• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 19:20

SideShow

Administrator

edie schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:50:
Nieuwe unique jewel Voices geeft extra jewel sockets: https://poe2db.tw/us/Voices
OK bedankt. 550 div, duidelijk héél vér boven mijn budget :D

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46
SideShow schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:55:
[...]

Er zijn verschillende varianten, met 2, 3 of 4 extra sockets. En hoe meer extra sockets hoe hoger de prijs ;)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:30
SideShow schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:55:
Dan heb je de goedkope versie. Degene met 3 sockets is een mirror en degene met 4 sockets is 6 mirrors. Daarna mag je ook nog de jewels kopen en ik kan je vertellen dat die ook niet goedkoop zijn.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:21:
[...]

Dan heb je de goedkope versie. Degene met 3 sockets is een mirror en degene met 4 sockets is 6 mirrors. Daarna mag je ook nog de jewels kopen en ik kan je vertellen dat die ook niet goedkoop zijn.
Bizar joh. Je kan zo diep gaan in PoE qua upgrades 8)7 Maar items die mirrors kosten zijn voor mij ook veeeeel te hoog gegrepen. Mageblood is wel de max.

Ben weer een andere char aan het levellen, Arc Spell Totem Gemling Legionnaire :D Er zijn zoveel toffe builds dat ik bezig blijft met levellen. Gelukkig vind ik de campaign wel tof, alleen act 3 is wel echt te lang wat mij betreft.

Import the third world, become the third world

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-07 09:37
London schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:29:
[...]

Bizar joh. Je kan zo diep gaan in PoE qua upgrades 8)7 Maar items die mirrors kosten zijn voor mij ook veeeeel te hoog gegrepen. Mageblood is wel de max.
Zelfs de Mageblood is nog ver boven mijn budget. Ik heb mijn build eindelijk zover dat ik comfortabel T15 maps kan doen. Nu maar eens beginnen met currency farmen 8) .

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• edie
Nu ben ik geen super-crafter ofzo - ik gebruik gewoon een Alchemy Orb op magic jewel om te kijken of er wat goeds tussen zit voor eigen gebruik. Vaak niet, maar ik bewaar de jewels toch voor de zekerheid.

Las ik laatst een bericht dat je van de 3 verschillende jewel types (Ruby, Sapphice, Emerald) via de reforging bench een Diamond jewel kan maken, en een Diamond jewel kan mods van alle 3 de types hebben. Blijkt dat wanneer je rare jewels gebruikt er ook een rare Diamond jewel uitkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCinDDfMgzleidGgpGoFkAy-Tyc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IrcTXb2oyFnWKoowjqBVxbXo.png?f=user_large

Na een aantal keer reforgen kreeg ik bovenstaande. Kennelijk 100+ Divine Orbs waard ondanks 3 modifers? Ik zag wel dat alle modifiers de maximum roll hadden, maar heb verder geen idee waarom het zoveel waard zou zijn? Nou ja, maakt ook niet zoveel uit. Zo verkrijg ik wel langzaam meer currency om betere gear te kopen. Yay :D

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Jackal131
edie schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:29:
Na een aantal keer reforgen kreeg ik bovenstaande. Kennelijk 100+ Divine Orbs waard ondanks 3 modifers? Ik zag wel dat alle modifiers de maximum roll hadden, maar heb verder geen idee waarom het zoveel waard zou zijn? Nou ja, maakt ook niet zoveel uit. Zo verkrijg ik wel langzaam meer currency om betere gear te kopen. Yay :D
Waarschijnlijk omdat deze league de compagnions en minions veel gespeeld worden en 15% en 20% niet verkeerd is voor extra damage. Als ik 100 div had gehad, dan had ik deze wel willen overnemen ;)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• edie
Jackal131 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:36:
[...]

Waarschijnlijk omdat deze league de compagnions en minions veel gespeeld worden en 15% en 20% niet verkeerd is voor extra damage. Als ik 100 div had gehad, dan had ik deze wel willen overnemen ;)
Oooh, minions/companions worden veel gespeeld? Is dat o.a. door de nieuwe Tame Beast ascendency?

Als ik meer crafting ervaring had, zou ik misschien een super 4e mod toegevoegd kunnen hebben. Maar alleen al het uitzoeken van de beste mod is mij gewoon teveel werk :D

• Jackal131
edie schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:04:
[...]

Oooh, minions/companions worden veel gespeeld? Is dat o.a. door de nieuwe Tame Beast ascendency?
Inderdaad. De Huntress Spiritwalker (Zookeeper build :) ) speelt heerlijk.

• London
  • Niet online
edie schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:04:
[...]

Als ik meer crafting ervaring had, zou ik misschien een super 4e mod toegevoegd kunnen hebben. Maar alleen al het uitzoeken van de beste mod is mij gewoon teveel werk :D
https://poe.ninja/poe2/builds hier kan je de meest gespeelde ascendancies vinden. En ja, minion builds zijn hot dus die jewel is inderdaad veel waard. Enjoy the currency :P

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 19:20

SideShow

Administrator

Ik vind spelen met muis en keyboard eigenlijk niet zo leuk in deze game, maar inventory management met controller is dan weer verschrikkelijk.

Jammer dat deze game geen insta switch kan doen, zoals zowat bijna elke andere game op deze planeet :(

Sowieso laat de UI en UX in deze game hier en daar toch wat steekjes vallen vind ik.

• London
  • Niet online
Lekkere hotfix vannacht van GGG... Als je nu een remnant rerolled kan je niet meer zien wat de uitkomst is. In essentie is rerollen dus zinloos geworden. Mag toch hopen en aannemen dat ze dit terugdraaien.
edit:
Het is alweer teruggedraaid!

[ Voor 10% gewijzigd door London op 03-07-2026 09:18 ]

• edie
London schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:02:
Lekkere hotfix vannacht van GGG... Als je nu een remnant rerolled kan je niet meer zien wat de uitkomst is. In essentie is rerollen dus zinloos geworden. Mag toch hopen en aannemen dat ze dit terugdraaien.
edit:
Het is alweer teruggedraaid!
De beschrijving van het item is wat mij betreft vrij duidelijk: "Immediately start a Runic Remnant Encounter with a random Runic Inscription". Het is een gok wat je krijgt en een afweging die je moet maken. Ik was verbaasd dat het mogelijk was om de uitkomst van een reroll te zien bij Expedition remnants, want dat gaat in tegen het "immediatly start" gedeelte.

Jammer dat ze heb weer hebben teruggedraaid, maar ze willen vast zonder veel drama weekend houden. Ik verwacht een soortgelijke wijziging - maar dan waar je nog wel kan zien wat de runes zijn op Remnant - later volgende week.

Wel weer leuk om een aantal spelers overstuur te zien worden van zo'n wijziging en dramatische overreacties als "all Expeditions now bricked" of "Liquid Versium now worhtless" te gebruiken :+

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 15:46
Ik ben pas ook begonnen met deze game, maar ik heb even een vraag en wie weet kan iemand die hier beantwoorden. Hoe kun je snel aan een storm rune en iron rune komen, want ik heb die nodig voor een build. Ik ga steeds te snel dood en kom al wat problemen tegen bij de eerste 'grote' boss in die graveyard van act 1 nadat je die 2 dungeons hebt gecleared voor die keys. Dit is de build trouwens Raxx's 0.5 Plant Oracle Druid Leveling Build Guide - PoE 2 Druid Build Guide

• London
  • Niet online
edie schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:41:
[...]

De beschrijving van het item is wat mij betreft vrij duidelijk: "Immediately start a Runic Remnant Encounter with a random Runic Inscription". Het is een gok wat je krijgt en een afweging die je moet maken. Ik was verbaasd dat het mogelijk was om de uitkomst van een reroll te zien bij Expedition remnants, want dat gaat in tegen het "immediatly start" gedeelte.

Jammer dat ze heb weer hebben teruggedraaid, maar ze willen vast zonder veel drama weekend houden. Ik verwacht een soortgelijke wijziging - maar dan waar je nog wel kan zien wat de runes zijn op Remnant - later volgende week.

Wel weer leuk om een aantal spelers overstuur te zien worden van zo'n wijziging en dramatische overreacties als "all Expeditions now bricked" of "Liquid Versium now worhtless" te gebruiken :+
Maar waarom vind je het jammer dat je meer controle hebt gekregen over je content? Juist bij expedition is je route super belangrijk en als je niet meer weet wat een bepaalde remnant oplevert kan je in potentie kostbare andere remnants kwijtraken. Past ook totaal niet bij de stijl van GGG waarbij je heel veel vrijheid krijgt in hoe je endgame content wil doen, daarom is het ook volkomen logisch dat ze het hebben teruggedraaid. Het is al RNG genoeg dat je niet kan kiezen wat je als reward wil ná het rerollen, het is immers altijd de bovenste.
Neoseer schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:52:
Ik ben pas ook begonnen met deze game, maar ik heb even een vraag en wie weet kan iemand die hier beantwoorden. Hoe kun je snel aan een storm rune en iron rune komen, want ik heb die nodig voor een build. Ik ga steeds te snel dood en kom al wat problemen tegen bij de eerste 'grote' boss in die graveyard van act 1 nadat je die 2 dungeons hebt gecleared voor die keys. Dit is de build trouwens Raxx's 0.5 Plant Oracle Druid Leveling Build Guide - PoE 2 Druid Build Guide
Focus vooral op je wapen tijdens de campaign, de rest is een stuk minder belangrijk, net als die runes. Een goed wapen wat je blijft upgraden naar mate je lvlt zorgt er voor dat je gemakkelijk overal doorheen komt. Denk dus dat daar vooral het probleem zit.

[ Voor 24% gewijzigd door London op 03-07-2026 15:14 ]

• edie
London schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:05:
[...]

Maar waarom vind je het jammer dat je meer controle hebt gekregen over je content? Juist bij expedition is je route super belangrijk en als je niet meer weet wat een bepaalde remnant oplevert kan je in potentie kostbare andere remnants kwijtraken. Past ook totaal niet bij de stijl van GGG waarbij je heel veel vrijheid krijgt in hoe je endgame content wil doen, daarom is het ook volkomen logisch dat ze het hebben teruggedraaid. Het is al RNG genoeg dat je niet kan kiezen wat je als reward wil ná het rerollen, het is immers altijd de bovenste.
Het hele doel van die Liquid Verisium is gokken op een betere een uitkomst bij een reroll, waarvan je de uitkomst niet weet of kan zien. Dat het zichtbaar is bij Expeditions, samen met de alle andere combinaties die zijn rerolled, is een bug imo. Enige dat ik zou willen is dat zichtbaar is welke rune wordt doorgegeven in de chain - want dat is belangrijk voor de difficulty/rewards -, en heel misschien het totaal aantal runes voor het aantal mob waves. Maar niet alle runes en ook niet de reward. Zie het als een 'surprise mechanic'.

Vóór het bestaan van Liquid Verisium kon je niet eens rerollen.

En je hoeft het niet te gebruiken. Je hoeft ook niet corrupted T16 8 mod 200% deli spirits cities met 4 super tables te doen. Ik snap die hysterie nooit zo goed. "Ooh nee, ik kan na de patch niet <farming strat van streamer> doen voor maximale div/uur dus daed geam en GGG is incompetent"

• London
  • Niet online
edie schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:54:
[...]

Het hele doel van die Liquid Verisium is gokken op een betere een uitkomst bij een reroll, waarvan je de uitkomst niet weet of kan zien. Dat het zichtbaar is bij Expeditions, samen met de alle andere combinaties die zijn rerolled, is een bug imo. Enige dat ik zou willen is dat zichtbaar is welke rune wordt doorgegeven in de chain - want dat is belangrijk voor de difficulty/rewards -, en heel misschien het totaal aantal runes voor het aantal mob waves. Maar niet alle runes en ook niet de reward. Zie het als een 'surprise mechanic'.

Vóór het bestaan van Liquid Verisium kon je niet eens rerollen.

En je hoeft het niet te gebruiken. Je hoeft ook niet corrupted T16 8 mod 200% deli spirits cities met 4 super tables te doen. Ik snap die hysterie nooit zo goed. "Ooh nee, ik kan na de patch niet <farming strat van streamer> doen voor maximale div/uur dus daed geam en GGG is incompetent"
Mensen wezen er enkel op dat de verandering van GGG nergens op sloeg en gelukkig kwamen ze daar zelf binnen 2 uur ook achter (y)

En ''Vóór het bestaan van Liquid Verisium kon je niet eens rerollen.'' zo lust ik er nog wel een paar. Voor het bestaan van het vliegtuig kon je ook niet vliegen, no shit hé :P

[ Voor 9% gewijzigd door London op 03-07-2026 17:26 ]

• London
  • Niet online
Spelen er nog meer mensen SSF toevallig? Ben daar voor het eerst mee begonnen in PoE 2 en het bevalt echt super goed. Niet afhankelijk zijn van trade en alles zelf moeten verzamelen/craften zorgt er voor een verfrissende gameplay ervaring. Speel spirit walker zoo build met de gigantische silverfist monkey en dat is echt fantastisch :D

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-08 10:35
Ik speel uitsluitend SSF, veel leuker en niet zo makkelijk uber items ineens. ik begrijp dat de market bespelen ook wel een leuk aspect kan zijn voor sommige of snel een build online en farmen dusja.

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 12:57
Meestal speel ik semi SSF waar ik nog wel in trade league zit en dan kijk hoever ik kom totdat ik het idee heb dat het volgende update te veel grinden is, dan begin ik te traden, dit punt was deze keer na het verlaan van Arbiter of Ash. Ik was wel van plan om met de 1.0 release volledig voor SSF te gaan want in 0.5 was paar dagen na dat ik begon met traden voor mij niets meer in te halen haha. Ik ben nu in pd2 SSF aan het spelen en merk dat het voordeel is dat je alle facetten van het spel moet leren wat het punt dat ik 'klaar' met een seizoen ben veel verder opschuift. Ander voordeel is dat je niet de inflatie op de markt achterna hoeft te lopen, deze was wel heel erg deze league en zorgt voor veel mensen dat ze alleen de content die het meeste divs/uur opbrengt aan het spelen zijn.

• Jackal131
PjotrX schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:39:
Meestal speel ik semi SSF waar ik nog wel in trade league zit en dan kijk hoever ik kom totdat ik het idee heb dat het volgende update te veel grinden is, dan begin ik te traden,
Zo speel ik inderdaad ook.

De economy deze league is ook veel anders dan de vorige. In 0.4 kocht ik nog een Headhunter voor eerst 80 div en daarna zelfs 25 div. Spirit gems kon je voor veel meer verkopen dan nu. Waarschijnlijk was de economy in 0.4 wel een beetje verrot door de tempel (snake) strat :D .

• London
  • Niet online
Dit is toch fantastisch, daarom koop ik dus regelmatig supporter packs _/-\o_ GGG _/-\o_

• edie
London schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:43:
[YouTube: Path of Exile 2: Shaders and Device Removed Issues Fixed]
Dit is toch fantastisch, daarom koop ik dus regelmatig supporter packs _/-\o_ GGG _/-\o_
Als je goed kijkt naar de gameplay is er een "Death Recap" knop. Samen met de Replay System dat ze kennelijk hebben gebouwd (speciaal hiervoor?) kan er aardig wat onduidelijkheid weggenomen worden omtrent one-shots enzo :D

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste