Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:11

JSchut

.....

Ja echt insane!
Ik was twee maanden geleden begonnen maar ben toen bewust gestopt omdat ik wist dat er een reset aan kwam.

Fijn ook dat al mijn stash tabs uit POE1 over zijn gekomen. Van wat ik begrijp kun je je premium stash tabs omruilen voor merchant tabs. Echter heb ik de 300 punten nog van de early access pre-order dus denk dat ik maar gewoon nieuwe tabs koop.

Ben benieuwd volgende week!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Al vraag ik me af of het niet beter is om nu alvast premium tabs te kopen in de sale en ze dan te converten.
Bundle van 6 kost nog 165 ipv 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:55
JSchut schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:54:
Al vraag ik me af of het niet beter is om nu alvast premium tabs te kopen in de sale en ze dan te converten.
Bundle van 6 kost nog 165 ipv 200.
Tab sale is er elke 2 weken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 18:19
Persoonlijk zou ik wachten met converteren totdat de grootste bugs eruit zijn ;)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

stomley schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Tab sale is er elke 2 weken toch?
Elke 3 weken
edie schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:17:
Persoonlijk zou ik wachten met converteren totdat de grootste bugs eruit zijn ;)
Ik convert er wel eerst 1 idd. Kan ik er later in een sale nog eens meer kopen.

[ Voor 44% gewijzigd door JSchut op 22-08-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
Lapras schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:36:
Ik kom maar niet echt in Path of Exile. Ik heb er heel wat uren inzitten, maar elke build loopt op een gegeven moment vast. Kijk ik naar guides dan zie ik allerlei rare combinaties die niet logisch zijn om maar extra damage te krijgen. Ook het feit dat SSF niet echt werkt en een grote afhankelijkheid van traden is gecreerd, is niet bevredigend. Traden heb ik vroeger erg veel gedaan in Diablo 2 en ik heb er gewoonweg geen zin meer in.

Wellicht dat de Druid en mogelijk een nieuwe act weer wat inspiratie biedt, want het spel doet een hoop dingen namelijk wel goed.
Ik heb wel een beetje hetzelfde eigenlijk. Daardoor PoE2 al maanden niet aangeraakt op de PS5. Ergens wel zonde, maar aan de andere kant was de Early Access natuurlijk niet wereldschokkend duur. Heb er al wel genoeg uurtjes in zitten om het het waard te laten zijn.

Ik ervaar het ook een beetje zo: met een nieuw item of een nieuwe build ram je 3-4 levels lang alles van het scherm, om vervolgens weer tegen een muur te lopen waarbij het lijkt alsof je ineens geen deuk meer in een pakje boter slaat. Ik heb een hoop aan te merken op D4, maar de flow van spelen voelde daar wel wat lekkerder. Misschien is dat de afgelopen tijd nog wat veranderd? Dan wil ik het nog wel eens gaan proberen.

Wanneer komt ie eigenlijk uit Early Access? Want hoewel zowel PoE2 als D4 prima spelen op de PS5, merk ik dat de muis-toetsenbord combo me toch ook altijd wel blijft trekken met dit soort games. Aangezien ik nu een deftige PC heb staan wil ik wel eens opnieuw beginnen, maar om nou 2 keer EA aan te schaffen... :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:55
Denman schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:40:
[...]

Ik heb wel een beetje hetzelfde eigenlijk. Daardoor PoE2 al maanden niet aangeraakt op de PS5. Ergens wel zonde, maar aan de andere kant was de Early Access natuurlijk niet wereldschokkend duur. Heb er al wel genoeg uurtjes in zitten om het het waard te laten zijn.

Ik ervaar het ook een beetje zo: met een nieuw item of een nieuwe build ram je 3-4 levels lang alles van het scherm, om vervolgens weer tegen een muur te lopen waarbij het lijkt alsof je ineens geen deuk meer in een pakje boter slaat. Ik heb een hoop aan te merken op D4, maar de flow van spelen voelde daar wel wat lekkerder. Misschien is dat de afgelopen tijd nog wat veranderd? Dan wil ik het nog wel eens gaan proberen.

Wanneer komt ie eigenlijk uit Early Access? Want hoewel zowel PoE2 als D4 prima spelen op de PS5, merk ik dat de muis-toetsenbord combo me toch ook altijd wel blijft trekken met dit soort games. Aangezien ik nu een deftige PC heb staan wil ik wel eens opnieuw beginnen, maar om nou 2 keer EA aan te schaffen... :+
Items doen erg veel voor builds en bij geen upgraden voor je build moet je gaan switchen naar het gene waar je wel items voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Denman schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:40:
[...]

Zal nog wel tot minimaal zomer 2026 duren voor het F2P wordt. Maar ik heb hetzelfde. Gisteren weer eens geprobeerd na het drie maanden niet gespeeld te hebben maar uiteindelijk weer gestopt. Na de grote update weer eens proberen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52
Net even de summary gelezen van de patch notes. Ik denk dat ik deadeye weer een kans geef. Bij d eerste patch dat gespeeld maar ging zo vaak dood dat het niet meer leuk was. Vorige patch de monk dat was al een stuk leuker. Nu met de buff op evasion ga ik deadeye weer is proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:14
Dit weekend is PoE2 gratis te spelen (vergeet niet dat die over een tijdje sowieso gratis wordt natuurlijk)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ricmaniac schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:12:
Dit weekend is PoE2 gratis te spelen (vergeet niet dat die over een tijdje sowieso gratis wordt natuurlijk)

[YouTube: FREE Path of Exile 2 Weekend + Exclusive Cosmetics!]
Ah dat is een mooi om gelijk mee te nemen :) Ik zat toch al te wachten op de nieuwe league start, de league's draaien net ff te lang door vind ik. Anyways wel wee rzin in :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

haborym schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:45:
Net even de summary gelezen van de patch notes. Ik denk dat ik deadeye weer een kans geef. Bij d eerste patch dat gespeeld maar ging zo vaak dood dat het niet meer leuk was. Vorige patch de monk dat was al een stuk leuker. Nu met de buff op evasion ga ik deadeye weer is proberen.
Blijf hele evasion buff best raar vinden, die was na ES en zeker in combo met ES behoorlijk sterk. Armour met elemental 'reduction' snap ik dan totaal niet, het is alsof de Blackbraid nu op alle armour van toepassing is, maar gelijktijdig lost het dus niet echt het probleem op.

Las alleen niets over nieuwe wapens, terwijl die al wel al tijd in de tree zitten, zoals de flail, sword en axe.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
ik ga vanavond ook weer aan poe2 beginnen. Patch 0.2 overgeslagen, maar wel in december/januari toen de closed beta initieel uit kwam wat gespeeld (~150hr). Daarna terug gegaan naar poe1 en daar vermaak ik me nog steeds prima mee (vorige week ssf mercs begonnen, mageblood gedropt :O). Kan best zijn dat ik deze expansion maar 1-2 weken probeer en dan weer terug ga naar 1.
Kijk er verder wel naar uit hoor, sta volledig achter de beslissing om support gems niet te limiteren tot 1 skill gem, ik denk dat daar veel character power uit komt. Ook de nieuwe tree met meer 'power' en minder 'attributes' is een stap in de goede richting, natuurlijk gecombineerd met minder attribute requirements.
Daar liep ik vooral in de tweede helft van de campaign wel regelmatig tegen aan, dat ik voornamelijk attributes moest pakken op de tree om skills/supports te equippen.

verder abyss mechanic.. tja die kennen we wel inmiddels. Wordt er niet warm van.
Asynchroon traden daarentegen, ein-de-lijk! Net wanneer ik gewend ben aan SSF en het me eigenlijk beter bevalt dan trade. In poe1 iig, denk dat ik in poe2 nog wel trade blijf spelen, gewoon om opties te hebben wanneer je niet echt verder komt.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
shadvet schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:27:
ik ga vanavond ook weer aan poe2 beginnen. Patch 0.2 overgeslagen, maar wel in december/januari toen de closed beta initieel uit kwam wat gespeeld (~150hr). Daarna terug gegaan naar poe1 en daar vermaak ik me nog steeds prima mee (vorige week ssf mercs begonnen, mageblood gedropt :O). Kan best zijn dat ik deze expansion maar 1-2 weken probeer en dan weer terug ga naar 1.
Kijk er verder wel naar uit hoor, sta volledig achter de beslissing om support gems niet te limiteren tot 1 skill gem, ik denk dat daar veel character power uit komt. Ook de nieuwe tree met meer 'power' en minder 'attributes' is een stap in de goede richting, natuurlijk gecombineerd met minder attribute requirements.
Daar liep ik vooral in de tweede helft van de campaign wel regelmatig tegen aan, dat ik voornamelijk attributes moest pakken op de tree om skills/supports te equippen.

verder abyss mechanic.. tja die kennen we wel inmiddels. Wordt er niet warm van.
Asynchroon traden daarentegen, ein-de-lijk! Net wanneer ik gewend ben aan SSF en het me eigenlijk beter bevalt dan trade. In poe1 iig, denk dat ik in poe2 nog wel trade blijf spelen, gewoon om opties te hebben wanneer je niet echt verder komt.
Ben ook van de partij, hoewel ik helaas dit weekend moet werken ;w Hoop dat de passive tree wel snel gereleased wordt want nu kunnen de theorycrafters nog weinig. Ben in PoE een meta slaafje en mis het intellectuele vermogen om zelf iets te fabriceren oOo

Maar de changes zien er zeer positief uit, vooral het traden inderdaad d:)b

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jancotje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-09 15:13
Gisteren en vandaag zijn er nieuwe wijziging geweest.
Vandaag een behoorlijke balance change aan de Deadeye bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8u76kpTBKplq4Gu2UcQjeykocc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Q6ExImFX1DQUJoaQR3boz99.png?f=fotoalbum_large

Voor meer informatie:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3826682

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Update voor PC komt pas ergens na 20:00 vanavond. Als het goed is gaat het om 22:00 live.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
Als je de stand-alone client gebruikt kun je het hoofd-bestand downloaden via een .torrent, en dan vanaf 20:00 moet je dat bestand handmatig kopieren naar de game-directory.

De patch is iets van 40 GB.

Path of Exile 2: The Third Edict Launches Soon

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:32
Morgen ook maar weer eens een poging wagen. Sinds de “release” de campaign te hebben gespeeld niet meer gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 18:29
Ook ik ga morgen nog een poging wagen, ben benieuwd of ik dit keer mijn hartslag onder de 100 kan houden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:32
Bazziek schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:40:
Morgen ook maar weer eens een poging wagen. Sinds de “release” de campaign te hebben gespeeld niet meer gespeeld.
Ga ook nog wel even kijken, 0.3 is best een grote patch. maar verwacht er niet teveel van, denk dat ik vrij snel weer terug ben in grim dawn / last epoch :) .

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
De preload op Steam is inmiddels ook te downloaden (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 17:05
Voor wie het niet weet: onder bepaalde voorwaarden kun je jouw in de early-acces gekochte Premium Stash Tabs, gratis overzetten naar de nieuwe "Merchant's Tabs". Ik zelf kom niet in aanmerking, maar wie weet jij wel:

Quick link: https://pathofexile2.com/us/my-account/manage/merchants-tabs

Of:
- inloggen op https://pathofexile2.com/
- klikken op "jouw username" rechts bovenin
- klikken op "My Account"
- klikken op "Merchant's Tab Upgrade"

Wordt ook uitgelegd in de POE2 content reveal. Uitleg hierover start op 1 u en 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Jinn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:24:
Voor wie het niet weet: onder bepaalde voorwaarden kun je jouw in de early-acces gekochte Premium Stash Tabs, gratis overzetten naar de nieuwe "Merchant's Tabs". Ik zelf kom niet in aanmerking, maar wie weet jij wel:

Quick link: https://pathofexile2.com/us/my-account/manage/merchants-tabs

Of:
- inloggen op https://pathofexile2.com/
- klikken op "jouw username" rechts bovenin
- klikken op "My Account"
- klikken op "Merchant's Tab Upgrade"

Wordt ook uitgelegd in de POE2 content reveal. Uitleg hierover start op 1 u en 3 minuten.
Kan ook zijn dat je een keer moet refreshen. Ik heb er 4 om kunnen zetten in ieder geval (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
2 Twitch drops ook :) en verwacht dat er meer drops komen elke week want dit heet The Third Edict week1 drops

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaQf4lER3vWrO31RD2DS9zkWN_0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LmADDfQEpwr8BsYVoACalGWl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik ben ook weer los :) paar maanden deel 2 niet meer gespeeld. Is wel direct weer even wennen vind ik :P
HC Deadeye here we go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online
333k spelers op Steam en het blijft stijgen. PoE 2 is booming :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Ricmaniac schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:02:
2 Twitch drops ook :) en verwacht dat er meer drops komen elke week want dit heet The Third Edict week1 drops

[Afbeelding]
Klopt zie: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3828828

2 weken drops.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ah thanks.. Ook een Discord quest dus.
Zie het nu in discord .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aStvvO_pNQ2dgtjJ1D-xxk7-Gg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jMoHHlVPhALplvIOKVR6yY9T.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wahahah morgen maar even opnieuw beginnen.. Ben te moe en me ogen zaten paar seconden te lang dicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZba3uPSteRrTudXTl7Qe5HRU3g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5ChO93VIXU60UrNqk4MdioQB.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
London schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:26:
333k spelers op Steam en het blijft stijgen. PoE 2 is booming :D
En de servers zijn niet gesmolten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Moguh! Had hem al gedownload eergister, dacht vanochtend te gaan beginnen maar staat nog eens 46GB download klaar! :O

Oh als ik in het spel probeer in te loggen zegt hij specified accound does not exist. Heb de stand alone client. Op de website poe2 kan ik wel gewoon inloggen.

Ok na ingelogd te zijn op de website en de game afgesloten te hebben en opnieuw geopend kom ik er wel in.

Hmm via de website een soort conversie gedaan naar merchant tabs ofzo. Had 17 stash tabs, nu nog maar 12 en 7 zijn "remove only": Deze link lijkt daar over te gaan: This upgrade option is not available for Stash Tabs that were converted to Premium Stash Tabs via the "Upgrade to Premium Stash Tab" purchase.

[ Voor 93% gewijzigd door Ryan1981 op 30-08-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Ben pas halverwege act 1 dus ik wil niet te vroeg juichen, maar het voelt in ieder geval een stuk meer in balans qua moeilijkheidsgraad. Enemies lijken is minder damage te doen en zijn iets trager. Erg mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lol die store doen ze niet handig XD
Het heeft regional pricing maar je vlaggetje rechtsboven veranderen is al genoeg om de prijs te veranderen :P

Nu die pack van 130$ gekocht voor 54 euro door het braziliaanse vlaggetje aan te klikken en dan via paypal te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMJhm1qZ1EG_XarG9q56TgWkEUE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SVCLmPNQmQLRvQwceJYnwJTv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oeff weer dood :P .. was vergeten hoe veel moeilijker early game PoE2 is dan 1 :P
Moet weer even goed me best doen haha en niet zo nonchalant spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:45
Ricmaniac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:53:
Het heeft regional pricing maar je vlaggetje rechtsboven veranderen is al genoeg om de prijs te veranderen :P

Nu die pack van 130$ gekocht voor 54 euro door het braziliaanse vlaggetje aan te klikken en dan via paypal te kopen.

[Afbeelding]
Is dit via de store op de website? Waar wijzig je dat precies? In mijn winkelwagentje verandert de prijs weer terug naar dollar.

[ Voor 7% gewijzigd door Joop34 op 30-08-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:21
Ricmaniac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:53:

[Afbeelding]
Oe, dan kost die Wraeclast pack me nog maar 130 ipv 320 :9

Even een spaarpotje kapot slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Krijg steeds betaling mislukt helaas. Geld wordt wel afgeschreven maar de order komt er niet door :( Zowel PayPal als CC.

[ Voor 9% gewijzigd door London op 30-08-2025 16:04 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet nog niet wat ik van de vele veranderingen moet vinden, aantal fun builds werken nu helemaal niet meer door 'nerfs' van bepaalde skills (zoals rapid fire, turtlecharm), maar ook de buff van spectres is weinig van te merken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Joop34 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:36:
[...]

Is dit via de store op de website? Waar wijzig je dat precies? In mijn winkelwagentje verandert de prijs weer terug naar dollar.
ja je moet het wijzigen voordat je in je winkelwagentje zit zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
London schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:03:
Krijg steeds betaling mislukt helaas. Geld wordt wel afgeschreven maar de order komt er niet door :( Zowel PayPal als CC.
Ja lees dit nu meer. Miss is het fixed ofzo..
Was ook wel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Ik heb wel framedrops tot de max. Die Count Geonor is niet te doen met z'n attacks waarop je binnen 1 seconde moet anticiperen. Ook als ik die groene seizoenstroep tegenkom dan lijkt mijn scherm net een flikkerende kerstboom lol

Ik kijk over een paar dagen wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jack_Mojo schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:28:
Ik heb wel framedrops tot de max. Die Count Geonor is niet te doen met z'n attacks waarop je binnen 1 seconde moet anticiperen. Ook als ik die groene seizoenstroep tegenkom dan lijkt mijn scherm net een flikkerende kerstboom lol

Ik kijk over een paar dagen wel weer.
Nu ook echt mega veel last van ja.. vanmiddag en gisteravond niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gaat nu lekkerder. ben net de hunting grounts voorbij in act 1. Level 12.
Cowbell net gekilled etc. dat ging maar net goed.

Ook zojuist de nummer 1 van SSF HC doodgegaan.. level 85

Als je hardcore speelt zie je dat in de chat als system message. mooi om dan de chat los te zien gaan :P

[ Voor 40% gewijzigd door Ricmaniac op 30-08-2025 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Ricmaniac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:13:
Gaat nu lekkerder. ben net de hunting grounts voorbij in act 1. Level 12.
Cowbell net gekilled etc. dat ging maar net goed.

Ook zojuist de nummer 1 van SSF HC doodgegaan.. level 85

Als je hardcore speelt zie je dat in de chat als system message. mooi om dan de chat los te zien gaan :P
Hardcore spelen in poe, petje af. 50/50 dat ik de tutorial boss voorbij kom lol

Hoever kom jij over het algemeen met hardcore? Ik heb dit seizoen al zoveel one shots gehad, ligt ook aan mijn kunde hoor, maar toch. Kan me niet voorstellen dat ik hier hardcore ga spelen. Vind het bv in Diablo en The Division wel prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jack_Mojo schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:45:
[...]

Hardcore spelen in poe, petje af. 50/50 dat ik de tutorial boss voorbij kom lol

Hoever kom jij over het algemeen met hardcore? Ik heb dit seizoen al zoveel one shots gehad, ligt ook aan mijn kunde hoor, maar toch. Kan me niet voorstellen dat ik hier hardcore ga spelen. Vind het bv in Diablo en The Division wel prima te doen.
In PoE2 niet ver :P heb nog niet act 3 af kunnen maken in HC haha
Maar me playtime valt ook wel mee met PoE2.. wilde niet echt doorspelen na de acts omdat ik dat eigenlijk wil doen wanneer de volledige story uit is.

Maar inderdaad Diablo is fcking easy en kom ik gewoon tot het einde. Last epoch ook door endgame heen gekomen. PoE1 haal ik maps altijd wel maar nog niet in HC diep in maps gekomen. wanneer je op het punt komt dat je even goed de tijd moet steken in je resistance fixen etc omdat je gewoon geen fouten kan veroorloven heb ik er meestal geen zin meer in :P

Maargoed moet dit keer ook wel weer wennen hoor.. ben al 2 characters <7 verloren. 1 zelfs op de eerste elite mob haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:36
Na maanden geen poe2 vanavond weer begonnen. Ik had act 1 tm 3 op de standaard mode klaar toen ik gestopt was.. Ben vandaag 2 uur bezig geweest om uit te zoeken hoe ik nu verder kon 😆 Nu eindelijk verder op act 1 in cruel mode.
Nu zag ik ook dat er uitbreidingen ofzo live zijn? Snap dr geen klote meer van 😅😆

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Korkss schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 01:19:
Na maanden geen poe2 vanavond weer begonnen. Ik had act 1 tm 3 op de standaard mode klaar toen ik gestopt was.. Ben vandaag 2 uur bezig geweest om uit te zoeken hoe ik nu verder kon 😆 Nu eindelijk verder op act 1 in cruel mode.
Nu zag ik ook dat er uitbreidingen ofzo live zijn? Snap dr geen klote meer van 😅😆
Er is vrijdag een nieuwe leage begonnen. Het is aan te raden om een nieuw poppetje te maken in deze nieuwe leage, anders mis je een hoop nieuwe content.

Er is bijvoorbeeld een Act 4 en cruel mode is weg, waardoor je niet 2x de campaign hoeft te spelen per poppetje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Boss act1 is dood :) Cosmetics voor dit free weekend zijn binnen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 31-08-2025 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 07:48:
[...]

Er is vrijdag een nieuwe leage begonnen. Het is aan te raden om een nieuw poppetje te maken in deze nieuwe leage, anders mis je een hoop nieuwe content.

Er is bijvoorbeeld een Act 4 en cruel mode is weg, waardoor je niet 2x de campaign hoeft te spelen per poppetje.
Act 4 kan je ook met je voorgaande characters spelen, als je teruggaat naar Ziggurat krijg je daar dezelfde cutscene als act3 -> act1 cruel, maar nu spawn je weer in Ziggurat en kan je verder met verhaal, buiten paar aangepaste dialogen mis je verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 07:48:
[...]

Haha dit maakt het er niet beter op.. een nieuwe league? Ik speelde gewoon de campaign ofzo dacht ik, wil verder ook geen nieuw poppetje. Ik kan toch gewoon doorspelen?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 07:14
Hoe lang is ongeveer de main campaign nu ? Ik had er 30 uur in zitten bij m'n eerste playthrough:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Korkss schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:53:
[...]

Haha dit maakt het er niet beter op.. een nieuwe league? Ik speelde gewoon de campaign ofzo dacht ik, wil verder ook geen nieuw poppetje. Ik kan toch gewoon doorspelen?
De campaign is zo'n beetje de tutorial.
Bij de nieuwe league heb je ook een grote patch met flinke balans veranderingen. Grote kans dat je oude build nu niet meer werkt.

Maar je kan gewoon nog doorspelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

De campaign is zo'n beetje de tutorial.
Bij de nieuwe league heb je ook een grote patch met flinke balans veranderingen. Grote kans dat je oude build nu niet meer werkt.

Maar je kan gewoon nog doorspelen.
Okok.. nja turorial klinkt goed want alles is nieuw voor me.. na maanden niet gespeeld te hebben is wederom alles nieuw voor me 😆
Maar als ik de nieuwe league gewoon niet speel dan is alles nog hetzelfde zoals het was toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Korkss schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:56:
[...]

Okok.. nja turorial klinkt goed want alles is nieuw voor me.. na maanden niet gespeeld te hebben is wederom alles nieuw voor me 😆
Maar als ik de nieuwe league gewoon niet speel dan is alles nog hetzelfde zoals het was toch?
Voor het grootste deel. Alleen je zal waarschijnlijk je build moeten aanpassen. Veel skills zijn veranderd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ben er al wel weer klaar mee. Het is voor mij geen leuk spel (niet omdat het "lastig" is) , maar gewoon omdat ik het doodsaai vind. Gelukkig genoeg andere spellen in mijn steam backlog :)

Ik wens iedereen verder veel plezier . mss kom ik nog eens (veel) later terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 12:42
Ik ben de game ook weer eens aan het spelen... Tot nu toe merk ik nog niet zo heel veel verandering buiten dat support gems nu op meerdere skills mogen, wat vooral voor de ranger gelijk nuttig was om beide lightning skills van multishot te voorzien. Maar goed, ik ben ook echt een PoE noob.
Maar ben weer naar een witch geschakeld want hoewel ik ranger in het begin leuk vind heb ik daarna geen flauw idee wat ik verder met die class zou willen doen. De latere skills spreken me totaal niet aan.
Mijn witch heeft ondertussen act 1 net afgerond. Ga weer vrij makkelijk door de content heen met contagion/essence drain/unearth en nog wat minions. Maar ik loop ook weer tegen het issue aan wat ik eerder volgens mij ook had, ik vind dat de game te weinig feedback geeft als je poppetje damage krijgt. Vooral DoTs dan, of veel kleine hits. Grote hits van een boss die je in een keer bijna dood maken, die zie ik wel, maar bij gewoon door de maps heen gaan heb ik het idee dat ik heel erg op moet letten waar ik loop en regelmatig echt naar mijn health bar/orb kijken want anders ben ik op een gegeven moment dood en zit ik verbaasd naar het scherm te kijken omdat ik geen benul had van dat ik geraakt werd. Vind dat niet echt een fijn aspect van de game en het voelt heel erg disconnected.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Speel met een monk en dat ging niet heel soepel, maar ook niet extreem moeilijk in act 1. In act 2 de boel omgegooid en gekozen voor invoker zonder wapens en ik vlieg werkelijk overal doorheen. Uiteraard Jaman…nog iets, wel een paar keer moeten doen maar verder niet. Act 3 lijkt tot dusver wel Diablo :9

Niet dat ik het erg vind hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Jack_Mojo op 31-08-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Finraziel schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:59:
regelmatig echt naar mijn health bar/orb kijken want anders ben ik op een gegeven moment dood en zit ik verbaasd naar het scherm te kijken omdat ik geen benul had van dat ik geraakt werd. Vind dat niet echt een fijn aspect van de game en het voelt heel erg disconnected.
Ik merk dat ik mezelf heb aangeleerd om om de x aantal seconden een potion te drinken. Komt sporadisch wel eens voor dat ik zonder zit, maar dat is dan vaak van korte duur.

Speel wel met controller en heb mijn health potion op L1 zitten, dus dat gaat vrij makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb dit weekend helaas alleen op zaterdag kunnen spelen, eerst een beetje met minions gespeeld maar dat voelt toch te weinig alsof ik iets bijdraag aan de combat. En als het wel zo voelt dan doen de minions dus eigenlijk niet zo heel veel. Daarna maar weer een warrior gestart met niet een heel goed plan. Gelukkig heb je dat ook niet echt nodig, je stunned alles snel en als je een beetje rustig speelt dan kan je over het algemeen best goed overleven. Ik ben tot aan act 4 gekomen, met een paar eilandjes gecleared. Abyss geeft goede loot maar sommige monsters zijn wel belachelijk, de tracking laserbeam of die vliegende insecten die een hoop projectiles schieten. Helaas kan je die dingen niet als spectre gebruiken.

De sfeer is echt fantastisch, omgevingen prachtig en de aandacht voor de details in de campaign zijn in mijn optiek geweldig. Ik heb er opzich niet zo'n groot probleem mee dat het een hoop tijd kost, ik wil gewoon lekker progressie maken, voor mij is dat in de campaign soms nog interessanter dan in de end game omdat je gelimiteerder bent.

Voor mij zijn de min punten dat het weer voelt alsof ze bepaalde drops teveel terug geschaald hebben. En dan heb ik het bijvoorbeeld over de runes voor in je gear, want heel dit systeem was verkocht aan ons om de crafting bench onnodig te maken maar nu heb ik niet genoeg runes om slechte drops toch wat resists te geven in de early game laat staan mijn goede wapens te voorzien van extra dmg. Het tweede zijn de uncut skill/support gems. Voor mij belemmert dat me heel erg bij het expirimenteren. Er zijn zoveel supports maar omdat je niet weet wat allemaal mogelijk goed is kies je toch snel maar voor de zekerheid voor de "goede". Hetzelfde geld voor de skill gems, ondanks dat er weinig skills te kiezen zijn zwem ik niet in de uncut gems dus kan je niet alle gems zomaar proberen. Dat was in POE1 wel beter, zeker de lage level skill en support gems kon je allemaal voor een prikkie kopen en proberen wat je wilde. Misschien niet op level 1 maar vanaf 20-25 heb je meestal wel genoeg wisdom scrolls of transmutes om te kopen wat je wilt. Opzich is dat voor later niet een heel groot probleem maar in EA zou ik toch wel wat meer willen kunnen expirimenteren.

Maar goed, het feit dat ik toch weer uitkijk naar woensdag avond als ik terug thuis ben om te spelen zegt opzich wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ook ik ben weer begonnen, maar het gaat niet fantastisch... Nou hielp het niet dat ik een online build van POE1 probeerde te gebruiken voor POE2 :X maar daar hebben we het verder even niet over.

Toen het spel uitkwam heb ik tot act 3 gespeeld, en ik wil nu wel weer een poging wagen. Heeft iemand een link naar een leuke (simpele) build voor een ontzettende casual speler? Ik heb namelijk wel wat builds gevonden, maar die zijn merendeel voor de patch, en dan kan ik weer niet inschatten of die build werkt of niet met alle changes in de patch. Any help appreciated :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Sparhawk schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:53:
Ook ik ben weer begonnen, maar het gaat niet fantastisch... Nou hielp het niet dat ik een online build van POE1 probeerde te gebruiken voor POE2 :X maar daar hebben we het verder even niet over.

Toen het spel uitkwam heb ik tot act 3 gespeeld, en ik wil nu wel weer een poging wagen. Heeft iemand een link naar een leuke (simpele) build voor een ontzettende casual speler? Ik heb namelijk wel wat builds gevonden, maar die zijn merendeel voor de patch, en dan kan ik weer niet inschatten of die build werkt of niet met alle changes in de patch. Any help appreciated :)
Lightning arrow deadeye build is echt heel makkelijk te spelen vind ik. En erg sterk nadat je een paar skills en support gems hebt die makkelijk te halen zijn.

Ideaal voor de casual speelstijl. Heb zelf niet zo veel verschillende builds geprobeerd nog dus weet niet hoe andere classes allemaal spelen.

Wat mij betreft staan hier momenteel de beste build guides.
https://maxroll.gg/poe2/build-guides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Van het weekend op een geleende PC gespeeld. (Free trial)
Normaal speel ik op de PS5 waar ik de early access heb gekocht. Heel kort ook even de PS5 aan gehad maar had het idee dat de performance beter was op de PC.

Nu twijfel ik om een gaming PC te kopen. Menu's is toch een stuk makkelijker op de PC.
Echter heb ik ook POE1 op de Ps gespeeld en daar heb ik al mijn aankopen (stash tabs etc)

Waar spelen jullie POE2 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:22

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

JSchut schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:35:
Normaal speel ik op de PS5 waar ik de early access heb gekocht. Heel kort ook even de PS5 aan gehad maar had het idee dat de performance beter was op de PC.

Nu twijfel ik om een gaming PC te kopen. Menu's is toch een stuk makkelijker op de PC.
Echter heb ik ook POE1 op de Ps gespeeld en daar heb ik al mijn aankopen (stash tabs etc)

PC. In het verleden heb ik nog wel eens games op consoles gedaan (NES/SNES/N64 en PS2) maar dat waren vooral impulsaankopen of bij anderen. Voor mij is de console nooit 'geklikt'.

Overigens heb ik een wishlist klaar staan om te bestellen, niet per se voor Path of Exile 2 (daar voldoet mij huidige configuratie nog prima voor) maar wel voor de 'itch' en om UE5 te mitigeren zodat ik Oblivion Remastered eens chique kan spelen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:10
JSchut schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:35:

alle tabs die je voor poe1 gehaald hebt zijn ook in poe2 beschikbaar. Alle MTX zouden uiteindelijk ook over moeten. Nu met 0.3 zie ik dat ik er weer een aantal bij heb, maar nog lang niet alle zijn actief. Punt is echter het zou (uiteindelijk) dus gewoon allemaal van poe1 naar poe2 moeten overgaan.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

SMD007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:37:
[...]

alle tabs die je voor poe1 gehaald hebt zijn ook in poe2 beschikbaar. Alle MTX zouden uiteindelijk ook over moeten. Nu met 0.3 zie ik dat ik er weer een aantal bij heb, maar nog lang niet alle zijn actief. Punt is echter het zou (uiteindelijk) dus gewoon allemaal van poe1 naar poe2 moeten overgaan.
Dat klopt maar dat is niet cross platform.

Al mijn MTX is inderdaad over op de PS5 maar op de PC heb ik die allemaal niet.
Zelfde geldt voor early access. Die moet je per ecosysteem los aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
JSchut schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:00:
[...]

Dat klopt maar dat is niet cross platform.

Al mijn MTX is inderdaad over op de PS5 maar op de PC heb ik die allemaal niet.
Zelfde geldt voor early access. Die moet je per ecosysteem los aanschaffen.
Alleen voor PlayStation, want Sony wil dat alles op hun platform is gekocht. Dus op Xbox zou je wel de mtx van pc hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

edie schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:11:
[...]

Alleen voor PlayStation, want Sony wil dat alles op hun platform is gekocht. Dus op Xbox zou je wel de mtx van pc hebben.
Ah dat wist ik niet. Helaas dus alles op PS gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Jack_Mojo schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:01:
Speel met een monk en dat ging niet heel soepel, maar ook niet extreem moeilijk in act 1. In act 2 de boel omgegooid en gekozen voor invoker zonder wapens en ik vlieg werkelijk overal doorheen. Uiteraard Jaman…nog iets, wel een paar keer moeten doen maar verder niet. Act 3 lijkt tot dusver wel Diablo :9

Niet dat ik het erg vind hoor.
En nu in interlude is het net alsof ik patch 0.2 x10 speel. Kom bijna nergens meer soepel doorheen terwijl ik mijn gear, skills en resistances netjes heb geüpgraded. Voelt allemaal zo ongebalanceerd en ik kan mijn vinger er niet op leggen waar de crux zit.

Daarbij doorloop ik deze campaign never voor de tweede keer deze league, daar duurt ie me veel te lang voor. Denk volgende league ook niet. De campaign is wel stukken beter nu en vooral act 4 en interlude zijn leuk om te doen en goede toevoeging. Alleen met een off meta build, en daar zijn er veel van, zit je af en toe op het puntje van je stoel en krijg je de ene na de andere one shot om je oren. Moet je maar net zin in hebben.

Hopelijk gaat GGG weer hard aan het werk achter de schermen want met name in act 2, 3 en een deel van 4 voelde de moeilijkheidsgraad een beetje als Diablo en dat vind ik een stuk fijner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
Speel nu act 2, is het handig om naar Hallowed Palm over te stappen? Lees veel dingen erover maar de omschrijving wat cryptisch...geen evasion gear maar armor + ES voor meer damage? Ik ben nu level ~26

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Goldman schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:27:
Speel nu act 2, is het handig om naar Hallowed Palm over te stappen? Lees veel dingen erover maar de omschrijving wat cryptisch...geen evasion gear maar armor + ES voor meer damage? Ik ben nu level ~26
Toen ik rond dat level was overgestapt stond ik na drie keer knipperen met m’n ogen in act 4. Damage zat bij mij sowieso wel goed, had tot midden act 3 nog deels gear uit act 1.

Act 4 nu gehad maar ben erg squishy dus even kijken of ik daar nog wat aan kan sleutelen. Vast wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Sparhawk schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:53:

Lightning ranger/deadeye gaat inderdaad heel makkelijk, maar ik vind zelf contagion/energy drain lich tot nu toe ook echt belachelijk sterk en makkelijk te spelen. Ik volg niet echt een guide, een beetje wat advies van de oude guide van Raxxanterax op YouTube, maar voor de tree tot nu toe gewoon voornamelijk chaos en spell damage gezocht en wat mana regen waar nodig. Maar ik zie dat het best anders is van wat maxroll voor deze build doet.
Hoe dan ook, voor grote groepen is echt simpel... Je gooit contagion op en paar, dan energy drain er op wat dikke damage doet en bijna alles is dan vrijwel meteen dood, en omdat contain op dat moment spreid naar alle andere vijanden in range én alle andere chaos dots ook meeneemt, zie je dan vaak hele groepen dood neer vallen. Vervolgens met unearth een hele groep minions raisen en als het lijk waar je op cast contagion had dan heeft de minion dat vervolgens ook in zijn attacks. Dus dan loop ik rustig de map door een beetje energy drain en unearth casten. Alleen als er een tijdje geen monsters zijn en al mijn unearth minions zijn dood moet ik weer even opnieuw contagion casten.
Op bosses werkt dat minder natuurlijk, al ben je wel heel goed in adds opruimen als ze komen... Maar daar gooi ik gewoon af en toe energy drain op en voor de rest kan ik me richten op ontwijken van damage. Die dot is behoorlijk sterk waardoor de meeste bosses alsnog snel liggen.
Ik had overigens wel geluk met een +2 to spells wand, maar dat is niet noodzakelijk. Ik moet zelfs een beetje opletten met mijn spells te hard levelen want de mana gaat af en toe hard. Komt ook doordat ik met mijn eerste ascendancy punten voor necromantic conduit gegaan ben voor de damage maar dus continue mana drain heb (naar de guide van Raxx). Als je zoals maxroll eerst voor soulless form gaat zul je wat minder damage maar betere defense en nul mana problemen hebben... Ik snap ook niet waarom maxroll nog zoveel plus mana regen in hun tree heeft eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:33:
[...]

Lightning arrow deadeye build is echt heel makkelijk te spelen vind ik. En erg sterk nadat je een paar skills en support gems hebt die makkelijk te halen zijn.

Ideaal voor de casual speelstijl. Heb zelf niet zo veel verschillende builds geprobeerd nog dus weet niet hoe andere classes allemaal spelen.

Wat mij betreft staan hier momenteel de beste build guides.
https://maxroll.gg/poe2/build-guides
ik ben nu level 76 op m'n LA deadeye en vlieg echt door de maps heen op m'n Rhoa! :*)
wel is de build nogal squishy maar meestal maakt dat niks uit omdat je alles van ver al aan gort schiet.
vanochtend begon in aan een map en meteen bij de start portal was zo'n spawn met die groene bolletjes, en was ik omsingeld!
zelfs dan lukt het deze OP build om zich er uit te vechten _/-\o_

P.S. ik volg de guide van Fubgun op mobalytics
https://mobalytics.gg/poe...tning-arrow-farmer-fubgun

[ Voor 5% gewijzigd door Khaelos op 03-09-2025 16:57 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Net Blink toegevoegd aan mijn ED Lich... op zich leuk, en zeker handig op momenten dat je ingeboxt wordt door vijanden, of snel weg te springen van een boss attack... maar dat werkt wel echt vervelend met de sprint zeg!
Normaal vind ik sprint eigenlijk heel fijn en ben het niet zo eens met al het gezeur er over. Maar Blink heeft een 4 seconden cooldown en tussendoor kun je niet dodgen en dus ook geen sprint starten. Daarbij het probleem dat omdat Blink je best een aardige afstand vooruit teleport het als je niet in een open gebied staat erg makkelijk is om direct ergens tegenaan te rennen waardoor je struikelt... en waar je normaal als dat gebeurt direct weer kunt dodgen en sprinten moet je nu 4 seconden wachten.
Ik weet niet of hier nou gewoon niet goed over nagedacht is... anders vind ik het wel echt een beetje bagger design. Hoop dat ze dat nog aanpassen.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
Was begonnen met LA deadeye met als doel HPT (hollow palm technique) te gaan doen. Beetje doorgelevelled en geswitched maar geez... deed veel minder damage. Weer terug naar LA en ga daar maar verder mee. Vanochtend begonnen met Act 4 en die vind ik tot nu toe erg leuk. Cool gebied in ieder geval. Zit ook erg veel dialogue in maar merk toch dat ik daar doorheen skip... wil doorspelen!!

Ik merkte op dat ik tot nu toe elke keer een lightning build gespeeld hebt :)
Bij release spark, bij dawn of the hunt lightning spear en nu dan lightning arrow.. Volgende league wat anders wellicht ;)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Kleine waarschuwing voor mensen die net als ik te lui zijn om te lezen :P

M.b.t. de nieuwe merchant tabs, ik las: je kunt nu handelen direct vanuit stash tab en zonder aanwezig te zijn en ik dacht: shut up and take my money! Maar het is een scam :P

Die merchant stash tabs verwijderen je stash tabs. Je krijgt er een ander soort voor terug die je niet in de campaign kan gebruiken tot je ze unlocked heb in act 4 als ik het goed begrepen heb, en dus geen handige optie is als je veel items wil bewaren (al kan het technisch wel verwacht ik, maar met cooldown als ik het goed begrepen heb, en je moet dan elk item een prijs geven)

Ik zit nu met 13 merchant tabs en nog 5 normale. Had aan 2 merch tabs meer dan genoeg gehad achteraf gezien. Ben nog niet eens in act 4 dus heb ze nog niet kunnen gebruiken!

solo self found heeft ook geen toegang meer tot de merchant tabs.

PoE 1 stash tabs ben je ook kwijt (totdat ze daar merchant tabs introduceren en dan is het verwacht ik hetzelfde als bij PoE 2).

GGG wil het niet terugdraaien voor mij :( rip 52 euro aan stash tabs.

Zag overigens eerder in dit topic iets over regionale prijzen die lager liggen dan hier, als ik het goed begrijp als je dit doet (al dan niet met VPN) kun je geband worden, GGG bestempeld het als fraudulent: 2e post in deze draad op hun forum

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan1981 op 06-09-2025 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb destijds EA gekocht en prima van genoten, echter ik wil hem zojuist weer opstarten, maar ik blijf in de loading screen van zitten. Het is op de PS5 (en ik zie dat ik alweer de EA kan kopen, dat is gek toch?), het spel start en laadt de intro. Daarna blijft ie stuck op de grinding gears… andere mensen last van?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JohnnyV76 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:08:
Was begonnen met LA deadeye met als doel HPT (hollow palm technique) te gaan doen. Beetje doorgelevelled en geswitched maar geez... deed veel minder damage. Weer terug naar LA en ga daar maar verder mee. Vanochtend begonnen met Act 4 en die vind ik tot nu toe erg leuk. Cool gebied in ieder geval. Zit ook erg veel dialogue in maar merk toch dat ik daar doorheen skip... wil doorspelen!!

Ik merkte op dat ik tot nu toe elke keer een lightning build gespeeld hebt :)
Bij release spark, bij dawn of the hunt lightning spear en nu dan lightning arrow.. Volgende league wat anders wellicht ;)
Voor HPT wil je die Thunderfist gloves hebben, de scaling van HPT op skil-level komt pas later op gang, die inmiddels flink in prijs omhoog is gegaan.

Maar het is duidelijk hoe seizoen weer bepaald is, ze hebben relatief weinig aangepast vanuit vorig seizoen als je kijkt naar de huidige top lvl100s, het lijkt GGG blijkbaar moeilijk ergens een balans te vinden, maar het is weer duidelijk hoe dit seizoen zal lopen, van de top lvl100's
Deadeye 682
Amazon 54
Blood Mage 54
Lich 44

Was bij Amazon vorig seizoen al een ding (ok, met Tonque maar dan nog), maar ik snap dan niet waarom ze dan 'funny' specs of zelfs minder gespeelde classes nog verder terugschroeven. Ben dan ook maar gestopt met elke andere build, dan maar gewoon mee met 'fots' en Deadeye spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:44

Lapras

Ice beam

Gisteren Act 4 uitgespeeld - wat een geweldig level design over vrijwel de volle breedte. Erg sfeervol.

Met een zelfbedachte totem/warcry/fissure Warbringer. Het feit dat ze defensieve skills ook een offensieve component hebben gegeven, maakt het erg waardevol. Zelfs blocken doet nu damage en flinke stun.

De revanche voor 0.2 is genomen met 0.3. Ik ga nog even verder met de interlude en dan wacht ik 0.4 wel weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
SinergyX schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:49:
[...]

Voor HPT wil je die Thunderfist gloves hebben, de scaling van HPT op skil-level komt pas later op gang, die inmiddels flink in prijs omhoog is gegaan.

Maar het is duidelijk hoe seizoen weer bepaald is, ze hebben relatief weinig aangepast vanuit vorig seizoen als je kijkt naar de huidige top lvl100s, het lijkt GGG blijkbaar moeilijk ergens een balans te vinden, maar het is weer duidelijk hoe dit seizoen zal lopen, van de top lvl100's
Deadeye 682
Amazon 54
Blood Mage 54
Lich 44

Was bij Amazon vorig seizoen al een ding (ok, met Tonque maar dan nog), maar ik snap dan niet waarom ze dan 'funny' specs of zelfs minder gespeelde classes nog verder terugschroeven. Ben dan ook maar gestopt met elke andere build, dan maar gewoon mee met 'fots' en Deadeye spelen.
Als je niet meedoet met de trade, kan je gewoon iets spelen dat jezelf leuk vindt. Ikzelf speel altijd ssf zodat ik helemaal geen last heb van 'hype' builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Nu, denk ik bijna einde, act 4. Lekker met mijn ice strike monk aan het spelen, eigen build zal wel verre van optimaal zijn, maar ik heb plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Ik zal hier niet meer zo rancuneus berichtjes sturen want ik heb mijn monk aan de kant gegooid en ook een deadeye gemaakt. Die deadeye speelt eigenlijk hetzelfde als een monk, maar is dan de ranged versie. Dit in combinatie met een besef momentje dat deze game nog steeds in EA zit en stevig doorontwikkeld wordt doet het plezier wel terugbrengen. Sterker genoeg, ik kan de controller niet wegleggen lol

Vooral act 4 is prachtig gedaan en dan die prison map :o echt schitterend.

Natuurlijk nog veel werk aan de winkel voor GGG, maar met een OP build vermaak ik mij zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik ben nou met de interludes begonnen en ben eigenlijk erg onder de indruk dat ze dat er ook nog even zo uitgestampt hebben. De kwaliteit is iets minder dan act 4 die briljant is, maar het is echt veel uitgebreider dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Finraziel schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:49:
Ik ben nou met de interludes begonnen en ben eigenlijk erg onder de indruk dat ze dat er ook nog even zo uitgestampt hebben. De kwaliteit is iets minder dan act 4 die briljant is, maar het is echt veel uitgebreider dan ik verwacht had.
Zeker het einde laat dat duidelijk zien, maar vind het wel leuk te zien dat je teruggaat naar oude locaties met een kleine twist.

Zie wel best wat nieuwe mensen in default season, hadden ze toch iets beter kenbaar moeten maken dat je dan wel bepaalde zaken gaat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Jack_Mojo schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:27:
Ik zal hier niet meer zo rancuneus berichtjes sturen want ik heb mijn monk aan de kant gegooid en ook een deadeye gemaakt. Die deadeye speelt eigenlijk hetzelfde als een monk, maar is dan de ranged versie. Dit in combinatie met een besef momentje dat deze game nog steeds in EA zit en stevig doorontwikkeld wordt doet het plezier wel terugbrengen. Sterker genoeg, ik kan de controller niet wegleggen lol

Vooral act 4 is prachtig gedaan en dan die prison map :o echt schitterend.

Natuurlijk nog veel werk aan de winkel voor GGG, maar met een OP build vermaak ik mij zeer.
Ik speel nog steeds happy mijn Monk ;) bijna lv90 nu, misschien dat ik later in het season nog een DeadEye ga spelen (aangezien dit de enige class is die ik nog niet gespeeld heb) maar juist vanwege de hype nu even oversla :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ik ben did seizoen een deadeye begonnen. Vorige seizoen gestopt rond level 23 met een sorc,

Merk dat ik er dit seizoen meer lol in heb. Ook omdat ik wat meer bezig ben met de juiste combos van skills te maken en beter op mijn gear let.

Ben nu ook al verder in de story dan de eerste keer. (Begin van act 2 gestopt)

Helaas niet veel tijd maar kan niet wachten om weer door te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Wat een dikke game weer, nu bijna klaar met act 2 ben benieuwd naar act 4

[ Voor 52% gewijzigd door BroWohsEdis op 09-09-2025 21:28 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• jim[beam]
  • Laatst online: 16:21
Ik heb act 4 nu net af met een fissure warrior. Ik ben bezig met een deadeye.

Is het jullie ook opgevallen dat de trade market weer eens geexplodeerd? 5000 exalts voor een headhunter belt of 57 divine. De currency exchange is er nog niet erg aan toe. 100 exalts voor 1 divine.

Wat ik me afvraag is hoe iemand na 3 weken in het nieuwe seizoen al 5000 exalts heeft of 57 divines.

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 14:53
jim[beam] schreef op woensdag 10 september 2025 @ 00:48:

Is het jullie ook opgevallen dat de trade market weer eens geexplodeerd? 5000 exalts voor een headhunter belt of 57 divine. De currency exchange is er nog niet erg aan toe. 100 exalts voor 1 divine.

Wat ik me afvraag is hoe iemand na 3 weken in het nieuwe seizoen al 5000 exalts heeft of 57 divines.
Komt omdat veel mensen stoppen met poe, of terugkeren naar poe1. Divines zijn altijd goedkoper early in de league.

GIMJ

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Is ook een kwestie van gewoon way overpricen om te laten zien dat je het item hebt. Dat wil niet zeggen dat iemand het er voor overheeft.

Over het algemeen wie in de eerste week endgame haalt dus mapping, kan een hoop geld maken, ik heb in de eerste week nog divines gekocht voor 53 Ex per stuk. Mijn enige focus was dan ook divs kopen, verkocht alles wat los en vast zat om om te zetten in divs.

• jim[beam]
  • Laatst online: 16:21
Ja das ook weer waar. Een item is pas x divs waard als iemand dat bedrag betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Een divine orb gevonden. Dat wordt lekker shoppen zo :)

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25

Het is allemaal relatief he. Ik kan het ook niet kopen, maar heb nu ook ruim 70div in mijn character zitten na 3 weken spelen. In een efficiënte sessie van 4-5 uur haal je echt wel een paar div binnen aan random meuk. Het is niet alleen de divines die tellen als divine worth.

Als je dit spel casual speelt is de markt uiteraard "slecht", je kan niet opboksen tegen de mensen die 6-8 uur op een dag spelen om dingen te kopen. Het is ook een heel groot gedeelte afhankelijk van je clearspeed he. Als je over rares langer dan 5-10 sec doet dan duurt een mapje clearen inderdaad even, maar over het algemeen veeg ik met mijn deadeye een mapje wel leeg in 4-5 minuten.

Gameplay van een map "is overrun by abyss" mod erop + aan het eind een boss. In die map genoeg exaltjes gevonden, daar ligt het echt niet aan.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Na mijn monk op 70 te hebben gebracht nu met warrior en fissures aan het spelen, speelt leuk maar het scherm is nu zo vol vuur fissures dat ik attacks van de bosses niet meer zie :+

Tevens feedback op de Endgame van mij, ik kan mij er niet toe zetten om random maps te doen. Dat is niet voor mij weg gelegd, mis echt een (korte) termijn doel. Zoals last epoch het heeft gedaan is het veel beter voor mij persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
enira schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:04:
[...]

Het is allemaal relatief he. Ik kan het ook niet kopen, maar heb nu ook ruim 70div in mijn character zitten na 3 weken spelen. In een efficiënte sessie van 4-5 uur haal je echt wel een paar div binnen aan random meuk. Het is niet alleen de divines die tellen als divine worth.

Als je dit spel casual speelt is de markt uiteraard "slecht", je kan niet opboksen tegen de mensen die 6-8 uur op een dag spelen om dingen te kopen. Het is ook een heel groot gedeelte afhankelijk van je clearspeed he. Als je over rares langer dan 5-10 sec doet dan duurt een mapje clearen inderdaad even, maar over het algemeen veeg ik met mijn deadeye een mapje wel leeg in 4-5 minuten.

[YouTube: Path of Exile 2 - Deadeye Lightning Arrow tier 15 showcase + Dark Domain area]
Gameplay van een map "is overrun by abyss" mod erop + aan het eind een boss. In die map genoeg exaltjes gevonden, daar ligt het echt niet aan.
Was het niet de bedoeling van ggg om in POE 2 dit soort "screen clearing" zoom zoom builds niet meer te hebben? kan me daar toch iets van herinneren.. in dat geval zou ik zeggen dat ze daar behoorlijk in gefaald zijn.

Wel mooi om te zien , mooi karakter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ben nu in de endgame met een home made lightning arrow build en gaat lekker knal overal wel aardig doorheen, paar divines gevonden al. In de campaign wel stuk meer currency/loot gekregen vergeleken met seizoen 1. De laatste boss in de Interlude was wel ff schelden.

En weet iemand wat dit icoontje boven mijn character is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSiUgoRCEnqHeIZuslxjC_i6xqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jkrfx7SyQwsXdApXfg2eMM1h.jpg?f=fotoalbum_large

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Goldman schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:45:
Tevens feedback op de Endgame van mij, ik kan mij er niet toe zetten om random maps te doen. Dat is niet voor mij weg gelegd, mis echt een (korte) termijn doel. Zoals last epoch het heeft gedaan is het veel beter voor mij persoonlijk
Dit herken ik wel hoor. Ik heb eigenlijk ook een doel nodig om naar toe te werken... om iets te completen zeg maar. Net als in PoE 1 vond ik t altijd geweldig om de atlas objectives naar 115/115 te krijgen maar zodra dat voldaan was begon mijn motivatie al minder te worden. Grinden voor een duidelijk doel trek ik prima maar grinden om een uber boss te kunnen killen....meh

Ik speel nog wel elke dag wat uurtjes hier en daar in PoE 2 omdat het gewoon lekker speelt, mooi uitziet en ik nog wel wat dingen wil completen. Ben ook de league begonnen met Deadeye LA en ik heb echt een betere boog nodig maar komt maar niks op trade wat ik kan betalen. Heb 11 Div opgespaard maar trade blijft leeg.
Als er iemand zegt van.. joh met 11 Div kan ik een prima bow voor je craften.... laat me weten :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:40
Moet ik een Corrupted Nexus steeds met een hogere tier waystone clearen voor 5 extra punten? Of kan ik er gewoon altijd een tier 1 in gooien zodat ik die 5 punten zeker krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52
TheBrut3 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:50:
Moet ik een Corrupted Nexus steeds met een hogere tier waystone clearen voor 5 extra punten? Of kan ik er gewoon altijd een tier 1 in gooien zodat ik die 5 punten zeker krijg?
Ze moeten steeds wat hoger worden. Staat er ook bij vermeld. Dacht dat het per 5 levels omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
TheBrut3 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:50:
Het is telkens 3 tiers hoger. Als t goed is staat ook in je quest log welke tier corrupted nexus je moet clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Speel al lang PoE maar eigenlijk nooit echt gecraft omdat het meer "gokken door veel curency er tegenaan te gooien is".

Nu wilde ik dus een LA bow maken, niks extreems ofzo en vond daar een guide voor.
Echter, bij stap 3 loop ik vast. Ik kan die combi niet gebruiken en ik denk doordat er geen suffix op mn bow zit maar alleen de 2 gewenste prefixes.
Moet ik dan eerst een gegarandeerde suffix toevoegen met een omen of dextral exaltation en daarna pas stap 3 doen zodat ie een suffix heeft om weg te halen? Ben een beetje bang om m weer te bricken.

Dit is de bow nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1OWXtl-AzSnFIpDwJ_gdhUqPQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODDmhFQU3KYo6CeGWRh1pMBW.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk kunnen de ervaren crafters adviseren.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste