JohnnyV76 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:50:
Zo iedereen een beetje goede league start gehad?
Ben begonnen met de BAMA build en nu lvl87. Redelijk wat uurtjes gemaakt in het paasweekend maar ook niet extreem. Vind het wel leuk spelen en het komt best makkelijk op gang. Tot en met T10 maps gaat het prima maar merkte dat het in T11 al wat lastiger werd dus voor nu een DPS wall denk ik. Heb ook maar een simpele bow van de grond opgepikt met redelijk wat elemental damage maar moet nu wel op zoek naar een upgrade. Voltaxic rift schijnt het beste te zijn wat zich ook vertaald in een stevige prijs (nu 8+ div) dus voorlopig nog boven mn budget.
Zijn er nog meer bama spelers hier?
Ja best een prima league start gehad, ik zat heel lang te twijfelen of ik SSFHC zou proberen maar ik ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb en gewoon softcore SSF gestart ben. De league mechanic is natuurlijk best rippy en ik heb ook hier en daar een paar server problemen gehad, met normale ping dat alles ineens keihard begint te laggen tot ik uiteindelijk DC. Zo ben ik een handje vol keren dood gegaan in maps/delve. Ook helaas een blueprint geripped door een "unexpected disconnection".. Jammer maar helaas.
Wat betreft builds heb ik al een paar keer gererolled, ik vind het nu eenmaal leuk om meerdere builds te spelen dus heb er alweer 4x de campaign gedaan

Ik ben gestart met een templar met als doel daar een archmage hierophant met ball lightning van te maken. Leveling ging erg smooth dmv armageddon brand + cremation. Eenmaal in act 10 dacht ik klaar te zijn om te switchen en dat viel toen een beetje tegen qua damage. Wat mij echter meer tegen zat was de playstyle want BL is het beste te spelen met slower projectiles en het voelde erg clunky om mijn projectiles in te halen. Ik geloof level 64 gehaald.
Mijn tweede character was een BAMA Necro, wat speelt dat lekker zeg met bijna geen gear delete je het hele scherm. Die is nu level 88 geloof ik. Omdat ik SSF speel neem ik de tijd dus ik heb wat maps gepushed, eerste paar red tier maps gedaan zonder al te veel problemen, wat delve gedaan en ook voor t eerst (relatief) serieus gaan heisten. Was allemaal super smooth met redelijk weinig gear. Via een graveyard craft heb ik een 6L chest gekregen, niets geweldigs double res met een open prefix voor life craft. Ik heb nog niet echt gevoeld dat ik tegen een 'DPS wall' aan loop maar ook niet echt heel ver gegaan er mee nog.
Toen begon het weer te kriebelen en omdat ik in heist een een duplicate proc kreeg op een chest waar The Consuming Dark in zat en ik toevallig een filmpje van Jungroan zag voor een Cremation of Exhuming Pathfinder ben ik dat gaan levelen. Je levelt met poisonous concoction en dat was super super smooth. Iets te vroeg proberen te swappen en dat was t einde van mijn character haha.
Gisteren ben ik een Trickster gestart met Hexblast Mines (Ventrua's build) en heb ik die tot maps geleveld. Is nu level 64 geloof ik en ik weet niet of er meer mensen zijn die Automation gebruiken maar wow, Automation + detonate mines is een soort cheatcode. Het maakt miner spelen zo ontzettend smooth, zeker een aanrader voor ieder die de mine playstyle voorheen niet fijn vond. Het is alsof je self cast maar dan met 4-5 mines tegelijk. Werkt geweldig! Call to Arms geeft ook voor bijna noppes endurance charges via enduring cry dus denk dat ik weer snel richting level 80-90 zal kunnen komen.
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:42:
Nee ik kwam niet verder dan Hillock hahaha
Had een character gemaakt.. ging toen per ongeluk dood bij hillock
Maar toen had ik gelijk zo iets van nee.. ik heb gewoon echt geen zin in die campaign

laat maar zitten. En toen ben ik weer last epoch gaan spelen haha.
Is de nieuwe league mechanic een beetje vet?
De nieuwe mechanic heeft 3 delen, mobs in de map hebben extra modifiers, meeste zijn negatief aka meer damage maar sommige zijn positief (nameless seer, currency drops, reward conversion etc). Dan droppen er "allflames" die je kan gebruiken om de mobs in je map/zone te customizen met specifieke rewards en mobs. Als laatste heb je het crafting systeem via corpses die monsters in zones/maps achterlaten als ze haunted zijn oid.
Kort samengevat:
- Negatieve mods waren heel erg overtuned.
- Positieve mods waren redelijk undertuned.
- Craften met corpses was onduidelijk en onoverzichtelijk en je kon bijvoorbeeld niet kiezen voor een bepaalde base type. Alleen of het een dex/int/str of combo basetype was en welke slot.
Verleden tijd omdat ze vanochtend een grote patch hebben uitgerolled waar ze negatieve mods naar beneden draaien en positieve omhoog en het craften stroomlijnen (minder verschillende corpse mods, je kan een basetype kiezen, corpses kan je gratis opslaan in je inventory/stash etc). Het is haast alsof het weekend de "beta test" was haha. Nog niet helemaal duidelijk hoe het e.e.a gaat uitpakken maar het lijkt erg positief.
Hoop tekst, bedankt voor het lezen