[Multi] Metro Exodus

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27
Sinds kort in het bezit van een nVidia RTX 3060, mijn aandacht wordt een beetje getrokken door Metro. Maar met welke game kan ik het beste beginnen? Ben van plan heel casual te gamen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:15
Farabi schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:09:
waar gaat jullie voorkeur naar voor de enhanced edition? ps5 of xbox? ik heb de verschillen gelezen, maar ik zit te twijfelen.
Maakt in principe niets uit. Hij draait beter op de PS5, maar ik heb ‘m afgelopen week uitgespeeld op de Series X. Draaide daar ook gewoon prima op.
Jumpman schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:49:
Sinds kort in het bezit van een nVidia RTX 3060, mijn aandacht wordt een beetje getrokken door Metro. Maar met welke game kan ik het beste beginnen? Ben van plan heel casual te gamen.
Metro 2033, Last Light & daarna Exodus.
Je moet wel een beetje voorbedacht aan de slag gaan met deze game. Er is weinig loot, dus die moet je wel zoeken. Steek er je tijd in.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
pff wat een verschrikkelijk spel eigenlijk. ik heb het 2x gekocht, maar deze gaat weer in de verkoop. die open-wereld vind ik maar niks. veel te chaotisch allemaal. jammer, terwijl deel 1 en 2 heel tof zijn.

ben ik de enige die de eerste 2 delen veel beter vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Farabi schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:38:
pff wat een verschrikkelijk spel eigenlijk. ik heb het 2x gekocht, maar deze gaat weer in de verkoop. die open-wereld vind ik maar niks. veel te chaotisch allemaal. jammer, terwijl deel 1 en 2 heel tof zijn.

ben ik de enige die de eerste 2 delen veel beter vind?
Choatisch vind ik nog mee vallen, omdat je veel vrijheid en alle tijd hebt om je missies te volbrengen.
Kleine tip. Zorg dat je via internet even zoekt naar een guide. Dat kan het allemaal iets overzichtelijker worden voor je.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mosin schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Choatisch vind ik nog mee vallen, omdat je veel vrijheid en alle tijd hebt om je missies te volbrengen.
Kleine tip. Zorg dat je via internet even zoekt naar een guide. Dat kan het allemaal iets overzichtelijker worden voor je.
een guide volgen om een avondje relax te gamen gaat me te ver. dan is dit spel sowieso niet voor mij geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:03

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar echt groot open world is het niet eens... de gebieden zijn relatief klein, want ik kwam vaak genoeg tot de duidelijke grens van de 'wereld', het is niet dat je een uur kunt lopen van uiteinde naar uiteinde... en als je geen sides wil volgen kun je gewoon de main missions doen door de markering te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Farabi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

een guide volgen om een avondje relax te gamen gaat me te ver. dan is dit spel sowieso niet voor mij geschikt.
Ik begrijp het. Het is niet veel werk, maar maakt de story line misschien wel iets overzichtelijker.
Wat vind je chaotisch aan de game?
The Inquisitor schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:19:
Maar echt groot open world is het niet eens... de gebieden zijn relatief klein, want ik kwam vaak genoeg tot de duidelijke grens van de 'wereld', het is niet dat je een uur kunt lopen van uiteinde naar uiteinde... en als je geen sides wil volgen kun je gewoon de main missions doen door de markering te volgen
Het valt op zich mee. Ik vind het groot genoeg, helemaal niet storend, maar ik ben dan ook STALKER gewend.
De eerste keer dat ik het speelde volgde ik ook de de “Normale” missies, maar kreeg toen de bad-ending. Aangezien ik de good-ending wilde, speelde ik hem met een guide uit.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Gisteravond gekocht in de ps store voor een 10tje. Kan er maar moeilijk in komen. Vond het begin nou niet echt boeien om door te spelen. Ik ben pas net voorbij de intro, maar wordt het beter of blijft het zo?

Schieten voelt totaal niet lekker, AI lijkt wel afwezig, devoice acting is verschrikkelijk en de graphics ogen nou niet geweldig (ps5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 11:29
kwdtje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:01:
Gisteravond gekocht in de ps store voor een 10tje. Kan er maar moeilijk in komen. Vond het begin nou niet echt boeien om door te spelen. Ik ben pas net voorbij de intro, maar wordt het beter of blijft het zo?

