Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Squishie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Ik begin echt vanaf scratch, vandaar de vraag :). D4 is echt teleurstellend en die nieuwe monk reskin ook echt useless. Zucht, waar is de Paladin.
PoE1 zal ook na de PoE2 release ergens in 2025 nog van leagues en nieuwe content voorzien worden. Dus voorlopig zal PoE1 echt niet verdwijnen :) Lekker beginnen joh, er zal een wereld voor je open gaan en in den beginne kost het je nop. Bevalt het, dan kan je altijd ff wat eurootjes investeren in wat stash tabs enzo (y)

Ziet er ook tof uit (y)

[ Voor 13% gewijzigd door London op 24-07-2024 09:59 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ga dit weekend op vakantie dus PoE zal het helaas niet worden voor de eerste paar weken. Jammer altijd om met zo'n opening er niet bij te kunnen zijn :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

JohnnyV76 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Je timing is goed! Komende vrijdag begint een nieuwe league dus een goed moment om er in te duiken. Je ziet aan deze content update dat ze PoE 1 voorlopig nog erg serieus nemen dus geen reden om het niet te doen. Daarbij kun je het spel vast leren voor PoE 2 :)

Eerlijk is eerlijk, D4 ziet er gelikter uit allemaal maar in PoE zit gewoon zoveel meer diepgang en er is zoveel meer te doen. Ik heb diverse lvl100's in D4 maar in S4 nu na een aantal pit runs ben ik t gewoon zat en totaal geen zin (doel) meer om (voor) te spelen. Ik wil D4 ook echt graag leuk vinden en dat is t ook voor een korte tijd maar hoe ik elke league weer enorm zin heb in PoE, heb ik dat niet bij D4.

Ik weet dat er vlak na de (mag toch wel zeggen, teleurstellende) release van D4 veel spelers naar PoE gegaan zijn en het na een eerlijke kans gegeven te hebben erg zijn gaan waarderen. Als je er open minded in gaat zul je versteld staan van alle content die er is. Het zal een beetje overwhelming kunnen zijn maar genoeg mensen die je willen helpen met tips.

Mocht je gaan beginnen dan heb je 2 opties:
1. Je gaat zelf aanmodderen om het spel te ontdekken. Is een prima idee. Ga er vanuit dat je veel verkeerd doet maar de ontdekkingsreis is leuk!
2. Je zoekt naar een beginners/levelling build guide en probeert dat een beetje te volgen. Hiermee zul je de eerste keer waarschijnlijk verder komen dan dat je zelf gaat ontdekken.

Voor beiden is wat te zeggen! Mocht je gaan beginnen... enjoy! :)
Klinkt erg goed :P. Ik ga waarschijnlijk voor optie 1 en beetje stiekem bijlezen op het webz :D!
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:40
JohnnyV76 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Je timing is goed! Komende vrijdag begint een nieuwe league dus een goed moment om er in te duiken. Je ziet aan deze content update dat ze PoE 1 voorlopig nog erg serieus nemen dus geen reden om het niet te doen. Daarbij kun je het spel vast leren voor PoE 2 :)

Eerlijk is eerlijk, D4 ziet er gelikter uit allemaal maar in PoE zit gewoon zoveel meer diepgang en er is zoveel meer te doen. Ik heb diverse lvl100's in D4 maar in S4 nu na een aantal pit runs ben ik t gewoon zat en totaal geen zin (doel) meer om (voor) te spelen. Ik wil D4 ook echt graag leuk vinden en dat is t ook voor een korte tijd maar hoe ik elke league weer enorm zin heb in PoE, heb ik dat niet bij D4.

Ik weet dat er vlak na de (mag toch wel zeggen, teleurstellende) release van D4 veel spelers naar PoE gegaan zijn en het na een eerlijke kans gegeven te hebben erg zijn gaan waarderen. Als je er open minded in gaat zul je versteld staan van alle content die er is. Het zal een beetje overwhelming kunnen zijn maar genoeg mensen die je willen helpen met tips.

Mocht je gaan beginnen dan heb je 2 opties:
1. Je gaat zelf aanmodderen om het spel te ontdekken. Is een prima idee. Ga er vanuit dat je veel verkeerd doet maar de ontdekkingsreis is leuk!
2. Je zoekt naar een beginners/levelling build guide en probeert dat een beetje te volgen. Hiermee zul je de eerste keer waarschijnlijk verder komen dan dat je zelf gaat ontdekken.

Voor beiden is wat te zeggen! Mocht je gaan beginnen... enjoy! :)
Ik denk dat een beetje overwhelming de lading niet echt dekt. Het is echt een spel met enorm veel mogelijkheden en in het begin begrijp je er waarschijnlijk echt maar weinig van als je in de end-game terechtkomt.

Ben zelf ook onlangs begonnen met PoE na het al jaren genegeerd te hebben en vond het vooral in het begin maar lastig inkomen en had de neiging om er meteen weer mee te kappen. Nu na deze season zeer veel te hebben gespeeld begrijp ik het allemaal wat beter, maar uiteraard nog altijd niet heel geweldig. De opties qua crafting etc zijn echter zo enorm, dat is wel een enorme afschrikker voor beginners denk ik.

Ik heb er deze season letterlijk honderden uren ingestoken en ook alle challenges etc finished, maar de enorme hoeveelheid tijd die dat gekost heeft in combinatie met het gevoel dat ik eigenlijk nog altijd maar weinig weet behalve van de class waarmee ik speel (deadeye) maakt het toch lastig voor nieuwkomers denk ik.

Ik ben het wel met je eens dat het uiteindelijk echt een briljante game is, maar als je niet een belachelijke hoeveelheid tijd hebt om te spelen, dan is het lastig om veel van de game mee te krijgen en zal je je soms behoorlijk irriteren omdat je geen idee hebt waar je moet beginnen, bijv. met crafting of bossfights die vrij lastig kunnen zijn om te doorgronden en die je zonder veel te grinden niet heel vaak kan proberen. Al zal de gemiddelde speler wellicht niet eens tot die bossfights komen (de uber uber dudes).

De starting guides helpen zeker om een begin te maken, maar ook daar geldt (imo) wel dat het allemaal nog vrij lastig te doorgronden is zonder de game wat beter te kennen. Dat geldt ook voor wanneer je informatie opzoekt, want de manier waarop velen praten is niet te begrijpen als newb en na een paar zinnen heb je vaak al geen idee meer waar het over gaat.

Goed, ik ben zelf nu enigszins over dat punt heen, maar dat heeft me wel enorm veel tijd gekost en ik denk dat m'n gf er ook niet heel blij mee is dat ik zo'n beetje elke vrije minuut aan PoE heb besteed in de afgelopen paar maanden. Ik zou dus vooral zeggen, als je een beetje "goed wilt worden", begin eraan op eigen risico. Het is een fantastisch spel, maar wel een enorme grind en een spel waarover je zeer veel moet lezen om alles te doorgronden. Als je niet direct alles wilt/hoeft te bereiken en je tijd wil nemen en het ok vind alles langzaam te ontdekken, dan is het bovenstaande minder een probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wat @Snowdog hierboven zegt klopt wel inderdaad. De leercurve is vrij stijl. En waar je bij bijvoorbeeld D4 of LE nog heel ver kunt komen door zelf wat aan te kloten is dat bij PoE niet het geval. Ik zou áltijd beginnen met een guide, anders kan je echt snel uitgekeken raken op de game.

Maar als je bereid bent wat moeite te doen om jezelf te informeren, wellicht een beginners video te checken op YT etc dan zullen er meerdere werelden voor je open gaan :)

En leg jezelf ook vooral niet teveel druk op dat je alles moet weten binnen een x-aantal uren. Er zijn spelers met 10k uren played die nog lang niet alles weten. Ik heb nu misschien iets van 1000 uur in PoE zitten en voel me nog altijd een newbie :P Craften heb ik nog niet heel veel tijd ingestoken bijvoorbeeld dus daar kan ik nog heel veel over leren.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:40
London schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:01:
Wat @Snowdog hierboven zegt klopt wel inderdaad. De leercurve is vrij stijl. En waar je bij bijvoorbeeld D4 of LE nog heel ver kunt komen door zelf wat aan te kloten is dat bij PoE niet het geval. Ik zou áltijd beginnen met een guide, anders kan je echt snel uitgekeken raken op de game.

Maar als je bereid bent wat moeite te doen om jezelf te informeren, wellicht een beginners video te checken op YT etc dan zullen er meerdere werelden voor je open gaan :)

En leg jezelf ook vooral niet teveel druk op dat je alles moet weten binnen een x-aantal uren. Er zijn spelers met 10k uren played die nog lang niet alles weten. Ik heb nu misschien iets van 1000 uur in PoE zitten en voel me nog altijd een newbie :P Craften heb ik nog niet heel veel tijd ingestoken bijvoorbeeld dus daar kan ik nog heel veel over leren.
Yea, ik moet zeggen, had bijvoorbeeld deze season ook dat ik een aardig wat items wilde verkopen die ik had gevonden, maar die niet voor mijn class waren. Daar weet ik dus niks vanaf, aangezien ik alleen mijn huidige class heb gespeeld.

Dan heb je wel tools (awakened poe trade) om de waarde een beetje te checken, maar dat is vaak vrij onnauwkeurig als je niet echt een idee hebt wat een item goed maakt. Zo heb ik dus items verkocht voor een fractie van de waarde (waarvan mijn meer ervaren PoE-buddy achteraf zei dat is minimaal 100x zoveel waard), terwijl ik andere items veel te duur probeer te verkopen. Dat is ook weer zoiets wat gewoon veel tijd kost om te leren en waarschijnlijk veel ervaring met alle classes in het spel.

Overigens wel een zeer positief iets, mocht je bepaalde zaken aankopen met echt geld in PoE (extra stash tabs zijn geweldig), dan worden deze ook overgedragen naar PoE 2. Daarnaast blijft PoE 1 ook bestaan nadat PoE 2 wordt uitgebracht, dus als het een tegenvaller blijkt, dan zal PoE 1 nog altijd blijven bestaan en genoeg spelers hebben waarschijnlijk. Ik verwacht sowieso dat PoE 1 niet direct vervangen gaat worden door PoE 2, net als Diablo 2 (resurrected) nog altijd een trouwe fanbase heeft, ondanks D3 en D4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Snowdog schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Yea, ik moet zeggen, had bijvoorbeeld deze season ook dat ik een aardig wat items wilde verkopen die ik had gevonden, maar die niet voor mijn class waren. Daar weet ik dus niks vanaf, aangezien ik alleen mijn huidige class heb gespeeld.

Dan heb je wel tools (awakened poe trade) om de waarde een beetje te checken, maar dat is vaak vrij onnauwkeurig als je niet echt een idee hebt wat een item goed maakt. Zo heb ik dus items verkocht voor een fractie van de waarde (waarvan mijn meer ervaren PoE-buddy achteraf zei dat is minimaal 100x zoveel waard), terwijl ik andere items veel te duur probeer te verkopen. Dat is ook weer zoiets wat gewoon veel tijd kost om te leren en waarschijnlijk veel ervaring met alle classes in het spel.

Overigens wel een zeer positief iets, mocht je bepaalde zaken aankopen met echt geld in PoE (extra stash tabs zijn geweldig), dan worden deze ook overgedragen naar PoE 2. Daarnaast blijft PoE 1 ook bestaan nadat PoE 2 wordt uitgebracht, dus als het een tegenvaller blijkt, dan zal PoE 1 nog altijd blijven bestaan en genoeg spelers hebben waarschijnlijk. Ik verwacht sowieso dat PoE 1 niet direct vervangen gaat worden door PoE 2, net als Diablo 2 (resurrected) nog altijd een trouwe fanbase heeft, ondanks D3 en D4.
Dat price checken is inderdaad wel een dingetje soms. Ik gebruik PoE Overlay ( _/-\o_ trouwens) en moet ook vaak nog wel ff handmatig wat affixes uit of aan zetten om een realistisch beeld te krijgen van de prijs. Maar aldoende leert men (y)

Die cosmetics bij PoE zijn ook wel echt super tof. Ik koop bij de leagues waar ik veel tijd in steek regelmatig een aantal packs :*) En het feit dat ze overgeheveld worden naar PoE2 maakt het alleen maar mooier.

Overigens spendeer ik deze dagen vooral met build video's kijken. Die eeuwige struggle vlak voor een nieuwe league :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Ricmaniac schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:18:
Ik ga dit weekend op vakantie dus PoE zal het helaas niet worden voor de eerste paar weken. Jammer altijd om met zo'n opening er niet bij te kunnen zijn :P
Neem een gare laptop mee, sluit een geforce now voor een maand (nu in de aanbieding) af. Dan kan je zelfs op je gare camping wifi poe spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Snowdog schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Als je twijfelt over de waarde van een item, dan zou ik eerst een hoge prijs neerzetten. Aan het aantal wisp kan je al een indicatie krijgen of je met een goede item zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamSid schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Als je twijfelt over de waarde van een item, dan zou ik eerst een hoge prijs neerzetten. Aan het aantal wisp kan je al een indicatie krijgen of je met een goede item zit.
Of redelijk laag neerzetten en als je dan gespammed wordt kijk je wat t echt waard is :)

Heb al dagen keuzestress voor een nieuwe build. Veel niet-melee stuff is generfed maar persoonlijk trekt melee mij toch niet zo aan. Moeilijk moeilijk....

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
JohnnyV76 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:10:
[...]

Of redelijk laag neerzetten en als je dan gespammed wordt kijk je wat t echt waard is :)

Heb al dagen keuzestress voor een nieuwe build. Veel niet-melee stuff is generfed maar persoonlijk trekt melee mij toch niet zo aan. Moeilijk moeilijk....
Gewoon weer voor een zoom zoom build gaan. Dus sowieso een ranger. Lighting strike of lightning strike of the wintery lijkt me heel zoom zoom. Dus LS warden of LS wintery Deadeye. Waarbij de warden versie een iets betere bosser lijkt. Maar goed het is starterbuild om in de economy te komen en currency te verzamelen voor een meta build :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik ga archmage ice nova. Beste allrounder voor mapping, bossing en de content die ik verder wil doen (expeditions en natuurlijk de league mechanic deze league).

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:08:
Ik ga archmage ice nova. Beste allrounder voor mapping, bossing en de content die ik verder wil doen (expeditions en natuurlijk de league mechanic deze league).
Daar zit ik ook nog naar te kijken.... zie een versie met wands en 1 met pledge of hands. Maar dan zie ik ook weer dat de build veel gecrafte rares nodig heeft en ik ben niet zo van t craften :(

Zat vooral aan een Herald of Agony build te denken en dan zoveel mogelijk de damage van de crawler te boosten. Lijkt erg tanky te zijn en gebruikt veel uniques dus ook makkelijk gearen. Alleen worden resists dan weer een ding wss. Argh.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

JohnnyV76 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Daar zit ik ook nog naar te kijken.... zie een versie met wands en 1 met pledge of hands. Maar dan zie ik ook weer dat de build veel gecrafte rares nodig heeft en ik ben niet zo van t craften :(

Zat vooral aan een Herald of Agony build te denken en dan zoveel mogelijk de damage van de crawler te boosten. Lijkt erg tanky te zijn en gebruikt veel uniques dus ook makkelijk gearen. Alleen worden resists dan weer een ding wss. Argh.
Haha ja die craftables koop ik vaak maar gewoon, hoewel ik deze league me wel wat meer in craften wil gaan verdiepen. Maar goed, keus zat qua builds dus dat is wel mooi _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:36:
[...]

Haha ja die craftables koop ik vaak maar gewoon, hoewel ik deze league me wel wat meer in craften wil gaan verdiepen. Maar goed, keus zat qua builds dus dat is wel mooi _/-\o_
Heb t een paar keer geprobeerd.... dan staat er in een guide... nou binnen 10x proberen heb je altijd wel de juiste rolls. Vervolgens ik na 20x proberen... nope. Nu mogelijk wat makkelijker om de materials te kopen als je wat currency hebt (essences bijv.) door niet te hoeven leuren op trade maar wellicht aan te schaffen via de currency market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
JohnnyV76 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Die is erg leuk, maar wel pittig. Resists kun je als eerste fixen als je pathfinder bent met flasks, daarna veelal (cluster) jewels.

Vorig seizoen heb ik die gespeeld, en het speelt echt heel erg lekker weg.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

wat is een beetje een goeie goedkope build voor dit seizoen. Heb het via geforce now geprobeerd zoals iemand voorstelde.. hopelijk werkt het een beetje met die crap camping wifi in de avond uurtjes :P

maar ga daardoor wel Softcore weer eens proberen en wil niet te moeilijk doen.

wil het liefst zo'n 1 button class :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
Ricmaniac schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:16:
wat is een beetje een goeie goedkope build voor dit seizoen. Heb het via geforce now geprobeerd zoals iemand voorstelde.. hopelijk werkt het een beetje met die crap camping wifi in de avond uurtjes :P

maar ga daardoor wel Softcore weer eens proberen en wil niet te moeilijk doen.

wil het liefst zo'n 1 button class :P
Wat dacht je van geen button class (nou ja alleen bij start van een map dan). RF chieftain build. Redelijk cheap and tanky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Ben na bijna 1,5 jaar pauze en een hope hype rondom deze League weer eens begonnen.
Dacht ik ga de nieuwe retaliation gems proberen en begon aan een barbarian retaliation gems build (had 2 ret gems actief)
Helaas was de build dusdanig knoppen drukken dat ik me bijna weer voelde alsof ik in een Arcade hall aan het button bashen was voor een van de retro vecht games in de jaren 90...
En toen kwam de melding 3x voorbij Disconnected, you have been kicked for performing too many actions too fast... en ja dan moet je weer opnieuw inloggen en de map weer doorlopen..
Lvl 41 aangetikt, was leuk. Maar voor boss fights erg matig... dmg viel uiteindelijk ook erg tegen en de mechaniek kan je niet echt auto casten zoals Thorns dmg bij D4.
Heb me toen gewaagd aan een Hierophant Ice Nova build... ook daar kon ik niet lekker inkomen en ben bij lvl 33 afgehaakt.
De League mechanics zijn aardig maar overhyped. Leuk die stad bouwen, maar ik had t gevoel dat ik er te weinig persoonlijk van profiteerde (de scheepslading beloningen waren aardig soms). maar het is weer een mini game in een game, net zoals al die andere mini games van oudere Leagues die ze nu standaard hebben ingebouwd. Het zijn er naar mijn mening nu teveel. Ik ben letterlijk het hele overzicht kwijt welke mini game je nu moet gaan spelen om welke effecten op een item te krijgen.
Ik wacht wel op POE2 en begin dan weer fris.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb me heel erg vermaakt tijdens het weekend. Ben begonnen met een gladiator met als doel uiteindelijk een lacerate bleed build te doen. Levelen als melee voelde sinds lange tijd niet als een marteling aan, ik heb een tijdje spectral throw met volley gebruikt en later overgegaan naar sunder. Dat samen met intimidating cry voor double damage was het levelen appeltje eitje. Eenmaal aan t einde van de campaign geswitched en toen had ik er eigenlijk vrijwel direct spijt van..

Volgende ochtend meteen gererolled naar een ground slam berserker! Dat was een goed idee, slams zijn zo sterk dat je zelfs met een matige axe zoveel damage doet. Ik heb wel een tijdje lab moeten farmen om m'n alt groundslam te krijgen maar nu is de AOE zowat het hele scherm. Mijn damage is voor mijn doen heel goed, zit inmiddels bij het crossover punt tussen yellow en red maps en dus de eerste twee bosses gedaan (infinite hunger en the black star) en die waren erg makkelijk.

Persoonlijk vind ik de league mechanic erg leuk, als je het gaat analyseren dan stelt het niet zo heel veel voor natuurlijk. Een beetje Kingsmarch managen met om de zoveel tijd de mogelijkheid om een schip te sturen. De rewards zijn wisselend maar het kost een paar minuten werk dus allemaal gewoon mooi meegenomen en het voelt wel lekker dat je team terwijl je weg bent ook door ploetert. Ik ben telkens blij als ik in maps ore tegen kom en de league mechanic in maps zijn prima, snel en eenvoudig te doen dus dat zegt genoeg denk ik :)
Luxurydiver schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:45:
Ben na bijna 1,5 jaar pauze en een hope hype rondom deze League weer eens begonnen.
Dacht ik ga de nieuwe retaliation gems proberen en begon aan een barbarian retaliation gems build (had 2 ret gems actief)
Helaas was de build dusdanig knoppen drukken dat ik me bijna weer voelde alsof ik in een Arcade hall aan het button bashen was voor een van de retro vecht games in de jaren 90...
En toen kwam de melding 3x voorbij Disconnected, you have been kicked for performing too many actions too fast... en ja dan moet je weer opnieuw inloggen en de map weer doorlopen..
Lvl 41 aangetikt, was leuk. Maar voor boss fights erg matig... dmg viel uiteindelijk ook erg tegen en de mechaniek kan je niet echt auto casten zoals Thorns dmg bij D4.
Heb me toen gewaagd aan een Hierophant Ice Nova build... ook daar kon ik niet lekker inkomen en ben bij lvl 33 afgehaakt.
De League mechanics zijn aardig maar overhyped. Leuk die stad bouwen, maar ik had t gevoel dat ik er te weinig persoonlijk van profiteerde (de scheepslading beloningen waren aardig soms). maar het is weer een mini game in een game, net zoals al die andere mini games van oudere Leagues die ze nu standaard hebben ingebouwd. Het zijn er naar mijn mening nu teveel. Ik ben letterlijk het hele overzicht kwijt welke mini game je nu moet gaan spelen om welke effecten op een item te krijgen.
Ik wacht wel op POE2 en begin dan weer fris.
Ik geloof dat ik heb gelezen dat die "too many actions" disconnect kon gebeuren door een bug met de networking modes. Dat schijnt nu dus opgelost te zijn. Verder is het aan het begin best lastig om genoeg block chance te hebben om retaliation skills te gebruiken als je enige damage source. De meeste schilden hebben ~25-30% block chance dus dat betekent in de praktijk dat je ze maar heel weing kan gebruiken omdat ze activeren wanneer je blocked tenzij je heel veel block chance nodes op de tree pakt. Dat kan wel maar ik geloof dat die dichterbij de Duelist starter area zitten.

Wat betreft dat er "teveel mini games" zijn, het mooie is dat je dus veel opties hebt en die mechanics in de atlas tree gewoon uit kan doen zodat je juist op een paar andere kan focussen. Als je max lvl 41 was heb je daar nog niet zo heel veel last van gehad denk ik. Ik heb nu ruim 2000 uur gespeeld en ik weet ook niet alles uit m'n hoofd en echt heel veel craften doe ik ook weer niet. Ik pak het meestal zo aan dat ik ongeveer weet wat ik nodig heb of wil en dan zoek ik eventjes op hoeveel het kost om dat item te kopen en weeg dat af tegen hoe lastig het is om t zelf te doen. Het is zeker een uitgebreide game maar voor mij de moeite waard :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Eens hoor @stickfiguur ! Heerlijke league dit, ben bijna level 90 op m'n 2e char (Lightning Strike Slayer) en het mappen schiet lekker op!

De league mechanic is ook een toffe toevoeging, maar daar moet ik nog wat uitgebreider naar kijken.

Had in eerste instantie trouwens een Ice Nova Hiero gestart maar vond dat echt niet fijn spelen, daarom nu maar een 2e char.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Is er ook een tweakers guild actief op PoE? Dat iemand weet hier?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MyKey schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:46:
Is er ook een tweakers guild actief op PoE? Dat iemand weet hier?
Jazeker!
Guild heet: Tweakers of Wraeclast. Er is vast wel een plekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
JohnnyV76 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:12:
[...]

Jazeker!
Oh nice, zou graag willen joinen. Jij een idee wie mij kan inviten? Mocht iemand dit lezen die mij wel kan inviten mijn ingame name is WTFFF

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

JohnnyV76 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:12:
[...]

Jazeker!
Ik wil ook wel joinen indien plek. Charnaam is PulpFiction :*)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben zelf al een tijd geen officer meer... als ik online ben zal ik wel even vragen of een officer hier even checked voor jullie nicknames :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
Ik vermaak me op dit moment ook prima met de game. De mechanic is redelijk casual friendly, het sijpelt lekker door op momenten dat je niet kan spelen. Maar als ik dan vervolgens zie wat de upgrades kosten vanaf de 8e of iets dergelijks, dat is wel een hoop en ook amper tegenaan te mappen als casual.

Ben zelf aan een holy relic build begonnen, maar merk wel dat survivability wel een issue is nog. Wel al mijn 6socket Dialla's gekocht, maar nog geen geluk gehad om te 6linken, wellicht vanavond de 6link craft erop gooien aangezien fusings toch goedkoop zijn nu.

Mochten de guildinvites nog niet zijn gedaan, dan kan ik dat vanavond ook wel doen. Ik kom hier ook nauwelijks meer, maar op discord zijn een deel van de officers erg actief en zien we het ook sneller.
Ik vermaak me prima, het doel is om in ieder geval tier 17s te kunnen runnen deze league, iets wat met vorige league niet gelukt is.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:10
enira schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:58:
Ben zelf aan een holy relic build begonnen, maar merk wel dat survivability wel een issue is nog.
Hee, ik speel ook holy relic. :) (edit: als Necromancer)
Met een Aegis Aurora en 30+k armour heb ik niet heel veel problemen met survivability.
Ik vermaak me prima, het doel is om in ieder geval tier 17s te kunnen runnen deze league, iets wat met vorige league niet gelukt is.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het met t17s wel goed gaat komen. ;)

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
cfern schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

Hee, ik speel ook holy relic. :) (edit: als Necromancer)
Met een Aegis Aurora en 30+k armour heb ik niet heel veel problemen met survivability.

[...]

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het met t17s wel goed gaat komen. ;)
Ik speel hem dus als Guardian en volg de guide van Ghazzy. Opzich zijn de resistances en attributes requirements wel dicht te krijgen, maar val gewoon te snel om bij packs die wat beefy zijn. Beefy bosses zijn dan weer het probleem niet echt.
Het speelt wel lekker weg, maar moet echt nog wel heel veel progress maken qua gear zoals gezegd. We zijn gelukkig pas een weekje onderweg, dus nog ongeveer 3-4 weken te gaan ;) Tegen die tijd ook 3 weken op vakantie, dusja.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 13:39

Boesjke

Excellent!!

Een stuk later begonnen vanwege de vakantie, en lvlen zal niet zo snel gaan, maar ben toch benieuwd naar de mechanic van de league zelf.
Is er nog een plaatsje vrij in de guild? Mijn ign is SettlerRicoG

Neen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Gisteren aan mijn tweede character begonnen, Volcanic Fissure of Snaking chieftain.
Heb zo'n 20d om erin te stoppen, maar vooralsnog heb ik voornamelijk levels nodig.

Belachelijk makkelijk door de campaign heen met een 4l unique axe. Gewoon rennen en af en toe op de grond slaan, hoef helemaal niet te mikken ofzo. Act bosses gaan in 1-2 slams dood en dan moet ik eigenlijk nog beginnen aan een hele set warcries toevoegen. Ik wist dat slams sterk waren deze league want heb vorige char met sunder geleveld, maar vfos kan er ook wel wat van! Eerste character is overigens niks mis mee, prima leaguestarter welke zonder investment de eerste 2 voidstones prima kan halen. Dat was Lacerate of Haemmorhage gladiator.

Speel bijna elke league melee maar dit is duidelijk de echte melee league :p

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik begin wel erg zin te krijgen in PoE 2 :D nog maar een maandje voor de release.

Heb echt zin om weer een hele nieuwe ARPG te spelen en gewoon lekker blind in gaan. Dat vind ik altijd het leukst. Bij Last Epoch en zelfs Diablo IV was dit de leukste periode voor mij :P

Uiteraard direct op hardcore om het lekker spannend te maken en een soort van interne competitie tussen de vriendengroep wie het verste komt.

De druid kijk ik het meest naar uit voor alsnog.
Misschien een apart topicje maken voor PoE2? gezien PoE 1 niet verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:27:
Ik begin wel erg zin te krijgen in PoE 2 :D nog maar een maandje voor de release.

Heb echt zin om weer een hele nieuwe ARPG te spelen en gewoon lekker blind in gaan. Dat vind ik altijd het leukst. Bij Last Epoch en zelfs Diablo IV was dit de leukste periode voor mij :P

Uiteraard direct op hardcore om het lekker spannend te maken en een soort van interne competitie tussen de vriendengroep wie het verste komt.

De druid kijk ik het meest naar uit voor alsnog.
Misschien een apart topicje maken voor PoE2? gezien PoE 1 niet verdwijnt.
Developer heeft aangegeven dat je er van uit mag gaan rond de 3 keer dood te gaan bij een baas die je niet kent. Zal er nog maar eens over nadenken of je meteen HC wilt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

Developer heeft aangegeven dat je er van uit mag gaan rond de 3 keer dood te gaan bij een baas die je niet kent. Zal er nog maar eens over nadenken of je meteen HC wilt. ;)
Altijd meteen HC. Af en toe SC geprobeerd maar kan er persoonlijk gewoon geen plezier uit halen.

kan me ook niet heugen hoe veel deaths ik had voordat ik kitava Act 10 had gekilled :P
Denk dat ik sowieso elke act boss wel een keer dood was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
100 bosses dus als je bij elke boss om te leren minimaal 1x dood gaat zijn dat heel wat HC restarts :P
Denk dat je sneller bent door op SC het spel + de bosses te leren kennen en daarna op HC verder gaat maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten haha.

Edit: oei.. ik kom er net zelf ook pas achter maar op 15 november hebben we eigenlijk een soort closed beta van PoE2. De full release zal zo'n 6 maanden later zijn. Wilde een weekje vrij nemen maar dat is dan wellicht een beetje overkill.

[ Voor 31% gewijzigd door JohnnyV76 op 24-10-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

OUCH erg jammer
Maar hopelijk dan maar for the better natuurlijk.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3584015

Unfortunately we have some bad news. We have to delay Early Access for 3 weeks. The new date is the 6th of December.

We're really sorry about this one. People plan time off and things like that around our launches, but we just had to do it.

Weer de microtransactions die roet in het eten gooien :P
So what happened? It turns out that it isn't the game itself that we are behind on, it's a bunch of server side infrastructure work that has taken us a lot longer than we expected.

One of the key promises we made is that all your microtransactions will work across both Path of Exile 1 and 2. In order to do that, we have to integrate the account systems for not only Path of Exile 1 and 2, but also for the console realms as well.

We have to get everything perfect so that nobody loses anything they paid for, and nobody has their account broken.

So with that in mind, we have decided to delay.

[ Voor 48% gewijzigd door Ricmaniac op 29-10-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig had ik nog niet vrij genomen haha. Nu wellicht na Sinterklaas maar een paar dagen opnemen. Heb nog 16 vakantie dagen voor dit jaar dus kan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
En de 3.26 league is uitgesteld tot ten minste Februari 2025 omdat ze druk zijn met PoE 2 early access :( Voor zover de 'PoE 2 ontwikkeling heeft geen effect op PoE 1' ¯\_(ツ)_/¯

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
De traditionele "announcement of the announcement" dit keer met een gave teaser:

Zonder het frame by frame te analyseren zie ik aardig wat bosses voorbij komen die we (volgens mij) nog niet eerder gezien hebben. Het spat van 't scherm en je kan nu al zien dat er een hoop variëteit is in de omgevingen en bosses.

Ik kijk er ontzettend naar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stickfiguur schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:06:
De traditionele "announcement of the announcement" dit keer met een gave teaser:

Zonder het frame by frame te analyseren zie ik aardig wat bosses voorbij komen die we (volgens mij) nog niet eerder gezien hebben. Het spat van 't scherm en je kan nu al zien dat er een hoop variëteit is in de omgevingen en bosses.

Ik kijk er ontzettend naar uit!
Volgens mij zijn alle bosses in PoE 2 nieuw toch? Niet zeker maar weet dat ze ermee te koop liepen dat er 100 bosses in PoE zitten dus ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal nieuwe bosses zijn.

Ik ben ook erg benieuwd. De filmpjes zien er super gelikt uit dus hopelijk is dat in de praktijk ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
JohnnyV76 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:09:
[...]

Volgens mij zijn alle bosses in PoE 2 nieuw toch? Niet zeker maar weet dat ze ermee te koop liepen dat er 100 bosses in PoE zitten dus ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal nieuwe bosses zijn.

Ik ben ook erg benieuwd. De filmpjes zien er super gelikt uit dus hopelijk is dat in de praktijk ook zo.
Ja ik geloof ook dat POE2 allemaal nieuwe bosses heeft. Ik bedoelde "nieuw" dan ook als in bosses die nog niet eerder voorbij zijn gekomen tijdens play tests/teasers etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
De early access packs gaan starten vanaf $30, goed nieuws dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Vooralsnog vermaak ik mij prima met Last Epoch en Grim Dawn tot Path of Exile 2 er is, maar ik heb er wel zin in! Misschien ook maar een EA-pack aanschaffen. PoE/GGG is een uitzondering die ik wil maken in mijn EA-policy.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Ik speel niet op PC, maar op PS5. En de huidge staat van de PoE 1 client is dramatisch slecht. Ook met de PS5 native client, want die heeft na release nauwelijks verbeteringen gekregen.

Mijn verwachtingen van enige kwaliteit van PoE 2 op consoles / PS5 is praktisch 0. Ik was redelijk hyped een paar jaren geleden, maar de huidige client en support op die client heeft dat helemaal weggevaagd. Plus laatst de aankondiging dat je toch niet de PC microtransactions kan gebruiken op PlayStation.

Het zou mij niks verbazen als Early Access stiekum toch niet komt naar de PlayStation.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
edie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:36:
Ik speel niet op PC, maar op PS5. En de huidge staat van de PoE 1 client is dramatisch slecht. Ook met de PS5 native client, want die heeft na release nauwelijks verbeteringen gekregen.

Mijn verwachtingen van enige kwaliteit van PoE 2 op consoles / PS5 is praktisch 0. Ik was redelijk hyped een paar jaren geleden, maar de huidige client en support op die client heeft dat helemaal weggevaagd. Plus laatst de aankondiging dat je toch niet de PC microtransactions kan gebruiken op PlayStation.

Het zou mij niks verbazen als Early Access stiekum toch niet komt naar de PlayStation.
Ik denk dat de kans erg klein is dat EA niet naar PS komt, dus maak je daar geen zorgen over. Dat probleem van de cross platform MTX is erg jammer inderdaad maar dat schijnt een Sony dingetje te zijn (blijkbaar niet de eerste keer) en dat komt niet omdat GGG PS gamers haat ofzo.

Kan je wat meer vertellen over de problemen die je ervaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
stickfiguur schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat de kans erg klein is dat EA niet naar PS komt, dus maak je daar geen zorgen over. Dat probleem van de cross platform MTX is erg jammer inderdaad maar dat schijnt een Sony dingetje te zijn (blijkbaar niet de eerste keer) en dat komt niet omdat GGG PS gamers haat ofzo.

Kan je wat meer vertellen over de problemen die je ervaart?
Haat is een sterk woord. Ze hebben naar mijn idee gewoon geen interesse in console / PS en doen het absolute minimum waar ze mee weg kunnen komen.

De problemen zijn talrijk. Een kleine greep (sommige zijn uiteindelijk opgelost):
  • League launch: Het virtual keyboard werkte niet op consoles, waardoor je geen karater kon maken. Heeft 6 uren geduurd voordat de update beschikbaar was. XBox gebruikers konden gelukkig een fysiek toetsenbord gebruiken maar dat werkt niet op PlayStation
  • Dag 2 League: Controller bug voor Serle's Masterwork: het is niet mogelijk om andere 'one-handed' categorieen te selecteren via de controller. Nog steeds niet opgelost.
  • Maand 2 League: Eindelijk PS5 native client. Die was al aangekondigd tijdens GGG Live van 2 weken voordat de league begon maar nu pas beschikbaar.
  • Performance problemen van meedere dagen die uiteindelijk shader issues bleken te zijn - nadat GGG zonder communicatie de shader server had aangepast wat de problemen veroorzaakte. En dagen later zonder communicatie het probleem had opgelost...
  • Constante freezes tijdens gameplay. Elke 10-20 minuten.
  • Tijdens een map naar je hideout gaan kan ervoor zorgen dat de minimap fog van je map spontaan niet meer revealed is.
  • Lootfilter stopt spontaan met werken
  • Chat werkt niet
  • Supporter packs kunnen niet worden gekocht
Van al deze zijn de constante freezes en de minimap + lootfilter problem het meest irritant. De 'workaround' is om de client te verwijderen en opnieuw te installeren. Fijn om elke dag even 40+ GB te moeten downloaden voor een spelletje.

Als je nog meer issues wilt weten, het officiele Console Bug Reports subforum heeft er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Oei, ik wist niet dat de consolers het zo beroerd hadden met Path of Exile. Als ik dat zo lees, zou ik domweg een andere game spelen. Maar ik geloof niet dat Last Epoch en Grim Dawn beschikbaar zijn voor de PS5 for whatever reasons, dus zit je vast aan Diablo. Meh.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Dat zijn inderdaad wel een aantal problemen die de ervaring goed verknallen.

Een van de problemen met consoles in dit soort gevallen is dat je veel minder snel dingen kan patchen door alle verificatie vanuit playstation/xbox die voor een patch nodig is.. Maarja dat is natuurlijk niet voor alles een excuus.

Hopelijk is de ervaring met POE2 beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zooo dit ziet er goed uit hoor deze beelden :D

Livestream is nu https://www.twitch.tv/pathofexile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
Waarom overweeg ik om de $480 supporter pack te kopen 8)7 Man man dit is toch fantastisch, zoveel content!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gebrek aan endgame gaat geen probleem zijn hier zo te zien. :9
Ik ga sowieso beginnen met de goedkoopste pack om te kijken of de game mij bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

stickfiguur schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:23:
Waarom overweeg ik om de $480 supporter pack te kopen 8)7 Man man dit is toch fantastisch, zoveel content!
Ja echt bizar dit. en dan is dat nog early access :P

Denk dat ik 60 poppetjes geleveld heb in HC voordat ik alle content heb kunnen proberen gewoon :P

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 21-11-2024 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Ricmaniac schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:46:
[...]

Ja echt bizar dit. en dan is dat nog early access :P

Denk dat ik 60 poppetjes geleveld heb in HC voordat ik alle content heb kunnen proberen gewoon :P
Ze gaan voor een pittige game, lijkt me dat er al zeker honderden zo niet duizenden uren content in de EA zit. Dus het ziet er naar uit dat je in POE2 er wel meer nodig zal hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopen jullie via Steam of hun eigen site?
Nog 2 weken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:07:
Kopen jullie via Steam of hun eigen site?
Nog 2 weken. :)
Ik heb de goedkope pack gekocht via steam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 11:10
Mijn reactie tijdens de PoE2 presentatie: 'omg, holy s^%#, yes, hell yes... shut up and take my money' 🤣

Wat een bergen aan systems en content.... en de graphics zien er heel goed uit. Als fervent PoE speler kan ik niet wachten tot 6/12.

Als je deze presentatie dan vergelijkt met de campfire chats (en content) van D4... there is no competition 🤣

PoE2 early access... let's go!!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stickfiguur
Psyx88 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:45:
Mijn reactie tijdens de PoE2 presentatie: 'omg, holy s^%#, yes, hell yes... shut up and take my money' 🤣

Wat een bergen aan systems en content.... en de graphics zien er heel goed uit. Als fervent PoE speler kan ik niet wachten tot 6/12.

Als je deze presentatie dan vergelijkt met de campfire chats (en content) van D4... there is no competition 🤣

Early access heeft al meer content dan D4 met expansion, het is haast niet te vergelijken meer. Aftellen geblazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psyx88 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:45:

Ik hoop dat dat ik tot de conclusie kan komen D4 nooit meer aan te raken want ik gun Blizzard eigenlijk helemaal niets meer. Het team in de POE video van gisteren gun ik nu al meer. Echte passie en enthousiasme ipv praatje en iedere meter vol proppen met alle mogelijke monetization.
PoE nooit serieus gespeeld maar deel 2 ga ik zeker een serieuze kans geven over 2 weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:30:
[...]

Ik hoop dat dat ik tot de conclusie kan komen D4 nooit meer aan te raken want ik gun Blizzard eigenlijk helemaal niets meer. Het team in de POE video van gisteren gun ik nu al meer. Echte passie en enthousiasme ipv praatje en iedere meter vol proppen met alle mogelijke monetization.
PoE nooit serieus gespeeld maar deel 2 ga ik zeker een serieuze kans geven over 2 weken.
Het was mij gelukt :P Heb de expansion niet gekocht voor alsnog. Ook nu die in sale was kon ik het laten liggen gewoon door het idee dat er zo veel betere games zijn.

Maar ik snap wel dat er zo veel spelers alsnog met D4 zijn hoor. het is zo ontzettend casual friendly. dat is bij PoE altijd veel minder geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 22-11-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 19:23
edie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:25:
[...]

Haat is een sterk woord. Ze hebben naar mijn idee gewoon geen interesse in console / PS en doen het absolute minimum waar ze mee weg kunnen komen.

De problemen zijn talrijk. Een kleine greep (sommige zijn uiteindelijk opgelost):
  • League launch: Het virtual keyboard werkte niet op consoles, waardoor je geen karater kon maken. Heeft 6 uren geduurd voordat de update beschikbaar was. XBox gebruikers konden gelukkig een fysiek toetsenbord gebruiken maar dat werkt niet op PlayStation
  • Dag 2 League: Controller bug voor Serle's Masterwork: het is niet mogelijk om andere 'one-handed' categorieen te selecteren via de controller. Nog steeds niet opgelost.
  • Maand 2 League: Eindelijk PS5 native client. Die was al aangekondigd tijdens GGG Live van 2 weken voordat de league begon maar nu pas beschikbaar.
  • Performance problemen van meedere dagen die uiteindelijk shader issues bleken te zijn - nadat GGG zonder communicatie de shader server had aangepast wat de problemen veroorzaakte. En dagen later zonder communicatie het probleem had opgelost...
  • Constante freezes tijdens gameplay. Elke 10-20 minuten.
  • Tijdens een map naar je hideout gaan kan ervoor zorgen dat de minimap fog van je map spontaan niet meer revealed is.
  • Lootfilter stopt spontaan met werken
  • Chat werkt niet
  • Supporter packs kunnen niet worden gekocht
Van al deze zijn de constante freezes en de minimap + lootfilter problem het meest irritant. De 'workaround' is om de client te verwijderen en opnieuw te installeren. Fijn om elke dag even 40+ GB te moeten downloaden voor een spelletje.

Als je nog meer issues wilt weten, het officiele Console Bug Reports subforum heeft er genoeg.
Ik denk dat ze nu wel serieus met consoles bezig zijn voor deel 2 gezien de speciale aandacht voor controllersupport en de video's die verspreid zijn waarbij op de PS5 gespeeld wordt. Tijdens de TGS hebben ze nog samen met een hoge pief van Sony gespeeld. Ik heb gisteren de EA meteen aangeschaft op mijn XSX, geen idee waarom dat op de PS5 schijnbaar pas op 6 december kan. En dat terwijl ze voor het console gedeelte telkens de Playstation gebruiken.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

$60 voor m'n tweede kiwi.. Kggr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook alvast een pack gekocht. De goedkoopste eerst maar, mocht ik de game inderdaad helemaal geweldig vinden is die later nog te upgraden. Via Steam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

stickfiguur schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:52:
[...]

Early access heeft al meer content dan D4 met expansion, het is haast niet te vergelijken meer. Aftellen geblazen..
Eigenlijk is het een beetje flauw om Path of Exile te vergelijken met Diablo. Diablo heeft natuurlijk een enorme geschiedenis, charme, en lore en is een OG (zo je wil) maar eigenlijk is het met III en IV een ander publiek gaan aanspreken dan het publiek dat (hardcore) Diablo II speelde en/of waar Path of Exile op mikt. Natuurlijk zijn er genoeg spelers die II helemaal suf gespeeld hebben en ook plezier hebben beleefd aan III en IV, maar ook zij kunnen weinig anders dan inzien dat de beoogde doelgroep veranderd is. Diablo is een beetje Lego (neigend naar Duplo) en Path of Exile is Technisch Lego met behulp van Raspberry Pi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:34:
Hier ook alvast een pack gekocht. De goedkoopste eerst maar, mocht ik de game inderdaad helemaal geweldig vinden is die later nog te upgraden. Via Steam.
"You successfully purchased the Lord of Ogham Supporter Pack." Ik kan toch niet zonder tweede kiwi <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het me tegenwoordig niet meer voorstellen maar je hebt dus geen betaalde battle passes, expansions, paid dlc? Gewoon de EA aanschaf, cosmetics en stash ruimte, meer is er dus niets om te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:10:
Ik kan het me tegenwoordig niet meer voorstellen maar je hebt dus geen betaalde battle passes, expansions, paid dlc? Gewoon de EA aanschaf, cosmetics en stash ruimte, meer is er dus niets om te kopen?
In POE1 is er wel een soort battlepass, gelinked aan de atlas progression (geen skips oid te koop). Gratis rewards voor elke tier en dan ook cosmetische rewards voor als je betaalt voor de battlepass. Maar dat alles is optioneel, je kan wachten op de release (van POE2) en het gratis spelen tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stickfiguur schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:16:
[...]

In POE1 is er wel een soort battlepass, gelinked aan de atlas progression (geen skips oid te koop). Gratis rewards voor elke tier en dan ook cosmetische rewards voor als je betaalt voor de battlepass. Maar dat alles is optioneel, je kan wachten op de release (van POE2) en het gratis spelen tot je een ons weegt.
Oké, dat zou ik ook nog prima vinden. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2024 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb gewoon net nog eens die hele stream gekeken :P het is gewoon zo goed wat er allemaal aan content komt haha. Denk dat ik voor het eerst ook gewoon echt zelf een build ga proberen te fixen ipv zomaar wat te volgens.

Het feit dat ze met die recommended optie komen voor skillgems enzo is echt top.
Veel toegankelijker voor nieuwe spelers maar ook als je gewoon wat relaxter wil spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:10:
Zo ongeveer, ja. Overigens: als je niet per se EA hoeft te spelen en nog wat de kat uit de boom wil kijken: je kunt bij release 'gewoon' gratis spelen om te zien of het je bevalt. "The game offers all its core content without any mandatory purchases, allowing players to fully enjoy the campaign, endgame, and multiplayer features without spending a dime. Grinding Gear Games, the developers, assures players that Path of Exile 2 will remain free-to-play and will never adopt a pay-to-win model."

Uiteindelijk zit je wel snel aan stash/maps/currency tabs, maar dat is vaak voor <$25 te hosselen.

[ Voor 21% gewijzigd door Klauwhamer op 22-11-2024 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:42:
[...]

Zo ongeveer, ja. Overigens: als je niet per se EA hoeft te spelen en nog wat de kat uit de boom wil kijken: je kunt bij release 'gewoon' gratis spelen om te zien of het je bevalt. "The game offers all its core content without any mandatory purchases, allowing players to fully enjoy the campaign, endgame, and multiplayer features without spending a dime. Grinding Gear Games, the developers, assures players that Path of Exile 2 will remain free-to-play and will never adopt a pay-to-win model."

Uiteindelijk zit je wel snel aan stash/maps/currency tabs, maar dat is vaak voor <$25 te hosselen.
Ik ga niet wachten tot full release, wat ik zie spreekt mij enorm aan. Als dit geen €30 waard is weet ik het ook niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Lekker Ventje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:21:
[...]

Ik denk dat ze nu wel serieus met consoles bezig zijn voor deel 2 gezien de speciale aandacht voor controllersupport en de video's die verspreid zijn waarbij op de PS5 gespeeld wordt. Tijdens de TGS hebben ze nog samen met een hoge pief van Sony gespeeld. Ik heb gisteren de EA meteen aangeschaft op mijn XSX, geen idee waarom dat op de PS5 schijnbaar pas op 6 december kan. En dat terwijl ze voor het console gedeelte telkens de Playstation gebruiken.
In de livestream is helemaal niks getoond of gezegd over (ik heb de q&a met ZiggyD niet gezien):
  • consoles
  • multiplayer
  • couch co-op
  • controller support
Alle gameplay was op PC en met toetsenbord+muis. Zoals ik al eerder heb gezegd: mijn vertrouwen in een goede console ervaring in praktisch nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edie schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:06:
[...]

In de livestream is helemaal niks getoond of gezegd over (ik heb de q&a met ZiggyD niet gezien):
  • consoles
  • multiplayer
  • couch co-op
  • controller support
Alle gameplay was op PC en met toetsenbord+muis. Zoals ik al eerder heb gezegd: mijn vertrouwen in een goede console ervaring in praktisch nul.
5 maanden geleden al ruim aandacht voor console. Ze hebben het zelfs over een team die gericht is op console dit maal.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Ze zeggen wel vaker wat: alle acts in early access, alle classes in early access, cross platform mtx... Ik geloof ze niet meer op hun woord (wanneer het aankomt op console / PlayStation 5) en zie wel of het daadwerkelijk geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edie schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:51:
Ze zeggen wel vaker wat: alle acts in early access, alle classes in early access, cross platform mtx... Ik geloof ze niet meer op hun woord (wanneer het aankomt op console / PlayStation 5) en zie wel of het daadwerkelijk geleverd wordt.
Groot gelijk, gewoon even afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik dacht het nog wel mee viel hoeveel geld ik heb uitgegeven aan PoE. Ik twijfelde zelfs nog of ik wel in aanmerking zou komen voor een gratis PoE2 EA key.

Laten we maar stellen dat ik niet hoefde te twijfelen. Bij lange na niet..

:X

Trouwens, komt er nog een nieuw topic voor PoE 2 of blijft alles hier gepost worden? Aangezien PoE 1 ook gewoon verder gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door London op 23-11-2024 12:32 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Q: Will my Path of Exile 1 microtransactions work in Early Access?
A: Yes, but not all microtransactions are available to use yet. Many recent MTXs and all stash tabs will be initially available, but due to a massive amount of microtransactions in Path of Exile 1, we’re still in the process of adding them all to Path of Exile 2, so many of them will be marked as ‘unavailable’ in your cosmetics tab. During Early Access we will be working through the backlog and making them all available.

Q: How will my stash tabs from Path of Exile 1 work in Path of Exile 2?
A: Stash tab purchases made in Path of Exile 1 will be available in Path of Exile 2, where relevant. For example, a special league-related stash tab might not be available in Path of Exile 2 as that content does not exist there. We will be updating applicable stash tabs in Path of Exile 2, and stash tabs like the currency stash tab will hold different items to what it holds in Path of Exile 1.

Houd op met me hoor <3

[ Voor 33% gewijzigd door Klauwhamer op 23-11-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
Supporter packs overview:
YouTube: Path of Exile 2 Early Access Supporter Packs

De dreadnought hideout heeft me over de streep getrokken.

Ik heb er voor gekozen om het via de site van PoE zelf te kopen, omdat ik verwacht dat ze daar het meeste geld aan over houden
https://www.pathofexile.com/purchase

Voor mensen die het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn, is de Epic store het goedkoopst (€88):
https://store.epicgames.c...he-faridun-supporter-pack

In de FAQ staat het volgende:
If you have purchased a key and/or have access granted for one PC game client (Stand-alone, Steam, or Epic), but wish to play on another game client, you will be able to do so by claiming a key to unlock access to that client. These are available at my-account/early-access and can be redeemed on the relevant platform's store. Please note these keys only unlock the client in your library, they do not on their own provide early access to your account.
Dus hiermee zou je ook op Steam moeten kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

turambar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:09:
Supporter packs overview:
YouTube: Path of Exile 2 Early Access Supporter Packs

De dreadnought hideout heeft me over de streep getrokken.

Ik heb er voor gekozen om het via de site van PoE zelf te kopen, omdat ik verwacht dat ze daar het meeste geld aan over houden
https://www.pathofexile.com/purchase

Voor mensen die het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn, is de Epic store het goedkoopst (€88):
https://store.epicgames.c...he-faridun-supporter-pack

In de FAQ staat het volgende:

[...]

Dus hiermee zou je ook op Steam moeten kunnen spelen.
Ik heb Early Access ook via de site van Path of Exile 2 gekocht, en in Steam de key ingelost. Overigens had ik ook prima zonder Steam kunnen/willen spelen maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
edie schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:06:
[...]

• consoles
  • multiplayer
  • couch co-op
  • controller support
Je hebt blijkbaar slechte ervaringen met controllers bij POE 1. Die heb ik niet op de XSX.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 21:33
London schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:32:
Ik dacht het nog wel mee viel hoeveel geld ik heb uitgegeven aan PoE. Ik twijfelde zelfs nog of ik wel in aanmerking zou komen voor een gratis PoE2 EA key.

Laten we maar stellen dat ik niet hoefde te twijfelen. Bij lange na niet..

:X

Trouwens, komt er nog een nieuw topic voor PoE 2 of blijft alles hier gepost worden? Aangezien PoE 1 ook gewoon verder gaat.
Vind het een geweldig verdienmodel, zeker de dikke hideouts word ik toch wel hebberig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die hideouts en cosmetics doen mij nog niet zoveel maar dat kan nog komen. PoE 1 was ik snel klaar mee maar was er ook pas heel laat mee begonnen toen. Wat ik er van begrijp gaan bepaalde zaken stuk beter worden voor nieuwe spelers en de duidelijke uitleg in de presentatie van Donderdag geeft ook aan dat ze de boel toegankelijker maken.
Als de drempel dit keer wat lager is mag het vervolgens lekker diep gaan voor mij. Ik wil graag weer eens een game hebben waar ik jaren lang iedere keer naar terug kan keren. De developers laten oprechte passie en enthousiasme zien wat tegenwoordig vrij zeldzaam is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:49:
Die hideouts en cosmetics doen mij nog niet zoveel maar dat kan nog komen. PoE 1 was ik snel klaar mee maar was er ook pas heel laat mee begonnen toen. Wat ik er van begrijp gaan bepaalde zaken stuk beter worden voor nieuwe spelers en de duidelijke uitleg in de presentatie van Donderdag geeft ook aan dat ze de boel toegankelijker maken.
Als de drempel dit keer wat lager is mag het vervolgens lekker diep gaan voor mij. Ik wil graag weer eens een game hebben waar ik jaren lang iedere keer naar terug kan keren. De developers laten oprechte passie en enthousiasme zien wat tegenwoordig vrij zeldzaam is.
Het zou allemaal minder complex zijn maar de moeilijkheidsgraad bepaalt of het een succes wordt of niet en daar ben ik benieuwd naar. Ik zie op internet dat het makkelijker is gemaakt afgelopen jaar maar anderen zeggen dat het nog steeds pittig is. Over twee weken weten we het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klein steekje moet kunnen, toch? ;)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/chad-ggg-vs-virgin-blizzard-v0-li456ro4vi2e1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=589da3876d75af4bddaf3449314fccf4db1fdb89

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Er zijn al genoeg steken, op de een of andere manier zijn poe fanboys heel erg met Diablo bezig. Geen idee waarom, games die ik niet speel boeien me niet. Daarnaast is de expansion meer dan een season want er is een extra gebied, klasse en permanente content toegevoegd. Maar ja, zo goed zijn fanboys niet ingelicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:08:
[...]

Er zijn al genoeg steken, op de een of andere manier zijn poe fanboys heel erg met Diablo bezig. Geen idee waarom, games die ik niet speel boeien me niet. Daarnaast is de expansion meer dan een season want er is een extra gebied, klasse en permanente content toegevoegd. Maar ja, zo goed zijn fanboys niet ingelicht.
Dit is precies wat een D4 fanboy zou zou zeggen :)
Volgens mij spelen heel veel PoE spelers ook D4 maar niet veel D4 spelers ook PoE al lees ik de laatste maanden wel vaker berichten van D4 spelers die PoE ontdekken.

Ik speel beide spellen dus denk dat ik dan wel mag oordelen. Ik weet niet wat t is maar bij geen enkel Diablo season sta ik te popelen om te spelen. Vorig seizoen wel lol gehad met m'n landslide/ lightning storm build en voor t eerst uber lilith gehaald wat een enorme kick was. Heb de expansion nog niet gehaald.. zelfs met de huidige korting heb ik nog geen haast terwijl ik met PoE2 zit te twijfelen of ik de $60 of $100 supporter pack ga kopen.

Ik denk dat t grote verschil in de endgame zit. Ik vind dat het bij D4 veel sneller repeterend wordt dan bij PoE. Als ze daar nog eens wat voor bedenken bij D4 dan zou ik denk ik ook wat warmer lopen voor de season dan nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[...]

Nou nou niet zo serieus. Het is notabene de Diablo manager die het vuurtje heeft opgestookt door een domme tweet te plaatsen ;)

Uiteindelijk willen we allemaal mooie arpgs spelen en het is alleen maar goed om te zien dat er concurrentie is en ze het beste in elkaar naar boven halen (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21
JohnnyV76 schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:36:
[...]

Dit is precies wat een D4 fanboy zou zou zeggen :)
Volgens mij spelen heel veel PoE spelers ook D4 maar niet veel D4 spelers ook PoE al lees ik de laatste maanden wel vaker berichten van D4 spelers die PoE ontdekken.

Ik speel beide spellen dus denk dat ik dan wel mag oordelen. Ik weet niet wat t is maar bij geen enkel Diablo season sta ik te popelen om te spelen. Vorig seizoen wel lol gehad met m'n landslide/ lightning storm build en voor t eerst uber lilith gehaald wat een enorme kick was. Heb de expansion nog niet gehaald.. zelfs met de huidige korting heb ik nog geen haast terwijl ik met PoE2 zit te twijfelen of ik de $60 of $100 supporter pack ga kopen.

Ik denk dat t grote verschil in de endgame zit. Ik vind dat het bij D4 veel sneller repeterend wordt dan bij PoE. Als ze daar nog eens wat voor bedenken bij D4 dan zou ik denk ik ook wat warmer lopen voor de season dan nu.
Mja POE 2 early acces is nog niet eens uit en iedereen vind diablo 4 opeens helemaal kut en POE 2 geweldig. Iedereen was ook hyped voor Diablo 4 voor de release met de brute trailers en gameplay previews, zo werkt het gewoon met games maar misschien valt de endgame van POE na een X aantal uur ook wel tegen.

Het is gewoon goed dat er concurrentie is zodat zowel diablo als POE steeds beter worden beide. Diablo 4 is ook gewoon een toffe game, ik ga ze beide lekker spelen zometeen.

Playstation 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Stylze schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:33:
[...]

Mja POE 2 early acces is nog niet eens uit en iedereen vind diablo 4 opeens helemaal kut en POE 2 geweldig. Iedereen was ook hyped voor Diablo 4 voor de release met de brute trailers en gameplay previews, zo werkt het gewoon met games maar misschien valt de endgame van POE na een X aantal uur ook wel tegen.

Het is gewoon goed dat er concurrentie is zodat zowel diablo als POE steeds beter worden beide. Diablo 4 is ook gewoon een toffe game, ik ga ze beide lekker spelen zometeen.
Nou, nee hoor. Diablo IV is ruim voor de launch met vraagtekens tegemoet gezien door de announcements en de open betas. De breedgedragen verwachtte pijnpunten bleken te kloppen en het heeft lang geduurd voor Diablo IV is wat ze nu is, en zelfs dat schiet tekort. Dat betekent niet dat jij niet van Diablo IV kan of mag genieten. Maar zoals ik eerder schreef; they scratch a different itch, ondanks dat het ARPGs zijn. Niet heel anders dan Rolls Royce en Skoda beiden auto's zijn waarmee je kunt rijden.

Het gaat hier inderdaad verder niet over Diablo IV dus terug naar Path of Exile: GGG laat al jaren structureel zien hoe je nieuwe content en nieuwe mechanics kunt aanbieden, gratis en voor niets. Met andere woorden: dat "afwachten" is veel minder afwachten dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
als d4 verslaafde ben ik wel erg benieuwd naar poe2. vond 1 te massaal en chaotisch aanvoelen, qua skilltree en mechanics. benieuwd of 2 me meer trekt.

iemand een idee tot wanneer die early access is? vind het leuk om te proberen, maar 30eur is toch weer 30 eur..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Nogal wiedes gezien de roots van ARPG en de rol die Diablo daar in heeft gehad, kom op zeg. Maar als jij helemaal afgeservicet bent met Diablo IV, more power to you toch? Laat die PoE-kneuzen zich lekker verkneukelen. Jij weet wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:26
iaxe393 schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:24:
als d4 verslaafde ben ik wel erg benieuwd naar poe2. vond 1 te massaal en chaotisch aanvoelen, qua skilltree en mechanics. benieuwd of 2 me meer trekt.

iemand een idee tot wanneer die early access is? vind het leuk om te proberen, maar 30eur is toch weer 30 eur..
Er is geen einddatum bekend, maar ze hebben een schatting van minstens 6 maanden early access al aangegeven.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3587981

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb D4 best veel gespeeld maar uiteindelijk speel ik het liefst 1 ARPG. Liever andere game genres tussendoor ipv iedere maand een ander seizoen van verschillende ARPG’s. Dus ja ik ga ze vergelijken onderling want hoe moet je anders kiezen.
Ik vind Blizzard een hoop nare beslissingen nemen maar als PoE 2 helemaal niet mijn ding blijkt te zijn, blijft D4 af en toe vermakelijk.
Neemt niet weg dat ik hoop dat PoE 2 mij weet te grijpen want ik ben Blizzard behoorlijk zat als bedrijf. Wat GGG uitstraalt bevalt mij van wat ik zie.

Heel erg zin in early access. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Snap niet waarom het weer direct een of / of situatie is :P men kan gewoon beide games spelen en ook leuk vinden haha.

D4 is heel casual toegankelijk en ook leuk voor korte speelsessies tussendoor. Dat is iets wat PoE 1 slechter deed naar mijn mening. sowieso de learning curve is veel groter. Maar nu dat getackeled word gaat het een stuk fijner worden denk ik voor ook de meer casual speler.

Super tof imo dat je die recommendations had bij support gems etc voor mensen die niet te diep willen gaan maar dat ook kon uitvinken als je wel veel meer zelf wil tweaken. Dat is echt een perfecte middenweg voor beide type spelers.

Super veel zin in 6 december.

Wat mij ook een fijn gevoel gaf tijdens die stream is wat ze vertelde over het stoppen van campaign development om er eerst voor te zorgen dat de endgame systemen veel verder klaar zijn omdat dat de content is waar mensen veel meer uren besteden in principe

Doe die laatste 3 acts maar mooi later wanneer de game fully launched inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:45:
Snap niet waarom het weer direct een of / of situatie is :P men kan gewoon beide games spelen en ook leuk vinden haha.
Yep kan net zo goed. Al speel je iedere ARPG om en om, what makes you happy. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

JohnnyV76 schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:36:
[...]

huidige korting heb ik nog geen haast terwijl ik met PoE2 zit te twijfelen of ik de $60 of $100 supporter pack ga kopen.
..
Koop de 60 en tijdens de hele EA periode kan je nog upgraden, naar hoger.

k heb toch maar ook de 60 euro pack gehaald, tegen mijn eerste beslissing in om geen EA te nemen, en upgrade waarschijnlijk nog wel naar de 160 tijdens de EA periode. :$

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan niet met €30 beginnen?

Gisteren podcast geluisterd met Jonathan Rogers. Wat kan die man praten zeg haha. Ik zal straks even linkje plaatsen.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2024 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:16:
Kiwi! <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:16:

Gisteren podcast geluisterd met Jonathan Rogers. Wat kan die man praten zeg haha. Ik zal straks even linkje plaatsen.

Vanaf 4:43 ongeveer.
[YouTube: [LIVE] Tavern Talk Podcast w/ Jonathan Rogers LIVE! | Path of Exile 2]
Omdat ie al twijfelde tussen 60 en 100 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bokkie schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:13:
[...]

Koop de 60 en tijdens de hele EA periode kan je nog upgraden, naar hoger.

k heb toch maar ook de 60 euro pack gehaald, tegen mijn eerste beslissing in om geen EA te nemen, en upgrade waarschijnlijk nog wel naar de 160 tijdens de EA periode. :$
Nice hoor. Vind het echt jammer dat de de shipping richting NL zo hoog is anders had ik best 1 van die packs willen kopen met fysieke goederen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ggg-i-hope-your-servers-are-ready-v0-gsy6hu1x603e1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=df5c2c25ff75c726b6bdd0aaacba0490b3a96936

De servers gaan het héél zwaar krijgen >:)

[ Voor 17% gewijzigd door London op 25-11-2024 11:07 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

London schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:05:
[...]

Nice hoor. Vind het echt jammer dat de de shipping richting NL zo hoog is anders had ik best 1 van die packs willen kopen met fysieke goederen.

[Afbeelding]

De servers gaan het héél zwaar krijgen >:)
Mja ik wacht af op bevestiging of het shirt 100% katoen, is, hoodie schijnt 80/20 te zijn maar dat maakt mij niet zoveel uit, tshirts draag ik alleen 100% katoen.

Voor de preorders dat zijn ook nog enkel de steam orders. zijn heel veel mensen ook nog die rechtstreeks bij de poe site bestellen. (zelf ook buiten steam om)

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste