Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ricmaniac schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:45:
Snap niet waarom het weer direct een of / of situatie is :P men kan gewoon beide games spelen en ook leuk vinden haha.

D4 is heel casual toegankelijk en ook leuk voor korte speelsessies tussendoor. Dat is iets wat PoE 1 slechter deed naar mijn mening. sowieso de learning curve is veel groter. Maar nu dat getackeled word gaat het een stuk fijner worden denk ik voor ook de meer casual speler.
Dit dus, ben zelf afgehaakt bij PoE1 vanwege:

Community
Skill Tree waarin "foute builds" heel goed mogelijk waren zonder guides. Waardoor je uiteindelijk toch weer carbon copy characters kreeg
Community
De wereld/omgevingen die me totaal niet trokken om er weer naartoe te gaan.
5485485748574 systemen om te unlocken om uiteindelijk richting endgame wat te kunnen doen. Maps, Mines, Hideout etc etc.
Community

PoE2 is voor mij al geweldig zijn als:

1.) Het meer tussen PoE1 en een meer casual experience zit
2.) Ik al mijn stash unlocks mee kan nemen (one can dream :+ )
3.) Er een leuke endgame content inzit wat niet tegen een timelimit vechten is (D4's endgame systems zijn Undercity of Pit, die allebei een race tegen de klok zijn) maar gewoon leuk is zonder de constante pressure.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

corset schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:15:
[...]

2.) Ik al mijn stash unlocks mee kan nemen (one can dream :+ )
Al je stash tabs gaan over van 1 naar 2, evenals de mtx die je gekocht hebt in PoE 1 :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
London schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:16:
[...]

Al je stash tabs gaan over van 1 naar 2, evenals de mtx die je gekocht hebt in PoE 1 :)
Ok, dat wist ik niet (ik probeer expres zo min mogelijk te lezen erover om teleurstelling te voorkomen als het uiteindelijk weer veels te hardcore voor me is haha). Dat is wel echt een gigantisch pluspunt

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:00
London schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:16:
[...]

Ik verwacht overigens dat ze alleen mee gaan naar hetzelfde platform. Ik heb PoE 1 gespeeld op de PC. Ik heb early access gekocht voor PoE 2 op de Xbox. Ik denk eerlijk gezegd dat mijn aankopen in 1 niet mee gaan maar kan daar niet veel informatie over vinden (of ik kan niet zoeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

London schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:05:
[...]

De servers gaan het héél zwaar krijgen >:)
Ben benieuwd naar de infrastructurele maatregelen door GGG en hoe ze dit on the fly gaan bijsturen indien nodig. Overigens, sommige softwarehuizen reken ik een meerdaags dramatische launch zwaarder aan dan andere (come at me bro) en GGG heeft bij mij wel de gun-factor. Ik dek mij vast in voor bepaalde lieden mij gaan confronteren met eedere kritiek op bepaalde softwarehuizen en belachelijke launches >:)

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:32
Causs schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:24:
[...]

Ik verwacht overigens dat ze alleen mee gaan naar hetzelfde platform. Ik heb PoE 1 gespeeld op de PC. Ik heb early access gekocht voor PoE 2 op de Xbox. Ik denk eerlijk gezegd dat mijn aankopen in 1 niet mee gaan maar kan daar niet veel informatie over vinden (of ik kan niet zoeken).
Volgens mij heb je daar gelijk in, dat mtx platform gebonden zijn.
In de faq die ik in mijn vorige post deelde staat het volgende, wat tot die conclusie lijkt te leiden.
Stash tabs become remove-only when logged into a different platform where you don't own them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Dit zal voor mij ook de reden zijn om voor de 60 te gaan. Kan die kiwi mooi samen meegaan met mijn zilveren kiwi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom aankopen niet cross platform kunnen zijn. In D4 zijn muntjes of de game zelf platform afhankelijk maar zodra je een BP koopt oid dan heb je dat ook op het andere platform.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:33:
[...]

Nou nou niet zo serieus. Het is notabene de Diablo manager die het vuurtje heeft opgestookt door een domme tweet te plaatsen ;)

Uiteindelijk willen we allemaal mooie arpgs spelen en het is alleen maar goed om te zien dat er concurrentie is en ze het beste in elkaar naar boven halen (y)
Dit soort reacties van andere softwarehuizen stoort mij trouwens enorm. Ook Baldur's Gate III/Larian kreeg 'kritiek' in dezelfde orde van grootte, dat spelers vooral niet moeten verwachten dat Larian de lat heeft gelegd voor toekomstige (C)RPG. De opmerking van Fergusson/Blizzard is hetzelfde: "vergelijk ons maar niet met Path of Exile want wat zij doen met het ARPG-genre is niet de ARPG-lat, dat is Diablo"

Vergelijkingen ongeldig verklaren omdat je in bijna alle beschikbare facetten en metrics als mindere uit de bus komt, getuigt niet echt van competentie en inzicht. En ik weet wat ik eerder schreef over dat 't flauw is te (blijven) vergelijken met Diablo IV en dat het different itches zijn, maar ook dit is weer zo'n statement waar niet één playerbase beter van wordt en waar vooral uit blijkt dat Blizzard op verschillende manieren de weg kwijt is. Als dit nou één of andere nobody van Blizzard zou zijn en er zou later een higher-up komen die wat damage control zou doen, maar nee. Het is goddomme "General Manager of all things Diablo at Blizzard" die dit soort pathetische knievallen maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Klauwhamer op 25-11-2024 13:37 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 21:33
London schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:05:
[...]

Nice hoor. Vind het echt jammer dat de de shipping richting NL zo hoog is anders had ik best 1 van die packs willen kopen met fysieke goederen.

[Afbeelding]

De servers gaan het héél zwaar krijgen >:)
Dit wordt voor velen game of the decade. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:22
Klauwhamer schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:59:
[...]

Dit soort reacties van andere softwarehuizen stoort mij trouwens enorm. Ook Baldur's Gate III/Larian kreeg 'kritiek' in dezelfde orde van grootte, dat spelers vooral niet moeten verwachten dat Larian de lat heeft gelegd voor toekomstige (C)RPG. De opmerking van Fergusson/Blizzard is hetzelfde: "vergelijk ons maar niet met Path of Exile want wat zij doen met het ARPG-genre is niet de ARPG-lat, dat is Diablo"

Vergelijkingen ongeldig verklaren omdat je uit bijna alle facetten als mindere uit de bus komt getuigt niet echt van competentie en inzicht. En ik weet wat ik eerder schreef over dat 't flauw is te (blijven) vergelijken met Diablo IV en dat het different itches zijn, maar ook dit is weer zo'n statement waar niet één playerbase beter van wordt en waar vooral uit blijkt dat Blizzard op verschillende manieren de weg kwijt is.
Volledig mee eens. Het toont ook de arrogantie van Blizzard wel aan. En dat doet pijn om te zeggen, want het is decennia lang mijn favoriete ontwikkelaar geweest. De passie die ik nu bij GGG zie is de passie die ik ooit bij Blizzard zag. En laatstgenoemde is helaas een geldmachine geworden. Mijn enige antwoord hierop kan zijn dat ik het simpelweg niet meer koop, in de hoop dat ze weer terug gaan naar het oude niveau.

Als fan van de franchise heb ik D4 nog wel gekocht, maar sta ik nog steeds achter mijn keuze om VoH niet aan te schaffen, ook niet in de huidige "sale". Die 3 tientjes geef ik liever aan de EA voor PoE2 uit. En ja, zoals het er nu op lijkt gaat die wel degelijk een nieuwe ARPG-lat leggen waar Diablo zich de komende jaren behoorlijk op stuk gaat bijten.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Nog meer munitie om te gebruiken tegen de PlayStation 5 native client van PoE 1:
Hi.
I just wanted to clarify the situation with the PS5 in game store.
During the PS5 client and certification all the commerce features were tested and approved for production release. Unfortunately, when it came to the actual release we encountered a critical error that occurs only on production.

We had to re-engeneer our store system for PS5 and now players should be able to buy packs in PSN store.

However in game commerce requires a lengthy certification process that we could not commit to with all the recent patches for shared accounts.

We expect to have in-game commerce back up in PS5 client before PoE2 launches.

Sorry about the delay on this.

As far as supporter packs go, yes, the new set of core packs will only be available in PSN when PoE2 releases.
Dus de in-game store in de PS5 native client werkt niet sinds de release (18 september). Ondanks alle testen, certification en andere dingen bleek er een fundamentele fout te zitten in hun Store systeem waardoor ze dat stuk helemaal opnieuw moesten schrijven. Als dit pas aan het licht kwam bij de productie gang, waar doe je dan de testen en certificatie voor? Is hun 'dedicated console team' alleen voor XBox ofzo en hebben ze geen idee hoe PSN werkt?

Dan gaan ze het oplossen, maar door hun keuze om PoE 2 early access alle resources te geven is er geen tijd om opnieuw te certificeren waardoor de in-game store nog steeds niet werkt.

Het is inmiddels 25 november. Dat is meer dan twee maanden zonder werkende in-game store. 8)7 Dat zouden ze eens moeten proberen bij de PC versie.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Denman schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:42:
[...]

Volledig mee eens. Het toont ook de arrogantie van Blizzard wel aan. En dat doet pijn om te zeggen, want het is decennia lang mijn favoriete ontwikkelaar geweest. De passie die ik nu bij GGG zie is de passie die ik ooit bij Blizzard zag. En laatstgenoemde is helaas een geldmachine geworden. Mijn enige antwoord hierop kan zijn dat ik het simpelweg niet meer koop, in de hoop dat ze weer terug gaan naar het oude niveau.
Ik vrees dat het niet eens arrogantie is, maar iets nog veel ergers: het besef dat Diablo op gebied van ARPG steeds verder achterop raakt, en dat men niet in staat is het tij te keren zonder eieren te breken die niet gebroken mogen worden. Men heeft naar mijn gevoel willens en wetens een prachtige franchise om zeep geholpen door er een efficiënt (en vast succesvol) MTX-raamwerk van te maken. Diablo Immoral is daar de kers op de taart. Bij het binnenharken van centjes staan loonkosten en arbeid onder druk. En dat is terug te zien in (de ontwikkeling van) Diablo IV.

De aandeelhouders zijn nu vast nog tevreden wanneer periodiek wordt uitgekeerd, en dat moet zo blijven. Als je dan ineens aan knoppen moet gaan draaien die voor minder inkomsten zorgen om bij te blijven met concurrentie, kan je maar beter zorgen dat je niet wordt vergeleken met de concurrentie. Dan ontsla jij jezelf van de verantwoordelijkheid je te meten met en leren van concurrentie. Lekker makkelijk.

Het is belangrijk voor ook Diablo IV-liefhebbers dit te beseffen. Hier gooit Blizzard de deur dicht voor innovatie en verbetering van hun eigen game. Vergeet niet dat er naast Path of Exile (2) ook nog games als Titan Quest II, Grim Dawn, en Last Epoch zijn. Laatste twee heb ik zelf veel gespeeld en in veel aspecten van ARPG vind ik dat zij het ook beter (en leuker!) uitgedacht hebben dan Diablo IV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Wat is Jonathan toch een verademing om te horen. Geen corpo-suit maar 'one of us'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals iemand anders al eerder aangaf, tijd voor een PoE 2 topic? Weet niet wie dat doet of eerder gedaan heeft. Als PoE 2 het grote succes gaat worden zoals men verwacht is het zonde om dit PoE 1 topic vol te spammen. 8)
Aan de andere kant, geen idee hoeveel mensen hier nog komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:00:
[...]

Ik vrees dat het niet eens arrogantie is, maar iets nog veel ergers: het besef dat Diablo op gebied van ARPG steeds verder achterop raakt, en dat men niet in staat is het tij te keren zonder eieren te breken die niet gebroken mogen worden. Men heeft naar mijn gevoel willens en wetens een prachtige franchise om zeep geholpen door er een efficiënt (en vast succesvol) MTX-raamwerk van te maken. Diablo Immoral is daar de kers op de taart. Bij het binnenharken van centjes staan loonkosten en arbeid onder druk. En dat is terug te zien in (de ontwikkeling van) Diablo IV.

De aandeelhouders zijn nu vast nog tevreden wanneer periodiek wordt uitgekeerd, en dat moet zo blijven. Als je dan ineens aan knoppen moet gaan draaien die voor minder inkomsten zorgen om bij te blijven met concurrentie, kan je maar beter zorgen dat je niet wordt vergeleken met de concurrentie. Dan ontsla jij jezelf van de verantwoordelijkheid je te meten met en leren van concurrentie. Lekker makkelijk.

Het is belangrijk voor ook Diablo IV-liefhebbers dit te beseffen. Hier gooit Blizzard de deur dicht voor innovatie en verbetering van hun eigen game. Vergeet niet dat er naast Path of Exile (2) ook nog games als Titan Quest II, Grim Dawn, en Last Epoch zijn. Laatste twee heb ik zelf veel gespeeld en in veel aspecten van ARPG vind ik dat zij het ook beter (en leuker!) uitgedacht hebben dan Diablo IV.
Mij boeit het eigenlijk helemaal niet zoveel meer. Als ze van de ‘troon’ donderen is dat prima. Gaan ze het steeds beter doen, ook prima. Ik ben niet getrouwd met een bedrijf.
Voor mij is D4 als een snack momenteel. Als ik er net eventjes trek in heb kan ik er best van genieten maar meestal niet. Mochten ze er een volledige maaltijd van maken zou dat leuk zijn en anders, ook goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Klauwhamer schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:25:
[YouTube: Path of Exile 2 just dropped a HUGE Reveal...]

Wat is Jonathan toch een verademing om te horen. Geen corpo-suit maar 'one of us'.
Deze toevallig net zitten kijken. En inderdaad, wanneer een gamestudio de game echt voor gamers maakt ipv voor de board of directors.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pun intended? :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
Zijn er al plannen voor een GoT guild/clan/hoe 't gaat heten in poe2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Flamesz schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:28:
[...]

Volgens mij heb je daar gelijk in, dat mtx platform gebonden zijn.
In de faq die ik in mijn vorige post deelde staat het volgende, wat tot die conclusie lijkt te leiden.

[...]
best raar eigenlijk met een cross save game...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Klauwhamer schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:25:

Zeker, leuk marketing trucje. En het werkt ook nog. Uiteindelijk wil een bedrijf geld verdienen, en ja dan werken dit soort trucjes goed. Zeker in een markt waarin er eigenlijk maar 1 game als concurrentie is. (Diablo 4)

En voordat mensen gaan huilen en klagen. Gezien de verkoopcijfers en markt aandeel is D4 zeker een concurrent. Je mag het persoonlijk niks vinden, geweldig voor je. Koop een taart en ga het vieren! Maar in de ARPG wereld is het gewoon een concurrent.

Ik heb zelf goede hoop dat PoE2 een geweldige game wordt. De dingen die ze hebben laten zien zijn echt, echt goed. Alleen wat ik tot nu toe wel erg mis, wat is de manier waarop ze de meer "casual" speler willen krijgen. Het is nu vooral gericht op "We have 200 end game systems that require tons of work" en niet "This is how we make stuff fun for people who play an hour a day"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

offtopic:
Zeer zeker is dat de bedoeling. Blizzard zonk nog verder in mijn achting toen duidelijk werd dat álle denkbare dark patterns, obfuscations, en psychologische trucs ten aanzien van verkoop van MTX door Blizzard in één walgelijk produkt zijn gegoten. Voor iemand denkt te reageren met "ja maar zo gaat dat nou eenmaal in mobile gaming": I don't fucking care. Het gaat hier om Blizzard die doelbewust een specifieke doelgroep wil 'raken' (lees: kinderen). Mensen zullen dit vast een overreactie vinden. Dat is dan meer illustratief voor hoe afgestompt men inmiddels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

corset schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:49:
[...]

Zeker, leuk marketing trucje. En het werkt ook nog. Uiteindelijk wil een bedrijf geld verdienen, en ja dan werken dit soort trucjes goed. Zeker in een markt waarin er eigenlijk maar 1 game als concurrentie is. (Diablo 4)
Ik begrijp niet zo goed hoe je de announce kunt aanhoren in zijn geheel en veronderstellen dat het een "truc" is. Ben je zo afgestompt door de lauwe campfire chats van Diablo IV of zo? De man is gepassioneerd, heeft een berg kennis waar je 'u' tegen zegt over de game, geeft eerlijk antwoord op alle vragen (ook waarom sommige dingen er (nog) niet zijn). Daarnaast is er niet maar één game aan concurrentie; Titan Quest, Grim Dawn, Last Epoch, Torchlight, etcetera.
[...]

En voordat mensen gaan huilen en klagen. Gezien de verkoopcijfers en markt aandeel is D4 zeker een concurrent. Je mag het persoonlijk niks vinden, geweldig voor je. Koop een taart en ga het vieren! Maar in de ARPG wereld is het gewoon een concurrent.
Ik geloof niet dat er iemand in dit topic is die van mening is dat Diablo IV geen concurrent is. Het is alleen niet in de 'best interest' van Blizzard om Path of Exile naast Diablo te leggen. Dat is precies waar de "General Manager of all things Diablo" Twitterde: "stop maar met vergelijken plz want wij komen dan niet zo goed uit de bus".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:24
[...]

Ik heb zelf goede hoop dat PoE2 een geweldige game wordt. De dingen die ze hebben laten zien zijn echt, echt goed. Alleen wat ik tot nu toe wel erg mis, wat is de manier waarop ze de meer "casual" speler willen krijgen. Het is nu vooral gericht op "We have 200 end game systems that require tons of work" en niet "This is how we make stuff fun for people who play an hour a day"
Diablo 4 is zeker een concurrent, daar gaat niemand aan twijfelen.

GGG wil zeker geld verdienen, het verschil zit hem wel in waarom ze geld willen verdienen. Hoe het over komt bij Blizzard: "Er moet veel geld komen voor onze aandeelhouders en managers dikke bedragen te kunnen betalen". Bij GGG komt het over als: "We willen geld verdienen zodat we dat geld kunnen inzetten om ons droom spel te maken (en ook wel om nerdy stuff te kopen zoals Chris zijn zeldzame MTG kaarten :D)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Paterpor schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:55:
[...]

Diablo 4 is zeker een concurrent, daar gaat niemand aan twijfelen.

GGG wil zeker geld verdienen, het verschil zit hem wel in waarom ze geld willen verdienen. Hoe het over komt bij Blizzard: "Er moet veel geld komen voor onze aandeelhouders en managers dikke bedragen te kunnen betalen". Bij GGG komt het over als: "We willen geld verdienen zodat we dat geld kunnen inzetten om ons droom spel te maken (en ook wel om nerdy stuff te kopen zoals Chris zijn zeldzame MTG kaarten :D)"
Dat vind jij. Chris Metzen tijdens de WoW announcements had wel echt die passie weer. Ik snap dat het hip is om te doen alsof Blizzard the big bad evil is. Maar kijk even langs die zwaar gekleurde bril en zie gewoon dat bedrijven winst moeten maken. Of het nu voor zichzelf, aandeelhouders, whatever is. Geld moet stromen, anders gaat PoE, Diablo, CoD, Fifa, whatever gewoon dicht en heb je pech.

Nu ben ik wel van mening dat GGG het een stuk beter doet met de marketing dan een Blizzard, EA, Ubisoft etc etc. Ze lijken een stuk meer te geven om de playerbase. En zeker gezien mijn ervaringen met PoE1 heb ik de hoop dat het wel gaat lukken.

Maar uiteindelijk is alles een manier om geld te verdienen, of we dat nu leuk vinden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dit is voor mij het enige gevaar. Nu zou ik mezelf niet als casual gamer wegzetten maar wel een groentje in PoE. Tegelijk begrijp ik ook dat een game zoals deze wat heel lang interessant moet blijven vrij diep moet gaan en dat maakt het ook weer zo tof. Ik hoop dat het allemaal niet te snel te diep gaat zodat het leuk blijft.
Volgende week duik ik er lekker in en ga alles op mijn gemak ontdekken. Ik vind het leuk om er meteen bij te zijn en met de echte release eventueel geen totaal groentje meer te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:24:
[...]

Dit is voor mij het enige gevaar. Nu zou ik mezelf niet als casual gamer wegzetten maar wel een groentje in PoE. Tegelijk begrijp ik ook dat een game zoals deze wat heel lang interessant moet blijven vrij diep moet gaan en dat maakt het ook weer zo tof. Ik hoop dat het allemaal niet te snel te diep gaat zodat het leuk blijft.
Volgende week duik ik er lekker in en ga alles op mijn gemak ontdekken. Ik vind het leuk om er meteen bij te zijn en met de echte release eventueel geen totaal groentje meer te zijn. ;)
Ik heb als PoE1 leek geprobeerd de uitleg van de endgame systems geprobeerd te volgen

Maps
Dungeons within maps
Dungeons within dungeons
More endgame dungeons
COrruptions
Enhancements

Het is voor een beginnende speler totaal niet gemarket als een "instap" game. Het is 99% gemarket in alle videos voor mensen die het al tijden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Klauwhamer schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:59:
[...]

Dit soort reacties van andere softwarehuizen stoort mij trouwens enorm. Ook Baldur's Gate III/Larian kreeg 'kritiek' in dezelfde orde van grootte, dat spelers vooral niet moeten verwachten dat Larian de lat heeft gelegd voor toekomstige (C)RPG.
Larian Studios heeft zeker de lat verplaatst van wat een AAA game moet zijn, En die lat wordt door consumenten bepaalt en niet door softwarehuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:28:
[...]

Ik heb als PoE1 leek geprobeerd de uitleg van de endgame systems geprobeerd te volgen

Maps
Dungeons within maps
Dungeons within dungeons
More endgame dungeons
COrruptions
Enhancements

Het is voor een beginnende speler totaal niet gemarket als een "instap" game. Het is 99% gemarket in alle videos voor mensen die het al tijden spelen.
Gisteren heb ik ze nog horen zeggen dat ze met PoE 2 de oude spelers willen aanspreken en nieuwe spelers willen aantrekken. Puur marketing volgens jou?
Ze hebben het er ook over dat ze zoveel soorten endgame hebben omdat iedereen wat anders leuk vindt. Kan allemaal overweldigend over komen dan natuurlijk maar dat schrikt mij niet af.
Ik ga het allemaal zelf ervaren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

corset schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:21:
[...]

Dat vind jij. Chris Metzen tijdens de WoW announcements had wel echt die passie weer. Ik snap dat het hip is om te doen alsof Blizzard the big bad evil is. Maar kijk even langs die zwaar gekleurde bril en zie gewoon dat bedrijven winst moeten maken. Of het nu voor zichzelf, aandeelhouders, whatever is. Geld moet stromen, anders gaat PoE, Diablo, CoD, Fifa, whatever gewoon dicht en heb je pech.
Je hebt geld verdienen en je hebt geld verdienen. Het doel heiligt niet de middelen, zéker niet als het aantoonbaar ten koste gaat van een prachtige franchise. Dat heeft niets te maken met een gekleurde bril. Ik begrijp niet waarom jij het zo moeilijk hebt met accepteren dat GGG een relatief zeldzaam clubje mensen is dat het geluk heeft 1) het talent en 2) de skills en 3) de passie te hebben iets te maken waar een specifieke demografie geld voor over heeft. Je probeert volledig ten onrechte de volstrekt waardeloze business-ethiek die Blizzard inmiddels heeft op te leggen aan GGG en dat stoort mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maar dat is iets wat PoE heel anders doet. Je kan gewoon keuzes maken wat je endgame is. Je hoeft niet alles te doen.

Je focust op 1 deel en dan pas op een ander wanneer je dat ene snapt.
Althans zo heb ik het toen geleerd. Maar mee eens dat het veels te overwhelming is voor nieuwe spelers. en helemaal als het nieuwe casual spelers zijn.

PoE2 doet het ook qua endgame op die manier maar dat is gewoon een wat andere mindset door het stukje voor stukje te leren en niet alles hoeven doen.

Tegelijkertijd denk ik dat GGG niet per se de behoefte heeft om tot elke niveau van casual speler te appealen en het een iets kleinere playerbase blijft houden dan D4 dat zal hebben. De naam Diablo blijft natuurlijk ook gewoon veel groter. De launch van PoE2 zal ziek zijn overigens qua playerbase denk ik.

Maargoed het is weer niet "de ene of de andere" het kan gewoon allebei.
D4 blijft leuk om af en toe te spelen met een nieuw seizoen maar na een weekje ben ik daar tegenwooridg altijd al klaar mee. En bij PoE duurt dat veel langer.

@corset en je comment over "hip om op blizz te haten" ben ik het niet mee eens :P
Blizzard heeft het daar zelf echt naar gemaakt over de jaren heen. Ik ben een blizzard game liefhebber maar het bedrijf maakt hele vervelende beslissingen continue. Met de war within expansion ging het weer een beetje de goeie kant op en heb daar nog steeds plezier mee maar dan komt er een maand later ineens weer een 90$ mount.. 2x de prijs van de uitbreiding van de game zowat voor een game waar je al veel voor betaald en zit er ook nog een P2W functionaliteit op. Dan kan ik niet anders dan haten imo :P

En zoals je zegt alles is om geld te verdienen.. Dat klopt. Maar nog steeds hoef je bij PoE geen cent uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hebben jullie al een beetje ingelezen op de classes en een idee wat je als eerst wilt spelen ?

Ik had mijn pijlen op Druid gezet. Vond ik ook in D4 het tofst maar die is helaas met Early Access nog niet beschikbaar.

Denk dat ik met een Monk of misschien de Mercenary wil beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:39:
Hebben jullie al een beetje ingelezen op de classes en een idee wat je als eerst wilt spelen ?

Ik had mijn pijlen op Druid gezet. Vond ik ook in D4 het tofst maar die is helaas met Early Access nog niet beschikbaar.

Denk dat ik met een Monk of misschien de Mercanary wil beginnen
Witch of Sorc. De Monk trekt mij minder omdat ik niet zo houd van "momentum opbouwen" al weet ik niet precies hoe zich dat vertaalt naar daadwerkelijk gameplay en rogue-like characters hebben mij nooit zo aangetrokken, in geen enkele game -- behoudens P&P D&D. Ik ben een wat 'luie' en oudere gamert ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:39:

Denk dat ik met een Monk of misschien de Mercenary wil beginnen
Ik denk Merc. Soort ranger maar niet zo snel op de voetjes, lijkt me wel wat om mee te beginnen. Of Sorc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Ricmaniac schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:37:
Maar dat is iets wat PoE heel anders doet. Je kan gewoon keuzes maken wat je endgame is. Je hoeft niet alles te doen.
Mijn probleem is dat geen van de marketing videos, info etc gericht is op nieuwe spelers. Het is allemaal gemaakt om al spelende fans blij te maken. En dat vind ik zelf erg jammer. Als super casual speler zit er niks in aan verklaring "Hier kan je beginnen".
Moet wel zeggen, ik wil niet doen alsof het "teveel" is. De ambitie is geweldig, en hoe meer content om uit te kiezen hoe beter. Maar ik zie voor mijzelf totaal geen duidelijke lijn in endgame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
Als nieuwe speler kun je denk ik het hele 'end-game' wel vergeten ;) De kans dat je zelf met je eigen build in de end-game komt is niet zo heel groot, alleen al vanwege de terminologie waarmee je onbekend bent (more vs. increased vs. +x% to critical strike chance) en hoe belangrijk resistances zijn.

In die PoE2 presentatie/aankondiging kun je het hele End-game stuk rustig overslaan. Daar is ook waar heel veel complexiteit bij komt kijken en is vooral gericht op PoE 1 spelers. De campaign lijkt vrij laagdrempelig.
corset schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:47:
[...]

Mijn probleem is dat geen van de marketing videos, info etc gericht is op nieuwe spelers. Het is allemaal gemaakt om al spelende fans blij te maken. En dat vind ik zelf erg jammer. Als super casual speler zit er niks in aan verklaring "Hier kan je beginnen".
Moet wel zeggen, ik wil niet doen alsof het "teveel" is. De ambitie is geweldig, en hoe meer content om uit te kiezen hoe beter. Maar ik zie voor mijzelf totaal geen duidelijke lijn in endgame.
Dan heb je de marketing video's niet bekeken. Die zijn juist gericht op nieuwe spelers, omdat die voornamelijk het hele idee van de 'archetype' pushen, met specifieke wapens voor specifieke classes met specifieke skills.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:48
[...]

Totaal oneens met deze stelling. Ik ben zelf een nieuwe speler, deel 1 nooit aangeraakt. En een blauwe maandag wat diablo ooit een keer. Vrijwel alles van de huidige marketing spreekt mij enorm aan. De recommended choices met skills, het idee dat er geen echte foute keuzes gemaakt kunnen worden en je alles kan refunden met een beetje goud.

Ik heb juist net meer dan ooit het gevoel dat ik dit spel straks gewoon kan downloaden en beginnen te spelen als totale newb. Misschien heb ik het totaal mis maar ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
edie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:50:
Als nieuwe speler kun je denk ik het hele 'end-game' wel vergeten ;) De kans dat je zelf met je eigen build in de end-game komt is niet zo heel groot, alleen al vanwege de terminologie waarmee je onbekend bent (more vs. increased vs. +x% to critical strike chance) en hoe belangrijk resistances zijn..
Is dat niet juist een probleem van PoE 1 dat ze proberen op te lossen in PoE 2?
Ik zou het even afwachten voor je aanneemt dat de new player experience in PoE 2 even slecht is als van PoE 1.

Als je met end game de pinnacle bosses e.d. bedoelt denk ik dat je wel gelijk gaat hebben, maar als het gaat om het finishen van de story en beginnen met maps hoop ik dat dat in PoE 2 wel iets word dat redelijk te doen moet zijn voor een nieuwe speler die er blind in gaat en wel wat doorzettingsvermogen heeft.

Functionaliteiten zoals recommendations voor welke support gems te gebruiken, en minder irritante complexiteit in bijvoorbeeld het socketen van je gear zijn dingen die mij doen geloven dat ze hier iig een goede poging voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

[...]

Wat @edie zegt,de endgame is niet direct voor de casual gamer, dat is iets waar je naartoe werkt als je de campaign hebt gespeeld.

Wat ik begreep is dat acts 1-3 voor een nieuwe speler ongeveer 25 uur aan speeltijd geven. als dat hetzelfde is voor acts 4-6 dan heb je als casual nieuwe speler, 50 uur om PoE2 te ontdekken en te zien of je wil doorvloeien naar een van de endgame activiteiten.

De mechanic aanpassingen die ik zag zijn erg laagdrempelig (recommended support gems) Mogelijk ingebouwde "path of builkding" zag ik volgens mij ook langskomen.

Gewoon een beetje ouderwets zoals ik Mathil al hoorde aanhalen, ga er gewoon lekker blind in, start de game op en begin je avontuur, net zoals vroagah, zonder voordat je de game al heb opgestart alles voor te bereiden.

Learn while playing.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
Klauwhamer schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:36:
[...]

Je hebt geld verdienen en je hebt geld verdienen. Het doel heiligt niet de middelen, zéker niet als het aantoonbaar ten koste gaat van een prachtige franchise. Dat heeft niets te maken met een gekleurde bril. Ik begrijp niet waarom jij het zo moeilijk hebt met accepteren dat GGG een relatief zeldzaam clubje mensen is dat het geluk heeft 1) het talent en 2) de skills en 3) de passie te hebben iets te maken waar een specifieke demografie geld voor over heeft. Je probeert volledig ten onrechte de volstrekt waardeloze business-ethiek die Blizzard inmiddels heeft op te leggen aan GGG en dat stoort mij.
Precies. Ik laat Blizzard nu niet links liggen omdat het hip zou zijn om ze "big bad evil" te vinden, ik laat ze links liggen vanwege de business ethiek die ze er op na houden. MTX in een gratis, goede game is nog wat voor te zeggen. Bedrijven moeten inderdaad geld verdienen. MTX in een full priced "AAA" game is tamelijk bizar.

Dat zou nog tot daar aan toe zijn als D4 een topgame zou zijn, maar dat is het gewoon niet. De endgame is matig tot slecht, er is weinig variëteit en er wordt niet geluisterd naar de community. Na anderhalf jaar is er nog steeds niet zoiets simpels maar enorme QoL als een Armory, waar iedereen al heel lang om vraagt. Al lijkt die er nu eindelijk te komen (too little, too late). Maar ja, de dev capaciteit wordt liever ingezet voor cosmetics en mounts waar niemand anders in de game oog voor heeft behalve de zwakkere broeders die er honderden Euro's in pompen naast de 110 Euro die ze al betaald hebben voor de base game + DLC.

Hades was mijn GotY 2020. 20 Euro, geen MTX. Onder aan de streep 90 miljoen verdiend. Het kán dus gewoon als je met liefde en passie kwaliteit levert.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Flamesz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:57:
[...]

Is dat niet juist een probleem van PoE 1 dat ze proberen op te lossen in PoE 2?
Ik zou het even afwachten voor je aanneemt dat de new player experience in PoE 2 even slecht is als van PoE 1.

Als je met end game de pinnacle bosses e.d. bedoelt denk ik dat je wel gelijk gaat hebben, maar als het gaat om het finishen van de story en beginnen met maps hoop ik dat dat in PoE 2 wel iets word dat redelijk te doen moet zijn voor een nieuwe speler die er blind in gaat en wel wat doorzettingsvermogen heeft.
Pinnacle bosses en de league mechanics in end-game zijn niet echt voor de beginnende speler idd. Die vereisen namelijk aardig wat kennis van 'stats' en 'mechanics' wat een beginner niet heeft. Als een beginner al in end-game kan komen, is mijn verwachting dat deze tegen een muur van complexiteit gaat oplopen. Zowel in de (league/boss) mechanics, als in de gear stats en daardoor niet verder kan in end-game.
Flamesz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:57:
Functionaliteiten zoals recommendations voor welke support gems te gebruiken, en minder irritante complexiteit in bijvoorbeeld het socketen van je gear zijn dingen die mij doen geloven dat ze hier iig een goede poging voor doen.
Het is een stap in de goede richting voor het toegangkelijker maken. Maar bijv de 'wall of text' bij veel tooltips van skills zijn niet... behulpzaam voor de nieuwe speler ervaring imo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

edie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:20:
[...]

Pinnacle bosses en de league mechanics in end-game zijn niet echt voor de beginnende speler idd. Die vereisen namelijk aardig wat kennis van 'stats' en 'mechanics' wat een beginner niet heeft. Als een beginner al in end-game kan komen, is mijn verwachting dat deze tegen een muur van complexiteit gaat oplopen. Zowel in de (league/boss) mechanics, als in de gear stats en daardoor niet verder kan in end-game.
Zelfs als dit waar blijkt te zijn is het maar de vraag in hoeverre dit erg is. Als er maar één activiteit of 'ding' te doen is ingame waarbij je steeds tegen een muur loopt, is dat natuurlijk niet goed. Als er voldoende activiteiten in de breedte zijn die én zinvol zijn voor je karakter (gear) en je skill level, is het helemaal niet erg dat je bij X een beetje vast loopt maar prima Y en Z kunt doen tot je sterk of goed genoeg bent voor X.

Er zijn voldoende bosses/content in Path of Exile 1 die ik nooit zal doen omdat ik domweg onvoldoende tijd heb -- en dan heb ik het nog niet eens over het skill-element. Soit, prima. Ik heb mij nooit verveeld. Casuals moeten vooral besef hebben dat niet iedereen casual is en dat niet-casuals net zo goed content/bevrediging nodig hebben en dat betekent automatisch content die voor casuals niet te doen is. Developers moeten wel zorgen dat horizontaal voldoende te doen is voor casuals, uiteraard. En dat lijkt redelijk het geval te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Klauwhamer op 26-11-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
Ik vind Blizzard ook een achterlijk bedrijf geworden maar is dat hier ontopic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

edie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:20:
[...]

[...]

Het is een stap in de goede richting voor het toegangkelijker maken. Maar bijv de 'wall of text' bij veel tooltips van skills zijn niet... behulpzaam voor de nieuwe speler ervaring imo.
Beginnende spelers zullen in act 1 al tegen een muur aanlopen. Ik weet nog wel dat sommigen al klaagde over Hillock in PoE 1.

PoE 2 zal qua moeilijkheidsgraad ook echt niet makkelijker zijn dan PoE 1. Als mensen dat verwachten gaan ze héél bedrogen uitkomen. In maps heb je bijvoorbeeld maar 1 leven. Ga je dood, dan is je map gelijk klaar.

Wel zal PoE 2 wat minder bloat hebben en zijn meer mechanics verduidelijkt enzo dus de toegankelijkheid zal zeker zijn toegenomen.

Maar kom maar op met de uitdaging, ik juich het alleen maar toe (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
Volgens mij hebben we het nu over verschillende dingen. Complexiteit vs difficulty.
Over PoE 2 is inderdaad gezegd dat het veel moeilijker zal zijn, je hoeft niet te verwachten de story deathles te doen, je zal elke boss moeten leren.

Maar deze discussie begon juist over complexiteit. De hoeveelheid stats die je kan scalen, en de niet intuïtieve manier waarop sommige van deze functioneren maken PoE 1 heel moeilijk als beginner. Daarnaast heb je waarschijnlijk geen idee welke gear goed is, een zee van keuzes qua skills en support gems, en weet je niet waar je naar op zoek moet in de skill tree. Dit is juist iets dat ze wel proberen te versimpelen in PoE 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:28:
[...]

Beginnende spelers zullen in act 1 al tegen een muur aanlopen. Ik weet nog wel dat sommigen al klaagde over Hillock in PoE 1.
Dit ligt volgens mij wel primair aan de manier waarop een beginnende speler te werk gaat. Je zult tijd moeten nemen, je zult besef moeten hebben dat er een moeilijkheidsgraad überhaupt ís, en dat doodgaan niet erg is. Afhankelijk van hoe robuust de nieuweling is 'opgevoed' door andere games vóór Path of Exile en wel of geen doorzettingsvermogen heeft, zal Path of Exile aanslaan of niet. Het is niet erg om mensen niet aan te spreken of kwijt te raken. Niet iedereen hoeft een game te kunnen of willen spelen. Als de game maar voldoende mate van fairness heeft achter de punishment. Waar die grenswaarde precies ligt is lastig natuurlijk. Wel denk ik dat mensen die klagen over Hillock niet uit het juiste hout gesneden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perrin
Ja de bloated systemen van POE1 worden eens goed opgeschoond en een stuk intuitiever gemaakt. De gameplay ziet er misschien zelfs moeilijker uit. Benieuwd of er zelfs wel echt overpowered endgame builds zijn zoals er in POE1 best wat waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klauwhamer schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:43:
[...]

Dit ligt volgens mij wel primair aan de manier waarop een beginnende speler te werk gaat. Je zult tijd moeten nemen, je zult besef moeten hebben dat er een moeilijkheidsgraad überhaupt ís, en dat doodgaan niet erg is. Afhankelijk van hoe robuust de nieuweling is 'opgevoed' door andere games vóór Path of Exile en wel of geen doorzettingsvermogen heeft, zal Path of Exile aanslaan of niet. Het is niet erg om mensen niet aan te spreken of kwijt te raken. Niet iedereen hoeft een game te kunnen of willen spelen. Als de game maar voldoende mate van fairness heeft achter de punishment. Waar die grenswaarde precies ligt is lastig natuurlijk. Wel denk ik dat mensen die klagen over Hillock niet uit het juiste hout gesneden zijn.
Dat klopt. Maar jij weet als geen ander dat de gemiddelde gamer behoorlijk verwend is en alles moet snel en makkelijk haalbaar zijn voor velen. Gelukkig zijn er games (wiens naam ik niet zal noemen :+ ) die daar perfect aan voldoen. Maar veel nieuwe spelers en overstappers zullen echt bedrogen uitkomen als ze voor het eerst met PoE (2) aan de slag gaan.

PoE vereist in zekere zin ook zeker het gebruik van guides en het inlezen alvorens je aan een gevecht begint. Mooie nu bij PoE 2 is dan wel weer dat die guides er nog niet zijn dus we worden allemaal in het diepe gegooid :D _/-\o_

Ik ga denk ik met een Mercenary starten. Vind die animaties er echt tof uit zien. Maar uiteindelijk wil ik alles gaan proberen natuurlijk.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Flamesz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:42:
Over PoE 2 is inderdaad gezegd dat het veel moeilijker zal zijn, je hoeft niet te verwachten de story deathles te doen, je zal elke boss moeten leren.
En toch ga ik daardoor de eerste playtrough gelijk op Hardcore doen! :P Je maakt het gewoon niet vaak mee om een nieuwe game de nieuwe experiences voor het eerst te doen met de spanning van hardcore.

Ben er op voorbereid bij elke boss een keer dood te gaan voordat ik end game bereik haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Weet niet of deze video al gepost was maar zaten in ieder geval voor mij weer wat nieuwe gameplay beelden in.

Ik lurk nogal veel op YouTube op zoek naar nieuwe informatie om de lange dagen tot 6-12 door te komen :z

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perrin
London schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:25:
[...]

Dat klopt. Maar jij weet als geen ander dat de gemiddelde gamer behoorlijk verwend is en alles moet snel en makkelijk haalbaar zijn voor velen. Gelukkig zijn er games (wiens naam ik niet zal noemen :+ ) die daar perfect aan voldoen. Maar veel nieuwe spelers en overstappers zullen echt bedrogen uitkomen als ze voor het eerst met PoE (2) aan de slag gaan.

PoE vereist in zekere zin ook zeker het gebruik van guides en het inlezen alvorens je aan een gevecht begint. Mooie nu bij PoE 2 is dan wel weer dat die guides er nog niet zijn dus we worden allemaal in het diepe gegooid :D _/-\o_

Ik ga denk ik met een Mercenary starten. Vind die animaties er echt tof uit zien. Maar uiteindelijk wil ik alles gaan proberen natuurlijk.
Merc Gemling ascendancy lijkt me echt heel sterk. Ik twijfel tussen Warrior, Ranger en Merc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Yeah, dat is zo. Deste beter als er games zijn waarbij het kaf van het koren gescheiden wordt als je 't mij vraagt. Ik heb redelijk genoeg gehad van de categorie die met zero effort max result verwacht, en dat geldt eigenlijk ook voor alle games die dit faciliteren (laten we maar geen namen noemen). Op de één of andere manier wil men niet langer investeren in games.

Het lijkt wel een verboden conclusie geworden, dat een game domweg niet voor jou is ondanks dat het goed in elkaar zit (getuige de jarenlange solide playerbase en navenante inkomsten). Stop gewoon met janken en pak iets anders.
[...]

Mee eens. Een n00b in Path of Exile 1 zal vroeg of laat noodzaak voor meta tegenkomen. Then again, de vraag is wel wanneer je geen 'n00b' meer bent in 1. Genoeg spelers met meer dan 2k uur op de teller die zichzelf nog steeds als n00b beschouwen, kom er maar om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[Multi] Path of Exile 2

PoE 2 topic. Als iemand wil co-hosten :P Ik heb vandaag geen tijd meer om de boel verder aan te kleden maar er is iig een topic.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:24
Jousis heeft een nieuwe video geplaatst! Weer een pareltje.

Voor wie hem niet kent. Jousis maakt unieke sterke builds. Dit is ondertussen zijn derde versie van One Quack Man waarbij hij zowat alle bosses ingame oneshot. Ohjah, de muziek krijg je er gratis bij. Die maakt hij ook nog eens volledig zelf.

Als je hem niet kent bekijk dan zeker zijn vorige versie van One Quack Man. De video op 3:03 min is in mijn ogen top entertainment :D

[ Voor 23% gewijzigd door Paterpor op 26-11-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
edit: naar poe2 topic

[ Voor 98% gewijzigd door iaxe393 op 05-12-2024 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Nou, er is een aankondiging van GGG over de volgende leage, 3.26: A Message to Path of Exile 1 Players

TLDW: Geen datum voor 3.26. Er is nog niet eens een begin gemaakt met 3.26. Iedereen werkt aan PoE 2. Hopelijk een paar weken na 0.2.0 release kan een aantal beginnen met 3.26.

Dit betekent ook dat tijdens het eerdere statement "more info about 3.26 end of january" ze al wisten dat het 3.26 niet ging gebeuren voor maart.

Ontwikkeling van een league is 3-4 maanden. Dus na PoE 2 0.2.0 is het minstens 3 maanden tot 3.26. Begin maart op zijn vroegst voor PoE 2 0.2.0? Dus juni voor 3.26. Maar ja, dat is dan weer tegen zomer/vakantieperiode. Dus augustus lijkt reeler voor 3.26. Als het al komt.

Door alle gebroken beloftes van de afgelopen jaren - zeker in relatie met de PoE 2 ontwikkeling - heb ik totaal geen vertrouwen meer in wat ze zeggen. Het aantal mismanagement zaken wordt steeds groter - het lijken wel amateurs hoe er gemanaged wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vind het nog wel meevallen. Ik had wel verwacht dat de development voor 1 zou minderen.. niet dat het non-existent zou zijn voor alsnog nee. Maar zie mezelf aan de andere kant ook niet gauw meer PoE1 spelen.

Als je kijkt naar de nummers dan is PoE 1 momenteel ook gewoon 20-30x kleiner in spelersaantal dan PoE2.
Logisch dat ze daar de focus op leggen waar mensen hun geld voor hebben uitgegeven omdat het nu nog niet f2p is.

Fouten maken blijft menselijk en ik geloof ze wel dat ze het verkeerd ingeschat hadden met de gedachte "er is nog tijd" maar ze hadden dit inderdaad eerder kunnen zien aankomen en communiceren misschien maar hoe dan ook was die message niet goed ontvangen door de fanbase. Negatief bericht zal altijd negatief worden ontvangen :P

Nog steeds managen ze het allemaal veel beter imo dan de grotere studio's de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:41:
Vind het nog wel meevallen. Ik had wel verwacht dat de development voor 1 zou minderen.. niet dat het non-existent zou zijn voor alsnog nee. Maar zie mezelf aan de andere kant ook niet gauw meer PoE1 spelen.
Dat heb ik dus ook. Ik wil toch liever alles wat nieuw is en alles wat nog komt ontdekken in PoE 2 en PoE 1 zou dan in beeld komen bij me als er in PoE 2 even niks te doen is (bijv. wachtend op een volgende league). Het is ook volstrekt logisch dat ze hun resources in de toekomst (PoE 2) steken en niet in het verleden (PoE 1). Tenzij er heel veel mensen PoE 1 willen gaan spelen verwacht ik ook niet hele vernieuwende content in PoE 1 maar wellicht kunnen ze league content in beiden implementeren.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Het punt is meer dat GGG vaak heeft gezegd dat de ontwikkeling van PoE 2 geen invloed zou hebben op de ontwikkeling van PoE 1. En de hoofdreden dat de MTX gedeeld worden tussen de spellen is zodat ze een incentive hebben om PoE 1 te blijven ondersteunen.

En nu zeggen ze dus feitelijk dat PoE 1 de laastste 6 maanden geen ontwikkeling heeft gehad omdat iedereen op PoE 2 zit. En dat het nog wel even zal duren totdat PoE 1 weer ontwikkeling krijgt.

Leugens dus.

En natuurlijk heeft PoE 1 nu veel minder spelers: de league is al 7 maanden oud en iedereen is er op uitgekeken. Iedereen wacht op de nieuwe league, maar dat komt op zijn vroegst over 6 maanden. Dat is bijna 1 heel jaar zonder content updates of economy resets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ricmaniac schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:41:
Als je kijkt naar de nummers dan is PoE 1 momenteel ook gewoon 20-30x kleiner in spelersaantal dan PoE2.
Even een kleine nitpick -> de standalone client is veel populairder voor POE1 dan waarschijnlijk het geval is voor POE2. Dus de steam gebruikers aantallen zijn niet helemaal 1:1 te vergelijken. Desondanks is het "par the course" dat als er niks nieuws gebeurt met poe1, dat die honderdduizenden spelers niet ineens terug komen. Dat was altijd al zo en zal nu dus weer zo zijn.

Afijn, er komt blijkbaar nu toch een 1 month event aan voor POE1, misschien hebben ze toch nog een intern gevonden die de tijd neemt om iets in elkaar te flansen om men tevreden te houden.

Ik vind het verder jammer, alhoewel het niet totaal onverwacht is, dat ze niet zo transparant zijn geweest als ze telkens claimen dat ze (gaan) zijn. Met de announcement lieten ze al weten dat ze al lang van te voren wisten dat een nieuwe league voor POE1 niks meer ging worden Q1 2025. Achja wat kan je er verder aan doen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
stickfiguur schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:33:
[...]
Afijn, er komt blijkbaar nu toch een 1 month event aan voor POE1, misschien hebben ze toch nog een intern gevonden die de tijd neemt om iets in elkaar te flansen om men tevreden te houden.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe builds die hieruit voortvloeien. En welke leaguestarters zijn nu een optie?
Wellicht Vaal RF met de Architect of Chaos ascendancy of Poison SRS als Servant of Arakaali.

Kan me nog niet helemaal vinden in de Gambler en Harbinger, maar ook daar zullen vast hele creatieve builds uit komen. Al met al blij dat er weer wat nieuws is voor PoE1.

PoE2 heb ik wel gespeeld maar het lag me niet zo, te traag.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Meer nieuws over de komende Legacy of Phrecia event:
De atlas passive tree gaat er uit en wordt vervangen door Idols.
Idols zijn unmodifiable, dus niet te craften. ze droppen magic, rare of unique. De unique Idols geven ongeveer wat we nu hebben als atlas tree Keystones, zoals Crop Rotation.
Zo te zien kun je prima 5-10 Idols tegelijk in je map storage ding hebben met wat inventory tetris. Volgens GGG geeft een targeted setje Idols meer loot dan als je nu alles op de Tree pakt.

Hopelijk is de droprate van die dingen goed genoeg om vrij vroeg in je endgame progression een beetje te kunnen targeten op bijv expedition of harvest, aangezien dat vaak wel de league mechanics zijn waar je wat basic gear vandaan kan toveren.

wat ik nog steeds niet begrijp is dat Legacy of Phrecia maar een maand gaat duren. 19 ascendancies, en een nieuw engame systeem? Ik kan me daar wel wat langer dan vier weken mee vermaken

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Ze willen natuurlijk PoE 1 niet te leuk en te lang maken, want dan is niemand PoE 2 aan het spelen.

Dit 'event' is er alleen maar gekomen omdat er heel erg veel geklaagd werd dat er niks nieuws op de planning stond: alle resources zouden op PoE 2 zitten nl. en ze 'konden' niet rechtvaardigen (voor zichzelf) om wat capaciteit op een nieuwe league voor PoE 1 te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

19 nieuwe ascendancies tijdelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
edie schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:45:
Ze willen natuurlijk PoE 1 niet te leuk en te lang maken, want dan is niemand PoE 2 aan het spelen.

Dit 'event' is er alleen maar gekomen omdat er heel erg veel geklaagd werd dat er niks nieuws op de planning stond: alle resources zouden op PoE 2 zitten nl. en ze 'konden' niet rechtvaardigen (voor zichzelf) om wat capaciteit op een nieuwe league voor PoE 1 te zetten.
Dan had GGG ook niet vrolijk moeten aankondigen dat development van Poe2 geen hinder zou veroorzaken aan de developmentcyclus van PoE1. Nu draait Settlers league al sinds juni, met een halfbakken Necro Settlers league sinds oktober(november?). Necro Settlers kostte absoluut geen development resources als ik het vergelijk met Legacy of Phrecia, en die hebben ze nu ineens binnen twee weken klaar. 19 ascendancies!! Ik vind het hoog tijd dat er nu wat gebeurd. Misschien stappen juist veel poe2 spelers over naar poe1 voor dit event. Je kan nog gewoon microtransactions en dergelijke kopen. Er wordt echt nog wel geld verdiend aan poe1.
(ik heb zelf twee weken geleden nog mtx voor PCoB gekocht, ziet er prachtig uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
Ik ben benieuwd naar de nieuwe league, maand is wel erg kort. Dat is toch wel vreemd, verwachten ze daarna klaar te zijn met de volgende league?

Zou leuk zijn als nieuwe POE-spelers ook POE1 gaan uitproberen, als GGG de leagues van de twee spellen een beetje goed inplant houden ze spelers langer in het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
Jron667 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 03:36:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe league, maand is wel erg kort. Dat is toch wel vreemd, verwachten ze daarna klaar te zijn met de volgende league?
Nee, het komende 'event' is een zoethoudertje omdat GGG nog niet eens begonnen is met pre-productie op 3.26.

Het ontwikkelen van een league is minimaal 3 maanden, maar omdat alles en iedereen op PoE 2 zit duurt het nog wel een tijdje voordat begonnen wordt met 3.26. En in een eerdere aankondiging werd gezegd dat ze eerst de PoE 2 0.2.0 content update willen uitbrengen (met de nodige post-release hotfixes van meerdere weken) voordat ontwikkelaars op 3.26 gezet worden.

Dus als je een indicatie wilt hebben van wanneer 3.26 komt: minimaal 4 maanden na PoE 2 0.2.0 release, is mijn verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
edie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Nee, het komende 'event' is een zoethoudertje omdat GGG nog niet eens begonnen is met pre-productie op 3.26.

Het ontwikkelen van een league is minimaal 3 maanden, maar omdat alles en iedereen op PoE 2 zit duurt het nog wel een tijdje voordat begonnen wordt met 3.26. En in een eerdere aankondiging werd gezegd dat ze eerst de PoE 2 0.2.0 content update willen uitbrengen (met de nodige post-release hotfixes van meerdere weken) voordat ontwikkelaars op 3.26 gezet worden.

Dus als je een indicatie wilt hebben van wanneer 3.26 komt: minimaal 4 maanden na PoE 2 0.2.0 release, is mijn verwachting.
Toch wel jammer dat het op deze manier gaat, een spel wat nog lang niet klaar is voorrang geven boven het spel waarmee je jaren geld hebt verdient. Ik ben er niet blij mee, mede omdat POE2 mij zwaar tegenviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
is het helemaal niemand die Phrecia speelt? :o

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3724692

allemaal gekke nieuwe ascendacy's :*)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Ik in ieder geval niet :p Speel op console en er zijn 0 fixes. De Settlers league unique kan nog steeds niet enchanted worden met andere one handed weapon enchants - dit was al gemeld op de tweede dag van de league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:10
Khaelos schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:58:
Ik speel ook in het Phrecia event. Ik ben net in maps aangekomen.

Mijn build: Herald ascendancy met Herald of Agony.
Doel: een zo lomp mogelijke agony crawler maken.

Plan: geen.
Build guide: geen.
???
profit

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667

Een maand, dat is veel te kort voor mij, ik wacht op een echte league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:55
Vooral even naar level 80 voor de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet

Ik speel de league ook! nu ergens in de 80 met Pconc of Bouncing Scavenger. Ging erg gemakkelijk door de campaign heen en nu heb ik wat betere gear nodig om naar red maps te pushen. Moet lukken, heb zo'n 150c bij elkaar geharkt dit weekend. Vanavond maar eens wat uitgeven.

Ben nog niet helemaal verkocht op het Idol systeem, maar ik heb goede hoop dat dit nog veel beter wordt wanneer de betere idols gevonden/gerecombinatord worden zodat je echt flink kan inzetten op bepaalde mechanics. Ik heb nu vooral random idols met harvest en expedition, maar Harvest valt tegen, krijg zo'n 100-200 lifeforce per map (white/yellow maps). Voelt nog niet helemaal de moeite waard. Misschien strongboxes of harbingers maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
PoE1 spelen voelt na PoE2 wel weer een beetje als thuis komen van een lange vakantie, heerlijk. Ik zag van te voren veel klachten over die idols maar ik heb gewoon zo'n beetje alles wat ik kreeg er in gestoken en ik doe alle mechanics die spawnen, maps duren wel langer dan normaal maar vanaf de eerste map tiers voelt het al alsof je aan het "juicen bent". Ik ben er dus wel tevreden mee.

Wat betreft m'n build: ik speel crit generals cry tectonic slam op ancestral commander, nu ongeveer level 90-91. Super tanky build, ik ga eigenlijk alleen maar dood als ik niet door heb dat er een ground/on death effect ofzo af gaat onder me. Ik heb momenteel 10 endurance charges en al twee 6Ls. Normaal ben ik altijd currency aan het hoarden maar dit keer probeer ik gewoon alles in upgrades te steken. Ik vond bijvoorbeeld mijn eerste divine en daarmee heb ik meteen een 6L heist base warstaff met +1 max end/power charges gekocht, zelf paar keer gecraft en nu red maps aan het blasten zonder problemen.

Vanmiddag nog een paar tweaks/respecs doen om de attacks van minions beter te syncen en dan zou de damage nog wel aardig omhoog moeten gaan. Ook aan het werken richting cluster jewels bijvoorbeeld. Zo lang geen settlers gespeeld dat het voor mij wel weer leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
ik zit momenteel net in maps tier 4-5 met mijn RF scavenger, die idols zijn wel grappig en vervangen natuurlijk de map atlas. wat ik niet heel erg vindt, het is altijd zo'n gedoe die map atlas :D

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Phrecia wederom verlengd. Eerste voorlopige indicatie voor 3.26 is juni: The Legacy of Phrecia is Extended - Tentative Timeline for 3.26 Expansion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Vorige week aan tweede build begonnen, maar neig nu al naar een derde. Zoveel ascendancies om te proberen, ik kom gewoon tijd te kort.

Maarja economie gaat prima, ren nu met een idol setup voor gravicius en met cloister scarabs. haal zo'n 25-40 stacked decks uit een mapje met een inleg van <10c. En gravicius is gewoon ontzettend random.

notable drops:
volle set Enlightened (5.5d)
volle set Sephirot (10d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mochten er trouwens mensen zijn die in de Phrecia league gespeeld hebben en klaar zijn met de league maar nog wel currency hebben liggen waar ze niks mee doen.... zou heel lief zijn als ik dat zou mogen overnemen. Ik doe zelf niks in standard dus heb er niks aan om currency mee te nemen als de league eindigt dus als ik klaar ben kan ik t altijd nog weer doorgeven als iemand er behoefte aan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
De nieuwe 3.26 expansion is aangekondigd. Aardig wat verbeteringen voor de end-game. Maar de league mechanic lijkt mij toch wel erg zwak: 1 npc per zone om te vechten zodat je deze kunt inhuren of looten? Meer niet? Geen league baas oid?

Misschien ga ik voor het eerst eens in Standard spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

edie schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:13:
De nieuwe 3.26 expansion is aangekondigd. Aardig wat verbeteringen voor de end-game. Maar de league mechanic lijkt mij toch wel erg zwak: 1 npc per zone om te vechten zodat je deze kunt inhuren of looten? Meer niet? Geen league baas oid?

Misschien ga ik voor het eerst eens in Standard spelen...
3.26 ziet er echt goed uit, wat zijn de plannen hier? Ik neig naar bama necromancer, echt vet die minion builds altijd. Maar uiteindelijk eindig ik toch altijd weer bij righteous fire chieftain :+ :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

London schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:01:
[...]

3.26 ziet er echt goed uit, wat zijn de plannen hier? Ik neig naar bama necromancer, echt vet die minion builds altijd. Maar uiteindelijk eindig ik toch altijd weer bij righteous fire chieftain :+ :+
Weet nog niet of ik hem wil gaan spelen .. Voelt een beetje meh als deel 2 er is om deel 1 weer te spelen imo :P voor mij althans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:10
Ricmaniac schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:35:
[...]

Weet nog niet of ik hem wil gaan spelen .. Voelt een beetje meh als deel 2 er is om deel 1 weer te spelen imo :P voor mij althans
Voor mij precies andersom. PoE2 heeft nog lang niet voldoende aan boord om mij lang te blijven boeien. Voor mij voelt PoE1 weer als thuiskomen bij een nieuwe league. Maar ik speel het dan ook als sinds 2015.

Ik ga, net als de vorige keer, voor Holy Relic of Conviction necromancer. Prima allrounder waarmee ik al mijn atlas points kan halen. Daarna een farm strat kiezen en sparen voor build 2. Of, wederom net als vorige league, afgeleid worden door delve en weer voor depth 1000 gaan.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik speel ongeveer 1 PoE league keer per jaar en volgens mij is de komende league een goede om er weer in te springen. Heb er wel zin in. Meestal ga ik voor een allrounder omdat ik maar 1 build per league speel. Ben nu een beetje aan het kijken op maxroll en youtube naar goede league starters in een thema die ik nog niet gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

cfern schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:58:
[...]

Voor mij precies andersom. PoE2 heeft nog lang niet voldoende aan boord om mij lang te blijven boeien. Voor mij voelt PoE1 weer als thuiskomen bij een nieuwe league. Maar ik speel het dan ook als sinds 2015.

Ik ga, net als de vorige keer, voor Holy Relic of Conviction necromancer. Prima allrounder waarmee ik al mijn atlas points kan halen. Daarna een farm strat kiezen en sparen voor build 2. Of, wederom net als vorige league, afgeleid worden door delve en weer voor depth 1000 gaan.
PoE2 bevat misschien 5% van de content van PoE1 dus voor mij is het ook een no brainer. Sowieso heb ik meer met de zoomzoom speelstijl dus dan is PoE1 perfect (net zoals D3 > D4 in dat geval).

Wel heerlijk altijd die build twijfels voor een league start. Uiteindelijk zal de knoop doorgehakt worden bij het aanmaken van een char :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Zeker weer present vanavond. Ga starten met een Hiero spell totem. See you in Wraeclast

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Ricmaniac schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:35:
[...]

Ach, deel 1 is voor mij veel leuker dan deel 2, makkelijke keuze. Ik speel nu standaard POE1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toch maar de queue in gegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Superhandig dat je ieder kwartier een DC hebt > queue > koud biertje halen... :p

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Uiteraard is er wederom een issue op consoles dat een client patch vereist, dus dat wordt minimaal 4 uren extra uitstel. En GGG heeft nog geen eens een ETA op de console patch want ze geven 1e prio aan de PC spelers waarvan er heel veel constant een DC krijgen, dus dat moet eerst worden opgelost...

Blij dat ik geen supporter packs meer koop direct na de aankondiging, maar pas tegen het einde van de league - als ik het goed genoeg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Ech ongelovelijk dit. :(
Jun 14, 2025 1:08 AM (GMT+2) - We're currently working on fixes for the console version of Secrets of the Atlas, however we'll need to resubmit for certification once the fixes have been completed, which can take some time. At this stage, we expect to be able to deploy the expansion on consoles within a day. Thank you for your ongoing patience.
Kennelijk wordt er niet daadwerkelijk getest op consoles. Ik vermoed dat ze op PC testen met een gamepad en dat als console test afdoen - alsof het enige verschil de controller is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
Jron667 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Ach, deel 1 is voor mij veel leuker dan deel 2, makkelijke keuze. Ik speel nu standaard POE1.
ik heb deel 1 nooit gespeeld, is het goed te spelen als je nieuw bent? deel 2 wel gespeeld maar ik wacht op de release voordat ik deel 2 weer ga spelen met een andere class

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Oh, een update van GGG:
Jun 14, 2025 8:02 AM (GMT+2) - To our console players, we have identified the source of the problem on our end and have fixed the clients.

Both platforms are now in certification. We will be able to release them in the next 4-14 hours depending on them passing certification.

Because it's an uncertain time, we have decided to postpone the console race and will run it at the same time as the second PC event race.

For PlayStation players, we expect PS5 clients to pass certifications faster than PS4 clients. When the PS5 client is ready to be released we will be opening the PlayStation realm, and a few hours after that the PS4 clients should become available.

Thank you again for your patience as we worked on this issue.
Kan niet spelen voor nog eens 4 - 14 uren 7(8)7 (ook niet in standard). ;w

[ Voor 3% gewijzigd door edie op 14-06-2025 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
Kol Nedra schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:23:
[...]

ik heb deel 1 nooit gespeeld, is het goed te spelen als je nieuw bent? deel 2 wel gespeeld maar ik wacht op de release voordat ik deel 2 weer ga spelen met een andere class
Ik zou het niet weten, ik denk dat het nogal oud aan zal voelen ten opzichte van POE2, maar het spel zelf vind ik een stuk vermakelijker. Ik ben begonnen met spelen met de Beta van POE1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Server stabiliteit is een issue op dit moment. Elke 60 min begint alles te laggen en wordt ik er 30 sec later uit gegooid.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
ik had zaterdag avond ontzetten veel last van lag en DC's en zelfs rollbacks.. echter ging het gisterenavond veel beter met de lag en geen DC gehad.
ik speel zoals eigenlijk altijd mijn RF chieftain als starter, heerlijk om gewoon overal lags te kunnen rennen zonders skills te gebruiken en toch damage te doen.
Dan spelen tot in de rode maps en ik wat currency vergaard heb en een 2e build maken :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Heb weer lekker het hele weekend kunnen spelen, de server issues voor wat het is gelaten. Aantal keer inderdaad wat progressie/map verloren door een rollback maar je doet er verder weinig aan.

Begonnen met een earthshatter berserker met als plan om zsm molten strike of the zenith te spelen. Zondag ochtend gerespecced (dure grap met ~113 regrets) en een baby versie van zenith werkend gekregen. Voelde direct al veel lekkerder dan earthshatter, damage delay was wat mij betreft wel een beetje irritant. Ik had natuurlijk gewoon een warcry zelf moeten casten ipv ze alleen maar met autoexertion te casten maar goed.

Inmiddels zit mn Juggernaut op lvl 93.5 en heb ik zo rond de 16m dps (volgens POB) met best een aardig setje gear. De atlas op 2 mapjes na compleet, pas twee voidstones maar probeer om de laatste twee bij elkaar te sprokkelen. Ik denk dat dit wel een van mijn meest succesvolle league starts ooit is geweest. Het zal ook geholpen hebben dat ik niet na een halve dag met fomo en/of "league starter telleurstelling" een nieuwe character ben gerolled.

Mercs zijn trouwens best een leuke toevoeging, ik krijg een haste aura, leer cast (50% inc dmg), lucky hits and scorch (-13% ele res) van de mijne. Hij gaat bijna nooit dood en geeft toch een leuke dmg increase. Leuke league dusver, blij dat ze weer content gereleased hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
je weet dat je ook met gold kan respeccen tegenwoordig? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Khaelos schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:11:
[...]

je weet dat je ook met gold kan respeccen tegenwoordig? :X
Uiteraard maar de total gold cost was op dat moment zo'n 850k en zoveel had ik niet haha. Ik heb uitgerekend hoeveel gold ik kon gebruiken en hoeveel regrets ik moest kopen en in totaal was het 113 respecs (gold + regrets gecombineerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
Hoi allemaal, ook even een update vanuit mij.
League begonnen als scion omdat ik m'n maat liet kiezen met welke class ik zou starten. Dat ging best moeizaam, uiteindelijk tot 90 gekomen als holy relic ascendant (necro+guardian). Prima tot en met yellow maps, daarna viel het tegen. Dus even terug naar een witte map farm, betrayal gravicius.
20d later wel een redelijke build bij elkaar gemaakt en een necro geleveld. Daarmee speel ik nu holy relic.
Farm momenteel 8mod harvest met 250+ quant en dat gaat opzich prima. Heb er denk ik nu 30-35d in zitten en nog genoeg upgrades te gaan.

Qua merc, ik speel momenteel zonder. Heb een cruel mistress van 71 welke niet echt overeind blijft. Ben op zoek naar een vervanger van lv 83. Bij voorkeur die viper strike dude met malev/grace. Daarna dat ding gearen voor gravebind + rarity en een AG gearen voor nou ja, AG gear. Dure spectres erbij voor frenzy/haste (perfect forest tiger) en endu/vitality (perfect warlord).

Ook nog funds nodig voor 29/30q ashes, 4 awakened support gems, 20/23 of 21/23 hroc en daarna kan ik vast nog meer vinden om te upgraden. Al met al genoeg te doen nog!

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste