Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-03 09:06
JohnnyV76 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:55:
[...]

edit: wacht even, heeft die ring wel effect op Vortex? Is het niet specifiek voor Ice Nova / Shock Nova?
Vortex wel. Bevestigd door GGG

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Marcvz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:12
bamboe schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:53:
[...]

Ik hoor overal geluiden dat boogschutter de komende league hot is, er zijn al mensen bezig met het oefenen daarvoor.
Ik heb hoop leagues terug een bow build gemaakt die toen al super was, maar nu nog eens extra gebuffed is.

Marcvz in "[PC/Linux] Path of Exile"

Ik ga zelf ook bowen. Zoals sommige hier wel weten speel ik eigenlijk altijd ranger.
Twijfel nog beetje tussen ice shot (paar leagues terug gebuffed en dus nieuw voor mij)
Of lightning arrow. Deze patch gebuffed.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Dat is wel fijn dan! Stuk veiliger om de Vortex niet op je voeten te hoeven casten.

Wat betreft bow builds... ik hou niet zo van de vertical bow builds (schiet omhoog, projectiles landen op de grond) omdat je meestal sneller cleared met horizontale builds (schiet de kant van de mobs op... en verder).
Aan je filmpje te zien cleared t ook super snel dus zit wel goed.

De buff voor blast rain is interessant. Nog zitten denken aan een mine build met blast rain voor single target en dan bijv. een burning arrow setup met LMP of GMP voor de trash mobs. Ik wil gewoon weer mines spelen. Enorm krachtig en veilig.

Er is ook een ice shot mine build en dat werkt ook als een tierelier. Waarom zou t dus niet met andere bow skills werken toch? :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• FiraNove
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Ik begin met een Storm Brand Elementalist.. Eens kijken of dat werkt met 8 golems :)

Looking for a blessed bag of holding

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:44

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zo te zien zijn er een aantal helemaal klaar voor het nieuwe seizoen.

Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar als only HC diablo speler heb ik het bij path of exile nooit weten te redden tot lvl 40+ meestal ging ik tussen 34 en 40 ergens dood . Maar dan was ik er gauw klaar mee na een kort tijdje.

Nu ben ik wel van plan om dedicated te spelen en eens tot in ieder geval de Atlas te komen en alle acts te completen.

Vind buildkeuze momenteel alleen erg lastig. Denk dat ik voor summoner ga dat vind ik wel een leuk idee.
Ga wel weer gewoon voor HC league want softcore kan ik nooit warm worden in deze games. Vind het dan ook jammer in HC dat je niet je character gewoon kwijt bent als je dood gaat.

Nu delete ik hem gewoon handmatig nadat ik dood ga :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Ik heb de eerste jaren ook alleenn maar HC gespeeld in PoE maar de afgelopen jaren naar SC gegaan. Het geeft absoluut een andere dimensie aan het spel maar het is gewoon zo ruk als je dan op hoog level dood gaat door een foutje, onbekende mechanic of lagspike oid. Eerst dag na een RIP zweer je dat je deze league niet meer gaat spelen maar de volgende dag heb je alweer zin om opnieuw te beginnen. Toch.... met een fulltime baan en 3 kinderen is tijd ook een issue geworden en kun je niet elke keer opnieuw beginnen. Heb absoluut geen spijt van het switchen naar SC. Dan kun je je nog eens een death permitteren maar krijg je wel zo veel mogelijk content te zien en te spelen en dat gaf me uiteindelijk toch meer fun dan de spanning van HC.

En ja, als je char dood gaat in HC dan wordt ie naar standard gedegradeerd... je bent m dus wel kwijt in HC. Ik zou je wel adviseren om deze league eens lekker SC te spelen. Dan kom je gegarandeerd tot de atlas :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

JohnnyV76 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:58:
Ik heb de eerste jaren ook alleenn maar HC gespeeld in PoE maar de afgelopen jaren naar SC gegaan. Het geeft absoluut een andere dimensie aan het spel maar het is gewoon zo ruk als je dan op hoog level dood gaat door een foutje, onbekende mechanic of lagspike oid. Eerst dag na een RIP zweer je dat je deze league niet meer gaat spelen maar de volgende dag heb je alweer zin om opnieuw te beginnen. Toch.... met een fulltime baan en 3 kinderen is tijd ook een issue geworden en kun je niet elke keer opnieuw beginnen. Heb absoluut geen spijt van het switchen naar SC. Dan kun je je nog eens een death permitteren maar krijg je wel zo veel mogelijk content te zien en te spelen en dat gaf me uiteindelijk toch meer fun dan de spanning van HC.

En ja, als je char dood gaat in HC dan wordt ie naar standard gedegradeerd... je bent m dus wel kwijt in HC. Ik zou je wel adviseren om deze league eens lekker SC te spelen. Dan kom je gegarandeerd tot de atlas :)
Ja dat was ook de reden dat ik er beetje klaar mee was de laatste keer. Had toen ook net een dochtertje gekregen en gewoon een stuk minder tijd.

Maar als ik dan nu dood zou gaan ga ik dan naar Standard League of Standard? Want anders ga ik denk ik gewoon beginnen op HC .. miss als ik dood ga nog een 2e keer :P maar als ik dan weer dood ga dat ik gewoon lekker verder ga in Standard League. Want wil wel de league spelen ipv gewoon standard.

Ricmaniac schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:04:
[...]

Maar als ik dan nu dood zou gaan ga ik dan naar Standard League of Standard? Want anders ga ik denk ik gewoon beginnen op HC .. miss als ik dood ga nog een 2e keer :P maar als ik dan weer dood ga dat ik gewoon lekker verder ga in Standard League. Want wil wel de league spelen ipv gewoon standard.
Je gaat dan naar standard en niet de league SC... standard heb ik letterlijk alleen ooit met mijn 1e char gespeeld. Dat zie ik gewoon als een soort vuilstort :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hmm dat is een beetje balen :P ik dacht anders gewoon door te gaan in SC League.. maar helaas.

Naja we gaan het wel zien.

• bamboe
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 31-03 11:33
Wat ik bij poe gemerkt heb is dat je nog best wel in een one shot dood kan gaan terwijl je de sec er voor nog 6k health heb, dit weerhoud me om hier een hc te beginnen, als hc zou ik zeker geen pilaar aanraken waarbij je dan een leger eenheden hebt staan die je na 10 sec kan bevechten, daar zit namelijk ook soms een monster tussen wat je in een schot dood kan maken.Verder ging ik ook dood door een bos fight waar de zee om je heen je verzwelgd, ik zou niet weten hoe je daar moet overleven, maar er zijn genoeg hc's die daar wel door heen komen, dus dat laatste ligt aan mij.

• mpra
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-03 10:55
Sowieso is HC nu nog lastiger dan voorheen door de nieuwe bossfights, de buffs van act bosses etc. Ik zou gewoon lekker op SC de fights leren en dan later alsnog HC doen. Vooral als je nog niet eerdere lategame PoE ervaring hebt.

• mpra
bamboe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:03:
Wat ik bij poe gemerkt heb is dat je nog best wel in een one shot dood kan gaan terwijl je de sec er voor nog 6k health heb, dit weerhoud me om hier een hc te beginnen, als hc zou ik zeker geen pilaar aanraken waarbij je dan een leger eenheden hebt staan die je na 10 sec kan bevechten, daar zit namelijk ook soms een monster tussen wat je in een schot dood kan maken.Verder ging ik ook dood door een bos fight waar de zee om je heen je verzwelgd, ik zou niet weten hoe je daar moet overleven, maar er zijn genoeg hc's die daar wel door heen komen, dus dat laatste ligt aan mij.
Voor deze boss is het puur dodgen van de lightning (kan ook cold zijn?) strikes die op het kleine oppervlak gespamd worden wanneer de zee om je heen zit. Zijn m.i. best lastig te zien.

• kevinl
mpra schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:10:
[...]

Voor deze boss is het puur dodgen van de lightning (kan ook cold zijn?) strikes die op het kleine oppervlak gespamd worden wanneer de zee om je heen zit. Zijn m.i. best lastig te zien.
Als je het wilt uitleggen aan een leek, kan je misschien nog iets duidelijker zijn :P.

In de boss area komen kleine lichtblauwe cirkeltjes voordat er daar een bliksem op komt. Dus het is zaak om niet op die cirkeltjes te gaan staan. Maar die cirkeltjes te ontwijken. Het gaat best. Zeker als je nog een decoy totem neerzet zal de krab je niet lastigvallen.

Bij alle bosses moet je weten wat hun werkwijze is. Dit kan je lezen op wiki of op youtube zien. Wat net ook al gerefereerd werd is dat door de patch de bosses anders werken. Dus je kan je niet meer inlezen en daardood is het risico op een RIP groter geworden. Grote waarschijnlijkheid dat er meerdere rips tijdens leveling fase zullen komen.

Malachai vind ik pre-patch de engste bos. Als je dat zo mag zeggen. Soms zijn er onzichtbare traps of zo die je one shotten. Maar het kan ook liggen aan dat ik niet goed piano pot ;)

en @mpra Je kan ook gebruik maken van de wijzig knop om mensen te quoten. Hoef je niet twee keer achter elkaar te posten. Staat iets netter :)

[Voor 5% gewijzigd door kevinl op 13-12-2019 10:29]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kevinl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:27:
[...]

Als je het wilt uitleggen aan een leek, kan je misschien nog iets duidelijker zijn :P.

In de boss area komen kleine lichtblauwe cirkeltjes voordat er daar een bliksem op komt. Dus het is zaak om niet op die cirkeltjes te gaan staan. Maar die cirkeltjes te ontwijken. Het gaat best. Zeker als je nog een decoy totem neerzet zal de krab je niet lastigvallen.

Bij alle bosses moet je weten wat hun werkwijze is. Dit kan je lezen op wiki of op youtube zien. Wat net ook al gerefereerd werd is dat door de patch de bosses anders werken. Dus je kan je niet meer inlezen en daardood is het risico op een RIP groter geworden. Grote waarschijnlijkheid dat er meerdere rips tijdens leveling fase zullen komen.

Malachai vind ik pre-patch de engste bos. Als je dat zo mag zeggen. Soms zijn er onzichtbare traps of zo die je one shotten. Maar het kan ook liggen aan dat ik niet goed piano pot ;)

en @mpra Je kan ook gebruik maken van de wijzig knop om mensen te quoten. Hoef je niet twee keer achter elkaar te posten. Staat iets netter :)
Oke haha, mja ik heb mega veel ervaring met MMO's en Games waar je niet in de cirkels moet staan dus denk dat ik dat zelf wel gedodged zou hebben maar goed dat ik het weet haha.

Naja mijn eerste doel is gewoon om die acts door te komen dus dat probeer ik eerst.

• kevinl
Ricmaniac schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:51:
[...]

Oke haha, mja ik heb mega veel ervaring met MMO's en Games waar je niet in de cirkels moet staan dus denk dat ik dat zelf wel gedodged zou hebben maar goed dat ik het weet haha.

Naja mijn eerste doel is gewoon om die acts door te komen dus dat probeer ik eerst.
hmm ik hoop het voor je. Want bij sommige bosses moet je wel in een cirkel/beperkt gebied zitten. Anders RIP je ongeacht je defences of dergelijke (o.a. Shaper, Aul, Domi 2e fase). Ga je opeens dood omdat je niet in een cirkel staat en je niet op kan potten tegen de degen. >:)

Wraeclast herbergt heel veel enge bosses voor een leek als je de mechanics niet kent. Maar als je de mechanics wel weet zijn ze makkelijk te doen. Dat komt omdat de AI van de bosses niet zo ontwikkeld is. dit gaat overigens wel veranderen in Poe II.

[Voor 15% gewijzigd door kevinl op 13-12-2019 12:01]

• bamboe
mpra en kevinl bedankt voor de uitleg ik ga er op letten als ik hem weer tegen kom.
Ik moet eerlijk toegeven dat Blight is ook niet zo'n goeie season was om de bosses te leren kennen, mijn minions hadden bij sommige bos fights alles al binnen 2 seconden neer gemept inclusief de bos voordat ik hem in het scherm te zien kreeg.

Weet iemand hoe erg de minions debuf er uit gaat zien, ik kwam aan het einde een betere minion build tegen dan die ik bij elkaar gesprokkeld had, eentje die op meer dan 1000 strenght werkte, ik zit er aan te denken om die uit te proberen, ik ben niet echt van het boogschieten...

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:13
Ik zie doodgaan in HC als een kans om een nieuwe of andere build te proberen. Of om mijn build beter aan te pakken met gear o.i.d. Ook volgend jaar, met de release van PoE 2, ga ik progression d.m.v. HC doen :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

kevinl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:07:
[...]

Wraeclast herbergt heel veel enge bosses voor een leek als je de mechanics niet kent. Maar als je de mechanics wel weet zijn ze makkelijk te doen. Dat komt omdat de AI van de bosses niet zo ontwikkeld is. dit gaat overigens wel veranderen in Poe II.
Het is natuurlijk wel zo dat deze league de maps in de atlas flink omhoog getiered kunnen worden door de sockets. Daardoor zullen de bosses in de gewone maps maar ook de unique maps gevaarlijker worden.
Daarnaast zijn er 5 nieuwe bosses in de atlas waarvan ik nog niet weet hoe moeilijk die zijn. Allemaal extra reden voor mij om lekker safe te gaan minen.

• kevinl
JohnnyV76 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:52:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat deze league de maps in de atlas flink omhoog getiered kunnen worden door de sockets. Daardoor zullen de bosses in de gewone maps maar ook de unique maps gevaarlijker worden.
Daarnaast zijn er 5 nieuwe bosses in de atlas waarvan ik nog niet weet hoe moeilijk die zijn. Allemaal extra reden voor mij om lekker safe te gaan minen.
Heb je een specifieke build die je gaat volgen? Ik heb ooit een keer een mine build gespeeld. Was toen niet gecharmeerd met het twee klik principe. Te clunky vond ik het.
Maar toen ik in legion een ED contaigon trickster build speelde vond ik het wel meevallen. En ben ik er wel gewend aan geraakt.

Met jouw spaarzame tijd, moet je efficient spelen en vooral niet rippen. Als je voor level progession wilt gaan. Wat doet jouw build of wat doet jouw speelstijl ervoor dat je niet gaat rippen? Ze hebben mine builds generfed he? In die zin dat de bosses tijdelijk na de proloog niet beschadigd kunnen worden.
Dan ga je zeggen dan ga ik even wachten met detonaten. Maar in die fase rushed hij naar je toe. Met als gevolg dat de mines achterblijven.

Heb hiervoor eens de bekende Glacial Cascade mine build gespeeld. Dat was behoorlijk clunky maar wel bizar veel DPS.

Met de mine changes van vorige league speelt het veel soepeler... lijkt nu op traps eigenlijk. Ben er helemaal aan gewend na vorige league.

Afgelopen league een ball lightning mine build gespeeld en ga nu denk ik voor de Fireball build. Moet even gaan zien hoe lang de bosses precies immune zijn. Kan nooit lang duren. Mines detonaten nu in sequence en gaan sneller af naar mate er meer gedetonate zijn. In de tussentijd kun je ook nog mines bij gooien die ook afgaan zonder extra detonation (als de sequence nog maar bezig is). In t ergste geval hitten de eerste paar mines niet of moet je inderdaad even wachten... maja de immunity geldt voor elke build dus kan me niet voorstellen dat het lang duurt voordat je kunt damagen.

• pauluzmuller
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01-04 15:27
MetalPool schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:01:
Ik ga denk ik voor een Essence drain - Contagion - Bane build als starter.
Dat speelt zo heerlijk.....ben alleen een beetje bang voor de Boss - buffs.
Hoop dat deze build iig tot T16 te doen is :P
Ik ga precies hetzelfde doen :) Na 2 seizoen niet gespeeld te hebben, nu zeker weer zin om te beginnen. 8)

iRacing Profiel

• kevinl
pauluzmuller schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:27:
[...]

Ik ga precies hetzelfde doen :) Na 2 seizoen niet gespeeld te hebben, nu zeker weer zin om te beginnen. 8)
Nu nog vier uurtjes wachten!!
Er zitten echt speed levelers in onze guild. Aan het begin van de volgende dag zitten er al in act 5 of zo. Terwijl ik nog in act 2 zit hahaha

• mpra
kevinl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:27:
[...]

Klopt, maar moeilijk op telefoon :P en terechte opmerking over het iets duidelijker uitleggen.

Ik ga overigens (denk ik) voor caustic arrow pathfinder als league starter. Mocht dat niet bevallen, kan ik altijd nog respeccen naar toxic rain oid.
kevinl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:01:
[...]

Nu nog vier uurtjes wachten!!
Er zitten echt speed levelers in onze guild. Aan het begin van de volgende dag zitten er al in act 5 of zo. Terwijl ik nog in act 2 zit hahaha
De echte speedrunners zijn meestal al een heel eind qua maps de volgende ochtend ;). Ikzelf doe er meestal rond de 9 uur over om a10 klaar te hebben. Heb zelf altijd wat minder haast en doe liever meteen alle sidequests voor skillpoints.
Ricmaniac schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:51:
[...]

Het verschil is dat je bij de meeste mmo's heel duidelijk ziet waar je niet mag staan (FFXIV en WOW come to mind). Bij PoE is dat beduidend minder goed aangegeven.

[Voor 54% gewijzigd door mpra op 13-12-2019 17:16]

• bamboe
Hmm hij lijkt hem nu te downloaden... allocating space.... 5GB... duurd nog wel ff 2m/s... :9~

Haha... denk je snel te zijn,... is het nu wachten tot de timer afloopt...

[Voor 53% gewijzigd door bamboe op 13-12-2019 19:19]

• MetalPool
  • Laatst online: 30-03 18:56
Nog 2 minutes guyszzzzzzzzzz :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

mijn updater doet heel gek... dan krijg ik een error... jullie ook?

• mpra
Steam hier, maar ik krijg de patch niet die de streamers al wel hebben.
ben er al door :)
have fun guys!

edit: wtf... kan de league niet kiezen bij het aanmaken... coming soon...

[Voor 53% gewijzigd door JohnnyV76 op 13-12-2019 21:05]

• the.lion
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01-04 16:40
23000 people ahead in queue dus nog even wachten

• pr0mo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:56
the.lion schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:06:
23000 people ahead in queue dus nog even wachten
Dit is de eerste keer dat ik aan het begin van de league start ik wist niet dat het zo'n gekkenhuis was 8)7

• kevinl
Help ik zit vast in het verkeer en kan de shit nog niey downladen

kom ik terug van voetbal van de kids.... server plat. Mooie boel

• Apsie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:59
JohnnyV76 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:24:
kom ik terug van voetbal van de kids.... server plat. Mooie boel
Was maar eventjes >:)

Apsie's profiel

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nou jullie hadden enigsinds gelijk XD ik was level 35 in HC League en alles verliep erg makkelijk. Kom ik aan bij meneertje Dominus.

Viel mij toch gewoon niet op dat hij die fucking dome om zich heen had 8)7 ik wist niet wat ik moest doen en voor ik het wist was het te laat haha

vervolgens heb ik 4 minuten naar het death schermpje zitten staren omdat het toch wel vervelend voelde haha.

[Twitch: https://clips.twitch.tv/SmokyElegantNarwhalWholeWheat]

Nieuwe character gemaakt en op level 2 bij de eerste methamorph gelijk een silk robe gevonden met 6 link XD

• Ezechiel
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:55
Voor het eerst sinds ik ben begonnen met spelen heb ik gewoon de league start gemist :-o
Zaterdag en zondag maar even goed gemaakt, deze league met een Cyclone Summoner.
Ik ben voornemens pas later op Cyclone over te stappen, op dit moment vermaak ik mij te veel met mijn meatshield leger op basis van Dominating Blow + HoP + HR. Waar ik vorige leagues te snel wilde en daarmee niet dacht aan resistances/links en mijzelf dus veel ergerde aan lage DPS en snel dood gaan, daar heb ik ook geen last meer van.

| PoE | OnePlus 7 Pro bezitter |

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-03 09:30
Dan vind je opeens een 6-linked corrupted bow met decent stats en leuke kleurtjes..
Galvanized arrow it is! Nu level 64 en blaas er echt doorheen, heerlijk.

Soundcloud!

• Vidra
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 30-03 15:28

Vidra

<SG> Vydra#2644

Luukwa schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:02:
Dan vind je opeens een 6-linked corrupted bow met decent stats en leuke kleurtjes..
Galvanized arrow it is! Nu level 64 en blaas er echt doorheen, heerlijk.
Lucky you :)

Zelf bezig met een ED/Contagion/Blight trickster (hybrid met life & ES), na league 3.7 (Legion) toch weer zin in een ED build. Helaas had een druk weekend met borrels en feestjes, dus nog niet super hoog ... maar komt van zelf, we hebben immers 3 maanden de tijd. :o

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 16GB@3600C15 - ASUS STRIX RTX 2080 OC

• kevinl
Ricmaniac schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:02:
Nou jullie hadden enigsinds gelijk XD ik was level 35 in HC League en alles verliep erg makkelijk. Kom ik aan bij meneertje Dominus.

Viel mij toch gewoon niet op dat hij die fucking dome om zich heen had 8)7 ik wist niet wat ik moest doen en voor ik het wist was het te laat haha

vervolgens heb ik 4 minuten naar het death schermpje zitten staren omdat het toch wel vervelend voelde haha.

[Twitch]

Nieuwe character gemaakt en op level 2 bij de eerste methamorph gelijk een silk robe gevonden met 6 link XD
Hoezo enigszins??? >:)

Trouwens al de cirkels van Atziri meegemaakt? Of haar spiegeltje? >:)

[Voor 4% gewijzigd door kevinl op 16-12-2019 12:57]

• Luukwa
Vidra schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:32:
[...]

Lucky you :)

Zelf bezig met een ED/Contagion/Blight trickster (hybrid met life & ES), na league 3.7 (Legion) toch weer zin in een ED build. Helaas had een druk weekend met borrels en feestjes, dus nog niet super hoog ... maar komt van zelf, we hebben immers 3 maanden de tijd. :o
Geluk mag er zijn toch, hehe. Direct dag 1 van de league een 6-link speelt toch wel heurlijk weg.
Dit is 'm trouwens;

https://i.imgur.com/wBiJFZV.png

Soundcloud!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kevinl schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:56:
[...]

Hoezo enigszins??? >:)

Trouwens al de cirkels van Atziri meegemaakt? Of haar spiegeltje? >:)
omdat ik toch nog aan het door gaan ben met hardcore :P zit nu op level 40 en me acendancy gedaan. voor het eerst dat ik het labyrinth door ben. Dat was toch flink spannend moet ik zeggen.

• kevinl
Ricmaniac schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:52:
[...]

omdat ik toch nog aan het door gaan ben met hardcore :P zit nu op level 40 en me acendancy gedaan. voor het eerst dat ik het labyrinth door ben. Dat was toch flink spannend moet ik zeggen.
Ben je al klaar met je Ascendancy??? wow dan moet je wel een hele sterke build hebben als je op level 40 klaar bent met je ascendancy? Want zelfs op level 80 kan ik rippen up Uber Lab.

Ben wel reuze wat voor tank build je dan hebt.

• Luukwa
kevinl schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:46:
[...]

Ben je al klaar met je Ascendancy??? wow dan moet je wel een hele sterke build hebben als je op level 40 klaar bent met je ascendancy? Want zelfs op level 80 kan ik rippen up Uber Lab.

Ben wel reuze wat voor tank build je dan hebt.
Volgens mij bedoeld hij de eerste trial, maar ergens denk ik dat jij dat best wel weet :X

Soundcloud!

• Binshou
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-03 15:08
Ik heb ooit met de launch tot ca lvl 45 op hardcore gespeeld, en nu met dit season en een hoop streams bekeken te hebben maar weer is gedownload en opgestart.

Snap er alleen helemaal niks meer van, zie een hoop voorbij komen met ascendy's / maps / trials en ook geen idee wat voor class / build ik moet maken haha.

Enige wat ik weet is dat ik met een boog wil spelen, en ben nu als scion begonnen (wist niet eens dat dit een unlock was tot ik ging googlen)

Ga voor nu gewoon lvlen, en kijken waar het schip strand.

PSN: Res_Binshou

• Bensel15
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 27-03 18:38
Binshou schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:06:
Ik heb ooit met de launch tot ca lvl 45 op hardcore gespeeld, en nu met dit season en een hoop streams bekeken te hebben maar weer is gedownload en opgestart.

Snap er alleen helemaal niks meer van, zie een hoop voorbij komen met ascendy's / maps / trials en ook geen idee wat voor class / build ik moet maken haha.

Enige wat ik weet is dat ik met een boog wil spelen, en ben nu als scion begonnen (wist niet eens dat dit een unlock was tot ik ging googlen)

het strand :X

ik wist niet dat er een nieuwe league begonnen was, vanavond maar ff weer installeren 8)

• kevinl
Binshou schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:06:

De kijken-waar-het-schip-strand methode is zeker een methode om de feel van het spel op te halen. Maar ik vraag me af of je op een gegeven moment niet tegen een spreekwoordelijke muur aanloopt en dan liever naar streams gaat kijken. In plaats van het spel te spelen. Dat je weer zoals toen op level 45 stokt. Trouwens tussen 50 en 60 is wel een niemandsland waar je door heen moet worstelen vind ik. Dat geldt ook voor vanaf 85 tot 90 (pre-conquerors).

Als je mijn zeer bescheiden mening wilt weten. Kan je beter eerst een goed beschreven build volgen. Waarom zo is dat het zo is. Waarom zeg ik dat. Dat is omdat de woording in Poe heel belangrijk is. En als je niet op z'n Poe's kan lezen dan zal je ook niet het maximale uit je build halen.
Daarom is het belangrijk dat je de mechaniek achter een mod weet. Om zo te bepalen of een gevonden item nu een verbetering is voor je huidige build. Je moet je gear on par houden met de level waarin je zit. Als je niet en bepaalde minimale base DPS doet. Zal je speelbelevenis traag aanvoelen en door de rips waarschijnlijk ook frustrerend aanvoelen.

Als je een build guide volgt waarbij het leveling proces is meegenomen. Zul je daarna ook meer tijd over hebben om de side mechanics te leren. Om zo tot een bepaalde mate van alround kennis te vergaren.

• Binshou
Bensel15 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:31:
[...]

het strand :X

ik wist niet dat er een nieuwe league begonnen was, vanavond maar ff weer installeren 8)
het strandt dan.. :)
In ieder geval blij om te horen dat je nu op de hoogte bent van een nieuwe leage ;-)

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-03 14:14
Ik ben vrijdag weer eens begonnen. 2 jaar niet gespeeld en ik lijk echt een heleboel gemist te hebben. Wat zijn nu een beetje de populaire builds zoal? Liefst niet glass canon (speel hardcore).

Zat nu aan explosive arrow te denken omdat die spell een heleboel buffs had gekregen, maar weet nog niet zeker of ik daar nou echt voor wil gaan.

• Binshou
kevinl schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:32:
[...]
[...]
De kijken-waar-het-schip-strand methode is zeker een methode om de feel van het spel op te halen. Maar ik vraag me af of je op een gegeven moment niet tegen een spreekwoordelijke muur aanloopt en dan liever naar streams gaat kijken. In plaats van het spel te spelen. Dat je weer zoals toen op level 45 stokt. Trouwens tussen 50 en 60 is wel een niemandsland waar je door heen moet worstelen vind ik. Dat geldt ook voor vanaf 85 tot 90 (pre-conquerors).

Als je mijn zeer bescheiden mening wilt weten. Kan je beter eerst een goed beschreven build volgen. Waarom zo is dat het zo is. Waarom zeg ik dat. Dat is omdat de woording in Poe heel belangrijk is. En als je niet op z'n Poe's kan lezen dan zal je ook niet het maximale uit je build halen.
Daarom is het belangrijk dat je de mechaniek achter een mod weet. Om zo te bepalen of een gevonden item nu een verbetering is voor je huidige build. Je moet je gear on par houden met de level waarin je zit. Als je niet en bepaalde minimale base DPS doet. Zal je speelbelevenis traag aanvoelen en door de rips waarschijnlijk ook frustrerend aanvoelen.

Als je een build guide volgt waarbij het leveling proces is meegenomen. Zul je daarna ook meer tijd over hebben om de side mechanics te leren. Om zo tot een bepaalde mate van alround kennis te vergaren.
De reden dat ik toen maar tot 45 gekomen ben is vooral dat er een hoop andere games uitkwamen, en niet zozeer dat ik op het spel uitgekeken was. Ik ben ook al wat info voor builds aan het zoeken, alleen komt er zoveel op mij af dat ik gewoon begonnen ben haha.

Ik zal mij is meer verdiepen in wat nu een beetje viable is als ranged character en die volgen.
Verder is het gewoon een kwestie van spelen en ervaren denk ik.

Thanks voor de uitleg in ieder geval.

• kevinl
Binshou schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:40:
[...]

De reden dat ik toen maar tot 45 gekomen ben is vooral dat er een hoop andere games uitkwamen, en niet zozeer dat ik op het spel uitgekeken was. Ik ben ook al wat info voor builds aan het zoeken, alleen komt er zoveel op mij af dat ik gewoon begonnen ben haha.

Ik zal mij is meer verdiepen in wat nu een beetje viable is als ranged character en die volgen.
Verder is het gewoon een kwestie van spelen en ervaren denk ik.

Thanks voor de uitleg in ieder geval.
Je hoeft niet een complete studie te doen. Maar als je ranged wilt is bijvoorbeeld EA ballista een leuke skill. Bijvoorbeeld de build van RaizQt. Weinig mandatory items en het is snel. Gewoon rondjes rennen en af en toe een ballista dropen en dan weer blijven rennen. Zolang je mobiel blijft zal je ook niet geraakt worden.

@hmmmmmmmmmpffff Kijk op twich naar de EA build van RaizQt. Kijk of je het bevalt.

[Voor 4% gewijzigd door kevinl op 16-12-2019 16:46]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Naja niet klaar met de ascendancy maar de eerste ascendancy. Dat je een specialty moest kiezen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

En RIP!... level 42 .. geen idee hoe ik dood ging oprecht.. ik liep in de Mine level 1 in act IV.

Alles onehit no problem en gewoon out of combat ineens BAM! explodeer ik. 1400+ damage in 1 keer

• kevinl
Ricmaniac schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:43:
En RIP!... level 42 .. geen idee hoe ik dood ging oprecht.. ik liep in de Mine level 1 in act IV.

Alles onehit no problem en gewoon out of combat ineens BAM! explodeer ik. 1400+ damage in 1 keer
Heb je een filmpje?

• Vidra
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 30-03 15:28

Vidra

<SG> Vydra#2644

Hopelijk niet tijdens de Metamorph league mechanic ... dat heeft ook bij een aantal streamers (SSFHC) gezorgd voor een vroege exit :'(

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 16GB@3600C15 - ASUS STRIX RTX 2080 OC

• Binshou
kevinl schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:45:
[...]

Je hoeft niet een complete studie te doen. Maar als je ranged wilt is bijvoorbeeld EA ballista een leuke skill. Bijvoorbeeld de build van RaizQt. Weinig mandatory items en het is snel. Gewoon rondjes rennen en af en toe een ballista dropen en dan weer blijven rennen. Zolang je mobiel blijft zal je ook niet geraakt worden.

@hmmmmmmmmmpffff Kijk op twich naar de EA build van RaizQt. Kijk of je het bevalt.
Heb even rond gekeken op de forums, en ben uiteindelijk uitgekomen op een Scourge Arrow Poison Prolif Pathfinder build. Resultaat is Act 1 complete en nu lvl 17.
Guide is goed te volgend, mis 1 type gem en zo nu en dan niet alle links goed, maar verder een leuke build, en vooral een super uitleg.

Merk wel dat het tot nu toe nog niet heel moeilijk is, maar gok dat dit wel goed gaat komen later in de game.

• MetalPool
  • Laatst online: 30-03 18:56

Echt de voornaamste reden voor mij om een league start niet HC te beginnen.
Soms zijn die mechanics zo irritant en unfair!

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• kevinl

hahaha deze denk ik, deze rip had je echt kunnen voorkomen als je de mechanics weet. Ik weet niet hoeveel leergeld je nog wilt betalen. Ik vraag me ook af hoeveel er nog van die enthousiasme is overgebleven die je had voor de league start. Of is het inmiddels rage quit en een ander spel spelen die wat doorzichtiger is?
Ik kan je vertellen dat er nog meer van deze 'grapjes' in het spel zitten. Zelfs tytykiller (een-na-beste speedleveler op dit moment) is even gestopt met Hardcore omdat het te moeilijk en onvoorspelbaar is. Ook deels te maken met bepaalde onrealistische bugs bij bosses.

Boss in Mine level 1?
Burning Man wiki

Wat je wel kan doen. Nu je toch best wel ver bent gekomen. Je bent ongeveer op de helft van de storyline. :+ Gewoon doorbijten en nog meer rips maken om harder te worden. Wanneer je eenmaal gelukt bent om in maps te komen. De bosses te ontwijken. Maar het is wel een boss league... :| Dan rip je op bijvoorbeeld op 88 met je mooie gear... :o :o :o

@Binshou Hoe lang had je over act 1 gedaan? Gezien je level heb je zeker ook de sidequest meegepakt. Je moet twee acts verder zijn of je met je huidige build nog goed uit de voeten kan. Dan kom misschien achter dat je moet regearen. Tenminste als ik het goed zeg. Weet niet of een poison build heel erg afhankelijk is van gear. Ik dacht dat het bij Bow builds wel het geval was. Ze zeggen toch altijd dat Wand en Bow builds het moeilijkst zijn om te levelen/gearen.

[Voor 16% gewijzigd door kevinl op 17-12-2019 14:13]

• Yogoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:41
Classic Burning Man...
De 1e keer dat ik hem kilde ging ik ook dood, schrok me dood, was nog loot aan het pakken en opeens *plop*

• kevinl
Yogoi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:13:
[...]

Classic Burning Man...
De 1e keer dat ik hem kilde ging ik ook dood, schrok me dood, was nog loot aan het pakken en opeens *plop*
Was het in HC?

Oh ja en hoe heet die boss witch die gaat schreeuwen in een kleine ruimte. Ze doet massa aoe en als je niet achter die rotsjes staat ben je het haasje.

• Yogoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:41
kevinl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:32:
[...]

Was het in HC?

Oh ja en hoe heet die boss witch die gaat schreeuwen in een kleine ruimte. Ze doet massa aoe en als je niet achter die rotsjes staat ben je het haasje.
nee dat was toen gelukkig geen HC, pfew!

maar ik denk dat je deze bedoelt
En dan de Doedre act 9 versie, als je de 3 mini bosses moet killen.

• kevinl
Yogoi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:36:
[...]

nee dat was toen gelukkig geen HC, pfew!

maar ik denk dat je deze bedoelt
En dan de Doedre act 9 versie, als je de 3 mini bosses moet killen.
ja, die maar dan in 'vile' vorm in de sepulchure map? Die boss is net zo gemeen als burning man. Ze doet volgens mij veel physical damage/chaos damage? Dus als spellcaster ben je gauw het haasje zonder armor.
Of een curse flesje meenemen.

Ben deze league ook al een paar keer doodgegaan tijdens t levellen terwijl een minebuild over t algemeen super veilig is. Het zijn denk ik toch wat nieuwe mechanics en de buff voor bosses. Volgens mij waren bijna alle deaths bij een zelf geassembleerde metamorph boss. Altijd op het moment dat ie al dood was en ik niet meer goed oplette maar er toch nog wat effects gaande waren. Bijna klaar met Act 10. Daarna de atlas waar ik veel zin in heb.

Voor de mensen die al ver gevorderd zijn in de atlas.... hoe is het vergeleken met de vorige? Leuker of niet?

• MyKey
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 28-03 13:06
Ik heb in mijn 1000+ uren PoE en meerdere leagues die ik speel nog nooit zo-veel currency gemaakt, holy crap. Deze league mechanic is echt zo noob friendly, het dropt goeie shit die kan ik kan verkopen, dropt exalts (ja, meervoud, 2 al nu). Ik heb leagues gehad waarbij ik aan het eind van de league pas de hoeveelheid currency had die ik nu al heb lol.

PoE Profiel : Floep '..' PSN = Floeppie '..' Twitch.tv : Floeppie

• kevinl
MyKey schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:36:
Ik heb in mijn 1000+ uren PoE en meerdere leagues die ik speel nog nooit zo-veel currency gemaakt, holy crap. Deze league mechanic is echt zo noob friendly, het dropt goeie shit die kan ik kan verkopen, dropt exalts (ja, meervoud, 2 al nu). Ik heb leagues gehad waarbij ik aan het eind van de league pas de hoeveelheid currency had die ik nu al heb lol.
Is er een speciale tactiek mbt die Metamorph Bosses? Bij het samenstellen alles van de linkerkant pakken? Of bepaalde zaken wel of niet pakken om een bepaalde mod te blocken. Of denk ik nu weer te ver? Als je sneller level progression wilt hebben, moet je eigenlijk niet de league mechanism doen. Deze pas doen wanneer goed aan het mappen bent.

• Paterpor
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:37
MyKey schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:36:
Legion kon er ook wat van hoor. De meeste noob friendly league ooit was voor mij Perandus. Letterlijk elk item was goedkoop toen!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nee dit keer helaas niet aan het streamen. Baal ik dus super van inderdaad omdat ik dan had kunnen kijken wat er gebeurde.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Yogoi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:13:
[...]

Classic Burning Man...
Dat zal hem wel zijn dan inderdaad.
Mijn minions hadden best veel speed dus liepen voorop en waren super sterk. dus denk dat ze die mob al gekilled hadden zonder dat ik het door had (lag geen loot door de lootfilter denk ik dan) en liep ik rustig met me bakkes die explosie in.

• Binshou
kevinl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:31:
[...]

@Binshou Hoe lang had je over act 1 gedaan? Gezien je level heb je zeker ook de sidequest meegepakt. Je moet twee acts verder zijn of je met je huidige build nog goed uit de voeten kan. Dan kom misschien achter dat je moet regearen. Tenminste als ik het goed zeg. Weet niet of een poison build heel erg afhankelijk is van gear. Ik dacht dat het bij Bow builds wel het geval was. Ze zeggen toch altijd dat Wand en Bow builds het moeilijkst zijn om te levelen/gearen.
Ik gok ca 3 uur over act 1. Heb op 1 sidequest na alles gedaan.
So far bevalt het allemaal nog prima, en qua gear ga ik het gewoon afwachten.
Het komt voor mij ook niet aan op wat deads meer, en wat langer over het levelen doen.

Scheelt ook dat alles nog lekker nieuw is, en vermaak mij er goed mee.

• MyKey
kevinl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:56:
[...]

Is er een speciale tactiek mbt die Metamorph Bosses? Bij het samenstellen alles van de linkerkant pakken? Of bepaalde zaken wel of niet pakken om een bepaalde mod te blocken. Of denk ik nu weer te ver? Als je sneller level progression wilt hebben, moet je eigenlijk niet de league mechanism doen. Deze pas doen wanneer goed aan het mappen bent.
Ik kijk vooral naar de bonussen die je krijgt, currency of unique item drops, werken goed voor mij. Heb (bijna) nooit al mn juice vol omdat ik niet alle shit oppak.. Kan niet wachten tot de update komt deze week waarbij je automatisch alles collect. Ik ben nog niet echt bezig met het blocken van mod o.i.d. dat gaat mij echt te ver. Voor level progression is het inderdaad beter om de mechanice te skippen, ga wel echt vaak dood zo lol.

• kevinl
MyKey schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:30:
[...]

Ik kijk vooral naar de bonussen die je krijgt, currency of unique item drops, werken goed voor mij. Heb (bijna) nooit al mn juice vol omdat ik niet alle shit oppak.. Kan niet wachten tot de update komt deze week waarbij je automatisch alles collect. Ik ben nog niet echt bezig met het blocken van mod o.i.d. dat gaat mij echt te ver. Voor level progression is het inderdaad beter om de mechanice te skippen, ga wel echt vaak dood zo lol.
Gisteravond in een paar uurtjes van begin act 5 doorgestoomd naar BA. Genoeg PUG-partys waarbij je instant kan joinen. Sommige van die parties zijn insane. Met twee quicksilvers en twee movement skills kan ik ze net bijhouden. Maar gebruik nog geen flame dash. Zou het wel moeten doen.

• Luukwa
Heb mezelf maar omgespecced naar Explosive arrow, was galvanic.
Miste te veel damage bij galvanic en nu met explosive arrow is alles in 1 shot deaud.

Soundcloud!

• MyKey
kevinl schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:43:
[...]

Gisteravond in een paar uurtjes van begin act 5 doorgestoomd naar BA. Genoeg PUG-partys waarbij je instant kan joinen. Sommige van die parties zijn insane. Met twee quicksilvers en twee movement skills kan ik ze net bijhouden. Maar gebruik nog geen flame dash. Zou het wel moeten doen.
Zo is mijn leveling build ook, 2 quicksilvers met aderaline erop met flashdash + faster casting erop, onslaught support gem buff ophouden en als een malloot door de acts sprinten.

Ik farm ook veel BA, vanaf level 50 tot 65/70 ongeveer, allemaal solo overigens, ben niet zo fan van de group play in PoE, maar dit is persoonlijke voorkeur, hou liever mijn eigen tempo zonder dat geneuzel wie de instances maakt, wel / niet op elkaar wachten etc.

• kevinl
MyKey schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:35:
[...]

Zo is mijn leveling build ook, 2 quicksilvers met aderaline erop met flashdash + faster casting erop, onslaught support gem buff ophouden en als een malloot door de acts sprinten.

Ik farm ook veel BA, vanaf level 50 tot 65/70 ongeveer, allemaal solo overigens, ben niet zo fan van de group play in PoE, maar dit is persoonlijke voorkeur, hou liever mijn eigen tempo zonder dat geneuzel wie de instances maakt, wel / niet op elkaar wachten etc.
Misschien wat jij dat wel waar ik gister mee liep. De leader liep gewoon stijf door. Dus als je kapotte-bruggen-overspringende movementskill had was je het haasje. En moest je wachten totdat hij bij een nieuwe instance was en dan kon je op de blauwe swirl drukken om weer bij hem te zijn. Binnen 10 minuten ging je weer een level omhoog.

BA farmen is ook apart. Zijn van die groepen die puur alleen BA doen en aan het eind van de run de meta-baas maken en killen. En dan een run terug doen.

*UPDATE de nieuwe patch maakt BA levelen iets leuker. Naar het einde rennen. Metamorph openen en kijken of er leuke mods zijn en gaan met die banaan. Leuk zakcentje bij het levelen.

[Voor 8% gewijzigd door kevinl op 20-12-2019 12:29]

• Phaex
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
edit : nvm settings waren niet goed :-) het is in orde

[Voor 91% gewijzigd door Phaex op 21-12-2019 15:38]

• Apsie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:59
Thx PoE! (Toch nog wat schoonheidsvautjes. |:( ..)

https://tweakers.net/ext/f/kRxc5L4lfXgDtAic30JZbJH2/thumb.png

Apsie's profiel

• ZTeeVeR
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:52
ouch.....cospri's gaan nog steeds rond de 4ex...

Superblij met mijn vers gelevellde CoC assassin, maar als league start wel pittig dan...

ga wel even pielen met flesh & stone en The Effigon..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• Binshou
Ondertussen level 50 geworden, en in Act 6 beland gisteravond.
Tot nu toe blijft de game leuk, en nog goed te doen. Ca 10x dood gegaan, en vooral door lightning damage.

Nu even zoeken wat de beste manier is om aan een 5 link bow te komen, en te kijken hoe ik mijn gear verder kan verbeteren.

• mpra
Binshou schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:32:
Ondertussen level 50 geworden, en in Act 6 beland gisteravond.
Tot nu toe blijft de game leuk, en nog goed te doen. Ca 10x dood gegaan, en vooral door lightning damage.

Nu even zoeken wat de beste manier is om aan een 5 link bow te komen, en te kijken hoe ik mijn gear verder kan verbeteren.
Ik weet niet welke spec je speelt, maar er zijn ook div cards te verkrijgen voor 6L white bows die je kunt gebruiken om te craften. Al is dat wellovht voor wat later ;). Je kunt ook gewoon een 5L body armor gebruiken.

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:45
Of je koopt een 5L Bow via poe.trade

Met deze league moet ik constant opnieuw mijn wachtwoord ingeven, want ik ben weer ingelogt via een nieuwe locatie...... Ligt dat aan PoE of mijn provider?

Hattrick: Thorgal Eagles

• drunkfux
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-03 16:40
bregweb schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:31:

Met deze league moet ik constant opnieuw mijn wachtwoord ingeven, want ik ben weer ingelogt via een nieuwe locatie...... Ligt dat aan PoE of mijn provider?
Aan je provider, waarschijnlijk krijg je steeds een ander ip adres waardoor de beveiliging van POE wordt getriggered.

Systeem Specs

• Binshou
mpra schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:25:
[...]
Ik weet niet welke spec je speelt, maar er zijn ook div cards te verkrijgen voor 6L white bows die je kunt gebruiken om te craften. Al is dat wellovht voor wat later ;). Je kunt ook gewoon een 5L body armor gebruiken.
Ik speel op het moment een scourge arrow poison build

De game is verder helemaal nieuw voor mij, dus moet nog steeds even zoeken wat ik met welk item kan etc.
Komt steeds meer op mij af, en so far blijft het leuk om te doen.

• mpra
bregweb schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:31:

Een 5L bow met goede dps stats (=meest belangrijk) zal moeilijker te vinden zijn dan een bow met goede stats zonder de sockets en een 5L body armor.

• bregweb
Ik zeg niet dat jouw idee waardeloos is, ik geef een extra mogelijkheid.

Het is een nieuwe speler, het heeft bij mij ook even geduurd voor ik erachter kwam dat je via poe.trade items aan andere spelers kon verkopen voor x Chaos ipv te verkopen aan IGCs voor x shards.

Het is ook een goede manier om te achterhalen welke items iets waard zijn. Verkocht altijd Uniques voor 1 Chaos, tot een eerlijke speler mij vertelde dat het item 100 Chaos waard was.

• kevinl
bregweb schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:34:

Het is een nieuwe speler, het heeft bij mij ook even geduurd voor ik erachter kwam dat je via poe.trade items aan andere spelers kon verkopen voor x Chaos ipv te verkopen aan IGCs voor x shards.

Het is ook een goede manier om te achterhalen welke items iets waard zijn. Verkocht altijd Uniques voor 1 Chaos, tot een eerlijke speler mij vertelde dat het item 100 Chaos waard was.
Toch aardig van die gast dat hij 100 chaos heeft gegeven voor die headhunter ;)

• bregweb
Ik speel dit spel nu 3 jaar, alleen Witch met SRS en zombies, maar heb nog altijd niet het idee dat ik alles weet, laat staan van andere classes, heb Scion zelfs nog nooit gespeeld.

Ben nu bezig om Onslaught te begrijpen en vaak te triggeren. De nieuwe Masters moet ik ook nog eens induiken.....

• mpra
bregweb schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:34:

En ik had juist deze optie gegeven omdat een vriend van mij eerder dacht dat zijn attacks altijd in het weapon moesten ;)

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Ik speel deze league met een minion build (Spectres), heb m'n build aardig voor elkaar.
Maar wil nu de puntjes op de i zetten. Misschien iemand zin om m'n build te bekijken en wat tips te geven? Speel nu nog met 3 spectre's dus dat is wel minder, alleen die 4e spectre erbij krijgen is nog zo makkelijk niet lijkt wel.

Mijn account naam is RedHatNL, charname is RedHatNED, m'n PathofBuilding link is: https://pastebin.com/6iWxpe5X

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Binshou
Inmiddels bijna door Act 7 heen met mijn ranger, en de game bevalt zo goed dat ik inmiddels ook een lvl 45 slayer heb :)

Nu toch maar gekozen om eerst met de ranger de story uit te spelen om zo wat "end game" te gaan zien.
Ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

• kevinl
Binshou schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:50:
Inmiddels bijna door Act 7 heen met mijn ranger, en de game bevalt zo goed dat ik inmiddels ook een lvl 45 slayer heb :)

Nu toch maar gekozen om eerst met de ranger de story uit te spelen om zo wat "end game" te gaan zien.
Ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Dat je met je slayer al 45 bent. Terwijl je met die tijd ook je ranger kon levelen. Zegt dat iets over het levelen met je ranger? Of dat jij melee leuker vindt?

Ik weet niet hoe het met jou zit. Maar ik heb levelen met een bow build altijd al als moeizaam ervaren. Je moet goede leveling gear / of gear in algemeen hebben om vlot te kunnen levelen. Daarom gebruik ik voor de eerste 35 levels eigenlijk een andere non-bow skill om te levelen. Zoals bijvoorbeeld frostblades. Enerzijds voor de clearspeed en movement (whirling blades of leapslam). Of ik ga doorlevelen met deze non-bow skill tot aan maps en dan respeccen naar je bowbuild.

Ik weet niet hoe gear hongering scourge arrow is bij het levelen. Ik weet wel dat rain of arrows niet echt gear requirements heeft tijdens het levelen. Zowel heel goed voor clear en de act-bossing.

Als je snel voortgang wilt zien met je char. Kan je ook een party joinen vanuit town. Dan loop je mee met party. En level je heel snel. In 5 uurtjes van act 1 tot aan act 10 is makkelijk te doen zo.

@RedHat Probeer je build te posten op de tweakers discord. Daar zal je meer respons krijgen. Ieder is druk op poe zelf. Dus deze site zal minder bekeken worden. Er zijn zoveel dingen veranderd en zoveel nieuwe dingen bijgekomen.

[Voor 7% gewijzigd door kevinl op 30-12-2019 10:35]

• Binshou
kevinl schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:29:
[...]
Dat je met je slayer al 45 bent. Terwijl je met die tijd ook je ranger kon levelen. Zegt dat iets over het levelen met je ranger? Of dat jij melee leuker vindt?

Ik weet niet hoe het met jou zit. Maar ik heb levelen met een bow build altijd al als moeizaam ervaren. Je moet goede leveling gear / of gear in algemeen hebben om vlot te kunnen levelen.
Dat ik met slayer 45 ben, heeft meer te maken dat ik met mijn ranger heel veel voor liep op een vriend.
Ben toen een 2e character gaan maken, om die samen met hem te levelen. Moet wel zeggen dat ik aardig door kon levelen, omdat ik alles met 1 char gezien had nu.

Qua ranged levelen ben ik nu lvl 60 en alles gaat super snel down om mij heen, heb echt 0,0 moeite met alles om mij heen. Enige waar ik dood aan ga zijn gekke metamorphs die ik maak of wat bosses, omdat ik de mechanics nog niet ken.

Denk dat beide voor en nadelen hebben.
Melee merkte ik de 1e 30% debuff op resistance echt heavy, en met mijn ranged ben ik die gap eigenlijk voorbij gegaan zonder het door te hebben.

• kevinl
Binshou schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:38:
[...]

Dat ik met slayer 45 ben, heeft meer te maken dat ik met mijn ranger heel veel voor liep op een vriend.
Ben toen een 2e character gaan maken, om die samen met hem te levelen. Moet wel zeggen dat ik aardig door kon levelen, omdat ik alles met 1 char gezien had nu.

Qua ranged levelen ben ik nu lvl 60 en alles gaat super snel down om mij heen, heb echt 0,0 moeite met alles om mij heen. Enige waar ik dood aan ga zijn gekke metamorphs die ik maak of wat bosses, omdat ik de mechanics nog niet ken.

Denk dat beide voor en nadelen hebben.
Melee merkte ik de 1e 30% debuff op resistance echt heavy, en met mijn ranged ben ik die gap eigenlijk voorbij gegaan zonder het door te hebben.
Je hebt gelijk dat de builds voor en nadelen hebben. Als je het te doen is voor level progession zou ik die metamorphs ff voor laten wat het is. Want elke rip op 60 is er een te veel vind ik. Je wilt zo snel mogelijk naar maps gaan. De sidequest van de questline doe ik altijd achteraf. Voor skillpoints en trials. Soms ook de quests voor respec points. Als ik niet genoeg heb.

Misschien een tip. Om de metamorphs te openen in een hoek. Zodat jij wel naar achter kan en de boss niet. Handig als je king of the hill heb gespecced. Niet in de bossroom, maar daarbuiten bevechten. Voor bosses gebruik ik een barrage setup in combi met ensnaring totems. Barrage is mijn ogen de single target skill. Ensnaring geeft een more multiplier aan de barrage skill. Dan melt je de bosses echt snel mee. Ze hebben niet eens de kans om te morphen.

• Binshou
kevinl schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:49:
[...]
Je hebt gelijk dat de builds voor en nadelen hebben. Als je het te doen is voor level progession zou ik die metamorphs ff voor laten wat het is. Want elke rip op 60 is er een te veel vind ik. Je wilt zo snel mogelijk naar maps gaan. De sidequest van de questline doe ik altijd achteraf. Voor skillpoints en trials. Soms ook de quests voor respec points. Als ik niet genoeg heb.
probeer tot nu toe eigenlijk alles gelijk te doen, dus ook side quests etc.
Merk dat het dan wat lanzamer gaat, maar alles is nieuw voor mij en dan nog extra leuk, en ja soms raak ik een paar barretjes exp kwijt, maar zijn ook zo weer gehaald haha.
Misschien een tip. Om de metamorphs te openen in een hoek. Zodat jij wel naar achter kan en de boss niet. Handig als je king of the hill heb gespecced. Niet in de bossroom, maar daarbuiten bevechten. Voor bosses gebruik ik een barrage setup in combi met ensnaring totems. Barrage is mijn ogen de single target skill. Ensnaring geeft een more multiplier aan de barrage skill. Dan melt je de bosses echt snel mee. Ze hebben niet eens de kans om te morphen.
Probeer de metamorphs meestal in een hoekje te plaatsen, en het liefst nog dicht bij een portal voor eventule respawn ook. En overslaan heb ik pas 1x gedaan toen die echt niet te doen was :)

• Luukwa
We gaan weer lekker deze league, meedere exalts gevonden (stuk of 10).
Ook aantal big ticket items gevonden waardoor ik nu mn cosprice build weer lekker heb draaien.

Loop t10-t15 mapjes zonder al te veel problemen, ongeveer 5-10ex geinvesteerd.

Metamorphs zijn ook erg leuk trouwens, veel variatie en goeie loots.

Soundcloud!

• Ezechiel
Man, dit weekend was RNGsus aan mijn zijde:
  • 2 ex drops binnen ~20 minuten.
  • Metamorph die Fated Connections dropt.
  • Meta die een 21/23% gem dropt, die ik ook nog in mijn build gebruik.
  • Vaults of Atziri als Zana missie die 3 6-links dropt (corrupted, dat wel).
  • Nog een stapeltje gear die voor ~100 chaos van eigenaar wisselen volgens trade.
  • Wat nice-to-haves als tabula, annuls, diviners e.d.
Komende week maar eens kijken naar wat upgrades en/of meer survivability, vind mijn build nog niet robuust genoeg.

• Binshou
Afgelopen week een start gemaakt met Map, en ben nu level 82 geworden op mijn ranged char.
Daarnaast ook nog even mijn Cyclone Slayer door de laatste acts gehaald en die is nu ook richting de 70 aan het gaan.

Merk wel dat ik het nu lastig vind om te zoeken welke gear nu beter is, en het craften is ook mega uitgebreid.
Nu rustig verder met Maps en kijken of ik de level 90 haal zonder teveel exp te verliezen tussendoor :)

Wel 2 exalted en 30 chaos orbs verder, dus dat is wel een leuke start om rond te kijken voor wat items.

• Binshou
Afgelopen week een start gemaakt met Map, en ben nu level 82 geworden op mijn ranged char.
Daarnaast ook nog even mijn Cyclone Slayer door de laatste acts gehaald en die is nu ook richting de 70 aan het gaan.

Merk wel dat ik het nu lastig vind om te zoeken welke gear nu beter is, en het craften is ook mega uitgebreid.
Nu rustig verder met Maps en kijken of ik de level 90 haal zonder teveel exp te verliezen tussendoor :)

Wel 2 exalted en 30 chaos orbs verder, dus dat is wel een leuke start om rond te kijken voor wat items.

• Ezechiel
Binshou schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:08:
Waar loop je tegenaan bij het zoeken naar gear?

• Binshou
Ezechiel schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:10:
[...]
Waar loop je tegenaan bij het zoeken naar gear?
Dat er zoveel dropt, en ik mij nog even goed moet verdiepen in wat ik nou echt nodig heb, en hoe ik dat dan kan farmen of craften.

Ik heb nu wel een lootfilter aangezet, en probeer op de item levels te letten.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik mij ook nog moet verdiepen in de prefixes die op wapens zitten, en welke ik daar dan weg kan rollen of niet.

Uiteindelijk ga ik mijn weg wel vinden, maar er is gewoon heel veel :)

• Luukwa
Ezechiel schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:01:
Man, dit weekend was RNGsus aan mijn zijde:
  • 2 ex drops binnen ~20 minuten.
  • Metamorph die Fated Connections dropt.
  • Meta die een 21/23% gem dropt, die ik ook nog in mijn build gebruik.
  • Vaults of Atziri als Zana missie die 3 6-links dropt (corrupted, dat wel).
  • Nog een stapeltje gear die voor ~100 chaos van eigenaar wisselen volgens trade.
  • Wat nice-to-haves als tabula, annuls, diviners e.d.
Komende week maar eens kijken naar wat upgrades en/of meer survivability, vind mijn build nog niet robuust genoeg.
Welk level ben je? Ben zelf opweg richting 93 nu.
Ben ook aan 't kijken naar wat upgrades hier en daar maar merk wel dat het alsmaar duurder wordt.

Misschien leuk om elkander als vriend toe te voegen?

Soundcloud!

• Luukwa
Binshou schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:20:
[...]

Dat er zoveel dropt, en ik mij nog even goed moet verdiepen in wat ik nou echt nodig heb, en hoe ik dat dan kan farmen of craften.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik mij ook nog moet verdiepen in de prefixes die op wapens zitten, en welke ik daar dan weg kan rollen of niet.

Je kunt ook naar pathofexile.com/trade gaan en kijken of je op bepaalde prefixes/affixes kunt zoeken.
Veel life en resist op ringen en belt bijvoorbeeld.

Soundcloud!

• Ezechiel
Binshou schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:20:
[...]

Lootfilters helpen al een hoop inderdaad. Al is het alleen om de mindere bases er tussenuit te filteren. Craften is zowel het meest lastige als toffe onderdeel van het hele spel als je het mij vraagt, al moet je er wel een kleine basis aan currency voor hebben vind ik.

Soms heb je ook geluk wanneer je een build guide volgt, dan heeft die persoon een customized lootfilter gemaakt die perfect voor die build zou moeten zijn. Zie je helaas niet vaak.
Luukwa schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Welk level ben je? Ben zelf opweg richting 93 nu.
Ben ook aan 't kijken naar wat upgrades hier en daar maar merk wel dat het alsmaar duurder wordt.
Dit weekend de 90 aangetikt. Challenge binnen, dus ook meer reckless :+
Misschien leuk om elkander als vriend toe te voegen?
Sta ik altijd voor open!

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True