Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:49
Goldman schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:45:
Tevens feedback op de Endgame van mij, ik kan mij er niet toe zetten om random maps te doen. Dat is niet voor mij weg gelegd, mis echt een (korte) termijn doel. Zoals last epoch het heeft gedaan is het veel beter voor mij persoonlijk
Dit herken ik wel hoor. Ik heb eigenlijk ook een doel nodig om naar toe te werken... om iets te completen zeg maar. Net als in PoE 1 vond ik t altijd geweldig om de atlas objectives naar 115/115 te krijgen maar zodra dat voldaan was begon mijn motivatie al minder te worden. Grinden voor een duidelijk doel trek ik prima maar grinden om een uber boss te kunnen killen....meh

Ik speel nog wel elke dag wat uurtjes hier en daar in PoE 2 omdat het gewoon lekker speelt, mooi uitziet en ik nog wel wat dingen wil completen. Ben ook de league begonnen met Deadeye LA en ik heb echt een betere boog nodig maar komt maar niks op trade wat ik kan betalen. Heb 11 Div opgespaard maar trade blijft leeg.
Als er iemand zegt van.. joh met 11 Div kan ik een prima bow voor je craften.... laat me weten :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:46
Moet ik een Corrupted Nexus steeds met een hogere tier waystone clearen voor 5 extra punten? Of kan ik er gewoon altijd een tier 1 in gooien zodat ik die 5 punten zeker krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 21:39
TheBrut3 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:50:
Moet ik een Corrupted Nexus steeds met een hogere tier waystone clearen voor 5 extra punten? Of kan ik er gewoon altijd een tier 1 in gooien zodat ik die 5 punten zeker krijg?
Ze moeten steeds wat hoger worden. Staat er ook bij vermeld. Dacht dat het per 5 levels omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
TheBrut3 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:50:
Het is telkens 3 tiers hoger. Als t goed is staat ook in je quest log welke tier corrupted nexus je moet clearen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Speel al lang PoE maar eigenlijk nooit echt gecraft omdat het meer "gokken door veel curency er tegenaan te gooien is".

Nu wilde ik dus een LA bow maken, niks extreems ofzo en vond daar een guide voor.
Echter, bij stap 3 loop ik vast. Ik kan die combi niet gebruiken en ik denk doordat er geen suffix op mn bow zit maar alleen de 2 gewenste prefixes.
Moet ik dan eerst een gegarandeerde suffix toevoegen met een omen of dextral exaltation en daarna pas stap 3 doen zodat ie een suffix heeft om weg te halen? Ben een beetje bang om m weer te bricken.

Dit is de bow nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1OWXtl-AzSnFIpDwJ_gdhUqPQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODDmhFQU3KYo6CeGWRh1pMBW.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk kunnen de ervaren crafters adviseren.

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 11:10
JohnnyV76 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:02:
Speel al lang PoE maar eigenlijk nooit echt gecraft omdat het meer "gokken door veel curency er tegenaan te gooien is".

Nu wilde ik dus een LA bow maken, niks extreems ofzo en vond daar een guide voor.
Echter, bij stap 3 loop ik vast. Ik kan die combi niet gebruiken en ik denk doordat er geen suffix op mn bow zit maar alleen de 2 gewenste prefixes.
Moet ik dan eerst een gegarandeerde suffix toevoegen met een omen of dextral exaltation en daarna pas stap 3 doen zodat ie een suffix heeft om weg te halen? Ben een beetje bang om m weer te bricken.

Dit is de bow nu:
[Afbeelding]

Ja, volgens mij heb je helemaal gelijk. Dextral Crystallisation vervangt een suffix, maar die heb je nog niet op je bow. Dus als je die met een dextral exaltation toevoegt (ongeacht welke) kan je daarna wel de guide volgen om deze suffix om te zetten in de gewenste prefix.

In die guide beschrijven ze die procedure ook, mocht je wel al een goede suffix op het item hebben:
"Pro Tip: If your bow happens to have good suffixes after Step 2, you could use an Omen of Dextral Exaltation + Exalted Orb to safely add a second suffix before moving on to the prefixes."

B.Net Sebase#2714

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kan eindelijk zeggeInmiddels aangekomen op "Endgame" T15 met 6 mods gaat 95% van de gevallen met twee vingers in de neus, echter zodra ik Deli etc ga toevoegen dus fully juiced maps is de stap te groot.

Ik speel een variant van de storm weave hollow palm monk, te vinden hier: https://mobalytics.gg/poe...-unarmed-hollow-palm-monk en dan de 85+ Wave tank variant maar de overstap naar de 90+ Speedster variant is gewoon te groot nog op dit moment.

Mijn build kan je hier vinden : https://poe.ninja/poe2/pob/d5b9

maar ik loop compleet vast op "hoe nu de stap te maken" naar fully juiced mapping farm. Dus aan jullie de vraag ik heb 10 divs hard gespaard voor eventuele verbeteringen :D en genoeg gold om eventueel de hele tree om te gooien :D

[ Voor 15% gewijzigd door ShadowBumble op 17-09-2025 11:12 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Delirium vind ik bij voorbaat een raar, ene moment mep ik heel die waves in 1 klap weg, map erna en lig binnen 10 seconde dood op de grond. Zeker bij thorns vraag ik me af of de volgorde van damage, thorn en leech wel altijd in de juiste volgorde loopt.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat framerate rare dingen doet, je had lang geleden in Diablo 3 ook bepaalde builds die op PC perfect werkte (100% block), maar op console door denk ik lagere framerate identieke build gewoon dood ging.

Ik ben weer terug gegaan naar default seizoen, mis dan wel bepaalde spectres maar de economie gaat nu zo hard, dat ik nog weinig meerwaarde zie er te blijven. M'n deadeye nog wel op mapping niveau gekregen en het is belachelijk simpel hoe snel je door mappen heen kan vliegen, maar voegt bar weinig gameplezier toe.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sebase85
ShadowBumble schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:10:
Kan eindelijk zeggeInmiddels aangekomen op "Endgame" T15 met 6 mods gaat 95% van de gevallen met twee vingers in de neus, echter zodra ik Deli etc ga toevoegen dus fully juiced maps is de stap te groot.

Ik speel een variant van de storm weave hollow palm monk, te vinden hier: https://mobalytics.gg/poe...-unarmed-hollow-palm-monk en dan de 85+ Wave tank variant maar de overstap naar de 90+ Speedster variant is gewoon te groot nog op dit moment.

Mijn build kan je hier vinden : https://poe.ninja/poe2/pob/d5b9

maar ik loop compleet vast op "hoe nu de stap te maken" naar fully juiced mapping farm. Dus aan jullie de vraag ik heb 10 divs hard gespaard voor eventuele verbeteringen :D en genoeg gold om eventueel de hele tree om te gooien :D
Ik ben niet bekend met de build en speel zelf Deadeye op het moment, maar heb even snel gekeken naar je character. En je hebt nog wel wat ruimte voor meer defense, zo zou je nog 2 saphire jewels met % Increased Maximum Energy shield kunnen toevoegen. En eventueel een Amulet met % Increased Global Defenses zal ook zeker helpen, daarop kan eventueel ook nog eens % Increased Maximum Energy shield erbij.

Maar los daarvan loop ik zelf ook regelmatig vast op Deli maps en ga ik daar te vaak dood.

B.Net Sebase#2714

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sebase85 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:07:
[...]
Maar los daarvan loop ik zelf ook regelmatig vast op Deli maps en ga ik daar te vaak dood.
Ja ik hoor daar dus ook super wisselende verhalen over de ene keer dit dan weer dat :S

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebase85
ShadowBumble schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:21:
[...]

Ja ik hoor daar dus ook super wisselende verhalen over de ene keer dit dan weer dat :S
Wat ik zelf eens wil gaan proberen is om ipv 3 paranoia, maar 2 of zelfs 1 te gebruiken.
Je mist dan wel wat juice op je map, maar als het daarmee veiliger is, is het alsnog beter dan de hele map te verliezen als je dood gaat of helemaal zonder deli te lopen.

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
JohnnyV76 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:02:

Dit is de bow nu:
[Afbeelding]

Ik heb de 'cheap' stappen optie ook doorlopen, maar vraag mijzelf af of het het waard is. Je krijgt inderdaad de gegarandeerde stats, maar de base kost al minimaal 3 divs.

Ik heb nu wel huge damage vergeleken met eerst, en dikke mana problemen :+

Maar vraag mij af of je voor de kosten (of wat minder) niet een complete boog kan kopen met nagenoeg dezelfde stats zonder wat gamble.

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-09 19:36
SinergyX schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:02:
Delirium vind ik bij voorbaat een raar, ene moment mep ik heel die waves in 1 klap weg, map erna en lig binnen 10 seconde dood op de grond. Zeker bij thorns vraag ik me af of de volgorde van damage, thorn en leech wel altijd in de juiste volgorde loopt.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat framerate rare dingen doet, je had lang geleden in Diablo 3 ook bepaalde builds die op PC perfect werkte (100% block), maar op console door denk ik lagere framerate identieke build gewoon dood ging.

Ik ben weer terug gegaan naar default seizoen, mis dan wel bepaalde spectres maar de economie gaat nu zo hard, dat ik nog weinig meerwaarde zie er te blijven. M'n deadeye nog wel op mapping niveau gekregen en het is belachelijk simpel hoe snel je door mappen heen kan vliegen, maar voegt bar weinig gameplezier toe.
https://pathofexile2.wiki.fextralife.com/Delirium
When you touch the mirror, the mists of Delirium will spread out across the area, infecting your mind. You must stain within the mist to maintain the nightmare, which is as profitable as it is terrifying. Everything you kill will increase the rewards that drop, but note that the deeper into the mist you travel, the stronger the monsters are.

• Perrin
TheBrut3 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:13:
[...]

Ik heb de 'cheap' stappen optie ook doorlopen, maar vraag mijzelf af of het het waard is. Je krijgt inderdaad de gegarandeerde stats, maar de base kost al minimaal 3 divs.

Ik heb nu wel huge damage vergeleken met eerst, en dikke mana problemen :+

Maar vraag mij af of je voor de kosten (of wat minder) niet een complete boog kan kopen met nagenoeg dezelfde stats zonder wat gamble.
Als je goed in craften bent, kun je er volgens mij netto currency mee verdienen als je de markt goed in de gaten houdt. En als je SSF speelt moet je wel craften.

• TheBrut3
Is er nog een leuke melee class? Tijdens launch had ik een Invoker, maar dat heeft een flinke nerf gehad. In de top tier lijstjes zie ik nu volgens mij alleen ranged te staan. Of een melee class die ze in de build alsnog een boog geven.
Perrin schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:18:
Als je goed in craften bent, kun je er volgens mij netto currency mee verdienen als je de markt goed in de gaten houdt. En als je SSF speelt moet je wel craften.
Dat klopt ook, met geld maak je geld. Zeker als je het systeem goed snapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perrin
TheBrut3 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:23:
Is er nog een leuke melee class? Tijdens launch had ik een Invoker, maar dat heeft een flinke nerf gehad. In de top tier lijstjes zie ik nu volgens mij alleen ranged te staan. Of een melee class die ze in de build alsnog een boog geven.

[...]

Dat klopt ook, met geld maak je geld. Zeker als je het systeem goed snapt.
Volcanic fissure Titan is naast Invoker nog populair.
https://mobalytics.gg/poe...ure-warbringer-negrontech

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-10 22:33
@TheBrut3 Hollow palm monk is ook wel leuk spelen. Snel stacks opbouwen met Tempest Flurry en dan Falling Thunder voor de damage dump. En met Staggering Palm en Tempest Flurry zoom je door de map heen. Al is het in Abyss wel opletten als melee met al die degens... (CI helpt hier wel, want het meeste is chaos damage)

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zet fextralife aub op je blocklist. Die site zit vol met onjuiste en onvolledige informatie.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• edie
  • Nu online
SinergyX schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:02:
Volgens mij kunnen Delerium mobs soms speciale modifiers krijgen die nogal... extreem kunnen zijn voor een bepaalde buillds.

Zie https://poe2db.tw/Delirium#DeliriumMods. Eroding Touch lijkt nogal vervelend voor een thorns build.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:32
Iemand hier ook last van willekeurige vastlopers van het spel? Er is geen touw aan vast te knopen, soms in town soms tijdens mapping. Alleen met PoE2 heb ik er last van.

Om ook in te haken op het gesprek hierboven, wil je luie fissure spelen, wat ik doe, gebruik totems :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
Goldman schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:29:
Iemand hier ook last van willekeurige vastlopers van het spel? Er is geen touw aan vast te knopen, soms in town soms tijdens mapping. Alleen met PoE2 heb ik er last van.

Om ook in te haken op het gesprek hierboven, wil je luie fissure spelen, wat ik doe, gebruik totems :)
Alleen vandaag last van gehad dat het spel plots pauzeert en nergens op reageert.

Speel een Hollow Palm Gemling Legionnaire, level 80 nu en aangekomen bij T5 maps.. Opzich wel grappig :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DivjeFR schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:08:
[...]

Alleen vandaag last van gehad dat het spel plots pauzeert en nergens op reageert.

Speel een Hollow Palm Gemling Legionnaire, level 80 nu en aangekomen bij T5 maps.. Opzich wel grappig :P
Toevallig AMD kaart? Ik krijg die ook regelmatig met een popup van AMD software dat driver hangt, UI en alles blijft werken, maar de map zelf laad opnieuw.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
SinergyX schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:16:
[...]

Toevallig AMD kaart? Ik krijg die ook regelmatig met een popup van AMD software dat driver hangt, UI en alles blijft werken, maar de map zelf laad opnieuw.
Toevallig wel een 7900XTX. Maar tot vandaag nooit problemen gehad behalve wat insta crashes naar desktop bij 0.1. Driver time-outs zie ik zelden. Na bovenstaande pauzeren kon ik ook gewoon verder spelen, duurde 5-10 seconden ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door DivjeFR op 20-09-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik weet niet of het toeval is maar nadat ik wat meer geïnvesteerd heb in gear met item rarity heb ik al een paar hele leuke drops gehad. Gisteravond een Rakiata's Flow en net dropt er een Farrul's Rune of the Chase en ook nog een Omen of Light. Had eerst zo rond de 60% rarity maar nu op 122%. Volgens mij is 100% de sweetspot maar dit lijkt wel te werken voor me :)
Je weet natuurlijk nooit of je deze drops ook had gehad met minder rarity maar begin er voorzichtig toch in te geloven! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik ben begonnen met een Warrior, maar holy shit... Die early game was bijna niet door te komen zeg, zo saai en frustrerend!

Inmiddels bij act 3 en op het eind van act 2 even geshopt, nu is het wel lekker knallen. Al ga je stiekem nog vrij snel dood als het even tegenzit.

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:40

BroWohsEdis

George Orwell was right.

High-end items zijn wel echt ontiegelijk duur zeg he

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Nu online
Ha, dat is al een verbetering. Wat mij betreft mag in de endgame de gehele monster packsize wel omlaag met 50%, en monster speed omlaag met 25% oid. Magic en Rare monster moeten per monster modifier dat ze hebben veel gevaarlijker worden op hogere map tiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ah dat zijn interessante changes. Op zich vond ik het niet heel lastig om maps te juicen maar is wel logischer om die tablets toe te voegen aan de map device zodat je een goede map al meteen kan runnen en niet eerst de minder waystones hoeft te doen om bij de goede te komen. Ook wel goed dat elke map straks een boss heeft! Minder monsters weet ik niet of dat goed is... nu zijn toch ook juist de extra mob packs en density goede buffs voor meer xp en loot? Als ik t goed begrijp blijft het in T15 hetzelfde en is het alleen minder in lagere tiers om t wat makkelijker te maken.

Ik zou ook nog graag zien dat T16 maps gewoon kunnen droppen. Vaalen is te onbetrouwbaar en te zeldzaam... heb je goede map... poef T14... grrr!
BroWohsEdis schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:48:
High-end items zijn wel echt ontiegelijk duur zeg he
Inflatie raakt ook PoE2 ja :)
Heb een goede bow gekocht voor 50 div... was wel te duur maar ik had echt een betere nodig en ik denk niet dat ik deze league nog heel veel speel omdat ik ook weer even D4 s10 ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
JohnnyV76 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:50:
Ik zou ook nog graag zien dat T16 maps gewoon kunnen droppen. Vaalen is te onbetrouwbaar en te zeldzaam... heb je goede map... poef T14... grrr!
Dat is toch het hele idee van min-maxing? Een alles of niets RNG element is toch niet erg om tot het maximale te kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
TheBrut3 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:08:
[...]

Dat is toch het hele idee van min-maxing? Een alles of niets RNG element is toch niet erg om tot het maximale te kunnen komen?
In PoE 1 droppen T16 maps gewoon en zelfs T17 zijn rare drops. De mods op de maps en het juicen ervan + kijken wat voor loot je krijgt is genoeg RNG. Persoonlijk vind ik dat leuker in PoE1. Wellicht is de kans op een T16 gewoon te klein nu... ik kan rustig 5 of meer maps corrupten zonder dat het een T16 wordt en dat vind ik niet tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:21
Ik ben nooit tot de endgame gekomen, ook dit keer werd mijn aandacht ergens anders door getrokken vlak voor ik klaar was met die intermission dingen... maar het idee van geluk moeten hebben met RNG om überbaupt een moeilijker level te krijgen om te spelen komt echt heel erg vreemd op mij over... Te makkelijke levels spelen in de hoop een keer een moeilijkere te krijgen klinkt niet als fijne gameplay.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Naja RNG in zoverre dat de T16 maps een kans zouden moeten hebben om te droppen. T15 maps kunnen lastig genoeg zijn maar ik vind het gewoon niet ideaal dat je met currency moet gokken om T16 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Is het in de Realmgate het beste om de moeilijkheid van 50, 100 of 150 te spammen? Voor mijn gevoel 100. Dan is het niet erg als je eens dood gaat en heb niet per se het gevoel dat de drops mega veel beter zijn bij die van 150.

Toughts? Of iemand zelfs getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:40

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Nou die laatste update heeft het niet beter gemaakt.. Nu geforceerd om zonder revives een map te beginnen omdat je anders geen 3 tablets kan gebruiken en ik ga vrijwel elke map dood omdat m'n evasion zo'n 10% lager is. Ook zijn de bosses een stuk taaier en ze zitten nu op elke map.

Het aantal % quantity wat je nu kan krijgen is nu een stuk minder dan voorheen met al de towers, weet niet of ik dit nou een goede verandering vindt.

[ Voor 21% gewijzigd door BroWohsEdis op 02-10-2025 22:44 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste