Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Mijn account was een week gelocked ivm een tool die teveel requests maakte naar de website.
Daarna de draad niet meer opgepakt.

Dus de ice shot build mist wat puntjes op de I..
Als de volgende League me aanstaat, ga ik m'n huidige ice shot build gebruiken als starter. En dan is t plan on uit te bouwen naar een frenzy/dex stacking variant.

T is nogal een grote stap van deaths opus naar een dex stacking boog qua currency voor t de moeite waard is.
Dus de doelstelling is weer hoog genoeg om lange tijd lekker currency te grinden :)

Jullie al enig idee wat de League gaat zijn qua thema.
Bex zit lekker te teasen op Twitter.
Nog 2 daagjes en dan weten we meer.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog steeds aan t spelen en dat is voor mij erg laat in de league... meestal was ik t zat nadat ik de Shaper gedaan had en de atlas zo goed als af had. Ik heb nu nog niet eens de atlas awakened :)

Omdat ik in het begin niet door had dat je de 4 conquerors op rij moest verslaan, dan sirus doen en dan weer opnieuw influence moest spawnen heb ik veel maps gedaan zonder progressie te maken. Nu speel ik de laatste tijd ook veel pubg dus moet mijn tijd verdelen maar ben nu bezig voor de laatste blauwe watchstone.

Ben wel erg blij dat de t14-16 map drops zo goed zijn. Voorheen had ik altijd weinig hoge tier maps en ben ook wel eens afgehaakt in een league omdat ik geen zin had weer de lagere tier maps te moeten runnen.
Erg blij dat het nu beter is en hoop dat dit ook blijft in de volgende league. Geen idee wat het thema zal zijn, als er maar weer lekker veel loot dropt. Als ik nu een map run en ik hoor Cassia zingen dan word ik altijd een beetje blij.

Ook nog op zoek naar een build voor volgende league. Uiteraard weten we nog niet welke nieuwe skills er komen of wat er allemaal gebuffed en generfed wordt maar na 2 leagues met mines gespeeld te hebben wil ik eigenlijk wel weer eens een "normale" build spelen. Ice Shot lijkt me ook wel leuk want al lang niet meer gespeeld, of een Vortex/Cold Snap build want daar heb ik ook veel lol mee gehad. Summoner trekt me op een of andere manier totaal niet. Ach, eerst maar eens wat meer informatie voordat we een keuze maken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oooh.. Kinetic Bolt ziet er wel sexy uit zeg. Nieuwe skill dus zal waarschijnlijk wel sterk worden.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
JohnnyV76 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:00:
Oooh.. Kinetic Bolt ziet er wel sexy uit zeg. Nieuwe skill dus zal waarschijnlijk wel sterk worden.
Ja die ziet er inderdaad leuk uit! wel jammer dat je nog steeds vastzit aan barrage voor single target damage met wands

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Dunno.. volgens mij hadden ze het echt over spelldamage scaling voor de nieuwe Kinetic Bolt. Dat zou barrage erg lastig maken, want je wilt dan juist caster wands gaan gebruiken.

Zelf vooral benieuwd naar de nieuwe jewels, gezien de crafting ervan. Zag in ziggy's video al iets van [+6 flat life/3% life/0.1% regen]'per small node en dan nog potentie voor 1-2 boeiende notables.
Niet echt iets dat OP schreeuwt, wel boeiend voor min-maxen van specifieke stats, vooral als je daardoor hier en daar travel nodes kunt besparen.

[ Voor 57% gewijzigd door Xanaroth op 26-02-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ugh.. .zit nu op 34 challenges completed maar de laatste 2 voor de portal wordt lastig voor me. Wellicht kunnen jullie nog hulp bieden? Het is me nog niet gelukt Baran "conditionally" te killen omdat ik of net verkeerd stap of hem te snel dood heb.

Sirus conditionally heb ik op 2/4. Is er iemand die hem kan doen met alle conditions?

Andere die ook nog wel te doen is dat is de deadly encounters waar ik uber elder en chayula nog moet. Hier zal ik eens kijken of ik wat spullen voor kan kopen.

Oh en mocht iemand nog een awakened gem bijna op 5 hebben dan is dat ook een optie.

P.S. Uiteraard kan ik betalen voor de moeite ... heb nog wat exalts waar ik toch niks meer mee doe deze league.

• Xanaroth
Fyi, mocht iemand het missen

Notables (Important, Bex has confirmed that multiple of the same notable on different Cluster jewels can stack, so for example with 2 copies of Peak Vigor the node becomes 16% increased maximum life and 60% increased life recovery from flasks)

Dat kan dus een goed gerollde jewel potentieel iets maken als +10% attack damage (mod), +10% area damage (implicit) + [insert 3e stat] voor minor nodes en een notable 30% damage+15% explode on kill bijvoorbeeld. En vervolgens kun je er meerdere doen in de tree, om specifieke mods te stacken.
Op zich kan zoiets, 20% damage/small node en 30% damage/notable al best efficient uitpakken, zonder de extra spullen van de notable.

Kan dus zeker de moeite waard worden, met name als je specifiek naar een stat of mod op zoek bent. Dan met name iets als devastator (explode on kill stacking) of drive the destruction (maximum leech recovery stacking), molten one's mark (+max res stacking) vallen me dan op.

[ Voor 74% gewijzigd door Xanaroth op 27-02-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over 2 weken al de nieuwe league... en ik speel nog in deze... da's echt uitzonderlijk voor me :)
Inmiddels op 35 challenges en een setje voor uber elder gescoord. Als ik die haal dan ben ik er! Heb als back-up nog de conditional Baran challenge maar die heb ik altijd weten te verprutsen. Mocht iemand m helemaal onder de knie hebben en nog wat exalts wil verdienen.... (als uber elder niet lukt) let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
JohnnyV76 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:09:
Over 2 weken al de nieuwe league... en ik speel nog in deze... da's echt uitzonderlijk voor me :)
Inmiddels op 35 challenges en een setje voor uber elder gescoord. Als ik die haal dan ben ik er! Heb als back-up nog de conditional Baran challenge maar die heb ik altijd weten te verprutsen. Mocht iemand m helemaal onder de knie hebben en nog wat exalts wil verdienen.... (als uber elder niet lukt) let me know!
Heb ondertussen al een paar weken niet gespeeld maar Baran challenge of Uber elder moet me nog wel lukken. Ben zaterdagochtend/middag wel op discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool... wellicht doe ik een beroep op je zaterdag :)
Ik kan ook redelijk makkelijk aan een 2e set komen dus denk dat ik t gewoon zelf probeer eerst. Vorige league is het gelukt dus heb een beetje een idee. Als t me lukt dan is het ook wel klaar voor de league. Heb ook alweer zin in de nieuwe league ook omdat ik nu weet hoe de atlas werkt en t straks nog makkelijker is de conquerors te spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Nieuwe leak met 12 nodes is.. erg boeiend. Dat zijn een hoop minder travel nodes die dan nodig zijn, vooral als ze veel meer geven dan een normale node.

12 minor nodes, elk met 2x 10% damage, of 1x 10% damage+3% life.. dat wordt build enabling bijna, zoals watchers eye.

.. en praktisch onmogelijk om builds te kopieren, met zoveel custom jewels straks die kritisch zijn om builds te laten werken.

[ Voor 50% gewijzigd door Xanaroth op 28-02-2020 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ik heb mn metamorph portal binnen! Hij is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We'll also be removing the "x% chance for Maps to drop one tier higher" bonus from Awakening Bonus Objectives.

