Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:18:
[...]

Mja, ik weet dat ik een beetje een korte aandachtspanne heb. ik heb na de campaign nog best wat lust om de atlas te doen maar ik verlies vrij snel de zin om dit uit te bouwen naar iets hoogs... ik zou dan graag even een andere build proberen maar dat is met Poe slecht te doen, ook "even" een nieuw character bouwen gaat bij mij dan nogal langzaam en ik verlies dan snel de zin om verder te gaan... Kortom Poe is niet helemaal voor mij...
Ik denk dat je gelijk hebt :)
Als je na de campaign alweer een ander char wil spelen is PoE niks voor jou. Ik verlies pas interesse als ik alles in mn atlas unlocked heb en de meeste van de goede gear voor de build bij elkaar heb. Ik doe dan ook maar 1x per league de campaign. Ik weet ook dat er veel mensen meerdere builds spelen dus die moeten dan wel de campaign een paar keer door. Echter, als je al gear hebt kun je je low level dusdanig sterk maken dat je door de campaign heen zoeft.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Ik kom nooit door die campaign heen. Voor mij de eerste keer maar ik merk dat ik nogal in het snel afgeleid kamp zit. Elke Act wat nieuws om te doen.

zit nu bij Act 6, maar ondertussen al wat heists gedaan (snap er nog geen reet van, maar heb lol) en wat met die totems gespeeld (league mechanic meen ik). En onderweg kom je ook allemaal dingen tegen van vreemde portals tot dingen opblazen :D. Volgens mij ben ik zwaar overleveld maar krijg het alsnog voor elkaar om nog regelmatig het loodje te leggen.

En hoe verder ik kom des te ingewikkelder. Dik pluspunt wel is de community. Als ik weer een "domme" vraag heb komt er in no-time toch een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:00
Hallo! Omdat Path of Exile 2 er héél gaaf uit ziet wil ik wat tijd stoppen in de eerste game. Ik ga spelen zonder (build) guide maar heeft iemand hier wat simpele tips voor een nieuwe speler? Ik heb een marauder aangemaakt en wil een 2h axe build proberen. Heb ground slam gekozen als main skill omdat ik dit tot nu toe lekker vind spelen. Ben in de standard league begonnen want heb waarschijnlijk niet genoeg tijd om door een league heen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
Causs schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:43:
Hallo! Omdat Path of Exile 2 er héél gaaf uit ziet wil ik wat tijd stoppen in de eerste game. Ik ga spelen zonder (build) guide maar heeft iemand hier wat simpele tips voor een nieuwe speler? Ik heb een marauder aangemaakt en wil een 2h axe build proberen. Heb ground slam gekozen als main skill omdat ik dit tot nu toe lekker vind spelen. Ben in de standard league begonnen want heb waarschijnlijk niet genoeg tijd om door een league heen te spelen.
Beginner tips:
https://www.reddit.com/r/...of_exile_new_player_tips/

En er is 0,0 reden om standard te spelen. Sterker nog, het is af te raden om standard te spelen aan het begin van een nieuwe league. De economy is redelijk stuk op standard, iets wat je enorm tegen gaat staat als je dingen wil kopen eenmaal je wat verder bent.
Afhankelijk van hoe ver je nu bent zou ik gewoon lekker opnieuw beginnen. Met de opgedane kennis en een andere skill (lees: Ground Slam is niet super.. :P) ben je in no-time weer waar je gebleven was.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:00
enira schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Beginner tips:
https://www.reddit.com/r/...of_exile_new_player_tips/

En er is 0,0 reden om standard te spelen. Sterker nog, het is af te raden om standard te spelen aan het begin van een nieuwe league. De economy is redelijk stuk op standard, iets wat je enorm tegen gaat staat als je dingen wil kopen eenmaal je wat verder bent.
Afhankelijk van hoe ver je nu bent zou ik gewoon lekker opnieuw beginnen. Met de opgedane kennis en een andere skill (lees: Ground Slam is niet super.. :P) ben je in no-time weer waar je gebleven was.
Hmm oké... wel grappig. De ene zegt dat op standard spelen prima is, de andere zegt juist in een league beginnen. Uiteindelijk komt het karakter die je aanmaakt in de laatste league ook terecht in standard toch?

Ik ben helemaal nog niet ver. Marauder is wel een aanrader met 2h axe? Of is het handiger voor mij om met iets anders te beginnen? Ik heb in principe niet zo'n voorkeur voor class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dat was PoE voor deze league. Maat van mij is zojuist doodgegaan in de allerlaatste map die hij nog moest voor zijn atlas :P.. Inmiddels allemaal weer een paar keer characters verloren.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Causs schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

Ik ben helemaal nog niet ver. Marauder is wel een aanrader met 2h axe? Of is het handiger voor mij om met iets anders te beginnen? Ik heb in principe niet zo'n voorkeur voor class.
Lekker blijven hakken met die bijl. Als het allemaal niets wordt met je character kun je altijd terugvallen naar Boneshatter, een van de sterkste en meest gespeelde melee builds. Ik zou dan wel aanraden om een guide te volgen. Ik raad zelf niet aan om in standard te spelen vanwege tegenvallende economie (voornamelijk high end).

Ben zelf de afgelopen twee weken voornamelijk in tier 2-3 maps te vinden wat erg beginner level maps zijn. Kan er prima 4-5 divines per uur mee verdienen, daarvoor hoef je echt niet naar tier 16 maps.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, weinig actie in dit topic maar is als verwacht zo op t eind van een league.
Benieuwd of er, ondanks de stilte hier, nog mensen de livestream gaan volgen vanavond.
Ik heb eigenlijk wel weer erg veel zin in een nieuwe league. Diablo 4 season 2 ben ik redelijk klaar mee dus de nieuwe PoE league komt als geroepen.

Hopelijk ook nog een beetje leuke league mechanic en dan komen we de wintermaanden wel door afgewisseld met MW3!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:35
Yep, hier ook een livestreamkijker. Nog 7 uurtjes slapen.

Ik hoop op een league mechanic die lekker tijdens het mappen kan. Die ancestormeuk heb ik deze league alleen gespeeld als moetje, voor de challenges. Zoiets als sentinel zou gaaf zijn. Lekker maps blasten, knopje drukken, en nog meer blasten. Geen league mechanics waarvoor je iets totaal anders buiten maps moet gaan doen.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
JohnnyV76 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:13:
Benieuwd of er, ondanks de stilte hier, nog mensen de livestream gaan volgen vanavond.
Ik heb eigenlijk wel weer erg veel zin in een nieuwe league. Diablo 4 season 2 ben ik redelijk klaar mee dus de nieuwe PoE league komt als geroepen.

Hopelijk ook nog een beetje leuke league mechanic en dan komen we de wintermaanden wel door afgewisseld met MW3!
Uiteraard! Meestal is de December update een grote en dat is ook wat ze aangekondigd hebben. Het is vast weer iets wat een hoop nieuw leven gaat blazen in de game. Ik kijk uit om te zien hoe creatief ze weer zijn bezig geweest.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

JohnnyV76 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:13:

Sowieso met de nieuwe league weer eventjes van de partij. maar acht niet lang. Merkte met het laatste seizoen dat ik eigenlijk gewoon echt klaar was met PoE en gewoon wilde wachten op PoE2. Mappen is op 1 of andere manier gewoon niet voor mij. het is veel interressanter eigenlijk dan GR's in D3 of Nightmare dungeons in D4 maar ik trek het mappen in PoE gewoon niet om te doen.

Zei dit vorige keer ook maar ik wil gewoon gelijk bij mappen aankomen of de mogelijkheid hebben mijzelf te laten boosten door een vriend als ik weer dood bent en gelijk weer verder kan met mappen maar je moet altijd maar weer die campaign door.

Terwijl ik dit typ veranderd me gevoel en denk ik dat ik dit seizoen ook maar gewoon over sla :+
Mits ze wat echt cools laten zien in de stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Ricmaniac schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:58:
[...]

Sowieso met de nieuwe league weer eventjes van de partij. maar acht niet lang. Merkte met het laatste seizoen dat ik eigenlijk gewoon echt klaar was met PoE en gewoon wilde wachten op PoE2. Mappen is op 1 of andere manier gewoon niet voor mij. het is veel interressanter eigenlijk dan GR's in D3 of Nightmare dungeons in D4 maar ik trek het mappen in PoE gewoon niet om te doen.

Zei dit vorige keer ook maar ik wil gewoon gelijk bij mappen aankomen of de mogelijkheid hebben mijzelf te laten boosten door een vriend als ik weer dood bent en gelijk weer verder kan met mappen maar je moet altijd maar weer die campaign door.

Terwijl ik dit typ veranderd me gevoel en denk ik dat ik dit seizoen ook maar gewoon over sla :+
Mits ze wat echt cools laten zien in de stream
Ik herken dat gevoel wel, soms heb ik het al heel snel, soms net na het aankomen in maps. Maar dan betekent het gewoon dat de nieuwe content het niet helemaal voor mij doet en dat is prima. Het is tenslotte gratis om te spelen.

Dit keer lijken er weer heel veel nieuwe mogelijkheden te zijn voor builds, drie extra ascendancies voor elke class en een hoop nieuwe variaties van bestaande skills. Ik ben benieuwd wat ze allemaal bedacht hebben, zal ongetwijfeld wel een aantal broken dingen tussen zitten maar sowieso brengt het nieuw leven in de game voor mij.

De league mechanic zelf ziet er ook wel gaaf uit, als ik t goed begrijp buff je monsters in de map op basis van wat je in dat bos allemaal uitspookt en dat klinkt wel cool. Ultimatum terug in de game kijk ik ook naar uit, dat was wel een toffe league ook. Kortom ben benieuwd en gelukkig dat het maar een weekje wachten is dit keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:33
Weer een grote stap gemaakt in dit spel en ik slaag er nu steeds vaker in in om de campaign af te ronden in HC SSF. Resistance weer op orde en braaf begonnen aan de mappen, maar zijn er nog andere zaken die jullie altijd doen, zodra je de campaign hebt afgerond?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bregweb schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:16:
Weer een grote stap gemaakt in dit spel en ik slaag er nu steeds vaker in in om de campaign af te ronden in HC SSF. Resistance weer op orde en braaf begonnen aan de mappen, maar zijn er nog andere zaken die jullie altijd doen, zodra je de campaign hebt afgerond?
Je kan meerdere kanten op. Meestal begin ik ook met de T1 en T2 maps vullen en dan verder maps doen tot ik ineens denk... oh ja ik moet nog delven en heist doen. Dan doe ik dat zo af en toe tussendoor. Nu zullen we wellicht toch wat vaker lab gaan runnen voor gems.

Heb veel zin in de nieuwe league en gelukkig begint het dit keer ook redelijk op tijd (20:00). Is ook vaak 22:00 geweest en dan nog met een beetje pech qua queue begon je soms pas tegen 22:30.

Ben heel benieuwd wat de OP builds gaan worden nu er zoveel transfigured gems zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 15:42
Te veel potentiele builds om te league starten, weet totaal niet wat het gaat worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gixxer27 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:11:
Te veel potentiele builds om te league starten, weet totaal niet wat het gaat worden :X
Je hebt nog 29 uur om te beslissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
JohnnyV76 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:52:
[...]

Je hebt nog 29 uur om te beslissen!
Ja weet het maar dat helpt niet echt zeg maar :+
Zat eerst aan een EA ballista build te denken maar zijn nu zo veel potentiele opties dat ik het ff niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Ik heb er weer zin in :) Twijfel nog over een starter build: spell totem Hiero of Pathfinder. Zal wel de eerste worden.

Wat ik wel jammer vind is de Power Siphon wijziging. Nadat ik vorige league veel plezier had met een wander had ik deze keer all-in willen gaan en een int stacker bouwen. Weet niet of dat hem nog gaat worden... Gelukkig genoeg nieuwe t.gems om uit te proberen.

See you in Wraeclast!

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiraNove schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:10:
Ik heb er weer zin in :) Twijfel nog over een starter build: spell totem Hiero of Pathfinder. Zal wel de eerste worden.
Ik wil eigenlijk deze league een energy blade CoC build doen als inquisitor met cyclone as trigger. Mijn idee is dan kijken welke van de nieuwe skill gems het beste werkt als in... doet de meeste DPS in de CoC setup.
Het is alleen niet optimaal om mee te starten dus denk dat ik begin met holy flame totems, dan naar explosive arrow ballista zodra t kan en dan ook nog de 1e ascendancy nemen van hierophant voor extra totem en placement speed. Daarmee ging ik altijd wel lekker de campaign door dus hoop dat ik daarmee ergens tegen lvl80 aan kom en dan een beetje currency heb om de minimale CoC setup te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

JohnnyV76 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:58:
[...]
Ik wil eigenlijk deze league een energy blade CoC build doen als inquisitor met cyclone as trigger. Mijn idee is dan kijken welke van de nieuwe skill gems het beste werkt als in... doet de meeste DPS in de CoC setup.
Ja, zo zit ik er ook in... maar dan met spell totems. Lvlen met een geijkte spell (storm burst oid) en rond yellow maps respeccen / gearen naar een OP t.gem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:11
Vanavond om 8u begint het nieuwe seizoen? Mss ga ik ook wel ff spelen. Alleen de stilte hier vind ik een beetje eng :) had wel wat meer hype verwacht daar de trailer toch best leuk is.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Nou, hier ook hype hoor. Ik heb er zin an...twijfelde over een starter build (la vs cf), maar ik ga weer lekker vertrouwd zoomanceren.

Vanavond alleen een volleybalwedstrijd..dus ik start morgen, hopelijk zijn de queues dan ook minder.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
ZTeeVeR schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:26:
Nou, hier ook hype hoor. Ik heb er zin an...twijfelde over een starter build (la vs cf), maar ik ga weer lekker vertrouwd zoomanceren.

Vanavond alleen een volleybalwedstrijd..dus ik start morgen, hopelijk zijn de queues dan ook minder.
Zoomanceren? Was da? Ik start gewoon iets, ik zie wel waar het schip strand. Als ik een skill vind die ik lekker vind spelen dan blijft dat meestal wel hangen voor zolang ik speel. (en das meestal maar een week ofzo voor ik terug keer naar d4 / gd / Le)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Kunnen die belachelijke meldingen niet uit dat pietje het eerst in gebied X is en jantje voor het eerst in het grote oelieboelie bos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Visgek82 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:16:
Kunnen die belachelijke meldingen niet uit dat pietje het eerst in gebied X is en jantje voor het eerst in het grote oelieboelie bos?
Nee helaas niet, enige opties zijn negeren, om betaald een eigen league te maken of gewoon niet te spelen de eerste dag. Persoonlijk stoort het me niet zo heel erg, ik weet toch al wel dat ik niet optimaal (voor snelheid) speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Visgek82 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:16:
Ik heb meer moeite met de MTX van andere spelers in town, die veroorzaken veel belasting op mijn systeem en zijn basically zo schreeuwerig als reclameborden. Zeker met de muziekjes nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Phuncz schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:33:
[...]

Ik heb meer moeite met de MTX van andere spelers in town, die veroorzaken veel belasting op mijn systeem en zijn basically zo schreeuwerig als reclameborden. Zeker met de muziekjes nu.
Weinig last van, ik gebruik voornamelijk mijn hideout. Maar ja, beide absurd dat het niet cliënt side uit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-gv1Udp5NDo1Da30B77u2wW6lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LV5WrcuBLCUCxiWQHxKdgnGB.png?f=fotoalbum_large

Soms zegt een screenshot genoeg, hoop dat jullie ook een fijn weekend hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Misschien toch leuk om wat extra woorden gebruiken.

Ik ben zaterdag ergens in de middag pas gestart en heb best veel kunnen spelen de rest van het weekend. Begonnen met een Deadeye Icicle Miner, aan 't begin geleveld met poisonous concoction en zo rond act 6 geswitched naar Icicle Mines. Van een vriend een paar chaos voorgeschoten gekregen om Bitterdream te kopen, dat zorgt dat je mines meteen een 9 link word, dan gaat het best lekker qua damage doen. Geen problemen gehad meer tijdens het levelen.

League mechanic best veel geprobeerd te gebruiken, zeker voor die eerste ascendancy nodes van die ene NPC met 'maji' in de naam. Doordat je zo weinig sockets nodig hebt op deze build kan je gloves/helm/boots leeg houden en dan krijg je 50% all res/25% max life/30% movement speed cadeau. Dat hielp heel erg om te res cappen ten alle tijden.

In maps gekomen en alles ging zoals verwacht best prima, de league mechanic was toen nog wel super gevaarlijk, veel HP en damage voor empowered mobs. Dat is nu inmiddels gehotfixed, nog steeds kan je best boss tier rares maken maar gaat allemaal wel wat makkelijker.

Dan gisteravond zoals de screenshot hierboven laat zien van de Nameless Seer (een random NPC die je in t bos kan tegenkomen) een Kalandra's Touch kunnen kopen. Wauw ik geloofde m'n ogen niet. Dit is een hele goede ring voor als je al een hele goede ring hebt (dan verdubbel je effectief de bonus van die ring dus). Meteen verkocht voor 20 divines (achteraf misschien te goedkoop?) en dat deels weer in items gestoken voor mijn build. Nu heb ik een Rathpit + Shroud of the Lightless + Dissolution of Flesh + frostbite on hit implicit ring en March of the Legion boots met +7 aura levels. Met deze combo kan je dan low life spelen wat weer allemaal extra damage geeft.

Vanmiddag weer verder en proberen een 21/20 icicle mines gem te maken en misschien opzoek naar een van de alternatieve quality icicle mine gems, ik geloof dat er eentje bij zit die misschien wat beter is voor single target dat zou dan via gem swap kunnen. Ik ben ook geswitched naar de charm ascendancy en daarvoor moet ik nog wat goede charms vinden.

Ik kijk ook met een half oogje al naar een volgende build, maar heb nog wel een en ander te doen op deze.. Hoe is jullie start verlopen?

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Hey!
Naar aanleiding van PoE 2 die eraan komt en mij zeer bevalt ben ik begonnen met PoE te spelen om wat in de game te komen.

Is er een class die aan te raden is voor een beginner? Mijn voorkeur gaat richting marauder, witch en templar.
Een templar is melee met spells als ik het goed heb?
Ook ben ik fan van flashy spells dus dan valt de marauder mss ook af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Valdourian schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:51:
Hey!
Naar aanleiding van PoE 2 die eraan komt en mij zeer bevalt ben ik begonnen met PoE te spelen om wat in de game te komen.

Is er een class die aan te raden is voor een beginner? Mijn voorkeur gaat richting marauder, witch en templar.
Een templar is melee met spells als ik het goed heb?
Ook ben ik fan van flashy spells dus dan valt de marauder mss ook af?
Hey er is niet echt een "class" systeem zoals je gewent bent in andere ARPG's , wat he het beste kan doen is een build guide opzoeken van de skill/build die je wilt spelen.

In principe kan je met elke van de chars spelen wat je wilt alleen zijn de accendancy's en de start punten op de passive tree misschien niet geschikt voor wat je wilt spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 16-09 20:57

Mauz1978

Console War Veteran

Gixxer27 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:34:
[...]

Hey er is niet echt een "class" systeem zoals je gewent bent in andere ARPG's , wat he het beste kan doen is een build guide opzoeken van de skill/build die je wilt spelen.

In principe kan je met elke van de chars spelen wat je wilt alleen zijn de accendancy's en de start punten op de passive tree misschien niet geschikt voor wat je wilt spelen :+
En waar kan ik een (samenvattende) overzicht zien van de builds, zonder dat ik meteen verloren ben in ‘meta’-builds, dan moet je dit of dat etc.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Mauz1978 schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:25:
[...]

En waar kan ik een (samenvattende) overzicht zien van de builds, zonder dat ik meteen verloren ben in ‘meta’-builds, dan moet je dit of dat etc.
Dat is een beetje lastig want de meeste build guides worden door content creators gemaakt, je hebt op maxroll.gg bijv. een overzicht van voorgestelde league start builds met de daar bijbehorende PoB links en uitleg.
en via https://poe.ninja/builds/affliction kan je door alle builds en accendancy's kijken wat veel gespeeld word en wat hun gear en build is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Mauz1978 schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:25:
[...]

Voor een beginnende speler is Zizaran op YouTube een hele waardevolle resource. Talloze videos met build guides en in het algemeen uitleg op verschillende niveaus geschikt voor absolute beginners tot veteranen. Zeker de moeite waard om een kijkje te nemen.

https://www.youtube.com/@Zizaran

Daarnaast wil ik ook nog meegeven dat je in Path of Exile sowieso niet perse een meta build hoeft te spelen, je kan zo creatief zijn als je maar wilt. Niet alles is natuurlijk even sterk (in elk type content) maar het is niet zoals in Diablo dat je maar een handje vol echte opties hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door stickfiguur op 19-12-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 16-09 20:57

Mauz1978

Console War Veteran

Thanks voor de verwijzingen allemaal. Vind het een heerlijk spel, en doe mn eigen ding in die passive tree, maar zal er straks vast tegenaan lopen dat ik ineens tegen een muur loop en dat je dan inmiddels op een point of no return ben. Die verwijzingen zullen dan zeker helpen (iig voor alts).

[ Voor 10% gewijzigd door Mauz1978 op 19-12-2023 17:29 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Mauz1978 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:22:
Thanks voor de verwijzingen allemaal. Vind het een heerlijk spel, en doe mn eigen ding in die passive tree, maar zal er straks vast tegenaan lopen dat ik ineens tegen een muur loop en dat je dan inmiddels op een point of no return ben. Die verwijzingen zullen dan zeker helpen (iig voor alts).
Het is prima te doen om zelf een hoop uit te vogelen, als je die richting gaat kan ik je trouwens ook poewiki.net aanraden, en je krijgt geloof ik van de campaign zelf al 15 passive respec punten en dan heb je nog een orb of regret die er ook een geeft. Dus je kan wel een aantal dingen ongedaan maken ;)

Veel plezier met experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 01:49
Zijn er nog mensen die PoE vaak spelen?
Ik ben een D3 \ D4 speler en heb zelf een soort lightning mage gemaakt in PoE.
Eindelijk campaign afgemaakt maar struggle met Tier 1 maps.

Weet iemand waarom? Ik ga erg snel dood. Alhoewel mijn resistances maxed zijn (behalve chaos).

Ik wou persee geen build\guide volgen omdat ik dan geen gevoel erbij zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Atsiz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:22:

Weet iemand waarom? Ik ga erg snel dood. Alhoewel mijn resistances maxed zijn (behalve chaos).

Ik wou persee geen build\guide volgen omdat ik dan geen gevoel erbij zou hebben.
Er zijn een hoop mechanics die je defenses geven, denk hier aan spell supression, spell block, evasion om er maar een paar te noemen.
Zorg ook dat je aura's hebt die je build aanvullen, veel gebruikte def aura's op het moment zijn determination (armour) of grace (evasion).
Zorg dat je je flasks goede rolls ophebt en de juiste voor jou build.
Dit zijn zo maar een paar voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Atsiz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:22:

Zonder een guide te volgen zelf een build maken die het tot maps overleefd is een behoorlijk succes, dat lukt niet iedereen aan t begin dus chapeau.

Zonder je build en gear te kunnen zien is het lastig om een precies antwoord te geven, ik nodig je uit om dat te delen met ons voor wat specifiekere punten. Dat gezegd hebbende, er is een grote kans dat je bijvoorbeeld bijna geen armor hebt en geen of weinig evasion. Die combinatie zorgt er voor de elke monster die je raakt veel physical damage doet en dat ze vrijwel niet missen. Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel HP hebt (2-3k?) en die combinatie heeft als resultaat dat je veel gestunned zal worden.

De defensieve opties die Gixxer27 noemt zijn vrij standaard voor het meerendeel van de characters, er zijn uiteraard alternatieve methodes zoals petrified blood + recoup life, of unique items die phys damage converten naar elemental of chaos en dan via max res stacken veel meer damage voorkomen. Je kan ook volop op stunning hits gaan en dan met bloodnotch en immutable force jewels dat juist in je voordeel laten werken. Er zijn gigantisch veel mogelijkheden, het ligt er dus een beetje aan wat je wilt doen :)

Een klein deel is natuurlijk ook player skill, als je langer speelt zal je comfortabler zijn en kan je sneller reageren (dat gaat echter niet altijd op in POE, ik kijk naar jou soul eater rare..). Daarbij is het ook zo dat de huidige league mechanic het erg eenvoudig maakt om een veels te moeilijke map/boss te maken dus let ook op dat je misschien wat minder wisps op pakt aan t begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
stickfiguur schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:29:
[...]
Daarbij is het ook zo dat de huidige league mechanic het erg eenvoudig maakt om een veels te moeilijke map/boss te maken dus let ook op dat je misschien wat minder wisps op pakt aan t begin.
Nou, dat is niet echt een keuze. :D
Ja, het kan wel, maar onpraktsich. Ik pleitte inderdaad ook voor een "escape wildwood" button toen ik nog op mijn andere character speelde. Zoals je ook een Delirium kan stoppen zeg maar.
Je kan moeilijk gaan doen in de wildwoods en alle wisps proberen te ontwijken als je er eenmaal inzit, maar dat voelt contraproductief. :P

Nu een klein weekje met MF bezig, soms zitten er hele juicy maps tussen, maar als je minder dan 3k wisps krijgt is het eigenlijk al niet de moeite waard om het mapje te doen, ongeacht investment. Ook dat voelt enorm zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gauntlet is zojuist om 22:00 begonnen. Ziek om al die streamers te zien hoor hoe snel ze dingen doen met deze extra difficulty.

Leaderboards hier

In de stream van ziziran laat die alle streamers zien en commentaar enzo. leuk om te kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wat een stilte hier, niemand enthousiast voor 3.24? Super veel qol updates en volgens mij ook een hele toffe league mechanic!

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3496742

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Nou nee, ik ben met Last Epoch bezig terwijl ik wacht op Path of Exile 2 :P

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
London schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:22:
Wat een stilte hier, niemand enthousiast voor 3.24? Super veel qol updates en volgens mij ook een hele toffe league mechanic!

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3496742
Altijd verbazingwekkend wat ze weten te verzinnen en implementeren in zo'n korte periode. Ik ben vrijdag van de partij, met Affliction had ik best een succesvolle league start. Dat hoop ik te herhalen dit keer. De league mechanic ziet er best gaaf uit, zeker dat je zelf kan bepalen welke monsters welke bonus krijgen. Dat gaat het levelen misschien wel iets langzamer en/of lastiger maken maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n groot probleem. Het crafting systeem lijkt heel erg deterministisch en daardoor is dit ook een zeer geschikte SSF league, althans dat vermoed ik.

Wat betreft builds overweeg ik om iets van een mana stacker te doen, ik zag een filmpje van Palsteron en dat leek wel overtuigend, weinig gear nodig voor flinke damage boost van archmage support. Dat klinkt dus wel league start friendly. We hebben nog wel even te gaan voor we echt een keuze moeten maken, dus we gaan t zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

London schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:22:
Wat een stilte hier, niemand enthousiast voor 3.24?
Nope :P klaar met PoE, wachtend op 2.. gewoon te vaak die campaign gespeeld waar ik echt geen zin meer in heb. als ze nou mappen konden doen zoals monoliths dat je ze vroeger kon doen gewoon dan had ik het misschien leuker gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

stickfiguur schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:32:
[...]

Altijd verbazingwekkend wat ze weten te verzinnen en implementeren in zo'n korte periode. Ik ben vrijdag van de partij, met Affliction had ik best een succesvolle league start. Dat hoop ik te herhalen dit keer. De league mechanic ziet er best gaaf uit, zeker dat je zelf kan bepalen welke monsters welke bonus krijgen. Dat gaat het levelen misschien wel iets langzamer en/of lastiger maken maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n groot probleem. Het crafting systeem lijkt heel erg deterministisch en daardoor is dit ook een zeer geschikte SSF league, althans dat vermoed ik.

Wat betreft builds overweeg ik om iets van een mana stacker te doen, ik zag een filmpje van Palsteron en dat leek wel overtuigend, weinig gear nodig voor flinke damage boost van archmage support. Dat klinkt dus wel league start friendly. We hebben nog wel even te gaan voor we echt een keuze moeten maken, dus we gaan t zien ;)
Ja bizar hé. Ze verzinnen in een paar maanden meer content dan bepaalde andere developers (ik noem geen namen ;) ) in een paar jaar.

Vind de changes die ze doorvoeren ook wel fijn, misschien ga ik ook een keer een SSF char starten deze league (y) Misschien deze league maar weer een keer RF proberen.

@Ricmaniac die take heb ik nooit zo goed begrepen. De campaign stelt zo weinig voor, daar blaas je in een paar uurtjes doorheen. En als je deze campaign al zat bent dan ga je het in PoE 2 helemaal snel zat zijn aangezien die campaign 10x lastiger gaat worden.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

London schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Ja bizar hé. Ze verzinnen in een paar maanden meer content dan bepaalde andere developers (ik noem geen namen ;) ) in een paar jaar.

Vind de changes die ze doorvoeren ook wel fijn, misschien ga ik ook een keer een SSF char starten deze league (y) Misschien deze league maar weer een keer RF proberen.

@Ricmaniac die take heb ik nooit zo goed begrepen. De campaign stelt zo weinig voor, daar blaas je in een paar uurtjes doorheen. En als je deze campaign al zat bent dan ga je het in PoE 2 helemaal snel zat zijn aangezien die campaign 10x lastiger gaat worden.
Dan hoop ik dat ze PoE2 anders gaan doen als je eenmalig die campaign hebt gedaan. als je inderdaad seizoen na seizoen elke keer die campaign weer moet doorlopen haak ik waarschijnlijk snel af bij PoE2 idd. De eerste keer is helemaal prima hoor dan vind ik de campaign juist leuk om te doen

En klopt hoor het ligt bij PoE 1 ook aan mij want veel van mijn maten vinden het ook prima en blazen elk seizoen weer door die campaign maar ik haak daardoor elke keer van af. Die vaste punten waar instant je resistance weer vet omlaag is en je eerst je gear moet fixen. Ik speel natuurlijk altijd hardcore dus is niet iets wat ik kan neglecten.

Het is ook een mij probleem en niet van de game in principe maar daardoor ben ik niet meer excited voor PoE

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 24-03-2024 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
Ricmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Dan hoop ik dat ze PoE2 anders gaan doen als je eenmalig die campaign hebt gedaan. als je inderdaad seizoen na seizoen elke keer die campaign weer moet doorlopen haak ik waarschijnlijk snel af bij PoE2 idd. De eerste keer is helemaal prima hoor dan vind ik de campaign juist leuk om te doen

En klopt hoor het ligt bij PoE 1 ook aan mij want veel van mijn maten vinden het ook prima en blazen elk seizoen weer door die campaign maar ik haak daardoor elke keer van af. Die vaste punten waar instant je resistance weer vet omlaag is en je eerst je gear moet fixen. Ik speel natuurlijk altijd hardcore dus is niet iets wat ik kan neglecten.

Het is ook een mij probleem en niet van de game in principe maar daardoor ben ik niet meer excited voor PoE
Voor mij is het na zoveel keren door de campaign gaan juist een soort benchmark geworden. Ik weet dat het mogelijk is om zonder speciale gear bepaalde bosses tijdens de campaign kapot te maken, als ik ergens meer moeite mee heb dan gewoonlijk is het een soort waarschuwingssignaal.

Voor iedereen is het natuurlijk anders maar als er genoeg nieuws te doen is vind ik het juist wel prettig. Ze hebben geloof ik wel al gezegd dat er nooit een campaign skip zal komen. De tweede keer (tijdens dezelfde league) heb je hopelijk al items in je stash dus gaat het makkelijker en na een ladder reset weet je zo ongeveer waar je heen moet. Dat gezegd hebbende kan ik het me natuurlijk wel goed voorstellen dat anderen het niet zo leuk vinden. Ik heb het ook namelijk zelf ook gehad met leagues waar er te weinig veranderde en de league mechanic niet helemaal mijn ding bleken. Zo gaat dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ook weer zin in de nieuwe league hoor. En de discussie over de campaign hadden we al eerder haha. Ik vind het ook niet zo erg en eigenlijk wel lekker om weer een beetje in te komen elke league en zo kennis te maken met de league content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
JohnnyV76 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:38:
Ook weer zin in de nieuwe league hoor. En de discussie over de campaign hadden we al eerder haha. Ik vind het ook niet zo erg en eigenlijk wel lekker om weer een beetje in te komen elke league en zo kennis te maken met de league content.
Haha ja die discussie is eindeloos denk ik ;) Ik geloof dat er nu wel een en ander qua verrassingen verstopt zitten in de campaign. Wat ze lieten zien campaign bosses met essence mods, rituals eerder in de campaign en (double?) corruption shrines. Wie weet wat er nog meer bij zit, ik denk dat het wel een relatief pittige league gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 13:39

Boesjke

Excellent!!

Ik ga deze league ook weer eens spelen, voor het eerst sinds 2 jaar. Kan er een stuk minder tijd aan besteden wel dan dat ik gewend was, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Bestaat Tweakers of Wraeclast nog?

Neen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enira
Boesjke schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:46:
Bestaat Tweakers of Wraeclast nog?
Zeker. Drop even een ingame charactername hier of op discord, dan kan ik je wel een guildinvite sturen!

Hier ook erg enthousiast voor aankomende vrijdag. Zeker veel QoL upgrades, moet nog steeds mijn leaguestarter uitkiezen. Waarschijnlijk weer Boneshatter Slayer, da's toch relatief veilig denk ik.

En de discussie om de campaign skippable te maken en op een andere manier te levelen, ja ach.. Dat is echt 2% van de tijd die in een league spendeert. Who cares. :P Zelf ben ik absoluut niet snel heb zeker wel een uurtje of 8 nodig, maar vind het niet vervelend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik twijfel nog over mn build... Heb nog nooit een summoner gespeeld in PoE en Necromancer lijkt wel sterk te zijn deze league maar dan zie ik weer een build die bijna alleen maar gecrafte rare gear gebruikt en dan lukt dat me toch nooit... heb nog nooit echt iets gecraft in PoE :)

BAMA necro lijkt me ook leuk maar beetje zelfde verhaal. veel rares nodig.

Gelukkig nog 3 dagen om na te denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
JohnnyV76 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:48:
Ik twijfel nog over mn build... Heb nog nooit een summoner gespeeld in PoE en Necromancer lijkt wel sterk te zijn deze league maar dan zie ik weer een build die bijna alleen maar gecrafte rare gear gebruikt en dan lukt dat me toch nooit... heb nog nooit echt iets gecraft in PoE :)

BAMA necro lijkt me ook leuk maar beetje zelfde verhaal. veel rares nodig.

Gelukkig nog 3 dagen om na te denken :)
Als je trade league speelt kan je die rares natuurlijk ook gewoon kopen. Tevens hoef je natuurlijk niet meteen de beste items te hebben, je zal best een eind kunnen komen zonder ;)

Gisteren de scarab rework aangekondigd, hele hoop erg interessante scarabs toegevoegd. Er lijkt veel meer mogelijk qua diepgang in mechanics nu niet elke scarab meer "voeg x aan deze map toe" is.

Ze zijn hier allemaal te bekijken: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3497694

Een aantal interessante opties uitgelicht:
  • Alle monster packs zijn tenminste magic
  • Rares hebben 2 extra modifiers
  • Portals hebben 50% kans om niet gebruikt te worden
  • Legion monsters kunnen meer dan 1x uit die 'stasis' gebroken worden
  • Alle map drops zijn 8 mod corrupted
  • Shrines spawnen met een map boss
  • Alle rares zijn essence mobs
  • Monster packs hebben 15% kans om door een Atlas boss vervangen te zijn
Kortom, genoeg om je mee te vermaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@stickfiguur holy crap dat is bizar haha. Daarbij ook nog de mogelijkheid om 3 atlas trees te hebben dus als je bijv. in elke op 3 soorten content focust kun je alle kanten op. Nog meer zin in nu haha. Heb dit weekend ook alle tijd. Onlangs gescheiden (minder leuk maar bevalt eigenlijk wel) en we doen co-ouderschap dus om de week en raad eens waar de kinderen (2 van 14 en 1 van 17) vanaf vrijdag zijn?! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
JohnnyV76 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:26:
@stickfiguur holy crap dat is bizar haha. Daarbij ook nog de mogelijkheid om 3 atlas trees te hebben dus als je bijv. in elke op 3 soorten content focust kun je alle kanten op. Nog meer zin in nu haha. Heb dit weekend ook alle tijd. Onlangs gescheiden (minder leuk maar bevalt eigenlijk wel) en we doen co-ouderschap dus om de week en raad eens waar de kinderen (2 van 14 en 1 van 17) vanaf vrijdag zijn?! O-)
Precies zo kan je echt spelen hoe je maar wilt, je merkt wel dat nu Chris Wilson wat meer naar de achtergrond is gegaan en Mark Roberts (Neon) game director is van PoE1 ze veel meer kijken naar al die QoL aspecten en daar hoort natuurlijk ook bij dat je wat meer vrijheid hebt in welke content je doet tijdens de endgame loop. De atlas tree is super natuurlijk maar het was wel lastig om van 1 focus naar een andere focus te gaan door dat je dan ineens 100+ nodes moet respeccen. Nu kan je inderdaad wat beter plannen, een early game tree en dan heb je er twee voor later.

En elk nadeel heeft z'n voordeel natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
https://www.poe-vault.com...r-necromancer-build-guide Ik ga deze proberen. Pas mijn 2de PoE League ooit maar ben dol op minion builds :D. Even in de gaten houden wanneer de nieuwe updated versie komt en dan kijken hoever ik kan komen.

Laatste league die ik gespeeld heb was die met die totems en die wakkie wakkie tribes (tot level 92 gekomen ergens). Sindsdien niet meer gespeeld. Dus voor mij ook pas 2de keer de campaign doen, dus kijk daar niet tegenop :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Ik ga eerst voor een RF Chieftan van Phox voor map farming en daarna zie ik wel wat mijn 2de char gaat worden.
Vooral het early game gearen met je res is geweldig als Chieftan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben er nog steeds niet uit welke build argh... Het heeft er alle schijn van dat de Necromancer erg sterk gaat worden en heb nog nooit een summoner gespeeld maar ben een beetje bang dat ik ergens in gele maps vast loop en dat de gear niet te betalen is omdat iedereen en z'n moeder dit speelt. Vorige league begonnen als Siege Ballista hiero en daarna omgekat naar energy blade inquisitor (met ice spear of splitting) en dat speelde erg leuk en had nog veel ruimte voor verbetering tot ik op een domme manier mijn char naar de void league bracht haha. Was lvl97 en kreeg zo'n valdo's map... mods waren te doen zag ik. Vergat alleen de "cannot take reflected elemental damage" tincture te slotten dus de 1e mob in de map was ik dood 8)7

Moest er wel om lachen maar was wel meteen klaar met de league wat wel weer jammer was :)

Ik heb al een paar keer met siege ballista gespeeld en ik weet dat het levellen gewoon lekker gaat, vooral als je eenmaal EA totems hebt en wat meer totems kan neerzetten speelt het lekker weg tot in white maps. Dan de gear scoren voor siege ballista wat redelijk goedkoop is en daar flink mee gaan mappen om de currency bij elkaar te sprokkelen voor de energy blade gear.

Zit dus erg te twijfelen tussen iets nieuws wat potentieel erg sterk wordt of iets bekends waar ik nog niet de max van heb bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
JohnnyV76 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:10:
Ik ben er nog steeds niet uit welke build argh... Het heeft er alle schijn van dat de Necromancer erg sterk gaat worden en heb nog nooit een summoner gespeeld maar ben een beetje bang dat ik ergens in gele maps vast loop en dat de gear niet te betalen is omdat iedereen en z'n moeder dit speelt. Vorige league begonnen als Siege Ballista hiero en daarna omgekat naar energy blade inquisitor (met ice spear of splitting) en dat speelde erg leuk en had nog veel ruimte voor verbetering tot ik op een domme manier mijn char naar de void league bracht haha. Was lvl97 en kreeg zo'n valdo's map... mods waren te doen zag ik. Vergat alleen de "cannot take reflected elemental damage" tincture te slotten dus de 1e mob in de map was ik dood 8)7

Moest er wel om lachen maar was wel meteen klaar met de league wat wel weer jammer was :)

Ik heb al een paar keer met siege ballista gespeeld en ik weet dat het levellen gewoon lekker gaat, vooral als je eenmaal EA totems hebt en wat meer totems kan neerzetten speelt het lekker weg tot in white maps. Dan de gear scoren voor siege ballista wat redelijk goedkoop is en daar flink mee gaan mappen om de currency bij elkaar te sprokkelen voor de energy blade gear.

Zit dus erg te twijfelen tussen iets nieuws wat potentieel erg sterk wordt of iets bekends waar ik nog niet de max van heb bereikt.
Oef das wel zuur dat je zo je char door een dom foutje kwijt bent |:(
Verder zijn zoveel potentiele builds die ook in de end game goed voor de dag komen, denk aan Detonate Dead, Bone Shatter en explosive trap om er maar een paar te noemen en dan wat je al aangeeft waarschijnlijk elke Necro build.

Vandaar dat ik maar eerst een goede mapper gekozen heb waarmee ik currency kan farmen om zo een 2de makelijker te kunnen gearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:16
JohnnyV76 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:10:

Ik heb best wel veel summoner gespeeld in verschillende leagues, inclusief mijn enige keer dat ik voor 36 challenges ben gegaan (metamorph). Het is al wel een tijdje geleden maar de gear curve zoals ik m ken voor summoners is dat je op een klein budget al sterk genoeg bent om red maps te halen. En bosses waren er het makkelijkst mee van alle soorten builds die ik gespeeld heb omdat je je minions kan laten damage dealen terwijl je zelf 98% van de tijd volledig kan focussen op je eigen overleving.

Mede doordat je minions dus als een extra defense layer fungeren kan je met best weinig al best veel.

Ik weet dat sindsdien er best veel veranderd is aan summoner gear, maar als de verwachting is dat summoner weer overpowered wordt denk ik dat door hoe minions werken je best veilig het als league start kan kiezen.

Maar ik denk dat ik zelf voor nu blijf wachten op PoE 2. Kom er de laatste leagues die ik heb geprobeerd telkens niet meer zo goed meer in.

[ Voor 3% gewijzigd door Flamesz op 28-03-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik twijfel tussen Explosive Arrow Champion, RF Inquisitor, DD Elementalist of Splitting Steel Champion :D

Maar ik kan sowieso niet spelen vanavond i.v.m. werk dus kan er nog mooi een avondje over na denken en dan morgenochtend beslissen.

Alvast veel plezier mensen die wel starten vanavond (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 13:39

Boesjke

Excellent!!

enira schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Zeker. Drop even een ingame charactername hier of op discord, dan kan ik je wel een guildinvite sturen!

Hier ook erg enthousiast voor aankomende vrijdag. Zeker veel QoL upgrades, moet nog steeds mijn leaguestarter uitkiezen. Waarschijnlijk weer Boneshatter Slayer, da's toch relatief veilig denk ik.

En de discussie om de campaign skippable te maken en op een andere manier te levelen, ja ach.. Dat is echt 2% van de tijd die in een league spendeert. Who cares. :P Zelf ben ik absoluut niet snel heb zeker wel een uurtje of 8 nodig, maar vind het niet vervelend ofzo.
Ah heel cool, een ingame name is RicoGrande. Heb je daar genoeg aan?

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Zeker weer van de partij vanavond. Ga starten met Hiero Storm Burst totems, vorige league ook gedaan en dan ging prima. Kan eventueel dan makkelijk uitstapje maken naar een mana stacker. Later in de league wil ik die nieuwe transfigured wand gems nog proberen. M.n. Elemental Hit of the Spectrum ziet er interessant uit.

See you in Wraeclast exiles!

[ Voor 10% gewijzigd door FiraNove op 29-03-2024 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo iedereen een beetje goede league start gehad?
Ben begonnen met de BAMA build en nu lvl87. Redelijk wat uurtjes gemaakt in het paasweekend maar ook niet extreem. Vind het wel leuk spelen en het komt best makkelijk op gang. Tot en met T10 maps gaat het prima maar merkte dat het in T11 al wat lastiger werd dus voor nu een DPS wall denk ik. Heb ook maar een simpele bow van de grond opgepikt met redelijk wat elemental damage maar moet nu wel op zoek naar een upgrade. Voltaxic rift schijnt het beste te zijn wat zich ook vertaald in een stevige prijs (nu 8+ div) dus voorlopig nog boven mn budget.

Zijn er nog meer bama spelers hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nee ik kwam niet verder dan Hillock hahaha
Had een character gemaakt.. ging toen per ongeluk dood bij hillock :D

Maar toen had ik gelijk zo iets van nee.. ik heb gewoon echt geen zin in die campaign :P laat maar zitten. En toen ben ik weer last epoch gaan spelen haha.

Is de nieuwe league mechanic een beetje vet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
JohnnyV76 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:50:
Zo iedereen een beetje goede league start gehad?
Ben begonnen met de BAMA build en nu lvl87. Redelijk wat uurtjes gemaakt in het paasweekend maar ook niet extreem. Vind het wel leuk spelen en het komt best makkelijk op gang. Tot en met T10 maps gaat het prima maar merkte dat het in T11 al wat lastiger werd dus voor nu een DPS wall denk ik. Heb ook maar een simpele bow van de grond opgepikt met redelijk wat elemental damage maar moet nu wel op zoek naar een upgrade. Voltaxic rift schijnt het beste te zijn wat zich ook vertaald in een stevige prijs (nu 8+ div) dus voorlopig nog boven mn budget.

Zijn er nog meer bama spelers hier?
Ja best een prima league start gehad, ik zat heel lang te twijfelen of ik SSFHC zou proberen maar ik ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb en gewoon softcore SSF gestart ben. De league mechanic is natuurlijk best rippy en ik heb ook hier en daar een paar server problemen gehad, met normale ping dat alles ineens keihard begint te laggen tot ik uiteindelijk DC. Zo ben ik een handje vol keren dood gegaan in maps/delve. Ook helaas een blueprint geripped door een "unexpected disconnection".. Jammer maar helaas.

Wat betreft builds heb ik al een paar keer gererolled, ik vind het nu eenmaal leuk om meerdere builds te spelen dus heb er alweer 4x de campaign gedaan :+
Ik ben gestart met een templar met als doel daar een archmage hierophant met ball lightning van te maken. Leveling ging erg smooth dmv armageddon brand + cremation. Eenmaal in act 10 dacht ik klaar te zijn om te switchen en dat viel toen een beetje tegen qua damage. Wat mij echter meer tegen zat was de playstyle want BL is het beste te spelen met slower projectiles en het voelde erg clunky om mijn projectiles in te halen. Ik geloof level 64 gehaald.

Mijn tweede character was een BAMA Necro, wat speelt dat lekker zeg met bijna geen gear delete je het hele scherm. Die is nu level 88 geloof ik. Omdat ik SSF speel neem ik de tijd dus ik heb wat maps gepushed, eerste paar red tier maps gedaan zonder al te veel problemen, wat delve gedaan en ook voor t eerst (relatief) serieus gaan heisten. Was allemaal super smooth met redelijk weinig gear. Via een graveyard craft heb ik een 6L chest gekregen, niets geweldigs double res met een open prefix voor life craft. Ik heb nog niet echt gevoeld dat ik tegen een 'DPS wall' aan loop maar ook niet echt heel ver gegaan er mee nog.

Toen begon het weer te kriebelen en omdat ik in heist een een duplicate proc kreeg op een chest waar The Consuming Dark in zat en ik toevallig een filmpje van Jungroan zag voor een Cremation of Exhuming Pathfinder ben ik dat gaan levelen. Je levelt met poisonous concoction en dat was super super smooth. Iets te vroeg proberen te swappen en dat was t einde van mijn character haha.

Gisteren ben ik een Trickster gestart met Hexblast Mines (Ventrua's build) en heb ik die tot maps geleveld. Is nu level 64 geloof ik en ik weet niet of er meer mensen zijn die Automation gebruiken maar wow, Automation + detonate mines is een soort cheatcode. Het maakt miner spelen zo ontzettend smooth, zeker een aanrader voor ieder die de mine playstyle voorheen niet fijn vond. Het is alsof je self cast maar dan met 4-5 mines tegelijk. Werkt geweldig! Call to Arms geeft ook voor bijna noppes endurance charges via enduring cry dus denk dat ik weer snel richting level 80-90 zal kunnen komen.
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:42:
Nee ik kwam niet verder dan Hillock hahaha
Had een character gemaakt.. ging toen per ongeluk dood bij hillock :D

Maar toen had ik gelijk zo iets van nee.. ik heb gewoon echt geen zin in die campaign :P laat maar zitten. En toen ben ik weer last epoch gaan spelen haha.

Is de nieuwe league mechanic een beetje vet?
De nieuwe mechanic heeft 3 delen, mobs in de map hebben extra modifiers, meeste zijn negatief aka meer damage maar sommige zijn positief (nameless seer, currency drops, reward conversion etc). Dan droppen er "allflames" die je kan gebruiken om de mobs in je map/zone te customizen met specifieke rewards en mobs. Als laatste heb je het crafting systeem via corpses die monsters in zones/maps achterlaten als ze haunted zijn oid.

Kort samengevat:

- Negatieve mods waren heel erg overtuned.
- Positieve mods waren redelijk undertuned.
- Craften met corpses was onduidelijk en onoverzichtelijk en je kon bijvoorbeeld niet kiezen voor een bepaalde base type. Alleen of het een dex/int/str of combo basetype was en welke slot.

Verleden tijd omdat ze vanochtend een grote patch hebben uitgerolled waar ze negatieve mods naar beneden draaien en positieve omhoog en het craften stroomlijnen (minder verschillende corpse mods, je kan een basetype kiezen, corpses kan je gratis opslaan in je inventory/stash etc). Het is haast alsof het weekend de "beta test" was haha. Nog niet helemaal duidelijk hoe het e.e.a gaat uitpakken maar het lijkt erg positief.

Hoop tekst, bedankt voor het lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik wil eigenlijk wel weer eens beginnen aan POE, na ongeveer 2 jaar afwezigheid.
Iemand nog een aanrader voor een leuke build?
Is er bijvoorbeeld een leuke summoner build, beetje lazy kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Neoseer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:33:
Ik wil eigenlijk wel weer eens beginnen aan POE, na ongeveer 2 jaar afwezigheid.
"BAMA" is erg sterk en best een leuke andere playstyle dan de standaard minions. Verder kan je golemancer, zoomancer, spectres, holy relic, verschillende srs varianten, zombies, skeletons, skeleton mages etc etc.

Ik geloof dat Ghazzy veel minion builds speelt dus ik zou eens kijken op zijn youtube kanaal.

[ Voor 5% gewijzigd door stickfiguur op 04-04-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Neoseer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:33:
Is een AFK Chieftain build niet iets voor je? Heel erg lazy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Het word een beetje een dagboek entry met zo weinig activiteit hier maar ik heb deze league al best een aantal builds geprobeerd en daar heb ik CoC Detonate Dead of Chain Reaction en Lightning Arrow aan toegevoegd. Dit zijn beide erg sterke builds, ook in SSF, maar sinds ik mijn LA deadeye speel ben ik maar geswitched naar trade league. Eerst al volwaardige league restart maar langzaam maar zeker hier en daar een aantal dingen overgeheveld tot ik zoiets had, waarom ook niet en alles naar trade gemigrate heb.

Dat was wel een slimme zet, de atlas is zo goed als compleet op wat unique maps na en ik heb daardoor een 6L 1200ele dps bow kunnen kopen voor 1.8div. Ik heb gisteren ook een greed's embrace gevonden en dmv een vaal orb +1 socketed gems gekregen. Vervolgens verkocht voor 15 div en daarmee een headhunter gekocht. Dat maakt maps blasten wel echt heel fijn. Een prima toevoeging voor een dedicated mapper en het speelt geweldig!

Spelen er nog andere mensen deze league?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben ook nog lekker bezig :)
Eerst een necro naar 92 gelevelled met BAMA maar vond de speelstijl toch wat vervelend worden na een tijdje dus besloten niet meer in te investeren. Nu een Inquisitor low life CoC met ice spear of splitting en dat is erg leuk! Die is nu lvl96 en heb besloten voor 97 te gaan spelen voordat ik weer lastigere maps ga doen. Dus nu beetje Delve en Heists doen voor XP afgewisseld met wat maps. Die allflame embers met sulphite mobs zijn bizar. gewoon je hele sulphite balk gevuld in 1 map. Wel jammer maar doe niks met de league mechanic (coffins). Gooi ze maar in mn kist en niet echt zin om in te verdiepen. Wellicht later eens voor gaan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Ook hier wordt nog gespeeld hoor, op de een of andere manier blijft het mij wel boeien. De league mechanic snap ik echt niks van en vind ik ook erg omslachtig en traag. die sla ik dus meestal over.

tijdje geleden voor mijzelf besloten om steeds maar 1 build per league te doen. Dit keer Pohx RF, blijft een leuke skill.

nog niet heel ver (gebrek aan tijd, vandaar dus ook 1 build/eason). NEt pas lvl 86 aangetikt en in yellow maps...

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
Hier ook nog spelende, met een explosive arrow ballista champion.
Daarvoor een minion build van ghazzy maar die kreeg ik gewoon niet goed. Ging zovaak dood dat ik uit ellende maar met een nieuwe was begonnen :P.

Ben zelf nog wel echt een beginner, maar die explosive arrow ballista build is wel een heel stuk beginners vriendelijker in mijn ogen. Moet nog 1 unique map voor atlas completion. Daarna zie ik wel verder. Moet nog mijn eerste divine vinden ^^.

Ga waarschijnlijk niet eens beginnen aan die T17 maps, veel te hoog gegrepen voor mij. Ga mij als ik af en toe even kan spelen focussen wat ik leuk vind en dat zijn blights en heists.

Heeft het trouwens nog zin om kirac in je atlas points te hebben als je alle atlas points hebt unlocked? Anders verhuis ik die punten naar heist :D.

De league mechanic snap ik werkelijk waar geen hol van. als mijn morc vol zit klik ik op random graves en klik een item en is altijd kak wat eruitkomt. Voor nu maar bij de basics van het spel blijven/leren :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Diversity schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:18:
Heeft het trouwens nog zin om kirac in je atlas points te hebben als je alle atlas points hebt unlocked? Anders verhuis ik die punten naar heist :D.

De league mechanic snap ik werkelijk waar geen hol van. als mijn morc vol zit klik ik op random graves en klik een item en is altijd kak wat eruitkomt. Voor nu maar bij de basics van het spel blijven/leren :P.
Kirac helpt inderdaad het meeste bij atlas voltooien maar ook nu kan je met scouting reports de openstaande missies rerollen. Zo kan je unique maps krijgen, "find the stack of div cards" op goede div card maps vinden maar ook kan je soms influenced maps, blighted maps of zelfs hydra/chimera/phoenix/minotaur maps krijgen. Er is ook een scouting report die zorgt dat je 1 breachstone krijgt. Zoals je snapt is dit wel wat meer "situational" dus je zou best verder in heist of blight kunnen speccen.

Dat craften is alleen maar te doen doordat je op craftofexile.com kan uitrekenen welke corpses je nodig hebt en ik geloof dat er nog een website is waar je een layout van 88 corpses kan plannen.. Daar heeft niet iedereen zin in natuurlijk. Verkoop de corpses in bulk en koop daar items mee, dan heb je er indirect profijt van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:35
Is er iemand hier die Archmage ice nova of frostbolt hierophant speelt? Ik zit nog op ball lightning, maar zou graag wat hulp hebben bij de transitie. Ben een aardige noob ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Is de league al weer over voor de meeste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamSid schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:37:
Is de league al weer over voor de meeste?
Eigenlijk wel ja. Heb m'n doelen wel een beetje gehaald. Atlas compleet. Alle void stones en favorite map slots. Dan hou ik t meestal nog een tijdje vol met wat challenges doen en nog wat grinden maar dan heb ik al snel niet zo veel motivatie meer om te spelen. Ben tot lvl 99 gekomen. Wie weet volgende league naar 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Het staat hier op een lager pitje, ik ga het komende week wel weer oppakken naast wat andere games. Nog wel bezig met mij RF character, maar als ik de challenges wil gaan doen vrees ik dat ik een wat robuustere build nodig ga hebben. De conditional challenges koop ik wel gewoon, da's het punt niet, maar denk dat t17s runnen uberhaupt lastig wordt.

Prijzen van alles zijn behoorlijk gekelderd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:35
Ik speel hier nog steeds, stap altijd te laat in en maak te langzaam progressie. Ben ook een ontzettende noob, geen idee hoe ik zsm tot een niveau moet komen waar ik ongestoord kan farmen. Ter illustratie: atlas nog niet vol, favoured maps nog niet allemaal en nog niet alle voorstones. 😅

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:21
Bint schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:15:
Ik speel hier nog steeds, stap altijd te laat in en maak te langzaam progressie. Ben ook een ontzettende noob, geen idee hoe ik zsm tot een niveau moet komen waar ik ongestoord kan farmen. Ter illustratie: atlas nog niet vol, favoured maps nog niet allemaal en nog niet alle voorstones. 😅
Dat hoeft toch helemaal niet, als je maar lol hebt met spelen. Ik ben niet zo'n persoon die als een gek door het spel heen gaat, mijn speelstijl is een stuk trager. Ik heb geen haast, begin meestal gewoon met een karakter en zie je wel wat voor gems ik krijg, het zal nooit helemaal optimaal zijn, maar wat maakt het uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Livestream is nu bezig voor de nieuwe league https://www.twitch.tv/pathofexile

Holy moly wat ziet dit er goed uit zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
3.25 gaat goed worden. Lekker grote league met veel mechanics

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Niet normaal wat ze er allemaal in stoppen deze league. Ik dacht een beetje simpel, nieuwe league mechanic en een paar nieuwe skills en wat balance changes terwijl ze richting PoE 2 werken maar dit is echt enorm. Komende dagen maar eens goed kijken naar de builds. Had een paar ideeën om te spelen maar nu komen er wellicht weer heel andere builds goed uit de bus. Goed dat ik een weekje vrij ben vanaf de 29e :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cfern
Ik ben helaas vanaf de 29e een week op vakantie. -O-
Helaas voor mijn collega's dan, want ik ga die week op vakantie naar Wraeclast. *O*

Maar wat een livestream was dat. Mijn hoofd tolt nog.
Zoals de wijsgeer Xzibit al zei: "Yo dawg, I put a game in your game so you can game while you game".
Ik moest hardop lachen toen ik zag dat je anderen maps kan laten runnen voor je. Lekker delegeren.

Nu nog even een league starter verzinnen... Deze opties staan al op de lijst:
  • RF Chieftain. Altijd betrouwbaar om mee te starten en later pas een speed mapper te maken.
  • Frost Blades Assassin Trickster, Was al een goede mapper. Na melee buffs wellicht nog beter?
  • Holy Relic of Conviction. Geen significante nerfs(!).
  • Boneshatter Jugg. Nog nooit geprobeerd. Misschien goed voor delve?
  • Iets totaal anders dan hierboven. 10 minuten voor league start pas gekozen.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadvet
cfern schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:35:
Iets totaal anders dan hierboven. 10 minuten voor league start pas gekozen.[/li]
Ik doe mee met deze suggestie.
Mijn opties zijn voornamelijk melee;
Volcanic Fissure of Snaking slam chief
Tectonic slam chief/jugg
Reave warden?
frost blades trickster (vorige league gespeeld, aanrader)
bleed slams? (Earthquake?)
gladiator bleed lacerate

nog een hoop theorycrafting te gaan. Overigens ook vanaf de 29e een weekje vrij om met bootjes te spelen en hopelijk die week een t0 belt aan te schaffen (hh/mb)

Ben het meest hyped voor de change aan call to arms, beetje klooien met reservation, wellicht determination volledig droppen en mana gebruiken voor 3 warcry + Herald + blood/sand of flesh/stone. Denk dat determination zeker te droppen is na mageblood, maar mogelijk ook eerder.
In het geval van een chieftain build sla ik denk ik de maxres node over.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Het is elke keer weer schokkend hoeveel gave shit ze in een aantal maanden kunnen toevoegen. Zeker de laatste tijd met Mark aan het roer is er zoveel aandacht voor QOL features en andere van POE2 afgeleide toevoegingen.

Ze hebben erg goed geluisterd naar de klachten mbt melee en het lijkt mij dat het echt sterk gaat worden deze keer. Om te starten wil ik deze league weer een keer slams, retaliation en een bleed gladiator spelen. Ik denk dat ik ga starten met een bleed gladiator, bleed pops zijn zo comfy en het lijkt alsof je flink wat extra damage krijgt. Ik overweeg het sterk om zelf eens een build in elkaar te prutsen, ik heb toch niet ontzettend veel haast met alles. Ik heb niet zoveel interesse in andere games de laatste tijd dus deze reveal komt goed uit.

Ik denk dat het base builden enzo best leuk gaat worden al vermoed ik dat voor de zoomers het wellicht teveel moeite/tijd kost. We gaan t meemaken!

[ Voor 8% gewijzigd door stickfiguur op 19-07-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stickfiguur schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:57:
Het is elke keer weer schokkend hoeveel gave shit ze in een aantal maanden kunnen toevoegen. Zeker de laatste tijd met Mark aan het roer is er zoveel aandacht voor QOL features en andere van POE2 afgeleide toevoegingen.

Ze hebben erg goed geluisterd naar de klachten mbt melee en het lijkt mij dat het echt sterk gaat worden deze keer. Om te starten wil ik deze league weer een keer slams, retaliation en een bleed gladiator spelen. Ik denk dat ik ga starten met een bleed gladiator, bleed pops zijn zo comfy en het lijkt alsof je flink wat extra damage krijgt. Ik overweeg het sterk om zelf eens een build in elkaar te prutsen, ik heb toch niet ontzettend veel haast met alles. Ik heb niet zoveel interesse in andere games de laatste tijd dus deze reveal komt goed uit.

Ik denk dat het base builden enzo best leuk gaat worden al vermoed ik dat voor de zoomers het wellicht teveel moeite/tijd kost. We gaan t meemaken!
Mooi verhaal ook dat ie catalysts wilde kopen en van de 100 mensen die hij aansprak niemand reageerde. Dat ie toen dacht... dit is niet goed. Nu erg benieuwd naar de currency market. Vooral of er nog leuke koopjes te halen zijn voor mensen die 10c doen voor items die 10d waard zijn :)
Dit vind ik iig al een super toevoeging. Als je iets nodig hebt zie je wat het kost en als je t ervoor over hebt kun je het direct kopen ipv mensen spammen en hopen tot iemand reageert. Denk dat ik nu ook vaker currency ga verkopen. Nu vind ik het niet de moeite om bijv. fusings te verkopen als ik al alle links heb die ik nodig heb maar straks wellicht eens een stapeltje posten.

Bleed gladiator trok ook wel mijn aandacht. Wellicht een spectral shield throw? Die is ook wat gebuffed. Heb ik ooit een keer mee gespeeld en was leuk en best sterk. Daarna werden de armour values op shields generfed en was het niet meer viable. Kwamen er ook niet nieuwe shields uit met weer meer armour er op?

De league content nog niet eens veel over nagedacht maar kun je ook uren mee zoet zijn denk ik. Merc de maps laten runnen die je zelf niet wil doen klinkt ook goed. Benieuwd of ze dan ook volle loot mee brengen of een beperktere loot.

Zoveel dingen om straks te ontdekken.... en dat idd voor een gratis update-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
JohnnyV76 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:14:
[...]

Kwamen er ook niet nieuwe shields uit met weer meer armour er op?
Added 60 new armour base item types: 18 Helmets, 18 Body Armours, 12 Gloves, and 12 Boots. These can be found in the endgame.

Daar staat geen shield tussen dus ik denk dat het antwoord op je vraag nee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Dat is vrij kort door de bocht naar mijn mening, al is het technisch correct dat er geen base types uit komen.
Wel kan GGG nieuwe Unique shields releasen (minstens 1 aangekondigd) en naar mijn weten wordt SST voornamelijk met Emperor's Vigilance gespeeld totdat je een rare craft .Daarvoor heb je erg goede rolls nodig om EV te evenaren.
Nu is het wel zo dat quality is aangepast, dat is een indirecte buff voor SST, naast de directe buff van de skill zelf.

Budget opties als Emperor duur/schaars is zijn geloof ik Daresso's Defiance of Magna Eclipsis, maar kan er naast zitten. Ook weet ik niet of het nu de moeite waard is om phys-> cold te gaan, gezien de Hatred nerf.

edit: ook krijg je meer flexibiliteit qua wapenslot. Gezien de melee skills nu meer damage effectiveness krijgen naarmate je levels scaled kan het zijn dat een +2 phys (dark seer?) sterker is dan bijvoorbeeld een princess (cheap) of een hatred/physascold rare.

[ Voor 16% gewijzigd door shadvet op 19-07-2024 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

JohnnyV76 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:53:
Niet normaal wat ze er allemaal in stoppen deze league. Ik dacht een beetje simpel, nieuwe league mechanic en een paar nieuwe skills en wat balance changes terwijl ze richting PoE 2 werken maar dit is echt enorm. Komende dagen maar eens goed kijken naar de builds. Had een paar ideeën om te spelen maar nu komen er wellicht weer heel andere builds goed uit de bus. Goed dat ik een weekje vrij ben vanaf de 29e :)
Nou inderdaad zeg, je zult toch maar een Diablo IV-developer zijn en dit soort announcements zien.. Ik heb al een paar leagues niet meer gespeeld, maar het is super dope om te zien wat GGG tegenover de "competitie" zet. Allemachtig.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
shadvet schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:25:
Dat is vrij kort door de bocht naar mijn mening, al is het technisch correct dat er geen base types uit komen.
Wel kan GGG nieuwe Unique shields releasen (minstens 1 aangekondigd) en naar mijn weten wordt SST voornamelijk met Emperor's Vigilance gespeeld totdat je een rare craft .Daarvoor heb je erg goede rolls nodig om EV te evenaren.
Nu is het wel zo dat quality is aangepast, dat is een indirecte buff voor SST, naast de directe buff van de skill zelf.

Budget opties als Emperor duur/schaars is zijn geloof ik Daresso's Defiance of Magna Eclipsis, maar kan er naast zitten. Ook weet ik niet of het nu de moeite waard is om phys-> cold te gaan, gezien de Hatred nerf.

edit: ook krijg je meer flexibiliteit qua wapenslot. Gezien de melee skills nu meer damage effectiveness krijgen naarmate je levels scaled kan het zijn dat een +2 phys (dark seer?) sterker is dan bijvoorbeeld een princess (cheap) of een hatred/physascold rare.
Ah ja, ik las de vraag als "komen er nieuwe shield base types" maar als ik 't nogmaals bekijk kan je het wellicht beter interpreteren zoals jij het deed. Dan is het inderdaad maar afwachten of er een beter SST unique komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
JohnnyV76 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:14:
[...]

Mooi verhaal ook dat ie catalysts wilde kopen en van de 100 mensen die hij aansprak niemand reageerde. Dat ie toen dacht... dit is niet goed. Nu erg benieuwd naar de currency market. Vooral of er nog leuke koopjes te halen zijn voor mensen die 10c doen voor items die 10d waard zijn :)
Dit vind ik iig al een super toevoeging. Als je iets nodig hebt zie je wat het kost en als je t ervoor over hebt kun je het direct kopen ipv mensen spammen en hopen tot iemand reageert. Denk dat ik nu ook vaker currency ga verkopen. Nu vind ik het niet de moeite om bijv. fusings te verkopen als ik al alle links heb die ik nodig heb maar straks wellicht eens een stapeltje posten.

Bleed gladiator trok ook wel mijn aandacht. Wellicht een spectral shield throw? Die is ook wat gebuffed. Heb ik ooit een keer mee gespeeld en was leuk en best sterk. Daarna werden de armour values op shields generfed en was het niet meer viable. Kwamen er ook niet nieuwe shields uit met weer meer armour er op?

De league content nog niet eens veel over nagedacht maar kun je ook uren mee zoet zijn denk ik. Merc de maps laten runnen die je zelf niet wil doen klinkt ook goed. Benieuwd of ze dan ook volle loot mee brengen of een beperktere loot.

Zoveel dingen om straks te ontdekken.... en dat idd voor een gratis update-tje.
Ik heb het idee dat alles geinflatteerd gaat worden. Alle goedkope dingen worden gespied door de bots en alle items worden duur op de markt gezet. Enige voordeel is dat je wel kan kopen wanneer je geld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
SamSid schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:42:
[...]

Ik heb het idee dat alles geinflatteerd gaat worden. Alle goedkope dingen worden gespied door de bots en alle items worden duur op de markt gezet. Enige voordeel is dat je wel kan kopen wanneer je geld hebt.
Er is een maximum aantal "auctions" die je kan posten en je hebt gold nodig om te traden. Gold is dan weer niet te traden dus je moet het spel daadwerkelijk spelen om ook maar iets te kunnen doen. Botten is dus wel mogelijk maar minder makkelijk dan een normale trade bot zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cfern
Misschien is het nog wel steeds mogelijk om op de gebruikelijke manier currency te traden via public tabs. Dat zouden bots nog wel kunnen doen. Maar als iedereen volledig overgaat op de nieuwe currency trade, heb je als bot geen afzetmarkt meer via 'gewone' trade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik was even weg met vakantie maar wel hier en daar wat meegekregen van de 3.25 release. Bi-zar gewoon wat ze weten te verzinnen in een relatief korte tijd. Ik zal geen namen noemen maar een bepaalde andere game studio mag weer even in een hoekje zich gaan zitten schamen als je dit ziet.

Nog even kijken of ik in de melee trap tuin en melee ga spelen of toch weer good old ranged :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Vraag heeft het nog zin om te starten met PoE gezien de nieuwe patch, gezien PoE 2 eind dit jaar verwacht wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34

JSchut

.....

Squishie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:58:
Vraag heeft het nog zin om te starten met PoE gezien de nieuwe patch, gezien PoE 2 eind dit jaar verwacht wordt?
Dat is early access. De game komt pas ergens in 2025 uit.

Zelf ga ik na een paar jaar weer beginnen met de nieuwe league. Trailer zag er vet uit!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

JSchut schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:03:
[...]

Dat is early access. De game komt pas ergens in 2025 uit.

Zelf ga ik na een paar jaar weer beginnen met de nieuwe league. Trailer zag er vet uit!
Ik begin echt vanaf scratch, vandaar de vraag :). D4 is echt teleurstellend en die nieuwe monk reskin ook echt useless. Zucht, waar is de Paladin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Squishie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Ik begin echt vanaf scratch, vandaar de vraag :). D4 is echt teleurstellend en die nieuwe monk reskin ook echt useless. Zucht, waar is de Paladin.
Je timing is goed! Komende vrijdag begint een nieuwe league dus een goed moment om er in te duiken. Je ziet aan deze content update dat ze PoE 1 voorlopig nog erg serieus nemen dus geen reden om het niet te doen. Daarbij kun je het spel vast leren voor PoE 2 :)

Eerlijk is eerlijk, D4 ziet er gelikter uit allemaal maar in PoE zit gewoon zoveel meer diepgang en er is zoveel meer te doen. Ik heb diverse lvl100's in D4 maar in S4 nu na een aantal pit runs ben ik t gewoon zat en totaal geen zin (doel) meer om (voor) te spelen. Ik wil D4 ook echt graag leuk vinden en dat is t ook voor een korte tijd maar hoe ik elke league weer enorm zin heb in PoE, heb ik dat niet bij D4.

Ik weet dat er vlak na de (mag toch wel zeggen, teleurstellende) release van D4 veel spelers naar PoE gegaan zijn en het na een eerlijke kans gegeven te hebben erg zijn gaan waarderen. Als je er open minded in gaat zul je versteld staan van alle content die er is. Het zal een beetje overwhelming kunnen zijn maar genoeg mensen die je willen helpen met tips.

Mocht je gaan beginnen dan heb je 2 opties:
1. Je gaat zelf aanmodderen om het spel te ontdekken. Is een prima idee. Ga er vanuit dat je veel verkeerd doet maar de ontdekkingsreis is leuk!
2. Je zoekt naar een beginners/levelling build guide en probeert dat een beetje te volgen. Hiermee zul je de eerste keer waarschijnlijk verder komen dan dat je zelf gaat ontdekken.

Voor beiden is wat te zeggen! Mocht je gaan beginnen... enjoy! :)

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste