http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Zit te denken aan de Oracle met de The Unseen Path en dan zie ik wel wat er gebeurt
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Enigzins werd het deadeye omdat amazon flinke nerf kreeg, nieuwe classes liggen over het algemeen wat hoger dan de rest, dat ik gok data het druid zal zijn. Maar nu lightning arrow iets is aangepast, zou het prima kunnen dat deadeye nog steeds dat niveau zal behouden.JohnnyV76 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:31:
Is het al een beetje duidelijk wat de meta gaat worden in deze league? Vorige keer was het overduidelijk de lightning arrow deadeye. Veel mensen zullen druid gaan spelen maar ik hoef niet per se nu, komt wel in een toekomstige league. Wil gewoon lekker een sterke build om overal doorheen te knallen. Wat gaan jullie spelen?
Ik zal kort even druid testen, maar ik speel de game niet meer. De economie is binnen 3 weken naar z'n grootje, de RNG op vrijwel alles is mij veel te groot, de ruimte voor 'creative' builds (zonder uitzonderlijke uniques) is er niet meer of is item in kwestie in zeer korte tijd onbetaalbaar geworden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vind hem alleen niet echt summon.. maar hij ziet er wel heel dik uit.BjornE schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 07:36:
Nog een verrassing. Derde ascendancy voor de Sorc: Disciple of Varashta! Focus op summon.
YouTube: Path of Exile 2: Disciple of Varashta Preview
Maar wacht vanaf het begin al op druid ben heel benieuwd hoe die speelt.
Dit was ook nog op mijn oude pc op medium settings, dat wordt nu alles op maxed/ultra en ik start de Druid op
net gestart, je krijgt bij begin al zeer snel een talisman, je kan kiezen tussen bear en werewolf
ik ga er nu helemaal blank in de game, dus geen idee wat er te wachten staat, maar eerste indruk Druid is gewoon zo enorm gaaf!
Druid is overigens mijn fav. class in Diablo IV
[ Voor 45% gewijzigd door Kol Nedra op 13-12-2025 18:24 ]
nothing stops this train
Ik maak mn campagne af en een map of 2 en dan vind het ik wel weer goed voor dit seizoen.
https://www.youtube.com/@jimgonefishing/shorts
Bovenin het scherm waar je de kamers plaatst is een 'info'-knop wat de mechanic uit zou moeten leggen. Maar zoaks gebruikelijk voor GGG: complexer = beter.jim[beam] schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:12:
Ik snap de hele season mechanic niet. Er is ook niks geen uitleg oid van wat je nu precies moet doen. Verderf vind ik het seizoen na Abyssal nogal een anti-climax. Maar misschien was Abyssal ook gewoon te leuk.
Ik maak mn campagne af en een map of 2 en dan vind het ik wel weer goed voor dit seizoen.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Geen idee hoe die te spelen hoor. De melee skill doet bijna geen dps? Ik moet letterlijk tot 6 keer slaan op een simpele witte vijand. Echt bizar, voorlopig gestopt met spelen.stomley schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:13:
Ik vind druid wolf wel echt super vet spelen!
Het gaat erom de vijanden te freezen. Als je dan je normale attack doet, vallen er brokken af die ontploffen. Die kan je ook nog laten ontploffen.SideShow schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:47:
[...]
Geen idee hoe die te spelen hoor. De melee skill doet bijna geen dps? Ik moet letterlijk tot 6 keer slaan op een simpele witte vijand. Echt bizar, voorlopig gestopt met spelen.
Een cycle ziet ongeveer zo uit:
- Je springt op ze met die mark
- Lunar assault tot je freeze kan proccen
- Dan die warcry die freezet en jou en je minions extra cold dmg geeft (deze stap is over te slaan)
- dan shred als een gek
- vlak nadat ze unfrozen zijn die cross fang voor extra explosies
- je springt weer op ze
En dan heb je nog die ultimate skill die van rage afhankelijk is die je daardoor heen kan gebruiken
Erg sterk, alles ontploft. Je hebt amper defenses, dus je ontploft zelf ook regelmatig. En je wolven doen helaas weinig dmg.
Heb een bear druid gekozen die is echt leuk en fijn om te spelen. Maar richting Endgame trekt het spel het niet op de ps5 pro krijg extreme lag
Alleen als ik nu naar performance mode ga ziet het er niet echt mooi uit.
Ben onderstaande build aan het volgen kan hem zeker aanraden, en Boss fights heb ik nog nooit zo makkelijk gehad. Zit nu nog in interlude acts
https://mobalytics.gg/poe...1b-4ab8-8c6e-209240b77442
Gelukkig heb ik nergens last van, want ik gebruik Trade niet
Goed dat ze het lek hebben gedicht maar het gaat de economie voor dit seizoen niet meer redden.
YouTube: Path of Exile 2 by Angormus in 2:55:32 - Awesome Games Done Quick 2026
Iets meer dan een week geleden opgenomen tijdens Awesome Games Done Quick.
Het commentaar erbij is ook erg informatief.
Had deze live gekeken ja. Die guy die commentaar geeft leverde super goed werkturambar schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:49:
Hier is een speedrun van iemand die in net minder dan 3 uur door de 4 acts heen snelt:
YouTube: Path of Exile 2 by Angormus in 2:55:32 - Awesome Games Done Quick 2026
Iets meer dan een week geleden opgenomen tijdens Awesome Games Done Quick.
Het commentaar erbij is ook erg informatief.
Dus nu heb ik Path of Exile 2 weer eens opgestart en ik heb nog altijd last van crashes. In de tussentijd, tussen de laatste keer dat ik Path of Exile 2 heb gespeeld en nu, is mijn computer ook al twee keer opnieuw geïnstalleerd. Ik snap niet waarom Path of Exile 2 blijft crashen, dit is echt het enige spel dat crasht.
Ik krijg het maar niet opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door CyberToon op 18-02-2026 19:02 ]
Zegt de event viewer niks waar we op kunnen troubleshooter?CyberToon schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:02:
Ik heb na een lange tijd weer eens Path of Exile 2 opgestart. Ik was destijds gestopt omdat ik constant crashes had en het maakte niks uit welke settings ik gebruikte. Ik heb diverse "fixes" geprobeerd, maar die werkten allemaal niet.
Dus nu heb ik Path of Exile 2 weer eens opgestart en ik heb nog altijd last van crashes. In de tussentijd, tussen de laatste keer dat ik Path of Exile 2 heb gespeeld en nu, is mijn computer ook al twee keer opnieuw geïnstalleerd. Ik snap niet waarom Path of Exile 2 blijft crashen, dit is echt het enige spel dat crasht.
Waar zit de event viewer, dan kijk ik even.Ricmaniac schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:26:
[...]
Zegt de event viewer niks waar we op kunnen troubleshooter?
Staat expo/xmp aan? Je kan je laatste BIOS flashen, alles op stock laten staan, en kijken of dat wat doet. GPU drivers downloaden, dan WiFi en etherneth volledig uitschakelen in Windows, GPU drivers uninstallen met DDU, verse installatie uitvoeren, en dan wifi en ethernet weer inschakelen.CyberToon schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:02:
Ik heb na een lange tijd weer eens Path of Exile 2 opgestart. Ik was destijds gestopt omdat ik constant crashes had en het maakte niks uit welke settings ik gebruikte. Ik heb diverse "fixes" geprobeerd, maar die werkten allemaal niet.
Verder in je settings van Steam alles uitschakelen van overlay.
Muis polling rate op 500 Hz.
Hopelijk helpt dit!
Gisteren een uurtje gespeeld voor het eerst. Ik heb 600 punten voor stash upgrades maar er zijn blijkbaar ook sales waarop ik moet wachten, klopt dat?
Witch gekozen, omdat de summons mij wel handig leken als een soort tanks. Tot nu toe gaat het erg soepel. Geen deaths. Zijn er items die ik absoluut niet moet gebruiken in early game omdat ze later veel nuttiger zijn? Of andere tips voor low levels?
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Om het weekend is er als goed is een stash sale.Dekar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:15:
[...]
Gisteren een uurtje gespeeld voor het eerst. Ik heb 600 punten voor stash upgrades maar er zijn blijkbaar ook sales waarop ik moet wachten, klopt dat?
Ik heb alles al geprobeer, zelfs verschillende directx versie, Vulkan, laagste kwaliteit, HDR aan en uit. Mijn CPU is underclocked (I9 14900kf), nieuwste drivers, windows up to date etc.Dekar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:15:
[...]
Staat expo/xmp aan? Je kan je laatste BIOS flashen, alles op stock laten staan, en kijken of dat wat doet. GPU drivers downloaden, dan WiFi en etherneth volledig uitschakelen in Windows, GPU drivers uninstallen met DDU, verse installatie uitvoeren, en dan wifi en ethernet weer inschakelen.
Verder in je settings van Steam alles uitschakelen van overlay.
Muis polling rate op 500 Hz.
Hopelijk helpt dit!
Witch gekozen, omdat de summons mij wel handig leken als een soort tanks. Tot nu toe gaat het erg soepel. Geen deaths. Zijn er items die ik absoluut niet moet gebruiken in early game omdat ze later veel nuttiger zijn? Of andere tips voor low levels?
- BIOS updaten
- BIOS resetten naar standaard settings
- XMP uit
- Drivers met DDU zonder netwerkverbinding zoals beschreven opnieuw installeren
- Alles van Steam overlay uitschakelen
Ik heb in dit topic gezocht maar kon niet vinden of je al eens je hardware hebt gepost. Wellicht kun je dat eens doen zodat we wellicht daar wat uit kunnen halen? @CyberToon
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Maar had het net nog met een vriend er over dat ik de itemization in PoE2 soms te ingewikkeld vind en er daardoor geen zin in heb om weer opnieuw te spelen bijv. En nu komt er gewoon een build planner IN de game die je kan importeren enzo van online builds
Kom maar op met de nieuwe league!
Dat is wel positief, PoE is immers een universitaire studie in gamevorm dus hoe meer QoL ze toevoegen om het begrijpelijker te maken voor de leek hoe beter.Ricmaniac schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 23:15:
Dit is echt insane wat een update het is haha zooo veel quality of life ook.
Maar had het net nog met een vriend er over dat ik de itemization in PoE2 soms te ingewikkeld vind en er daardoor geen zin in heb om weer opnieuw te spelen bijv. En nu komt er gewoon een build planner IN de game die je kan importeren enzo van online buildsecht ultra nice!
Kom maar op met de nieuwe league!
Stream zag er weer positief uit, maar even kijken waar ik nog tijd vandaan kan halen om weer eens PoE te doen. Diablo is momenteel te goed om weg te leggen
Bnet: Gold#21419 - Victoria - Defias Brotherhood - Victoria Concordia Crescit
Al een geluk dat mensen die suporter packs kopen.Ricmaniac schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:30:
Niet normaal hoe dit steeds geupdate wordt voor niks als je dan weer even terug gaat naar Diablo voor weer eens 60 euro voor een xpack
Devs moeten ook eten, servers moeten ook betaald worden.
Zonder deze mensen, was er geen POE.
Cosmetics kosten anders ook een aardig duitje geld, net zoals in Diablo.
Gelukkig hecht ik daar geen waarde aan, en heb ik enkel de stash tabs en currency etc gekocht.
Aan mij gaan ze niet rijk worden.
Poe is zo complex, dat het voor mij de fun uit het spel soms zuigt.
Blijf het wel spelen, net zoals ik elke andere arpg blijf spelen.
Begreep ok het nu goed en komt de volledige campaign uit?
Zeker in coop perspectief werkt de game meer tegen dan mee, veel builds en mechanics leunen erg op het one-shot principe wat met meerdere mensen op een map al snel problemen oplevert.
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 08-05-2026 15:45 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
PoE is een spel gericht op de leagues / seasons. Een langdurig karakter (in 'Standard' zoals het hier heet) is niet de hoofdmoot van het spel.gupfishy schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:48:
D4 nu wel gezien. En wil deze wel eens proberen. Maar lees veel over een patch. Heeft het dan zin om nu een nieuw langdurige char te beginnen?
De 29e is de patch met significante aanpassingen aan de end-game en ook de start van de nieuwe league. Een nieuwe league betekent een nieuw mechanic in elke zone plus een reset van de trade/economie, en trekt altijd heel veel spelers. Hierdoor is er genoeg op trade om de juiste items te krijgen, en de in-game chat is ook actief. Een nieuwe league betekent ook dat je een nieuw karakter moet maken in die league om mee te kunnen doen. Elk karakter dat in een league is gemaakt, wordt aan het einde van die league automatisch gemigreerd naar Standard.
De meeste spelers spelen 1 tot 4 weken en komen terug bij de volgende league / update (met een nieuw karakter).
Je kan nu zeker een karakter maken om iets uit te proberen, maar Standard is nu vrij rustig met andere spelers. League start is waar het spel het leukste is
Volgens mij niet. De focus ligt deze patch op het verbeteren van de endgame.jim[beam] schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:42:
Begreep ok het nu goed en komt de volledige campaign uit?
De rest van de campaign zal in versie 1.0 uit komen.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Daar hebben ze wel iets heel cools mee gedaan. Voor elke boss die je in de world map verslaat, gaat de added physical damage omhoog op het item.
Alt denk ik een Huntress. Ziet er wel vet uit met die spirits. Owl spirit feathers stacken en dan een gruwelijke hoeveelheid tornado's schieten met 400 km/u.
Als je toch in de normale league wil zitten en alles is te duur, kan je zelf wat craften en/of een alt maken totdat de prijzen weer gezakt zijn. Als je precies tegelijk met 90% van de spelers in de Endgame terecht komt, dan zijn prijzen misschien te duur. Werk eromheen.
Ik ben te noob geworden ondanks dat ik tig jaar ARPG speels om zulke shit te theorycraftenDekar schreef op zondag 24 mei 2026 @ 08:16:
@SinergyX maak een (HC)SSF character en blijf weg van build guides. Ik vind het hele theorycraften uit de game een van de leukste onderdelen van het spel. Dan merk je totaal niks van de economy.
Als je toch in de normale league wil zitten en alles is te duur, kan je zelf wat craften en/of een alt maken totdat de prijzen weer gezakt zijn. Als je precies tegelijk met 90% van de spelers in de Endgame terecht komt, dan zijn prijzen misschien te duur. Werk eromheen.
Kost me te veel tijd waar ik geen plezier meer in heb. Vooral niet omdat ik altijd alleen maar Hardcore speel.
Kan persoonlijk nooit spanning vinden in SC.
Maargoed als ik dan ook nog is zelf builds bij elkaar moet klikken die misschien niet werken is het een groot risico
Vind het heel fijn tegenwoordig om die sites als maxroll te gebruiken voor builds of Path of Building.
Dus als die functie nu ingame komt alleen maar mooi meegenomen voor mensen zoals ik
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 24-05-2026 19:42 ]
Ja klopt ik bedoelde met "als" meer als "straks als die er is "Dekar schreef op zondag 24 mei 2026 @ 19:55:
@Ricmaniac komt er de 29e. Een overlay op je passive skill tree die highlight, best in slot gear, welke skills en support gems.
Als SSF coop was, was ik nooit normal/season gestart, maar zit er helaas niet in.Dekar schreef op zondag 24 mei 2026 @ 08:16:
@SinergyX maak een (HC)SSF character en blijf weg van build guides. Ik vind het hele theorycraften uit de game een van de leukste onderdelen van het spel. Dan merk je totaal niks van de economy.
Twijfel nog tussen plant oracle of iets monkerigs.
Denk dat ik een druid ga maken als eerst. Dat blijft altijd een beetje mijn ultimate fantasy class. In Last Epoch vind ik die ook zo cool.
Maar misschien neig ik ook wel een beetje naar Monk omdat Martial Artist komt.
[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 28-05-2026 17:08 ]
Had ff niets te gamen dus de laatste paar dagen voornamelijk video's gekeken om ook weer into PoE te komenRicmaniac schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:05:
Dat je dat nu al weetik moet weer even kijken welke classen er uberhaupt allemaal zijn
![]()
Denk dat ik een druid ga maken als eerst. Dat blijft altijd een beetje mijn ultimate fantasy class. In Last Epoch vind ik die ook zo cool.
Maar misschien neig ik ook wel een beetje naar Monk omdat Martial Artist komt.
Wel weer zin in hoor, GGG weet echt bizar veel content in die updates te stoppen altijd
Ga denk ik voor het eerst in mijn (lange) PoE carrière maar eens een summoner spelen. Heb er weer erg veel zin in en ze zijn nu ook op de goede weg om de endgame aantrekkelijker te maken door wat meer einddoelen te hebben. Dat miste ik vooral. Oneindig kunnen mappen klinkt leuk maar in dit soort spellen wil ik juist naar een doel toe grinden en dat doel is niet om betere gear te krijgen. Eens kijken in hoeverre ze hier nu bij 0.5 al in zijn geslaagd.
Veel plezier allemaal!
moet steam niet eerst de game updaten?BitBakker schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:40:
3400’ish in de queueDenk dat het monk gaat worden, speel altijd bow characters eigenlijk, maar die martial artist ziet er wel vet uit. En anders wissel ik gewoon alsnog.
Jawel, dat kan je handmatig starten door update now te klikken
Heel tof, heb er ook naar gekeken. Maar ik ga toch Plant Abyssal Lich startenRicmaniac schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:54:
Veel plezier inderdaad! Mijne gaat ook als eerst monk wordenWil die nieuwe Martial Artist doen.
[ Voor 10% gewijzigd door London op 29-05-2026 21:05 ]
Vorige keer heb ik maps er niet mee gehaald. Maar veel buffs ect en wat leuke nieuwtjes spreken me wel aan.
Ga het gewoon nog een keer proberen.
Plak er bij mij maar een nulletje achter. Later dit weekend/begin volgende week maar proberen.
40648 mensen voor me
[ Voor 24% gewijzigd door Kol Nedra op 29-05-2026 21:56 ]
nothing stops this train
Zit veel leuks tussen!
Om ff op mijn build te betrekken: Whirling slash +20% attack speed, twisters +30% projectile speed en +1 projectile. Barrage 20% chance not to consume charges. Barrage chance not to consume is verder te schalen met support gems of passive nodes, misschien wel richting de 100%. Damn, misschien heb ik wel de verkeerde class gekozen 😂.
[ Voor 27% gewijzigd door Dekar op 30-05-2026 11:47 ]
Daarentegen speelt het zo fijn, de buildvariatie is fantastisch. Maakt niet uit wat je maakt, maar uiteindelijk is je hele scherm een flikkerende kerstboom. Erg satisfying.
Natuurlijk sluit niet iedere game bij iedereen aan, maar ik heb gewoon een beetje medelijden met mezelf
Heh, ben net voorbij Act 3 en het viel mij op dat waterways korter leek (en geen levers maar pressure plates). De tempels voelde ook korter, en de laatste zone met Doryani was zeker korter. Al-met-al nog steeds wat te lang, maar misschien zijn er simpelweg teveel zones in Act 3?Jack_Mojo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:13:
Ik heb zo'n haat liefde verhouding met deze game. Iedere keer die campaign opnieuw, vooral act 3 duurt zo tergend lang. Ik trek dat eigenlijk echt niet meer.
Oh dat is mooi nieuws. Ja en ze zijn vooral erg groot. Lijkt soms wel een speurtochtedie schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:37:
[...]
Heh, ben net voorbij Act 3 en het viel mij op dat waterways korter leek (en geen levers maar pressure plates). De tempels voelde ook korter, en de laatste zone met Doryani was zeker korter. Al-met-al nog steeds wat te lang, maar misschien zijn er simpelweg teveel zones in Act 3?
Ik bedacht mij zojuist dat het wellicht helemaal niet te maken heeft met de zones, maar met de plaats van de waypoint in town. Die is nl vrij ver van alles waardoor het voelt alsof het langer is...Jack_Mojo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:55:
[...]
Oh dat is mooi nieuws. Ja en ze zijn vooral erg groot. Lijkt soms wel een speurtocht
Dit is voor mij ook altijd het nadeel van PoE. Bij deel 1 had ik dit ook. ik was zoooo klaar met de campaign dat ik niet meer kon spelen de laatste seizoenen..Jack_Mojo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:13:
Iedere keer die campaign opnieuw, vooral act 3 duurt zo tergend lang. Ik trek dat eigenlijk echt niet meer.
Nu bij 2 heb ik het nog niet ook omdat de campaign steeds uitgebreid wordt. maar het wordt wel op een gegeven moment weer een probleem. Ik zie liever zo'n adventure mode zoals ze in diablo hebben. Maar PoE leent zich daar minder voor en ze zijn er ook altijd open in dat het niet de bedoeling is eigenlijk.
Tevens is het voor vele ook weer juist wel wat ze willen omdat ze het een challenge maken om steeds sneller die campaign door te raken.
Dekar schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:28:
Level 20 op mijn Huntress in Act 2. Gaat als een speer
nothing stops this train
Mijn currency tab loopt aardig vol, ze gooien er ook mee.
Zeker met die rune stones dat je kan doen, de hoeveelheid dat je daar van krijgt.
Mijn trail heb ik wel moeten opnieuw doen, plots een scherm dat ik moest herbeginnen.
Zal wel door iets geraakt zijn en mijn volledig leven weg.
Nu met die companion bij mij, springt in alles dat hij ziet.
Voorlopig een heel goede patch, zullen zien naar het einde hoe leuk het nog is.
Ja GGG laat het inderdaad zo. Toch jammer want ik begin vaak met de grootste plannen aan een nieuwe league om verschillende characters en builds te proberen maar zoals vorige league heb ik maps niet eens gehaald. Ergens gestopt rond level 50.Ricmaniac schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 20:31:
[...]
Dit is voor mij ook altijd het nadeel van PoE. Bij deel 1 had ik dit ook. ik was zoooo klaar met de campaign dat ik niet meer kon spelen de laatste seizoenen..
Nu bij 2 heb ik het nog niet ook omdat de campaign steeds uitgebreid wordt. maar het wordt wel op een gegeven moment weer een probleem. Ik zie liever zo'n adventure mode zoals ze in diablo hebben. Maar PoE leent zich daar minder voor en ze zijn er ook altijd open in dat het niet de bedoeling is eigenlijk.
Tevens is het voor vele ook weer juist wel wat ze willen omdat ze het een challenge maken om steeds sneller die campaign door te raken.
Het is ook niet dat je de campaign een beetje op de achtergrond kan spelen op easy mode, het kost je soms best nog wel wat inspanning. Als de campaign uit 2 acts bestond had ik minimaal 5x zoveel uur in de game maar goed. Hopelijk bedenkt GGG zich ooit, maar ik heb er een hard hoofd in helaas.
Het doel is om nu wel maps te halen, zeker gezien daar de meeste verandering inzit. Met een druid ondertussen in act 2. Mooie unique staff gevonden dus gelukkig zit de rng mee en gaat het redelijk vlot tot nu toe
Blijkbaar is er ook iets van resistance swapping mogelijk, dus ik hoop dat dat mij gaat redden later in het spel. Voor nu is mijn Huntress Spirit walker lvl 36 met een bear companion wel sterk, maar ook vrij squishy. Act 2 boss kostte me wel wat pogingen.
Ik ging er een beetje vanuit dat je ze wel kan overschrijven met nieuwe, zal het vanavond eens proberen. Anders toch maar gewoon weer Fubgun Ice Shot rerollen want dan is dit char f’edDekar schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:21:
@BitBakker nice! Is dat die ascendancy waar je extra runes kan slotten? Als een rune is geslot, kan je hem er dan niet meer uithalen, zoals normaal?
Blijkbaar is er ook iets van resistance swapping mogelijk, dus ik hoop dat dat mij gaat redden later in het spel. Voor nu is mijn Huntress Spirit walker lvl 36 met een bear companion wel sterk, maar ook vrij squishy. Act 2 boss kostte me wel wat pogingen.
Ik volg deze built. Dat gaat heel erg smooth als witchhunter.
Ben nu lvl 42. Voel me net de terminator. Blaas door alles heen met explosive shot. En de granaten gebruik ik enkel bij bosses die ik vast zet met een frostbomb en daarna opblaas binnen enkele seconden.
Dat was bij release niet zo makkelijk ^_^
Echter zoals de meeste builds liep ik al snel tegen een plafond aan in de Maps. Om een Beast the tamen vind ik het systeem echt helemaal niet lekker werken. Als je tame beast klikt op het target en je minion slaat hem te snel dood of net met een pauze dat de tame beast spel alweer voorbij is , dan pak je hem niet. En dan moet je dus weer een hele map opnieuw spelen inclusief rare add Boss Modifier tablet om je nieuwe End Boss Beast met modifiers weer te krijgen die je wil en dat is RNG dus t kan dat je pech hebt. Ze hadden dit beter kunnen maken zoals de Spectre Gem, gewoon een dood beest reviven. Uiteindelijk blijven hangen in T5 maps en toen genoeg geld gespaard om mijn favoriete POE1 handschoenen (Facebreakers) aan te trekken en helemaal opnieuw te beginnen met een Monk. Iedere boss die je dood vanaf Chapter 1 brengt de stats van de box handschoenen omhoog, dit is echt gaaf bij het levellen. Ook de rolling slam was vanaf het begin de gem to go. Vanavond maar weer verder met het spel.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Vraag me eigenlijk af, sinds dat met de Bear ascendancy companion DMG 60% van mijn main hand is, of dan een hele leipe 2h Mace ofzo equippen geen optie is. Zou moeten kunnen toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Dekar op 01-06-2026 18:10 ]
Ik heb ooit D4 met plezier gespeeld en wil nu eens de wereld van Wraeclast induiken
Heb me een heel klein beetje ingelezen w.b. classes. Ik las dat Witch, Ranger en Merc worden aangeraden om het spel te leren kennen. Dus ik zal waarschijnlijk die classses het eerst uitproberen.
Ik heb natuurlijk nog geen idee welke speelstijl mij gaat aanspreken dus wie weet loop ik alle classes wel langs ;)
In D4 vond ik de Monk het leukste maar ik heb begrepen dat PoE2 echt een ander soort van Arpg is.
Als jullie wat beginners tips hebben dan hoor ik die graag
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
@Vortigen zou gewoon zonder voorkennis lekker de boel gaan verkennen in eerste instantie. Speel wat je leuk vindt en kijk hoe ver je komt. Kan je daarna altijd nog de guides erbij pakken van Maxroll, Mobalytics of met behulp van Chatgpt of Claude wat tips scoren. Veel plezier
[ Voor 29% gewijzigd door London op 01-06-2026 19:39 ]
Het is heel lastig (vind ik) om je beginner tips te geven.Vortigen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:26:
Hoi mede tweakers. PoE noob hier. Ik heb de EA gekocht dit weekend en ga er deze week eens goed voor zitten.
Ik heb ooit D4 met plezier gespeeld en wil nu eens de wereld van Wraeclast induiken![]()
Heb me een heel klein beetje ingelezen w.b. classes. Ik las dat Witch, Ranger en Merc worden aangeraden om het spel te leren kennen. Dus ik zal waarschijnlijk die classses het eerst uitproberen.
Ik heb natuurlijk nog geen idee welke speelstijl mij gaat aanspreken dus wie weet loop ik alle classes wel langs ;)
In D4 vond ik de Monk het leukste maar ik heb begrepen dat PoE2 echt een ander soort van Arpg is.
PoE moet je echt over je heen laten komen en accepteren dat je het waarschijnlijk niet altijd snapt en moet leren
2 is al een stuk toegankelijker dan deel 1 maar als je echt een newbie voor PoE bent kan het erg overwelming overkomen. Voor mij was PoE echt een gevalletje van vallen en opstaan en doorgaan.
Zou wel aanraden gewoon een online guide te volgen voor een build. Die van Maxroll.com vind ik goed. Maar dan wel ook echt de tijd te nemen om te lezen wat je kiest en waarom zeg maar. Niet blindelings die guide volgen en dan geen idee hebben wat je eigenlijk doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Dekar op 01-06-2026 22:27 ]
Ik ben destijds begonnen zonder guide en liep tegen het eind van act 1 helemaal vast door verkeerde keuzes. Verkeerde skills met vooral de verkeerde support skills. Ben daarna toch maar overgestapt naar een guide.Vortigen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:26:
Wat trouwens ook lekker speelt is een Druid met de plantjes. Als je met de skills Entangle en Contagion begint, dan kom je een heel eind.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik zal al veel goede tips voorbijkomen maar accepteer dat de moeilijkheidsgraad een tikkeltje hoger ligt dan D4. De campaign heb ik nu al een aantal keer doorgespeeld en weet ondertussen de movesets en tactieken van alle bosses wel, maar zonder die kennis had ik er wel moeite mee. Het wordt natuurlijk nog moeilijker als je een zwakke class hebt en geen guide volgt. De een vindt de moeilijkheid en het ontdekken leuk, de ander wat minder. Doe mij maar een guide, dan vind ik het al moeilijk zat.Vortigen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:26:
Hoi mede tweakers. PoE noob hier. Ik heb de EA gekocht dit weekend en ga er deze week eens goed voor zitten.
Ik heb ooit D4 met plezier gespeeld en wil nu eens de wereld van Wraeclast induiken![]()
Veel plezier!
Ben die ook begonnen vanmiddag. Lich laat ik ff links liggen, wil zo graag MA proberenBitBakker schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:53:
Met m'n martial artist gisteren de swap gemaakt van storm wave naar whirling assault en zoveel mogelijk bellen. Speelt lekker, nu in maps aangekomen en rustig door de atlas ploegen. Wel goeie guide dit: https://mobalytics.gg/poe-2/builds/martial-artist-monk-build-league-starter-to-endgame
Nu bij T4 maps maar nog erg in het begin. Wat is er veel verbeterd met het mappen zeg! Nu allerlei quests die je naar belangrijke gebieden sturen. Dit maakt het een stuk leuker dan hoe het in t begin was en je zelf maar een beetje random over de map heen moest gaan om citadels te vinden. Net gestopt na een paar uur spelen om even rust te namen maar nu al weer zin om later verder te gaan!
Ik herken je pols klacht, heb je al eens geprobeerd met een controller te spelen? Moet het zelf ook nog proberen maar wellicht dat het de klachten kan verlichten. Ik heb zelf een verticale muis aangeschaft en dat houdt de klachten dragelijkJohnnyV76 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:28:
Level 72 nu op m'n spirit walker. Geen twisters maar volledig als summoner (companions). Er zijn wat tegenstrijdige build guides maar heb er nu wel een gevonden waar ik voor ga. Is wel even wennen als summoner... ben toch geneigd te veel andere skills te spammen. Even afleren want mijn pols / arm vindt dat ook niet zo fijn merk ik.
Nu bij T4 maps maar nog erg in het begin. Wat is er veel verbeterd met het mappen zeg! Nu allerlei quests die je naar belangrijke gebieden sturen. Dit maakt het een stuk leuker dan hoe het in t begin was en je zelf maar een beetje random over de map heen moest gaan om citadels te vinden. Net gestopt na een paar uur spelen om even rust te namen maar nu al weer zin om later verder te gaan!
[ Voor 3% gewijzigd door London op 02-06-2026 15:25 ]
Even getest en ik moet bekennen dat het inderdaad zeer fijn speelt. Echter mis ik wel de mogelijkheid om ook de muis ernaast te gebruiken, bijvoorbeeld in town om snel dingen te kunnen verkopen. Blijkbaar is dat een WIP, hopelijk niet te lang meerDekar schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:03:
Ik speel ook met controller op pc. Speelt erg lekker en geen polsklachten.