Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 10:35
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:54:
Wat ik denk te begrijpen uit dit topic is dat de 20mph / 32kmh via de app geactiveerd en gedeactiveerd kan worden via de US-settings.

Zat deze feature er al vanaf het begin - dus bij de release - al op of is die later beschikbaar gekomen?
Ik las ergens iets over een easter-egg maar dat zal niet bij een IOS app mogen conform de voorwaarden toch?

Ik ben erg geinteresseerd in de S3 en wilde hem eigenlijk pre-orderen alleen wil ik wel harder dan 25 kunnen fietsen. De 32km/h optie lijkt me hard genoeg.

Iemand al wat meer informatie van VM ontvangen over de specificaties? Ik las op Twitter dat ze hier en daar wel met mensen aan het DM-en zijn over de S3.
De 32 km/u was vanaf het begin beschikbaar en betreft niet de 'easter egg'. Dit is puur de snelheidslimiet via de software afhankelijk van welke regio je zelf kiest. 32 km/u is namelijk de wettelijk limiet in sommige regio's, wat in Nederland dus 25 km/u is.

Ik heb begrepen dat de 'easter egg' de softwarematige begrenzing helemaal uitschakelt. De fiets gaat dan letterlijk zo hard als hij kan. Vraag is alleen of je dit moet willen voor de belasting op de motor en verbruik van de accu. Over de verkeersveiligheid maar niet te spreken.
Justin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:53:
Vinden jullie het niet een enorm risico om de fiets permanent naar 32km/u te zetten via US-mode dan? Het is toch zo dat stél dat je betrokken raakt bij een ongeval en ze zouden de fiets uitlezen/checken en zien dat hij op 32km/u staat dat je dan niet verzekerd bent? Omdat alles boven de 25km/u eigenlijk een verzekering en kentekenplaat moet hebben?
Zoals anderen ook al noemen is het lastig. Ik heb iemand eerder wel eens het argument "een auto kan ook 180 km/u terwijl maximaal 130 km/u is toegestaan" gelezen. Terwijl het hebben van een opgevoerde snorfiets wel weer verboden is; op de rollerbank testen ze tenslotte wat de maximale snelheid is. En een brommer of speed-pedelec die 45 km/u kan, mag ook gewoon in een 30-zone rijden.

De vraag is; hoe controleren ze deze snelheid bij een elektrische fiets? Gaat deze ook op de rollerbank, of moet je (bijv. met lasercontrole) op heterdaad worden betrapt? En is de toegestane maximaal haalbare snelheid dan ook gelijk de toegestane maximaal behaalde snelheid?

Of wat dacht je bijvoorbeeld van wielrenners die mij soms met gemak inhalen? Of het verschil wanneer je wind mee hebt, of een bergje af gaat?

Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar er zijn in ieder geval veel argumenten die het voor mij 'goed praten'. Met de kanttekening dat het wel veilig moet kunnen èn dat je de 32 km/u meestal niet haalt. Onder andere omdat het in de polders altijd waait, of omdat o.a. de bochtjes in de stad daarvoor te krap/smal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Smartbikers schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:34:
In beide gevallen lijkt het me dat je aantoonbaar de foute keus gemaakt hebt.
Maar goed, foute keuzes maken impliceert niet dat dit ook automatisch betekend dat je geen dekking hebt.
Sterker nog: door rood licht fietsen wordt bij sommige verzekeringen zelfs als voorbeeld gegeven van iets dat gewoon gedekt is.

Concreet voorbeeld uit de voorwaarden van een AVP verzekering:
Wat is nooit verzekerd?
Wij vergoeden nooit de schade die veroorzaakt is door of het gevolg is van:
• Opzet
Dit is het met opzet en onrechtmatig iets doen of nalaten. Het maakt hierbij niet uit of verzekerde:
- behoorde tot een groep;
- tussen 14 en 18 jaar oud is;
- zelf iets heeft gedaan of heeft nagelaten te doen;
- een geestesstoornis heeft;
- onder invloed van alcohol of andere verdovende, stimulerende of hallucinerende middelen was.
Bij het beoordelen van de vraag of sprake is van opzet kijken wij naar het gedrag en niet naar het gevolg.
Toelichting
Zo valt niet onder deze uitsluiting de situatie dat een fietser met opzet door het rode licht rijdt en iemand verwondt.
Zijn opzet was niet gericht op het aanrijden van de ander.
Kijk ik daar verder naar wat ze dekken op het gebied van rijtuigen dan valt op dat bij kinderspeelgoed nadrukkelijk wel een snelheidslimiet wordt genoemd, maar bij "elobikes" niet.
2.1.5 Motorrijtuigen
Wat is verzekerd?
U bent wel verzekerd voor de aansprakelijkheid van een verzekerde voor schade met of door een motorrijtuig als deze
is:
• veroorzaakt door u als passagier van een motorrijtuig met uitzondering van schade aan het eigen motorrijtuig;
• veroorzaakt door maaimachines met een motor en (kinder)speelgoed;
• De maaimachine en het (kinder)speelgoed mogen niet harder kunnen rijden dan 16 km per uur. Onder het
speelgoed vallen ook modelauto’s die op afstand bestuurbaar zijn;
• veroorzaakt door joyriding;
Joyrijden betekent dat u zonder goedkeuring een voertuig van iemand gebruikt, maar niet van plan bent om het te
stelen. Als het motorrijtuig gestolen of verduisterd is, bent u dus niet verzekerd. De dekking geldt alleen voor verzekerden jonger dan 18 jaar. U bent ook verzekerd voor schade aan het motorrijtuig zelf. De maximale vergoeding daarvoor is € 7.500,-. Bekeuringen, boetes en beschikkingen zijn niet verzekerd;
• veroorzaakt door een elobike.
Een elobike is een fiets met elektrische trapondersteuning;

• veroorzaakt door een aanhangwagen (hieronder vallen ook een caravan en boottrailer).
Er zijn twee eisen:
- de aanhangwagen mag niet aan een motorrijtuig gekoppeld zijn; en
- de aanhangwagen moet veilig buiten het verkeer tot stilstand zijn gekomen voordat de schade werd veroorzaakt.
Wat is niet verzekerd?
U bent niet verzekerd als u schade veroorzaakt met, door of aan een motorrijtuig dat u in eigendom heeft, bezit,
houdt, bestuurt of gebruikt. Dit geldt niet voor de zaken die genoemd staan onder “Wat is verzekerd?” bij 2.1.5
Denk niet dat "elobike" een term uit de wegenverkeerswet is.
Dus heb zo mijn twijfels of het wel relevant is in in welk hokje de fiets daar valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
oscarwashere schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:48Terwijl het hebben van een opgevoerde snorfiets wel weer verboden is; op de rollerbank testen ze tenslotte wat de maximale snelheid is.
Sailiant detail is wel dat de politie pas een PV uitschrijft als een snorfiets harder dan 35 km per uur op de rollerbank gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Wat is jullie ervaring met de outlet van VanMoof ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:11

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:54:
Wat ik denk te begrijpen uit dit topic is dat de 20mph / 32kmh via de app geactiveerd en gedeactiveerd kan worden via de US-settings.

Zat deze feature er al vanaf het begin - dus bij de release - al op of is die later beschikbaar gekomen?
Ik las ergens iets over een easter-egg maar dat zal niet bij een IOS app mogen conform de voorwaarden toch?

Ik ben erg geinteresseerd in de S3 en wilde hem eigenlijk pre-orderen alleen wil ik wel harder dan 25 kunnen fietsen. De 32km/h optie lijkt me hard genoeg.

Iemand al wat meer informatie van VM ontvangen over de specificaties? Ik las op Twitter dat ze hier en daar wel met mensen aan het DM-en zijn over de S3.
De US-setting bestaat al sinds de eerste release van de Electrified S in 2016. Volgens de wet moeten ebikes zonder kenteken in de EU boven de 25 km/uur de ondersteuning uitschakelen. Op deze manier kun je dat omzeilen en de limiet op 20mph zetten. De vraag wiens verantwoordelijkheid dat is: mag Van Moof in de EU geen ebikes leveren die niet aan die regel voldoen, of is het aan de gebruiker om de juiste instelling te kiezen? Ik denk dat eerste: VM zou de US-setting niet beschikbaar mogen maken binnen de EU. Dit kan ook makkelijk met geolocation in de app natuurlijk, dan hoef je technisch niet eens iets aan te passen en kun je wereldwijd dezelfde fietsen blijven leveren.

Dit even los van hoe hard je als fietser mag rijden, dat doet er niet toe. Als jij op puur spierkracht 30 km/uur haalt mag dat, alleen de fiets mag daar niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
Voor de liefhebber nog een nieuwe code: y4cyf

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:14
Super interessant hoe de meningen over de 32km/u ondersteuning zijn. Juridisch een behoorlijk grijs gebied lijkt het. Ik was in de eerste instantie van plan om uitsluitend harder dan 25 te fietsen met behulp van de boostknop, maar voor jullie inzichten is ook zeker wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlands
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-07 23:05
Daniel schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:07:
[...]De US-setting bestaat al sinds de eerste release van de Electrified in 2016.
Kleine correctie; dit is pas sinds de eerste Electrified 2016 S versie uit 2016. De eerste Electrified uit 2013 (toevallig had ik de eerste in Nederland) had die optie niet. En kreeg maar ondersteuning tot 25km/u.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm6d_q663dc6sFU1VCGBx7K8q3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfmdGt7ePH9ugMCNY9fTo6pz.jpg?f=fotoalbum_large
De vraag wiens verantwoordelijkheid dat is: mag Van Moof in de EU geen ebikes leveren die niet aan die regel voldoen, of is het aan de gebruiker om de juiste instelling te kiezen? Ik denk dat eerste: VM zou de US-setting niet beschikbaar mogen maken binnen de EU
Vanmoof blijft netjes binnen de wet; de eigenaar/ gebruiker is verantwoordelijk. En die moet dat niet willen afschuiven op derden.

Ik denk dat mede door het 'zeuren' van klanten zoals ik, die vrolijk door bejaarden op hun e-bikes werden ingehaald, Vanmoof een dergelijke setting (ook) heeft ingesteld. Meerdere keren gevraagd of ze mijn fiets konden 'fixen' omdat het buiten de stad (!) net te langzaam ging. Ik kan me herinneren dat zoals het 'tweakers' betaamt meerdere overclock mogelijkheden onderzocht werden; van magneten tot weerstandjes om de computer voor de gek te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlands
Phusebox schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:52:
Mja vooral voorwiel motor, de slechte service en het feit dat je wel nog voor paar honderd euro zelf dingen erop moet schroeven (zadel, betere handgrepen, fatsoenlijke bel, stuurpen omdat het anders te laag is) houden me tegen.
Mja over de voorwielmotor kunnen we discussiëren (wat zou jij dan willen? zo'n foeilelijke middenmotor?) maar voor de rest herken ik me niet in jouw beeld. Dat wil zeggen over de laatste 7 jaar (!) heb ik wat ervaringen opgedaan en het predicaat 'slechte service' kan ik niet beamen. Natuurlijk was ik de ene keer meer tevreden dan de andere keer maar gemiddeld genomen was het goed. Zelfs een aantal keren gematst (gratis remblokken/ gratis reparatietje/ gratis extra voeding etc.). Eigenlijk alleen mindere ervaringen met de afdeling verkoop; zeg maar een gebrek aan empatisch vermogen ;-)

Wat betreft de stelling dat je er voor paar honderd euro moet schroeven deels mee eens. De Sexy Waitress is wat mij betreft een 'must have', zo ook de banden met reflectie (spaakreflectoren uggggh) alhoewel dat geen meerprijs kostte destijds maar zadel is wat mij betreft persoonlijk. Zo ook handgrepen. En een stuurpen verhoger zat 'gratis' bij de S2. Ik neem aan ook bij de S3. Overigens in mijn geval absoluut niet wenselijk; ik wil zo min mogelijk weerstand ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlands
Inspired schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:00:
@Daniel heeft VM ooit al winst gemaakt dan?
Euhhhh ze bestaan inmiddels 11 jaar; tenzij Taco en Ties een ander spaarpotje misbruiken lijkt me dat ze er iets aan overhouden :)

Zie hieronder

[ Voor 3% gewijzigd door Highlands op 15-04-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:46
Highlands schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:24:
[...]

Euhhhh ze bestaan inmiddels 11 jaar; tenzij Taco en Ties een ander spaarpotje misbruiken lijkt me dat ze er iets aan overhouden :)
Dat zegt niet meteen alles volgens mij.

https://www.sprout.nl/art...-miljoen-ophalen-bij-fans

Ik krijg obv dat artikel de indruk dat ze nog steeds niet winstgevend zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlands
ilm schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:46:
Heeft de S2 een afneembare batterij? En hoe groot is de kans dat de S3 dit heeft :-) Toch wel een absolute noodzaak.
Kan me niet voorstellen dus 99% nee. Voor de duidelijkheid nog even het concept/ business model achter deze fietsen: namelijk die van een stadsfiets (commuter). Niet eenvoudig te slopen/ zo min mogelijk losse dingetjes / schermpjes/ onderdelen.

Op het moment dat losse batterijen gaat toevoegen maak je het simpeler te jatten/ vernielen/ kapot gaat. En net zoals bij Smartphones gaat dit ten koste van je 'formfactor' (een 'fairphone' kon nooit kwalitatief in de buurt komen van een iPhone om die reden).

Kortom je moet de Electrifieds niet vergelijken met een gemiddelde Stella 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlands
Inspired schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:29:
[...]
Ik krijg obv dat artikel de indruk dat ze nog steeds niet winstgevend zijn.
Hmmmmm, je hebt volledig gelijk. Dit is mij ontgaan.
Wie in VanMoof investeert, steekt geld in een bedrijf dat dit jaar winstgevend wil worden. Was het bedrijfsresultaat afgelopen jaar nog negatief, met 6,9 miljoen euro verlies, dit jaar verwacht Carlier voor het eerst een plus van 204.000 euro.
Verklaart ook waarom ik vorig jaar heibel heb gekregen met afdeling verkoop. Dat wil zeggen als pionierklant wilde ik graag mijn 5e (!) Electrified halen maar ze weigerden enige korting te geven. Daarom gaan shoppen bij een concurrent.

[ Voor 18% gewijzigd door Highlands op 15-04-2020 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlands
gjbos schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:34:
Ik wacht nu wel even rustig af, we zien het wel. Anders een Cowboy of een WATT. Maar daar ben ik nog niet zo'n fan van.
Nou heb ik ook ervaring met een WATT (die heet nu de Boston?). Mooie fiets, eerlijk waar, maar niet vergelijkbaar met een Electrified:
- remmen (blokjes :( ) echt ontoereikend
- Batterij matig bereik
- Super smalle velgen in combinatie met gewicht/ snelheid zorgt voor snelle slijtage/ al 4x lek in half jaar gegaan (ter vergelijking met VM nog nooit)
- Verlichting is prut (met losse batterijen); al meerdere keren gesloopt/ eraf getrapt.
- Stuur (althans de remmen) slaat tegen frame op standaard; lelijke schade aan frame

Weliswaar heb ik er destijds veel minder voor betaald (early bird) maar vergeleken met mijn oude S uit 2017 echt een stap terug. Alleen al de remmen / GPS tracker etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:53
Highlands schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:37:
[...]

Hmmmmm, je hebt volledig gelijk. Dit is mij ontgaan.

[...]

Verklaart ook waarom ik vorig jaar heibel heb gekregen met afdeling verkoop. Dat wil zeggen als pionierklant wilde ik graag mijn 5e (!) Electrified halen maar ze weigerden enige korting te geven. Daarom gaan shoppen bij een concurrent.
Waarom zouden ze je korting geven als je er al vijf gekocht hebt ?
Als je daarna bij een concurrent gaat shoppen vond je de fiets het niet waard. Dat zegt meer over jouw perceptie van kwaliteit van de fiets dan dat je als “pionier” korting zou moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 21:37
Ik wil hem wellicht gaan pre-orderen. Ben alleen bang dat er wellicht ellende komt met de 'auto speed-shifter'. Iets nieuws kan enkel eerder kapot gaan of verkeerd uitpakken denk ik dan.

Ik heb 2.5 jaar de 'oude' VANMOOF M3 F3 gehad (gestolen). Daarna een nieuwe F3 gekocht, na 3 jaar een nieuwe (upgrade) Smart S (3 gear) gekregen omdat ik mijn frame verkleurd was van de F3 en ze die niet meer binnen kregen. 2 weken een electrified S2 kunnen lenen, die fietse echt fantastisch, alleen een paar keer gedonder gehad met de app toen. De app van mijn huidige Smart S werkt prima. Persoonlijk vond ik de F3 de beste prijs/kwaliteit voor 599e. Hij trapte lekker licht. Mijn huidige Smart S vind ik iets zwaarder trappen en de 2e versnelling net te licht en 3e te zwaar als je relaxt wil fietsen. Al mijn fietsen hebben altijd dag en nacht buiten gestaan en zijn nooit gaan roesten (maar de oudste was dus 3 jaar oud). Maar ik zie dat ze alleen nog maar elektrische fietsen verkopen op dit moment (wrs veel hogere marge). Ik ben altijd tevreden geweest, vooral om de service. Ik heb een paar gehad dat een zadel verkleurde/kapot ging of dus mijn frame verkleurde. Maar werd alles gratis vervangen en viel het onder de garantie.

Denken jullie dat de Electrified S3 een goede deal is? Ook 1 die veilig dag en nacht buiten kan staan (enkel voor laden af en toe in de hal binnen) of verwachten jullie dat de accu daardoor sneller slecht wordt en de fiets uiteraard ook na 4-5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
max.schollen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:57:
[...]

Denk je dan dat de s3 minder wordt dan de s2 ?
Kan goed zijn dat de pre-order 2000e is en dat ze daarna 2800-3000 euro worden voor 'normale klanten'. Volgens mij hebben ze eerder enorme korting gegeven op pre-orders van eerdere modellen. Als je nu besteld krijg je volgens mij je fiets ook pas na 4-6 weken. Er zitten best een aantal nadelen aan. Je weet niet wat de specs zijn, uiterlijk, kwaliteit en wellicht (extra) lange levertijd. Dan is een korting van 30-40% niet eens zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlands
Smartbikers schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:38:
[...]

Waarom zouden ze je korting geven als je er al vijf gekocht hebt ?
Als je daarna bij een concurrent gaat shoppen vond je de fiets het niet waard. Dat zegt meer over jouw perceptie van kwaliteit van de fiets dan dat je als “pionier” korting zou moeten ontvangen.
Principe kwestie; ik vind dat je als goede klant/ pionierklant iets meer verdient dan iemand die voor het eerst wat komt kopen. Maar het is geen ijzeren wet hoor; als een ondernemer dat niet wil belonen ook goed.

En inderdaad ik vind/ vond de S2 geen € 3398,00 waard. Maar dat gaf mij niet de doorslag.

[ Voor 6% gewijzigd door Highlands op 15-04-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlands
maxkranendijk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:02:
Ik wil hem wellicht gaan pre-orderen. Ben alleen bang dat er wellicht ellende komt met de 'auto speed-shifter'. Iets nieuws kan enkel eerder kapot gaan of verkeerd uitpakken denk ik dan.
Mja dat krijg je met een X.0 product. Het alternatief is afwachten en wellicht veel meer betalen.
Denken jullie dat de Electrified S3 een goede deal is?
Ik denk van wel; kijk ik naar de concurrentie en de USP's van de S3 dan denk ik dat het geld het waard is. En dat geldt al helemaal voor diegenen die hem zakelijk kunnen rijden (fiets van de zaak/ ZZP'er etc.)
Ook 1 die veilig dag en nacht buiten kan staan (enkel voor laden af en toe in de hal binnen) of verwachten jullie dat de accu daardoor sneller slecht wordt en de fiets uiteraard ook na 4-5 jaar.
Mja ik zie wel verschil tussen mijn eerste VM's die altijd binnen stonden en mijn laatste die beschut buiten staat. Niet echt roest ofzo maar ik zie wel dat mijn kettingtasje heel lelijk is geworden / onderdelen verkleuren of verweren. Dus ja het kan wel maar niet zonder prijs. Maar als je geen keuze hebt .........

Qua batterij zou ik algemene Lithium-ion richtlijnen volgen; je moet er voor zorgen dat de lading tussen de 20-80% blijft. Als dat lukt, en je moet natuurlijk rekening houden dat GPS/ GSM tracker wat stroom gebruikt, dan kan het wel. Maar lijkt me niet ideaal qua gebruik. Misschien toch een ander merk nemen met accu die je los kunt laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Highlands schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:21:
[...]
De Sexy Waitress is wat mij betreft een 'must have'
Ja, dat ziet er mooi uit. Alleen blokkeer je je koplamp. Net als dat een bagagedrager achterop het achterlicht blokkeert als je er iets dat groter is dan een broodtrommeltje op zet.
Dat vind ik wel een beetje een nadeel. Geldt in principe alleen voor in het donker, maar toch. Je weet nooit wanneer je je fiets gebruikt.

Ik zit (weer) een beetje op de wip of ik zo'n S3 moet gaan pre-orderen of niet. Er staat niets op de site dat het een introductieprijs is of early bird aanbieding. Maar ja, dat zegt niets natuurlijk...
Aan de andere kant kan ik 'm binnen 30 dagen weer terugsturen als het niet bevalt. Dat betekent dat ik een rigoreus 'programma' op moet zetten om 'm te testen.
Een poosje geleden was ik gecharmeerd van de S2, maar ik las best veel verhalen over de matige kwaliteit van de lak en allerhande kleine en grotere problemen waardoor ik het zoveel geld niet waard vond. Hopelijk hebben ze in de aanloop naar het ontwerp van de S3 die issues serieus genomen een aangepakt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
mphilipp schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:49:
[...]
Ik zit (weer) een beetje op de wip of ik zo'n S3 moet gaan pre-orderen of niet. Er staat niets op de site dat het een introductieprijs is of early bird aanbieding. Maar ja, dat zegt niets natuurlijk...
En de levertijd, die lijkt me nu in deze tijden enorm onbetrouwbaar. Als de fiets pas in augustus/september (of later) komt kan je hem pas in de zomer van volgend jaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlands
mphilipp schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:49:
[...]Ja, dat ziet er mooi uit. Alleen blokkeer je je koplamp. Net als dat een bagagedrager achterop het achterlicht blokkeert als je er iets dat groter is dan een broodtrommeltje op zet.
Dat vind ik wel een beetje een nadeel. Geldt in principe alleen voor in het donker, maar toch. Je weet nooit wanneer je je fiets gebruikt.
Euh ik heb die drager op 3 varianten gehad en in alle gevallen werd de koplamp verplaatst dus geen issue. Op de S2 was dit geen optie maar ik hoop dat dit met de S3 alsnog weer gefixt wordt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPk7Gnd-GQOBH-dMAPYM4dF4Sbg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XCYRF3rl2l8Iw3r6773XYXZi.png?f=user_large
Aan de andere kant kan ik 'm binnen 30 dagen weer terugsturen als het niet bevalt. Dat betekent dat ik een rigoreus 'programma' op moet zetten om 'm te testen.
Hoe bedoel je dat? Wat anders dan dit?
De nieuwe regels leiden ertoe dat de consument in het vervolg 14 kalenderdagen (in plaats van 7 werkdagen) bedenktijd krijgt om te beoordelen of hij de overeengekomen dienst of het toegezonden product wil houden. Binnen die termijn kan de consument ook besluiten om de gesloten overeenkomst te herroepen (ofwel: ontbinden).
Een poosje geleden was ik gecharmeerd van de S2, maar ik las best veel verhalen over de matige kwaliteit van de lak en allerhande kleine en grotere problemen waardoor ik het zoveel geld niet waard vond. Hopelijk hebben ze in de aanloop naar het ontwerp van de S3 die issues serieus genomen een aangepakt.
Wat zal ik er van zeggen? Voor € 1998,00 heb je volgens mij een unieke fiets. Noem mij iets dat er in de buurt komt? En dat geldt zelfs al voor de S2. Zelfs al is de lak matig (dat heb ik zelf met de S1 en S2 nog niet ervaren overigens) dan denk ik dat de overige USP's het verschil maken. Althans ik heb zoals je hierboven kunt zien een uitstapje gemaakt naar een ander merk en heeft mijn marktscan toen geleerd dat er geen echte concurrenten zijn voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Highlands schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:32:
[...]
Euh ik heb die drager op 3 varianten gehad en in alle gevallen werd de koplamp verplaatst dus geen issue. Op de S2 was dit geen optie maar ik hoop dat dit met de S3 alsnog weer gefixt wordt
Oh, dat is mooi. Dat kon ik zo op de foto niet zien. Hopelijk is dat er dan ook voor de S3.
Hoe bedoel je dat? Wat anders dan dit?
Ik weet niet wat je precies bedoelt. Ik zeg alleen dat ik 'm binnen 30 dagen terug mag sturen. Dat staat op de VM site. Geen probleem. Ik moet dan alleen zorgen dat ik 'm binnen die 30 dagen dan ook goed test om te zien of het mij ook bevalt.
Wat zal ik er van zeggen? Voor € 1998,00 heb je volgens mij een unieke fiets. Noem mij iets dat er in de buurt komt?
Tsjaa...het hangt er maar net vanaf waar je naar kijkt. Het is een unieke fiets qua vormgeving. Maar er zijn een aantal issues geweest met de kwaliteit. Die heeft dus blijkbaar ups en downs gehad. Die verhalen zijn gewoon hier en op die community site te vinden. Sommige mensen zijn natuurlijk zeurpieten die over elk klein ding iets te mekkeren hebben, maar sommige dingen zijn terecht.
En aan een hele mooie fiets (of wat dan ook) die niet werkt of van magere kwaliteit is heb ik niets natuurlijk.Dan liever een saaie fiets die het wél doet. Ik zit niet voor de sier op een fiets natuurlijk. Dat zijn mijn overwegingen.

Wat wel erg jammer is, is dat het 'gilde' nog niet goed op de hoogte is van de onbruikbaarheid van de fiets als je 'm steelt. Dus ondanks het kicklock en de electronische beveiliging moet je toch nog met een ketting een plekje opzoeken om 'm ergens aan vast te maken. Daar kan VM niets aan doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 22:09

DataCopy

Dum vita est spes est

mphilipp schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:17:
[...]

Wat wel erg jammer is, is dat het 'gilde' nog niet goed op de hoogte is van de onbruikbaarheid van de fiets als je 'm steelt. Dus ondanks het kicklock en de electronische beveiliging moet je toch nog met een ketting een plekje opzoeken om 'm ergens aan vast te maken. Daar kan VM niets aan doen.
Daarover gesproken: wie van jullie heeft bij de aanschaf van de S2/X2 ook de "Peace of mind" verzekering afgesloten? Of hoe heb je je fiets verzekerd op het moment?

Als ik zo een snelle check doe bij een fietsverzekering kom je lager uit voor een 3 jaar verzekering inclusief schade en/of pechhulp (Alianz bijvoorbeeld). De "Peace of mind" in natuurlijk een erg leuke USP, en zorgt er in ieder geval voor dat je uiterlijk twee weken later weer op je VanMoof zit, maar als ie beschadigd is doen ze daar neem ik aan niets mee.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxkranendijk
DataCopy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:56:
[...]

Daarover gesproken: wie van jullie heeft bij de aanschaf van de S2/X2 ook de "Peace of mind" verzekering afgesloten? Of hoe heb je je fiets verzekerd op het moment?

Als ik zo een snelle check doe bij een fietsverzekering kom je lager uit voor een 3 jaar verzekering inclusief schade en/of pechhulp (Alianz bijvoorbeeld). De "Peace of mind" in natuurlijk een erg leuke USP, en zorgt er in ieder geval voor dat je uiterlijk twee weken later weer op je VanMoof zit, maar als ie beschadigd is doen ze daar neem ik aan niets mee.
Ik neem dan liever een Allianz fietsverzekering voor 3 jaar voor 181 euro (in Utrecht). Ik heb na bv 1 of 2 jaar liever 1998 euro dan een nieuwe fiets en betaal ruim 100 euro minder. Dan gebruik ik tijdelijk mijn 'normale VanMoof'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hb20FoCMShoHJq7We0wZ15xorz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KFURAlTJk0qh4iqQQzgF3fMb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
DataCopy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:56:
[...]

Grootste usp is natuurlijk dat je enkel de stealth lock kan gebruiken. Dat is voor mij reden om zeker de PoM te nemen omdat ik geen gare kettingen etc wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:14
Resdogg schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:24:
[...]

Grootste usp is natuurlijk dat je enkel de stealth lock kan gebruiken. Dat is voor mij reden om zeker de PoM te nemen omdat ik geen gare kettingen etc wil gebruiken.
Snap ik idd! Blijft overigens wel een bizar gevoel dat je een fiets "niet op slot" zet (lees: geen fysiek slot). Voelt heel onwennig en weet niet of ik het zou aandurven haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Resdogg schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:24:
[...]

Volgens de Allianz site, als je de premie berekend, is een elektronisch slot ook voldoende, zolang je kunt aantonen (bijv dmv een app) dat de fiets op slot stond. Als dat kan zonder PoM, dan zou een verzekering dus nog steeds voordeliger zijn én hoef je niet met een slot te slepen.

Overigens interessante kleine lettertjes: de voorwaarden noemen alleen de plicht om, bij diefstal, 2 sleuteltjes (waarvan 1 gebruikt) op te sturen. Er wordt niets gezegd over wat te doen bij een elektronisch slot. Nog wel de moeite waard om eens over te bellen... ;)

edit: Ah, ik heb de caveat gevonden: het slot moet ART2 goedgekeurd zijn, en volgens mij zijn de ingebouwde stealth locks dat niet. :/

[ Voor 7% gewijzigd door DataCopy op 15-04-2020 20:43 . Reden: iets beter doorzoeken.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maxkranendijk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:11:
[...]
Ik neem dan liever een Allianz fietsverzekering voor 3 jaar voor 181 euro (in Utrecht). Ik heb na bv 1 of 2 jaar liever 1998 euro dan een nieuwe fiets en betaal ruim 100 euro minder. Dan gebruik ik tijdelijk mijn 'normale VanMoof'.
Die verzekering keert gedurende 3 jaar ook nieuwwaarde uit? Of hanteren die een afschrijvingsysteem? Ik heb mij nooit in fietsverzekeringen verdiept eigenlijk.

Wat betreft ART2: misschien eens vragen aan VM of die sloten gekeurd zijn en zo nee, zijn ze dat van plan?

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 15-04-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

mphilipp schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:37:
[...]

Die verzekering keert gedurende 3 jaar ook nieuwwaarde uit? Of hanteren die een afschrijvingsysteem? Ik heb mij nooit in fietsverzekeringen verdiept eigenlijk.

Wat betreft ART2: misschien eens vragen aan VM of die sloten gekeurd zijn en zo nee, zijn ze dat van plan?
Ja zowel de 3-jarige verzekering als de doorlopende verzekering keert de eerste 3 jaar de nieuwwaarde uit. De doorlopende verzekering past daarna afschrijving toe (4e jaar 75% van de nieuwwaarde, 5e jaar 60% etc etc).

Ik zie op de ART site (https://www.stichtingart.nl/) geen vermelding van VanMoof, of het moet zijn dat ze een andere naam gebruiken voor het slot?

Edit: Hmmmm, maar ook hier lijkt er toch wel wat grijs gebied te zijn. Verzekering lijkt er van uit te gaan dat het een vast gemonteerd ART2 slot is (zoals ringslot), waaruit ik denk te concluderen dat een vouwslot of kettingslot dus buiten de dekking valt. Echter bij bij de bijzonderheden lijken ze het gebruik van een ART2 kabelslot dus weer wel goed te keuren...
Niet verzekerd:
  • Als de fiets niet op slot stond of de originele sleutels niet aan ons getoond kunnen worden. Minimaal 1 sleutel moet sporen van gebruik hebben.
  • Als de fiets niet is voorzien van een ART (categorie 2 of hoger) goedgekeurd slot.
  • ATB’s en racefietsen die niet met een ART-goedgekeurd kabelslot zijn vastgemaakt aan een onbeweeglijk voorwerp, zoals een vastgemonteerd fietsenrek, boom of ander vast voorwerp.
Bijzonderheden:
[list]
• Fietsen zonder vastgemonteerd slot, zoals ATB’s en racefietsen, moeten het frame met een ART-goedgekeurd kabelslot vastmaken aan een nagelvast of met de grond verankerd voorwerp.

[ Voor 41% gewijzigd door DataCopy op 15-04-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DataCopy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:46:
[...]
Ja zowel de 3-jarige verzekering als de doorlopende verzekering keert de eerste 3 jaar de nieuwwaarde uit. De doorlopende verzekering past daarna afschrijving toe (4e jaar 75% van de nieuwwaarde, 5e jaar 60% etc etc).
Mooi, dan is dat een veel betere optie. Ik zou sowieso een ketting eraan doen. Wat heb je eraan als ie toch weg is en je 2 weken zonder zit? Jammer dat het moet, maar je hebt dan een dubbele beveiliging. Zou mooi zijn als de dieven weten dat een Van Moof waardeloos is zonder rechtmatige eigenaar.
Ik zie op de ART site (https://www.stichtingart.nl/) geen vermelding van VanMoof, of het moet zijn dat ze een andere naam gebruiken voor het slot?
Nee, dan zal het wel niet gekeurd zijn. Valt waarschijnlijk buiten de regeltjes hoe je zoiets test. Volgens mij hebben ze een soort protocol zodat de test die ze toepassen herhaalbaar en voorspelbaar is. Ze gaan dat slot eerst met grof geweld te lijf en kijken hoe lang ie dat kan weerstaan. Zo werken ze een lijstje af, coldspray, lockpickers enzo. Waarschijnlijk is dat electronische slot niet op die manier te keuren. Jammer, want volgens mij is het behoorlijk effectief.

Ik bedenk mij eigenlijk nu een extra barrière om een Van Moof elektriek aan te schaffen...ik heb geen stopcontact in mijn berging. Alleen een lichtschakelaar. Ik woon sinds een paar maanden in een flat en onze bergingen hebben (begrijpelijk) geen stopcontact. Het zou een beetje gevaarlijk zijn als iedereen allerlei electrische apparaten gaat aansluiten en onbeheerd achterlaat. Alleen op de gang is een stopcontact. Bij een 'normale' e-bike kun je vaak de batterij eruit halen en mee naar boven nemen. En nee, de fiets mee naar boven nemen is geen optie.

[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 15-04-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
mphilipp schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:54:

Ik bedenk mij eigenlijk nu een extra barrière om een Van Moof elektriek aan te schaffen...ik heb geen stopcontact in mijn berging. Alleen een lichtschakelaar. Ik woon sinds een paar maanden in een flat en onze bergingen hebben (begrijpelijk) geen stopcontact. Het zou een beetje gevaarlijk zijn als iedereen allerlei electrische apparaten gaat aansluiten en onbeheerd achterlaat. Alleen op de gang is een stopcontact. Bij een 'normale' e-bike kun je vaak de batterij eruit halen en mee naar boven nemen. En nee, de fiets mee naar boven nemen is geen optie.
Wellicht kun je via een autoaccu je fiets opladen en die accu om de paar keer opladen?
(ik ben geen expert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Info via andere website

Before the April 21 announcement, images and details of VanMoof's new electrified S3 and X3 e-bike were leaked.

VanMoof's third-generation electric bike has been loaded with new brakes, electronic shifting, new saddle, and updated front-hub motor. But possibly the important news is the price: $ 1,998 / € 1,998 for the full-size S3 or the compact X3.

For reference, that new price is plus 500 to $ 1000 low-cost than earlier generations of Dutch company electricity. VanMoof attributes the lower price to its skilled supply chain and the bikes the company now sells. Unluckily, VanMoof is not contributing a trade-in choice for aged bikes, as it has in the past.

VanMoof's e-bikes
Image source- TheVerge
The new S3 and X3 will be available in either “light” or “dark” colors, “an upgrade to the S2 & X2 in every way,” without providing complete specs as said by VanMoof.

All we know so far is the code sent to the so-called "friends of VanMoof" and subscribers to the newsletter, allowing the bike to be reserved ahead of time.

The landing page (seen via private Facebook groups, Reddit, etc)gives four big hints on what's to come:
Regenerated ergonomics for easy all-day riding
The ability to be precision off in all weather conditions
Ride acutely, far-off and more efficiently than ever before
The industry's first electronic gear shifting for the Smooth Ride so far
Orders from any VanMoof reservation page will get the bike "weeks - possibly months" earlier than the general public.

This is important because VanMoof was so impressed with the S2 and X2 orders at launch that they created a four-month backlog. VanMoof says the S3 and X3 are already in production and "they're ready to compete for even greater demand."

If what is disclosed on the 21st does not meet the buyer's expectations, reservations can be confirmed or rescheduled on April 22nd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maxkranendijk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:29:
[...]
Wellicht kun je via een autoaccu je fiets opladen en die accu om de paar keer opladen?
(ik ben geen expert)
Zou kunnen. Er zal wel iets te fabrieken zijn, maar dat moet je ook weer af en toe die auto-accu ergens heen sjouwen om op te laden. Goed, ik kijk nog even. Wie weet bedenk ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Mooi, dan is dat een veel betere optie. Ik zou sowieso een ketting eraan doen. Wat heb je eraan als ie toch weg is en je 2 weken zonder zit? Jammer dat het moet, maar je hebt dan een dubbele beveiliging. Zou mooi zijn als de dieven weten dat een Van Moof waardeloos is zonder rechtmatige eigenaar.

[...]

Nee, dan zal het wel niet gekeurd zijn. Valt waarschijnlijk buiten de regeltjes hoe je zoiets test. Volgens mij hebben ze een soort protocol zodat de test die ze toepassen herhaalbaar en voorspelbaar is. Ze gaan dat slot eerst met grof geweld te lijf en kijken hoe lang ie dat kan weerstaan. Zo werken ze een lijstje af, coldspray, lockpickers enzo. Waarschijnlijk is dat electronische slot niet op die manier te keuren. Jammer, want volgens mij is het behoorlijk effectief.

Wellicht kun je de lichtschakelaar een beetje, tunen O-)

Waarom is de fiets naar boven geen optie? Geen lift?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erasmo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 01:55:
[...]
Wellicht kun je de lichtschakelaar een beetje, tunen O-)
What could possibly go wrong? (geen hoofdschakelaar)
Waarom is de fiets naar boven geen optie? Geen lift?
Wel een lift (gelukkig, want 20ste verdieping) maar a)geen plek boven en b)de fietsen mogen die lift niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
mphilipp schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:50:
[...]

What could possibly go wrong? (geen hoofdschakelaar)

[...]

Wel een lift (gelukkig, want 20ste verdieping) maar a)geen plek boven en b)de fietsen mogen die lift niet in.
Zou het gewoon even aan de verhuurder vragen. Wie weet heeft die een plek of kan hij iets anders betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
[...]

Ik hoop nog steeds op een verwijderbare accu. Zolang niet alle specs bekend zijn valt dat niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

beck schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:40:
[...]
Ik hoop nog steeds op een verwijderbare accu. Zolang niet alle specs bekend zijn valt dat niet uit te sluiten.
Verwijderbaar betekent ook 'steelbaar' of 'sloopbaar'. Ook al gaat er een alarm af, midden in de nacht reageert daar niemand op en je bent alsnog je accu kwijt. In principe is de accu ook verwijderbaar, alleen moet je er een aantal dingen voor slopen denk ik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ik wil hier ook even reageren. Reden is alle bombarie over weer een nieuw en uiteraard 'nog beter' model... Ik krijg hier erg het gevoel dat ze de Apple marketing methodes nabootsen, maar de Apple kwaliteit en duurzaamheid bij lange na niet halen. En dat irriteert mij. Wat mij vooral irriteert is het feit dat ik vind dat de S2 nog vol kinderziekten zit en veel te snel is gelanceerd en er nu alweer een S3 is. En als het nou goedkope fietsen waren.... (dan nog eigenlijk niet omdat we als mensheid minder moeten wegwerpen!) Enfin, daarom dit stuk, ben ik het kwijt en wellicht heeft iemand er wat aan.

Ik kreeg gister ook de mail als 'vriend' van Vanmoof terwijl we niet echt als vrienden uit elkaar zijn gegaan. Na bijna 2 jaar dagelijks ongeveer continue 36 km/u naar volle tevredenheid op een ES uit 2017 te hebben gereden zonder enige problemen deze (helaas!) verkocht en in september 2019 een S2 aangeschaft. Deze S2 heb ik na veel pech en stress gelukkig terug mogen brengen in november en mijn geld terug gekregen. En dat vond en vind ik ergens nog steeds jammer. De ES beviel echt heel goed, had ik nooit moeten verkopen.. Maarja de mens (lees ik) is hebberig en wil altijd nieuwer en beter. Maar nieuwer is in het geval van VM niet altijd beter!

Klantenservice:
De S2 was nieuw en kwam met speling op het achterwiel. Kon mijn eigen FM gelukkig wel oplossen. Daarna had ik last van doortrappen en slecht schakelen. Dat werd zo erg dat ik alleen nog kon fietsen door met de pedalen te draaien 'in de lucht' om zo zonder fysieke weerstand de voorwielmotor alles te laten doen. Ruk dus.

Na bellen met de joviale* klantenservice die mij een warm gevoel gaven alsof we elkaar al jaren kenden zou het allemaal goedkomen. Ik zou een compleet nieuw achterwiel krijgen. Het volgende joviale gesprek met een van mijn matties bij VM (weer een andere oude bekende dan eerder!) was wat minder. Het toegezegde wiel kon eigenlijk niet en was een foute toezegging. Ik zou alleen een naaf kunnen krijgen. Ook goed, mijn FM kan dat zo omspaken. Na 2 dagen voor noppes wachten weer een telefoontje. Deze vriend was nóg vrolijker maar de boodschap was dat niet. Ik kreeg helemaal niets en moest maar 'even' langskomen. Over 2,5 week kon ik 'al' terecht!!** WTF? Ik heb daarop op een wat minder jovialere manier kenbaar gemaakt dat ik van zulk gewauwel niet gediend ben en dat bij mij afspraak afspraak is. Na wederom een hoop popie jopie en onkundig gezwets in de ruimte heb ik aangegeven klaar te zijn met wachten en 3x een afspraak veranderen en dat ik graag mijn geld terug wilde. Dit kon en zo geschiedde!
* de jovialiteiten waren zowel in NL als in het Engels.
**empatisch vermogen en gepaste, situatie afhankelijke communicatie is nog een uitdaging voor hen. Ze bedoelen het ongetwijfeld goed en met de beste intenties, maar soms is het beter maar 'gewoon' te doen (hoe Hollands! ;-) ) en het goed te doen... Of ben ik dan een zure zeurder??

De fiets:
Over mijn eerste ES niets dan lof. Eerlijk waar! 2 jaar met heel veel plezier op gefietst. Iets van 4500 km zonder problemen mee rond gereden, bijna altijd op 36 km/u via de afstandsbediening hack/easteregg. Deze fiets in 1 dag verkocht op marktplaats en toen de S2 gekocht. Deze beviel niet goed. Speling op achterwiel terwijl de fietsdoktoren in de VM store hem hebben afgemonteerd toen ik hem in de winkel kwam halen. De motor maakte een heel hoge (en irritante) fluittoon die gedeeltelijk wegging bij gebruik van de boostknop. De versnelling werkte telkens bij verschillende snelheden, dan weer bij 15 km/u, dan helemaal niet, dan weer bij 21 km/u. etc. en uiteindelijk dus het doortrappen en het gigantische mechanische geratel van de naaf. En dan ook nog eens verplicht naar Amsterdam moeten om te repareren. Op laten halen kon natuurlijk ook, maar dan zat ik zonder fiets, terwijl een naaf opsturen voldoende was geweest.

Nadelen (volgens mij) van de ES:
Verder vind ik het slecht dat de ES'en geen banden met reflectie hebben. Wie doet nou die lullige gele Alie-express kinderfiets spaakreflectors erop? Dat er geen reflector aan de achterkant zit is eigenlijk bizar! Mag dat wel? Ander nadeel is de achterverlichting. Als je een bagagedrager hebt gemonteerd en je doet daar wat op dan is het achterlicht al niet meer zichtbaar. Ook zonder bagagedrager kan dat al gebeuren als je een ietwat langere jas hebt. Dan hangt deze voor de lamp. En omdat er ook nergens een reflector achter zit ben je dus zeer slecht zichtbaar aan de achterkant in het donker! Ik vind dat echt slecht doordacht. En vraag me af of je zo wel de weg op mag.
Het voorlicht is ook slecht qua belichting van de weg voor je. Een stuk minder dan bij de S en 10x minder dan een lamp van een qua prijs vergelijkbare e-bike van tegenwoordig. Verder is de bel ook onbruikbaar en moet er dus een gewone gemonteerd worden. De voorwielmotor is mooi qua onzichtbaarheid, maar bij de eerste de beste heuvel zakt het wel behoorlijk in. Nu ik een middenmotor heb is dat juist anders. Als de weg omhoog gaat merk je gelijk dat ie begint te duwen en ga ik juist met gelijke snelheid de bult op ipv inzakken. Helaas is die snelheid wel max 27.... :( en is inzakken van 36 naar 28 misschien minder erg, maar toch.... Zo voelt dat niet.

Voordelen ES:
Het uiterlijk blijft gewoon mooi en strak. Vind het nog steeds het mooiste en meest stealth design van een ebike. De snelheid van 32+ is echt verslavend. Daarnaast zijn ze mooi laag van gewicht.

Het alternatief:
Ik heb echt getwijfeld voor ik de S2 terug wilde brengen, maar had genoeg van de kwaliteit en genoemde nadelen in mijn ogen. Ik kon qua uiterlijk maar 1 alternatief vinden dat ik ook wel mooi vond en heb nu een Gazelle Ultimate C380 HMB gekocht Deze fiets ziet er ook wel redelijk strak en mooi uit, n.m.m. niet zo mooi als een VM, maar ook niet zo stom als een Stella of ander geval met accu achterop.
Heeft hydraulische schijfremmen, wat wel fijner is dan bij de S2. Verder traploos schakelen en een Gates riemaandrijving. Dat laatste is echt fijn en soepel. En geen geklooi meer met schoonmaken en olie. Gewoon borstel of tuinslang erop en klaar. Verlichting, banden, zadel en handvatten zijn echt stuk beter. Vooral de achterverlichting in de bagagedrager is echt een goede vondst. Altijd zichtbaar, bijna rondom!
Hij is wel een stuk zwaarder, maar rijdt daardoor ook wel degelijker en comfortabeler dan de VM.
De prijs is wel een dingetje.... Máár, gezien de gebruikte onderdelen, bouwkwaliteit en gevoel van degelijkheid is dat het verschil wel waard, zeker bij een S2 prijs van 3398.

The verdict:
Ik sluit absoluut niet uit dat ik ooit weer een Vanmoof koop, maar dan liever een model wat lang genoeg rondrijdt waardoor de degelijkheid en afwezigheid van kinderziekten gebleken is. Vanmoof is n.m.m. nog geen fietsfabrikant die heeft bewezen oerdegelijke Hollandse fietsen te maken. De kwaliteitsvraag is daarmee bij hen nog steeds een issue, daar waar dat bij de bekende merken al jaren een voldongen feit is.

Dan nog even dit Vanmoof ontwikkelaars lees dit aub!!:
Mijn droomfiets: een S2 frame, goede hydraulische schijfremmen van Shimano, riemaandrijving, vaste bagagedrager met geïntegreerde verlicting, goede koplamp met breed lichtveld, Nexus 8 versnellingen of Rohloff naaf, nog beter! Schwalbe Marathon Plus banden, goed zadel, bel en handvatten en een Axa slot. Geen trapslot.
Komt er zo een? En is die getest, uitontwikkeld en degelijk? Dan ben ik direct weer klant. En dan mag daar best een prijs aanhangen van 3999! ;-)

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddy 6 pack schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:29:
Het alternatief:
Ik heb echt getwijfeld voor ik de S2 terug wilde brengen, maar had genoeg van de kwaliteit en genoemde nadelen in mijn ogen. Ik kon qua uiterlijk maar 1 alternatief vinden dat ik ook wel mooi vond en heb nu een Gazelle Ultimate C380 HMB gekocht Deze fiets ziet er ook wel redelijk strak en mooi uit, n.m.m. niet zo mooi als een VM, maar ook niet zo stom als een Stella of ander geval met accu achterop.
Als je nóg meer geld wilt stukslaan, is er altijd nog Qwic. Ook een Nederlands merk, dat best innovatieve fietsen maakt. Misschien niet zo sexy als een VanMoof (maar dat is subjectief), maar zeer zeker van hoge kwaliteit en ook geen suffe bejaardenfiets. Kost alleen een paar centen...(ruim €4k voor de Premium Q) Maar ook die heeft een geïntegreerde GPS tracker en een verzekering dat ze 'm terugvinden.
En uiteindelijk gaat het erom hoe ie het doet en of ie een beetje duurzaam is (in de zin van lang mee gaan). Het uiterlijk heb je niets aan als ie het niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fezoj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 12:42
Kleine update.../

na een kleine twee weken heb ik mijn fiets teruggestuurd vanwege een defect. Eigenlijk had ik de doos moeten gebruiken waarin de fiets geleverd was, maar in mijn enthousiasme was die al weggegooid.

Daarop kreeg ik gratis een nieuwe doos geleverd om de fiets alsnog op te sturen. Goede service dus!

Na een paar dagen ging het toch kriebelen en mede omdat er een nieuwe fiets aan zit te komen heb ik aangegeven te gaan voor de S3. Hier krijg ik nu een voucher voor om deze met de korting van mijn aankoopprijs en ‘nog een kleine coulance vergoeding’ (?!?) de fiets te kunnen aanschaffen.

22 april!! 😎

Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Zojuist las ik dat de PoM kosten omhoog zijn gegaan. Volgens mij was het 240eur, nu is het 290eur.

Dat maakt het verder uitzoeken van een verzekering toch weer net iets interessanter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezoj
DataCopy schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:10:
Zojuist las ik dat de PoM kosten omhoog zijn gegaan. Volgens mij was het 240eur, nu is het 290eur.

Dat maakt het verder uitzoeken van een verzekering toch weer net iets interessanter...
Yes! Maar alleen als er geen extra eisen aan verbonden zijn . Die nieuwe fiets boeit me niet maar een extra slot als je een schopslot hebt vind ik irritant. Dat was nou juist t leuke, fiets neerzetten, schoppen en de winkel in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlands
Tsjaa...het hangt er maar net vanaf waar je naar kijkt. Het is een unieke fiets qua vormgeving. Maar er zijn een aantal issues geweest met de kwaliteit. Die heeft dus blijkbaar ups en downs gehad. Die verhalen zijn gewoon hier en op die community site te vinden. Sommige mensen zijn natuurlijk zeurpieten die over elk klein ding iets te mekkeren hebben, maar sommige dingen zijn terecht.
En aan een hele mooie fiets (of wat dan ook) die niet werkt of van magere kwaliteit is heb ik niets natuurlijk.
Daar heb je zeker een punt; je moet geen maandagmorgen model hebben. Maar naar mijn idee heb je voor 1998,00 geen vergelijkbaar product. Concurrenten als WATT en Cowboy hebben ook leuke producten hoor maar volgens mij kwalitatief minder/ andere keuzes. Dan heb ik het niet alleen over het 'stadsfiets' principe (zo min mogelijk losse onderdelen) maar ook sinds 2013 (!) al GPS tracker met GSM communicatie. Schijfremmen. Nogmaals ik kan me vergissen maar ik heb nog niet een concurrent gezien die dezelfde kwaliteit/ functionaliteit biedt voor < 2000 euro.

En ik wil beklemtonen dat ik ook zo mijn dingetjes heb gehad, waaronder een paar serieuze, maar die zijn uiteindelijk opgelost.

Oh ja, ik vind de accessoires ook een voordeel. Geen gedoe met losse lampen/ mandjes/ dragers etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Highlands op 17-04-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 23:29
Kogel door de kerk. Pre-order S3 zojuist geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Laatst online: 15-07 10:59
Lancering bekendgemaakt: 21 april om 14 uur!
https://www.vanmoof.com/n...f-s3-en-x3-per-livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Highlands schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:13:
[...]
Daar heb je zeker een punt; je moet geen maandagmorgen model hebben.
Dat is nu juist het punt met VM. Het lijkt erop dat ze best veel fietsen hebben gemaakt op maandagmorgen :+
In de pressrelease voor de S3 roepen ze dat ze naar de klanten hebben geluisterd en de meest geavanceerde fiets hebben gemaakt. Ik hoop dan ook dat ze de QA en QC hebben verbeterd. Het kwam op mij een beetje over als een typische startup die onverwacht mega populair werd en daardoor de load niet meer aan kon. Je moet dan groeien en kan steeds minder kritisch worden op het personeel dat je aanneemt en ook geen voldoende toezicht houden. Je zou verwachten dat ze dat inmiddels onder controle hebben of in ieder geval hebben opgemerkt dat het niet altijd op rolletjes loopt en daar extra aandacht aan besteden. Want alleen leuke sales redt je het niet mee op lange termijn.

Hoewel het merk een Tesla/Apple achtige schare volgelingen heeft die blijkbaar bereid is om zo af en toe een oogje dicht te doen voor inperfecties. Ik snap dat wel, want het is een hele coole fiets. Maar ja, zoals ik al eerder opmerkte: als ie het niet goed doet, heb je daar niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
DataCopy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:46:
[...]

Voor zover ik weet zijn de ingebouwde VanMoof sloten niet ART-goedgekeurd. Dit geldt zowel voor het kick-slot van de S2 als voor het kabelslot van de Electrified S (https://www.vanmoof.com/n.../electrified-s-chain-lock)

Als je er dus een normale fietsverzekering voor wil afsluiten ipv de nogal kostbare Peace of Mind-service zul je een extra slot moeten toevoegen. Dit mag een ringslot of een goedgekeurd kabelslot zijn. VM biedt zelf een Abus vouwslot, kettingslot of ringslot aan die allemaal ART2 zijn. Met elk van die sloten zit je op zich goed.
Ik heb gewoon een ringslot op m'n fiets zitten. Zolang ik dat gebruik ben ik netjes verzekerd en je fiets kan tenminste ook nog van slot als batterij en/of app het laten afweten. Enige nadeel is dat het een sleutel is die je kwijt kan raken. Maar daar staat tegenover dat ik nu verzekerd ben voor 50 euro per jaar, PoM kost het dubbele.
Edit: Hmmmm, maar ook hier lijkt er toch wel wat grijs gebied te zijn. Verzekering lijkt er van uit te gaan dat het een vast gemonteerd ART2 slot is (zoals ringslot), waaruit ik denk te concluderen dat een vouwslot of kettingslot dus buiten de dekking valt. Echter bij bij de bijzonderheden lijken ze het gebruik van een ART2 kabelslot dus weer wel goed te keuren...
Een vouwslot of kettingslot is ook voldoende zolang het maar ART2 is goedgekeurd en je de fiets deugdelijk hebt vastgelegd aan een vast object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Daniel schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:51:
Voor zover ik weet zijn de ingebouwde VanMoof sloten niet ART-goedgekeurd.
Dat lijkt niet bij elke verzekeraar een eis te zijn.
Bij de offerte tool van Allianz ( https://www.allianz-assis...etsverzekering/keuze.html ) kan je bij de aanvraag ook "ART slot: nee", "Digitaal slot: ja" invullen.
Alleen als je op beide "nee" antwoord geeft hij aan dat een verzekering niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

maxnl schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:15:
[...]

Dat lijkt niet bij elke verzekeraar een eis te zijn.
Bij de offerte tool van Allianz ( https://www.allianz-assis...etsverzekering/keuze.html ) kan je bij de aanvraag ook "ART slot: nee", "Digitaal slot: ja" invullen.
Alleen als je op beide "nee" antwoord geeft hij aan dat een verzekering niet mogelijk is.
Klopt, dat gaven ze inderdaad ook aan in een mail conversatie. Ik heb wel gevraagd wanneer ze de voorwaarden dan gaan aanpassen, want als ze die zouden toepassen wordt er niets vergoed. Je moet wel bewijs aanleveren dat je fiets op slot stond; wat kun je aflezen in de app? Slotstatus, locatie, tijdstip/datum?

Iemand toevallig een screenshotje met een voorbeeld? Dan wil ik dat ook even checken bij de verzekeraar.
Daniel schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:51:

[...]
Ik heb gewoon een ringslot op m'n fiets zitten.
[...]
Op je VanMoof? Degene die ze als accessoire verkopen (Abus). Toevallig daar ook een fotootje van, valt het erg op?

[ Voor 14% gewijzigd door DataCopy op 17-04-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Https://live.vanmoof.com

21april 14:00 live stream vd onthulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Wat is dit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emdh8kvA4MhRaWtSxI-3uyv1x1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uw8OhAedJtAR1oLYMaJkXFQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Schroefjes en poort waar je de oplaadkabel in doet. Lijkt niet anders dan de s2. Alleen de stang lijkt vlakker aan de onderkant.

[ Voor 5% gewijzigd door Smartbikers op 17-04-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Een stang van een fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
Werkt de developer mode bij speed limit in de app nog steeds (maximale snelheid fiets, 35+ km/h)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezoj
Overigens.... je zou 30 dagen en twee weken geleden maar een s2 gekocht hebben voor 3500€....

Dat moet toch wel ff zeer doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HTML van de website wijst erop dat je proefritten kan maken in diverse steden. Hieronder een fragment met enkele Nederlandse steden, maar dit zijn niet de enigen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
  <div class="b-correct-choice__services-wrapper">
                <select name="service" data-provider-id="364">
                  <option value="null">Choose your bike</option>
                                          <option data-service-id="39" data-service-duration="30" data-service-name="Utrecht Electrified S3" data-service-type="testride" value="39">
                          Utrecht Electrified S3
                      </option>
                                          <option data-service-id="40" data-service-duration="30" data-service-name="Utrecht Electrified X3" data-service-type="testride" value="40">
                          Utrecht Electrified X3
                      </option>
                                    </select>
              </div>
                <select name="service" data-provider-id="365">
                                          <option data-service-id="41" data-service-duration="30" data-service-name="Eindhoven Electrified S3" data-service-type="testride" value="41">
                          Eindhoven Electrified S3
                      </option>
                                          <option data-service-id="42" data-service-duration="30" data-service-name="Eindhoven Electrified X3" data-service-type="testride" value="42">
                          Eindhoven Electrified X3
                      </option>
                                    </select>
              </div>
                <select name="service" data-provider-id="366">
                                          <option data-service-id="43" data-service-duration="30" data-service-name="Rotterdam Electrified S3" data-service-type="testride" value="43">
                          Rotterdam Electrified S3
                      </option>
                                          <option data-service-id="44" data-service-duration="30" data-service-name="Rotterdam Electrified X3" data-service-type="testride" value="44">
                          Rotterdam Electrified X3
                      </option>
                                    </select>
              </div>
                <select name="service" data-provider-id="367">
                                          <option data-service-id="45" data-service-duration="30" data-service-name="The Hague Electrified S3" data-service-type="testride" value="45">
                          The Hague Electrified S3
                      </option>
                                          <option data-service-id="46" data-service-duration="30" data-service-name="The Hague Electrified X3" data-service-type="testride" value="46">
                          The Hague Electrified X3
                      </option>
                                    </select>
              </div>
                <select name="service" data-provider-id="368">
                                          <option data-service-id="47" data-service-duration="30" data-service-name="Copenhagen Electrified S3" data-service-type="testride" value="47">
                          Copenhagen Electrified S3
                      </option>
                                          <option data-service-id="48" data-service-duration="30" data-service-name="Copenhagen Electrified X3" data-service-type="testride" value="48">
                          Copenhagen Electrified X3
                      </option>
                                    </select>
              </div>
                <select name="service" data-provider-id="369">
                                          <option data-service-id="49" data-service-duration="30" data-service-name="Dublin Electrified S3" data-service-type="testride" value="49">
                          Dublin Electrified S3
                      </option>
                                          <option data-service-id="50" data-service-duration="30" data-service-name="Dublin Electrified X3" data-service-type="testride" value="50">
                          Dublin Electrified X3
                      </option>
                                    </select>
              </div>
                <select name="service" data-provider-id="370">
                                          <option data-service-id="51" data-service-duration="30" data-service-name="Osaka Electrified S3" data-service-type="testride" value="51">
                          Osaka Electrified S3
                      </option>
                                          <option data-service-id="52" data-service-duration="30" data-service-name="Osaka Electrified X3" data-service-type="testride" value="52">
                          Osaka Electrified X3
                      </option>
                                    </select>
              </div>
                <select name="service" data-provider-id="371">
                                          <option data-service-id="53" data-service-duration="30" data-service-name="Chicago Electrified S3" data-service-type="testride" value="53">
                          Chicago Electrified S3
                      </option>

Bron: https://www.vanmoof.com/bikes/en-JP/electric-bikes > CTRL + F > "S3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 06:33

De Nelis

en anders maar niet...

fezoj schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:19:
Overigens.... je zou 30 dagen en twee weken geleden maar een s2 gekocht hebben voor 3500€....

Dan ben je nu al lekker aan het fietsen ipv aan het wachten op wat er nog gaat komen 😉

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
fezoj schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:19:

Tsja da’s altijd met nieuwe productintroducties. Sowieso is de volle mep betalen voor een S2 een pijnlijke zaak. Maar volgens mij is VM best wel schappelijk met inruil/retour in dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
nieuws: Nederlandse start-up maakt stoeptegel voor draadloos laden e-bikes

Interessante ontwikkeling in het nieuws vandaag. Zou echt handig zijn ook voor de VANMOOFs, zodat je bijvoorbeeld ook bij het station kan opladen! Het biedt ook een oplossing voor wie niet kan opladen in zijn berging, of geen berging heeft, en daardoor bijvoorbeeld zijn fiets de trap op moet tillen dankzij de niet-verwijderbare accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik heb gisteren mijn s2 outlet bike ontvangen.
Wat een pracht fiets en wat gaat hij snel .
Is het normaal dat de motor best wel wat geluid maakt ?
Tevens vraag ik me af wordt er op software matig gebied veel veranderd en worden er nieuwe dingen toegevoegd?

Als ik besluit er hydraulische remmen op te laten zetten wat is het voordeel en na deel er van ten opzichte de normale remmen

[ Voor 19% gewijzigd door max.schollen op 19-04-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Engelman
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-09-2020
[quote]Eddy 6 pack schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:29:

De fiets:
Over mijn eerste ES niets dan lof. Eerlijk waar! 2 jaar met heel veel plezier op gefietst. Iets van 4500 km zonder problemen mee rond gereden, bijna altijd op 36 km/u via de afstandsbediening hack/easteregg. Deze fiets in 1 dag verkocht op marktplaats en toen de S2 gekocht. Deze beviel niet goed. Speling op achterwiel terwijl de fietsdoktoren in de VM store hem hebben afgemonteerd toen ik hem in de winkel kwam halen. De motor maakte een heel hoge (en irritante) fluittoon die gedeeltelijk wegging bij gebruik van de boostknop. De versnelling werkte telkens bij verschillende snelheden, dan weer bij 15 km/u, dan helemaal niet, dan weer bij 21 km/u. etc. en uiteindelijk dus het doortrappen en het gigantische mechanische geratel van de naaf. En dan ook nog eens verplicht naar Amsterdam moeten om te repareren. Op laten halen kon natuurlijk ook, maar dan zat ik zonder fiets, terwijl een naaf opsturen voldoende was geweest.

Je spreekt hier over de afstandsbediening Easter egg/hack. Heb zelf ook een electrified S, maar hier nog nooit van gehoord. Dacht dat dat alleen bestond voor de S2, zou je deze hack misschien kunnen toelichten?

Alvast bedankt😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb ook maar de knoop doorgehakt. Sowieso heb je altijd de mogelijkheid om 'm terug te sturen als ie niet bevalt en na de introductie heb je nog heel even om definitief te bevestigen. Dus op zich is het risico klein. Ik ga er even voor het gemak vanuit dat ze hebben geleerd van de QA issues en eea beter hebben ingericht en de capaciteit op orde is.

Wat opladen betreft los ik dat wel op. In het gangetje van mijn berging (het is een doolhof met kleine gangetjes) is een stopcontact dus ik denk dat ik af en toe een lijntje daarheen uitrol. Is natuurlijk niet de bedoeling, maar alleen maar om op te laden is geen probleem (vind ik zelf). Anders kan het ook nog in de parkeergarage onder het gebouw waar ik mijn auto en motor parkeer. Achter mijn motorplek is ook een stopcontact en ik zie er wel eens een fiets staan. Ik hoef 'm toch niet elke dag op te laden hoop ik, dus zo af en toe een paar uur moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Zoals jullie vast in de topic starter hebben gelezen is Peace of Mind niet overdraagbaar als je jouw fiets verkoopt. Echter blijft de peace of mind wel gewoon actief op jouw eigen account, omdat hij persoonsgebonden is. Dit betekent dus dat als je een nieuwe fiets koopt, je jouw 'oude' POM hier nog bij kan blijven gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Koen Engelman schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:29:

Je spreekt hier over de afstandsbediening Easter egg/hack. Heb zelf ook een electrified S, maar hier nog nooit van gehoord. Dacht dat dat alleen bestond voor de S2, zou je deze hack misschien kunnen toelichten?

Alvast bedankt😊
Bestaat alleen voor de S2, op de Electrified S werkt het (bij mij in ieder geval) niet. Je moet in de app de tekst 'speed limit' even ingedrukt houden, dan verschijnt er een derde optie aangeduid met een '-' waardoor je 35-36 km/uur kan rijden, zij het met een nogal koffiemolen-achtig beentempo want de versnellingen zijn hier niet op berekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:25:
Zoals jullie vast in de topic starter hebben gelezen is Peace of Mind niet overdraagbaar als je jouw fiets verkoopt. Echter blijft de peace of mind wel gewoon actief op jouw eigen account, omdat hij persoonsgebonden is. Dit betekent dus dat als je een nieuwe fiets koopt, je jouw 'oude' POM hier nog bij kan blijven gebruiken!
Nee dat vast dus niet.
Je moet hem per fiets kopen is mij verteld door Vanmoof
Ik heb hem namelijk ook moeten aanschaffen terwijl hij nog liep op de oude fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Hmm toevallig had iemand op Facebook 10 dagen geleden hetzelfde vraagstuk. Toen stond er onder deze link nog dat inderdaad de PoM service van de ene fiets naar de andere ging. Maar die is nu ook uit de lucht, terwijl die 10 dagen geleden nog hun site stond. PoM is in de afgelopen 10 dagen ook wat duurder geworden, wat wijzigingen in de voorwaarden misschien?

Edit: ik heb nog wat code van dezelfde pagina weten te vinden en het stond er toch echt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<h2 class="heading">What if I purchase 3 years of Peace of Mind Service, but then buy another VanMoof bike within that time?
            <a href="javascript:print();" class="icon-print solution-print-icon" title="Print this Article"></a>
        </h2>

<p>Modified on: Tue, 6 Aug, 2019 at  5:17 PM</p>

<article class="article-body" id="article-body" rel="image-enlarge">
            <div rel="clipboard_data">If you buy a new VanMoof bike within the term of your policy, then you are able to transfer the Peace of Mind Service to that bike. Contact our support team and they'll get you all set up. </div><p><br></p>
        </article>

[ Voor 42% gewijzigd door Alchemic_ op 20-04-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Alchemic_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:28:
Hmm toevallig had iemand op Facebook 10 dagen geleden hetzelfde vraagstuk. Toen stond er onder deze link nog dat inderdaad de PoM service van de ene fiets naar de andere ging. Maar die is nu ook uit de lucht, terwijl die 10 dagen geleden nog hun site stond. PoM is in de afgelopen 10 dagen ook wat duurder geworden, wat wijzigingen in de voorwaarden misschien?

Edit: ik heb nog wat code van dezelfde pagina weten te vinden en het stond er toch echt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<h2 class="heading">What if I purchase 3 years of Peace of Mind Service, but then buy another VanMoof bike within that time?
            <a href="javascript:print();" class="icon-print solution-print-icon" title="Print this Article"></a>
        </h2>

<p>Modified on: Tue, 6 Aug, 2019 at  5:17 PM</p>

<article class="article-body" id="article-body" rel="image-enlarge">
            <div rel="clipboard_data">If you buy a new VanMoof bike within the term of your policy, then you are able to transfer the Peace of Mind Service to that bike. Contact our support team and they'll get you all set up. </div><p><br></p>
        </article>
Top, fijn dat we bevestiging hebben (en ook een mooie financiële meevaller). Het klinkt ook logisch, als zij er zelf zo aan vasthouden dat de verzekering persoonsgebonden is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
max.schollen schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:18:
[...]

Nee dat vast dus niet.
Je moet hem per fiets kopen is mij verteld door Vanmoof
Ik heb hem namelijk ook moeten aanschaffen terwijl hij nog liep op de oude fiets
Ik heb hierover een week geleden met Van Moof contact over gehad. Met de vraag: als ik mijn S2 verkoop is de Peace of Mind die ik voor de S2 heb gekocht (en die niet overdraagbaar is naar de nieuwe eigenaar) dan geldig voor mijn nieuw aan te schaffen S3.
De eerste persoon die ik sprak zei: niet overdraagbaar op andere persoon, maar ook niet op andere fiets. Ofwel: je moet hem voor je S3 dubbel aanschaffen.
Ik vond het onvoorstelbaar en belde toen opnieuw met Van Moof, kreeg een ander aan de lijn en die zei dat het wel overdraagbaar was naar de nieuwe fiets. Ik heb het ze voor de zekerheid schriftelijk laten bevestigen per mail, zie onder:

Hi ....,

Dank voor je tijd aan de telefoon zojuist.

Hierbij bevestig ik dat de Peace of Mind aangeschaft onder order ... op 21 juni 2019 geldig zal zijn bij het gebruik van de S3 die je zojuist besteld hebt en zal vervallen op de eerder aangeschafte Electrified S2 onderzelfde order.

Mocht je verder nog vragen hebben laat het ons weten in een reactie op deze mail of bel ons zodat we je sneller kunnen helpen.

Fijne dag en take care!

Kind regards / Met vriendelijke groet,
VanMoof Support

[ Voor 14% gewijzigd door matox1000 op 20-04-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Ah ja, ik heb ook begin dit jaar een S2 gekocht en had ook de de PoM van mijn S1. Toen zeiden ze bij VanMoof ook dat PoM aan je My VanMoof account gekoppeld zit en dus gewoon mee gaat naar een nieuwe fiets. In mijn geval dus mijn nieuwe S2 :)

[ Voor 2% gewijzigd door SJOE®DO op 20-04-2020 14:22 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
Daniel schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:11:
[...]

Bestaat alleen voor de S2, op de Electrified S werkt het (bij mij in ieder geval) niet. Je moet in de app de tekst 'speed limit' even ingedrukt houden, dan verschijnt er een derde optie aangeduid met een '-' waardoor je 35-36 km/uur kan rijden, zij het met een nogal koffiemolen-achtig beentempo want de versnellingen zijn hier niet op berekend :)
Gaat dit denk je ook werken op een S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ZeZeQue schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:23:
[...]
Als je nog 24 uur geduld hebt, worden denk ik al je vragen over de S3 beantwoord. Tot dan is het puur speculaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO

SJOE®DO

Gadget enthusiast

ZeZeQue schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:23:
[...]

Zeker! VanMoof noemt dit trouwens de 'Offroad' feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Klopt het dat de s2 een wandel functie heeft.?
En wat moet ik doen als de motor het niet doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezoj
max.schollen schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:59:
Op je eerste vraag: Ja! Stuur in je handen en wandelen. ;). Op je tweede vraag: Waarschijnlijk harder trappen! :o (of je fiets opladen, of je fiets laten maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
fezoj schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:13:
[...]

Op je eerste vraag: Ja! Stuur in je handen en wandelen. ;). Op je tweede vraag: Waarschijnlijk harder trappen! :o (of je fiets opladen, of je fiets laten maken).
Ik begreep een tijd geleden dat er een functie op zit dat de motor wat extra ondersteuning kan geven bij het lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
max.schollen schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:59:
- Nee. Is ook nergens voor nodig want de fiets is niet zwaar.
- Als de fiets niet vergrendeld is, maar wel is uit gegaan vanwege inactiviteit kun je de linker stuurknop even indrukken. De systemen worden dan meteen weer ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Inmiddels de knop ook doorgehakt en de S3 besteld. Mocht iemand interesse hebben in mijn S2 met Brooks B66 zadel, stuur dan even een PM. De fiets staat momenteel in Delft, maar kan in de loop van deze week ook worden overgenomen in de buurt van Eindhoven.

[ Voor 30% gewijzigd door XyberBorg op 20-04-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
XyberBorg schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:38:
[...]

- Nee. Is ook nergens voor nodig want de fiets is niet zwaar.
- Als de fiets niet vergrendeld is, maar wel is uit gegaan vanwege inactiviteit kun je de linker stuurknop even indrukken. De systemen worden dan meteen weer ingeschakeld.
Reset al geprobeerd werkt ook niet
Dat met het linker knopje werkt ook niet
Misschien de stekker er even in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Ook interesse in de s3..

Echter staat trustpilot vol negatieve reviews over de s2 en Van Moof in het algemeen. Uitvallende functies, onderdelen die snel kapot gaan, lak wat om het minst geringe bekrast raakt, turboknop die het niet doet, remmen die snel achteruit gaan, pedalen die ondermaats zijn(sommigen troffen zelfs twee rechterpedalen in de doos aan), stuurverlenging die je extra moet aanschaffen, alarm wat veel later dan gewenst afgaat, lock- en unlockproblemen, motor die halverwege de rit abrupt ermee kapt en tot slot de klantenservice die je inadequaat helpt door heel traag te reageren en uiteindelijk doodleuk naar een fietsenmaker doorverwijst omdat ze zelf pas weken later tijd hebben of je verzoekt de hele fiets in een doos naar ze op te sturen (even gauw langsgaan met je kapotte fiets als je toevallig ook in Amsterdam woont is kennelijk niet toegestaan).

Kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit inderdaad eerder regel dan uitzondering is gebleken bij Van Moof, voordat er 2 duizend euro voor de s3 afgetikt mag gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Daan2020 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:56:
Ook interesse in de s3..

Echter staat trustpilot vol negatieve reviews over de s2 en Van Moof in het algemeen. Uitvallende functies, onderdelen die snel kapot gaan, lak wat om het minst geringe bekrast raakt, turboknop die het niet doet, remmen die snel achteruit gaan, pedalen die ondermaats zijn(sommigen troffen zelfs twee rechterpedalen in de doos aan), stuurverlenging die je extra moet aanschaffen, alarm wat veel later dan gewenst afgaat, lock- en unlockproblemen, motor die halverwege de rit abrupt ermee kapt en tot slot de klantenservice die je inadequaat helpt door heel traag te reageren en uiteindelijk doodleuk naar een fietsenmaker doorverwijst omdat ze zelf pas weken later tijd hebben of je verzoekt de hele fiets in een doos naar ze op te sturen (even gauw langsgaan met je kapotte als je toevallig ook in Amsterdam woont is kennelijk niet toegestaan).

Kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit inderdaad eerder regel dan uitzondering is gebleken bij Van Moof, voordat er 2 duizend euro voor de s3 afgetikt mag gaan worden?
Dit is gewoon niet te zeggen. Ik zie het ook veel voorbij komen, hier en in de Facebook groep. Echter ik heb er nu 3300km op zitten en nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad. Ook niet met de software of knoppen. Ik zie wel eens error codes voorbij komen, maar ook nog niet gehad. Vooral op Facebook is het beeld ietwat vertekend doordat alleen mensen met problemen iets posten. Ik verbaas mij ook vaak over vragen daar die men beter zelf aan VM kan gaan stellen.

De lak is wel kwetsbaar inderdaad, maar dat lijkt vooral te liggen aan dat deze glanzend is ipv bij veel fietsen mat. Ik doe voorzichtig en dat gaat prima.

De twee optionele ringen om het stuur te verhogen waren inbegrepen bij mij. Ze werden zelfs bij het afhalen keurig voor mij geïnstalleerd op verzoek, net als de bagagedrager en spatlab bij het voorwiel die ik er later bij kocht.

Bij simpele dingen als een lekke band lijkt het mij geen onredelijk verzoek om een fietsenmaker te zoeken, of het zelf te proberen. Dan kan hun eigen capaciteit gebruikt worden voor meer bijzondere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:46
@Daan2020 lijkt me dat het wel wat zegt. Niet elke fiets zal een mankement hebben maar gemiddeld genomen meer per 100 dan menig ander merk. Het zou bij de S3 weer beter moeten zijn maar dat is nog te bezien. De vraag is ook of je voor 2k zoveel meer mag verwachten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
of je verzoekt de hele fiets in een doos naar ze op te sturen (even gauw langsgaan met je kapotte fiets als je toevallig ook in Amsterdam woont is kennelijk niet toegestaan).
Da's gek, toen in nog in Amsterdam woonde kon ik altijd gewoon langskomen. Soms wel een afspraak maken omdat het druk was, maar nooit een probleem. Tekent wel de knulligheid waarmee het soms gaat daar.

Mijn ervaring - gebaseerd op een 1st Gen Electrified S - is dat het zeker geen probleemloze fiets is, maar over de service van Van Moof heb ik nooit te klagen gehad. In de eerste generatie zaten echt wel wat kinderziektes zoals een niet voldoende waterdichte motor |:( en allerlei errorcodes en problemen met het slot door slechte kwaliteit control units en firmware. Ik heb het eerste jaar een nieuwe motor, een nieuwe accu en drie nieuwe control units gekregen, toen waren de problemen verholpen. Alles onder garantie.

Op basis van mijn ervaring van de eerste 12 maanden zou ik nooit meer een VM kopen maar sindsdien is alles probleemloos. Na 3 jaar wel de pedalen moeten vervangen omdat ze scheurden, maar die 15 euro overleef ik ook wel. Dat de afmontage nogal met budgetspullen is gedaan is bekend :)

Maar goed n = 1. Mijn algemene indruk is wel dat een VM bovengemiddeld veel technische problemen kent, maar dat wordt ook mede veroorzaakt dat er nogal wat op zit dat stuk kán. Een simpeler ontwerp zal minder issues hebben en soms vraag je je wel af waarom VM bepaalde keuzes heeft gemaakt. Ik heb echter goede hoop dat elke generatie weer een beetje beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxkranendijk
Ook interesse in de s3..

Echter staat trustpilot vol negatieve reviews over de s2 en Van Moof in het algemeen. Uitvallende functies, onderdelen die snel kapot gaan, lak wat om het minst geringe bekrast raakt, turboknop die het niet doet, remmen die snel achteruit gaan, pedalen die ondermaats zijn(sommigen troffen zelfs twee rechterpedalen in de doos aan), stuurverlenging die je extra moet aanschaffen, alarm wat veel later dan gewenst afgaat, lock- en unlockproblemen, motor die halverwege de rit abrupt ermee kapt en tot slot de klantenservice die je inadequaat helpt door heel traag te reageren en uiteindelijk doodleuk naar een fietsenmaker doorverwijst omdat ze zelf pas weken later tijd hebben of je verzoekt de hele fiets in een doos naar ze op te sturen (even gauw langsgaan met je kapotte fiets als je toevallig ook in Amsterdam woont is kennelijk niet toegestaan).

Ik heb zelf dus 3 Vanmoof fietsen gehad (zie mijn eerdere bericht) en erg tevreden. Gisteravond de S3 besteld (ik moet de economie toch ook sponsoren in deze tijden dat we minder uitgeven). Als het morgen tegenvalt of bij levering kan ik hem altijd terugsturen/annuleren.

De verschillen op trustpilot vallen me nog mee.

Stella
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJDeImKHq_v6BZKA81BMIkOYzD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZZCaHOTPI4rIMXT6tSixdc5v.png?f=fotoalbum_large

Vanmoof
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFe82lkOy6lInK8oANQUIBUWWRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G7R8dLGsvCc0qoN0t1rojpub.png?f=fotoalbum_large

Ik neem aan dat Vanmoof een veel jongere en daarmee kritischere doelgroep heeft die ook sneller negatieve ervaringen deelt dan een Stella gebruiker.

[ Voor 15% gewijzigd door maxkranendijk op 20-04-2020 16:56 . Reden: links aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
maxkranendijk schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:43:
[...]
Ik neem aan dat Vanmoof een veel jongere en daarmee kritischere doelgroep heeft die ook sneller negatieve ervaringen deelt dan een Stella gebruiker.
En daarnaast ook vaker online koopt èn online (be) oordeelt.

Daar tegenover staat dat Stella veel meer "gelijkwaardige" concurrentie en dus ook vergelijkingsmateriaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maxkranendijk schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:43:
[...]
Negatieve ervaringen worden sowieso vaker gedeeld. Als er van een product veel (voornamelijk) reviews zijn, is dat vaak vanwege een actie dat je extra korting krijgt als je een review plaatst. Sommige merken zijn daar heel sterk in.

Maar in de kritiek die ik zo links en recht over Van Moof hoor, zijn de slechte lak, algemene QA/QC issues en een nogal wisselende help/servicedesk de gemeenschappelijke factor. Die dingen hoor je heel vaak. Gisteren nog een filmpje van een Duitse knul zitten kijken die een bizar slechte VM ervaring had. Het begon welliswaar met een tweedehands VM die hij kocht via eBay oid, maar de service van Van Moof was ook erg dramatisch. Verschillende toezeggingen doen over de telefoon die later worden ingetrokken, de fiets nog meer kapot terug krijgen dan dat je 'm hebt opgestuurd, de lijst was lang. Ik had er mijn rechtsbijstand op gezet zeg maar... :+

Ik denk dat dat dus typisch is voor een bedrijf dat te snel gegroeid is. Vandaar dat ik eerder al aangaf dat ik hoop dat ze daarvan geleerd hebben en dit onder controle hebben. Want meer teletubbies toevoegen aan je helpdesk helpt niet; het maakt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen !
Wat te doen bij een motor van een VanMoof s2 die het niet doet
Heb al reset gedaan .. met en zonder accu lader er in helpt helemaal niks .
Iemand nog een oplossing? Zodat ik morgen hopelijk weer elektrisch fiets !
Alvast bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO

SJOE®DO

Gadget enthusiast

VanMoof bellen is het beste in deze situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
SJOE®DO schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:58:
[...]

VanMoof bellen is het beste in deze situatie
Daar heb ik al contact mee gehad .
Die zouden mij terug bellen maar is niet meer gebeurd terwijl het wel is beloofd dat ik vandaag nog zou weten wat er gaat gebeuren .

Ik had de fiets gisteren via de app op usa gezet .
Maar kan het niet meer op eu zetten in de app
Iemand anders daar ook problemen mee.

[ Voor 17% gewijzigd door max.schollen op 20-04-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Daniel schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:11:
[...]

Niets is minder waar!
Sterker nog, de S reed 37 km/u en de S2 ‘maar’ 34. 😅 De handeling is wel wat omslachtiger. Ik had de tip i.i.g. van één v/d verkopers.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Eddy 6 pack schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:22:
[...]

Niets is minder waar!
Sterker nog, de S reed 37 km/u en de S2 ‘maar’ 34. 😅 De handeling is wel wat omslachtiger. Ik had de tip i.i.g. van één v/d verkopers.
Hoor graag hoe dat dan wel werkt op een S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:38
Kwam deze nog tegen van Techcrunch, 4 versnellingen zeggen ze. Ben benieuwd naar vanmiddag
https://techcrunch.com/20...s3-and-x3-electric-bikes/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XykmzMHak3xthsim8HIQ9c3LFvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0F38WAAQslSnwxxCw30QVGF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAtGFwXaGha7mOa3ZeBHRJLrI7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQbYPfFArJ4u5hHZNIeWLNJW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcTuGUcThICNG_V7hPgShmfGdXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBn2vDwI88fwn2X7rsh6j3Ak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hammy87 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:54:
Kwam deze nog tegen van Techcrunch, 4 versnellingen zeggen ze. Ben benieuwd naar vanmiddag
...en meteen weer verwijderd. Iets te vroeg op 'publish' gedrukt denk ik. Geen schokkend nieuw ontwerp, zoals verwacht. Ben benieuwd wat er allemaal onder de motorkap is veranderd, buiten wat we al weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
mphilipp schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:34:
[...]

...en meteen weer verwijderd. Iets te vroeg op 'publish' gedrukt denk ik. Geen schokkend nieuw ontwerp, zoals verwacht. Ben benieuwd wat er allemaal onder de motorkap is veranderd, buiten wat we al weten.
Gelukkig zijn er genoeg andere websites die precies hetzelfde verhaal gewoon klakkeloos overnemen. Zoals deze of deze.

Ze gaan niet heel gedetailleerd in op de specificaties, maar de 'hydraulic brakes', 4 automatische versnellingen en een matte lak (= minder krassen?) zijn toch wel erg fijne verbeteringen!

[ Voor 18% gewijzigd door oscarwashere op 21-04-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Om even terug te komen op PoM uit te wisselen tussen andere fietsen...
https://support.vanmoof.c...d-coverage-to-a-new-bike-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oscarwashere schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:05:
[...]
Ze gaan niet heel gedetailleerd in op de specificaties, maar de 'hydraulic brakes', 4 automatische versnellingen en een matte lak (= minder krassen?) zijn toch wel erg fijne verbeteringen!
Inderdaad. Maar dat wisten we al. Als ik het goed heb, komt er na de presentatie vanmiddag ook een Q&A. Dan kunnen we meteen vragen of de lak nu verbeterd is en of de organisatie nu beter om kan gaan met het succes... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Als ik het goed begrijp moet je je fiets deze week bestellen of zelfs straks al, wil je hem eind juni op z'n vroegst als een van de eersten hebben? Als je besluit nog even de kat uit de boom te kijken en ergens in mei/juni te gaan bestellen, zul je hem pas in augustus of later hebben?

Naar de winkel toe om hem daar af te rekenen en op weg te fietsen is er sowieso niet bij?

Wel een armoedige gang van zaken als het zo is. Een hele poppenkast opvoeren voor je nieuwe product maar het vervolgens alleen met grote vertraging kunnen leveren.

[ Voor 18% gewijzigd door Daan2020 op 21-04-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Daan2020 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:39:
Als ik het goed begrijp moet je je fiets deze week bestellen of zelfs straks al, wil je hem eind juni op z'n vroegst als een van de eersten hebben? Als je besluit nog even de kat uit de boom te kijken en ergens in mei/juni te gaan bestellen, zul je hem pas in augustus of later hebben?

Naar de winkel toe om hem daar af te rekenen en op weg te fietsen is er sowieso niet bij?

Wel een armoedige gang van zaken als het zo is. Een hele poppenkast opvoeren voor je nieuwe product maar het vervolgens alleen met grote vertraging kunnen leveren.
Dat moet geen verrassing zijn, dat was bij alle voorgaande modellen ook zo. Ik heb zelf een Electrified S (v1) en daar was het nog veel erger. Ze zijn erg goed in marketing, dat moet ik ze toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Engelman
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-09-2020
Daniel schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:26:
[...]

Hoor graag hoe dat dan wel werkt op een S :)
Op mijn S (V2) werkte het ingedrukt houden van de speed limit gewoon. Maar kan zijn dat het op een V1 niet werkt.
Pagina: 1 ... 7 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.