Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Thijsvp
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 14-08 15:31
Toch wel op VanMoof aangezien ze gewoon goede kwaliteit moeten leveren voor 2800 euro

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-09 13:48
Thijsvp schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:35:
Toch wel op VanMoof aangezien ze gewoon goede kwaliteit moeten leveren voor 2800 euro
Maar waarom zou GPS perse beter zijn? De combinatie van GSM + Bluetooth werkt blijkbaar prima, waarom zouden ze er anders voor kiezen? Denk dat ze liever een fiets terugvinden, dan dat ze een hele nieuwe aan de klant moeten geven..

• oscarwashere
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-09 19:10

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Het zal ongeacht iets met het bereik binnenshuis te maken hebben. Vaak heb je in huis, dus ook in veel garages of schuren, geen GPS signaal. Zinloos dus als jouw gestolen fiets daarbinnen staat.

Reageren hierop? Gebruik a.u.b. de QUOTE functie ;)

• eisbaer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:00

eisbaer

WATT fiets

Jokos schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:31:
Maandag moet ik terugbellen echter werd er wel direct gemeld dat het zo maar 2 weken kan gaan duren ... dit is nou niet het WOW moment waarop je gerekend had... wordt vervolgd.
En, wat was het verhaal?

Mijn e-bike: https://bit.ly/2V4ISOS

• Thijsvp
Hemmik schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Maar waarom zou GPS perse beter zijn? De combinatie van GSM + Bluetooth werkt blijkbaar prima, waarom zouden ze er anders voor kiezen? Denk dat ze liever een fiets terugvinden, dan dat ze een hele nieuwe aan de klant moeten geven..
Kijk naar deze link, iemand z'n Smart S is gestolen...

https://my.vanmoof.com/fi...47-E987-AB2A-24D2FC51E494

Diegene kan zoeken naar een spelt in een hooiberg.

Geef mij maar een GPS, als die signaal krijgt is die teminste nauwkeuriger.

Ze kunnen beter een combi maken.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:51
Thijsvp schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:01:
[...]

Kijk naar deze link, iemand z'n Smart S is gestolen...

https://my.vanmoof.com/fi...47-E987-AB2A-24D2FC51E494

Diegene kan zoeken naar een spelt in een hooiberg.

Geef mij maar een GPS, als die signaal krijgt is die teminste nauwkeuriger.

Ze kunnen beter een combi maken.
Precies, GPS + GSM kan prima. Heb thuis een Electrified van de eerste generatie staan, die had wel GPS, en was gewoon op kaart te volgen (ook in betonnen schuur), totdat VanMoof besloot de tracking offline te halen.

• Krizzii
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-09 11:58

Krizzii

Kris W.

Is het verstandig deze fiets permanent buiten te laten staan (i.v.m. geen ruimte om binnen te stallen)?
Ik denk zelf van niet, maar hoor graag of er hier ervaringen mee zijn.

Inventaris: LG OLED55B6V // E-M10 Mark III // Pixel 3 // Synology DS218play // PS4 Pro, GT=OompaLoompia // Pioneer HTP-072 // SHIELD TV

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:02

N1ckk

404 - title not found

@Thijsvp Dat Vanmoof geen GPS-chip heeft ingebouwd kan ik eigenlijk heel goed begrijpen. Het is namelijk niet eens alleen de kosten van de chip en / of het beter werkt dan GSM (want inderdaad @oscarwashere geeft al aan, vaak staan ze ergens binnen) - maar het is ook een batterij kwestie (volgens mij staat die los van de accu) en hogere kosten voor connectiviteit (GSM / data).

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb in november een Smart S gekocht. Mooie fiets, maar na 3 maanden verkocht voor de helft van de nieuwprijs doordat:

Roest op:
- Spatborden
- Ketting
- Remschijven

Kapot:
- 4 spaken
- Zadel (stof liet aan de zijkant los)

Aantal kilometers:
- 577KM

Kortom, mijn grootste miskoop ooit. En toch zit ik na een tijdje op een klungelige Sparta gereden te hebben, weer te verlangen naar die goede oude VanMoof. Gek, want dat ding was een grote rotzooi. Maar het design en de app (ik ben best wel een nerd) vond ik toentertijd geweldig. Niet alleen ik; zelfs op straat werd ik wekelijks aangesproken door random mensen over die mooie Smart S.

Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Electrified series, roest die nog steeds als een malle?

An  a day keeps the doctor away.

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
iApp schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:04:
Ik heb in november een Smart S gekocht. Mooie fiets, maar na 3 maanden verkocht voor de helft van de nieuwprijs doordat:

Roest op:
- Spatborden
- Ketting
- Remschijven

Kapot:
- 4 spaken
- Zadel (stof liet aan de zijkant los)

Aantal kilometers:
- 577KM

Kortom, mijn grootste miskoop ooit. En toch zit ik na een tijdje op een klungelige Sparta gereden te hebben, weer te verlangen naar die goede oude VanMoof. Gek, want dat ding was een grote rotzooi. Maar het design en de app (ik ben best wel een nerd) vond ik toentertijd geweldig. Niet alleen ik; zelfs op straat werd ik wekelijks aangesproken door random mensen over die mooie Smart S.

Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Electrified series, roest die nog steeds als een malle?
Ik heb er inmiddels 1560km op zitten. Thuis staat hij in de schuur, maar daarnaast vaak op het station en dus buiten. Nog geen problemen gehad (of gezien) met roest.

Wel vind ik de handvaten onprettig als ze nat zijn, maar ach dat overleef ik wel.

• Thijsvp
N1ckk schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:25:
@Thijsvp Dat Vanmoof geen GPS-chip heeft ingebouwd kan ik eigenlijk heel goed begrijpen. Het is namelijk niet eens alleen de kosten van de chip en / of het beter werkt dan GSM (want inderdaad @oscarwashere geeft al aan, vaak staan ze ergens binnen) - maar het is ook een batterij kwestie (volgens mij staat die los van de accu) en hogere kosten voor connectiviteit (GSM / data).
Wat heb je dan als klant aan een GSM chip als hij zo'n groot gebied aangeeft? VanMoof gebruikt Bluetooth sniffers dus voor hun is het nog te doen.

Mijn GPS van mijn telefoon werkt binnen ook gewoon prima, duurt wat langer voordat die nauwkeurig is maar het werkt gewoon beter.

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Thijsvp schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:31:
[...]

Wat heb je dan als klant aan een GSM chip als hij zo'n groot gebied aangeeft? VanMoof gebruikt Bluetooth sniffers dus voor hun is het nog te doen.

Mijn GPS van mijn telefoon werkt binnen ook gewoon prima, duurt wat langer voordat die nauwkeurig is maar het werkt gewoon beter.
Het is ook niet voor jou als 'klant' om detective te spelen. Dat is aan de politie, of als je Peace of Mind hebt aan VanMoof.

• N1ckk

N1ckk

404 - title not found

Dat laatste niet echt trouwens

• N1ckk

N1ckk

404 - title not found

Ik heb sinds vorige week een ES2 en ben er erg blij mee. Als ik even niet inzoom op de fiets (wordt genoeg gedaan in dit topic) en kijk naar welke voordelen het me nu al biedt, dan zie ik dat ik 10 minuten sneller op werk ben met veel minder zweet op het voorhoofdje. Dat is 20-25% sneller dan eerst voor mij! Je komt gewoon fris aan, maar wel de voordelen van frisse lucht (naja, in de stad) en wat beweging (lichte cardio, 110-120BPM FYI). Ter vergelijking, het OV kost me 15-30 minuten langer en de auto met een beetje “gemiddeld” verkeer is 5-10 mins langzamer.

Maar het allerbelangrijkste, het is voor mij minder een emotionele heuvel om de fiets te pakken. Je zoeft zo weg en het is allemaal super seamless met het slimme kickslot en de app, dat is vooral fijn.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:20
Nice @N1ckk! Hoeveel km is je woon-werkverkeer en hoe lang doe je er nu over? Hoe bevalt de sportieve zit?

Mijn woon-werkverkeer is met de fiets 17 km, zit er erg over te twijfelen om dit met een e-bike te gaan doen puur voor het bewegen en omdat het me leuker lijkt dan de 12 minuten in de trein (plus het lopen van 10 min naar het station en 5 min naar mijn werk).

JDFS wijzigde deze reactie 19-08-2019 10:24 (54%)

• N1ckk

N1ckk

404 - title not found

@JDFS Ik heb hiervoor een Cube Nature Pro gereden, die was nog een stuk sportiever. Vanmoof levert van die ringen mee om het stuur qua hoogte te stellen en ik ben nog in dubio of ik het zadel nog een beetje kantel en het stuur nog iets hoger zet zodat het meer een stadsfiets wordt. Dus is het ultiem comfortabel? Niet als je het vergelijkt met een stadsfiets denk ik (nooit gehad), maar wel als je het vergelijkt met mijn vorige fiets (een ATB noem je dat geloof ik).

Verder is mijn WW-verkeer 13KM heen en 13KM terug. Op de US mode met bijna continu aan de boost knop te zitten (sue me), is het ongeveer 22-24% batterij per tocht valt me nu op. Denk wel dat als ik aan het einde van de batterij zou zitten ff wat rustiger aan zou doen met de boost haha.

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15-09 12:56
Mensen ik ben hartstikke blij met mijn S2. Hij is hartstikke mooi, lekker snel en de nieuwe fancy gadgy technieken als unlocken en het slot werken (bijna) altijd top, maar wat maakt die motor een herrie zeg! Daar irriteer ik me wel echt aan. Zeker als ik dit vergelijk met andere ebikes waar ik op gefietst heb. Dat waren weliswaar middenmotoren, maar zoveel geluid had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• Sturmer93
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:29
Lichtelijk off-topic; is er al zicht op een gemodificeerd model?

Ik ben zeer gecharmeerd van de S2 echter kleven er in mijn optiek nadelen aan. De ene groter dan de ander weliswaar. Door de, op sommige plekken, eenvoudige materialen en de voorwielmotor met dito geluid is de prijs/kwaliteit verhouding in mijn optiek een beetje scheef. Een verbeterd model zou dit kunnen veranderen.

• eisbaer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:00

eisbaer

WATT fiets

Ik heb nog niets over een nieuw model gelezen. Als er meerdere naar vanmoof mailen met de vraag of er een S3 in zicht is met een stille motor en de mogelijkheid om het ondersteuningsniveau vanaf het stuur te wijzigen tijdens het fietsen dan helpt dat misschien wat.

Mijn e-bike: https://bit.ly/2V4ISOS

• N1ckk

N1ckk

404 - title not found

Slecht nieuws... Na 160KM / een week is mijn ES2 kapot. Tijdens het fietsen viel de trapondersteuning uit en is niet meer aan gegaan. Via de app kan ik wel instellingen wijzigen (je hoort het toontje uit de fiets komen, slot kan nog open / dicht), maar hij lijkt volledig in de war.

Vanmoof gebeld en die gaven meteen aan, we gaan nu niet moeilijk doen en de fiets direct omruilen voor een nieuwe waar ze een speciale voorraad voor hebben. Echt keurig, maarja - had toevallig de doos nog en moet hem nu weer inpakken, wachten op UPS, dan als die binnen is sturen ze pas de nieuwe (ik snap het protocol, maarja...) en dan weer wachten op UPS en wederom uitpakken / inelkaar zetten.

Is het allemaal erg? Nee. Lossen ze het keurig op? Zo te zien wel. Had ik in deze week van heerlijk weer lekker op de ES2 willen rijden? Ja.

• Ridder
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:44

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb een week geleden 2 mails verstuurd: 1 met een verzoek voor nog een S2 voor mijn vrouw met het NFP en vlak daarna kreeg ik last van haperende ondersteuning en een haperende boostknop. Nog geen reactie.......misschien maar eens bellen....dit schiet niet echt op, maar wellicht vanwege vakantietijd. Wanneer de service slecht blijkt wellicht naar andere fiets voor de vrouw zoeken!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Zojuist gebeld....er wordt een doos opgestuurd en de fiets gaat naar A'dam via koerier....en dan weer terug als nieuw hoop ik.

• N1ckk

N1ckk

404 - title not found

N1ckk schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:05:
Slecht nieuws... Na 160KM / een week is mijn ES2 kapot. Tijdens het fietsen viel de trapondersteuning uit en is niet meer aan gegaan. Via de app kan ik wel instellingen wijzigen (je hoort het toontje uit de fiets komen, slot kan nog open / dicht), maar hij lijkt volledig in de war.

Vanmoof gebeld en die gaven meteen aan, we gaan nu niet moeilijk doen en de fiets direct omruilen voor een nieuwe waar ze een speciale voorraad voor hebben. Echt keurig, maarja - had toevallig de doos nog en moet hem nu weer inpakken, wachten op UPS, dan als die binnen is sturen ze pas de nieuwe (ik snap het protocol, maarja...) en dan weer wachten op UPS en wederom uitpakken / inelkaar zetten.

Is het allemaal erg? Nee. Lossen ze het keurig op? Zo te zien wel. Had ik in deze week van heerlijk weer lekker op de ES2 willen rijden? Ja.
Direct omgeruild, nieuwe doet het prima. Al met al keurig opgelost.

• PhrancK
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09 16:28
Zojuist mailtje gehad dat de discount die er nu op zit, over 4 weken afgaat. Dan kost ie €3400,- 😵

• Sturmer93
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:29
Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat hij naar 3400 zou gaan. De S2 en X2 zijn nu al veel te duur t.o.v wat je krijgt. Ik vermoed dat ze hem even op de originele prijs brengen om vervolgens weer flinke korting te geven. Of om een nieuw model aan te kondigen.

• N1ckk

N1ckk

404 - title not found

N1ckk schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:01:
[...]

Direct omgeruild, nieuwe doet het prima. Al met al keurig opgelost.
Helaas nieuwe ook kapot. Krijg error 29 en 27, iemand een idee?

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb nog nooit een ertoe gezien....

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Reset al geprobeerd?

• BasilFX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:24

BasilFX

BasilFX

1800 kilometer verder, en het eerste 'grote' defect is er. Vanmiddag deed opeens mijn Boost-button van mijn S2 het niet meer. Na inspectie, blijkt dit het probleem:

Merk ook op dat de remkabel ook gebarsten is. Dit lijkt gewoon een 'design flaw': het stuur kan maar beperkt draaien, dus de kabels zouden binnen dat bereik mee moeten bewegen.

Pas begin oktober kan ik bij VanMoof terecht voor reparatie, maar als de kabel gewoonweg vervangen wordt, weet ik nu al dat ik er straks weer terecht kan voor reparatie.

BasilFX wijzigde deze reactie 10-09-2019 17:26 (5%)

http://www.basilfx.net

• Jbk-
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 23:09
Wat me opvalt is dat 9/10 van de berichten gaan over de electrified modellen.
Deze week heb ik de Smart S besteld en hoop te worden overtuigd. Zal iig geen last hebben van haperende boostfuncties en displayproblemen :*)

• Eddy 6 pack
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:18
Na 2 jaar naar volle tevredenheid op een Electrified S gereden te hebben, gisteren de S2 besteld. Ik zie nu pas deze berichten van storingen en kapotte kabels.
Is dit incidenteel of bij meer voorkomend? Het lijkt mij toch dat de fabriek direct slechte bedrading aanpast en de 'kinderziektes', v.z.v. je daar nog over mag spreken 1 jaar na introductie, direct oplost.

Eddy.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True