Schieten voelt totaal niet lekker, AI lijkt wel afwezig, devoice acting is verschrikkelijk en de graphics ogen nou niet geweldig (ps5).
Ik heb vooral moeite met de voice acting :X De werelden zijn wel mooi en na de intro gaat het tempo wel echt omhoog. Gameplay vind ik wel leuk maar elke cutscene zit ik weer met kromme tenen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:45

Oxigeon

En zo is dat!

kwdtje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:01:

Vandaag aangeschaft op de ps5. Intro vind ik wel tof. Nu de eerste keer zo lijkt het in de open wereld terecht gekomen met mijn backpack

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Voor de eerste keer Metro Exodus aan het spelen (ps4). Kom ik vast te zitten met de bug van Damir in Caspian sea. Als oplossing zie ik overal dat je wat moet rondspringen voor de grot en dan naar Damir moet kijken. Vervolgens zou hij dan komen. Echter lukt dit niet. Iemand een idee (behalve het level opnieuw starten)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-05 09:10
Tijd voor een impressie op basis van vijf tot zeven uur gameplay. TLDR: Metro Exodus is een pareltje O+

Als ik Metro exodus, de beleving in een paar woorden moet samenvatten dan is dat "Fallout 3 en dan de goede herinneringen". Heerlijk grote omgeving, alleen rond banjeren maar toch een gezellig gezelschap om op terug te vallen. De sfeer en presentatie zijn echt subliem.. Op mijn Xbox series s speelt het heerlijk smooth en ziet het er prachtig uit. Dit is nog eens optimalisatie.

Qua gameplay merk ik dat dit spel mij pusht richting stealth en daar ben ik niet zo goed in. Gelukkig krijg ik op "normal" ook steeds de ruimte om alles dan maar "Rambo stijl" te killen.

Waarom ik aan Fallout 3 denk? Het is wat ik noem een "langzaam fps avontuur" je gaat er voor zitten, je verkend, je rust wat uit je plant je zoekt wat ammo en andere verzamelprullaria".. Je werkt wat aan je wapens en je gaat eens een outpost van wat vijanden ontdoen. Tot nu toe heeft elk nieuw plekje op een al grote begin kaart zo zijn eigen sfeer en vijanden etc..

Ik heb de vorige Metro games ook gespeeld. Die waren veel claustrofobischer, vooral de eerste.. Prima games maar ik had niet zoiets van "die speel ik nog eens" ik vind Exodus eigenlijk een stuk beter tot nu toe...

Even mijn mening over The Terminal in spoiler uiteraard
spoiler:
Ook dit is mooi gemaakt.. Je voelt via de gesprekken en wat je leest al aankomen en ja hoor de fanatiekelingen offeren mensen aan het vismonster. Heel ziek maar het past perfect in die omgeving, de sfeer etc. Terminal gaf mij meerdere malen de rillingen. Tja terminal is natuurlijk het engelse van "het einde"/ terminaal in het Nederlands dus ook op basis daarvan kon je dit zien aankomen.
Door die gemuteerde mensen paar keer echt de rillingen gekregen en dat is best knap want ik heb al veel horror games gespeeld. Ik denk als je een dolby surround headset op hebt als je voor het eerst hier loopt je helemaal de rillingen krijgt :9

[ Voor 22% gewijzigd door MetalSonic op 13-09-2021 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
felder schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:01:
Voor de eerste keer Metro Exodus aan het spelen (ps4). Kom ik vast te zitten met de bug van Damir in Caspian sea. Als oplossing zie ik overal dat je wat moet rondspringen voor de grot en dan naar Damir moet kijken. Vervolgens zou hij dan komen. Echter lukt dit niet. Iemand een idee (behalve het level opnieuw starten)?
Ik lees het nu pas. Is het nog goed gekomen met die bug? Afgelopen maand heb ik hem voor de 2e keer uitgespeeld, maar heb er geen last van gehad.
MetalSonic schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:01:
Tijd voor een impressie op basis van vijf tot zeven uur gameplay. TLDR: Metro Exodus is een pareltje O+

Als ik Metro exodus, de beleving in een paar woorden moet samenvatten dan is dat "Fallout 3 en dan de goede herinneringen". Heerlijk grote omgeving, alleen rond banjeren maar toch een gezellig gezelschap om op terug te vallen. De sfeer en presentatie zijn echt subliem.. Op mijn Xbox series s speelt het heerlijk smooth en ziet het er prachtig uit. Dit is nog eens optimalisatie.

Qua gameplay merk ik dat dit spel mij pusht richting stealth en daar ben ik niet zo goed in. Gelukkig krijg ik op "normal" ook steeds de ruimte om alles dan maar "Rambo stijl" te killen.

Waarom ik aan Fallout 3 denk? Het is wat ik noem een "langzaam fps avontuur" je gaat er voor zitten, je verkend, je rust wat uit je plant je zoekt wat ammo en andere verzamelprullaria".. Je werkt wat aan je wapens en je gaat eens een outpost van wat vijanden ontdoen. Tot nu toe heeft elk nieuw plekje op een al grote begin kaart zo zijn eigen sfeer en vijanden etc..

Ik heb de vorige Metro games ook gespeeld. Die waren veel claustrofobischer, vooral de eerste.. Prima games maar ik had niet zoiets van "die speel ik nog eens" ik vind Exodus eigenlijk een stuk beter tot nu toe...

Even mijn mening over The Terminal in spoiler uiteraard
spoiler:
Ook dit is mooi gemaakt.. Je voelt via de gesprekken en wat je leest al aankomen en ja hoor de fanatiekelingen offeren mensen aan het vismonster. Heel ziek maar het past perfect in die omgeving, de sfeer etc. Terminal gaf mij meerdere malen de rillingen. Tja terminal is natuurlijk het engelse van "het einde"/ terminaal in het Nederlands dus ook op basis daarvan kon je dit zien aankomen.
Door die gemuteerde mensen paar keer echt de rillingen gekregen en dat is best knap want ik heb al veel horror games gespeeld. Ik denk als je een dolby surround headset op hebt als je voor het eerst hier loopt je helemaal de rillingen krijgt :9
Ik heb Fallout 3 nooit gespeeld, maar de rest van je tekst klinkt bekend. Het is ook een heerlijke game, die je op eigen tempo kunt spelen. Een beetje verkennen en looten hoort er altijd wel bij.
Het spel heeft heel veel mooie plekken, zoals eigenlijk altijd wel in Metro games.

Ik kan je aanraden beide DLC’s direct daarna te spelen. Dat zijn The Two Colonels & Sam’s Story. Ook een paar kippenvel momentjes bij gehad.

Ze hebben bij 4a games al aangegeven met een nieuwe Metro game bezig te zijn en misschien een multiplayer variant. Dus na deze games krijgen we nog meer moois :)

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
Mosin schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:12:
[...]

Ik lees het nu pas. Is het nog goed gekomen met die bug? Afgelopen maand heb ik hem voor de 2e keer uitgespeeld, maar heb er geen last van gehad.

[...]

Ik heb Fallout 3 nooit gespeeld, maar de rest van je tekst klinkt bekend. Het is ook een heerlijke game, die je op eigen tempo kunt spelen. Een beetje verkennen en looten hoort er altijd wel bij.
Het spel heeft heel veel mooie plekken, zoals eigenlijk altijd wel in Metro games.

Ik kan je aanraden beide DLC’s direct daarna te spelen. Dat zijn The Two Colonels & Sam’s Story. Ook een paar kippenvel momentjes bij gehad.

Ze hebben bij 4a games al aangegeven met een nieuwe Metro game bezig te zijn en misschien een multiplayer variant. Dus na deze games krijgen we nog meer moois :)
Spel op je eigen tempo spelen maakt dit een spel dat je ook kan oppakken na een dag werken. Je bent even in een andere wereld en je bepaalt zelf wel hoeveel actie je opzoekt. Ga je een nieuw gebied leeg maken van bandits of geniet je wat van het uitzicht en tweak je je wapens een beetje.

Ik vind dat het spel ook een mooie balans heeft tussen vrijheid maar ook niet teveel. Het is wel duidelijk waar je heen moet maar het is ook weer niet zo dat je een grote groene pijl ziet de hele tijd of dat je er steeds aan wordt herinnerd als je je eigen pad kiest.

Vaak als ik een spel heb uitgespeeld dan ben ik er wel weer even klaar mee. Wellicht later nog eens de dlc's proberen. Bedankt voor de tip..

De verwijziging naar Fallout 3 komt oomdat je daar ook speelt in een post apocalyptisch landschap met vijandelijke mensen en monsters en omdat er grote buitenomgevingen zijn. Als je nu een fallout achtige game wil proberen kan je beter voor deel vier gaan. Minder bugs en betere presentatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
MetalSonic schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:10:
[...]

Spel op je eigen tempo spelen maakt dit een spel dat je ook kan oppakken na een dag werken. Je bent even in een andere wereld en je bepaalt zelf wel hoeveel actie je opzoekt. Ga je een nieuw gebied leeg maken van bandits of geniet je wat van het uitzicht en tweak je je wapens een beetje.

Ik vind dat het spel ook een mooie balans heeft tussen vrijheid maar ook niet teveel. Het is wel duidelijk waar je heen moet maar het is ook weer niet zo dat je een grote groene pijl ziet de hele tijd of dat je er steeds aan wordt herinnerd als je je eigen pad kiest.

Vaak als ik een spel heb uitgespeeld dan ben ik er wel weer even klaar mee. Wellicht later nog eens de dlc's proberen. Bedankt voor de tip..

De verwijziging naar Fallout 3 komt oomdat je daar ook speelt in een post apocalyptisch landschap met vijandelijke mensen en monsters en omdat er grote buitenomgevingen zijn. Als je nu een fallout achtige game wil proberen kan je beter voor deel vier gaan. Minder bugs en betere presentatie :)
Misschien moet ik Fallout 4 maar eens proberen.

Metro kun je echt relaxed spelen. Het hele spel is
lekker rustig. De replay waarde is ook wel aanwezig, doordat je alles op verschillende manieren kunt aanpakken. Je hebt ook wel van die kleine kampeer plekjes waar je kunt slapen, repairen etc. Dat scheelt ook al wat, als je niet veel tijd hebt om te gamen..

[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 14-09-2021 14:31 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Mosin schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:12:
[...]

Nee, ben niet voorbij de bug geraakt. Na een tijd was ik het zo beu, dat ik even overgeschakeld ben naar een andere game.

• Mosin
felder schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:15:
[...]

Nee, ben niet voorbij de bug geraakt. Na een tijd was ik het zo beu, dat ik even overgeschakeld ben naar een andere game.
Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Erg jammer!

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 14:41
MetalSonic schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:10:
Als je nu een fallout achtige game wil proberen kan je beter voor deel vier gaan. Minder bugs en betere presentatie :)
Of gewoon S.T.A.L.K.E.R. installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:15
Zo net alles uitgespeeld inclusief DLC.

+ Weinig spellen zijn zo goed in het neerzetten van een sfeervolle wereld.
+ Grafisch prachtig
+ Open world (achtig)

- verplicht mij niet om stealth te gaan aub, dat haat ik. Uit protest heb ik alles dat bewoog verdampt.
- aantal bugs tegengekomen. Paar keer save terug moeten doen om verder te komen

Sam's story vond ik zelfs beter dan de main game !

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:24:
[...]

Of gewoon S.T.A.L.K.E.R. installeren.
Haha, dat is wel de makkelijkste :+
Skybullet schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:19:

+ Grafisch prachtig
+ Open world (achtig)

- verplicht mij niet om stealth te gaan aub, dat haat ik. Uit protest heb ik alles dat bewoog verdampt.

Kwam er bij de 2e keer pas achter, dat je veel stealth moet doen. Snap de irritatie wel, maar het heeft zijn charme.

Sam’s story is inderdaad echt vet. Hele fijne DLC heeft deze game. Zou het mooi vinden als ze daarop door durven te gaan in een nieuwe Metro _/-\o_

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Skybullet schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:19:

+ Grafisch prachtig
+ Open world (achtig)

Ik wilde een uitgebreide reactie posten maar eigenlijk hoeft dat niet. Deze post vat het in een paar woorden samen. Hier sluit ik mij volledig bij aan. De pluspunten zijn denk ik bekend en alom geprezen.

Mijn aanvulling is dat er in de gesprekken steeds wordt aangegeven "please try to avoid" of even later "too bad we were noticed". Dan denk ik van "zeur toch niet zo"... Een enkele keer kort stealth vind ik leuk maar dat ga ik niet de hele game door doen. Anders ga ik wel Splintercell of Metal Gear Solid opstarten!

Enige wat mij opvalt in dit spel is dat de Ai in een aantal secties echt oer en oerdom is. Zo dom dat ik er af en toe een beetje melig van word.

spoiler:
Ik zit denk ik in het laatste gedeelte van het spel of richting het einde, heb net eerst een dorp uitgewoond dat in de bomen woont en daarna een groep piraten".. En ja de sfeer is genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Zojuist uitgespeeld.....

Heeft nog wat tijd gekost omdat ik dit spel steeds alleen speelde als ik er echt een paar uur per sessie voor kon uittrekken om er echt van te genieten en mij te laten onderdomplen in het spel. Van alle Metro games is dit denk ik wel mijn favoriet.

De afwisseling tussen ondergronds en bovengronds was zeer geslaagd. Soms leek het richting Fallout te gaan maar dan toch niet. Dit spel hield zijn eigen gezicht.

Enige minpunt en die had ik ook bij één van de vorige Metro games dat is dat ze je voor "good ending" dwingen om alles goed te doen en dat is soms niet eens heel duidelijk andere keer heb je echt een guide nodig. Ik heb volgens mij bij de eerste Metro nog met een guide geprobeerd good ending te halen maar nu heb ik geen eens zin om het te proberen. Als je hier en daar ontdekt wordt en mensen neerschiet die op jou schieten dan kom je al makkelijk bij bad ending en die voelt niet heel fijn aan het einde. Maarja het zal wel :)

Er is DLC maar ik heb wel weer even genoeg gehad van de Metro wereld. Tijd voor de volgende game en dat mag ter afwisseling weer wat vrolijker zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 16:20

PinusRigida

I put the p in pool.

Sorry dat ik dit topic nog 's een schopje geef maar kijk, bij deze... kwestie dat de game ook hier wat relevant blijft want het is het waard. Het blijft een ontzettend sfeervol stukje eyecandy, ondanks de -in het Engels- ondermaatse voice-overs, het visuele aspect (maar ook de gameplay) maken dan weer veel goed...
(en wat hou ik van het horen van de echo's van je geweerschoten in open maps, dit doen ze wel goed, de wapens zijn allemaal een stuk beter geworden t.o.v. vorige Metro-games, i.m.h.o. voelen veel meer 'grounded' aan, "echter", als deel van de wereld, tegenover 2033 en Last Light. zeker ook omdat ze nu ook vuil worden.

Gisteren nog 's door de map gevallen nadat een Demon me optilde en liet vallen op de woestijnmap met de scheepswrakken. liet ie me net tussen zo'n wrak en een rots vallen, kwam weer recht en hup, viel door de map heen.
Valt wel mee op zich, gelukkig komt het niet veel voor, is nu de 2'de keer dat ik het had.

Op gebied van sfeer zijn er weinig in mijn ervaring die het even goed doen, Sowieso Subnautica en Alien: Isolation zijn er 2 die meteen in me opkomen als ik denk aan games die me, met het geslaagd brengen van de sfeer alleen, compleet oppakken en neerzetten in hun wereld.. niet zo tof in het geval van Alien: Isolation, da's er zo ééntje met een omgekeerd effect: ik game om te ontspannen, maar als ik dié game speel kom ik meer gestresst vanachter m'n scherm dan dat ik was voordat m'n speelsessie begon... :D 8)7 anyhow, Alien: Isolation is hier verder geheel off-topic.

Misschien eens leuk om te doen in een ander topic: ieder die z'n persoonlijke top 5 van games vermeldt in categorieën als sfeer, mechanics, weapon-play, visueel, audio,...

Wie weet gooi ik me daar 's op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

PinusRigida schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:22:
Gisteren nog 's door de map gevallen nadat een Demon me optilde en liet vallen op de woestijnmap met de scheepswrakken. liet ie me net tussen zo'n wrak en een rots vallen, kwam weer recht en hup, viel door de map heen.
Valt wel mee op zich, gelukkig komt het niet veel voor, is nu de 2'de keer dat ik het had.
Haha, nu ik dit lees denk ik meteen; Hé dat is mij ook overkomen!. Volgens mij zelfs op de PS4 en de vorige keer ook op de PC.

Achja :p
Op gebied van sfeer zijn er weinig in mijn ervaring die het even goed doen,
Mee eens. Ik ben weer een playthrough begonnen van 2033 Blijft leuk. Daarna nog even LL doen en dan weer verder met Exodus Enhanced edition. Want de RTX is toch wel leuk.

Goede tip van Alien, die game heb ik al een tijdje liggen maar nog niet gespeeld. Daar moet ik toch eens verandering in brengen zo te horen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 16:20

PinusRigida

I put the p in pool.

The Inquisitor schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Goede tip van Alien, die game heb ik al een tijdje liggen maar nog niet gespeeld. Daar moet ik toch eens verandering in brengen zo te horen >:)
Oh man... ik wacht steeds even de hype af -en kan zo met wat geluk al van een eerste of 2'de korting profiteren- eer ik een game aanschaf, zo ook met Alien: Isolation...
En totdat ik het zelf speelde dacht ik ook: "ach, dit zal wel weer overhyped zijn, zoals meestal het geval met games"...

Ik kan je zeggen: deze game is niét overhyped. :N

Zeker niet als we het hebben over 'op het puntje van je stoel zitten, je adem inhouden en zweethanden krijgen, spanning'... :X

Ik ga het verder niet voor je spoilen, kan alleen maar zeggen: ik ben altijd al fan van het horror-game genre, ben van '82 dus heb al wat games in dit genre gespeeld door de jaren heen en dit is de eerste en enige game waarbij ik steeds een paar minuten de afweging moet maken; "zie ik dit nu wel zitten of wil ik iets lichters, iets vrolijkers, zoals een Soma of Dead Space1, iets waar m'n bloeddruk niet te hard van stijgt?" :D

...maar laat je niet tegenhouden, maak het lekker donker in je gameruimte en zet je beste hoofdtelefoon op, veel plezier! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 27-05 11:07
Ik ben paar weken geleden op PS5 met deze game begonnen. Er is echt iets wat ik me afvraag. Je hebt je main punten op je map waar je heenmoet maar er zijn ook vraagtekens die op je map verschijnen. Vaak komen deze er terecht na een conversatie met een NPC. Het probleem wat ik soms heb is dat ik hier niet meteen naartoe ga maar me op de main story focus. Het gevolg is dat ik op dit moment op mijn map 3 vraagtekens heb maar geen idee meer heb, wat er op deze locaties te vinden is of wat ik hier moet doen. Is er ergens te achterhalen naar wat ik op deze locaties op zoek moet gaan ? Op zich begrijp ik dat er in Metro Exodus gekozen is om het niet te makkelijk te maken, maar ik vind het wel redelijk idioot dat er op je map "?" staan maar je nergens meer iets van tekst kan terugvinden naar wat je op die locatie precies moet zoeken ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Rebbelx schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:03:
Ik ben paar weken geleden op PS5 met deze game begonnen. Er is echt iets wat ik me afvraag. Je hebt je main punten op je map waar je heenmoet maar er zijn ook vraagtekens die op je map verschijnen. Vaak komen deze er terecht na een conversatie met een NPC. Het probleem wat ik soms heb is dat ik hier niet meteen naartoe ga maar me op de main story focus. Het gevolg is dat ik op dit moment op mijn map 3 vraagtekens heb maar geen idee meer heb, wat er op deze locaties te vinden is of wat ik hier moet doen. Is er ergens te achterhalen naar wat ik op deze locaties op zoek moet gaan ? Op zich begrijp ik dat er in Metro Exodus gekozen is om het niet te makkelijk te maken, maar ik vind het wel redelijk idioot dat er op je map "?" staan maar je nergens meer iets van tekst kan terugvinden naar wat je op die locatie precies moet zoeken ?!
Ga er gewoon eens heen en dan kom je erachter waarvoor het vraagteken diende. Je kunt er van alles tegen komen, zoals vijanden, maar ook uitrusting.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Metro 2033, Redux en Last Light vond ik vermakelijk, maar tot nu toe vind ik Exodus eigenlijk een beetje een kutspel. Ten eerste zijn de cutscenes veel te lang, the voice overs hemeltergend slecht (kan 4A Games nou echt geen andere (Engelse) stemacteurs vinden dan de 5 personen die het nu voor elke game doen?), word ik nooit echt vrijgelaten om mijn eigen ding te kunnen doen en is stealth gewoon bijna onmogelijk. Ik ben nu in The Church en hoe vaak ik al ontdekt ben, terwijl ik gewoon goed verstopt zat of dat opeens een lichaam ontdekt werd en de hele kerk gealarmeerd wordt... Is het nou zo moeilijk om een lichaam te slepen of - zoals bij Dishonored - over je schouder te gooien? Voor een spel wat sneaken promoot (ivm het goede einde) is dit echt een gemis. Nou ja, misschien dat het na The Church beter wordt, maar ik heb begrepen dat je al het slechte einde krijgt als je ook maar 1 iemand doodmaakt daar... Dus ik kan weer opnieuw beginnen. Kutspel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olympik
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-10-2022
Metro Exodus Animator Dies During Ukraine Defense Mission.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wn4IpIOZ0cXIgNJJeGPpcBFcDJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rLRl90v94O8vKClUGn8hJynR.png?f=fotoalbum_large
[Source]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
P-Rock schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:25:
Metro 2033, Redux en Last Light vond ik vermakelijk, maar tot nu toe vind ik Exodus eigenlijk een beetje een kutspel. Ten eerste zijn de cutscenes veel te lang, the voice overs hemeltergend slecht (kan 4A Games nou echt geen andere (Engelse) stemacteurs vinden dan de 5 personen die het nu voor elke game doen?), word ik nooit echt vrijgelaten om mijn eigen ding te kunnen doen en is stealth gewoon bijna onmogelijk. Ik ben nu in The Church en hoe vaak ik al ontdekt ben, terwijl ik gewoon goed verstopt zat of dat opeens een lichaam ontdekt werd en de hele kerk gealarmeerd wordt... Is het nou zo moeilijk om een lichaam te slepen of - zoals bij Dishonored - over je schouder te gooien? Voor een spel wat sneaken promoot (ivm het goede einde) is dit echt een gemis. Nou ja, misschien dat het na The Church beter wordt, maar ik heb begrepen dat je al het slechte einde krijgt als je ook maar 1 iemand doodmaakt daar... Dus ik kan weer opnieuw beginnen. Kutspel.
De bewakers in de kerk mag je gewoon doden, daar door krijg je niet het slechte einde. Ik vind stealth totaal niet moeilijk overigens. Speel je op de moeilijkste graad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
olympik schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:11:
Metro Exodus Animator Dies During Ukraine Defense Mission.
[Afbeelding]
[Source]
Zag het trieste nieuws vandaag ;( R.I.P.

@ItalianStyle
Het was even wennen en voor mij was het ook erg goed te doen. Misschien ben je te ongeduldig @P-Rock :+

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Rock schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:25:
Metro 2033, Redux en Last Light vond ik vermakelijk, maar tot nu toe vind ik Exodus eigenlijk een beetje een kutspel.
De eerste keer dat ik Exodus speelde had ik dat ook. Ik was teleurgesteld en vond het geen Metro, ik heb hem uitgespeeld, verkocht en was er klaar mee. Een jaar later heb ik hem opnieuw gekocht (dit keer op de PC ipv PS4) en ik heb de charme er weer in teruggevonden. Ik heb het spel weer uitgespeeld (en dit keer langer over gedaan, meer op pad gegaan enz.) en hij staat nu klaar voor een 3e speelronde met raytracing aan.

tldr; hopelijk vind je de charme nog, want het zit er zeker in.
maar ik heb begrepen dat je al het slechte einde krijgt als je ook maar 1 iemand doodmaakt daar... Dus ik kan weer opnieuw beginnen. Kutspel.
Dat is zeker niet waar. Net zoals 2033 en LL zijn er moral points en die verschillen per gebied/seizoen. Uit mijn hoofd moet je proberen niemand te vermoorden in Taiga en een bepaalde scene in een ander seizoen. Je krijgt wel moral point door onschuldige mensen te sparen, wapen te holsteren bij burgers, soldaten die zich overgegeven te sparen enz.

Je hoeft in ieder geval niet het spel door met 100% stealth en 0 doden, maar er zijn een paar zwaarwegende scenes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:23

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Deze game met DLCs en de eerste twee zijn nu te koop voor nog geen 15 euro.

https://store.steampowere.../13326/Metro_Saga_Bundle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
The Inquisitor schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:13:
[...]

De eerste keer dat ik Exodus speelde had ik dat ook. Ik was teleurgesteld en vond het geen Metro, ik heb hem uitgespeeld, verkocht en was er klaar mee. Een jaar later heb ik hem opnieuw gekocht (dit keer op de PC ipv PS4) en ik heb de charme er weer in teruggevonden. Ik heb het spel weer uitgespeeld (en dit keer langer over gedaan, meer op pad gegaan enz.) en hij staat nu klaar voor een 3e speelronde met raytracing aan.

tldr; hopelijk vind je de charme nog, want het zit er zeker in.

[...]

Dat is zeker niet waar. Net zoals 2033 en LL zijn er moral points en die verschillen per gebied/seizoen. Uit mijn hoofd moet je proberen niemand te vermoorden in Taiga en een bepaalde scene in een ander seizoen. Je krijgt wel moral point door onschuldige mensen te sparen, wapen te holsteren bij burgers, soldaten die zich overgegeven te sparen enz.

Je hoeft in ieder geval niet het spel door met 100% stealth en 0 doden, maar er zijn een paar zwaarwegende scenes.
Ik heb 'm ondertussen uitgespeeld met wat pauzes en het goede einde. Daar heb ik wel even over gedaan, want The Caspian is zo'n enorm suffe hub, dat ik mezelf meerdere malen moest dwingen om door te spelen. Het enige goede aan dat level is de Spider Bunker. Yamantau had interessant kunnen zijn (ivm de gelijkenissen met D6), maar was een saai on-rail shooting level. The Taiga vond ik wel weer okee, juist omdat het weer wat minder vrij is en The Dead City voelde echt aan als een old school Metro level. Ik ben nog steeds van mening dat er teveel wordt gepraat. Ellenlange conversaties en onskipbare cutscenes zijn heel vervelend. Dat was in de vorige 2 games al zo, maar in Exodus hebben ze het nog eens extra uitvergroot. Ook is het verhaal een stuk minder dan bij 2033 en Last Light. Ik weet niet hoe het in verhouding is met het boek, want die moet ik nog lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcbr
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05 09:22
Ben niet zo'n ster in dit spel en wil toch maar de moeilijkheidsgraad omlaag schroeven, kan dat als je al een tijdje bezig bent of alleen vanaf het begin, kan in ieder nu ik al bezig ben niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 21:30
Kon geen Metro: Last Light topic vinden, dus dan maar hier. De Complete Edition van voorgenoemde titel is t/m de 25e van deze maand gratis op Steam!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:25
Afgelopen weekend ‘Metro Exodus: Enhanced Edition’ maar weer eens opgepakt. Ik was vergeten hoe mooi dit spel kan zijn, onder de juiste omstandigheden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtSTuriI5yBludzz9CywbW29ZRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zKeXicVopc084QBw3peRF7ii.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HJ2BqNtjU_oP_wIXm2V2ZKovTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XsU583Gc7qhaq5I5Nxh06BSw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16Hn4EvfzpeCEONcgr_sDv6j-YI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hbw8I4LGDLxh2FRC06eaAfZI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlz6_pjDNgxObW7Aa6Sggr3aAHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQz5I6SMjKBLUsn0d9p3TMou.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLdpGobARcfE26tqHHZ_pOejb50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1PkgrsmRfAIe2JYxZywC7TN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2089h9SRKBW0MoIG3_hXysRoBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oNpcK7848KM6lPEb3QzFqM03.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83CtTEqeBkWrBbHlAUO4ZIhRBSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F2MmVnO9LPsynchvWcqA67aW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8Vjz9oYrekGr7pPv4iXSi0CBOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wa5wAQDe5rSjJTAGQuw0e8C3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KW3YA8gg3yNVYH3aJ5LlgO6WKA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n4RTtd1DXoWZLFupy84GgFtH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foELtYJ2W3tE5-UBZxpTSEEZOVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ABqnW8ntrMyu8OAi8mRFWxFX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHtIDM7VKXehNGsgGCX9q4zkkbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RgOIumrwauqkpAXvrk39b2f9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5_e3oS_pm0S_HuQ5jMfEzl60Yg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RNXCkdGN5XVvSoBFPM7tqww0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9B6LddcfJuekj2PbHKi9ALvmUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aC5MjXpTUHsznIlzSsRvsLlq.png?f=fotoalbum_large

Het spel zelf blijf ik een ‘mixed bag’ vinden. Het verhaal interesseert mij niet, de acteerprestaties zijn voorbij tenenkrommend (en daarmee onbedoeld komisch), de AI bedroevend dom en de gameplay niet echt vernieuwend of uitdagend - of juist uitdagend op de verkeerde manier, zoals door het gebrek aan resources, ammunitie o.i.d.

Ga hem wel uitspelen, maar ‘Exodus’ zal mij niet lang bijblijven - hoogstens vanwege de graphics (4A Engine i.c.m. fantastische Ray Tracing-effecten). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb hem ook weer eens aangeslingerd na Metro 2033 en Last Light. Die heb ik beiden overigens eerder gespeeld op de Xbox One en 2033 nog “vroeger” op mijn PC die eigenlijk niet krachtig genoeg was voor alle pracht en praal toentertijd.

Ik vind Exodus dus juist een uitstekende game. Ik speel het niet voor de combat dus lekker op makkelijk, en mijn voorkeur gaat altijd wel uit naar stealth wat voor voldoende uitdaging zorgt. Ik vind het verhaal super en de worldbuilding is gewoon heel goed. Nu op een high end PC met RT is het echt een lust voor het oog en speelt het erg lekker weg. Zeker voor zijn tijd een van de mooiste games die er is.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste