[Multi] Metro Exodus

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05 19:35
Gisteren voor het eerst gespeeld en ben erg teleurgesteld.

Terwijl ik speelde moest ik gewoon steeds denken aan het verschil tussen PUBG en Apex Legends. De controls zijn zo ongelofelijk clunky en janky. De movement, de gunplay en de UI doorgaan is gewoon allemaal net kut.

Het is net als toen ik PUBG speelde en dacht van nee, dit BR genre is echt niets voor mij ik vind het gewoon niet fijn spelen. En dan speel je Apex en alles gaat gewoon soepel en dan is het geweldig. De clunky/janky controls verpesten de rest zo erg voor mij dat ik geen zin heb om verder te gaan.

Erg jammer, ik vond de setting, graphics en het kleine beetje story dat ik heb meegekregen wel boeiend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 12:33

Dhrax

Prog Lord

Sileh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:43:

Terwijl ik speelde moest ik gewoon steeds denken aan het verschil tussen PUBG en Apex Legends. De controls zijn zo ongelofelijk clunky en janky. De movement, de gunplay en de UI doorgaan is gewoon allemaal net kut.

Het is net als toen ik PUBG speelde en dacht van nee, dit BR genre is echt niets voor mij ik vind het gewoon niet fijn spelen. En dan speel je Apex en alles gaat gewoon soepel en dan is het geweldig. De clunky/janky controls verpesten de rest zo erg voor mij dat ik geen zin heb om verder te gaan.

Erg jammer, ik vond de setting, graphics en het kleine beetje story dat ik heb meegekregen wel boeiend.
Moet je nagaan hoe teleurgesteld mensen hier zijn over jou opmerking die kant noch wal slaat.
Een AAA SP game vergelijken met BR ... serieus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik ben nu weer bij een bandit camp maar daar moet je wel kills maken wil je verder komen voor een lader om bij je eigen camp te komen op Caspian.

[ Voor 3% gewijzigd door Gekke Jantje op 22-02-2019 11:34 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Ik vraag me af of je de vorige games wel hebt gespeeld dan. Het lijkt er niet op.

Wil je serieus een trage post apocalyptische survival shooter hebben die voelt als Apex Legends? Dan was de game en de complete feeling echt totaal verneukt geweest. Niks mis mee dus geen offence, maar zo te zien kun je het beter bij de Call of Duties houden.

Prima als ze de movement hier en daar fine tunen bij een eventuele patch, maar ik hoop van harte dat het zwaar en log blijft aanvoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 238040

...Terwijl ik speelde moest ik gewoon steeds denken aan het verschil tussen PUBG en Apex Legends.
......
Ik denk dat dit genre gewoon niet echt iets voor je is. Ik begrijp de kritiek niet op de zogenaamde "clunky controls" Ja het is traag maar past er gewoon bij. Ik wordt echt een beetje moe van al die BR pubers waarbij alles snel, snel, snel, pief paf poef moet zijn. Overigens is dit typisch zo'n game waarbij het een must is om de voorgaande games gespeeld te hebben of de boeken gelezen te hebben waar de games op gebaseerd zijn om het verhaal te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:44

Vrijdag

De Zwarte

Anoniem: 238040 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat dit genre gewoon niet echt iets voor je is. Ik begrijp de kritiek niet op de zogenaamde "clunky controls" Ja het is traag maar past er gewoon bij. Ik wordt echt een beetje moe van al die BR pubers waarbij alles snel, snel, snel, pief paf poef moet zijn. Overigens is dit typisch zo'n game waarbij het een must is om de voorgaande games gespeeld te hebben of de boeken gelezen te hebben waar de games op gebaseerd zijn om het verhaal te begrijpen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste twee delen nog steeds niet heb uitgespeeld (backlog :( ) maar hoe zit dat met die boeken?

Vallen die tussen Lastlight en Exodus in? Staan ze los van de spellen oid? Ik vind de setting echt erg gaaf en vraag me af of er een speciale/chronoligische volgorde is waarin ik het beste kan spelen/lezen.

Bijvoorbeeld de Matrix kan je het beste kijken door eerst deel 1, dan de Animatrix en dan deel 2 en 3 te kijken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik ben nu bij de Light house mission, geheime deur
spoiler:
Links voor de vuurtoren heb ik een geheime deur gevonden. Daar beneden kan ik iets opladen echter kom ik niet verder. Ik heb er een filmpje van gemaakt dat ik daar onder wat rond loop die zal ik straks nog posten

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 19:40

superwashandje

grofheid alom

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:25:
maar desondanks beter dan alle single players in lange lange tijd.
ik pik deze er even uit :P wat vond je van titanfall2? ik heb deze nog niet gespeeld (pas als ie op steam uit komt waarschijnlijk) maar ik vond titanfall 2 SP erg leuk en ook erg gelikt spelen. ondanks dat het een totaal ander genre is: speelt dit beter?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vrijdag schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:39:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste twee delen nog steeds niet heb uitgespeeld (backlog :( ) maar hoe zit dat met die boeken?

Vallen die tussen Lastlight en Exodus in? Staan ze los van de spellen oid?
De boeken zijn veel minder actie georiënteerd en gaan veel dieper in op personages. Artyom heeft bijvoorbeeld nauwelijks vuurgevechten. Het is zo lang geleden maar ik dacht dat er ook meer personages in zaten. De games volgen globaal wel het verhaal uit de boeken, zeg maar de hoofdlijn. Dit geldt voor Metro 2033 en het gelijknamige boek. Het vervolgboek Metro 2034 heb ik niet gelezen. Wel Last Light gespeeld uiteraard. Ik weet ook niet zeker in hoeverre deze overeenkomt met Last Light of dat deze meer is gebaseerd op Metro 2035.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 22:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

Anoniem: 238040 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:54:
[...]

De boeken zijn veel minder actie georiënteerd en gaan veel dieper in op personages. Artyom heeft bijvoorbeeld nauwelijks vuurgevechten. Het is zo lang geleden maar ik dacht dat er ook meer personages in zaten. De games volgen globaal wel het verhaal uit de boeken, zeg maar de hoofdlijn. Dit geldt voor Metro 2033 en het gelijknamige boek. Het vervolgboek Metro 2034 heb ik niet gelezen. Wel Last Light gespeeld uiteraard. Ik weet ook niet zeker in hoeverre deze overeenkomt met Last Light of dat deze meer is gebaseerd op Metro 2035.
Metro 2033 boek en de game complimenteren elkaar goed, inderdaad wordt er meer geschoten in de game maar dat is wel logisch (anders is het geen FPS meer). Het verhaal en de dingen die Artyom meemaakt komen goed overeen in ieder geval.