Mensen gaan helemaal los hierover maar volgens mij valt het wel mee toch. Het is de awakening bonus maar de gewone atlas progression blijft wel nog de bonus drop % geven dus ja er zullen wellicht iets minder maps droppen maar volgens mij is het niet zo erg als dat veel mensen het laten lijken. Hoop dat het mee valt... map sustain is juist waarom ik nog zo lang speelde deze league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Sterker nog.. het is 'drop tier higher'. Dus aantal maps drops/sustain zou niet moeten veranderen, enkel gemak van progression naar de hoogste tiers zal iets trager liggen.

Leest iedereen trouwens spellslinger hetzelfde - per spell 15% mana reserve, doet gem+wand damage (alle flat en % spell modifiers apply) per cast?
Dus grof gezegd, een 2L (spellslinger+spell) betekend 2x wand damage+1x spell damage per auto-attack als je een caster wand hebt. 6L (spellslinger+5 spell) betekend je doet per hit 5x wand damage+5x spell damage per generieke auto-attack.

Dat zou betekenen, met de 'modifiers to spelldamage applies to attack damage' dat je tot wel 1000% damage output kunt halen voor 75% mana reserve.. Met daarnaast nog een aparte 4L voor je 'echte' attack skill, potentieel dus zelfs over 1500% damage modifier per attack.

Menige 6L support gem is 50% more, waardoor je meer richting de 750% damage output gaat per attack. Natuurlijk moet je dan iets opofferen als HoA/Purify/Anger/Hatred/Wrath... dan eindig je bij vergelijkbare mana reserve in de 1000-1250% damage output range.

Klinkt als best een zieke basis voor een build. Zit zelf al te denken aan 2x herald (want de flat damage triggered op elke attack+spell) met een 4L spellslinger en 6L wand skill...
Dat zou nog steeds betekenen een attack met 6L, effectief 750% damage output. en 4L spellslinger voor 1500% attack damage ouput. Maar met heralds die dus ook meescalen.

[ Voor 81% gewijzigd door Xanaroth op 03-03-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand tips voor een leuke build? Uiteraard de patch notes allemaal nog afwachten maar als je in metamorph een sterke build gespeeld heb.... ik ben nog zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:24
JohnnyV76 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:44:
Iemand tips voor een leuke build? Uiteraard de patch notes allemaal nog afwachten maar als je in metamorph een sterke build gespeeld heb.... ik ben nog zoekende.
Heb je een favoriete speelstijl? Er zijn heel veel top builds, maar daaronder heb je ook heel veel goede builds die alles kunnen maar niet meta zijn (en vaak net iets minder efficiënt). Genoeg om uit te kiezen, en dus genoeg om voor een speelstijl te gaan.

De verschillende speelstijlen liggen wat in de trend van:
- Summoner ( HoA, HoP, skeletons, zombies
- Miners
- Bow
- Spelcasting (dot of direct)
- Melee
- ...

Per speelstijl kan ik u wel enkele goede builds geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb 2 leagues miner gespeeld. Erg sterk maar ben dat throw-detonate wel een beetje zat nu. Heb wel mn oog al op een mana guardian build maar die kan generfed worden. Andere summoners dan dat ook niks voor me. Bow of Caster kan... Melee... meh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik lees veel over de bleed bow build. Clearspeed is goed, zeer tanky en single target is ook dik ok. De speedrunners zijn die builds aan het oefenen voor de nieuwe league.

Ik zelf ga kiezen tussen deze builds afhankelijk van de patchnotes:
- ED/Contagion of Soulrend
- Vortex Cold Snap
- Bleed Bow
- Pyroclast miner

Miner heeft mijn voorkeur, die is gewoon belachelijk goed in metamorph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik speelde storm burst as league starter vorige keer. Goed te doen, hoge dps en redelijke clear speed. Alleen te squishy voor ubers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze league eerste keer SSF gespeeld. Was met de bow bleed build.
Vond em zeer fijn om te spelen. Alles kunnen doen, ook eerste keer 36 challanges gedaan.
Vond de build wel nie tanky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
Ik probeerde eergister in standard een build op te tuigen welke ik mogelijk wil gaan spelen in de nieuwe league, effe een guide opgezocht en aan de slag gegaan.

Queen of the Forest nodig met 4B 1G 1R, sure.. QoTF had ik nog wel 2x een 5link liggen, dus ik dacht met Vorici dat wel effe te gaan kleuren. had 4200 chromatics liggen, dus kon wel een aantal pogingen met 3B doen. Echt 7x de combi 4B gehad, maar telkens 2G of 2R erbij :|. Toen waren de chromes op.
Afijn, had ook nog 3k jewelers liggen, dan maar 4sockets blauw maken, 4 socket -> met vorici 4B maken, en dan met de jeweler methode de juiste kleuren fixen. 5e socket was G (viel in de lijn der verwachting), maar toen vervolgens alle jewelers opgestookt omdat de 6e ook telkens G rollde..

Er was toen niemand online om dat ding te kopen, dus helaas. Gisteravond zoek ik voor de grap, ding als 6L te koop voor 3ex.. :P Vanavond dan alvast een beetje klussen aan de build en in het weekend wat uittesten. Het wordt dan waarschijnlijk geen league starter omdat die chest dan relatief duur is, misschien dat ik de gems wat kan wisselen waardoor ik 1B minder nodig heb, maar dat zal ik moeten uitzoeken. Oh well..

SSF zou ik het geduld niet voor hebben denk ik. Ik ben vrij makkelijk in het kopen van dingen ipv zelf craften/farmen, dus dat wordt hem sowieso niet.. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buildstress zo een week voor de release :>
Leuke build 1 > sterk maar geen league starter build (ik speel altijd maar 1 build per league)
Leuke build 2 > Crazy clear speed maar moeilijk tegen bosses
Leuke build 3 > nieuwe skill dus niet duidelijk hoe goed het zal zijn..
Leuke build 4 > Erg sterk maar wel (paar) honderd exalts aan gear (haal ik nooit)

Jammer dat die patch notes altijd pas de woensdag voor de release komen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
enira schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:32:
Ik probeerde eergister in standard een build op te tuigen welke ik mogelijk wil gaan spelen in de nieuwe league, effe een guide opgezocht en aan de slag gegaan.

Queen of the Forest nodig met 4B 1G 1R, sure.. QoTF had ik nog wel 2x een 5link liggen, dus ik dacht met Vorici dat wel effe te gaan kleuren. had 4200 chromatics liggen, dus kon wel een aantal pogingen met 3B doen. Echt 7x de combi 4B gehad, maar telkens 2G of 2R erbij :|. Toen waren de chromes op.
Afijn, had ook nog 3k jewelers liggen, dan maar 4sockets blauw maken, 4 socket -> met vorici 4B maken, en dan met de jeweler methode de juiste kleuren fixen. 5e socket was G (viel in de lijn der verwachting), maar toen vervolgens alle jewelers opgestookt omdat de 6e ook telkens G rollde..

Er was toen niemand online om dat ding te kopen, dus helaas. Gisteravond zoek ik voor de grap, ding als 6L te koop voor 3ex.. :P Vanavond dan alvast een beetje klussen aan de build en in het weekend wat uittesten. Het wordt dan waarschijnlijk geen league starter omdat die chest dan relatief duur is, misschien dat ik de gems wat kan wisselen waardoor ik 1B minder nodig heb, maar dat zal ik moeten uitzoeken. Oh well..

SSF zou ik het geduld niet voor hebben denk ik. Ik ben vrij makkelijk in het kopen van dingen ipv zelf craften/farmen, dus dat wordt hem sowieso niet.. :P
Zou all white niet goedkoper zijn? Wellicht niet goedkoper dan die 3ex, maar wel goedkoper dan die chromes en jewellers bij elkaar.
Wordt het een zoom zoom build?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
Einde van de league beetje Shaper farmen. Krijg ineens de hideout. Wat een luck zeg ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
JohnnyV76 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:36:
buildstress zo een week voor de release :>
Leuke build 1 > sterk maar geen league starter build (ik speel altijd maar 1 build per league)
Leuke build 2 > Crazy clear speed maar moeilijk tegen bosses
Leuke build 3 > nieuwe skill dus niet duidelijk hoe goed het zal zijn..
Leuke build 4 > Erg sterk maar wel (paar) honderd exalts aan gear (haal ik nooit)

Jammer dat die patch notes altijd pas de woensdag voor de release komen he.
Starters kan je ook ombouwen he! Zo zal mijn MS jugg hoofdzakelijk iets als 4L-bladestorm gebruiken voor clearspeed totaan (ruim in) maps.

Of route ik zo snel mogelijk naar duelist voor o.a. movement speed& life/mana leech.., om naderhand tegen lvl60 iets van 5-6 punten te respeccen als ik een rondje heb gemaakt door de rest van de tree en de pathing efficiënter kan.

Dus staar je niet blind op 1 puntje, vooral wanneer het tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik merk dat ik door de leagues heen duidelijk beter wordt in het verkrijgen van geld.
In blight ben ik uiteindelijk met zo'n 8ex in mn poppetje gestopt.
Deze league bijna 20ex kunnen verkrijgen, waarvan bijna de helft vorige week (blighted maps op)
Blade vortex assassin gaat echt met mach 7 door de mapjes heen maar legt het nogal af bij metamorphs/endgame content. Dus ben blijven hangen rond t12 mapjes. Alsnog genoeg geld in te farmen.

Volgende league wordt een Ice shot deadeye. Hopelijk kan ik komende league meer dan 20ex verdienen.
Zal het ook nodig hebben, 6l Death's Opus, 6l Hyrri's bite, voidfletcher, awakened gems etc

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Provin915 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 02:48:
Einde van de league beetje Shaper farmen. Krijg ineens de hideout. Wat een luck zeg ;P
Je hebt de celestial hideout gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik ga me voor de eerste keer ook eens op poe storten :), na een korte uitstap naar Wolcen en m'n eerste refund ever, lijkt het me leuk om toch eens poe te starten. Kom van D3 waar ik heel wat uurtjes in heb zitten, maar dat is het laatste jaar ook op een laag pitje gekomen.

Nu zie ik dat dat er komende vrijdag een nieuwe league start. De noob dat ik ben in poe is dus de vraag of ik al op één of andere manier kan voorbereiden voor de start? Een nieuw char starten op dit moment is misschien niet zo een goed plan meer :), of wel soms? Ben nu wel wat aan het rond spelen om de basics te leren, maar ik heb het idee dat dit wel even gaat duren om alles te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Powerblast schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:48:
Ik ga me voor de eerste keer ook eens op poe storten :), na een korte uitstap naar Wolcen en m'n eerste refund ever, lijkt het me leuk om toch eens poe te starten. Kom van D3 waar ik heel wat uurtjes in heb zitten, maar dat is het laatste jaar ook op een laag pitje gekomen.

Nu zie ik dat dat er komende vrijdag een nieuwe league start. De noob dat ik ben in poe is dus de vraag of ik al op één of andere manier kan voorbereiden voor de start? Een nieuw char starten op dit moment is misschien niet zo een goed plan meer :), of wel soms? Ben nu wel wat aan het rond spelen om de basics te leren, maar ik heb het idee dat dit wel even gaat duren om alles te leren kennen.
Wat leuk Powerblast dat je Poe een kans geeft! Het is echt een spel waar je alle kanten mee op kunt.
Ik kan hier wel alles opnoemen. Maar een ding met dit spel is toch wel dat je het spelenderwijs ondervindt. Gewoon beginnen bij strand en dingen doen. Het helpt natuurlijk als je ook medestanders in het spel hebt. Wat is dan leuker om een guild te joinen met enthousiaste leden. Installeer discord en join de guild https://discord.gg/ZjDh3yq. En dan gewoon spelen. Je rolt vanzelf in de game. Veel plezier met de voorbereidingen!

ps. nu een nieuwe char rollen is niet zo erg. Kom je alvast in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
kevinl schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Je hebt de celestial hideout gekregen?
Ja man :9

Echt na de 4e of 5e keer zag ik ineens staan hideout unlocked. Deze league heb ik Alpine HO / Divided HO en dan nog eens de Celestial HO gevonden. Nu moet ik wel dag zeggen tegen mijn Glacial HO ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu zie ik dat dat er komende vrijdag een nieuwe league start. De noob dat ik ben in poe is dus de vraag of ik al op één of andere manier kan voorbereiden voor de start? Een nieuw char starten op dit moment is misschien niet zo een goed plan meer :), of wel soms?
Als je tijd hebt zou ik juist nu nog een paar dagen spelen om een beetje feeling te krijgen. De nieuwe league is het perfecte moment om dan echt lekker aan de gang te gaan met de content en een build. Normaal gesproken is je 1e character hopeloos slecht als je zelf wat gaat doen zonder iets van een build guide te lezen. Ik heb mijn allereerste char ook nog steeds bewaard en als ik mijn /deaths tel op dat 1e char dan is dat veel meer dan nu in een hele league.

Ben erg benieuwd wat je, als D3 speler, van PoE vindt. Ik kan me haast niet voorstellen dat je t niet leuk gaat vinden omdat je, zo te horen, van het genre houdt :) Er is vast nog wel een plekje in de guild en als de nieuwe league begint zijn er altijd wel zat mensen die je vragen kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

Alles leren kennen in dit spel is zwaar lastig.. Je hebt eigenlijk iemand nodig die je hand vasthoudt bij je eerste run waar je al je (domme) vragen aan kan stellen.

Mijn eerste build was ook waardeloos :+ Maar gelukkig had ik een vriend die de tijd had om al mn kleine vraagjes rustig uit te leggen en ging mn tweede character al wat beter :)

Ik zou je wel een simpele build aan kunnen raden om mee te beginnen. Iets met physical damage sunder/groundslam/earthquake met misschien wat bleed doet het altijd goed.

Maar zoals Johnny al zei, begin nu al een beetje met spelen, dan weet je al sneller wat 'goed' voelt en kun je nog mooi wat aanklooien, en speel je volgende league voor het echt :)
Oh! en vergeet niet om bang te zijn in levelen om %to maximum life te speccen. Ik wou eerst altijd meer damage ipv life, maar dat was de grootste fout die ik had gemaakt :p

[ Voor 11% gewijzigd door Fordox op 09-03-2020 09:31 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth

Je eerste karakter mislukt hopeloos. Halverwege het verhaal (actV) zul je m deleten en opnieuw beginnen, tops. Meestal ergens in Act II-III. Character nrs 2 en 3 tot en met 10 zullen ook niet lang bestaan. Simpelweg omdat je zoveel hebt om te proberen (van classes, tot melee/bow/caster/summoner/totem speelstijlen, tot uitvogelen welke stats/skills/supports er allemaal zijn)
Daarna krijg je een beetje een gevoel voor wat er kan en vooral - wat je wilt.. misschien ga je eens een guide uitproberen voor een specifieke skill.
Accepteer de mislukkingen vooraf, dan heb je ook veel minder moeite met de delete knop en opnieuw beginnen. Ga je pas bij de volgende league echt druk maken om serieus aan de start klaar te staan om mee te komen.

TLDR; Richt je op het leren van het spel (learning curve is niet heel pittig, maar de ceiling is absurd hoog door de hoeveelheid mogelijkheden/content) voor gewoon de hele komende periode van 3 maanden. Probeer, experimenteer en stoot je kleine teen herhaaldelijk.

Gewoon lekker beginnen, leer het spel. En als straks de nieuwe league begint vrijdagavond/zaterdagochtend, begin je gewoon 'weer'. En dan nog een paar keer. Verder kwestie van experimenteren en plezier hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Xanaroth op 09-03-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf klooien is een optie maar ik denk dat je ook veel leert als je een kant en klare build volgt. Het is maar net wat je wil. Door een beginner-friendly build te volgen zul je waarschijnlijk meer content te zien krijgen en aan kunnen dan met een zelf gemaakte build.

Een Herald of Agony mana guardian build stond bij mij op 1 voor komende league maar beiden zullen generfed worden dus nu maar besloten dat ik eerst de patchnotes af wacht woensdag en dan eens ga kijken wat ik ga doen. Ondertussen nog wel een beetje speuren naar de sterke 3.9 builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ga er idd wel van uit dat m’n eerste build niet echt goed zal zijn 😄, maar dat is juist deel van de fun. Ben vooral benieuwd hoe dit zich vergelijkt met d3. Zal sowieso wel een beetje een guide gaan volgen om toch een richting te hebben. Zijn minions een ding in poe? Vond witch doctor met minions in d3 altijd wel fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Minions zijn zeker een ding in PoE :) Necromancer is een Ascendancy class in PoE die veel werkt met minions.
Als je zoekt naar een build, moet je zoeken op een ascendancy class.

Je begint met 1 van 6 (later 7) starter classes. Deze classes doen vrij weinig, alleen geven ze aan waar in de passive tree je start met levelen, en welke ascendancy je later kan kiezen. Elke class heeft er 3 (op Sion na, maar die speel je in het begin waarschijnlijk toch niet).

Jij wil dan waarschijnlijk Witch gaan en later de Necromancer ascendancy gebruiken. Als je googled naar 'Necromancer minion starter build poe' dan kom je al heel veel handige dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Powerblast schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:47:
Ga er idd wel van uit dat m’n eerste build niet echt goed zal zijn 😄, maar dat is juist deel van de fun. Ben vooral benieuwd hoe dit zich vergelijkt met d3. Zal sowieso wel een beetje een guide gaan volgen om toch een richting te hebben. Zijn minions een ding in poe? Vond witch doctor met minions in d3 altijd wel fun.
Het is zeker een ding. Necromancer builds zijn al twee leagues META. Terwijl dit de bow league zou zijn. Zoals de andere guildies al zeggen is het afwachten wat de patch notes zullen zeggen aanstaande woensdag. Over het algemeen zullen builds nog wel werken na een nerf. Maar zijn ze niet zo overpowered meer. Je ziet tijdens de league dat er een build heel populair is, omdat er een broken mechanisme is of omdat een streamer een mooie build heeft gemaakt. Dan reageert GGG met de nerf hamer.

De reden dat men een overpowered build wilt hebben is omdat men lui door de content kunnen gaan. Simpel door mega miljoen dps te hebben kan je in het algemeen zo een boss one shotten. Waarbij je veel minder hoeft op te letten kwa gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

kevinl schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:10:
[...]

Het is zeker een ding. Necromancer builds zijn al twee leagues META. Terwijl dit de bow league zou zijn. Zoals de andere guildies al zeggen is het afwachten wat de patch notes zullen zeggen aanstaande woensdag. Over het algemeen zullen builds nog wel werken na een nerf. Maar zijn ze niet zo overpowered meer. Je ziet tijdens de league dat er een build heel populair is, omdat er een broken mechanisme is of omdat een streamer een mooie build heeft gemaakt. Dan reageert GGG met de nerf hamer.

De reden dat men een overpowered build wilt hebben is omdat men lui door de content kunnen gaan. Simpel door mega miljoen dps te hebben kan je in het algemeen zo een boss one shotten. Waarbij je veel minder hoeft op te letten kwa gameplay.
Summoners zijn niet echt in hun eentje meta, op het moment is self-cast gewoon niet on-par met de rest van de speelstijlen. Ik denk eerder dat ze self-cast gaan buffen dan summoners/totems/Cast on xx gaan nerfen. Is veel minder werk. Maar dan krijgen we wel weer een powercreep.

Tegen powercreep waren ze nu toch ook bosses/end game content sterker aan het maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 09-03-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bosses zijn inderdaad al flink gebuffed. Over het algemeen doet GGG meer aan t nerfen van sterke builds dan aan t buffen van de wat mindere. Wat ze nog wel eens doen is de nooit gebruikte skills ineens een flinke buff geven waardoor die wel viable worden (elemental hit bijvoorbeeld). De echt populaire builds lopen altijd t risico een redelijke nerf te krijgen voor de opeenvolgende league. Was t maar vast woensdag.... en kon ik dan daarna maar skippen naar vrijdagavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ga denk ik eens wat youtube filmpjes bekijken of te zien wat de mogelijkheden zijn, want er spreken me wel meer dingen aan :). Keuzes keuzes... Eerste keer zal wat ontdekken worden wat er mogelijk is en niet echt direct achter bepaalde dingen aan gaan jagen. Zal al heel tevreden zijn als ik de mechanics een beetje snap na deze league ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Powerblast schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:02:
Ga denk ik eens wat youtube filmpjes bekijken of te zien wat de mogelijkheden zijn, want er spreken me wel meer dingen aan :). Keuzes keuzes... Eerste keer zal wat ontdekken worden wat er mogelijk is en niet echt direct achter bepaalde dingen aan gaan jagen. Zal al heel tevreden zijn als ik de mechanics een beetje snap na deze league ;)
Ach troost je. Sommige mensen snappen er na 8 leagues nog niks van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

kevinl schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Ach troost je. Sommige mensen snappen er na 8 leagues nog niks van ;)
QFT.. 5 leagues in en het verste dat ik ben gekomen was red elder :p En ik begin nu pas craften een beetje te begrijpen.

Maar mijn lievelingsbuild om de game mee te starten, was wel bleed gladiator ground slam met Jack the Axe en Soul Taker.
Echt heel simpel, vooral in gear en playstyle. Je hoeft alleen die 2 axes te kopen en verder life, ele resist en armor te bouwen op je gear. That's it.

[ Voor 9% gewijzigd door Fordox op 09-03-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Bizar. Bi-zar. Zo bizar die nodes. Echt.. wow.

30% effect on purity aura's? Alsof aura bots/maxres nog niet sterk genoeg was.
Mace/staff melee hits geven fortify, of sword/axe geven rage? 6,5L mogelijk.
Meer flask effect? Double damage procs? Chance to explode on kill? Resist reduction? Extra max-res?

Eens kijken of ik mn tree nog iets dunner kan krijgen.. heb meer vrije passive points nodig... Sta er al op 10 ofzo die ik wil voor MS Jugg -10% fire res aura [3 verschillende soorten zelfs], enemies explode on kill, fortify-on-hit, double damage, destroyed-on-kill, permanent nearby enemies are chilled, culling strike vs cursed, herald mana reserve+effect (ja 1 node), heel veel life nodes, +1 all maxres (meerdere&stacking!!!), +2 specifieke maxres, +3 maxres chaos...

Ook wat potentiele build-enabling nodes snel gezien, zoals 10% of maxlife added as armour, een shield armour->attack damage, block->attack damage (gladiators +80% damage per notable lol), increased chaos damage per maximum mana. Of een chill also shocks&shocks also chill... Wordt een boeiend seizoen zo.

Verwacht vooral veel van de explode-on-attack en explode-on-kill notables, en zaken als culling-against-cursed notables. Dat gaat bij veel builds weer ruimte geven voor chest/glove piece flexibiliteit.
De op het eerste gezicht QOL notables als +maxres, perma-chill-aura (mini arctic armor) kunnen ook met name bij de zwaarde content (endgame delirium, deep delve) een hoop nieuwe ademruimte geven.

[ Voor 67% gewijzigd door Xanaroth op 10-03-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt een beetje duizelig van al die extra nodes... alsof PoE al niet ingewikkeld/uitgebreid genoeg was :)
Ach ja... dat is de charme van PoE ook. Geen dumbing down zodat iedereen en z'n moeder t spel zou kunnen spelen. Jammer genoeg zelf niet genoeg tijd om me er zo in te verdiepen dat ik zelf een build kan toveren dus benieuwd wat voor builds hier weer mee gemaakt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Het duurt waarschijnlijk ook nog even tot de jewels allemaal een beetje beschikbaar zijn. Hetzelfde was met de oils van de vorige league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga er vanuit dat niemand meer een van de bandits verslaat maar altijd voor de 2 skill points gaat. Dat is ook een beetje de keerzijde van al deze extra nodes.... het kost je skill points dus het gaat ten koste van iets anders. Veel builds zijn al helemaal getweaked tot op de skillpoint dus het zal wel even puzzelen worden om t optimale eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flugzor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik ga aanstaande league met een vriend van me een Ice Shot / Aurabot combo beginnen.... alleen als ik al die nieuwe nodes zie zou ik niet eens weten waar ik alle skill points vandaan moet halen.

Zoals JohnnyV76 ook al zei zal iedereen inderdaad voor de extra skill points gaan....

Desalniettemin ben ik toch wel een beetje hyped hiervoor, ben benieuwd wat voor gekke builds er uit de grond gepompt gaan worden deze league :D

GTX 1080 TI - AMD R7 2700x - 16GB DDR4 - Path of Exile RNG Believer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Wat zijn jullie starter ideeën dan? :)
Ik was van plan om te beginnen met Consecrated Path Inquisitor met Kongors Undying rage. Ignored resistances, eerste hit is altijd een crit en ook wanneer enemies op consecrated ground staan + een mace node met culling strike als je een enemy stunned. Dus dit wordt een beefy one-hit build :) Lekker lage attackspeed maar volgens PoB doet het al 200K per hit :+ Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik ga dit seizoen voor Assassin Poison BV.
Tot bloodaqua met ED/Contagion levelen en dan gems wisselen en voor BV gaan.

Vorig seizoen wilde ik deze al spelen, maar te weinig tijd gehad om 1tje te beginnen, dus nu deze league maar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
JohnnyV76 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:34:
Ik ga er vanuit dat niemand meer een van de bandits verslaat maar altijd voor de 2 skill points gaat. Dat is ook een beetje de keerzijde van al deze extra nodes.... het kost je skill points dus het gaat ten koste van iets anders. Veel builds zijn al helemaal getweaked tot op de skillpoint dus het zal wel even puzzelen worden om t optimale eruit te halen.
Valt wel mee denk ik. Je klikt gewoon een heel wheel weg, en pakt daar een nieuw 'jewel' wheel voor terug.

Bijvoorbeeld soul of steel voor +1 maxres, kost 4 punten meestal. Net zo met de fortify effect nodes. Wegklikken van dergelijke set geeft 4 punten, daarvan stop je 1 punt naar een nieuwe +1 maxres notable en 3 punten beschikbaar voor de rest van de jewel nodes te vullen (pathing, small passive, andere notables..).
Idem met damage nodes, culling-when-cursed is toch snel 10% more multiplier, kun je al snel een kleiner damage wheel voor opofferen. Of gladiators block-> attack damage (+80% damage is aardig wat nodes op de tree waard). Dan hetzelfde met life/mana/es nodes, etc.

Onderling uitruilen van 'logische' nodes zal de eerste stap zijn, dan blijven er vanzelf wat extra punten over voor leuk spul zonder dat je build iets kwijtraakt. Vooral als je eenmaal een medium/large node hebt welke je uit kan bouwen. Als je bezig bent heb je niet 3-4 nodes nodig hebt om een volgende jewel te plaatsen maar slechts 1-2, krijg je weer andere afweging kwa efficiëntie.
Dan zie je dat het opofferen van je 2e of 3e wheel ook ineens wat pathing nodes beschikbaar maakt door andere tree lay-out, en voor je het weet hebben we 15+ punten in de nieuwe jewels zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Xanaroth op 10-03-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Die nodes.. pfff. Snapte al geen reet van PoE en dit lijkt het niet beter te maken.

Iedere league start ik voel goede moed om vervolgens rond lvl 85 weer af te druipen omdat ik gewoon té overwhelmed ben door alle mechanics en min/maxing. Wel heel erg knap dat ze het zo gecompliceerd doch ook boeiend weten te houden.

* London heeft vrijdag ook gewoon weer vrij gevraagd :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:54:

* London heeft vrijdag ook gewoon weer vrij gevraagd :P
Kun je beter maandag vrij nemen aangezien de nieuwe league pas 's avonds om 21:00 begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

JohnnyV76 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:59:
[...]

Kun je beter maandag vrij nemen aangezien de nieuwe league pas 's avonds om 21:00 begint :)
Klopt maar nu kan ik vrijdag overdag m'n huis schoonmaken zodat ik in het weekend kan spelen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Ik heb heel misschien vrij t/m de 25e, praktisch 2 volle weken :).

De echte ironie is dat dat toevallig zo valt ivm verhuizing (19e opleveren) en niets met de league te maken had. Ga er wel maximaal misbruik van maken, zolang vrouwlief meewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoop dat je nog wat tijd over houdt :)
Schat... als jij nou schildert beneden en zo... dan zorg ik dat de computer kamer eh.. op orde is.Hoop werk hoor... het hele draadloze netwerk moet in de kamer aangelegd worden!

Die bank kun je best even alleen sjouwen toch?

Ga jij maar vroeg naar bed! Je bent vast moe na zo'n dag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
JohnnyV76 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:16:
Hoop dat je nog wat tijd over houdt :)
Schat... als jij nou schildert beneden en zo... dan zorg ik dat de computer kamer eh.. op orde is.Hoop werk hoor... het hele draadloze netwerk moet in de kamer aangelegd worden!

Die bank kun je best even alleen sjouwen toch?

Ga jij maar vroeg naar bed! Je bent vast moe na zo'n dag :P
Die is al gefixed. Elke kamer bedraad en overall 100mbit draadloos. Prioriteiten he _/-\o_

Patchnotes doorgelezen, best boeiende wijziging aan wat unique jewels. Voor mezelf vooral de tempered flesh (nu +2%life recovery rate per 10 strength, hubba hubba - nog even en ik recover 100% life per seconde xD) maar bijvoorbeeld ook transcended spirit (+movement speed for allocated & accuracy rating for unallocated dex nodes).

Grand spectrums ook best boeiend. Crimson nu +7% allres (4 stuks = 4x 28% = 112%, en je hebt 135% nodig voor de 75% resistance cap). Kan best build-enabling blijken te zijn in hoe je veel makkelijker rond kan komen zonder enige resist op gear.

Verder Guardian aurabots RIP (grand spectrum van mana nu crit strike chance, 10% ipv 15% ES gain, shaper's touch kleine nerf..), summoners ook hard geraakt (necromancer aanpassing, zwakkere spectres, minder zombies/skeletons, spirit offering nerf, baron nerf, support nerfs.. eigenlijk alles wat summoner maakt is te grazen genomen).

... en shaper krijgt damage reduction die langzaam lager wordt gedurende de eerste 8 seconden, hij ging denk ik te snel neer door burst xD. Betekend indirect dat ramp-achtige skills (rage/inspiration etc) mogelijk meer overweging waard zijn.

Wat er straks van deze 'nerfs' overblijft met alle nieuwe notables is een 2e. Aangezien je met heralds (lees: purposefull harbinger notable) straks extreme aura-effect getallen kunt bereiken, zal aurabot eerder een netto buff dan nerf zijn bijvoorbeeld. Idem voor summoners.

voor wie trouwens op het werk zit, er zit ook weer een gezonde dosis humor in de notes
- Death's Harp now grants +50% to Critical Strike Multiplier (from +100%). You can use a Divine Orb to ruin it, and any existing Death's Opuses.
- Ahn's Heritage now grants +2% to maximum Elemental Resistances while you have no Endurance Charges (from 3%). You can use a Divine Orb on existing items to increase the odds of you dying while wearing it.
- Shaper's Touch now grants +1 maximum mana per 4 Strength (from 2 maximum mana per 4 Strength), and 1% increased Energy Shield per 10 Strength (from 2% increased Energy Shield per 10 Strength). You can use a Divine Orb on existing versions if you feel it is unethical to have that much Mana and Energy Shield (because it is).
enn... best for last, voor degene aan het werk.
Skill Reworks
Animate Weapon
- [...]
- The damage multiplier on Animate Weapon was not applying to the minion's damage at all. Whoops! Because of this, the skill has been rebalanced.
- [...]
- Minions now deal 10% more damage at gem level 1, up to 48% more at gem level 20. Note that there was previously similar (but numerically higher) bonus listed on the skill gem that, as it turns out, did nothing.

[ Voor 40% gewijzigd door Xanaroth op 11-03-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Explosive Impact (north of the Templar) now grants 30% increased Fire Damage (from 25%) and 12% increased Area of Effect (from 8%), as well as +10 to Strength and Intelligence. The small passive south of the notable now grants 8% increased Fire Damage (from 6%) and 8% increased Area of Effect (instead of 4% increased Cast Speed with Fire Skills). The first small passive of the cluster now grants 12% increased Fire Damage (from 10%).
nice, kleine buff voor mn Consecrated path build, nog meer AoE en een beetje meer damage :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net te horen gekregen dat we mogelijk vanaf volgende week thuis moeten werken. In het ergste geval iedereen wereldwijd bij de eh.. grootste nederlandse bank zeg maar. Benieuwd of het netwerk dat aan kan. Zo niet dan moet ik me maar op een andere manier vermaken volgende week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
JohnnyV76 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:44:
Net te horen gekregen dat we mogelijk vanaf volgende week thuis moeten werken. In het ergste geval iedereen wereldwijd bij de eh.. grootste nederlandse bank zeg maar. Benieuwd of het netwerk dat aan kan. Zo niet dan moet ik me maar op een andere manier vermaken volgende week :P
Wij moeten ook thuiswerken, in twee teams. Dus je wisselt een week op kantoor af met een week thuiswerken. Oh en iedereen wordt gecheckt voordat je het kantoor in mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:25:
Deze league eerste keer SSF gespeeld. Was met de bow bleed build.
Vond em zeer fijn om te spelen. Alles kunnen doen, ook eerste keer 36 challanges gedaan.
Vond de build wel nie tanky.
Welke build was dat precies? Ik zit ook aan een bow bleed gladiator te denken.. eventueel met split arrow voor trash en voor ST natuurlijk puncture. Kan alleen een RoA build vinden maar vind RoA geen fijne skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Nog 12 uurtjes en dan kunnen we weer in de rij gaan staan. Grappig dat de extra character slot nu in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
kevinl schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:43:
Nog 12 uurtjes en dan kunnen we weer in de rij gaan staan. Grappig dat de extra character slot nu in de aanbieding is.
Dat is natuurlijk geen toeval he :) Heb zelf ook weer wat oude characters moeten verwijderen. Best geinig om te zien wat voor builds ik een jaar of 2 geleden speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben er nog steeds niet uit wat ik ga spelen. Wat ga jij doen Henk? Of is dat nog geheim? :)
Heb t idee dat clearspeed wel belangrijk gaat zijn deze league.

Vortex/Cold Snap wil ik ook wel weer eens doen maar dan als trickster ipv Occultist. Weet alleen niet of de clear speed goed genoeg is.
Bleed Gladiator lijkt me wel leuk met puncture en split arrow maar geen ervaring mee dus weet ook niet of dat makkelijk te levellen/gearen is.
Kinetic Blast / Power Siphon ook interessant omdat wands wel aardig gebuffed zijn.. iig voor t levellen.. maar deze build lijkt me ook weer erg afhankelijk van goede gear.

Vortex is denk ik de veilige keuze maar physical / bleed build lijkt me gewoon eens leuk. Aarrgh wat lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
JohnnyV76 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:55:
Ben er nog steeds niet uit wat ik ga spelen. Wat ga jij doen Henk? Of is dat nog geheim? :)
Heb t idee dat clearspeed wel belangrijk gaat zijn deze league.
Ik ben mezelf een stap voor en begin met een ball lightning miner denk ik. Afgelopen 3 leagues heb ik steeds na een paar dagen geklooi met een of andere gare build gererolled naar mines om wat currency te verdienen. Deze league begin ik er dus maar mee :). Heb ook PoBs gemaakt voor TR mines en Purifying flame mines maar denk dat ball lightning het leukste is. Heb ook mn boss-service forumthread weer geupdatet :P

Over een week ofzo rerollen naar een wander om al die nieuwe skills eens te proberen denk ik. Maar goed eerst dus en stapeltje exalts verzamelen

Edit: Wat jouw builds betreft, iets met impale werkt volgens mij ook gegarandeerd goed als leaguestarter

[ Voor 6% gewijzigd door Xenophon16 op 13-03-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik weet het ook nog niet.. ED/Contagion ziet er goed uit maar ik neig vooralsnog naar Pyroclast Saboteur. Heb nog niet eerder met Pyroclast Mines gespeeld dus lijkt me wel tof om nu een keer mee te starten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon16
London schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:42:
Ik weet het ook nog niet.. ED/Contagion ziet er goed uit maar ik neig vooralsnog naar Pyroclast Saboteur. Heb nog niet eerder met Pyroclast Mines gespeeld dus lijkt me wel tof om nu een keer mee te starten.
Allebei hele sterke keuzes! ED/contagion is erg satisfying als je een halve map in 1x cleart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
Mijn huidige voorkeuren zijn:
> Cyclone impale slayer (of champion) 1 handed
> bleed bow split / puncture
> bleed lacerate gladiator

Echter lijkt het me een stuk moeilijker om aan een decent bow of axe met bleed mod te komen gezien dit niet meer via fossils gecraft kan worden waardoor ik eerder aan cyclone denk

Hebben jullie misschien nog tips of andere aanraders? Liever geen caster builds
Het lijkt me wel leuk om eens met een bow build te starten maar degene waar ik naar keek (buiten bleed) waren wel tanky maar de damage was vrij slecht -_-
Iceshot lijkt me dan ook weer héél cool maar dat is echt geen league starter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Phaex schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:01:
Mijn huidige voorkeuren zijn:
> Cyclone impale slayer (of champion) 1 handed
> bleed bow split / puncture
> bleed lacerate gladiator

Echter lijkt het me een stuk moeilijker om aan een decent bow of axe met bleed mod te komen gezien dit niet meer via fossils gecraft kan worden waardoor ik eerder aan cyclone denk

Hebben jullie misschien nog tips of andere aanraders? Liever geen caster builds
Het lijkt me wel leuk om eens met een bow build te starten maar degene waar ik naar keek (buiten bleed) waren wel tanky maar de damage was vrij slecht -_-
Iceshot lijkt me dan ook weer héél cool maar dat is echt geen league starter
Volgens mij kan je prima starten met Rain of Arrows, dat doet Marcvz volgens mij elke keer en hoor hem er niet over klagen :P. Verder zou je bladestorm nog kunnen overwegen or een of andere warchief totem build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Xenophon16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Ik ben mezelf een stap voor en begin met een ball lightning miner denk ik. Afgelopen 3 leagues heb ik steeds na een paar dagen geklooi met een of andere gare build gererolled naar mines om wat currency te verdienen. Deze league begin ik er dus maar mee :). Heb ook PoBs gemaakt voor TR mines en Purifying flame mines maar denk dat ball lightning het leukste is. Heb ook mn boss-service forumthread weer geupdatet :P
Je wilt starten met een miner. Waarom is een miner een goede starter? Vanwege de single target voor bosses? Of omdat het niet zo gear dependant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
Xenophon16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Volgens mij kan je prima starten met Rain of Arrows, dat doet Marcvz volgens mij elke keer en hoor hem er niet over klagen :P. Verder zou je bladestorm nog kunnen overwegen or een of andere warchief totem build.
Bladestorm icm met die nieuwe skill dan?
Heb je toevallig een pob of guide die ik eens kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xenophon16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Heb ook PoBs gemaakt voor TR mines en Purifying flame mines maar denk dat ball lightning het leukste is.
Grappig... vorige league met PF mines gespeeld en league ervoor met BL. Damage op BL is een stuk beter voor bosses. PF voelde toch wat clunkier. Heb bijna alle content wel gedaan. Alleen UE lukte niet zo heel lekker.

Ik speel eigenlijk altijd maar 1 build dus moet een goede keuze maken. Heb nu wat gevonden op reddit voor een puncture / split arrow bleed build waar iemand ook een Spectral Shield Throw bleed build liet zien. Zag er ook wel fun uit. Denk dat ik deze kant maar op ga. Als t toch niks wordt en er komen straks wat nieuwe builds voor bijv. kinetic bolt dan kan ik altijd switchen.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnyV76 op 13-03-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Bladestorm icm met die nieuwe skill dan?
Heb je toevallig een pob of guide die ik eens kan bekijken?
Dit is wat ik zo snel kon vinden als optie voor bladestorm: https://pastebin.com/WXaSvexD (geen garanties, haha)
kevinl schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:07:
Je wilt starten met een miner. Waarom is een miner een goede starter? Vanwege de single target voor bosses? Of omdat het niet zo gear dependant is?
Precies, een miner is niet gear-dependent. Ik regel een tabula en kan daarmee tot hoge red maps clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Xenophon16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:13:
Precies, een miner is niet gear-dependent. Ik regel een tabula en kan daarmee tot hoge red maps clearen.
En ook niet class dependant hopelijk. Ik ga starten met een ranger. En een ranger heeft een paar makkelijke starter builds o.a.:
- frost blades;
- ROA;
Kan dus ook aan een miner denken.

Dit is puur om te levelen. Uiteindelijke build komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
hoe laat begint league?
ik wil gaan voor een storm brand inquisitor build

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als miner wil je toch wel als saboteur spelen.

De league begint als t goed is om 21:00 maar verwacht wel weer een flinke queue en wellicht een crashje waardoor we pas later aan de gang kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
JohnnyV76 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:15:
Als miner wil je toch wel als saboteur spelen.

De league begint als t goed is om 21:00 maar verwacht wel weer een flinke queue en wellicht een crashje waardoor we pas later aan de gang kunnen.
Ascendant werkt ook erg goed met mines. Vooral de combinatie saboteur-pathfinder is effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servers zijn open! succes allemaal! have a good league :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Laatst online: 16-08 10:10
Uurtje of 2 naar de stream van Steelmage gekeken toen de league begon, wat een fun. :)
Disconnects, Instances die niet laden, queues van 6000 tot 60000 :P
Het ging met horten en stoten, hij ging niet dood maar het scheelde soms niet veel. Vooral hij en Zizaran hadden pech, waren ze net weer een beetje bij...poef.
Ventrua ging als een speer in het begin, zie nu dat het allemaal weer anders is...ouch.
Update binnen, nou zelf eens kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door mercapto op 14-03-2020 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
begonnen als toxin rain trickster. lastig om een 3 link groen wapen te krijgen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

boemmie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:40:
begonnen als toxin rain trickster. lastig om een 3 link groen wapen te krijgen zeg.
Dat kun je vrij gemakkelijk craften ;) 2, 3 en 4 links zijn makkelijk, 5 en 6 is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Welke build was dat precies? Ik zit ook aan een bow bleed gladiator te denken.. eventueel met split arrow voor trash en voor ST natuurlijk puncture. Kan alleen een RoA build vinden maar vind RoA geen fijne skill.
Was een van de Mathil starterbuilds van 3.9, speelde met Split arrow. Clear was zeer goed.
Denk dat je de build van RoA kan pakken en gewoon kunt swappen met Split Arrow. Enkel zal je pierce nodig hebben in je Split Arrow setup.

Deze league gestart met een Toxic Rain Trickster. Wel amper kunnen spelen in het weekend, dus nog niet in maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een prut league zeg. Hoop gezeik ook op reddit haha. Ben echt al veel dood gegaan in die stomme deliriums. Het zal allemaal wel beter gaan als je een top DPS build hebt maar nu tijdens het levellen is het best een struggle. Grootste concerns zijn de one-shot mechanics, slechte visibility en vaak matige rewards.
League mechanics moeten niet zo intruisive zijn vind ik maar meer een leuk zij-stapje van het levellen / mappen. Matamorph was eigenlijk perfect. Dit doet me weer denken aan Synthesis waar ik ook niks aan vond. Veel te ingewikkeld en frusterend met een timer er op. Nu ook weer... je moet zoveel mogelijk mobs killen om meer rewards te krijgen dus je voelt de hele tijd de druk om sneller en verder en meer mobs te killen maar je wordt al ge-slowed, mobs hebben veel te hoge resists en kunnen je ook heel makkelijk om leggen. Dat + op tijdsdruk iets moeten halen = slechte league mechanic.

@Verwijderd ik was begonnen als split arrow / RoA + puncture gladiator maar de speelstijl beviel niet zo... vooral puncture is traag en als je een boss 1 of 2 keer net mist dan is het gewoon irritant. M'n oude liefde Vortex maar weer opgepakt deze league.

[ Voor 12% gewijzigd door JohnnyV76 op 16-03-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Fordox schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Dat kun je vrij gemakkelijk craften ;) 2, 3 en 4 links zijn makkelijk, 5 en 6 is een ander verhaal.
hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
is spectre build nog wat trouwens? merk dat ik nu soms nog wel eens geoneshot wordt. begin ook langzaam wat gear te krijgen dus langzaam ook de mogelijkheid tot lving gear voor low lvls te pakken
kreeg een 4 skeleton warrior gems drop gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:32
Sockets en links kan je craften met jewellers en fusings, of via de crafting bench. Voor de crafting bench moet je wel gaan delven, dus met de orbs zal nu het makkelijkst voor je zijn, is wel rng based dus je kan een paar orbs nodig hebben. Delven ga je pas echt efficient doen als je later in het spel bent dus ik zou daar even mee wachten.

Als je veel wordt geoneshot tijdens het levelen is het misschien handig te kijken naar je elemental resistances, die kunnen daar het grootste verschil mee maken terwijl je de acts doorspeelt.

[ Voor 30% gewijzigd door Flamesz op 16-03-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Flamesz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Sockets en links kan je craften met jewellers en fusings, of via de crafting bench. Voor de crafting bench moet je wel gaan delven, dus met de orbs zal nu het makkelijkst voor je zijn, is wel rng based dus je kan een paar orbs nodig hebben. Delven ga je pas echt efficient doen als je later in het spel bent dus ik zou daar even mee wachten.

Als je veel wordt geoneshot tijdens het levelen is het misschien handig te kijken naar je elemental resistances, die kunnen daar het grootste verschil mee maken terwijl je de acts doorspeelt.
delve? is dat de maps of wat anders? is echt tijden geleden dat ik dit gespeeld heb.
wanneer komen de maps ook al weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
boemmie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:57:
[...]

delve? is dat de maps of wat anders? is echt tijden geleden dat ik dit gespeeld heb.
wanneer komen de maps ook al weer?
Maps komen na act 10. Delve is een van de nieuwe invullingen van master missions. Net zoals je vanaf act 2 af en toe voor Einhar beesten moet vangen, kan je vanaf act 4 brandstof voor je mijnkarretje verzamelen en een mijn in gaan. In deze mijn kan je dus de crafting recipes vinden voor socket en socket link crafts op de crafting bench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
dank voor de feedback, gisteren pas net aan act5 begonnen, dus duurt nog ff eerdat ik maps ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Mijn lacerate gladiator build (Consecrated path werd wat duur in mijn mening) gaat opzich wel lekker :) Ik kan tier 4 maps eigenlijk best goed clearen, en dat met een 4-link.

Ook heb ik al een large cluster jewel in gebruik. Ik heb m zo gecraft dat hij de passive skill heeft emt "15% chance on kill with hits to explode enemies for a tenth of their max health", en het stacked met de Gladiator bleed pops :p Dus dat is best geinig.

Blood en Sand stance werkt ook heerlijk. Alleen word ik ook steeds snoeihard neergemaait met de one-shot mechanics, maar dat is ook mijn onzorgvuldige playstyle die ik altijd al had :+

Vanavond ga ik maar eens een goeie armor shoppen met minstens een 5 link.

btw, wat is Soul Taker duur in deze league man. Echt anderhalf Exhalt, ik had m eerder voor 35 chaos :/

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 16-03-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Na een jaar of 4 weer eens begonnen aan POE.

Even snelle vraag over Vaal gems, kan je de Vaal versie ook levelen of blijft ie op level van waneer de gem corrupted is geworden?

Er zijn geen gems die alleeen Vaal zijn b.v., zonder de "normale"
versie erbij?

Nu bij Act 4 en is leuk :) nog veel te doen

[ Voor 15% gewijzigd door kihon op 19-03-2020 17:53 ]

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
kihon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:38:
Na een jaar of 4 weer eens begonnen aan POE.

Even snelle vraag over Vaal gems, kan je de Vaal versie ook levelen of blijft ie op level van waneer de gem corrupted is geworden?

Er zijn geen gems die alleeen Vaal zijn b.v., zonder de "normale"
versie erbij?

Nu bij Act 4 en is leuk :) nog veel te doen
Vaal gems kun je zeker levellen, dus dat is geen probleem.

Alleen vaal gems bestaan niet idd.

Grote verandering met 4 jaar geleden is dan ook dat je nog maar 1 hem nodig hebt. Vroeger waren en vaal only gems die je dan moest socketen. Maar tegenwoordig hoeft dat niet meer..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Nog een vraag, heb net "Cast when Damage Taken Support" gevonden, wat als ik wil dat deze de Vaal versie Cast ipv de normale gelinkte gem, hoe doe ik dat? of kan dat niet

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
kihon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:06:
Nog een vraag, heb net "Cast when Damage Taken Support" gevonden, wat als ik wil dat deze de Vaal versie Cast ipv de normale gelinkte gem, hoe doe ik dat? of kan dat niet
Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
inmiddels op lvl 50 met spectre build. Ben nog wat squishy aangezien ik lvl gear aan heb.
Helaas nog maar 2 spectres, nog veel te leren merk ik. Heb vernomen dat beste spectres op act5 te halen zijn.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe vliegen jullie de Deliriums aan eigenlijk?
Voor de nerfs deed ik heel voorzichtig en kwam ik nooit zo ver. Nu probeer ik eigenlijk redelijk vlot naar de boss van de map te komen en ondertussen proberen zoveel mogelijk mobs te killen. Als de boss gedaan is pak ik de loot en ga ik rustig de map verder af maken. Dit zorgt wel voor wat back-tracking maar volgens mij is dit wel t beste voor de splinter drops. Iemand anders een betere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

kihon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:06:
Cast when Damage Taken is wel een support die je in de gaten moet houden. Deze triggered namelijk op een bepaalde hoeveelheid gevangen damage, en dan kan alleen een skill triggeren die een bepaalde maximum required level heeft.
De tooltip lezen wanneer je deze support gebruikt, vooral wanneer je hem levelt, is heel belangrijk.
JohnnyV76 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:58:
Hoe vliegen jullie de Deliriums aan eigenlijk?
Voor de nerfs deed ik heel voorzichtig en kwam ik nooit zo ver. Nu probeer ik eigenlijk redelijk vlot naar de boss van de map te komen en ondertussen proberen zoveel mogelijk mobs te killen. Als de boss gedaan is pak ik de loot en ga ik rustig de map verder af maken. Dit zorgt wel voor wat back-tracking maar volgens mij is dit wel t beste voor de splinter drops. Iemand anders een betere methode?
Om eerlijk te zijn ben ik ook een beetje in paniek te shadow aan het volgen met leapslam :p Backtracking is voor mij dan ook verplicht.

Ondertussen heb ik al 2 exhalteds gevonden en ben ik van plan om een Abyssus te kopen (wat eigenlijk mn damage bijna verdubbeld met een crit phys build). Nu nog even kijken of ik een goeie roll kan kopen met een goeie enchantment.
Volgens mn PoB zit ik nu ook op 1,8mil damage met all mn buffs en debuffs op enemies, wat ik heelgoed kan merken op de guardians :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorige league had ik best regelmatig exalt drops maar nu op lvl85 nog steeds niks. Verder ook geen noemenswaardige drops. Het beetje chaos wat ik heb komt van een paar cluster jewels die ik verkocht heb en t chaos recipe uiteraard. Schiet ook nog niet erg op met maps... zit nog in t2-4 te pielen. Moet weer eens even een goede sessie hebben achter elkaar maar real life kost te veel tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hier ook geen exalts nog op lvl 87. Maar ben een nieuwe char gestart dus misschien hier wat meer geluk op. Ga nu een Cyclone/Volatile Dead Necro proberen. So far so good, Spellslinger is fantastisch om mee te levellen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Voor mensen met performance problemen. Ik heb deze week een beetje geëxperimenteerd omdat ik ook last had van performancespikes wat vrij vaak leidde tot verlies van xp.

Eerst had ik alles, op filtergeluid na, op false gezet.
https://www.reddit.com/r/...ctually_reap_the_nosound/

Performance was inderdaad veel beter. Maar ik miste toch geluid, toen heb ik alleen effects en filtergeluid aangezet, maar ook in de settings Channel Count op low. Op mijn pc heb ik nu af en toe nog een spike, maar wel eentje die nog al mijn input registreert en ik het overleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Na wat struggles omdat ik alleen maar Hardcore speel eindelijk weer een build waar ik veel plezier mee heb :) Was doodgegaan op lvl 40 met een Arcmage en had geen zin in summoner maar heb nu een fire cyclone marauder

Vette build om te spelen. Nu hopen dat ik ver genoeg kan komen om er daadwerkelijk van te genieten XD

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste