Sorry dat ik dit topic nog 's een schopje geef maar kijk, bij deze... kwestie dat de game ook hier wat relevant blijft want het is het waard. Het blijft een ontzettend sfeervol stukje eyecandy, ondanks de -in het Engels- ondermaatse voice-overs, het visuele aspect (maar ook de gameplay) maken dan weer veel goed...
(en wat hou ik van het horen van de echo's van je geweerschoten in open maps, dit doen ze wel goed, de wapens zijn allemaal een stuk beter geworden t.o.v. vorige Metro-games, i.m.h.o. voelen veel meer 'grounded' aan, "echter", als deel van de wereld, tegenover 2033 en Last Light. zeker ook omdat ze nu ook vuil worden.
Gisteren nog 's door de map gevallen nadat een Demon me optilde en liet vallen op de woestijnmap met de scheepswrakken. liet ie me net tussen zo'n wrak en een rots vallen, kwam weer recht en hup, viel door de map heen.
Valt wel mee op zich, gelukkig komt het niet veel voor, is nu de 2'de keer dat ik het had.
Op gebied van sfeer zijn er weinig in mijn ervaring die het even goed doen, Sowieso Subnautica en Alien: Isolation zijn er 2 die meteen in me opkomen als ik denk aan games die me, met het geslaagd brengen van de sfeer alleen, compleet oppakken en neerzetten in hun wereld.. niet zo tof in het geval van Alien: Isolation, da's er zo ééntje met een omgekeerd effect: ik game om te ontspannen, maar als ik dié game speel kom ik meer gestresst vanachter m'n scherm dan dat ik was voordat m'n speelsessie begon...

anyhow, Alien: Isolation is hier verder geheel off-topic.
Misschien eens leuk om te doen in een ander topic: ieder die z'n persoonlijke top 5 van games vermeldt in categorieën als sfeer, mechanics, weapon-play, visueel, audio,...
Wie weet gooi ik me daar 's op...