Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
jori040 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:50:
Bizar dat er nog steeds geen gameplay van de PS4/Pro versie gelekt is op Youtube. De meeste grote sites hebben de game al een paar dagen binnen.
Wat is daar bizar aan? Volgens mij heeft Sony niet eens een marketingdeal voor de game. Dus daar zal of een NDA op zitten, of (wat ik nog waarschijnlijker vind) alle review copies zijn van X1/PC.

Ik begrijp sowieso niet wat mensen daaraan denken te kunnen zien. Op basis van gecomprimeerde YouTube video's kun je geen pixelcounts en framerate metingen doen en HDR ontbreekt in de meeste gevallen ook. Met het blote oog ziet het er hetzelfde uit als de PC versie. Dan kun je beter op DF/Gamersyde wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:45
@bram1984
Juist omdat er 0 PS4 gameplay te vinden is op het web ben ik gewoon benieuwd op wat voor resolutie hij precies draait.Leaks van de XO of PC versie staan er van de laatste dagen genoeg op.

Dat er een marketing deal met Microsoft is wil niet zeggen dat er geen PS4 leak tussen kan zitten.

Het gaat mij niet zozeer om de beelden maar meer op de bevestiging ;)

Op welke resolutie denk jij dat hij op de Pro gaat draaien ?

[ Voor 18% gewijzigd door jori040 op 11-02-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:05:
@bram1984
Juist omdat er 0 PS4 gameplay te vinden is op het web ben ik gewoon benieuwd op wat voor resolutie hij precies draait.Leaks van de XO of PC versie staan er van de laatste dagen genoeg op.

Dat er een marketing deal met Microsoft is wil niet zeggen dat er geen PS4 leak tussen kan zitten.

Het gaat mij niet zozeer om de beelden maar meer op de bevestiging ;)

Op welke resolutie denk jij dat hij op de Pro gaat draaien ?
En juist dat kun je moeilijk nagaan op basis van YT footage. ;)

Maar jij hebt toch een X? Dan zou ik me sowieso geen zorgen maken over de Pro resolutie. Op de X gaat hij hoger draaien.

Ik heb geen idee en het boeit me ook vrij weinig, eigenlijk. Ik vind het belangrijker dat de HDR goed is en dat de game stabiel loopt. Als er een optie is voor 1080p (zonder shimmering) op 60fps, dan kies ik die in dat geval.

Als het alleen locked 30fps, is 1440p en alles erboven mooi meegenomen. Ik zie toch amper verschil in resolutie op de afstand waarop ik van mijn TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Uit de beschrijving/comments kan je dat soms wel halen.

Mijn X heeft de laatste weken spontaan moeite met schijfjes lezen dus daarom.KH3 heb ik namelijk ook voor de PS4-pro gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:33:
@bram1984
Uit de beschrijving/comments kan je dat soms wel halen.

Mijn X heeft de laatste weken spontaan moeite met schijfjes lezen dus daarom.KH3 heb ik namelijk ook voor de PS4-pro gekocht.
Ah okay. Ik zou sowieso even wachten tot woensdag. Dan komt DF ongetwijfeld met een analyse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Mosin schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:07:
[...]

Begint dat niet een moraalridder dingetje te worden. Durf het met deze ontwikkelaar wel aan.
Ach onzin dat niet preorderen, ik had no man's sky en fallout 76 ook "gepreordered". :+ lekker belangrijk. :)

Meestal een weekje van tevoren max zodat ie gepreload wordt.

Die vrijheidsstrijders voor een betere gamewereld van het anti-preorder front gewoon lekker negeren. Die hebben zo'n afgeschermd leven dat ze zich niet druk hoeven te maken om belangrijkere dingen. :)

#gestrektbeen :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Flagg schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Ach onzin dat niet preorderen, ik had no man's sky en fallout 76 ook "gepreordered". :+ lekker belangrijk. :)

Die vrijheidsstrijders voor een betere gamewereld van het anti-preorder front gewoon lekker negeren. Die hebben zo'n afgeschermd leven dat ze zich niet druk hoeven te maken om belangrijkere dingen. :)

Mwah ik twijfel niet aan de kwaliteit van Exodus (het zou me echt verbazen als het spel gamebreaking bugs heeft) en pre-order ook vaak zat, maar dan weet ik vrijwel zeker dat de game gewoon goed speelbaar is vanaf het begin. Een titel als Fallout pre-orderen zal ik persoonlijk nooit begrijpen. Daarmee beloon je in feite de ontwikkelaar voor het wanproduct dat ze in dit geval afleveren. En dat de game op het begin bugs zou hebben, kon je verwachten op basis van het verleden. Anderzijds heb je jezelf er alleen maar mee. Je zit met een "kapot" spel en moet weken, zo niet maanden wachten op een product dat echt af is.

Als de komende dagen naar voren komt dat Exodus bugs heeft, zal ik mijn pre-order annuleren en wachten totdat de boel gepatched is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27
bram1984 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:22:
[...]

Als de komende dagen naar voren komt dat Exodus bugs heeft, zal ik mijn pre-order annuleren en wachten totdat de boel gepatched is.
Of je wacht nog gewoon ff een paar weken/maand met spelen?
De pre-order annuleren en 'm later alsnog weer aanschaffen zijn handelingen die je gewoon kunt skippen; niet dat het je veel tijd kost, maar toch.
En!!! Als je tijdig was met je pre-order kun je 'm gewoon via Steam downloaden. Als je 'm binnen een jaar nog een keer aanschaft zit je aan die Epic store vast.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nnoitra schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:17:
[...]

