Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Goldman schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:06:
Allemaal goede tips, thanks! Ik ga lekker beginnen met de monk en zie wel hoe het gaat lopen : )
Dat is de juiste mindset (y)

Als er mensen nog niet goed weten welke stash tabs handig zijn om te kopen met hun punten dan is deze video raadzaam om even te kijken:

Nb. Altijd goed om te wachten op een stash tab sale. 1x per maand kan je met korting stash tabs kopen dus het loont wel om daarop te wachten :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Heb ook het idee dat PoE2 wat langzamer/tactischer aanvoelt.
De vraag is of dat lang blijft. Diablo 3 werd uiteindelijk zoem zoem door rifts. D4 is een flink stuk sneller dan D4 launch. Poe1 (wat in het begin gespeeld) moet nog erger zijn van wat ik hoorde.

Hopelijk krijgen we nog een PoE2 'topic' voor Discord. Hint hint. ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Goldman schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:06:
Allemaal goede tips, thanks! Ik ga lekker beginnen met de monk en zie wel hoe het gaat lopen : )
Ik geloof dat -toevallig genoeg- DM hier nieuwe spelers van Path of Exile 2 (of ARPG als genre) adresseert met wat goede insight over hoe de game aan te vliegen en hoe te dealen met metagaming. Ook goed om een expert opinion te horen waarom de hype train maar heel af en toe terecht is en waarom dat in geval van PoE2 zo is.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jonathan gaat uit van maximaal een miljoen spelers op dag 1. Ze hebben succesvol gesimuleerd tot 1.6 miljoen en willen richting de 2 miljoen gaan. Hij hoopt dat alles goed gaat maar je weet dat nooit natuurlijk.

Hij had het er ook over dat je de game kunt pauzeren ook tijdens een boss fight. De game pauzeert ook bij lag. Vind ik goed om te horen.

Zizaran stelt goede vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2024 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:34:
Jonathan gaat uit van maximaal een miljoen spelers op dag 1. Ze hebben succesvol gesimuleerd tot 1.6 miljoen en willen richting de 2 miljoen gaan. Hij hoopt dat alles goed gaat maar je weet dat nooit natuurlijk.

Hij had het er ook over dat je de game kunt pauzeren ook tijdens een boss fight. De game pauzeert ook bij lag. Vind ik goed om te horen.

Zizaran stelt goede vragen.
Heb t een keer geflikt om op een redelijke positie voor PoE1 in de queue te staan (15k oid) en dan per ongeluk op ESC te drukken waardoor ik opnieuw in de wachtrij moest.... 75k voor me.... doh. Als je dat nu doet kun je beter gaan slapen :)

Ik stel me er wel een beetje op in dat het vrijdagavond niet lukt om in te loggen en ik pas zaterdag aan de gang kan gaan.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
The Chosen One schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:37:
Hopelijk krijgen we nog een PoE2 'topic' voor Discord. Hint hint. ;p
Hoe bedoel je dit? Een totaal andere discord server is niet noodzakelijk, hoogstens wat channels die omgebouwd moeten worden. De angst is wel dat het dan nog meer versplinterd, en de discord is de laatste maanden al relatief rustig in de chatchannels.

Maar goed om te scheiden is het wel, het zijn natuurlijk 2 aparte games tenslotte. Ik heb net wat voorwerk gedaan, doe vanavond de rest wel. :)

[ Voor 5% gewijzigd door enira op 03-12-2024 08:46 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heel veel zin in deze game :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
Ergens wel een risico.... de hype is zo groot dat het bijna alleen maar kan tegenvallen :)
Als t ze toch lukt om de hype waar te maken dan hebben ze natuurlijk echt goud in handen.

Ben zelf ook wel benieuwd of ik de stijl van PoE2 beter zal vinden dan PoE1. Bij elke league in PoE1 vond ik het begin altijd wat irritanter door de traagheid als je nog niet veel links had (tenzij je een tabula had gevonden). Als je build dan een beetje tot leven kwam verderop in de acts dan werd t pas echt leuk. Wat trager en moeilijker is niet erg mits je daar ook voor beloond wordt. Een lastige boss verslaan en dan 2 wisdom scrolls als loot krijgen is meh.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:34:
Ah, daar ben ik blij mee! Het komt nog wel eens voor dat ik stante pede achter mijn toetsenbord vandaan moet.

[ Voor 13% gewijzigd door Klauwhamer op 03-12-2024 09:19 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
JohnnyV76 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:15:
[...]

Ergens wel een risico.... de hype is zo groot dat het bijna alleen maar kan tegenvallen :)
Als t ze toch lukt om de hype waar te maken dan hebben ze natuurlijk echt goud in handen.
Ben benieuwd...
Heb zelfs een nieuwe laptop aangeschaft ervoor :+

Anyway,
Is het al bekend hoe laat NL tijd de servers online gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Lasteraar schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:16:
[...]

Ben benieuwd...
Heb zelfs een nieuwe laptop aangeschaft ervoor :+

Anyway,
Is het al bekend hoe laat NL tijd de servers online gaan?
Er staat een countdown op hun home-page: https://www.pathofexile.com

Volgens mij is het 20:00 onze tijd.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Heb de game op mijn XSX staan, 97,6 GB. Opstarten gaat ook, helaas geen login server bereikbaar😊. Maar ik zit al wel op versie 4.0 terwijl ik hoor en lees dat bij de officiële release de versie 1.0 verschijnt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:13
edie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:20:
[...]

Er staat een countdown op hun home-page: https://www.pathofexile.com

Volgens mij is het 20:00 onze tijd.
Benieuwd of de servers het aankunnen dit launchweekend.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Alekz87 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:07:
[...]

Benieuwd of de servers het aankunnen dit launchweekend.
Vrijdag ga ik er sowieso niet vanuit te kunnen spelen. Hopelijk zaterdag als ik de wekker vroeg zet.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Lekker Ventje schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:58:
Heb de game op mijn XSX staan, 97,6 GB. Opstarten gaat ook, helaas geen login server bereikbaar😊. Maar ik zit al wel op versie 4.0 terwijl ik hoor en lees dat bij de officiële release de versie 1.0 verschijnt.
Ik meen dat "Path of Exile 2" is begonnen als "Path of Exile v4.0". Path of Exile zit momenteel op versie 3.25, dus wellicht dat het daardoor komt. Ben benieuwd of ze dat inderdaad gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

enira schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:42:
[...]

Hoe bedoel je dit? Een totaal andere discord server is niet noodzakelijk, hoogstens wat channels die omgebouwd moeten worden. De angst is wel dat het dan nog meer versplinterd, en de discord is de laatste maanden al relatief rustig in de chatchannels.

Maar goed om te scheiden is het wel, het zijn natuurlijk 2 aparte games tenslotte. Ik heb net wat voorwerk gedaan, doe vanavond de rest wel. :)
Eh, andere topic betekent niet een nieuwe server. Gewoon een #PathofExile2 (bij de Tweaker server). Net als #Diablo4.

Ook benieuwd of de servers het doen/volhouden op vrijdag. Heb nog vrij weinig (MP) launches gezien die geen lag/rubberbanding/log in queues, crashes e.d. hadden. Lastig om een grote piek die je mogelijk na een paar dagen niet meer hebt echt op te vangen.

[ Voor 16% gewijzigd door The Chosen One op 03-12-2024 18:15 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

The Chosen One schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:13:
[...]

Eh, andere topic betekent niet een nieuwe server. Gewoon een #PathofExile2 (bij de Tweaker server). Net als #Diablo4.

Ook benieuwd of de servers het doen/volhouden op vrijdag. Heb nog vrij weinig (MP) launches gezien die geen lag/rubberbanding/log in queues, crashes e.d. hadden. Lastig om een grote piek die je mogelijk na een paar dagen niet meer hebt echt op te vangen.
Ik las dat ze in eerste instantie rekening hielden met 1M spelers bij de launch, maar dat ze dit mogelijk gaan verhogen ivm het aantal verkochte EA keys _/-\o_ Het kan nooit zoveel spelers zijn als bij de launch van Diablo IV, dat was 12M spelers ofzo 8)7

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
  • Laatst online: 14-09 17:23
Mensen,

We zitten nog een beetje in overleg of we een nieuwe PoE2 tweakers server nodig hebben.
Maar waarschijnlijk niet. T is een relatief klein groepje, vele kennen elkaar van D3.

We gaan de server klaar maken voor PoE2.
We voegen channels toe voor PoE2 trade, group making, etc
Laat vooral horen wat er nodig is.

En we hopen jullie allemaal te zien komend weekend.
Lekker met elkaar chatten, denken over builds , wat items verhandelen voor 'guildie prijsjes'.
We are hyped! Let's go!

https://discord.gg/s9rz3R28

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Vraagje, ik heb normaal gesproken een hekel aan EA games en wacht liever tot full release. Nu ben ik wel erg enthousiast over wat ik over deze game zie en lees.

Is bekend in hoeverre deze game "niet af" is in eatly acces?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Frez schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:12:
Vraagje, ik heb normaal gesproken een hekel aan EA games en wacht liever tot full release. Nu ben ik wel erg enthousiast over wat ik over deze game zie en lees.

6 characters
3 acts
Ik geloof ergen gelezen te hebben dat t een 24 uur campaign is.
Kosten €30 maar je krijgt er €30 waarde aan ingame currency voor terug. https://www.rockpapershot...ease-date-supporter-packs

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:16

Zo ver ik zag uit de video's is de halve campaign af en een groot deel van de End game.
Dus er is zo ie zo zeggen ze voldoende te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur

Voor de liefhebber verwacht ik toch wel duizenden uren speel plezier in early access alleen. Er is gezegd dat stukje bij beetje de classes en skills die nog work in progress zijn met updates worden toegevoegd. Dat soort grote content patches verwachten ze te droppen elke 2-3 maanden. Genoeg te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Er is meer dan genoeg endgame content en wellicht een wat kortere campaign. Je kunt nog een berg acts en characters verwachten gedurende de Early Access.

Belangrijk is wel dat je voor je $30 of meer ook Store Points krijgt. Met de 300 points voor entry-EA kan je al een goede deal maken ten aanzien van stash tabs (als ze gebundeld on sale zijn). Dus als je de kans redelijk acht dat je dit over een jaar nog speelt is het eigenlijk een no-brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie

Zeker. In early access is er:
  • 50% van de Campaign - die je op twee 'moeilijkheden' moet doorlopen om bij Endgame te komen, wordt NIET uitgebreid in early access
  • 50% van de Classes (6 van de 12) - overige classes worden in early access toegevoegd
  • 66% van de Class Ascendencies (2 van de 3) - alleen Ascendencies van classes die beschikbaar zijn, overige ascendencies worden in early access toegevoegd
  • ??% van de Endgame - onduidelijk want weinig informatie, maar het wordt uitgebreid in early access
  • 50% van de Wapens - percentage gebaseerd op beschikbare classes, wordt uitgebreid in early access
  • ??% van de Active Skill Gems - wordt uitgebreid in early access
  • ??% van de Support Gems - wordt uitgebreid in early access

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
samlans schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:05:
[...]

Zo ver ik zag uit de video's is de halve campaign af en een groot deel van de End game.
Dus er is zo ie zo zeggen ze voldoende te doen
Oke, in mijn ogen klinkt een halve campaign en endgame die niet af is niet als een game die ik wil spelen in Early Access. Ik wacht even af wat jullie bevindingen zijn straks. Game ziet er verder erg goed uit.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Frez schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:26:
[...]

Oke, in mijn ogen klinkt een halve campaign en endgame die niet af is niet als een game die ik wil spelen in Early Access. Ik wacht even af wat jullie bevindingen zijn straks. Game ziet er verder erg goed uit.
Ja het is maar net hoe je het bekijkt. Het is een “gratis” game waarbij de community graag de devs steunt. Als je daar niks mee hebt, dan zou ik lekker wachten tot december 2025.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Info over ascendency classes is er trouwens.

Klikken op eigen risico :+

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3592012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:21
[...]

Het is ook maar wat je verwacht van een "af" spel. Path of Exile 1 heeft het jarenlang gedaan met 3 campaign acts waarna het er over de jaren heen na release nog 7 heeft bijgekregen.

Ook de endgame daar heeft ondertussen al enkele grote overhauls gekregen en over de jaren heen zoveel extra content gekregen dat ze recent nog enkele systemen verwijderd hebben omdat het teveel werd.

Soortgelijke dingen zie ik ook in de toekomst bij path of exile 2 gebeuren, elke 3 a 4 maand een extra contentupdate en dan om de paar jaar een endgame overhaul.

Maar die eerste keer door een campaign is natuurlijk iets speciaals en ik begrijp dat je het geheel in 1 keer wilt ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er eindelijk uit, Warrior gaat mijn eerste char worden. Er zal zoveel te leren zijn in de game dus wil me niet ook nog eens op meerdere classes gaan richten. Titan it is.
Is het al weekend? :P

Wel balen dat het op PlayStation zo stom werkt met aankopen. Ik wil op de PC en de PS5 Pro spelen maar dan mag je dus alles dubbel kopen. :X

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:33:

Wel balen dat het op PlayStation zo stom werkt met aankopen. Ik wil op de PC en de PS5 Pro spelen maar dan mag je dus alles dubbel kopen. :X
Klinkt als een luxe probleem :+
Marcvz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 02:49:
Mensen,

We zitten nog een beetje in overleg of we een nieuwe PoE2 tweakers server nodig hebben.
Maar waarschijnlijk niet. T is een relatief klein groepje, vele kennen elkaar van D3.

We gaan de server klaar maken voor PoE2.
We voegen channels toe voor PoE2 trade, group making, etc
Laat vooral horen wat er nodig is.

En we hopen jullie allemaal te zien komend weekend.
Lekker met elkaar chatten, denken over builds , wat items verhandelen voor 'guildie prijsjes'.
We are hyped! Let's go!

Lijkt mij toch prima om de huidige Tweakers PoE server hiervoor te gebruiken, en ja, de meeste mensen kennen elkaar (al) van Diablo III en IV :D _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Vidra op 04-12-2024 12:00 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-09 23:16
Voor degene die interesse hebben in Twitch drops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Ik zie het als een leuk extra cadeautje, zelf ga ik liever mijn eigen ding doen de eerste paar dagen dus ik denk niet dat ik perse een streamer echt ga kijken, een kwestie van op mute geminimaliseerd op de achtergrond aanzetten om de MTX te unlocken.

Deze MTX komen trouwens naderhand in de shop ook heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Altijd leuk, streampje aan op mute en scoren maar die rewards.

Ik ga me zo ook even verdiepen in de ascendancies en dan een keus maken, ben er nog niet uit maar nu er meer bekend is zal het wat makkelijker gaan denk ik.

2 dagen 6 uur nog :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
[...]

Even afwachten is natuurlijk altijd verstandig.
Maar deze halve game gaat in EA staat al meer content hebben dan de huidige andere arpg's te bieden hebben (nou ja, op PoE 1 na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online
Marcvz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:44:
[...]

Maar deze halve game gaat in EA staat al meer content hebben dan de huidige andere arpg's te bieden hebben (nou ja, op PoE 1 na)
Ik durf wel aan dat PoE 2 meer content heeft dan D4, Last Epoch en Grim Dawn samen bij de EA release. Puur gebaseerd op het feit dat ik de content ken uit PoE 1 en weet hoeveel tijd je erin kan steken en hoe uitgebreid het is.

[ Voor 15% gewijzigd door London op 04-12-2024 13:49 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
London schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:47:
[...]

Ik durf wel aan dat PoE 2 meer content heeft dan D4, Last Epoch en Grim Dawn samen bij de EA release. Puur gebaseerd op het feit dat ik de content ken uit PoE 1 en weet hoeveel tijd je erin kan steken en hoe uitgebreid het is.
Weet ik wel zeker. D4 was eigenlijk ook EA als je ziet waar ze nu staan en wat er allemaal niet in zat bij release.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Alekz87 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:30:
[...]

Weet ik wel zeker. D4 was eigenlijk ook EA als je ziet waar ze nu staan en wat er allemaal niet in zat bij release.
De doodsteek van D4 was dat ze alles op de campaign hadden gegooid. Die was dan ook top notch. Alleen waar het om draait in dit soort games is de end-game en die was gewoon volledig afwezig. POE had dat snel door en heeft ipv de campaign af te maken eerst gezorgd voor genoeg end-game. Goeie zet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:16
Marcvz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:44:
[...]

Denk inderdaad dat PoE 2 EA meer te beiden heeft dan de gemiddelde final product (A)RPG.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

SMD007 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:11:
[...]

Denk inderdaad dat PoE 2 EA meer te beiden heeft dan de gemiddelde final product (A)RPG.
Dat is het fijne als een spel wordt ontwikkeld voor en door gamers, dan krijg je een hele andere insteek. En dat maakt het weer fijn voor ons als spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25
Net de EA bundel gekocht. Heb er zin in. Ben in mijn hoofd geswitched van sorceress naar warrior. Benieuwd hoe vaak dat nog gaat veranderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Bazziek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:58:
Net de EA bundel gekocht. Heb er zin in. Ben in mijn hoofd geswitched van sorceress naar warrior. Benieuwd hoe vaak dat nog gaat veranderen :+
Ik verwacht dat de komende dagen er allemaal potentiele builds gaan komen van content creators die de closed beta hebben gespeeld, en afhankelijk van die ideeen mijn definitieve keuze nog onderhevig is aan verandering :+

Daarnaast zullen de echte 'flavour of the month' builds pas gaande weg komen, en dan hoop je maar dat je goed hebt gegokt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Is er een soort Nederlandse discord?

Zodat we elkaar kunnen helpen met ingame zaken.

Waarschijnlijk gaan we snel tegen muren lopen ivm complexiteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Atsiz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:19:
Is er een soort Nederlandse discord?

Zodat we elkaar kunnen helpen met ingame zaken.

Waarschijnlijk gaan we snel tegen muren lopen ivm complexiteit.
Uiteraard de Tweakers PoE Discord server: https://discord.gg/s9rz3R28 8)
Heb je PoE1 gespeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Vidra op 04-12-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Vidra schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:27:
[...]

Heb je PoE1 gespeeld?
Ik heb PoE1 vaak "geprobeerd" maar vaak ook gestopt door de complexiteit.
Ik ben een daily casual die D4 speelt.

Maar wil PoE 2 een echte poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:40
Stashtabs die gekocht zijn in poe1 zullen (waar applicable) ook in deel 2 werken. Heeft die dude van GGG gezegd.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
[...]

Heb je PoE1 gespeeld?
Neem aan dat "we" van tweakers gewoon een clan/guild opzetten , net als in d4? Lijkt mij ern stuk fijner en beter dan dat gepruts met discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Visgek82 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:55:
Stashtabs die gekocht zijn in poe1 zullen (waar applicable) ook in deel 2 werken. Heeft die dude van GGG gezegd.
Ja, die tabs worden overgezet - dit geldt ook voor oude league mechanics, zoals Blight, met het voorbehoud als deze ooit terug komen, als refresh.
Visgek82 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:57:
[...]

Neem aan dat "we" van tweakers gewoon een clan/guild opzetten , net als in d4? Lijkt mij ern stuk fijner en beter dan dat gepruts met discord.
Die komt er ook - onze grote leider van de huidige PoE1 guild zal die optuigen, en dan kunnen wij allemaal gezellig joinen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Vidra schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:02:
[...]

Ja, die tabs worden overgezet - dit geldt ook voor oude league mechanics, zoals Blight, met het voorbehoud als deze ooit terug komen, als refresh.

[...]

Die komt er ook - onze grote leider van de huidige PoE1 guild zal die optuigen, en dan kunnen wij allemaal gezellig joinen :+
Hoopte eigenlijk dat die leagues in poe1 zouden blijven. Voor mij zorgt het voornamelijk voor onduidelijkheid en een rommelige spel ervaring (als alles weer zo loshangend is/voelt) , heb meer met evergreen systemen die gewoon altijd in het spel zitten en blijven.

[ Voor 20% gewijzigd door Visgek82 op 04-12-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Visgek82 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:07:
[...]

Hoopte eigenlijk dat die leagues in poe1 zouden blijven. Voor mij zorgt het voornamelijk voor onduidelijkheid en een rommelige spel ervaring (als alles weer zo loshangend is/voelt) , heb meer met evergreen systemen die gewoon altijd in het spel zitten en blijven.
Er is een kans dat de leagues uberhaubt pas gaan komen na de release van de game in December 2025, en dat wij de komende 12 maanden, met name toevoegingen in de game gaan krijgen om content te bieden.

Daarnaast lijkt het mij niet helemaal raar als sommige leagues een soort refresh krijgen, maar dat zal afwachten worden.

Ik ben het wel met je eens dat het fijn zou zijn als de league mechanics/systemen meer samenhang hebben, waardoor de grotere playerbase (gezien de hype) het makkelijker begrijpt.

Veel spelers zijn in het verleden afgehaakt omdat de skill ceiling te hoog was :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Heb je PoE1 gespeeld?
Ik heb een pesthekel aan Discord en join de guild wel zo tegen de tijd dat het zo ver is.

Eerder vanavond een paar casefans vervangen voor Noctua's, wat oude games gedeïnstalleerd, een verse Roccat Burst Pro Air én een verse Logitech G703 (en een oldschool MX518 voor als de Russen komen) liggen klaar voor Path of Exile 2. Overigens hebben die casefans en muizen niets te maken met PoE II, één had versleten lagers en maakte strontvervelend geluid dus RAUS en als je dan toch gaat wisselen, dan meteen maar alle twee. Wat betreft muizen ben ik nog een beetje aan het zoeken naar wat ik wil als permanente vervanging voor de MX518.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Klauwhamer schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:47:
[...]

Ik heb een pesthekel aan Discord en join de guild wel zo tegen de tijd dat het zo ver is.

Eerder vanavond een paar casefans vervangen voor Noctua's, wat oude games gedeïnstalleerd, een verse Roccat Burst Pro Air én een verse Logitech G703 (en een oldschool MX518 voor als de Russen komen) liggen klaar voor Path of Exile 2. Overigens hebben die casefans en muizen niets te maken met PoE II, één had versleten lagers en maakte strontvervelend geluid dus RAUS en als je dan toch gaat wisselen, dan meteen maar alle twee. Wat betreft muizen ben ik nog een beetje aan het zoeken naar wat ik wil als permanente vervanging voor de MX518.
Iets van Razer, zoals de Naga Pro of iets dergelijks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Vidra schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:49:
[...]

Iets van Razer, zoals de Naga Pro of iets dergelijks :9
offtopic:
Nja, ik moet eerst even deze twee muizen uitspelen. De Roccat flink lichter (zelfs wanneer de +10g uit de G703 wordt gehaald), maar de Bluetooth polling donderstraalt soms in elkaar. Via 2.4GHz geen problemen. Het scrollwheel van de G703 had van mij iets meer weerstand mogen geven. De buttons liggen wel heerlijk, ook heeft deze een iets hoger ruggetje en rubberen zijkantjes. Dat geeft wel weer meer luxe-gevoel ten opzichte van de Roccat. Straks maar eens kijken wat 't beste bevalt tijdens Path of Exile 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Klauwhamer schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:59:
[...]

offtopic:
Nja, ik moet eerst even deze twee muizen uitspelen. De Roccat flink lichter (zelfs wanneer de +10g uit de G703 wordt gehaald), maar de Bluetooth polling donderstraalt soms in elkaar. Via 2.4GHz geen problemen. Het scrollwheel van de G703 had van mij iets meer weerstand mogen geven. De buttons liggen wel heerlijk, ook heeft deze een iets hoger ruggetje en rubberen zijkantjes. Dat geeft wel weer meer luxe-gevoel ten opzichte van de Roccat. Straks maar eens kijken wat 't beste bevalt tijdens Path of Exile 2.
Je kan altiid nog opzoek gaan naar een nieuwe muis, als je die noodzaak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
Bluh toch wel flink gehyped voor POE2, vind het alleen zo jammer dat de game 30 eur is (en ik wil hem 2x hebben, 1x console voor chill op de bank en 1x pc voor wat meer serieus te gamen), wetende dat deze hierna gratis gaat worden.

Voor de 30 eur versie krijg je nou ook niet bepaald iets extra. zou je nou wat stash tabs of iets krijgen was het toch wel meer no-brainer dan nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

iaxe393 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 00:39:
Bluh toch wel flink gehyped voor POE2, vind het alleen zo jammer dat de game 30 eur is (en ik wil hem 2x hebben, 1x console voor chill op de bank en 1x pc voor wat meer serieus te gamen), wetende dat deze hierna gratis gaat worden.

Voor de 30 eur versie krijg je nou ook niet bepaald iets extra. zou je nou wat stash tabs of iets krijgen was het toch wel meer no-brainer dan nu.
Je krijgt er 300 ingame coins voor. Die kan je omzetten in een puike stash tab bundle, wanneer ze on sale zijn of zelfs eerder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnzC56cPRQWHlhpa2XKUh2LR5uU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7A8kaYYswGF8hm9BhVDjofgP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Klauwhamer op 05-12-2024 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
oh, nice! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Visgek82 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:07:
[...]

Ik denk dat ze genoeg verse ideeen hebben bij GGG, dus is niet direct nodig dat ze alle mechanics gaan porten. Ik meen ook dat de reward mechanic van blight (annoints) verplaatst is naar een andere en blight als mechanic dus (vooralsnog) effectief verwijdert is. Ze hebben nu wel de kans om een aantal mechanics meer in de lore/wereld in te bakken dus hopelijk voelt het uiteindelijk minder rommelig voor de wat nieuwere speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
iaxe393 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 00:39:

Ik geloof dat je het maar 1x hoeft te kopen omdat je nu je console account kan linken (en als je Xbox hebt dan zijn al je mtx ook shared) aan je PC account en dan deelt het de early access status. Ik had voor de aardigheid mijn haast niet gebruikte xbox account (ooit eens getest hoe het speelde met controller) gekoppeld aan mijn PC account en ik zie nu bij beide dat ik early access heb unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Even de hype voeden

YouTube: Players Left STUNNED About Path of Exile 2's Huge Promise

Preloaden zou vandaag ook mogelijk moeten zijn.
Hoop dat steam beetje up 2 date is ..........

[ Voor 25% gewijzigd door Lasteraar op 05-12-2024 08:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Visgek82
Lasteraar schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:34:
Even de hype voeden

Vind het nu wel tamelijk irritant worden met al die youtubers die doen alsof morgen weer jezus op de planeet komt. En het mag ook absoluut niet zo zijn dat mensen Diablo spelen EN poe, oh nee, want PoE 2 is verre van superieur. en het moet en zal vernietigd worden , want het kwade blizzard. Zou wel eens willen dat die youtubers eens volwassen worden en accepteren dat er niet "1 beste spel" bestaat , ik zal waarschijnlijk naast PoE 2 ook wel gewoon D4 en Grim Dawn blijven spelen, maar ze doen net of het the is-al en end of all other games is . Beeeeeetje overdreven.

Lijkt mij belangrijker dat er in het AARPG spectrum voor ieder wat wils is en dat er keuze genoeg is , zodat er voor iedereen wat is. laten we daar eens blij mee zijn, want een tijd geleden was dat genre een droge woestijn waar je ECHT bijna niets te kiezen had.

[ Voor 12% gewijzigd door Visgek82 op 05-12-2024 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
Aangevuld met een hele resem "content creators" die nog nooit in hun leven PoE hebben aangeraakt en nu veelvuldig clickbait videos online zetten over hun PoE2.0 builds, tactics en ongeziene insight in een spel waar we enkel nog maar oppervlakkige inschattingen over kunnen doen.
** do not recommend this channel to me - thank you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:47:
[...]

Ik heb de Naga Pro en dat is iedeaal hoor. Die heeft 2 zijkantjes om uit te kiezen. Maar ik zal waarschijnlijk toch met controller spelen wat dat beviel zo goed in D4. Altijd reserve muizen en controllers achter de hand hier. (Voor als de Amerikanen komen)

Nog maar 1 dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:08:
[...]

Ik heb de Naga Pro en dat is iedeaal hoor. Die heeft 2 zijkantjes om uit te kiezen. Maar ik zal waarschijnlijk toch met controller spelen wat dat beviel zo goed in D4. Altijd reserve muizen en controllers achter de hand hier. (Voor als de Amerikanen komen)

Nog maar 1 dag!
Heb zelf de Microsoft Pro Intellimouse Shadow White, voor mij met afstand de fijnste muis die ik ooit gehad heb, als je van de wat klassiekere muizen houdt (met goede switches, dus) , is dat ding voor 60 tientjes bijna TE goed. de sensor is ook ontzettend fijn.

Vind het trouwens wel super jammer dat de druid niet in EA zit (zeker omdat het een van de eerste
classes was die ze lieten zien) , dat was de class waar ik het meest naar uitkeek. Ik hoop dat het snel toegevoegd wordt , down the line.

[ Voor 14% gewijzigd door Visgek82 op 05-12-2024 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Nog maar 1 dag!
Razer staat nog op mijn shortlist, heb daar een paar van onzedelijk betast in de Media Markt en dat voelde ook prettig. Maar eerst deze twee, waarvan maar één ding zeker is: nooit meer draad tenzij de Russen, Amerikanen, of Chinezen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
[...]

Nog maar 1 dag!
Heb zelf de Razer Lachesis, voor mij een erg fijne muis om dit soort spellen mee te spelen.
Ik heb alleen geen reservemuis, misschien geen slecht idee om zoiets achter de hand te hebben.

Heb wel zin in morgen, vandaag even de client downloaden en dan wss overmorgen pas er de hele dag aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen van jullie die een controller erbij pakt? Echt een aanrader om te proberen en met de WASD optie in de game zal het helemaal lekker werken lijkt mij. Op bepaalde builds na dan. Je kunt dan M/K er naast hebben voor inventaris werk etc.

Als iemand een poll kan maken die blijft werken ben ik wel benieuwd hoe het met de geplande class keuze zit hier zo vlak voor launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:23:
Geen van jullie die een controller erbij pakt? Echt een aanrader om te proberen en met de WASD optie in de game zal het helemaal lekker werken lijkt mij. Op bepaalde builds na dan. Je kunt dan M/K er naast hebben voor inventaris werk etc.

Als iemand een poll kan maken die blijft werken ben ik wel benieuwd hoe het met de geplande class keuze zit hier zo vlak voor launch.
Zeker niet. ik ben wat dat betreft old school, een aarpg speel ik met muis en toetsenbord. en dus ook geen WASD, dat is een shooter layout. Ik speel het met de default controls zoals ik al mijn aarpg's speel, dus gewoon zoals D2 , d3, grim dawn, last epoch etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
Ik ga een serieuze poging geven met WASD gezien ze toch laten voelen dat het spel gebouwd is op de combinatie van movement + skills wat met de traditionele mouse setup niet of moeilijk mogeljik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Phaex schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:59:
Ik ga een serieuze poging geven met WASD gezien ze toch laten voelen dat het spel gebouwd is op de combinatie van movement + skills wat met de traditionele mouse setup niet of moeilijk mogeljik is
Denk dat dat wel meevalt. ze hebben immers de optie erin gebouwd om on the fly te switchen en ondersteunen beide opties volledig, dus dan moet het spel ook gewoon correct te spelen zijn op de ouderwete manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:23:

Ik zou voor best wat genres een controller overwegen op de PC en voor sommige genres is het bijna een must, maar ARPG is daar zeker niet één van voor mij. WASD zal ik misschien eens proberen op gegeven moment omdat het kan, maar ik zie het niet echt 'aanslaan' voor iemand zoals ik, die behoorlijk vastgeroest is in preferences door de decennia heen en een pesthekel heeft aan nieuwe dingen (zoals Discord).

Wel goed dat WASD-support er in zit, ik weet dat best veel mensen hier blij van worden en dat het vaak ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaex schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:59:
Grappig is dat Jonathan aangaf dat veel mensen in het team weer ouderwets zonder WASD spelen. Zal ook class afhankelijk zijn neem ik aan. Merc zou bijvoorbeeld zeer goed moeten voelen met WASD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Visgek82 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:39:
[...]

Zeker niet. ik ben wat dat betreft old school, een aarpg speel ik met muis en toetsenbord. en dus ook geen WASD, dat is een shooter layout. Ik speel het met de default controls zoals ik al mijn aarpg's speel, dus gewoon zoals D2 , d3, grim dawn, last epoch etc.
Mijn voorkeur voor ARPG’s is ook nog steeds mouse + keyboard, al moet ik zeggen dat D4 verrassend goed (voor zover dat kon :P) speelde met een controller! Ik hoorde ook al goede verhalen over D3 + controller maar zelf nooit geprobeerd.

Volgens mij heb ik met PoE2 op PS5 (nog) geen keuze wordt het dus controller. Moet prima te doen zijn. Er gaat op korte termijn wel weer eens een game PC komen, dus wie weet tegen die tijd weer mouse + keyboard :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25
Het spelen van ARPGs vind ik prima met controller, maar zodra ik een menu in moet houdt het plezier op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:05:
[...]

Grappig is dat Jonathan aangaf dat veel mensen in het team weer ouderwets zonder WASD spelen. Zal ook class afhankelijk zijn neem ik aan. Merc zou bijvoorbeeld zeer goed moeten voelen met WASD.
Ah toch? Toen ze X maanden geleden die content creators hadden uitgenodigd voor die early playtest had ik juist de indruk gekregen dat iedereen geswitched was naar WASD.
Ik ga het in ieder geval testen, als het niet bevalt dan wissel ik wel weer om :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Phaex schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:15:
[...]

Ah toch? Toen ze X maanden geleden die content creators hadden uitgenodigd voor die early playtest had ik juist de indruk gekregen dat iedereen geswitched was naar WASD.
Ik ga het in ieder geval testen, als het niet bevalt dan wissel ik wel weer om :p
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat PoE 2 een van de (of mss de) eerste aarpg is met dergelijke controls omdat veel mensen erom vroegen. Dan is dat iets wat je natuurlijk lekker kan hypen, en dat hebben ze ook gedaan. het was voor mij iig een geruststelling om te weten dat ik het spel ook kan spelen zoals ik gewend ben , mocht wasd verplicht zijn had ik het spel niet eens aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Even de hype voeden

Preload is morgen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Niet online
https://poe2cheatsheet.com/

Uitstekende site met informatie over PoE 2 (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Even de hype voeden

Preloaden via steam gaat sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je meer goede betrouwbare sites hebt waar men naar toe gaat voor PoE info, heel graag. :)
Als beginnende speler moet nog ontdekken waar ik moet zijn op dat gebied. Mobalytics en Maxroll ken ik en op YouTube heb ik namen zoals Kripp en Zizaran voor ARPG info. Als ik eenmaal voor een game ga wil ook altijd meer en meer weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2024 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:28:
[...]

Als je meer goede betrouwbare sites hebt waar men naar toe gaat voor PoE info, heel graag. :)
Als beginnende speler moet nog ontdekken waar ik moet zijn op dat gebied. Mobalytics en Maxroll ken ik en op YouTube heb ik namen zoals Kripp en Zizaran voor ARPG info. Als ik eenmaal voor een game ga wil ook altijd meer en meer weten.
Raxx lijkt (en is) een hele goede en fijne bron :)

https://www.youtube.com/channel/UCs20qCPrd1AXRviSTdVCoAg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die ken ik ook die kan goed uitleggen. :)
Dit kwam ik nog tegen op Reddit:
https://www.reddit.com/r/..._sources_for_new_players/
Maar vooral video’s, ik moet er nog even achter komen wat dé sites zijn voor PoE.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Hoe kan je de game pre-downloaden? Via GGG website? Want ik heb de early access key via Steam ge'activeerd.

En via daar zal het pre-download niet lukken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Atsiz schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:09:
Hoe kan je de game pre-downloaden? Via GGG website? Want ik heb de early access key via Steam ge'activeerd.

En via daar zal het pre-download niet lukken waarschijnlijk.
De PoE2-launcher verschijnt 17u vandaag als ik het wel heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54
Klauwhamer schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:23:
[...]

De PoE2-launcher verschijnt 17u vandaag als ik het wel heb.
Volgens mij om 2:00 uur in de ochtend:

PST – Thursday, December 5 at 5pm
EST – Thursday, December 5 at 8pm
GMT – Friday, December 6 at 1am
CEST – Friday, December 6 at 2am
AEDT – Friday, December 6 at 12pm

Bron: https://www.pcgamesn.com/...le-2/launch-times-preload

[ Voor 60% gewijzigd door Morrar op 05-12-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Toch maar overstag gegaan en gekocht, morgen maar even preloaden en dan löss rond 2100u

Is/komt er een tweakers guild/clan of iets voor mensen die het leuk vinden coop te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
iaxe393 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:55:
Toch maar overstag gegaan en gekocht, morgen maar even preloaden en dan löss rond 2100u

Is/komt er een tweakers guild/clan of iets voor mensen die het leuk vinden coop te spelen?
De GoT PoE discord

En er zal van daaruit ook een guild ingericht worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zie ik wanneer ik naar de passive skill tree kijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UU2BoaBO9Dk8KktGHoLahYoWZPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epK77c5oC1k5QYCGL6k3Indg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
Preload gedaan, ik ben benieuwd. Ik heb eigenlijk niets gevolgd van het spel, kijk geen video's, ik klooi altijd maar wat aan met de eerste karakters. Een beetje het ouderwetse gevoel, Oh jee, ik word oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Net een update gehad op de XSX en nu is dat filmpje zichtbaar waarin de zes verschillende klassen samen op pad zijn gegaan. Ik kan nog steeds niet inloggen maar sta wel als nr 109 in de queue nu 😊

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Ik ben wel benieuwd hoe goed de PlayStation client is. De PS5 client voor PoE 1 is niet best, om het aardig uit te drukken.

Maar uit principe betaal ik niet voor early access (en heb niet genoeg uitgegeven voor de gratis key) dus moet ik het doen met de ervaringen van anderen, en natuurlijk het officiële forum in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Helaas geen preload voor Steam... Kan volgens mij wel de standalone versie downloaden en toevoegen aan Steam. Maar dat is niet helemaal hetzelfde... Wil 'm ook via Steam Link / Deck remote kunnen streamer.

What to do, what to do...

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 05-12-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Morrar schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:01:
Helaas geen preload voor Steam... Kan volgens mij wel de standalone versie downloaden en toevoegen aan Steam. Maar dat is niet helemaal hetzelfde... Wil 'm ook via Steam Link / Deck remote kunnen streamer.

What to do, what to do...
Er is ook nog geen preload voor de PC; dat komt allemaal vannacht om 02.00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Vidra schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:26:
[...]

Er is ook nog geen preload voor de PC; dat komt allemaal vannacht om 02.00 uur
Dat heb ik hierboven inderdaad ook gepost, maar voor Steam gaat er helemaal geen preload komen. Ook niet vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is *** dat Steam geen preload heeft. Ik heb de game via Steam gekocht maar die kan ik toch ook gewoon via de poe site downloaden en spelen?
Om nou de hele game pas te downloaden op moment van launch zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Morrar schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:37:
[...]

Dat heb ik hierboven inderdaad ook gepost, maar voor Steam gaat er helemaal geen preload komen. Ook niet vannacht.
Zoals gewoonlijk niet nee |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:46:
Dat is *** dat Steam geen preload heeft. Ik heb de game via Steam gekocht maar die kan ik toch ook gewoon via de poe site downloaden en spelen?
Om nou de hele game pas te downloaden op moment van launch zie ik niet zo zitten.
Als het goed is heb je een account aangemaakt op Pathofexile.com, en de key hier geredeemd, dan zou je ook de standalone client moeten kunnen downloaden en daarop spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vidra schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:49:
[...]

Als het goed is heb je een account aangemaakt op Pathofexile.com, en de key hier geredeemd, dan zou je ook de standalone client moeten kunnen downloaden en daarop spelen.
Ik had al een account gemaakt bij poe en die gelinkt aan Steam. De game aangeschaft op Steam en daarna ook mail gehad van poe. De Steam key kon ik inderdaad redeemen op de site maar zou niet hoeven toch aangezien de game via Steam is gekocht?
Ik zou zeggen dat ik nu op Steam of via de PoE launcher zou kunnen spelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2024 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:57:
[...]

Ik had al een account gemaakt bij poe en die gelinkt aan Steam. De game aangeschaft op Steam en daarna ook mail gehad van poe. De Steam key kon ik inderdaad redeemen op de site maar zou niet hoeven toch aangezien de game via Steam is gekocht?
Ik zou zeggen dat ik nu op Steam of via de PoE launcher zou kunnen spelen?
Klopt je kan met een EA key op zowel Steam, EPIC Games en standalone client spelen. Voor Console XBOX en PS5 moet je een aparte key kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vidra schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:01:
[...]

Klopt je kan met een EA key op zowel Steam, EPIC Games en standalone client spelen. Voor Console XBOX en PS5 moet je een aparte key kopen.
Dat is mooi! Ik ga echt niet wachten op een Steam download. 8)

Er zijn trouwens nieuwe GeForce drivers waar PoE 2 bij staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2024 21:04 ]

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste