[Multi] Metro Exodus

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
-SaveMe- schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:46:
Ik heb de game niet meer en vond hem ook erg tegenvallen al met al. Deze DLC gaat dus aan mijn neus voorbij ...
Je mist niet echt veel, eerlijk gezegd. Wat door tunnels lopen en vooral veel verhaal over hoe het in Novosibirsk is verlopen voordat je daar in de hoofdgame aankomt en vervolgens een stuk door een gebouw met een eindbaas. Maar het voelt zeer kort aan allemaal. Wel een mooi verhaal om een uurtje of 2 in rond te lopen, maar ik heb meer interesse in de DLC van volgend jaar die echt een nieuw speelbaar gebied toe gaat voegen.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 08-09-2019 01:42 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:15
Inmiddels begonnen aan het spel, vanwege een videokaart die me wel de mogelijkheid geeft om het spel in volle glorie te ervaren.
En ik vind het echt een fantastisch geweldige game. Ik ben er enorm enthausiast over, dus ik vermaak me nog wel even :D

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 26-09-2019 10:56 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:03

The Inquisitor

Greetings weaklings

GekkePrutser schreef op zondag 8 september 2019 @ 01:42:
[...]

Je mist niet echt veel, eerlijk gezegd. Wat door tunnels lopen en vooral veel verhaal over hoe het in Novosibirsk is verlopen voordat je daar in de hoofdgame aankomt en vervolgens een stuk door een gebouw met een eindbaas. Maar het voelt zeer kort aan allemaal. Wel een mooi verhaal om een uurtje of 2 in rond te lopen, maar ik heb meer interesse in de DLC van volgend jaar die echt een nieuw speelbaar gebied toe gaat voegen.
Mooi, dat scheelt me weer. Ik koop hem wel weer opnieuw over een jaar, of twee jaar, om de dlc te spelen en de ultimate Edition oid goedkoop is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kwam er achter dat de Xbox Game Pass ook voor de PC store geldig is, dus ben nu op de PC aan het spelen.
Zit nu in Caspian Sea, en helaas is Duke dood.. Ik vermoed omdat ik in het kerkje iedereen dood had gemaakt, of door die ene enemy die bij de brug van de brug af viel toen ik hem uitschakelde (waardoor hij dus dood ging). Had wel de boot zonder schieten over genomen en de rest van de brug ook helemaal zonder schieten gedaan.. Maarja mogelijk was die ene per ongeluk kill al te veel.

Maar zit nu in de Caspian Sea, en probeer daar wel de juiste dingen te doen. Maar dan lees ik dat een van de "goede" acties is dat je geen Slaves killed bij het stuk met de Lighthouse. Alleen kan ik mij totaal geen slaves herinneren onderweg door die tunnels. In het begin lag er iemand te creperen, die heb ik uit zijn lijden verlost, toen flitste het scherm even wit volgens mij.
Maar verder heb ik dus geen slaves gezien denk ik, want de rest hadden allemaal wapens volgens mij.
Ben de andere slaves allemaal aan het redden en tot nu toe niet bewust een slave afgemaakt, dus hopelijk lukt het wel..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:27

H.Boss

Hugo Boss

Geweldige game, heb hem in 2,5 dag uitgespeeld.
Ben tegenwoordig echt op zoek naar games met een zeer sterkte storyline waar je ingezogen wordt.

En dit was er een! Geweldig, net een film..had wel de bad ending te pakken, maar dat mocht de ervaring niet anders maken. Had hiervoor nooit een andere Metro game gespeeld, wel de Stalker series.

Het was net een interactieve film, zo goed vond ik het!

[ Voor 10% gewijzigd door H.Boss op 06-05-2020 08:32 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Net Metro: Exodus uitgespeeld en er toch wel van genoten op de PS4 Pro. Super blij dat ik heb doorgezet, want vorig jaar had ik het spel met een aanbieding gekocht en ik kon er meteen al niet goed inkomen. Deze week dacht ik ik probeer het nog een keer en met succes.

In het laatste stuk van het spel met die hallucinaties was het wel even schrikken, want mijn lucht filters waren op en ik stikte steeds, terwijl ik heel dicht bij het einde zat. Gelukkig vond ik in dat stuk nog wat extra luchtfilters en kon ik het spel uitspelen.

Het voelde inderdaad wat houterig aan qua gameplay, maar ik ben blij dat ik heb doorgezet.

De DLC heb ik nog niet, maar haal ik misschien over een jaartje of wat pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Dang, was weer een hele tijd geleden dat Rise of the Tomb Raider en Hollow Knight heb uitgespeeld maar ben nu twee weken met Metro Exodus bezig en dat is wel een hele fijne game.

Kan het lineaire - open wereld principe wel waarderen. En ik ben geen hardcore first person shooter speler dus het Stealth aspect in dit spel gemixed met wat vuurgevechten bied een erg goede balans.

En het verhaal is gewoon tof om te volgen. Settings zijn mooi en als de immersiviteit niet zo hoog was had ik nog langer op de Taiga en Volga vertoefd.

Zo, vanavond weer verder met
spoiler:
een blijkbaar blinde gorilla ontwijken
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Iemand al gelezen over de nieuwe Metro die oa Multiplayer ondersteuning zou krijgen? Hoop oprecht dat dat niet doorgaat.

https://nl.ign.com/metro-...kocht-door-embracer-group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 14:41
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:42:
Iemand al gelezen over de nieuwe Metro die oa Multiplayer ondersteuning zou krijgen? Hoop oprecht dat dat niet doorgaat.

https://nl.ign.com/metro-...kocht-door-embracer-group
Als je goed leest dan zie je dat ze het over 2 verschillende dingen hebben. De multi-player ervaring gaat niet over de Metro franchise, maar over de nieuwe game die ze gaan ontwikkelen.

4A gaat nu samenwerken met Saber om "een volledig nieuw project te maken dat de AAA productie van 4A games zal combineren. De gezamenlijke engine en technologie van 4A Games met Saber zijn ervaring met multiplayer games zullen worden gecombineerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P-Rock schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:10:
[...]

Als je goed leest dan zie je dat ze het over 2 verschillende dingen hebben. De multi-player ervaring gaat niet over de Metro franchise, maar over de nieuwe game die ze gaan ontwikkelen.

4A gaat nu samenwerken met Saber om "een volledig nieuw project te maken dat de AAA productie van 4A games zal combineren. De gezamenlijke engine en technologie van 4A Games met Saber zijn ervaring met multiplayer games zullen worden gecombineerd."
Tis maar hoe je het interpreteert, hier een andere nieuwsbron:

Next Metro game has online multiplayer, being co-developed by Saber

Read more: https://www.tweaktown.com...loped-by-saber/index.html

"Together we will continue to build on the Metro franchise and will focus on bringing a multiplayer experience to our fanbase."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ugh, Metro multiplayer zou verschrikkelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:15
Ja want het is natuurlijk super lastig om in een game menu niet te klikken op het tabje "multiplayer " :F
Je kiest er toch zelf voor welk deel van het spel je speeld. Als je enkel de single player wil spelen kan dat dan nogsteeds.
Belangrijkste hierin is dat ze ze los van elkaar laten en niet de ontwikkeling van de ene component ten koste gaat van het andere.

Metro exodus was voor mij het beste spel van het jaar. Grafisch prachtig, speeld super soepel, Geen enkel spel geeft mij deze vorm van sfeer en verhaal waar je compleet in verloren gaat. Voelde voor mij als een spirituele opvolger van stalker. Ik kijk zeker uit naar een volgend deel.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@Skybullet
Metro staat voor mij wel los van STALKER, maar de game was echt heel vet. Adembenemend op sommige stukken.
Een Metro Multiplayer kan wel heel dik worden, mits goed uitgevoerd. Ik zie het zelfs slagen. Alleen niet ten koste van de Singleplayer. Die staat echt dik op 1.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Skybullet schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:00:
Ja want het is natuurlijk super lastig om in een game menu niet te klikken op het tabje "multiplayer " :F
Je kiest er toch zelf voor welk deel van het spel je speeld. Als je enkel de single player wil spelen kan dat dan nogsteeds.
Belangrijkste hierin is dat ze ze los van elkaar laten en niet de ontwikkeling van de ene component ten koste gaat van het andere.

Metro exodus was voor mij het beste spel van het jaar. Grafisch prachtig, speeld super soepel, Geen enkel spel geeft mij deze vorm van sfeer en verhaal waar je compleet in verloren gaat. Voelde voor mij als een spirituele opvolger van stalker. Ik kijk zeker uit naar een volgend deel.
Nah, al is het maar de helft van de game multi of coop, is toch weer halve game minder fun. Tis niet zo dat ze een complete game zoals Exodus afleveren en daarbovenop nog ff een hele multiplayer kado erbij doen.

Ze waren van plan een deel van Exodus Coop te maken maar dat ging niet door, wist je dat? Gelukkig ging dat niet door. Alhoewel ik coop minder erg vind dan Multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Nah, al is het maar de helft van de game multi of coop, is toch weer halve game minder fun. Tis niet zo dat ze een complete game zoals Exodus afleveren en daarbovenop nog ff een hele multiplayer kado erbij doen.
Juist. En daarom slaat die reactie van @Skybullet nergens op.

Een multiplayer krijg je er niet gratis bij, daar gaat gewoon een (groot) deel van het budget naar toe. Als je er niet genoeg geld en dus ontwikkeling in stopt dan krijg je een matig bijproduct dat flopt, dus daar zullen ze niet voor willen gaan, stop je er veel geld in, dan gaat het zeker ten koste van de singleplayer.

Dus nee, het is niet zomaar een kwestie van “ik wil het niet dus ik klik het niet aan”, er zijn legio games voorbeeld van bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
The Inquisitor schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:42:
[...]

Juist. En daarom slaat die reactie van @Skybullet nergens op.

Een multiplayer krijg je er niet gratis bij, daar gaat gewoon een (groot) deel van het budget naar toe. Als je er niet genoeg geld en dus ontwikkeling in stopt dan krijg je een matig bijproduct dat flopt, dus daar zullen ze niet voor willen gaan, stop je er veel geld in, dan gaat het zeker ten koste van de singleplayer.

Dus nee, het is niet zomaar een kwestie van “ik wil het niet dus ik klik het niet aan”, er zijn legio games voorbeeld van bovenstaande
Net als dat er legio games te bedenken zijn waarbij het tegenbeeld bewezen is. Die WEL beide single en multiplayer componenten succesvol konden ontwikkelen zonder dat de 1 ten koste ging van de ander. Vaak ook spellen die een losse studio inhuurde om de multiplayer te ontwikkelen, compleet los van de huis studio die met single player bezig was.

Dus lekker kort door de bocht om maar de oordelen dat mijn reactie er niet toe doet. Net als dat het lekker kortzichtig van je is om metro multiplayer meteen zonder fatsoenlijke grond maar als iets negatiefs te bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Skybullet schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:03:
[...]

Net als dat er legio games te bedenken zijn waarbij het tegenbeeld bewezen is. Die WEL beide single en multiplayer componenten succesvol konden ontwikkelen zonder dat de 1 ten koste ging van de ander. Vaak ook spellen die een losse studio inhuurde om de multiplayer te ontwikkelen, compleet los van de huis studio die met single player bezig was.

Dus lekker kort door de bocht om maar de oordelen dat mijn reactie er niet toe doet. Net als dat het lekker kortzichtig van je is om metro multiplayer meteen zonder fatsoenlijke grond maar als iets negatiefs te bestempelen.
Dan moet er wel budget voor zijn, en gezien de eerste 2 games is er niet een heel goed track record met betrekking tot budget en mogelijkheden. Toegegeven, nu Deep Silver eigenaar is, zal het ongetwijfeld anders zijn.

https://www.pcgamer.com/4a-games-working-conditions/
reviews: Metro: Last Light - gemaakt met beperkt budget

Hoe dan ook, Metro is een atmosferische game die het moet hebben van het verhaal. Het is niet voor niets gebaseerd op het gelijknamige boek. Een game met een dusdanige focus op singleplayer is vaak niet al te best in het multiplayer gebied, en vice versa ook. De singleplayer van BF V is ook leuk en aardig, maar het is vooral een intro om naar het multiplayer gebied te gaan, terwijl Spec Ops the line een uitstekende singleplayer was, maar niets voorstelde in multiplayer. Voor SP games is het gewoon zonde om extra budget te steken in een MP, en de kans dat beide goed zijn, is vrij klein, want dan heb je een behoorlijk budget nodig.

Geloof jij in een Metro 4 waarin de SP de kwaliteit én lengte van Exodus is, plus een uitgebreide multiplayer vergelijkbaar met de MP gefocuste games op dit moment?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Heb de game verkocht, voor mij een ontzettend slechte game in de series.
Echt heel veel crashes en vastlopers waardoor je niet verder komt, na 30 keer proberen het maar opgegeven.
Vond de twee vorige delen een stuk beter spelen en die hadden ook een stuk minder grote problemen.

Vastloper Gaat om de missie; Hangar with a big fish

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 16-09-2020 10:19 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
G_Dragon schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:18:
Heb de game verkocht, voor mij een ontzettend slechte game in de series.
Echt heel veel crashes en vastlopers waardoor je niet verder komt, na 30 keer proberen het maar opgegeven.
Vond de twee vorige delen een stuk beter spelen en die hadden ook een stuk minder grote problemen.

Vastloper Gaat om de missie; Hangar with a big fish
Op welk platform speel je?
Als een game niet goed werkt, ben je je waarschijnlijk meer aan het ergeren dan iets anders.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mosin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:23:
[...]

Op welk platform speel je?
Als een game niet goed werkt, ben je je waarschijnlijk meer aan het ergeren dan iets anders.
Ik speel op de Xbox One X :).
Sinds de release heb ik het volgende allemaal geprobeerd:
  • 4x opnieuw geinstalleerd.
  • 4x overnieuw begonnen.
  • Cache geheugen opgeschoont
  • meer dan 30 keer geprobeerd het stuk op verschillende manieren te doen.
Het houdt natuurlijk een keer op :)

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 16-09-2020 10:27 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Game heb ik nu ook aangeschaft, hele bijzondere game. Geen snelle shooter, je moet wel goed nadenken etc.

Mijn eerste metro game trouwens, maar tot nu toe wel erg positief.
Vind de laadtijden wel een drama op de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De enhanced versie die vorig jaar voor de nieuwe generatie consoles aangekondigd werd, komt nu ook naar de PC:
Today we’re ready to confirm another exciting project set to release this year – the Metro Exodus PC Enhanced Edition! Built for high-end PC hardware with Ray Tracing capable Nvidia and AMD GPUs and implementing DLSS 2.0 for the ultimate PC experience. Didn’t think Metro Exodus could look any better? Hold our vodka.

We also have an update on the PC Mac and Linux Versions that we know some of you have been patiently waiting for.

When Metro Exodus released two years ago, it was one of the first games to feature Ray Tracing (on high-end PC only) thanks to NVIDIA’s new RTX series of graphics cards, although we still utilized many more traditional rendering techniques for console and older PC graphics cards.
But with Xbox Series X|S and PlayStation 5 consoles offering Ray Tracing support, we took the decision to radically overhaul our proprietary 4A Engine and realise our ambitions for a fully Ray Traced experience on next gen consoles and high-end PC.

We have built an all-new Fully Ray Traced Lighting Pipeline that brings a number of optimizations, upgrades, and new features to the Ray Traced Global Illumination and Emissive Lighting that we pioneered with the original release of Metro Exodus, as well as an upgraded implementation of our powerful Temporal Reconstruction technology to further boost resolution, visual detail and performance.

And we’ve pushed these enhancements to the limit to take advantage of the latest Ray Tracing capable GPU hardware from NVIDIA and AMD, to create the ultimate version for our PC enthusiast fans.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G.Scholtens schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:15:
Game heb ik nu ook aangeschaft, hele bijzondere game. Geen snelle shooter, je moet wel goed nadenken etc.

Mijn eerste metro game trouwens, maar tot nu toe wel erg positief.
Vind de laadtijden wel een drama op de ps4
Mijn favoriet is Metro Last Light. De samenspel met de kleine alien en hoe hij ons ziet spreekt hij ook gewoon uit, ben je iedereen aan het vermoorden dan vraagt hij zich hardop af of jij niet de monster ben ipv diegenen die je vermoord enz. Ik vond het leuk om dat spel te spelen icm met de krachten van die alien die mij probeert te helpen en ook zijn zienswijze was prikkelend vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

XWB schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:19:
De enhanced versie die vorig jaar voor de nieuwe generatie consoles aangekondigd werd, komt nu ook naar de PC:

[...]
Awesome, dat is weer een goede reden om na de update weer een playthrough te beginnen
Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:50:
[...]

Mijn favoriet is Metro Last Light. De samenspel met de kleine alien en hoe hij ons ziet spreekt hij ook gewoon uit, ben je iedereen aan het vermoorden dan vraagt hij zich hardop af of jij niet de monster ben ipv diegenen die je vermoord enz. Ik vond het leuk om dat spel te spelen icm met de krachten van die alien die mij probeert te helpen en ook zijn zienswijze was prikkelend vond ik.
Eens. Dat is ook mijn favoriet. Maar alle 3 hebben hun eigen charme. 2033 en LL speel ik bijna elk jaar (in de winter) weer even opnieuw, Exodus heb ik eerst op de PS4 gespeeld en toen was ik een beetje teleurgesteld, waarschijnlijk omdat ik hoopte op meer metrotunnels. Na een jaar op de pc gekocht en nu was ik er wel blij mee :)

Het 2033 boek is trouwens ook erg goed, 2034 en 2035 moet ik binnenkort even oppakken

[ Voor 59% gewijzigd door The Inquisitor op 16-02-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
The Inquisitor schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:26:
Het 2033 boek is trouwens ook erg goed, 2034 en 2035 moet ik binnenkort even oppakken
Geloof me, dat moet je niet doen en het lekker bij 2033 laten.

Na Metro exodus heb ik de officiele vertalingen van 2034 en 2035 erbij gepakt, na eerst een hele houtje touwtje fan vertaling te hebben gelezen, jaren geleden. Nou, dat was niet best. Waar 2033 een van mijn favoriete boeken is slaat 2034 de plank al flink mis, maar 2035 vliegt helemaal uit de bocht.

De personages, de manier van vertellen, het aantal bovennatuurlijke zaken, het is in niets zo intrigerend als 2033.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Geloof me, dat moet je niet doen en het lekker bij 2033 laten.

Na Metro exodus heb ik de officiele vertalingen van 2034 en 2035 erbij gepakt, na eerst een hele houtje touwtje fan vertaling te hebben gelezen, jaren geleden. Nou, dat was niet best. Waar 2033 een van mijn favoriete boeken is slaat 2034 de plank al flink mis, maar 2035 vliegt helemaal uit de bocht.

De personages, de manier van vertellen, het aantal bovennatuurlijke zaken, het is in niets zo intrigerend als 2033.
Teleurstellend... ik had al begrepen dat 2034 matiger was, maar dat het ook gold voor 2035 wist ik niet. Jammer, dan wacht ik maar gewoon op de Exodus update om daar weer wat uren in te steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Skybullet schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:00:

Nope want in multiplier kun je mtx in mikken om mensen dingen te kunnen laten kopen zoals outfits ed.

En dan wordt daarna de singleplayer kant verwaarloost want daar kun je minder mee verdienen.

Rdr2 is een mooi voorbeeld.

Kan je wel lekker het knopje multiplayer negeren maar schiet je verdomd weinig mee op.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Metro Exodus Enhanced Edition schijnt 6 mei uit te komen en lijkt wel erg mooi te worden...
Had de originele game wel al op Steam maar nog even geparkeerd vanwege deze update. :)

Video geeft ook enigzins idee van mogelijk haalbare settings bij AMD en nVidia.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Top! Ik heb de "originele" al uitgespeeld op de PS4 Pro en daarna op PC (Steam, dat was meteen een stuk beter al), en voor de derde playthrough zat ik al te wachten op de enchanced edition... heb immers niet voor niets een RTX kaart :p

ZIn in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 31-05 22:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Net even opgestart, ziet er serieus mooi uit. Morgen wat meer tijd besteden en ook even FPS checken, wel aangezet in steam maar wordt niet weergegeven.

AOTF: Metro Exodus Enhanced Edition Review

[ Voor 72% gewijzigd door Help!!!! op 06-05-2021 17:54 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
WOW
Exodus was al mooi maar dit is een klasse apart.
Mijn RTX 2070 Super had het zwaar met het origineel op 3840 * 1200.
DLSS1.0 werd niet ondersteund vanwege afwijkende resolutie en met High settings en normal raytracing gemiddeld 40+ FPS. Niet geweldig maar speelbaar.
Met de nieuwe versie, 3840 * 1200, DLLS balanced, Settings High, VRS 2X, en Raytracing High rond de 100FPS.
En het ziet er gewoon brutaal goed uit!
Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
komt 6 mei ook de update naar xbox en ps5? gratis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 31-05 22:24
Farabi schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:01:
komt 6 mei ook de update naar xbox en ps5? gratis?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBxjjmJ-POcw9RjxIJmPSIAOAPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMKXOcncxu9YRkIk2uweYgeP.jpg?f=fotoalbum_large

Dus volgende maand beschikbaar op de consoles. Al vind ik het persoonlijk meer een herfst game, maar dat zal wel een tik van mijzelf zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Nol_NL schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Al vind ik het persoonlijk meer een herfst game, maar dat zal wel een tik van mijzelf zijn ;)
en dan nog het liefst als het donker is spelen met koptelefoon en ook even een raam open houden zo dat je het ook echt koud heb :D

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zanac-ex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:58:
WOW
Exodus was al mooi maar dit is een klasse apart.
Mijn RTX 2070 Super had het zwaar met het origineel op 3840 * 1200.
DLSS1.0 werd niet ondersteund vanwege afwijkende resolutie en met High settings en normal raytracing gemiddeld 40+ FPS. Niet geweldig maar speelbaar.
Met de nieuwe versie, 3840 * 1200, DLLS balanced, Settings High, VRS 2X, en Raytracing High rond de 100FPS.
En het ziet er gewoon brutaal goed uit!
Geweldig.
Klinkt goed! Ik heb hem gisterenavond binnengekregen op Steam, dus ga vanavond even testen. Ik moet het met een mobiele RTX2070 doen, dus ben benieuwd naar de prestaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Was mooi geweest als er wat meer uitleg stond bij de nieuwe settings, zoals VRS, DLSS modes etc. Nu draai ik zonder VRS sinds het in eerste instantie niet zorgt voor een betere image quality. DLSS heb ik op quality mode draaien, met Extreme graphics settings op 1440p, RT Ultra.

https://live.staticflickr...62086446_c50ef1d794_o.png

Hier een screenshot hoe het er bij mij uit ziet. Ik haal rond de 75/80FPS met deze settings. Ik kan het ook prima veranderen om hoger te halen, door performance mode te gebruiken of Ultra graphics settings, maar is naar mijn idee niet nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door Recon24 op 07-05-2021 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Recon24

Hier staat een filmpje met timestamps Help!!!! in "[Multi] Metro Exodus" waarin de settings worden uitgelegd.

Vanaf 29:40 is het meest relevant.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 07-05-2021 09:40 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De tandjes. Even snel een paar minuten gekeken, maar wow... Heb de oude versie niet gespeeld, maar dit ziet er wel vet uit. Ik hou niet van enge games, maar ik ga het toch even proberen

[ Voor 51% gewijzigd door 418O2 op 07-05-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
weet iemand toevallig of de dlc's op de disc of als downloadecode komt op de consoles versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Had deze al via Game Pass gespeeld (maar nooit zo ver gekomen), maar daar staat hij niet meer op dus toch maar even een key aangeschaft. Erg mooi op Ultra/Ultra RT/DLSS Quality op 1440p op mijn 3060ti @60FPS. Met Extreme kom ik op 50-55 uit, maar heb liever locked 60FPS.

[ Voor 5% gewijzigd door NLxAROSA op 08-05-2021 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu een klein stukje gespeeld en zit net op
spoiler:
de trein.

Speel de game vooralsnog op de hoogste settings maar heb wel VRS op 2x en DLSS aan op Quality. Ik haal dan ongeveer tussen de 60 - 120 fps.

Deze game in Enhanced Edition is echt belachelijk mooi en sfeervol als je het mij vraagt. _/-\o_

Volgensmij kunnen de karakters alleen Russich praten wat het wel immersive maakt maar je zit dan wel de hele tijd subtitles te lezen die vrij snel (soms te snel) gaan ipv beeld te kijken.

De story line is is onderhoudend maar het overheerst tot nu toe nog al in de zin dat het niet echt free roaming is en je best vaak in cutscenes (vast) zit. Verandert dat nog :?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Na de trein kom je in de grotere, meer open levels terecht :) maar deze game is natuurlijk geen Far Cry of Witcher, dus verwacht niet dezelfde vrijheden.

Cutscenes worden ook minder.

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 08-05-2021 12:54 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Van deze next-gen update[Series X/PS5] ga ik blij worden: YouTube: Metro Exodus Enhanced - Official Trailer [18 Juni] :)

[ Voor 31% gewijzigd door jori040 op 08-05-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Help!!!! schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:43:

Volgensmij kunnen de karakters alleen Russich praten wat het wel immersive maakt maar je zit dan wel de hele tijd subtitles te lezen die vrij snel (soms te snel) gaan ipv beeld te kijken.
Dat is een keuze in het menu, je kunt kiezen voor Engels of Russisch... beide heeft wel iets. Engels is makkelijker (en ik ben onderhand gewend aan de stemmen), maar Russisch is idd meer immersive gezien de locatie waar het zich afspeelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Inquisitor schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Dat is een keuze in het menu, je kunt kiezen voor Engels of Russisch... beide heeft wel iets. Engels is makkelijker (en ik ben onderhand gewend aan de stemmen), maar Russisch is idd meer immersive gezien de locatie waar het zich afspeelt
Thanks, had niet gezien dat je nog verder naar beneden kon scrollen voor die optie, vond het al raar 8)7 :p

Laat het voor nu denk ik even op Russisch, dat heeft toch wel wat. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 08-05-2021 15:12 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FWIW nog een mooi vergelijkingsfilmpje tussen Original en Enhanced:

Moet zeggen dat ik tot nu toe behoorlijk onder de indruk ben van de grapics en de game zelf.

PS: Ben erachter gekomen dat je de language blijkbaar alleen in het hoofdmenu kunt wijzigen en niet als je al een missie geladen hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 09-05-2021 10:08 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Speelde gisteren het stuk in de Terminal and damn wat ziet dat er fantastisch uit zeg. Helaas zijn er ook delen van het spel die er wat minder uit zien; textures die niet zijn opgewaardeerd en er nu extra uitspringen als 'lelijk', belichting buiten bij volle maan is ook een dingetje en scherpte mag wel wat hoger. Die laatste twee kun je prima fixen met GFE overigens (Alt-F3 en dan contrast en scherpte filter erop), dus het maakt het voor mij allemaal niet minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Metro Exodus PC Enhanced Edition Hotfix Addresses DLSS and HDR Issues

https://steamcommunity.co...ns/0/3123787625596859177/

" Metro Exodus PC Enhanced Hotfix
We have just released a hotfix for Metro Exodus PC Enhanced Edition to address ghosting issues when using DLSS & HDR.

Make sure your game, drivers & OS are updated to the latest versions.

Store version number 6664194 "

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:46
Help!!!! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:10:
Metro Exodus Enhanced Edition schijnt 6 mei uit te komen en lijkt wel erg mooi te worden...
Had de originele game wel al op Steam maar nog even geparkeerd vanwege deze update. :)

Video geeft ook enigzins idee van mogelijk haalbare settings bij AMD en nVidia.

[Video: Exclusive: Metro Exodus Enhanced Edition Analysis - The First Triple-A Ray Tracing Game]
Gisteren het spel geinstalleerd. Mijn cpu trekt het natuurlijk wel (i9) maar heb nog oude graka (gtx970). Gaat opz ich wel maar niet enhanced editie natuurlijk, en om het uur hangt die ff.
Paar uur mee vermaakt, niet een spel voor te lange sessies (merk dat op een gegeven moment sommige stukjes echt irritant worden, bijvoorbeeld uit die trein stappen en weer 4x ge-electroculeerd te worden :D).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Vreemd Xbox Series x en ps5 upgrade zouden pas op 18 juni uitkomen, iemand anders ook al een 66.96Gb update op de Series x? hier wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FB0zpiRdUxsPpSUcG7da6Q6lTAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8c1i3dcZxH6V8iNPvFL9tCn2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 07:45

Oxigeon

En zo is dat!

Ik weet het niet. Ik zag deze game laatst voorbij komen op Pepper voor 20 euro (Gold edition) voor de ps4/ps5. Maar vraag me echt af of deze game wel iets voor me is. Wat moet ik me bij de levels voorstellen? Is dit gewoon ik loop van A naar B. Of is elk level een soort van Open wereld zoals in BF5. Je kan dus gaan en staan zoals je wilt en ook op de plekken komen die je wilt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Oxigeon schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:26:
Ik weet het niet. Ik zag deze game laatst voorbij komen op Pepper voor 20 euro (Gold edition) voor de ps4/ps5. Maar vraag me echt af of deze game wel iets voor me is. Wat moet ik me bij de levels voorstellen? Is dit gewoon ik loop van A naar B. Of is elk level een soort van Open wereld zoals in BF5. Je kan dus gaan en staan zoals je wilt en ook op de plekken komen die je wilt.
Wel open wereld, misschien niet helemaal of erg groot. Maar je kan wel zelf beetje bepalen hoe en waar je naar toe gaat. Paar maand geleden ook uit de sale gekocht, was ook mijn eerste metro game. En was blij verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
robzzzzzzzz schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:36:
Vreemd Xbox Series x en ps5 upgrade zouden pas op 18 juni uitkomen, iemand anders ook al een 66.96Gb update op de Series x? hier wel |:(
Waarschijnlijk gewoon een preload zodat hun servers niet op de 18e worden gebombardeerd? Ik speel niet op console maar dit is op PC heel gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
GekkePrutser schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:28:
[...]

Waarschijnlijk gewoon een preload zodat hun servers niet op de 18e worden gebombardeerd? Ik speel niet op console maar dit is op PC heel gebruikelijk.
Nee hij werkt al sinds gister en loopt op 60 FPS, vind het alleen wel een beetje tegenvallen jammergenoeg.

Niet veel beter dan hoe ik het eerst heb gespeeld buiten de 60 fps upgrade dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G.Scholtens schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Wel open wereld, misschien niet helemaal of erg groot. Maar je kan wel zelf beetje bepalen hoe en waar je naar toe gaat. Paar maand geleden ook uit de sale gekocht, was ook mijn eerste metro game. En was blij verrast.
Bedankt voor de info. Ben nog niet echt over de streep getrokken. Ik kijk nog wat youtube en dan beslis ik of ik hem daadwerkelijk heel. Nogmaals dank voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:19
Heeft iemand de DLC gespeeld? De moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Y.Zigrin schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:56:
Two Colonels duurt niet langer dan max 2 uur, En Sam's Story op de helft afgehaakt.

De main game is wel ijzersterk, alleen jammer dat de update zo erg tegenvalt en niet full replay waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:19
Dat klinkt niet heel hoopvol. Vanwaar vind je de update tegen vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Y.Zigrin schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:56:
Two Colonels is meer een stuk story en losgaan met een flamethrower. Het is grappig, maar zou het niet snel herspelen.

Sam's story is wel cool,er zitten wat matige 'eindbazen' in, en ik had (maar dat was bij de release, dus geen idee of het opgelost is) wat last van bugs, waardoor met name die eerdergenoemde eindbaas (halverwege de game) bijna niet te verslaan was... maar al met al gelukt. In tegenstelling tot je gewend bent praat Sam (dus jij als speler), wat ik altijd wel fijn vind vergeleken met de eeuwig zwijgzame Artyom. Het is een relatief kleine nieuwe map met wat interessante characters (maar niet zo interessant als de main game).

Ik vond het erg vermakelijk in ieder geval, en zeker speelwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waar gaat jullie voorkeur naar voor de enhanced edition? ps5 of xbox? ik heb de verschillen gelezen, maar ik zit te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 11:27
Sinds kort in het bezit van een nVidia RTX 3060, mijn aandacht wordt een beetje getrokken door Metro. Maar met welke game kan ik het beste beginnen? Ben van plan heel casual te gamen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Farabi schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:09:
waar gaat jullie voorkeur naar voor de enhanced edition? ps5 of xbox? ik heb de verschillen gelezen, maar ik zit te twijfelen.
Maakt in principe niets uit. Hij draait beter op de PS5, maar ik heb ‘m afgelopen week uitgespeeld op de Series X. Draaide daar ook gewoon prima op.
Jumpman schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:49:
Sinds kort in het bezit van een nVidia RTX 3060, mijn aandacht wordt een beetje getrokken door Metro. Maar met welke game kan ik het beste beginnen? Ben van plan heel casual te gamen.
Metro 2033, Last Light & daarna Exodus.
Je moet wel een beetje voorbedacht aan de slag gaan met deze game. Er is weinig loot, dus die moet je wel zoeken. Steek er je tijd in.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
pff wat een verschrikkelijk spel eigenlijk. ik heb het 2x gekocht, maar deze gaat weer in de verkoop. die open-wereld vind ik maar niks. veel te chaotisch allemaal. jammer, terwijl deel 1 en 2 heel tof zijn.

ben ik de enige die de eerste 2 delen veel beter vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Farabi schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:38:
pff wat een verschrikkelijk spel eigenlijk. ik heb het 2x gekocht, maar deze gaat weer in de verkoop. die open-wereld vind ik maar niks. veel te chaotisch allemaal. jammer, terwijl deel 1 en 2 heel tof zijn.

ben ik de enige die de eerste 2 delen veel beter vind?
Choatisch vind ik nog mee vallen, omdat je veel vrijheid en alle tijd hebt om je missies te volbrengen.
Kleine tip. Zorg dat je via internet even zoekt naar een guide. Dat kan het allemaal iets overzichtelijker worden voor je.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mosin schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Choatisch vind ik nog mee vallen, omdat je veel vrijheid en alle tijd hebt om je missies te volbrengen.
Kleine tip. Zorg dat je via internet even zoekt naar een guide. Dat kan het allemaal iets overzichtelijker worden voor je.
een guide volgen om een avondje relax te gamen gaat me te ver. dan is dit spel sowieso niet voor mij geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar echt groot open world is het niet eens... de gebieden zijn relatief klein, want ik kwam vaak genoeg tot de duidelijke grens van de 'wereld', het is niet dat je een uur kunt lopen van uiteinde naar uiteinde... en als je geen sides wil volgen kun je gewoon de main missions doen door de markering te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Farabi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

een guide volgen om een avondje relax te gamen gaat me te ver. dan is dit spel sowieso niet voor mij geschikt.
Ik begrijp het. Het is niet veel werk, maar maakt de story line misschien wel iets overzichtelijker.
Wat vind je chaotisch aan de game?
The Inquisitor schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:19:
Maar echt groot open world is het niet eens... de gebieden zijn relatief klein, want ik kwam vaak genoeg tot de duidelijke grens van de 'wereld', het is niet dat je een uur kunt lopen van uiteinde naar uiteinde... en als je geen sides wil volgen kun je gewoon de main missions doen door de markering te volgen
Het valt op zich mee. Ik vind het groot genoeg, helemaal niet storend, maar ik ben dan ook STALKER gewend.
De eerste keer dat ik het speelde volgde ik ook de de “Normale” missies, maar kreeg toen de bad-ending. Aangezien ik de good-ending wilde, speelde ik hem met een guide uit.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Gisteravond gekocht in de ps store voor een 10tje. Kan er maar moeilijk in komen. Vond het begin nou niet echt boeien om door te spelen. Ik ben pas net voorbij de intro, maar wordt het beter of blijft het zo?

Schieten voelt totaal niet lekker, AI lijkt wel afwezig, devoice acting is verschrikkelijk en de graphics ogen nou niet geweldig (ps5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 11:29
kwdtje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:01:
Gisteravond gekocht in de ps store voor een 10tje. Kan er maar moeilijk in komen. Vond het begin nou niet echt boeien om door te spelen. Ik ben pas net voorbij de intro, maar wordt het beter of blijft het zo?

Schieten voelt totaal niet lekker, AI lijkt wel afwezig, devoice acting is verschrikkelijk en de graphics ogen nou niet geweldig (ps5).
Ik heb vooral moeite met de voice acting :X De werelden zijn wel mooi en na de intro gaat het tempo wel echt omhoog. Gameplay vind ik wel leuk maar elke cutscene zit ik weer met kromme tenen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

kwdtje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:01:

Vandaag aangeschaft op de ps5. Intro vind ik wel tof. Nu de eerste keer zo lijkt het in de open wereld terecht gekomen met mijn backpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:33
Voor de eerste keer Metro Exodus aan het spelen (ps4). Kom ik vast te zitten met de bug van Damir in Caspian sea. Als oplossing zie ik overal dat je wat moet rondspringen voor de grot en dan naar Damir moet kijken. Vervolgens zou hij dan komen. Echter lukt dit niet. Iemand een idee (behalve het level opnieuw starten)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-05 09:10
Tijd voor een impressie op basis van vijf tot zeven uur gameplay. TLDR: Metro Exodus is een pareltje O+

Als ik Metro exodus, de beleving in een paar woorden moet samenvatten dan is dat "Fallout 3 en dan de goede herinneringen". Heerlijk grote omgeving, alleen rond banjeren maar toch een gezellig gezelschap om op terug te vallen. De sfeer en presentatie zijn echt subliem.. Op mijn Xbox series s speelt het heerlijk smooth en ziet het er prachtig uit. Dit is nog eens optimalisatie.

Qua gameplay merk ik dat dit spel mij pusht richting stealth en daar ben ik niet zo goed in. Gelukkig krijg ik op "normal" ook steeds de ruimte om alles dan maar "Rambo stijl" te killen.

Waarom ik aan Fallout 3 denk? Het is wat ik noem een "langzaam fps avontuur" je gaat er voor zitten, je verkend, je rust wat uit je plant je zoekt wat ammo en andere verzamelprullaria".. Je werkt wat aan je wapens en je gaat eens een outpost van wat vijanden ontdoen. Tot nu toe heeft elk nieuw plekje op een al grote begin kaart zo zijn eigen sfeer en vijanden etc..

Ik heb de vorige Metro games ook gespeeld. Die waren veel claustrofobischer, vooral de eerste.. Prima games maar ik had niet zoiets van "die speel ik nog eens" ik vind Exodus eigenlijk een stuk beter tot nu toe...

Even mijn mening over The Terminal in spoiler uiteraard
spoiler:
Ook dit is mooi gemaakt.. Je voelt via de gesprekken en wat je leest al aankomen en ja hoor de fanatiekelingen offeren mensen aan het vismonster. Heel ziek maar het past perfect in die omgeving, de sfeer etc. Terminal gaf mij meerdere malen de rillingen. Tja terminal is natuurlijk het engelse van "het einde"/ terminaal in het Nederlands dus ook op basis daarvan kon je dit zien aankomen.
Door die gemuteerde mensen paar keer echt de rillingen gekregen en dat is best knap want ik heb al veel horror games gespeeld. Ik denk als je een dolby surround headset op hebt als je voor het eerst hier loopt je helemaal de rillingen krijgt :9

[ Voor 22% gewijzigd door MetalSonic op 13-09-2021 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
felder schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:01:
Voor de eerste keer Metro Exodus aan het spelen (ps4). Kom ik vast te zitten met de bug van Damir in Caspian sea. Als oplossing zie ik overal dat je wat moet rondspringen voor de grot en dan naar Damir moet kijken. Vervolgens zou hij dan komen. Echter lukt dit niet. Iemand een idee (behalve het level opnieuw starten)?
Ik lees het nu pas. Is het nog goed gekomen met die bug? Afgelopen maand heb ik hem voor de 2e keer uitgespeeld, maar heb er geen last van gehad.
MetalSonic schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:01:
Tijd voor een impressie op basis van vijf tot zeven uur gameplay. TLDR: Metro Exodus is een pareltje O+

Als ik Metro exodus, de beleving in een paar woorden moet samenvatten dan is dat "Fallout 3 en dan de goede herinneringen". Heerlijk grote omgeving, alleen rond banjeren maar toch een gezellig gezelschap om op terug te vallen. De sfeer en presentatie zijn echt subliem.. Op mijn Xbox series s speelt het heerlijk smooth en ziet het er prachtig uit. Dit is nog eens optimalisatie.

Qua gameplay merk ik dat dit spel mij pusht richting stealth en daar ben ik niet zo goed in. Gelukkig krijg ik op "normal" ook steeds de ruimte om alles dan maar "Rambo stijl" te killen.

Waarom ik aan Fallout 3 denk? Het is wat ik noem een "langzaam fps avontuur" je gaat er voor zitten, je verkend, je rust wat uit je plant je zoekt wat ammo en andere verzamelprullaria".. Je werkt wat aan je wapens en je gaat eens een outpost van wat vijanden ontdoen. Tot nu toe heeft elk nieuw plekje op een al grote begin kaart zo zijn eigen sfeer en vijanden etc..

Ik heb de vorige Metro games ook gespeeld. Die waren veel claustrofobischer, vooral de eerste.. Prima games maar ik had niet zoiets van "die speel ik nog eens" ik vind Exodus eigenlijk een stuk beter tot nu toe...

Even mijn mening over The Terminal in spoiler uiteraard
spoiler:
Ook dit is mooi gemaakt.. Je voelt via de gesprekken en wat je leest al aankomen en ja hoor de fanatiekelingen offeren mensen aan het vismonster. Heel ziek maar het past perfect in die omgeving, de sfeer etc. Terminal gaf mij meerdere malen de rillingen. Tja terminal is natuurlijk het engelse van "het einde"/ terminaal in het Nederlands dus ook op basis daarvan kon je dit zien aankomen.
Door die gemuteerde mensen paar keer echt de rillingen gekregen en dat is best knap want ik heb al veel horror games gespeeld. Ik denk als je een dolby surround headset op hebt als je voor het eerst hier loopt je helemaal de rillingen krijgt :9
Ik heb Fallout 3 nooit gespeeld, maar de rest van je tekst klinkt bekend. Het is ook een heerlijke game, die je op eigen tempo kunt spelen. Een beetje verkennen en looten hoort er altijd wel bij.
Het spel heeft heel veel mooie plekken, zoals eigenlijk altijd wel in Metro games.

Ik kan je aanraden beide DLC’s direct daarna te spelen. Dat zijn The Two Colonels & Sam’s Story. Ook een paar kippenvel momentjes bij gehad.

Ze hebben bij 4a games al aangegeven met een nieuwe Metro game bezig te zijn en misschien een multiplayer variant. Dus na deze games krijgen we nog meer moois :)

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
Mosin schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:12:
[...]

Ik lees het nu pas. Is het nog goed gekomen met die bug? Afgelopen maand heb ik hem voor de 2e keer uitgespeeld, maar heb er geen last van gehad.

[...]

Ik heb Fallout 3 nooit gespeeld, maar de rest van je tekst klinkt bekend. Het is ook een heerlijke game, die je op eigen tempo kunt spelen. Een beetje verkennen en looten hoort er altijd wel bij.
Het spel heeft heel veel mooie plekken, zoals eigenlijk altijd wel in Metro games.

Ik kan je aanraden beide DLC’s direct daarna te spelen. Dat zijn The Two Colonels & Sam’s Story. Ook een paar kippenvel momentjes bij gehad.

Ze hebben bij 4a games al aangegeven met een nieuwe Metro game bezig te zijn en misschien een multiplayer variant. Dus na deze games krijgen we nog meer moois :)
Spel op je eigen tempo spelen maakt dit een spel dat je ook kan oppakken na een dag werken. Je bent even in een andere wereld en je bepaalt zelf wel hoeveel actie je opzoekt. Ga je een nieuw gebied leeg maken van bandits of geniet je wat van het uitzicht en tweak je je wapens een beetje.

Ik vind dat het spel ook een mooie balans heeft tussen vrijheid maar ook niet teveel. Het is wel duidelijk waar je heen moet maar het is ook weer niet zo dat je een grote groene pijl ziet de hele tijd of dat je er steeds aan wordt herinnerd als je je eigen pad kiest.

Vaak als ik een spel heb uitgespeeld dan ben ik er wel weer even klaar mee. Wellicht later nog eens de dlc's proberen. Bedankt voor de tip..

De verwijziging naar Fallout 3 komt oomdat je daar ook speelt in een post apocalyptisch landschap met vijandelijke mensen en monsters en omdat er grote buitenomgevingen zijn. Als je nu een fallout achtige game wil proberen kan je beter voor deel vier gaan. Minder bugs en betere presentatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
MetalSonic schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:10:
[...]

Spel op je eigen tempo spelen maakt dit een spel dat je ook kan oppakken na een dag werken. Je bent even in een andere wereld en je bepaalt zelf wel hoeveel actie je opzoekt. Ga je een nieuw gebied leeg maken van bandits of geniet je wat van het uitzicht en tweak je je wapens een beetje.

Ik vind dat het spel ook een mooie balans heeft tussen vrijheid maar ook niet teveel. Het is wel duidelijk waar je heen moet maar het is ook weer niet zo dat je een grote groene pijl ziet de hele tijd of dat je er steeds aan wordt herinnerd als je je eigen pad kiest.

Vaak als ik een spel heb uitgespeeld dan ben ik er wel weer even klaar mee. Wellicht later nog eens de dlc's proberen. Bedankt voor de tip..

De verwijziging naar Fallout 3 komt oomdat je daar ook speelt in een post apocalyptisch landschap met vijandelijke mensen en monsters en omdat er grote buitenomgevingen zijn. Als je nu een fallout achtige game wil proberen kan je beter voor deel vier gaan. Minder bugs en betere presentatie :)
Misschien moet ik Fallout 4 maar eens proberen.

Metro kun je echt relaxed spelen. Het hele spel is
lekker rustig. De replay waarde is ook wel aanwezig, doordat je alles op verschillende manieren kunt aanpakken. Je hebt ook wel van die kleine kampeer plekjes waar je kunt slapen, repairen etc. Dat scheelt ook al wat, als je niet veel tijd hebt om te gamen..

[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 14-09-2021 14:31 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:33
Mosin schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:12:
[...]

Nee, ben niet voorbij de bug geraakt. Na een tijd was ik het zo beu, dat ik even overgeschakeld ben naar een andere game.

• Mosin
felder schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:15:
[...]

Nee, ben niet voorbij de bug geraakt. Na een tijd was ik het zo beu, dat ik even overgeschakeld ben naar een andere game.
Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Erg jammer!

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
MetalSonic schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:10:
Als je nu een fallout achtige game wil proberen kan je beter voor deel vier gaan. Minder bugs en betere presentatie :)
Of gewoon S.T.A.L.K.E.R. installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Zo net alles uitgespeeld inclusief DLC.

+ Weinig spellen zijn zo goed in het neerzetten van een sfeervolle wereld.
+ Grafisch prachtig
+ Open world (achtig)

- verplicht mij niet om stealth te gaan aub, dat haat ik. Uit protest heb ik alles dat bewoog verdampt.
- aantal bugs tegengekomen. Paar keer save terug moeten doen om verder te komen

Sam's story vond ik zelfs beter dan de main game !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:24:
[...]

Of gewoon S.T.A.L.K.E.R. installeren.
Haha, dat is wel de makkelijkste :+
Skybullet schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:19:

+ Grafisch prachtig
+ Open world (achtig)

- verplicht mij niet om stealth te gaan aub, dat haat ik. Uit protest heb ik alles dat bewoog verdampt.

Kwam er bij de 2e keer pas achter, dat je veel stealth moet doen. Snap de irritatie wel, maar het heeft zijn charme.

Sam’s story is inderdaad echt vet. Hele fijne DLC heeft deze game. Zou het mooi vinden als ze daarop door durven te gaan in een nieuwe Metro _/-\o_

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Skybullet schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:19:

+ Grafisch prachtig
+ Open world (achtig)

Ik wilde een uitgebreide reactie posten maar eigenlijk hoeft dat niet. Deze post vat het in een paar woorden samen. Hier sluit ik mij volledig bij aan. De pluspunten zijn denk ik bekend en alom geprezen.

Mijn aanvulling is dat er in de gesprekken steeds wordt aangegeven "please try to avoid" of even later "too bad we were noticed". Dan denk ik van "zeur toch niet zo"... Een enkele keer kort stealth vind ik leuk maar dat ga ik niet de hele game door doen. Anders ga ik wel Splintercell of Metal Gear Solid opstarten!

Enige wat mij opvalt in dit spel is dat de Ai in een aantal secties echt oer en oerdom is. Zo dom dat ik er af en toe een beetje melig van word.

spoiler:
Ik zit denk ik in het laatste gedeelte van het spel of richting het einde, heb net eerst een dorp uitgewoond dat in de bomen woont en daarna een groep piraten".. En ja de sfeer is genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Zojuist uitgespeeld.....

Heeft nog wat tijd gekost omdat ik dit spel steeds alleen speelde als ik er echt een paar uur per sessie voor kon uittrekken om er echt van te genieten en mij te laten onderdomplen in het spel. Van alle Metro games is dit denk ik wel mijn favoriet.

De afwisseling tussen ondergronds en bovengronds was zeer geslaagd. Soms leek het richting Fallout te gaan maar dan toch niet. Dit spel hield zijn eigen gezicht.

Enige minpunt en die had ik ook bij één van de vorige Metro games dat is dat ze je voor "good ending" dwingen om alles goed te doen en dat is soms niet eens heel duidelijk andere keer heb je echt een guide nodig. Ik heb volgens mij bij de eerste Metro nog met een guide geprobeerd good ending te halen maar nu heb ik geen eens zin om het te proberen. Als je hier en daar ontdekt wordt en mensen neerschiet die op jou schieten dan kom je al makkelijk bij bad ending en die voelt niet heel fijn aan het einde. Maarja het zal wel :)

Er is DLC maar ik heb wel weer even genoeg gehad van de Metro wereld. Tijd voor de volgende game en dat mag ter afwisseling weer wat vrolijker zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 16:20

PinusRigida

I put the p in pool.

Sorry dat ik dit topic nog 's een schopje geef maar kijk, bij deze... kwestie dat de game ook hier wat relevant blijft want het is het waard. Het blijft een ontzettend sfeervol stukje eyecandy, ondanks de -in het Engels- ondermaatse voice-overs, het visuele aspect (maar ook de gameplay) maken dan weer veel goed...
(en wat hou ik van het horen van de echo's van je geweerschoten in open maps, dit doen ze wel goed, de wapens zijn allemaal een stuk beter geworden t.o.v. vorige Metro-games, i.m.h.o. voelen veel meer 'grounded' aan, "echter", als deel van de wereld, tegenover 2033 en Last Light. zeker ook omdat ze nu ook vuil worden.

Gisteren nog 's door de map gevallen nadat een Demon me optilde en liet vallen op de woestijnmap met de scheepswrakken. liet ie me net tussen zo'n wrak en een rots vallen, kwam weer recht en hup, viel door de map heen.
Valt wel mee op zich, gelukkig komt het niet veel voor, is nu de 2'de keer dat ik het had.

Op gebied van sfeer zijn er weinig in mijn ervaring die het even goed doen, Sowieso Subnautica en Alien: Isolation zijn er 2 die meteen in me opkomen als ik denk aan games die me, met het geslaagd brengen van de sfeer alleen, compleet oppakken en neerzetten in hun wereld.. niet zo tof in het geval van Alien: Isolation, da's er zo ééntje met een omgekeerd effect: ik game om te ontspannen, maar als ik dié game speel kom ik meer gestresst vanachter m'n scherm dan dat ik was voordat m'n speelsessie begon... :D 8)7 anyhow, Alien: Isolation is hier verder geheel off-topic.

Misschien eens leuk om te doen in een ander topic: ieder die z'n persoonlijke top 5 van games vermeldt in categorieën als sfeer, mechanics, weapon-play, visueel, audio,...

Wie weet gooi ik me daar 's op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

PinusRigida schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:22:
Gisteren nog 's door de map gevallen nadat een Demon me optilde en liet vallen op de woestijnmap met de scheepswrakken. liet ie me net tussen zo'n wrak en een rots vallen, kwam weer recht en hup, viel door de map heen.
Valt wel mee op zich, gelukkig komt het niet veel voor, is nu de 2'de keer dat ik het had.
Haha, nu ik dit lees denk ik meteen; Hé dat is mij ook overkomen!. Volgens mij zelfs op de PS4 en de vorige keer ook op de PC.

Achja :p
Op gebied van sfeer zijn er weinig in mijn ervaring die het even goed doen,
Mee eens. Ik ben weer een playthrough begonnen van 2033 Blijft leuk. Daarna nog even LL doen en dan weer verder met Exodus Enhanced edition. Want de RTX is toch wel leuk.

Goede tip van Alien, die game heb ik al een tijdje liggen maar nog niet gespeeld. Daar moet ik toch eens verandering in brengen zo te horen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 16:20

PinusRigida

I put the p in pool.

The Inquisitor schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Goede tip van Alien, die game heb ik al een tijdje liggen maar nog niet gespeeld. Daar moet ik toch eens verandering in brengen zo te horen >:)
Oh man... ik wacht steeds even de hype af -en kan zo met wat geluk al van een eerste of 2'de korting profiteren- eer ik een game aanschaf, zo ook met Alien: Isolation...
En totdat ik het zelf speelde dacht ik ook: "ach, dit zal wel weer overhyped zijn, zoals meestal het geval met games"...

Ik kan je zeggen: deze game is niét overhyped. :N

Zeker niet als we het hebben over 'op het puntje van je stoel zitten, je adem inhouden en zweethanden krijgen, spanning'... :X

Ik ga het verder niet voor je spoilen, kan alleen maar zeggen: ik ben altijd al fan van het horror-game genre, ben van '82 dus heb al wat games in dit genre gespeeld door de jaren heen en dit is de eerste en enige game waarbij ik steeds een paar minuten de afweging moet maken; "zie ik dit nu wel zitten of wil ik iets lichters, iets vrolijkers, zoals een Soma of Dead Space1, iets waar m'n bloeddruk niet te hard van stijgt?" :D

...maar laat je niet tegenhouden, maak het lekker donker in je gameruimte en zet je beste hoofdtelefoon op, veel plezier! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 27-05 11:07
Ik ben paar weken geleden op PS5 met deze game begonnen. Er is echt iets wat ik me afvraag. Je hebt je main punten op je map waar je heenmoet maar er zijn ook vraagtekens die op je map verschijnen. Vaak komen deze er terecht na een conversatie met een NPC. Het probleem wat ik soms heb is dat ik hier niet meteen naartoe ga maar me op de main story focus. Het gevolg is dat ik op dit moment op mijn map 3 vraagtekens heb maar geen idee meer heb, wat er op deze locaties te vinden is of wat ik hier moet doen. Is er ergens te achterhalen naar wat ik op deze locaties op zoek moet gaan ? Op zich begrijp ik dat er in Metro Exodus gekozen is om het niet te makkelijk te maken, maar ik vind het wel redelijk idioot dat er op je map "?" staan maar je nergens meer iets van tekst kan terugvinden naar wat je op die locatie precies moet zoeken ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Rebbelx schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:03:
Ik ben paar weken geleden op PS5 met deze game begonnen. Er is echt iets wat ik me afvraag. Je hebt je main punten op je map waar je heenmoet maar er zijn ook vraagtekens die op je map verschijnen. Vaak komen deze er terecht na een conversatie met een NPC. Het probleem wat ik soms heb is dat ik hier niet meteen naartoe ga maar me op de main story focus. Het gevolg is dat ik op dit moment op mijn map 3 vraagtekens heb maar geen idee meer heb, wat er op deze locaties te vinden is of wat ik hier moet doen. Is er ergens te achterhalen naar wat ik op deze locaties op zoek moet gaan ? Op zich begrijp ik dat er in Metro Exodus gekozen is om het niet te makkelijk te maken, maar ik vind het wel redelijk idioot dat er op je map "?" staan maar je nergens meer iets van tekst kan terugvinden naar wat je op die locatie precies moet zoeken ?!
Ga er gewoon eens heen en dan kom je erachter waarvoor het vraagteken diende. Je kunt er van alles tegen komen, zoals vijanden, maar ook uitrusting.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Metro 2033, Redux en Last Light vond ik vermakelijk, maar tot nu toe vind ik Exodus eigenlijk een beetje een kutspel. Ten eerste zijn de cutscenes veel te lang, the voice overs hemeltergend slecht (kan 4A Games nou echt geen andere (Engelse) stemacteurs vinden dan de 5 personen die het nu voor elke game doen?), word ik nooit echt vrijgelaten om mijn eigen ding te kunnen doen en is stealth gewoon bijna onmogelijk. Ik ben nu in The Church en hoe vaak ik al ontdekt ben, terwijl ik gewoon goed verstopt zat of dat opeens een lichaam ontdekt werd en de hele kerk gealarmeerd wordt... Is het nou zo moeilijk om een lichaam te slepen of - zoals bij Dishonored - over je schouder te gooien? Voor een spel wat sneaken promoot (ivm het goede einde) is dit echt een gemis. Nou ja, misschien dat het na The Church beter wordt, maar ik heb begrepen dat je al het slechte einde krijgt als je ook maar 1 iemand doodmaakt daar... Dus ik kan weer opnieuw beginnen. Kutspel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olympik
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-10-2022
Metro Exodus Animator Dies During Ukraine Defense Mission.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wn4IpIOZ0cXIgNJJeGPpcBFcDJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rLRl90v94O8vKClUGn8hJynR.png?f=fotoalbum_large
[Source]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
P-Rock schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:25:
Metro 2033, Redux en Last Light vond ik vermakelijk, maar tot nu toe vind ik Exodus eigenlijk een beetje een kutspel. Ten eerste zijn de cutscenes veel te lang, the voice overs hemeltergend slecht (kan 4A Games nou echt geen andere (Engelse) stemacteurs vinden dan de 5 personen die het nu voor elke game doen?), word ik nooit echt vrijgelaten om mijn eigen ding te kunnen doen en is stealth gewoon bijna onmogelijk. Ik ben nu in The Church en hoe vaak ik al ontdekt ben, terwijl ik gewoon goed verstopt zat of dat opeens een lichaam ontdekt werd en de hele kerk gealarmeerd wordt... Is het nou zo moeilijk om een lichaam te slepen of - zoals bij Dishonored - over je schouder te gooien? Voor een spel wat sneaken promoot (ivm het goede einde) is dit echt een gemis. Nou ja, misschien dat het na The Church beter wordt, maar ik heb begrepen dat je al het slechte einde krijgt als je ook maar 1 iemand doodmaakt daar... Dus ik kan weer opnieuw beginnen. Kutspel.
De bewakers in de kerk mag je gewoon doden, daar door krijg je niet het slechte einde. Ik vind stealth totaal niet moeilijk overigens. Speel je op de moeilijkste graad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
olympik schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:11:
Metro Exodus Animator Dies During Ukraine Defense Mission.
[Afbeelding]
[Source]
Zag het trieste nieuws vandaag ;( R.I.P.

@ItalianStyle
Het was even wennen en voor mij was het ook erg goed te doen. Misschien ben je te ongeduldig @P-Rock :+

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Rock schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:25:
Metro 2033, Redux en Last Light vond ik vermakelijk, maar tot nu toe vind ik Exodus eigenlijk een beetje een kutspel.
De eerste keer dat ik Exodus speelde had ik dat ook. Ik was teleurgesteld en vond het geen Metro, ik heb hem uitgespeeld, verkocht en was er klaar mee. Een jaar later heb ik hem opnieuw gekocht (dit keer op de PC ipv PS4) en ik heb de charme er weer in teruggevonden. Ik heb het spel weer uitgespeeld (en dit keer langer over gedaan, meer op pad gegaan enz.) en hij staat nu klaar voor een 3e speelronde met raytracing aan.

tldr; hopelijk vind je de charme nog, want het zit er zeker in.
maar ik heb begrepen dat je al het slechte einde krijgt als je ook maar 1 iemand doodmaakt daar... Dus ik kan weer opnieuw beginnen. Kutspel.
Dat is zeker niet waar. Net zoals 2033 en LL zijn er moral points en die verschillen per gebied/seizoen. Uit mijn hoofd moet je proberen niemand te vermoorden in Taiga en een bepaalde scene in een ander seizoen. Je krijgt wel moral point door onschuldige mensen te sparen, wapen te holsteren bij burgers, soldaten die zich overgegeven te sparen enz.

Je hoeft in ieder geval niet het spel door met 100% stealth en 0 doden, maar er zijn een paar zwaarwegende scenes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:23

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Deze game met DLCs en de eerste twee zijn nu te koop voor nog geen 15 euro.

https://store.steampowere.../13326/Metro_Saga_Bundle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
The Inquisitor schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:13:
[...]

De eerste keer dat ik Exodus speelde had ik dat ook. Ik was teleurgesteld en vond het geen Metro, ik heb hem uitgespeeld, verkocht en was er klaar mee. Een jaar later heb ik hem opnieuw gekocht (dit keer op de PC ipv PS4) en ik heb de charme er weer in teruggevonden. Ik heb het spel weer uitgespeeld (en dit keer langer over gedaan, meer op pad gegaan enz.) en hij staat nu klaar voor een 3e speelronde met raytracing aan.

tldr; hopelijk vind je de charme nog, want het zit er zeker in.

[...]

Dat is zeker niet waar. Net zoals 2033 en LL zijn er moral points en die verschillen per gebied/seizoen. Uit mijn hoofd moet je proberen niemand te vermoorden in Taiga en een bepaalde scene in een ander seizoen. Je krijgt wel moral point door onschuldige mensen te sparen, wapen te holsteren bij burgers, soldaten die zich overgegeven te sparen enz.

Je hoeft in ieder geval niet het spel door met 100% stealth en 0 doden, maar er zijn een paar zwaarwegende scenes.
Ik heb 'm ondertussen uitgespeeld met wat pauzes en het goede einde. Daar heb ik wel even over gedaan, want The Caspian is zo'n enorm suffe hub, dat ik mezelf meerdere malen moest dwingen om door te spelen. Het enige goede aan dat level is de Spider Bunker. Yamantau had interessant kunnen zijn (ivm de gelijkenissen met D6), maar was een saai on-rail shooting level. The Taiga vond ik wel weer okee, juist omdat het weer wat minder vrij is en The Dead City voelde echt aan als een old school Metro level. Ik ben nog steeds van mening dat er teveel wordt gepraat. Ellenlange conversaties en onskipbare cutscenes zijn heel vervelend. Dat was in de vorige 2 games al zo, maar in Exodus hebben ze het nog eens extra uitvergroot. Ook is het verhaal een stuk minder dan bij 2033 en Last Light. Ik weet niet hoe het in verhouding is met het boek, want die moet ik nog lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcbr
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05 09:22
Ben niet zo'n ster in dit spel en wil toch maar de moeilijkheidsgraad omlaag schroeven, kan dat als je al een tijdje bezig bent of alleen vanaf het begin, kan in ieder nu ik al bezig ben niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 21:30
Kon geen Metro: Last Light topic vinden, dus dan maar hier. De Complete Edition van voorgenoemde titel is t/m de 25e van deze maand gratis op Steam!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:25
Afgelopen weekend ‘Metro Exodus: Enhanced Edition’ maar weer eens opgepakt. Ik was vergeten hoe mooi dit spel kan zijn, onder de juiste omstandigheden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtSTuriI5yBludzz9CywbW29ZRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zKeXicVopc084QBw3peRF7ii.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HJ2BqNtjU_oP_wIXm2V2ZKovTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XsU583Gc7qhaq5I5Nxh06BSw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16Hn4EvfzpeCEONcgr_sDv6j-YI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hbw8I4LGDLxh2FRC06eaAfZI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlz6_pjDNgxObW7Aa6Sggr3aAHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQz5I6SMjKBLUsn0d9p3TMou.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLdpGobARcfE26tqHHZ_pOejb50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1PkgrsmRfAIe2JYxZywC7TN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2089h9SRKBW0MoIG3_hXysRoBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oNpcK7848KM6lPEb3QzFqM03.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83CtTEqeBkWrBbHlAUO4ZIhRBSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F2MmVnO9LPsynchvWcqA67aW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8Vjz9oYrekGr7pPv4iXSi0CBOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wa5wAQDe5rSjJTAGQuw0e8C3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KW3YA8gg3yNVYH3aJ5LlgO6WKA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n4RTtd1DXoWZLFupy84GgFtH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foELtYJ2W3tE5-UBZxpTSEEZOVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ABqnW8ntrMyu8OAi8mRFWxFX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHtIDM7VKXehNGsgGCX9q4zkkbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RgOIumrwauqkpAXvrk39b2f9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5_e3oS_pm0S_HuQ5jMfEzl60Yg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RNXCkdGN5XVvSoBFPM7tqww0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9B6LddcfJuekj2PbHKi9ALvmUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aC5MjXpTUHsznIlzSsRvsLlq.png?f=fotoalbum_large

Het spel zelf blijf ik een ‘mixed bag’ vinden. Het verhaal interesseert mij niet, de acteerprestaties zijn voorbij tenenkrommend (en daarmee onbedoeld komisch), de AI bedroevend dom en de gameplay niet echt vernieuwend of uitdagend - of juist uitdagend op de verkeerde manier, zoals door het gebrek aan resources, ammunitie o.i.d.

Ga hem wel uitspelen, maar ‘Exodus’ zal mij niet lang bijblijven - hoogstens vanwege de graphics (4A Engine i.c.m. fantastische Ray Tracing-effecten). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb hem ook weer eens aangeslingerd na Metro 2033 en Last Light. Die heb ik beiden overigens eerder gespeeld op de Xbox One en 2033 nog “vroeger” op mijn PC die eigenlijk niet krachtig genoeg was voor alle pracht en praal toentertijd.

Ik vind Exodus dus juist een uitstekende game. Ik speel het niet voor de combat dus lekker op makkelijk, en mijn voorkeur gaat altijd wel uit naar stealth wat voor voldoende uitdaging zorgt. Ik vind het verhaal super en de worldbuilding is gewoon heel goed. Nu op een high end PC met RT is het echt een lust voor het oog en speelt het erg lekker weg. Zeker voor zijn tijd een van de mooiste games die er is.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste