Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Xenophon16
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-06 11:50
kevinl schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:43:
Nog 12 uurtjes en dan kunnen we weer in de rij gaan staan. Grappig dat de extra character slot nu in de aanbieding is.
Dat is natuurlijk geen toeval he :) Heb zelf ook weer wat oude characters moeten verwijderen. Best geinig om te zien wat voor builds ik een jaar of 2 geleden speelde.

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Ben er nog steeds niet uit wat ik ga spelen. Wat ga jij doen Henk? Of is dat nog geheim? :)
Heb t idee dat clearspeed wel belangrijk gaat zijn deze league.

Vortex/Cold Snap wil ik ook wel weer eens doen maar dan als trickster ipv Occultist. Weet alleen niet of de clear speed goed genoeg is.
Bleed Gladiator lijkt me wel leuk met puncture en split arrow maar geen ervaring mee dus weet ook niet of dat makkelijk te levellen/gearen is.
Kinetic Blast / Power Siphon ook interessant omdat wands wel aardig gebuffed zijn.. iig voor t levellen.. maar deze build lijkt me ook weer erg afhankelijk van goede gear.

Vortex is denk ik de veilige keuze maar physical / bleed build lijkt me gewoon eens leuk. Aarrgh wat lastig :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Xenophon16
JohnnyV76 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:55:
Ben er nog steeds niet uit wat ik ga spelen. Wat ga jij doen Henk? Of is dat nog geheim? :)
Heb t idee dat clearspeed wel belangrijk gaat zijn deze league.
Ik ben mezelf een stap voor en begin met een ball lightning miner denk ik. Afgelopen 3 leagues heb ik steeds na een paar dagen geklooi met een of andere gare build gererolled naar mines om wat currency te verdienen. Deze league begin ik er dus maar mee :). Heb ook PoBs gemaakt voor TR mines en Purifying flame mines maar denk dat ball lightning het leukste is. Heb ook mn boss-service forumthread weer geupdatet :P

Over een week ofzo rerollen naar een wander om al die nieuwe skills eens te proberen denk ik. Maar goed eerst dus en stapeltje exalts verzamelen

Edit: Wat jouw builds betreft, iets met impale werkt volgens mij ook gegarandeerd goed als leaguestarter

[Voor 6% gewijzigd door Xenophon16 op 13-03-2020 10:40]

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Ik weet het ook nog niet.. ED/Contagion ziet er goed uit maar ik neig vooralsnog naar Pyroclast Saboteur. Heb nog niet eerder met Pyroclast Mines gespeeld dus lijkt me wel tof om nu een keer mee te starten.

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xenophon16
London schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:42:
Ik weet het ook nog niet.. ED/Contagion ziet er goed uit maar ik neig vooralsnog naar Pyroclast Saboteur. Heb nog niet eerder met Pyroclast Mines gespeeld dus lijkt me wel tof om nu een keer mee te starten.
Allebei hele sterke keuzes! ED/contagion is erg satisfying als je een halve map in 1x cleart :)

• Phaex
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 05-06 09:41
Mijn huidige voorkeuren zijn:
> Cyclone impale slayer (of champion) 1 handed
> bleed bow split / puncture
> bleed lacerate gladiator

Echter lijkt het me een stuk moeilijker om aan een decent bow of axe met bleed mod te komen gezien dit niet meer via fossils gecraft kan worden waardoor ik eerder aan cyclone denk

Hebben jullie misschien nog tips of andere aanraders? Liever geen caster builds
Het lijkt me wel leuk om eens met een bow build te starten maar degene waar ik naar keek (buiten bleed) waren wel tanky maar de damage was vrij slecht -_-
Iceshot lijkt me dan ook weer héél cool maar dat is echt geen league starter

• Xenophon16
Phaex schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:01:
Mijn huidige voorkeuren zijn:
> Cyclone impale slayer (of champion) 1 handed
> bleed bow split / puncture
> bleed lacerate gladiator

Echter lijkt het me een stuk moeilijker om aan een decent bow of axe met bleed mod te komen gezien dit niet meer via fossils gecraft kan worden waardoor ik eerder aan cyclone denk

Hebben jullie misschien nog tips of andere aanraders? Liever geen caster builds
Het lijkt me wel leuk om eens met een bow build te starten maar degene waar ik naar keek (buiten bleed) waren wel tanky maar de damage was vrij slecht -_-
Iceshot lijkt me dan ook weer héél cool maar dat is echt geen league starter
Volgens mij kan je prima starten met Rain of Arrows, dat doet Marcvz volgens mij elke keer en hoor hem er niet over klagen :P. Verder zou je bladestorm nog kunnen overwegen or een of andere warchief totem build.

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 12:12
Xenophon16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Ik ben mezelf een stap voor en begin met een ball lightning miner denk ik. Afgelopen 3 leagues heb ik steeds na een paar dagen geklooi met een of andere gare build gererolled naar mines om wat currency te verdienen. Deze league begin ik er dus maar mee :). Heb ook PoBs gemaakt voor TR mines en Purifying flame mines maar denk dat ball lightning het leukste is. Heb ook mn boss-service forumthread weer geupdatet :P
Je wilt starten met een miner. Waarom is een miner een goede starter? Vanwege de single target voor bosses? Of omdat het niet zo gear dependant is?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Phaex
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 05-06 09:41
Xenophon16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Volgens mij kan je prima starten met Rain of Arrows, dat doet Marcvz volgens mij elke keer en hoor hem er niet over klagen :P. Verder zou je bladestorm nog kunnen overwegen or een of andere warchief totem build.
Bladestorm icm met die nieuwe skill dan?
Heb je toevallig een pob of guide die ik eens kan bekijken?
Xenophon16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Heb ook PoBs gemaakt voor TR mines en Purifying flame mines maar denk dat ball lightning het leukste is.
Grappig... vorige league met PF mines gespeeld en league ervoor met BL. Damage op BL is een stuk beter voor bosses. PF voelde toch wat clunkier. Heb bijna alle content wel gedaan. Alleen UE lukte niet zo heel lekker.

Ik speel eigenlijk altijd maar 1 build dus moet een goede keuze maken. Heb nu wat gevonden op reddit voor een puncture / split arrow bleed build waar iemand ook een Spectral Shield Throw bleed build liet zien. Zag er ook wel fun uit. Denk dat ik deze kant maar op ga. Als t toch niks wordt en er komen straks wat nieuwe builds voor bijv. kinetic bolt dan kan ik altijd switchen.

[Voor 6% gewijzigd door JohnnyV76 op 13-03-2020 11:14]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Xenophon16
Bladestorm icm met die nieuwe skill dan?
Heb je toevallig een pob of guide die ik eens kan bekijken?
Dit is wat ik zo snel kon vinden als optie voor bladestorm: https://pastebin.com/WXaSvexD (geen garanties, haha)
kevinl schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:07:
Je wilt starten met een miner. Waarom is een miner een goede starter? Vanwege de single target voor bosses? Of omdat het niet zo gear dependant is?
Precies, een miner is niet gear-dependent. Ik regel een tabula en kan daarmee tot hoge red maps clearen.

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 12:12
Xenophon16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:13:
Precies, een miner is niet gear-dependent. Ik regel een tabula en kan daarmee tot hoge red maps clearen.
En ook niet class dependant hopelijk. Ik ga starten met een ranger. En een ranger heeft een paar makkelijke starter builds o.a.:
- frost blades;
- ROA;
Kan dus ook aan een miner denken.

Dit is puur om te levelen. Uiteindelijke build komt later wel.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• boemmie
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:48
hoe laat begint league?
ik wil gaan voor een storm brand inquisitor build
Als miner wil je toch wel als saboteur spelen.

De league begint als t goed is om 21:00 maar verwacht wel weer een flinke queue en wellicht een crashje waardoor we pas later aan de gang kunnen.

• Xenophon16
JohnnyV76 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:15:
Als miner wil je toch wel als saboteur spelen.

De league begint als t goed is om 21:00 maar verwacht wel weer een flinke queue en wellicht een crashje waardoor we pas later aan de gang kunnen.
Ascendant werkt ook erg goed met mines. Vooral de combinatie saboteur-pathfinder is effectief.

servers zijn open! succes allemaal! have a good league :)

• mercapto
  • Laatst online: 01:20
Uurtje of 2 naar de stream van Steelmage gekeken toen de league begon, wat een fun. :)
Disconnects, Instances die niet laden, queues van 6000 tot 60000 :P
Het ging met horten en stoten, hij ging niet dood maar het scheelde soms niet veel. Vooral hij en Zizaran hadden pech, waren ze net weer een beetje bij...poef.
Ventrua ging als een speer in het begin, zie nu dat het allemaal weer anders is...ouch.
Update binnen, nou zelf eens kijken.

[Voor 4% gewijzigd door mercapto op 14-03-2020 04:58]

• boemmie
begonnen als toxin rain trickster. lastig om een 3 link groen wapen te krijgen zeg.

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:01

Fordox

00101010

boemmie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:40:
begonnen als toxin rain trickster. lastig om een 3 link groen wapen te krijgen zeg.
Dat kun je vrij gemakkelijk craften ;) 2, 3 en 4 links zijn makkelijk, 5 en 6 is een ander verhaal.

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt.

• EastBirds
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 26-03 08:10
JohnnyV76 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Welke build was dat precies? Ik zit ook aan een bow bleed gladiator te denken.. eventueel met split arrow voor trash en voor ST natuurlijk puncture. Kan alleen een RoA build vinden maar vind RoA geen fijne skill.
Was een van de Mathil starterbuilds van 3.9, speelde met Split arrow. Clear was zeer goed.
Denk dat je de build van RoA kan pakken en gewoon kunt swappen met Split Arrow. Enkel zal je pierce nodig hebben in je Split Arrow setup.

Deze league gestart met een Toxic Rain Trickster. Wel amper kunnen spelen in het weekend, dus nog niet in maps.
Wat een prut league zeg. Hoop gezeik ook op reddit haha. Ben echt al veel dood gegaan in die stomme deliriums. Het zal allemaal wel beter gaan als je een top DPS build hebt maar nu tijdens het levellen is het best een struggle. Grootste concerns zijn de one-shot mechanics, slechte visibility en vaak matige rewards.
League mechanics moeten niet zo intruisive zijn vind ik maar meer een leuk zij-stapje van het levellen / mappen. Matamorph was eigenlijk perfect. Dit doet me weer denken aan Synthesis waar ik ook niks aan vond. Veel te ingewikkeld en frusterend met een timer er op. Nu ook weer... je moet zoveel mogelijk mobs killen om meer rewards te krijgen dus je voelt de hele tijd de druk om sneller en verder en meer mobs te killen maar je wordt al ge-slowed, mobs hebben veel te hoge resists en kunnen je ook heel makkelijk om leggen. Dat + op tijdsdruk iets moeten halen = slechte league mechanic.

@EastBirds ik was begonnen als split arrow / RoA + puncture gladiator maar de speelstijl beviel niet zo... vooral puncture is traag en als je een boss 1 of 2 keer net mist dan is het gewoon irritant. M'n oude liefde Vortex maar weer opgepakt deze league.

[Voor 12% gewijzigd door JohnnyV76 op 16-03-2020 10:02]

• boemmie
Fordox schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Dat kun je vrij gemakkelijk craften ;) 2, 3 en 4 links zijn makkelijk, 5 en 6 is een ander verhaal.
hoe dan?

• boemmie
is spectre build nog wat trouwens? merk dat ik nu soms nog wel eens geoneshot wordt. begin ook langzaam wat gear te krijgen dus langzaam ook de mogelijkheid tot lving gear voor low lvls te pakken
kreeg een 4 skeleton warrior gems drop gisteren.

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:08
Sockets en links kan je craften met jewellers en fusings, of via de crafting bench. Voor de crafting bench moet je wel gaan delven, dus met de orbs zal nu het makkelijkst voor je zijn, is wel rng based dus je kan een paar orbs nodig hebben. Delven ga je pas echt efficient doen als je later in het spel bent dus ik zou daar even mee wachten.

Als je veel wordt geoneshot tijdens het levelen is het misschien handig te kijken naar je elemental resistances, die kunnen daar het grootste verschil mee maken terwijl je de acts doorspeelt.

[Voor 30% gewijzigd door Flamesz op 16-03-2020 11:11]

• boemmie
Flamesz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Sockets en links kan je craften met jewellers en fusings, of via de crafting bench. Voor de crafting bench moet je wel gaan delven, dus met de orbs zal nu het makkelijkst voor je zijn, is wel rng based dus je kan een paar orbs nodig hebben. Delven ga je pas echt efficient doen als je later in het spel bent dus ik zou daar even mee wachten.

Als je veel wordt geoneshot tijdens het levelen is het misschien handig te kijken naar je elemental resistances, die kunnen daar het grootste verschil mee maken terwijl je de acts doorspeelt.
delve? is dat de maps of wat anders? is echt tijden geleden dat ik dit gespeeld heb.
wanneer komen de maps ook al weer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flamesz
boemmie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:57:
[...]

delve? is dat de maps of wat anders? is echt tijden geleden dat ik dit gespeeld heb.
wanneer komen de maps ook al weer?
Maps komen na act 10. Delve is een van de nieuwe invullingen van master missions. Net zoals je vanaf act 2 af en toe voor Einhar beesten moet vangen, kan je vanaf act 4 brandstof voor je mijnkarretje verzamelen en een mijn in gaan. In deze mijn kan je dus de crafting recipes vinden voor socket en socket link crafts op de crafting bench.

• boemmie
dank voor de feedback, gisteren pas net aan act5 begonnen, dus duurt nog ff eerdat ik maps ga doen

• Fordox

Fordox

00101010

Mijn lacerate gladiator build (Consecrated path werd wat duur in mijn mening) gaat opzich wel lekker :) Ik kan tier 4 maps eigenlijk best goed clearen, en dat met een 4-link.

Ook heb ik al een large cluster jewel in gebruik. Ik heb m zo gecraft dat hij de passive skill heeft emt "15% chance on kill with hits to explode enemies for a tenth of their max health", en het stacked met de Gladiator bleed pops :p Dus dat is best geinig.

Blood en Sand stance werkt ook heerlijk. Alleen word ik ook steeds snoeihard neergemaait met de one-shot mechanics, maar dat is ook mijn onzorgvuldige playstyle die ik altijd al had :+

Vanavond ga ik maar eens een goeie armor shoppen met minstens een 5 link.

btw, wat is Soul Taker duur in deze league man. Echt anderhalf Exhalt, ik had m eerder voor 35 chaos :/

[Voor 7% gewijzigd door Fordox op 16-03-2020 13:05]

• kihon
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:29

kihon

Uplay > palitojr

Na een jaar of 4 weer eens begonnen aan POE.

Even snelle vraag over Vaal gems, kan je de Vaal versie ook levelen of blijft ie op level van waneer de gem corrupted is geworden?

Er zijn geen gems die alleeen Vaal zijn b.v., zonder de "normale"
versie erbij?

Nu bij Act 4 en is leuk :) nog veel te doen

[Voor 15% gewijzigd door kihon op 19-03-2020 17:53]

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

• ZTeeVeR
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:11
kihon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:38:
Na een jaar of 4 weer eens begonnen aan POE.

Even snelle vraag over Vaal gems, kan je de Vaal versie ook levelen of blijft ie op level van waneer de gem corrupted is geworden?

Er zijn geen gems die alleeen Vaal zijn b.v., zonder de "normale"
versie erbij?

Nu bij Act 4 en is leuk :) nog veel te doen
Vaal gems kun je zeker levellen, dus dat is geen probleem.

Alleen vaal gems bestaan niet idd.

Grote verandering met 4 jaar geleden is dan ook dat je nog maar 1 hem nodig hebt. Vroeger waren en vaal only gems die je dan moest socketen. Maar tegenwoordig hoeft dat niet meer..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Nog een vraag, heb net "Cast when Damage Taken Support" gevonden, wat als ik wil dat deze de Vaal versie Cast ipv de normale gelinkte gem, hoe doe ik dat? of kan dat niet

• Flamesz
kihon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:06:
Nog een vraag, heb net "Cast when Damage Taken Support" gevonden, wat als ik wil dat deze de Vaal versie Cast ipv de normale gelinkte gem, hoe doe ik dat? of kan dat niet
Dat kan niet.

• boemmie
inmiddels op lvl 50 met spectre build. Ben nog wat squishy aangezien ik lvl gear aan heb.
Helaas nog maar 2 spectres, nog veel te leren merk ik. Heb vernomen dat beste spectres op act5 te halen zijn.
Iemand nog tips?
Hoe vliegen jullie de Deliriums aan eigenlijk?
Voor de nerfs deed ik heel voorzichtig en kwam ik nooit zo ver. Nu probeer ik eigenlijk redelijk vlot naar de boss van de map te komen en ondertussen proberen zoveel mogelijk mobs te killen. Als de boss gedaan is pak ik de loot en ga ik rustig de map verder af maken. Dit zorgt wel voor wat back-tracking maar volgens mij is dit wel t beste voor de splinter drops. Iemand anders een betere methode?

• Fordox

Fordox

00101010

kihon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:06:
Cast when Damage Taken is wel een support die je in de gaten moet houden. Deze triggered namelijk op een bepaalde hoeveelheid gevangen damage, en dan kan alleen een skill triggeren die een bepaalde maximum required level heeft.
De tooltip lezen wanneer je deze support gebruikt, vooral wanneer je hem levelt, is heel belangrijk.
JohnnyV76 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:58:
Hoe vliegen jullie de Deliriums aan eigenlijk?
Voor de nerfs deed ik heel voorzichtig en kwam ik nooit zo ver. Nu probeer ik eigenlijk redelijk vlot naar de boss van de map te komen en ondertussen proberen zoveel mogelijk mobs te killen. Als de boss gedaan is pak ik de loot en ga ik rustig de map verder af maken. Dit zorgt wel voor wat back-tracking maar volgens mij is dit wel t beste voor de splinter drops. Iemand anders een betere methode?
Om eerlijk te zijn ben ik ook een beetje in paniek te shadow aan het volgen met leapslam :p Backtracking is voor mij dan ook verplicht.

Ondertussen heb ik al 2 exhalteds gevonden en ben ik van plan om een Abyssus te kopen (wat eigenlijk mn damage bijna verdubbeld met een crit phys build). Nu nog even kijken of ik een goeie roll kan kopen met een goeie enchantment.
Volgens mn PoB zit ik nu ook op 1,8mil damage met all mn buffs en debuffs op enemies, wat ik heelgoed kan merken op de guardians :+

Vorige league had ik best regelmatig exalt drops maar nu op lvl85 nog steeds niks. Verder ook geen noemenswaardige drops. Het beetje chaos wat ik heb komt van een paar cluster jewels die ik verkocht heb en t chaos recipe uiteraard. Schiet ook nog niet erg op met maps... zit nog in t2-4 te pielen. Moet weer eens even een goede sessie hebben achter elkaar maar real life kost te veel tijd :)

• London
  • Niet online

London

Hier ook geen exalts nog op lvl 87. Maar ben een nieuwe char gestart dus misschien hier wat meer geluk op. Ga nu een Cyclone/Volatile Dead Necro proberen. So far so good, Spellslinger is fantastisch om mee te levellen.

• Rob_Dielemans
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 05-06 12:48
Voor mensen met performance problemen. Ik heb deze week een beetje geëxperimenteerd omdat ik ook last had van performancespikes wat vrij vaak leidde tot verlies van xp.

Eerst had ik alles, op filtergeluid na, op false gezet.
https://www.reddit.com/r/...ctually_reap_the_nosound/

Performance was inderdaad veel beter. Maar ik miste toch geluid, toen heb ik alleen effects en filtergeluid aangezet, maar ook in de settings Channel Count op low. Op mijn pc heb ik nu af en toe nog een spike, maar wel eentje die nog al mijn input registreert en ik het overleef.

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 04-06 23:11

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Na wat struggles omdat ik alleen maar Hardcore speel eindelijk weer een build waar ik veel plezier mee heb :) Was doodgegaan op lvl 40 met een Arcmage en had geen zin in summoner maar heb nu een fire cyclone marauder

Vette build om te spelen. Nu hopen dat ik ver genoeg kan komen om er daadwerkelijk van te genieten XD

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Ik snap er niks van maar ik kan geen nieuwe conquerors spawnen op mn atlas. Heb de eerste 4 gewoon gekregen en nu in 4 gebieden een watchstone geslot en ik heb er voor gezorgd dat ik een andere kleur dan welke ik al "obtained" heb geslot heb. In elk gebied staat ook: "1 watchstone required to spawn a conqueror" maar heb al 20 of 30 maps gedaan zonder dat ze langs komen. Halverwege vorige league had ik helemaal door hoe t werkt met t spawnen maar nu krijg ik t niet voor elkaar. Wellicht komt het omdat ik nog te lage maps doe maar vind t wel raar. Je moet toch gewoon 1 stone slotten en in dat gebied een map doen om weer influence te spawnen?

edit: Nou... na nog meer maps spawnde er een na een T6 map. Zo te zien moet ik dus echt hogere maps runnen om de influence weer te krijgen.

[Voor 9% gewijzigd door JohnnyV76 op 21-03-2020 23:41]

• LightningBullet
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:39
JohnnyV76 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:22:
Ik snap er niks van maar ik kan geen nieuwe conquerors spawnen op mn atlas. Heb de eerste 4 gewoon gekregen en nu in 4 gebieden een watchstone geslot en ik heb er voor gezorgd dat ik een andere kleur dan welke ik al "obtained" heb geslot heb. In elk gebied staat ook: "1 watchstone required to spawn a conqueror" maar heb al 20 of 30 maps gedaan zonder dat ze langs komen. Halverwege vorige league had ik helemaal door hoe t werkt met t spawnen maar nu krijg ik t niet voor elkaar. Wellicht komt het omdat ik nog te lage maps doe maar vind t wel raar. Je moet toch gewoon 1 stone slotten en in dat gebied een map doen om weer influence te spawnen?

edit: Nou... na nog meer maps spawnde er een na een T6 map. Zo te zien moet ik dus echt hogere maps runnen om de influence weer te krijgen.
Je moet inderdaad een map tier runnen did past bij de hoeveelheid watchstones die gesocket zijn. Na het socketen van een watchstone moet je dus even kijken welke tier je nodig hebt :) Dat kan je snel zien als je over maps in die region hovert.

Ik heb begrepen dat als je de influence eenmaal hebt, je ook prima lagere tiers maps kan spelen, maar dat heb ik de vorige league niet geprobeerd, en deze league ben ik nog niet zover, dus geen idee of het klopt :P

Extra: map drops zijn volgens mij ook afhankelijk van gesockete watchstones. Heb je in een region niets in een socket zitten, zullen er ook geen hogere tiers van droppen via normal drops. Heb zo helaas ff geen bron van bovenstaande.

Er zijn hier vast wel mensen die bovenstaande kunnen bevestigen/ontkrachten

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Net bij Incursions aangekomen.

Daar snap ik nog niet echt veel van :(

Is er ergens een End-game guide? De POE wiki helpt niet veel

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:37
ik hoop echt dat de makers toe gaan staan om wat verder uit te zoomen zoals grim dawn en diablo. is nu erg claustrofobisch en van ranged combad is bijna geen sprake.

Tegenwoordig met ryzen octa cores en 5700xt/2080 videokaarten moet dat toch gewoon mogelijk zijn?

Ryzen 1700@3.9Ghz 2x8GB 3200Mhz, Asrock X370 Taichi, GTX970,

• ZTeeVeR
LightningBullet schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:38:
[...]

Je moet inderdaad een map tier runnen did past bij de hoeveelheid watchstones die gesocket zijn. Na het socketen van een watchstone moet je dus even kijken welke tier je nodig hebt :) Dat kan je snel zien als je over maps in die region hovert.

Ik heb begrepen dat als je de influence eenmaal hebt, je ook prima lagere tiers maps kan spelen, maar dat heb ik de vorige league niet geprobeerd, en deze league ben ik nog niet zover, dus geen idee of het klopt :P

Extra: map drops zijn volgens mij ook afhankelijk van gesockete watchstones. Heb je in een region niets in een socket zitten, zullen er ook geen hogere tiers van droppen via normal drops. Heb zo helaas ff geen bron van bovenstaande.

Er zijn hier vast wel mensen die bovenstaande kunnen bevestigen/ontkrachten
Het is inderdaad erg verwarrend als je het niet gewend bent. Gisteren wat YouTube dingetjes bekeken. Kwam er dus achter dat je dus ook echt een beach map tier 4 hebt. Als.je die regio dus socket, dan heeft het volgens mij geen zin op beach tier 1 te lopen geloof ik...

• LightningBullet
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:39
ZTeeVeR schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Het is inderdaad erg verwarrend als je het niet gewend bent. Gisteren wat YouTube dingetjes bekeken. Kwam er dus achter dat je dus ook echt een beach map tier 4 hebt. Als.je die regio dus socket, dan heeft het volgens mij geen zin op beach tier 1 te lopen geloof ik...
Meestal niet inderdaad. Tenzij je al influence in die region hebt, dan kan je volgens mij gewoon tier 1 runnen, als je geen zin hebt in een moeilijke map :P

Maar zoals al gezegd, ik ben nog bezig met de eerste 4 watchstones (2 down, 2 to go), dus ben nog niet in de positie om het te testen
Het was inderdaad de tier maps... toch wel raar ergens want ik had nog amper T6+ dus hele berg lagere aan t runnen geweest zonder dat er influence kwam puur omdat ik nog geen hogere maps had en ik juist de watchstones wilde hebben om de hogere tiers te kunnen krijgen. Na enkele T6 kwam de influence er zo en nu redelijk vlot de volgende 4 stones kunnen krijgen. Als je eenmaal de conqueror tegen gekomen bent kun je inderdaad elke tier map runnen in dat gebied.

Haha... zag deze op reddit... erg grappig

When someone asks who took the leveling gear out of guild stash

https://i.redd.it/1smxvmqihao41.png

• boemmie
lol, ben net aangekomen bij maps en de tweakers guild in gedoken. zodra mijn armor op 6link zit gaat mijn spec naar str spec:) nu heel squishy door tal rasha armor en slechtere gear. vooral proberen chaos orbs te krijgen, maar dat wil nog niet echt.
summoner so far is wel leuk:)

Acties:
  • +1Henk 'm!
boemmie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:40:
lol, ben net aangekomen bij maps en de tweakers guild in gedoken. zodra mijn armor op 6link zit gaat mijn spec naar str spec:) nu heel squishy door tal rasha armor en slechtere gear. vooral proberen chaos orbs te krijgen, maar dat wil nog niet echt.
summoner so far is wel leuk:)
haha... Tal Rasha... Diablo speler zeker? :P (ding heet Tabula Rasa)

Weet niet of je op de hoogte bent maar er is een chaos recipe wat je helpt om redelijk stabiel wat chaos binnen te krijgen. Als je een volledige armour set inlevert bij een vendor krijg je 1 chaos. Als je een unidentified setje inlevert zelfs 2 chaos. Een set is dus: helm, body, gloves, boots, 2h of 1h +shield, belt, 2x ring en een amulet.

99% van de rares is toch junk dus lever gewoon een un-ID-ed setje in voor 2 chaos. Dat helpt je om wat chaos te sprokkelen om wat upgrades te halen.

• boemmie
ga ik vanavond maar even doen dan, summoner is dure hobby zie ik al:)

• Marcvz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-05 23:46
Ik ben ook eindelijk omgespecced.
Toxic rain is goud om te levellen. Heb 1 item van 1c gekocht en zo doorgelopen naar t16.
Maar absoluut niet mijn speelstijl.

Had kleine 15ex nodig om de key items te hebben om fatsoenlijk om te speccen naar ice shot. En man, spelletje is ineens 10x leuker :D
Nu als een malle currency grinden en uitbouwen.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• boemmie
gisteren een paar chaos kunnen farmen. zit inmiddels op 200+ deaths en counting up:) moet defenses echt even opbouwen

• boemmie
heb gemerkt dat 6 link bouwen lastig is, het kopen van 4 link boots in verkeerde kleuren en reroll naar degene die ik nodig heb is dat ook lastig? 6 link werd gezegd dat het wel 1k stones kon kosten. idem met 4 link kleur reroll?

• ZTeeVeR
boemmie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:21:
heb gemerkt dat 6 link bouwen lastig is, het kopen van 4 link boots in verkeerde kleuren en reroll naar degene die ik nodig heb is dat ook lastig? 6 link werd gezegd dat het wel 1k stones kon kosten. idem met 4 link kleur reroll?
6 linken duurt inderdaad even, 1000 fusings ben je zo verder. Als je echt alleen maar een 6 link wilt, dan is het wellicht goedkoper om die gewoon van een andere speler te kopen.

vwb de kleuren. Ja die kan pittig zijn. De kleuren die het heest op een item rollen zijn afhankelijk van de requirements van dat item.

Voorbeeld: Boots met alleen maar armour hebben over het algemeen alleen een strenght requirement. Dat betekent dat de meest gerolllde kleur rood zal zijn. Als je dus een armour/strenght based item hebt, en je wilt 2x blauw en 2x groen, dan wordt dat heel pittig. (op je crafting bench kun je trouwens ook proberen om de kleuren te krijgen die je wil).

Als je dus op zoek bent naar 2x blauw en 2x rood in boots, dan kun je denk ik het beste boots pakken die strenght EN intel requirement hebben (armour + energy shield).

Zelfde geld voor andere items (een chest piece met alleen maar evasion rating zal over het algemeen alleen maar groene sockets rollen. als je dus 4x rood en 2x blauw wil wordt dat pittig)

• boemmie
ik kijk nu naar boots
deze om precies te zijn
https://www.pathofexile.com/trade/search/Delirium/k3oXR0i5

kleuren die ik nodig heb is 2 groen 2 blauw

• mercapto
  • Laatst online: 01:20
Zijn dus rood/blauw boots, groen is de off-colour en lastig.
Is er nog de truuk met het recept op je workbench waarbij je 2 groene sockets forceert en hoopt dat de andere 2 blauw zijn? Dat is waarschijnlijk de minst RNG gevoelige optie...