De pre-order annuleren en 'm later alsnog weer aanschaffen zijn handelingen die je gewoon kunt skippen; niet dat het je veel tijd kost, maar toch.
En!!! Als je tijdig was met je pre-order kun je 'm gewoon via Steam downloaden. Als je 'm binnen een jaar nog een keer aanschaft zit je aan die Epic store vast.
Ik speel sowieso op de PS4 en als ik 'm niet op release ga spelen, ga ik 'm ook niet aanschaffen. Grote kans dat 'ie later goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:22:
[...]

Mwah ik twijfel niet aan de kwaliteit van Exodus (het zou me echt verbazen als het spel gamebreaking bugs heeft) en pre-order ook vaak zat, maar dan weet ik vrijwel zeker dat de game gewoon goed speelbaar is vanaf het begin. Een titel als Fallout pre-orderen zal ik persoonlijk nooit begrijpen. Daarmee beloon je in feite de ontwikkelaar voor het wanproduct dat ze in dit geval afleveren. En dat de game op het begin bugs zou hebben, kon je verwachten op basis van het verleden. Anderzijds heb je jezelf er alleen maar mee. Je zit met een "kapot" spel en moet weken, zo niet maanden wachten op een product dat echt af is.

Fallout76 heb ik mij anders een kleine 100 uur prima mee vermaakt, waren niet echt veel gamebreaking bugs. Was voornamelijk de "community" die bloed proefde en lekker elkaar nabalkte. Maar de 400+ uur die ik totaal in fallout 4 heb zitten wordt niet gehaald. Slecht spel? Mwoah. Hadden ze dit niet uit moeten brengen? Yep big mistake. :) Ga het ook niet meer spelen vermoedelijk. Maar heb me erg genoeg uren mee vermaakt.

Ik kan me er sowieso niet druk om maken tja dan koop je een keer een spel wat je niet leuk vindt, jammer dan, maar in er een punt van te maken... Nope.

Kan met exodus ook zo maar gebeuren, begreep dat dit al veel meer open world achtig gaat zijn ipv de nauwe claustrofobische metro tunnels, sfeer kan wel helemaal weg/anders zijn.

Al kan ik me dat niet helemaal voorstellen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:26
Nnoitra schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:17:
[...]

Pre-order vind ik sowieso een vreemd vehikel .. betalen voor iets waarvan je geen idee hebt of het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
FrankoNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Pre-order vind ik sowieso een vreemd vehikel .. betalen voor iets waarvan je geen idee hebt of het goed is.
Kwalitatief kan je natuurlijk een hoop opmaken uit de vorige games en uit bijvoorbeeld previews. Of je de game zelf goed vindt, weet je natuurlijk nooit van tevoren.

The Last of Us 2 ga ik bijvoorbeeld blind pre-orderen. Dat is voor mij een zekerheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
[...]

Prima, maar zullen we die discussie even niet weer uit de sloothalen? ;)
Het is aan ieder om te bepalen of ze een pre-order doen en wat hun motivatie daarvoor is.
bram1984 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:52:

Ik speel sowieso op de PS4 en als ik 'm niet op release ga spelen, ga ik 'm ook niet aanschaffen. Grote kans dat 'ie later goedkoper is.
Oh ja, die was een console'rt :)
Dan ligt het idd anders.

[ Voor 28% gewijzigd door Nnoitra op 11-02-2019 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die shotgun op het einde wordt echt een sloper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:06

Dhrax

Prog Lord

[...]

Jij gaat ook nooit op vakantie ?
Of heb je een deal dat je het bij de receptie aftikt ? :P

Ik heb vakanties gehad waarvan ik achteraf liever in de MM had gestaan met 10 min later een nieuwe OLED in de auto. Maar goed, ik ben het overigens wel met je eens ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Dhrax op 12-02-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Dhrax schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:26:
[...]

Jij gaat ook nooit op vakantie ?
Of heb je een deal dat je het bij de receptie aftikt ? :P

Ik heb vakanties gehad waarvan ik achteraf liever in de MM had gestaan met 10 min later een nieuwe OLED in de auto. Maar goed, ik ben het overigens wel met je eens ;)
Vakanties kan je reviews van hotels, bestemmingen en activiteiten van te voren opzoeken, de vergelijking is dus beetje krom.

Pre-order is eigenlijk het boeken van je hotel, terwijl het nog in aanbouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
FrankoNL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:16:
[...]

Vakanties kan je reviews van hotels, bestemmingen en activiteiten van te voren opzoeken, de vergelijking is dus beetje krom.

Pre-order is eigenlijk het boeken van je hotel, terwijl het nog in aanbouw is.
Jouw vergelijking is zo niet nog krommer. In principe moet je er vanuit kunnen gaan dat de game op release af is, ook al is dat technisch gezien niet altijd het geval. En van games kun je ook reviews/previews lezen en bovendien kun je al behoorlijk wat zaken afstrepen op basis van eerdere titels. Zo kun je morgen na 4 uur gerust Metro pre-orderen als de game bij wijze van spreken een 95 Metacritic score blijkt te hebben

Ik heb bijvoorbeeld meer zekerheid in het feit dat de aankomende Naughty Dog en Sony Santa Monica game steengoed worden dan dat mijn vakantie goed gaat worden.

Ik begrijp vooral het pre-orderen van games niet waarvan de ontwikkelaar een slechte track record heeft. Maar de meeste mensen hebben toch wel titels die ze op release kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
bram1984 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:36:
[...]

Jouw vergelijking is zo niet nog krommer. In principe moet je er vanuit kunnen gaan dat de game op release af is, ook al is dat technisch gezien niet altijd het geval. En van games kun je ook reviews/previews lezen en bovendien kun je al behoorlijk wat zaken afstrepen op basis van eerdere titels. Zo kun je morgen na 4 uur gerust Metro pre-orderen als de game bij wijze van spreken een 95 Metacritic score blijkt te hebben

Ik heb bijvoorbeeld meer zekerheid in het feit dat de aankomende Naughty Dog en Sony Santa Monica game steengoed worden dan dat mijn vakantie goed gaat worden.

Ik begrijp vooral het pre-orderen van games niet waarvan de ontwikkelaar een slechte track record heeft. Maar de meeste mensen hebben toch wel titels die ze op release kunnen spelen.
Wacht even, hoe is het dan nog krommer? Een hotel moet bij de opening niet af zijn? Overigens spreek je jezelf een beetje tegen door daarna te zeggen dat het technisch niet altijd het geval is. Als een game "af" hoort te zijn, dan is dat inclusief de technische kant van het verhaal. Een voorbeeld daarvan vond ik Zelda: BOTW. Uitstekende game, maar bij release had hij frame-drops tot 10-15 fps. Dat is dus in principe onspeelbaar. Dark Souls 3 heeft last van frame-pacing issues, dat je er haast misselijk van wordt. Dat is nog steeds niet gefixed.

Daarnaast zijn er steeds meer games waarbij de review NDA pas verloopt op releasedatum. previews van websites die vaak een zak geld krijgen van de ontwikkelaar zijn natuurlijk wat anders dan gebruikerspreviews/reviews om over grote youtubers nog maar te zwijgen.

Ik ga een developer niet mijn geld geven voor iets wat ik nog niet heb kunnen zien of waar ik nog niks over het eindproduct heb kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
FrankoNL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:11:
[...]

Wacht even, hoe is het dan nog krommer? Een hotel moet bij de opening niet af zijn? Overigens spreek je jezelf een beetje tegen door daarna te zeggen dat het technisch niet altijd het geval is. Als een game "af" hoort te zijn, dan is dat inclusief de technische kant van het verhaal. Een voorbeeld daarvan vond ik Zelda: BOTW. Uitstekende game, maar bij release had hij frame-drops tot 10-15 fps. Dat is dus in principe onspeelbaar. Dark Souls 3 heeft last van frame-pacing issues, dat je er haast misselijk van wordt. Dat is nog steeds niet gefixed.

Daarnaast zijn er steeds meer games waarbij de review NDA pas verloopt op releasedatum. previews van websites die vaak een zak geld krijgen van de ontwikkelaar zijn natuurlijk wat anders dan gebruikerspreviews/reviews om over grote youtubers nog maar te zwijgen.

Ik ga een developer niet mijn geld geven voor iets wat ik nog niet heb kunnen zien of waar ik nog niks over het eindproduct heb kunnen lezen.
Precies, dat is mijn hele punt. Genoeg verrotte reviews over vakanties online te vinden hoor. Het was toch niet helemaal wat men verwacht had. Als je goed zoekt vind je vast ook nog wel iets over een bouwval.

Die games zijn er inderdaad, maar dat zijn niet de games wat ik het over heb. Die vallen wat mij betreft onder devs met een slechte track record. Ik zou sowieso niks pre-orderen als een embargo pas na release verloopt. Meestal stinkt dat.

Edit: Eerste review op MC is al gelekt. PlayStation Magazine UK geeft een 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Afgaande op die hele hype, valt me een simpele 9 eigenlijk tegen... Dat krijgen de meeste games hier op tweakers ook :)

Ik mag toch hopelijk hogere cijfers verwachten, zeker voor de pc.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
l0n3w012ph schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:27:
Afgaande op die hele hype, valt me een simpele 9 eigenlijk tegen... Dat krijgen de meeste games hier op tweakers ook :)

Ik mag toch hopelijk hogere cijfers verwachten, zeker voor de pc.
Ik begrijp de grap niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Die leek me toch wel over en overduidelijk...

Maar goed, ik zal hem je uitleggen: kijk eens wat een gezeik er bij iedere review bijna hier op tweakers is als er weer eens een game een 9 of hoger krijgt waarvan iedereen begint te mekkeren dat dat veel te hoog is, bevooroordeeld, niet objectief etc etc.

Een negen of hoger is dus bijna standaard hier. Mij maakt het geen zak uit, maar een negen vind ik niet veel bijzonders. Hier niet, maar ook op de meeste game sites niet, en Metacritic al helemaal niet. Er zijn voor mij slechts een paar uitzonderingen: RPS en Kotaku.

Dat dus.

Dus nogmaals: ik hoop op écht hogere cijfers of een hele goede Wot I Think / RPS Recommended van (n.m.m.) goede game review sites.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maar de score van PlayStation Magazine UK is natuurlijk niet te vergelijken met de score van Tweakers.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat een gezwam zeg. Alle vertrouwen in een goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 15:32

PSN: breminem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De PC performance analyse staat nu ook online:

Metro Exodus: PC graphics performance benchmarks

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn 2 centen:
Fucking prachtig, maar wel bij vlagen pittig. 1 tip, use those knives ;) Ik krijg een Metro meets Stalker = the Fallout that should have been gevoel :)

Wel idd wat(minimale) bugs, zoals wat lastig uit benarde posities komen en houterige "keep pressing button dit en dat" oplossingen. Voor mij ergerlijk: ik gebruik custom controls en dan werken dingen als cleanen van je wapen/dismantelen niet (reset naar default controls en voila, het werkt wel..). En vijanden die door dingen heen clippen, bv blijven doorlopen over een hoge railing en dan in de lucht hangen :+

Wel had ik graag willen kunnen zwemmen. De trage 'val in water..blijf ff onder..en kom bijna altijd aan dezelfde kant waar ik instapte boven water"-sequence ben ik al erg beu :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:04
Flagg schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Ja weet je wat het is, uiteindelijk kan iedereen (mits de juiste keuze gemaakt wordt) het verschil maken. Maar besef dat onder de gamers ook nog een hoop ''gamers'' zitten die wel alles doen pre-orderen en direct even compenseren in negatief opzicht.
De ontwikkelaar moet zelf gewoon z'n kop erbij houden, maar dat zal vast moeilijk zijn door bedragen of contractuele opleggingen.

Pre-orderen is in sommige gevallen geen probleem, maar zal het vast niet bij elke game doen. Games die geen prioriteit hebben krijgen sowieso geen pre-order. Denk aan een FIFA of Call Of Duty.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

RPS Wot I Think: https://www.rockpapershot...o-exodus-review/#comments

Ik ben niet overtuigd om hem alsnog meteen te halen. Ik wacht wel even... Voor diegenen die hem wel meteen spelen: have fun!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

l0n3w012ph schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:08:
[...]

Maar goed, ik zal hem je uitleggen: kijk eens wat een gezeik er bij iedere review bijna hier op tweakers is als er weer eens een game een 9 of hoger krijgt waarvan iedereen begint te mekkeren dat dat veel te hoog is, bevooroordeeld, niet objectief etc etc.

Een negen of hoger is dus bijna standaard hier. Mij maakt het geen zak uit, maar een negen vind ik niet veel bijzonders. Hier niet, maar ook op de meeste game sites niet, en Metacritic al helemaal niet. Er zijn voor mij slechts een paar uitzonderingen: RPS en Kotaku.

Dat dus.

Dus nogmaals: ik hoop op écht hogere cijfers of een hele goede Wot I Think / RPS Recommended van (n.m.m.) goede game review sites.
Er is een ding nog minder interessant dan cijfers van reviews, en dat is de discussie over de terechtheid/hoogte van eerder genoemde cijfers. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Flagg schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:37:
[...]

Er is een ding nog minder interessant dan cijfers van reviews, en dat is de discussie over de terechtheid/hoogte van eerder genoemde cijfers. :Y)
True.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 10-06 15:18

-SaveMe-

-klik-

Wie speelt hem al?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:52
Rustig hier, voor pc gamers. Welk systeem heb je en hoe speelt het?

• bram1984
Ik wilde gisteren even langs de MM rijden om te kijken, maar geen tijd. Dus ik wacht rustig tot morgen.

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
MetalSonic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 06:36:
Rustig hier, voor pc gamers. Welk systeem heb je en hoe speelt het?
De game is nog niet uit. Morgen de 15e is kunnen we Metro Exodus spelen.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Word ik niet echt vrolijk van :/
Zal ook een stukje optimalisatie nog zijn maar ik vind de eisen (vooralsnog) behoorlijk krankzinnig.

30-40fps gemiddeld op Extreme 4K met een GPU van 1400 EUR ...

Zoals ik de charts bekijk is de game met alle toeters en bellen aan niet speelbaar op systemen die nu te koop zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Dhrax op 14-02-2019 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46
Dhrax schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:54:
[...]

Zal ook een stukje optimalisatie nog zijn maar ik vind de eisen (vooralsnog) behoorlijk krankzinnig.

Zoals ik de charts bekijk is de game met alle toeters en bellen aan niet speelbaar op systemen die nu te koop zijn.
Och volgend jaar is hij toch pas te koop
spoiler:
(op steam)
Hopelijk is hij dan wat beter geoptimaliseerd. :+

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Albinoraptor schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:32:
[...]

Och volgend jaar is hij toch pas te koop
spoiler:
(op steam)
Hopelijk is hij dan wat beter geoptimaliseerd. :+
Precies, en we hebben The Division 2 nog komende maand :D

• jori040
Heb de game digitaal gekocht.

De minpunten die te lezen zijn in reviews kan ik mee leven.

• Gekke Jantje
[...]

De benchmark zegt niet zo heel veel zoals ook het geval was met de andere Metro games.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/Performance_Analysis/Metro_Exodus/images/1440.png

https://www.techpowerup.c...ce_Analysis/Metro_Exodus/

[ Voor 5% gewijzigd door Gekke Jantje op 14-02-2019 12:29 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Gekke Jantje schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:23:
[...]
De benchmark zegt niet zo heel veel zoals ook het geval was met de andere Metro games.]
Die verschillen zijn wel gigantisch. Of testen ze met 'advanced physics' off ? Dan kan een mogelijke verklaring zijn, zie het zo snel niet terug in de test.

• Gekke Jantje
Dhrax schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Die verschillen zijn wel gigantisch. Of testen ze met 'advanced physics' off ? Dan kan een mogelijke verklaring zijn, zie het zo snel niet terug in de test.
Nee, zelfs met hairworks en Physx aan. Ik zal de link nog wel even posten.

• bram1984
[...]

Bijna net zoveel fps als op mijn console'tje van € 1000,- minder. :+

Ik kan ook met de minpunten leven:

- Artyom die niks zegt. Ik realiseerde me niet eens dat hij in de vorige 2 games helemaal niet sprak, maar nu je het zegt. Kan me er niet aan storen.
- Hier en daar een bug, maar nergens game breaking. Ook prima.
- Af en toe een frame dipje, ook prima.
- Zwakke voice acting. Ook gewend van de vorige games.

Belangrijker vind ik de pluspunten: goede gunplay, prachtige omgevingen, veel exploren en looten, stealth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:52
bram1984 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:34:
[...]

Bijna net zoveel fps als op mijn console'tje van € 1000,- minder. :+

Ik kan ook met de minpunten leven:

- Artyom die niks zegt. Ik realiseerde me niet eens dat hij in de vorige 2 games helemaal niet sprak, maar nu je het zegt. Kan me er niet aan storen.
- Hier en daar een bug, maar nergens game breaking. Ook prima.
- Af en toe een frame dipje, ook prima.
- Zwakke voice acting. Ook gewend van de vorige games.

Belangrijker vind ik de pluspunten: goede gunplay, prachtige omgevingen, veel exploren en looten, stealth.
Lijkt me wel leuk om eens een Metro game in het Russisch te spelen. Ik vind dat Engels met Russische accenten zo vreselijk om aan te horen. Echt een stoorfactor voor mij in Metro 2033 en Last Light.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
alexander1685 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:14:
[...]

Lijkt me wel leuk om eens een Metro game in het Russisch te spelen. Ik vind dat Engels met Russische accenten zo vreselijk om aan te horen. Echt een stoorfactor voor mij in Metro 2033 en Last Light.
De vorige delen kon je ook met Russische VO spelen, maar dat vond ik niet goed te volgen.

Schijnt dat Exodus ook vrij lastig is in het Russisch. Ondertiteling gaat vrij snel, las ik. Ik laat 'm op Engels staan.

Edit: inkomende patch:

ALL PLATFORM UPDATES:
Added more filters for Photo Mode
General bug fixes
General performance optimisations
General balance improvements
General polish improvements
Improved VO and subtitles timing in all languages

CONSOLE SPECIFIC UPDATES:
Further performance and memory optimisation
Tuned motion blur effects
Tuned horizontal rotation speed / acceleration on thumbsticks

XBOX SPECIFIC UPDATES :
Added Dolby Atmos Support for Xbox One X
Added custom Xbox Adaptive Controller support and improved UI layout

PC SPECIFIC UPDATES:
Tuned HDR saturation
RTX Improvements / Bug Fixing
Added DLSS Support
Additional HUD removal options (coming soon to console) when playing in Ranger Mode
Added Motion Blur options (coming soon to console)

ADDITIONAL PC FIXES SINCE REVIEW CODE WAS SENT:
Fixed Locking of player input after scene of rescuing Yermak
Removed v-sync option from benchmark launcher
Tuning and fixes for Atmos audio system
Fixed memory corruption in DX12
Fixed crash on launching game on old AMD CPUs
Fixed crash after changing of resolution and Shading Rate to 4k/4x on Video cards with 2Gb and less
Fixed blurred UI when DLSS is enabled
Fixed visual artifacts for RTX high mode
Fixed input lock in when patching gas mask during combat
Fixed forcing to V-Sync on after alt-tabbing the game running at maximal available resolution for the monitor
Fixed crash when pressing ALT + Tab during start videos
Fixed forcing of V-SYNC mode if the game resolution is different than the desktop
DLSS can be applied in the Benchmark
Tuned DLSS sharpness to improve image quality
Updated learned data for DLSS to improve image quality with DLSS on

[ Voor 61% gewijzigd door bram1984 op 14-02-2019 17:05 ]

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 21:43
Steam preload is beschikbaar.

Hoop dat motion blur wel uit te zetten is. Morgen eerst maar eens zien hoe erg het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Mooie game hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:49
Zojuist gekocht bij de mediamarkt voor de pc. Ik kan in de epic launcher niet preloaden of zie ik iets over het hoofd?

Edit: Nm geen preload op de epicstore.

[ Voor 15% gewijzigd door luxzenburcht op 14-02-2019 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
jori040 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:50:
Bizar dat er nog steeds geen gameplay van de PS4/Pro versie gelekt is op Youtube.De meeste grote sites hebben de game al een paar dagen binnen.
Omdat er een NDR is die streamen pas op de 15de toelaat

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Voor het slapen gaan een uurtje gespeeld.Wat een prachtige game. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 23:44

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Krijg hem als het goed is vandaag binnen en ga eraan beginnen wanneer ik Kingdom Hearts 3 heb uitgespeeld.
l0n3w012ph schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:08:
[...]

Dat dus.

Om eerlijk te zijn neem ik de cijfers van reviews altijd met een korreltje zout, want de beste reviewer ben je zelf! ;) Wat een ander storend of vervelend ervaart kan jij wel helemaal niet zo ervaren, blijft altijd een lastig onderwerp omdat we allemaal verschillen.

Ik ben bijvoorbeeld al tevreden als een game gewoon soepel draait op 30FPS, maar hoor overal geklaag over de FPS en zie in de benchmarks zelfs 100FPS voorbijkomen. Denk dat je daarom de game gewoon blanco moet gaan spelen zonder de invloed van de cijfers van de reviews om je eigen mening te vormen :).

[ Voor 66% gewijzigd door G_Dragon op 15-02-2019 08:40 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Damn ben nog net niet klaar met xcom 2...

Eerst afmaken of eerst met exodus beginnen.. choices choices.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn Bol.com exemplaar is onderweg, maar ik denk er sterk aan deze weer retour te sturen. Ik lees op ResetERA echt alleen maar negatieve ervaringen. Slecht geluid, crashes, input lag, matige HDR. Dan ben je 5 jaar met een game bezig en dan nog breng je een product op de markt dat niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
HDR werkt in Metro Exodus op de PC wel goed, beter dan bijvoorbeeld HDR in BF5, HDR is vergelijkbaar met FC5 op de Samsung c32hg70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Verdomme, kom ik er net achter dat die Aurora Edition alleen voor pre-order is. Heb ik die geannuleerd met mn stomme kop.. :(

Dan maar de lekker normaal edition :')

[ Voor 15% gewijzigd door Mosin op 15-02-2019 11:22 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gekke Jantje schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:56:
HDR werkt in Metro Exodus op de PC wel goed, beter dan bijvoorbeeld HDR in BF5, HDR is vergelijkbaar met FC5 op de Samsung c32hg70
Er is geen luminance slider, dus dat maakt het automatisch al minder, eigenlijk. Ik lees dat het detail in zwart niet is zoals het zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:04:
Mijn Bol.com exemplaar is onderweg, maar ik denk er sterk aan deze weer retour te sturen. Ik lees op ResetERA echt alleen maar negatieve ervaringen. Slecht geluid, crashes, input lag, matige HDR. Dan ben je 5 jaar met een game bezig en dan nog breng je een product op de markt dat niet af is.
Ik speel hem op de One X en heb op een paar bugs na nergens geen problemen mee.Echt je mist iets als je deze laat gaan.

Gelukkig zag ik gisteren op de bon dat mijn One X nog net binnen de gerantie valt dus mijn disc probleem gaat opgelost worden.Digitaal gekocht met gratis Metro2033.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:06:
[...]

Ik speel hem op de One X en heb op een paar bugs na nergens geen problemen mee.Echt je mist iets als je deze laat gaan.

Gelukkig zag ik gisteren op de bon dat mijn One X nog net binnen de gerantie valt dus mijn disc probleem gaat opgelost worden.Digitaal gekocht met gratis Metro2033.
Die voetstappen zijn wel echt slecht gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Mosin schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:21:
Verdomme, kom ik er net achter dat die Aurora Edition alleen voor pre-order is. Heb ik die geannuleerd met mn stomme kop.. :(

Dan maar de lekker normaal edition :')
https://www.bol.com/nl/p/..._all&originalSection=main

Hier kan je hem nog gewoon bestellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
YouTube: Metro Exodus PS4 Pro vs Xbox One X vs PC Graphics Comparison - A Vis...

Tja als je een markting deal hebt met Microsoft dan is het wel zo netjes om de beste versie aan hun af te leveren.

Qua besturing voelt het net als The Witcher oostblokkerig aan. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 15-02-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
jori040 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:05:
YouTube: Metro Exodus PS4 Pro vs Xbox One X vs PC Graphics Comparison - A Vis...

Tja als je een markting deal hebt met Microsoft dan is het wel zo netjes om de beste versie aan hun af te leveren.

Qua besturing voelt het net als The Witcher oostblokkerig aan. ;)
Zolang de besturing niet slechter de vorige delen is ben ik tevreden :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
G_Dragon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Zolang de besturing niet slechter de vorige delen is ben ik tevreden :)
Ik snap dat er lui zijn die deze besturing niets vinden maar ik persoonlijk heb er totaal geen moeite mee.Dat het een beetje stug voelt past gewoon bij de game.

Hoe is het mogelijk dat deze game hier totaal niet leeft :?

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 15-02-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
jori040 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Misschien hebben mensen het druk met Fortnite?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Ik snap dat er lui zijn die deze besturing niets vinden maar ik persoonlijk heb er totaal geen moeite mee.Dat het een beetje stug voelt past gewoon bij de game.

Dat snap ik dus ook niet, want ik vond deel 1 & 2 lekker spelen.
Daarom dat ik ook zei dat als de besturing hetzelfde is als de voorgangers , ik er tevreden mee ben.
Moet zelf nog beginnen aan Metro Exodus, momenteel nog bezig met het uitspelen van Kingdom Hearts 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Het is een beetje een niche game en ook totaal niet bekend bij het grote publiek. Deep Silver is ook niet een hele grote publisher verder en er zit niet veel marketing achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik heb in het eerste gedeelte tijdens de eerste scene dat de PC vast loopt of de game gewoon uit valt. Ik gebruik de leeste Nvidia drivers die voor Metro Exodus is bedoeld. Meer mensen last van de crashes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

[...]

Leeft hier in huis prima hoor. Vanavond ga ik beginnen. :) Metro serie is dikke prima wat mij betreft. Eerst maar eens de hoogste moeilijkheidsgraad proberen en dan een playthrough voor collectibles als het een beetje tof is allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hierbij de reviewscores van 33 publicaties onder elkaar:

https://www.metacritic.co...tro-exodus/critic-reviews

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 21:43
Oe, lekker hoor. Even gespeeld, dit is wel wat. Spraak op Russisch, ondertiteling aan.

Eerste indrukken:
- sfeervol
- gfx top
- zeer beperkt aantal instellingen op PC (TotalBiscuit zou... teleurgesteld zijn, denk ik). Dit ziet er erg console georienteerd uit, maar de user.cfg is aan te passen.
- hier geen klachten over performance (GTX1080 met overklokte i5 4670 op 1440p).
- Steamversie wordt niet op beknibbeld: de preload was er al, achievements en cards zijn er ook gewoon (totaal onbelangrijk eigenlijk, maar soit). Valt alweer mee.

En door... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 12:28
Ik had een fysieke copy gehaald omdat ik stiekem hoopte deze op steam te activeren..
Jammer joh, key ongeldig op steam..

Dan maar weer een extra client...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
F*ck, dan maar dubbel haha O-)
Game net gespeeld. Man man man, wat een waanzinnig spel weer. Alleen vind mijn GTX970 het niet erg leuk, dus dat wordt sowieso een keertje upgraden. Het zit wel weer fantastisch in elkaar gezet zeg, jemig 8) _/-\o_

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hoe is de performance op de PS4 pro in 4k?
De switch van 60 naar 30 fps weerhoud mij op het moment nog van een aanschaf.

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 337891

2 uur gespeeld. Wat een spel! Echt verrassend welke richting het uitgaat na de eerste twee delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Edwins1984 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:09:
Hoe is de performance op de PS4 pro in 4k?
De switch van 60 naar 30 fps weerhoud mij op het moment nog van een aanschaf.
Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Mooie game erg sfeervol, ook wel gaaf om raytracing eens te bekijken met de 2080.
Kon het eerst niet aanzetten bleek de windows oktober update nog steeds niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48
Nog niet eens 60fps met een RTX 2080 Ti. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 14:36
Weer eens een singleplayer fps vermaak me prima ermee meestal zit ik rond de 60 fps soms met cutscenes rond de 45 fps, game op 1440p extreme dx12 .
Zat er meteen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
[...]

Leeft zeker wel! Had 'm al maaaaaaaaaanden op m'n steam wish-list staan!
Maar ik wacht op de steam release; over een jaartje pak ik 'm wel in de sale.
Want; fuck store exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 16:15
Gaaf spel. net een paar uurtjes gespeeld je wordt er meteen ingezogen! Op de PC ziet het er goed uit. Merk wel dat Geforce experience mij medium aan raadt, terwijl op extreme ik nog steeds de 60 fps aantik.

De photo modus is ook een leuke toevoeging! Werkt echt goed en voegt wat mij betreft echt iets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 13:18
Zijn er meer mensen die op de console (Xbox One X) input lag hebben van de controller? Was best hyped voor het spel, maar nu is niet te spelen helaas.

Edit:

Heb wat gevonden wat hielp bij anderen. Wanneer je HDR op je Xbox uitzet en de Controller layout in het spel op 2 zet en de sensitiviteit omhoog zet, is het spel beter speelbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door Timmet op 16-02-2019 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:16
Nnoitra schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:57:
[...]

Leeft zeker wel! Had 'm al maaaaaaaaaanden op m'n steam wish-list staan!
Maar ik wacht op de steam release; over een jaartje pak ik 'm wel in de sale.
Want; fuck store exclusives.
Inderdaad,dat soort dingen flikken ze maar op consoles.
Over een jaar is die van mij. Volledig gepatched en 25 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

2160p op X
1440p op Pro
1080p op PS4
sub 900p op X1 (dynamisch)

X1 is meest stabiel :+
Alle andere versies hebben hier en daar een dip.

Gamma is totaal verneukt op de Xbox consoles. Black levels zijn crushed. Ziet er echt niet uit. Schijnt een probleem met het systeem te zijn waar Crackdown ook last van heeft?

@MaXeRs Op de consoles heb je geen verschillende launchers, dus je opmerking is een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Lees her en der veel klachten over de PS4-pro versie.Denk dat het gewoon even wachten is op een patch.

Ik vermaak me enorm met deze prachtige game.[OneX]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Omdat de doosjes al gemaakt waren toen Deep Silver van Steam naar Epic Games overging moest er last minute stickers geplakt worden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sATq8Hfnh4mI6KwjMZfDogae/full.jpg
https://www.techpowerup.c...ly-hidden-under-a-sticker

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:59:
Lees her en der veel klachten over de PS4-pro versie.Denk dat het gewoon even wachten is op een patch.

Ik vermaak me enorm met deze prachtige game.[OneX]
Ik lees het net andersom. HDR is stuk op de One (X) en veel mensen hebben continue crashes en vastlopers. Atmos schijnt ook niet goed te werken.

Pro en base PS4 hebben in principe geen issues buiten de fps dips om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:18:
[...]

Ik lees het net andersom. HDR is stuk op de One (X) en veel mensen hebben continue crashes en vastlopers. Atmos schijnt ook niet goed te werken.

Pro en base PS4 hebben in principe geen issues buiten de fps dips om.
Sorry Bram maar ik merk niets van dat alles hier op de One X.Een Atmos uitrusting heb ik sowieso trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Sorry Bram maar ik merk niets van dat alles hier op de One X.Een Atmos uitrusting heb ik sowieso trouwens niet.
Gelukkig toch. Maar zie de DF video hierboven voor de kapotte HDR (game is veel te donker) en het topic op ResetERA. Daar komen iedere pagina meerdere mensen met crashes langs.

Die HDR issues liggen overigens aan de console zelf en niet zozeer aan de game. Crackdown 3 heeft er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
jori040 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Nou, ik kan op dit moment helemaal niet meer verder. Druk op continue, loopt het spel na behoorlijke tijd laden gewoonweg vast en crasht het na een tweetal seconden naar het dahboard van de xbox one x. Ben trouwens al geruime tijd bezig geweest in het eerste grote gebied.

[ Voor 7% gewijzigd door Meister Sachs op 16-02-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:44:
[...]

Nou, ik kan op dit moment helemaal niet meer verder. Druk op continue, loopt het spel na behoorlijke tijd laden gewoonweg vast en crasht het na een tweetal seconden naar het dahboard van de xbox one x. Ben trouwens al geruime tijd bezig geweest in het eerste grote gebied.
Wel slecht hoor. Hebben ze geen QA op de game losgelaten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
bram1984 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Wel slecht hoor. Hebben ze geen QA op de game losgelaten ofzo?
Het spel inmiddels opnieuw aan het installeren. Hopelijk werkt het daarna weer :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:44:
[...]

Misschien heb ik een voordeel dat hij de schijf hier niet hoeft te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Eerst heel stoer doen met: "Ja, wij gaan naar Epic Store.' En dan zo'n klapper krijgen, hehe. Ben benieuwd hoe het speelt over een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Opnieuw installeren heeft geen nut gehad. Loopt nog steeds vast om daarna te crashen naar het dashboard. Mooi klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:40:
Opnieuw installeren heeft geen nut gehad. Loopt nog steeds vast om daarna te crashen naar het dashboard. Mooi klote.
Ben maar overnieuw begonnen. Hoef niet zo heel veel in te halen, dus valt gelukkig mee.

Edit: oeps, was iets te snel, nu quote ik zelfs mijn eigen berichten al lol.

[ Voor 10% gewijzigd door Meister Sachs op 16-02-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20
Wat voor performance halen jullie op de pc?
Ik haal uit een run van 3 het volgende (pc specs zie onder me bericht) met de ingame benchmark:

Options: Resolution: 1920 x 1080; DirectX: DirectX 12; Quality: Ultra; Texture filtering: AF 16X; Motion Blur: Normal; Tesselation: Full; Advanced PhysX: On; Ray Trace: Ultra; DLSS: Off; Hairworks: On; Shading Rate: 100;

Average Results
Average Framerate: 55.67
Max. Framerate: 109.22
Min. Framerate: 6.84

Options: Resolution: 2560 x 1440; DirectX: DirectX 12; Quality: Ultra; Texture filtering: AF 16X; Motion Blur: Normal; Tesselation: Full; Advanced PhysX: On; Ray Trace: Ultra; DLSS: Off; Hairworks: On; Shading Rate: 100;

Average Results
Average Framerate: 41.33
Max. Framerate: 102.41
Min. Framerate: 6.05

Options: Resolution: 2560 x 1440; DirectX: DirectX 12; Quality: Ultra; Texture filtering: AF 16X; Motion Blur: Normal; Tesselation: Full; Advanced PhysX: On; Ray Trace: Off; DLSS: Off; Hairworks: On; Shading Rate: 100;

Average Results
Average Framerate: 58.33
Max. Framerate: 100.36
Min. Framerate: 6.94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou ben toch ook maar begonnen vanavond, speelt lekker weg op de ps4 so far.

Ben zojuist door een kerk geroeid dus heb de tutorial zo'n beetje gehad denk ik.

Voelt wel weer echt als Metro aan iig. Maar ik weet niet of de grote open wereld gaat bevallen. We shall see.

Geen enkel raar ding tegengekomen ook de illustere "vele voetstappen tijdens omkeren" niet bijvoorbeeld. :+

En er zullen vast framedrops zijn maar ik heb ze nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
@Games

https://www.rockpapershot...-get-the-best-settings/8/

Voor een rtx2080 is de beste instelling 1440p ultra, rtx high speel de game ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tot nu toe echt vet. Drie dagen gespeeld en nog steeds in het eerste gebied. Het is een echte survival explorer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:02

s0kkie

Cowabunga

Start net game voor eerste keer op, blijft vast hangen in hoofdmenu op New game :F
(PS4 Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooi spel, maar vind de besturing ten opzichte van de vorige delen voor mijn gevoel te traag op de ps4
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste