Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Multi] Metro Exodus

Pagina: 1
Acties:

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-05 15:37
Mede-auteur:
  • Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:11

Aquila

Klik ^ voor site

Metro Exodus is een survival horror first-person shooter in ontwikkeling bij 4A Games. Het spel wordt uitgegeven door Deep Silver en zal op 22 februari 2019 uitkomen voor PlayStation 4, Windows en Xbox One. Het spel is de opvolger van Metro: Last Light uit 2013. Metro Exodus speelt af na het boek “Metro 2035”.
Het spel werd voor het eerst aangekondigd tijdens de persconferentie van Microsoft op de Electronic Entertainment Expo 2017.

Het spel speelt zich af op de Russische oppervlakte. Na bij de eerste 2 delen voornamelijk onder de grond te hebben gespeeld is het nu de beurt om boven de grond je werk te doen. In zoverre ik gelezen
heb is het de opdracht van Miller, vader van Anna, die met jou mee speelt/assisteert en tevens je vrouw
is.
Het blijkt een immens gevarieerde game te worden, dat blijkt uit een van de onderstaand video's waarbij
het ontwikkel team wordt voor gesteld. Ze leggen de lat hoog, willen het niveau verbeteren en er toch
stiekem een vleugje S.T.A.L.K.E.R. bij doen, een serie die door velen van ons de hemel in geprezen
wordt.
Er wordt een hoop vernieuwd en beter uitgewerkt, we mogen ons dan ook opmaken voor een
fantastische game, die zijn hype wel na kan komen. Ze durven te vernieuwen en dingen te verbeteren.

Een aantal van die dingen zijn:
  • Seasons
    Ze hebben alles uit de kast gehaald om elk seizoen tot zijn recht te laten komen. Zon staat tegen over de woestijn en de herfst tegen over de vele bomen. Puur om de sfeer te verbeteren.
  • Upgrade/Repair systeem
    De upgrades voor wapens en het maken van je gear wordt iets toegankelijker. Je kunt op bepaalde plaatsen in de game ervoor zorgen dat je spul weer werkt zoals het hoort :)
Filmpjes hieronder bevestigen het.

Om een beeld te krijgen van het team en de achterliggende gedachte voor het maken van de game.

Leuke review van de game!

De game is binnenkort (15 Februari uit) en zal in de volgende versies komen. Pre-orderen kan hier.
  • Standaard
    PC, PS4, XBOX One. Uiteraard worden de PS4 Pro en One X ook ondersteund. Ik verwacht dat deze de extra kracht ook benut krijgen! De XBOX One X krijgt deze game niet geheel toevallig gebundeld. De ontwikkelaar kennende willen ze de kracht ook hebben.
  • Aurora Edition
    PC, PS4, XBOX One.
  • Spartan Collectors Edition
    PC, PS4, XBOX One (ook los verkrijgbaar)..De Metro fans kunnen een mooie collectors item op de kop tikken. Met een statue en verschillende mooie gear erbij _/-\o_
  • Arytom Edition
    Met de hand gemaakte edition waarvan er 10 zijn gemaakt. De eerst is voor 4A Games zelf en de rest wordt verloot onder gamers. Zo ver ik weet is de actie nog gaande, je moet er alle social media accounts, zoals Twitter of Facebook voor in de gaten houden.

Aquila wijzigde deze reactie 18-01-2019 10:56 (96%)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Vanmorgen wat gameplay gekeken en krijg meteen weer zin om redux opnieuw te gaan doen.

Begreep dat ze gelukkig die gasmaskers weer erin hebben zitten, dat claustrofobische gevoel wanneer je filter bijna opgebruikt is en je steeds moeilijker gaat ademen was echt goed gedaan. Zo goed dat ik mijzelf erop betrapte dat ik irl ook oppervlakkiger ging ademen. 8)7

Nu kan je gaatjes in het masker met ductape repareren en heb je dus iets minder zicht op die plek. Schepje bovenop dus.

Wapens modden on the fly kan nu ook zag ik, weet niet of ik dat er leuker op vind worden. Eerder zat je met de keuzes die je gemaakt had en je moest het ermee doen, nu wat flexibeler geworden zo lijkt het, kan ook leuk zijn.

Maar de sfeer zit er nog steeds in zo te zien.

Ondergewaardeerde serie wat mij betreft.

Flagg wijzigde deze reactie 08-01-2019 14:09 (5%)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Er is ook een special Artyom Edition.

YouTube: Metro Exodus - Artyom Edition (Official)

Dit is wel the mother of all special editions volgens mij... Dat horloge. :9

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Aquila
Ik ben ook weer van de partij met deze nieuwe Metro. Momenteel ben ik nog even Metro Last Light Redux aan het spelen voor de sfeer. Blijft een onwijs vette game!

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600x \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:37
Ook weer met Redux begonnen vanavond. Zit er meteen weer helemaal in

• Aquila
bram1984 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:07:
[...]

Volgens mij draait de X op native 4K. Pro geen idee, zal wel dynamisch of ergens onder de 2160p zijn. Geloof 30fps op beide consoles en als het goed is HDR.
Kan goed kloppen. Las het gisteren ook in dit artikel.

• bram1984
Aquila schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Kan goed kloppen. Las het gisteren ook in dit artikel.
Ja, die resolutie geloof ik wel. Ik ben vooral benieuwd of er een performance mode in zit en of die op 60fps locked draait. Als dat zo is, gaat deze lekker op 1080p gespeeld worden.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nieuw filmpje over de wapens. Mijn god wat ziet het er prachtig uit :9
Kreeg recent bevestiging dat ik op de lijst sta voor een reviewsample *O* maar goed, anders had ik hem 120% zeker gekocht!

2Dutch wijzigde deze reactie 22-01-2019 16:14 (25%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Aquila
2Dutch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:14:
Nieuw filmpje over de wapens. Mijn god wat ziet het er prachtig uit :9
Kreeg recent bevestiging dat ik op de lijst sta voor een reviewsample *O* maar goed, anders had ik hem 120% zeker gekocht!

[YouTube: Metro Exodus - Weapons Trailer (Official)]
Vet filmpje inderdaad 8)
Ik vind dat ze er echt puike werk van maken.
En wat houdt die reviewsample in? Betekent dat leuke accessoires? :D :+

Aquila wijzigde deze reactie 22-01-2019 21:18 (4%)

• 1shot1kill
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-05 02:02
https://store.steampowered.com/app/412020/Metro_Exodus/
Notice: Later today, sales of Metro Exodus will be discontinued on Steam due to a publisher decision to make the game exclusive to another PC store.

The developer and publisher have assured us that all prior sales of the game on Steam will be fulfilled on Steam, and Steam owners will be able to access the game and any future updates or DLC through Steam.

We think the decision to remove the game is unfair to Steam customers, especially after a long pre-sale period. We apologize to Steam customers that were expecting it to be available for sale through the February 15th release date, but we were only recently informed of the decision and given limited time to let everyone know.
Ze zullen er best veel geld voor krijgen om exclusief naar Epic Store te gaan maar dit gaat ze veel klanten kosten.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-04 18:49
1shot1kill schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:17:
https://store.steampowered.com/app/412020/Metro_Exodus/
[...]
Ze zullen er best veel geld voor krijgen om exclusief naar Epic Store te gaan maar dit gaat ze veel klanten kosten.
Om moe van te worden al die platformen en stores, erg lelijke manier om je zo nog in een pre-order te dwingen, nou de groeten. :(

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Om moe van te worden al die platformen en stores, erg lelijke manier om je zo nog in een pre-order te dwingen, nou de groeten. :(
Games schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:14:
Ik heb hem nog even snel op steam gekocht, voordat het straks niet meer mogelijk is.
De exclusiviteit met Epic Games is gelukkig maar één jaar geldig, dus in februari 2020 komt Metro Exodus weer op Steam beschikbaar.

Ik wacht wel een jaartje. Tegen die tijd zijn game keys doorgaans voor ~ 15 euro te koop, zijn bugs verholpen en diverse DLC beschikbaar. Metro Last Light Redux heb ik ook pas vorig jaar gespeeld, bijvoorbeeld.

It takes two fools to argue.

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:16

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Je geeft developers, maar vooral uitgevers, veel te veel macht. Als ik uitgever was en mijn spellen werden constant ge-pre-ordered, wist ik het ook wel: iets mindere kwaliteit (BF-serie)? Maakt niet uit, geef maar uit, mensen kopen het toch wel. Vol met bugs (Fallout 76)? Maakt niet uit joh, knal maar op de markt als pre-order. Mensen vertrouwen blindelings op ons om het alvast te kopen.

En in dit geval denkt 4A Games/Deep Silver: genoeg pre-orders, dus switchen naar Epic Games levert ons geen cancels meer op zo vlak voor de release. Dat de spelers die nog geen pre-order hebben gedaan weer een andere launcher erbij moeten nemen, moeten zij maar voor lief nemen, niet ons probleem.

Ik speel graag mijn games op Steam. Dat Epic Subnautica, What happened to Edith Finch etc gratis weg gaf, was een reden om die te installeren. Maar net als UPlay start ik die zelden op. Ik pre-order dus niet maar ben ook niet van plan om dit weer via een andere launcher te spelen. Dan wacht ik wel een jaartje. Mooi goedkoop ook :)

Steam || Diablo 3

• bram1984
l0n3w012ph schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Je geeft developers, maar vooral uitgevers, veel te veel macht. Als ik uitgever was en mijn spellen werden constant ge-pre-ordered, wist ik het ook wel: iets mindere kwaliteit (BF-serie)? Maakt niet uit, geef maar uit, mensen kopen het toch wel. Vol met bugs (Fallout 76)? Maakt niet uit joh, knal maar op de markt als pre-order. Mensen vertrouwen blindelings op ons om het alvast te kopen.

En in dit geval denkt 4A Games/Deep Silver: genoeg pre-orders, dus switchen naar Epic Games levert ons geen cancels meer op zo vlak voor de release. Dat de spelers die nog geen pre-order hebben gedaan weer een andere launcher erbij moeten nemen, moeten zij maar voor lief nemen, niet ons probleem.

Ik speel graag mijn games op Steam. Dat Epic Subnautica, What happened to Edith Finch etc gratis weg gaf, was een reden om die te installeren. Maar net als UPlay start ik die zelden op. Ik pre-order dus niet maar ben ook niet van plan om dit weer via een andere launcher te spelen. Dan wacht ik wel een jaartje. Mooi goedkoop ook :)
Met dat eerste ben ik het helemaal eens, maar het switchen van een launcher zegt vrij weinig over de kwaliteit van deze game, lijkt me. En het is ook niet zo dat dit onwijs veel gebeurt en dat pre-orders de reden hiervoor zijn.

Als Metro legendarische scores haalt en de GOTY contender bij uitstek wordt, ga je dan echt een jaar wachten vanwege een launcher?

Ja ik heb dit gezeik zelf niet, want ik speel op de PS4, dus wellicht mis ik iets.

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:59
bram1984 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Tja je kan overal wel mee wachten (behalve een huis waarschijnlijk) en dan is het goedkoper. Sommige games wil ik als fan nu eenmaal meteen spelen.
Ik heb afgelopen 5-6 jaar nooit meer gepreorderd en ik heb tot nu toe elke keer game kunnen spelen op dag dat ze uitkwamen, ook al aantal keren dat ik juist game eerder had dan mensen die ze allemaal preorderd.

Gebeurd wel erg vaak dat verkoop opeens toch 1 of 2 dagen naar voren is verschoven en dan komen mensen met de pre-orders van, hopelijk heeft bol/Nedgame ze ook al iets eerder verstuurt. :N

Dus ik zie werkelijk geen enkel voordeel van een pre-order.

• bram1984
Albinoraptor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:40:
[...]

Idd geen voordeel zie ik, meest wat je noemt zijn voor mijn meteen redenen om een game helemaal niet te kopen full-price.

Pre-order bonusses: Meestal enorme bullshit waar je geen kut aan hebt en als het wel belangrijke dingen zijn
dan zijn ze dus game al voor release in stukjes aan het knippen, wat voor mij al teken is hoe het gaat zijn met DLC etc, zeker 40-50 euro season-pass waar je vervolgens 2-3 uur game plezier voor terug krijgt.

Oplossing voor mij: Wacht een half jaar en heb volledige game voor 20-30 euro, met alle pre-order bonussen en DLC.

Beta-versie: Belabberde demo's die vooral voor developer bedoeld zijn om netwerk te testen, mooi dat jij daar graag een game voor pre-ordered. Ik zie niet ik waarom ik eerder voor een game moet betalen om hun te helpen, willen ze zo graag dat spelers hun games proberen, dan maak je maar een demo en dan eentje die ook nog te spelen is na 2 dagen.

Dus blijft er over dat game letterlijk 12 uur eerder kan spelen? Voor mensen die werken is Media Markt lang genoeg open en bij bijna elke release van een grote game, verkoopt MM ze ook nog met korting de eerste week. ( Plus pre-order bonus zit ook gewoon bij die exemplaren.)
En ik heb elke game die ik echt wou hebben op release dag, gewoon kunnen krijgen, zelfs GTA5. (Dat vervolgens precies die dag disc drive stopte met werken was minder. :+)
Voor jou misschien niet maar feitelijk zijn het wel voordelen want je krijgt er iets extra's voor. Ik geef er doorgaans ook weinig om, maar het is beter dan niks.

Een half jaar wachten kan ook, maar dan heb je de game dus niet op release zonder te pre-orderen zoals je net aangeeft.

Je hoeft nergens voor te betalen. Je kan ook op zat plekken pre-orderen met achteraf betaling en de game tussentijds annuleren. Is verder ook niet heel boeiend, ik noem slechts een voordeel van de pre-order an sich, wat dus de toegang tot een veredelde demo is. Wederom: boeit mij ook weinig, maar het is een voordeel cq. extra die een pre-order oplevert.

Ja inderdaad, 12 uur eerder, of 's ochtends meteen als je wakker wordt. Gaat je, tenzij je de game eerder weet te bemachtigen, onmogelijk lukken zonder pre-order. Ook weer een voordeel, of het je nu interesseert of niet. Ja dan kun je lekker om 6/7 's avonds uur naar de Media Markt gaan en vervolgens moet je nog 1,5 á 2 uur wachten op de installatie (RDR2 bijvoorbeeld). Zit je dan met je goede gedrag. Waarom zou je dat doen als ze de game ook voor noppes bij je thuis kunnen brengen. Ik heb altijd wel iemand thuis zitten die 'm even in de PS4 kan duwen. Toch wel een lekker voordeel, al zeg ik het zelf. Scheelt me ook nog extra benzine. En niet alle pre-order bonussen zitten erbij hoor. Jij bedoelt denk ik de day one edition extra's. Vaak genoeg stuurt bijvoorbeeld Bol een digitale code per mail voor de pre-order content. Die zit zeker niet in het doosje. En digitale edities hebben soms ook extra's. Nogmaals: lig ik ook niet wakker van, maar het blijft wel degelijk een voordeel cq. extra.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:37

Compizfox

I use Arch, btw

Wat een kutstreek, zeg, dat met die Epic store.

Ik zat erg uit te kijken naar deze game maar nu weet ik niet meer zo zeker of ik hem ga kopen op release.

Is er al duidelijkheid over wat er gaat gebeuren met de retailversies? Kun je die wel gewoon activeren op Steam? Als dat het geval is koop ik hem wel gewoon op die manier.

Man, wat mis ik TotalBiscuit met dit soort dingen...

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Albinoraptor
Voor de mensen (@Compizfox , @ravw ) die zich nog afvroegen of ze hun exemplaar wel nog op steam kunnen activeren. Dat is niet mogelijk, ook als je een fysiek exemplaar haalt, moet je hem activeren op epic store.

Twitter bericht: https://twitter.com/Metro...7393b70726f64756374696f6e

Albinoraptor wijzigde deze reactie 30-01-2019 12:56 (3%)

• tha_crazy
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:53

tha_crazy

Mafketel

Compizfox schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:50:
Man, wat mis ik TotalBiscuit met dit soort dingen...
Ben je niet de enige, en niet alleen met deze dagen.
Albinoraptor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:46:
Voor de mensen (@Compizfox , @ravw ) die zich nog afvroegen of ze hun exemplaar wel nog op steam kunnen activeren. Dat is niet mogelijk, ook als je een fysiek exemplaar haalt, moet je hem activeren op epic store.

Twitter bericht: https://twitter.com/Metro...7393b70726f64756374696f6e
Zo maar eens contact opnemen met bol.com. Als dat inderdaad het geval is annuleer ik m'n pre-order wel.
Wel jammer, want het was mijn filler tot The Division 2

tha_crazy wijzigde deze reactie 30-01-2019 14:30 (3%)

• DM89
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:36
Albinoraptor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:19:
[...]

Niet twijfelen, zal vast wel op aantal plaatsen voor leuke prijs te vinden zijn. :)

Heb hem zelfs nog onlangs op PS4 overnieuw gespeeld en was weer genieten.
Besteld voor 15 euro op amazon.de :) ben benieuwd.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:06

😍😍😍

Ik speel het gewoon op de og PS4 😎

• A.W.E.S.O.M.-0
Ambition88 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Dit wordt mijn eerste metro game die ik ga halen, toevallig vannacht ffe snel 2 IGN reviews gekeken van 2033 en last light, die kregen een 6,9 en een 7.2 klonk niet heel positief overigens. :P

ziet er wel super dik uit!
Lol, nee dat zijn geen representatieve cijfers. :D

Er waren wel wat technische mankementen bij de launch, dat zeker, zoals de shotgun die geen damage deed up close of glitched monsters, stealth wat niet werkte etc etc. Maar daar heb je in de redux zeker geen last van.

Wat je ook niet moet uitvlakken is dat het echt Russisch/Slavisch qua sfeer is en daarmee heel anders dan die America Fuck Yeah zooi voor de verandering, en dat is misschien wel de belangrijkste asset van deze game. Wat S.T.A.L.K.E.R. ook heeft en The Witcher serie ook een beetje al is het dan Pools, erg verfrissend om eens een andere manier van verhaalvertelling te hebben.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:06
Ambition88 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Dit wordt mijn eerste metro game die ik ga halen, toevallig vannacht ffe snel 2 IGN reviews gekeken van 2033 en last light, die kregen een 6,9 en een 7.2 klonk niet heel positief overigens. :P

ziet er wel super dik uit!
You can't spell ignorant without IGN ;)

• bram1984
2Dutch schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:19:
[...]

2033 heb ik in de non-redux, en daar voelt het schieten traag/horkerig aan op de een of andere manier. Kan performance-dingetje zijn hoor. Erg onprettig, had daar niet het gevoel dat ik 'lekker' schoot (en veel meer kogels nodig, op het irritante aan toe). In Last Light Redux weer wel, alhoewel je het niet als 'FPS' moet zien als vergelijking. Vond het wel een mooie mix tussen verhaal en actie hoor, kreeg ook al wat boobs tegen mijn smoel aangeschoven bv :+
Ah dan zal het daar aan liggen. Ze zien er verder nagenoeg hetzelfde uit verder.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

En ik had nog wel zo besloten om hem niet te preorderen...

maar het vlees is zwak... :P

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jori040 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:04:
Weet iemdad wanneer het review embargo vervalt ?
Review embargo: 13 feb @ 16:00
Streamen 15 feb

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Nu online
2Dutch schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:55:
[...]

Review embargo: 13 feb @ 16:00
Streamen 15 feb
Tnx.
Ben benieuwd op wat voor resolutie de Pro & One X precies gaan draaien.

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Ik had 'm al bijna een jaar op m'n Steam WishList staan, keek er echt naar uit. Maar pre-orders doe ik alleen voor CD Projekt RED games _/-\o_

Nu blijft ie nog een jaar op m'n WishList staan, want ik weiger 'm via die Epic store te halen.
Voordeel:
- Tijd om andere toffe games van m'n backlog te spelen.
- Een jaar aan patches/bugfixes/etc.
- Over een jaar istie wel te halen voor een paar tientjes.
Their loss.

Nnoitra wijzigde deze reactie 11-02-2019 10:44 (4%)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• bram1984
jori040 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:33:
@bram1984
Uit de beschrijving/comments kan je dat soms wel halen.

Mijn X heeft de laatste weken spontaan moeite met schijfjes lezen dus daarom.KH3 heb ik namelijk ook voor de PS4-pro gekocht.
Ah okay. Ik zou sowieso even wachten tot woensdag. Dan komt DF ongetwijfeld met een analyse.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Aquila schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:07:
[...]

Begint dat niet een moraalridder dingetje te worden. Durf het met deze ontwikkelaar wel aan.
Ach onzin dat niet preorderen, ik had no man's sky en fallout 76 ook "gepreordered". :+ lekker belangrijk. :)

Meestal een weekje van tevoren max zodat ie gepreload wordt.

Die vrijheidsstrijders voor een betere gamewereld van het anti-preorder front gewoon lekker negeren. Die hebben zo'n afgeschermd leven dat ze zich niet druk hoeven te maken om belangrijkere dingen. :)

#gestrektbeen :P

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-05 00:28
FrankoNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Pre-order vind ik sowieso een vreemd vehikel .. betalen voor iets waarvan je geen idee hebt of het goed is.
Jij gaat ook nooit op vakantie ?
Of heb je een deal dat je het bij de receptie aftikt ? :P

Ik heb vakanties gehad waarvan ik achteraf liever in de MM had gestaan met 10 min later een nieuwe OLED in de auto. Maar goed, ik ben het overigens wel met je eens ;)

Dhrax wijzigde deze reactie 12-02-2019 16:28 (21%)

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:24
bram1984 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:36:
[...]

Jouw vergelijking is zo niet nog krommer. In principe moet je er vanuit kunnen gaan dat de game op release af is, ook al is dat technisch gezien niet altijd het geval. En van games kun je ook reviews/previews lezen en bovendien kun je al behoorlijk wat zaken afstrepen op basis van eerdere titels. Zo kun je morgen na 4 uur gerust Metro pre-orderen als de game bij wijze van spreken een 95 Metacritic score blijkt te hebben

Ik heb bijvoorbeeld meer zekerheid in het feit dat de aankomende Naughty Dog en Sony Santa Monica game steengoed worden dan dat mijn vakantie goed gaat worden.

Ik begrijp vooral het pre-orderen van games niet waarvan de ontwikkelaar een slechte track record heeft. Maar de meeste mensen hebben toch wel titels die ze op release kunnen spelen.
Wacht even, hoe is het dan nog krommer? Een hotel moet bij de opening niet af zijn? Overigens spreek je jezelf een beetje tegen door daarna te zeggen dat het technisch niet altijd het geval is. Als een game "af" hoort te zijn, dan is dat inclusief de technische kant van het verhaal. Een voorbeeld daarvan vond ik Zelda: BOTW. Uitstekende game, maar bij release had hij frame-drops tot 10-15 fps. Dat is dus in principe onspeelbaar. Dark Souls 3 heeft last van frame-pacing issues, dat je er haast misselijk van wordt. Dat is nog steeds niet gefixed.

Daarnaast zijn er steeds meer games waarbij de review NDA pas verloopt op releasedatum. previews van websites die vaak een zak geld krijgen van de ontwikkelaar zijn natuurlijk wat anders dan gebruikerspreviews/reviews om over grote youtubers nog maar te zwijgen.

Ik ga een developer niet mijn geld geven voor iets wat ik nog niet heb kunnen zien of waar ik nog niks over het eindproduct heb kunnen lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• XWB
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

De PC performance analyse staat nu ook online:

Metro Exodus: PC graphics performance benchmarks

• Flagg
  • Niet online

Flagg

l0n3w012ph schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:08:
[...]

Die leek me toch wel over en overduidelijk...

Maar goed, ik zal hem je uitleggen: kijk eens wat een gezeik er bij iedere review bijna hier op tweakers is als er weer eens een game een 9 of hoger krijgt waarvan iedereen begint te mekkeren dat dat veel te hoog is, bevooroordeeld, niet objectief etc etc.

Een negen of hoger is dus bijna standaard hier. Mij maakt het geen zak uit, maar een negen vind ik niet veel bijzonders. Hier niet, maar ook op de meeste game sites niet, en Metacritic al helemaal niet. Er zijn voor mij slechts een paar uitzonderingen: RPS en Kotaku.

Dat dus.

Dus nogmaals: ik hoop op écht hogere cijfers of een hele goede Wot I Think / RPS Recommended van (n.m.m.) goede game review sites.
Er is een ding nog minder interessant dan cijfers van reviews, en dat is de discussie over de terechtheid/hoogte van eerder genoemde cijfers. :Y)

• Albinoraptor
Dhrax schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:54:
[...]

Word ik niet echt vrolijk van :/
Zal ook een stukje optimalisatie nog zijn maar ik vind de eisen (vooralsnog) behoorlijk krankzinnig.

30-40fps gemiddeld op Extreme 4K met een GPU van 1400 EUR ...

Zoals ik de charts bekijk is de game met alle toeters en bellen aan niet speelbaar op systemen die nu te koop zijn.
Och volgend jaar is hij toch pas te koop
spoiler:
(op steam)
Hopelijk is hij dan wat beter geoptimaliseerd. :+

• Meister Sachs
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-05 08:46
bram1984 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:34:
[...]

Bijna net zoveel fps als op mijn console'tje van € 1000,- minder. :+

Ik kan ook met de minpunten leven:

- Artyom die niks zegt. Ik realiseerde me niet eens dat hij in de vorige 2 games helemaal niet sprak, maar nu je het zegt. Kan me er niet aan storen.
- Hier en daar een bug, maar nergens game breaking. Ook prima.
- Af en toe een frame dipje, ook prima.
- Zwakke voice acting. Ook gewend van de vorige games.

Belangrijker vind ik de pluspunten: goede gunplay, prachtige omgevingen, veel exploren en looten, stealth.
Lijkt me wel leuk om eens een Metro game in het Russisch te spelen. Ik vind dat Engels met Russische accenten zo vreselijk om aan te horen. Echt een stoorfactor voor mij in Metro 2033 en Last Light.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• bram1984
alexander1685 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:14:
[...]

Lijkt me wel leuk om eens een Metro game in het Russisch te spelen. Ik vind dat Engels met Russische accenten zo vreselijk om aan te horen. Echt een stoorfactor voor mij in Metro 2033 en Last Light.
De vorige delen kon je ook met Russische VO spelen, maar dat vond ik niet goed te volgen.

Schijnt dat Exodus ook vrij lastig is in het Russisch. Ondertiteling gaat vrij snel, las ik. Ik laat 'm op Engels staan.

Edit: inkomende patch:

ALL PLATFORM UPDATES:
Added more filters for Photo Mode
General bug fixes
General performance optimisations
General balance improvements
General polish improvements
Improved VO and subtitles timing in all languages

CONSOLE SPECIFIC UPDATES:
Further performance and memory optimisation
Tuned motion blur effects
Tuned horizontal rotation speed / acceleration on thumbsticks

XBOX SPECIFIC UPDATES :
Added Dolby Atmos Support for Xbox One X
Added custom Xbox Adaptive Controller support and improved UI layout

PC SPECIFIC UPDATES:
Tuned HDR saturation
RTX Improvements / Bug Fixing
Added DLSS Support
Additional HUD removal options (coming soon to console) when playing in Ranger Mode
Added Motion Blur options (coming soon to console)

ADDITIONAL PC FIXES SINCE REVIEW CODE WAS SENT:
Fixed Locking of player input after scene of rescuing Yermak
Removed v-sync option from benchmark launcher
Tuning and fixes for Atmos audio system
Fixed memory corruption in DX12
Fixed crash on launching game on old AMD CPUs
Fixed crash after changing of resolution and Shading Rate to 4k/4x on Video cards with 2Gb and less
Fixed blurred UI when DLSS is enabled
Fixed visual artifacts for RTX high mode
Fixed input lock in when patching gas mask during combat
Fixed forcing to V-Sync on after alt-tabbing the game running at maximal available resolution for the monitor
Fixed crash when pressing ALT + Tab during start videos
Fixed forcing of V-SYNC mode if the game resolution is different than the desktop
DLSS can be applied in the Benchmark
Tuned DLSS sharpness to improve image quality
Updated learned data for DLSS to improve image quality with DLSS on

bram1984 wijzigde deze reactie 14-02-2019 17:05 (61%)

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14:25
Mooie game hoor :)

Asrock Z370 Extreme4 i7 8700k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Pro 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• luxzenburcht
  • Laatst online: 13:46
Zojuist gekocht bij de mediamarkt voor de pc. Ik kan in de epic launcher niet preloaden of zie ik iets over het hoofd?

Edit: Nm geen preload op de epicstore.

luxzenburcht wijzigde deze reactie 14-02-2019 20:50 (15%)

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:29
jori040 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:50:
Bizar dat er nog steeds geen gameplay van de PS4/Pro versie gelekt is op Youtube.De meeste grote sites hebben de game al een paar dagen binnen.
Omdat er een NDR is die streamen pas op de 15de toelaat

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• jori040
  • Nu online
Voor het slapen gaan een uurtje gespeeld.Wat een prachtige game. :)

• G_Dragon
Krijg hem als het goed is vandaag binnen en ga eraan beginnen wanneer ik Kingdom Hearts 3 heb uitgespeeld.
l0n3w012ph schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:08:
[...]

Die leek me toch wel over en overduidelijk...

Maar goed, ik zal hem je uitleggen: kijk eens wat een gezeik er bij iedere review bijna hier op tweakers is als er weer eens een game een 9 of hoger krijgt waarvan iedereen begint te mekkeren dat dat veel te hoog is, bevooroordeeld, niet objectief etc etc.

Een negen of hoger is dus bijna standaard hier. Mij maakt het geen zak uit, maar een negen vind ik niet veel bijzonders. Hier niet, maar ook op de meeste game sites niet, en Metacritic al helemaal niet. Er zijn voor mij slechts een paar uitzonderingen: RPS en Kotaku.

Dat dus.

Dus nogmaals: ik hoop op écht hogere cijfers of een hele goede Wot I Think / RPS Recommended van (n.m.m.) goede game review sites.
Om eerlijk te zijn neem ik de cijfers van reviews altijd met een korreltje zout, want de beste reviewer ben je zelf! ;) Wat een ander storend of vervelend ervaart kan jij wel helemaal niet zo ervaren, blijft altijd een lastig onderwerp omdat we allemaal verschillen.

Ik ben bijvoorbeeld al tevreden als een game gewoon soepel draait op 30FPS, maar hoor overal geklaag over de FPS en zie in de benchmarks zelfs 100FPS voorbijkomen. Denk dat je daarom de game gewoon blanco moet gaan spelen zonder de invloed van de cijfers van de reviews om je eigen mening te vormen :).

G_Dragon wijzigde deze reactie 15-02-2019 08:40 (66%)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Damn ben nog net niet klaar met xcom 2...

Eerst afmaken of eerst met exodus beginnen.. choices choices.. :)

• jori040
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:04:
Mijn Bol.com exemplaar is onderweg, maar ik denk er sterk aan deze weer retour te sturen. Ik lees op ResetERA echt alleen maar negatieve ervaringen. Slecht geluid, crashes, input lag, matige HDR. Dan ben je 5 jaar met een game bezig en dan nog breng je een product op de markt dat niet af is.
Ik speel hem op de One X en heb op een paar bugs na nergens geen problemen mee.Echt je mist iets als je deze laat gaan.

Gelukkig zag ik gisteren op de bon dat mijn One X nog net binnen de gerantie valt dus mijn disc probleem gaat opgelost worden.Digitaal gekocht met gratis Metro2033.

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Aquila schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:21:
Verdomme, kom ik er net achter dat die Aurora Edition alleen voor pre-order is. Heb ik die geannuleerd met mn stomme kop.. :(

Dan maar de lekker normaal edition :')
https://www.bol.com/nl/p/..._all&originalSection=main

Hier kan je hem nog gewoon bestellen hoor.

• jori040
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Zolang de besturing niet slechter de vorige delen is ben ik tevreden :)
Ik snap dat er lui zijn die deze besturing niets vinden maar ik persoonlijk heb er totaal geen moeite mee.Dat het een beetje stug voelt past gewoon bij de game.

Hoe is het mogelijk dat deze game hier totaal niet leeft :?

jori040 wijzigde deze reactie 15-02-2019 15:59 (8%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

jori040 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Misschien hebben mensen het druk met Fortnite?

• G_Dragon
[...]

Ik snap dat er lui zijn die deze besturing niets vinden maar ik persoonlijk heb er totaal geen moeite mee.Dat het een beetje stug voelt past gewoon bij de game.

Dat snap ik dus ook niet, want ik vond deel 1 & 2 lekker spelen.
Daarom dat ik ook zei dat als de besturing hetzelfde is als de voorgangers , ik er tevreden mee ben.
Moet zelf nog beginnen aan Metro Exodus, momenteel nog bezig met het uitspelen van Kingdom Hearts 3.

• Cascade
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:58
Oe, lekker hoor. Even gespeeld, dit is wel wat. Spraak op Russisch, ondertiteling aan.

Eerste indrukken:
- sfeervol
- gfx top
- zeer beperkt aantal instellingen op PC (TotalBiscuit zou... teleurgesteld zijn, denk ik). Dit ziet er erg console georienteerd uit, maar de user.cfg is aan te passen.
- hier geen klachten over performance (GTX1080 met overklokte i5 4670 op 1440p).
- Steamversie wordt niet op beknibbeld: de preload was er al, achievements en cards zijn er ook gewoon (totaal onbelangrijk eigenlijk, maar soit). Valt alweer mee.

En door... :P

• Aquila
F*ck, dan maar dubbel haha O-)
Game net gespeeld. Man man man, wat een waanzinnig spel weer. Alleen vind mijn GTX970 het niet erg leuk, dus dat wordt sowieso een keertje upgraden. Het zit wel weer fantastisch in elkaar gezet zeg, jemig 8) _/-\o_

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:08

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

2 uur gespeeld. Wat een spel! Echt verrassend welke richting het uitgaat na de eerste twee delen.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• bram1984
Edwins1984 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:09:
Hoe is de performance op de PS4 pro in 4k?
De switch van 60 naar 30 fps weerhoud mij op het moment nog van een aanschaf.
Prima.

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
[...]

Leeft zeker wel! Had 'm al maaaaaaaaaanden op m'n steam wish-list staan!
Maar ik wacht op de steam release; over een jaartje pak ik 'm wel in de sale.
Want; fuck store exclusives.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• XWB
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

Omdat de doosjes al gemaakt waren toen Deep Silver van Steam naar Epic Games overging moest er last minute stickers geplakt worden :+

https://www.techpowerup.c...ly-hidden-under-a-sticker

• Meister Sachs
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-05 08:46
jori040 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Ik zit ook nog steeds in dat eerste gebied.Fijn gevoel als je weer wat materiaal scoort. ;)

Het doet soms ook best aan Half-Life denken.
Ja, het spel heeft een geweldige sfeer. Wat mij ook aan Half-Life doet denken, zijn sommige interacties met je "ingame vrouw", Anna. Geeft me een beetje een Alyx Vance vibe :) .

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

SideShow schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:14:
Er wordt hier toch bitter weinig over het spel gesproken. Een teken dat ze zich zelf in de voet hebben geschoten met het epic launcher debacle?
Dat denk ik wel, vooral op de pc is het rustig. Als je alleen al kijkt wat de reacties op RPS zijn bij het topic "What are we all playing this weekend" zijn er van de 80+ comments slechts twee die aangeven dit weekend Metro Exodus te spelen. Dat het er zo weinig zin verbaast mij toch.

Steam || Diablo 3

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Komt meer omdat ze op Epiic Store zijn. Je kan daar niet op een forum, geen recensies plaatsen, helemaal niks. Daarbij heeft het spel ook zo zijn kuren, als ik dat goed lees.

Steam is in de loop van de jaren zo uitgebreid geworden met allerlei 'features' dat het toch de enige online winkel is waar je van alles vind; Steamworks, achievements, fora, profielen, groepen.

• bram1984
@Flagg Ik had zowel die teddybeer als de gitaar al nog voordat ze erom vroegen. :+

Ik ga echt alles af. Helemaal nu ik de verrekijker heb. De game vraagt erom verkend te worden.

• exactor it

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

In de categorie je denkt dat het spel al goed is. Het wordt beter. Echt om vingers bij af te likken tot nu toe. Wel een drietal vastlopers gehad op de One X helaas. Maar dat mag de pret nog niet drukken.

Laadtijden bij eerste keer starten zijn enorm lang maar na een death valt het reuze mee. Voor mijn skilllevel en dat ik op hardcore ranger speel is dat gunstig!

Ik ga best rustig door de wereld heen maar heb toch flink wat diaries gemist in Volga. Vond het toch een beetje eng allemaal geloof ik. Was meer weg aan het rennen dan aan het vechten. :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

The Inquisitor schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:25:
[...]
A

Dat pompwapen dus? Dat had ik niet eens door eigenlijk, vind het maar een kut wapen. Gebruikte hem in 2033/LL ook nooit
Nee joh lekker stil, on the fly ammo maken, exploding ammo aanwezig. Met een goede scope en betere seals heerlijke sniper die je als het moet ook close range vanuit de heup je uit een hachelijke situatie kan halen. Wel voor de headshots gaan.

Is mijn standaard go-to wapen, de rest (shotgun oa) gebruik ik alleen in specifieke situaties en wat ik tegenkom onderweg. Kortom, bijna nooit een tekort aan ammo. :)

Wel op druk houden... :P

• bram1984
exactor it schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:15:
[...]

Voordeel is dat het een bazengun is (voor stealth heb je niks anders nodig). Kun je mooi een shotgun en assault rifle erbij houden.
Bedoel je dat je er een demper op kan zetten? Want die heb ik dan nog niet, denk ik. Dude in de trein zei op het einde van de eerste hub area wel dat hij er een iets nieuws voor dat ding had, maar ik zag niks.
Evert134 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:17:
[...]

ik vond dit juist een van de betere wapens samen met een kalasjnikov maar voor de pompwapen kun je nog even "on the fly" kogels maken.

heb het spel net uitgespeeld 3 keer vastgelopen maar dat was op het zelfde level dus zal wel iets met omgeving te maken hebben. verder een hele soepele ervaring op 1440p mijn broer heeft nagenoeg dezelfde pc als ik maar een steam versie van Metro en hij heeft veel last van stotteren.

staat dit topic wel goed in shooters? het is een van de betere RPG die ik de laatste jaren gespeeld heb
RPG? Ik denk dat je dan niet weet wat RPG is. Dit is het verre van.

bram1984 wijzigde deze reactie 18-02-2019 07:17 (44%)

• exactor it

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

bram1984 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:54:
[...]

Serieus joh? Ik vind 'm aardig luidruchtig vergeleken met mijn silenced revolver. Maar oké. Is een headshot ook meteen een kill dan? In dat geval ga ik mijn revolver vervangen voor een shotgun.
Dat is het zeker!

Edit: op humans en mutant humans. Op de grotere mutants natuurlijk niet. (net als een assault rifle zeg maar)

exactor it wijzigde deze reactie 18-02-2019 11:46 (14%)

• ReddishRat
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-05 18:08
Ik heb nog helemaal geen reacties van PC spelers gezien over het feit dat de iCue integratie echt fenomenaal is. Ook bij de meeste reviews niet, erg jammer. Dus bij deze mijn bijdrage :) Dikke bonus als je veel corsair spulletjes hebt en je van een RGB circus houdt.

Niet een simpel kleurtje hier en daar of een statisch tobo profiel, maar echt interactie met de omgeving. Inclusief dolby atmos is de immersie echt super hierdoor. Waar moet je zoal aan denken?
  • Specifiek thema in menu opties
  • Specifiek thema in craft menu
  • Dag/nacht effecten
  • Regen/onweer effecten
  • Vuur effecten (bijv. bij kampvuurtje staan)
  • Omgeving effecten (radio actieve bunker bijv. groenig, ondergronds bruinig, van binnen naar buiten, etc.)
  • Button prompts voor oppakken van items
  • Low health, op basis van het rode deel bovenin je scherm
  • Specifiek effect als je je aansteker pakt (linker deel tobo gloeit mee met het vlammetje bijv.)
  • Schade detectie
En vast nog iets wat ik nog niet gezien heb. Aangezien ik nu iCue al een aardige tijd gebruik (sinds eerste beta) is dit de eerste game waar men goed gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheden. FarCry vond ik maar wat middelmatig in die zin. Bij andere games heb ik wel mijn eigen profielen maar dat kun je nooit zo mooi maken als een volledige integratie met de SDK.

• TommyknockerNL
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:22
Evert134 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:22:
[...]

Bij mij werkt het niet goed alle verlichting gaat uit maar er gaat niets meer aan
Waarschijnlijk moet je even je Corsair software updaten, ik had namelijk hetzelfde probleem.

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 05-05 15:19
Gekke Jantje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:53:
Klopt het dat je alleen nog maar moreel punten krijgt als je een mens bevrijd?
Volgens mij meer wanneer je iemand die zich al overgegeven heeft executeert. Dan flitst het beeld even geel

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:13

ravw

Vlees!

Evert134 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:16:
[...]

Volgens mij meer wanneer je iemand die zich al overgegeven heeft executeert. Dan flitst het beeld even geel
Lol maar ik ben NL en spreek geen Russische ..dus iki begrijp niet wat ze zeggen.... pang :9

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• Games
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:19
Als je wat meer naar links gaat op de kaart, dan zit daar ergens een bandit camp.

AMD Ryzen 7 2700X, Asus ROG Strix B450-I Gaming, G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX, MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC, Crucial MX500 m.2 1TB, Seasonic Prime Titanium Fanless 600W, Acer Predator XB271hubmiprz

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:21
Ben aan het einde van de Volgar maar moet zeggen dat ik deel 1 en 2 (beide meerdere keren uitgespeeld) veel vermakelijker vond. De AI van de kannibalen is om te huilen en ook alles beweegt zo statisch en langzaam.
De dialogen zijn vanaf deel 1 al zo slecht dus dat is niks verrassends maar het lijkt wel of het een stapje erger is in dit deel. De wapens 'jammen' ook veels te snel (van mij mochten ze die work bench er uit houden).
Heb nog steeds een mehhh gevoel terwijl ik er nu al zeker 3-4 uur in zit. Nee deze gaat geen replay value voor mij hebben wat de eerste delen wel hadden, wel jammer.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:02

The Inquisitor

Greetings weaklings

s0kkie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:54:
Ben aan het einde van de Volgar maar moet zeggen dat ik deel 1 en 2 (beide meerdere keren uitgespeeld) veel vermakelijker vond. De AI van de kannibalen is om te huilen en ook alles beweegt zo statisch en langzaam.
De dialogen zijn vanaf deel 1 al zo slecht dus dat is niks verrassends maar het lijkt wel of het een stapje erger is in dit deel. De wapens 'jammen' ook veels te snel (van mij mochten ze die work bench er uit houden).
Heb nog steeds een mehhh gevoel terwijl ik er nu al zeker 3-4 uur in zit. Nee deze gaat geen replay value voor mij hebben wat de eerste delen wel hadden, wel jammer.
je slaat voor mij de spijker op de kop. Ik heb genoten van de game, maar zie me hm geen tweede keer uitspelen terwijl ik 2033 en LL minstens 4x heb gespeeld.

De dialogen lopen ook continu door elkaar heen, als A praat, geeft B al antwoord terwijl A niet eens klaar is met zijn zin. Menselijke AI is nog steeds droevig.

En spoilers over wat er (niet) gaat gebeuren:
spoiler:
- Geen Dark Ones??????
- Geen Khan was nog een bonus teleurstelling ook

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

-SaveMe- schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:19:
Als ik hier zo mee lees krijg ik toch zin om de game eerder op te pikken. Mss net na Divinity Original Sin, net voor Days gone, hmmmm .....
Leuk dat meningen zo kunnen verschillen. Als ik het zo lees, heb ik geen spijt hem later op te pikken in de sale op Steam.

Steam || Diablo 3

• bram1984
l0n3w012ph schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:23:
[...]

Leuk dat meningen zo kunnen verschillen. Als ik het zo lees, heb ik geen spijt hem later op te pikken in de sale op Steam.
Ik had dit niet willen missen. Heb wel getwijfeld om 'm ingepakt weer retour te sturen, maar blij dat ik de gok gewaagd heb. Tot nu toe met afstand mijn favoriete shooter van deze generatie.

• A.W.E.S.O.M.-0
Deze titel was altijd al een gegarandeerde buy voor mij en heeft alle verwachtingen meer dan waargemaakt en zelfs overtroffen. Gisteravond uitgespeeld met het goede einde ondanks dat vrijwel alles en iedereen tegen de vlakte is gegaan. Qua niveau en avontuur vergelijkbaar met Dishonored, Human Revolution e.d. al is ook op deze game nog genoeg aan te merken.

Ontzettend veel knipogen naar Half-Life 1 en 2, Mass Effect, Dishonored, Stalker, Last of Us, Mad Max, Peter Pan, Borderlands, Fallout en nog veel meer, heb echt genoten!

De start van het verhaal, de aanleiding voor de exodus, was even kauwen en je ziet veel al wel aankomen, maar desondanks beter dan alle single players in lange lange tijd. De sfeer is wederom briljant en echt Russisch, kan me voorstellen dat het met Engelse voices wat corny is links en rechts maar veel beter dan die slappe Hollywood meuk vandaag de dag en in het Russisch werkt het heel goed.

De puzzels zijn beetje a la Half-Life, makkelijk maar toch leuk om te doen. Helaas wel veel typisch moderne console-game elementen; animaties die achter een knop zitten zoals klimmen/kruipen, wat QTE's links en rechts, physics die niet altijd je van het is en de gunplay is niet super moeilijk. Maar daar heb ik me geen seconde aan geërgerd, de sfeer, de karakters en het avontuur maken alles meer dan goed. Leuke combinatie van lineare missies en vrijheid, mooie afwisselende verhalen. De wapens zijn leuk, het customizen erg leuk gedaan. Hardcore difficulty is lekker om je doorheen te schieten, Stealth doe ik uit principe niet aan, maar zelfs dan voel je de schaarste in grondstoffen maar bij vlagen.

Denk een solide 8 als op zichzelf staande game, voor liefhebbers van de Metro boeken en games misschien wel een dikke 9. Denk al met al een uurtje of 15 gespeeld, echt de tijd genomen om te exploren en conversaties af te luisteren, maar zonder te sluipen of confrontaties uit de weg te gaan.

Nu al zin in het vervolg en het lezen van een officiële Metro 2035 vertaling. :)

• bram1984
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:47:
[...]

Het maakt ook niet uit en is ook niet erg op de console, maar ik vind als PC fps speler van t eerste uur alle animaties die achter een knop zitten en controle bij me weg neemt, bloedirritant. Dat is sinds de Xbox 360 schering en inslag geworden bij het porten van games van console naar PC, had het beter typische console port kunnen noemen. Het is zeker niet bedoelt als sneer richting console of die 'PC master race' onzin, gewoon persoonlijke ervaring en voorkeur. :)
Zo vat ik het ook niet op. :)

Maar ze nemen juist geen controle weg, dat is mijn hele punt juist. Ze geven je juist extra controle. Je kan nu dus tegen een ladder aan lopen zonder dat je er meteen op klimt. Ook buk je dus niet per ongeluk om ergens onderdoor te kruipen. Jij bepaalt zelf wanneer je dat doet, omdat je er een knop voor in moet drukken.

• -SaveMe-
  • Nu online

-SaveMe-

-klik-

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:23:
[...]
In beide gevallen haalt het mij uit de direct uit de suspension of disbelief.
fixed :9

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ravw schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:29:
[...]

:D dat vind ik juist leuk dat gebeurd vaak in het echt ook mensen nog niet eens klaar zijn met praten dat de andere al antwoord geeft :-)

vind het vaak met games zo netjes , vraag , stilte , antwoord , nu blijven ze maar blaten _/-\o_
dus je moet even goed opletten ... stoor me er niet aan ... vind het wel wat hebben

maar vind het wel de beste deel tot nu toe
alleen af en toe die ^&#*^(%^$$% beesten je schrik je de wezenloos
Waarop persoon A dan totaal niet reageert? Zulke gesprekken maak ik nooit mee in het echt .P

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-05 00:28
Sileh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:43:
Gisteren voor het eerst gespeeld en ben erg teleurgesteld.

Terwijl ik speelde moest ik gewoon steeds denken aan het verschil tussen PUBG en Apex Legends. De controls zijn zo ongelofelijk clunky en janky. De movement, de gunplay en de UI doorgaan is gewoon allemaal net kut.

Het is net als toen ik PUBG speelde en dacht van nee, dit BR genre is echt niets voor mij ik vind het gewoon niet fijn spelen. En dan speel je Apex en alles gaat gewoon soepel en dan is het geweldig. De clunky/janky controls verpesten de rest zo erg voor mij dat ik geen zin heb om verder te gaan.

Erg jammer, ik vond de setting, graphics en het kleine beetje story dat ik heb meegekregen wel boeiend.
Moet je nagaan hoe teleurgesteld mensen hier zijn over jou opmerking die kant noch wal slaat.
Een AAA SP game vergelijken met BR ... serieus ?

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• bram1984
Gisteren voor het eerst gespeeld en ben erg teleurgesteld.

Terwijl ik speelde moest ik gewoon steeds denken aan het verschil tussen PUBG en Apex Legends. De controls zijn zo ongelofelijk clunky en janky. De movement, de gunplay en de UI doorgaan is gewoon allemaal net kut.

Het is net als toen ik PUBG speelde en dacht van nee, dit BR genre is echt niets voor mij ik vind het gewoon niet fijn spelen. En dan speel je Apex en alles gaat gewoon soepel en dan is het geweldig. De clunky/janky controls verpesten de rest zo erg voor mij dat ik geen zin heb om verder te gaan.

Erg jammer, ik vond de setting, graphics en het kleine beetje story dat ik heb meegekregen wel boeiend.
Ik vraag me af of je de vorige games wel hebt gespeeld dan. Het lijkt er niet op.

Wil je serieus een trage post apocalyptische survival shooter hebben die voelt als Apex Legends? Dan was de game en de complete feeling echt totaal verneukt geweest. Niks mis mee dus geen offence, maar zo te zien kun je het beter bij de Call of Duties houden.

Prima als ze de movement hier en daar fine tunen bij een eventuele patch, maar ik hoop van harte dat het zwaar en log blijft aanvoelen.

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 23:11

...Terwijl ik speelde moest ik gewoon steeds denken aan het verschil tussen PUBG en Apex Legends.
......
Ik denk dat dit genre gewoon niet echt iets voor je is. Ik begrijp de kritiek niet op de zogenaamde "clunky controls" Ja het is traag maar past er gewoon bij. Ik wordt echt een beetje moe van al die BR pubers waarbij alles snel, snel, snel, pief paf poef moet zijn. Overigens is dit typisch zo'n game waarbij het een must is om de voorgaande games gespeeld te hebben of de boeken gelezen te hebben waar de games op gebaseerd zijn om het verhaal te begrijpen.

Steam Profiel / World Of Trucks

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 23:11
Vrijdag schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:39:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste twee delen nog steeds niet heb uitgespeeld (backlog :( ) maar hoe zit dat met die boeken?

Vallen die tussen Lastlight en Exodus in? Staan ze los van de spellen oid?
De boeken zijn veel minder actie georiënteerd en gaan veel dieper in op personages. Artyom heeft bijvoorbeeld nauwelijks vuurgevechten. Het is zo lang geleden maar ik dacht dat er ook meer personages in zaten. De games volgen globaal wel het verhaal uit de boeken, zeg maar de hoofdlijn. Dit geldt voor Metro 2033 en het gelijknamige boek. Het vervolgboek Metro 2034 heb ik niet gelezen. Wel Last Light gespeeld uiteraard. Ik weet ook niet zeker in hoeverre deze overeenkomt met Last Light of dat deze meer is gebaseerd op Metro 2035.

Steam Profiel / World Of Trucks

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Roadrunner schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:54:
[...]

De boeken zijn veel minder actie georiënteerd en gaan veel dieper in op personages. Artyom heeft bijvoorbeeld nauwelijks vuurgevechten. Het is zo lang geleden maar ik dacht dat er ook meer personages in zaten. De games volgen globaal wel het verhaal uit de boeken, zeg maar de hoofdlijn. Dit geldt voor Metro 2033 en het gelijknamige boek. Het vervolgboek Metro 2034 heb ik niet gelezen. Wel Last Light gespeeld uiteraard. Ik weet ook niet zeker in hoeverre deze overeenkomt met Last Light of dat deze meer is gebaseerd op Metro 2035.
Metro 2033 boek en de game complimenteren elkaar goed, inderdaad wordt er meer geschoten in de game maar dat is wel logisch (anders is het geen FPS meer). Het verhaal en de dingen die Artyom meemaakt komen goed overeen in ieder geval.

Metro 2034 is een heel ander boek en volgt niet Artyom. Metro 2035 is het verhaal van Last Light.

• A.W.E.S.O.M.-0
superwashandje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:53:
[...]

ik pik deze er even uit :P wat vond je van titanfall2? ik heb deze nog niet gespeeld (pas als ie op steam uit komt waarschijnlijk) maar ik vond titanfall 2 SP erg leuk en ook erg gelikt spelen. ondanks dat het een totaal ander genre is: speelt dit beter?
De Titanfall 2 Singleplayer is extreem goed! Maar erg lastig of eigenlijk niet te vergelijken, de movement mechanics van TF2 is wat mij betreft dé ster van de game, het speelt gewoon zo lekker weg met een degelijk verhaal in heerlijke levels die veel opties bieden. Metro Exodus speelt absoluut niet beter wat dat betreft.

Metro is meer een verhalende game met survival elementen waar, zoals ik wel vaker roep de typisch Slavische sfeer de hoofdrol speelt; lekker ruw, grauw en hard. Het ziet er schitterend uit maar speelt absoluut niet zo gelikt als TF2 qua controls en gaat veel trager. Dat is ook inherent aan het feit dat je veel kwetsbaarder bent en de resources schaars met her en der wat morele keuzes. Qua verhaal vind ik Metro veeel beter dan Titanfall 2, ook al is het sec gezien ook wel redelijk cliché maar het werkt gewoon goed imho.
Vrijdag schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:39:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste twee delen nog steeds niet heb uitgespeeld (backlog :( ) maar hoe zit dat met die boeken?

Vallen die tussen Lastlight en Exodus in? Staan ze los van de spellen oid? Ik vind de setting echt erg gaaf en vraag me af of er een speciale/chronoligische volgorde is waarin ik het beste kan spelen/lezen.

Bijvoorbeeld de Matrix kan je het beste kijken door eerst deel 1, dan de Animatrix en dan deel 2 en 3 te kijken.
Metro 2033 is het originele boek, dat verhaal volgt de game Metro 2033 ook vrijwel op de letter, maar het boek is meer thriller en de game is meer shooter.

Metro 2034 speelt zich 1 jaar later af en verteld een verhaal vanuit een ander perspectief (andere hoofdpersonen, Metro stations (wat in feite allemaal aparte steden zijn in het universum met aparte facties) ook al zijn er bekende characters.

De game Last Light speelt zich er een beetje tussendoor en tegelijkertijd af, dat verhaal is meer "geïnspireerd op" en geschreven door dezelfde schrijver.

Metro 2035 het boek breid het verhaal van Last Light uit en verdiept het verder. Maar die moet ik zelf nog in een officiële vertaling lezen. :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:21:
[...]

Vermakelijke game maar ik vind Metro (dat geldt voor alle Metro's overigens) veel vetter. Veel meer die Half-Life vibe.

[...]

Dan is het gewoon niets voor jou denk ik dan. Ik heb geen enkele moeite met de controls en ik ben echt een azijnzeiker als het daarom gaat. Ik heb zelfs hele goede games aan de kant gegooid vanwege de controls.
Ik kom er niet in. Kan er niet echt de vinger op leggen maar ik mis een beetje het beklemmende van de eerdere delen. Het verhaal is het voor mij net niet. Eerste delen was je vooral aangewezen op jezelf en nu ben je ineens met een lam groepje onderweg.

Je eigen werkbank bij je hebben en in the fly wapens modden vind ik niet nodig. Eerder moest je je redden met je gemaakte keuzes of kon je nog iets bijsturen met een gevonden wapen.

Maar de sfeer is voor mij niet echt Metro.

Zal vast aan mij liggen maar ik ben weer verder gegaan met xcom 2. Zal het nog wel afmaken of weer opnieuw beginnen waarschijnlijk, maar ik mis iets. Ik heb iig meer plezier beleeft aan de redux delen een paar weken geleden.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik snap je @Flagg. Naar mijn mening is de redux collectie ook beter dan Exodus. Ik heb genoten, maar ondertussen alweer verkocht. Het verhaal is een stuk magerder dan de voorgaande delen

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-05 11:08
Een van de beste shooters die ik in jaren gespeeld heb. Heerlijk om met een silent revolver 4x zoom door het spel te gaan. Alleen de AI is vaak zodanig krom dat het wel wat invloed heeft op de immersie.

Wel jammer dat het eerste deel van het spel goed te spelen was op Ultra, maar sinds Caspian desert moet ik op High draaien om FPS drops te voorkomen. Op een Vega 56.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 05-05 15:19
Gekke Jantje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 06:22:
Hairwork kun je gewoon aanlaten heeft nauwlijks infloed op de performance maar maakt de beestjes wel heel wat mooier om te zien.

prachtig kopje :P

en ik denk inderdaad dat SP spellen redelijk kritish worden beoordeeld de laatste tijd maar dan ook weer de algemene kwaliteit is ook sterk achteruit gegaan bij alle spellen dus mensen lopen al wat op hun tenen.

nu snap ik sowieso niet waarom dit met multiplayer spellen of nog erger BR spellen word vergeleken. bijvoorbeeld de gunplay is vaak een stuk makkelijker in dit soort spellen met een makkelijker voorspelbare recoil en geen onderhoud o.i.d want de uitdaging hoeft daar niet te liggen je hebt al andere spelers voor uitdaging. SP word je door alles in je omgeving uitgedaagd om het spel interessant te houden.

ik baalde een beetje dat de open wereld delen niet super lang en uitgebreid waren maar dan ook weer het is van oude een shooter dus is alles al mooi meegenomen misschien een volgend deel wat een volledige open world RPG is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
2Dutch schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:45:
Een van de meest irritante bugs is dat custom controls borked zijn. Ik merkte dat ik bijvoorbeeld mijn wapens niet kon schoonmaken, en bij het instellen van bepaalde toetsen voor acties toch "N/D" bleef krijgen. Als ik reset naar default werkt alles goed. Die standaard controls zijn voor een RDFG-user als ik (lekker veel extra toetsen onder handbereik) vreselijk..

Heb ook gehad dat ik zeer rustig wachtte en ineens gespot werd terwijl ik in niemands line of sight zat. Bewegen blijft ook nog wat houterig. Maar ja dat verhaal en de sfeer he..plus de mooie plaatjes :P
ESDF hier, weet er alles van. :)

Kwam er ook halverwege het spel achter dat je met F de wapens schoon kan maken, ook al heb je die gerebind, verder daarna nergens echt meer over gevallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
2Dutch schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Pfew, I am not alone ;) Het is wisselvallig ook, want de ene keer kan ik die Tahir wel gewoon met reload+muisknop van meer druk voorzien, en dan ineens niet meer. Echt zeer irritant want het is een kek wapen :) Thanks voor de tip over F, dat werkt, 1 ergernis minder ;)
O, en eenmaal in de trein 'opstaan' is ook een uitdaging want ook daar is WASD deels hardcoded, vooral de D. Dat is een kwestie van alle knoppen spammen en hopen dat je op een gegeven moment opstaat, wordt je vanzelf handig in. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:07:
Hoe komen jullie aan al die vraagtekentjes? Zal vast een stomme vraag zijn, helemaal voor iemand die met zijn 3e run bezig is, :P maar ik krijg maar ongeveer de helft? Echt alleen de missies.
En schoonmaken, zonder workbench bedoelen jullie dan? Dat is ook nieuws voor mij.

Prima game, maar de uitleg had toch wel wat beter gemogen. Zo heb ik ook in het begin een tijdje geklooid met mijn gasmasker, zat een gat in. Paar keer dood gegaan voordat ik er achter kwam dat je hem dicht kan maken met een stukje tape.
Voice acting is niet geweldig, en wat bugs. Maar buiten dat heb ik alleen maar goede dingen te zeggen.
Volgens mij krijg je die vraagtekens als je hetzij iets spot met de verrekijker hetzij informatie krijgt (of afluistert) van een NPC over die locatie of wat er te halen valt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
hosee schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:27:
Heb mij kostelijk vermaakt, vet spel....maar toch wat teleurgesteld omdat ik dit spel ervaren heb als veel te kort.

Kan ook aan mij liggen omdat ik zwaar geconcentreerd (Geen besef van tijd) van doel naar doel ben gegaan, ook al heb ik wel een paar side missies gedaan.

Maar niet getreurd, ga opnieuw beginnen en wat meer exploreren... :)
Ja, ik vond hem ook veel te kort. Ik heb pas nog Metro 2033 en Last Light uitgespeeld en ik heb toch het gevoel dat die veel langer waren. Ondanks dat ik wel echt alle sidemissies in Exodus heb gedaan. Wel vind ik het verhaal goed en de graphics absoluut prachtig.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:17:
Metro 2035 het boek breid het verhaal van Last Light uit en verdiept het verder. Maar die moet ik zelf nog in een officiële vertaling lezen. :)
Exodus is heel licht geinspireerd op het boek Metro 2035. Ik heb het pas nog gelezen.

Met name het begin van Exodus komt voor in het midden van Metro 2035 (zonder spoilers te geven). Dat is eigenlijk het enige dat overeen komt. Aan het eind van 2035 begint verder een reis die je in Exodus ook maakt maar dan anders.

Het boek 2035 is verder heel veel donkerder qua thema's, gaat veel meer over de bespeling van de bevolking door duistere machten en de futiliteit van het hiertegen optreden. De bekende karakters komen ook heel anders uit de verf
spoiler:
Miller is bijvoorbeeld een enorme lul in het boek en Anna/Anya is behoorlijk pissig op Artyom
En het borduurt meer voort op de karakters die in het boek 2034 maar niet in de games voorkomen. Niettemin zeker lezenswaard hoor, maar aangezien de game zegt 'inspired by Metro 2035' vind ik dit nogal een overstatement :)

GekkePrutser wijzigde deze reactie 04-03-2019 14:55 (48%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bram1984
Console patches zijn nu live als het goed is.

https://www.metrothegame.com/news/console-patch-notes/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
swoutr schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:24:
Meer mensen het idee dat exploren amper wordt beloond? Ik ben bergen aan kogels kwijt aan irritante enemies zonder loot, en vind vervolgens 2 loze itempjes, keer op keer. Het maakt het exploren imo wat nutteloos en overbodig, aangezien ik veel meer kwijt dan rijk ben. Wat overigens enorm sonde is van de spelwereld.
Valt wel mee toch? Elke serieuze lokatie heeft wel een of ander item. Suit upgrade, wapen upgrades..

• GekkePrutser
  • Niet online
RTX = Raytracing :)

Volgens mij doet hij de DLSS standaard aan omdat het anders te traag wordt.

PS: Ik weet niet of je het al wist maar deze game gebruikt de raytracing alleen voor de belichting, niet voor reflecties. Dus als je wil zien of het aan staat moet je daarop letten.

Zie hier wat voorbeelden: https://arstechnica.com/g...in-the-pc-ray-tracing-era

GekkePrutser wijzigde deze reactie 13-03-2019 21:45 (66%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:46

SideShow

Administrator

Hier ook al even uitgespeeld. Top shooter, voorlopig mijn goty.
Dit soort games laat me zin krijgen om een 2080ti te kopen. That's a good thing right ? :p

• Kwistnix
  • Nu online
Ik heb ‘t opgegeven. Het is voor mij echt een grote teleurstelling en ik heb geen zin om te wachten / hopen dat het beter wordt, dan speel ik liever iets dan mij wel bevalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17-05 00:25
Ik speel em voor de derde keer en ik heb nu een pak meer overzicht om hoe de zaken goed en beter aan te pakken.

De eerste keer was ook een kleine ramp maar zeker wel leuk, in mijn persoonlijke ervaring.

Maar snap wel wat je bedoelt, heb ik ook al meegemaakt met andere games die de hemel werden ingeprezen maar die voor mij alsnog not done waren, waarbij bijv. Prey voor mij de zwaarste teleurstelling was, in vergelijking met de eerste Prey..en uiteraard ook weggegooid geld dus.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True