Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03-06 14:21
Mede-auteur:
  • enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 16:27

enira

Gezien de intro van het oude topic erg verouderd is werd het tijd voor een nieuw topic.

Path of Exile

Path of Exile www.pathofexile.com is een ARPG die free to play is. Deze wordt ontwikkeld door Grinding Gear Games.
De game bevat microtransacties, maar deze zijn alleen visueel er zijn geen pay to win transacties

Over PoE

De game bestaat uit 10 acts die als verhaal/tutorial dienen na het uit "uitspelen" van deze chapters begint de "endgame". De endgame bestaat ook weer uit verschillende onderdelen waaronder voornamelijk maps dit zijn random area's waarin je moeilijkere content tegenkomt, maar dus ook betere rewards waarmee je character sterker kan maken en ook verder kunt levelen. Na de eerste 10 acts ben je rond level 65. Het maximale level is echter level 100. (zeer moeilijk te halen en dus echt een grind!)

Andere endgame content wordt je ook tijdens het leven gaande weg mee vertrouwd gemaakt. zoals delve dit is endless dungeon waar je wel brandstof moet vinden om te kunnen spelen
Deze brandstof vind je weer in de mapjes, maar ook tijdens het levelen zodat je rustig vertrouwd kunt worden met deze content.
Ook is er de Temple of Atzoatl dit zijn random area's die je zelf kunt indelen in wat voor uitdagingen je daar gaat tegenkomen.
Verder zijn er nog verschillende endgame bosses die je kan proberen te verslaan.

Elke league brengt ook weer nieuwe uitdagingen met zich mee waardoor de game dus ook voor veteranen weer nieuwe uitdagingen bevat.

Leagues

De game wordt constant van updates voorzien en wordt voornamelijk in league's gespeeld deze league's duren vaak rond de 3 maanden. Na afloop van een league gaat al je voortgang over naar de permanent league deze bestaan uit de Standaard league en de Standaard Hardcore league.

De guild

Interesse? en wil je de game proberen? Dan kan je ook de Tweakers of Wraeclast guild joinen.

https://discord.gg/ZjDh3yq vraag hier een officier of je lid kan worden van de guild hiervoor hebben ze je ingame character name nodig.

Handige links:

Hieronder tref je een overzicht aan van handige links voor tools, trade sites en informatie over de game:

Path of Exile site
Path of Exile's Official Wiki
PoE faq Een faq voor de beginnende PoE speler om bekend te raken met afkortingen en begrippen
The Twilight Strand Een zeer uitgebreide guide welke alle aspecten van het spel behandeld
PoE Tools Een verzameling van de meest bekende tools

[Voor 29% gewijzigd door enira op 03-01-2019 10:05]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Klok88
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 03-06 14:18
Eindelijk een (nieuw) PoE topic!

Ik ga ondertussen weer rustig verder grinden met mijn treurige skeleton build ;_;
Maar damn, wat een epische league is dit.

Al is de Syndicate soms wel erg..frustrerend :D
En gisteren dus level 100 aangetikt :) klaar met die grind door naar andere grinds zoals depth 600 halen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Marcvz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-05 23:46
Hey een nieuw topic!

Goed te zien dat er zoveel mensen aan t spelen zijn.
Ik moet helaas skippen ivm real life priorities.
Dus nu missen jullie vast goedkope gear, maps en currency trades in de guild chat 😁

Ik zag wat vragen over currency afgelopen pages.
Zoals de meeste weten heb ik doorgaans binnen 2 weken een headhunter (60ex) als ik speel. En ik doe geen lab runs (als je je hiertoe kan zetten, de beste currency method voor de eerste 2-3 weken)

Wat ik elke league doe ik proberen vlot in maps aan te komen. Maps runnen, verkopen en alle currency investeren in sextants en exalts.
Daarnaast heb ik vaak redelijk gevoel wat bepaalde currencies gaan doen in een league.. Tijdens beastiary had ik bv 250 annuls gekocht voor 1 chaos per stuk om die vervolgens na een maand te verkopen voor 0.2ex stuk. Das pakweg 20c profit per orb.

Eerste paar dagen vd league is ook tijd om jewels te snipen. Deze kunnen namelijk alle mods rollen zonder dat er een hoog content lvl voor nodig is. Dus dit is de tijd om 4-5ex jewels te kopen voor 10-20c die de eerste dagen gevonden worden.
Ni heeft niemand nog cash om daarin te investeren,maar bewaar ze 2-3 weken en je loopt binnen.

Ik weet dat de league al even loopt, maar ik heb nog veel meer methodes om vlot mn currency te verveelvoudigen. Gebruik ze als inspiratie en zoek vooral dingen die niet door de gehele goegemeente gedaan worden.

Zomaar even wat gratis tips voor jullie tijdens mijn afwezigheid. Have fun and happy grinding.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• enira
enira schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:37:
[...]
Vanavond maar eens proberen om wat tul's pure breachstones erdoor te rammen, het doel is eigenlijk om komend weekend level 100 te halen.. :P
Ennn... gelukt! Afgelopen weekend zelf ruim 120 breachstones gehost met 5 randoms. Een groep ervoor samenstellen is het probleem niet, het probleem zit het hem meer in het bemachtigen van de stones. Zelfs als je livesearch aan hebt staan vis je vaak achter het net. Met gemiddeld 115c per stone is het een investering, maar; worth it!
Tul's ben ik mee begonnen op 20c/run, en Uul's voor 25c, dan duurt het effe voordat je party vol is (omdat trade ermee volgespammed wordt), maar de meeste blijven wel als je er veel runned. Later gezakt naar 15 voor tuls, en 20 voor uul's. Hier heb ik 3/4e van de runs voor gedaan en nog met dikke winst eruit gekomen (zonder bosskills). :)

In de tussentijd ook een paar challenges proberen af te kopen in trade, hoef er nog maar 3 voor de 36, dat gaan we vanavond fixen. Misschien dat ik met de overblijfselen van mijn currency mijn chest nog even 6link die al +1 corrupted is, maar dan is de league wel klaar voor mij.

Edit: 36 challenges gehaald. #klaar :P
Als er nog mensen specifieke t12-15 mapjes zoeken, poke me even ingame. Dan zorg ik dat je je atlas kan completen. T16's heb ik niet omdat ik deze van mijn atlas heb gehaald.

[Voor 8% gewijzigd door enira op 23-01-2019 10:41]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Zypher
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 02-06 07:17
randomice schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:40:
Ik heb een vraag over Maps. Sommige map krijg ik de melding complete na het clearen van de map of het verslaan van de boss. Bij andere mappen weer niet. Waar ligt dit aan(vooral channel en cave maps krijg ik nooit een complete melding )? Heeft dit te maken met de Atlas?
Ja, die melding krijg je alleen de eerste keer dat je de map complete en/of het Atlas bonus objective complete.
Voor iedere volgende run van die map zul je moeten terugvallen op het "n monsters remaining" lijntje rechtsboven als je de minimap geopent hebt..

• pauluzmuller
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18:27
JohnnyV76 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:43:
Haha... jij bekijkt alles vanuit winst oogpunt... wij meer casual spelers willen juist wat makkelijker aan items kunnen komen zodat we ook een sterke build kunnen hebben zonder bergen exalts in onze stash. GGG heeft het al makkelijker gemaakt om 6-link items te maken en dat vind ik een goede ontwikkeling.
Dit dus...
Door het gebrek aan tijd hou ik het meestal naar een maand voor gezien. Dan zijn de prijzen enorm hoog en kan ik vrijwel niks betalen. Ja, ik weet dat ik door moet spelen.. maar als je maar even kan spelen wil je niet elke keer alleen maar chaos recipe doen :X

iRacing Profiel

• Xenophon16
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-06 11:50
Ik heb ook zin in de nieuwe league. Heb PoE weer afgestoft na een paar weken wat anders te hebben gespeeld en heb meteen maar even wat practice gedaan voor de leaguestart. Als het dan ook zo rap gaat hoor je mij niet klagen :)

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 12:12
mercapto schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 05:27:
Voor het eerst weer even op Standard gekeken in m'n originele tabs voor quantity gear. De eerste 9 tabs hebben...202 exalted aan quantity gear...als het verkoopt. Vroegah was dat allemaal vendor crap, op de support gems na. De rest van de tabs nog niet bekeken, zal nog wel wat meer tussen zitten. Tja.
Als je nog een oude kaoms heart daar tussen ziet liggen. Wil ik hem wel overnemen voor 15 exalts :P

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +1Henk 'm!
wrong shader file decoded size na update.... kennelijk een algemeen issue waar veel mensen last van hebben.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:15
SMD007 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:00:
ik lees niets wat mij anders doet besluiten om deze league te skippen dus allen veel plezier zal af en toe wel inloggen om mijn favoriete hobby uit te voeren! Mensen kicken die lange tijd niet ingelogd zijn geweest ;-)

Misschien dat ik op standard ga spelen, maar merkte gisteren al dat ze alles niet goed hebben overgenomen uit de league als ze dat ook niet fixen komende vrijdag begin ik daar ook niet aan.
Ik ga me toch wel eens bezig houden met het nieuwe seizoen, is er nog een mogelijkheid om toe te treden tot de clan?

Apsie's profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!
KS1987 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:09:
Ik weet het toch niet met Herald of Agony, ik ben net maps begonnen met 4K ES en resistances op 50 en ga toch gemakkelijk neer. Het mist de zoom zoom van mijn Elemental Hit Totem build van vorige seizoen, die minder EHP had en alles gemakkelijk neerhaalde en zelden neer ging (alles - T 16) voor een klein budget. Ik heb toch wat buyer's remorse als ik die Bane posts zie. Maar zelden is een pivot in PoE aan te raden, enkel mijn Arc Totem tot Elemental Hit Totem was de moeite (en ik had toen 100 regrets liggen).
- 4K ES is nog niet echt veel.
- resist op 50 is nog zeker 25 te weinig. Je zal je resist zo snel mogelijk naar de softcap van 75 zien te moeten krijgen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
ok goed verhaal...

Acties:
  • +1Henk 'm!
I put up a shelf once ^^

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xenophon16
Valandin schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:57:
Ik probeer ook alle challenges te halen, alleen is het toch wel een.. challenge.
Ha! Ja ze proberen volgens mij om de challenges zo te maken dat het ongeveer een hele league (3 maanden) zou kosten om ze te halen. Meestal is het halen van 24 of 36 challenges (voor de cosmetics) goed te doen en dat is waar de meeste mensen dan ook stoppen, omdat de laatste paar challenges vaak of veel currency kosten of heel veel tijd kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dylandejonge
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 02-06 21:33

dylandejonge

Online Marketing Stratego

Laatst begonnen met PoE, erg tevreden over de gameplay en de configurabiliteit (als dat een woord is haha..). Purifying flame templar is mijn build nu..

Whatever the problem - Be part of the solution

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmiejj
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 05-09-2019
Zypher schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:13:

Klopt mijn beeld dat Molten Strike Juggernaut nog steeds een goede league starter is? Of zijn er andere builds die, met een beperkt budget, toch ver op de Atlas weten te komen?
Je kan het beste even wachten op de volledige patch notes komende week. 3.7 (waarmee Legion uit komt) brengt een hele hoop rework aan melee met zich mee (o.a. animation cancelling & instant movement skills) om melee meer viable to maken.

Als je voor 0 investering ver in de atlas wil komen kan ik freezing pulse totem hierophant aanraden, wezenlijk het enige wat je echt nodig hebt is 2 keystone jewels om freezing pulse meerdere projectiles te geven, maar die dingen kosten echt 0,0 omdat je deze als quest reward in act 5 kan krijgen. Ander dingetje wat wel wenselijk is is een shapeld shield met +1 to maximum number of totems maar als je res capt op de rest van je gear dan kan je voor een paar stuivers wel een schild vinden met die shaper mod erop :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MelleJ
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 16-05 22:06
MetalPool schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Same here.....build bevalt me prima! Ben nog wel laag level....maar act 4/5 is nu al een eitje.....waar ik voorheen toch wel wat moeite had met sommige builds.
Mocht je nog vragen heb over ED Trickster, je kan me eventueel toevoegen. Speel al zo'n 5 Leagues ED Trickster om mee te beginnen dus heb er ondertussen wel iets ervaring in, ook zeker om hem fatsoenlijk in de mapfase te kunnen spelen. Mijn character name (die je nodig hebt om toe te voegen) is DrainedLegion.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 30-05 17:37

Vidra

Vragen?

MetalPool schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Same here.....build bevalt me prima! Ben nog wel laag level....maar act 4/5 is nu al een eitje.....waar ik voorheen toch wel wat moeite had met sommige builds.
In eerste instantie had ik mana problemen, maar met de tips uit de clan om de accendancy punten in eerste instantie op "weave the arcane" te zetten tijdens het levelen gaat het nu stukken beter.

Tijdens met levelen een Lifesprig en een Tabula gevonden :+ ben nu iets van lvl 55.
MelleJ schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Mocht je nog vragen heb over ED Trickster, je kan me eventueel toevoegen. Speel al zo'n 5 Leagues ED Trickster om mee te beginnen dus heb er ondertussen wel iets ervaring in, ook zeker om hem fatsoenlijk in de mapfase te kunnen spelen. Mijn character name (die je nodig hebt om toe te voegen) is DrainedLegion.
Dat is een goed idee .. want ik heb nog wel wat vragen :P

[Voor 30% gewijzigd door Vidra op 11-06-2019 13:20]

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 16GB@3600C15 - ASUS STRIX RTX 2080 OC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 02-06 18:59
Nivali schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:29:
[...]

Zit op het moment nog met een simpele corrupted 6-link maar ik verwacht dat de loreweave ook al gaat helpen. Maar capped res, 4.8k life en Immortals call zou ik toch verwachten dat red maps wat makkelijker gaat. Ik kan waarschijnlijk life nog wel bumpen naar 5k+ met wat kleinere upgrades maar ik verwacht niet dat dit veel verschil maakt.
Ik heb er even naar gekeken en wat aanpassingen gemaakt.
Voornamelijk je gems, een gedeelte van je tree en ik heb je helmet vervangen.
Je ascendency heb ik ook aangepast voor meer deeps, maar daar sta je natuurlijk vrij in.

Ik heb er een bleed variant van gemaakt, waar je zelf een beetje gefocusd was op elemental damage. Op je gear zit wat elemental damage scaling, maar je ele damage is misschien 15% van je totaal? Flat phys heb je meer aan.
Ik heb je Vaal Reave dps naar 900k weten te boosten, je life naar 5.5 met dezelfde gear.
Kijk er even naar en laat maar weten wat je er van vindt :).
Ik denk dat je met deze build ook geen blade flurry 6L nodig hebt voor bosses, gewoon ancestral warchief en gaan. Desnoods een decoy totem!
Ik heb Vaal Pact ook weggedaan.

Qua gear raad ik je aan om te focussen op je body armor, maar een Loreweave zou ik niet doen. Daar heb je veel te weinig elemental scaling voor. Gewoon een elder astral plate met flat life, % life en resist is prima.
Daarna een shaper ring met assassins mark voor power charges en een mark of the elder ring. Zou je zo op 2-3mil dps kunnen zitten, inclusief screenwide AoE (vandaar brinkmanship node)

ps- ik speel zelf een frost blades berserker welke qua skill tree redelijk vergelijkbaar is. zal ze beide posten

reave gladiator: https://pastebin.com/NYyZiAaj
frost blades zerker : https://pastebin.com/mbYgV6Dg

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xenophon16
Ik vind het, ondanks allerlei issues met trade, tot nu toe een erg leuke league. Samen met drie andere tweakers (Mathijn, Vogel en Selwino) heb ik op de zaterdag geleveld en zijn we tot 90 atlas completion gekomen op dag 1. Legion bleek zo rippy dat ik na twee dagen mn frostblades slayer heb afgedankt en heb gererolled als ED trickster (dat was mn oorspronkelijke plan voordat ik me bedacht na de patch notes).

Later heb ik nog een bosskiller geleveld (ice spear mines) en heb intussen 28 uber elder kills (nog geen jewel gedropt voor mezelf, wel voor anderen).

Overall ben ik wel tevreden met de leaguestart en ik denk dat ik misschien nog wel een character ga levelen, hoewel ik het nu voorlopig weer wat rustiger aan ga doen

[Voor 1% gewijzigd door Xenophon16 op 17-06-2019 14:07. Reden: typo]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Bedankt voor de adviezen. Heb m niet meer in mn bezit. Had m voor 4ex in de verkoop staan terwijl ik uit zou vogelen wat te doen... toen wilde iemand m kopen. Dat zijn 40 alts well spent :)
Zoveel geluk zal ik natuurlijk niet snel weer hebben. Nu kijken of ik hiermee redelijke wapens kan kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xenophon16
Dankzij thijsjongeh en Mathijn heb ik dit weekend 40/40 challenges gehaald :D. Aangezien het grootste deel van mn vriendenlijst er al mee is gestopt ben ik voorlopig ook wat minder online. Eindstand:
- Lvl 97 Cyclone Slayer (legion farmer)
- Lvl 88 Ice Spear Mines Saboteur (uber elder killer)
- Lvl 98 ED Trickster (de rest)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thijsjongeh
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 02-06 07:41
kevinl schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:53:
Het lijkt wel alsof de online tijd steeds minder wordt per league. Hoeveelste week zitten we nu? derde week?
Ik heb de eerste twee weken best hard geno-lifed (als in van 06:00 tot 22:00 ofzo spelen) en de 3e week iets van 5 uur per dag, dus dan zit je op 16 uur per dag * 14 = 224 uur + 35 uur = ~260 uur.

Als een gemiddeld persoon op 4 uur per dag zit is dit 65 dagen of dik 2 maanden.

Merk zelf dat ik redelijk snel erop was uitgekeken toen ik de 36 challenges had :P

Ik vond ook zelf dat ik erg veel geluk had en daarom mijn doelen ook erg makkelijk had gehaald (normaal doe ik er langer over)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:15
Zypher schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:29:
Heb afgelopen weekend eens de tijd genomen om Oni-Goroshi te farmen, ik was op zoek naar een nieuwe build en kwam deze Oni-Goroshi Cyclone Slayer build tegen.
Gezien de ervaringen van anderen heb ik vrij veel geluk gehad; 3 characters met ~1h26m /played en mijn eerste Uber Hillock was gespawned. Dus in totaal ongeveer 4.5u tijd gekost, terwijl er genoeg mensen zijn die er 10-15u over doen om die eerste spawn te krijgen :P

Daarna met moltenstrike+added fire damage+onslaught door de story rennen. Dat ging al mega snel dankzij de movement speed buffs van onslaught en Her Embrace. In act 3 Cyclone opgepakt en ik lijk alleen maar sneller door alle content heen te gaan, damage is nu al insane!

De extra voice-lines van The Goddess voegen ook een leuke nieuwe touch toe aan de hele story :P
Bedankt voor het voorzetje, ook ik was zoekende en dit is, na ca. 7 uurtjes gespendeerd te hebben on het zwaard te krijgen, een lekkere all-round build wat afgezien van het zwaard, weinig moeite kost _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!
Neles7 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Jij bent ook nooit tevreden als het niet de jackpot betreft :+
Als je een grote gok neemt en je wint precies het aantal dat je inzet heb je zelf toch ook zoiets van hmm jammer dat het niet meer is, blij dat het in ieder geval geen verlies is :+

edit: gefeliciteerd :9B

[Voor 3% gewijzigd door SMD007 op 29-07-2019 11:15]

• Xenophon16
Ik zie dat de nieuwe league er weer aan komt. Ben benieuwd wat het gaat worden, na de lootexplosies van Legion zou het wel eens tegen kunnen gaan vallen.

In ieder geval ga ik proberen om het eerste weekend weer vrij te houden O-) - Wie doet er dan nog meer mee?

[Voor 0% gewijzigd door Xenophon16 op 16-08-2019 13:50. Reden: typo]

• thijsjongeh
Gisteren samen met Henk de 40/40 challenges gehaald!

Ik vond het zelf een leuke league, begon als self cast magma orber die ik door wat guides bij elkaar te doen had gemaakt. Deze werd zwaar improved door Mathijn en Henk (dank hier!). Vooral blights zijn makkelijk als Magma Orber, omdat je bij de toren kan blijven staan en gewoon je ballen kan blijven spammen.

Later gererolled naar een RF char, en damn dat is tanky (en een heel andere speelstijl), heb hier ook vrij makkelijk de 97 mee gehaald. (Nog dank aan Anvessi, RF king, voor de hulp met de char). Maar blights zuigen best hard met RF, waar je met magma orb met een rechtermuis klik het hele scherm bijna weghaald, moet je superhard werken met RF en dan is het soms nog voor niets omdat de monsters net te snel bij de toren aankomen.

Qua challenges veel geluk gehad, had Chayula in een breach gevonden in Temple (dus dat was lucky) en toen ik bij diepte 250 aankwam, vond ik een Aul voor de challenge. De exiles gevonden in maps best snel en hetzelfde voor de blight monsters. Verder veel challenges gekocht in /trade 820 (geen zin om 2 uur iets te spenderen als ik het voor 30c kan kopen :P). Toen raakte ik op 38/40 de moed kwijt, omdat ik nog iets van 200 atlas missies moest en echt geen zin meer had, maar dankzei Henk toch nog gedaan (was best makkelijk uiteindelijk, veel sulphite rota's gedaan voor endgame quests).

• Xenophon16
Voor de mensen die gisteren niet online waren, ElchefCoC was een beetje lucky:

• mpra
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-06 08:36
Xenophon16 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:00:
Voor de mensen die gisteren niet online waren, ElchefCoC was een beetje lucky:

[Afbeelding]
Hey dat ben ik! Viel idd bijna van mijn stoel toen ik het zag. Baal er stiekem wel een beetje van dat ik 'm niet eerst gedivined heb... Maar ik had dit dan ook helemaal nooit niet verwacht.
Zo, voor het eerst in mijn PoE carrier is het gelukt om uber atziri en uber elder te doen. Uber atziri valt eigenlijk wel mee maar uber elder vond ik wel erg chaotisch. Kleine ruimte en gebeurt veel. Wel een paar keer dood maar uiteindelijk nog 2 portals over. Daarmee ook 24 challenges gehaald en de blight portal gescoord. Nog even kijken wat ik deze league nog ga doen. Atlas op 158/159 en moet alleen perandus manor nog. Wellicht heb ik die ruime exalt er nog voor over dat ie kost. Heb nog 8ex in mn stash wat voor mijn doen best veel is. Mijn gear kost iig een stuk minder haha maar upgrades zijn lastig te vinden. Map drops vielen deze league ook redelijk mee. Heb volgens mij van elke guardian map wel 2 of meer in de stash.

• denniss78
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 29-10-2019
JohnnyV76 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:56:
Volgens mij doe je iets niet goed hoor... vriendin 3 weken op vakantie en jij geen geld voor een nieuwe videokaart? Klinkt alsof jij wel een leuke nieuwe kaart verdient!
Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als ik mijn computer niet meer zou kunnen gebruiken vanwege dit probleem dan zou ik wel zorgen dat er budget komt!

Hopelijk kun je t snel fixen!
Ik verdien die kaart dubbel en dwars ;) Maar zit ook midden in de aanschaf van een huis...dus de centen zijn wat beperkt op dit moment.

Heb iets gedaan waarvan ik altijd zei 'welke idioot heeft dat nou nodig'...m'n monitor aangesloten op de onboard videokaart...

Nadat ik drivers voor dat ding geinstalleerd had, startte PoE nog op ook. Was even een momentje 'really?? wtf'. Alle instellingen op minimaal gezet, fullscreen fullhd...en het werkt ook nog. 20-30 fps en ja alles ziet er belachelijk low-res uit zodra er teveel op het scherm gebeurt, maar in ieder geval kan ik even vooruit. Als ik alle pixels van game juweeltjes uit de jaren 80 en 90 kan waarderen, moet ik nu ook maar even niet zeuren.

Ondanks het gebrek aan kwaliteit lekker kunnen doorstomen van lvl 74 naar 91. Zelfs Blighted maps gedaan zonder crashes. Keigoed zo'n Intel 4600 _/-\o_

Maar binnenkort toch maar iets van een geforce 1650 ofzo halen. Altijd beter dan m'n kapotte 770!

POE IGN: Begint altijd met oBo_

• thijsjongeh
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2676838

Dit weekend kan je gratis cosmetics krijgen (kans op, zie berekening in de post) als je naar de twitch stream van Path of Exile kijkt (of gewoon de pagina openhouden tijdens de exilecon stream)

Zorg wel dat je twitch account aan je path of exile account is gelinked!

• Provin915
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 06-05 19:15
Sick om PoE 2 announcement te zien. Nieuwe ascendancies, nieuwe skills, nieuwe campaign. Echt geweldig GGG.

• enira
kevinl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:47:
Misschien is het handig om mijn 1000 humility cards om te zetten naar tabulas en die gewoon te vullen met een bepaalde gem setup. Dan heb ik 90 gems die 6 links zijn.
En dat is nuttig omdat? Ik ga er voor het gemak vanuit dat PoE 2 ook een soort van zelfde opzet krijgt qua content. Alles was op standard ligt dat blijft daar, en zal je niet kunnen gebruiken in de tijdelijke events/modes/leagues/whateveryounameit.
De keren dat ik op standard speel buiten leagues om zijn op 1 hand te tellen, denk dat dit voor het gros van de mensen geldt.
Als je veel nieuwe builds wilt testen wellicht handig, maar lijkt me een beetje overdone.
JohnnyV76 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:57:
Ik dacht dat je langzaam naar 6L toe kon werken maar heb me er nog niet goed in verdiept. Waar heb je de info vandaan? Kan ik t eens bekijken.
Ik heb het langs horen komen in de stream van exilecon, maar volgens mij niet het stuk waar ze het ook daadwerkelijk een voorbeeld van het nieuwe gemsystem laten zien. Kan het helaas zo snel niet vinden op twitch/youtube.

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 12:12
Het was een gedachtegang voor spelers op standaard. In de guild zijn er ook spelers die standaard spelen. Heb ik mijn bericht in de verkeerde topic geplaatst? Moest ik in de got standaard league topic zijn?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

bamboe schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:05:
Ik ben sinds 6 jaar geleden weer eens begonnen met spelen, weet iemand toevallig een nederlands guild?
zie openingspost? ;)

• Shodan_xl
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19:19
Volgens mij gaat nu iedereen en zijn hond nu enki's arc spelen 8-)

ZIt zelf te twijfelen of ik ook enki's arc ga doen (buffed, dure items vanwege meta). Mathil's tri-elemental hit wander build lijkt me ook leuk, maar is 20% generfed.... Al was ie op-ie-op in 3.8.
Ik heb de eerste jaren ook alleenn maar HC gespeeld in PoE maar de afgelopen jaren naar SC gegaan. Het geeft absoluut een andere dimensie aan het spel maar het is gewoon zo ruk als je dan op hoog level dood gaat door een foutje, onbekende mechanic of lagspike oid. Eerst dag na een RIP zweer je dat je deze league niet meer gaat spelen maar de volgende dag heb je alweer zin om opnieuw te beginnen. Toch.... met een fulltime baan en 3 kinderen is tijd ook een issue geworden en kun je niet elke keer opnieuw beginnen. Heb absoluut geen spijt van het switchen naar SC. Dan kun je je nog eens een death permitteren maar krijg je wel zo veel mogelijk content te zien en te spelen en dat gaf me uiteindelijk toch meer fun dan de spanning van HC.

En ja, als je char dood gaat in HC dan wordt ie naar standard gedegradeerd... je bent m dus wel kwijt in HC. Ik zou je wel adviseren om deze league eens lekker SC te spelen. Dan kom je gegarandeerd tot de atlas :)

• Binshou
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02-06 07:39
Ik heb ooit met de launch tot ca lvl 45 op hardcore gespeeld, en nu met dit season en een hoop streams bekeken te hebben maar weer is gedownload en opgestart.

Snap er alleen helemaal niks meer van, zie een hoop voorbij komen met ascendy's / maps / trials en ook geen idee wat voor class / build ik moet maken haha.

Enige wat ik weet is dat ik met een boog wil spelen, en ben nu als scion begonnen (wist niet eens dat dit een unlock was tot ik ging googlen)

Ga voor nu gewoon lvlen, en kijken waar het schip strand.

PSN: Res_Binshou

• mpra
Luukwa schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Welk level ben je? Ben zelf opweg richting 93 nu.
Ben ook aan 't kijken naar wat upgrades hier en daar maar merk wel dat het alsmaar duurder wordt.

Misschien leuk om elkander als vriend toe te voegen?
Als je nog niet in de guild zit, is dat altijd een andere optie om contact te hebben met andere Tweakers. Heel erg actief de laatste tijd, al ben ik wellicht zelf een van de mensen die nogal wat af praat in de guild chat. Speel op zit moment nog mijn puncture bow gladiator, Morphing_Puncture.

[Voor 17% gewijzigd door mpra op 07-01-2020 07:23]

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-03 09:30
Chefbierrr schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Summoners geven het minst om gear. Voor de rest schijnt delven een goede manier te zijn om snel te levelen en goede gear te vinden of te craften met fossils.
Probleem is dat je als je net begint je op met SSF niet kunt delven.. je moet eerst richting act 4 voor de eerste sulphite veins.

Soundcloud!

• mpra
Flugzor schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:14:
Zelf weet ik nou niet zo goed wat ik van deze league moet vinden... Ik heb nu 3 "main" chars gemaakt:
- CoC Cyclone Assassin - 20~30 ex investment
- Summoner (Cause why not?) - 20~30 ex investment
- MF Ranger - 10 ex investment

Heb wel enorm geluk gehad dat ik via The Wretched een HH heb kunnen krijgen, dat heeft het wel een stuk leuker gemaakt. Maar om nou te zeggen dat ik een Sirus melter heb... nee.

Zit nu nog zwaar te twijfelen wat ik ga doen..
Pyroclast miner is wel een echt sirus melter :) Of een random saviour build.
ik heb mn metamorph portal binnen! Hij is mooi :)

London schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:54:

* London heeft vrijdag ook gewoon weer vrij gevraagd :P
Kun je beter maandag vrij nemen aangezien de nieuwe league pas 's avonds om 21:00 begint :)

Hoop dat je nog wat tijd over houdt :)
Schat... als jij nou schildert beneden en zo... dan zorg ik dat de computer kamer eh.. op orde is.Hoop werk hoor... het hele draadloze netwerk moet in de kamer aangelegd worden!

Die bank kun je best even alleen sjouwen toch?

Ga jij maar vroeg naar bed! Je bent vast moe na zo'n dag :P

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:56
JohnnyV76 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:16:
Hoop dat je nog wat tijd over houdt :)
Schat... als jij nou schildert beneden en zo... dan zorg ik dat de computer kamer eh.. op orde is.Hoop werk hoor... het hele draadloze netwerk moet in de kamer aangelegd worden!

Die bank kun je best even alleen sjouwen toch?

Ga jij maar vroeg naar bed! Je bent vast moe na zo'n dag :P
Die is al gefixed. Elke kamer bedraad en overall 100mbit draadloos. Prioriteiten he _/-\o_

Patchnotes doorgelezen, best boeiende wijziging aan wat unique jewels. Voor mezelf vooral de tempered flesh (nu +2%life recovery rate per 10 strength, hubba hubba - nog even en ik recover 100% life per seconde xD) maar bijvoorbeeld ook transcended spirit (+movement speed for allocated & accuracy rating for unallocated dex nodes).

Grand spectrums ook best boeiend. Crimson nu +7% allres (4 stuks = 4x 28% = 112%, en je hebt 135% nodig voor de 75% resistance cap). Kan best build-enabling blijken te zijn in hoe je veel makkelijker rond kan komen zonder enige resist op gear.

Verder Guardian aurabots RIP (grand spectrum van mana nu crit strike chance, 10% ipv 15% ES gain, shaper's touch kleine nerf..), summoners ook hard geraakt (necromancer aanpassing, zwakkere spectres, minder zombies/skeletons, spirit offering nerf, baron nerf, support nerfs.. eigenlijk alles wat summoner maakt is te grazen genomen).

... en shaper krijgt damage reduction die langzaam lager wordt gedurende de eerste 8 seconden, hij ging denk ik te snel neer door burst xD. Betekend indirect dat ramp-achtige skills (rage/inspiration etc) mogelijk meer overweging waard zijn.

Wat er straks van deze 'nerfs' overblijft met alle nieuwe notables is een 2e. Aangezien je met heralds (lees: purposefull harbinger notable) straks extreme aura-effect getallen kunt bereiken, zal aurabot eerder een netto buff dan nerf zijn bijvoorbeeld. Idem voor summoners.

voor wie trouwens op het werk zit, er zit ook weer een gezonde dosis humor in de notes
- Death's Harp now grants +50% to Critical Strike Multiplier (from +100%). You can use a Divine Orb to ruin it, and any existing Death's Opuses.
- Ahn's Heritage now grants +2% to maximum Elemental Resistances while you have no Endurance Charges (from 3%). You can use a Divine Orb on existing items to increase the odds of you dying while wearing it.
- Shaper's Touch now grants +1 maximum mana per 4 Strength (from 2 maximum mana per 4 Strength), and 1% increased Energy Shield per 10 Strength (from 2% increased Energy Shield per 10 Strength). You can use a Divine Orb on existing versions if you feel it is unethical to have that much Mana and Energy Shield (because it is).
enn... best for last, voor degene aan het werk.
Skill Reworks
Animate Weapon
- [...]
- The damage multiplier on Animate Weapon was not applying to the minion's damage at all. Whoops! Because of this, the skill has been rebalanced.
- [...]
- Minions now deal 10% more damage at gem level 1, up to 48% more at gem level 20. Note that there was previously similar (but numerically higher) bonus listed on the skill gem that, as it turns out, did nothing.

[Voor 40% gewijzigd door Xanaroth op 11-03-2020 11:04]

Net te horen gekregen dat we mogelijk vanaf volgende week thuis moeten werken. In het ergste geval iedereen wereldwijd bij de eh.. grootste nederlandse bank zeg maar. Benieuwd of het netwerk dat aan kan. Zo niet dan moet ik me maar op een andere manier vermaken volgende week :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xenophon16
London schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:42:
Ik weet het ook nog niet.. ED/Contagion ziet er goed uit maar ik neig vooralsnog naar Pyroclast Saboteur. Heb nog niet eerder met Pyroclast Mines gespeeld dus lijkt me wel tof om nu een keer mee te starten.
Allebei hele sterke keuzes! ED/contagion is erg satisfying als je een halve map in 1x cleart :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
boemmie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:57:
[...]

delve? is dat de maps of wat anders? is echt tijden geleden dat ik dit gespeeld heb.
wanneer komen de maps ook al weer?
Maps komen na act 10. Delve is een van de nieuwe invullingen van master missions. Net zoals je vanaf act 2 af en toe voor Einhar beesten moet vangen, kan je vanaf act 4 brandstof voor je mijnkarretje verzamelen en een mijn in gaan. In deze mijn kan je dus de crafting recipes vinden voor socket en socket link crafts op de crafting bench.

• ZTeeVeR
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:45
kihon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:38:
Na een jaar of 4 weer eens begonnen aan POE.

Even snelle vraag over Vaal gems, kan je de Vaal versie ook levelen of blijft ie op level van waneer de gem corrupted is geworden?

Er zijn geen gems die alleeen Vaal zijn b.v., zonder de "normale"
versie erbij?

Nu bij Act 4 en is leuk :) nog veel te doen
Vaal gems kun je zeker levellen, dus dat is geen probleem.

Alleen vaal gems bestaan niet idd.

Grote verandering met 4 jaar geleden is dan ook dat je nog maar 1 hem nodig hebt. Vroeger waren en vaal only gems die je dan moest socketen. Maar tegenwoordig hoeft dat niet meer..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • +1Henk 'm!
boemmie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:40:
lol, ben net aangekomen bij maps en de tweakers guild in gedoken. zodra mijn armor op 6link zit gaat mijn spec naar str spec:) nu heel squishy door tal rasha armor en slechtere gear. vooral proberen chaos orbs te krijgen, maar dat wil nog niet echt.
summoner so far is wel leuk:)
haha... Tal Rasha... Diablo speler zeker? :P (ding heet Tabula Rasa)

Weet niet of je op de hoogte bent maar er is een chaos recipe wat je helpt om redelijk stabiel wat chaos binnen te krijgen. Als je een volledige armour set inlevert bij een vendor krijg je 1 chaos. Als je een unidentified setje inlevert zelfs 2 chaos. Een set is dus: helm, body, gloves, boots, 2h of 1h +shield, belt, 2x ring en een amulet.

99% van de rares is toch junk dus lever gewoon een un-ID-ed setje in voor 2 chaos. Dat helpt je om wat chaos te sprokkelen om wat upgrades te halen.

• Xenophon16
Marcvz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 01:18:
Wat een stilte hier..
Hoe vergaat t iedereen? Nog mensen flink aan t balen of flink gecashed met t aura stacking gedoe?
Gaat best aardig! Nu lvl 98 en het lijkt er op dat dat het uiteindelijke level wordt van dit character (TR mines) tenzij ik breachstones ga lopen oid. Goede bak currency verdiend (100ex+) en dat allemaal in een impale cycloner gestopt met the saviour. Merk helaas wel dat ik niet zo goed ben in melee builds maken dus de damage is nog wat lacklustre :P

Hoe gaat het tot nu toe bij jou @Marcvz?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcvz
Xenophon16 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:51:
[...]

Gaat best aardig! Nu lvl 98 en het lijkt er op dat dat het uiteindelijke level wordt van dit character (TR mines) tenzij ik breachstones ga lopen oid. Goede bak currency verdiend (100ex+) en dat allemaal in een impale cycloner gestopt met the saviour. Merk helaas wel dat ik niet zo goed ben in melee builds maken dus de damage is nog wat lacklustre :P

Hoe gaat het tot nu toe bij jou @Marcvz?
Lekker bezig!
Die damage wordt echt nog wel beter als je door pushed. Ik verbaas me altijd over m'n eigen characters, hoe veel rek er nog op zit als je uiteindelijk al je key items hebt.
Jewels, awakened gems, wat veel te dure upgrades die je maar paar procent geven. Maar alles bij elkaar en je dps is ineens verdubbelt.

Hier gaat t z'n gangetje. Ben net als vorige League redelijk casual voor mijn doen.
Geen 39 livesearches. Geen currency flips.
Gewoon lekker mappen.
Heb een plan voor m'n ice shotter. Maar items beginnen echt duur te worden en resist is lastig.
Wil uiteindelijk cold conduction verwerken (cluster jewel notable) maar dat duurt nog wel ff.

Ben aan t sparen voor nieuwe boots. Aangezien die t meest specifiek zijn nu, kan ik beter eerst kijken hoe m'n resist uit pakt als ik een paar heb voor ik andere slots upgrade.

Deze week pas m'n eerste Sirus kill gedaan. Koste veel portals. Maar goed, that's alright. T is tenslotte een speed mapper met net 4k HP.
Survivability zal wel pak beter worden nog als ik farruls ga gebruiken. Dus de toekomst is zonnig 🙂

Acties:
  • +1Henk 'm!
Marcvz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:28:
[...]

Dan doe je echt iets heel erg verkeerd.

Maar een exje per uur, zou toch wel redelijk haalbaar moeten zijn ook als je niet zoomzoom speelt.
Ik haal niet eens een ex per dag denk ik met een paar uur spelen minimaal. Wellicht kunnen de grootverdieners hier eens kort uitleggen hoe je zoveel currency verzamelt.

Wat ik doe (verkeerd mss?):
Ik zit nu op awakener level 5 met atlas op iets van 138/154. Als ik een t16 map doe om conqueror progress te krijgen dan maak ik m eerst 20%. Dan een alc erop om rare te maken en dan meestal nog 2 map fragments erbij voor wat extra quantity en omdat die dingen toch veel te veel droppen. Op alle watchstones heb ik een sextant voor de extra "juice".

Na zo'n map zit mn inventory gemiddeld vol met: 2 6-socket items. 1 of 2 chaos, wat andere low tier currency (alcs, regrets e.d.) een stuk of wat essences, 1 of 2 T14+ map, 2 of 3 gele maps en nog 2 witte maps. Sommige rares, met goede bases, pak ik op en ID ik maar dat is meestal toch niks of iets wat ik voor een paar chaos verkoop of niet eens verkocht krijg. Een heel enkele keer zit er een exalt tussen de drops of iets anders van waarde maar meestal komt er maar een paar chaos aan waarde uit mijn map.

Wat moet ik dan doen om meer currency te maken? Sneller door de maps en nog minder oppakken zodat je meer maps doet en de kans op die ene rare drop groter wordt? Of juist meer ID-en en hopen dat daar een item met top rolls tussen zit? Dat kost alleen veel meer tijd.

Als ik upgrades zoek voor mijn build dan is het altijd een gevalletje "mijn smaak is duurder dan mijn bank". Items van 10 / 12 exalts kan ik nooit kopen maar zouden een flinke boost zijn. Na lang sparen heb ik 4 of 5 ex en kan ik bijv. een redelijk body armor kopen. De echt goede voor mijn build (bijv. met +1 all active gems) zijn niet te betalen voor me.

Wat doe ik verkeerd? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enira
JohnnyV76 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:27:
Na zo'n map zit mn inventory gemiddeld vol met: 2 6-socket items. 1 of 2 chaos, wat andere low tier currency (alcs, regrets e.d.) een stuk of wat essences, 1 of 2 T14+ map, 2 of 3 gele maps en nog 2 witte maps. Sommige rares, met goede bases, pak ik op en ID ik maar dat is meestal toch niks of iets wat ik voor een paar chaos verkoop of niet eens verkocht krijg. Een heel enkele keer zit er een exalt tussen de drops of iets anders van waarde maar meestal komt er maar een paar chaos aan waarde uit mijn map.
2x 6socket -> 2c
1 of 2c pure -> 2c
Witte maps -> 1c
Gele maps -> 1,5 / 2c
Rode map -> 3-6c afhankelijk vd tier/layout
Random meuk die je naar de vendor brengt is altijd wel een paar alterations. Met regals/alchs/regets etc erbij dan zit toch bijna aan 10c per mapje als je dit zo bekijkt?

Currency die je niet gebruikt zet je om, dan haal je verdacht veel binnen. Ook de quality gems die je niet verkocht krijgt verkoop je 1x in de zoveel tijd voor GCP's (zonder daarbij ook je 6L setup mee te verkopen is aan te raden ;))

De beste tip is, doe mapjes, en sta niet tussen elk mapje 3-5 minuten in je hideout te klungelen. Koop een quadtab, dump daar van 1 avond alles in (zou moeten passen zonder de 6 sockets) en sorteer het tabje 1x in de zoveel tijd uit als je toch de rest verkoopt. Je regrets/scours/Qgems/fragments/overige maps/you name it. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap en is een stuk efficiënter.

Da's mijn currency tab nu. Het is niet heel veel soeps, maar dat komt omdat ik ook geregeld wat nieuwe gear koop.

[Voor 14% gewijzigd door enira op 08-04-2020 12:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcvz
Waarschijnlijk heb je veel meer currency dan je denkt.
Installeer exilence en laat deze je currency, div, essence, fossil, fragment en map tab scannen.
Als je bv al je essences upgrade naar de een na hoogste tier en je zet deze te koop. Ben je t gros binnen een half uur kwijt met een handjevol trades.
Want al die buyers kopen heel je stock van een bepaalde essence.

Maps, burial chambers is hot. Als je niet zoveel speelt is de kans op een doctor heel klein.
Run zelf andere maps en verkoop je burials in bulk. Als je er een stuk of 10 hebt kun je een hogere prijs vangen dan wanneer je er maar 1 hebt.

Fossils. Fossils die 5c per stuk zijn. Kun je voor 10c per stuk verkopen als je er 20 in stock hebt.

Alterations zijn crazy duur nu. 3:1. Dus iedereen die nu nog chaos recipe doet steelt gewoon van zichzelf.
Vendor de rares gewoon voor alterations.

Als je een hoop kleine stapeltjes random zooi hebt. Maak een lijstje en bericht mij in-game.
Dan loop ik al je fossils en andere random crap op zodat je makkelijk naar chaos om kunt zetten zonder uren op trade rond te hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcvz
boemmie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:06:
nog advies voor trade macro's of ver van weg blijven?
Poe overlay.
Goede tool. En zeker niet weg van blijven.
Maar om het goed te kunnen gebruiken zal je wel moeten leren welke stats op wat voor items belangrijk zijn.
En de meta bepaald hierin natuurlijk.
-mana is nu duur. Want cyclonen is populair. Maar zijn ook leagues dat die mod niets oplevert.

Om daar in thuis te geraken kun je Poe.ninja gebruiken. Daar zie je de populairste skills etc. En kun je die karakters aanklikken en zien wat voor uniques etc ze gebruiken.

En wbt uniques. Zelfs uniques die je trade macro als waardeloos op geeft, kunnen veel waard zijn met perfecte Rolls. Let daar altijd op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcvz
Tchite schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:36:
Ik ben begonnen met mijn eerste character ooit op poe. Ik volg een level build 'ranger deadeye tornado shot', maar ik ben nu level 44 en merk dat mijn dps en resistance gewoon te laag zijn...
Moet ik betere gear gewoon zoeken en hopen dat het dropped of craft je dit op 1 of andere manier?
Tornado shot is generfd vorige League.
En er mee levellen schiet al helemaal niet op.

Level met toxic rain en je loopt zo naar endgame zonder te investeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:45
Tchite schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:13:
[...]

Ben overgeschakeld naar rain of arrows, heb ook al wat aan craften en trading gedaan dus dat is ook al iets duidelijker :). D3 is een kinderspel in vergelijking met dit.
Haha, ja als oud Diablo 2 en 3 speler kan ik je vertellen dat dit wel even andere materie is.

Bow builds zijn best lastig te levellen, end game kunnen ze super snel zijn, maar dat kost wel wat. Tornado shot is inderdaad flink generfed. Dat betekent overigens niet dat het nu crap is.

Hou er alleen wel rekening mee dat je geen tank bent. Je zult er dus aan moeten wennen dat je flink moet "rondzappen".

Voor mappen is dat niet zo'n probleem denk ik.

Rain of Arrows kan prima, toxic rain is ook echt aan te raden. Ook ice shot is lekker snel

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Zo even naar je char gekeken maar viel me op dat je haast nergens 20% quality op hebt en je nog best wel basic gear hebt. Quality op je armour pieces geeft weer extra ES dus extra defense. Wellicht eerst beter items scoren voordat je er 20% quality op doet.... of gewoon betere items kopen voor een paar chaos die vaak al 20% zijn. Uiteraard nog even al je resists maxen. Verder is survivability ook heel erg van je speelstijl en alertheid afhankelijk. Vooral met deze league mechanic moet je niet te lang stil blijven staan en goed opletten wat voor ground effects e.d. er gebeuren.

Ik heb nu alle watchstones en dus awakener 8. Zit nu wel een beetje te denken wat ik verder nog moet doen.
Doel is nu wel een beetje weg. Wat doen jullie zoal als je awakener 8 hebt?

[Voor 13% gewijzigd door JohnnyV76 op 15-04-2020 11:27]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True