Acties:
  • +14 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7WtULcExFYOnE35H4OUwRmBdpw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/1RUMwEQaGtTvitOYJualD1vc.webp?f=user_large

Path of Exile 2

Path of Exile 2 https://pathofexile2.com/early-access is een ARPG die op 6-12 uitkomt in Early Access. Deze wordt ontwikkeld door Grinding Gear Games.

De game bevat microtransacties, maar deze zijn alleen visueel er zijn geen pay to win transacties.
Alle microtransacties die in PoE 1 zijn aangeschaft gaan over naar PoE 2.
Let op! Als je een duurdere supporter pack koopt dan krijg je ook de inhoud van alle goedkopere packs. Op de website van PoE 2 kan je packs ''upgraden''.

De EA kost in beginsel 30 euro. Uiteindelijk wordt PoE 2 gratis om te spelen met supporter packs die voor echt geld gekocht kunnen worden.

EA launched op: Steam, Epic Games, PS5 & Xbox

Gameplay

PoE 2 Early Access released met 3 acts. In de full version komen er 6 acts. De focus voor Early Access ligt op endgame. De aangekondigde endgame mechanics zijn: maps, trials, breach, expedition, ritual, delirium, pinnacle bosses.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7OmUIDi6Nufj__RwB4JGuHpN1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EsDDbg2xDa35h1cvHN4DNEI.jpg?f=fotoalbum_large

Classes

De EA released met 6 classes. In de full version komen er 12 classes.
EA classes: Warrior, Sorceress, Ranger, Mercenary, Monk, Witch
Full version: Druid, Huntress, Duelist, Marauder, Templar, Shadow

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8X51aQuWn6WtMczUYcAaoArDXR8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UXgyC75kOIDGJ9wq4TU0Mxld.webp?f=fotoalbum_large

Classes kunnen na het doen van een trial een subclass kiezen. De volgende subclasses zijn bekend:
  • Warrior: Titan & Warbringer
  • Sorceress: Stormweaver & Chronomancer
  • Ranger: Deadeye & Pathfinder
  • Mercenary: Witchhunter & Gemling Legionnaire
  • Monk: Invoker & Acolyte of Chayula
  • Witch: Blood Mage & Infernalist

Handige links:

Hieronder tref je een overzicht aan van handige links voor tools, trade sites en informatie over de game:

Path of Exile site
PoE 2 faq
PoE 2 Wiki
Maxroll
Path of Exile Cheat Sheet

Tweakers PoE Guild:
1. Join de discord https://discord.gg/ZjDh3yq en volg daar de stappen.
2. Stuur in-game een bericht naar Helanha_SMD met verzoek om de guild te joinen. (is mijn char name)
3. Pm @SMD007 hier op tweakers dan stuurt hij een invite. (dit heeft niet de voorkeur via discord zijn er meer mensen die en invite kunnen sturen.

[ Voor 61% gewijzigd door London op 17-12-2024 15:41 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 16:14
Gaaf! Vanavond maar even de 30 dollar bundle kopen. Heb er wel zin in. Hopelijk wat meer casual vriendelijk en overzichtelijker :+

Ik ga denk ik Sorceres of Mercenary proberen. Normaal speel ik toch veel de heavy plate tanky classes, tijd om weer wat af te wisselen!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Edit: poll werkt niet.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 28-11-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Anoniem: 1925548 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:18:
Poll: Welke class ben jij voor plan mee te beginnen?
Mercenary
Monk
Ranger
Sorceress
Warrior
Witch
Weet ik nog niet
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
offtopic:
Strawpolls zijn gebugged en updaten niet uit zichzelf. Je moet &sort=prc even uit de URL halen volgens mij en dan zou die moeten updaten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-05 10:15
Vind het een lastige keuze..

Merc: Vernieuwend en lijkt me sterk. Wel wat statische gameplay en je ammo micromanagen.
Monk: Snelle dynamische gameplay, wel wat squishy.
Ranger: Ook snelle dynamische gameplay, niet heel vernieuwend.
Sorc: Altijd aantrekkelijk en de nieuwe chronomancer ascendancy is vernieuwend en vast heel sterk.
Witch: Achter minions aanhobbelen, niet zo mijn ding.

(mijn keuze voor eerste character) Warrior: In het begin wat statische gameplay maar hopelijk met skills later wat dynamischer. Smash face. Wel weinig utility. Ik ga een build proberen met een tanky warrior en totems en iets van bleeds of andere bronnen van passive damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-05 10:15
Zodra huntress komt, ga ik die zeker ook proberen. Javazon ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 23:21

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Ik heb er superveel zin in. Het is trouwens toch zo dat je de game kunt blijven spelen via de eigen launcher in plaats van via Steam, als je in Steam je EA-key hebt geactiveerd?

[ Voor 72% gewijzigd door Klauwhamer op 27-11-2024 09:03 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik ben - op dit moment - niet zo'n fan van de aangekondigde endgame dat 1 death = map failed en je kunt er niet meer in, ondanks dat je 6 portals hebt. Er werd gezegd dat de reden voor 6 portals is dat je wel moet kunnen traden of je inventory leegmaken (en dat ze al lang MTX hebben voor de Portal device met 6 Portals), maar dat je de map in 1 keer moet kunnen doen.

Het lijkt mij vrij vervelend om een nieuwe boss te leren en bij elke death moet je die boss weer opnieuw vinden in de Atlas. En dat kan vrij lang duren dus tegen de tijd dat die boss weer op je Atlas is ben je eigenlijk de eerste mechanics alweer vergeten :/

Als alternatief zou ik liever willen zien dat na een death in een map je geen XP / items / etc. meer krijgt maar dat je wel de boss kan proberen totdat je 6 portals op zijn. Dan kun je tenminste daadwerkelijk leren wat een boss doet. Natuurlijk geeft de boss dan ook geen completion etc.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Interessant gesprek van wat ik even geluisterd heb. Vooral dat Elden Ring voorbeeld dat wanneer iets te zwaar is voor je kun je op de map kijken wat je ondertussen kunt doen om sterker te worden. Ik hou van dat principe dat je later terug komt en vooruitgang voelt door gear. Uitdaging voor de doorzetter en een alternatief voor wie liever wat sterker terug komt op een later tijdstip. Vrijheid.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 26-11-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Anoniem: 1925548 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:24:
[YouTube: I interviewed Path of Exile's Director on gaming's biggest issues and PoE 2]
Interessant gesprek van wat ik even geluisterd heb. Vooral dat Elden Ring voorbeeld dat wanneer iets te zwaar is voor je kun je op de map kijken wat je ondertussen kunt doen om sterker te worden. Ik hou van dat principe dat je later terug komt en vooruitgang voelt door gear. Uitdaging voor de doorzetter en een alternatief voor wie liever wat sterker terug komt op een later tijdstip. Vrijheid.
Precies! Content in de breedte zodat een brick wall op X niet het einde van speelplezier is omdat je kunt uitwijken naar Y en Z. Super.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Vandaag in de mail...
Congratulations you have have been invited to Path of Exile 2 Early Access as thanks for your lifetime support of Path of Exile.
LET'S GOOO

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:15
Gisterenavond een video gezien, ik denk dat er toch een boel van een koude kermis thuis gaan komen als ze bij elke boss meerdere keren dood gaan. Het is toch best pittig. En omdat er heel veel bosses zijn gaat dat best snel vervelen vermoed ik :) Benieuwd hoelang ik het vol ga houden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Maar even serieus: ik heb die video gisteravond voor 't slapen gaan ook gezien en hij zegt hier eigenlijk niet meer dan dat-ie een handjevol keren is doodgegaan bij een paar bosses maar dat de mechanics leuk en uitdagend zijn en dat de punishment harsh maar fair is.

Is het dan echt zo'n issue om een paar keer dood te gaan als je een bossfight voor 't eerst doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Het is wel een probleem als je in Endgame bent, omdat 1 keer dood gaan = map failed en moet je een andere map vinden met die boss. Niet handig om (pinnacle) bosses te leren.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

edie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:42:
Het is wel een probleem als je in Endgame bent, omdat 1 keer dood gaan = map failed en moet je een andere map vinden met die boss. Niet handig om (pinnacle) bosses te leren.
Dat ligt helemaal aan de mechanics die met pinnacle bosses gemoeid zijn, en hoe ze uitwerken. Als je zo'n encounter hebt en je bent redelijk gegeared en gespecct, en je hebt tijd en gelegenheid om te in te schatten wat de boss in huis heeft of kan hebben, hoeft het helemaal geen probleem te zijn. In DM z'n filmpje kan je ook goed zien dat hoe DPS-eager je bent zonder kennis, hoe moeilijker jij het jezelf maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 16:08
Heb toch maar de 60 euro bundle gehaald sinds ik ook ooit een pre-order van D4 heb gedaan. Heb toch iets meer vertrouwen in GGG dat ik het spel leuker ga vinden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 09:46
FiraNove schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:05:
Vandaag in de mail...

[...]

LET'S GOOO
Gefeliciteerd! Kom zelf iets van 100 Euro te kort om hiervoor in aanmerking te komen (speel sinds 0.93c november 2011). Maar ik ga wel voor de 60 euro support pack.

Mijn plan nu is tegelijkertijd Ranger starten en Witch. Ik gok dat de Ranger het snelst een flinke movementspeed heeft tijdens de campagne en voor de Witch een summon build (daar heb je geen phd in path of building voor nodig om hier iets werkbaar van te maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Klauwhamer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:55:
[...]

Dat ligt helemaal aan de mechanics die met pinnacle bosses gemoeid zijn, en hoe ze uitwerken. Als je zo'n encounter hebt en je bent redelijk gegeared en gespecct, en je hebt tijd en gelegenheid om te in te schatten wat de boss in huis heeft of kan hebben, hoeft het helemaal geen probleem te zijn. In DM z'n filmpje kan je ook goed zien dat hoe DPS-eager je bent zonder kennis, hoe moeilijker jij het jezelf maakt.
Precies, uitwerking is de sleutel.

We zijn op het punt gekomen dat de game gewoon moet uitkomen om het geheel te ervaren. Ik vind de game er goed uitzien, de denkwijze van de makers spreekt mij aan en de ‘tragere’ gameplay ook. Er blijven wel heel veel vragen over, vragen die pas een antwoord gaan krijgen als we zelf aan de slag kunnen.
Ik heb zo een zin om er zoals iedereen ‘blind’ in te stappen. :9 Vervolgens ga ik zelf achter komen of het mijn game is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 15:32
Ik kijk al heer lang hier naar uit! Spel nu af en toe een seizoen D2, D4 of PoE. Ik ben vooral benieuwd naar de wat langzamere gameplay en boss-fights. D4 had dit ook bij release maar daar zijn ze vanaf gestapt en het is nu een soort van D3.5 geworden. Door de map zoomen is ook leuk, maar voor een tijdje. Al snel wordt het spel een soort gokautomaat en dan gaat het bij mij vervelen. Hopelijk blijft GGG bij hun visie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Heb m'n EA key ook binnen nav 480 dollar te hebben uitgegeven (y) Maar ik had ook al een pack gekocht weer dus maar even kijken wat ik met mijn EA key doe.

Filmpje van DMT wat hierboven staat is wel weer vermakelijk. De combat animaties zitten goed in elkaar zo te zien en het is ook echt top dat ze bosses flink lastig hebben gemaakt. Alleen inderdaad even de vraag hoe ''leuk'' het is om maar 1 kans te hebben bij een pinnacle boss. Die fights schijnen echt mega lastig te zijn dus dan is het wel demotiverend als je maar 1 kans hebt en wellicht ook weer veel moeite moet doen om de fight nóg een keer te doen (bijv dmv een invitation systeem).

Maar goed, wie weet hebben ze daar ook wat op bedacht. Heel veel informatie is nog niet bekend natuurlijk :)

Update van de poll hierboven trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406789

[ Voor 6% gewijzigd door London op 27-11-2024 13:39 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@London vreemd die poll, na de aanpassing doorgevoerd te hebben die jij aangaf zag je wel de resultaten maar nu hangt het blijkbaar weer in mijn post. Ik geef het maar even op op poll gebied. ;)

Hoe meer ik hoor van de developer in podcasts hoe meer het mij aanspreekt. Ook de kijk op zaken zoals dubbel xp weekenden is in lijn met hoe ik er over denk. Weg met die meuk, ongezond op langer termijn. Doet ** ook zo graag, paar weken na een seizoen meer xp uitdelen. :X Respectloos voor je geïnvesteerde tijd en moeite. Die mindset ben ik helemaal klaar mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 27-11-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:41
Begrijp ik het goed en moet je een DLC kopen (zo'n "pack") om mee te mogen doen met de EA van 6 dec?

En hij blijft zeker best lang in EA waarna hij gratis wordt?

[ Voor 24% gewijzigd door Ryur op 27-11-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Ryur schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:46:
Begrijp ik het goed en moet je een DLC kopen (zo'n "pack") om mee te mogen doen met de EA van 6 dec?

Klopt, om aan de EA mee te doen moet je een supporter pack kopen.

Dit zegt GGG zelf over de duur van de EA:
How long is Early Access likely to run for?
As long as needed, we expect at least 6 months.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 11:52
Ryur schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:46:

Dat klopt, de skins en credits die je krijgt bij de aanschaf van de early acces zijn overigens ook gewoon te gebruiken in POE1 als ik het goed begrepen heb allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
roberto250b schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:54:
[...]

Dat klopt, de skins en credits die je krijgt bij de aanschaf van de early acces zijn overigens ook gewoon te gebruiken in POE1 als ik het goed begrepen heb allemaal.
Behalve voor PlayStation. Niet voor PlayStation. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Animaties, effecten, graphics en geluid, het ziet er allemaal goed uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 28-11-2024 09:36 ]

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Is het nog te volgen voor de casual player? Weet dat ik PoE 1 gedropt heb toen ze alles gingen 'vernieuwen' met de skill trees en zo. Vond het altijd onnodig complex geworden wat meer gericht was richting de die-hards.

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:46
Plainside schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:38:
Is het nog te volgen voor de casual player?
Ik denk dat PoE2 uiteindelijk net zoveel diepgang zal hebben als PoE1. Als ik zo naar de skill tree kijk, is die zelfs uitgebreider dan PoE1.

Ik heb alleen streams en interviews gezien en ga pas op 6 december spelen, maar alles wijst er op dat de 'new player experience' veel aandacht heeft gekregen. Meer in-game popups en uitleg en het skillsysteem is ook een stuk eenvoudiger gemaakt (naar mijn mening).

PoE2 wordt denk ik minstens zo 'complex' als PoE1, maar de weg er naartoe lijkt wel een stuk toegankelijker voor nieuwe spelers.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-05 08:01
dat vond ik lastigste aan PoE1 de skill tree zag er zo groot uit en kon er niet taart van maken.
Na een aantal video's en guide gelezen te hebben begreep ik wel, maar kan echt begrijpen als nieuwe mensen het zien ze ook niet weten hoe of wat

• edie
Ik vind het wel jammer dat de 'skill tooltips' nog steeds heel veel tekst bevatten. Dat is wel heel veel lezen voor een nieuwe speler.

Ook dingen die volgens mij voor nieuwe spelers niet echt uitmaken, zoals manacost, cooldown, cast/attack time, critical hit chance, duration, etc. Zelfs veel van de blauwe (stats-)tekst is volgens mij niet echt nuttig voor een nieuwe speler.

Ik denk dat bijv. de Ball Lightning tooltip kan worden versimpeld tot:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Ball Lightning
Spell AoE Projectile Lightning

Fires a slow-moving Projectile that shoots bolts of Lightning every 0.2 seconds 
at enemies within 1.8 metres, dealing 1 - 19 Lightning Damage with 750% 
more change to shock.

Requires: Level 41, 95 Intelligence

De dingen als mana cost, cast time etc kunnen dan in de 'advanced tooltip' geplaatst worden. En de zaken die wijzigen met gem level - zoals damage numbers - kunnen een ander kleurtje krijgen.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Plainside schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:38:
Is het nog te volgen voor de casual player? Weet dat ik PoE 1 gedropt heb toen ze alles gingen 'vernieuwen' met de skill trees en zo. Vond het altijd onnodig complex geworden wat meer gericht was richting de die-hards.
Ben blijkbaar te benieuwd... EA aangeschaft vanavond eens kijken of het wat wordt.
Moet zeggen de Monk spreekt me het meest aan eens zien of het wat wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 21:46
samlans schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:14:
dat vond ik lastigste aan PoE1 de skill tree zag er zo groot uit en kon er niet taart van maken.
Na een aantal video's en guide gelezen te hebben begreep ik wel, maar kan echt begrijpen als nieuwe mensen het zien ze ook niet weten hoe of wat
Eigenlijk valt de skilltree wel mee als je je realiseert dat je ergens in de tree begint afhankelijk van je gekozen class en van daaruit nodes kiest om verder te komen. Het is niet zo dat je overal uit de tree nodes gebruikt, ze moeten aan elkaar linken dus je keuze is in bepaalde mate beperkt. Nu is het vaak wel efficient om van de ene area (bijv. templar naar de andere (bijv witch) te gaan omdat daar dan goede of unieke nodes zitten voor je build. Je moet er dan nog wel naar toe bewegen wat vaak betekent dat je een behoorlijk aantal van de kleinere nodes moet nemen om op de bestemming te komen waar de notables (grotere nodes) of keystones (unieke) zitten die je wil.

Voor je eerste character is het gewoon een kwestie van kiezen wat je denkt dat goed is voor je. Je zult het dan vaak niet het meest efficient doen maar om te leren is dat prima. Zodra je echt met een build guide oid aan de slag wil dan zie je pas hoe het efficient kan/moet :)

Als je het principe van de skilltree een beetje door hebt dan is het allemaal niet zo ingewikkeld als het lijkt.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• London
  • Niet online
JohnnyV76 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:11:
[...]

Voor je eerste character is het gewoon een kwestie van kiezen wat je denkt dat goed is voor je. Je zult het dan vaak niet het meest efficient doen maar om te leren is dat prima. Zodra je echt met een build guide oid aan de slag wil dan zie je pas hoe het efficient kan/moet :)
Nog een QoL update in PoE2 is dat je voortaan met gold skill points kan refunden in plaats van met orbs of regret. Die laatste waren toch vrij schaars in PoE 1 gedurende de campaign dus dan is het wel top dat gold de nieuwe currency wordt om respecs mee te doen (y)

Tesla M3LR '21

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 15:32
Het verschil in de skill tree van PoE2 t.o.v PoE1 is dat de kleinere nodes die je attributen verhogen niet vast zijn maar je kan ze veranderen tussen str/dex/int. Dat maakt het dat de paden die je neemt om bij de grote nodes uit te komen minder relevant. Ook maakt het makkelijker om je attribute requirements voor bijvoorbeeld gear te halen. In PoE1 moest je soms min-maxen en een pad naar een +30 attribute node pakken om net dat wapen te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 13:51
Diablo verliest een beetje mijn aandacht dus ik hoop dat ik hier mooi terecht kan vanaf 6 december. Animaties zien er iig goed uit!

Hopelijk is het allemaal niet te complex want bij poe 1 kwam ik er niet doorheen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik er ook niet de tijd voor heb genomen.

We gaan het zien :)

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:01
Hier ook een nieuwe klant. Nooit deel 1 gespeeld en ooit een paar weken diablo 4, campaign uitgespeeld en toen gestopt.

Weet niet waarom maar alles wat ik tot nu toe heb gezien spreekt me echt heel erg aan! Ik ga waarschijnlijk compleet verloren zijn zodra ik start maar ik heb goede hoop dat het spel me niet te zwaar zal straffen voor "foute" keuzes.

Dat gezegd hebbende ben ik wel benieuwd welke class als meer beginner vriendelijk zou worden bestempeld op basis wat we tot nu toe weten ? Of is het gewoon een kwestie van kiezen wat me het meest aanspreekt en lekker aanprutsen haha.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:58:
Hier ook een nieuwe klant. Nooit deel 1 gespeeld en ooit een paar weken diablo 4, campaign uitgespeeld en toen gestopt.

Weet niet waarom maar alles wat ik tot nu toe heb gezien spreekt me echt heel erg aan! Ik ga waarschijnlijk compleet verloren zijn zodra ik start maar ik heb goede hoop dat het spel me niet te zwaar zal straffen voor "foute" keuzes.

Dat gezegd hebbende ben ik wel benieuwd welke class als meer beginner vriendelijk zou worden bestempeld op basis wat we tot nu toe weten ? Of is het gewoon een kwestie van kiezen wat me het meest aanspreekt en lekker aanprutsen haha.
Er is nog heel weinig bekend. Maar over het algemeen geldt dat ranged een stuk vriendelijker is voor nieuwe mensen dan melee. Iets met minions of met totems en je zit vaak wel redelijk goed en veilig (y)

Tesla M3LR '21

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 16:08
Denk wel dat je PoE 1 en PoE 2 niet met elkaar mag vergelijken qua gameplay.
Qua mechanics,passives en orbs etc misschien wel. Mensen lijken toch vaak de neiging te hebben om PoE 1 naast PoE 2 te gaan zetten.

• Lekker Ventje
London schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:00:
[...]

Er is nog heel weinig bekend. Maar over het algemeen geldt dat ranged een stuk vriendelijker is voor nieuwe mensen dan melee. Iets met minions of met totems en je zit vaak wel redelijk goed en veilig (y)
De warrior heeft totems, zijn er meer met totems?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• edie
Lekker Ventje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:09:
[...]

De warrior heeft totems, zijn er meer met totems?
Elke class kan op zich elke skill gebruiken. Maar er is een Ascendancy die iets meer met totems doet wat uniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:10
Merk dat ik toch wel steeds meer hyped begin te worden. Hopelijk ergens een key winnen en anders maar kopen zodra het weer kan.

Denk met een sorceress te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:01
Bazziek schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:46:
Merk dat ik toch wel steeds meer hyped begin te worden. Hopelijk ergens een key winnen en anders maar kopen zodra het weer kan.

Denk met een sorceress te beginnen.
Hoe bedoel je zodra het weer kan ? Overal verkrijgbaar toch en voor 27 euro op steam heb je al een key.

Hier denk ik mercenary, lijkt me een leuke crossover tussen een shooter en rpg. :)

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ik niet eens zo gek gevonden als ze de game even uit de store halen om te kijken hoe de eerste dag verloopt. Ze waren al snel verbaasd over de aantallen en hopen dat de servers het aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:10
Skybullet schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:55:
[...]

Hoe bedoel je zodra het weer kan ? Overal verkrijgbaar toch en voor 27 euro op steam heb je al een key.

Hier denk ik mercenary, lijkt me een leuke crossover tussen een shooter en rpg. :)
Duur maandje met dubbele vaste lasten en cadeau's. Dus even wachten op de credit card reset :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Skybullet schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:55:
[...]

Niet op PlayStation. Die kunnen pas kopen op... 6 December. Dus waarschijlijk ook geen pre-download van de 100+GB dat het spel in beslag neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 12:11
Anoniem: 1925548 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:00:
Had ik niet eens zo gek gevonden als ze de game even uit de store halen om te kijken hoe de eerste dag verloopt. Ze waren al snel verbaasd over de aantallen en hopen dat de servers het aan kunnen.
Dat heeft natuurlijk geen enkel nut. :P Waarom zou je een deel van je playerbase op deze manier willen uitsluiten?

Dat het onstabiel is tijdens launch en/of dat er server issues zijn is een beetje inherent aan grote game releases. Er valt gewoon moeilijk tegenop te schalen, en als het al kan dan is het niet in veel gevallen niet rendabel. 99% van de tijd is er de 2e dag al niks meer aan de hand. Ga je dan echt voor piekbelasting van enkele uren alle trukendozen opentrekken? Da's gewoon niet reëel.

GGG heeft voor mijn gevoel best een goed trackrecord met downtime/patches/serverissues en het fixen daarvan.

Ik kijk zelf ook enorm uit naar de EA. Werd erg warm van de Demonform playstyle die ik langs zag komen in de reveal. Anders wordt het mercenary of warrior.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 18:05
Gewoon demonform gaan..
Anders staan wij weer aan t eind van de map te wachten terwijl jij nog aan t begin je met 2 handed t zand staat te harken...

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

enira schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:02:
[...]

Dat het onstabiel is tijdens launch en/of dat er server issues zijn is een beetje inherent aan grote game releases. Er valt gewoon moeilijk tegenop te schalen, en als het al kan dan is het niet in veel gevallen niet rendabel. 99% van de tijd is er de 2e dag al niks meer aan de hand. Ga je dan echt voor piekbelasting van enkele uren alle trukendozen opentrekken? Da's gewoon niet reëel.
Nou, dat ligt er allemaal maar aan als je 't mij vraagt. Bepaalde softwarehuizen hebben inmiddels decennialang ervaring met (grote) launches en telkens blijkt het niet een paar uur maar dagen zo niet weken problematisch te zijn met overbelasting. Soms is het niet eens sec infra maar de software zélf die "ineens" anders reageert dan verwacht. Sommigen zijn geneigd hier coulant mee om te gaan maar ik ben meer van mening dat hoe groter de naam, hoe groter de verantwoordelijkheid is om een fatsoenlijke launch te realiseren. Zeker als je hier ruime ervaring mee hebt en weet wat gaat komen. En als dat betekent dat je (tijdelijk) je infrastructuur moet opschalen om een metaforische DDoS te voorkomen, dan heb je dat maar op je kin te pakken. Je kunt dat prima "niet reëel" of "niet rendabel" vinden, maar dat is toch echt een stukje verantwoordelijkheid van het softwarehuis.

De mantel der liefde en begrip wordt m.i. te vaak en te makkelijk van stal gehaald, hetzelfde verhaal rondom launches waarbij na dag 3 al 75% van de totale initiële download al opnieuw beschikbaar is aan patching. Het is niet mijn probleem of zorg dat de gegeven launch date drie maanden te vroeg is gezet. It's done when it's done, jeweetwel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 21:46
Klauwhamer schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:01:
[...]

Sommigen zijn geneigd hier coulant mee om te gaan maar ik ben meer van mening dat hoe groter de naam, hoe groter de verantwoordelijkheid is om een fatsoenlijke launch te realiseren. Zeker als je hier ruime ervaring mee hebt en weet wat gaat komen. En als dat betekent dat je (tijdelijk) je infrastructuur moet opschalen om een metaforische DDoS te voorkomen, dan heb je dat maar op je kin te pakken. Je kunt dat prima "niet reëel" of "niet rendabel" vinden, maar dat is toch echt een stukje verantwoordelijkheid van het softwarehuis.
Er zijn gewoon zaken die je simpelweg niet kunt testen... zoals wanneer 100k mensen tegelijkertijd proberen in te loggen. Daar kunnen ze wel van leren en mijn ervaring is dat GGG dat ook heeft gedaan bij PoE1. Is wel eens gebeurd dat ik op launch day telkens uit het spel geknikkerd werd. Was echt niet te spelen. Toen maar naar bed gegaan en de volgende octhtend was er een patch van 100-200MB en daarna werkte alles weer prima. Alles voorkomen kan niet, er goed mee omgaan en eerlijk tegen je community zijn wel.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
enira schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:02:
[...]

Ga je dan echt voor piekbelasting van enkele uren alle trukendozen opentrekken? Da's gewoon niet reëel.
100% dit dus. Dit soort discussies zie je ook bij elke grote MMO (expansion) release. Paar mensen roeptoeteren "ADD MORE SERVERS!" want hun youtube idolen (Asmongold etc) roepen dat ook. En ze snappen niet dat de realiteit waarin we leven niet zo werkt.
Leuk dat het even wat minder werkt, gefeliciteerd. Maar stop even met de game, ga een biertje drinken en kom later terug. Probleem opgelost.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klauwhamer schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:01:
[...]

Nou, dat ligt er allemaal maar aan als je 't mij vraagt. Bepaalde softwarehuizen hebben inmiddels decennialang ervaring met (grote) launches en telkens blijkt het niet een paar uur maar dagen zo niet weken problematisch te zijn met overbelasting. Soms is het niet eens sec infra maar de software zélf die "ineens" anders reageert dan verwacht. Sommigen zijn geneigd hier coulant mee om te gaan maar ik ben meer van mening dat hoe groter de naam, hoe groter de verantwoordelijkheid is om een fatsoenlijke launch te realiseren.
Maar.. als je het zo goed weet waarom het bij die grote bedrijven fout gaat. Hoe hebben ze het zo lang zonder jou gered? Jij kan alles fixen! :+ (uiteraard sarcastisch). Maar laten we wel eerlijk blijven. We weten niet waarom servers foutlopen. Ze zeggen ding A naar de "klanten" en ding B intern hoogstwaarschijnlijk. En dan doen alsof we alle feiten hebben is bijzonder naief.

Mag je van een bedrijf beter verwachten? Ja
Moet een bedrijf veel geld steken in issues oplossen van <96 uur van een game/expansion die jarenlang bestaat? Tuurlijk niet. De game is er straks ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:35:
[...]

100% dit dus. Dit soort discussies zie je ook bij elke grote MMO (expansion) release. Paar mensen roeptoeteren "ADD MORE SERVERS!" want hun youtube idolen (Asmongold etc) roepen dat ook. En ze snappen niet dat de realiteit waarin we leven niet zo werkt.
Leuk dat het even wat minder werkt, gefeliciteerd. Maar stop even met de game, ga een biertje drinken en kom later terug. Probleem opgelost.
Ik heb simpelweg 0 verwachtingen volgende week. Aan alle aandacht te zien gaat het alle verwachtingen overtreffen dus ik reken er gewoon op dat het de eerste uren sowieso onspeelbaar gaat zijn.

Ik log zaterdagochtend wel een keertje in, dan is het hopelijk speelbaar (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
London schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:46:
[...]

Ik heb simpelweg 0 verwachtingen volgende week. Aan alle aandacht te zien gaat het alle verwachtingen overtreffen dus ik reken er gewoon op dat het de eerste uren sowieso onspeelbaar gaat zijn.

Ik log zaterdagochtend wel een keertje in, dan is het hopelijk speelbaar (y)
Dat is de goede mindset. Ik kijk gewoon wanneer het speelbaar is. Duurt dat wat langer? Dan overleef ik het echt wel, die 30 dollar die ik er in steek haal ik er toch wel uit. Of wordt het toch 60.. zit echt te twijfelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:50:
[...]

Dat is de goede mindset. Ik kijk gewoon wanneer het speelbaar is. Duurt dat wat langer? Dan overleef ik het echt wel, die 30 dollar die ik er in steek haal ik er toch wel uit. Of wordt het toch 60.. zit echt te twijfelen :+
Ik ga nog wel wat pack upgrades doen zodra de december bonus binnen is :P Deze game gaat duizenden uren van mijn tijd krijgen, dat weet ik nu al (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
London schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:53:
[...]

Ik ga nog wel wat pack upgrades doen zodra de december bonus binnen is :P Deze game gaat duizenden uren van mijn tijd krijgen, dat weet ik nu al (y)
Dat vraag ik me dus af. Stel ik koop de stap boven 60. Krijg ik dan ook alles van de 60, of moet ik dan de 60 en duurdere kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:04:
[...]

Dat vraag ik me dus af. Stel ik koop de stap boven 60. Krijg ik dan ook alles van de 60, of moet ik dan de 60 en duurdere kopen?
Bij GGG krijg je altijd alle content van de goedkopere packs als je een duurdere koopt, dus ja. Alleen dan wel even via de website kopen, op Steam werkt dat volgens mij niet.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
London schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:06:
[...]

Bij GGG krijg je altijd alle content van de goedkopere packs als je een duurdere koopt, dus ja. Alleen dan wel even via de website kopen, op Steam werkt dat volgens mij niet.
Thanks! Dat wordt dan even kijken wat het wordt. Dan is het wel heel tempting om gelijk de duurdere te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
corset schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:17:
[...]

Thanks! Dat wordt dan even kijken wat het wordt. Dan is het wel heel tempting om gelijk de duurdere te doen.
Je kunt ook altijd 'upgraden' naar een duurdere versie. Dus je kan eerst de $60 pack kopen, en daarna bijv. de $100 pack. Maar omdat je upgrade is de prijs daarvan maar $40 :D

Tenminste, dat is hoe ik het begrijp ;)

[ Voor 5% gewijzigd door edie op 29-11-2024 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
edie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:51:
[...]

Je kunt ook altijd 'upgraden' naar een duurdere versie. Dus je kan eerst de $60 pack kopen, en daarna bijv. de $100 pack. Maar omdat je upgrade is de prijs daarvan maar $40 :D

Tenminste, dat is hoe ik het begrijp ;)
Klopt. Het is precies zoals jij het beschrijft d:)b

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

JohnnyV76 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:25:
[...]

Er zijn gewoon zaken die je simpelweg niet kunt testen... zoals wanneer 100k mensen tegelijkertijd proberen in te loggen. Daar kunnen ze wel van leren en mijn ervaring is dat GGG dat ook heeft gedaan bij PoE1. Is wel eens gebeurd dat ik op launch day telkens uit het spel geknikkerd werd. Was echt niet te spelen. Toen maar naar bed gegaan en de volgende octhtend was er een patch van 100-200MB en daarna werkte alles weer prima. Alles voorkomen kan niet, er goed mee omgaan en eerlijk tegen je community zijn wel.
Waar ik het over heb zijn softwarehuizen met decennialang (!) ervaring waarbij het keer op keer fout gaat, en niet een klein beetje met een "paar uur", maar meerdere dagen grotendeels down. Ik had het ook niet specifiek over GGG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

corset schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:38:
[...]

Maar.. als je het zo goed weet waarom het bij die grote bedrijven fout gaat. Hoe hebben ze het zo lang zonder jou gered? Jij kan alles fixen! :+ (uiteraard sarcastisch).
Ik vind dit soort reacties en redeneringen tamelijk misplaatst. Beter laat je dit achterwege, of negeer mij in het geheel als je dat niet kunt of wilt.
[...]
Maar laten we wel eerlijk blijven. We weten niet waarom servers foutlopen. Ze zeggen ding A naar e "klanten" en ding B intern hoogstwaarschijnlijk. En dan doen alsof we alle feiten hebben is bijzonder naief.
De achterliggende redenen doen er domweg niet toe. Het is dezelfde "discussie" als waarom Linux op een allround desktop-omgeving faalt. Je kunt hier uren over filosoferen en verklaringen van softwarehuizen in twijfel trekken; het is net zo inwisselbaar als mijn vermoeden en het verandert niets aan de gefaalde launch; een launch die met veelal met bombarie is aangekondigd. De consensus lijkt te zijn "Och, tsja, nou ja." En dat stoort mij. Prima als jij hier anders over denkt en redenereert ten faveure van grote softwarehuizen. Maar ik sta daar anders in.
[...]

Mag je van een bedrijf beter verwachten? Ja
Moet een bedrijf veel geld steken in issues oplossen van <96 uur van een game/expansion die jarenlang bestaat? Tuurlijk niet. De game is er straks ook nog wel.
Waarom ben je niet consequent met je zwarte doos aan informatie die je niet weet of in twijfel trekt? Je bent nu héél stellig dat er veel geld gemoeid is met DDoS voorkomen op een ruim aangekondigde launch door bijvoorbeeld een softwarehuis dat decennialang ervaring heeft met precies dit soort launches en intrinsiek bekend is met de materie en benodigde infrastructuur en daar ook vendors voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klauwhamer schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:27:
[...]

Ik vind dit soort reacties en redeneringen tamelijk misplaatst. Beter laat je dit achterwege, of negeer mij in het geheel als je dat niet kunt of wilt.

[...]

De achterliggende redenen doen er domweg niet toe. Het is dezelfde "discussie" als waarom Linux op een allround desktop-omgeving faalt. Je kunt hier uren over filosoferen en verklaringen van softwarehuizen in twijfel trekken; het is net zo inwisselbaar als mijn vermoeden en het verandert niets aan de gefaalde launch; een launch die met veelal met bombarie is aangekondigd. De consensus lijkt te zijn "Och, tsja, nou ja." En dat stoort mij. Prima als jij hier anders over denkt en redenereert ten faveure van grote softwarehuizen. Maar ik sta daar anders in.

[...]

Waarom ben je niet consequent met je zwarte doos aan informatie die je niet weet of in twijfel trekt? Je bent nu héél stellig dat er veel geld gemoeid is met DDoS voorkomen op een ruim aangekondigde launch door bijvoorbeeld een softwarehuis dat decennialang ervaring heeft met precies dit soort launches en intrinsiek bekend is met de materie en benodigde infrastructuur en daar ook vendors voor heeft.
Jep alle server issues zijn ddos. Gelukkig weten we het allemaal.. Wat een onzin discussie weer.
We weten het gewoon niet, doen alsof we het wel weten is kansloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Video’s zoals deze maken het wachten niet makkelijker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

corset schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:53:
[...]

Jep alle server issues zijn ddos. Gelukkig weten we het allemaal.. Wat een onzin discussie weer.
We weten het gewoon niet, doen alsof we het wel weten is kansloos.
Zoals al mijn vorige reacties hierover: het maakt niet uit wat de oorzaak is. Wat wel uitmaakt is dat sommige softwarehuizen hier decennialang ervaring mee hebben. Daar mag je van verwachten dat ze weten wat knelpunten zijn of kunnen worden. En ja, dat landschap bestaat uit veel (mogelijke) knelpunten. Het is dus ook geen onzin-discussie, dat label wordt gemakszuchtig geplaatst door mensen die onvoldoende kritisch zijn en/of kennis hebben van infrastructuur en software development.

Dat gezegd hebbende zal ik nog maar eens herhalen dat ik niet ongevoelig ben voor overmacht en coulance in sommige gevallen. Maar de AAA-launches door de jaren heen door softwarehuizen die het inmiddels tientallen zo niet honderden keren hebben gedaan met dezelfde base game en onderliggende technieken: not so much.

Edit: Ik wil ook nog even zeggen dat een distributed denial of service een gevolg is van overbelasting van welk component dan ook binnen de infrastructuur, met onbeschikbaarheid tot gevolg. Dat is niet beperkt tot een botnet die een webserver aan het lastigvallen is zoals je op het journaal ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Klauwhamer op 30-11-2024 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Jonathan Rogers heeft gister een interview gehad met een Koreaanse source en daar zijn ook weer wat interessante dingen gezegd.

https://www.reddit.com/r/...66tm/poe_korea_interview/ hier is een recap te lezen. Belangrijkste punten voor mij is dat er een MTX preview mogelijkheid komt en dat de store sowieso geupdate wordt. En verder heb je dus inderdaad maar 1 leven/kans per boss.

Die laatste heb ik een beetje een dubbel gevoel over.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:09:
Jonathan Rogers heeft gister een interview gehad met een Koreaanse source en daar zijn ook weer wat interessante dingen gezegd.

https://www.reddit.com/r/...66tm/poe_korea_interview/ hier is een recap te lezen. Belangrijkste punten voor mij is dat er een MTX preview mogelijkheid komt en dat de store sowieso geupdate wordt. En verder heb je dus inderdaad maar 1 leven/kans per boss.

Die laatste heb ik een beetje een dubbel gevoel over.
Ik hoop dat ze die bosses goede mechanics hebben gegeven, waarbij de speler die voldoende draait aan de "skill" of "gear (c.q. resistances)" knoppen en zonder ADHD en wat strategisch inzicht een battle in gaar, een faire kans heeft om te winnen. Het is natuurlijk lastig te specificeren waar precies die grenswaarden liggen, maar het lijkt me duidelijk dat "tank & spank in that green and purple shit"-Andy minder kans maakt dan "dance like a butterfly sting like a bee"-Andy met dezelfde gear. Als de mechanics goed zijn, is het helemaal prima en krijg je een spannende incentive per bossfight. Ik weet niet goed wat de boss density en dus de impact is in de maps van wipen, maar ik zou niet zoveel moeite hebben om een paar keer per boss nodig te hebben. Er zijn zoveel bosses dat een gemiddelde win:loss-ratio van 1:4 mij best oké lijkt.

Edit: PoE lijkt wel echt enorm veel tractie te krijgen door alle aandacht en liefde van streamers. Ik ben super benieuwd naar de aanloop tijdens de launch van EA :D

[ Voor 5% gewijzigd door Klauwhamer op 30-11-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Klauwhamer schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:22:
[...]

Edit: PoE lijkt wel echt enorm veel tractie te krijgen door alle aandacht en liefde van streamers. Ik ben super benieuwd naar de aanloop tijdens de launch van EA :D
PoE 2 gaat een gigantische influx aan nieuwe spelers krijgen, daar ben ik van overtuigd. Deels door alle aandacht die het krijgt, maar ook vooral omdat het een perfecte entry point is voor spelers die het ARPG-genre willen betreden. PoE 1 was toch een beetje een soort Mount Everest voor veel mensen. En dan ook nog eens een berg waar je een volwaardige master opleiding voor nodig had om hem überhaupt te kunnen beklimmen.
En ook het feit dat PoE 1 vrij veel zaken extern had geregeld hielpen niet mee. Zonder PoB, PoE Ninja, de trade website en Awakened PoE Trade kwam je immers niet super ver.

Dat ze voor een aantal zaken (gems, passives, character screen en de store) nu (nieuwe) GUI's hebben gemaakt is wel echt een hele dikke plus wat mij betreft. En de currency exchange is ook echt fantastisch.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
London schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:41:
[...]

PoE 2 gaat een gigantische influx aan nieuwe spelers krijgen, daar ben ik van overtuigd. Deels door alle aandacht die het krijgt, maar ook vooral omdat het een perfecte entry point is voor spelers die het ARPG-genre willen betreden. PoE 1 was toch een beetje een soort Mount Everest voor veel mensen. En dan ook nog eens een berg waar je een volwaardige master opleiding voor nodig had om hem überhaupt te kunnen beklimmen.
En ook het feit dat PoE 1 vrij veel zaken extern had geregeld hielpen niet mee. Zonder PoB, PoE Ninja, de trade website en Awakened PoE Trade kwam je immers niet super ver.

Dat ze voor een aantal zaken (gems, passives, character screen en de store) nu (nieuwe) GUI's hebben gemaakt is wel echt een hele dikke plus wat mij betreft. En de currency exchange is ook echt fantastisch.
Of het de perfecte start voor mensen is die kennis willen maken met het arpg genre moeten we nog af gaan wachten. Als de game niet vergevingsgezind is haken een boel nieuwelingen snel af. Ik hoorde een van de vele youtubers die nu POE2 volgen zeggen dat de bosses in 2 moeilijker zijn dan in 1. Ik hoop dat de game voor nieuweling goed te spelen maar gezien de vele bosses die er zijn betwijfel ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Lekker Ventje schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:09:
[...]

Of het de perfecte start voor mensen is die kennis willen maken met het arpg genre moeten we nog af gaan wachten. Als de game niet vergevingsgezind is haken een boel nieuwelingen snel af. Ik hoorde een van de vele youtubers die nu POE2 volgen zeggen dat de bosses in 2 moeilijker zijn dan in 1. Ik hoop dat de game voor nieuweling goed te spelen maar gezien de vele bosses die er zijn betwijfel ik het.
Het is ook niet erg om een (groot) deel van de nieuwe spelers kwijt te raken, eerlijk gezegd. Dat klinkt onvriendelijk maar is het allerminst. Uiteindelijk raak je sowieso mensen kwijt, al is het alleen al door het "nieuwtje" dat er af is of de grote streamers weer een nieuwe blockbuster hype train op springen. Last Epoch is inmiddels gezakt naar een min of meer constante playerbase van ~3-4k, nadat de launch ~250k spelers trok. Path of Exile 1 zit bij nieuwe seasons rond de ~200k dat per maand afzakt tot uiteindelijk ~15k.

GGG is uiteindelijk gelukkig niet afhankelijk van nieuwe aanwas, getuige de longevity van Path of Exile 1, dus alles wat aanspoelt is welkom (ondanks natuurlijk de beste intenties en veranderingen om de drempel lager en de game behapbaarder te maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Als je een groot deel van de nieuwe aanwas weer kwijtraakt moet je met dezelfde inkomsten twee games gaan onderhouden. Weet niet of dat zo goed uit gaat pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik kwam nu al een paar keer tegen dat de game nog beter met controller speelt dan D4. Dat vind ik goed nieuws want dat voelde al heel goed.

Meer punten van iemand die 40 uur gespeeld zou hebben. Via Reddit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mXO18PEXO18CFEWXCR77Ja0EWA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i0jOnnHtQpxqKcOJl22FDtwa.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 01-12-2024 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Anoniem: 1925548 schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:07:
Ik kwam nu al een paar keer tegen dat de game nog beter met controller speelt dan D4. Dat vind ik goed nieuws want dat voelde al heel goed.

Meer punten van iemand die 40 uur gespeeld zou hebben. Via Reddit:
[Afbeelding]
Dit screentje is schijnbaar een samenvatting van een video die te vroeg is geplaatst door Fextralife. Ik begreep dat GGG inmiddels ook excuses heeft gemaakt want een heleboel van deze details (inclusief de video dus) hadden absoluut nog niet online geplaatst mogen worden.

Ah well, toch nog een beetje drama zo vlak voor de release :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

London schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:13:
[...]

Dit screentje is schijnbaar een samenvatting van een video die te vroeg is geplaatst door Fextralife. Ik begreep dat GGG inmiddels ook excuses heeft gemaakt want een heleboel van deze details (inclusief de video dus) hadden absoluut nog niet online geplaatst mogen worden.

Ah well, toch nog een beetje drama zo vlak voor de release :D
Klopt zou van Fextralife zijn maar dat wist ik niet zeker. :)
Ik vind dit geen drama, vooral heerlijke informatie. ;)
Deze week!

Edit:
Ik zie nu waarom je het ‘drama’ noemde @London

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 01-12-2024 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Lekker Ventje schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:34:
Als je een groot deel van de nieuwe aanwas weer kwijtraakt moet je met dezelfde inkomsten twee games gaan onderhouden. Weet niet of dat zo goed uit gaat pakken.
Mwah, of je besluit Path of Exile 1 rustig uit te faseren op termijn, als dat echt een issue lijkt te worden. Zoals gezegd heeft GGG een stabiele playerbase om op te plannen en begroten, en zal het in verschillende scenario's te behapstukken zijn. Overigens zou ik sowieso uitfaseren, wel of geen bergen nieuwe aanwas. Ook GGG moet door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Niet klikken als je niets wil meekrijgen over de Mercenary:

Toffe animaties zeg, vooral die Voltaic Grenade aan het einde gaat vet worden _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:41
Dit wordt een geweldige ARPG, absoluut! Enige wat ik jammer vind is dat de items er zonder skin vrij basic uitzien, zelfs als je bij de endgame bent. Looks van items geven mij altijd een fijn gevoel van progressie.
Mja, ik snap wel dat er ook wel aan verdiend moet worden omdat het een Free to Play game is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

superbassie schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:42:
Dit wordt een geweldige ARPG, absoluut! Enige wat ik jammer vind is dat de items er zonder skin vrij basic uitzien, zelfs als je bij de endgame bent. Looks van items geven mij altijd een fijn gevoel van progressie.
Mja, ik snap wel dat er ook wel aan verdiend moet worden omdat het een Free to Play game is.
Ja dat blijft wel een nadeel. Alles in een game zelf vrij kunnen spelen voelt heel erg goed. Maar ik begrijp dat dit uiteindelijk meer oplevert.
En hoe GGG monetization doet is imo altijd nog beter dan die andere Exile-Like game die eindigt op een 4. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 08:43
Welke class denken jullie te spelen?

Ik twijfel tussen sorcerer en witch.

Maar witch acsendacies lijken niet echt minion focused waardoor ik op sorcerer neig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 13:51
Atsiz schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:05:

Maar witch acsendacies lijken niet echt minion focused waardoor ik op sorcerer neig.
Ik vond dat mannetje met een geweertje en granaten er wel leuk uitzien. Weer eens wat anders dan een rogue of sorcerer ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 22:02
Als we vergelijken met Path of Exile 1 is dit echt vele malen beter en van wat ik dusver gezien heb lijkt het niet echt onder te doen voor de item models in bijvoorbeeld Diablo 4. En dan hebben we nog niet eens alle items gezien toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 22:02
Klauwhamer schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:22:
[...]

Ik hoop dat ze die bosses goede mechanics hebben gegeven, waarbij de speler die voldoende draait aan de "skill" of "gear (c.q. resistances)" knoppen en zonder ADHD en wat strategisch inzicht een battle in gaar, een faire kans heeft om te winnen. Het is natuurlijk lastig te specificeren waar precies die grenswaarden liggen, maar het lijkt me duidelijk dat "tank & spank in that green and purple shit"-Andy minder kans maakt dan "dance like a butterfly sting like a bee"-Andy met dezelfde gear. Als de mechanics goed zijn, is het helemaal prima en krijg je een spannende incentive per bossfight. Ik weet niet goed wat de boss density en dus de impact is in de maps van wipen, maar ik zou niet zoveel moeite hebben om een paar keer per boss nodig te hebben. Er zijn zoveel bosses dat een gemiddelde win:loss-ratio van 1:4 mij best oké lijkt.
Ik geloof dat Jonathan in een recent interview heeft gezegd dat ze graag willen dat als je skilled bent je lack of gear kan compenseren door goed te spelen en dat als je minder skills hebt dat je het omgekeerde kan bereiken met extra items. Hier haalde hij dan ook aan hoe dit in een game als Elden Ring ook mogelijk is.

Door de campaign heen hebben ze dat gedaan door een hele hoop optionele content toe te voegen die je op de map kan zien. Ik meen zelfs met icoontjes die aangeven wat voor een extra loot je kan krijgen door een ander pad af te struinen. Als je dus door skill issues niet een boss kan verslaan kan je ergens anders naar toe om wat levels/gear te krijgen en dan later terug te komen.

In vergelijking met POE1 heb je dus de keuze om een veel minder lineaire campaign route te doen. Heb je het niet nodig kan je gewoon door gaan met de boss, zo wel kan je wat side content doen om sterker te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Had van een youtuber begrepen dat de skins van gear met een hogere itemlevel er vele malen beter uit zien dan bij POE1. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Maar als je echt een spreekwoordelijke harde plasser krijgt van Path of Exile, dan is een fractie (!) van de aanschafprijs van de knockoffs voldoende om helemaal het heertje te zijn met flamboyante gimmicks. En je support er ook nog eens de gamedevelopers mee, in plaats van bijvoorbeeld suits die dat geld weer uitdelen aan psychologen voor R&D naar de meest effectieve manieren om minderjarigen in dark patterns en incentives te laten trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atsiz schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:05:

Ik dacht dat ik er wel uit was maar nope. Merc was de bedoeling maar hoe dichter bij launch hoe meer twijfel. Warrior, Merc, Sorc, Ranger of Monk gaat het worden. :P Witch sowieso niet, dus helemaal hopeloos is mijn getwijfel niet. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 02-12-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
De Early Access duurt minimaal 6 maanden, dus je hebt alle tijd om alle classes rustig uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:30
Jack_Mojo schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:24:
[...]

Ik vond dat mannetje met een geweertje en granaten er wel leuk uitzien. Weer eens wat anders dan een rogue of sorcerer ofzo
Ik wilde zelf (zoals ik traditioneel altijd doe) voor een sorcerer gaan. Toch de class die mij normaal gesproken het meest aan spreekt.

Maar holy shit, er zit dus ook een class met een gun in? Die had ik ff gemist, interessant wel! :D
Als ik ff snel lees is dat de Mercenary, klopt dat?

Heb er zin in, maar klopt het nog steeds dat de Early Access voor de PS5 pas komende vrijdag gekocht kan worden?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edie schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:13:
De Early Access duurt minimaal 6 maanden, dus je hebt alle tijd om alle classes rustig uit te proberen.
Volgens mij weten de meeste dat wel hier. Je eerste character kiezen om de campaign mee in te duiken voor de eerste keer vindt jij niet een speciaal momentje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Denman schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:13:
[...]

Heb er zin in, maar klopt het nog steeds dat de Early Access voor de PS5 pas komende vrijdag gekocht kan worden?
Wat ik gelezen heb wel. Geen idee waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
Anoniem: 1925548 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:16:
[...]

Volgens mij weten de meeste dat wel hier. Je eerste character kiezen om de campaign mee in te duiken voor de eerste keer vindt jij niet een speciaal momentje? :)
Nee, niet echt :p Ik zou zelfs eerder een minder populare class kiezen, want alle Content Creators enzo gaan allemaal video's maken van de populaire classes. Het is dan nutteloos - voor mij - om diezelfde class te gaan spelen.
Denman schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:13:
[...]

Een sneaky post ergens weggestopt op het forum heeft daar een update over:
[...]

We were able to reach a compromise and the Founder's packs should go live 24 hours before beta start. This will allow for pre-download on PS5, hopefully.
"hopefully" :X

[ Voor 0% gewijzigd door edie op 02-12-2024 13:03 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:45
Groot fan van Diablo hier maar ga nu ook PoE 2 spelen na vele filmpjes gekeken te hebben.

Iemand tips voor iemand die er blanco instapt.

Voor wat betreft class zat ik aan Ranger of Monk te denken. Monk lijkt mij het leukst maar ook weer gelezen dat de class wel moeilijker is dan Ranger (voor een beginner zoals ik met 0 PoE ervaring)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Goldman schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:13:
Groot fan van Diablo hier maar ga nu ook PoE 2 spelen na vele filmpjes gekeken te hebben.

Voor wat betreft class zat ik aan Ranger of Monk te denken. Monk lijkt mij het leukst maar ook weer gelezen dat de class wel moeilijker is dan Ranger (voor een beginner zoals ik met 0 PoE ervaring)
Start de game en ga genieten van alles opnieuw ontdekken :)
Probeer classes en kijk wat je bevalt.

PoE(2) is meer kijken wat vor skillset/gameplay je wil gaan doen en daar je class op afstemmen dan een class kiezen.

De class bepaalt meer je startpunt in de skilltree dan je daadwerkelijk gameplay

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik zou ook proberen om metagaming te vermijden. Pak de game zoals ze aangeboden wordt, zonder dat je verrassingen laat voorkauwen door Raxx of Zizaran. Wees niet bang om fouten te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Vooral koesteren dat er een gigantische game uitkomt waar misschien 1% van bekend is. We worden allemaal in het diepe gegooid en min/maxen is er voorlopig nog niet bij. Hoe vaak komt dat voor? :) Ik ga sowieso meerdere classes proberen en dan blijft er vanzelf eentje hangen die ik naar max level wil schoppen. Maar ook dat is een hele uitdaging in PoE. In PoE 1 is het mij maar 1x gelukt om een level 100 te krijgen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob_Dielemans

Ik zou er gewoon blanco in stappen.Misschien wel van tevoren bepalen welke skills je het leukste lijken. En dan als je tegen een muur aanloopt, stel je gaat te vaak dood of je clear speed is langzaam dan kijken of je er zelf uitkomt. Stel je resistance is laag dan kun je dat oplossen met gear met affixes die daar over gaan, of misschien met een skill (aura's of zo), of je zoekt in de passive tree of daar iets zit met res.
Als het probleem te fixen is met gear dan zou je nog kunnen kijken hoe crafting werkt in poe 2 en of je zo tot een oplossing kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-05 08:01
misschien een vraag voor de veteranen van PoE1 maar hoe is de co-op aspect of de game?
ik spel vaak met een vriend samen D4 en vroeger veel D3 en D2 gespeeld.

Werkt hier de multiplayer zoals de andere spellen of is het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

samlans schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:17:
misschien een vraag voor de veteranen van PoE1 maar hoe is de co-op aspect of de game?
ik spel vaak met een vriend samen D4 en vroeger veel D3 en D2 gespeeld.

Werkt hier de multiplayer zoals de andere spellen of is het anders?
Volgens mij werkt het exact eender als met andere games. Je gaat naar Social en voegt daar friends toe. Vervolgens kan je daarmee in een party stappen en van god los gaan op mobs en bosses. Loot kan op FFA of allocation gezet worden. Je kunt echter ook public parties maken, of bestaande joinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset

Als de community net zoals PoE1 wordt? Negeer de subreddit en discord. Ik zal niet zeggen dat het toxic is, want dat is een belediging voor toxic mensen.

Geniet van de game, stap er rustig in en kijk wat er te doen is. Later kan je altijd nog een andere build/class etc proberen. (geen idee of respecs nog steeds zo kansloos rampzalig zijn, maar dat lijkt er niet op. En de POE1 fans juichen het toe helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
corset schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:32:
[...]
(geen idee of respecs nog steeds zo kansloos rampzalig zijn, maar dat lijkt er niet op. En de POE1 fans juichen het toe helaas).
Van wat ik begrepen had kun je met gold iig je punten in de skill tree terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
corset schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:32:
[...]

Als de community net zoals PoE1 wordt? Negeer de subreddit en discord. Ik zal niet zeggen dat het toxic is, want dat is een belediging voor toxic mensen.

Geniet van de game, stap er rustig in en kijk wat er te doen is. Later kan je altijd nog een andere build/class etc proberen. (geen idee of respecs nog steeds zo kansloos rampzalig zijn, maar dat lijkt er niet op. En de POE1 fans juichen het toe helaas).
Respeccen doe je met gold en niet meer met Orbs of Regret. Dat betekent dus dat respeccen een stuk meer vergevingsgezind zal zijn en je minder bang hoeft te zijn dat je een character ''bricked'' (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:45
Allemaal goede tips, thanks! Ik ga lekker beginnen met de monk en zie wel hoe het gaat lopen : )

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste