The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Oh nee challenges zijn niet per se het doel, maar ik zou wel bv een headhunter belt willen kopen. Alleen op dit tempo is de league al afgelopen voordat ik zoveel divines heb verzameld.Dekar schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:15:
Wat is je doel? Alle challenges al gedaan?
Iets van 50% in totaal. Ik zie wel veel tier 4 en 5 items hoor, maar niet veel is meer dan een exalt waard. Soms een divine, maar dat is het wel. Zit deze league toch al een uurtje of 100 in. Het is wel voor het eerst dat ik in de end game zit dus ben een beetje zoekende.Dekar schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:49:
Heb je veel increased rarity op je gear?
Huidige prijzen op de currency exchange hier: https://poe.ninja/poe2/ec...ldur/lineage-support-gems
En dat is maar 1 optie, van de vele. Je hebt ongetwijfeld currency in je stash waar jij niks mee doet maar wat stiekum erg gewild is, en die kun je aanbieden op de currency exhange.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
https://www.youtube.com/@jimgonefishing/shorts
Ik had ook een nieuwe chest gecraft met mijn greater/perfect orbs en die was echt top met 2500 evasion, chaos resist en alleen maar T1/T2 mods. Ik dacht yolo ik doe hem corrupten, maar helaas 500 evasion kwijt in ruil voor wat nutteloos. Nog steeds een upgrade
Inmiddels level 96 aangetikt.maar merk nu wel dat de weg naar 97 een stuk trager gaat. Nog steeds veel plezier in het spel en nog genoeg te doen!
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Beter hoor. Ik heb mijn mageblood ook verkocht voor 525 divines een paar dagen terug dus kan ook lekker shoppen. Echter ben ik een ranger begonnen dus nu door de campaign aan het wandelen. Mooie is wel dat je de aller beste twink gear kan kopen dus alle bosses gaan binnen een paar seconde neerJohnnyV76 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 06:38:
Ik heb net voor de 2e keer arbiter of divinity gedaan en met de companion build is het erg makkelijk. Had ook 2 lekkere drops. "Her Declaration" skill die ik meteen kon verkopen voor 26D en een "The Ordained" speer. Kan ik weer shoppen. Upgrades worden behoorlijk prijzig als je eenmaal redelijke gear hebt. Naja, als je af en toe zulke drops hebt kun je echt wel upgrades scoren.
Inmiddels level 96 aangetikt.maar merk nu wel dat de weg naar 97 een stuk trager gaat. Nog steeds veel plezier in het spel en nog genoeg te doen!
Import the third world, become the third world
Haha, 14 is voor mij al heel veel. Max was drie bij mij in drie seizoenenDekar schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:43:
Ik ben echt jaloers. Meeste wat ik ooit heb gehad is 14 div. Heb er nu 1 😂.
The Ordained ook net verkocht voor 25D dus totaal 51D uit 1 arbiter of divinity fight. Ik ga er maar vanuit dat het niet elke keer zo'n feest is. Het is voor mij ook best onwennig om nu trade searches uit te hebben staan met max 60D. Voor zo'n bedrag wil ik ook wel echt een item waar ik heel blij mee ben.
BitBakker schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:38:
Ik moet zeggen, heb nu een groot deel van de atlaspunten en bijv. de abyss questline gedaan maar de endgame voelt toch een beetje doelloos ofzo. Met poe 1 kun je dan een currency strategie gaan doen en een map farmen die daarbij aansluit. Hier voelt het een beetje doelloos een kant op gaan en als je dan een andere mechanic wil farmen moet je daar eerst weer heen pathen en dan die hele questline doen. Pffff… doe mij maar poe 1 endgame (met al het andere van poe 2)
Ik merk dat elk persoon echt een compleet ander idee heeft van wat leuke endgame is. Niks mis mee natuurlijk, smaken verschillen. Ik ben iemand die een quest line oid nodig heeft om ergens voor te grinden. Bij PoE 1 haakte ik meestal af als de atlas compleet was en je eigenlijk alleen nog moest farmen om de uber bosses te kunnen doen. Daar moest je echt een goede build en goede gear voor hebben.
Voor mij persoonlijk is de PoE 2 0.5 update echt een schot in de roos. Wat bijdraagt aan de feestvreugde is natuurlijk ook een sterke build (spirit walker companions) en lekker wat currency kunnen scoren. Dat heerlijke geluidje van een goede drop in het lootfiler... laat de dopamine maar vloeien
Nou ik heb normaalgesproken ook nooit meer dan 100 div verzameld in 1 league denk ik hoorDekar schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:43:
Wat ook helpt is een bepaald item wat in trek is opzoeken en daar een live search van open zetten op een browser tab. Ik heb op m'n 2e scherm een live search open van headhunter voor 310 div of lager en heb er nu al een stuk of 10 gesniped en voor 315 of meer divines verkocht en zo dus tientallen divines winst gemaakt. Uiteraard kan je dit ook met goedkopere items zo doen en makkelijk passief winst maken als je toch met je build bezig bent of wat andersDekar schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:43:
Deadeye ook de campaign mee afgerond en nu begonnen met mappen en de eerste stappen m.b.t. gearing. Uiteindelijk wil ik ook wel 1 headhunter houden maar eerst nog ff wat van de winst profiteren en hoger level worden alvorens ik grotere investeringen ga doen
[ Voor 16% gewijzigd door London op 14-06-2026 21:43 ]
Wordt die veel moeilijker als je hem vaker doet?
Kan je hem proberen tot je wint? (net als de quest variant)
Verlies je XP elke keer als je dood gaat? (in tegenstelling tot de quest variant)
Ik merkte niet veel van een toename qua moeilijkheid. Je kan onbeperkt opnieuw een poging wagen, tenzij je uitlogt, dan is de instance volgens mij wel weg. En je verliest geen xp bij boss fights.TheBrut3 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:48:
Paar vraagjes over het meerdere keren doen van die Arbiter.
Wordt die veel moeilijker als je hem vaker doet?
Kan je hem proberen tot je wint? (net als de quest variant)
Verlies je XP elke keer als je dood gaat? (in tegenstelling tot de quest variant)
Heb hem zelf 4x gedaan vanmiddag om de atlas passives vrij te spelen voor de challenge. Helaas echt 0,0 drops maar goed...
Vandaag 450 divines geïnvesteerd in m'n deadeye en inmiddels level 89.
Deze ook in de pocket
Gz! heel ziek vind ik dat persoonlijk!London schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:22:
[...]
Ik merkte niet veel van een toename qua moeilijkheid. Je kan onbeperkt opnieuw een poging wagen, tenzij je uitlogt, dan is de instance volgens mij wel weg. En je verliest geen xp bij boss fights.
Heb hem zelf 4x gedaan vanmiddag om de atlas passives vrij te spelen voor de challenge. Helaas echt 0,0 drops maar goed...
Vandaag 450 divines geïnvesteerd in m'n deadeye en inmiddels level 89.
[Afbeelding]
Deze ook in de pocketNu maar even bedenken wat ik nog wil doen, alle content is redelijk triviaal na bovenstaande investering. Misschien toch maar op zoek naar die 2e mageblood
Thnx, de challenges in PoE2 zijn wel wat minder uitdagend dan in PoE1 moet ik zeggen. Daar is het echt wel wat meer een grind. Het helpt ook dat je met 1 arbiter of divinity kill een heel stuk van je atlas passives vrij kan spelen
Dat ging allemaal best prima, zelden dood gegaan, maar als ik dan vergelijk hoeveel meer moeite ik doe dan mijn vrienden op twister/ice shot om een beetje behoorlijke damage te doen is het toch wel een tikkeltje bedroevend hoe weinig je physical damage kan scalen.. Afijn, ik heb alle 4 de ascendancies zelf gedaan, de quest line gecomplete met een paar deaths op arbiter of ash en deathless arbiter of divinity (zegt meer over hoe tanky mijn character is dan mijn eigen skill). Op dat moment maar gezegd dat het voor SSF weer even goed genoeg is, en nu ben ik toch benieuwd of het met betere gear toch nog een beetje wat gaat worden waar je trots op kan zijn.
Ik heb nu al aardig wat slots geupgrade, beter wapen en flat phys + attack speed op ringen/gloves, een betere annoint op een nieuwe +skill amulet, zo'n from nothing om wat travel punten te kunnen skippen. Mijn eerste indruk was dat het nog niet echt heel veel beter is qua damage, misschien moet je toch echt crit gaan scalen op een of andere manier. Ik heb nog wel aardig wat te puzzelen dus en dat maakt dat ik het wel naar mijn zin heb. Dus ergens vind ik t ook nog niet een fijn idee om wat anders te gaan spelen, zeker omdat het momenten heeft waar het juist zo lekker aanvoelt. Als ik zo naar de balance kijk denk ik dat ze eea best wel wat mogen buffen aan de mace skills, als de twister/ice shot de standaard is zeg maar, desondanks is het gevoel van die slams wel beter dan in POE1.
Damn, in 0.4 kocht ik een Headhunter voor 25 Div.London schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:42:
[...]
Wat ook helpt is een bepaald item wat in trek is opzoeken en daar een live search van open zetten op een browser tab. Ik heb op m'n 2e scherm een live search open van headhunter voor 310 div of lager en heb er nu al een stuk of 10 gesniped en voor 315 of meer divines verkocht en zo dus tientallen divines winst gemaakt.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Maar in POE2 is het niet nodig om 6 goede mods te hebben op items om de huidige content te doen. Ik speel in trade maar heb alles zelf zitten craften aan het begin. Had uiteindelijk Arbiter of Ash neegehaald zonder gebruik te maken van trade. Pas daarna ging ik op trade dingen kopen maar de duurste item die ik kocht was een unique van 35 div's. Heb daarna met mijn gear alle challanges gedaan. Veel van gear heeft t2 or slechters mods en ook mods die helemaal niet relevant zijn voorm mijn build.BitBakker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:16:
Ja ik vind de economie deze patch echt slecht tbh en ik heb het gevoel dat dat ook een groot deel door die essence change komt. Het is zoveel lastiger fatsoenlijke items te craften dat alle items die wel beetje redelijk zijn meteen insane duur zijn wat de prijzen flink opstuwt. In POE 1 heb je voor 20-30 div gewoon items met 6 goeie mods, in POE 2 heb je geluk als je 4 mods op een item voor die prijs hebt, maar eerder 3.
Verder die Kulemak at full strength gedaan, was best easy. Ik moet nog een Celestial Alloy vinden of kopen. En ik heb de Trial of Chaos nu 1x gedaan. Heb nu die andere 2 stukken nodig. Misschien dat ik die nu eerst ga focussen voordat ik de Arbiter of Divinity fight weer ga proberen. Dat + weapon zal vast veel schelen in die fight.
Tip: Die stukken zijn tradable, onder FragmentsDekar schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:03:
[...] En ik heb de Trial of Chaos nu 1x gedaan. Heb nu die andere 2 stukken nodig.
[...]
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Is die eindbaas wel meerdere pogingen of ben ik na 1 death alle 3 die stukken kwijt?
toffe set wel. Ga nog even mn boots upgraden en dan vind ik het wel mooi geweest. Rustig wachten voor de nieuwe poe1 league.
[ Voor 22% gewijzigd door BitBakker op 17-06-2026 12:19 ]
Volgens mij krijg je 1 poging. En ik meen dat alle geselecteerde opties tijdens de trails, ook actief zijn tijdens de boss-fight.Dekar schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:50:
Is die eindbaas wel meerdere pogingen of ben ik na 1 death alle 3 die stukken kwijt?
Die celestial zat ik ook een beetje mee i.v.m. de prijs. Maar heb hem op een wand kunnen gebruiken die uiteindelijk voor 7 div is verkocht dus dat drukte het verlies een beetjeBitBakker schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:17:
Gisteren ook even een celestial alloy gekocht, Tangmazu en Kulemak gedaan. Nu alle challenges compleet. Lijkt erop dat mechanic specifieke talent ook meetellen voor die atlas challenge want ik heb nog niet mn hele tree vol maar wel de challenge gehaald.
toffe set wel. Ga nog even mn boots upgraden en dan vind ik het wel mooi geweest. Rustig wachten voor de nieuwe poe1 league.
@Dekar je kan de boss oneindig keer proberen zolang je niet uitlogt.
Heb net een rite of passage gekocht voor 115 div. Wil nog wat gems upgraden maar ook die kosten samen iets van 600 divine dus moet eerst weer eens een mageblood vinden
[ Voor 20% gewijzigd door London op 17-06-2026 17:01 ]
Edit: Heb ingame al begrepen dat dit niet stackt.
[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 18-06-2026 18:40 ]
Eindelijk krijgt dit voor mij een Beta / Early Access gevoel met de snelheid van de updates (en ze moeten wel, want ze willen 1.0 dit jaar uitbrengen).
Haha eens! Ik dacht ook wel klaar te zijn maar misschien toch eens kijken naar een Spirit Walker...PjotrX schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:33:
[YouTube: Path of Exile 2: 0.5.3 Patch Preview]
Man die wijziging die ze mid-league maken zijn echt goed. Ik ben meestal iemand die 1 karacter in een league speelt en was na de challenges wel klaar met de league, verder had ik een backlog van andere games. Maar na de laatste patches begint het toch weer te kriebelen om nog een karacter te starten.
Dit is inderdaad beter dan een grote update elke league. GGG was altijd terughoudend met grote patches mid-league om zo de balans niet te verstoren. Ik ben blij dat ze hier vanaf zijn gestapt (tenminste tijden EA) want je krijgt zo veel sneller feedback van je community en kan je sneller itereren. Stel je voor dat ze al deze wijzigingen achter de zouden houden voor de 1.0 release. Dan had je in een klap veel wijzigingen die waarschijnlijk ook gepaard kwamen met veel bugs en onbalans.edie schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:35:
Dit is volgens mij de eerste keer dat ze zo snel en vaak dergelijke patches uitbrengen met verbeteringen/aanpassingen. En aan de video te horen zijn ze van plan om in dit tempo door te gaan, met elke week een 0.5.x patch
Eindelijk krijgt dit voor mij een Beta / Early Access gevoel met de snelheid van de updates (en ze moeten wel, want ze willen 1.0 dit jaar uitbrengen).
Speelt erg lekker. Twister build is echt een clear monster. Ik schiet vaak zover buiten beeld dingen kapot en dan hoor ik loot vallen, dat ik er naar moet zoeken.BitBakker schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:36:
[...]
Haha eens! Ik dacht ook wel klaar te zijn maar misschien toch eens kijken naar een Spirit Walker...
Als je deze route gaat moet je echt Olroth's Conviction nemen voor je Owl skill. Dan verdriedubbelt je DPS.
Al zou ik ook heel graag een Spirit Walker companion build willen proberen. Maar zover ik kan beoordelen is het grinden naar goede companions best tijdrovend, en +x to minion skills duur.
Mijn companion spirit walker is nu lvl97 en het maakt alle content lekker makkelijk. Elke T15 map vul ik aan tot 6 mods met exalts en dan een vaal orb er op voor kans op T16. Stop de T16 meestal in mn stash voor als ik een juiced waypoint wil doen. De build is zo fijn, ik kijk niet eens of er gevaarlijke mods op de maps zitten. Ik loop ook altijd met "verzekering" rond in de vorm van een stapeltje omen of resurgence (fully recover life, mana and energy shield when you reach low life) en omen of amelioration (prevent 75% XP loss when you die).Dekar schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:46:
[...]
Al zou ik ook heel graag een Spirit Walker companion build willen proberen. Maar zover ik kan beoordelen is het grinden naar goede companions best tijdrovend, en +x to minion skills duur.
Het grinden naar companions valt heel erg mee. De grote aap doet het meeste werk en die kun je al gewoon in de campaign ophalen. Het enige item wat je eigenlijk echt nodig hebt is Sylvan's Effigy en +2 minion amuletten zijn best goedkoop. Daarmee kun je alles al doen en rustig doorfarmen voor betere gear.
Verder is een deel van de fun om altijd tame beast op je skillbar te hebben voor als je er een tegenkomt met goede mods. Wel snel wezen want vaak is het zo dat, nog voordat ik goed de mods kan lezen, mijn minions m al dood hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door JohnnyV76 op 19-06-2026 11:05 ]
Dat met die omens, dat deed ik ook. Inmiddels loop ik met alleen met Omen of Amelioration rond, want blijkbaar kan je maar één omen per map gebruiken. Dus als je eerst omen of Resurgence gebruikt en vervolgens alsnog dood gaat: 10% exp loss..JohnnyV76 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:02:
[...]
Mijn companion spirit walker is nu lvl97 en het maakt alle content lekker makkelijk. Elke T15 map vul ik aan tot 6 mods met exalts en dan een vaal orb er op voor kans op T16. Stop de T16 meestal in mn stash voor als ik een juiced waypoint wil doen. De build is zo fijn, ik kijk niet eens of er gevaarlijke mods op de maps zitten. Ik loop ook altijd met "verzekering" rond in de vorm van een stapeltje omen of resurgence (fully recover life, mana and energy shield when you reach low life) en omen of amelioration (prevent 75% XP loss when you die).
Het grinden naar companions valt heel erg mee. De grote aap doet het meeste werk en die kun je al gewoon in de campaign ophalen. Het enige item wat je eigenlijk echt nodig hebt is Sylvan's Effigy en +2 minion amuletten zijn best goedkoop. Daarmee kun je alles al doen en rustig doorfarmen voor betere gear.
Verder is een deel van de fun om altijd tame beast op je skillbar te hebben voor als je er een tegenkomt met goede mods. Wel snel wezen want vaak is het zo dat, nog voordat ik goed de mods kan lezen, mijn minions m al dood hebben.
En ik ga nog vrij vaak dood
Sommige content blijft wel rippy moet ik helaas concluderen. Deed een tijdje juiced corrupted t15's met delirium en ritual enzo en dan is het niet te doen soms. Hier dus voor de zekerheid ook altijd een amelioration omen aan.JohnnyV76 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:02:
[...]
Mijn companion spirit walker is nu lvl97 en het maakt alle content lekker makkelijk. Elke T15 map vul ik aan tot 6 mods met exalts en dan een vaal orb er op voor kans op T16. Stop de T16 meestal in mn stash voor als ik een juiced waypoint wil doen. De build is zo fijn, ik kijk niet eens of er gevaarlijke mods op de maps zitten. Ik loop ook altijd met "verzekering" rond in de vorm van een stapeltje omen of resurgence (fully recover life, mana and energy shield when you reach low life) en omen of amelioration (prevent 75% XP loss when you die).
Ben sinds vanmorgen weer bezig met expedition na de patch. Met 3 precursor tablets kun je toch vrij steady divines binnen harken in verschillende vormen, begon de dag bijvoorbeeld met een Aldurs Saga twv 29 divine vanmorgen (momenteel 23d..).
Heb verder alle talent trees nu unlocked en alle quests afgerond behalve de Vaal Temple. Heeft iemand daar ervaring mee en is dat nog leuke content? Ik heb afwisselend breach, abyss, ritual en expedition gedaan met wat delirium erdoor en ik vind abyss het leukst om te doen. Echter zijn die tablets niet meer te betalen sinds de afgelopen patch helaas...
Is hier een oplossing voor? Helaas heb ik geen mogelijkheid tot een ethernet kabel en speel via wifi, maar ik heb nog nooit last gehad met mijn internet en andere games. Altijd wel onder de <30 ping.
Ik heb daar ook last van gehad maar met sleutelen aan de settings opgelost. Ik heb toen gezorgd dat de cache weer leeg was, directx aangezet ipv vulkan, server op Washington (ping ligt beetje hoger maar zo goed als geen spikes) en dan sleutelen aan grafische setting om die spikes op te vangen met fsr of dlss etc.Noq schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:39:
Ik merk dat ik constant lag spikes heb. Zodra combat begint schiet zo nu en dan de latency naar >150 wat resulteert in trage skill casting of rubberbanding.
Is hier een oplossing voor? Helaas heb ik geen mogelijkheid tot een ethernet kabel en speel via wifi, maar ik heb nog nooit last gehad met mijn internet en andere games. Altijd wel onder de <30 ping.
Klinkt als een graphics issue idd en niet netwerkPaterpor schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 07:18:
[...]
Ik heb daar ook last van gehad maar met sleutelen aan de settings opgelost. Ik heb toen gezorgd dat de cache weer leeg was, directx aangezet ipv vulkan, server op Washington (ping ligt beetje hoger maar zo goed als geen spikes) en dan sleutelen aan grafische setting om die spikes op te vangen met fsr of dlss etc.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heb nu ongeveer 1000 divine in m'n build zitten denk ik maar mis nog erg veel items. De 3 lineage supports die ik nog mis kosten samen alleen al 900 divine, maar heb niet zoveel geld meer na de upgrades die ik heb gedaan. Heb nog wat om voor te farmen dus
Kosten:
10 invites: 1750 exalt
Opbrengst in exalts:
1 Ancient Rib 171
1 Ancient Collar 419
8 Ancient Jaw 2904
2 Divines 520
Totaal 4014 ex
Komt neer op ruim 2250 ex winst oftewel 8 divine in nog geen 30 minuten
[ Voor 25% gewijzigd door London op 20-06-2026 21:58 ]
Grappig hoe deze patch de hele markt in een dag omgegooid heeft. Toen ik voor de challanges ging koste zo'n invite nog 8 exalt.London schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:57:
Als mensen nog een goeie money making methode willen; Kulemak op full strength farmen met z'n invitation. Gegarandeerd een ancient abyss item drop. Teleporten en wachten kost het meeste tijd maar heb net ff 10 runs gedaan en was ruim binnen 30 min klaar. Als je Jado als atlas master neemt met de untold histories talent kan je ook nog een lineage gem krijgen. Het is niet heel vermakelijk om te doen natuurlijk maar wel altijd winst.
Kosten:
10 invites: 1750 exalt
Opbrengst in exalts:
1 Ancient Rib 171
1 Ancient Collar 419
8 Ancient Jaw 2904
2 Divines 520
Totaal 4014 ex
Komt neer op ruim 2250 ex winst oftewel 8 divine in nog geen 30 minuten
Paterpor schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 07:18:
[...]
Ik heb daar ook last van gehad maar met sleutelen aan de settings opgelost. Ik heb toen gezorgd dat de cache weer leeg was, directx aangezet ipv vulkan, server op Washington (ping ligt beetje hoger maar zo goed als geen spikes) en dan sleutelen aan grafische setting om die spikes op te vangen met fsr of dlss etc.
Er werd in de achtergrond een heel groot aantal shaders verwerkt. Waarom ik niet eraan heb gedacht om de graphics te verlagen, snap ik ook niet haha. Ik dacht - ik haal easy steady 100 fps, waarom zou ik graphics moeten verlagen?Bossie schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:23:
[...]
Klinkt als een graphics issue idd en niet netwerk
Bij deze opgelost. Dank!
Ik kan niet craften, en slaag er niet in om maps te doen die consistent enkele divines maken.
Aangezien volgende gear upgrades in de 100-den divines gaan nu, is het wellicht game over?
De kakafonie van video op youtube (DO THIS AND MAKE 500div/h) helpt eigenlijk niet echt.
Mn gear is te zwak op full deli T15+ juiced maps te doen, of ik doe er een half uur over...
Niet zeker wat te doen, heb echt maar 3 of 4 raw divines per uur ofzo, met hier en daar wat verkopen raak ik misschien aan 5 of 6 per uur, als ik geluk heb. De marktwaarde van goede items is nu ook in vrije val, dus een goed wapen dat vandaag 100div kost, kost morgen 130 div...
Not sure what to do. Ik probeer hoge item rarity + monster rarity + monster effectiveness te hebben op waystones en tablets. Maar ja, blijkbaar allemaal niet goed genoeg. Momenteel slaag ik er niet in om consistent minimum 1 div per map te hebben haha. Pretty sad eigenlijk.
Welke content doe je? Ik heb hier boven een tip gepost, kan je die boss aan?SideShow schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:32:
Heb nu een build van laat ons zeggen 50 div. Ik doe wat T15 mapjes.
Ik kan niet craften, en slaag er niet in om maps te doen die consistent enkele divines maken.
Aangezien volgende gear upgrades in de 100-den divines gaan nu, is het wellicht game over?
De kakafonie van video op youtube (DO THIS AND MAKE 500div/h) helpt eigenlijk niet echt.
Mn gear is te zwak op full deli T15+ juiced maps te doen, of ik doe er een half uur over...
Niet zeker wat te doen, heb echt maar 3 of 4 raw divines per uur ofzo, met hier en daar wat verkopen raak ik misschien aan 5 of 6 per uur, als ik geluk heb. De marktwaarde van goede items is nu ook in vrije val, dus een goed wapen dat vandaag 100div kost, kost morgen 130 div...
Not sure what to do. Ik probeer hoge item rarity + monster rarity + monster effectiveness te hebben op waystones en tablets. Maar ja, blijkbaar allemaal niet goed genoeg. Momenteel slaag ik er niet in om consistent minimum 1 div per map te hebben haha. Pretty sad eigenlijk.
Het is wel belangrijk om te specialiseren en te focussen op 1 of een combinatie van endgame mechanics. Ik doe bijvoorbeeld expedition met irradiated tablets en voor de maps tussen de grand expeditions in doe ik 3x abyss voor omen of light en andere drops. Dus goed kijken naar je tablets en focussen op 1 endgame mechanics zou mijn advies zijn. En mappen natuurlijk maximaal exalten & vaalen.
Is de eerste keer dat ik endgame doe, atlas en zo ... Er zijn zeker wat foutjes gekropen in mijn stijl haha. Zo ben ik begonnen met delirium omdat ik dacht dat ik dat nodig had voor mn amulet te instillen.... Das al zeker 20 uur speeltijd verkwist want nu merk ik da deli te moeilijk is voor mij.London schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:06:
[...]
Welke content doe je? Ik heb hier boven een tip gepost, kan je die boss aan?
Het is wel belangrijk om te specialiseren en te focussen op 1 of een combinatie van endgame mechanics. Ik doe bijvoorbeeld expedition met irradiated tablets en voor de maps tussen de grand expeditions in doe ik 3x abyss voor omen of light en andere drops. Dus goed kijken naar je tablets en focussen op 1 endgame mechanics zou mijn advies zijn. En mappen natuurlijk maximaal exalten & vaalen.
Ik zal me eens hoofdzakelijk op abyss concentreren dan. Zag trouwens ook nog een omen of light in mn stash, dus leuk :-)
Komt ook veel op je af, snap het wel. Atlas talent tree vullen is ook wel belangrijk, maar dat kun je prima doen i.c.m. abyss. En natuurlijk de abyss specifieke tree, dat zou wat mij betreft dan prioriteit zijnSideShow schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:24:
[...]
Is de eerste keer dat ik endgame doe, atlas en zo ... Er zijn zeker wat foutjes gekropen in mijn stijl haha. Zo ben ik begonnen met delirium omdat ik dacht dat ik dat nodig had voor mn amulet te instillen.... Das al zeker 20 uur speeltijd verkwist want nu merk ik da deli te moeilijk is voor mij.
Ik zal me eens hoofdzakelijk op abyss concentreren dan. Zag trouwens ook nog een omen of light in mn stash, dus leuk :-)
Woooow:
En kreeg ook nog een Uthreds Saga en 3 raw divine drop dus 13 in totaal
[ Voor 23% gewijzigd door London op 21-06-2026 20:30 ]
Dat zijn accounts die daar volledig voor zijn opgezet.SideShow schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:32:
Daarnaast als een populaire YTer er een video over post, dan lopen vaak de prijzen van de voorbereiding op en de producten dalen wat.
Het klinkt alsof de content die je doet te moeilijk is voor je karakter. Wanneer je doel div/uur is (waardeloze metric btw) dan is in jouw geval minder juice beter, omdat je sneller door de maps heen komt. Je gaat misschien van 3 div/map naar 1 div/map, maar omdat je de maps 10 keer sneller kan doen maak je meer div/uur.SideShow schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:32:
Heb nu een build van laat ons zeggen 50 div. Ik doe wat T15 mapjes.
Al die videos op youtube over farming strats met 500 div/h zijn onzin. Die strats vereisen dat je erg efficient bent in je mapping, en max 3 minuten oid per map doet. Tevens heb je al een 300+ div build nodig om het uberhaupt aan te kunnen met alle juice.
Mijn tip: gebruik de currency exchange. Check poe.ninja oid voor items die je karakter makkelijk kan farmen. Bijvoorbeeld:
- Expedition Logbooks
- Soul cores (Trial of Chaos)
- Abyssal desecration bones en Omen of Light
- Omens (Ritual)
- Uncut Sprit Gem Level 8 (veel gevraagd vanwege levellen nieuwe karakters)
- Boss fragments
Andere items buiten de currency exchange:
- Unique Tablets (en soms Normal Tablets)
- Relics (magic) met de juiste modifiers (Trail of Sekhemas)
- Nieuwe Breach amulet base types
Voor geen van deze zaken is het nodig om te craften. Maps zijn simpel alch & go met wat tablets (ook met simpel alch & go) voor hetgeen je wilt doen. Elk tablet-slot dat niet is gevuld met een tablet waar een Atlas tree voor is (Breach, Delerium, etc) geeft een kans op extra random content.
Let er wel op de de currency exchange informatie op websites niet real-time zijn - ze lopen een uur achter, en de data komt ook beschikbaar in batches per uur. De in-game ratio's zijn wel actueel.
Ik haalde ook maar 1 of 2 div per uur. Soms kreeg ik er 5 uit een ritual ofzo, of een omen of light in de abyss. Dat tikt dan wel aan. Maar je hebt geen 300 div items nodig om het spel te spelen. In Tier 11 maps kan je al goeie Endgame gear vinden. Je mist alleen de super high end Rolls, maar die ga je toch niet hitten
Volgende league denk ik dat ik een eigen build ga proberen met de Gemling Legionnaire. Misschien wel een thorns damage armor/STR stacker build. Als je van de gebane paden afgaat, dan is gear meestal ook stukken goedkoper.
[ Voor 35% gewijzigd door Dekar op 22-06-2026 10:07 ]
POE1 doet dat echt veel beter imo, heb ook ruim 2x zoveel tijd in mirage gestoken dan deze league. Zit te weinig gevoel van progressie in je gearing en character power. Van 10-20 div items in 1x naar 100-200 div items moeten gaan is al een te groot gat en zeker als dat ook nog eens relatief matige items zijn.
Heb alle content kunnen doen en de arbiter of divity twee keer omgelegd. Opzich wil ik nog wel doorspelen maar zonder gevoel van progressie houdt het wel op.
Wel voor het eerst zover gekomen en erg genoten. Mappen is zeer vermakelijk. Level 93 uiteindelijk
Voor mij is de allure ook het chasen van items als headhunter, mageblood en de lineage supports van 100 div +. Maar zelfs een 10 divine explosion zoals ik gister postte zorgt ook al voor een mooie dopamine rushDekar schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:05:
Voor mij is de allure er wel af nadat ik alle challenges heb gehaald. Ik heb met een build van +-50 div alles uitgespeeld. Ik kan nog wel wat van die zeldzame lineage gems of een headhunter gaan sparen, maar wat is dan nog het doel?
Ik haalde ook maar 1 of 2 div per uur. Soms kreeg ik er 5 uit een ritual ofzo, of een omen of light in de abyss. Dat tikt dan wel aan. Maar je hebt geen 300 div items nodig om het spel te spelen. In Tier 11 maps kan je al goeie Endgame gear vinden. Je mist alleen de super high end Rolls, maar die ga je toch niet hitten
Volgende league denk ik dat ik een eigen build ga proberen met de Gemling Legionnaire. Misschien wel een thorns damage armor/STR stacker build. Als je van de gebane paden afgaat, dan is gear meestal ook stukken goedkoper.
Maar toch mooi 3 chars boven de 90 gekregen dus al met al echt genoten van deze league
Zeker, heb 7 level 100's in PoE 1 dus ik ken de grindBitBakker schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:57:
Je weet dat je met 97 nog niet eens op de helft bent qua xp hè?
[ Voor 23% gewijzigd door London op 22-06-2026 18:21 ]
Toch heb ik me al iets van 150 uur vermaakt deze league wat natuurlijk echt heel veel is en ik blijf nog wel wat mappen maar het zal vanaf nu een beetje afbouwen zijn. Ik hoop vurig dat er meer quest lines of repeatable quests komen in de volgende update. De huidige content is al een enorme stap voorwaarts wat in komende leagues ook weer voor veel plezier zal zorgen en als ze voor nog meer afwisseling kunnen zorgen dan wordt 1.0 echt een knaller.
Je kan er bij GGG van op aan dat 1.0 grandioos gaat worden. Hoop dat heist en misschien delve worden toegevoegd. Maar heb nu al dik 250 uur in deze patch kunnen stoppen dus qua gameplay loop ben ik al heel content.JohnnyV76 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:19:
Ik zit een beetje met t probleem dat ik nog wel leuk vind om te spelen en mijn build ook erg tof is maar ik een doel mis. Heb alle trees unlocked, de challenges gedaan en alle quests af en dan is het dus oneindig mappen als je wil. Ik zie genoeg interessante mods op de maps her en der maar waarvoor doe ik het nog. Wellicht zou een repeating quest line of bijvoorbeeld iets van dailies een oplossing zijn. Zoals ik eerder al zei... ik heb iets als een quest nodig om voor te grinden. Ik heb vroeger heel veel LOTRO gespeeld en mega veel instances gedaan op al mijn karakters maar daar was het zo dat een upgrade uit zo'n instance betekende dat je wat sterker werd voor de 6 man of 12 man raids.
Toch heb ik me al iets van 150 uur vermaakt deze league wat natuurlijk echt heel veel is en ik blijf nog wel wat mappen maar het zal vanaf nu een beetje afbouwen zijn. Ik hoop vurig dat er meer quest lines of repeatable quests komen in de volgende update. De huidige content is al een enorme stap voorwaarts wat in komende leagues ook weer voor veel plezier zal zorgen en als ze voor nog meer afwisseling kunnen zorgen dan wordt 1.0 echt een knaller.
Straks even de laatste divines farmen voor een rakiata gem
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Zoals @TheBrut3 zegt grotendeels je relics inderdaad.Jackal131 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:44:
Wat bepaald eigenlijk hoeveel Honour je hebt in de trials? Voor mijn gevoel wordt de hoeveelheid Honour alleen bepaald door je ES. Hoge Evasion of Armour doet voor mijn gevoel niets. Geen ES betekent bijna geen honour, waardoor de 4e ascendacy lastig wordt (voor mij).
Speel je SSF? Anders kan je voor 1 div ook een 4th ascendancy boost kopen. Tenzij je het leuk vindt om te doen natuurlijk, maar ik vind die trials hele saaie content.
Je verliest minder Honor wanneer je in melee bent t.o.v. eenzelfde hit van verder weg.
Je relics zijn voornamelijjk voor Honor Resistance (ja, weer een andere resistance...) zodat je minder Honor verliest, en een %increased Honor voor meer totaal Honor.
In de Trails krijg je 'afflictions' bij de meeste rooms - een debuff die de rest van je run actief kunnen zijn. En sommige zijn extreem, zoals: 'You have 0 armour and evasion'. Het kan zijn dat je 1 van die had waardoor het voelde alsof armour/evasion geen effect had. Dus let goed op wat voor Afflictions je kiest.
Misschien die maar eens proberen. Alleen jammer dat je dat 3x moet doen.JohnnyV76 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:48:
Is dat voor de 4e ascendancy? Ik doe altijd veel liever 3 temple of chaos runs en dan de boss voor de laatste ascendancy. Ben een beetje allergisch voor niet geraakt mogen worden. Met een companion build zijn beiden eigenlijk wel easy maar temple of chaos is simpel, duidelijk en komt nog best redelijke loot uit met een beetje geluk.
Ik denk dat je dan toch iets verkeerd doet. Volgens mij had ik bij mijn eerste Asacendency trail al 500+ honor met armour+evasion+life. Misschien heb je gewoon weinig armour/evasion/life in zijn algemeenheid?Jackal131 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:42:
Om het mij zelf niet te moeilijk te maken wil ik met zoveel mogelijk Honor en Honor resistance de trial in. De resistance is het probleem niet. Maar als ik geen ES heb, dan heb ik vaak maar zo'n 700 Honor. Dan gooi ik mijn gear weer om voor veel ES en dan krijg ik de Honor wel op 5000+. Ik heb het gevoel dat ik de hele tijd verplicht ben om ES te stacken.
Voor Trail of Chaos kan je de drie fragments op de Currency Exchange krijgen voor 1-2 div oid. Dan hoef je het maar 1 keer te doen.Jackal131 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:50:
[...]
Misschien die maar eens proberen. Alleen jammer dat je dat 3x moet doen.
ik had vanochtend dezelfde maar dan zonder de 10 div optieLondon schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:27:
[...]
Komt ook veel op je af, snap het wel. Atlas talent tree vullen is ook wel belangrijk, maar dat kun je prima doen i.c.m. abyss. En natuurlijk de abyss specifieke tree, dat zou wat mij betreft dan prioriteit zijnSucces!
Woooow:
[Afbeelding]
En kreeg ook nog een Uthreds Saga en 3 raw divine drop dus 13 in totaal![]()
![]()
heb de 3 div gepakt, networth X2
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ook wel bizar als je ziet wat GGG eruit gooit als tussenpatches. Hele talent tree voor 1 van de 6 verschillende soorten endgame content. Kunnen bepaalde niet nader te noemen andere AAA developers nog een puntje aan zuigen. En vergeet ook de unique change niet die nu mee scalen, hele toffe toevoeging voor levellen en als eerdere build enabler.TheBrut3 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:40:
Zo te zien ben ik blij dat ik toch steeds dat Verisium heb opgepakt. Dat kan na de komende patch wel eens meer waard worden, met de aanpassingen aan Expeditions.
Expedition is samen met mijn abyss wel favoriet om te doen dus ben er heel blij mee
[ Voor 9% gewijzigd door London op 25-06-2026 07:54 ]
Setup: 0 Energy Shield, 1 Life, genoeg Runic Ward + recovery om hits te tanken (wel oppassen voor damage over time). Zolang je Runic Ward hebt en 1 life, gaat de hit-damage van Runic Ward af ipv je life. Maar die damage wordt niet meegenomen in de berekening voor het verliezen van honour. Werkt ook met traps e.d. Dus makkelijke no-hit runs
Dit gaat natuurlijk gefixed worden, maar ik vond het wel grappig.
Misschien maar eens proberen voor het gefixt wordtedie schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:32:
Ik zag gisteren een nieuwe no-hit build voor Sekhema voorbij komen, en het lijkt niet geadreseerd in de nieuwe patch notes. TLDR: Hit damage op Runic Ward telt niet mee voor het verliezen van honour.
Setup: 0 Energy Shield, 1 Life, genoeg Runic Ward + recovery om hits te tanken (wel oppassen voor damage over time). Zolang je Runic Ward hebt en 1 life, gaat de hit-damage van Runic Ward af ipv je life. Maar die damage wordt niet meegenomen in de berekening voor het verliezen van honour. Werkt ook met traps e.d. Dus makkelijke no-hit runs![]()
Dit gaat natuurlijk gefixed worden, maar ik vond het wel grappig.
Daarom dus wat gezocht wat sneller zou spelen en toen heb ik mijn andere Chrono omgebouwt naar de frost nova build van Ky. Relatief squishy met budget gear maar langzaam wat upgrades hier en daar en dan gaat het wel steeds beter. Prima damage met een 20ex staff bijvoorbeeld.
Ik heb nu 8/8 challenges gedaan, ik moest alleen Arbiter nog 3 keer neerhalen voor de atlas tree en ook nog een paar alloys enzo gebruiken. Gezien ik op t einde van de league (voor mijn gevoel) af kom was ik een beetje aan het yolo craften en voor t eerste een dure base gekocht. Begon met een chiming staff met fractured +7 cold spell skills, 100 chaos orbs later T2 spell crit. Exalt voor random suffix en toen yolo celestial alloy (die ik nog moest voor de challenge). Die pakte toen de random suffix ipv mijn t2 spell crit. Toen dacht ik okay, misschien ben ik soms wel een geluksvogel. Perfect exalted prefix gaf damage as extra fire, mn prefix unveil spell dmg met spells that cost life (op deze build hebben je spells dat een klein beetje voor de Olroth flask). Wauw, eindelijk een goed wapen gecraft. En de laatste suffix was na twee omens of whittling crit damage bonus met spells.. Lang verhaal kort, nu heb ik een staff met +9 to cold spell skills, crit, crit bonus, extra dmg en inc spell dmg % en dat geeft ongeveer 2x zoveel dmg als ik al had. Misschien toch maar wat langer door spelen nu?
Wel goeie game, veel beter dan Diablo en al een paar mooie boss fights gehad!
"Beter dan Diablo" wordt niet door iedereen gewaardeerdPoulske schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:34:
Inmiddels in Act 2, en geen idee waar jullie het allemaal over hebben. Ik blijf me gewoon een weg door de campaign slaan en zie het wel.
Wel goeie game, veel beter dan Diablo en al een paar mooie boss fights gehad!
Ik speel ook D4 en vond het laatste seizoen ook goed maar qua endgame zit PoE 2 nu wel een stuk beter in elkaar dan Diablo. Voorlopig nog lekker genieten van de campaign waar sommigen dan ook weer een hekel aan hebben haha.
Net het filmpje gezien over de expedition atlas tree. Er waren al 2 dingen die ik me afvroeg.... waarom is die tree er niet en waarom is er geen Verisium sink. Nu beiden dus geintroduceerd. Stiekem denk ik dat ze al voor de release bezig waren met de expedition tree maar het niet af kregen voor de 0.5 release en daarom maar zonder hebben gereleased met het idee deze later toe te voegen. Toch nog maar even verder spelen dan deze league!
[ Voor 26% gewijzigd door JohnnyV76 op 25-06-2026 12:52 ]
In PoE 1 willen ze in principe niet de 'current challenge league' in de Atlas tree hebben. Voor PoE 2 wordt dat denk ik ook zo, maar ze kunnen nu niet echt wachten. Versie 1.0 moet eind dit jaar uitkomen nlJohnnyV76 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:39:
[...]edit:
Net het filmpje gezien over de expedition atlas tree. Er waren al 2 dingen die ik me afvroeg.... waarom is die tree er niet en waarom is er geen Verisium sink. Nu beiden dus geintroduceerd. Stiekem denk ik dat ze al voor de release bezig waren met de expedition tree maar het niet af kregen voor de 0.5 release en daarom maar zonder hebben gereleased met het idee deze later toe te voegen. Toch nog maar even verder spelen dan deze league!
Een verschil is natuurlijk dat in POE1 je een keuze moet maken waar je je punten in wil investeren, in POE2 is de atlas tree meer geleidelijk een league mechanic uitbreiden en boosten qua rewards, en dat is ook weer een mooie incentive om de quest line te doen.edie schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:23:
[...]
In PoE 1 willen ze in principe niet de 'current challenge league' in de Atlas tree hebben. Voor PoE 2 wordt dat denk ik ook zo, maar ze kunnen nu niet echt wachten. Versie 1.0 moet eind dit jaar uitkomen nl
Wat al die mechanic tree's een 'moetje' maken imo. Niet per se een fan van ... Ik weet niet, iedereen is lyrisch over de endgame van POE2, maar ik vind het eigenlijk best matig. Je moet eerst al die atlas punten halen (want anders ben je gewoon niet efficient), dan moet je van de mechanic die je wil farmen die tree halen (want anders ben je ook gewoon niet zo efficient) en dan moet je daarna maar beetje random kanten op gaan over die atlas en allemaal map layouts doen die niet aansluiten bij je build. Het voelt allemaal super inefficient en unrewarding (maar dat is ook een heel groot deel door de matige manier van crafting sinds die essence change, dat was echt by far de slechtste change die ze hadden kunnen maken IMO). Tegen de tijd dat ik die tree had en 2 van die mechanic trees vol had dacht ik ja ben er nu wel klaar mee de hele tijd klusjes te moeten doen.stickfiguur schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:50:
[...]
Een verschil is natuurlijk dat in POE1 je een keuze moet maken waar je je punten in wil investeren, in POE2 is de atlas tree meer geleidelijk een league mechanic uitbreiden en boosten qua rewards, en dat is ook weer een mooie incentive om de quest line te doen.
[ Voor 46% gewijzigd door BitBakker op 25-06-2026 14:43 ]
Beetje aparte take, de hele tijd ''klusjes'' doen is letterlijk het doel van een ARPG. Alleen heeft de ene ARPG iets meer klusjes te bieden dan de andere. Maar uiteindelijk draait iedere ARPG endgame om het herhalen van een bepaalde soort content om currency/gear/whatever te vergaren.BitBakker schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:34:
[...]
Wat al die mechanic tree's een 'moetje' maken imo. Niet per se een fan van ... Ik weet niet, iedereen is lyrisch over de endgame van POE2, maar ik vind het eigenlijk best matig. Je moet eerst al die atlas punten halen (want anders ben je gewoon niet efficient), dan moet je van de mechanic die je wil farmen die tree halen (want anders ben je ook gewoon niet zo efficient) en dan moet je daarna maar beetje random kanten op gaan over die atlas en allemaal map layouts doen die niet aansluiten bij je build. Het voelt allemaal super inefficient en unrewarding (maar dat is ook een heel groot deel door de matige manier van crafting sinds die essence change, dat was echt by far de slechtste change die ze hadden kunnen maken IMO). Tegen de tijd dat ik die tree had en 2 van die mechanic trees vol had dacht ik ja ben er nu wel klaar mee de hele tijd klusjes te moeten doen.
Dat je die trees eerst door moet snap ik best van dat dat soms vervelend aan kan voelen, maar uiteindelijk draagt het wel bij aan de character progression die je doormaakt. Dat maakt ook dat ik de campaign nooit erg vind om te doen (en nu al voor de 4e keer doorloop deze league). Je merkt echt dat je steeds sterker wordt en dat maakt het zo tof wat mij betreft. In het verlengde daarvan merk je in de endgame dat je steeds betere drops krijgt naar mate je de atlas tree verder unlocked of specialiseert in bepaalde soorten content.
Ik verwacht overigens ook wel wat meer verfijning richting en met de 1.0 launch hoor. Het feit dat je overigens in 1x een hele citadel kan clearen met atlas points door 1x de arbiter of divinity te killen en een toren te activeren is overigens al een mooie skip als je eenmaal een beetje op niveau bent
[ Voor 58% gewijzigd door BitBakker op 26-06-2026 07:48 ]
Ik krijg inderdaad 5x zoveel divs, maar divs worden in dezelfde tijd 50x minder waard... Dusja, dat voelt wel als vechten tegen de bierkaai. Wat mij betreft is een economie met balans tussen farmen en craften met daarbij een enigszins gecontroleerde inflatie nog een groot verbeterpunt voor een 1.0 release.London schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:57:
In het verlengde daarvan merk je in de endgame dat je steeds betere drops krijgt naar mate je de atlas tree verder unlocked of specialiseert in bepaalde soorten content.
Gisteren heb ik 150 divs uitgegeven en daardoor heb ik merkbaar meer DPS, ES en iets meer evasion, maar het gat naar een volgende tier gear wordt als fanatieke casual toch wel groot.
Is er op dit moment een spel waar je je wel vermaakt met de endgame? Ik ben wel benieuwd dat als je dit niks vindt, wat trekt je dan wel in dit soort games?BitBakker schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:45:
Ja en als die herhaalde endgame dus als klusjes doen voelt ipv vermaak is dat een probleemDe campaign is w.m.b. niet waar de game om draait, als je die dus eigenlijk doortrekt in de endgame door allemaal verplichte trees die 0 keuze bieden en alleen een vereiste zijn om de game te kunnen gaan spelen in de endgame is dat niet iets dat mij trekt.
Blijft over de multiple-choice nodes, wat eigenlijk de enige keuzes zijn in die Atlas tree. Het geheel kan dus versimpeld worden naar een systeem zoals bij de Atlas Masters: je krijgt een punt (max 50 oid) bij het doen van bepaalde activiteiten of het bereiken van een mijlpaal, waarmee je de multiple-choices kunt maken. Plus elk punt geeft extra een passieve bonus die iedereen toch krijgt.
Zeker, POE 1, heb zo'n 150 uur in Mirage zitten en wel paar duizend uur in totaal sinds ik begonnen ben in Synthesis.JohnnyV76 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:52:
[...]
Is er op dit moment een spel waar je je wel vermaakt met de endgame? Ik ben wel benieuwd dat als je dit niks vindt, wat trekt je dan wel in dit soort games?
[ Voor 9% gewijzigd door BitBakker op 26-06-2026 14:42 ]
Dat ben ik wel met je eens. Het is soms een beetje doen om het doen en niet omdat je het leuk vindt, dat zal ook zijn wat @BitBakker bedoelt gok ik.edie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:19:
Mijn issue met de Atlass tree is dat het een 'neppe keuze' biedt - iedereen kan toch alles verkrijgen. De 'keuze' is dan welke route je neemt in het begin voor de eerste paar maps. De meeste nodes zijn ook niet echt interessant of super-conditioneel, en daarmee niet leuk. Er zit erg veel nutteloosheid in.
Blijft over de multiple-choice nodes, wat eigenlijk de enige keuzes zijn in die Atlas tree. Het geheel kan dus versimpeld worden naar een systeem zoals bij de Atlas Masters: je krijgt een punt (max 50 oid) bij het doen van bepaalde activiteiten of het bereiken van een mijlpaal, waarmee je de multiple-choices kunt maken. Plus elk punt geeft extra een passieve bonus die iedereen toch krijgt.
Ik ben ook benieuwd hoe de boel nog bijgeschaafd gaat worden richting en met de 1.0 launch. PoE2 is op een aantal gebieden nog een vrij ruwe diamant
Ik heb voorlopig denk ik genoeg exalts
Klopt, mede door streamers als Fubgun worden bepaalde farming strategies kapot gefarmed en zijn de tablets voor die strategieën ook gelijk 300% meer waard. Kun je mooi van profiterenedie schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:27:
Ik dacht voor de leuk eens wat witte/normal tablets in de shop te zetten. Blijkt dat Ritual tablets voor 210+ exalt per stuk gaan, Breach voor 150+, en Abyss voor 110+. Ik had van elk type minimaal 10 normal tablets.
Ik heb voorlopig denk ik genoeg exalts
Mijn CoC Comet Stormweaver gaat inmiddels richting de lvl 80 en heb als cadeautje maar even een Mageblood gekocht
Dat is ergens wel een beetje gek natuurlijk. Dat je content keys beter kan verkopen dan zelf spelen. Ik wilde in het begin starten met Abyss maar ik heb die tablets steeds verkocht doordat die dingen voor bijna 1 div gingen. Speelde ik dan, half tegen m’n zin in, met andere tablets.TheBrut3 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:58:
Tablets kunnen inderdaad leuke waarde hebben. Ik verkoop vaak de waardevolle witte. Op een blauwe gooi ik nog een 2e en dan kijk ik of er iets duurs op zit, als dat niet zo is dan alch is hem en controleer ik nogmaals de waarde. De extreem dure verkoop ik en de goedkope houd ik. Ik ben toch niet zo'n 200 deli maximum farmer, laat dat maar lekker aan de levenloze over
Dat pinnacle boss keys duur zijn kan ik nog wel begrijpen, maar een tabletje..
Ja en nee. Die spelers kunnen door maximale juice meer uit een tablet halen dan ik (en waarschijnlijk ook jij) kan. Dat maakt het waard voor hun.Jack_Mojo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:23:
Dat is ergens wel een beetje gek natuurlijk. Dat je content keys beter kan verkopen dan zelf spelen.
Zelfde met Headhunters. Ik verkoop mijn Heavy Belts, want dat levert mij het meeste op. Mensen die 3 quadtabs vol Heavy Belts kunnen kopen zullen daar winst uit halen. Zelfde geldt eigenlijk voor crafting. Money makes money, net het echte leven
Is toch een mooie gamble manTheBrut3 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:01:
[...]
Ja en nee. Die spelers kunnen door maximale juice meer uit een tablet halen dan ik (en waarschijnlijk ook jij) kan. Dat maakt het waard voor hun.
Zelfde met Headhunters. Ik verkoop mijn Heavy Belts, want dat levert mij het meeste op. Mensen die 3 quadtabs vol Heavy Belts kunnen kopen zullen daar winst uit halen. Zelfde geldt eigenlijk voor crafting. Money makes money, net het echte levenAl is het natuurlijk jammer dat de hele dag in je hideout campen het meest opbrengst heeft, maar als die mensen daar plezier aan hebben moeten ze dat doen. Ik speel juist voor het mappen en stop met het seizoen als ik daar geen zin meer in heb.
Ben overigens weer terug bij m'n deadeye. Vind die CI based builds eigenlijk best wel klote spelen. Voordeel is dat je bepaalde items met winst kan verkopen dus uiteindelijk kost het nooit heel veel om wat anders te proberen.
/f/image/GmNxA6JNTpp9dJaZR5jbkLrC.png?f=fotoalbum_large)