Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk-
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-03-2021
DC_Vincent schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:34:
[...]

@Jbk-
Ik neem aan dat je hiervoor terug moet naar de winkel in Amsterdam? Hoe vaak is dat nodig/verwacht je dat dat nodig is?
Ik overweeg een Smart X of S, maar woon niet in Amsterdam, dus vraag me af of dat dan wel een verstandige keus is.
Dat klopt. Hij was wel in een uurtje klaar (same day ready of zoiets) dus je zou er een ochtend aan kwijt zijn. De eerste keer service is gratis dus zou ik vooral gebruik van maken. Daarna kan hij ook naar een reguliere fietsenmaker.
De elektrische modellen zijn meer onderhoudsgevoelig dan de smart bikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jbk- schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:00:
[...]

Daarna kan hij ook naar een reguliere fietsenmaker.
Heb je daar ervaring mee? Ik hoorde/las dat er fietsenmakers zijn die weigeren VanMoof fietsen te onderhouden/repareren. Zelfs een band plakken zou soms al niet mogelijk zijn. Is dit echt een probleem, of is dit een uitzondering? Iemand toevallig ervaring met fietsenmakers in Utrecht icm VanMoof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 15:10
Ik twijfel tussen een S en een X. Ik ben 180cm en binnenbeenlengte van 82cm. Een S lijkt mij groot door de hoge bovenbuis (86cm standover), maar is een X weer net niet te klein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk-
hammy87 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:44:
Ik twijfel tussen een S en een X. Ik ben 180cm en binnenbeenlengte van 82cm. Een S lijkt mij groot door de hoge bovenbuis (86cm standover), maar is een X weer net niet te klein?
Ik ben ook 1.80. S is prima. Heb wel het stuur verhoogd met de stem riser, anders zit je wel wat voorover gebogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
DC_Vincent schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:41:
[...]

Heb je daar ervaring mee? Ik hoorde/las dat er fietsenmakers zijn die weigeren VanMoof fietsen te onderhouden/repareren. Zelfs een band plakken zou soms al niet mogelijk zijn. Is dit echt een probleem, of is dit een uitzondering? Iemand toevallig ervaring met fietsenmakers in Utrecht icm VanMoof?
Je hebt misschien gelijk. Na de service beurt liep mijn voorrem wat aan. VanMoof bood an deze bij een fietsenmaker te brengen en de kosten te vergoeden. M’n fietsenmaker om de hoek had er eerst niet zo’n zin in, maar ik mocht hem later in de week langsbrengen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Word een beetje moe van mijn Electrified S. Dit is nu al de zoveelste keer dat ik een na een avondje stappen op een andere manier naar huis moet zien te komen, omdat mijn fiets nergens meer op reageert. Morgen maar eens terug met een laptop battery pack in de hoop de fiets te kunnen resetten. Gelukkig (?) staat hij aan een paal vast.

[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 14-01-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

N1ckk schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:03:
[...]

Helaas nieuwe ook kapot. Krijg error 29 en 27, iemand een idee?
Mijn volledige ervaring in een / mijn podcast voor wie dat leuk vind: https://podcasts.apple.co...2010%3Atracks%2F743771029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:43
N1ckk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:10:
[...]

Mijn volledige ervaring in een / mijn podcast voor wie dat leuk vind: https://podcasts.apple.co...2010%3Atracks%2F743771029
Leuk! Zet ik morgen aan als ik op de S2 stap naar werk 😉

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 23:39
Sinds vandaag trotse eigenaar van een S2, nu zag ik dat je deze ook in de us mode kunt zetten. Ik kom deze functie (speed limit) alleen niet meer tegen in de app (ios 13.3, appversie 2.4.7 (221) bike 1.6.0) zijn er meer met dit probleem? Of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-04 20:35
@atomic frogger Ook niet na de update van gisteren (2.4.8)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
zap681 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:21:
@atomic frogger Ook niet na de update van gisteren (2.4.8)?
Ik kan de functie nog steeds niet vinden helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UqDWH5fmKoW47kNQvasB4RHR/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-04 18:28
atomic frogger schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:32:
[...]

[Afbeelding]
Vreemd, ik zit bij Android op versie 4.7.0 en kan Speed limit instellen op EU of USA.

Verder, weet iemand of deze dingen ook nog op te voeren zijn? Ik vind het enorm irritant dat de fiets je "afremt" als je sneller dan 32 wilt gaan.

Zelfs heuvel af moeite om over de 32 te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bert2000 op 20-01-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Bert2000 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:46:
[...]

Vreemd, ik zit bij Android op versie 4.7.0 en kan Speed limit instellen op EU of USA.

Verder, weet iemand of deze dingen ook nog op te voeren zijn? Ik vind het enorm irritant dat de fiets je "afremt" als je sneller dan 32 wilt gaan.

Zelfs heuvel af moeite om over de 32 te gaan.
Ik heb ook ingelogd op een android toestel met app versie 4.70. Dat geeft helaas niet de oplossing. Voor zover ik weet moer er een tekst “speed limit” staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
atomic frogger schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Ik heb ook ingelogd op een android toestel met app versie 4.70. Dat geeft helaas niet de oplossing. Voor zover ik weet moer er een tekst “speed limit” staan toch?
Correct, onder "Units" staat Speed limit. (boven background connection).

Ik zou even contact opnemen met vanmoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:03
Bert2000 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Zouden ze op basis van je locatie de limiet hebben bepaald...? Mag hopen van niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 09:01
Ik zie middels een APK decompiler dat er naast de USA en EU speed settings een VANMOOFIA setting bestaat. Als iemand weet hoe deze geactiveerd kan worden zie ik graag een PM'etje tegemoet ;)

Nevermind, al gevonden. Heel spannend is het niet, motor slaat alleen niet meer af bij 32kmh, maar pas bij 36. In de praktijk kom je daar toch al niet vaak tegenaan, je moet flink bijtrappen om de 36kmh te halen.
Bert2000 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:46:
[...]
Dit krijg je voor elkaar door in de app (4.7.0) op de tekst Speed Limit te drukken, en even in te houden. De dropdown lijst EU/USA wordt dan blanco, en je hoort de S2 klikken om je keuze te bevestigen. Met deze blanco instelling blijft je motor ondersteuning leveren tot 36kmh.

[ Voor 79% gewijzigd door XyberBorg op 24-01-2020 18:41 . Reden: Uitleg "speedhack" ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsred
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-05 16:17
Nou dan na bijna een jaar en 4500km verder toch maar eens een update.

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn S2. Rijdt nog steeds fantastisch en ook geen grote klachten, in ieder geval niet meer na zijn laatste controle bij VanMoof.
Ik had last van een boost knop die alleen werkte bij regen, er kwam roest uit de stuur kolom en de ketting was niet meer heel soepel. Waren toch dingen die ik raar vond voor een fiets van nog geen jaar oud (De slechte lak heb ik maar geaccepteerd in de tussentijd)
Roest op het spatbord

Aan de telefoon kreeg ik de optie of ze me de handleiding van de boostknop zouden opsturen en dat ik daarmee naar de lokale fietsenmaker zou gaan, dan mocht ik de rekening naar ze doorsturen en binnen 2 weken aan mij vergoeden of ik kon een afspraak maken bij VanMoof zelf, het is uiteindelijk het laatste geworden, want de winkel is toch maar op 10km afstand.
Alles is uiteindelijk zonder kosten gerepareerd, netjes want het had anders toch weer 90 euro gekost.

De fiets rijd nu weer zoals nieuw en ga ervan uit dat hij dat ook blijft doen.
Vandaag ook via de post het extra opzetstukje voor de oplader ontvangen. Al vind ik 3 verschillende enveloppen met hetzelfde erin wel enthousiast.
Opzetstukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hebben ze ook de roest opgelost?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Inmiddels rijd ik nu een week op de electrified s2.

Wat mij vooral opvalt is de slechte kwaliteit van de lak, ik maakte gebruik van een kettingslot van abus (staat te koop op de vanmoof site)

Dit kan ik iedereen afraden, na 3 dagen rijden was de lak al aardig beschadigd op de plek waar de ketting om de fiets zit, ik ben overgestapt op een vouwslot om erger te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-03 01:59

Krizzii

Kris W.

Bert2000 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:32:

Wat mij vooral opvalt is de slechte kwaliteit van de lak, ik maakte gebruik van een kettingslot van abus (staat te koop op de vanmoof site)

Dit kan ik iedereen afraden, na 3 dagen rijden was de lak al aardig beschadigd op de plek waar de ketting om de fiets zit, ik ben overgestapt op een vouwslot om erger te voorkomen.
Ik heb zo'n tasje bij dat slot gekocht n.a.v. klachten over de lak. Werkt naar behoren en geen problemen met de lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Krizzii schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:06:
[...]

Ik heb zo'n tasje bij dat slot gekocht n.a.v. klachten over de lak. Werkt naar behoren en geen problemen met de lak.
hmm dat had ik ook moeten doen...

goede tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
Bert2000 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:32:

Bij je first-free-check up halen ze ook lakschade weg. Ik had krassen op mijn stuur en na de check-up waren ze weggewerkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Jbk- schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 08:29:
[...]

Bij je first-free-check up halen ze ook lakschade weg. Ik had krassen op mijn stuur en na de check-up waren ze weggewerkt _/-\o_
Hmm, dat is een stuk beter dan bij mij. Ik kreeg mijn S2 juist vol krassen op het frame terug van de first check-up.. Kwam er helaas thuis pas achter. Na telefonisch contact is de volgende/tweede check-up gratis is mij toegezegd. Bedenk me nu dat ik halverwege januari gebeld zou worden om deze in te plannen, maar heb nog niets gehoord. Komende week zelf maar even bellen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een maatje van mij heeft een gloednieuwe S2 in de verkoop, compleet in doos (kleur: wit). Gevalletje volledig vervangen onder garantie. Hij gaat nu voor een e-bakfiets en heeft de S2 in de verkoop, mocht er iemand hier interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsred
  • Laatst online: 02-05 16:17
bombadil schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:25:
Hebben ze ook de roest opgelost?
Nog geen nieuwe roest te bekennen, deze week met de voorspelde regen wel een mooie test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoller
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 04:32
MaZo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:27:
Word een beetje moe van mijn Electrified S. Dit is nu al de zoveelste keer dat ik een na een avondje stappen op een andere manier naar huis moet zien te komen, omdat mijn fiets nergens meer op reageert. Morgen maar eens terug met een laptop battery pack in de hoop de fiets te kunnen resetten. Gelukkig (?) staat hij aan een paal vast.
Dat klintk herkenbaar. Ik heb er begin Januari eentje besteld en geleverd gekregen, en niets dan ellende. Om te beginnen leverde Van Moof een fiets uit met een beta firmware 8)7 die niet te updaten bleek. Teruggestuurd, hele computer vervangen. Kreeg ik hem weer terug met een oude firmware versie. Enfin ook nadat ik die had geupdate heb ik uiteindelijk geconcludeerd dat de VanMoof app gewoon niet goed werkt op Android 10. Wellicht ook op oudere Android versies, maar in ieder geval op Android 10 werkt het niet (op verschillende toestellen). iOS gaat prima, dus aan de fiets ligt het niet.

Inmiddels geeft VanMoof aan dat ze op de hoogte zijn, en al een tijdje werken aan een fix voor de Android app. Maar een richtdatum daarvoor kunnen ze niet geven. En natuurlijk hadden ze dat ook kunnen aangeven toen ik voor 't eerst belde, dat had een hoop tijd gescheeld.

Ik heb aangegeven dit te zien als een 'dead on arrival', en Van Moof biedt in ieder geval netjes aan om de fiets terug te nemen en een volledige refund te doen.

NB wellicht als hulp: mijn fiets reset zich zodra je een USB accu pack aansluit. Meestal krijg ik connectie met de Android app als ik de fiets handmatig een keer of 3 tot 5 'wakker' maak (button seconde inhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Bert2000 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Ik heb contact gehad met Vanmoof, waarschijnlijk hebben ze wat aangepast in mijn account. Speedlimit is nu wel zichtbaar in de app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Bert2000 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:24:
[...]

hmm dat had ik ook moeten doen...

goede tip
Je kan de officiële nog krijgen bij vanmoof zelf, even contacten in de winkel of via facebook chat. Staat niet meer online namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-03 01:59

Krizzii

Kris W.

hammy87 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Je kan de officiële nog krijgen bij vanmoof zelf, even contacten in de winkel of via facebook chat. Staat niet meer online namelijk.
Hmm, vroeg ik ook laatst, kreeg te horen dat het voor de oude modellen was. Maar wellicht kan je ze nog krijgen, dan hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Krizzii schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:04:
[...]
Hmm, vroeg ik ook laatst, kreeg te horen dat het voor de oude modellen was. Maar wellicht kan je ze nog krijgen, dan hoor ik het ook graag.
Ah, ik dacht dat die gewoon passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
larsred schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:50:
Aan de telefoon kreeg ik de optie of ze me de handleiding van de boostknop zouden opsturen en dat ik daarmee naar de lokale fietsenmaker zou gaan, dan mocht ik de rekening naar ze doorsturen en binnen 2 weken aan mij vergoeden of ik kon een afspraak maken bij VanMoof zelf, het is uiteindelijk het laatste geworden, want de winkel is toch maar op 10km afstand.
Ik had ook problemen met de turbo knop. De 'boost' haperde enorm.
Ik heb hetzelfde aangeboden gekregen, maar omdat ik niet in de buurt van een VanMoof winkel woon heb ik het zelf opgelost met behulp van de handleiding.
Het gaat om een connector die niet goed aansluit op de kabel. Het zijn van de knijpconnectoren (geen idee hoe ze echt heten) waarbij volgens mij een te dunnen draad is gebruikt. Ziet er wel uit als een productie fout maar goed.

Is goed zelf te doen als je een soldeerbout kunt vast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatandfurious
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-02-2022
atomic frogger schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:32:
[...]

[Afbeelding]
Is het al opgelost? Is dit ‘opeens’ ander geworden? Heb je die fiets in de winkel gekocht of via leaseplan of iets dergelijks? De Duitse ADAC fietsen kunnen bijvoorbeeld niet worden ontgrendeld. Ik sta zelf komt punt er een aan te schaffen en ben benieuwd. Voor mij is 25km een dealbreaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fields79
  • Laatst online: 26-02 07:17
Ik heb een vraag over de snelheidsbegrenzing. Die staat standaard op (meen ik) 25 km/h. Die kan naar 32 gezet worden als je aangeeft dat je in de US woont. Ik las op het Facebook forum dat er ook een mogelijkheid is om die naar 35 te zetten. Er wordt gesproken van een easteregg.

Helaas wordt de manier waarop je dat moet doen niet gedeeld op het forum. Misschien weet hier hoe dat moet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-04 10:40
Fields79 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:20:
Ik heb een vraag over de snelheidsbegrenzing. Die staat standaard op (meen ik) 25 km/h. Die kan naar 32 gezet worden als je aangeeft dat je in de US woont. Ik las op het Facebook forum dat er ook een mogelijkheid is om die naar 35 te zetten. Er wordt gesproken van een easteregg.

Helaas wordt de manier waarop je dat moet doen niet gedeeld op het forum. Misschien weet hier hoe dat moet?
Als je in de app de tekst “speed limit” even ingedrukt houdt verschijnt er ipv US/EU een “-“ en hoor je de fiets klikken. De snelheidslimiet is dan weg en er wordt ondersteuning tot 35/36 geleverd. Het schijnt dat deze procedure af en toe verandert. Ik vind het zelf weinig toegevoegde waarde hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Arthur op 22-02-2020 21:19 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
Fatandfurious schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:00:
[...]

Is het al opgelost? Is dit ‘opeens’ ander geworden? Heb je die fiets in de winkel gekocht of via leaseplan of iets dergelijks? De Duitse ADAC fietsen kunnen bijvoorbeeld niet worden ontgrendeld. Ik sta zelf komt punt er een aan te schaffen en ben benieuwd. Voor mij is 25km een dealbreaker
Ik heb contact gehad met Vanmoof, die hadden niet direct een oplossing. Ik heb wel het gevoel dat ze daarna mijn account gereset hebben of iets dergelijks want de functionaliteit van speedlimit is ineens wel beschikbaar. De fiets is rechtstreeks besteld bij Vanmoof overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcom
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Heeft er iemand al ervaring met de private of business lease van de VanMoof Electrified S2?

Ik had me ingeschreven voor informatie en sinds anderhalve week is dit nu beschikbaar voor de consument. VanMoof heeft een samenwerking hiervoor opgezet met Friesland Lease en voor onderhoud en reparaties van de fiets kun je kennelijk dan ook terecht bij fietswinkel.nl.

Ik twijfel sowieso nog erg over een VanMoof Electrified S2 als ik alle reacties in dit topic lees... :/

Meer info: https://www.vanmoof.com/bikes/en-NL/fietsplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
  • Laatst online: 30-04 05:37
Arcom schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:18:
Heeft er iemand al ervaring met de private of business lease van de VanMoof Electrified S2?

Ik had me ingeschreven voor informatie en sinds anderhalve week is dit nu beschikbaar voor de consument. VanMoof heeft een samenwerking hiervoor opgezet met Friesland Lease en voor onderhoud en reparaties van de fiets kun je kennelijk dan ook terecht bij fietswinkel.nl.

Ik twijfel sowieso nog erg over een VanMoof Electrified S2 als ik alle reacties in dit topic lees... :/

Een vriend van mij en ik hebben hem beide in de lease besteld, die van mij verwacht ik woensdag, hij heeft hem al, had 2 rechtertrappers geleverd gekregen en verwacht morgen een nalevering van de linkertrapper, hij woont in Amsterdam en wilde even een linkertrapper ophalen maar dat was allemaal moeilijk en lastig: "Nee moet via Friesland Lease, we hebben hem niet op voorraad etc. etc." aangezien VanMoof wel de levering doet, is het hun fout en hebben ze toch toegegeven zonder tussenkomst van Friesland Lease een linkertrapper te leveren (uit het magazijn). Ik zal hier rapporteren zodra ik de fiets heb.

Overigens in de verzekering die bij de lease zit staat dat er een goedgekeurd slot op moet, morgen even bellen of ze het kick-slot als goedgekeurd slot zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatandfurious
Arcom schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:18:

Ik heb vorige week maandag te horen gekregen Van Frisia dat de fiets is besteld en begrepen dat het uiterlijk 9 maart wordt geleverd. Ga nog informeren over slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcom
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ben ook benieuwd of bij de modellen die nu uitgeleverd worden de veel vookomende issues die in dit topic vaak voorbij kwamen structureel opgelost zijn. (roest, lakbeschadigingen, unlock issues, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
Nou de fiets is gister bezorgd, in elkaar gezet, prima, stemrisers beide geïnstalleerd.

Na een paar ritjes merkte ik net dat er toch wat speling op het stuurhoofd zat, dus volgens de instructies een imbus erbij gepakt en de bout strak aangedraaid, helemaal niet met veel kracht en toen hoorde ik *knak* en ineens draait de bout veel dieper de stuurkolom in én gaat ook niet meer strak...

Friesland Lease gebeld maar zaten aan de lunch, wordt zo teruggebeld over hoe nu verder.

Overigens is alleen het kick-lock idd voldoende voor de verzekering via Friesland Lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcom
Dat is balen. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Afgezien van dit punt: hoe bevielen de proefrondjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
Arcom schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:21:
Dat is balen. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Afgezien van dit punt: hoe bevielen de proefrondjes?
Contact gehad met zowel VM als FL en volgens VM is het volgende gebeurd:

Als je dus de speling op je stuur wilt verhelpen, kun je niet zomaar die lange pin aandraaien, dan moet je dus ook de 2 kleine horizontale boutjes eerst losdraaien (ik meen dit niet in de instructie video gezien te hebben :| ) en doordat ik dat dus niet wist, en niet gedaan had, is nu de schroefdraad waarschijnlijk kapot. Ik kan hem morgen langs brengen en als dat het is, kan het meteen verholpen worden, zo niet moet het stuur vervangen worden en staat mijn fiets daar max. 10 dagen, wat in dit geval geen ramp is aangezien ik zondag een kleine week ga skiën.

Verder bevalt de fiets echt enorm goed, gaan als de brandweer en met die easteregg is het echt easy om de 38km/u te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatandfurious
Fiets in elkaar was geen probleem. Wakker maken en gaan. Ik had echter geen display de eerste rit en troubleshooting zei reder en dat werkte. Ik wordt wel gek van random wakker en snooze geluiden thuis dus ik denkt dat ik de verbinding met Bluetooth ga verbreken wanneer deze thuis staat. Heb dan ook licht en geluid uit staan.
Remmen vallen me mee, al denk ik wel dat ik een maatje grotere schijven eraan ga hangen gezien ik 203mm gewend ben ik de mtb. Idem vanwege de mtb voelde ik met 1.87 niet direct de noodzaak om eisers toe te voegen. Zadel gaat er wel af want na de eerste dag totaal 37km gereden te hebben heb ik vandaag een stenen reet. Andere pedalen besteld en grips vervangen. Fiets fietst wel erg fijn en heb ontzettend vee lol gehad. Bejaarden op ebikes ga je zo voorbij en op stoplichten zijn het de alleen de fanatieke wielerboys sneller weg maar na een laat stoplichten zit ik ontspannen op de fiets met waar zij toch echt aan het puffen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatandfurious
r00tie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:37:

Overigens is alleen het kick-lock idd voldoende voor de verzekering via Friesland Lease.
Volgens vanmoof is het slot niet ART gecertificeerd en volgens de verzekeringsvoorwaarden moet je minimaal een ART 2 rating hebben dus weet je het zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
r00tie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Verder bevalt de fiets echt enorm goed, gaan als de brandweer en met die easteregg is het echt easy om de 38km/u te halen.
Vertel daar eens wat meer over, lees meerdere verhalen over de 3e stand, maar kan er verder weinig over vinden in het topic. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 09:01
MmarkM schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:33:
[...]
Vertel daar eens wat meer over, lees meerdere verhalen over de 3e stand, maar kan er verder weinig over vinden in het topic. _/-\o_
De easteregg is inmiddels 2x uitgelegd door mijzelf en @Arthur op pagina 17 én 18 van dit draadje.

[ Voor 17% gewijzigd door XyberBorg op 11-03-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezoj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-04 00:46
Heb een paar weken geleden een VanMoof s2 besteld. Leverdatum 13 maart, vandaag dus. Op geen enkele manier is te zien of en hoe laat en door wie de fiets bezorgd gaat worden. Ook na bellen met de klantenservice nog geen enkel idee. Dat is toch wel ergens een opmerkelijk begin... anderen andere ervaring?

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn met een kinderzitje op de s2. Of de mogelijkheid hiervoor? :*)

[ Voor 16% gewijzigd door fezoj op 13-03-2020 10:45 ]

Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:57

eisbaer

Zie signature

Wat gebeurt er als de boost knop ingedrukt wordt als je hem bijvoorbeeld uit je schuur haalt? Schiet-ie er dan vandoor?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKratos
eisbaer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:21:
Wat gebeurt er als de boost knop ingedrukt wordt als je hem bijvoorbeeld uit je schuur haalt? Schiet-ie er dan vandoor?
Niets ;)

Die knop en uberhaupt de motor, komt pas in actie wanneer jijzelf ook trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcomulder
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-03 14:10
fezoj schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:31:
Heb een paar weken geleden een VanMoof s2 besteld. Leverdatum 13 maart, vandaag dus. Op geen enkele manier is te zien of en hoe laat en door wie de fiets bezorgd gaat worden. Ook na bellen met de klantenservice nog geen enkel idee. Dat is toch wel ergens een opmerkelijk begin... anderen andere ervaring?

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn met een kinderzitje op de s2. Of de mogelijkheid hiervoor? :*)
Ben ik ook wel benieuwd naar, de mijne komt als het goed is komende vrijdag de 20e maar heb verder nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
fezoj schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:31:
....

Ik heb de Yepp maxi (achterzitje) en gaat uitstekend. Deze zit zo, dat je achterlamp nog functioneel is. Had eerder een bobike die een stuk lichter is, maar moest dan een extra lampje bevestigen.
De Yepp gaat middels een framedrager dus je hebt geen bagagedrager nodig.
Yepp mini (voorzitje) ga ik binnenkort monteren.
Oh, een dubbele standaard is wel een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
Voor degene die het gemist hebben, alle electrified zijn nu €1798. Helaas de outlet nu wel gesloten..

Ben benieuwd wat de nieuwe VanMoof gaat brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcom
Zo dat is nog eens een prijsdaling! :O

Ga ik toch weer twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 16:58
Ik ben echt aan het kwijlen hoe hard ik deze fiets wil, zo'n mooie prijs. is dit misschien omdat ze de S3 gaan introduceren?
En ik woon in prov. Antwerpen (België duh), zijn er servicepunten dichtbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 05:28:
Ik ben echt aan het kwijlen hoe hard ik deze fiets wil, zo'n mooie prijs. is dit misschien omdat ze de S3 gaan introduceren?
En ik woon in prov. Antwerpen (België duh), zijn er servicepunten dichtbij?
Uit de mail:

Ondertussen maken we ook plaats voor iets nieuws en elektrisch, maar daarover later meer!

Koop nu en rijdt een Electrified voor €1798,- zolang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Er zal ongetwijfeld een nieuw model aan komen binnenkort. Als je de S2 wilt dan is dit wel een ideaal moment om aan te schaffen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Deze snippets uit een presentatie werden eerder gedeeld in de Facebook groep, en komt uit informatie welke wordt gedeeld met investeerders/aandeelhouders (ook de crowdfunding acties waar iedereen eerder voor kon inschrijven). Hierin wordt meer duidelijk wanneer het nieuwe model gepland staat, wat nu is bevestigd door de verlaagde prijs van de 2e generatie fietsen en het verdwijnen van niet-elektrische modellen uit het aanbod.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLIjPnoLH7fS83NlvntmFIzCfRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BDwzENYHsRcgkTh39315rjV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnYZVxCt5WGLP5iOZyhk9Asd2GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAxORpmVWVUD5qgvoEpFZHwR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-04 22:34
Ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van een electrische fiets en de van moof lijkt me wel wat, zeker met de prijsverlaging nu.
Maar hoe zit het met de service beurten, en dan vooral de eerste, moet ik daarvoor naar Amsterdam?
Lijkt me geen pretje vanuit Tilburg namelijk.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuyWithBigBalls
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-04-2020
Op 23 Maart een VanMoof besteld via de website. De aangegeven levertijd op de site was 4 - 5 weken. Op dezelfde dag gebeld of het iets sneller kon en ze er werd mij verteld dat de fiets binnen 2 - 3 weken geleverd kon worden.

Ik ben zelf heel erg benieuwd naar deze elektrische fiets. Ik heb er zelf een keer op gereden maar ik was toen al aardig aangeschoten maar dat was me wel een rit hoor. Ik heb toen lekker die boost knop zitten spammen. Ik bereikte al eenvoudig een snelheid van 30km/h. Ik ben van plan de S2 4 à 5 keer per week te gebruiken met zo'n gemiddeld 5 - 10 km per dag. Dat zou dus ongeveer 50 km per week zijn. In 30 weken tijd heb je dan al 1500 km op de teller staan, hoop dat deze bak aardig wat aan kan. Ik woon zelf in Amsterdam Centrum waar de wegen soms wel wat bumpy kunnen zijn.

Heb de Peace of Mind er bij genomen, want ik verwacht nu al dat hij er niet meer zal staan na een avondje stappen. Voor de zekerheid ook een fietsverzekering van Univé er bij gedaan.

In de avond zal ik hem binnen stallen en als het heeft geregend veeg ik em natuurlijk wel af met een doekje als ik daar tijd voor heb. Zodat hij niet zo snel zal roesten.

Ik zal jullie de komende weken op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montie83
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-07-2020
Hallo allemaal,

Zou iemand misschien een foto kunnen posten/sturen van een VM met kinderzitje?

Ik twijfel een beetje of ik die ES2 moet aanschaffen na het lezen van al die verhalen hier.
Mijn broer heeft een es2 en is er zeer te spreken over, maar hier lees ik toch ook andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-05 16:26
Montie83 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 04:32:
Hallo allemaal,

Ik twijfel een beetje of ik die ES2 moet aanschaffen na het lezen van al die verhalen hier.
Mijn broer heeft een es2 en is er zeer te spreken over, maar hier lees ik toch ook andere dingen.
Ik twijfelde eerst ook, maar omdat mijn buurman hem al 1,5 jaar zonder problemen in gebruik heeft was ik ook overtuigd. Ook de 30 dagen retourstermijn is wel geruststellend, maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezoj
hmmmm.... (gezien mijn enorme enthousiasme voor de fiets, waar ik nu op terugkom doet dit pijn....)

ik heb 'm nu twee weken! echt een super gave toffe chille fiets! Tot gisteren, trapt continu door nu de versnellingen niet (meer) werken.... En dat is net wat ik niet wil voor een fiets van dit geld!

Contact gezocht met VanMoof... maar grote kans dat 'ie retour gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
Montie83 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 04:32:
Hallo allemaal,

...
Helaas kan ik geen foto’s plaatsen. Google eens. De Yepp maxi is een prima zitje. Hij is wel relatief zwaar. Mijn dochter is 3 en als ik hem met haar in een hoog rek zet, moet ik de fiets echt naar beneden duwen. Dan is het beter om eerst haar eruit te tillen. Dubbele standaard is (logisch) een must. Het voorzitje moet ik nog monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
puntje013 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:28:
...
Maar hoe zit het met de service beurten, en dan vooral de eerste, moet ik daarvoor naar Amsterdam?
Lijkt me geen pretje vanuit Tilburg namelijk.
Klopt, of je moet hem opsturen, maar weet niet of je daar gelukkig van wordt. Mijne was in een uurtje als nieuw. Schoon en zelfs de krassen op mijn stuur weggespoten. Was erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rt82
  • Laatst online: 14-02-2022
Hoe heb je die bobike kunnen installeren op de S2?
En hoe moet je de yepp maxi installeren? Wat ik gelezen heb is de adapter geschikt voor een frame buis van 12-40mm. En de frame buis van de S2 is 50mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk-
Rt82 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:51:
Hoe heb je die bobike kunnen installeren op de S2?
En hoe moet je de yepp maxi installeren? Wat ik gelezen heb is de adapter geschikt voor een frame buis van 12-40mm. En de frame buis van de S2 is 50mm
Met een zadelbuisbevestiging van Yepp. Past op de millimeter (letterlijk). De bevestiging zit op de buis naar beneden richting je trappers. Het zit zodanig dat je lamp onder de stoel heen schijnt.
De bobike paste, maar ik kwam met mijn hakken tegen de voeten van mijn dochter, dus niet handig, en het achterlicht werd geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montie83
fezoj schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:27:
hmmmm.... (gezien mijn enorme enthousiasme voor de fiets, waar ik nu op terugkom doet dit pijn....)

ik heb 'm nu twee weken! echt een super gave toffe chille fiets! Tot gisteren, trapt continu door nu de versnellingen niet (meer) werken.... En dat is net wat ik niet wil voor een fiets van dit geld!

Contact gezocht met VanMoof... maar grote kans dat 'ie retour gaat.
Ben wel nieuwsgierig naar je ervaring tot nu toe? Heb je me nog of is die retour gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

De reclame is goed. Nu maar eens zien of er is geïnvesteerd in nieuwe features of in kwaliteit. Het valt me op dat vanmoof niet luistert naar klant feedback zoals de onzinnige bel. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezoj
Montie83 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 04:38:
[...]

Ben wel nieuwsgierig naar je ervaring tot nu toe? Heb je me nog of is die retour gegaan?
Hele sympathieke klantenservice meneer F******! Heeft aangeboden een naaf / compleet met band etc. op te sturen zodat ik die (zelf) kon vervangen. Ook was het een optie dit door een fietsenmaker te laten doen waarbij ze de kosten op zich wilden nemen.

Dus, ben wel positief over de bereidheid om service te verlenen! Echter persoonlijk vind ik 't zo'n afknapper om binnen zo korte tijd al hiermee te moeten dealen.

Ik ga dus, echt met 'soort pijn' omdat ik 't echt een super mooie fiets vind, toch de fiets terugsturen aangezien ik geen zin heb om met zo'n dure en mooie fiets direct aan 't sleutelen te moeten. Iets met vertrouwen en verwachting :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dank voor het delen, altijd interessant.

Ben benieuwd wat de S3 gaat doen voor de introductieprijs.
S2 was €3.398 / "early bird" €2.598 en momenteel €1.798. Dat scheelt toch mooi €800 met de earlybird. Als ik de grafiek lees zal de S3 net zo duur worden als de S2.

Dan denk ik dat zo`n laatste model S2 geen gek idee is. Die nieuwe moet wel heel spectaculair zijn wil deze €800 beter zijn.

Of komt er nog een bizarre stunt met nog meer outlet fietsen zoals die van Fezoj. Vraag me af wat het alternatief daarvoor is?

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 02-04-2020 21:55 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
fezoj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:46:
[...] Ik ga dus, echt met 'soort pijn' omdat ik 't echt een super mooie fiets vind, toch de fiets terugsturen aangezien ik geen zin heb om met zo'n dure en mooie fiets direct aan 't sleutelen te moeten. Iets met vertrouwen en verwachting :F
Ik herken het. Maar de fiets is zo uniek, opvallend en toch ook weer onopvallend met zulke gave features dat je dat soort tegenslagen erbij neemt. Als je de fiets op slot zet en wegloopt, en mensen kijken van ‘maakte die fiets nou geluid?’ Geweldig 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 06:53

Daniel

Kapitein NCC-1701
bombadil schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:50:
[...]

Dank voor het delen, altijd interessant.

Ben benieuwd wat de S3 gaat doen voor de introductieprijs.
S2 was €3.398 / "early bird" €2.598 en momenteel €1.798. Dat scheelt toch mooi €800 met de earlybird. Als ik de grafiek lees zal de S3 net zo duur worden als de S2.

Dan denk ik dat zo`n laatste model S2 geen gek idee is. Die nieuwe moet wel heel spectaculair zijn wil deze €800 beter zijn.
Ga er maar van uit dat de S3 rond de 2500 zal komen als introprijs. Vraag me af of hij ooit 3400 wordt, VM lijkt gezien alle kortingsacties ook wel door te hebben dat de fiets bijna onverkoopbaar is voor dat bedrag.

Vraag me ook af wat er bij de S3 nog beter zou kunnen worden. Afgaande op de commerical is het nog steeds gewoon een front motor. Harder mag niet van de wet. Meer range kan natuurlijk wel goed. Meer versnellingen? Betere afmontage? (zou tijd worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De s3 kan alleen een succes worden als ze kwaliteit stukken omhoog gaat. In de Facebook groep, alleen maar klachten over kwaliteit. Daarom heb ik besloten om er helemaal niet aan te beginnen.

Elke dag zie ik wel een negatieve review langskomen.

Daarbij vind ik de pricing ook echt te wisselvallig. Eind van het jaar hadden ze mega korting, toen net blackfriday, met kerst weer extra korting. Toen de modellen met een krasje etc dumpen, nu weer dik 1000 euro korting ivm de s3... elke 3 maand wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 18:20
Zojuist een witte S2 besteld. Mooie prijs en de eerste 30 dagen kan je retourneren, dat gaf voor mij nu de doorslag. Ervaar het graag zelf en ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-02 22:05
Afgelopen vrijdag de Fog White besteld omdat deze maar 2-3 weken levertijd heeft. De Thunder Grey momenteel 10-13 weken, en dat is toch echt te lang. Wel voor een jaar lease gegaan zodat volgend jaar de S3 gekocht kan worden en hopelijk de kinderziektes eruit zijn.
Ben wel benieuwd of ze de levertijd halen, hoop uiteraard dat ze zelfs eerder leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 02-05 16:33
Pspanter schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:12:
Afgelopen vrijdag de Fog White besteld omdat deze maar 2-3 weken levertijd heeft. De Thunder Grey momenteel 10-13 weken, en dat is toch echt te lang. Wel voor een jaar lease gegaan zodat volgend jaar de S3 gekocht kan worden en hopelijk de kinderziektes eruit zijn.
Ben wel benieuwd of ze de levertijd halen, hoop uiteraard dat ze zelfs eerder leveren.
Hmm 1 jaar leasen kost je bijna 1200 euro.

Voor maar 600 euro meer koop je een nieuwe die je na 1 jaar gemakkelijk voor meer dan 600 kunt verkopen.

Lijkt mij dat de lease prijs niet met de prijs verlaging mee is genomen. Indien de lease prijs wel is gedaald dan is het echt een enorm slechte keuze imo

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 05-04-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
XippIX schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:10:
Daarbij vind ik de pricing ook echt te wisselvallig. Eind van het jaar hadden ze mega korting, toen net blackfriday, met kerst weer extra korting. Toen de modellen met een krasje etc dumpen, nu weer dik 1000 euro korting ivm de s3... elke 3 maand wat.
1600 euro korting zelfs. Hoewel als je nu naar de site gaat staat overal dat de S2 1798 euro is maar als je dan naar de shop gaat is het de normale prijs (3398). Het is in ieder geval traditioneel rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik zat gister te twijfelen om de s2 aan te schaffen.. wel/niet wel/niet...
Dus ik denk vanmorgen, ja ik doe het.. mooie prijs!

Zie ik de oude prijs sinds vanmorgen weer! Aaargh.. Hopelijk een foutje. ik wacht af :-)

*update*

ja VanMoof heeft de prijs dus gewijzigd :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFpiQYYZmbfxZ01MDSMeorH1XHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bOp15p1Fm3YJGwjNYQMj1PIO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door gjbos op 06-04-2020 10:32 . Reden: reactie vanmoof ]

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montie83
Jammer! Precies hetzelfde hier.. wel/niet. Vanmorgen besloten voor een witte te gaan.. is de prijs weer normaal.

Vreemd, want over 3 weken is de nieuwe te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-05 16:26
Mocht mijn zwarte S2 niet bevallen dan mag eventueel iemand hem hier wel overnemen voor de actieprijs, ik verwacht hem helaas wel pas eind april...

Hoe het dan zit met garantie durf ik niet te zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jochemd13 op 06-04-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Je wordt toch doodmoe van dat VanMoof. De prijs is nog niet verlaagd, of hij is alweer verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Montie83 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:20:
Jammer! Precies hetzelfde hier.. wel/niet. Vanmorgen besloten voor een witte te gaan.. is de prijs weer normaal.

Vreemd, want over 3 weken is de nieuwe te bestellen?
Uiteraard. Anders kan je gaan uitleggen dat de nieuwe veel duurder is.

Doen autofabrikanten ook met een uitlopend model; hoge basisprijs maar veel opties en goede inruilprijzen. Komt het nieuwe model kaal kan je zeggen 'voor dezelfde prijs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
De outlet is nu weer open met met modellen met weinig kilometers onder de laatste sale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Het prijsbeleid van VanMoof blijft een mysterie, zelf ooit nog gekocht voor een early bird die zo lang aanbleef dat ook de late birds het inmiddels wel gezien hadden. Des te meer benieuwd ben ik naar de prijs van de 3e generatie... Speciaal om de spanning op te bouwen heb ik de topic titel maar alvast aangepast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:18:
[...]

1600 euro korting zelfs. Hoewel als je nu naar de site gaat staat overal dat de S2 1798 euro is maar als je dan naar de shop gaat is het de normale prijs (3398). Het is in ieder geval traditioneel rommelig.
Ja moet je nagaan.. idd beetje "rommelig" :P
Elke ochtend draait daar iemand een beetje aan de knoppen. Jammer dat je als merk continue de prijzen moet bijstellen, totaal ongeloofwaardig.

Check de reacties eens op : https://www.facebook.com/groups/vanmoofing/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
XippIX schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:40:
[...]

Ja moet je nagaan.. idd beetje "rommelig" :P
Elke ochtend draait daar iemand een beetje aan de knoppen. Jammer dat je als merk continue de prijzen moet bijstellen, totaal ongeloofwaardig.

Check de reacties eens op : https://www.facebook.com/groups/vanmoofing/
Ik heb geen Facebook account dus die groep kan ik helaas niet meer volgen :)
Zo goochelen met de prijzen is altijd een slecht idee. Mensen die al gekocht hebben voelen zich bedonderd en mensen die nog twijfelen gaan nog langer zitten dubben want wie weet wat de prijzen nog gaan doen. Je hebt blijkbaar geen idee wat je product waard is en dat is een probleem.

Voor ±1600-1700 euro is zo'n S2 trouwens volgens mij nog wel echt een prima koop. Mijn grote probleem ermee blijft dat een front carrier niet mogelijk is. Een drager achter ziet er niet uit en ik was niet van plan met een rugtas te gaan fietsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
Brekend nieuws!
Bepaalde mensen in de Facebook groep (nog niet bekend waarom zij wel) hebben een mail ontvangen van VanMoof, met een link om pre order te kunnen plaatsen met 'friends & family code'.

Tot nu toe blijkt hieruit:
  • Verzending vanaf 18 mei 2020
  • Verkrijgbaar in wit en grijs
  • Andere bevestiging kabels op stuur, knoppen onduidelijk
  • Verkoopprijs €1.998 (niet bekend of dit alleen voor genodigden is, of early bird, of definitief)
  • Dezelfde benamingen (Electrified S3 / X3) voor de modellen zoals we die kende
  • Technisch nog weinig te zien op deze beelden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkHUUXxcPLcTpYPgP7l77dd1q3s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFzenccuKz541wzQ70hE5SIQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koAR5-qQ0IEotsdgeCbzdfcvgw8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V31H8yblCO70f3tm4vLg4v0O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKh5ssXHv-97LvFitRvOm2WMvEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYWU8k69U83JEYOx8NuD5yTD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m1Dih44I2ZzdvZ6T4cWbD8BOm4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rwaZndOlXbPjmsGy5Sf47Iv.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 25% gewijzigd door oscarwashere op 07-04-2020 15:57 . Reden: Betere foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Nou, dat lijkt me prima deal dan, de s3 voor 1998,-
Maar ik neem aan dat dan de S2 modellen ook weer goedkoper worden.

Ik wacht nu wel even rustig af, we zien het wel. Anders een Cowboy of een WATT. Maar daar ben ik nog niet zo'n fan van.

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
oscarwashere schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:21:
Brekend nieuws!
Bepaalde mensen in de Facebook groep (nog niet bekend waarom zij wel) hebben een mail ontvangen van VanMoof, met een link om pre order te kunnen plaatsen met 'friends & family code'.

• Verkoopprijs €1.998 (niet bekend of dit alleen voor genodigden is, of early bird, of definitief)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Voor zover ik kan inschatten een ander zadel, ander stuur - stem risers lijken me nu wel heel lastig geworden - en hydraulische remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Niet online
oscarwashere schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:21:
Brekend nieuws!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
zie ook: https://www.usjcycles.com...ILIhYi6w-pD5r0AB76QZWWAuc

Top Features:

Anodized Aluminum Frame
8 Speed Internal Gear Hub (Shimano Alfine, Made in Japan)
Integrated Front & Rear High Power LED (Philips)
Shimano Front Inner Dynamo Hub
Enclosed Drive Anti-rust Chain
Made in Taiwan
Super Heavy Duty front / Rear Mud-Guard
Front & Rear Disc Brakes

[ Voor 9% gewijzigd door XippIX op 07-04-2020 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
XippIX schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:39:
[...]

Top Features:

Anodized Aluminum Frame
Made in Taiwan
Front & Rear Disc Brakes
Dit lijkt mij geen betrouwbare bron, de foto's wijken af en ook het gebruik van Shimano onderdelen lijkt mij onwaarschijnlijk. Bij de S2 werd enkel over de banden vermeld dat deze van een ander merk zijn, de rest leek eigen fabrikaat of merkloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
XippIX schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:39:
[...]

Top Features:

Anodized Aluminum Frame
Made in Taiwan
Front & Rear Disc Brakes
Dat plaatje is van een 8-speed Smart S (https://www.vanmoof.com/o...8-speed-thunder-gray-bb-1) en de prijs komt daar omgerekend ook mee overeen (±1060 euro)
Lijkt me geen bron voor de specs van de S3 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 07-04-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klAmJ4UFLyzbwMEqGNdaq4U1Gfc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xC7aEvwo5SSHBZjhqGPIN0uw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXfEEHfD8K3FMxM_aiLbBDsVqSg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIRZ2TOhydiWlbTsIyU7q4rK.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook foto's van de Electrified X3 zijn zojuist gedeeld op Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
Daniel schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:45:
[...]

Dat plaatje is van een 8-speed Smart S (https://www.vanmoof.com/o...8-speed-thunder-gray-bb-1) en de prijs komt daar omgerekend ook mee overeen (±1060 euro)
Lijkt me geen bron voor de specs van de S3 :)
Ik kreeg het even benauwd want ga m’n Smart S verbouwen tot 8 versnellingen. Maar VanMoof heeft zelf het einde van de smart bikes aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Hydraulische schijfremmen zo te zien inderdaad. En alle lasnaden zijn strakker, lijkt net carbon frame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
hammy87 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:04:
Hydraulische schijfremmen zo te zien inderdaad. En alle lasnaden zijn strakker, lijkt net carbon frame :P
De lasnaden zien er zeker goed uit, maar of de huidige foto's realistisch zijn... De plaatjes zijn zo perfect dat het bijna een mock-up, animatie of bewerkte foto lijkt. Een beetje hoe McDonald's de Big Mac afbeeld (maar dan wel iets beter in het echt, hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
hammy87 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:04:
haha zou mooi zijn voor dit geld ;) ik vermoed dat ze vooral iets beter zijn geworden in polijsten.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 07-04-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Trouwens, nu ik eens beter kijk... heeft de X3 wel handremmen? De 'hendels' daarvan zijn niet te zien op de foto's, of lijkt dat alleen zo? :? Nevermind, als je iets beter kijkt zie je het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door oscarwashere op 07-04-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
oscarwashere schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:49:
Trouwens, nu ik eens beter kijk... heeft de X3 wel handremmen? De 'hendels' daarvan zijn niet te zien op de foto's, of lijkt dat alleen zo? :?
lijkt maar zo, ze vallen weg tegen het stuur.
Pagina: 1 ... 5 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.