[Multi] Metro Exodus

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:33

Mosin

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RdGqjuy.jpg

Klik ^ voor site

Metro Exodus is een survival horror first-person shooter in ontwikkeling bij 4A Games. Het spel wordt uitgegeven door Deep Silver en zal op 22 februari 2019 uitkomen voor PlayStation 4, Windows en Xbox One. Het spel is de opvolger van Metro: Last Light uit 2013. Metro Exodus speelt af na het boek “Metro 2035”.
Het spel werd voor het eerst aangekondigd tijdens de persconferentie van Microsoft op de Electronic Entertainment Expo 2017.

Het spel speelt zich af op de Russische oppervlakte. Na bij de eerste 2 delen voornamelijk onder de grond te hebben gespeeld is het nu de beurt om boven de grond je werk te doen. In zoverre ik gelezen
heb is het de opdracht van Miller, vader van Anna, die met jou mee speelt/assisteert en tevens je vrouw
is.
Het blijkt een immens gevarieerde game te worden, dat blijkt uit een van de onderstaand video's waarbij
het ontwikkel team wordt voor gesteld. Ze leggen de lat hoog, willen het niveau verbeteren en er toch
stiekem een vleugje S.T.A.L.K.E.R. bij doen, een serie die door velen van ons de hemel in geprezen
wordt.
Er wordt een hoop vernieuwd en beter uitgewerkt, we mogen ons dan ook opmaken voor een
fantastische game, die zijn hype wel na kan komen. Ze durven te vernieuwen en dingen te verbeteren.

Een aantal van die dingen zijn:
  • Seasons
    Ze hebben alles uit de kast gehaald om elk seizoen tot zijn recht te laten komen. Zon staat tegen over de woestijn en de herfst tegen over de vele bomen. Puur om de sfeer te verbeteren.
  • Upgrade/Repair systeem
    De upgrades voor wapens en het maken van je gear wordt iets toegankelijker. Je kunt op bepaalde plaatsen in de game ervoor zorgen dat je spul weer werkt zoals het hoort :)
Filmpjes hieronder bevestigen het.

Om een beeld te krijgen van het team en de achterliggende gedachte voor het maken van de game.

Leuke review van de game!

De game is binnenkort (15 Februari uit) en zal in de volgende versies komen. Pre-orderen kan hier.
  • Standaard
    PC, PS4, XBOX One. Uiteraard worden de PS4 Pro en One X ook ondersteund. Ik verwacht dat deze de extra kracht ook benut krijgen! De XBOX One X krijgt deze game niet geheel toevallig gebundeld. De ontwikkelaar kennende willen ze de kracht ook hebben.
    Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UuubL02.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YEkP7w1.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dnxOpyd.jpg
  • Aurora Edition
    PC, PS4, XBOX One.
    Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HKVoAER.jpg
  • Spartan Collectors Edition
    PC, PS4, XBOX One (ook los verkrijgbaar)..De Metro fans kunnen een mooie collectors item op de kop tikken. Met een statue en verschillende mooie gear erbij _/-\o_
    Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GR040HK.png
  • Arytom Edition
    Met de hand gemaakte edition waarvan er 10 zijn gemaakt. De eerst is voor 4A Games zelf en de rest wordt verloot onder gamers. Zo ver ik weet is de actie nog gaande, je moet er alle social media accounts, zoals Twitter of Facebook voor in de gaten houden.
    Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aemr9pw.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door Mosin op 19-04-2020 10:01 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is er iets bekend over een pro patch + HDR op de ps4 pro ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Vanmorgen wat gameplay gekeken en krijg meteen weer zin om redux opnieuw te gaan doen.

Begreep dat ze gelukkig die gasmaskers weer erin hebben zitten, dat claustrofobische gevoel wanneer je filter bijna opgebruikt is en je steeds moeilijker gaat ademen was echt goed gedaan. Zo goed dat ik mijzelf erop betrapte dat ik irl ook oppervlakkiger ging ademen. 8)7

Nu kan je gaatjes in het masker met ductape repareren en heb je dus iets minder zicht op die plek. Schepje bovenop dus.

Wapens modden on the fly kan nu ook zag ik, weet niet of ik dat er leuker op vind worden. Eerder zat je met de keuzes die je gemaakt had en je moest het ermee doen, nu wat flexibeler geworden zo lijkt het, kan ook leuk zijn.

Maar de sfeer zit er nog steeds in zo te zien.

Ondergewaardeerde serie wat mij betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 08-01-2019 14:09 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Flagg schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:06:

Ondergewaardeerde serie wat mij betreft.
Mee eens!
Merk nu ik met Metro 2033 & Last Light bezig ben ook dat het lang geleden is dat de Single Player zo goed was, blijf hoop houden dat de gamedesigners daar ooit weer meer naar teruggaan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
Ik ben zeer benieuwd naar benchmarks met Ray tracing. Tevens ook het verschil kwa beeldkwaliteit tussen bijvoorbeeld 4k zonder Ray tracing tegen 1080p met Ray tracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ben nu voor de vorm maar weer met metro redux begonnen.

Valt me op dat het er nog zo ontzettend goed uitziet. Besturing is wel wat gedateerd, maar nog steeds leuk. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Er is ook een special Artyom Edition.

YouTube: Metro Exodus - Artyom Edition (Official)

Dit is wel the mother of all special editions volgens mij... Dat horloge. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Flagg schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:27:
Ben nu voor de vorm maar weer met metro redux begonnen.

Valt me op dat het er nog zo ontzettend goed uitziet. Besturing is wel wat gedateerd, maar nog steeds leuk. :)
Heb gisteren Last Light uitgespeeld, nu wachten op Exodus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

G_Dragon schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:57:
[...]

Heb gisteren Last Light uitgespeeld, nu wachten op Exodus :).
Gisteren redux 2033 uitgespeeld en meteen begonnen met Last Light. Wat een heerlijk spel, nu survival op hard. Ben al een keer hijgend met nog enkele secondes over een deur in gesleurd. De paniek was real. :)

Mental note: beter letten op filters en niet nodeloos gaan exploren buiten. :P

Heb Redux ook op standje Ranger geprobeerd en zonder crosshair is lastig maar je kan ook maar 2 wapens meeslepen ipv 3. En dan wordt het me te beperkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Flagg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Gisteren redux 2033 uitgespeeld en meteen begonnen met Last Light. Wat een heerlijk spel, nu survival op hard. Ben al een keer hijgend met nog enkele secondes over een deur in gesleurd. De paniek was real. :)

Mental note: beter letten op filters en niet nodeloos gaan exploren buiten. :P

Heb Redux ook op standje Ranger geprobeerd en zonder crosshair is lastig maar je kan ook maar 2 wapens meeslepen ipv 3. En dan wordt het me te beperkt helaas.
Klopt dat vond ik juist weer wennen in Last Light dat je opeens 3 wapens kon dragen :)
Was zo gewend aan 2 wapens in Metro 2033, ik had bij een boss fight te weinig filters voor mijn masker en heb hem maar net op het nippertje verslagen en kon toen gelukkig een filter vinden.

Dan moet je een stuk meer doen om door de story te komen ofniet?
Heb de game eigenlijk nog nooit op survival gespeeld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Grappig ik heb hem nog nooit op Spartan gespeeld dus kan het niet vergelijken. :)

Ik heb ook nog nooit de alternative ending gehad, dus ik zie nog een playthrough aankomen voor de alternative ending op Spartan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Flagg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:44:
Grappig ik heb hem nog nooit op Spartan gespeeld dus kan het niet vergelijken. :)

Ik heb ook nog nooit de alternative ending gehad, dus ik zie nog een playthrough aankomen voor de alternative ending op Spartan. :)
Dat alternatief eind wil ik ooit ook nog is zien, heb ook steeds het good ending.
Kingdom Hearts 3 en Last Light komen bijna tegelijk uit :o..

Merk wel dat er niet veel animo is voor deze titel :-( , verbaas me erover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:24

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Volgens mij is er genoeg animo voor deze titel hoor, er valt alleen niet zoveel te bespreken totdat het uit is ;). Bij mij staat die in ieder geval erg hoog op de lijst en ga de lekker op de bank met de steam link doorspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:08

s0kkie

Cowabunga

G_Dragon schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:33:
[...]

Dat alternatief eind wil ik ooit ook nog is zien, heb ook steeds het good ending.
Kingdom Hearts 3 en Last Light komen bijna tegelijk uit :o..

Merk wel dat er niet veel animo is voor deze titel :-( , verbaas me erover!
Last Light is al een tijdje uit hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Ik ben ook weer van de partij met deze nieuwe Metro. Momenteel ben ik nog even Metro Last Light Redux aan het spelen voor de sfeer. Blijft een onwijs vette game!

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ook weer met Redux begonnen vanavond. Zit er meteen weer helemaal in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Hamazaki schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:56:
is er iets bekend over een pro patch + HDR op de ps4 pro ?
Ik verwacht sowieso dat de One X en de PS Pro ondersteuning krijgen. Lijkt me sowieso iets typisch voor de ontwikkelaar om het te gebruiken. Het zijn namelijk geen koekebakkers die de game maken.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mosin schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:44:
[...]

Ik verwacht sowieso dat de One X en de PS Pro ondersteuning krijgen. Lijkt me sowieso iets typisch voor de ontwikkelaar om het te gebruiken. Het zijn namelijk geen koekebakkers die de game maken.
Volgens mij draait de X op native 4K. Pro geen idee, zal wel dynamisch of ergens onder de 2160p zijn. Geloof 30fps op beide consoles en als het goed is HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
bram1984 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:07:
[...]

Volgens mij draait de X op native 4K. Pro geen idee, zal wel dynamisch of ergens onder de 2160p zijn. Geloof 30fps op beide consoles en als het goed is HDR.
Kan goed kloppen. Las het gisteren ook in dit artikel.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Mosin schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Kan goed kloppen. Las het gisteren ook in dit artikel.
Ja, die resolutie geloof ik wel. Ik ben vooral benieuwd of er een performance mode in zit en of die op 60fps locked draait. Als dat zo is, gaat deze lekker op 1080p gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
bram1984 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Ja, die resolutie geloof ik wel. Ik ben vooral benieuwd of er een performance mode in zit en of die op 60fps locked draait. Als dat zo is, gaat deze lekker op 1080p gespeeld worden.
Ik hoop het voor de console eigenaren wel en opzich zie ik de ontwikkelaar er wel voor aan om dat te doen. Ze hebben er veel tijd in gestoken, dus mijn verwachting is dat ze direct alles goed ontwikkeld willen hebben. Ze leggen de lat zelf ook hoog zeggen ze, dus ik ben meer dan benieuwd.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mosin schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Ik hoop het voor de console eigenaren wel en opzich zie ik de ontwikkelaar er wel voor aan om dat te doen. Ze hebben er veel tijd in gestoken, dus mijn verwachting is dat ze direct alles goed ontwikkeld willen hebben. Ze leggen de lat zelf ook hoog zeggen ze, dus ik ben meer dan benieuwd.
Dat zegt natuurlijk weinig. Je kan iets nog zo goed ontwikkelen, als de hardware 1080p @ locked 60fps niet trekt, dan houdt het op.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een performance mode in zit. Is op zich ook niet heel erg. Metro is een langzame game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
bram1984 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:15:
[...]

Dat zegt natuurlijk weinig. Je kan iets nog zo goed ontwikkelen, als de hardware 1080p @ locked 60fps niet trekt, dan houdt het op.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een performance mode in zit. Is op zich ook niet heel erg. Metro is een langzame game.
Laat ik het zelf dan anders verwoorden, als ze de mogelijkheid hebben om dat te doen zullen ze het echt wel implementeren. Of het zinvol is, is inderdaad een ander verhaal.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nieuw filmpje over de wapens. Mijn god wat ziet het er prachtig uit :9
Kreeg recent bevestiging dat ik op de lijst sta voor een reviewsample *O* maar goed, anders had ik hem 120% zeker gekocht!

[ Voor 25% gewijzigd door 2Dutch op 22-01-2019 16:14 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
2Dutch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:14:
Nieuw filmpje over de wapens. Mijn god wat ziet het er prachtig uit :9
Kreeg recent bevestiging dat ik op de lijst sta voor een reviewsample *O* maar goed, anders had ik hem 120% zeker gekocht!

[YouTube: Metro Exodus - Weapons Trailer (Official)]
Vet filmpje inderdaad 8)
Ik vind dat ze er echt puike werk van maken.
En wat houdt die reviewsample in? Betekent dat leuke accessoires? :D :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 22-01-2019 21:18 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mosin schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:17:
Vet filmpje inderdaad 8)
Ik vind dat ze er echt puike werk van maken.
En wat houdt die reviewsample in? Betekent dat leuke accessoires? :D :+
Digitale sample ;) Geen collectors edition helaas, hehe. Meestal gaat het wel om uitgebreidere versies als die beschikbaar zijn, bijvoorbeeld met extra DLC of 'deluxe'-versie.

Het ziet er echt bloedmooi uit, maar ook gewoon doordacht en sleek. Dat wordt genieten geblazen!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
https://store.steampowered.com/app/412020/Metro_Exodus/
Notice: Later today, sales of Metro Exodus will be discontinued on Steam due to a publisher decision to make the game exclusive to another PC store.

The developer and publisher have assured us that all prior sales of the game on Steam will be fulfilled on Steam, and Steam owners will be able to access the game and any future updates or DLC through Steam.

We think the decision to remove the game is unfair to Steam customers, especially after a long pre-sale period. We apologize to Steam customers that were expecting it to be available for sale through the February 15th release date, but we were only recently informed of the decision and given limited time to let everyone know.
Ze zullen er best veel geld voor krijgen om exclusief naar Epic Store te gaan maar dit gaat ze veel klanten kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
1shot1kill schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:17:
https://store.steampowered.com/app/412020/Metro_Exodus/
[...]
Ze zullen er best veel geld voor krijgen om exclusief naar Epic Store te gaan maar dit gaat ze veel klanten kosten.
Om moe van te worden al die platformen en stores, erg lelijke manier om je zo nog in een pre-order te dwingen, nou de groeten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
En al wel vast aankondigen dat ie volgend jaar weer terug op Steam komt....

https://www.pcgamer.com/m...eorders-will-be-honoured/

"Update: A later press release we received from Deep Silver explained that the game will return to Steam a year after release. "Metro Exodus will return to Steam and on other store fronts after 14 February 2020." "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
Ik heb hem nog even snel op steam gekocht, voordat het straks niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:42

tha_crazy

Mafketel

Erg leuk, ik heb hem via bol.com gekocht.....
Moet ik hem dan straks op steam of epic activeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

En wederom de bevestiging... pre-order nooit ook maar één enkele game. Punt.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Om moe van te worden al die platformen en stores, erg lelijke manier om je zo nog in een pre-order te dwingen, nou de groeten. :(
Games schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:14:
Ik heb hem nog even snel op steam gekocht, voordat het straks niet meer mogelijk is.
De exclusiviteit met Epic Games is gelukkig maar één jaar geldig, dus in februari 2020 komt Metro Exodus weer op Steam beschikbaar.

Ik wacht wel een jaartje. Tegen die tijd zijn game keys doorgaans voor ~ 15 euro te koop, zijn bugs verholpen en diverse DLC beschikbaar. Metro Last Light Redux heb ik ook pas vorig jaar gespeeld, bijvoorbeeld.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
XWB schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:43:
[...]
[...]
De exclusiviteit met Epic Games is gelukkig maar één jaar geldig, dus in februari 2020 komt Metro Exodus weer op Steam beschikbaar.

Ik wacht wel een jaartje. Tegen die tijd zijn game keys doorgaans voor ~ 15 euro te koop, zijn bugs verholpen en diverse DLC beschikbaar. Metro Last Light Redux heb ik ook pas vorig jaar gespeeld, bijvoorbeeld.
Op zich vind ik het geen ramp als ze ruim van te voren in zee gaan met een ander platform, maar zo vlak voor de release er nog even een exclusieviteitsdeal doorheen drukken en dan Amerikanen wel die 10 dollar korting geven en ons niet, geeft een beetje een naar smaakje aan een game waar ik erg naar uitkeek.

Zowel de boeken als de vorige delen waren zo sterk en je gunt zo'n developer een hoop, maar daan gaan ze in zee met zo'n publisher.... Zonde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
l0n3w012ph schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:32:
En wederom de bevestiging... pre-order nooit ook maar één enkele game. Punt.
Verklaar je nader.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 29-01-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Je geeft developers, maar vooral uitgevers, veel te veel macht. Als ik uitgever was en mijn spellen werden constant ge-pre-ordered, wist ik het ook wel: iets mindere kwaliteit (BF-serie)? Maakt niet uit, geef maar uit, mensen kopen het toch wel. Vol met bugs (Fallout 76)? Maakt niet uit joh, knal maar op de markt als pre-order. Mensen vertrouwen blindelings op ons om het alvast te kopen.

En in dit geval denkt 4A Games/Deep Silver: genoeg pre-orders, dus switchen naar Epic Games levert ons geen cancels meer op zo vlak voor de release. Dat de spelers die nog geen pre-order hebben gedaan weer een andere launcher erbij moeten nemen, moeten zij maar voor lief nemen, niet ons probleem.

Ik speel graag mijn games op Steam. Dat Epic Subnautica, What happened to Edith Finch etc gratis weg gaf, was een reden om die te installeren. Maar net als UPlay start ik die zelden op. Ik pre-order dus niet maar ben ook niet van plan om dit weer via een andere launcher te spelen. Dan wacht ik wel een jaartje. Mooi goedkoop ook :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
l0n3w012ph schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Je geeft developers, maar vooral uitgevers, veel te veel macht. Als ik uitgever was en mijn spellen werden constant ge-pre-ordered, wist ik het ook wel: iets mindere kwaliteit (BF-serie)? Maakt niet uit, geef maar uit, mensen kopen het toch wel. Vol met bugs (Fallout 76)? Maakt niet uit joh, knal maar op de markt als pre-order. Mensen vertrouwen blindelings op ons om het alvast te kopen.

En in dit geval denkt 4A Games/Deep Silver: genoeg pre-orders, dus switchen naar Epic Games levert ons geen cancels meer op zo vlak voor de release. Dat de spelers die nog geen pre-order hebben gedaan weer een andere launcher erbij moeten nemen, moeten zij maar voor lief nemen, niet ons probleem.

Ik speel graag mijn games op Steam. Dat Epic Subnautica, What happened to Edith Finch etc gratis weg gaf, was een reden om die te installeren. Maar net als UPlay start ik die zelden op. Ik pre-order dus niet maar ben ook niet van plan om dit weer via een andere launcher te spelen. Dan wacht ik wel een jaartje. Mooi goedkoop ook :)
Met dat eerste ben ik het helemaal eens, maar het switchen van een launcher zegt vrij weinig over de kwaliteit van deze game, lijkt me. En het is ook niet zo dat dit onwijs veel gebeurt en dat pre-orders de reden hiervoor zijn.

Als Metro legendarische scores haalt en de GOTY contender bij uitstek wordt, ga je dan echt een jaar wachten vanwege een launcher?

Ja ik heb dit gezeik zelf niet, want ik speel op de PS4, dus wellicht mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59
Ik moet nu helaas wel wachten want ik wil deze serie ( stalker , Metro en soort gelijke games allemaal op Steam hebben )
maar ik zla nu wle gedult moeten hebben om ene jaar langer te wachten , of er moet snel een 'demo"versie uit komen zo dta ik hem wel even kan spelen .. maar ik ga echt geen Epic er nog bij nemen , nog even zit je met 20 verschillende verzamel plekken ...wil je game ..... spelen dan moet je straks eerst nog gaan zoeken waar je die op gekocht had bij Uplay en steam is het gekoppeld dus dat is wel makkelijk maar anders word het straks echt een zooitje

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
bram1984 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Als Metro legendarische scores haalt en de GOTY contender bij uitstek wordt, ga je dan echt een jaar wachten vanwege een launcher?
Dit staat verder los van de launcher, maar uiteraard wacht ik een jaar of langer. Sowieso wil ik geen 60 euro voor een game betalen. Als je een jaar of langer wacht zijn de game keys doorgaans voor € 15-20 te koop, doorgaans inclusief DLC die dan beschikbaar zijn én zijn de eerste bugs alweer verholpen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:38
Ik had de game anders wel gehaald, maar ik blijf lekker bij Steam. Ben toch nog druk bezig met Kingdom Hearts 3 en daarna Resident Evil 2, dus ik geloof het allemaal wel. Volgend jaar pik je Exodus vermoedelijk op voor 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

bram1984 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Met dat eerste ben ik het helemaal eens, maar het switchen van een launcher zegt vrij weinig over de kwaliteit van deze game, lijkt me. En het is ook niet zo dat dit onwijs veel gebeurt en dat pre-orders de reden hiervoor zijn.

Ja ik heb dit gezeik zelf niet, want ik speel op de PS4, dus wellicht mis ik iets.
Ja, ik wacht dan wel even. Ieder zijn keuze hoor maar ik ben volledig afgestapt van pre orderen en dus teveel betalen. Zag het met Shadow of the Tomb Raider ook weer. 60 euro bij release en twee weken (!) later al 39,99. En nee, niet bij een sale maar gewoon op Steam.

En GOTY? Ik hoop het echt dat hij heel erg goed is want ook ik wil hem zeker spelen maar of hij dat ook wordt, is maar afwachten.

Have fun in ieder geval!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Niet online
ik ga voor de vette preorder voor de ps4.
Kan bijna niet wachten ...zo spannend weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
l0n3w012ph schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:30:
[...]

Ja, ik wacht dan wel even. Ieder zijn keuze hoor maar ik ben volledig afgestapt van pre orderen en dus teveel betalen. Zag het met Shadow of the Tomb Raider ook weer. 60 euro bij release en twee weken (!) later al 39,99. En nee, niet bij een sale maar gewoon op Steam.

En GOTY? Ik hoop het echt dat hij heel erg goed is want ook ik wil hem zeker spelen maar of hij dat ook wordt, is maar afwachten.

Have fun in ieder geval!
Tja je kan overal wel mee wachten (behalve een huis waarschijnlijk) en dan is het goedkoper. Sommige games wil ik als fan nu eenmaal meteen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:32
bram1984 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Tja je kan overal wel mee wachten (behalve een huis waarschijnlijk) en dan is het goedkoper. Sommige games wil ik als fan nu eenmaal meteen spelen.
Ik heb afgelopen 5-6 jaar nooit meer gepreorderd en ik heb tot nu toe elke keer game kunnen spelen op dag dat ze uitkwamen, ook al aantal keren dat ik juist game eerder had dan mensen die ze allemaal preorderd.

Gebeurd wel erg vaak dat verkoop opeens toch 1 of 2 dagen naar voren is verschoven en dan komen mensen met de pre-orders van, hopelijk heeft bol/Nedgame ze ook al iets eerder verstuurt. :N

Dus ik zie werkelijk geen enkel voordeel van een pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Albinoraptor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Ik heb afgelopen 5-6 jaar nooit meer gepreorderd en ik heb tot nu toe elke keer game kunnen spelen op dag dat ze uitkwamen, ook al aantal keren dat ik juist game eerder had dan mensen die ze allemaal preorderd.

Gebeurd wel erg vaak dat verkoop opeens toch 1 of 2 dagen naar voren is verschoven en dan komen mensen met de pre-orders van, hopelijk heeft bol/Nedgame ze ook al iets eerder verstuurt. :N

Dus ik zie werkelijk geen enkel voordeel van een pre-order.
Prima, maar dat maakt dus weinig tot niks uit voor de prijs.

Je ziet geen enkel voordeel? Bijzonder. Er zijn er zat te noemen.

Je hebt bijvoorbeeld in-game pre-order bonussen (of je daar waarde aan hecht is verder niet relevant, het is een voordeel). Het kan fijn zijn bij digitale pre-orders meteen om middernacht te kunnen spelen (lang niet alle games zijn eerder verkrijgbaar). Sommige mensen moeten gewoon werken en hebben geen tijd om naar de winkel te gaan om een fysiek exemplaar te regelen op releasedag; die komen 's avonds thuis en dan heeft het thuisfront de game al lekker voor ze geïnstalleerd. Dan heb je nog bij veel titels toegang tot bijvoorbeeld beta versies. En weliswaar uitzonderlijk, maar GTA5 kon je op releasedag bijna nergens krijgen omdat deze overal direct uitverkocht was. De mensen met een pre-order hadden daar geen last van.

Met bijvoorbeeld Days Gone en Metro wacht ik even op de reviews, maar The Last of Us 2 ga ik sowieso digitaal pre-orderen. Dat is een game die ik nooit zal verkopen en sowieso digitaal wil hebben. Als er dan nog wat bonus spul bij zit, is dat mooi meegenomen. Days Gone wil ik sowieso even de performance van afwachten. Metro is wel gewoon polished, verwacht ik. Bij goede reviews ga ik die gewoon bij Bol pre-orderen. Dan hoef ik ik niet naar de winkel en heb ik de pre-order bonus meteen te pakken. Twee voordelen in één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Bij bol

https://www.bol.com/nl/p/...ImEqChEZQ.1.2.ProductPage

staat hij ook voor volgende maand maar staat nog steeds vermeld dat hij via steam gespeeld moet worden ? klopt dit of zijn de DVD versies ook pas over een jaar geldig om te installeren ?

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 29-01-2019 16:36 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
bram1984 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:59:
[...]

Prima, maar dat maakt dus weinig tot niks uit voor de prijs.

Je ziet geen enkel voordeel? Bijzonder. Er zijn er zat te noemen.

Je hebt bijvoorbeeld in-game pre-order bonussen (of je daar waarde aan hecht is verder niet relevant, het is een voordeel). Het kan fijn zijn bij digitale pre-orders meteen om middernacht te kunnen spelen (lang niet alle games zijn eerder verkrijgbaar). Sommige mensen moeten gewoon werken en hebben geen tijd om naar de winkel te gaan om een fysiek exemplaar te regelen op releasedag; die komen 's avonds thuis en dan heeft het thuisfront de game al lekker voor ze geïnstalleerd. Dan heb je nog bij veel titels toegang tot bijvoorbeeld beta versies. En weliswaar uitzonderlijk, maar GTA5 kon je op releasedag bijna nergens krijgen omdat deze overal direct uitverkocht was. De mensen met een pre-order hadden daar geen last van.

Met bijvoorbeeld Days Gone en Metro wacht ik even op de reviews, maar The Last of Us 2 ga ik sowieso digitaal pre-orderen. Dat is een game die ik nooit zal verkopen en sowieso digitaal wil hebben. Als er dan nog wat bonus spul bij zit, is dat mooi meegenomen. Days Gone wil ik sowieso even de performance van afwachten. Metro is wel gewoon polished, verwacht ik. Bij goede reviews ga ik die gewoon bij Bol pre-orderen. Dan hoef ik ik niet naar de winkel en heb ik de pre-order bonus meteen te pakken. Twee voordelen in één.
Idd geen voordeel zie ik, meest wat je noemt zijn voor mijn meteen redenen om een game helemaal niet te kopen full-price.

Pre-order bonusses: Meestal enorme bullshit waar je geen kut aan hebt en als het wel belangrijke dingen zijn
dan zijn ze dus game al voor release in stukjes aan het knippen, wat voor mij al teken is hoe het gaat zijn met DLC etc, zeker 40-50 euro season-pass waar je vervolgens 2-3 uur game plezier voor terug krijgt.

Oplossing voor mij: Wacht een half jaar en heb volledige game voor 20-30 euro, met alle pre-order bonussen en DLC.

Beta-versie: Belabberde demo's die vooral voor developer bedoeld zijn om netwerk te testen, mooi dat jij daar graag een game voor pre-ordered. Ik zie niet ik waarom ik eerder voor een game moet betalen om hun te helpen, willen ze zo graag dat spelers hun games proberen, dan maak je maar een demo en dan eentje die ook nog te spelen is na 2 dagen.

Dus blijft er over dat game letterlijk 12 uur eerder kan spelen? Voor mensen die werken is Media Markt lang genoeg open en bij bijna elke release van een grote game, verkoopt MM ze ook nog met korting de eerste week. ( Plus pre-order bonus zit ook gewoon bij die exemplaren.)
En ik heb elke game die ik echt wou hebben op release dag, gewoon kunnen krijgen, zelfs GTA5. (Dat vervolgens precies die dag disc drive stopte met werken was minder. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ravw schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:36:
Bij bol

https://www.bol.com/nl/p/...ImEqChEZQ.1.2.ProductPage

staat hij ook voor volgende maand maar staat nog steeds vermeld dat hij via steam gespeeld moet worden ? klopt dit of zijn de DVD versies ook pas over een jaar geldig om te installeren ?
Iedereen die een Steam key voor maandag (3 februari) gekocht heeft kan gewoon via Steam blijven spelen. Alleen nieuwe sales zullen vanaf maandag een jaar lang niet meer via de Steam store aangeboden worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Albinoraptor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:40:
[...]

Idd geen voordeel zie ik, meest wat je noemt zijn voor mijn meteen redenen om een game helemaal niet te kopen full-price.

Pre-order bonusses: Meestal enorme bullshit waar je geen kut aan hebt en als het wel belangrijke dingen zijn
dan zijn ze dus game al voor release in stukjes aan het knippen, wat voor mij al teken is hoe het gaat zijn met DLC etc, zeker 40-50 euro season-pass waar je vervolgens 2-3 uur game plezier voor terug krijgt.

Oplossing voor mij: Wacht een half jaar en heb volledige game voor 20-30 euro, met alle pre-order bonussen en DLC.

Beta-versie: Belabberde demo's die vooral voor developer bedoeld zijn om netwerk te testen, mooi dat jij daar graag een game voor pre-ordered. Ik zie niet ik waarom ik eerder voor een game moet betalen om hun te helpen, willen ze zo graag dat spelers hun games proberen, dan maak je maar een demo en dan eentje die ook nog te spelen is na 2 dagen.

Dus blijft er over dat game letterlijk 12 uur eerder kan spelen? Voor mensen die werken is Media Markt lang genoeg open en bij bijna elke release van een grote game, verkoopt MM ze ook nog met korting de eerste week. ( Plus pre-order bonus zit ook gewoon bij die exemplaren.)
En ik heb elke game die ik echt wou hebben op release dag, gewoon kunnen krijgen, zelfs GTA5. (Dat vervolgens precies die dag disc drive stopte met werken was minder. :+)
Voor jou misschien niet maar feitelijk zijn het wel voordelen want je krijgt er iets extra's voor. Ik geef er doorgaans ook weinig om, maar het is beter dan niks.

Een half jaar wachten kan ook, maar dan heb je de game dus niet op release zonder te pre-orderen zoals je net aangeeft.

Je hoeft nergens voor te betalen. Je kan ook op zat plekken pre-orderen met achteraf betaling en de game tussentijds annuleren. Is verder ook niet heel boeiend, ik noem slechts een voordeel van de pre-order an sich, wat dus de toegang tot een veredelde demo is. Wederom: boeit mij ook weinig, maar het is een voordeel cq. extra die een pre-order oplevert.

Ja inderdaad, 12 uur eerder, of 's ochtends meteen als je wakker wordt. Gaat je, tenzij je de game eerder weet te bemachtigen, onmogelijk lukken zonder pre-order. Ook weer een voordeel, of het je nu interesseert of niet. Ja dan kun je lekker om 6/7 's avonds uur naar de Media Markt gaan en vervolgens moet je nog 1,5 á 2 uur wachten op de installatie (RDR2 bijvoorbeeld). Zit je dan met je goede gedrag. Waarom zou je dat doen als ze de game ook voor noppes bij je thuis kunnen brengen. Ik heb altijd wel iemand thuis zitten die 'm even in de PS4 kan duwen. Toch wel een lekker voordeel, al zeg ik het zelf. Scheelt me ook nog extra benzine. En niet alle pre-order bonussen zitten erbij hoor. Jij bedoelt denk ik de day one edition extra's. Vaak genoeg stuurt bijvoorbeeld Bol een digitale code per mail voor de pre-order content. Die zit zeker niet in het doosje. En digitale edities hebben soms ook extra's. Nogmaals: lig ik ook niet wakker van, maar het blijft wel degelijk een voordeel cq. extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
XWB schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Iedereen die een Steam key voor maandag (3 februari) gekocht heeft kan gewoon via Steam blijven spelen. Alleen nieuwe sales zullen vanaf maandag een jaar lang niet meer via de Steam store aangeboden worden.
Oke dan heb ik hem ik hem maar even bestelt want ik heb geen zin om nog een jaar te wachten
hopelijk gaat het wel via steam , dus we zien wel
en ook nog voor een prijs van 50 euro inc Thumb Grips ( alleen geen PS4 ) dus daar heb ik niets aan :+

[ Voor 182% gewijzigd door ravw op 29-01-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 08:57

SideShow

Administrator

Epic store ga ik alvast niet aan mee doen. Ik kan eventueel kopen voor mn ps4 pro
Voordeel, ik kan hem weer verkopen. Nadeel .. shooter op een console? Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:36
Ik heb de vorige 2 delen zover ik kan herinneren nooit gespeeld. Twijfel om Redux te bestellen, is dit nog wat gezien de leeftijd?

[ Voor 42% gewijzigd door DM89 op 29-01-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
DM89 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:49:
Ik heb de vorige 2 delen zover ik kan herinneren nooit gespeeld. Twijfel om Redux te bestellen, is dit nog wat gezien de leeftijd?
Niet twijfelen, zal vast wel op aantal plaatsen voor leuke prijs te vinden zijn. :)

Heb hem zelfs nog onlangs op PS4 overnieuw gespeeld en was weer genieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat een kutstreek, zeg, dat met die Epic store.

Ik zat erg uit te kijken naar deze game maar nu weet ik niet meer zo zeker of ik hem ga kopen op release.

Is er al duidelijkheid over wat er gaat gebeuren met de retailversies? Kun je die wel gewoon activeren op Steam? Als dat het geval is koop ik hem wel gewoon op die manier.

Man, wat mis ik TotalBiscuit met dit soort dingen...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor
Voor de mensen (@Compizfox , @ravw ) die zich nog afvroegen of ze hun exemplaar wel nog op steam kunnen activeren. Dat is niet mogelijk, ook als je een fysiek exemplaar haalt, moet je hem activeren op epic store.

Twitter bericht: https://twitter.com/Metro...7393b70726f64756374696f6e

[ Voor 3% gewijzigd door Albinoraptor op 30-01-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mensen met een Steam key kunnen uiteraard wel nog de game activeren.
Het feit dat de game niet langer via Steam wordt verkocht, betekent niet dat spelers die de titel al via Valve's platform hebben aangeschaft met de gebakken peren zitten: Volgens Valve heeft Epic Games verzekerd dat alle verkopen van Metro Exodus die al via Steam zijn verlopen geldig zijn en dat gebruikers de game gewoon kunnen spelen via het platform. Ook blijven toekomstige updates en dlc gewoon beschikbaar voor degenen die het spel via Steam hebben gekocht.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Compizfox schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:50:
Man, wat mis ik TotalBiscuit met dit soort dingen...
Ben je niet de enige, en niet alleen met deze dagen.
Albinoraptor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:46:
Voor de mensen (@Compizfox , @ravw ) die zich nog afvroegen of ze hun exemplaar wel nog op steam kunnen activeren. Dat is niet mogelijk, ook als je een fysiek exemplaar haalt, moet je hem activeren op epic store.

Twitter bericht: https://twitter.com/Metro...7393b70726f64756374696f6e
Zo maar eens contact opnemen met bol.com. Als dat inderdaad het geval is annuleer ik m'n pre-order wel.
Wel jammer, want het was mijn filler tot The Division 2

[ Voor 3% gewijzigd door tha_crazy op 30-01-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
tha_crazy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:29:

Zo maar eens contact opnemen met bol.com.
Als dat inderdaad het geval is annuleer ik m'n pre-order wel.
ik ga het risico niet nemen , heb hem al geannuleerd , wacht wel op wat anders _/-\o_ , sorry maar vind dit ook gewoon schandalig zo vlak voor het uitbrengen van de game , heb net deel 2 uitgespeeld speciaal om weer het gevoel te krijgen ..... en dna na 3 dagen krijg je bericht dat hij weg is bij steam :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:36
Albinoraptor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:19:
[...]

Niet twijfelen, zal vast wel op aantal plaatsen voor leuke prijs te vinden zijn. :)

Heb hem zelfs nog onlangs op PS4 overnieuw gespeeld en was weer genieten.
Besteld voor 15 euro op amazon.de :) ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Niet online
DM89 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 01:52:
[...]

Besteld voor 15 euro op amazon.de :) ben benieuwd.
ikke ook via marktplaats voor een mooie prijs.
Ben nieuwsgierig hoe het speelt en eruit ziet op de ps4 pro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:04
Ik kijk ook uit naar deze game, ondanks dat ik de voorgaande delen niet gespeeld heb, maar wacht zoals gebruikelijk de reviews na release af. Plus dat ik de streamers in de gaten hou die het op 15 feb gaan spelen.

Steam of Epic - of wat voor store dan ook - maakt mij niet zoveel uit eerlijk gezegd. Het gaat mij om het spel; niet het platform.

Dat gezegd hebbende....de Epic store heeft (nog) geen cloud saves voor zover ik weet....en dat is toch wel een belangrijke feature. Maar ja, GOG had dat in het begin ook niet maar heeft dat uiteindelijk nu ook.
Het eventueel ontbreken van cloudsaves zou voor mij de enige reden kunnen zijn om hem niet op de Epic Store te halen en te wachten.

P.S. Wel best een inhalige streek om het eerst maanden als pre-order op Steam te zetten en de exposure mee te pakken en om het dan een week of wat voor release ineens weg te halen en er een timed exclusive op Epic van te maken. (pre-orders op Steam daargelaten dan) Zo zie je maar dat het onder de streep gewoon om geld gaat en niet om ethisch zaken doen. Ja, het is geen non-profit bedrijf, dat weet ik ook wel maar netjes zaken doen blijkt weer eens ondergeschikt. Toch een beetje jammer.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:31

Vrijdag

De Zwarte

😍😍😍

Ik speel het gewoon op de og PS4 😎

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja man. Nergens voelen ze verouderd aan. Ik heb net 2033 uitgespeeld en ga dit weekend met Last Light beginnen. Het zijn remakes, maar persoonlijk vind ik het de beste verhalende shooters van deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Vortigen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:39:
Ik kijk ook uit naar deze game, ondanks dat ik de voorgaande delen niet gespeeld heb, maar wacht zoals gebruikelijk de reviews na release af. Plus dat ik de streamers in de gaten hou die het op 15 feb gaan spelen.
Je laat je een SP game van dit kaliber toch niet spoilen door te kijken hoe anderen het spelen?

Gewoon deel 1 en 2 eerst spelen, absolute aanraders en behoren beide tot de betere SP shooters in jaaaaaren. De boeken zijn ook geweldig, kan je heel goed lezen naast de games. Voegt veel diepgang en daarmee nóg meer sfeer aan de setting toe.

Ik heb helemaal niets gezien van Exodus afgezien van de aankondigingstrailer maar weet nu al dat dit een blinde aankoop wordt, wanneer, dat is nog even de vraag door die Deep Silver shenanigans die ik niet wil steunen maar er is geen twijfel aan de game zelf.

Nogmaals voor iedereen die het nogniet gedaan heeft: ga de redux versies spelen van Metro 2033 en Metro Last Light, daar ga je ZEKER geen spijt van krijgen, net zo min als de boeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:29
bram1984 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:08:
[...]

Ja man. Nergens voelen ze verouderd aan. Ik heb net 2033 uitgespeeld en ga dit weekend met Last Light beginnen. Het zijn remakes, maar persoonlijk vind ik het de beste verhalende shooters van deze generatie.
Dit wordt mijn eerste metro game die ik ga halen, toevallig vannacht ffe snel 2 IGN reviews gekeken van 2033 en last light, die kregen een 6,9 en een 7.2 klonk niet heel positief overigens. :P

ziet er wel super dik uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Ambition88 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Dit wordt mijn eerste metro game die ik ga halen, toevallig vannacht ffe snel 2 IGN reviews gekeken van 2033 en last light, die kregen een 6,9 en een 7.2 klonk niet heel positief overigens. :P

Lol, nee dat zijn geen representatieve cijfers. :D

Er waren wel wat technische mankementen bij de launch, dat zeker, zoals de shotgun die geen damage deed up close of glitched monsters, stealth wat niet werkte etc etc. Maar daar heb je in de redux zeker geen last van.

Wat je ook niet moet uitvlakken is dat het echt Russisch/Slavisch qua sfeer is en daarmee heel anders dan die America Fuck Yeah zooi voor de verandering, en dat is misschien wel de belangrijkste asset van deze game. Wat S.T.A.L.K.E.R. ook heeft en The Witcher serie ook een beetje al is het dan Pools, erg verfrissend om eens een andere manier van verhaalvertelling te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Lol, nee dat zijn geen representatieve cijfers. :D

Er waren wel wat technische mankementen bij de launch, dat zeker, zoals de shotgun die geen damage deed up close of glitched monsters, stealth wat niet werkte etc etc. Maar daar heb je in de redux zeker geen last van.

Wat je ook niet moet uitvlakken is dat het echt Russisch/Slavisch qua sfeer is en daarmee heel anders dan die America Fuck Yeah zooi voor de verandering, en dat is misschien wel de belangrijkste asset van deze game. Wat S.T.A.L.K.E.R. ook heeft en The Witcher serie ook een beetje al is het dan Pools, erg verfrissend om eens een andere manier van verhaalvertelling te hebben.
Ja dat vind ik alleen maar dope man.

Die sfeer spreekt mij heel erg aan, ik hoop alleen dat de gameplay zelf, het schieten met name niet saai aanvoelt.

Maar hij gaat er sowieso komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zeker! Ik heb vorig jaar beide Redux uitvoeringen gespeeld, die games hark je tegenwoordig voor weinig poen binnen en zijn nog steeds erg leuk.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Ambition88 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:26:
[...]

Ja dat vind ik alleen maar dope man.

Die sfeer spreekt mij heel erg aan, ik hoop alleen dat de gameplay zelf, het schieten met name niet saai aanvoelt.

Maar hij gaat er sowieso komen.
Het schieten zit wel snor, solide en tikkie ouderwets misschien, maar door het kogelmanagement (veel 'slechte kogels' weinig premium die je ook weer nodig hebt voor het kopen van nieuwe wapens) en de vele verschillende wapenconfiguraties heb je toch wel wat variatie. Voor zo'n kleine studio die dev kits Oekraïne in moest smokkelen en met nul budget, een wereldprestatie en ook mooi verhaal:

https://www.gamespot.com/...nto-country/1100-6419990/

Ik hoop dat Exodus daar verder op voort gaat bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat een verhaal.

Goede zaak dat het kantoor in Kiev naar Malta gaat verhuizen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:31

Vrijdag

De Zwarte

[...]

You can't spell ignorant without IGN ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Redux uitvoeringen scoren overigens beter op IGN.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Oh dat wist ik niet eens joh. Ik heb 2033 wel kort op de Xbox 360 gedaan maar haakte snel af. Beide games werden enorm tegengehouden door de hardware. Redux is hoe ze hadden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Heb alle Metro versies op Steam. Origineel en Redux. Ik gun de makers hun centen gewoon enorm. Op de XBOX 360 vond ik Metro 2033 ook wel lekker spelen en dat zelfs op zo’n oude beeldbuis TV :7
Vind het zelf ook niet heel lekker uitkomen met het veranderen van Launcher, maar ik ga de game gewoon kopen en spelen. Met een hoop kut games op de markt heb ik graag weer zo’n Russische\Oostblok knaller ertussen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Mosin op 02-02-2019 00:01 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Je moet dan ook niet alles geloven wat IGN uitkraamt...

YouTube: ► WTF Is... - Metro: Last Light ?

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 02-02-2019 01:21 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:03
Gezien ze met Exodus meer evaring en ontwkkelings budget hebben heb ik er wel vertouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Zojuist even op bol.com gekeken, daar is nu op de pagina ook aangepasta naar "Epic account vereist voor activatie".

Ik had nog een stille hoop, maar heb nu dus ook maar mijn pre-order geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dit weekend eindelijk een nieuwe Last Light playthrough begonnen. Ben ik mooi op tijd voor Exodus. :)

Edit: Bij Bol krijg je trouwens Metro thumb sticks cadeau bij een pre-order.

[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 04-02-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 19:54
bram1984 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:17:
Dit weekend eindelijk een nieuwe Last Light playthrough begonnen. Ben ik mooi op tijd voor Exodus. :)

Edit: Bij Bol krijg je trouwens Metro thumb sticks cadeau bij een pre-order.
Heb ooit Metro Redux Last Light gratis gekregen op de ps4. Misschien ook maar eens doorspelen voordat Exodus uitkomt. Vond 2033 op de xbox 360 eigenlijk nogal tegengevallen, daarom ben ik nooit begonnen aan Last Light.

[ Voor 10% gewijzigd door Meister Sachs op 05-02-2019 10:20 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

alexander1685 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:15:
Heb ooit Metro Redux Last Light gratis gekregen op de ps4. Misschien ook maar eens doorspelen voordat Exodus uitkomt. Vond 2033 op de xbox 360 eigenlijk nogal tegengevallen, daarom ben ik nooit begonnen aan Last Light.
2033 stond in m'n Steam collectie, maar daar kom ik lastig doorheen (heb hem wel ooit uitgespeeld meen ik). Last Light vandeweek ff gehaald (Redux, voor paar euro) en aan het spelen om in de Metro-sfeer te komen. Zeer mooie game en betere shooting mechanics dan in 2033. Draait ook soepeler dan 2033 (non-Redux) op de een of andere manier :P

Dat geneuzel over alleen verkrijgbaar in de Epic Store vind ik wat overtrokken. Dan trek je hem toch lekker volgend jaar alsnog binnen via Steam? Dan is de exclusiviteit voorbij en klaar. Als de game eenmaal is opgestart heb je verder geen last meer van die karige Epic Launcher :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 19:54
2Dutch schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:17:
[...]

2033 stond in m'n Steam collectie, maar daar kom ik lastig doorheen (heb hem wel ooit uitgespeeld meen ik). Last Light vandeweek ff gehaald (Redux, voor paar euro) en aan het spelen om in de Metro-sfeer te komen. Zeer mooie game en betere shooting mechanics dan in 2033. Draait ook soepeler dan 2033 (non-Redux) op de een of andere manier :P

Dat geneuzel over alleen verkrijgbaar in de Epic Store vind ik wat overtrokken. Dan trek je hem toch lekker volgend jaar alsnog binnen via Steam? Dan is de exclusiviteit voorbij en klaar. Als de game eenmaal is opgestart heb je verder geen last meer van die karige Epic Launcher :P
Nou, dan ben ik wel benieuwd naar Last Light.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
2Dutch schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:17:
[...]

Beter shooting mechanics? Ik merk echt geen enkel verschil. Ben ze nu direct na elkaar aan het spelen. Redux versies voelen identiek. Last Light is alleen meer actie-georiënteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bram1984 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:15:
Beter shooting mechanics? Ik merk echt geen enkel verschil. Ben ze nu direct na elkaar aan het spelen. Redux versies voelen identiek. Last Light is alleen meer actie-georiënteerd.
2033 heb ik in de non-redux, en daar voelt het schieten traag/horkerig aan op de een of andere manier. Kan performance-dingetje zijn hoor. Erg onprettig, had daar niet het gevoel dat ik 'lekker' schoot (en veel meer kogels nodig, op het irritante aan toe). In Last Light Redux weer wel, alhoewel je het niet als 'FPS' moet zien als vergelijking. Vond het wel een mooie mix tussen verhaal en actie hoor, kreeg ook al wat boobs tegen mijn smoel aangeschoven bv :+

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 05-02-2019 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
2Dutch schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:19:
[...]

2033 heb ik in de non-redux, en daar voelt het schieten traag/horkerig aan op de een of andere manier. Kan performance-dingetje zijn hoor. Erg onprettig, had daar niet het gevoel dat ik 'lekker' schoot (en veel meer kogels nodig, op het irritante aan toe). In Last Light Redux weer wel, alhoewel je het niet als 'FPS' moet zien als vergelijking. Vond het wel een mooie mix tussen verhaal en actie hoor, kreeg ook al wat boobs tegen mijn smoel aangeschoven bv :+
Ah dan zal het daar aan liggen. Ze zien er verder nagenoeg hetzelfde uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Niet online
Voor de ps4 is redux nu bijna gratis in de store:
https://store.playstation...d=em_355737&et_rid=920226

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Oeps! Heb Redux gekocht. 4,99 elk. Vergeten de bundel te kopen die is 7.50 ofzo. 2.50 te veel betaald. Heb ooit ooit in een ver verleden Metro 2033 gekocht, maar mijn pc kon het toen niet aan, hehe. Dit weekend maar eens Metro Redux opstarten en kijken hoe ver ik qua achievements kom. RE2 staat ook nog op mijn lijstje.

Gelukkig dat Metro en Metro redux dezelfde achievements hebben, dus ik mag de oude Metro 'Sammen' volgens de regels. Phew!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

En ik had nog wel zo besloten om hem niet te preorderen...

maar het vlees is zwak... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb de Redux versie van 2033 en Last Light aangeschaft op de PS4, 5 euro per stuk.
Gisteravond begonnen met 2033. Zit er gelijk lekker in, sommige dingen voelen wel wat gedateerd (voices die blijven repeaten soms) maar voor een wat '' verouderde '' game komt hij toch lekker uit de voegen.
Exodus komt er dan ook zeker bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Weet iemdad wanneer het review embargo vervalt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jori040 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:04:
Weet iemdad wanneer het review embargo vervalt ?
Review embargo: 13 feb @ 16:00
Streamen 15 feb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
2Dutch schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:55:
[...]

Review embargo: 13 feb @ 16:00
Streamen 15 feb
Tnx.
Ben benieuwd op wat voor resolutie de Pro & One X precies gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Flagg schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:09:
En ik had nog wel zo besloten om hem niet te preorderen...

maar het vlees is zwak... :P
Begint dat niet een moraalridder dingetje te worden. Durf het met deze ontwikkelaar wel aan.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:27
Ik had 'm al bijna een jaar op m'n Steam WishList staan, keek er echt naar uit. Maar pre-orders doe ik alleen voor CD Projekt RED games _/-\o_

Nu blijft ie nog een jaar op m'n WishList staan, want ik weiger 'm via die Epic store te halen.
Voordeel:
- Tijd om andere toffe games van m'n backlog te spelen.
- Een jaar aan patches/bugfixes/etc.
- Over een jaar istie wel te halen voor een paar tientjes.
Their loss.

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 11-02-2019 10:44 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Nnoitra schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:15:
Ik had 'm al bijna een jaar op m'n Steam WishList staan, keek er echt naar uit. Maar pre-orders doe ik alleen voor CD Projekt RED games _/-\o_

Nu blijft ie nog een jaar op m'n WishList staan, want ik weiger 'm via die Epic store te halen.
Voordeel:
- Tijd om andere toffe games van m'n backlog te spelen.
- Een jaar aan patches/bugfixes/etc.
- Over een jaar istie wel te halen voor een paar tientjes.
Their loss.
Je had het niet beter kunnen verwoorden, wordt voor mij ook even wachten! Op zich geen probleem, want heb toch een gigantische backlog. Met een beetje geluk is er zelfs een combi deal waar de eventuele uitbreidingen goedkoper inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Ik laat die Pre-order nu ook achterwege, met anthem en apex legends heb ik toch geen tijd voor andere games, helaas pindakaas. :P zal volgend jaar ook nog wel goed te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Er komen op ResetERA al wat impressies van reviewers langs.
Currently playing #MetroExodus and this is my brief impression #1 (thread): Graphics is just top notch. The best looking FPS game I've ever played. Atmosphere, lights, effects, draw distance, darkness... I am blown away. I literally just look around and smell atmosphere.

Gunplay is just sooo good. Kalashnikov kicks like ass, I can see the bullets and innacuracy, feel the weight. And the necessity of keeping air pressure in Tikhar is so rewarding when you hit a headshot with that self made steel ball.

The way weapon customisation works. I can completely change the weapon trough customisation in the matter of seconds. Everything is so fast, intuitive, slightly animated and the sound of applying attachments... Small details makes it so so satisfying.
Ik speel zo nu en dan ook een potje Apex, maar dat gaat hier echt niet aan tippen. Eindelijk weer een sfeervolle verhalende SP shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 21:00

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:55:
[...]
Je had het niet beter kunnen verwoorden, wordt voor mij ook even wachten! Op zich geen probleem, want heb toch een gigantische backlog. Met een beetje geluk is er zelfs een combi deal waar de eventuele uitbreidingen goedkoper inzitten.
Maar dan mis je al die pre-order bonussen :+ .

Nee ik kan ook nog wel even wachten tot 2020, geeft me ook mooi de tijd om het boek 2035 eerst uit te lezen voor ik aan de game begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
In de UAE wordt de game al verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Bizar dat er nog steeds geen gameplay van de PS4/Pro versie gelekt is op Youtube.De meeste grote sites hebben de game al een paar dagen binnen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste