nothing stops this train
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Import the third world, become the third world
Zit veel leuks tussen!
Om ff op mijn build te betrekken: Whirling slash +20% attack speed, twisters +30% projectile speed en +1 projectile. Barrage 20% chance not to consume charges. Barrage chance not to consume is verder te schalen met support gems of passive nodes, misschien wel richting de 100%. Damn, misschien heb ik wel de verkeerde class gekozen 😂.
[ Voor 27% gewijzigd door Dekar op 30-05-2026 11:47 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Daarentegen speelt het zo fijn, de buildvariatie is fantastisch. Maakt niet uit wat je maakt, maar uiteindelijk is je hele scherm een flikkerende kerstboom. Erg satisfying.
Natuurlijk sluit niet iedere game bij iedereen aan, maar ik heb gewoon een beetje medelijden met mezelf
Heh, ben net voorbij Act 3 en het viel mij op dat waterways korter leek (en geen levers maar pressure plates). De tempels voelde ook korter, en de laatste zone met Doryani was zeker korter. Al-met-al nog steeds wat te lang, maar misschien zijn er simpelweg teveel zones in Act 3?Jack_Mojo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:13:
Ik heb zo'n haat liefde verhouding met deze game. Iedere keer die campaign opnieuw, vooral act 3 duurt zo tergend lang. Ik trek dat eigenlijk echt niet meer.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Oh dat is mooi nieuws. Ja en ze zijn vooral erg groot. Lijkt soms wel een speurtochtedie schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:37:
[...]
Heh, ben net voorbij Act 3 en het viel mij op dat waterways korter leek (en geen levers maar pressure plates). De tempels voelde ook korter, en de laatste zone met Doryani was zeker korter. Al-met-al nog steeds wat te lang, maar misschien zijn er simpelweg teveel zones in Act 3?
Ik bedacht mij zojuist dat het wellicht helemaal niet te maken heeft met de zones, maar met de plaats van de waypoint in town. Die is nl vrij ver van alles waardoor het voelt alsof het langer is...Jack_Mojo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:55:
[...]
Oh dat is mooi nieuws. Ja en ze zijn vooral erg groot. Lijkt soms wel een speurtocht
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Dit is voor mij ook altijd het nadeel van PoE. Bij deel 1 had ik dit ook. ik was zoooo klaar met de campaign dat ik niet meer kon spelen de laatste seizoenen..Jack_Mojo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:13:
Iedere keer die campaign opnieuw, vooral act 3 duurt zo tergend lang. Ik trek dat eigenlijk echt niet meer.
Nu bij 2 heb ik het nog niet ook omdat de campaign steeds uitgebreid wordt. maar het wordt wel op een gegeven moment weer een probleem. Ik zie liever zo'n adventure mode zoals ze in diablo hebben. Maar PoE leent zich daar minder voor en ze zijn er ook altijd open in dat het niet de bedoeling is eigenlijk.
Tevens is het voor vele ook weer juist wel wat ze willen omdat ze het een challenge maken om steeds sneller die campaign door te raken.
Dekar schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:28:
Level 20 op mijn Huntress in Act 2. Gaat als een speer
nothing stops this train
Mijn currency tab loopt aardig vol, ze gooien er ook mee.
Zeker met die rune stones dat je kan doen, de hoeveelheid dat je daar van krijgt.
Mijn trail heb ik wel moeten opnieuw doen, plots een scherm dat ik moest herbeginnen.
Zal wel door iets geraakt zijn en mijn volledig leven weg.
Nu met die companion bij mij, springt in alles dat hij ziet.
Voorlopig een heel goede patch, zullen zien naar het einde hoe leuk het nog is.
Ja GGG laat het inderdaad zo. Toch jammer want ik begin vaak met de grootste plannen aan een nieuwe league om verschillende characters en builds te proberen maar zoals vorige league heb ik maps niet eens gehaald. Ergens gestopt rond level 50.Ricmaniac schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 20:31:
[...]
Dit is voor mij ook altijd het nadeel van PoE. Bij deel 1 had ik dit ook. ik was zoooo klaar met de campaign dat ik niet meer kon spelen de laatste seizoenen..
Nu bij 2 heb ik het nog niet ook omdat de campaign steeds uitgebreid wordt. maar het wordt wel op een gegeven moment weer een probleem. Ik zie liever zo'n adventure mode zoals ze in diablo hebben. Maar PoE leent zich daar minder voor en ze zijn er ook altijd open in dat het niet de bedoeling is eigenlijk.
Tevens is het voor vele ook weer juist wel wat ze willen omdat ze het een challenge maken om steeds sneller die campaign door te raken.
Het is ook niet dat je de campaign een beetje op de achtergrond kan spelen op easy mode, het kost je soms best nog wel wat inspanning. Als de campaign uit 2 acts bestond had ik minimaal 5x zoveel uur in de game maar goed. Hopelijk bedenkt GGG zich ooit, maar ik heb er een hard hoofd in helaas.
Het doel is om nu wel maps te halen, zeker gezien daar de meeste verandering inzit. Met een druid ondertussen in act 2. Mooie unique staff gevonden dus gelukkig zit de rng mee en gaat het redelijk vlot tot nu toe
Blijkbaar is er ook iets van resistance swapping mogelijk, dus ik hoop dat dat mij gaat redden later in het spel. Voor nu is mijn Huntress Spirit walker lvl 36 met een bear companion wel sterk, maar ook vrij squishy. Act 2 boss kostte me wel wat pogingen.
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Ik ging er een beetje vanuit dat je ze wel kan overschrijven met nieuwe, zal het vanavond eens proberen. Anders toch maar gewoon weer Fubgun Ice Shot rerollen want dan is dit char f’edDekar schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:21:
@BitBakker nice! Is dat die ascendancy waar je extra runes kan slotten? Als een rune is geslot, kan je hem er dan niet meer uithalen, zoals normaal?
Blijkbaar is er ook iets van resistance swapping mogelijk, dus ik hoop dat dat mij gaat redden later in het spel. Voor nu is mijn Huntress Spirit walker lvl 36 met een bear companion wel sterk, maar ook vrij squishy. Act 2 boss kostte me wel wat pogingen.
Ik volg deze built. Dat gaat heel erg smooth als witchhunter.
Ben nu lvl 42. Voel me net de terminator. Blaas door alles heen met explosive shot. En de granaten gebruik ik enkel bij bosses die ik vast zet met een frostbomb en daarna opblaas binnen enkele seconden.
Dat was bij release niet zo makkelijk ^_^
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Echter zoals de meeste builds liep ik al snel tegen een plafond aan in de Maps. Om een Beast the tamen vind ik het systeem echt helemaal niet lekker werken. Als je tame beast klikt op het target en je minion slaat hem te snel dood of net met een pauze dat de tame beast spel alweer voorbij is , dan pak je hem niet. En dan moet je dus weer een hele map opnieuw spelen inclusief rare add Boss Modifier tablet om je nieuwe End Boss Beast met modifiers weer te krijgen die je wil en dat is RNG dus t kan dat je pech hebt. Ze hadden dit beter kunnen maken zoals de Spectre Gem, gewoon een dood beest reviven. Uiteindelijk blijven hangen in T5 maps en toen genoeg geld gespaard om mijn favoriete POE1 handschoenen (Facebreakers) aan te trekken en helemaal opnieuw te beginnen met een Monk. Iedere boss die je dood vanaf Chapter 1 brengt de stats van de box handschoenen omhoog, dit is echt gaaf bij het levellen. Ook de rolling slam was vanaf het begin de gem to go. Vanavond maar weer verder met het spel.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Vraag me eigenlijk af, sinds dat met de Bear ascendancy companion DMG 60% van mijn main hand is, of dan een hele leipe 2h Mace ofzo equippen geen optie is. Zou moeten kunnen toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Dekar op 01-06-2026 18:10 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Ik heb ooit D4 met plezier gespeeld en wil nu eens de wereld van Wraeclast induiken
Heb me een heel klein beetje ingelezen w.b. classes. Ik las dat Witch, Ranger en Merc worden aangeraden om het spel te leren kennen. Dus ik zal waarschijnlijk die classses het eerst uitproberen.
Ik heb natuurlijk nog geen idee welke speelstijl mij gaat aanspreken dus wie weet loop ik alle classes wel langs ;)
In D4 vond ik de Monk het leukste maar ik heb begrepen dat PoE2 echt een ander soort van Arpg is.
Als jullie wat beginners tips hebben dan hoor ik die graag
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
@Vortigen zou gewoon zonder voorkennis lekker de boel gaan verkennen in eerste instantie. Speel wat je leuk vindt en kijk hoe ver je komt. Kan je daarna altijd nog de guides erbij pakken van Maxroll, Mobalytics of met behulp van Chatgpt of Claude wat tips scoren. Veel plezier
[ Voor 29% gewijzigd door London op 01-06-2026 19:39 ]
Import the third world, become the third world
Het is heel lastig (vind ik) om je beginner tips te geven.Vortigen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:26:
Hoi mede tweakers. PoE noob hier. Ik heb de EA gekocht dit weekend en ga er deze week eens goed voor zitten.
Ik heb ooit D4 met plezier gespeeld en wil nu eens de wereld van Wraeclast induiken![]()
Heb me een heel klein beetje ingelezen w.b. classes. Ik las dat Witch, Ranger en Merc worden aangeraden om het spel te leren kennen. Dus ik zal waarschijnlijk die classses het eerst uitproberen.
Ik heb natuurlijk nog geen idee welke speelstijl mij gaat aanspreken dus wie weet loop ik alle classes wel langs ;)
In D4 vond ik de Monk het leukste maar ik heb begrepen dat PoE2 echt een ander soort van Arpg is.
Als jullie wat beginners tips hebben dan hoor ik die graag
PoE moet je echt over je heen laten komen en accepteren dat je het waarschijnlijk niet altijd snapt en moet leren
2 is al een stuk toegankelijker dan deel 1 maar als je echt een newbie voor PoE bent kan het erg overwelming overkomen. Voor mij was PoE echt een gevalletje van vallen en opstaan en doorgaan.
Zou wel aanraden gewoon een online guide te volgen voor een build. Die van Maxroll.com vind ik goed. Maar dan wel ook echt de tijd te nemen om te lezen wat je kiest en waarom zeg maar. Niet blindelings die guide volgen en dan geen idee hebben wat je eigenlijk doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Dekar op 01-06-2026 22:27 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Ik ben destijds begonnen zonder guide en liep tegen het eind van act 1 helemaal vast door verkeerde keuzes. Verkeerde skills met vooral de verkeerde support skills. Ben daarna toch maar overgestapt naar een guide.Vortigen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:26:
Heb me een heel klein beetje ingelezen w.b. classes. Ik las dat Witch, Ranger en Merc worden aangeraden om het spel te leren kennen. Dus ik zal waarschijnlijk die classses het eerst uitproberen.
Ik heb natuurlijk nog geen idee welke speelstijl mij gaat aanspreken dus wie weet loop ik alle classes wel langs ;)
In D4 vond ik de Monk het leukste maar ik heb begrepen dat PoE2 echt een ander soort van Arpg is.
Als jullie wat beginners tips hebben dan hoor ik die graag
Wat trouwens ook lekker speelt is een Druid met de plantjes. Als je met de skills Entangle en Contagion begint, dan kom je een heel eind.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik zal al veel goede tips voorbijkomen maar accepteer dat de moeilijkheidsgraad een tikkeltje hoger ligt dan D4. De campaign heb ik nu al een aantal keer doorgespeeld en weet ondertussen de movesets en tactieken van alle bosses wel, maar zonder die kennis had ik er wel moeite mee. Het wordt natuurlijk nog moeilijker als je een zwakke class hebt en geen guide volgt. De een vindt de moeilijkheid en het ontdekken leuk, de ander wat minder. Doe mij maar een guide, dan vind ik het al moeilijk zat.Vortigen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:26:
Hoi mede tweakers. PoE noob hier. Ik heb de EA gekocht dit weekend en ga er deze week eens goed voor zitten.
Ik heb ooit D4 met plezier gespeeld en wil nu eens de wereld van Wraeclast induiken![]()
Heb me een heel klein beetje ingelezen w.b. classes. Ik las dat Witch, Ranger en Merc worden aangeraden om het spel te leren kennen. Dus ik zal waarschijnlijk die classses het eerst uitproberen.
Ik heb natuurlijk nog geen idee welke speelstijl mij gaat aanspreken dus wie weet loop ik alle classes wel langs ;)
In D4 vond ik de Monk het leukste maar ik heb begrepen dat PoE2 echt een ander soort van Arpg is.
Als jullie wat beginners tips hebben dan hoor ik die graag
Veel plezier!
Ben die ook begonnen vanmiddag. Lich laat ik ff links liggen, wil zo graag MA proberenBitBakker schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:53:
Met m'n martial artist gisteren de swap gemaakt van storm wave naar whirling assault en zoveel mogelijk bellen. Speelt lekker, nu in maps aangekomen en rustig door de atlas ploegen. Wel goeie guide dit: https://mobalytics.gg/poe-2/builds/martial-artist-monk-build-league-starter-to-endgame
Import the third world, become the third world
Nu bij T4 maps maar nog erg in het begin. Wat is er veel verbeterd met het mappen zeg! Nu allerlei quests die je naar belangrijke gebieden sturen. Dit maakt het een stuk leuker dan hoe het in t begin was en je zelf maar een beetje random over de map heen moest gaan om citadels te vinden. Net gestopt na een paar uur spelen om even rust te namen maar nu al weer zin om later verder te gaan!
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Ik herken je pols klacht, heb je al eens geprobeerd met een controller te spelen? Moet het zelf ook nog proberen maar wellicht dat het de klachten kan verlichten. Ik heb zelf een verticale muis aangeschaft en dat houdt de klachten dragelijkJohnnyV76 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:28:
Level 72 nu op m'n spirit walker. Geen twisters maar volledig als summoner (companions). Er zijn wat tegenstrijdige build guides maar heb er nu wel een gevonden waar ik voor ga. Is wel even wennen als summoner... ben toch geneigd te veel andere skills te spammen. Even afleren want mijn pols / arm vindt dat ook niet zo fijn merk ik.
Nu bij T4 maps maar nog erg in het begin. Wat is er veel verbeterd met het mappen zeg! Nu allerlei quests die je naar belangrijke gebieden sturen. Dit maakt het een stuk leuker dan hoe het in t begin was en je zelf maar een beetje random over de map heen moest gaan om citadels te vinden. Net gestopt na een paar uur spelen om even rust te namen maar nu al weer zin om later verder te gaan!
[ Voor 3% gewijzigd door London op 02-06-2026 15:25 ]
Import the third world, become the third world
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Even getest en ik moet bekennen dat het inderdaad zeer fijn speelt. Echter mis ik wel de mogelijkheid om ook de muis ernaast te gebruiken, bijvoorbeeld in town om snel dingen te kunnen verkopen. Blijkbaar is dat een WIP, hopelijk niet te lang meerDekar schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:03:
Ik speel ook met controller op pc. Speelt erg lekker en geen polsklachten.
Import the third world, become the third world
Als ik Alt+Tab uit de game dan crasht mijn PC wel eens. Iemand anders dit ook ervaren?
En is er een manier om te checken of ik alle campaign bonuses wel heb?
[ Voor 21% gewijzigd door Dekar op 02-06-2026 23:38 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
ik ben gisteren begonnen met een ED/contagion witch/lich, de gameplay is vrij simpel gooi het ene op een pack daarna de andere en klaar, bosses doe ik met bonestorm, al is dit vrij clunky aangezien je heeeel langzaam kan lopen als je aan het channelen bent.
ben nu level 22 in act 2, druk met werken deze week dus weinig tijd om te spelen
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Tja, werk komt erg ongelegen met het begin van een nieuwe league.Khaelos schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:24:
ben nu level 22 in act 2, druk met werken deze week dus weinig tijd om te spelen
Ben nu zelf bezig met de Spiritwalker minion build, maar vraag me af hoe ik de damage van de minions kan verhogen. Is dit op basis van mijn speer i.c.m. de scepter of alleen de scepter?
Ben verder een begin aan het maken met de Grimm Pillars Spell Totems build van Palsteron. Net in act 2 aangekomen.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
@Jackal131 zoals ik het begrijp is die ascendancy node 60% van main hand. Ik zat zelf te theorycraften dat een enorme phys DMG Mace dan erg sterk zou kunnen zijn. Geen idee hoe dat precies werkt ik ben zelf nog met Twister build bezig. Ik wil het grootste deel van de Season Challenges afmaken voordat ik respec met het risico dat ik mijn character helemaal brick
[ Voor 28% gewijzigd door Dekar op 03-06-2026 10:50 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Dit herken ik niet eigenlijk. Ik level hollow palm a.d.h.v. deze build https://mobalytics.gg/poe-2/builds/martial-artist-monk-build-league-starter-to-endgame?ws-ngf5-f7d82102-7e77-4a44-ad24-33b67e8ae7bf=activeVariantId%2C2 en het is echt een totale breeze. Alle bosses tijdens de campaign heb je binnen 5 seconden neer en ik ga echt zelden dood (tenzij ik KO geslagen word tijdens het sprintenLuxurydiver schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:05:
Afgelopen dagen wat gespeeld met de facebreaker gloves in een monk hollow palm martial artist. De facebreakers lvlen leuk mee na het killen van iedere boss krijg je dmg erbij. Echter In chapter 3 liep ik tegen een plafond en zag ik dat de hollow palm niet genoeg dmg leverde in combinatie met de stone fist ascendancy. De facebreaker verandert dan in een fire intelligence fueled glove. De damage was onvoldoende om bosses gemakkelijk om te leggen wat tot midden chapter 3 gemakkelijk ging. Heb drie verschillende builds geprobeerd maar t was niet wat ik verwachtte. Toen geswitched maar de build met een andere unieke glove die je dubbelgangers flinke ronde aoe laat spawnen. Die build is echt vele malen sterker. Echter hier werd ik gek van het muis geklik om het op gang te brengen en wil niet met controller spelen. Conclusie hollow palm sucks big time, wapen is gewoon sterker ze moeten dit echt fixen. Facebreaker laat ik nog niet gaan heb nog een plan met een warrior. Genoeg te doen en te experimenteren
Vind het bijna jammer dat ik zometeen na de campaign een quarterstaff moet gaan kopen
Import the third world, become the third world
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
ik gebruik nog geen debuff curse maar dit komt er nog wel, ik gebruik voor nu een wand met +2 chaos, chaos dmg, spell dmg en cast speed.Dekar schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:48:
Deze build had ik vorige patch; mijn eerste playthrough. Zonder enige build guide kwam ik tot Waystones tier 5. Waarschijnlijk kon dat nog wel hoger maar had zin om iets anders te levelen. Sorceress was beduidend lastiger spelen. Gebruik je ook die curse/debuff op bosses? Je kan met Chaos Bolt + zo'n curse (naam weet ik ff niet) Chaos resistance met 70% verlagen ofzo. Dan smelten de bosses echt snelen skeletal minions of een andere scepter? Of een ander wapen?
heb totaal +5 ofzo
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Damage komt van uit je tallents, de gems upgraden, het juiste beest temmen.Jackal131 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:48:
[...]
Tja, werk komt erg ongelegen met het begin van een nieuwe league.
Ben nu zelf bezig met de Spiritwalker minion build, maar vraag me af hoe ik de damage van de minions kan verhogen. Is dit op basis van mijn speer i.c.m. de scepter of alleen de scepter?
Ben verder een begin aan het maken met de Grimm Pillars Spell Totems build van Palsteron. Net in act 2 aangekomen.
De juiste support gems nemen ook.
Gear natuurlijk ook.
In Act 4 heb ik die haai als companion getemd.
Great white one.
Level 14 is hij nu.
2.4k dmg per seconde.
Import the third world, become the third world
Ik weet totaal niet waar ik mee bezig ben haha. Zit op de Maps beetje naar die quests objectives te gaan. Ben lvl 72 ofzo maar heb nog maar tier 3 Waystones. Ook heb ik die crafting bench nog niet gezien voor runic ward of om uniques te upgraden. Ik sukkel nog maar wat door
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Denk dat PoE2 mij meer gaat bevallen, ik ga er in ieder geval vrij blind in.
Dan moet je terug naar act 1! In 3 maps van act 1 vind je die gast van de nieuwe league en moet je in die map opzoek naar rune objecten. Als je alle 3 hebt gevonden moet je terug naar die boom waar Sin in hing en gaat daar een ruimte open. Daar vind je die crafting bench!Dekar schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:58:
Ook heb ik die crafting bench nog niet gezien voor runic ward of om uniques te upgraden. Ik sukkel nog maar wat door
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Nu nog 2 lvls omhoog om hem te kunnen gebruiken. Dit zal wel tot Tier 15 moeten werken, toch? Ben nu comfortabel Tier 6 maps aan het doen.
[ Voor 18% gewijzigd door Dekar op 04-06-2026 21:16 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Ben nog steeds zeer te spreken over de end-game changes. Er zijn nog zoveel plekken op de atlas waar ik heen kan/wil gaan om weer stukjes content en weer een puntje in een tree te unlocken dat het echt verslavend werkt. Dit is precies wat ik voorheen miste en waardoor ik na een tijdje maps grinden de motivatie verloor.
Onlangs heb ik ook D4 season 13 gespeeld en daar hebben ze ook een aantal flinke verbeteringen doorgevoerd maar als je die end-game (de war plans) vergelijkt met wat er nu al is in PoE 2 dan heeft D4 maar een fractie van een fractie van de end-game van PoE 2. Aangezien we nu pas op 0.5 zitten in PoE 2 kan ik me haast niet voorstellen wat er aan content zal zijn bij de 1.0 release. Ze doen er veel langer over dan verwacht (volgens mij hadden ze het voor de early access release over minimaal 6 maanden voor de full release) maar gelukkig doen ze het wel goed.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Netjes man level 84 alJohnnyV76 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:13:
Onlangs heb ik ook D4 season 13 gespeeld en daar hebben ze ook een aantal flinke verbeteringen doorgevoerd maar als je die end-game (de war plans) vergelijkt met wat er nu al is in PoE 2 dan heeft D4 maar een fractie van een fractie van de end-game van PoE 2.
En ja dat is waar ik ook altijd mee zit wanneer ik weer PoE speel
Maar wat ik echt een negatief iets blijf vinden is dat je telkens die campaign door moet. Het is gewoon de stijl die ze willen doen maar merk echt dat het me gaat tegen zitten elke keer. Gelukkig was er nu nieuwe campaign toegevoegd wat wel veel scheelde.
En bepaalde campaign maps hebben ze bewust korter gemaakt (zoals de Dreadnought bijvoorbeeld). Ik snap jou deels maar snap opzich ook GGG wel want je moet ergens beginnen met een league en dan is level 1 met niets toch het meest logischRicmaniac schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:17:
[...]
Netjes man level 84 al![]()
En ja dat is waar ik ook altijd mee zit wanneer ik weer PoE speelHelemaal na ik net als jij D4 season uitgespeeld heb.
Maar wat ik echt een negatief iets blijf vinden is dat je telkens die campaign door moet. Het is gewoon de stijl die ze willen doen maar merk echt dat het me gaat tegen zitten elke keer. Gelukkig was er nu nieuwe campaign toegevoegd wat wel veel scheelde.
Mijn monk is inmiddels level 87 en ik vorder gestaag qua progressie
Gister de ritual en delirium pinnacle bosses gedaan. Delirium vind ik toch wat rippy dus ik ga focussen op ritual.
[ Voor 3% gewijzigd door London op 05-06-2026 10:14 ]
Import the third world, become the third world
Haha, hier hebben we het al eens eerder over gehadRicmaniac schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:17:
[...]
Maar wat ik echt een negatief iets blijf vinden is dat je telkens die campaign door moet. Het is gewoon de stijl die ze willen doen maar merk echt dat het me gaat tegen zitten elke keer. Gelukkig was er nu nieuwe campaign toegevoegd wat wel veel scheelde.
Ik speel PoE 1 al vanaf 2012 dus wil niet weten hoe vaak ik die campaign al heb doorgespeeld!
Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg. Meestal speel je een andere build en geeft de nieuwe league mechanic al meteen weer wat variatie maar ergens vind ik het zelfs wel fijn dat je eigenlijk elk hoekje en gaatje wel kent zodat je redelijk soepel door alles heen gaat. Ik ben geen speedrunner en doe altijd rustig aan als ik door de acts heen ga maar uiteindelijk is dit ook maar een heel klein deel van je hele league experience. Soms is het wel eens wat vervelender als je niet snel loopt nog en nog niet zoveel damage doet maar meestal rond act 4 of 5 oid krijg je meer socket links en vind je betere gear en dan gaat t ook een stuk sneller. Je moet het gewoon zien als weer even inkomen in het spel na een pauze van een paar maanden. Ik wissel PoE 1, D4 en PoE 2 af en speel elk voor zolang ik het leuk vind. Ergens is er meer afwisseling in de campaign dan tig keer helltides of pits doen in D4.
Goed, iedereen is verschillend en als er veel mensen zijn die er telkens tegenop zien om de campaign te doen zullen ze er wellicht eens iets aan doen.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Die streamers zijn veel efficienter tijdens het spelen. Minder tijd in Town/Hideout doorbrengen, ze weten welke Skills en Supports ze moeten hebben zodat ze de tooltips niet hoeven te lezen, ze weten de staat van hun gear en welk item het belangrijkste is om te upgraden zonder eerst alles te moeten bestuderen, weten welke nodes in de Passive Tree ze moeten pakken zonder de build guide erbij te hoeven pakken, etc. En ze spelen rustig 16+ uren per dag.London schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:12:
[...]
Ik verbaas me overigens nog het meest over die streamers die echt binnen 2 of soms zelfs 1 dag super veel van de atlas tree hebben unlocked, level 90 zijn en meerdere divines hebben. Ik was een weekje vrij en heb echt ouderwets veel gespeeld maar kom bij lange na niet in de buurt van die gasten. Maar ik geniet wel met volle teugen, dát is ook wat waard
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Ben nu ook aan de maps begonnen, moet wel enkel mijn chaos eens naar 75 % brengen, al de rest ben ik boven de 75 % al.
Had graag die grote aap willen temmen, maar was vergeten een skill gem om te zetten voor te temmen.
De support gems die ik wil voor mijn build zijn 50 tot 200 div each 😂 moet ff kijken hoe ik die zelf kan vinden want ik heb maar 2 div momenteel. Heb wel best wat omens uit Rituals omdat ik zo'n tablet gebruik. Die zijn wel nog wat divs waard, maar die houd ik nog even voor later.
@KBE91 chaos resist heb ik nog niet capped en ik heb geen moeite met Tier 7 Waystones. Die grote aap (sterkere variant dan uit campaign) kan je vinden in Maps. Dus houd je skill Tame Beast op je skill bar!
@London Ja gestoord he. Een speedrunner heeft van lvl 0 tot en met tier 15 Maps in iets van 4 uur gedaan. Toen was ik nog in act 2 :p . Maar ik vind het niet erg om langzamer te gaan. Ik vind het juist leuk om wat skills te proberen. En iets ongebane pad in te slaan. Tis toch leuk als je iets van je eigen creatie hebt dat werkt. Je kan altijd nog respeccen en een guide volgen.
Trouwens https://www.poe2wiki.net/wiki/Atziri%27s_Communion support gem is het toegevoegd aan de game. Driedubbele unique tamed Beast nu mogelijk?
The Natural Order - Can have up to one Unique Tamed Beast summoned
Jammer :p
[ Voor 46% gewijzigd door Dekar op 05-06-2026 10:51 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Ja die hebben de campaign en het mappen tot in den treure geminmaxed, maar blijf het knap vinden hoe snel ze het doen. Of je er dan nog van geniet, ik betwijfel hetedie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:24:
[...]
Die streamers zijn veel efficienter tijdens het spelen. Minder tijd in Town/Hideout doorbrengen, ze weten welke Skills en Supports ze moeten hebben zodat ze de tooltips niet hoeven te lezen, ze weten de staat van hun gear en welk item het belangrijkste is om te upgraden zonder eerst alles te moeten bestuderen, weten welke nodes in de Passive Tree ze moeten pakken zonder de build guide erbij te hoeven pakken, etc. En ze spelen rustig 16+ uren per dag.
Import the third world, become the third world
Waarschijnlijk genieten ze er niet van, gezien hoeveel geklaag er is over de campaign. De erg luide minderheid eist een 'skip campaign' knop. Maar wat willen ze daadwerkelijk? Kennelijk alleen maar mappen. Dan kunnen die beter D4 gaan spelen oid, want PoE 2 is niet voor hun. De campaign wordt alleen maar langer/groter en grandieuzer, en het is een zeer groot onderdeel van het spel.London schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:54:
[...]
Ja die hebben de campaign en het mappen tot in den treure geminmaxed, maar blijf het knap vinden hoe snel ze het doen. Of je er dan nog van geniet, ik betwijfel het
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
https://www.reddit.com/r/PathOfExile2/s/zk0tPkUhm3 hier is meer te lezen erover.
Import the third world, become the third world
Ik ben ook Trinity gegaan gister en idem hier heb ook maar 2 elements (fire + lightning). Snap nog niet helemaal hoe ik de cold kan krijgen want de maximale cold is een stuk hoger dan de minimale lightning. Maar even induiken nog.BitBakker schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 08:53:
Gisteren kunnen overgaan naar CI en trinity gaan gebruiken. M’n cold damage is nog iets te laat om betrouwbaar alle 3 de elementen af te kunnen wisselen maar dat komt nog wel. Ook nieuwe Quarterstaff gekocht dus de damage begint steeds verder te stijgen. Nu in t11 maps ofzo. Gaat niet zo hard, maar ja
Import the third world, become the third world
BitBakker schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:17:
Ja ze moeten echt vrij gelijkmatig zijn. Heb geen cold damage op mn wapen dus moet even flat cold ringen fixen, evt met phys
Heb 1 ring veranderd en kom nu hierop uit. Volgens Chatgpt is dit een goeie mix zo waarbij fire + lightning de dominante elements zijn maar er is niet 1 die constant de andere 2 verslaat.
En yay level 90
Wow die Arbiter of Divinity, wát een clusterfuck zeg! Truth be told, heb voor 1 divine een boost gekocht en ze dropte ook weer 1 divine, maar wow
[ Voor 12% gewijzigd door London op 06-06-2026 19:46 ]
Import the third world, become the third world
Ik vind het in Diablo wat dat betreft een stuk overzichtelijker, daar heb je eigenlijk niet eens een lootfilter nodig.
Maar het speelt onwijs leuk en deze update is zeer goed. Vooral het mappen is een stuk beter vertoeven dan voorheen. Ook voor mijn gevoel een stuk minder one shots in campaign en maps.
Voel me nog steeds een complete newbie, terwijl er inmiddels al een uur of 300 in totaal inzit.
Op console moet je via de PoE website een lootfilter 'volgen' - lijstje hier https://www.pathofexile.c...ladder/follower/type/PoE2 -, of zelf toevoegen via de 'My Item Filters' op je profielpagina (niet vergeten om PoE2 te selecteren). Alternatief om via https://www.filterblade.xyz/?game=Poe2 je eigen filter samen te stellen en het direct te exporteren naar je Item Filters.Jack_Mojo schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:26:
Ondertussen level 73 met een plant druid en speelt super leuk. Alleen op console is er volgens mij geen lootfilter beschikbaar (althans, ik krijg het met geen mogelijkheid werkend) waardoor ik zoveel waardevolle items onbewust laat liggen, kan niet alles 1 voor 1 gaan checken op de trade market. Sommige white/blue items zijn gewoon veel waard. Als je items vindt die bruikbaar zijn voor jouw build dan was het een ander verhaal, maar ik vind dat echt zelden. Voor een tiental exalts kan je al een build maken die je zelf waarschijnlijk niet bij elkaar gaat vinden. Met andere woorden, je wordt een beetje naar het traden geduwd en dan is het zonde dat er veel verloren gaat.
Ik vind het in Diablo wat dat betreft een stuk overzichtelijker, daar heb je eigenlijk niet eens een lootfilter nodig.
Maar het speelt onwijs leuk en deze update is zeer goed. Vooral het mappen is een stuk beter vertoeven dan voorheen. Ook voor mijn gevoel een stuk minder one shots in campaign en maps.
Voel me nog steeds een complete newbie, terwijl er inmiddels al een uur of 300 in totaal inzit.Ik snap heel goed dat het fantastisch is voor mensen die er helemaal in opgaan, maar als casual speler voelt het soms toch best overweldigend.
Je kan het dan ingame selecteren in de opties.
Later komt op eenzelfde manier de mogelijkheid voor Build guides, maar dat is nu alleen nog voor PC.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Hier heb ik wat aan, dankjewel!!edie schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:47:
[...]
Op console moet je via de PoE website een lootfilter 'volgen' - lijstje hier https://www.pathofexile.c...ladder/follower/type/PoE2 -, of zelf toevoegen via de 'My Item Filters' op je profielpagina (niet vergeten om PoE2 te selecteren). Alternatief om via https://www.filterblade.xyz/?game=Poe2 je eigen filter samen te stellen en het direct te exporteren naar je Item Filters.
Je kan het dan ingame selecteren in de opties.
Later komt op eenzelfde manier de mogelijkheid voor Build guides, maar dat is nu alleen nog voor PC.
Voorheen niet veel poe2 gespeeld, regelmatig in de acts gestopt of begin van maps.
Nu heb ik een djinn of verastha summoner welke prima de atlas door komt. Zit nog helemaal geen investment in maar heb wel zo'n 15 divines bij elkaar verzameld nu. Voor als ik upgrades nodig heb. Momenteel rond level 80, dus nog genoeg te doen. Loop zonder problemen t8-9 waystones, nog niet hoger gevonden.
Daarnaast heb ik een Tactician door de campaign heen gerend om als support character te spelen met vrienden. Moet nog zo'n 200k gold farmen om de tree te doen maar heb de meeste gear wel bij elkaar verzameld. Hij is pas level 69, maar wil wel zsm omspeccen. Lastigste wordt denk ik 3e lab. De vierde zal wel een carry worden volgende week ofzo.
i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Ik was begonnen met ritual maar ben geswitched naar expedition nu en dat bevalt me toch beter. Net een lineage gem drop die 30 divine waard isBitBakker schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:41:
Poeh hoop te doen in de endgame. Eerst gericht op die divine arbiter verslaan, dus heb nu een lading atlas punten en Jado als master unlocked. Nu wil ik eens gaan kijken wat ik wil gaan farmen om wat geld te verdienen. Vind Abyss wel leuk, maar ritual is ook wel tof
Import the third world, become the third world
Ik snap de game eigenlijk niet zo goed. Als ik het goed voor heb, verwacht de game dat je een paar honderd uur per seizoen speelt. Tegen dat je alle map stuff en zo gedaan hebt? Ik vind het gewoon ... niet zodanig leuk om langer te spelen dan, pakweg, 50, 60 uur?
Zoals ik zeg, heb nu 50 uur gespeeld. Zou in principe verder kunnen doen, atlas skill points farmen, wat meer divines farmen, wat increasingly betere gear kopen, ... maar zie er niet echt het nut van in. Heb het wel gezien en het is mooi geweest.
Ik schiet nu alles kapot op maps 14, dat zal op juiced level 15 maps heus wel niet zodanig hard verschillen kwa speelstijl zoals nu.
Dusja, ergens een vreemde game als je het mij vraagt
[ Voor 10% gewijzigd door SideShow op 09-06-2026 21:29 ]
De bedoeling is dat je niet alles doet. En dat je de volgende update weer terug komt om weer een paar dagen/weken te spelen (en supporter packs koopt natuurlijkSideShow schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:27:
Zo, campaign gedaan, en maps (maar tot 14)...
Ik snap de game eigenlijk niet zo goed. Als ik het goed voor heb, verwacht de game dat je een paar honderd uur per seizoen speelt. Tegen dat je alle map stuff en zo gedaan hebt? Ik vind het gewoon ... niet zodanig leuk om langer te spelen dan, pakweg, 50, 60 uur?
Zoals ik zeg, heb nu 50 uur gespeeld. Zou in principe verder kunnen doen, atlas skill points farmen, wat meer divines farmen, wat increasingly betere gear kopen, ... maar zie er niet echt het nut van in. Heb het wel gezien en het is mooi geweest.
Ik schiet nu alles kapot op maps 14, dat zal op juiced level 15 maps heus wel niet zodanig hard verschillen kwa speelstijl zoals nu.
Dusja, ergens een vreemde game als je het mij vraagtLangs de andere kant, 50 uur plezier hebben aan iets is ook niet mis
Er zijn op sommige sites mensen die naar spelers-aantallen kijken en wanneer na de eerste week dat omlaag gaat "ded gaem" te schreeuwen. Maar GGG vindt dat helemaal niet interessant - ze willen nl. dat je iedere league terug komt en eventjes speelt. Dan iets anders gaat doen. En weer terug komt.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Grappig dat ik juist een hele andere ervaring heb dan jij :)SideShow schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:27:
Zo, campaign gedaan, en maps (maar tot 14)...
Ik snap de game eigenlijk niet zo goed. Als ik het goed voor heb, verwacht de game dat je een paar honderd uur per seizoen speelt. Tegen dat je alle map stuff en zo gedaan hebt? Ik vind het gewoon ... niet zodanig leuk om langer te spelen dan, pakweg, 50, 60 uur?
Zoals ik zeg, heb nu 50 uur gespeeld. Zou in principe verder kunnen doen, atlas skill points farmen, wat meer divines farmen, wat increasingly betere gear kopen, ... maar zie er niet echt het nut van in. Heb het wel gezien en het is mooi geweest.
Ik schiet nu alles kapot op maps 14, dat zal op juiced level 15 maps heus wel niet zodanig hard verschillen kwa speelstijl zoals nu.
Dusja, ergens een vreemde game als je het mij vraagtLangs de andere kant, 50 uur plezier hebben aan iets is ook niet mis
Heb er nu ruim 80 uur inzitten en heb nog genoeg quests staan en trees die ik nog wil completen. Als ik niet speel zit ik vaak al te denken wat ik straks weer ga doen als ik weer verder ga spelen. Dat is voor mij een teken dat ik het spel heel leuk vind. Bij eerdere leagues en ook bij PoE 1 had ik dat ook altijd maar voor een week of 2 / 3 max. Dan vroeg ik me ook altijd af waarvoor ik aan t mappen was. Atlas compleet.. build speelt lekker weg... wat nu? Dan verloor ik de motivatie langzamerhand tot ik geen zin meer had om in te loggen. Dat is ook prima natuurlijk en de league erna begon ik weer met nieuwe content en andere build.
Door wat ze nu gedaan hebben ben ik nog steeds gemotiveerd om verder te spelen ondanks dat ik er al 80+ uur in heb zitten.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Herkenbaar dit. 2 weet mij te pakken zoals 1 dat niet kon. Er is zoveel te doen en alles kan rewarding zijn dus je kan echt mooi kiezen wat je leuk vindt. Straks ga ik bijvoorbeeld de Abyss tree verder unlocken en daar meer op focussen. Maar ik wil ook nog Pinnacle fragments gaan farmen en expedition verder doen. Al met al rollen de divines lekker binnen en word ik steeds sterker. Volgende upgrade wordt een necklace met Trinity skill (20 div) en wil ook een beter wapen voor ongeveer 15-20 divs kopen of zelf craften.JohnnyV76 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:17:
[...]
Grappig dat ik juist een hele andere ervaring heb dan jij :)
Heb er nu ruim 80 uur inzitten en heb nog genoeg quests staan en trees die ik nog wil completen. Als ik niet speel zit ik vaak al te denken wat ik straks weer ga doen als ik weer verder ga spelen. Dat is voor mij een teken dat ik het spel heel leuk vind. Bij eerdere leagues en ook bij PoE 1 had ik dat ook altijd maar voor een week of 2 / 3 max. Dan vroeg ik me ook altijd af waarvoor ik aan t mappen was. Atlas compleet.. build speelt lekker weg... wat nu? Dan verloor ik de motivatie langzamerhand tot ik geen zin meer had om in te loggen. Dat is ook prima natuurlijk en de league erna begon ik weer met nieuwe content en andere build.
Door wat ze nu gedaan hebben ben ik nog steeds gemotiveerd om verder te spelen ondanks dat ik er al 80+ uur in heb zitten.
Import the third world, become the third world
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik vind het spel wel nog steeds ondoorgrondelijk soms. Ik zoek lineage gems, maar heb geen idee waar die droppen. Ik moet ook de hele atlas exploren en blijkbaar kan dat ergens, maar ook dat is me nog niet helemaal duidelijk. En een 7-remnant Rune vinden, maar geen idee of dat random is of ik daar iets speciaals voor moet doen. Maar goed we gaan lekker door in de maps richting die Quest markers, ik zie het allemaal wel.
Oja en mijn 3e en 4e ascendancy nog halen. Misschien kan ik dan morgenavond eens proberen.
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Dat leren komt wel.
Lineage supports droppen van bosses in de atlas, of van specifieke contentDekar schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:17:
Ik vind het spel ook verslavend. Ben zelf met die challenges bezig. Tier 11 map gedaan en dat ding redelijk soepel. Al vang ik dan soms best veel damage. Tier 9 vind ik wel een sweet spot momenteel. Wel in een tier 10 gisteren 4 deaths op een boss. Ik zag door al die twisters zijn one-shot attacks niet meer haha.
Ik vind het spel wel nog steeds ondoorgrondelijk soms. Ik zoek lineage gems, maar heb geen idee waar die droppen. Ik moet ook de hele atlas exploren en blijkbaar kan dat ergens, maar ook dat is me nog niet helemaal duidelijk. En een 7-remnant Rune vinden, maar geen idee of dat random is of ik daar iets speciaals voor moet doen. Maar goed we gaan lekker door in de maps richting die Quest markers, ik zie het allemaal wel.
Oja en mijn 3e en 4e ascendancy nog halen. Misschien kan ik dan morgenavond eens proberen.
https://www.poe2wiki.net/wiki/Lineage_support_gem
Verder heb je een grotere kans van die super juiced content en die specifieke boss eilandjes die je tegenkomt, maar is vaak gewoon ook geluk hebben dat ie dropt.
Als je de punten voor je atlas tree bedoelt dan moet je om alle punten te unlocken alle maps binnen de muren doen, daar krijg je per completed map 1 atlas point.
Verder inderdaad gewoon de quests volgen die hebben ze nu erin gemaakt om je juist de mechanics van de atlas uit te leggen.
Je accendacy zou ik iig de 3de proberen wel z.s.m. te completen kan namelijk aardig schelen in defences of dps afhankelijk van class en wat je kiest.
[ Voor 14% gewijzigd door Gixxer27 op 10-06-2026 14:39 ]
:strip_exif()/f/image/aFdEH9AhekuvpWgCgBrnYZvY.jpg?f=fotoalbum_large)
The fuck. Dit ding dropt gewoon ff in een abyssal depths net. 500 divine hallo
Maar ga hem zelf houden, 4 verschillende effecten ook en 3 charms dus
[ Voor 8% gewijzigd door London op 10-06-2026 19:33 ]
Import the third world, become the third world
@London geez nice. Welk tier Waystone? Ik zal eens wat abyssal tablets gaan kopen.
Gisteren een Remnant gevonden met 6 runes. Nu nog die 7+ voor mijn challenge. Maar is dat compleet random? Moet ik een bepaalde tier Maps doen? Enige manier om het aantal remnants te vergoten? Waar vind ik expeditions?
Pffff
[ Voor 58% gewijzigd door Dekar op 11-06-2026 11:08 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Expedition vind je links in de Atlas. Waar de zee begint. Je start vanuit Kingsmarch.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Met delirium moet je even kijken welke kant de mist op beweegt en die kant moet je dan ook op. Alle mirrors die je tegenkomt kapot maken en in principe doorlopen naar de eindbaas.Dekar schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:05:
@BitBakker is dat dat effect met die spiegels in maps? Ik snap daar nog geen drol van. Er is wat met een timer en een balk onderin je scherm? Wat is mijn doel?
@London geez nice. Welk tier Waystone? Ik zal eens wat abyssal tablets gaan kopen.
Gisteren een Remnant gevonden met 6 runes. Nu nog die 7+ voor mijn challenge. Maar is dat compleet random? Moet ik een bepaalde tier Maps doen? Enige manier om het aantal remnants te vergoten? Waar vind ik expeditions?
Pffff
Ik had in een map ook een keer een remnant met 7 gevonden maar toen is de challenge niet gecomplete. Pas toen ik er weer een deed op een van die eilanden in de buurt van kingsmarch (zo'n gebied waar je al die explosives moet plaatsen) was de challenge af.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Tier 15 was het met abyss & irradiated tablets. Maar RNG blijft RNG natuurlijk. Heb inmiddels al dik 20 divines stukgeslagen erop en nog altijd niet de flask combo die ik wil. Had hem beter kunnen verkopen en mijn gewenste combo terugkopenDekar schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:05:
@BitBakker is dat dat effect met die spiegels in maps? Ik snap daar nog geen drol van. Er is wat met een timer en een balk onderin je scherm? Wat is mijn doel?
@London geez nice. Welk tier Waystone? Ik zal eens wat abyssal tablets gaan kopen.
Gisteren een Remnant gevonden met 6 runes. Nu nog die 7+ voor mijn challenge. Maar is dat compleet random? Moet ik een bepaalde tier Maps doen? Enige manier om het aantal remnants te vergoten? Waar vind ik expeditions?
Pffff
Import the third world, become the third world
Ik ben nog lang niet verzadigd dus strakjes duiken we weer lekker de abyssal depths in en als het een beetje meezit wil ik de arbiter of divinity ook nog ''even'' omleggen.
:strip_exif()/f/image/QKvtV1lBCKsoBbxkJwUQyc4d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/noJ2Mr0GQC7rXMgulElMZnjw.jpg?f=fotoalbum_large)
Runeseeker is af! Ook de arbiter of ash down. Was een leuke fight. Ik mis echt damage en defenses om Tier 13 en hoger te farmen zonder al te veel risico. Zit nu op T12 te spelen. Heb eindelijk Olroth's Conviction gekocht voor 14 div. Nu heb ik 0 dus weer ff farmen voor betere gear.
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
/f/image/xUfbmLideVN7RUHmqIe0E79f.png?f=fotoalbum_large)
Dit was inderdaad een leuk league, laatste keer dat ik poe2 serious gespeeld had was met 0.1, toen bij de end-game af gehaakt. Leuk om alle verbeteringen te zien, dit geeft goede hoop op de 1.0 release. Ben nu level 94 en heb net alle challenges af. Laatste stukje was even grinden om alle atlas punten the halen zeg. Heb uiteindelijk gewoon origin cores op trade zitten kopen om paar keer tegen arbiter of divinity te vechten. Want de maps om fragments te vinden waren heel heel ver weg op mijn atlas. Elke keer als je die arbiter verslaat krijg je ~30 atlas punten. Mijn build was gewoon deze van maxroll. Het begint een beetje traag maar op een gegeven moment stoom je door alles heen en je hebt een grote energy shield buffer om grote klappen te overleven.
Zijn die origin cores drops? Ik wil die ook wel eens verslaan.
Ben nu bezig met die matriarch en patriarch quest. Heb de matriarch down. Was ook nog best een moeilijke fight!
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Origin core krijg je door de spark en cradle die je van matriarch en patriarch krijgt samen te voegen. De quest die je nu volgt wijst je de weg wel. Voor alle end-game bosses geldt eigenlijk dat er quests die je laten zien hoe aan de fragments komt om met deze te vechten. Tijdens de quest vecht je meestal met een 79 level van deze boss. Na de quest om kan je met een level 82 variant van dezelfde baas vechten als je de fragments nog een keer verzameld.Dekar schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 19:18:
Congrats @PjotrX !
Zijn die origin cores drops? Ik wil die ook wel eens verslaan.
Ben nu bezig met die matriarch en patriarch quest. Heb de matriarch down. Was ook nog best een moeilijke fight!
Level 91 nu en iedere upgrade kost vanaf nu wel een divine of 20. Wat doen jullie om een beetje centjes binnen te harken?
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Oh nee challenges zijn niet per se het doel, maar ik zou wel bv een headhunter belt willen kopen. Alleen op dit tempo is de league al afgelopen voordat ik zoveel divines heb verzameld.Dekar schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:15:
Wat is je doel? Alle challenges al gedaan?
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
/f/image/pYd0fF3z7SPZEJafgUn9RXmG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lEezdmYAinFI0icJ1ADIYZT7.png?f=fotoalbum_large)