bch_devs_right_now_i_got/?"]Survival of the fittest. Evolution baby. Als je je niet aanpast ga je dood en zij die het beste aangepast zijn die planten zich het meeste voort.
We zullen het zien.

Ik hoop voor je dat je net zoals je guru Roger Ver, ook nog bitcoins hebt en niet alles in BCH hebt omgezet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
Is dat Bitcoin Cash topic er nu nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dark Matter schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:04:
[...]

We zullen het zien.

Ik hoop voor je dat je net zoals je guru Roger Ver, ook nog bitcoins hebt en niet alles in BCH hebt omgezet. ;)
Ik heb nog 1 euro of zo in BTC. Momenteel iets van 60 euro in BCH. En dan voor https://www.bchpizza.org/
nu ja kijk zelfs maar.

https://explorer.bitcoin....7ApFJC2dZWAGJoNyPKBQwSF4p
en https://explorer.bitcoin....i7MoBrAizxzdSxS6p4JWjqocH

Ik verwacht dat we super laag gaan wanneer Tether/Bitfinex eindelijk kapot gaat. Vandaag al een gerucht dat de Amerikanen aan het arresteren zijn. (hoogstwaarschijnlijk fud maar je weet het nooit)

En dus ben ik veel canadese dollar aan het opsparen want als BCH onder de 50 gaat dan ga ik zeker 50% in.

@DaCoTa

Nog altijd niet het juiste moment. Maar we komen wel dichtbij nu met Bitfinex/Tether. Wanneer de paniek bij BTC holders het grootste is. Wanneer het onmogelijk mogelijk word. Dan is het tijd voor eerst mijn zeven delige Blog series hoe Bitcoin werkt. Die is al een half jaar klaar. En daarna het Grote Bitcoin Cash topic. (moet ik nog maken)

[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 02-05-2019 10:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Ik heb nog 1 euro of zo in BTC. Momenteel iets van 60 euro in BCH.
Fijn dat je over 3 jaar dan 100 euro in BTC en 0.06 euro in BCH hebt. :w

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Matter op 02-05-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Bitcoin core zal niet genoeg transacties hebben om de miners mee te betalen wanneer de blockreward laag genoeg is. Die limiet van 400 000 tx per dag gaat hun de doek om doen. Bitcoin Cash heeft een kansje om dat te overleven. Klein kansje waar ik mijn hoop op stel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malawolar
  • Laatst online: 23-01-2021
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Ik heb nog 1 euro of zo in BTC. Momenteel iets van 60 euro in BCH. En dan voor https://www.bchpizza.org/
nu ja kijk zelfs maar.

https://explorer.bitcoin....7ApFJC2dZWAGJoNyPKBQwSF4p
en https://explorer.bitcoin....i7MoBrAizxzdSxS6p4JWjqocH

Ik verwacht dat we super laag gaan wanneer Tether/Bitfinex eindelijk kapot gaat. Vandaag al een gerucht dat de Amerikanen aan het arresteren zijn. (hoogstwaarschijnlijk fud maar je weet het nooit)

En dus ben ik veel canadese dollar aan het opsparen want als BCH onder de 50 gaat dan ga ik zeker 50% in.

@DaCoTa

Nog altijd niet het juiste moment. Maar we komen wel dichtbij nu met Bitfinex/Tether. Wanneer de paniek bij BTC holders het grootste is. Wanneer het onmogelijk mogelijk word. Dan is het tijd voor eerst mijn zeven delige Blog series hoe Bitcoin werkt. Die is al een half jaar klaar. En daarna het Grote Bitcoin Cash topic. (moet ik nog maken)
Ik lees veel technisch vast interessante content. Echter probeert BCH zich te profileren als of een betaalmiddel, of als store of value. De grootste reden waarom mensen fan zijn van BTC is dat deze decentraal is. BCH is niet decentraal zo lang die Roger Ver het voor het zeggen heeft. Sowieso vind ik dat een erg dubieze vent. Niemand gaat iets als store of value gebruiken wanneer 1 iemand aan de knoppen zit. Dus alle technische (wellicht sublieme) oplossingen ten spijt, het gaat niet werken als het niet decentraal is. En als je crypto puur als betaalmiddel wil gebruiken, dan kom je niet uit bij BCH, dan kies je eerder een XRP, DASH, XLM of XMR oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malawolar
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:20:
Bitcoin core zal niet genoeg transacties hebben om de miners mee te betalen wanneer de blockreward laag genoeg is. Die limiet van 400 000 tx per dag gaat hun de doek om doen. Bitcoin Cash heeft een kansje om dat te overleven. Klein kansje waar ik mijn hoop op stel.
Hoe lang gaat dat duren? 4 halvenings verder? 16 jaar....

16 jaar geleden was het internet net een klein beetje volwassen, het is helemaal niet na te gaan hoe ver de techniek tegen die tijd is. Over 16 jaar is BTC nog wel de eerste (en waarschijnlijk enige) nog overeind staande decentrale blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Roger Ver heeft het niet voor het zeggen. Roger Ver heeft ook niks met het starten van BCH te doen. Roger zat in het Segwit2X kamp. Pas toen Segwit2X faalde is hij naar Bitcoin Cash gegaan.
BCH is niet decentraal zo lang die Roger Ver het voor het zeggen heeft.
Decentraal of centraal heeft louter en alleen met hashrate te maken.

Hier is de Bitcoin hashrate verdeeling naast die van Bitcoin Cash. Moet je eens goed kijken. Conclusie?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FPQUl5B.png

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 02-05-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:20:
Je weet dat de mining difficulty zich aanpast naargelang het aantal miners dat mined.
En de miners toe- of uitreden naar gelang hun huidige kosten en mining opbrengsten (= prijs * (fees + block reward)).

Er zal altijd een equilibrium ontstaan waarbij het aantal actieve miners hun kosten en investeringen kunnen betalen met de mining opbrengsten (fees + block reward), ongeacht de verhouding tussen de fees en block reward.

Misschien moet je eerst eens het bitcoin protocol bestuderen, voordat je zo een soort uitspraken doet.

Tip: BCH werkt hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Malawolar schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:32:
[...]

Hoe lang gaat dat duren? 4 halvenings verder? 16 jaar....

16 jaar geleden was het internet net een klein beetje volwassen, het is helemaal niet na te gaan hoe ver de techniek tegen die tijd is. Over 16 jaar is BTC nog wel de eerste (en waarschijnlijk enige) nog overeind staande decentrale blockchain.
Dat hangt van vele factoren af maar voornamelijk de prijs. Een halvering en een lagere prijs kan de hashrate op Bitcoin doen zakken, als die te laag is kan het aangevallen worden door partijen die proberen buit te halen. Bijvoorbeeld door een double spend te doen en coins te kopen zonder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
daar gaan we weer :)

Afbeeldingslocatie: https://pixel.nymag.com/imgs/daily/science/2016/08/09/09-revenge-of-the-nerds.w700.h700.jpg

el patron gaat nog ff van het zonnetje genieten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malawolar
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Dat hangt van vele factoren af maar voornamelijk de prijs. Een halvering en een lagere prijs kan de hashrate op Bitcoin doen zakken, als die te laag is kan het aangevallen worden door partijen die proberen buit te halen. Bijvoorbeeld door een double spend te doen en coins te kopen zonder te betalen.
Zal ik je eens een geheimpje verklappen.. Die prijs gaat niet meer lager dan dit over 5/10/20 jaar :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Nu online
In other news,. Bitcoin >5400 usdt en >5350 pax
When moon?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Dit is allemaal theoretisch, maar praktisch irrelevant.
De block reward halvening gaat dusdanig geleidelijk en heeft steeds minder invloed, dat het effect op de hashrate verwaarloosbaar wordt.

50 BTC -> 25 BTC - effect nihil
25 BTC -> 12,5 BTC - effect nihil
12,5 BTC -> 6,25 BTC - effect nihil (voorspelling)
6,25 BTC -> 3,125 BTC - effect nihil (voorspelling)
3,125 BTC -> 1,5625 BTC - effect nihil (voorspelling)

Het meeste effect op de hashrate heeft de prijs.

Zolang de miners hun kosten kunnen betalen dan is het prima, maken ze flinke winst, dan komen er miners bij en maken ze flink verlies, dan gaan er miners weg. De difficulty zorgt er vervolgens voor dat het weer netjes binnen 10 minuten wordt verdeeld.

De halvering van de bitcoin reward zorgt ervoor dat het aanbod van nieuwe muntjes daalt, wat leidt tot een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:35:

Hier is de Bitcoin hashrate verdeeling naast die van Bitcoin Cash. Moet je eens goed kijken. Conclusie?

[Afbeelding]
Oftewel 5% van de bitcoin core hashrate is evenveel als de hele BCH hashrate en kan op ieder moment een 51% attack doen, mochten ze dat willen.

Dat je met een klein groepje een klein taartje bent aan het verdelen wil niet zeggen dat dat kleine taartje gedecentraliseerd is, zolang een willekeurige partij van een grotere taart op ieder moment jouw hele kleine taartje kan komen opsnoepen.

https://fork.lol/pow/hashrate
Pagina: 1 ... 151 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!