Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Multi] Metro Exodus

Pagina: 1
Acties:

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-05 15:37
Mede-auteur:
  • Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:11

Aquila

Klik ^ voor site

Metro Exodus is een survival horror first-person shooter in ontwikkeling bij 4A Games. Het spel wordt uitgegeven door Deep Silver en zal op 22 februari 2019 uitkomen voor PlayStation 4, Windows en Xbox One. Het spel is de opvolger van Metro: Last Light uit 2013. Metro Exodus speelt af na het boek “Metro 2035”.
Het spel werd voor het eerst aangekondigd tijdens de persconferentie van Microsoft op de Electronic Entertainment Expo 2017.

Het spel speelt zich af op de Russische oppervlakte. Na bij de eerste 2 delen voornamelijk onder de grond te hebben gespeeld is het nu de beurt om boven de grond je werk te doen. In zoverre ik gelezen
heb is het de opdracht van Miller, vader van Anna, die met jou mee speelt/assisteert en tevens je vrouw
is.
Het blijkt een immens gevarieerde game te worden, dat blijkt uit een van de onderstaand video's waarbij
het ontwikkel team wordt voor gesteld. Ze leggen de lat hoog, willen het niveau verbeteren en er toch
stiekem een vleugje S.T.A.L.K.E.R. bij doen, een serie die door velen van ons de hemel in geprezen
wordt.
Er wordt een hoop vernieuwd en beter uitgewerkt, we mogen ons dan ook opmaken voor een
fantastische game, die zijn hype wel na kan komen. Ze durven te vernieuwen en dingen te verbeteren.

Een aantal van die dingen zijn:
  • Seasons
    Ze hebben alles uit de kast gehaald om elk seizoen tot zijn recht te laten komen. Zon staat tegen over de woestijn en de herfst tegen over de vele bomen. Puur om de sfeer te verbeteren.
  • Upgrade/Repair systeem
    De upgrades voor wapens en het maken van je gear wordt iets toegankelijker. Je kunt op bepaalde plaatsen in de game ervoor zorgen dat je spul weer werkt zoals het hoort :)
Filmpjes hieronder bevestigen het.

Om een beeld te krijgen van het team en de achterliggende gedachte voor het maken van de game.

Leuke review van de game!

De game is binnenkort (15 Februari uit) en zal in de volgende versies komen. Pre-orderen kan hier.
  • Standaard
    PC, PS4, XBOX One. Uiteraard worden de PS4 Pro en One X ook ondersteund. Ik verwacht dat deze de extra kracht ook benut krijgen! De XBOX One X krijgt deze game niet geheel toevallig gebundeld. De ontwikkelaar kennende willen ze de kracht ook hebben.
  • Aurora Edition
    PC, PS4, XBOX One.
  • Spartan Collectors Edition
    PC, PS4, XBOX One (ook los verkrijgbaar)..De Metro fans kunnen een mooie collectors item op de kop tikken. Met een statue en verschillende mooie gear erbij _/-\o_
  • Arytom Edition
    Met de hand gemaakte edition waarvan er 10 zijn gemaakt. De eerst is voor 4A Games zelf en de rest wordt verloot onder gamers. Zo ver ik weet is de actie nog gaande, je moet er alle social media accounts, zoals Twitter of Facebook voor in de gaten houden.

Aquila wijzigde deze reactie 18-01-2019 10:56 (96%)

• G_Dragon
Flagg schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:06:

Ondergewaardeerde serie wat mij betreft.
Mee eens!
Merk nu ik met Metro 2033 & Last Light bezig ben ook dat het lang geleden is dat de Single Player zo goed was, blijf hoop houden dat de gamedesigners daar ooit weer meer naar teruggaan.

• G_Dragon
Flagg schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:27:
Ben nu voor de vorm maar weer met metro redux begonnen.

Valt me op dat het er nog zo ontzettend goed uitziet. Besturing is wel wat gedateerd, maar nog steeds leuk. :)
Heb gisteren Last Light uitgespeeld, nu wachten op Exodus :).

• G_Dragon
Flagg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Gisteren redux 2033 uitgespeeld en meteen begonnen met Last Light. Wat een heerlijk spel, nu survival op hard. Ben al een keer hijgend met nog enkele secondes over een deur in gesleurd. De paniek was real. :)

Mental note: beter letten op filters en niet nodeloos gaan exploren buiten. :P

Heb Redux ook op standje Ranger geprobeerd en zonder crosshair is lastig maar je kan ook maar 2 wapens meeslepen ipv 3. En dan wordt het me te beperkt helaas.
Klopt dat vond ik juist weer wennen in Last Light dat je opeens 3 wapens kon dragen :)
Was zo gewend aan 2 wapens in Metro 2033, ik had bij een boss fight te weinig filters voor mijn masker en heb hem maar net op het nippertje verslagen en kon toen gelukkig een filter vinden.

Dan moet je een stuk meer doen om door de story te komen ofniet?
Heb de game eigenlijk nog nooit op survival gespeeld namelijk.

• G_Dragon
Flagg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:44:
Grappig ik heb hem nog nooit op Spartan gespeeld dus kan het niet vergelijken. :)

Ik heb ook nog nooit de alternative ending gehad, dus ik zie nog een playthrough aankomen voor de alternative ending op Spartan. :)
Dat alternatief eind wil ik ooit ook nog is zien, heb ook steeds het good ending.
Kingdom Hearts 3 en Last Light komen bijna tegelijk uit :o..

Merk wel dat er niet veel animo is voor deze titel :-( , verbaas me erover!

• Aquila
Ik ben ook weer van de partij met deze nieuwe Metro. Momenteel ben ik nog even Metro Last Light Redux aan het spelen voor de sfeer. Blijft een onwijs vette game!

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600x \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• Aquila
Hamazaki schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:56:
is er iets bekend over een pro patch + HDR op de ps4 pro ?
Ik verwacht sowieso dat de One X en de PS Pro ondersteuning krijgen. Lijkt me sowieso iets typisch voor de ontwikkelaar om het te gebruiken. Het zijn namelijk geen koekebakkers die de game maken.

• Aquila
bram1984 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:07:
[...]

Volgens mij draait de X op native 4K. Pro geen idee, zal wel dynamisch of ergens onder de 2160p zijn. Geloof 30fps op beide consoles en als het goed is HDR.
Kan goed kloppen. Las het gisteren ook in dit artikel.

• Aquila
bram1984 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Ja, die resolutie geloof ik wel. Ik ben vooral benieuwd of er een performance mode in zit en of die op 60fps locked draait. Als dat zo is, gaat deze lekker op 1080p gespeeld worden.
Ik hoop het voor de console eigenaren wel en opzich zie ik de ontwikkelaar er wel voor aan om dat te doen. Ze hebben er veel tijd in gestoken, dus mijn verwachting is dat ze direct alles goed ontwikkeld willen hebben. Ze leggen de lat zelf ook hoog zeggen ze, dus ik ben meer dan benieuwd.

• Aquila
bram1984 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:15:
[...]

Dat zegt natuurlijk weinig. Je kan iets nog zo goed ontwikkelen, als de hardware 1080p @ locked 60fps niet trekt, dan houdt het op.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een performance mode in zit. Is op zich ook niet heel erg. Metro is een langzame game.
Laat ik het zelf dan anders verwoorden, als ze de mogelijkheid hebben om dat te doen zullen ze het echt wel implementeren. Of het zinvol is, is inderdaad een ander verhaal.

• Aquila
2Dutch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:14:
Nieuw filmpje over de wapens. Mijn god wat ziet het er prachtig uit :9
Kreeg recent bevestiging dat ik op de lijst sta voor een reviewsample *O* maar goed, anders had ik hem 120% zeker gekocht!

[YouTube: Metro Exodus - Weapons Trailer (Official)]
Vet filmpje inderdaad 8)
Ik vind dat ze er echt puike werk van maken.
En wat houdt die reviewsample in? Betekent dat leuke accessoires? :D :+

Aquila wijzigde deze reactie 22-01-2019 21:18 (4%)

• Aquila
Heb alle Metro versies op Steam. Origineel en Redux. Ik gun de makers hun centen gewoon enorm. Op de XBOX 360 vond ik Metro 2033 ook wel lekker spelen en dat zelfs op zo’n oude beeldbuis TV :7
Vind het zelf ook niet heel lekker uitkomen met het veranderen van Launcher, maar ik ga de game gewoon kopen en spelen. Met een hoop kut games op de markt heb ik graag weer zo’n Russische\Oostblok knaller ertussen :D

Aquila wijzigde deze reactie 02-02-2019 00:01 (13%)

• Aquila
Flagg schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:09:
En ik had nog wel zo besloten om hem niet te preorderen...

maar het vlees is zwak... :P
Begint dat niet een moraalridder dingetje te worden. Durf het met deze ontwikkelaar wel aan.

• Aquila
Flagg schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Ach onzin dat niet preorderen, ik had no man's sky en fallout 76 ook "gepreordered". :+ lekker belangrijk. :)

Meestal een weekje van tevoren max zodat ie gepreload wordt.

Die vrijheidsstrijders voor een betere gamewereld van het anti-preorder front gewoon lekker negeren. Die hebben zo'n afgeschermd leven dat ze zich niet druk hoeven te maken om belangrijkere dingen. :)

#gestrektbeen :P
Ja weet je wat het is, uiteindelijk kan iedereen (mits de juiste keuze gemaakt wordt) het verschil maken. Maar besef dat onder de gamers ook nog een hoop ''gamers'' zitten die wel alles doen pre-orderen en direct even compenseren in negatief opzicht.
De ontwikkelaar moet zelf gewoon z'n kop erbij houden, maar dat zal vast moeilijk zijn door bedragen of contractuele opleggingen.

Pre-orderen is in sommige gevallen geen probleem, maar zal het vast niet bij elke game doen. Games die geen prioriteit hebben krijgen sowieso geen pre-order. Denk aan een FIFA of Call Of Duty.

• G_Dragon
Krijg hem als het goed is vandaag binnen en ga eraan beginnen wanneer ik Kingdom Hearts 3 heb uitgespeeld.
l0n3w012ph schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:08:
[...]

Die leek me toch wel over en overduidelijk...

Maar goed, ik zal hem je uitleggen: kijk eens wat een gezeik er bij iedere review bijna hier op tweakers is als er weer eens een game een 9 of hoger krijgt waarvan iedereen begint te mekkeren dat dat veel te hoog is, bevooroordeeld, niet objectief etc etc.

Een negen of hoger is dus bijna standaard hier. Mij maakt het geen zak uit, maar een negen vind ik niet veel bijzonders. Hier niet, maar ook op de meeste game sites niet, en Metacritic al helemaal niet. Er zijn voor mij slechts een paar uitzonderingen: RPS en Kotaku.

Dat dus.

Dus nogmaals: ik hoop op écht hogere cijfers of een hele goede Wot I Think / RPS Recommended van (n.m.m.) goede game review sites.
Om eerlijk te zijn neem ik de cijfers van reviews altijd met een korreltje zout, want de beste reviewer ben je zelf! ;) Wat een ander storend of vervelend ervaart kan jij wel helemaal niet zo ervaren, blijft altijd een lastig onderwerp omdat we allemaal verschillen.

Ik ben bijvoorbeeld al tevreden als een game gewoon soepel draait op 30FPS, maar hoor overal geklaag over de FPS en zie in de benchmarks zelfs 100FPS voorbijkomen. Denk dat je daarom de game gewoon blanco moet gaan spelen zonder de invloed van de cijfers van de reviews om je eigen mening te vormen :).

G_Dragon wijzigde deze reactie 15-02-2019 08:40 (66%)

• Aquila
Verdomme, kom ik er net achter dat die Aurora Edition alleen voor pre-order is. Heb ik die geannuleerd met mn stomme kop.. :(

Dan maar de lekker normaal edition :')

Aquila wijzigde deze reactie 15-02-2019 11:22 (15%)

• G_Dragon
jori040 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:05:
YouTube: Metro Exodus PS4 Pro vs Xbox One X vs PC Graphics Comparison - A Vis...

Tja als je een markting deal hebt met Microsoft dan is het wel zo netjes om de beste versie aan hun af te leveren.

Qua besturing voelt het net als The Witcher oostblokkerig aan. ;)
Zolang de besturing niet slechter de vorige delen is ben ik tevreden :)

• G_Dragon
jori040 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Ik snap dat er lui zijn die deze besturing niets vinden maar ik persoonlijk heb er totaal geen moeite mee.Dat het een beetje stug voelt past gewoon bij de game.

Hoe is het mogelijk dat deze game hier totaal niet leeft :?
Dat snap ik dus ook niet, want ik vond deel 1 & 2 lekker spelen.
Daarom dat ik ook zei dat als de besturing hetzelfde is als de voorgangers , ik er tevreden mee ben.
Moet zelf nog beginnen aan Metro Exodus, momenteel nog bezig met het uitspelen van Kingdom Hearts 3.

• Aquila
F*ck, dan maar dubbel haha O-)
Game net gespeeld. Man man man, wat een waanzinnig spel weer. Alleen vind mijn GTX970 het niet erg leuk, dus dat wordt sowieso een keertje upgraden. Het zit wel weer fantastisch in elkaar gezet zeg, jemig 8) _/-\o_

• Aquila
@nnndoh @ravw
Speel zelf op normal, maar je moet inderdaad alles goed doorzoeken. Ga willekeurige ruimtes in etc. je kunt ook nog naar Notes zoeken en dat zijn leuke bij komingen.
Opzich kun je alles genoeg vinden!

• G_Dragon
Nu ik Kingdom Hearts 3 heb uitgespeeld, gaan we deze week beginnen met Metro Exodus.
Ben heel benieuwd :)

• G_Dragon
Ik vind het wel erg wennen dat je nu X moet inhouden wanneer je de kasten wil doorzoeken..
Dat is een van dingen wat de gameplay trager maakt in dit laatste deel.

G_Dragon wijzigde deze reactie 04-03-2019 22:56 (96%)

• G_Dragon
Is er al iemand door de gesloten deur gekomen in de church van de clustlists? ( begin van de game ). Krijg het namelijk niet voor elkaar en zie ook geen slot hangen, ben al dagen aan het rondzoeken.

• G_Dragon
bram1984 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:16:
[...]

@G_Dragon Kun je niet in voor zover ik weet. Niet alles is toegankelijk. Er zijn ook voertuigen met een slotje.
Ah thanks, want ben al sinds zondag aan het rondzoeken hoe ik in die ruimte kom.
Vind het zielig om die mensen achter te laten, maar heb zo te lezen geen keus.. :9

• G_Dragon
Even terugkomen op mijn laatste positieve berichten, Ik dacht dit weekend verder te gaan met Exodus.
Maar na de 5e crash is het voor mij eerst wel genoeg, hierdoor moest ik steeds grote stukken van 20 minuten over doen.

Zo wil ik een spel niet spelen, ik wacht eerst wel op een update zoals meerdere hier al aangaven.

• G_Dragon
@Roadrunner @hosee Ik zie jullie reacties nu pas sorry, kreeg namelijk geen melding binnen.

Ik speel hem op de Xbox One X , heb de laatste updates.
Zelf keek ik ontzettend uit naar dit spel, helaas is het zo niet speelbaar.
Gaat om de missie; Hangar with a big fish
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True