Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:06

Luukwa

o/

Zo, eindelijk cosprices coc up and running. Heerlijke speel style :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3.15 staat voor de deur dus tijd om dit topic weer eens te reviven!

CoC builds lijken wel flink op hun sodemieter te krijgen zeg. Ben ook benieuwd hoe erg merkbaar de nerfs zullen zijn tijdens levellen enzo. Worden de Vaal Oversoul boss en Dominus in respectievelijk act 2 en 3 weer oppassen geblazen of valt t mee?

Het lijkt erop dat trappers het minst geraakt worden dus wellicht dat eens proberen. De nieuwe blade trap lijkt wel potentie te hebben. Iemand anders al build ideeën voor komende league?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

JohnnyV76 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:26:
Iemand anders al build ideeën voor komende league?
Shock Nova heeft een mooie buff gekregen (Shock Nova's ring no longer deals 50% less damage.) Ga er misschien een miner of trapper mee maken. Voor league start niet te ingewikkeld; non-crit, EE en shock scalen. Het idee is goede damage door overlappende nova's + shock. Bonus: ailment thresholds zijn verlaagd.

Lastig in te schatten zonder patch notes. Misschien dat ze de base dmg van Shock Nova nog nerven ter compensatie. We gaan het zien :)

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poeh hee, ze menen het wel als ze zeggen dat ze PoE weer langzamer en moeilijker willen maken.
Monsters gebuffed, Player defenses nerfed. Support skill gems niet alleen generfed qua damage maar ook nog een grotere mana multiplier. Er zullen vast wel weer een paar skills/builds boven komen drijven die de nieuwe meta gaan worden maar het lijkt er wel op dat veel van de bestaande metas niet meer zo goed zijn.

Wie weet was dit wat het spel nodig had. Weer beetje terug naar vroegah waar je nog bang was voor de act bosses. Hoop echt dat er betere loot dropt (beter, niet mèèr) maar GGG kennende zal dat wel tegenvallen. Heb aan de ene kant veel zin om weer te spelen maar aan de andere kant wel bang voor deze ingrijpende veranderingen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 16:44
Het toont maar weer eens aan hoe verschillend de developer en de player base (als je reddit als representatie daarvan mag gebruiken iig) denken over het spel.

Sommige problemen die ze aanhalen kan ik mij wel in vinden, als je een boss one shot dan doe je gewoon veels te veel damage dus die top end mag je best wat reduceren, toch haal je op die manier wel een van de doelen van de spelers weg (perfecte gear achterna gaan).
Ook snap ik dat de flask piano playstyle gewoon ronduit kut is, ik gebruik sinds een paar leagues altijd een flask macro want ik kan het niet meer op brengen om elke 4-5 seconde de 1-5 toetsen op mn keyboard te rammen. Maar om dat nu te counteren met 'reactive' gameplay gaat dan weer een beetje ver in mijn optiek. Zo verwijderen de mogelijkheid om eenvoudig immune te zijn voor curses, bleeds en andere elemental ailments. Het probleem is natuurlijk dat er zo weinig counter play is voor zulke mechanics (behalve bijvoorbeeld curse maps gewoon direct te rerollen) dus zal je toch op een of andere manier veel meer moeite moeten steken om weer immune te worden voor deze debuffs want het voelt gewoon niet goed om dat niet te hebben.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over crafting nerfs, support gem changes die thematische gems (hypothermia) veranderen in saaie more multipliers, support gems die zo'n beetje allemaal veel meer mana cost gaan toevoegen (hoe gaat dat werken met een tabula op low level?), nog steeds absoluut onzinnige supports die helemaal niet interessant zijn (chance to flee, accuracy etc). Waar zijn de chase uniques? Waar zijn de echte meaningful buffs voor underplayed skills..

Dat gezegd hebbende, het zal allemaal wel weer goed komen vrijdag. Ik ben benieuwd en heb best wel wat zin om weer te spelen, vooral omdat ik de vorige league toch al vrij snel klaar met rondjes rennen was.

Builds waar ik naar uit kijk is iets gebaseerd op shields (shield crush, spectral shield throw) of iets van traps (ice trap of misschien wel traps met die nieuwe frozen orb skill ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Een heuse dubbel post maar goed, er is niet zoveel activiteit hier en ik wil toch even mijn ei kwijt..

Ik denk dat deze league en patch behoorlijk hard gefaald heeft, helaas. Ik heb op launch avond weinig problemen ondervonden. Ik vond Act 1 niet bepaald veel moeilijker dan voorheen. Het was best leuk zo, ook wat ze gedaan hebben met Brutus was wel geinig. Je moet iets wat beter opletten dan voorheen, that's it.

Het probleem zit hem dan ook vooral in de league mechanic en de andere veranderingen. Beginnende met de league zelf, het enige wat eigenlijk dropt zijn gigantisch veel verschillende league currencies (in essentie gewoon splinters) die je kan stashen en dan gebruiken voor de verschillende league vendors. Het voelt niet zo heel erg rewarding aan en het plaatsen van 4-6 bombs elke map zorgt ervoor dat je snel uitgekeken bent. Het enige wat je doet is telkens 10-15 stacks van haast zinloze currencies extra oppakt. Na zoveel geklaag dat men teveel moet klikken kiest GGG dus voor de double down strategie en dat is in mijn optiek een groot probleem. Daarnaast zijn er remnants die mobs immune maken voor bepaalde damage types, voegt ook vrij weinig toe behalve dat je soms de encounter per ongeluk bricked.

Wat betreft de andere veranderingen, voornamelijk de flasks zijn problematisch (met een haast zinloze 1 seconde immunity enkel en alleen als ze een ailment verwijderen) dit gaan ze deze week dus ook al weer veranderen, nu word het 4 seconden. Een spel als PoE leent zich in mijn ogen nou niet echt voor reactive potion gebruik dus nu spamt iedereen alsnog 12345 maar de helft van de tijd heb je niet genoeg flask charges en de buffs zijn gewoon minder bruikbaar.

Achja, inmiddels ben ik oud genoeg dat het voor mij maar een spelletje is. Als het geen plezier oplevert speel ik niet. Misschien dat de volgende league beter is maar voor nu ben ik er na een paar uur al wel klaar mee. En ik ben nog niet eens klaar met Act 5, een nieuw record voor mijn kortste speeltijd in een league ooit. Ik hoor van veel mensen dat het niet veel beter is in maps dus ik mis niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Mooie samenvatting van waar ik eigenlijk voor vreesde en wat ik ook een beetje proef uit een paar YouTube videos.

Ik ben de afgelopen maand erg druk geweest met een verhuizing (eigenlijk nog steeds) en heb daarnaast Cyberpunk aangeschaft waar ik me prima mee vermaak. Ik heb 3.15 dus nog totaal niet gespeeld.

Ik speelde voorheen altijd casual SSF en kwam meestal wel tot T16 maps met een paar keer Sirus en misschien een paar keer Shaper en/of Elder. Daar kon ik me altijd wel prima mee vermaken, maar de enkele keren dat ik echt overpowered was en álle content toegankelijk was met een casual speelstijl (bijv. tijdens harvest) vond ik toch echt het leukst. Ik snap dat voor diegenen die trade league spelen, er meer tijd in stoppen en/of simpelweg beter zijn in het spel de uitdaging dan snel zoek is.

Nu ben ik alleen bang dat mede door de diverse nerfs het me amper zal lukken om end-game content te gaan doen met een beperkte tijdsinvestering. Als de league mechanics dan ook tegenvallen dan sla ik dit keer wel een ronde over of probeer het over een paar weken een keer als ik me verveel.

Ik ben wel erg benieuwd naar de richting waarin PoE zich zal bewegen. Wat mij betreft is het prima als het spel een klein beetje langzamer wordt, maar het hoeft w.m.b. niet moeilijker of minder 'rewarding' te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het langzamer maken is op zich prima maar wat ik totaal niet snap is dat je daar bovenop nog die enorme mana multipliers er even bij gooit. Nu lijken ze daar grotendeels van terug te gaan komen dus wie weet wordt het straks weer wat beter allemaal. Ben ook maar ice trap gaan spelen in de hoop nog een beetje mee te kunnen en op zich werkt t prima maar ik ben eigenlijk alleen maar mana pots aan t spammen. Dat maakt het spelen best wel weer irritant. Ook de loot nerf gaat een beetje tegen de haren in. Veel minder damage doen, lagere survivability overall, veel hogere mana cost EN minder loot.

Ben wel erg benieuwd welke richting dit op gaat. Houden ze vast aan deze beweging of geven ze toch toe aan alle klachten. Heb ergens ook wel t idee dat ze nu maar gewoon de pleister eraf trekken en alles zo erg mogelijk maken zodat ze volgende league weer wat kunnen buffen en idereen weer happy is. Vermaak me op zich wel goed met de nieuwe league al merk ik wel dat ik iets minder drive heb om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumblebumb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Vind het een verademing persoonlijk i.p.v. het vliegen door maps. M'n eerste keer HC SSF gaan spelen, vind het tempo precies goed eigenlijk.

Ook eerste keer een league op een fatsoenlijke pc, lekker om eindelijk eens gewoon consistent 144 fps te draaien op qhd. Client lijkt vrij stabiel heb ik het idee, nog geen crashes gehad tot dusverre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59
We zijn nu bijna een weekje verder en moet zeggen dat ik me heerlijk vermaak. League content is wat 'dull', maar moet zeggen dat ik het nog niet met een juiced atlas heb geprobeerd. Ben nu zelf in t7-8 mapjes, en nog steeds veel aan het progressen, bevalt me prima.

Over het wel of niet goede gedrag van GGG omtrent de game;
Alkaizer: https://www.reddit.com/r/...not_enjoying_progression/
RaizQT: https://www.reddit.com/r/...g_doesnt_want_you_around/

En ik sta 100% achter hun mening. PoE is natuurlijk groot geworden in het beginnende zoomzoombuilds tijdperk, daar klampen mensen aan vast. Ja, het is anders. Ja, het is wennen. Kun dat je dat niet? Shape up or ship out, om het zo maar effe te zeggen. Ga lekker een andere game spelen als je zoveel te klagen hebt.
:P
Invasion (2014) league: YouTube: Path of Exile: My First Impressions of Invasion League (Sacrifice of...
Ik bedoel.. O+

Ze willen echt gewoon terug naar de standaard voor PoE2 lijkt het, want als je daar al begint met dikke OP zoomzoom builds wordt het er echt niet leuker op. Voor sommigen is dat de way to play, maar in de ogen van GGG duidelijk niet.

Hoe gaat het andere doorgewinterde poe spelers af deze league? Isolocis, Vogel? De echte progressers in een league dus.. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
enira schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:12:
Hoe gaat het andere doorgewinterde poe spelers af deze league? Isolocis, Vogel? De echte progressers in een league dus.. :P
Ja ik haal altijd wel veel plezier uit het zoomen dus die flask nerf is best vervelend. Damage nerf is wat mij betreft prima, awakener 8 nu deathless neer op week 1 gear dus dat zit wel goed. Merk wel dat ik minder zin heb om te grinden vanwege die flask nerfs in combinatie met een mechanic die iets minder rewarding is dan bijv ultimatum of ritual (het mooie weer helpt ook niet mee ^^).

Overall denk ik dat de nerfs wel impact gaan hebben op build-diversiteit, ik kies nu bijv eerder voor een safe optie bij de leaguestart (saboteur deze keer) en omdat je nu meer gear nodig hebt om de damage terug te winnen zie ik het nog wel gebeuren dat ik klaar ben met de league voor ik een funky 2e char heb gemaakt. Wat denken jullie?

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
enira schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:12:
We zijn nu bijna een weekje verder en moet zeggen dat ik me heerlijk vermaak. League content is wat 'dull', maar moet zeggen dat ik het nog niet met een juiced atlas heb geprobeerd. Ben nu zelf in t7-8 mapjes, en nog steeds veel aan het progressen, bevalt me prima.

Over het wel of niet goede gedrag van GGG omtrent de game;
Alkaizer: https://www.reddit.com/r/...not_enjoying_progression/
RaizQT: https://www.reddit.com/r/...g_doesnt_want_you_around/

En ik sta 100% achter hun mening. PoE is natuurlijk groot geworden in het beginnende zoomzoombuilds tijdperk, daar klampen mensen aan vast. Ja, het is anders. Ja, het is wennen. Kun dat je dat niet? Shape up or ship out, om het zo maar effe te zeggen. Ga lekker een andere game spelen als je zoveel te klagen hebt.
:P
Invasion (2014) league: YouTube: Path of Exile: My First Impressions of Invasion League (Sacrifice of...
Ik bedoel.. O+

Ze willen echt gewoon terug naar de standaard voor PoE2 lijkt het, want als je daar al begint met dikke OP zoomzoom builds wordt het er echt niet leuker op. Voor sommigen is dat de way to play, maar in de ogen van GGG duidelijk niet.

Persoonlijk heb ik geen problemen met het feit dat ze het spel langzamer willen maken, ik hoef niet perse altijd maar te 'zoomzoomen'. Zo langzaam als in die video van 2014 zal t toch (hopelijk) niet meer worden.
Mijn 'issue' is eerder dat ze gaan voor meer build diversity en eigenlijk het tegenovergestelde bereiken.
Ze willen de flask piano playstyle fixen en dat bestaat eigenlijk nog steeds.
Ze voegen een league mechanic toe waar je maar weinig tot geen loot van krijgt, behalve meer splinters met zoveel extra clicks waar iedereen al gek van aan 't worden is sinds breach league.
De league mechanic die er dan nog interessant uit ziet, logbooks waar je dus bosses tegenkomt, dropt bijna nooit. En als je dan een boss vind dropt die eigenlijk niks..
Etc. Etc.

Het lijkt gewoon alsof je elke league weer weken moet wachten tot GGG eindelijk realiseert dat ze een hoop dingen moeten veranderen om de doelen te bereiken die ze communiceren in hun league announcement. En een hoop van die dingen kan je na het kijken van de trailer eigenlijk al kan voorspellen. Daar ben ik persoonlijk wel een beetje moe van aan t worden.

Voorheen kon ik heel goed genieten van de campaign en het levelen, wat dat betreft kijk ik wel heel erg uit naar de nieuwe campaign want ik denk dat ik wel een beetje tegen de limiet aan kom qua alles weer opnieuw doen, en dat gevoel is voor mij sterker omdat de league mechanic zelf voor mij een beetje teleurstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
De exalts willen maar niet droppen deze league. Level 93 en nog steeds geen exalt gezien. Kan me van vorige leagues herinneren dat exalts toch wel wat frequenter droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 17:53
Mezkeijou schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:17:
De exalts willen maar niet droppen deze league. Level 93 en nog steeds geen exalt gezien. Kan me van vorige leagues herinneren dat exalts toch wel wat frequenter droppen.
Het is inderdaad zo willekeurig. Daar waar ik afgelopen leagues er nauwelijks een heb gezien, dropte er afgelopen weekend eentje bij mij en had ik gisteren casual eentje "gehaggled"...

Zelf steek ik er niet heel veel tijd in (pas 3 weken onderweg, net bij white maps), dus ik prijsde mijzelf al gelukkig..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mezkeijou schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:17:
Dat was standaard voor mij in een nieuwe league :)
Met mijn eerste char deze league had ik op lvl72 al 2 exalts gevonden. Mijn 2e char en nu mijn main had minder geluk. Pure drops lijken idd minder dan vorige leagues. Beste manier om aan exalts te komen lijkt t haggelen met Tujen. Ik kon vorige week 5 exalts kopen voor 1600 van die greater black scythe markers. Moest er wat kopen (500 voor 100c) en niet te gierig onderhandeld met hem dus in een keer lekker wat currency erbij. Daarvoor al iets van 3 exalts los kunnen aftroggelen bij hem.

Verder is Heist ook eigenlijk wel een goede manier om aan currency te komen. Alternate quality gems bijvoorbeeld kunnen flink wat waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Hype voor de volgende league is er! Meer mensen de aankondiging gezien?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaja... enorm veel QoL verbeteringen. Hebben ze echt goed gedaan. Weet niet of ik blij ben met de snellere atlas completion. Voor mij was dat een doel an sich. Elke nieuwe map weer een beetje meer kans op hogere tier maps en betere loot dus voor mij een leuke manier van grinden met gevoel van progressie. Nu heb je sneller je atlas "af" en dan begint bij mij vaak het "waar doe ik het verder nog voor" gevoel. Ach wellicht kan ik me dan ook meer bezig houden met andere content.

Heb alleen nog geen idee wat voor build ik moet gaan doen. Ailment builds lijken wel een stuk sterker geworden. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar de buff voor Vortex:

Vortex now deals 42 to 63 Cold Damage at gem level 1 (previously 38 to 57), up to 833 to 1250 at gem level 20 (previously 524 to 787). It now deals 116.2 Base Cold Damage per second at gem level 1 (previously 106.5), up to 2315.1 at gem level 20 (previously 1456.9). It now has a Critical Strike Chance of 6% (previously 6.5%), and 180% Effectiveness of Added Damage at all gem levels (previously 100%).

EO en EE worden wel generfed maar nog steeds is dit een enorme buff in raw damage. Denk haast wel dat cold en/of fire DoT builds sterk zullen zijn deze league.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Eindelijk een lading buffs met een op 't eerste oog gave risk/reward league mechanic. Extra items kunnen corrupten zonder ze totaal te bricken (want je krijgt een paar herkansingen) lijkt me wel een leuke toevoeging voor SSF, ik heb daar meestal toch al snel meer spullen in mn stash voor volgende characters.

Wat ook een leuke toevoeging is is dat je straks corrupted items weer wat meer kan craften, tainted chromes/jewelers/fusings zullen dat een stuk goedkoper maken dan de bench crafts + vaal orbs.

Stacked currency drops, super gave uniques (4 annoints op je neck, extra link voor je chest, shield sockets die meetellen voor je main hand link, mageblood (!)), skill tree masteries! Dat gaat wel een hoop nieuwe builds opleveren denk ik.

Geloof dat de changes aan de atlas het wat eenvoudiger gaan maken, 118 maps zijn er nog steeds een hoop dus zoveel verlies je er niet (157 in totaal nu?). Wat wel makkelijker is, is dat je niet zoveel hoeft te klooien met de watchstones om alle conquerors te spawnen. Ook ben je vrijer in de keuze van welke maps je doet icm je atlas passives. Het is een beetje een bandaid fix denk ik want volgende league gaat er een nieuwe end game komen.

Kortom ik kijk er weer naar uit, maar nog geen idee wat ik ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
stickfiguur schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:57:

Kortom ik kijk er weer naar uit, maar nog geen idee wat ik ga spelen.
Dit vooral. Normaal pluk ik wel een build van de forums af die zich bewezen heeft. In 3.15 ging dat al lastig omdat er veel op de schop ging, nu is het compleet onmogelijk. Waarschijnlijk iets van cycloner, dat is altijd wel redelijk safe.
JohnnyV76 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:50:
Jaja... enorm veel QoL verbeteringen. Hebben ze echt goed gedaan. Weet niet of ik blij ben met de snellere atlas completion. Voor mij was dat een doel an sich. Elke nieuwe map weer een beetje meer kans op hogere tier maps en betere loot dus voor mij een leuke manier van grinden met gevoel van progressie. Nu heb je sneller je atlas "af" en dan begint bij mij vaak het "waar doe ik het verder nog voor" gevoel. Ach wellicht kan ik me dan ook meer bezig houden met andere content.
Kwestie van hoeveel je speelt denk ik. :P Ik merkte voornamelijk dat ik de laatste paar leagues het na 2 weken al serieus beu was. Zojuist even gekeken, ik had 13 challenges in Expedition. Volgens mij heb ik rode maps niet eens gezien daar.
Voor de 1 is het een grind waar men tegenop kijkt, en voor de ander een doel zoals je dat zelf vindt. Ik heb zelf juist het idee dat ik pas iets kan nadat ik klaar ben met de atlas completen, dus ik vind het lang niet zo erg.

Denk inderdaad dat er in 3.17 nog wel het e.e.a. gereworked gaat worden ivm nieuwe endgame, en meestal betekent dat ook nieuwe atlas mechanics. Ik verwacht dat ze nog een hoop gaan snijden om de grind nog iets efficienter en korter te maken.

1 ding wat ik niet heb gehoord in de Q&A, of ergens terug zie komen, het balancen van de mobs in de acts. Act 1 was de vorige league al aangepakt natuurlijk, maar ik veronderstel dat ze voor 3.16 hier verder niets mee doen wat betreft latere acts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:37
enira schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:30:

1 ding wat ik niet heb gehoord in de Q&A, of ergens terug zie komen, het balancen van de mobs in de acts. Act 1 was de vorige league al aangepakt natuurlijk, maar ik veronderstel dat ze voor 3.16 hier verder niets mee doen wat betreft latere acts?
Jawel hoor, staat in patch notes.

Some Monsters in Act 2 have had their visual effects updated, and the existing animations of many Monsters have been improved. We’ll be reviewing the balance of Monsters in Act 2 in a future patch.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3186390 Bij Minor New Content and Features

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enira schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:30:

Normaal pluk ik wel een build van de forums af die zich bewezen heeft. In 3.15 ging dat al lastig omdat er veel op de schop ging, nu is het compleet onmogelijk. Waarschijnlijk iets van cycloner, dat is altijd wel redelijk safe.
Ik vind het ook nog steeds erg lastig. Ken het spel redelijk goed na al die jaren maar om een build te verzinnen... dat lukt me niet... ook geen tijd voor overigens. Daarom gebruik ik meestal ook een guide. Heb wel een grappige/interessante gevonden maar daar is niet echt een guide voor, alleen een video op youtube en een POB linkje. Tenzij ik nog een leuke, sterke build kan vinden voor vrijdag ga ik daar maar mee proberen te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 19:35
https://poeplanner.com/ heeft de json change ook al doorgevoerd voor diegenen die alvast wat willen bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
JohnnyV76 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Ik vind het ook nog steeds erg lastig. Ken het spel redelijk goed na al die jaren maar om een build te verzinnen... dat lukt me niet... ook geen tijd voor overigens. Daarom gebruik ik meestal ook een guide. Heb wel een grappige/interessante gevonden maar daar is niet echt een guide voor, alleen een video op youtube en een POB linkje. Tenzij ik nog een leuke, sterke build kan vinden voor vrijdag ga ik daar maar mee proberen te klooien.
Ja dat heb ik hier ook. ik ben altijd wat terughoudend op alle nieuwe skills die worden geintroduceerd. Ben nu heel voorzichtig begonnen met Exanguinate (of zo! :) ) op standard. gewoon om eens te kijken wat het is.

Voor deze komende league denk ik dat ik -ondanks de enorme hamer die er overheen is gegaan- toch maar weer voor carrion golems ga, ik vind die dingen zo ontzettend gaaf. Als dat niet blijkt te werken, dan kan ik altijd nog terug naar stone golems..

Zijn cold conversion carrion golems nog steeds the way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Ik zit te denken aan die nieuwe poisonous concoction skill op een pathfinder. Lijkt me wel gaaf en poison is meestal wel sterk. Een van de redenen is die nieuwe mastery "Poisons you inflict on non-Poisoned Enemies deal 300% increased Damage". Omdat deze skill ook kan shotgunnen kan je dus telkens 3-5 extra sterke poisons op doen. Samen met de Master Toxicist ascendancy node die 20% kans op 100% more poison geeft en poison prolif lijkt me dat het best wel lekker zou kunnen gaan qua damage en clearspeed. Ook heb je 30% increased AOE met chaos skills van Nature's Reprisal, dat zal het shotgunnen nog sterker maken.

[Edit] Ik zie net op reddit de volgende post: Hot info on poisonous concoction waar de lvl 20 gem stats gerevealed zijn:
Lvl 1 gem:
26 to 39 Added Chaos Damage
3% of Flask's Recovery amount

Lvl 20 gem:
622 to 933 Added Chaos Damage
9% of Flask's Recovery amount

Wat op dit moment een 'perfecte' life flask voor deze build is (28% quality saturated divine life flask) zou dan dus 470 flat chaos damage geven. Dat is veel beter dan wat het zou zijn als het bij 3% bleef en dus is er een goede kans dat deze skill best een prima league starter zou kunnen zijn.

Mocht het toch niet zo goed werken met deze skill kan je ook nog wel redelijk eenvoudig wisselen naar iets anders zoals poison blade vortex of een van de chaos/poison attack skills zoals pestilent/viper strike of cobra lash (of misschien zelfs wel naar poison scourge arrow?).
ZTeeVeR schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:49:
[...]

Ja dat heb ik hier ook. ik ben altijd wat terughoudend op alle nieuwe skills die worden geintroduceerd. Ben nu heel voorzichtig begonnen met Exanguinate (of zo! :) ) op standard. gewoon om eens te kijken wat het is.

Voor deze komende league denk ik dat ik -ondanks de enorme hamer die er overheen is gegaan- toch maar weer voor carrion golems ga, ik vind die dingen zo ontzettend gaaf. Als dat niet blijkt te werken, dan kan ik altijd nog terug naar stone golems..

Zijn cold conversion carrion golems nog steeds the way to go?
Van carrion golems weet ik niet zoveel, maar ik heb het goed naar mn zin gehad in de league waar exsanguinate uit kwam. Dat was echt een lekkere skill om mee te mappen dankzij de built-in chains. Ik geloof dat de 'beste' manier nu is om dat als trapper te spelen maar self cast zou ook best prima moeten gaan. Cleared erg fijn met die "corrupted blood" buff die er is.

[ Voor 15% gewijzigd door stickfiguur op 19-10-2021 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stickfiguur schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:20:
Ik zit te denken aan die nieuwe poisonous concoction skill op een pathfinder. Lijkt me wel gaaf en poison is meestal wel sterk. Een van de redenen is die nieuwe mastery "Poisons you inflict on non-Poisoned Enemies deal 300% increased Damage". Omdat deze skill ook kan shotgunnen kan je dus telkens 3-5 extra sterke poisons op doen.
Maar die 300% is dan toch alleen voor de initial hit? Zodra je 1 poison op je target hebt is ie niet meer "non-poisoned" en het sterke van poison is juist het stacken er van. Of is het zo dat die 3-5 hits allemaal de 300% krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
JohnnyV76 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:52:
[...]

Maar die 300% is dan toch alleen voor de initial hit? Zodra je 1 poison op je target hebt is ie niet meer "non-poisoned" en het sterke van poison is juist het stacken er van. Of is het zo dat die 3-5 hits allemaal de 300% krijgen?
Dat klopt, alleen voor de hit waar een mob nog geen poison stacks heeft geld die 300%. Ik weet echter niet hoe dat precies werkt met meerdere hits tegelijk. Het kan inderdaad zo zijn dat maar 1 van die hits telt voor de 300%, maar als ze allemaal tegelijk hitten wellicht dat ze dan allemaal gebruik maken van die 300%? Ik hoop op het laatste maar je zal wel gelijk hebben dat die vlieger niet op gaat.

In ieder geval is het wel relatief makkelijk poison te stacken als je met elke attack 3-5 keer kan hitten. De attack speed zit ook wel goed, base unarmed is 1.2 en deze skill heeft 115% attack speed van base dus 1.38 aps, das al een stukje sneller dan explosive concoction. Dat is best handig voor t snel stacken van poison dus ik vermoed dat het desondanks best goed gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik vermoed dat die 300% zeer goed is voor levelen en je op yellow/red maps gewoon respecced naar duration, damage of zelfs 3% life recovery, afhankelijk van hoeveel poison masteries je de build hebt. (2 heb je er sowieso wel als je als pathfinder speelt maar 3 is voor de hand liggend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:19:
Ik vermoed dat die 300% zeer goed is voor levelen en je op yellow/red maps gewoon respecced naar duration, damage of zelfs 3% life recovery, afhankelijk van hoeveel poison masteries je de build hebt. (2 heb je er sowieso wel als je als pathfinder speelt maar 3 is voor de hand liggend)
Zou niet weten waarom je dat zou doen, denk dat die damage boost alleen maar waardevoller is hoe beter je gear, ook op bosses. Helpt denk veel voor de start van een boss fight en er zijn genoeg bosses waar de stacks toch wel droppen door phases enzo. Als je kijkt naar de opties dan zijn er maar een paar echt goed:
  • Poisons you inflict on non-Poisoned Enemies deal 300% increased Damage
    - lijkt me duidelijk, meer damage is beter
  • Poisons you inflict deal Damage 20% faster
    - Hoe sneller je damage doet hoe beter dus dit is volgens mij een van de betere stats
  • +12% to Damage over Time Multiplier for Poison you inflict on Bleeding Enemies
    - Hoe vaak komt het voor dat je bleed en poison tegelijk hebt? Weet niet of er een makkelijke manier is om dit 100% te proccen? Lijkt op eerste gezicht dus niet echt 100% mandatory
  • 20% increased Poison Duration
    - Volgens mij is er best veel duration op de tree dus niet echt cruciaal om te pakken maar wel handig natuurlijk voor de veilige dot playstyle (dot and run)
  • Recover 3% of Life on Killing a Poisoned Enemy
    - Kan handig zijn voor sustain maar lijkt me niet 100% nodig in end game, zeker als pathfinder zal je toch wel genoeg sustain hebben voor je life flask
  • Plague Bearer has 20% increased Maximum Plague Value
    - Lijkt me best een prima mastery als je Plague Bearer veel gebruikt. Maar als je aardig wat poison dmg doet dan heb je die plague value toch in een paar attacks max dus lijkt me ook niet perse cruciaal
Op papier lijkt het mij dat ik zou gaan voor, waarschijnlijk in deze volgorde:
  1. Poisons you inflict on non-Poisoned Enemies deal 300% increased Damage,
  2. Poisons you inflict deal Damage 20% faster
  3. 20% increased Poison Duration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Heel klein schopje omhoog. :P

Ik speel zelf nog steeds de league, moet zeggen dat ik in het begin de scourge mechanic niet echt tof vond, maar nu ik wat meer tanky ben kan ik het best goed handlen. Gemiddeld 140-180 stacks in een average map, niks bijzonders, maar wel leuk gedaan.

Speel TR champ, ja ik weet het, het is bedoelt als leaguestarter, maar ik blijf deze gewoon spelen tot wanneer ik er klaar mee ben. Of wanneer ik een mageblood/hh vind, en dan zou ik echt nog wel een power siphon/barrage char willen proberen.
Denk dat er nu zo'n 40ex in mijn gear zit, opzich nog niks bijzonders, maar ik denk de komende week wel flinke slagen te kunnen maken. Upgrade paths; Empower lvl 4, nieuwe gloves met dubbele damage over time stat, een fatsoenlijke quiver, en misschien een keer nieuwe boots.

Voor degenen die ook nog steeds spelen, inmiddels aan een 2e of zelfs 3e build begonnen? Hoe vinden jullie de leaguemechanic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 16:25
enira schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:26:
Heel klein schopje omhoog. :P

Ik speel zelf nog steeds de league, moet zeggen dat ik in het begin de scourge mechanic niet echt tof vond, maar nu ik wat meer tanky ben kan ik het best goed handlen. Gemiddeld 140-180 stacks in een average map, niks bijzonders, maar wel leuk gedaan.

Speel TR champ, ja ik weet het, het is bedoelt als leaguestarter, maar ik blijf deze gewoon spelen tot wanneer ik er klaar mee ben. Of wanneer ik een mageblood/hh vind, en dan zou ik echt nog wel een power siphon/barrage char willen proberen.
Denk dat er nu zo'n 40ex in mijn gear zit, opzich nog niks bijzonders, maar ik denk de komende week wel flinke slagen te kunnen maken. Upgrade paths; Empower lvl 4, nieuwe gloves met dubbele damage over time stat, een fatsoenlijke quiver, en misschien een keer nieuwe boots.

Voor degenen die ook nog steeds spelen, inmiddels aan een 2e of zelfs 3e build begonnen? Hoe vinden jullie de leaguemechanic?
Ik speel nog steeds, afgelopen zondagmiddag een 2e char begonnen omdat het geluk niet geheel aan mijn zijde lijkt te zijn, qua gear en currency drops een vrij droge league voor mij. Initiele buildkeuze viel ook wat tegen, na 2 respecs (nu een Frostblades Slayer) nog steeds niet tevreden. Goede clear, meh defensives en ST damage.

Nu begonnen met een Lightning Trapper omdat ik dat nog nooit heb gespeeld en eens een wat meer ranged approach wil proberen. Tot op heden is levelen nog weinig zo smooth gegaan.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook nog wel lekker aan het PoE-en. Lightning Strike raider build. Clear is ook erg nice maar ST is ook wat aan de krappe kant. Heb nog wel enorm veel gear te verbeteren maar mijn eisen zijn groter dan mijn portemonnee. Heb er nu maar een paar Exalts in zitten dus er zit veel meer in met betere gear.

League mechanic vind ik wel een stuk minder dan expedition. Heb nu een paar keer een lager tier map met scourge tier 10 gedaan en dan dropt er wel enorm veel loot. Doe die nu vooral even voor de challenge (10x tier 10 map doen) en wellicht daarna wat hogere tier maps met wat lagere scourge tier voor de betere drops. Moet eerlijk zeggen dat ik de rare scourged items die droppen eigenlijk niet of nauwelijks bekijk.

Wilde eigenlijk ook meer gaan heisten deze league omdat daar best currency uit te halen is en ik vind het ook nog best wel leuk om te doen in tegenstelling tot de gemiddelde mening op reddit :)
Kom gewoon tijd te kort om t allemaal te doen haha. Speel tussendoor ook nog veel Warzone met vaste maatjes en dan werk en gezin enzo... eens kijken of ik nog vakantiedagen over heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:48
enira schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:26:
Ik ben gestart met poison TS raider. Dat duurde even om op stoom te komen, maar toen dat lekker liep heb ik mijn atlas er grotendeels mee ontsloten. Ongeveer twee weken geleden ben ik gewisseld naar nog een raider, maar dan int stacking Doryani's Prototype flicker strike (u leest het goed). Dat is nu denk ik mijn leukste build ooit sinds ik in 2015 begonnen ben met spelen. Op dit moment ben ik eens aan het kijken hoe diep ik kan delven, omdat memes.

De scourge mechanic en flicker strike is echt hilarisch. Met flicker strike weet ik al bijna niet waar ik blijf, en met heen-en-weer shiften in scourge wordt dat alleen maar erger. :') Ook leuk is dat er scourge corrupts zijn met -lightning resistance, die voor mijn build juist een bonus zijn. Mooie synergie dus.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:26

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vroeg me af of support skills direct aangrenzend gelinkt moeten zijn om een skill te supporten of hoeft dat niet per sé? Je zou denken als je een 6 link hebt (ze zijn allemaal gelinkt in serie) dat het niet uitmaakt waar je hem plaats in een armor/weapon. Is dat zo? Of moet het echt aangrenzend zijn.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

JoeZuCK schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:05:
Ik vroeg me af of support skills direct aangrenzend gelinkt moeten zijn om een skill te supporten of hoeft dat niet per sé? Je zou denken als je een 6 link hebt (ze zijn allemaal gelinkt in serie) dat het niet uitmaakt waar je hem plaats in een armor/weapon. Is dat zo? Of moet het echt aangrenzend zijn.
Yep dat is correct, met een six link maakt de volgorde niet uit.
Edit: De volgorde maakt nooit uit voor support, het maakt soms uit als je speelt met COC

[ Voor 8% gewijzigd door Gorion3 op 21-11-2021 12:58 ]

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Skelly mages gaan hard, echt t12-14 maps op een budget van ongeveer 4/5ex.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Gisteren 36/40 challenges gehaald, heeft me wel wat currency gekost die had ik had kunnen besparen als ik de specifieke scourge krangles zou gaan hunten (transform items II), maar dat is behoorlijk RNG heavy.

Ik ga nog wel een beetje door met de league denk ik, toch kijken hoever ik met deze build kan pushen. Dus nog een empower 4, denk dat dat de beste upgrade is voor nu.
Vooralsnog loop ik stuk op;
Blight ravaged maps, ik word overrun op 1:30 resterend op de timer door unique bosses
Simulacrum; wave 24, en dan kom je kosis tegen die je in 1 klap doodramt
Flawless breachstone; mobs gaan te traag dood ten opziche van de timer/ring die vergroot

Hoop te verbeteren nog, maar de vraag is voor hoelang het leuk blijft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

enira schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:25:
Gisteren 36/40 challenges gehaald, heeft me wel wat currency gekost die had ik had kunnen besparen als ik de specifieke scourge krangles zou gaan hunten (transform items II), maar dat is behoorlijk RNG heavy.

Ik ga nog wel een beetje door met de league denk ik, toch kijken hoever ik met deze build kan pushen. Dus nog een empower 4, denk dat dat de beste upgrade is voor nu.
Vooralsnog loop ik stuk op;
Blight ravaged maps, ik word overrun op 1:30 resterend op de timer door unique bosses
Simulacrum; wave 24, en dan kom je kosis tegen die je in 1 klap doodramt
Flawless breachstone; mobs gaan te traag dood ten opziche van de timer/ring die vergroot

Hoop te verbeteren nog, maar de vraag is voor hoelang het leuk blijft. :P
Welke build speel je?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Toxic Rain Champion, ondanks dat het voor velen een leaguestarter is. Zie link in signature.

Ik weiger een 2e character te levelen om een andere build te spelen. Rerollen van ascendancy zou nog kunnen om zo een andere build te proberen en dan gewoon nieuwe gear aanschaffen. Maar dat vind ik erg veel gedoe haha.

Dus helemaal optimaal zal mijn character niet worden, maar vooralsnog heb ik daar vrede mee. Genoeg andere dingen te doen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door enira op 23-11-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Je moet spelen wat je leuk vind, dat doe ik ook altijd.
Ik heb eerste een pathfinder concotion build gemaakt, vond ik matig. Nu skelly mages wat ik erg leuk vind en ook zin heb om hoger te pushen.
Wil opzich nog een magefind hebben voor tower maps, maarja dat komt wellicht nog wel.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Ben nu maar Mathil/Kripp's absolution build aan t spelen. Ben benieuwd, dusver lijkt het wel goed te zitten qua DPS tijdens het levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaan er nog mensen vanavond de endless Heist event doen? Volgens mij zijn er hier en daar wat mensen die een bloedhekel hebben aan heist dus die zullen wel niet mee doen maar ik ga wel weer mee doen tot lvl80 oid.

In de endless Delve event heb ik zowaar nog een portal effect weten te winnen dus wie weet heb ik nu weer geluk. Ga wel weer SSF doen denk ik. Tijdens de normale leagues voel ik daar niet zo veel voor maar voor zo'n event vind ik het wel iets hebben. Je leert de loot een stuk meer waarderen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

JohnnyV76 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:17:
Gaan er nog mensen vanavond de endless Heist event doen? Volgens mij zijn er hier en daar wat mensen die een bloedhekel hebben aan heist dus die zullen wel niet mee doen maar ik ga wel weer mee doen tot lvl80 oid.

In de endless Delve event heb ik zowaar nog een portal effect weten te winnen dus wie weet heb ik nu weer geluk. Ga wel weer SSF doen denk ik. Tijdens de normale leagues voel ik daar niet zo veel voor maar voor zo'n event vind ik het wel iets hebben. Je leert de loot een stuk meer waarderen zo!
Endless delve ben ik tot +-85 gekomen, heist wel begonnen en zie 't wel.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen balance manifesto dus alvast dit topic naar voren gehaald :)
Ik kijk erg uit naar de nieuwe league. Ook omdat het andere spel wat ik speel (CoD Warzone (Pacific)) niet meer zo leuk is na de Vanguard update.

Om de tijd te overbruggen heb ik Last Epoch gekocht. De invloeden van PoE daar zijn heel duidelijk te zien. Spel is best ok voor een early access / beta maar voor mij zal het geen PoE killer worden denk ik.

Nu maar hopen dat de build die ik wil spelen niet generfed gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
De vraag is dan .. welke build ga je spelen? :)

Ik ben ook wel benieuwd wat ze gaan doen met de "defences". Ik hoop dat ze het enkel houden bij een kleine supressions nerf en de rest houden want het voelde eindelijk goed om te investeren in armour of evasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Geen defence nerfs! Wel selfcast buffs maar of dit genoeg gaat zijn is natuurlijk maar de vraag. Afwachten op patchnotes om te zien of er nog cast speeds dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paterpor schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:47:
Geen defence nerfs! Wel selfcast buffs maar of dit genoeg gaat zijn is natuurlijk maar de vraag. Afwachten op patchnotes om te zien of er nog cast speeds dingen veranderen.
De laatste leagues kwam er in de patch notes nauwelijks iets naar voren wat niet al in de balance manifesto of andere updates stond. Het zou kunnen dat ze nog wat gaan tweaken maar ik verwacht geen grote changes meer naast wat er in t manifesto staat.

edit:
En gevonden op reddit:
[Bex_GGG - link, old] - Nope :) We don't have any defensive nerfs planned for 3.17 at this point, other than the two mentioned under the 'Unique Item' section of the balance manifesto

[ Voor 16% gewijzigd door JohnnyV76 op 25-01-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Een hoop goede veranderingen voor de end game. Zo hoef je niet meer al de content gedaan te hebben om eens een keer de passive points voor elke zone te allocaten of om de favorite maps te unlocken. Überhaupt geen zones meer dus alle passive points voor de atlas tree werken op elke map. Dus ook geen gezeik meer dat je alleen bepaalde content in bepaalde maps moet doen om optimum gebruik te maken van de passives.
Ook weg met al die watchstones grinden, wat een verademing. Nu zijn er vier die je krijgt van end game bosses. Uber elder en maven zullen wel lastig zijn maar als we Chris mogen geloven dan zijn ze twee nieuwe bosses net iets onder de maven boss fight qua difficulty, in ieder geval de eerste keer omdat je dan de invitation nog niet kan craften.

League content is relatief simpel zoals verwacht maar lijkt dat het wel waardevol zal zijn. Soort craft your own rare idee waar je je eigen loot kan same stellen en dat was in metamorph league wel een succes.

Al met al kijk ik uit naar volgende week, ik ben er (uiteraard) alleen nog niet uit wat ik ga spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door stickfiguur op 28-01-2022 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bizar hoeveel nieuwe dingen ze hebben weten te bouwen. Zelfs een hele Atlas passive tree die er net zo groot uit ziet als de normale passive tree. Ben ook behoorlijk enthousiast voor de nieuwe league al baal ik wel een beetje dat ik nu Maven moet gaan doen. Sirus had ik behoorlijk goed in de vingers maar de Maven fight kan ik niet goed en is ook nog nooit zelf gelukt. Nu heb ik dat ook nooit echt goed kunnen oefenen dus nu zal ik wel moeten ben ik bang :)
Heb nog wat writs liggen in de scourge league dus denk dat ik nog even wat keertje ga proberen voor de nieuwe league er is. Heb weer veel zin om te beginnen en zelfs een dagje vrij genomen op maandag om goed te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

stickfiguur schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:17:
Een hoop goede veranderingen voor de end game. Zo hoef je niet meer al de content gedaan te hebben om eens een keer de passive points voor elke zone te allocaten of om de favorite maps te unlocken. Überhaupt geen zones meer dus alle passive points voor de atlas tree werken op elke map. Dus ook geen gezeik meer dat je alleen bepaalde content in bepaalde maps moet doen om optimum gebruik te maken van de passives.
Ook weg met al die watchstones grinden, wat een verademing. Nu zijn er vier die je krijgt van end game bosses.
Dat is wel echt super. Ik heb vorige(?) league weer eens gespeeld na een stop van een jaartje, omdat ik het na 10 jaar wel een beetje gezien had. Liep er meteen tegen aan dat ik onmogelijk genoeg maps kon krijgen omdat er nu zoveel meer zijn dan voorheen, en hoewel veel ervan niet echt andere maps zijn maar subsets van dezelfde tileset (of een verkleuring ervan, of een andere shader etc) hebben ze wel allemaal een gereserveerde plek op de atlas.

Mooi om te zien dat ze dat dus gaan fixen, want dat was erg frustrerend. Honderden maps gedaan, level 90 gehaald, maar toen was het wel weer klaar en de huidige league kon ik de energie niet meer opbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ben benieuwd. Zie helaas geen nieuwe skills, maar genoeg gereworked om een keer wat andere oudere skills te proberen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:26
Vrijdag begint de league en ik ga daar vrolijk als HC Witch aan beginnen. Dat gaat meestal goed tot ik door mee te doen aan het 'Event Game' zodanig verrast wordt dat het weer over is.

Of je nu HC speelt of niet, ik vroeg mij af hoe jullie het spel benaderen qua 'niet doodgaan'. Zelf speel ik redelijk met mijn ogen dicht tot Act 5 ik heb dan in de Skill Tree gefocussed op Life Boosts ipv Attack Boosts en in Act 5 ga ik mijn RES naar 75% brengen, CWDT met een defense spell aan te zetten en iets voorzichtiger te gaan spelen.

Hebben jullie nog Tips en Tricks?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bregweb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:01:
Vrijdag begint de league en ik ga daar vrolijk als HC Witch aan beginnen. Dat gaat meestal goed tot ik door mee te doen aan het 'Event Game' zodanig verrast wordt dat het weer over is.

Of je nu HC speelt of niet, ik vroeg mij af hoe jullie het spel benaderen qua 'niet doodgaan'. Zelf speel ik redelijk met mijn ogen dicht tot Act 5 ik heb dan in de Skill Tree gefocussed op Life Boosts ipv Attack Boosts en in Act 5 ga ik mijn RES naar 75% brengen, CWDT met een defense spell aan te zetten en iets voorzichtiger te gaan spelen.

Hebben jullie nog Tips en Tricks?
Ik heb in t begin alleen maar HC gespeeld omdat het een extra (en interessante) spanning met zich mee brengt. Het kost je ook gewoon erg veel tijd. Als je dood gaat in HC dan is alles wat je geïnvesteerd in dat character in principe weg dus op een gegeven moment vond ik dat gewoon zonde en sindsdien speel ik lekker SC en probeer zo hoog mogelijk te komen elke league. Je mist wat extra spanning maar t speelt ook wel weer veel relaxter.

Tips en Tricks is lastig. Denk dat je je ook niet moet schamen om af en toe uit te loggen als de situatie penibel wordt. Verder denk ik dat PoE ook erg gevaarlijk is om HC te spelen. Zelfs met een super tanky build waarmee ik lvl100 gehaald heb in SC ging ik soms nog onverwachts dood. Da's dan wellicht nog een goede tip... nooit denken dat je tanky genoeg bent! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
Nieuwe atlas tree ziet er weer goed uit. Kan weer beginnen met theorycraften xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04 14:24
Weet nog steeds niet wat ik ga spelen al league start :P, kom te veel leuke suggesties overal tegen.
Hier nog mensen met leuke builds die ik in overweging kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:47
Gixxer27 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:44:
Weet nog steeds niet wat ik ga spelen al league start :P, kom te veel leuke suggesties overal tegen.
Hier nog mensen met leuke builds die ik in overweging kan nemen?
Ik weet het zelf ook niet zeker, maar denk pohx rf inquisitor of iets met storm burst, die spell zat in de trailer van de uitbreiding en leek me leuk om te proberen, geen idee of het wat is.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Die build van Phox al een aantal leauges gedaan en is erg leuk maar wil wel een keer wat anders, die guide van hem is wel erg duidelijk en ook zijn streams zijn wel lachen.

Zit aan een phys seismic trap te denken (ja weet het erg origineel :D) nooit gespeeld, of iets van toxic rain weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Present straks! Ik start met Hiero EA balistas. Heb de build als Elementalist afgelopen week getest op STD en die deed prima damage maar had nauwelijk life / mana sustain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
De afgelopen keren altijd een carrion golem gedaan van Thegam3report1. Meer omdat ik blight gewoon ultracool vind..

Deze keer ga ik voor een lightningstrike bezerker, die van Kobe. Een kijken of deze andere speelstijl een beetje bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 10:09
Voor het eerst POE geïnstalleerd, zijn er net al in D3 manieren om (samen) snel te levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApOE schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:48:
Voor het eerst POE geïnstalleerd, zijn er net al in D3 manieren om (samen) snel te levelen?
Je kunt natuurlijk wel samen spelen en sneller door de content heen gaan maar het is niet als bij d3 dat je even iemand power levelled... gelukkig niet zou ik bijna zeggen. PoE is in alle opzichten moeilijker en daar hou ik juist van. Hopelijk ben je begonnen in de nieuwe archnemesis league. Da's een nieuwe league met nieuwe economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Siege of the Atlas, Ik heb ontzettend genoten van t league start weekend en dan met name van de nieuwe end game. Levelen ging best voorspoedig, zeker geen race tijden maar ik was met een 6-7 uurtjes tot aan Kitava en heb via Heist contracts een aardig zakcentje weten te verdienen voor ik naar maps ging. Die currency heeft me zoveel geholpen want ik kon vrijwel meteen belangrijke uniques kopen voor mijn Hexblast Ignite build.

Ik ben nu level 88 en zit al in red maps, dat is voor mij vrij nieuw terein eigenlijk haha. De progressie met de passive tree voelt zoveel malen beter aan dan wat we voorheen hadden, ik denk dat het vooralsnog wel even leuk blijft, en dan helpt 't natuurlijk dat de build ook best sterk is. Ik ben momenteel nog Elementalist maar 't plan is om binnenkort te switchen naar Occultist, vooral hexproof monsters zijn vervelend en dat los ik op die manier in een keer op.

Ik heb trouwens echt een hoop 'juice' in elke map nu, corrupted strongboxes die je soms twee keer kan klikken, essences, shrine, harbinger. Hoe gaat het bij jullie met de league starter?
ApOE schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:48:
Een tijdje terug is er wel downscaling gereleased, dat betekend dat jij en een (groep) vrienden allemaal samen kunnen spelen ongeacht levels en dat zorgt er voor dat je geen XP penalty krijgt in lage areas. Damage is dan natuurlijk ook wel aangepast dus niet perse supersnelle boosts zoals in een half uurtje in D3 maar je kan iig wel samen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
Ik ben een paar dagen geleden ook begonnen (toevallig precies aan de start van Siege of the Atlas), maar ben er nog niet uit wat ik er van vindt en sta eigenlijk op het punt het weer te deinstalleren. Aangezien het genre me zeker aanspreekt en zoveel mensen het WEL leuk vinden lijkt het me vooral dat ik iets fout doe :+

Mijn grootste (en eigenlijk enige) punt is inventory space. Mijn eerste indruk is dat er of VEEL te weinig vendors zijn, of VEEL te weinig waypoints, of VEEL te weinig inventory space. Ben nu in ieder geval 3x zoveel tijd kwijt aan op en neer rennen naar Lionseye dan daadwerkelijk het spel spelen (en soms reset de map halverwege en kan ik niet alleen opnieuw beginnen, maar is ook de map anders 8)7 ).

Heb al wel online gezocht en blijkbaar is het in dit spel niet de bedoeling dat je mob drops opraapt of zo? Waarom dropt het dan? Bijkomend probleem is dat vrijwel alle sites meteen smijten met allerlei termen die mij als (ondertussen) level 10 n00b he-le-maal niets zeggen :+

Heeft iemand de gouden tip wat ik als beginnende speler met nul stash moet doen met mob drops? Helemaal negeren lijkt me ook niet de bedoeling, dus wat is de gulden middenweg?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:07
Paul schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:01:
Ik ben een paar dagen geleden ook begonnen (toevallig precies aan de start van Siege of the Atlas), maar ben er nog niet uit wat ik er van vindt en sta eigenlijk op het punt het weer te deinstalleren. Aangezien het genre me zeker aanspreekt en zoveel mensen het WEL leuk vinden lijkt het me vooral dat ik iets fout doe :+

Mijn grootste (en eigenlijk enige) punt is inventory space. Mijn eerste indruk is dat er of VEEL te weinig vendors zijn, of VEEL te weinig waypoints, of VEEL te weinig inventory space. Ben nu in ieder geval 3x zoveel tijd kwijt aan op en neer rennen naar Lionseye dan daadwerkelijk het spel spelen (en soms reset de map halverwege en kan ik niet alleen opnieuw beginnen, maar is ook de map anders 8)7 ).

Heb al wel online gezocht en blijkbaar is het in dit spel niet de bedoeling dat je mob drops opraapt of zo? Waarom dropt het dan? Bijkomend probleem is dat vrijwel alle sites meteen smijten met allerlei termen die mij als (ondertussen) level 10 n00b he-le-maal niets zeggen :+

Heeft iemand de gouden tip wat ik als beginnende speler met nul stash moet doen met mob drops? Helemaal negeren lijkt me ook niet de bedoeling, dus wat is de gulden middenweg?
Installeer een lootfilter van filterblade.xyz, pak tijdens het levelen alleen items die een directe upgrade kunnen zijn van wat je gebruikt. (rares van goede basetype of met goede sockets, betere flasks, etc.), en natuurlijk de currency.

Ik denk dat een hoop mensen toen die net begonnen wel probeerden alle rares te pakken en te vendoren, ik inclusief, maar als je kijkt naar de opbrengst die dat geeft versus de tijdsbesteding die er aan vast zit is het de moeite niet waard.

De reden dat er zoveel items droppen is een beetje door bloat van het spel, dit is iets dat ze willen oplossen met of voor Path of Exile 2. Maar het is niet nutteloos, gezien er zoveel manieren zijn waarop items kunnen rollen, en zoveel speelstijlen mogelijk zijn die verschillende items nodig hebben. Als er zo veel mogelijk was maar maar heel weinig dropt dan zou het nog moeilijker zijn om aan de juiste items te komen, vooral tijdens het levelen, als je waarschijnlijk nog niet of weinig met andere spelers ruilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Paul schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:01:

Ik denk dat dit een probleem is wat super veel voorkomt bij beginnende spelers, het is vrijwel onmogelijk om het spel te spelen zonder lootfilter zoals Flamesz al zegt. Echter denk ik dat het wel een normaal iets is voor dit type games want als je diablo speelt raap je toch ook niet alles op en teleport je naar town elke 5 minuten om de boel te verkopen? Er zijn altijd keuzes om te maken en dat zal je naar mate je op een hoger level komt (van je character maar ook in ervaring met PoE spelen) steeds meer gaan zien. Sommige loot filters laten namelijk bijna helemaal niks zien, ook currencies die voor de doorsnee speler veel waarde hebben laten zij liggen omdat er maar 6 portals per map zijn en een beperkte inventory. Zij nemen dus alleen dingen mee die boven een bepaalde waarde liggen. Beetje het idee dat een miljardair meer geld verdient door niet een 1 euro munt op te rapen bijvoorbeeld ;)

Bij de campaign zones kan je voor zover ik weet zo'n beetje onbeperkt (mits je portal scrolls hebt) heen en weer pendelen tussen de vendor en de zone. Maar je verdient uiteindelijk meer currency door selectiever te zijn en die reistijd te gebruiken voor meer waardevolle items te vinden. In PoE staat craften centraal en daarom is er ook geen currency zoals gold, alle currencies zijn crafting mats waarmee je zelf je gear kan proberen te verbeteren of je kan het omruilen voor betere items die iemand anders gevonden cq gecraft heeft. Die crafting materials moet je natuurlijk ergens op gooien en dat is de reden dat een witte item soms ook waarde kan hebben net zoals een blauwe, gele of unique dat kan zijn. Het ligt maar aan wat je nodig hebt.

De gouden tip heb ik niet perse voor je, want het gaat er voornamelijk om dat je plezier behaalt uit het spelen en dat is voor iedereen anders. Echter kan ik je aanraden om aan het begin een guide te volgen en op te letten wat voor mods er op de aangerade gear te vinden is. Tijdens het spelen kan je net zoals bij Diablo steeds een beter wapen of andere armor pieces vinden dus dit moet je naar wanneer je levelt goed bijhouden.

Path of Exile is wel een spel waar je iets wat moeite in zal moeten steken, de wiki bevat een hoop informatie (gebruik echter niet de fandom wiki want die is inmiddels vervangen door de community: https://www.poewiki.net/wiki/Path_of_Exile_Wiki), youtube filmpjes zijn er ook veel waar ik Zizaran wel kan aanraden met de Path of Exile university video series bijvoorbeeld. Als je bereid bent om te leren en te oefenen dan kan het ontzettend leuk zijn. Mocht je wat meer hulp nodig hebben kan je hier vragen blijven stellen of wil ik je best helpen in game/discord etc.

[ Voor 5% gewijzigd door stickfiguur op 08-02-2022 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
Flamesz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Installeer een lootfilter van filterblade.xyz,
Wat een verwarrende site :P Ik *denk* dat ik nu een lootfilter heb ( in https://www.pathofexile.c...-profile/***/item-filters staat een hoop tekst als ik het filter bewerk) maar daar moet ik vanavond even induiken want ik zie nog steeds een hoop droppen, ook normal items waar ik niks aan heb anders dan vendoren voor 1/5e scroll of wisdom :)
pak tijdens het levelen alleen items die een directe upgrade kunnen zijn van wat je gebruikt. (rares van goede basetype of met goede sockets
Hoe zie je dat makkelijk? Want als ik alles moet inspecten dan moet ik ook alles meeslepen om te vendoren zodat ik voldoende scrolls of wisdom heb?
stickfiguur schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:37:
als je diablo speelt raap je toch ook niet alles op en teleport je naar town elke 5 minuten om de boel te verkopen?
Als ik nog ooit Diablo ga spelen dan laat ik het je weten :+ Heb wel spellen als Grim Dawn, World of Warcraft, en (al dwaal je dan een stuk verder af van het genre) Skyrim gespeeld, en in al die spellen (en nog veel meer) zijn mob drops je belonging voor het verslaan van het monster. Als dat hier niet zo is dan is dat wel een paradigmaverschuiving; in ieder geval voor mij. In bijvoorbeeld WoW is alles geld waard, en met dat geld kun (en moet) je ook dingen doen. Helaas nooit max gold gehaald, en over het algemeen ruim voldoende bag space gehad om alle vendor trash mee te slepen.
Er zijn altijd keuzes om te maken
Daar zit denk ik (naast de andere denkwijze) ook het probleem: ik heb maar een beperkt idee welke keuzes ik moet maken. Als ik bijvoorbeeld veel minder Scrolls of Wisdom nodig heb dan ik denk dat ik nodig heb dan kan ik uiteraard al heel veel laten liggen. Aan de andere kant zorgen die scrolls wel dat rode items blauw worden en meer opleveren. Wat ik vervolgens met al die andere orbs moet, dat moet ik ook nog uitzoeken want een aantal doen alvast niet wat er in de tooltip lijkt te staan (Bijvoorbeeld een Wispering Essence of Woe rechtsklikken en dan links op mijn witte quiver geeft een 'error'-geluidje terwijl quivers expliciet genoemd staan).
zo'n beetje onbeperkt (mits je portal scrolls hebt)
Lees: zeer beperkt :P Heb er momenteel 14, en nog geen gebruikt.
alle currencies zijn crafting mats
Ik neem aan dat je daarmee orbs, essences en armourers scrap bedoelt? Die krijg ik dus alleen door trash te vendoren, en dan vooral identified items, waarvoor ik weer scrolls of wisdom nodig heb. Vooralsnog klikt het dus alsof ik voorlopig nog wel op en neer aan het pendelen ben :+
omruilen voor betere items die iemand anders gevonden cq gecraft heeft
Ik zie een hoop andere mensen in Lioneye's Watch dus ik neem aan dat ik geen SFF speel (nog zo'n term die veel gegooid wordt :+ Deze was gelukkig simpel op te zoeken); is dat ruilen iets van hogere levels en kom ik in het tweede act of later ergens een auction house of iets dergelijks tegen, of gaat dat traden alleen op de website ( https://www.pathofexile.com/trade/ )? Wordt er veel geprobeerd te scammen (een top tier currency vragen voor een normal level 0 item bijvoorbeeld) of is het redelijk safe?
Echter kan ik je aanraden om aan het begin een guide te volgen en op te letten wat voor mods er op de aangerade gear te vinden is.
Ik weet niet of dat al te laat is; heb pas 3 skill points uitgegeven (na het lezen van wat zaken online kwam ik op poebuilds uit dus ook dat is uitzoekwerk :P ) maar kan natuurlijk altijd opnieuw beginnen / een alt maken.
Path of Exile is wel een spel waar je iets wat moeite in zal moeten steken
Dat is geen probleem, dat ben ik (voor de juiste dingen ;) ) bereid te doen. Achteraf had ik eerder met Eve Online moeten stoppen, dat begon op werk te lijken :F
gebruik echter niet de fandom wiki
Die komt (bij mij iig) wel steeds als eerste naar boven met Google; dank voor de tip, ik zal fandom links laten liggen :)

Op zich jammer dat je allerlei externe tools nodig hebt; filterblade, poebuilds, pob... pob heb ik nog niet geïnstalleerd maar die eerste twee gaan al uit van een hoop voorkennis (heb een half uur lopen zoeken in bijvoorbeeld https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3186978 waar TF nu de daadwerkelijke build staat en of ik nu echt de Skill Tree vanaf YouTube moet invullen...) maar ik ga me weer een stuk verder inlezen op de diverse vlakken, dank beiden voor de tips :)

Edit: Oh joepie, ik krijg een drop rate penalty omdat ik level 13 ben en ik rondloop in The Prison, wat level 8 is. Maar dingen skippen lijkt ook niet te kunnen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
Paul schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:43:
[...]
Wat een verwarrende site :P Ik *denk* dat ik nu een lootfilter heb ( in https://www.pathofexile.c...-profile/***/item-filters staat een hoop tekst als ik het filter bewerk) maar daar moet ik vanavond even induiken want ik zie nog steeds een hoop droppen, ook normal items waar ik niks aan heb anders dan vendoren voor 1/5e scroll of wisdom :)
Je kan via filterblade op twee manieren een lootfilter toevoegen, je kan downloaden en ergens in my documents/my games/ path of exile zetten. Of je kan met je poe account inloggen en het lootfilter uploaden.
In beide gevallen moet je nadat je dat gedaan hebt ingame naar options gaan. en dan bij ik geloof UI options je lootfilter activeren.

Verder, hoe je items vind die beter zijn. Lootfilter is stap 1, stap 2 is weten wat voor items je build nodig heeft. Als je weet dat je een bepaald wapen type gebruikt als wands of bogen kan je alle andere types al negeren. Zelfde geld voor armour die ES, evasion of armour gebruikt. En dan zijn verder de kleuren sockets die er op zitten belangrijk, zeker in de earlygame.

Maar het leest alsof je helemaal blind het spel in gaat. Mijn advies is, als je toch hulp durft te vragen, een goede beginners build kiezen, die even doorlezen, en met de handvaten die daarin worden gegeven je karakter op te bouwen.

Een voorbeeld daarvan is Enki's Arc Witch. Al jaren een bekende beginners build, en door de aanpassingen deze league weer helemaal meta. Ben er zelf ook ooit mee begonnen in 2016. Maar je hebt al poebuilds.cc gevonden dus je kan daar ook iets anders uitkiezen als je een andere speelstijl prefereert. Probeer wel eentje te kiezen met een uitgebreide uitleg, want anders zitten er waarschijnlijk een hoop aannames bij dat je van alles al begrijpt en kent wat dus nieuw voor je zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Ik quote maar even niet alles want dan worden de posts zo ontzettend lang. Filterblade.xyz is zeker als je niet goed weet wat je doet inderdaad best verwarrend, maar je kan alles gewoon standaard houden en als het in je profiel staat moet je het in-game nog even aanzetten zoals Flamesz ookal zei.

In principe is in Path of Exile ook elke item geld waard, maar net zoals in elk van die spellen die je opnoemt zijn er verschillende waardes voor alle items. Zo vind je in WoW in de starter zone ook een hoop rommel die je niet meer zou oprapen als je max level bent. Dan heb je niet echt meer wat aan items die een paar copper waard zijn als je ook voor meerdere gold iets kan vendoren.

Hetzelfde geld natuurlijk voor Path of Exile, heel het spel draait om loot, currency enzovoorts, dus daarom dropt er ook een overvloed aan rotzooi. Op laag level heb je maar een beperkte hoeveelheid van elke currency maar later wanneer je in overvloed spullen hebt kan je bijvoorbeeld een transmute of blacksmith's whetstone verkopen voor 4 wisdom scrolls, op dat moment is het dus verstandiger om een van die op te pakken ipv 1 wisdom scroll want dat is veel efficienter. Vanaf een bepaald level krijg je zoveel van alles dat je niet meer perse wisdom scrolls hoeft te zien dus filter je die er uit. Naar gelang je hoger komt zijn er dus currencies die je niet meer perse wilt zien want het kost alleen maar inventory space. Als je transmutes nodig hebt kan je voor 1 chaos orb er 50 kopen via de trading site dus op een gegeven moment is het niet meer interessant om die op te pakken etc etc. Je hoeft dus niet portal scrolls te hoarden, die staan onderaan in de value chain samen met wisdom scrolls, gewoon lekker gebruiken dus om terug naar town te gaan.

Ik bedoelde inderdaad orbs, essences, scraps en dat soort dingen ja. Zoals ik al eerder zei is het aan het begin een goeie strategie om tijdens het zones door kruizen langzaam aan items op te pakken (of net voor je toch naar town gaat) voor wat extra currency. Later doe je dat vrijwel nooit omdat je genoeg hebt. Dat probleem gaat dus langzaam vanzelf weg maar het is even wennen ja.

Traden kan je altijd doen, de website fungeert als een soort index en helpt je om mensen een berichtje te sturen welke item je van ze wilt kopen. Je krijgt namelijk een bericht gecopieerd en die moet je in de chat sturen, het is niet automatisch en er is geen auction house.
Het is veilig, vrijwel niemand zal op lage levels scammen want het levert ze niks op, je hebt normaal gesproken namelijk toch niet genoeg waardevolle currency om een target te zijn op level 13 ;-)

Als je in Prison zit en pas 3 skill points hebt gebruikt is er nog niets te laat, ik geloof dat de guide die Flamesz linkt een van de meest beginner friendly guides is dus om het spel te leren is dat echt een aanrader.

Wat betreft externe tools, tja, daar leer je mee leven na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
stickfiguur schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:16:

Wat betreft externe tools, tja, daar leer je mee leven na een tijdje.
Als hij WoW gespeeld heeft moet hij externe tools toch wel gewent zijn daar draait ongeveer heel wow op voor veel gebruikers ;)

Verder kan ik inderdaad aanraden om een goede guide te gebruiken, dit is nu mijn 5de league dat ik speel en het begint nu steeds duidelijker te worden voor me wat ik wel en wat niet op te rapen en hoe je de crafting mats ed het beste kan gebruiken.
Zelf items craften op wat belts en ringen met resistance en life erop na ben ik nog niet gekomen want dat vergt toch echt iets meer onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Gixxer27 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Als hij WoW gespeeld heeft moet hij externe tools toch wel gewent zijn daar draait ongeveer heel wow op voor veel gebruikers ;)

Verder kan ik inderdaad aanraden om een goede guide te gebruiken, dit is nu mijn 5de league dat ik speel en het begint nu steeds duidelijker te worden voor me wat ik wel en wat niet op te rapen en hoe je de crafting mats ed het beste kan gebruiken.
Zelf items craften op wat belts en ringen met resistance en life erop na ben ik nog niet gekomen want dat vergt toch echt iets meer onderzoek.
Haha dat is zeker waar ja, al die extra addons die je elke keer moet downloaden/updaten. Alleen daar is het, vind ik, wel wat beter geintegreerd dan in PoE.

Ik heb nu ongeveer 1600 uur gespeeld en ik heb m'n vingers ook nog niet gebrand aan al die fancy crafts. Vaak is het makkelijker om die items gewoon te kopen namelijk, scheelt een hoop RNG, plus het kost meestal ook gewoon een ontzettende hoop tijd/moeite/kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
stickfiguur schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Haha dat is zeker waar ja, al die extra addons die je elke keer moet downloaden/updaten. Alleen daar is het, vind ik, wel wat beter geintegreerd dan in PoE.

Ik heb nu ongeveer 1600 uur gespeeld en ik heb m'n vingers ook nog niet gebrand aan al die fancy crafts. Vaak is het makkelijker om die items gewoon te kopen namelijk, scheelt een hoop RNG, plus het kost meestal ook gewoon een ontzettende hoop tijd/moeite/kennis.
Het is met name de kennis die je nodig heb voor crafting die je nodig hebt want base type A kan je alleen Suffix/Affix Y op rollen, dus daar ga ik echt niet aan beginnen.
Probeer al een aantal leagues een item zelf te 6-linken maar daar schijn ik nog niet genoeg voor gespeeld te hebben oid :D want verder dan een 5-link met wat mazzel kom ik niet.

De intergratie kan wel iets beter, maar PoB werkt verder gewoon op zichzelf en is wel verrekte handig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Gixxer27 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Het is met name de kennis die je nodig heb voor crafting die je nodig hebt want base type A kan je alleen Suffix/Affix Y op rollen, dus daar ga ik echt niet aan beginnen.
Probeer al een aantal leagues een item zelf te 6-linken maar daar schijn ik nog niet genoeg voor gespeeld te hebben oid :D want verder dan een 5-link met wat mazzel kom ik niet.

De intergratie kan wel iets beter, maar PoB werkt verder gewoon op zichzelf en is wel verrekte handig moet ik zeggen.
Craftofexile.com is daar wel een handige resource voor, je moet inderdaad goed in de gaten houden dat je de juiste base type pakt met het correcte item level en dan op zoek naar de beste crafting method. Voor linken, dat weet je wellicht al wel, helpt de % quality van het item mee met de success kans. Dus altijd minimaal 20% en als het kan voor hoger gaan. Met fossils of hillock in Betrayal kan je bijvoorbeeld tot 28% gaan en ik geloof dat je dan ook nog % quality kan craften op items om tot iets van 48% quality te komen ofzo. Je moet een hoop dingen in de gaten houden inderdaad!

POB is zeker een must have als je een beetje serieus wilt spelen ja.

• Gixxer27
stickfiguur schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Craftofexile.com is daar wel een handige resource voor, je moet inderdaad goed in de gaten houden dat je de juiste base type pakt met het correcte item level en dan op zoek naar de beste crafting method. Voor linken, dat weet je wellicht al wel, helpt de % quality van het item mee met de success kans. Dus altijd minimaal 20% en als het kan voor hoger gaan. Met fossils of hillock in Betrayal kan je bijvoorbeeld tot 28% gaan en ik geloof dat je dan ook nog % quality kan craften op items om tot iets van 48% quality te komen ofzo. Je moet een hoop dingen in de gaten houden inderdaad!

POB is zeker een must have als je een beetje serieus wilt spelen ja.
Ja ik weet dat je de quality zo hoog mogelijk moet hebben maar ondanks dat heb ik er nog niet 1x geluk mee gehad ;(
Verder vermaakt ik mij prima met wat handelen op de trade markt dan maar, en zo kom ik ook aan mijn cruciale gear die ik nodig heb voor builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

Na een uurtje Lost Ark geprobeerd te hebben, toch sinds patch 3.14 maar weer eens PoE opgestart. Level een witch, maar eigenlijk nog geen idee wat ik wil spelen. In 3.14 kwam Burning Arrow een beetje op, dat is volgens mij nog steeds wel ok, toch? Wilde het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Anoniem: 289532 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:04:
Na een uurtje Lost Ark geprobeerd te hebben, toch sinds patch 3.14 maar weer eens PoE opgestart. Level een witch, maar eigenlijk nog geen idee wat ik wil spelen. In 3.14 kwam Burning Arrow een beetje op, dat is volgens mij nog steeds wel ok, toch? Wilde het eens proberen
Je kan beter explosive arrow pakken en dan op balista totems, is erg goed deze league.
Burning arrow is niet meer wat het geweest is, helaas.

Ik ben zelf bijna 97 op mijn RF build, nu begonnen met een Forbidden rite Coc ocultist.
Was ook nog een winter orb assasin begonnen, maar ben net een papiertje daarmee.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond eindelijk eens wat geluk bij Gwennen :)

YouTube: Gwennen HH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
JohnnyV76 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:49:

very nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

JohnnyV76 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:49:

Noice...!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo dit topic was aardig weggezakt. Zelf al een tijdje klaar in de Nemesis league en begonnen met Lost Ark. Daar gaan nu veel vrije uurtjes in zitten maar ga in 3.18 wel weer PoE spelen. Vrijdag is het alweer zo ver!

Wat minder hyped dan andere keren maar zal t vast wel weer leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
JohnnyV76 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:49:
Zo dit topic was aardig weggezakt. Zelf al een tijdje klaar in de Nemesis league en begonnen met Lost Ark. Daar gaan nu veel vrije uurtjes in zitten maar ga in 3.18 wel weer PoE spelen. Vrijdag is het alweer zo ver!

Wat minder hyped dan andere keren maar zal t vast wel weer leuk vinden.
Tijdens de reveal was ik niet zo enthusiast voornamelijk doordat de league mechanic niet zo heel veel diepgang (lijkt te) bied(en) en er geen balance changes zijn die nieuwe builds enablen. Misschien het meest teleurstellende is dat ik verwacht dat de content die ze toevoegen voor de end game niet echt relevant zal zijn voor mij.
In 3.17 ben ik voor mijn doen een aardig eind gekomen qua end game content. Maar ik merkte wel dat mijn PC tegen begint te stribbelen met sommige boss fights en de nog niet eens zo heel erg juiced maps. Er is niets frustrerender dan dood gaan doordat path of exile naar powerpoint modus switched :'( Ik vermoed dat de uber pinnacle bosses dus niet echt speelbaar zullen zijn en dan blijft er weinig nieuws over.

Oh er zijn natuurlijk ook die armor combinator currency items, vermoed dat dat ook maar van gelimiteerde waarde zal zijn voor iemand die niet zoveel aan craften doet. Achja, misschien dat wat voorheen 'goede' gear was nu goedkoper is omdat men liever de nieuwe super goede gear wilt. Das vast een beetje wishful thinking ;-)

Echter is er natuurlijk een hoop content naast al die bosses en met al de POE content in de weken richting de launch raak ik langzaam aan toch weer een beetje enthusiast. Ik ben van plan om een spark inquisitor te starten, dat speelde wel lekker weg gedurende mn test run.

We gaan wel zien hoe lang het me deze keer kan bekoren.

[ Voor 10% gewijzigd door stickfiguur op 12-05-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijd voor een pc upgrade zo te horen! :)

De nieuwe atlas met passive tree is gewoon erg leuk om te progressen dus dat zal mijn doel wel weer worden denk ik. Alle maps en map objectives doen en dan evt nog kijken hoe ver ik kan komen met challenges is t plan. In Nemesis ben ik tot 38 challenges gekomen wat voor mij wel hoger dan gemiddeld is. Komende challenges zijn wel wat lastiger zag ik.

Wordt wel lastig combineren met Lost Ark waar ik nu aardig diep in zit. Als t goed is ben ik in de week van 23 mei een weekje vrij dus dan even flink knallen.

Qua build ga ik weer dezelfde doen als vorige league. Siege Ballista totems. Prima clear, dikke prima op bosses en alleen wave 30 simulacrum is een no-go. Rest van de bosses gaan redelijk makkelijk neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
JohnnyV76 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:05:
Tijd voor een pc upgrade zo te horen! :)

De nieuwe atlas met passive tree is gewoon erg leuk om te progressen dus dat zal mijn doel wel weer worden denk ik. Alle maps en map objectives doen en dan evt nog kijken hoe ver ik kan komen met challenges is t plan. In Nemesis ben ik tot 38 challenges gekomen wat voor mij wel hoger dan gemiddeld is. Komende challenges zijn wel wat lastiger zag ik.

Wordt wel lastig combineren met Lost Ark waar ik nu aardig diep in zit. Als t goed is ben ik in de week van 23 mei een weekje vrij dus dan even flink knallen.

Qua build ga ik weer dezelfde doen als vorige league. Siege Ballista totems. Prima clear, dikke prima op bosses en alleen wave 30 simulacrum is een no-go. Rest van de bosses gaan redelijk makkelijk neer.
Ik wil al een tijd siege ballista's spelen na Eirikeiken zijn meme build met 13 22 ballista's gezien te hebben. Zag dat ballista's de afgelopen league één van de populairste was dus ga hem morgen leaguestarten (met de guide van Brunowa). Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flamesz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Ik wil al een tijd siege ballista's spelen na Eirikeiken zijn meme build met 13 22 ballista's gezien te hebben. Zag dat ballista's de afgelopen league één van de populairste was dus ga hem morgen leaguestarten (met de guide van Brunowa). Nog tips?
Ik volg de build van Wallach. Dat is een dex stacking build.
De populaire build van vorige league was de explosive arrow ballista totem denk ik. Dat kun je ook doen. Ik vind deze van Wallach wel prima en alleen tijdens t levellen gebruik ik EA omdat dat al vroeg goede damage doet. Het is wel even wennen om de hele tijd totems te plaatsen maar uiteindelijk is het niet veel anders dan andere builds waar je even stil moet staan om damage te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Ik ga morgen ook weer beginnen.
Denk dat ik een eigen self cast Arc Elementalist ga spelen. Beetje gebaseerd op Enki's build van 3.17.
Heb een hele tijd niet gespeeld en ben erg benieuwd hoe al dat nieuwe craften gaat. Speelde eerder eigenlijk altijd SC SSF maar ga nu SC trade spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-04 17:01
Ik heb er ook weer zin in.
Dit keer wordt het armabrand/wave of conviction elementalist tot level 73. Dan switchen naar Maw of Mischief helm om minions op te blazen voor behoorlijke ignite procs. Scaling via minion life, minion levels en reguliere fire damage scaling. Moeten uiteindelijk >10mil ignites worden. Lijkt mij dat bossing dan wel redelijk gaat. De builds waarvan ik af kijk hebben ook The Feared ermee gedaan, dus ik denk dat het ook wel een prima optie is voor de nieuwe uber bosses. Mocht ik daaraan toekomen natuurlijk.

Voor een tweede build denk ik nu aan de Hydrosphere Inquisitor build van Octavian. Flink wat visueel geweld, steady 5-6m damage en tanky genoeg voor HC. Ik speel graag tanky builds, ook al speel ik softcore trade.

Ik begin helaas pas zaterdag, maarja tijd genoeg.

Vind de challenge rewards ook heel cool. Sowieso de eerste armour set bij elkaar harken en mogelijk ook nog een aantal onderdelen van de Obsidian Lord set.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Present! Begin weer met Hiero EA totems, net als vorige league.

Tot straks in Wraeclast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik hoor verschillende geluiden over de rare monster changes, wat is jullie ervaring?
Ben zelf nog niet begonnen vanwege werk maar ben erg benieuwd.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Ik ben vrijdag avond begonnen met een spark inquisitor (Goratha's build) en dat ging aan het begin best aardig maar sommige combinaties op de rares waren wel echt veel te sterk. Ik ben normaal niet echt iemand die totaal geen deaths heeft tijdens de campaign maar dit keer was het wel echt belachelijk.. Zeker vanaf act 6 ging ik zo makkelijk dood en dat terwijl ik best tanky was (of zou moeten zijn volgens 3.17). Uiteindelijk zo'n 30-40 deaths gehad.

Toen begon het feest in maps.. Na ongeveer 4-5 portals te gebruiken in de eerste 4 tier 1 maps was ik er wel klaar mee. Ik werd telkens weer geoneshot met capped res, 4000/500 hp/es, redelijk wat block, defiance banner/grace/determination en de standaard defensive flasks (jade, granite, quartz allemaal met extra armor/evasion rolls). Je kon eigenlijk ook niet de sentinels gebruiken want alles werd nog sterker en haast unkillable. Ik heb 'boss' fights gehad met essences of andere rares waar ik moest spelen alsof ik met Shaper te maken had. En dat in tier 1 maps!

Na de eerste nerf was het meteen een stuk beter, en was het mogelijk om te overleven. Na de tweede nerf voelde het grotendeels weer aan als 3.17 en dat was fijn. Er zijn wel wat belachelijke momenten nog als je unlucky bent en mods waarvan ik niet goed begrijp dat ze het er in doen (invulnerable anyone??). Hopelijk herzien ze een aantal van die mods in nerf 3.

Maar goed, nu is het dus wel speelbaar, sentinels geven best veel loot. Ik ben ook wel lucky geweest en heb een wand kunnen kopen voor 10c die haast perfect is voor mijn build: 35% cast speed, 7-179 lightning dmg to spells, 80% crit strike chance for spells, 12% proj speed en ruimte voor een spell dmg/non chaos dmg as extra chaos dmg craft. De enige mod er op die useless is, is +1 level of all fire spells maar het was een koopje. Vergelijkbare stats gaan voor meerdere exalted orbs dus ik ben erg tevreden. Met die wand kon ik van mid yellows meteen naar een t15 map (via The Trial div cards) en die moeiteloos clearen.

Vanmiddag maar verder met wat gear upgrades zoeken, ik wil graag Rog crafting eens testen dus ik ben in expedition aan het speccen op de atlas tree. Ben benieuwd hoe ver we komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord polko
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik vind het wel leuk dat Rares en Magic nu toch voor een beetje vertraging zorgen.
Mappen moet je nu terug beetje voor nadenken, ipv shoot shoot loot loot.

rechtermuisklik simulator begon te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 14:33
Goedemiddag,

Vroeg me af of het waard is om in dit spel vanaf 0 te beginnen, heb het verder nog nooit gespeeld. Diablo:Immortal vind ik wel een grappige game, maar de gigantische p2w factor daar weerhoudt me er van om er tijd in te investeren, maar omdat de gameplay mij zelf wel bevalt een beetje gaan zoeken en bij PoE uitgekomen, dat schijnt minder P2W te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

arienvanhelden schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:46:
Goedemiddag,

Vroeg me af of het waard is om in dit spel vanaf 0 te beginnen, heb het verder nog nooit gespeeld. Diablo:Immortal vind ik wel een grappige game, maar de gigantische p2w factor daar weerhoudt me er van om er tijd in te investeren, maar omdat de gameplay mij zelf wel bevalt een beetje gaan zoeken en bij PoE uitgekomen, dat schijnt minder P2W te zijn?
Klopt, PoE heeft alleen cosmetische microtransactions en stashtabs in de shop. Hoewel eerlijkheid gebiedt te zeggen dat iig een aantal stashtabs kopen wel de ervaring dusdanig verbeteren dat je ze eigenlijk wel zou willen hebben. Maar goed, voor een currency, map en fragment tab ben je denk ik voor onder de 20 euro wel klaar. Deze heb je alleen pas wat later nodig, als je echt aan de end-game begint dus je kan prima beginnen met de storyline quests om te kijken of het wat voor je is.

Verder zou ik zeggen, begin gewoon met spelen, je kan evt rondkijken voor een build om te volgen. Zoek dan op league starter builds. Dit zijn builds die vaak goed werken zonder bijzondere gear, dus erg goed zijn om nieuw mee te beginnen. Maak je verder niet te druk om alle andere mechanics en systemen, daar loop je vanzelf wel tegenaan.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 289532 op 13-06-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 19:35
Aardig stil hier voor alle aankondigen die er zijn geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:11
@Booyaa Post dan zelf waar je het over wilt hebben :p

Ik zit vooral te wachten op PoE2 of andere nieuwe campaign content. De endgame is niet echt mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ErikT738 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:52:

Ik zit vooral te wachten op PoE2 of andere nieuwe campaign content. De endgame is niet echt mijn ding.
Precies dit, van wat we nu van PoE2 hebben gezien wordt dat het eerste dat nog een beetje vernieuwend te noemen is, dus dat wordt zeker weer een league of 2-3 spelen.

Na een dikke 10 jaar vind ik die league mechanics niet meer zo heel boeiend, want als je eenmaal in maps zit is het allemaal weer hetzelfde, en met de enorme power creep en push richting clearspeed meta en nu de belachelijke combinaties van rares die je tegen kunt komen moet je bijna wel cheese builds spelen om het nog bij te benen. 10 jaar geleden was het leuk om de randjes op te zoeken, nu ben ik voor mijn gevoel al 3-4 leagues dezelfde builds aan het doen omdat dat de builds zijn die lekker spelen, maar dat wordt wel eentonig na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tante_Pollewob
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Ik heb er in iedergeval zin in!

Vorig seizoen een skeleton mages guardian gemaakt. ( de build was gericht op het supporten van een skeleton mages Necro die een maat speelde. )
https://poe.ninja/challen...5&search=class%3DGuardian

Dit keer start ik als Scion aurabot. Ben benieuwd hoe hard de nerfs gaan raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ErikT738 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:52:

Dan is PoE niet het spel voor jou. PoE is juist endgame. De campaign is < 10% van het spel. :)
Oon schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:
[...]
en met de enorme power creep en push richting clearspeed meta en nu de belachelijke combinaties van rares die je tegen kunt komen moet je bijna wel cheese builds spelen om het nog bij te benen.
Wat een kul. :P Je kunt je uitdaging ook halen uit het pakken van een niet cheese skill en vervolgens deze proberen om te bouwen naar iets wat wél werkt(met genoeg budget is bijna alles werkend te krijgen).
nu ben ik voor mijn gevoel al 3-4 leagues dezelfde builds aan het doen omdat dat de builds zijn die lekker spelen, maar dat wordt wel eentonig na een tijdje.
Dan houdt je het probleem ook in zelf wel een beetje in stand. ;)

Ik probeer altijd net op het randje te zitten van net wel net niet meta en kan daar prima mee leven. Ik walg van een build die niet vooruit te branden is op leaguestart, met name de nieuwe skills omdat niemand echt weet hoe het early/mid endgame speelt. Om nog maar te zwijgen over late endgame scaling.
Deze league ga ik lightningstriken, ooit in het prille begin gespeeld, maar sinds ascendancies nooit meer aangeraakt, champion it is!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
enira schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

Dan is PoE niet het spel voor jou. PoE is juist endgame. De campaign is < 10% van het spel. :)
Waarom niet? Omdat ik het spel niet op dezelfde manier waardeer als jou? Ik heb me meerdere jaren prima vermaakt met de campaign en vond het leuk dat er elke keer weer een stukje wereld bij kwam. De campaign heb ik inmiddels met diverse karakters doorlopen. Helaas is PoE inmiddels "af" en komt er geen nieuwe content bij waar ik blij van wordt.

• Tante_Pollewob
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Heb je ooit Shaper verslagen Erik?

Persoonlijk merk ik dat bij Poe je zelf de doelstellingen bepaald. Zodra je je doelstelling makkelijk haalt kan je er voor kiezen om bijvoorbeeld een bepaalde baas te verslaan. Indien je tot heden alleen de campaign speelde kan ik je verzekeren dat er een nieuwe wereld voor je open gaat :D.

( als het niet je ding is zou je ook Last Epoch eens kunnen proberen, die zijn nog actief bezig met hun campaign ;) )

• Flamesz
ErikT738 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Waarom niet? Omdat ik het spel niet op dezelfde manier waardeer als jou? Ik heb me meerdere jaren prima vermaakt met de campaign en vond het leuk dat er elke keer weer een stukje wereld bij kwam. De campaign heb ik inmiddels met diverse karakters doorlopen. Helaas is PoE inmiddels "af" en komt er geen nieuwe content bij waar ik blij van wordt.
Dit is een prima manier om het spel te waarderen, al denk ik wel dat je wat gemist hebt. Bijvoorbeeld de verhaal lijnen van de shaper, elder en de conquerors, zoals pollewob hierboven al deels aanhaalde. Deze begonnen dan wel na de laatste "act", maar behalve dat zie ik geen reden waarom je dat niet als deel van de/een campagin kan zien, en die "stukjes wereld" zijn nu wel minder of niet meer toegankelijk.

• ErikT738
@Tante_Pollewob @Flamesz Ik realiseer me ook wel dat er alsnog lore is na de laatste act, maar er zit ook een limiet aan hoeveel moeite ik wil doen om die lore te ervaren. Het concept van eindeloos maps runnen (wat de endgame van PoE voor zover ik weet is) staat me gewoon niet aan.

• Flamesz
ErikT738 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:24:
@Tante_Pollewob @Flamesz Ik realiseer me ook wel dat er alsnog lore is na de laatste act, maar er zit ook een limiet aan hoeveel moeite ik wil doen om die lore te ervaren. Het concept van eindeloos maps runnen (wat de endgame van PoE voor zover ik weet is) staat me gewoon niet aan.
Eindeloos hoeft het niet te zijn. Er is altijd wel een verhaallijn in de endgame, die je één keer kan volgen om het verhaal / de lore binnen te krijgen, en daarna inderdaad nog eindeloos kan farmen als je daar zin in hebt. Dat is die ongeveer jaarlijks wisselende content van de elder, shaper, maven, etc.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste