Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Jbk-
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 04-02 20:43
DC_Vincent schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:34:
[...]

@Jbk-
Ik neem aan dat je hiervoor terug moet naar de winkel in Amsterdam? Hoe vaak is dat nodig/verwacht je dat dat nodig is?
Ik overweeg een Smart X of S, maar woon niet in Amsterdam, dus vraag me af of dat dan wel een verstandige keus is.
Dat klopt. Hij was wel in een uurtje klaar (same day ready of zoiets) dus je zou er een ochtend aan kwijt zijn. De eerste keer service is gratis dus zou ik vooral gebruik van maken. Daarna kan hij ook naar een reguliere fietsenmaker.
De elektrische modellen zijn meer onderhoudsgevoelig dan de smart bikes.

• DC_Vincent
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:31
Jbk- schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:00:
[...]

Daarna kan hij ook naar een reguliere fietsenmaker.
Heb je daar ervaring mee? Ik hoorde/las dat er fietsenmakers zijn die weigeren VanMoof fietsen te onderhouden/repareren. Zelfs een band plakken zou soms al niet mogelijk zijn. Is dit echt een probleem, of is dit een uitzondering? Iemand toevallig ervaring met fietsenmakers in Utrecht icm VanMoof?

• hammy87
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:06
Ik twijfel tussen een S en een X. Ik ben 180cm en binnenbeenlengte van 82cm. Een S lijkt mij groot door de hoge bovenbuis (86cm standover), maar is een X weer net niet te klein?

• Jbk-
hammy87 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:44:
Ik twijfel tussen een S en een X. Ik ben 180cm en binnenbeenlengte van 82cm. Een S lijkt mij groot door de hoge bovenbuis (86cm standover), maar is een X weer net niet te klein?
Ik ben ook 1.80. S is prima. Heb wel het stuur verhoogd met de stem riser, anders zit je wel wat voorover gebogen.

• Jbk-
DC_Vincent schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:41:
[...]

Heb je daar ervaring mee? Ik hoorde/las dat er fietsenmakers zijn die weigeren VanMoof fietsen te onderhouden/repareren. Zelfs een band plakken zou soms al niet mogelijk zijn. Is dit echt een probleem, of is dit een uitzondering? Iemand toevallig ervaring met fietsenmakers in Utrecht icm VanMoof?
Je hebt misschien gelijk. Na de service beurt liep mijn voorrem wat aan. VanMoof bood an deze bij een fietsenmaker te brengen en de kosten te vergoeden. M’n fietsenmaker om de hoek had er eerst niet zo’n zin in, maar ik mocht hem later in de week langsbrengen :|

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Word een beetje moe van mijn Electrified S. Dit is nu al de zoveelste keer dat ik een na een avondje stappen op een andere manier naar huis moet zien te komen, omdat mijn fiets nergens meer op reageert. Morgen maar eens terug met een laptop battery pack in de hoop de fiets te kunnen resetten. Gelukkig (?) staat hij aan een paal vast.

MaZo wijzigde deze reactie 14-01-2020 18:25 (7%)

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 26-02 08:13

N1ckk

404 - title not found

N1ckk schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:03:
[...]

Helaas nieuwe ook kapot. Krijg error 29 en 27, iemand een idee?
Mijn volledige ervaring in een / mijn podcast voor wie dat leuk vind: https://podcasts.apple.co...2010%3Atracks%2F743771029

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:35
N1ckk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:10:
[...]

Mijn volledige ervaring in een / mijn podcast voor wie dat leuk vind: https://podcasts.apple.co...2010%3Atracks%2F743771029
Leuk! Zet ik morgen aan als ik op de S2 stap naar werk 😉

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• atomic frogger
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:17
Sinds vandaag trotse eigenaar van een S2, nu zag ik dat je deze ook in de us mode kunt zetten. Ik kom deze functie (speed limit) alleen niet meer tegen in de app (ios 13.3, appversie 2.4.7 (221) bike 1.6.0) zijn er meer met dit probleem? Of doe ik wat fout?

• zap681
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 24-02 10:45
@atomic frogger Ook niet na de update van gisteren (2.4.8)?

• atomic frogger
zap681 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:21:
@atomic frogger Ook niet na de update van gisteren (2.4.8)?
Ik kan de functie nog steeds niet vinden helaas.

https://tweakers.net/ext/f/UqDWH5fmKoW47kNQvasB4RHR/thumb.jpg

• Bert2000
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-02 18:53
atomic frogger schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:32:
[...]

[Afbeelding]
Vreemd, ik zit bij Android op versie 4.7.0 en kan Speed limit instellen op EU of USA.

Verder, weet iemand of deze dingen ook nog op te voeren zijn? Ik vind het enorm irritant dat de fiets je "afremt" als je sneller dan 32 wilt gaan.

Zelfs heuvel af moeite om over de 32 te gaan.

Bert2000 wijzigde deze reactie 20-01-2020 20:48 (4%)

• atomic frogger
Bert2000 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:46:
[...]

Vreemd, ik zit bij Android op versie 4.7.0 en kan Speed limit instellen op EU of USA.

Verder, weet iemand of deze dingen ook nog op te voeren zijn? Ik vind het enorm irritant dat de fiets je "afremt" als je sneller dan 32 wilt gaan.

Zelfs heuvel af moeite om over de 32 te gaan.
Ik heb ook ingelogd op een android toestel met app versie 4.70. Dat geeft helaas niet de oplossing. Voor zover ik weet moer er een tekst “speed limit” staan toch?

• Bert2000
atomic frogger schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Ik heb ook ingelogd op een android toestel met app versie 4.70. Dat geeft helaas niet de oplossing. Voor zover ik weet moer er een tekst “speed limit” staan toch?
Correct, onder "Units" staat Speed limit. (boven background connection).

Ik zou even contact opnemen met vanmoof.

• oscarwashere
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-01 21:57

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Bert2000 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Zouden ze op basis van je locatie de limiet hebben bepaald...? Mag hopen van niet.

Reageren hierop? Gebruik a.u.b. de QUOTE functie ;)

• XyberBorg
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:37
Ik zie middels een APK decompiler dat er naast de USA en EU speed settings een VANMOOFIA setting bestaat. Als iemand weet hoe deze geactiveerd kan worden zie ik graag een PM'etje tegemoet ;)

Nevermind, al gevonden. Heel spannend is het niet, motor slaat alleen niet meer af bij 32kmh, maar pas bij 36. In de praktijk kom je daar toch al niet vaak tegenaan, je moet flink bijtrappen om de 36kmh te halen.
Bert2000 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:46:
[...]
Dit krijg je voor elkaar door in de app (4.7.0) op de tekst Speed Limit te drukken, en even in te houden. De dropdown lijst EU/USA wordt dan blanco, en je hoort de S2 klikken om je keuze te bevestigen. Met deze blanco instelling blijft je motor ondersteuning leveren tot 36kmh.

XyberBorg wijzigde deze reactie 24-01-2020 18:41 (79%)
Reden: Uitleg "speedhack"

• larsred
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:58
Nou dan na bijna een jaar en 4500km verder toch maar eens een update.

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn S2. Rijdt nog steeds fantastisch en ook geen grote klachten, in ieder geval niet meer na zijn laatste controle bij VanMoof.
Ik had last van een boost knop die alleen werkte bij regen, er kwam roest uit de stuur kolom en de ketting was niet meer heel soepel. Waren toch dingen die ik raar vond voor een fiets van nog geen jaar oud (De slechte lak heb ik maar geaccepteerd in de tussentijd)
Roest op het spatbord

Aan de telefoon kreeg ik de optie of ze me de handleiding van de boostknop zouden opsturen en dat ik daarmee naar de lokale fietsenmaker zou gaan, dan mocht ik de rekening naar ze doorsturen en binnen 2 weken aan mij vergoeden of ik kon een afspraak maken bij VanMoof zelf, het is uiteindelijk het laatste geworden, want de winkel is toch maar op 10km afstand.
Alles is uiteindelijk zonder kosten gerepareerd, netjes want het had anders toch weer 90 euro gekost.

De fiets rijd nu weer zoals nieuw en ga ervan uit dat hij dat ook blijft doen.
Vandaag ook via de post het extra opzetstukje voor de oplader ontvangen. Al vind ik 3 verschillende enveloppen met hetzelfde erin wel enthousiast.
Opzetstukje

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hebben ze ook de roest opgelost?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Bert2000
Inmiddels rijd ik nu een week op de electrified s2.

Wat mij vooral opvalt is de slechte kwaliteit van de lak, ik maakte gebruik van een kettingslot van abus (staat te koop op de vanmoof site)

Dit kan ik iedereen afraden, na 3 dagen rijden was de lak al aardig beschadigd op de plek waar de ketting om de fiets zit, ik ben overgestapt op een vouwslot om erger te voorkomen.

• Krizzii
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-02 16:55

Krizzii

Kris W.

Bert2000 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:32:

Wat mij vooral opvalt is de slechte kwaliteit van de lak, ik maakte gebruik van een kettingslot van abus (staat te koop op de vanmoof site)

Dit kan ik iedereen afraden, na 3 dagen rijden was de lak al aardig beschadigd op de plek waar de ketting om de fiets zit, ik ben overgestapt op een vouwslot om erger te voorkomen.
Ik heb zo'n tasje bij dat slot gekocht n.a.v. klachten over de lak. Werkt naar behoren en geen problemen met de lak.

Inventaris: LG OLED55B6V // E-M10 Mark III // Pixel 3 // Synology DS218play // PS4 Pro, GT=OompaLoompia // Pioneer HTP-072 // SHIELD TV

• Bert2000
Krizzii schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:06:
[...]

Ik heb zo'n tasje bij dat slot gekocht n.a.v. klachten over de lak. Werkt naar behoren en geen problemen met de lak.
hmm dat had ik ook moeten doen...

goede tip

• Jbk-
Bert2000 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:32:

Bij je first-free-check up halen ze ook lakschade weg. Ik had krassen op mijn stuur en na de check-up waren ze weggewerkt _/-\o_

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:35
Jbk- schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 08:29:
[...]

Bij je first-free-check up halen ze ook lakschade weg. Ik had krassen op mijn stuur en na de check-up waren ze weggewerkt _/-\o_
Hmm, dat is een stuk beter dan bij mij. Ik kreeg mijn S2 juist vol krassen op het frame terug van de first check-up.. Kwam er helaas thuis pas achter. Na telefonisch contact is de volgende/tweede check-up gratis is mij toegezegd. Bedenk me nu dat ik halverwege januari gebeld zou worden om deze in te plannen, maar heb nog niets gehoord. Komende week zelf maar even bellen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Een maatje van mij heeft een gloednieuwe S2 in de verkoop, compleet in doos (kleur: wit). Gevalletje volledig vervangen onder garantie. Hij gaat nu voor een e-bakfiets en heeft de S2 in de verkoop, mocht er iemand hier interesse hebben.

• larsred
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:58
bombadil schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:25:
Hebben ze ook de roest opgelost?
Nog geen nieuwe roest te bekennen, deze week met de voorspelde regen wel een mooie test.

• spoller
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 29-01 15:41
MaZo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:27:
Word een beetje moe van mijn Electrified S. Dit is nu al de zoveelste keer dat ik een na een avondje stappen op een andere manier naar huis moet zien te komen, omdat mijn fiets nergens meer op reageert. Morgen maar eens terug met een laptop battery pack in de hoop de fiets te kunnen resetten. Gelukkig (?) staat hij aan een paal vast.
Dat klintk herkenbaar. Ik heb er begin Januari eentje besteld en geleverd gekregen, en niets dan ellende. Om te beginnen leverde Van Moof een fiets uit met een beta firmware 8)7 die niet te updaten bleek. Teruggestuurd, hele computer vervangen. Kreeg ik hem weer terug met een oude firmware versie. Enfin ook nadat ik die had geupdate heb ik uiteindelijk geconcludeerd dat de VanMoof app gewoon niet goed werkt op Android 10. Wellicht ook op oudere Android versies, maar in ieder geval op Android 10 werkt het niet (op verschillende toestellen). iOS gaat prima, dus aan de fiets ligt het niet.

Inmiddels geeft VanMoof aan dat ze op de hoogte zijn, en al een tijdje werken aan een fix voor de Android app. Maar een richtdatum daarvoor kunnen ze niet geven. En natuurlijk hadden ze dat ook kunnen aangeven toen ik voor 't eerst belde, dat had een hoop tijd gescheeld.

Ik heb aangegeven dit te zien als een 'dead on arrival', en Van Moof biedt in ieder geval netjes aan om de fiets terug te nemen en een volledige refund te doen.

NB wellicht als hulp: mijn fiets reset zich zodra je een USB accu pack aansluit. Meestal krijg ik connectie met de Android app als ik de fiets handmatig een keer of 3 tot 5 'wakker' maak (button seconde inhouden).

• atomic frogger
Bert2000 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Ik heb contact gehad met Vanmoof, waarschijnlijk hebben ze wat aangepast in mijn account. Speedlimit is nu wel zichtbaar in de app!

• hammy87
Bert2000 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:24:
[...]

hmm dat had ik ook moeten doen...

goede tip
Je kan de officiële nog krijgen bij vanmoof zelf, even contacten in de winkel of via facebook chat. Staat niet meer online namelijk.

• Krizzii
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-02 16:55

Krizzii

Kris W.

hammy87 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Je kan de officiële nog krijgen bij vanmoof zelf, even contacten in de winkel of via facebook chat. Staat niet meer online namelijk.
Hmm, vroeg ik ook laatst, kreeg te horen dat het voor de oude modellen was. Maar wellicht kan je ze nog krijgen, dan hoor ik het ook graag.

Inventaris: LG OLED55B6V // E-M10 Mark III // Pixel 3 // Synology DS218play // PS4 Pro, GT=OompaLoompia // Pioneer HTP-072 // SHIELD TV

• hammy87
Krizzii schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:04:
[...]
Hmm, vroeg ik ook laatst, kreeg te horen dat het voor de oude modellen was. Maar wellicht kan je ze nog krijgen, dan hoor ik het ook graag.
Ah, ik dacht dat die gewoon passen..

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
larsred schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:50:
Aan de telefoon kreeg ik de optie of ze me de handleiding van de boostknop zouden opsturen en dat ik daarmee naar de lokale fietsenmaker zou gaan, dan mocht ik de rekening naar ze doorsturen en binnen 2 weken aan mij vergoeden of ik kon een afspraak maken bij VanMoof zelf, het is uiteindelijk het laatste geworden, want de winkel is toch maar op 10km afstand.
Ik had ook problemen met de turbo knop. De 'boost' haperde enorm.
Ik heb hetzelfde aangeboden gekregen, maar omdat ik niet in de buurt van een VanMoof winkel woon heb ik het zelf opgelost met behulp van de handleiding.
Het gaat om een connector die niet goed aansluit op de kabel. Het zijn van de knijpconnectoren (geen idee hoe ze echt heten) waarbij volgens mij een te dunnen draad is gebruikt. Ziet er wel uit als een productie fout maar goed.

Is goed zelf te doen als je een soldeerbout kunt vast houden.

• Fatandfurious
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19:20
atomic frogger schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:32:
[...]

[Afbeelding]
Is het al opgelost? Is dit ‘opeens’ ander geworden? Heb je die fiets in de winkel gekocht of via leaseplan of iets dergelijks? De Duitse ADAC fietsen kunnen bijvoorbeeld niet worden ontgrendeld. Ik sta zelf komt punt er een aan te schaffen en ben benieuwd. Voor mij is 25km een dealbreaker

• Fields79
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 22-02 14:24
Ik heb een vraag over de snelheidsbegrenzing. Die staat standaard op (meen ik) 25 km/h. Die kan naar 32 gezet worden als je aangeeft dat je in de US woont. Ik las op het Facebook forum dat er ook een mogelijkheid is om die naar 35 te zetten. Er wordt gesproken van een easteregg.

Helaas wordt de manier waarop je dat moet doen niet gedeeld op het forum. Misschien weet hier hoe dat moet?

• Arthur
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22-02 21:19
Fields79 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:20:
Ik heb een vraag over de snelheidsbegrenzing. Die staat standaard op (meen ik) 25 km/h. Die kan naar 32 gezet worden als je aangeeft dat je in de US woont. Ik las op het Facebook forum dat er ook een mogelijkheid is om die naar 35 te zetten. Er wordt gesproken van een easteregg.

Helaas wordt de manier waarop je dat moet doen niet gedeeld op het forum. Misschien weet hier hoe dat moet?
Als je in de app de tekst “speed limit” even ingedrukt houdt verschijnt er ipv US/EU een “-“ en hoor je de fiets klikken. De snelheidslimiet is dan weg en er wordt ondersteuning tot 35/36 geleverd. Het schijnt dat deze procedure af en toe verandert. Ik vind het zelf weinig toegevoegde waarde hebben.

Arthur wijzigde deze reactie 22-02-2020 21:19 (3%)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True