• boemmie
moet ik crafting bench eens bekijken
nog nooit aangeraakt so far

• ZTeeVeR
boemmie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:32:
ik kijk nu naar boots
deze om precies te zijn
https://www.pathofexile.com/trade/search/Delirium/k3oXR0i5

kleuren die ik nodig heb is 2 groen 2 blauw
Crafting bench is inderdaad de minst RNG based optie..of:

https://www.pathofexile.com/trade/search/Delirium/v6lZk9tE

Zijn 10 chaos

• boemmie
vanavond weer even een grind voor Chaos orbs, respec naar str based is done, maar toch echt wat meer tankyness nodig.
boemmie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:07:
vanavond weer even een grind voor Chaos orbs, respec naar str based is done, maar toch echt wat meer tankyness nodig.
Het is inderdaad de kleine beetjes die een steady income geven en ondertussen hoop je op een goede drop. Er zijn er al genoeg in de guild (pfft no-lifers ;) ) die al heel veel exalts en chaos e.d. hebben maar zelf nog geen waardevolle drop gevonden. Kreeg wel bij Xoph's domain de heart en de blessing dus kon een Xoph's Blood maken die ik voor 75c verkocht heb. Nog steeds peanuts voor een hoop hier maar voor mij best veel :)
Succes met je drops!

• boemmie
is gisteren wel gelukt. Flink wat lopen grinden op harbor bridge. Heb nu mijn wapen en heb mijn armor naar 5 link. Gaat al een stuk beter. nu op zoek naar de drop only gems(enlighten en empower)

• Marcvz
Wat een stilte hier..
Hoe vergaat t iedereen? Nog mensen flink aan t balen of flink gecashed met t aura stacking gedoe?

• Xenophon16
Marcvz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 01:18:
Wat een stilte hier..
Hoe vergaat t iedereen? Nog mensen flink aan t balen of flink gecashed met t aura stacking gedoe?
Gaat best aardig! Nu lvl 98 en het lijkt er op dat dat het uiteindelijke level wordt van dit character (TR mines) tenzij ik breachstones ga lopen oid. Goede bak currency verdiend (100ex+) en dat allemaal in een impale cycloner gestopt met the saviour. Merk helaas wel dat ik niet zo goed ben in melee builds maken dus de damage is nog wat lacklustre :P

Hoe gaat het tot nu toe bij jou @Marcvz?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcvz
Xenophon16 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:51:
[...]

Gaat best aardig! Nu lvl 98 en het lijkt er op dat dat het uiteindelijke level wordt van dit character (TR mines) tenzij ik breachstones ga lopen oid. Goede bak currency verdiend (100ex+) en dat allemaal in een impale cycloner gestopt met the saviour. Merk helaas wel dat ik niet zo goed ben in melee builds maken dus de damage is nog wat lacklustre :P

Hoe gaat het tot nu toe bij jou @Marcvz?
Lekker bezig!
Die damage wordt echt nog wel beter als je door pushed. Ik verbaas me altijd over m'n eigen characters, hoe veel rek er nog op zit als je uiteindelijk al je key items hebt.
Jewels, awakened gems, wat veel te dure upgrades die je maar paar procent geven. Maar alles bij elkaar en je dps is ineens verdubbelt.

Hier gaat t z'n gangetje. Ben net als vorige League redelijk casual voor mijn doen.
Geen 39 livesearches. Geen currency flips.
Gewoon lekker mappen.
Heb een plan voor m'n ice shotter. Maar items beginnen echt duur te worden en resist is lastig.
Wil uiteindelijk cold conduction verwerken (cluster jewel notable) maar dat duurt nog wel ff.

Ben aan t sparen voor nieuwe boots. Aangezien die t meest specifiek zijn nu, kan ik beter eerst kijken hoe m'n resist uit pakt als ik een paar heb voor ik andere slots upgrade.

Deze week pas m'n eerste Sirus kill gedaan. Koste veel portals. Maar goed, that's alright. T is tenslotte een speed mapper met net 4k HP.
Survivability zal wel pak beter worden nog als ik farruls ga gebruiken. Dus de toekomst is zonnig 🙂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcvz
Ik had vorige week al een dikke ring gekocht met Assassin's Mark en aspect of the cat.
Maar goed, kon deze niet gebruiken ivm resists.
Vandaag ook poging gedaan om tailwind+elusive boots te vragen. Medium result. Zeg 20ex aan value..
Maar kon ze ook niet gebruiken om dezelfde reden.

Uiteindelijk nieuwe belt en gloves gekocht om de boel te fixen.
En een farruls fur zodat ik the cat ook kan gebruiken.
Tevens ook ascendancy verzet naar onslaught ipv frenzy.
Morgen eens zien hoe dat speelt.

• ZTeeVeR
Marcvz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 01:18:
Wat een stilte hier..
Ook hier rommelen we rustig door. Mijn Cobra Lash assassin leaguestarter cleared lekekr snel, maar blijkt toch squishier dan gedacht. Dat verbeteren wordt wel erg duur, dus ik ga kijken hoever ik daarmee kom.

Net een max block Essence Drain Trickster gemaakt. (de CI versie). Ik wilde al 4 leagues een ED/Contagion build maken, maar ik kon mij er nooit toe zetten om door de storyline te gaan (daar moeten ze iets op verzinnen trouwens..).

Als 3e ga ik denk ik een ice crash jugg maken (die van Bashtart), al is het alleen maar voor de eye candy.

Dus we zijn druk bezig met vanalles! :)

• Yogoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:42
ik ben ook maar weer eens aan het spelen, beetje tussen werk door.

Heb een lvl 93 inquisitor storm brand
En net begonnen met het levelen van iets met een witch en spellslinger, weet nog niet wat die gaat worden.

Grootste probleem is geen currency hebben ;)

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:22
Hier op zich ook lekker bezig. Na redelijk wat gepruts uiteindelijk mijn draai toch kunnen vinden. Eerst een character (frostbolt icenova) geleveled naar 93 geloof ik, maar vanwege het feit dat ik telkens omviel toch maar een nieuw character gaan levelen. Toen was de 'One with nothing' jewel ineens razend populair, dus daarmee geleveld tot halverwege 70, maar verder niet veel mee gedaan. :P

Omdat ik toch ranged wilde spelen toch maar weer voor Herald of Agony gegaan. Dit kon vanuit de Guardian die ik natuurlijk al had, maar mocht het nou niet werken dan zat ik alsnog met een build die stuk was. Afijn, character #3 geleveled, deze is inmiddels lvl 89 geloof ik, HoA dus. Dat werkt wel aardig, en denk dat ik dit vooralsnog maar even blijf spelen. Genoeg upgrade paths te volgen nog, waar ik nog wel tientallen exalts in kwijt kan. Had er in de vorige league best een stable build mee, met de virulence (?) stack jewels kan ik nog een stuk meer DPS uit mijn char halen, denk dat dat wel goed komt. Survivability is in ieder geval stukken beter dan met m'n Icenova build.

En omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, afgelopen vrijdag ook mezelf 2ex door mijn neus geboord:

Ja, niet zo slim dus.. Had die currency die daar mogelijk uitkwam (na vaalen) goed kunnen gebruiken om Agony build verder op te tuigen. Maar helaas haha..

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Yogoi
enira schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:47:

En omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, afgelopen vrijdag ook mezelf 2ex door mijn neus geboord:
[Afbeelding]

Ja, niet zo slim dus.. Had die currency die daar mogelijk uitkwam (na vaalen) goed kunnen gebruiken om Agony build verder op te tuigen. Maar helaas haha..
Dat plaatje doet pijn in mijn PoE currency stash tab...

• enira
Yogoi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:52:
[...]

Dat plaatje doet pijn in mijn PoE currency stash tab...
Hoe bedoel je? Wie heeft het hier over een currency tab? Ik had er mogelijk een paar ex op kunnen verdienen ja, da's waar. Maar een avondje mappen en dan hark je ook echt wel een paar ex binnen met alle drops/maps etc, zeker nu met die delirium fogs is het relatief makkelijk, alleen het verkopen van alles kan wat tijd in beslag nemen als je er niet bedreven in bent.

• boemmie
i wish dat ik een paar ex haalde op een avond.
ben al blij met een paar c

• Yogoi
enira schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:11:
[...]

Hoe bedoel je? Wie heeft het hier over een currency tab? Ik had er mogelijk een paar ex op kunnen verdienen ja, da's waar. Maar een avondje mappen en dan hark je ook echt wel een paar ex binnen met alle drops/maps etc, zeker nu met die delirium fogs is het relatief makkelijk, alleen het verkopen van alles kan wat tijd in beslag nemen als je er niet bedreven in bent.
Ik speel niet even een avondje, dus een paar ex is meer dan wat ik momenteel heb in mijn portomennee (currency tab)
Vandaar dus :)

• Marcvz
boemmie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:14:
i wish dat ik een paar ex haalde op een avond.
ben al blij met een paar c
Dan doe je echt iets heel erg verkeerd.
Je haalt alleen al voor 5c+ aan alterations uit een map als je die dingen en 1slot items op pakt.
En dan laten we alle andere drops nog buiten beschouwing.

Ik ben misschien geen goed voorbeeld. Maar exilence geeft vaak zo'n 300c per uur aan als ik aan t mappen ben. En een veelvoud daarvan is haalbaar als je nog meer juice op je maps gooit.
Maar een exje per uur, zou toch wel redelijk haalbaar moeten zijn ook als je niet zoomzoom speelt.

[Voor 27% gewijzigd door Marcvz op 07-04-2020 20:33]

• boemmie
Marcvz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:28:
[...]

Je haalt alleen al voor 5c+ aan alterations uit een map als je die dingen en 1slot items op pakt.
En dan laten we alle andere drops nog buiten beschouwing.

Ik ben misschien geen goed voorbeeld. Maar exilence geeft vaak zo'n 300c per uur aan als ik aan t mappen ben. En een veelvoud daarvan is haalbaar als je nog meer juice op je maps gooit.
Maar een exje per uur, zou toch wel redelijk haalbaar moeten zijn ook als je niet zoomzoom speelt.
ik speel nu op tier 6/7/8 maps. maar gisteren eerste keer incursion afgemaakt. jezus wat een grote map...
niet veel boeiends er uit gehaald. dus als ik het zo lees. veel bulk sale?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Marcvz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:28:
[...]

Ik haal niet eens een ex per dag denk ik met een paar uur spelen minimaal. Wellicht kunnen de grootverdieners hier eens kort uitleggen hoe je zoveel currency verzamelt.

Wat ik doe (verkeerd mss?):
Ik zit nu op awakener level 5 met atlas op iets van 138/154. Als ik een t16 map doe om conqueror progress te krijgen dan maak ik m eerst 20%. Dan een alc erop om rare te maken en dan meestal nog 2 map fragments erbij voor wat extra quantity en omdat die dingen toch veel te veel droppen. Op alle watchstones heb ik een sextant voor de extra "juice".

Na zo'n map zit mn inventory gemiddeld vol met: 2 6-socket items. 1 of 2 chaos, wat andere low tier currency (alcs, regrets e.d.) een stuk of wat essences, 1 of 2 T14+ map, 2 of 3 gele maps en nog 2 witte maps. Sommige rares, met goede bases, pak ik op en ID ik maar dat is meestal toch niks of iets wat ik voor een paar chaos verkoop of niet eens verkocht krijg. Een heel enkele keer zit er een exalt tussen de drops of iets anders van waarde maar meestal komt er maar een paar chaos aan waarde uit mijn map.

Wat moet ik dan doen om meer currency te maken? Sneller door de maps en nog minder oppakken zodat je meer maps doet en de kans op die ene rare drop groter wordt? Of juist meer ID-en en hopen dat daar een item met top rolls tussen zit? Dat kost alleen veel meer tijd.

Als ik upgrades zoek voor mijn build dan is het altijd een gevalletje "mijn smaak is duurder dan mijn bank". Items van 10 / 12 exalts kan ik nooit kopen maar zouden een flinke boost zijn. Na lang sparen heb ik 4 of 5 ex en kan ik bijv. een redelijk body armor kopen. De echt goede voor mijn build (bijv. met +1 all active gems) zijn niet te betalen voor me.

Wat doe ik verkeerd? :)

• boemmie
ja ik zit met issue dat ik mogelijk naar cyclone facebreaker wil switchen en dat is best prijzig. heb nu 40ish Chaos, thats it. om beetje goede gear te halen heb ik zo makkelijk 250+ chaos nodig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enira
JohnnyV76 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:27:
Na zo'n map zit mn inventory gemiddeld vol met: 2 6-socket items. 1 of 2 chaos, wat andere low tier currency (alcs, regrets e.d.) een stuk of wat essences, 1 of 2 T14+ map, 2 of 3 gele maps en nog 2 witte maps. Sommige rares, met goede bases, pak ik op en ID ik maar dat is meestal toch niks of iets wat ik voor een paar chaos verkoop of niet eens verkocht krijg. Een heel enkele keer zit er een exalt tussen de drops of iets anders van waarde maar meestal komt er maar een paar chaos aan waarde uit mijn map.
2x 6socket -> 2c
1 of 2c pure -> 2c
Witte maps -> 1c
Gele maps -> 1,5 / 2c
Rode map -> 3-6c afhankelijk vd tier/layout
Random meuk die je naar de vendor brengt is altijd wel een paar alterations. Met regals/alchs/regets etc erbij dan zit toch bijna aan 10c per mapje als je dit zo bekijkt?

Currency die je niet gebruikt zet je om, dan haal je verdacht veel binnen. Ook de quality gems die je niet verkocht krijgt verkoop je 1x in de zoveel tijd voor GCP's (zonder daarbij ook je 6L setup mee te verkopen is aan te raden ;))

De beste tip is, doe mapjes, en sta niet tussen elk mapje 3-5 minuten in je hideout te klungelen. Koop een quadtab, dump daar van 1 avond alles in (zou moeten passen zonder de 6 sockets) en sorteer het tabje 1x in de zoveel tijd uit als je toch de rest verkoopt. Je regrets/scours/Qgems/fragments/overige maps/you name it. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap en is een stuk efficiënter.

Da's mijn currency tab nu. Het is niet heel veel soeps, maar dat komt omdat ik ook geregeld wat nieuwe gear koop.

[Voor 14% gewijzigd door enira op 08-04-2020 12:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcvz
Waarschijnlijk heb je veel meer currency dan je denkt.
Installeer exilence en laat deze je currency, div, essence, fossil, fragment en map tab scannen.
Als je bv al je essences upgrade naar de een na hoogste tier en je zet deze te koop. Ben je t gros binnen een half uur kwijt met een handjevol trades.
Want al die buyers kopen heel je stock van een bepaalde essence.

Maps, burial chambers is hot. Als je niet zoveel speelt is de kans op een doctor heel klein.
Run zelf andere maps en verkoop je burials in bulk. Als je er een stuk of 10 hebt kun je een hogere prijs vangen dan wanneer je er maar 1 hebt.

Fossils. Fossils die 5c per stuk zijn. Kun je voor 10c per stuk verkopen als je er 20 in stock hebt.

Alterations zijn crazy duur nu. 3:1. Dus iedereen die nu nog chaos recipe doet steelt gewoon van zichzelf.
Vendor de rares gewoon voor alterations.

Als je een hoop kleine stapeltjes random zooi hebt. Maak een lijstje en bericht mij in-game.
Dan loop ik al je fossils en andere random crap op zodat je makkelijk naar chaos om kunt zetten zonder uren op trade rond te hangen.

• boemmie
nog advies voor trade macro's of ver van weg blijven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcvz
boemmie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:06:
nog advies voor trade macro's of ver van weg blijven?
Poe overlay.
Goede tool. En zeker niet weg van blijven.
Maar om het goed te kunnen gebruiken zal je wel moeten leren welke stats op wat voor items belangrijk zijn.
En de meta bepaald hierin natuurlijk.
-mana is nu duur. Want cyclonen is populair. Maar zijn ook leagues dat die mod niets oplevert.

Om daar in thuis te geraken kun je Poe.ninja gebruiken. Daar zie je de populairste skills etc. En kun je die karakters aanklikken en zien wat voor uniques etc ze gebruiken.

En wbt uniques. Zelfs uniques die je trade macro als waardeloos op geeft, kunnen veel waard zijn met perfecte Rolls. Let daar altijd op.

• Tchite
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 05-06 17:16
Ik ben begonnen met mijn eerste character ooit op poe. Ik volg een level build 'ranger deadeye tornado shot', maar ik ben nu level 44 en merk dat mijn dps en resistance gewoon te laag zijn...
Moet ik betere gear gewoon zoeken en hopen dat het dropped of craft je dit op 1 of andere manier?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcvz
Tchite schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:36:
Ik ben begonnen met mijn eerste character ooit op poe. Ik volg een level build 'ranger deadeye tornado shot', maar ik ben nu level 44 en merk dat mijn dps en resistance gewoon te laag zijn...
Moet ik betere gear gewoon zoeken en hopen dat het dropped of craft je dit op 1 of andere manier?
Tornado shot is generfd vorige League.
En er mee levellen schiet al helemaal niet op.

Level met toxic rain en je loopt zo naar endgame zonder te investeren.

• Tchite
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 05-06 17:16
Marcvz schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:34:
[...]

Tornado shot is generfd vorige League.
En er mee levellen schiet al helemaal niet op.

Level met toxic rain en je loopt zo naar endgame zonder te investeren.
Ben overgeschakeld naar rain of arrows, heb ook al wat aan craften en trading gedaan dus dat is ook al iets duidelijker :). D3 is een kinderspel in vergelijking met dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZTeeVeR
Tchite schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:13:
[...]

Ben overgeschakeld naar rain of arrows, heb ook al wat aan craften en trading gedaan dus dat is ook al iets duidelijker :). D3 is een kinderspel in vergelijking met dit.
Haha, ja als oud Diablo 2 en 3 speler kan ik je vertellen dat dit wel even andere materie is.

Bow builds zijn best lastig te levellen, end game kunnen ze super snel zijn, maar dat kost wel wat. Tornado shot is inderdaad flink generfed. Dat betekent overigens niet dat het nu crap is.

Hou er alleen wel rekening mee dat je geen tank bent. Je zult er dus aan moeten wennen dat je flink moet "rondzappen".

Voor mappen is dat niet zo'n probleem denk ik.

Rain of Arrows kan prima, toxic rain is ook echt aan te raden. Ook ice shot is lekker snel

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-06 19:40

Ryan1981

Je ne sais pas

Ben sinds kort ook PoE gaan spelen, mijn eerste character in delerium league gestart. Op dit moment alleen de 6 link robe geruild voor 12 chaos orbs, rest zelf opgeraapt. (Had een tabula rasa, maar zelf een 6 link met 6 blauw genereren bleek te duur dus dan maar zo een boost :P)

Link naar mijn profiel

Kan nu T5 gele maps clearen, ga wel af en toe dood. Sommige uniqe/boss monsters krijg ik niet dood op dat level (die herald achtige naald regen oorwurm in corrupted area b.v.).

Met aura's aan heb ik:
Life:1960
Energy Shield: 3962
Mana:1607(1125 reserved)

DPS ervaar ik als erg goed (Ik clear alles inclusief blauwe/gele/roze/oranje op monster level 71 in secondes, als ze elemental/ligtning resist hebben iets trager), maar survivability in T5 mappen is laag. Hoor graag waar ik op dit moment het beste op kan focussen om minder snel dood te gaan.

[Voor 4% gewijzigd door Ryan1981 op 14-04-2020 12:41]

Systeem Specs Diablo 3

Zo even naar je char gekeken maar viel me op dat je haast nergens 20% quality op hebt en je nog best wel basic gear hebt. Quality op je armour pieces geeft weer extra ES dus extra defense. Wellicht eerst beter items scoren voordat je er 20% quality op doet.... of gewoon betere items kopen voor een paar chaos die vaak al 20% zijn. Uiteraard nog even al je resists maxen. Verder is survivability ook heel erg van je speelstijl en alertheid afhankelijk. Vooral met deze league mechanic moet je niet te lang stil blijven staan en goed opletten wat voor ground effects e.d. er gebeuren.

Ik heb nu alle watchstones en dus awakener 8. Zit nu wel een beetje te denken wat ik verder nog moet doen.
Doel is nu wel een beetje weg. Wat doen jullie zoal als je awakener 8 hebt?

[Voor 13% gewijzigd door JohnnyV76 op 15-04-2020 11:27]

• ZTeeVeR
JohnnyV76 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:26:

Ik heb nu alle watchstones en dus awakener 8. Zit nu wel een beetje te denken wat ik verder nog moet doen.
Ben zoeizo nog aan het uitvogelen hoe dat allemaal werkt met die watchstones. Dus naast het proberen te farmen van maps dus oko allerlei builds aan het uitproberen.

Mijn ED trickster cleart nu redelijk, kom er vrij makkelijk door tier 10/11 mapjes heen (Daar ben ik nu), en daarnaast ben ik een ice crash jugg aan het levellen (voor als ik ff geen zin heb in mapjes).

Ben beniewd hoe die speelt..

• Marcvz
JohnnyV76 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:26:

Voor mij begint t spelletje dan zo'n beetje pas.
Ik zie atlas completen meer als verlengde van de acts doorlopen.

Wat mij bezig houdt is mijn char verder pushen. Echt min maxen waarbij je aan items van 100ex+ per slot moet denken.
En daarbij komt ook wat crafting kijken.
Als je daar niet in thuis bent, kan het leuk zijn om eens te gaan delven en fossil craften.
Er valt veel currency mee te verdienen aangezien een hoop spelers gewoon items kopen ipv zich te verdiepen in crafting.

Anderen spelen tot ze 36 of 40 challenges hebben.
En er zijn ook spelers die meerdere builds per league willen proberen.

Hmm ik heb dan wel weer zoiets van.. waarom nou meer currency of beter gear proberen te scoren? Wat is t doel daar dan van? :)
Ik heb best wat gegrind in mn leven met andere spellen maar ik moet t wel ergens voor doen. In LOTRO zat ik in een raid guild dus alles wat mijn char beter maakte zorgde voor iets meer kans om de moeilijke raid te halen. Bij PoE vind ik de atlas de end game en dat vind ik erg leuk. Mijn main (Vortex / Cold Snap) is nu lvl95 en daar kan ik de meeste content wel mee doen. Heb een alt (split arrow / puncture bleed gladiator) en die clear speed is geweldig en mob packs zien te ontploffen is erg satisfying. Dat char is echter wat squishier en bosses gaan toch niet zo heel snel dood met puncture. Mappen is daarop wel leuker en sneller dus ben daar nu mee bezig de awakener objectives te halen. Atlas is bijna gevuld en moet shaper nog enzo maar als ik dan denk aan al die maps die ik moet runnen om weer de conquerors te spawnen en sirus weer te bevechten dan is dat toch een klein beetje demotiverend. Wellicht toch eens wat dieper gaan delven tussendoor.

• London
  • Niet online

London

Marcvz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:18:
[...]
En er zijn ook spelers die meerdere builds per league willen proberen.
:w

Char numero 7 op level 85 deze league :7 Cyclone Glad dit keer. Speelt ook erg fijntjes moet ik zeggen.

Voor mij zit de lol hem toch vooral in verschillende chars levellen, builds proberen en ondertussen nog wat leuke dingen scoren. <+:)

Jeetje... voor de challenge (finish a map with 100% delirium) een T1 map met wat slechtere delirium orbs (armour, uniques e.d.) geboost maar omg wat dropt er dan belachelijk veel loot. Veel crap maar ook veel currency e.d. wat je wel mee wil nemen.

Wat is nu een goede strategie om t meeste uit je deli orbs te halen? T16 en dan maps en nog een andere orb op doen? Of T16 volledig met goede orbs maxen naar 100%... weet alleen niet of de mobs dan niet te sterk voor me zijn. Kan me voorstellen als je de map zo buffed dat je extra veel monsters er in hebt, je hoge tiers kunt halen. Of doen jullie gewoon 1 orb per map?

• Marcvz
JohnnyV76 schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:17:
Jeetje... voor de challenge (finish a map with 100% delirium) een T1 map met wat slechtere delirium orbs (armour, uniques e.d.) geboost maar omg wat dropt er dan belachelijk veel loot. Veel crap maar ook veel currency e.d. wat je wel mee wil nemen.

Wat is nu een goede strategie om t meeste uit je deli orbs te halen? T16 en dan maps en nog een andere orb op doen? Of T16 volledig met goede orbs maxen naar 100%... weet alleen niet of de mobs dan niet te sterk voor me zijn. Kan me voorstellen als je de map zo buffed dat je extra veel monsters er in hebt, je hoge tiers kunt halen. Of doen jullie gewoon 1 orb per map?
Ik heb de orbs helemaal nog niet veel gebruikt.
Als ik ze gebruik zijn t er 1 of 2 en merk ik er weinig van.
Ik weet ook niet wat de beste strat is. Als je 1 orb gebruikt krijg je die reward plus een extra reward.
Als je dat doortrekt naar 5 orbs heb je dus 10 rewards gehad.

Als je 5 orbs op 1 map gooit, krijg je 5 rewards plus 1 extra. Das maar 6 rewards per 5 orbs..

Misschien dat er iemand anders is die hier wat licht op kan schijnen..?

Ik gebruik de orbs vooral op channel en burial.
Channel ik die graag run maar t een ruk map is voor de mist.
En burial met div scarab in de hoop op doctor.

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06-06 10:12
JohnnyV76 schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:17:

Meer tiers lijkt vooral quantity te zijn, niet difficulty. Dus mods, alva, prophecies, scarabs... puur selecteren op wat je zoveel mogelijk monsters geeft.

• Yogoi
5 orbs is best pittig moet ik zeggen.
Ik run T14-15 easy maar een T5 met 5 orbs duurt onwijs lang om te doen.
met near max block is overleven niet echt een probleem maar opeens de dps wel ;)
Marcvz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:02:
[...]

Ik heb de orbs helemaal nog niet veel gebruikt.
Als ik ze gebruik zijn t er 1 of 2 en merk ik er weinig van.
Ik weet ook niet wat de beste strat is. Als je 1 orb gebruikt krijg je die reward plus een extra reward.
Als je dat doortrekt naar 5 orbs heb je dus 10 rewards gehad.

Als je 5 orbs op 1 map gooit, krijg je 5 rewards plus 1 extra. Das maar 6 rewards per 5 orbs..

Misschien dat er iemand anders is die hier wat licht op kan schijnen..?
Ik ben nu ook een beetje aan t spelen geweest met die orbs en t lijkt er vooral op dat een extra orb naast de drops voor het soort orb ook zorgt voor meer simulacrum splinters. Als ik zeg maar met 1 orb een stuk of 20 splinters krijg dan krijg ik met 2 orbs 40 splinters. Al met al lijkt het me nog steeds het meest efficient om 1 orb te gebruiken omdat je dan in ieder geval 1 extra drop type krijgt. Je krijgt dan een dubbele drop qua type terwijl als je 2 delirium orbs gebruikt en je 3 type drops krijgt dan heb je dus niet 100% bonus maar 50%. Qua splinters is het wel weer dubbel.

Nog even terug over currency... ik merk nu wel dat als je meer juiced hoge tier maps doet er wel vaker wat goeds dropt. Van de week dropte er bijvoorbeeld een Cortex map die ik voor 6.5ex verkocht heb. Dat soort geluk moet je wel een beetje hebben om wat duurdere gear te kunnen kopen. Ondertussen weer 8ex in de stash en ruim 1.3k chaos orbs. Dit terwijl ik niet eens zo snel map als sommigen van jullie die ongetwijfeld veeel meer chaos in de kist hebben liggen. Upgrades halen is toch wel lastig. Echt goede upgrades t.o.v wat ik nu heb kosten zo maar 10 - 15 ex en zoveel heb ik nu ook weer niet.

Ondertussen Sirus A8 al een paar keer neer gehaald maar de drops daar vallen me erg tegen. De enige awakened gem die ik gedropt heb gekregen was de burning damage support... van een paar chaos :S
Als je ziet hoeveel maps je moet runnen om er heen te gaan en wat voor kl$te fight dat eigenlijk is dan zouden de drops wel wat beter mogen zijn. Wie weet dropt er volgende kill wel wat moois... zo blijven we achter de wortel aan rennen :)

Zo, we mogen gaan tuinieren. In eerste instantie niet erg enthousiast over met allemaal verschillende tier zaadjes.. maar de crafting options kunnen erg interessant worden.

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06-06 10:12
Crafting zal heel erg apart worden deze league. Je kan praktisch gezien een [insert 2H/Chest item] 6L met 6xW socket maken via die zaadjes en daarbij ook de gewenste influence die je wilt. Dan kun je ook nog de mods manipuleren... ik zie heel wat BiS gear aankomen straks.

Zal wel wat werk kosten om genoeg van de juiste zaadjes te krijgen, maar hier gaan zeker items uit komen die na deze league enkel nog in standaard zullen bestaan want nerfed :)

Levellen ook trouwens. Elke 5 maps ofzo weer een nieuwe +phys mod (o.i.d. afhankelijk van je build) beschikbaar? Kun je je belangrijkste item(s) prima up to date houden.

Hoop nieuwe clusters (o.a. rage??) en de keystones van timeless jewels op de tree belooft ook wat. Samen met de cluster jewels en whatever nerfs daar komen, zullen builds voorlopig nog even heel dynamisch blijven met zoveel nieuwe opties.

[Voor 46% gewijzigd door Xanaroth op 03-06-2020 08:49]

• FiraNove
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Een grappig idee Harvest, zeer interessant voor SSF. Misschien deze league maar eens proberen.

Looking for a blessed bag of holding

• Anvesi
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 23:02

Anvesi

What you did there, I see it.

Ben meer benieuwd naar de passive tree en hoe ze die gaan aanpassen. League mechanic lijkt me redelijk recht toe recht aan van de beelden (waarmee de precieze werking nog wel komt in de praktijk) - maar ben meer geinteresseerd naar balanced changes. Misschien komt er voor de verandering is wat liefde voor Armageddon brand.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Heb even t interview met ZiggyD en Chris geluisterd en zitten toch een hoop interessante info in. Het bizarre craften schijnt dus echt een experiment te zijn om van te leren voor PoE 2.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True