Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Multi] Metro Exodus

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• hosee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09-09 09:48
Ik was er na drie dagen al uit, voelde aan als een teleurstelling maar goed, vandaag weer begonnen met veel goesting maar kreeg al gelijk een dompertje, het allereerste monster die ik tegenkwam in de riolen en kilde, kreeg opeens "bugged" haar...had ik de vorige keer niet.

Een deel van zijn haar werd opeens zeer lang en reikte tot aan het plafond en achtervolgde mij zelfs.... :?

Zal straks nog eens proberen.

PS: Terug begonnen en alles terug in orde nu...genieten weer.. :9

hosee wijzigde deze reactie 02-03-2019 15:09 (8%)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12:55
Ik vind het wel erg wennen dat je nu X moet inhouden wanneer je de kasten wil doorzoeken..
Dat is een van dingen wat de gameplay trager maakt in dit laatste deel.

G_Dragon wijzigde deze reactie 04-03-2019 22:56 (96%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik wacht wel op de update, vind hem momenteel niet fijn spelen vergeleken met de vorige delen. mij te traag. net of de ps pro er moeie mee heeft

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:40

The Inquisitor

Greetings weaklings

nnndoh schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:48:
Ik wacht wel op de update, vind hem momenteel niet fijn spelen vergeleken met de vorige delen. mij te traag. net of de ps pro er moeie mee heeft
Gameplay traag of de sensitivity? Dat laatste vond ik ook namelijk, en had alles op max gezet op de Ps4

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• nnndoh
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
misschien dat ook eens proberen, hoop da ze snel me een patch komen ervoor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
hosee schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:27:
Heb mij kostelijk vermaakt, vet spel....maar toch wat teleurgesteld omdat ik dit spel ervaren heb als veel te kort.

Kan ook aan mij liggen omdat ik zwaar geconcentreerd (Geen besef van tijd) van doel naar doel ben gegaan, ook al heb ik wel een paar side missies gedaan.

Maar niet getreurd, ga opnieuw beginnen en wat meer exploreren... :)
Ja, ik vond hem ook veel te kort. Ik heb pas nog Metro 2033 en Last Light uitgespeeld en ik heb toch het gevoel dat die veel langer waren. Ondanks dat ik wel echt alle sidemissies in Exodus heb gedaan. Wel vind ik het verhaal goed en de graphics absoluut prachtig.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:17:
Metro 2035 het boek breid het verhaal van Last Light uit en verdiept het verder. Maar die moet ik zelf nog in een officiële vertaling lezen. :)
Exodus is heel licht geinspireerd op het boek Metro 2035. Ik heb het pas nog gelezen.

Met name het begin van Exodus komt voor in het midden van Metro 2035 (zonder spoilers te geven). Dat is eigenlijk het enige dat overeen komt. Aan het eind van 2035 begint verder een reis die je in Exodus ook maakt maar dan anders.

Het boek 2035 is verder heel veel donkerder qua thema's, gaat veel meer over de bespeling van de bevolking door duistere machten en de futiliteit van het hiertegen optreden. De bekende karakters komen ook heel anders uit de verf
spoiler:
Miller is bijvoorbeeld een enorme lul in het boek en Anna/Anya is behoorlijk pissig op Artyom
En het borduurt meer voort op de karakters die in het boek 2034 maar niet in de games voorkomen. Niettemin zeker lezenswaard hoor, maar aangezien de game zegt 'inspired by Metro 2035' vind ik dit nogal een overstatement :)

GekkePrutser wijzigde deze reactie 04-03-2019 14:55 (48%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Console patches zijn nu live als het goed is.

https://www.metrothegame.com/news/console-patch-notes/

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-09 16:49
Meer mensen het idee dat exploren amper wordt beloond? Ik ben bergen aan kogels kwijt aan irritante enemies zonder loot, en vind vervolgens 2 loze itempjes, keer op keer. Het maakt het exploren imo wat nutteloos en overbodig, aangezien ik veel meer kwijt dan rijk ben. Wat overigens enorm sonde is van de spelwereld.

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
swoutr schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:24:
Meer mensen het idee dat exploren amper wordt beloond? Ik ben bergen aan kogels kwijt aan irritante enemies zonder loot, en vind vervolgens 2 loze itempjes, keer op keer. Het maakt het exploren imo wat nutteloos en overbodig, aangezien ik veel meer kwijt dan rijk ben. Wat overigens enorm sonde is van de spelwereld.
Valt wel mee toch? Elke serieuze lokatie heeft wel een of ander item. Suit upgrade, wapen upgrades..

• G_Dragon
Is er al iemand door de gesloten deur gekomen in de church van de clustlists? ( begin van de game ). Krijg het namelijk niet voor elkaar en zie ook geen slot hangen, ben al dagen aan het rondzoeken.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 14:51
Volgens mij kan je gewoon niet overal achter die deuren komen. Daar kon ik ook geen weg naar binnen vinden.
Kan me later ook nog een plek herinneren waar ik ook geen weg naar binnen kon vinden.

WEBGAMING wijzigde deze reactie 04-03-2019 23:23 (25%)

• bram1984
  • Nu online
Geen last van. Altijd wel wat nuttigs te vinden.

@G_Dragon Kun je niet in voor zover ik weet. Niet alles is toegankelijk. Er zijn ook voertuigen met een slotje.

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 02-09 16:29
Er kwamen ook bpg DLC uit.voor dit spel mischien heeft het daarmee te maken

• bram1984
  • Nu online
Evert134 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:58:
Er kwamen ook bpg DLC uit.voor dit spel mischien heeft het daarmee te maken
Wat is bpg DLC en wat heeft daarmee te maken?

• G_Dragon
bram1984 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:16:
[...]

@G_Dragon Kun je niet in voor zover ik weet. Niet alles is toegankelijk. Er zijn ook voertuigen met een slotje.
Ah thanks, want ben al sinds zondag aan het rondzoeken hoe ik in die ruimte kom.
Vind het zielig om die mensen achter te laten, maar heb zo te lezen geen keus.. :9

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 02-09 16:29
bram1984 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:21:
[...]

Wat is bpg DLC en wat heeft daarmee te maken?
Oh ik bedoelde nog* maar mijn worstevingers zijn vrij groot op mijn mobiel toetsenbord.

Mischien dat een DLC gebruik maakt van de autos of eventueel deuren?

• bram1984
  • Nu online
Evert134 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Oh ik bedoelde nog* maar mijn worstevingers zijn vrij groot op mijn mobiel toetsenbord.

Mischien dat een DLC gebruik maakt van de autos of eventueel deuren?
Lijkt me vrij sterk dat de DLC je weer in exact dezelfde gebieden dropt alleen om een paar gesloten deuren en voertuigen te openen. Dat zou wel heel lui zijn.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09-09 14:36
GekkePrutser schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:47:
Exodus is heel licht geinspireerd op het boek Metro 2035. Ik heb het pas nog gelezen.

Met name het begin van Exodus komt voor in het midden van Metro 2035 (zonder spoilers te geven). Dat is eigenlijk het enige dat overeen komt. Aan het eind van 2035 begint verder een reis die je in Exodus ook maakt maar dan anders.

Het boek 2035 is verder heel veel donkerder qua thema's, gaat veel meer over de bespeling van de bevolking door duistere machten en de futiliteit van het hiertegen optreden. De bekende karakters komen ook heel anders uit de verf
spoiler:
Miller is bijvoorbeeld een enorme lul in het boek en Anna/Anya is behoorlijk pissig op Artyom
En het borduurt meer voort op de karakters die in het boek 2034 maar niet in de games voorkomen. Niettemin zeker lezenswaard hoor, maar aangezien de game zegt 'inspired by Metro 2035' vind ik dit nogal een overstatement :)
Ik heb het boek besteld, nu nog even de tijd maken hem te lezen, ben erg benieuwd!
bram1984 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:34:
[...]
Lijkt me vrij sterk dat de DLC je weer in exact dezelfde gebieden dropt alleen om een paar gesloten deuren en voertuigen te openen. Dat zou wel heel lui zijn.
Haha nee niet voor die paar gesloten deuren, maar er wordt in het (goede) einde wel de weg vrij gemaakt om niet alleen nieuwe maar ook bestaande gebieden te bezoeken.

DLC kan me niet snel genoeg komen! De verkoopcijfers van Metro Exodus in Engeland zijn erg goed en de lokale Gamemania hier kon de games niet aanslepen bij de release, dat vertaald zich hopelijk in snel meer Metro. :)

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik denk dat het van de auto's wel duidelijk is waarom die het niet doen... Ze hebben maar 1 auto speelbaar gemaakt. Van de anderen hadden ze dan ook het interieur, rij-eigenschappen, dashboard enzo veel meer moeten modelleren. De roeiboten in Volga zijn niet voor niets allemaal hetzelfde maar de auto's / quads die je in Caspian ziet zijn allemaal verschillend. Volgens mij moet je ze gewoon zien als extra 'scenery', en ook geven ze een beetje aan wat gebeurt in de spelwereld, bijvoorbeeld in het begin staan ze allemaal bij de vuurtoren als die aangevallen wordt.

Het is wel jammer dat je ze niet kan pakken als je eigen auto aan de andere kant van de map staat, maar het is gewoon geen GTA 8)

GekkePrutser wijzigde deze reactie 05-03-2019 17:48 (10%)

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bram1984 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:16:
Geen last van. Altijd wel wat nuttigs te vinden.

Ik gooi zoveel mogelijk met messen, leuk en bespaart ammo :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• bram1984
  • Nu online
GekkePrutser schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:47:
Ik denk dat het van de auto's wel duidelijk is waarom die het niet doen... Ze hebben maar 1 auto speelbaar gemaakt. Van de anderen hadden ze dan ook het interieur, rij-eigenschappen, dashboard enzo veel meer moeten modelleren. De roeiboten in Volga zijn niet voor niets allemaal hetzelfde maar de auto's / quads die je in Caspian ziet zijn allemaal verschillend. Volgens mij moet je ze gewoon zien als extra 'scenery', en ook geven ze een beetje aan wat gebeurt in de spelwereld, bijvoorbeeld in het begin staan ze allemaal bij de vuurtoren als die aangevallen wordt.

Het is wel jammer dat je ze niet kan pakken als je eigen auto aan de andere kant van de map staat, maar het is gewoon geen GTA 8)
Dan blijft het raar dat er een prompt verschijnt voor het feit dat auto's gesloten zijn. Nergens goed voor in principe.
2Dutch schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:01:
[...]

Ik gooi zoveel mogelijk met messen, leuk en bespaart ammo :P
Ik weet niet zo goed wat dat met mijn reactie te maken heeft, maar ammo bespaart het zeker. :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bram1984 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:31:
Ik weet niet zo goed wat dat met mijn reactie te maken heeft, maar ammo bespaart het zeker. :)
Ik klik scheef: my bad.. was bedoeld als reactie op:
Ik kijk wel rond voor de leuke upgraded gear, zoals betere gasmaskers en armorvesten. Je kijkt er soms wel snel overheen, dus lamp aan en ogen open ;)

Overigens is dit spel het meest onstabiele spel dat ik de afgelopen jaren gespeeld heb. Niet dat het elke 4 minuten crasht, maar:
- loop random rond in nieuwe omgeving..hanger..met pijn en moeite de boel omleggen via taakbeheer
- laat game ff aan staan want ik ga even wat eten..na 30min geen beweging meer in te krijgen

Krijg je bij herstarten wel de vraag om safe mode (no thx weet dat de game gewoon normaal kan draaien), en die error reports moet je zelf weer los ergens heengooien ofzo? Dat werkt natuurlijk niet, automatisch doorseinen en niet de gebruiker door hoepels laten springen :)

Begrijp me niet verkeerd, het is geen vervelend of naar spel, maar ik had er toch meer van verwacht.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• WEBGAMING
Previous launch was unsuccessful.
No it wasn't. :P The launch was fine, the shutdown was unsuccessful.

Ik heb geen echte vastlopers, alleen al 2x op dezelfde plek als je in een bootje stapt. Maar het valt echt wel mee.

Vind het wel vervelend dat je lastig kan alt+tab, dan loopt hij bij mij snel vast, en dan loopt hij zo vast dat je niet in het taakbeheer kan komen, en je moet uitloggen. Wel irritant als je even het volume wil aanpassen, omdat de knoppen op het toetsenbord ook niet werken.

Vind het ook wel jammer dat er geen aanpasbare moeilijkheidsgraad meer is. In de voorgaande delen, of de redux in ieder geval, kon je alles aanpassen.
Voor zo ver ik kan zien is dat niet meer. Ik wil hem graag moeilijker hebben, maar zonder dat ik veel minder spullen vind. Het word vooral lastig op het inventory management punt, daar ben ik niet zo gek op.
Het vies worden van wapens mag ook wel een kleine aanpassing hebben wat mij betreft. Revolver blijft prima werken, ook al is hij ontzettend vies. Kalash loopt al vast bij 2-3 streepjes vies.
Een revolver is niet kapot te krijgen, daar niet van, maar een AK is ook niet kapot te krijgen. ;)

Voor iedereen die fps dips heeft in windows 10, compatability mode op win 8 zetten scheelde bij mij een hele hoop.

• Cascade
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:14
Persoonlijk geen vastlopers gehad (Windows 7). Alt+tab ook geen probleem, en inderdaad noodzakelijk om het volume in te stellen: ik snap niet waarom er doelbewust (?) voor gekozen is om globale volume keys te blokkeren als feature. Eerste game uit honderden waarin ik dit zie. Anyway, niet zo heel erg, wel irritant.

Game uitgespeeld inmiddels met 21 uur op de teller. De laatste map vond ik sommige stukken echt he-le-maal niks, de rest was top.

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik heb wel geregeld crashes. Kan binnen 5 min zijn, maar kan ook binnenpaar uur zijn. Dan komt er ook zon bug tracker scherm van de epic launcher. Ik speel wel in dx12 mode. Ligt het daar aan?

• NotSoSteady
  • Laatst online: 11:44
Inmiddels uitgespeeld. Geen enkele crash gehad. Best een lekkere game en het ziet er werkelijk prachtig uit op de pc.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 09-03-2019 22:58 (13%)

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:54
Speel deze game op de pc in resolutie 3440-1440 met een rtx 2080 ti. Nu kan ik bij video instellingen alleen RTX On en Off zetten. Dan zet die automatisch ook DLSS aan. Andere opties heb ik niet. Volgens mij staat ray tracing dan niet aan.

Iemand enig idee hoe dat zit ? Of kan ray tracing alleen op 4k resolutie ofzo? Lijkt me vreemd..

• GekkePrutser
  • Niet online
RTX = Raytracing :)

Volgens mij doet hij de DLSS standaard aan omdat het anders te traag wordt.

PS: Ik weet niet of je het al wist maar deze game gebruikt de raytracing alleen voor de belichting, niet voor reflecties. Dus als je wil zien of het aan staat moet je daarop letten.

Zie hier wat voorbeelden: https://arstechnica.com/g...in-the-pc-ray-tracing-era

GekkePrutser wijzigde deze reactie 13-03-2019 21:45 (66%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:20

SideShow

Administrator

Hier ook al even uitgespeeld. Top shooter, voorlopig mijn goty.
Dit soort games laat me zin krijgen om een 2080ti te kopen. That's a good thing right ? :p

• WEBGAMING
Nvidia: Ja, dat is hartstikke goed!

Je bankrekening: ;w ;w

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:54
GekkePrutser schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:41:
RTX = Raytracing :)

Volgens mij doet hij de DLSS standaard aan omdat het anders te traag wordt.

PS: Ik weet niet of je het al wist maar deze game gebruikt de raytracing alleen voor de belichting, niet voor reflecties. Dus als je wil zien of het aan staat moet je daarop letten.

Zie hier wat voorbeelden: https://arstechnica.com/g...in-the-pc-ray-tracing-era
Ja maar als je zoekt op raytracing metro exodus zie je dat ze een apart veldje selecteren raytracing on. Dit zie ik niet bij mij?

DLSS mag van mij uit. Is toch downgrade van de grapichs. En kom nu nog niet onder de 95fps dus er is nog ruimte voor verbetering.

k1978 wijzigde deze reactie 17-03-2019 15:50 (8%)

• hosee
Voor wat het waard is... Eén ding is zeker, als je systeem overklocked is en stabiel lijkt te zijn zal Exodus je met de feiten op de neus drukken indien dat maar voor 99% blijkt te zijn" ...als je denkt van dit is een lekkere cpu of ram overklok om eventueel Exodus met hogere framerates te spelen kun je te kort komen want Exodus laat zien dat alles 100% moet kloppen anders krijg je gegarandeerd een dikke freeze...Vooral tijdens het begin van de game in Moscow, als je wordt belaagd door die overbemeten mutant ratten en tijdens je redding ervan...

Gewoon ff ter info... :)

hosee wijzigde deze reactie 25-03-2019 14:23 (24%)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-09 19:15
New game plus en ranger mode update en enkele verbeteringen.
https://wccftech-com.cdn....exodus-update-released%2F

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Gekke Jantje
hosee schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 01:00:
Voor wat het waard is... Eén ding is zeker, als je systeem overklocked is en stabiel lijkt te zijn zal Exodus je met de feiten op de neus drukken indien dat maar voor 99% blijkt te zijn" ...als je denkt van dit is een lekkere cpu of ram overklok om eventueel Exodus met hogere framerates te spelen kun je te kort komen want Exodus laat zien dat alles 100% moet kloppen anders krijg je gegarandeerd een dikke freeze...Vooral tijdens het begin van de game in Moscow, als je wordt belaagd door die overbemeten mutant ratten en tijdens je redding ervan...

Gewoon ff ter info... :)
Dat begin als je de deur opent was een dx12 bug als de pc totaal vast loopt.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• hosee
Klopt, soms bij de deur openen soms net iets daarvoor en soms als ze je willen oprapen.

Paar dagen geleden terug herbegonnen en heb ik na een poging of 6-7 mijn geheugen timings wat lager gezet en toen ging het goed.

Natuurlijk kan dat een toevalstreffer geweest zijn, nu je aanhaalt dat het een DX12 fout is..mmmh...dus als het goed is, is die specifieke bug hersteld met deze nieuwe update.

Zal ik nog eens een keer moeten testen, bedankt voor de link. ;)

PS:
Geheugen van cl 16-18-18 teruggezet naar cl 16-16-16 en na twee tests geen freezes meer dus lijkt opgelost met deze nieuwe update, mooi!! :)

hosee wijzigde deze reactie 28-03-2019 15:19 (26%)

• hosee
Hoop echt dat er een DLC komt...

Ben nu voor de derde keer bezig en als ik het goed begrepen heb, wat die update betreft, dat ik in het begin al uitgebreide wapens krijg...klopt dat?

hosee wijzigde deze reactie 27-03-2019 12:42 (70%)

• Gekke Jantje
hosee schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:39:
Hoop echt dat er een DLC komt...

Ben nu voor de derde keer bezig en als ik het goed begrepen heb, wat die update betreft, dat ik in het begin al uitgebreide wapens krijg...klopt dat?
Ja maar dan alleen wanneer je een nieuwe game plus begint na het einde van de vorige game. Ik moet alles helaas weer zoeken.

• Dr.Gordon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ik heb sinds Taiga het probleem dat mijn flashlight niet meer wil laden..
Daar in die tunnels naar de dam is hij geglitched vermoed ik. Nu heb ik The Dead City eens opnieuw gestart na de recente patch maar de lader blijft dood helaas..

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

• Derbiss
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10:15
Pfrt..net uitgespeeld. Doe ik overal mijn best om iedereen te sparen en krijg ik toch het 'slechte' einde. Kleine afknapper. Wel superleuk spel; toppertje ondanks zijn kenmerkende fouten.
Die newgame+ kriebelt voor binnenkort.

• GekkePrutser
  • Niet online
Derbiss schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:57:
Pfrt..net uitgespeeld. Doe ik overal mijn best om iedereen te sparen en krijg ik toch het 'slechte' einde. Kleine afknapper. Wel superleuk spel; toppertje ondanks zijn kenmerkende fouten.
Die newgame+ kriebelt voor binnenkort.
Wat gek.. Zijn je vrienden wel meegekomen? Met andere woorden:

spoiler:
Duke is niet doodgegaan op de brug
Damir is niet in Caspian gebleven
Alyosha is niet in een rolstoel geraakt

Als deze alledrie nog gewoon mee zijn en gezond dan is het een bug.

Er zijn maar een paar acties die echt uitmaken namelijk:
- Niemand op de brug in Volga doodmaken
- De slaven in Caspian niet doodmaken
- Geen piraten of explorers doodmaken in Taiga

Aan het einde geeft iedereen bloed voor je. Als er meer dan 2 kameraden missen dan haal je het niet.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 29-03-2019 16:44 (6%)

• hosee
Gekke Jantje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Ja maar dan alleen wanneer je een nieuwe game plus begint na het einde van de vorige game. Ik moet alles helaas weer zoeken.
Ben eergisteren met de nieuwe game plus begonnen en ben nu de kerk aan het "uitkammen" waar de moeder met haar dochter zijn maar nog geen geavanceerde wapens.
Vermoed dat het pas gaat gebeuren als je voor de eerste keer een werkbank kunt gebruiken, allez, dat hoop ik toch. :)

PS:
Ben de eerste keer geëindigd met de dood en de tweede keer overleeft, deze keer maakt het mij niet zoveel uit.. >:)

hosee wijzigde deze reactie 29-03-2019 18:23 (13%)

• hosee
Dr.Gordon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:29:
Ik heb sinds Taiga het probleem dat mijn flashlight niet meer wil laden..
Daar in die tunnels naar de dam is hij geglitched vermoed ik. Nu heb ik The Dead City eens opnieuw gestart na de recente patch maar de lader blijft dood helaas..
Dat is toch wel heel vreemd..en super irritant, kan ik mij wel voorstellen. :|

Al gerapporteerd?

• hosee
Ben bij de eerste werkbank geweest maar niks extra's qua wapen upgrades...tja, zal misschien later lukken zekers?

• Gekke Jantje
hosee schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:53:
Ben bij de eerste werkbank geweest maar niks extra's qua wapen upgrades...tja, zal misschien later lukken zekers?
Als je voor het eerst de workbench in de Aurora gebruikt. Maar goed ik kreeg dus niet alle wapens

• hosee
Ah ok, de werkbench waar ik nu ben geweest is die in dat huisje boven op die bunker waar Ayrtom later in het spel zijn vrouw moet redden omdat ze daar opgesloten zit en half vergast is.

Nu ja, ik zal het wel merken op de Aurora.

• Dr.Gordon
hosee schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:25:
[...]

Dat is toch wel heel vreemd..en super irritant, kan ik mij wel voorstellen. :|

Al gerapporteerd?
Ondertussen gerapporteerd. Heel irritante bug en op het randje game-breaking vind ik want heb stukken met die insecten die licht vrezen gewoon moeten rushen wat wel spijtig is.

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

• Derbiss
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10:15
Dat verklaart veel..
Die eerste 2 heb ik wel - dacht dat het bij het spel hoorde ;)
Merci voor de uitleg !

• hosee
Dr.Gordon schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:37:
[...]

Ondertussen gerapporteerd. Heel irritante bug en op het randje game-breaking vind ik want heb stukken met die insecten die licht vrezen gewoon moeten rushen wat wel spijtig is.
Vroeg mij af, helpt het ook niet als je een andere key mapt voor je zaklamp/lader of ff de key mapping terug op default zetten ?

• Dr.Gordon
hosee schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:28:
[...]

Vroeg mij af, helpt het ook niet als je een andere key mapt voor je zaklamp/lader of ff de key mapping terug op default zetten ?
Nee, ik heb helaas alles al geprobeerd wat er online te vinden is.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:04
Atmos werkt niet meer bij deze game, in windows krijg ik atmos ook niet meer werkend.
Audio gaat via de HDMI van een rtx2080 naar een receiver, paar drivers geleden werkte het nog wel.

• G_Dragon
Even terugkomen op mijn laatste positieve berichten, Ik dacht dit weekend verder te gaan met Exodus.
Maar na de 5e crash is het voor mij eerst wel genoeg, hierdoor moest ik steeds grote stukken van 20 minuten over doen.

Zo wil ik een spel niet spelen, ik wacht eerst wel op een update zoals meerdere hier al aangaven.

• hosee
Bij mij waren de crashes opgelost na de update van een paar weken geleden, heb je die update ook?

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 13:22
Misschien overbodig te vragen maar weet je zeker dat ook je videodriver up to date is? Ik had crashes in de eerste week ma na een update van de Geforce Game Ready Driver werkt alles retestabiel.

• G_Dragon
@Roadrunner @hosee Ik zie jullie reacties nu pas sorry, kreeg namelijk geen melding binnen.

Ik speel hem op de Xbox One X , heb de laatste updates.
Zelf keek ik ontzettend uit naar dit spel, helaas is het zo niet speelbaar.
Gaat om de missie; Hangar with a big fish

• Meister Sachs
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:55
G_Dragon schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:10:
@Roadrunner @hosee Ik zie jullie reacties nu pas sorry, kreeg namelijk geen melding binnen.

Ik speel hem op de Xbox One X , heb de laatste updates.
Zelf keek ik ontzettend uit naar dit spel, helaas is het zo niet speelbaar.
Gaat om de missie; Hangar with a big fish
Balen, ik speelde ook op de Xbox One X. Had een vastloper op het laadscherm gedurende het hoofdstuk The Volga. Wat ik ook deed, console resetten, game opnieuw installeren, etc., spel bleef steken op het laadscherm. Zat niets op dan overnieuw te beginnen. Baalde als een stekker.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• hosee
Gisteren RT ingeschakeld met mijn 1080ti op 1440p, Ultra....Met RT op Ultra is het echt een no go, op high enigszins wel maar niet echt speelbaar met soms dips onder de 30fps.
Dit alles bij een bepaalde map in de sneeuw waar ik de tocht begin om die kleinere locomotief op te halen, geen zware map dus.

De benchmark wil ik zelfs niet uitproberen met RT aan.

Maar goed, niemand overboord want het verschil in grafische pracht is niet dermate minder zonder RT.

Laat RT maar aan de high end RTX'en over. :)

hosee wijzigde deze reactie 18-04-2019 14:54 (3%)

• Kwistnix
  • Laatst online: 13:58
Pfff, ik kan m'n draai niet echt vinden in dit deel.
Ik heb 2033 en Last Light met veel plezier gespeeld (PS4), maar ik vind de open level opzet van Exodus tot nu toe echt bijzonder irritant. Wellicht is het alleen dit eerste gebied hoor, maar ik ben het navigeren door die moeras bende nu al meer dan zat en ik ben nog maar net begonnen. In het donker is het helemaal doffe ellende. Ik verlang terug naar de metro ;(

• hosee
Zoveel mogelijk plekken vinden om grondstoffen te verzamelen (Bedoeling van open wereld, loot vinden) en als je een geschikt bed vind gaan slapen en je kunt het zo weer dag laten worden...ook meer dan regelmatig je map gebruiken.

Persoonlijk vind ik deze Metro gemakkelijker dan 2033 en Last Light.

hosee wijzigde deze reactie 20-04-2019 12:09 (37%)

• WEBGAMING
Deze is ook wat makkelijker. Heeft denk ik ook met de kogels te maken. In de oude versie had je proppenschieters bij, tot je er gouden kogels gebruikte, dan deden ze wel een hoop schade. Nu gebruik je gewoon constant goede kogels. In een open wereld word je ook veel minder snel in een hoekje gedreven. Je hebt alle ruimte om weg te rennen.

Ik vind hem leuker, maar op normale difficulty, is hij volgens mij inderdaad een stuk makkelijker als 2033 en LL.

@Kwistnix Er zitten ook een hoop stukken in waar je wel een beetje in het nauw zit hoor. Ben je al in de fabriek geweest van het 1e level? Dat zal je weer wat meer het oude vertrouwde gevoel geven. En zo zijn er nog een stuk meer missies.

Kleine spoiler, al lijkt het me vrij duidelijk dat het gaat gebeuren, je komt ook weer in de metro terecht.

Geef het wat meer tijd, het oude metro gevoel zit er ook zeker wel in. De eerste "wereld" vind ik ook een van de mindere, maar zo hoort het natuurlijk ook. Het word naar mijn mening alleen maar beter.

• Kwistnix
Ik heb ‘t opgegeven. Het is voor mij echt een grote teleurstelling en ik heb geen zin om te wachten / hopen dat het beter wordt, dan speel ik liever iets dan mij wel bevalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hosee
Ik speel em voor de derde keer en ik heb nu een pak meer overzicht om hoe de zaken goed en beter aan te pakken.

De eerste keer was ook een kleine ramp maar zeker wel leuk, in mijn persoonlijke ervaring.

Maar snap wel wat je bedoelt, heb ik ook al meegemaakt met andere games die de hemel werden ingeprezen maar die voor mij alsnog not done waren, waarbij bijv. Prey voor mij de zwaarste teleurstelling was, in vergelijking met de eerste Prey..en uiteraard ook weggegooid geld dus.

• Kwistnix
Ja, het kan gebeuren en het is ook niet de eerste game waarbij mij dit is overkomen. Overigens ben ik vooral afgegaan op mijn eigen ervaring met eerdere delen. Ik had hetzelfde bij XCOM 2, ook een vervolg, van eerdere delen die ik wel tof vond, dat mij enorm tegenviel en ik nooit meer heb opgepakt. Spellen waarvan je zou verwachten dat ze wel in je straatje liggen, maar nee. De gameplay is dan op een of andere manier net te afwijkend.
Bij Metro Exodus vind ik het tempo bijvoorbeeld echt tenenkrommend. Vreemd, want in de vorige delen was het ook allemaal wat langzamer, maar in deze open levels stoort het mij op een of andere manier enorm. Tot aan Volga beviel het mij prima, maar dit stuk kan ik gewoon echt niet doorkomen. Het gebruik van de boten hier is maar frustrerend. Het gaat al langzaam en dan wordt je ook nog om de haverklap door die mutanten onder vuur genomen of tot stilstand gedwongen. De cleaning & crafting mechanic hadden ze er wat mij betreft ook uit mogen laten.

• GekkePrutser
  • Niet online
Kwistnix schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:33:
Ja, het kan gebeuren en het is ook niet de eerste game waarbij mij dit is overkomen. Overigens ben ik vooral afgegaan op mijn eigen ervaring met eerdere delen. Ik had hetzelfde bij XCOM 2, ook een vervolg, van eerdere delen die ik wel tof vond, dat mij enorm tegenviel en ik nooit meer heb opgepakt. Spellen waarvan je zou verwachten dat ze wel in je straatje liggen, maar nee. De gameplay is dan op een of andere manier net te afwijkend.
Bij Metro Exodus vind ik het tempo bijvoorbeeld echt tenenkrommend. Vreemd, want in de vorige delen was het ook allemaal wat langzamer, maar in deze open levels stoort het mij op een of andere manier enorm. Tot aan Volga beviel het mij prima, maar dit stuk kan ik gewoon echt niet doorkomen. Het gebruik van de boten hier is maar frustrerend. Het gaat al langzaam en dan wordt je ook nog om de haverklap door die mutanten onder vuur genomen of tot stilstand gedwongen. De cleaning & crafting mechanic hadden ze er wat mij betreft ook uit mogen laten.
"Tot aan Volga" lol je bent nog maar net begonnen dan :)

Maar het volgende level zal je wel bevallen >:)

En idd dat craften enzo pff.. Die Tokarev is ook eigenlijk alleen maar een eendimensionale tutorialbot. Jammer want de andere karakters zijn beter uitgewerkt.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 21-04-2019 20:41 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-09 13:14
Spel zopas aangekocht, maar heb problemen bij gebruik van 3440x1440 resolutie. Werkt op zich wel, maar de zijkant beeld zijn precies platgedrukt (gezicht zijn bijv minder hoog als die aan rechter/linkerkant van scherm komen). Bovendien registreren de muiskliks niet correct bij bijv de inventory, als ik op een wapen klik dan blijkt dat niet de juiste plaats zijn en moet ik een eind verder links/rechts klikken dan icoon zélf. Als ik resolutie op 2560x1440 met 16:9 aspect zet, dan werkt het wel.

Iemand idee? Heb al vanalles geprobeerd, met auto aspect of geforceerd maar probleem blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:04
Ik heb metro net ook gekocht. Voor die 35 euro kon ik het niet laten, wilde hem eigenlijk al bij release halen, maar ik ben nog niet volledig overtuigd of het echt mijn ding is.

Eerst maar eens rage 2 uitspelen en volgend weekend met metro aan de slag!

Wat zouden jullie aanraden qua difficulty?
(doom/rage2) speel ik op hard en dat is goed te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-09 14:05
Ambition88 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:06:
Ik heb metro net ook gekocht. Voor die 35 euro kon ik het niet laten, wilde hem eigenlijk al bij release halen, maar ik ben nog niet volledig overtuigd of het echt mijn ding is.

Eerst maar eens rage 2 uitspelen en volgend weekend met metro aan de slag!

Wat zouden jullie aanraden qua difficulty?
(doom/rage2) speel ik op hard en dat is goed te doen.
Vond em persoonlijk op de standaard setting (denk normal) zeer goed te doen.

Als je ala John Rambo te werk gaat dan ga je het wel lastig krijgen maar als je een meer behouden speelstijl hebt met veel onderzoeken, ammo scoren, upgrades e.d. dan ga je een leuke tijd tegemoet :)

Veel twijfel hier om Rage2 nog even te checken, ik vond Doom fantastisch enkele jaren terug.
lapino schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:31:
Spel zopas aangekocht, maar heb problemen bij gebruik van 3440x1440 resolutie. Werkt op zich wel, maar de zijkant beeld zijn precies platgedrukt (gezicht zijn bijv minder hoog als die aan rechter/linkerkant van scherm komen). Bovendien registreren de muiskliks niet correct bij bijv de inventory, als ik op een wapen klik dan blijkt dat niet de juiste plaats zijn en moet ik een eind verder links/rechts klikken dan icoon zélf. Als ik resolutie op 2560x1440 met 16:9 aspect zet, dan werkt het wel.

Iemand idee? Heb al vanalles geprobeerd, met auto aspect of geforceerd maar probleem blijft.
Al eens lopen spelen met Fullscreen/windowed/alt-enter ? Alt-enter wil dit soort dingen nog wel eens verhelpen.

Dhrax wijzigde deze reactie 20-05-2019 11:41 (38%)

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lapino
Nope, blijft probleem. Kan inventory niet deftig bedienen met muis op die res.

• lapino
Ondertussen ontdekt dat dit te maken heeft met DLSS, als ik dit aanzet, dan problemen. Zonder, geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuZyX
  • Laatst online: 13-09 08:47
Goedemorgen.. :)

Dit weekend begonnen met Metro.. zit een paar uurtjes ver in het spel... Zit nu op de trein en we staan in panne.. al eens gaan kijken in de Kerk en nu op zoek naar een 2de technieker.

Het is wel enorm wennen om buiten te lopen en te spelen.. maar ik vind het verhaal alvast top gestart.. ben echt benieuwd hoe het verder gaat ! Vooral de stealth modus play is zalig.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Heb de game na uitspelen verkocht en weinig over gedacht. Terwijl ik wel zin heb om 2033 of LL (wederom) opnieuw te gaan doen binnenkort.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik ben afgelopen weekend ook begonnen met de derde metro game. In het level "The Volga" moet ik gebieden doorzoeken om resources te vinden. Echter vraag ik me af wat het nut hiervan is aangezien mutants precies blijven respawnen en ik dus mijn door resources verkregen ammo erdoor jaag. 8)7

Of is het beter om dit over te slaan en direct door te gaan met het verhaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-09 14:05
gibsonneke schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:59:
Ik ben afgelopen weekend ook begonnen met de derde metro game. In het level "The Volga" moet ik gebieden doorzoeken om resources te vinden. Echter vraag ik me af wat het nut hiervan is aangezien mutants precies blijven respawnen en ik dus mijn door resources verkregen ammo erdoor jaag. 8)7

Je vind naast ammo allerlei andere zaken die zeker interresant zijn ;)

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuZyX
Heb ook de indruk dat de ammo er echt wel door vliegt... Die mutants en monsters blijven maar komen in de buitenwereld... Headshots helpen maar niet altijd even evident...

Hopelijk gaat de damage van mijn weapons beetje omhoog.. want nu is het gelijk een "Quake/Doom shooter" geworden :D

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Aan het begin zat ik ook telkens zonder ammo inderdaad... na een tijdje ging het wel beter, geen idee of het aan het leven design ligt of omdat ik de difficulty na een tijde omlaag heb gebracht :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ondertussen ben ik erdoor geraakt. De key is om gewoon weg te lopen van die mutants en er geen ammo aan te besteden. Er waren inderdaad wel behoorlijk wat interessante dingen te vinden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gekke Jantje
gibsonneke schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:59:

Messen werpen en natuurlijk weer oppakken want die kun je oneindig gebruiken. Of er aan langs sluipen. Afleiding is niet eens nodig.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had de game even weggelegd (review regelmatig games voor 't werk dus elke keer weer games erbij, luxeproblemen :P ) maar was al vrij ver blijkbaar, kreeg een mooi einde voorgeschoteld *O*

Toch vind ik het houterige in de game wat ergerlijk, maar de patches hebben de game wel goed gedaan, kon mijn lamp weer opladen :+ Over een tijdje de game+ maar eens in en alles echt helemaal goed uitkammen. De game weet goed je bij je gevoel te pakken hoor, mooi gedaan.

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:26
Ik heb de game gedownload via Xbox Game Pass voor PC, maar na het skippen van de intro cgi film crashed de game naar het bureaublad (zonder foutmelding). Hebben andere hier ook last van?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
GadgetJunkPhone schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:51:
Ik heb de game gedownload via Xbox Game Pass voor PC, maar na het skippen van de intro cgi film crashed de game naar het bureaublad (zonder foutmelding). Hebben andere hier ook last van?
Had ik ook, toen bleek dat m'n geheugen helemaal vol zat. Nu met wat extra RAM blijft ie wel draaien.

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:26
DennusB schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:53:
[...]

Had ik ook, toen bleek dat m'n geheugen helemaal vol zat. Nu met wat extra RAM blijft ie wel draaien.
Dat leek bij mij niet het probleem te zijn. Heb hem in veilige modus gestart en toen de instellingen van de game kunnen aanpassen. Helaas crashed de game nu als ik RTX aanzet... dan maar zonder.

• QuZyX
Ondertussen al wat uurtjes gespeeld en nu zit ik
spoiler:
In het deel dat je terug in de Metro zit om dat medicijn te zoeken voor Anna
- Vermoed dit één van de laatste delen zal zijn ?

Kvind het wel aangenaam dat je verschillende regio's hebt... Het is wel een andere setting dan deel 1 & 2 waar je constant underground zat..

Tot nu toe vind ik het wel een aardige game.. enkel de kogels zijn snel op als je mutants begint te bevechten.. En ik speel om de gewone moeilijkheidsgraad.. wat moet het zijn op het moeilijkste :o

• GekkePrutser
  • Niet online
Je vermoeden is juist :) Helaas... Het voelt me korter aan dan de vorige delen.

En inderdaad, kogels zijn snel op maar je kan nieuwe maken. Sowieso is deze game meer een kwestie van zoveel mogelijk gevechten ontwijken. Maar in sommige gebieden is dat inderdaad moeilijk.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 18-06-2019 10:18 (8%)

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:22

-SaveMe-

-klik-

Ben net begonnen met de game. In het eerste gebied waar de trein stopt. De explorer in mij wil gelijk alle kanten op, maar iets zegt em dat ik beter eerst met Anna naar het stadje kan gaan... klopt dat?

Verder, als ik hier lees, kun je beter boven de grond alle monsters vermijden dan killen, dat had ik zelf althans bedacht. Klopt toch ?

Speel op de PS4 Pro. Grafisch een mashup, sommige dingen mooi, maar ook veel dingen als low res textures, platte planten, etc ... En gezichtsanimaties en lip sync is bedroevend, dat is wel jammer ...

Sfeer zit er wel lekker in ....

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• GekkePrutser
  • Niet online
-SaveMe- schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:53:
Ben net begonnen met de game. In het eerste gebied waar de trein stopt. De explorer in mij wil gelijk alle kanten op, maar iets zegt em dat ik beter eerst met Anna naar het stadje kan gaan... klopt dat?

Verder, als ik hier lees, kun je beter boven de grond alle monsters vermijden dan killen, dat had ik zelf althans bedacht. Klopt toch ?
Ja je moet eerst naar dat stadje toe, anders snap je ook niet wat er verder in de wereld gebeurt. Daarna kan je doen wat je wil.

Ik heb nooit geprobeerd om eerst wat anders te doen maar ik denk dat de game je dan wel belemmert op de een of andere manier.

Op de PC ziet het er allemaal geweldig uit moet ik zeggen! Geen problemen gezien met slechte textures of lip sync.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ben nu het Volga level aan het afronden. Vind het erg een mixed bag deze game. Ergens heeft het (nog wel) wat (van de oude games), maar het voelt anderzijds allemaal ook erg gedateerd en clunky aan. Het lopen, klimmen, interactie, is allemaal erg spartaans en niet meer van deze tijd.
De continu trips naar de safe houses worden ook gauw vervelend ....

Trekt me niet helemaal nog ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zit nu in de caspian sea. Vind sommige dingen toch wel erg slecht.

Waarom areas erin stoppen met oneindig spawnende enemies terwijl je eindige ammo hebt. En dan valt er ook nog niks te halen/looten. Kortom, reload en vermijd de hele area ... 8)7

• GekkePrutser
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:38:

Waarom areas erin stoppen met oneindig spawnende enemies terwijl je eindige ammo hebt. En dan valt er ook nog niks te halen/looten. Kortom, reload en vermijd de hele area ... 8)7
Vreemd, ik kan me geen gebieden herinneren met oneindig spawnende vijanden? En bijna overal was wel wat te halen. Waar was dit dan? (in spoiler tag is denk ik het best)

• Gekke Jantje
-SaveMe- schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:38:

Jup, die mutanten aan de muren en uit de grond springen.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@GekkePrutser Wat @Gekke Jantje zegt, van die plekken op de map met een driehoek en doodshoofdje. En alles wat je er over het algemeen vind is wat resources. Niet de moeite waard dus ...

EDIT
game is echt wel slecht en ouderwets op momenten; nu onder schot in een zandstorm , zie geen flikker en de game heeft geen enkele cover mechanics , en zodra je uit cover gaat wordt je uit het niets aan flarden geschoten. En er schijnt een demon rond te vliegen, waar dan?

Oh en dat crappy autosave systeem en gebrek aan manuaal saves. En de vele, soms best ernstige bugs.... zoals dat je ineens geen wapens meer kan gebruiken. Gelukkig met een work around kunnen oplossen....

Ik wil hem uitspelen, maar ze maken het niet easy en aangenaam o-momenten, eerder frustrerend...

-SaveMe- wijzigde deze reactie 06-07-2019 20:25 (60%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Uitgespeeld! Al met al redelijk matig. Vond het allemaal niet lekker aanvoelen. Op het eind wilde ik alleen nog maar zo snel mogelijk naar het einde.
Vond de sectie in de
spoiler:
Metro/tunnels vd hidden city en met dat bootje echt super frustrerend en niet leuk...

Eerste twee delen vond ik tof, maar deze kan voor mij op de een of andere manier niet meer mee in deze tijd. Te clunky, te scripted. speelde gewoon niet echt lekker ...

6-je!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Nu online
@-SaveMe- Moet zeggen dat ik weinig van je kritiekpunten herken. Prima ervaring gehad op de Pro, eigenlijk. Het lopen is niet meer van deze tijd? Want tegenwoordig duw je de stick niet meer naar voren en loopt je character ook niet meer die kant op? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vind het allemaal erg houterig en cluncky aanvoelen. En de open wereld gedeelten waren ook niet echt om over naar huis te schrijven. Klimmen en springen is erg houterig, blijft vaak achter dingen hangen. Bootje varen super irritant, zeker als je aangevallen (ook late game) wordt en niet kunt strafen. en zoals ik al zei te scripted....

Vond de hele game maar "Meh", IK ben beter gewend tegenwoordig ...

• QuZyX
-SaveMe- schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:45:
Ik vind het allemaal erg houterig en cluncky aanvoelen. En de open wereld gedeelten waren ook niet echt om over naar huis te schrijven. Klimmen en springen is erg houterig, blijft vaak achter dingen hangen. Bootje varen super irritant, zeker als je aangevallen (ook late game) wordt en niet kunt strafen. en zoals ik al zei te scripted....

Kan je volledig vinden in alle kritiek die je zegt... Het verhaal was goed, de setting was goed, maar heel veel zaken misten toch wel om er een top game van te maken...

Langs de andere kant vond ik het wel een goed spel.. maar het miste inderdaad de kwaliteit van 1 & 2..

• bram1984
  • Nu online
-SaveMe- schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:45:

Ik ben het met je eens dat het allemaal wat zwaarder aanvoelt, maar dat is bij alle Metro games zo. De game was een stuk minder "survival" geweest als je zo zou bewegen als in CoD. Klimmen is een kwestie van de prompt indrukken (kon ik persoonlijk erg waarderen, aangezien je niet meer automatisch ladders op klimt omdat je er per ongeluk tegenaan loopt) en naar voren duwen. Wat is daar houterig of clunky aan?

Strafen in een boot? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuZyX
Het feit is dat alles zo getimed was en moest gebeuren... Je zat soms echt te wachten tot de bewuste cut scene er aan kwam... En dat haalde enorm de flow uit het spel...

Met je bootje varen was altijd een vast parcour van punt A -> B | hen mij enorm geergerd aan dat ene stuk met die watermonsters... Uiteindelijk heb ik moeten opzoeken wat ik verkeerd deed.. bleek dat ik gewoon langer moest wachten op de bepaalde cutscene.. ik was altijd te voet al verder..

Dus ja, voor mij kon het zeker beter.. Het verhaal was ook niet echt "wauw".. Dat je vrouwtje ziek ging worden zag je al van mijlen ver aankomen...

Zoals ik zei; een goede game.. maar deel 1 & 2 vond ik krachtiger en beter.. Spijtig, want in het begin was ik positiever.. :)

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-09 16:49
Metro eerst gespeeld op de one X icm een LG oled, grafisch echt schitterend, gameplay voelde echt TE houterig. en controls werkte gewoon niet lekker. Game heeft niet echt indruk gemaakt destijds.

Sinds een weekje een nieuwe gamepc gebouwd. En om deze eens goed te benchmarken Metro binnen getrokken via game pass ultimate.

De game komt op pc zooooo veel beter tot zijn recht, weg clunky controls en lage framerates.
80+ fps met alles op ultra en ray tracing ziet er echt zo verdomd goed uit. Zit er echt van te genieten!

Wellicht dat metro 2033 ooit beter tot zijn recht komt op consoles met 60 fps in een remaster oid. Zo heb ik de eerste 2 delen ook op xbox gespeeld, als remasters met 60 fps.

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• Gekke Jantje
Metro Exodus heeft een nieuwe patch en de DLC Two Colonels is uit.

Two Colonels Patch - 19/08/2019
Along with the reveal of the first Expansion for Metro Exodus “The Two Colonels”, we are happy to announce that a new update has been deployed across all platforms. We have added further accessibility options such as SFX subtitles, the option to turn off ringing sounds for tinnitus sufferers as well as extra save slots among other improvements which are detailed in the notes below.
Please remember that you may need to restart your chapter for changes to take effect.

All Platform Updates:
Added a multiple save slot system.
Added SFX subtitles for hearing impaired players.
Added option to disable explosion ringing sounds for players with tinnitus.
Added new death hints (appear in loading screen when the player has died).
Improved stability, fixed crashes reported by community and platform vendors.
Improved animations and behaviour of Blind One.
Improved animations and behaviour of worms.
Improved visuals for various in-game objects.
Fixed bug where in New Game+ radiation mode worked even if player didn't choose modifier.
Fixed bug when Player can be instantly killed when entering oasis from caves.
Fixed random title crash during shootout between Hanza soldiers in turntable control room.
Fixed random crash when playing Volga level in New Game+ mode.
Fixed bug with random disappearing of small objects on the screen.
Fixed issues with recognizing of Xbox Adaptive Controller.
Fixed random crash after riding on minivan in Caspian desert.
Fixed black snow on player mask in Dead Moscow.
Fixed crashes occurring when exiting to main menu after loading save made in un-patched version.
Fixed crash after attempting to load the save data created in the base version if the text and voice language has been changed to Ukrainian.
Fixed bug where workbenches cannot be used after shooting at them.
Fixed bug when melee attack with spiders can push player through walls and geometry.
Fixed bug with game failing to launch if raytracing is set to 2 on the first launch.
Fixed game crash if player exits to main menu, while being on weapon customization in workbench.
Fixed random crash on the way to the mission in Oasis fort.
Fixed random crash after last shootout in Oil Kingdom.
Fixed bug where the player does not get a weapon with a silencer modification after starting New Game+.
Fixed bug where player falls out of the Volga level in the bunker.
Fixed some invisible NPCs in Bandit villages.
Fixed autosaving in situations when Player is dying.
Fixed tuning of the gamma option.
Fixed bug when title enters infinite unresponsive state if launched with both preferences and playline data corrupted.
Fixed random crash while driving car in Dead City.
Fixed bug where players could fall out of the world if the player falls into water before completing Church quest in Volga.
Fixed graphic artifacts on top of the tower at the airbase in the Caspian desert when motion scanner is attached.
Fixed bug where the game without patch enters unresponsive state after attempt to load a save file made in updated version.
Fixed camera bug when camera becomes tilted for a short time after hitting a raven on the boat.
Fixed player clipping through non playable cars while exiting the playable car when it becomes stuck.
Fixed bug when camera is attached improperly in a car when on a slope or object from the driver's seat side.
Fixed bug where Shrimp can attack the player with projectiles through the rest place wall.
Fixed bug with missing geometry after returning to the cave under the lighthouse in the Caspian desert.
Fixed bug where player can fall out of the world in Dead City if they go off path upon leaving the Depot.
Fixed bug where Anna could get stuck in combat with watchman near bus in Dead Moscow.
Fixed progression blocker in the Volga when choosing a specific route to the Church that blocks user from further progression.
Fixed bug when player is unable to use the backpack on the bridge if it was opened before the barge departure on Volga level.
Fixed bug where Damir pushes the player through closed doors on Caspian desert.
Fixed Anomaly appearing in the morning near the praying Fanatics.
Fixed bug with car flying up high because of a collision with the boat.
Fixed elevator collision in bunker on Caspian desert.
Fixed bug with weapon being on the screen when using workbench for crafting
Fixed bug where the scene with a bandit and a girl didn't start in Oil Kingdom in Caspian desert.
Fixed bug when a bandit could lock player in the room without possibility to exit.
Fixed bug where Anna keeps talking during the fight sequence in the port and continues to walk around normally even after killing the sniper in the Caspian desert.
Fixed bug where a large part of the Terminal location can be skipped by climbing up to the Railcar right off the pier in Volga.
Fixed bug where the Shrimp stick to the player and prevents them from moving, drawing weapons, opening inventory, or viewing items.
Fixed bug where picking up and then dropping weapons gives you infinite materials.
Fixed the possibility to kill praying people in the church on Volga.
Fixed bug where a workbench in Caspian teleports the player to the train and they get stuck inside.
Fixed bug where the player doesn't have access to weapons and attachments in New Game+.
Fixed bug where subtitles get stuck on the screen.
Fixed bug where the player can get stuck when going downstairs, skipping the Krest section in the Port in the Volga.
Fixed elevator collision allowing player to fall out of the world in the mall section in Dead Moscow.
Fixed rare case where autosaving stops working in Volga.
Fixed visual artifact in the sky in Caspian desert.
Fixed bug with boat flying away after being attacked by Shrimp.
Fixed ceiling collision in the third car of Hansa's train in the Chase sequence, which can result in player getting on top of the train.
Fixed random crash in the Volga during combat in the Port.
Fixed texture blinking in Volga in the Bandit tower.
Fixed bug where parts of the geometry for ruins in the Volga were disappearing.
Fixed bug where player crawls through rusty ship and then continues crawling in the air.
Fixed incorrect behaviour of last standing NPC on slave ship in Caspian desert.
Fixed collision bug where player can clip through the roof of lighthouse and get on top of it.
Fixed random crash when burning Arachnids with Molotov projectiles in the bunker in the Caspian desert.
Fixed random bug where briefing scene doesn't start after finishing combat.
Fixed various text spelling issues.
Fixed texture blinking in the Taiga at the sawmill in the Admiral’s room.
Fixed bug when the Railgun is clean but the sight is still dirty.
Fixed orange texture on gun near a corpse in the Dead City level next to burnt station.
Fixed bug where in the Caspian desert, the player gets teleported back to the ruins outpost and cannot move after looting a body on a spike trap in the gas caves.
Fixed bug where player is teleported to the car if they leave the car in the same moment as hitting someone.

PC Specific Updates:
Added support for RTGI
Added a warning message if PC specs are below minimum requirement.
Added DLC support for the Epic Store.
Added DLC support for Xbox Gamepass for PC.
Fixed visual artifacts when choosing extreme graphics preset and DX12.
Integrated Epic Online Services.
Fixed graphics artifacts in the Caspian desert within the area beyond the airbase to the east with DX12 enabled, and graphic quality set to extreme.
Fixed visual bug when water and ice in the game look noisy with RTX and DLSS mode enabled.
Fixed visual glitches of icicles and wires in Photo mode on PC.
Fixed bug when benchmark sometimes starts windowed on the first launch.
Fixed game freeze when player turns HDR option off in windows while playing the game.
Fixed bug where HairWorks causes sudden FPS drops.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb de game niet meer en vond hem ook erg tegenvallen al met al. Deze DLC gaat dus aan mijn neus voorbij ...

• Papzy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:23
Ben bijna aan het eind en zit nu in het bootje in de tunnels.
Mijn masker is van te voren gerepareerd en ik heb voldoende filters, maar op het moment dat ik mijn filter moet wisselen - masker op en af - gebeurd er niets en ga ik dood.

=inmiddels opgelost

Papzy wijzigde deze reactie 08-09-2019 20:15 (7%)

• GekkePrutser
  • Niet online
-SaveMe- schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:46:
Ik heb de game niet meer en vond hem ook erg tegenvallen al met al. Deze DLC gaat dus aan mijn neus voorbij ...
Je mist niet echt veel, eerlijk gezegd. Wat door tunnels lopen en vooral veel verhaal over hoe het in Novosibirsk is verlopen voordat je daar in de hoofdgame aankomt en vervolgens een stuk door een gebouw met een eindbaas. Maar het voelt zeer kort aan allemaal. Wel een mooi verhaal om een uurtje of 2 in rond te lopen, maar ik heb meer interesse in de DLC van volgend jaar die echt een nieuw speelbaar gebied toe gaat voegen.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 08-09-2019 01:42 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Disney

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True