Metro 2034 is een heel ander boek en volgt niet Artyom. Metro 2035 is het verhaal van Last Light.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
superwashandje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:53:
[...]

ik pik deze er even uit :P wat vond je van titanfall2? ik heb deze nog niet gespeeld (pas als ie op steam uit komt waarschijnlijk) maar ik vond titanfall 2 SP erg leuk en ook erg gelikt spelen. ondanks dat het een totaal ander genre is: speelt dit beter?
De Titanfall 2 Singleplayer is extreem goed! Maar erg lastig of eigenlijk niet te vergelijken, de movement mechanics van TF2 is wat mij betreft dé ster van de game, het speelt gewoon zo lekker weg met een degelijk verhaal in heerlijke levels die veel opties bieden. Metro Exodus speelt absoluut niet beter wat dat betreft.

Metro is meer een verhalende game met survival elementen waar, zoals ik wel vaker roep de typisch Slavische sfeer de hoofdrol speelt; lekker ruw, grauw en hard. Het ziet er schitterend uit maar speelt absoluut niet zo gelikt als TF2 qua controls en gaat veel trager. Dat is ook inherent aan het feit dat je veel kwetsbaarder bent en de resources schaars met her en der wat morele keuzes. Qua verhaal vind ik Metro veeel beter dan Titanfall 2, ook al is het sec gezien ook wel redelijk cliché maar het werkt gewoon goed imho.
Vrijdag schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Vallen die tussen Lastlight en Exodus in? Staan ze los van de spellen oid? Ik vind de setting echt erg gaaf en vraag me af of er een speciale/chronoligische volgorde is waarin ik het beste kan spelen/lezen.

Bijvoorbeeld de Matrix kan je het beste kijken door eerst deel 1, dan de Animatrix en dan deel 2 en 3 te kijken.
Metro 2033 is het originele boek, dat verhaal volgt de game Metro 2033 ook vrijwel op de letter, maar het boek is meer thriller en de game is meer shooter.

Metro 2034 speelt zich 1 jaar later af en verteld een verhaal vanuit een ander perspectief (andere hoofdpersonen, Metro stations (wat in feite allemaal aparte steden zijn in het universum met aparte facties) ook al zijn er bekende characters.

De game Last Light speelt zich er een beetje tussendoor en tegelijkertijd af, dat verhaal is meer "geïnspireerd op" en geschreven door dezelfde schrijver.

Metro 2035 het boek breid het verhaal van Last Light uit en verdiept het verder. Maar die moet ik zelf nog in een officiële vertaling lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Ik vraag me af of je de vorige games wel hebt gespeeld dan. Het lijkt er niet op.

Wil je serieus een trage post apocalyptische survival shooter hebben die voelt als Apex Legends? Dan was de game en de complete feeling echt totaal verneukt geweest. Niks mis mee dus geen offence, maar zo te zien kun je het beter bij de Call of Duties houden.

Prima als ze de movement hier en daar fine tunen bij een eventuele patch, maar ik hoop van harte dat het zwaar en log blijft aanvoelen.
Sorry, je begrijpt me verkeerd.

Het heeft niks te maken met gogogo snel zijn. Het was enkel een voorbeeld over de soepelheid van de besturing tussen twee spellen die te vergelijken zijn. (PUBG & Apex).

Het maakt mij niet uit dat een spel traag is als de controls maar fijn zijn. Neem bijvoorbeeld Kingdom Come Deliverance, veel mensen vonden de controls hier ook sloom en log van maar hier stoorde ik me er juist totaal niet aan en vond de controls prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
superwashandje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Vermakelijke game maar ik vind Metro (dat geldt voor alle Metro's overigens) veel vetter. Veel meer die Half-Life vibe.
Sileh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:18:
[...]

Sorry, je begrijpt me verkeerd.

Het heeft niks te maken met gogogo snel zijn. Het was enkel een voorbeeld over de soepelheid van de besturing tussen twee spellen die te vergelijken zijn. (PUBG & Apex).

Het maakt mij niet uit dat een spel traag is als de controls maar fijn zijn. Neem bijvoorbeeld Kingdom Come Deliverance, veel mensen vonden de controls hier ook sloom en log van maar hier stoorde ik me er juist totaal niet aan en vond de controls prima.
Dan is het gewoon niets voor jou denk ik dan. Ik heb geen enkele moeite met de controls en ik ben echt een azijnzeiker als het daarom gaat. Ik heb zelfs hele goede games aan de kant gegooid vanwege de controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:21:
Dan is het gewoon niets voor jou denk ik dan. Ik heb geen enkele moeite met de controls en ik ben echt een azijnzeiker als het daarom gaat. Ik heb zelfs hele goede games aan de kant gegooid vanwege de controls.
Hier ben ik ook bang voor :(

Op papier is dit echt een spel voor mij maar als ik eenmaal speel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:21:
[...]

Vermakelijke game maar ik vind Metro (dat geldt voor alle Metro's overigens) veel vetter. Veel meer die Half-Life vibe.

[...]

Ik kom er niet in. Kan er niet echt de vinger op leggen maar ik mis een beetje het beklemmende van de eerdere delen. Het verhaal is het voor mij net niet. Eerste delen was je vooral aangewezen op jezelf en nu ben je ineens met een lam groepje onderweg.

Je eigen werkbank bij je hebben en in the fly wapens modden vind ik niet nodig. Eerder moest je je redden met je gemaakte keuzes of kon je nog iets bijsturen met een gevonden wapen.

Maar de sfeer is voor mij niet echt Metro.

Zal vast aan mij liggen maar ik ben weer verder gegaan met xcom 2. Zal het nog wel afmaken of weer opnieuw beginnen waarschijnlijk, maar ik mis iets. Ik heb iig meer plezier beleeft aan de redux delen een paar weken geleden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik snap je @Flagg. Naar mijn mening is de redux collectie ook beter dan Exodus. Ik heb genoten, maar ondertussen alweer verkocht. Het verhaal is een stuk magerder dan de voorgaande delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Weet iemand toevallig waarom er een vraagteken staat bij een demonen nest in Caspian, gaat het o meen side mission, ik kan er overigens helemaal niets bijzonders vinden zoals upgrade of wapen.

Het gaat om deze plek.
[YouTube: Metro: Exodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:55
The Inquisitor schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:52:
[...]

Waarop persoon A dan totaal niet reageert? Zulke gesprekken maak ik nooit mee in het echt .P
ach hier is het niet anders hoor , antwoord krijgen zo wel mondeling of via mail is bij mij echt uitzonderlijk
ik heb hier al meer dan 100 mailtjes naar diverse bedrijven en mijn eigen werkgever waar nooit antwoord op gekomen is zelf bij herhaaldelijk de vraag stellen word er geen antwoord op gegeven . dus voor mij is het niet vreemd dat je geen antwoord krijgt ..
Ik sta vaak vreemd te kijken als je wel eens antwoord krijgt :X
maar goed dat is een andere discussie

maar nu even terug naar het spel , ik zit even vast in het stukje bij die eerste ontsnapping dat je door die basis heen moet dus het gedeelte waar je de gasmasker voor het eerst op moet doen .....

maar ik kom hier niet door heen ( het stukje nadat je het licht uit gezet heb

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
ravw schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:58:
[...]

ach hier is het niet anders hoor , antwoord krijgen zo wel mondeling of via mail is bij mij echt uitzonderlijk
ik heb hier al meer dan 100 mailtjes naar diverse bedrijven en mijn eigen werkgever waar nooit antwoord op gekomen is zelf bij herhaaldelijk de vraag stellen word er geen antwoord op gegeven . dus voor mij is het niet vreemd dat je geen antwoord krijgt ..
Ik sta vaak vreemd te kijken als je wel eens antwoord krijgt :X
maar goed dat is een andere discussie

maar nu even terug naar het spel , ik zit even vast in het stukje bij die eerste ontsnapping dat je door die basis heen moet dus het gedeelte waar je de gasmasker voor het eerst op moet doen .....

maar ik kom hier niet door heen ( het stukje nadat je het licht uit gezet heb
Helemaal recht van het gebied kun je het hele stuk stealth spelen en de vijand neer slaan in de toren, naar beneden klimmen en dan door een gat kruipen in de muur van het gebouw waar je moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Een van de beste shooters die ik in jaren gespeeld heb. Heerlijk om met een silent revolver 4x zoom door het spel te gaan. Alleen de AI is vaak zodanig krom dat het wel wat invloed heeft op de immersie.

Wel jammer dat het eerste deel van het spel goed te spelen was op Ultra, maar sinds Caspian desert moet ik op High draaien om FPS drops te voorkomen. Op een Vega 56.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik kwam de Dark one tegen. Ik mis de hulp van de Dark one wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 11:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb het spel net uitgespeeld. Echt prachtig :)
Moet eerlijk bekennen dat ik af en toe ook wel even zoiets had van "tja, dit is het ook net niet..".

Met name de Engelse voice acting die af en toe (en vooral van bepaalde personen) bedroevend slecht is, en hoewel het spel Metro heet vond ik de stukken bovengronds aangenamer dan het bekrompen ondergrondse.
Ligt misschien ook aan mijn antieke (27" IPS maar de helderheid laat te wensen over) monitoren maar ik vond het vervelend steeds bijna geen steek te kunnen zien.

Maar goed, verder echt een topspel. Paar kleine bugs hier en daar maar niks ernstigs. 1x een crash gehad.
Overigens alles op ultra met een i7 6700K en GTX1080 op 1080P, alleen Hairworks uit. Kaart heeft denk ik 25% van de tijd op volle toeren moeten lopen maar de rest had hij genoeg puf over, heb geen enkele hapering ervaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Kuusj op 26-02-2019 21:08 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Hairwork kun je gewoon aanlaten heeft nauwlijks infloed op de performance maar maakt de beestjes wel heel wat mooier om te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Gekke Jantje op 27-02-2019 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Toch bizar. Dit is de zoveelste SP game die constant negatieve reviews krijgt of wordt afgebroken.

Dishonored 2, Prey, Kingdom Come Deliverance, Exodus.... noem maar op.

Persoonlijk vind/vond ik al die games stuk voor stuk PRACHTIG en ervaar zelden tot nooit bugs of problemen. Zelfs in niet in Kingdom Come: Deliverance (ahja, game is misschien 2 keer gecrasht op 100+ uur, no biggie)

Dusja, nu met Metro, ben ik toch echt onder de indruk, de sfeer zit goed. Het eerste uur (of 2) was ruk, maar eenmaal in de eerste (semi) open world hub (en met russische voices) ... welja ik vind het prachtig.

Ik zal ook niet beweren dat deze games perfect zijn he, helemaal niet. Zo heeft Metro af en toe framedrops als er rook of mist op mijn beeldscherm komt ... maar ik heb toch echt het gevoel dat vele mensen bepaalde games helemaal afbreken voor hun plezier ... frustreert me eigenlijk wel een beetje.

Volgens mij kennen deze mensen hun eigen smaak niet. Ik weet bvb dat ik niet warm zal worden van Fortnite of Apex ... meestal probeer ik die games ook eens en valt het me tegen, maar dan ga ik toch echt geen review nalaten met "boring shit" of zo....

Mensen beseffen ook niet dat je dikwijls zelf tijd moet investeren in iets, je moet het soms zélf leuk maken, bvb door het spel te leren kénnen. Een goed voorbeeld is bvb toen ik met handen en voeten probeerde uit te leggen aan iemand hoe een game als Diablo pas leuk wordt als je de synergie/mogelijkeden van de gear/sets/classes/builds begint te begirjpen. Indien je dit niet snapt, ja dan is het inderdaad "boring shit" en doe je "telkens hetzelfde".... Gelukkig snapte hij het tot mijn verbazing plots wel, en heeft ondertussen ook een paar honderd uur in de game.

Ahja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak, maar ik word een beetje moe van de negativiteit in gamesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:48
SideShow schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:27:
Ahja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak, maar ik word een beetje moe van de negativiteit in gamesland.
Maken een aantal developers en publishers het echt zelf naar, want slechte kwaliteits controle en spelen te vroeg uitbrengen ligt echt niet aan de consument.

Het is al jaren steeds slechter geworden en nu zijn we op een punt beland dat mensen niet meer alles slikken of als een fanboy developers blijven verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-06 14:09
Gekke Jantje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 06:22:
Hairwork kun je gewoon aanlaten heeft nauwlijks infloed op de performance maar maakt de beestjes wel heel wat mooier om te zien.
Afbeeldingslocatie: https://news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/metro_04.jpg

prachtig kopje :P

en ik denk inderdaad dat SP spellen redelijk kritish worden beoordeeld de laatste tijd maar dan ook weer de algemene kwaliteit is ook sterk achteruit gegaan bij alle spellen dus mensen lopen al wat op hun tenen.

nu snap ik sowieso niet waarom dit met multiplayer spellen of nog erger BR spellen word vergeleken. bijvoorbeeld de gunplay is vaak een stuk makkelijker in dit soort spellen met een makkelijker voorspelbare recoil en geen onderhoud o.i.d want de uitdaging hoeft daar niet te liggen je hebt al andere spelers voor uitdaging. SP word je door alles in je omgeving uitgedaagd om het spel interessant te houden.

ik baalde een beetje dat de open wereld delen niet super lang en uitgebreid waren maar dan ook weer het is van oude een shooter dus is alles al mooi meegenomen misschien een volgend deel wat een volledige open world RPG is.

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Een van de meest irritante bugs is dat custom controls borked zijn. Ik merkte dat ik bijvoorbeeld mijn wapens niet kon schoonmaken, en bij het instellen van bepaalde toetsen voor acties toch "N/D" bleef krijgen. Als ik reset naar default werkt alles goed. Die standaard controls zijn voor een RDFG-user als ik (lekker veel extra toetsen onder handbereik) vreselijk..

Heb ook gehad dat ik zeer rustig wachtte en ineens gespot werd terwijl ik in niemands line of sight zat. Bewegen blijft ook nog wat houterig. Maar ja dat verhaal en de sfeer he..plus de mooie plaatjes :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• jaaoie17
  • Laatst online: 17-06 10:01
Ben nog niet echt ver in de game. Ik zie zon skull-icoon en die heb ik volgens mij helemaal gedaan. Moet dat icoontje dan niet verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
jaaoie17 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:53:
Ben nog niet echt ver in de game. Ik zie zon skull-icoon en die heb ik volgens mij helemaal gedaan. Moet dat icoontje dan niet verdwijnen?
Dat zijn plekken op de map waar je als het goed is bent geweest. Veel plekken met vraagtekens zijn ook onzinnig. Vaak is er niets te vinden, soms zitten er wel monsters maar meestal niet. In het begin dacht ik dat er een wapen upgrade lag of dat het een sidemissie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Gekke Jantje schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:59:
[...]

Dat zijn plekker op de map waar je als het goed is bent geweest. Veel plekken met vraagtekens zijn ook onzinnig. Vaak is er niets te vinden, soms zitten er wel monsters maar meestal niet. In het begin dacht ik dat er een wapen upgrade lag of dat het een sidemissie was.
Dat klopt niet helemaal dat alle vraagtekens onzinnig zijn. De vraagtekens met een stralingsicoon of monster geven aan dat er "gevaar" is, maar daar is altijd wat te vinden (resources), zelfs een verborgen upgrade bij de meeste. En die icoontjes verdwijnen inderdaad niet, dus je weet niet of je alles gehad hebt. Wat ik persoonlijk wel gaaf vind voor de immersie.

Ik vind dat de game pas echt tot z'n recht komt als je minimaal op hardcore speelt. Dan moet je veel meer resource management doen en kun je niet even zo door de map heen beuken. Op zoek naar resources en upgrades bij de "vraagtekens" worden dan ook crucialer. Er was zelfs een upgrade op de map die ik bij een tweede bezoek pas had gevonden, vrij ver weg van de verwachte centrale plek van dat icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Begin volgende week komt er een patch voor de console versies die o.a. de besturing zou moeten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
ReddishRat schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Dat klopt niet helemaal dat alle vraagtekens onzinnig zijn. De vraagtekens met een stralingsicoon of monster geven aan dat er "gevaar" is, maar daar is altijd wat te vinden (resources), zelfs een verborgen upgrade bij de meeste. En die icoontjes verdwijnen inderdaad niet, dus je weet niet of je alles gehad hebt. Wat ik persoonlijk wel gaaf vind voor de immersie.

Ik vind dat de game pas echt tot z'n recht komt als je minimaal op hardcore speelt. Dan moet je veel meer resource management doen en kun je niet even zo door de map heen beuken. Op zoek naar resources en upgrades bij de "vraagtekens" worden dan ook crucialer. Er was zelfs een upgrade op de map die ik bij een tweede bezoek pas had gevonden, vrij ver weg van de verwachte centrale plek van dat icoon.
Ik heb me een uren lam gezocht bij de meeste vraagtekens en daar valt echt niets te vinden in Caspian. Ga maar eens zoeken daar bij de demon nest waar een vraag teken staat. Enige wat er gebeurt is dat het vraagteken verdwijnt als je in de buurt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
2Dutch schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:45:
Een van de meest irritante bugs is dat custom controls borked zijn. Ik merkte dat ik bijvoorbeeld mijn wapens niet kon schoonmaken, en bij het instellen van bepaalde toetsen voor acties toch "N/D" bleef krijgen. Als ik reset naar default werkt alles goed. Die standaard controls zijn voor een RDFG-user als ik (lekker veel extra toetsen onder handbereik) vreselijk..

Heb ook gehad dat ik zeer rustig wachtte en ineens gespot werd terwijl ik in niemands line of sight zat. Bewegen blijft ook nog wat houterig. Maar ja dat verhaal en de sfeer he..plus de mooie plaatjes :P
ESDF hier, weet er alles van. :)

Kwam er ook halverwege het spel achter dat je met F de wapens schoon kan maken, ook al heb je die gerebind, verder daarna nergens echt meer over gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:53:

ESDF hier, weet er alles van. :)

Kwam er ook halverwege het spel achter dat je met F de wapens schoon kan maken, ook al heb je die gerebind, verder daarna nergens echt meer over gevallen.
Pfew, I am not alone ;) Het is wisselvallig ook, want de ene keer kan ik die Tahir wel gewoon met reload+muisknop van meer druk voorzien, en dan ineens niet meer. Echt zeer irritant want het is een kek wapen :) Thanks voor de tip over F, dat werkt voor acties als cleanen maar ook dismantelen, 1 ergernis minder ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 02-03-2019 15:44 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
2Dutch schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Pfew, I am not alone ;) Het is wisselvallig ook, want de ene keer kan ik die Tahir wel gewoon met reload+muisknop van meer druk voorzien, en dan ineens niet meer. Echt zeer irritant want het is een kek wapen :) Thanks voor de tip over F, dat werkt, 1 ergernis minder ;)
O, en eenmaal in de trein 'opstaan' is ook een uitdaging want ook daar is WASD deels hardcoded, vooral de D. Dat is een kwestie van alle knoppen spammen en hopen dat je op een gegeven moment opstaat, wordt je vanzelf handig in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-06 19:39
Hoe komen jullie aan al die vraagtekentjes? Zal vast een stomme vraag zijn, helemaal voor iemand die met zijn 3e run bezig is, :P maar ik krijg maar ongeveer de helft? Echt alleen de missies.
En schoonmaken, zonder workbench bedoelen jullie dan? Dat is ook nieuws voor mij.

Prima game, maar de uitleg had toch wel wat beter gemogen. Zo heb ik ook in het begin een tijdje geklooid met mijn gasmasker, zat een gat in. Paar keer dood gegaan voordat ik er achter kwam dat je hem dicht kan maken met een stukje tape.
Voice acting is niet geweldig, en wat bugs. Maar buiten dat heb ik alleen maar goede dingen te zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 01-03-2019 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:07:
Hoe komen jullie aan al die vraagtekentjes? Zal vast een stomme vraag zijn, helemaal voor iemand die met zijn 3e run bezig is, :P maar ik krijg maar ongeveer de helft? Echt alleen de missies.
En schoonmaken, zonder workbench bedoelen jullie dan? Dat is ook nieuws voor mij.

Prima game, maar de uitleg had toch wel wat beter gemogen. Zo heb ik ook in het begin een tijdje geklooid met mijn gasmasker, zat een gat in. Paar keer dood gegaan voordat ik er achter kwam dat je hem dicht kan maken met een stukje tape.
Voice acting is niet geweldig, en wat bugs. Maar buiten dat heb ik alleen maar goede dingen te zeggen.
Volgens mij krijg je die vraagtekens als je hetzij iets spot met de verrekijker hetzij informatie krijgt (of afluistert) van een NPC over die locatie of wat er te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb mij kostelijk vermaakt, vet spel....maar toch wat teleurgesteld omdat ik dit spel ervaren heb als veel te kort.

Kan ook aan mij liggen omdat ik zwaar geconcentreerd (Geen besef van tijd) van doel naar doel ben gegaan, ook al heb ik wel een paar side missies gedaan.

Maar niet getreurd, ga opnieuw beginnen en wat meer exploreren... :)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik heb Metro Exodus vandaag ook uitgespeeld en ik had het goede einde. Ik heb alle upgrades, postcards en diary's. Was weer een leuke Metro ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ik was er na drie dagen al uit, voelde aan als een teleurstelling maar goed, vandaag weer begonnen met veel goesting maar kreeg al gelijk een dompertje, het allereerste monster die ik tegenkwam in de riolen en kilde, kreeg opeens "bugged" haar...had ik de vorige keer niet.

Een deel van zijn haar werd opeens zeer lang en reikte tot aan het plafond en achtervolgde mij zelfs.... :?

Zal straks nog eens proberen.

PS: Terug begonnen en alles terug in orde nu...genieten weer.. :9

[ Voor 8% gewijzigd door hosee op 02-03-2019 15:09 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik vind het wel erg wennen dat je nu X moet inhouden wanneer je de kasten wil doorzoeken..
Dat is een van dingen wat de gameplay trager maakt in dit laatste deel.

[ Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 04-03-2019 22:56 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik wacht wel op de update, vind hem momenteel niet fijn spelen vergeleken met de vorige delen. mij te traag. net of de ps pro er moeie mee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

nnndoh schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:48:
Ik wacht wel op de update, vind hem momenteel niet fijn spelen vergeleken met de vorige delen. mij te traag. net of de ps pro er moeie mee heeft
Gameplay traag of de sensitivity? Dat laatste vond ik ook namelijk, en had alles op max gezet op de Ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
misschien dat ook eens proberen, hoop da ze snel me een patch komen ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
hosee schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:27:
Heb mij kostelijk vermaakt, vet spel....maar toch wat teleurgesteld omdat ik dit spel ervaren heb als veel te kort.

Kan ook aan mij liggen omdat ik zwaar geconcentreerd (Geen besef van tijd) van doel naar doel ben gegaan, ook al heb ik wel een paar side missies gedaan.

Maar niet getreurd, ga opnieuw beginnen en wat meer exploreren... :)
Ja, ik vond hem ook veel te kort. Ik heb pas nog Metro 2033 en Last Light uitgespeeld en ik heb toch het gevoel dat die veel langer waren. Ondanks dat ik wel echt alle sidemissies in Exodus heb gedaan. Wel vind ik het verhaal goed en de graphics absoluut prachtig.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:17:
Metro 2035 het boek breid het verhaal van Last Light uit en verdiept het verder. Maar die moet ik zelf nog in een officiële vertaling lezen. :)
Exodus is heel licht geinspireerd op het boek Metro 2035. Ik heb het pas nog gelezen.

Met name het begin van Exodus komt voor in het midden van Metro 2035 (zonder spoilers te geven). Dat is eigenlijk het enige dat overeen komt. Aan het eind van 2035 begint verder een reis die je in Exodus ook maakt maar dan anders.

Het boek 2035 is verder heel veel donkerder qua thema's, gaat veel meer over de bespeling van de bevolking door duistere machten en de futiliteit van het hiertegen optreden. De bekende karakters komen ook heel anders uit de verf
spoiler:
Miller is bijvoorbeeld een enorme lul in het boek en Anna/Anya is behoorlijk pissig op Artyom
En het borduurt meer voort op de karakters die in het boek 2034 maar niet in de games voorkomen. Niettemin zeker lezenswaard hoor, maar aangezien de game zegt 'inspired by Metro 2035' vind ik dit nogal een overstatement :)

[ Voor 48% gewijzigd door GekkePrutser op 04-03-2019 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Console patches zijn nu live als het goed is.

https://www.metrothegame.com/news/console-patch-notes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 10:05
Meer mensen het idee dat exploren amper wordt beloond? Ik ben bergen aan kogels kwijt aan irritante enemies zonder loot, en vind vervolgens 2 loze itempjes, keer op keer. Het maakt het exploren imo wat nutteloos en overbodig, aangezien ik veel meer kwijt dan rijk ben. Wat overigens enorm sonde is van de spelwereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
swoutr schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:24:
Meer mensen het idee dat exploren amper wordt beloond? Ik ben bergen aan kogels kwijt aan irritante enemies zonder loot, en vind vervolgens 2 loze itempjes, keer op keer. Het maakt het exploren imo wat nutteloos en overbodig, aangezien ik veel meer kwijt dan rijk ben. Wat overigens enorm sonde is van de spelwereld.
Valt wel mee toch? Elke serieuze lokatie heeft wel een of ander item. Suit upgrade, wapen upgrades..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Is er al iemand door de gesloten deur gekomen in de church van de clustlists? ( begin van de game ). Krijg het namelijk niet voor elkaar en zie ook geen slot hangen, ben al dagen aan het rondzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rd7Rh7N/20190302-195348.jpg

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Volgens mij kan je gewoon niet overal achter die deuren komen. Daar kon ik ook geen weg naar binnen vinden.
Kan me later ook nog een plek herinneren waar ik ook geen weg naar binnen kon vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door WEBGAMING op 04-03-2019 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geen last van. Altijd wel wat nuttigs te vinden.

@G_Dragon Kun je niet in voor zover ik weet. Niet alles is toegankelijk. Er zijn ook voertuigen met een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Er kwamen ook bpg DLC uit.voor dit spel mischien heeft het daarmee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Evert134 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:58:
Er kwamen ook bpg DLC uit.voor dit spel mischien heeft het daarmee te maken
Wat is bpg DLC en wat heeft daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:16:
[...]

@G_Dragon Kun je niet in voor zover ik weet. Niet alles is toegankelijk. Er zijn ook voertuigen met een slotje.
Ah thanks, want ben al sinds zondag aan het rondzoeken hoe ik in die ruimte kom.
Vind het zielig om die mensen achter te laten, maar heb zo te lezen geen keus.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
bram1984 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:21:
[...]

Wat is bpg DLC en wat heeft daarmee te maken?
Oh ik bedoelde nog* maar mijn worstevingers zijn vrij groot op mijn mobiel toetsenbord.

Mischien dat een DLC gebruik maakt van de autos of eventueel deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Evert134 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Oh ik bedoelde nog* maar mijn worstevingers zijn vrij groot op mijn mobiel toetsenbord.

Mischien dat een DLC gebruik maakt van de autos of eventueel deuren?
Lijkt me vrij sterk dat de DLC je weer in exact dezelfde gebieden dropt alleen om een paar gesloten deuren en voertuigen te openen. Dat zou wel heel lui zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
GekkePrutser schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:47:
Exodus is heel licht geinspireerd op het boek Metro 2035. Ik heb het pas nog gelezen.

Met name het begin van Exodus komt voor in het midden van Metro 2035 (zonder spoilers te geven). Dat is eigenlijk het enige dat overeen komt. Aan het eind van 2035 begint verder een reis die je in Exodus ook maakt maar dan anders.

Het boek 2035 is verder heel veel donkerder qua thema's, gaat veel meer over de bespeling van de bevolking door duistere machten en de futiliteit van het hiertegen optreden. De bekende karakters komen ook heel anders uit de verf
spoiler:
Miller is bijvoorbeeld een enorme lul in het boek en Anna/Anya is behoorlijk pissig op Artyom
En het borduurt meer voort op de karakters die in het boek 2034 maar niet in de games voorkomen. Niettemin zeker lezenswaard hoor, maar aangezien de game zegt 'inspired by Metro 2035' vind ik dit nogal een overstatement :)
Ik heb het boek besteld, nu nog even de tijd maken hem te lezen, ben erg benieuwd!
bram1984 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:34:
[...]
Lijkt me vrij sterk dat de DLC je weer in exact dezelfde gebieden dropt alleen om een paar gesloten deuren en voertuigen te openen. Dat zou wel heel lui zijn.
Haha nee niet voor die paar gesloten deuren, maar er wordt in het (goede) einde wel de weg vrij gemaakt om niet alleen nieuwe maar ook bestaande gebieden te bezoeken.

DLC kan me niet snel genoeg komen! De verkoopcijfers van Metro Exodus in Engeland zijn erg goed en de lokale Gamemania hier kon de games niet aanslepen bij de release, dat vertaald zich hopelijk in snel meer Metro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik denk dat het van de auto's wel duidelijk is waarom die het niet doen... Ze hebben maar 1 auto speelbaar gemaakt. Van de anderen hadden ze dan ook het interieur, rij-eigenschappen, dashboard enzo veel meer moeten modelleren. De roeiboten in Volga zijn niet voor niets allemaal hetzelfde maar de auto's / quads die je in Caspian ziet zijn allemaal verschillend. Volgens mij moet je ze gewoon zien als extra 'scenery', en ook geven ze een beetje aan wat gebeurt in de spelwereld, bijvoorbeeld in het begin staan ze allemaal bij de vuurtoren als die aangevallen wordt.

Het is wel jammer dat je ze niet kan pakken als je eigen auto aan de andere kant van de map staat, maar het is gewoon geen GTA 8)

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 05-03-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bram1984 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:16:
Geen last van. Altijd wel wat nuttigs te vinden.

Ik gooi zoveel mogelijk met messen, leuk en bespaart ammo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
GekkePrutser schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:47:
Ik denk dat het van de auto's wel duidelijk is waarom die het niet doen... Ze hebben maar 1 auto speelbaar gemaakt. Van de anderen hadden ze dan ook het interieur, rij-eigenschappen, dashboard enzo veel meer moeten modelleren. De roeiboten in Volga zijn niet voor niets allemaal hetzelfde maar de auto's / quads die je in Caspian ziet zijn allemaal verschillend. Volgens mij moet je ze gewoon zien als extra 'scenery', en ook geven ze een beetje aan wat gebeurt in de spelwereld, bijvoorbeeld in het begin staan ze allemaal bij de vuurtoren als die aangevallen wordt.

Het is wel jammer dat je ze niet kan pakken als je eigen auto aan de andere kant van de map staat, maar het is gewoon geen GTA 8)
Dan blijft het raar dat er een prompt verschijnt voor het feit dat auto's gesloten zijn. Nergens goed voor in principe.
2Dutch schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:01:
[...]

Ik gooi zoveel mogelijk met messen, leuk en bespaart ammo :P
Ik weet niet zo goed wat dat met mijn reactie te maken heeft, maar ammo bespaart het zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bram1984 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:31:
Ik weet niet zo goed wat dat met mijn reactie te maken heeft, maar ammo bespaart het zeker. :)
Ik klik scheef: my bad.. was bedoeld als reactie op:
Ik kijk wel rond voor de leuke upgraded gear, zoals betere gasmaskers en armorvesten. Je kijkt er soms wel snel overheen, dus lamp aan en ogen open ;)

Overigens is dit spel het meest onstabiele spel dat ik de afgelopen jaren gespeeld heb. Niet dat het elke 4 minuten crasht, maar:
- loop random rond in nieuwe omgeving..hanger..met pijn en moeite de boel omleggen via taakbeheer
- laat game ff aan staan want ik ga even wat eten..na 30min geen beweging meer in te krijgen

Krijg je bij herstarten wel de vraag om safe mode (no thx weet dat de game gewoon normaal kan draaien), en die error reports moet je zelf weer los ergens heengooien ofzo? Dat werkt natuurlijk niet, automatisch doorseinen en niet de gebruiker door hoepels laten springen :)

Begrijp me niet verkeerd, het is geen vervelend of naar spel, maar ik had er toch meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Previous launch was unsuccessful.
No it wasn't. :P The launch was fine, the shutdown was unsuccessful.

Ik heb geen echte vastlopers, alleen al 2x op dezelfde plek als je in een bootje stapt. Maar het valt echt wel mee.

Vind het wel vervelend dat je lastig kan alt+tab, dan loopt hij bij mij snel vast, en dan loopt hij zo vast dat je niet in het taakbeheer kan komen, en je moet uitloggen. Wel irritant als je even het volume wil aanpassen, omdat de knoppen op het toetsenbord ook niet werken.

Vind het ook wel jammer dat er geen aanpasbare moeilijkheidsgraad meer is. In de voorgaande delen, of de redux in ieder geval, kon je alles aanpassen.
Voor zo ver ik kan zien is dat niet meer. Ik wil hem graag moeilijker hebben, maar zonder dat ik veel minder spullen vind. Het word vooral lastig op het inventory management punt, daar ben ik niet zo gek op.
Het vies worden van wapens mag ook wel een kleine aanpassing hebben wat mij betreft. Revolver blijft prima werken, ook al is hij ontzettend vies. Kalash loopt al vast bij 2-3 streepjes vies.
Een revolver is niet kapot te krijgen, daar niet van, maar een AK is ook niet kapot te krijgen. ;)

Voor iedereen die fps dips heeft in windows 10, compatability mode op win 8 zetten scheelde bij mij een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 19:05
Persoonlijk geen vastlopers gehad (Windows 7). Alt+tab ook geen probleem, en inderdaad noodzakelijk om het volume in te stellen: ik snap niet waarom er doelbewust (?) voor gekozen is om globale volume keys te blokkeren als feature. Eerste game uit honderden waarin ik dit zie. Anyway, niet zo heel erg, wel irritant.

Game uitgespeeld inmiddels met 21 uur op de teller. De laatste map vond ik sommige stukken echt he-le-maal niks, de rest was top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 17-06 10:01
Ik heb wel geregeld crashes. Kan binnen 5 min zijn, maar kan ook binnenpaar uur zijn. Dan komt er ook zon bug tracker scherm van de epic launcher. Ik speel wel in dx12 mode. Ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:40
Inmiddels uitgespeeld. Geen enkele crash gehad. Best een lekkere game en het ziet er werkelijk prachtig uit op de pc.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 09-03-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
Speel deze game op de pc in resolutie 3440-1440 met een rtx 2080 ti. Nu kan ik bij video instellingen alleen RTX On en Off zetten. Dan zet die automatisch ook DLSS aan. Andere opties heb ik niet. Volgens mij staat ray tracing dan niet aan.

Iemand enig idee hoe dat zit ? Of kan ray tracing alleen op 4k resolutie ofzo? Lijkt me vreemd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
RTX = Raytracing :)

Volgens mij doet hij de DLSS standaard aan omdat het anders te traag wordt.

PS: Ik weet niet of je het al wist maar deze game gebruikt de raytracing alleen voor de belichting, niet voor reflecties. Dus als je wil zien of het aan staat moet je daarop letten.

Zie hier wat voorbeelden: https://arstechnica.com/g...in-the-pc-ray-tracing-era

[ Voor 66% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2019 21:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hier ook al even uitgespeeld. Top shooter, voorlopig mijn goty.
Dit soort games laat me zin krijgen om een 2080ti te kopen. That's a good thing right ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Nvidia: Ja, dat is hartstikke goed!

Je bankrekening: ;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
GekkePrutser schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:41:
RTX = Raytracing :)

Volgens mij doet hij de DLSS standaard aan omdat het anders te traag wordt.

PS: Ik weet niet of je het al wist maar deze game gebruikt de raytracing alleen voor de belichting, niet voor reflecties. Dus als je wil zien of het aan staat moet je daarop letten.

Zie hier wat voorbeelden: https://arstechnica.com/g...in-the-pc-ray-tracing-era
Ja maar als je zoekt op raytracing metro exodus zie je dat ze een apart veldje selecteren raytracing on. Dit zie ik niet bij mij?

DLSS mag van mij uit. Is toch downgrade van de grapichs. En kom nu nog niet onder de 95fps dus er is nog ruimte voor verbetering.

[ Voor 8% gewijzigd door k1978 op 17-03-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Voor wat het waard is... Eén ding is zeker, als je systeem overklocked is en stabiel lijkt te zijn zal Exodus je met de feiten op de neus drukken indien dat maar voor 99% blijkt te zijn" ...als je denkt van dit is een lekkere cpu of ram overklok om eventueel Exodus met hogere framerates te spelen kun je te kort komen want Exodus laat zien dat alles 100% moet kloppen anders krijg je gegarandeerd een dikke freeze...Vooral tijdens het begin van de game in Moscow, als je wordt belaagd door die overbemeten mutant ratten en tijdens je redding ervan...

Gewoon ff ter info... :)

[ Voor 24% gewijzigd door hosee op 25-03-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
New game plus en ranger mode update en enkele verbeteringen.
https://wccftech-com.cdn....exodus-update-released%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
hosee schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 01:00:
Voor wat het waard is... Eén ding is zeker, als je systeem overklocked is en stabiel lijkt te zijn zal Exodus je met de feiten op de neus drukken indien dat maar voor 99% blijkt te zijn" ...als je denkt van dit is een lekkere cpu of ram overklok om eventueel Exodus met hogere framerates te spelen kun je te kort komen want Exodus laat zien dat alles 100% moet kloppen anders krijg je gegarandeerd een dikke freeze...Vooral tijdens het begin van de game in Moscow, als je wordt belaagd door die overbemeten mutant ratten en tijdens je redding ervan...

Gewoon ff ter info... :)
Dat begin als je de deur opent was een dx12 bug als de pc totaal vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Klopt, soms bij de deur openen soms net iets daarvoor en soms als ze je willen oprapen.

Paar dagen geleden terug herbegonnen en heb ik na een poging of 6-7 mijn geheugen timings wat lager gezet en toen ging het goed.

Natuurlijk kan dat een toevalstreffer geweest zijn, nu je aanhaalt dat het een DX12 fout is..mmmh...dus als het goed is, is die specifieke bug hersteld met deze nieuwe update.

Zal ik nog eens een keer moeten testen, bedankt voor de link. ;)

PS:
Geheugen van cl 16-18-18 teruggezet naar cl 16-16-16 en na twee tests geen freezes meer dus lijkt opgelost met deze nieuwe update, mooi!! :)

[ Voor 26% gewijzigd door hosee op 28-03-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Hoop echt dat er een DLC komt...

Ben nu voor de derde keer bezig en als ik het goed begrepen heb, wat die update betreft, dat ik in het begin al uitgebreide wapens krijg...klopt dat?

[ Voor 70% gewijzigd door hosee op 27-03-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
hosee schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:39:
Hoop echt dat er een DLC komt...

Ben nu voor de derde keer bezig en als ik het goed begrepen heb, wat die update betreft, dat ik in het begin al uitgebreide wapens krijg...klopt dat?
Ja maar dan alleen wanneer je een nieuwe game plus begint na het einde van de vorige game. Ik moet alles helaas weer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Gordon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-06 14:21
Ik heb sinds Taiga het probleem dat mijn flashlight niet meer wil laden..
Daar in die tunnels naar de dam is hij geglitched vermoed ik. Nu heb ik The Dead City eens opnieuw gestart na de recente patch maar de lader blijft dood helaas..

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-06 15:54
Pfrt..net uitgespeeld. Doe ik overal mijn best om iedereen te sparen en krijg ik toch het 'slechte' einde. Kleine afknapper. Wel superleuk spel; toppertje ondanks zijn kenmerkende fouten.
Die newgame+ kriebelt voor binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Derbiss schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:57:
Pfrt..net uitgespeeld. Doe ik overal mijn best om iedereen te sparen en krijg ik toch het 'slechte' einde. Kleine afknapper. Wel superleuk spel; toppertje ondanks zijn kenmerkende fouten.
Die newgame+ kriebelt voor binnenkort.
Wat gek.. Zijn je vrienden wel meegekomen? Met andere woorden:

spoiler:
Duke is niet doodgegaan op de brug
Damir is niet in Caspian gebleven
Alyosha is niet in een rolstoel geraakt

Als deze alledrie nog gewoon mee zijn en gezond dan is het een bug.

Er zijn maar een paar acties die echt uitmaken namelijk:
- Niemand op de brug in Volga doodmaken
- De slaven in Caspian niet doodmaken
- Geen piraten of explorers doodmaken in Taiga

Aan het einde geeft iedereen bloed voor je. Als er meer dan 2 kameraden missen dan haal je het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 29-03-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Gekke Jantje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Ja maar dan alleen wanneer je een nieuwe game plus begint na het einde van de vorige game. Ik moet alles helaas weer zoeken.
Ben eergisteren met de nieuwe game plus begonnen en ben nu de kerk aan het "uitkammen" waar de moeder met haar dochter zijn maar nog geen geavanceerde wapens.
Vermoed dat het pas gaat gebeuren als je voor de eerste keer een werkbank kunt gebruiken, allez, dat hoop ik toch. :)

PS:
Ben de eerste keer geëindigd met de dood en de tweede keer overleeft, deze keer maakt het mij niet zoveel uit.. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door hosee op 29-03-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Dr.Gordon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:29:
Ik heb sinds Taiga het probleem dat mijn flashlight niet meer wil laden..
Daar in die tunnels naar de dam is hij geglitched vermoed ik. Nu heb ik The Dead City eens opnieuw gestart na de recente patch maar de lader blijft dood helaas..
Dat is toch wel heel vreemd..en super irritant, kan ik mij wel voorstellen. :|

Al gerapporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ben bij de eerste werkbank geweest maar niks extra's qua wapen upgrades...tja, zal misschien later lukken zekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
hosee schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:53:
Ben bij de eerste werkbank geweest maar niks extra's qua wapen upgrades...tja, zal misschien later lukken zekers?
Als je voor het eerst de workbench in de Aurora gebruikt. Maar goed ik kreeg dus niet alle wapens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ah ok, de werkbench waar ik nu ben geweest is die in dat huisje boven op die bunker waar Ayrtom later in het spel zijn vrouw moet redden omdat ze daar opgesloten zit en half vergast is.

Nu ja, ik zal het wel merken op de Aurora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Gordon
hosee schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:25:
[...]

Dat is toch wel heel vreemd..en super irritant, kan ik mij wel voorstellen. :|

Al gerapporteerd?
Ondertussen gerapporteerd. Heel irritante bug en op het randje game-breaking vind ik want heb stukken met die insecten die licht vrezen gewoon moeten rushen wat wel spijtig is.

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-06 15:54
Dat verklaart veel..
Die eerste 2 heb ik wel - dacht dat het bij het spel hoorde ;)
Merci voor de uitleg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Dr.Gordon schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:37:
[...]

Ondertussen gerapporteerd. Heel irritante bug en op het randje game-breaking vind ik want heb stukken met die insecten die licht vrezen gewoon moeten rushen wat wel spijtig is.
Vroeg mij af, helpt het ook niet als je een andere key mapt voor je zaklamp/lader of ff de key mapping terug op default zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Gordon
hosee schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:28:
[...]

Vroeg mij af, helpt het ook niet als je een andere key mapt voor je zaklamp/lader of ff de key mapping terug op default zetten ?
Nee, ik heb helaas alles al geprobeerd wat er online te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:41
Atmos werkt niet meer bij deze game, in windows krijg ik atmos ook niet meer werkend.
Audio gaat via de HDMI van een rtx2080 naar een receiver, paar drivers geleden werkte het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Even terugkomen op mijn laatste positieve berichten, Ik dacht dit weekend verder te gaan met Exodus.
Maar na de 5e crash is het voor mij eerst wel genoeg, hierdoor moest ik steeds grote stukken van 20 minuten over doen.

Zo wil ik een spel niet spelen, ik wacht eerst wel op een update zoals meerdere hier al aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Bij mij waren de crashes opgelost na de update van een paar weken geleden, heb je die update ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien overbodig te vragen maar weet je zeker dat ook je videodriver up to date is? Ik had crashes in de eerste week ma na een update van de Geforce Game Ready Driver werkt alles retestabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@Anoniem: 238040 @hosee Ik zie jullie reacties nu pas sorry, kreeg namelijk geen melding binnen.

Ik speel hem op de Xbox One X , heb de laatste updates.
Zelf keek ik ontzettend uit naar dit spel, helaas is het zo niet speelbaar.
Gaat om de missie; Hangar with a big fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 20:17
G_Dragon schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:10:
@Anoniem: 238040 @hosee Ik zie jullie reacties nu pas sorry, kreeg namelijk geen melding binnen.

Ik speel hem op de Xbox One X , heb de laatste updates.
Zelf keek ik ontzettend uit naar dit spel, helaas is het zo niet speelbaar.
Gaat om de missie; Hangar with a big fish
Balen, ik speelde ook op de Xbox One X. Had een vastloper op het laadscherm gedurende het hoofdstuk The Volga. Wat ik ook deed, console resetten, game opnieuw installeren, etc., spel bleef steken op het laadscherm. Zat niets op dan overnieuw te beginnen. Baalde als een stekker.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Gisteren RT ingeschakeld met mijn 1080ti op 1440p, Ultra....Met RT op Ultra is het echt een no go, op high enigszins wel maar niet echt speelbaar met soms dips onder de 30fps.
Dit alles bij een bepaalde map in de sneeuw waar ik de tocht begin om die kleinere locomotief op te halen, geen zware map dus.

De benchmark wil ik zelfs niet uitproberen met RT aan.

Maar goed, niemand overboord want het verschil in grafische pracht is niet dermate minder zonder RT.

Laat RT maar aan de high end RTX'en over. :)

[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 18-04-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 09:34
Pfff, ik kan m'n draai niet echt vinden in dit deel.
Ik heb 2033 en Last Light met veel plezier gespeeld (PS4), maar ik vind de open level opzet van Exodus tot nu toe echt bijzonder irritant. Wellicht is het alleen dit eerste gebied hoor, maar ik ben het navigeren door die moeras bende nu al meer dan zat en ik ben nog maar net begonnen. In het donker is het helemaal doffe ellende. Ik verlang terug naar de metro ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Zoveel mogelijk plekken vinden om grondstoffen te verzamelen (Bedoeling van open wereld, loot vinden) en als je een geschikt bed vind gaan slapen en je kunt het zo weer dag laten worden...ook meer dan regelmatig je map gebruiken.

Persoonlijk vind ik deze Metro gemakkelijker dan 2033 en Last Light.

[ Voor 37% gewijzigd door hosee op 20-04-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Deze is ook wat makkelijker. Heeft denk ik ook met de kogels te maken. In de oude versie had je proppenschieters bij, tot je er gouden kogels gebruikte, dan deden ze wel een hoop schade. Nu gebruik je gewoon constant goede kogels. In een open wereld word je ook veel minder snel in een hoekje gedreven. Je hebt alle ruimte om weg te rennen.

Ik vind hem leuker, maar op normale difficulty, is hij volgens mij inderdaad een stuk makkelijker als 2033 en LL.

@Kwistnix Er zitten ook een hoop stukken in waar je wel een beetje in het nauw zit hoor. Ben je al in de fabriek geweest van het 1e level? Dat zal je weer wat meer het oude vertrouwde gevoel geven. En zo zijn er nog een stuk meer missies.

Kleine spoiler, al lijkt het me vrij duidelijk dat het gaat gebeuren, je komt ook weer in de metro terecht.

Geef het wat meer tijd, het oude metro gevoel zit er ook zeker wel in. De eerste "wereld" vind ik ook een van de mindere, maar zo hoort het natuurlijk ook. Het word naar mijn mening alleen maar beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 09:34
Ik heb ‘t opgegeven. Het is voor mij echt een grote teleurstelling en ik heb geen zin om te wachten / hopen dat het beter wordt, dan speel ik liever iets dan mij wel bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hosee
Ik speel em voor de derde keer en ik heb nu een pak meer overzicht om hoe de zaken goed en beter aan te pakken.

De eerste keer was ook een kleine ramp maar zeker wel leuk, in mijn persoonlijke ervaring.

Maar snap wel wat je bedoelt, heb ik ook al meegemaakt met andere games die de hemel werden ingeprezen maar die voor mij alsnog not done waren, waarbij bijv. Prey voor mij de zwaarste teleurstelling was, in vergelijking met de eerste Prey..en uiteraard ook weggegooid geld dus.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste