Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocossoepie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04:03
wouter5 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide review.

Ik heb nog twee vraagjes:
- Haal je makkelijk 32 km/u?
- Ondervind je problemen met fragiele (lage kwaliteit) lak ?
Ik heb de S2 nu ruim 3 maanden en hij is wel kras gevoelig. De beschermlak lijkt zwak en vooral het eerste krasje doet echt wel pijn... Doe er echt super voorzichtig mee, maar heb rondom al wat ‘nasty’ krassen zitten. Dit vermoedelijk door het stoten van andere fietsen. Daarnaast zijn er ook al slijtage plekken op de lak door het schuren van de remkabels.
Ondanks de lak blijf ik het echt een top fiets vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Cocossoepie op 02-04-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 20:35
Bedankt voor jullie reviews, ik ben sinds kort ook eigenaar van de S2 maar heb er door omstandigheden nog niet veel op gereden. Ik herken wel veel van de (connectiviteits) issues. Zo werkt auto light on/off niet goed en kan ik vaak geen contact maken via de app. Voordat ik teveel ga klagen eerst maar eens updaten. De Android app is nu 4.5.1 en de fiets 1.4.0 Hoe krijg ik de fiets naar 1.6 ?
Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PantoHuit
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 18:19
ernie12121 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:35:
Bedankt voor jullie reviews, ik ben sinds kort ook eigenaar van de S2 maar heb er door omstandigheden nog niet veel op gereden. Ik herken wel veel van de (connectiviteits) issues. Zo werkt auto light on/off niet goed en kan ik vaak geen contact maken via de app. Voordat ik teveel ga klagen eerst maar eens updaten. De Android app is nu 4.5.1 en de fiets 1.4.0 Hoe krijg ik de fiets naar 1.6 ?
Bedankt alvast.
Als je problemen ondervindt met de firmware kan je contact opnemen met support van VM. Zij kunnen je dan een update sturen in de app waarna je je fiets kunt updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 16:11
oscarwashere schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:20:
[...]

Die snelheid haal je wel, maar niet onvoorwaardelijk. Meestal schommelt mijn snelheid op vlakke rechte stukken tussen de 28 en 32 km/u, als ik zelf gewoon op normaal tempo trap. Ik heb een aantal keer, over verschillende afstanden met een smartwatch mijn ritten bijgehouden. Zie de screenshots uit Google Fit hieronder. Helaas kan je de snelheden niet heel gedetailleerd zien, maar je krijgt zo wel een idee. Ook leuk is de hartslag, waaraan je dus ziet hoeveel inspanning het mij (volgens m'n horloge) kost. De dalen die je ziet zijn te verklaren door stoplichten of andere hindernissen, deze maakt de gemiddelde snelheid wat lager dus.

V.l.n.r. zijn dit ritten van 32 km (incl. veerpont), 15 km en 3 km.
[Afbeelding: 32kmfietsen] [Afbeelding: 14kmfietsen] [Afbeelding: 3kmfietsen]

Van de fragiele lak heb ik inderdaad veel gelezen, maar zelf nog niets gemerkt. Je ziet er wel snel vlekjes op, maar ik heb nog geen krassen of pitten. Ik heb ook geen bagagedrager of fietstas, maar heb wel mijn slot bevestigd aan het frame. Dit gaat gewoon goed. Verder ben ik natuurlijk ook nog wel bijzonder voorzichtig, omdat hij nog zo mooi nieuw is. B)
Dat klinkt alleszins hoopgevend. Bij mij is hij nu al enkele weken in bestelling dus ik verwacht binnenkort een verzendbevestiging.
Misschien dat ze toch iets gedaan hebben met de feedback en gezorgd voor betere lak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• regreb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-02-2021
Anheuer schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:35:
Wat vinden jullie eigenlijk van de Watt fiets?
Kan er niet echt iets over vinden op Tweakers.

https://www.wattfietsen.nl/nl/electric-male.html
Toevallig heb ik vorige week op een watt fiets gereden. Mijn VM S2 heb ik terug gestuurd, kun je hiervoor terug lezen. De watt is wel een heel ander soort fiets. Uiterlijk is echt goed, hele mooie fiets, die een stuk slanker is dan de VM S2. Je zit wel veel sportiever en de fiets heeft weinig poespas er op zitten (makkelijk in onderhoud). Zelf kun je de fietscomputer aanpassen zodat ie ook harder kan fietsen. Mijn grootste probleem om ook niet voor de Watt male te kiezen in de beperkte actieradius en dat het echt een stadsfiets is. Ik rij 15 km heen en 15 km terug voor mijn werk en zou dit maar net halen met de accu. Met koud weer misschien niet eens dus.

Zelf heb ik nu uiteindelijk gisteren een andere keuze gemaakt. Ga nu voor de Sparta R5TE. Ook een leuke fiets, qua uiterlijk niet zo spannend als een Van Moof of Watt, maar de prijs is netjes en met 5 jaar garantie bij de dealer in mijn eigen dorp ben ik blij.
Mijn fietsendealer stond wel te kijken van de prijs van de Van Moof ten opzichte van de techniek die ze bieden. De techniek van de fiets zelf is zeer verouderd maar de prijs wel fors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 22:49
wouter5 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:14:
[...]

Dat klinkt alleszins hoopgevend. Bij mij is hij nu al enkele weken in bestelling dus ik verwacht binnenkort een verzendbevestiging.
Misschien dat ze toch iets gedaan hebben met de feedback en gezorgd voor betere lak?
Laten we het hopen, maar ik verwacht zoeits niet zomaar.

Ik stal mijn fiets (naast in m'n eigen schuur) enkel in van die fietsenrekken op stations waar je fiets boven en onderop kan. Elke fiets heeft daarbij als het ware zijn eigen rails waar je hem in rijdt. Hierbij wordt de afstand met andere fietsen redelijk bewaard, behalve eventueel contact met elkaars stuur of remmen (vandaar zo fijn dat er weinig poespas en kabels of schermpjes op zitten).

Ik had er niet eerder zo over nagedacht, maar die handige fietsenrekrails zullen vast een hoop contact met andere fietsen en hekken/rekken en dus krasjes schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter5
Ach ja we zullen wel zien. Tenslotte kan je een maand testen en als ie je niet bevalt, gewoon terugsturen die handel en een andere fiets kopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
@regreb
Hoe reed die Watt-fiets? Kon je makkelijk op gang komen vanuit stilstand, zonder versnellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb ondertussen ook op de Watt gereden en een dag later een besteld.

Het wegkomen vanuit stilstand vereist wel een klein beetje kracht gezien de tandwiel verhouding, maar de motor pakt het snel op en dan gaat hij heel soepel.
En de tandwiel verhouding zorgt ervoor dat je makkelijk voorbij de 25km door trapt.

Ik heb 2 rondjes gefietst, dus ik kan er nog niet te veel over vertellen.
Ik krijg hem hopelijk deze week en anders volgende week binnen.
Ik fiets elke dag 2 x 5km, dus kan er na een paar ritjes meer over vertellen.

Zoals regreb zie vind hem idd wel wat sportief zitten maar met een stuur pen kan het stuur iets omhoog.
Hij is idd lekker simpel, kan niet veel mis gaan en met alle extra opties die ik erop wou hebben ben ik nog steeds ruim 1000 euro goedkoper uit dan de vanmoof, dat was voor mij toch wel een hele grote motivatie om over te gaan tot aankoop.

Uiteindelijk wil ik gewoon wat relaxter op mijn werk komen, en daar heb ik geen bluetooth voor nodig en een ketting om op slot te zetten heb ik toch wel nodig hier in amsterdam.
Benefit schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:51:
@regreb
Hoe reed die Watt-fiets? Kon je makkelijk op gang komen vanuit stilstand, zonder versnellingen?
regreb schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:57:
[...]

Toevallig heb ik vorige week op een watt fiets gereden. Mijn VM S2 heb ik terug gestuurd, kun je hiervoor terug lezen. De watt is wel een heel ander soort fiets. Uiterlijk is echt goed, hele mooie fiets, die een stuk slanker is dan de VM S2. Je zit wel veel sportiever en de fiets heeft weinig poespas er op zitten (makkelijk in onderhoud). Zelf kun je de fietscomputer aanpassen zodat ie ook harder kan fietsen. Mijn grootste probleem om ook niet voor de Watt male te kiezen in de beperkte actieradius en dat het echt een stadsfiets is. Ik rij 15 km heen en 15 km terug voor mijn werk en zou dit maar net halen met de accu. Met koud weer misschien niet eens dus.

Zelf heb ik nu uiteindelijk gisteren een andere keuze gemaakt. Ga nu voor de Sparta R5TE. Ook een leuke fiets, qua uiterlijk niet zo spannend als een Van Moof of Watt, maar de prijs is netjes en met 5 jaar garantie bij de dealer in mijn eigen dorp ben ik blij.
Mijn fietsendealer stond wel te kijken van de prijs van de Van Moof ten opzichte van de techniek die ze bieden. De techniek van de fiets zelf is zeer verouderd maar de prijs wel fors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benefit
@Anheuer
Bedankt, en ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Watt is zo te zien een soort poor men's Vanmoof, zonder een berg elektronica waarvan je je het nut kunt afvragen en die, volgens de berichten alhier, ook tot veel frustratie leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Quote regreb:
Einde quote.

Wij van WC Eend......

Wanneer ik de Sparta specs bekijk....ben ik niet echt onder de indruk....hij is wel goedkoper....maar om de S2 nu als zeer verouderd weg te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1167988

Wanneer ik de Sparta specs bekijk....ben ik niet echt onder de indruk....hij is wel goedkoper....maar om de S2 nu als zeer verouderd weg te zetten....
Dat vind ik inderdaad ook een beetje ver gaan..

Ik heb er nu 200 KM op zitten en ben tot noch toe zeer tevreden over de fiets. Het is en blijft natuurlijk wel een fiets.. dat vergeten mensen denk ik soms

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1167988 op 09-04-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Zal ik dan ook maar eens een duit in het zakje doen? Was nog niet eerder op de hoogte van een VM topic op Tweakers, anders had ik al eerder mijn ervaringen gedeeld. Fiets begin februari ontvangen, voorwiel had minimale slag, maar merkte ik tijdens fietsen niks van. Eerste fietservaring was echt geweldig. Het doortrappen vond ik wel irritant en schrok ik de eerste keer echt van, later nam ik dat maar voor lief. Totdat heel snel al de boostknop meer een soort gok begon te worden. Hij deed het vaker niet dan wel en dan ook nog heel schokkerig. De touch to unlock functie werkt overigens ook zelden tot nooit dus dan maar de 3 cijferige code. Via twitter wel al eens wat van gezegd en via de chat op de site, een toen kwam al de suggestie om hem op te laten sturen. De dag daarna hield de ondersteuning er volledig mee op en toen werd het echt tijd om iets in te plannen. Inmiddels staat hij al ruim een week daar en word ik totaal niet op de hoogte gehouden, tot ik vandaag voor de zoveelste keer contact heb opgenomen met de vraag wanneer hij gefixt wordt en dat ik elke dag dat ik hem niet heb onnodig geld en tijd verspil aan auto of OV. Nu is het ineens "Ze zijn er nu mee bezig je hoort later meer van ons".
Die lak is inderdaad waardeloos trouwens, maar ja, krassen zal je altijd op een fiets krijgen, dus dat is mijn minste zorg. Connectivity issues lig ik ook niet heel erg van wakker, maar dat ik na amper 250km met een onbruikbare fiets zit en zo lang moet wachten op een oplossing vind ik wel kansloos. Opvallend is ook hoe snel ze reageren op tweets, maar langzaam op mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:52

eisbaer

Zie signature

Anheuer schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:30:

Het wegkomen vanuit stilstand vereist wel een klein beetje kracht gezien de tandwiel verhouding, maar de motor pakt het snel op en dan gaat hij heel soepel.
En de tandwiel verhouding zorgt ervoor dat je makkelijk voorbij de 25km door trapt.

Zoals regreb zie vind hem idd wel wat sportief zitten maar met een stuur pen kan het stuur iets omhoog.
Hij is idd lekker simpel, kan niet veel mis gaan en met alle extra opties die ik erop wou hebben ben ik nog steeds ruim 1000 euro goedkoper uit dan de vanmoof, dat was voor mij toch wel een hele grote motivatie om over te gaan tot aankoop.
Waar kun je die Watt fiets rijden? Het damesmodel heeft een ander stuur waardoor je rechterop zit. Zo lijkt het op de foto althans. De VM heeft schijfremmen wat ik een groot voordeel vind maar de kans dat je in 1 keer een goed werkende ontvangt lijkt klein te zijn.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

regreb schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:57:
[...]
Mijn grootste probleem om ook niet voor de Watt male te kiezen in de beperkte actieradius en dat het echt een stadsfiets is. Ik rij 15 km heen en 15 km terug voor mijn werk en zou dit maar net halen met de accu.
Wat bedoel je met echt een stadsfiets? Dat het een single speed is? Is het trouwens een fixie of kun je je trappers stil houden tijdens het fietsen?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soundwave070
Kleine update. Vanochtend eindelijk mijn 'gerepareerde' ES2 weer ontvangen. Ze hebben de volledige trapas vervangen wat blijkbaar de oorzaak was voor het falen van de ondersteuning e.d. en speling in de achteras verholpen. Ik blij, fiets weer in elkaar gezet, wil ik wegrijden, lijkt de fiets helemaal niet mee te willen sturen, blijkt nu mijn hele voorvork los te zitten en te rammelen. Ben nu echt ff helemaal klaar met VanMoof en hun mooie praatjes. Voel de bui alweer hangen dat ik weer 2 weken zonder fiets zit. Die zogenaamde 'bikedoctors' zijn volgens mij een stel beunhazen eerste klas. Hoe kan je een fiets terugsturen met een losse voorvork?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Anheuer schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:30:

Uiteindelijk wil ik gewoon wat relaxter op mijn werk komen, en daar heb ik geen bluetooth voor nodig en een ketting om op slot te zetten heb ik toch wel nodig hier in amsterdam.
Ik heb er vandaag op gereden en overweeg serieus om er een te bestellen. Het damesmodel weliswaar vanwege de zithouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Ik heb de mijne hopelijk Dinsdag binnen, ik ben voor de male gegaan omdat ik koppig ben.
Ik zet er namelijk ook nog een kinderzitje achterop, dus opstappen is wat minder handig, maar dat heb ik met mijn huidige (non electric) ook, kan ik prima mee leven.

Heb wel een stuurpin erbij besteld om het iets te verhogen, want hij zit erg sportief.
Ze hadden de dames fiets niet staan waar ik ben gaan kijken, ik ging er vanuit dat het stuur het zelfde zou zijn.

ook heb ik meteen gevraagd voor andere bandjes. ik vind die er standaard op zitten te sportief voor op de grachten in Amsterdam wanneer het heeft geregend.

Remmen heb ik ook naar zitten kijken en deze werkt met een knijprem, denk dat het prima moet zijn maar anders zijn ze zo te vervangen.
eisbaer schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:14:
[...]

Ik heb er vandaag op gereden en overweeg serieus om er een te bestellen. Het damesmodel weliswaar vanwege de zithouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Anheuer schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:52:
Heb wel een stuurpin erbij besteld om het iets te verhogen, want hij zit erg sportief.
Ze hadden de dames fiets niet staan waar ik ben gaan kijken, ik ging er vanuit dat het stuur het zelfde zou zijn.
Ik heb hem vandaag besteld en ook de stuurpen verhoger er bij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1183348

Mijn S2 kwam woensdag binnen! En tot nu toe ben ik tevreden. Mijn pa heeft een rieser möller van dezelfde prijsklasse en daar zie je toch echt meer kwaliteit. Niet te vergeten dat de s2 een stadsfiets is en de rieser een sportieve speedpedelec.

Wat ik al eerder had gelezen is dat de lak geen goede kwaliteit is. Bij het balhoofd waar de kabels kort tegen het frame zitten is slijt de lak weg MAAR dit is bij elke fiets/motor ook zo.

VanMoof heeft wel bezuinigd bij de kleine onderdelen zoals de trappers, handvaten (schuim) en stuurknoppen.

Wat ik nog nergens heb gelezen is dat als je aan het fietsen bent en hij is doorgeschakeld en je stopt met trappen dat hij weer naar z'n 1ste versnelling gaat en dan een omwenteling verder weer terug naar z'n 2 gaat wat echt wel even wennen is.

Ik heb er momenteel 200km op staan.
De app heeft wel echt een update nodig.
De locatie van fiets is niet live, dat had ik wel verwacht van een fiets met een sim kaart erin.
Ook dat je gewoon helemaal geen melding krijgt als iemand je fiets pakt en ermee wegloopt of is gestolen.

Niet te vergeten dat je wel 2600 euro betaald. Waar betaal je nou eigenlijk zo veel voor? Het design denk ik.

Ik houd jullie op de hoogte!

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Anoniem: 1183348 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:24:
Wat ik al eerder had gelezen is dat de lak geen goede kwaliteit is. Bij het balhoofd waar de kabels kort tegen het frame zitten is slijt de lak weg MAAR dit is bij elke fiets/motor ook zo.
Precies. Natuurlijk schuurt dat op den duur de lak weg. Ik plak bij mijn fietsen vooraf altijd een zwart stukje tape op die schuurplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan71
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-10-2020
Voor degenen die recentelijk hun fiets hebben ontvangen: wanneer hebben jullie hem besteld en betaald? Wij zijn 5 -6 weken na de volledige betaling en hebben nog steeds niks gehoord. Behalve dan 2 mails dat we 'One step away' zijn van een nieuwe fiets, door te betalen. Maar dat hebben we dus allang gedaan. Voor 2 fietsen.

Heel veel vertrouwen heb ik er niet in. Een gejatte fiets kunnen ze tot op een meter terugvinden, maar een volgsysteem in het bestelproces is teveel gevraagd. Een belletje geeft ook geen antwoord.

We moeten dus geduld hebben. Anders leuk voor onder de kerstboom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
Update 3:
Omdat ik het ook wel zo netjes vind om niet alleen te klagen als er dingen niet goed gaan, inmiddels gebeld door VanMoof met heel veel excuses en ze gaan een nieuwe fiets leveren en mijn eerste innemen. Het spijt mij als hierdoor iemand anders stiekem ineens een week langer op zijn/haar pre-order moet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm538
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-04-2021
Update 2:

Na 2 maandjes bleek het LED-scherm al defect, naast de meer genoemde kwaaltjes als doortrappen, veel te zachte lak en een absurde beltoon.

Eerste verzoek was om de fiets op te sturen, maar deze deed het gewoon, dus gezien de andere ervaringen geen zin om m'n fiets enkele weken kwijt te zijn.
Uiteindelijk per post een nieuwe cartridge ontvangen (die in de dwarsstang zit) en deze zelf vervangen m.b.v. een extra torx-sleuteltje voor de kleine schroefjes. Dat ging vlot en het werkt weer.

Dus met positief gevoel weer verder, fiets rijdt super.

Enige verzoek dat nog uitstaat is om een klein potje lak te kunnen bestellen, aangezien bij het minst of geringste er krassen ontstaan of stukjes lak verdwijnen. Absurd voor een fiets in deze prijsklasse. Wens is genoteerd, maar nog niet te leveren.

Iemand anders daar iets op gevonden (kleur is thunder grey)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frame is gecoat wat sterk zou moeten zijn. Grote kans dat je kleur verschil krijgt als het bij zou bij stippen met lak. Bij mij zit er op de matrix led display zelfs een spetter in de lak... Dus VanMoof doet niet echt aan kwaliteitscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*spetter in de coating*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

eisbaer schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:14:
[...]Ik heb hem vandaag besteld en ook de stuurpen verhoger er bij besteld.
En hij is al geleverd met de extra accessoires gemonteerd. Rijdt super, alleen het zadel is best hard. Wel goed dat ik die stuurpen verhoger er bij had besteld, dat zit toch wel wat relaxer.

Afbeeldingslocatie: https://asz01191.home.xs4all.nl/Watt%20fiets%20thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Nice!

Ik wacht nog steeds, is nu 10 werk dagen geleden, ik hoop deze week nog iets te horen.
De verkoper waar ik de fiets besteld heb zei ook dat het zadel niet echt goed is.
Maar die is uiteraard zo vervangen wanneer het niet bevalt.
eisbaer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:46:
[...]

En hij is al geleverd met de extra accessoires gemonteerd. Rijdt super, alleen het zadel is best hard. Wel goed dat ik die stuurpen verhoger er bij had besteld, dat zit toch wel wat relaxer.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Anoniem: 1183348 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:24:
[...] De app heeft wel echt een update nodig. De locatie van fiets is niet live, dat had ik wel verwacht van een fiets met een sim kaart erin. Ook dat je gewoon helemaal geen melding krijgt als iemand je fiets pakt en ermee wegloopt of is gestolen. [...]
De GSM en GPS functie werken pas als je de fiets rapporteert als gestolen en/of het alarm dit voor je doet. Je zal dus inderdaad zien dat de weergegeven locatie enkel degene is waar de fiets (via Bluetooth) als laatst verbonden is met je telefoon. Die locatie is dus de GPS locatie van jouw telefoon op dat moment, maar deze monitort je telefoon niet continu (of deelt hij niet continu met de app). Dus je zal inderdaad zien dat hij vaak afwijkt, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Gisteren heb ik helaas een botsing gehad met een andere fietser, waarbij ik vanaf de zijkant tegen het achterwiel van de andere fietser aan knalde met redelijk hoge snelheid. Hierbij werd ik van mijn fiets geslingerd, omdat het voorwiel natuurlijk wegdraaide. De andere fietser viel niet om.

Het eerste wat er door mijn hoofd ging was, of dat nou goed is of niet, "hoe is het met mijn fiets!?". Gelukkig viel mij dat, gezien de klap op de fietser en daarna op de grond, erg mee. Enkel het stuur is beschadigd op de plek waar hij over de grond schraapte. De linker handrem was iets van zijn plek gedraaid, maar kon ik eenvoudig terugdraaien en is niet beschadigd (dit lijkt wel zo op de foto).

Ikzelf ben gelukkig ook nog heel. Mijn broek is het meest getroffen, want daar zit nu een gat in bij mijn knie. Gelukkig laat het weer het nu toe om daar een korte broek van te maken! B)

val1

In de Facebookgroep heb ik dit verhaal ook gedeeld, daar kreeg ik enkele tips om de krassen over te spuiten. Voor de Thunder Grey delen heb je PANTONE 426 C of RAL 9011 en voor het mat zwarte heb je RAL 9005 nodig, delen verschillende mensen onder mijn post.

VanMoof zelf raadde Motip Matt Black spraypaint aan, maar sprak in mijn geval niet over een specifieke kleurcode. Ze boden ook aan om het (gratis) voor mij te spuiten bij hun in de shop. Aangezien ik toch nog langs moest om mijn 'eerste onderhoudsbeurt' te claimen, kan ik dat mooi combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Niet lang geleden heb ik SPD pedalen op de S2 gezet ......en dan kan je er op wachten....
Dus ik kom aanrijden bij de AH en wil afstappen....ff de SPD's vergeten......ik val dus langzaam om tegen een bakstenen pilaar....hilariteit bij omstanders...die er dan altijd zijn in ruime mate....

Enfin, zadel geschuurd en klein gaatje in zadel.
Mooie smoes om er een donkerbruin Brooks B17 zadel op te zetten: staat m.i. een stuk beter!

(SPD pedalen zijn probleemloos met normale schoenen te gebruiken btw....een kant SPD andere kant "normaal")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max247
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijn S2 heb ik nu enkele weken. De bouwkwaliteit lijkt in eerste instantie goed.

Mindere punten vind ik de kettingkast. Deze lijkt de schuren tegen het tandwiel.
Handvatten zijn van een soort foam. Leer zou beter passen.
Batterij loopt leeg bij geen gebruik. Ik gebruik de fiets meestal in de weekenden en dan is de accu halfvol (vol weggezet).
Ik heb geen eenduidig antwoord van VanMoof gehad of de fiets continu aan de lader kan / mag. (Weet iemand hier meer van?)

De ondersteuning is wel wennen in tegenstelling tot bijv. een fiets met bosch middenmotor. De ondersteuning is veel minder sterk.
Echter is over een langere periode 30 te fietsen prima te doen. (Icm af en toe de boost button)

De app stelt niet veel voor deze bied alleen enkele basisfuncties. Een groot gemis voor mij zijn bijv rit statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max247 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:28:
Ik heb geen eenduidig antwoord van VanMoof gehad of de fiets continu aan de lader kan / mag. (Weet iemand hier meer van?)
statistieken.
Ik weet ook niet of dit kan/mag, maar voor de zekerheid heb ik er een tijdschakelaar tussen gezet. Ik fiets dagelijks en doe hem om de 2-3 dagen 's nachts in de lader. Met die tijdschakelaar zorg ik dat hij precies zo lang stroom krijgt als hij (volgens de specs) nodig heeft om tot 100% te komen, zodat hij de volgende ochtend vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, eerste mankement is begonnen na 320 km, de turbo boost stottert en doet het soms niet, ik vermoed een kabelbreuk door het slijten. Begin er nou wel aan te twijfelen om hem ook terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 07:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
max247 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:28:
Batterij loopt leeg bij geen gebruik. Ik gebruik de fiets meestal in de weekenden en dan is de accu halfvol (vol weggezet).
In algemene zin geldt dat je li-ion accu’s zoals in de fiets beter niet langdurig op een 100% charge kunt houden. Hetzelfde geldt voor helemaal leeg rijden, af en toe kan geen kwaad maar elke rit is niet bevorderlijk voor de levensduur. De accu gaat het langst mee als je de lading zo veel mogelijk tussen de 15% en 85% houdt. Continue aan de lader zou ik in ieder geval niet doen.

Een halve lading verbruik in een week zonder gebruik is ook wel extreem, dat hoort niet te kunnen. Staat je fiets niet continue aan met het licht aan door de auto unlock ofzo?

Als je hem toch goed opgeladen wil houden zou ik inderdaad een truc doen met een tijdschakelaar zodat je elke dag een half uurtje oplaadt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Goh toch wel heel veel problemen zo te zien. Begin nu wel te twijfelen om mijn bestelling te annuleren. Gezien ik in België woon is het toch heel vervelend als ik om de zoveel km hem moet opsturen naar Amsterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Anoniem: 1183348 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:15:
Ja, eerste mankement is begonnen na 320 km, de turbo boost stottert en doet het soms niet, ik vermoed een kabelbreuk door het slijten. Begin er nou wel aan te twijfelen om hem ook terug te sturen.
Ik heb 635km op de teller, maar bij mij werkt hij nog prima. Lijkt mij in ieder geval dus geen slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Dit weekend mijn Electrified S2 ontvangen.
Eerste indruk is goed. Goede ondersteuning, vlot schakelen (al zijn het maar twee versnellingen) en het design is echt prachtig.
Heb wel de banden nog wat moeten oppompen.
Ik ga hem deze maand intensief testen (werkdagen 30km enkele rit) en zal daarna mijn bevindingen hier neerpennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vrijdag mijn S2 terug gestuurd. Hij trapte nogsteeds door na 420 km.

De naaf maakte een tikkend geluid in de 2de versnelling.

De motor werd erg warm. Vermoedelijk door het stotteren met de boost knop.

De reflectoren in de goedkope trappers vielen eraf.

Gelukkig dat ze hem kosteloos ophalen, ze gaan kijken of ze het kunnen maken.

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Laatst online: 01-04 16:12
Ik heb na het lezen van alle ervaringen ook de ES2 geannuleerd. Ook mede doordat ik geen elektrische meer nodig heb. Maar vanwege het design toch een Smart 2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaw
  • Laatst online: 07-01-2021
Beste mensen,

Ben heel erg aan het twijfelen of ik de S2 wil kopen en had nog een vraag wat betreft de bagagedrager. Kan iemand mij vertellen welke kleur het is, en of het breed genoeg is om een rugtas goed te kunnen dragen met behulp van snelbinders? Ik baal ervan dat er geen voorrek op kan, dat zou een hoop schelen in mijn geval. Ik hoor graag wat jullie ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Ik heb mijn WATT Mate nu ondertussen ook een week.
Ben er erg blij mee, geen gezeik.

Wel heb ik ondertussen het zadel veranderd omdat ie me iets te hard was voor over de Amsterdamse grachten.
Handvatten wil ik ook aanpassen, maar nog geen idee welke het gaat worden.
eisbaer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:46:
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Anheuer schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:23:
Ik heb mijn WATT Mate nu ondertussen ook een week.
Ben er erg blij mee, geen gezeik.

Wel heb ik ondertussen het zadel veranderd omdat ie me iets te hard was voor over de Amsterdamse grachten.
Handvatten wil ik ook aanpassen, maar nog geen idee welke het gaat worden.
[...]
Ik heb er ondertussen 200km mee gefietst. In de hoogste ondersteuning rijd ik zo'n 28 op de gps, maar meestal heb ik hem een niveau lager op stand 4 staan. Rijdt heerlijk, geen problemen. Ik heb er zelf niks aan veranderd behalve een ringslot en een mini bel er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benefit
Benefit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:36:
@Anheuer
Hoeveel km doe je met een acculading?
Was bedoeld voor Eisbaer

[ Voor 57% gewijzigd door Benefit op 01-05-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Benefit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:36:
[...]
Was bedoeld voor Eisbaer
Na een rit van 30km was volgens het display de accu half vol. Na een rit van 42km, door o.a. de duinen, gaf het display aan dat hij 1/3 vol was. Ik denk dus 60km. Leger dan 1/3 heb ik de accu nooit gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Net de eerste 100km gedaan.
Helaas ga ik hem denk ik toch met retour sturen.

Positief:
- Aangename wegligging.
- Ondanks het gebrek van een vering, geen pijn aan het zitvlak.

Negatief:
- Fragiele lak. Na het parkeren van mijn fiets in de fietsenstalling hier, zie ik dat er al kleine krasjes zitten in de lak. Dit kan toch echt niet. Ofwel is dat van het leunen tegen de metalen paal waar ik hem aan vast maak of wel heeft er iemand met zijn fiets lichtjes tegen gezeten. Nu dit kan altijd gebeuren, maar met mijn vorige fiets nooit lakschade gehad.
- Weinig power. Vooral op een stijle bergop valt dit heel hard op.
- Stomme fietsbel.
- Veel krakende en piepende geluiden.

Nu hopen dan VM niet moeilijk gaat doen wat betreft de lakschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Afgelopen vrijdag een proefritje gemaakt. Heb zelf een non electrified S2 en ik moet zeggen, ik werd er wel blij van... Ga me uitgebreid oriënteren op de markt voordat ik voor de bijl ga. Want het design is onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
zeef schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:36:
Afgelopen vrijdag een proefritje gemaakt. Heb zelf een non electrified S2 en ik moet zeggen, ik werd er wel blij van... Ga me uitgebreid oriënteren op de markt voordat ik voor de bijl ga. Want het design is onovertroffen.
Mocht je er 1 willen kopen, ik doe mijn Smart 2 Fog white 8 speed weer retour een deze dagen. Nog geen 20km oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinoudDouglas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 09:13
Ik zie veel interesse voor de WATT fietsen, zelf zit ik ook aan het fixie model te denken,
iemand ervaring met dat model?

(Misschien een idee om een WATT Mobility topic te starten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Misschien geen slecht idee idd.

Ik heb geen ervaring met de fixie, maar zover ik kon zien is het praktisch het zelfde als de Male en Female.
Iets ander stuurtje en wat minder toevoegingen zoals een spatbord.
VinoudDouglas schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:06:
Ik zie veel interesse voor de WATT fietsen, zelf zit ik ook aan het fixie model te denken,
iemand ervaring met dat model?

(Misschien een idee om een WATT Mobility topic te starten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Anheuer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:42:
Misschien geen slecht idee idd.

Ik heb geen ervaring met de fixie, maar zover ik kon zien is het praktisch het zelfde als de Male en Female.
Iets ander stuurtje en wat minder toevoegingen zoals een spatbord.
[...]
Wat ik altijd begrepen heb van een fixie is dat de trappers continue meedraaien zolang je rijdt. Dat vind ik niet handig. De male en female zijn singlespeed. Dat kan nog iets zijn om op te letten.

[edit 17-5-2019]. Ik heb het eens nagevraagd bij de leverancier. Het is feitelijk een single speed dus de trappers kun je gewoon stil houden tijdens het fietsen.

[ Voor 19% gewijzigd door eisbaer op 17-05-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:06
Lijkt me dat bij de fixie toch voornamelijk de look wordt bedoeld. Ik zie zo even niet voor me hoe een echte fixie te rijmen is met een motor.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag een "nieuwe" S2 gekregen, ik had al eerder gelezen dat VanMoof fietsen die kapot zijn refurbishen. Ik dacht dat is echt waanzin! En vandaag het bewijs. De "nieuwe" fiets was gepolijst, bijna geen krasje te bekennen. Op het spatbord zitten nog krasjes van de vorige eigenaar.
En de voorlamp verraad het ook met stof achter het glas!

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik vind de fiets super vet maar ik wordt toch in principe belazerd???

Een kapotte fiets leveren, en dan zeggen ze dat ze hem gaan vervangen met een nieuwe en dan krijg een je opgepoetste S2 met volgens de app 0km gereden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
Dan had je de fiets net zo goed in de outlet kunnen kopen.

Die van mij is inmiddels retour. Na 10km fietsen begon alles al te kraken, ja ik kan het zelf wel maken en heb de tools er voor thuis. Maar 1100 betalen voor een fiets die niet met fatsoenlijke onderdelen afgemonteerd is, nein danke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benefit
@geezer1986
Dat is toch geen e-bike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:42
Ik ben aan het overwegen om een S2 of X2 te kopen. Ik zit echter met het volgende. Ik heb 2 kinderen waarvan de jongste nu op het achterstoeltje kan. De oudste (bijna 5) wil ik dan soms ook op de fiets hebben, maar dan op een zadel op de stang. Nu is het met een S2 prima mogelijk, maar lijkt het op een X2 moeilijk door het afwijkende frame, en de dikte/vorm van de stang. Aangezien mijn vriendin ook regelmatig van de fiets gebruik wil maken is de X2 voor haar misschien beter, zeker met 2 kinderen op de fiets. Iemand enig idee of dit überhaupt mogelijk is bij een X2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Goedemorgen,

Zat te kijken naar een nieuwe fiets en zo VanMoof Smart S leek mij wel wat om te gebruiken voor dagelijks werkwoon verkeer van 20 a 25km enkele reis. Doe dat nu met de scooter en zit er aan te denken om die weg te doen en een VanMoof te kopen. Maar nu lees ik hier niet hele positieve reacties en begin ik te twijfelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Frid0 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:25:
VanMoof Smart S leek mij wel wat om te gebruiken
Is dat een e-bike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214046

Mag de ES2 in Nederland legaal op de weg ivm de Boostknop of heb je een probleem als je een ongeluk krijgt? Wat de motor geeft dan 500 W en een Ebike mag max 250 hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1214046 op 22-05-2019 03:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1212466

Dag allen.

Hierbij een kleine review van de Electrified S2.
Ik heb de fiets sinds de tweede week van december 2018. Sindsdien heb ik er ruim 3300 km. mee gefietst. Al met al ben ik dolblij met de fiets. Waarom?

- Hij fietst intuïtief, je hoeft er maar op te springen en je gaat. Ik hou enorm van het minimalistische concept. Niet teveel gedoe, gewoon gaan. De 2-traps automaat werkt prima, het frame is lekker stijf en voelt degelijk aan.
- Werken met de app gaat perfect bij mij.
- Het slot prima. In sommige situaties is een extra kettingslot wel fijn, al is het alleen maar voor de afschrikkende werking.
- De US stand zorgt ervoor dat ik overal in Amsterdam binnen een uur ben. Heerlijk.

Nadelen:
- kinderziektes met de boost button en piepende trapas, en als klap op de vuurpijl een uitvallende motor als gevolg van een error. Goed opgelost door VanMoof. Nu wel weer twijfels bij de trapas.
- onderdelen lijken van mindere kwaliteit dan op het eerste gezicht lijkt. Ik denk dat ik een aantal onderdelen in de komende tijd moet gaan vervangen door betere materialen (remmen, trapas, trappers). Ik heb recent handvatten en zadel al vervanger voor exemplaren van Brooks

Al met al: een mooie en fijne fiets waar ik hopelijk nog lang plezier van heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
Uitgebreide electrified X2 review van the Verge: https://www.theverge.com/...c-bike-replace-family-car

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1216424

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag een electrified S2 ontvangen. Mooi design en fietst lekker.

Heb een paar vragen voor de mede eigenaren van deze fiets.

1. In de eerste versnelling hoor je lichtjes de ketting tegen de kunststof kettingkast aankomen. Niet storend maar wel aanwezig. Heeft iemand anders dit ook?
(Vanmoof zegt dat dit normaal is en kan door nieuwigheid komen)

Antwoord:
1. Door het design van de kettingkast raakt deze de bewegende ketting op een aantal plaatsen. Vooral in het begin zul je de ketting daarom kunnen horen tijdens het rijden.
Na verloop van tijd zal dit steeds een beetje minder worden omdat de ketting en de kettingkast op elkaar inwerken. Je zult de kettingkast echter wel altijd een beetje kunnen horen.

2. Als de fiets overschakelt naar de tweede versnelling, bij cira 15kmh. Komt er bij een ratelend/tikkend geluid bij de ketting vandaan. Dit geluid is constant hoorbaar in deze versnelling. Het komt bij de tandwielen bij het achterwiel vandaan. Is dit normaal?
(Volgens vanmoof wel)

Antwoord:
2. Het getik dat je in de tweede versnelling hoort wordt veroorzaakt door het interne versnellingsmechanisme. Dit is helemaal normaal.

Zie video: eerst hoor je de kettingkast vervolgens tik tijdens zwaardere versnelling.
YouTube: Vanmoof electrified s2 tik

Graag jullie ervaring en reacties hierover.

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1216424 op 28-05-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verbaas me over de hoeveelheid gemelde problemen hier met de S2. Ik heb een Electrified S van het allereerste uur (pre-order fiets) en heb nooit wat met dat ding. De fiets is na aanschaf zelfs nooit geupdate. De bouwkwaliteit is niet top, maar dat is inherent aan de prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door MaZo op 30-05-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1217556

Zou iemand hier overwegen om een ES2 subscription te nemen? Volgens een VM helpdesk medewerker zouden ze daar in de herfst mee beginnen. Het is niet bevestigd maar vroeg me af of iemand dat hier zou prefereren. Je beperkt in ieder geval zo wel de kans op een miskoop; aan de andere kant zal de fiets nooit van jou zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Laatst online: 07:37

ja3

Ik heb de Vanmoof ES2 inmiddels 2 weken en 450 km op de ‘teller’. Mijn vorige fiets was een Bulls Green Mover E45 (Speed pedelec) dus alles hieronder is in vergelijking daarmee.

Mijn (ongenuanceerde) samenvatting over de afgelopen 2 weken: Hardwarmatig top, softwarematig flop.

Voordelen (belangrijkste boven):
  • Design
  • Design
  • Design
  • Fiets is lekker lichtgewicht en mede daardoor super makkelijk zonder ondersteuning te fietsen.
  • Heerlijk zonder derailleur, die wil ik nooit meer terug.
  • Voelt erg degelijk aan (in ieder geval deze eerste 450km).
Nadelen (belangrijkste boven):
  • Software is echt van alpha kwaliteit. Zowel 1.4.0 als 1.6.0 firmware. Dit is mijn ervaring met een iPhone Xs Max.
    • Alarm gaat soms willekeurig af als de iPhone in range is. Er zit dan niemand aan de fiets maar hij is wel op slot.
    • Touch unlock gaat willekeurig af (ik zit met mijn telefoon vrijwel altijd ‘in range’ thuis). Dan hoor je ook die fiets 5 seconden af tellen om weg te rijden.
    • Touch unlock gaat toch wel 2-3x zo langzaam als een gewoon sleuteltje in een ringslot. Heb het idee dat de ES2 altijd even moet nadenken als ik hem moet touch unlocken. En soms (1 op de 5 keer) moet ik terugvallen op de pincode unlock omdat touch unlock helemaal geen reactie geeft.
  • Niet fijn met andere mensen mee te fietsen rond het omschakelpunt. (18-22 km/h).
  • Regelmatig last van het doortrappen. Maar daar zou ik wel aan kunnen wennen. Al klinkt het wel alsof daardoor langzaam iets stuk gaat.
@Anoniem: 1216424 Ik heb beide punten ook in ieder geval. Alhoewel ik persoonlijk weer de bovenstaande nadelen veel groter vind. Mede omdat mijn Bulls veel meer piepjes en trillingen had.

@Anoniem: 1212466 Welk apparaat gebruik jij met de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ondertussen nu 2 weken met m'n ES2 aan de gang geweest. Door omstandigheden nog weinig kunnen fietsen maar ondertussen wel wat ervaringen. Zojuist een mail naar support gestuurd met de volgende punten:

1. Midden in de nacht ging het 1e "alarm" ineens af terwijl de fiets, onaangeraakt, in de tuin stond. Dat is die nacht nog een keer gebeurd en vandaag wederom in de (dichte) schuur. Niet leuk, want daar word ik wakker van en er gebeurt werkelijk waar niets met de fiets. Vermoedelijk heeft dat iets te maken met dat hij mijn telefoon (bluetooth) wel oppikt en dat weer wegvalt ofzo. (@ja3: datzelfde lijk jij dus ook te hebben)

2. Als ik de fiets op slot heb staan met alarm erop, deze dan flink beweeg en daarna weer stil neerzet duurt het soms een aantal seconden voordat het alarm iets doet. Dat is raar toch? Het lijkt wel alsof hij eerst nog wakker moet worden ofzo.

3. Het nood-ontgrendel-systeem krijg ik niet aan de praat. Ik krijg de cijfers met geen mogelijkheid ingevoerd op de fiets. Hij blijft op 1 staan en krijg geen hoger cijfer waardoor alleen de pincode 111 gaat werken. Ik kan drukken op de knop wat ik wil maar er gebeurt niets. Niet handig.

4. De fiets reageerde gisteren ineens nergens meer op. De app gaf aan van wel, maar het display bleef uit en unlocken was dus niet mogelijk via de app, ondanks dat die wel aftelde als ik op het slotje drukte. Aangezien hierboven bij punt 3 gemeld de noodontgrendeling niet werkt (volgens mij reageerde hij hier ook niet op, maar dat weet ik niet zeker meer) moest ik de fiets met het resetknopje resetten voordat er weer leven in kwam en ik überhaupt kon fietsen. Daarna moest ik mijn instellingen weer opnieuw doen. Ook niet handig omdat ik niet altijd iets duns bij me heb om op het resetknopje te drukken.

5. Het ontgrendelen via "touch unlock" duurt vaak lang. Ik krijg dan een pushbericht dat ik te ver weg ben terwijl ik naast de fiets sta en deze vast heb en het schuifje in de app helemaal naar rechts heb. Of er gebeurt simpelweg helemaal niks en moet ik meerdere keren drukken of via de app ontgrendelen.

6. Ik vind de bel echt afschuwelijk, sorry. Het zou heel, heel erg fijn zijn als je in ieder geval een alternatief in zou kunnen stellen!

7. Het wisselen van het ondersteuningsniveau moet echt tijdens het rijden kunnen. Maak dat alsjeblieft mogelijk!

8. De snelheid op het display komt niet overeen met de werkelijke snelheid. Volgens de fiets ga ik dan 31km/u terwijl GPS zo'n 28 aangeeft.

9. Zie screenshot, er mist een titel in de app :-)

10. Ik merkte met het wisselende lichtsniveau buiten (bomen etc) dat de verlichting op stand auto wat nerveus over kan komen. Ik vind het ook echt een gemis dat je die niet tijdens het rijden op de fiets zelf kunt instellen!

11. Het doodshoofd. Tsja. Kunnen we daar niet iets alternatiefs voor kiezen? Ik vind het zelf niet iets too much.

Ik heb overigens een iPhone X met laatste app (2.4.1) en fiets met fw 1.4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
triet schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:34:
7. Het wisselen van het ondersteuningsniveau moet echt tijdens het rijden kunnen. Maak dat alsjeblieft mogelijk!
Vreemd, dit kan ik wel met eerdergenoemde ES1 (v1.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 05:34:
[...]
Vreemd, dit kan ik wel met eerdergenoemde ES1 (v1.0).
Het kan alleen als je stil staat. Dan linker knop ingedrukt houden en daarna kun je niveaus wisselen. Maar dus niet tijdens het rijden zelf ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
triet schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:22:
[...]

Het kan alleen als je stil staat. Dan linker knop ingedrukt houden en daarna kun je niveaus wisselen. Maar dus niet tijdens het rijden zelf ..
Ok, apart. Zoals gezegd kan ik dit wel met m’n old school ES (al rijdend via de app of direct via het display op het frame).

[ Voor 8% gewijzigd door MaZo op 03-06-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaw
  • Laatst online: 07-01-2021
Net een S2 vanuit de outlet van Vanmoof ontvangen maar helaas kan ik mijn fiets niet registreren. Ze vragen om het frame nummer en een Validation of IMEI code. Op de achterkant van de handleiding heb ik naast het frame nummer alleen een Validation code staan maar als ik die invoer krijg ik de foutmelding 'Could not register your bike: the IMEI number is invalid'. Enig idee wat er hier mis gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door Naaw op 04-06-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelDeBommel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-02-2021
Die codes werken niet bij een Outletfiets. Je kunt een nieuwe Validation Code aanvragen via de telefoon. Had ik ook bij mijn Outlet fiets. Met de nieuwe code ben je in no-time up and running. En dan fietsen maar!
Naaw schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:07:
Net een S2 vanuit de outlet van Vanmoof ontvangen maar helaas kan ik mijn fiets niet registreren. Ze vragen om het frame nummer en een Validation of IMEI code. Op de achterkant van de handleiding heb ik naast het frame nummer alleen een Validation code staan maar als ik die invoer krijg ik de foutmelding 'Could not register your bike: the IMEI number is invalid'. Enig idee wat er hier mis gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RommelDeBommel
Laat ik ook mijn ervaring geven met mijn ES2.

Heel mooie fiets. Design boven functie. Rijdt geweldig, maar wat ik wel mis....

Blijkbaar is het niet mogelijk voor een fiets van deze prijs schokbrekers in te bouwen. Dat was wel even wennen.

Ook is het gestoord dat de achterdrager een "eigen" bevestigingssysteem heeft waardoor een standaard drager niet past. Je bent dus gebonden aan de matige en dure achterdrager van VM.

Zoals door meer mensen opgemerkt is de "bel" een lachertje. Volledig niet-functioneel.

De handvatten zijn eveneens waardeloos, en kun je beter direct vervangen. Hoewel ik een Brooks zadel heb gekocht is het standaard zadel niet slecht. Dat fietst verder prima.

Wat vreemd is, is dat de goedkope pedalen (kun je beter direct vervangen) duidelijk lager zitten dan op mijn andere 3 fietsen. Moet je wel even op letten, anders ga je geheid een keer onderuit in een bocht.

De integratie met de app werkt op mijn Huawei P30 pro uitstekend, maar de fiets is ook prima te gebruiken zonder app. Unlocked met de pincode en de linker stuurtoets werkt goed. De fiets instellen met de rechter stuurtoets werkt ook prima.

Tot slot blijft het verbazingwekkend dat je bij een fiets van deze prijsklasse beter veel onderdelen kunt vervangen vanwege de slechte kwaliteit, je ook nog kwetsbare goedkope spatborden krijgt en dat in mijn geval het achterwiel niet goed bespaakt was. Dit kan allemaal veel beter! Het monteren van een ringslot is mij trouwens ook niet gelukt, dan moet je blijkbaar eerst het achterwiel demonteren.

Maar toch, uiteindelijk rijdt de fiets geweldig, ziet hij er strak uit en ik ben er onwijs blij mee. Zou er zo weer een kopen, maar dat komt door gebrek aan concurrentie. Komt er een ander merk met een vergelijkbare fiets, dan zou ik eerst serieus een vergelijking maken. Als de kwaliteit beter is, is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huite
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01-2023
Anoniem: 1216424 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:31:
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag een electrified S2 ontvangen. Mooi design en fietst lekker.

Heb een paar vragen voor de mede eigenaren van deze fiets.

1. In de eerste versnelling hoor je lichtjes de ketting tegen de kunststof kettingkast aankomen. Niet storend maar wel aanwezig. Heeft iemand anders dit ook?
(Vanmoof zegt dat dit normaal is en kan door nieuwigheid komen)

2. Als de fiets overschakelt naar de tweede versnelling, bij cira 15kmh. Komt er bij een ratelend/tikkend geluid bij de ketting vandaan. Dit geluid is constant hoorbaar in deze versnelling. Het komt bij de tandwielen bij het achterwiel vandaan. Is dit normaal?

Graag jullie ervaring en reacties hierover.

Alvast bedankt.
Heb ook het tikkende geluid in de 2e versnelling. Lees in jouw post dat VanMoof dit normaal vindt. Tsja...

Ciao, Huite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huite
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01-2023
Heb mijn eerste kms achter de rug op mijn nieuwe ES2. Ben tot nu toe tevreden.
.
Reeds een ander (smaller) zadel gemonteerd en zou nog graag een lager en recht MTB stuur willen plaatsen. Dit al even bij een fietsenmaker en met VanMoof besproken, Is nog niet zo eenvoudig helaas. Stuurbuis is opvallend dik waardoor er geen pasklare oplossingen lijken te zijn.

Iemand daar ideeën bij of ervaring mee?

groeten na een post is niet nodig

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 08-07-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04-2024
Heeft er iemand ervaring met het abonnement van vanmoof ? Zag het op de website staan en het zag er namelijk goed uit.

Edit: gaat dus alleen om de smart s die niet elektrisch is.

[ Voor 21% gewijzigd door Nder op 07-07-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-03 18:03
ik ben nog in dubio over de aanschaf van een vanmoof ES2. Ik heb een tijdje de ES1 mogen gebruiken en vond het een super fiets. Ik lees hier alleen veel klachten over de afwerking etc. het probleem is dat ik niet in de buurt van Amsterdam woon en dus niet makkelijk met de fiets langs kan gaan als er problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb hetzelfde probleem. Wil best zo'n ES2 bestellen. Maar als ik voor service aan de aandrijving en problemen naar Amsterdam moet (woon in Blaricum), werkt dat dus gewoon niet. Helaas, zou hem graag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
Hebben anderen er ook last van de de ES2 de topsnelheid niet haalt bij een minder volle batterij? Ik weet nog steeds niet zeker of dit zo is (kan ook aan andere factoren liggen zoals wind etc) maar krijg steeds meer het gevoel van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:16:
Ik heb hetzelfde probleem. Wil best zo'n ES2 bestellen. Maar als ik voor service aan de aandrijving en problemen naar Amsterdam moet (woon in Blaricum), werkt dat dus gewoon niet. Helaas, zou hem graag rijden.
Kom op zeg, is maar 30km. Ik woon in Zwitserland en rij een Electrified (S). Zelfs voor een update via USB moet ik met de fiets naar Nederland (ik rij dus nog steeds v1.0). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenA
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-12-2023
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe (outlet) ES2. Het matrix scherm doet het niet. Ik heb contact opgenomen met support. Zij zeggen 3x resetten en anders sturen we je een nieuw matrix scherm op.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelDeBommel
JurjenA schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:17:
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe (outlet) ES2. Het matrix scherm doet het niet. Ik heb contact opgenomen met support. Zij zeggen 3x resetten en anders sturen we je een nieuw matrix scherm op.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Mis ik iets ?
Dit is wel raar. Heb je inderdaad de reset 3x geprobeerd? Aan dat display kan feitelijk niet zoveel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelDeBommel
Weet iemand toevallig de kleurcode van de grijze ES2, of een code van bijvoorbeeld van Motip? De lak is namelijk zo slecht dat ik overweeg de grijze delen over te spuiten, en er dan een blanke laklaag over te doen ter bescherming. Als je naar de fiets kijkt heb je al een kras. Echt beneden ieder niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenA
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-12-2023
RommelDeBommel schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:50:
[...]

Dit is wel raar. Heb je inderdaad de reset 3x geprobeerd? Aan dat display kan feitelijk niet zoveel kapot.
Ja ik ben dan uitgelogd van de vanmoof app, en houdt de reset knop ingedrukt totdat ik het 'slot'geluidje hoorde. Dit heb ik dan 3x gedaan met telkens 10 minuten tussen.

Ook heb ik 3x geprobeerd te resetten maar dan als volgt: De lampen aan, ingelogd blijven en toen gereset. Toen hoorde ik 2 geluidjes. Dit hielp ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 358675

Levertijd VanMoof | LET OP! Problemen bij VanMoof.
2-7-2019: Op de website van VanMoof staat dat de levertijd van de Electrified S2 (Thunder Grey) nu 3-4 weken is. Ik heb eind mei deze fietst gekocht en toen stond er ook 3-4 weken. Nog steeds geen fiets ontvangen, ook geen berichtje vanuit VanMoof dat het langer duurt. Als je belt dan krijg je te horen dat de fiets zsm verstuurd wordt maar ze kunnen ook niet zeggen wanneer. Dus neem de levertijd a.u.b. met een korreltje zout.

Update 12-7-2019: elke keer als je belt (of mailt) krijg je zo'n popiejopie antwoord dat de fiets eraan komt maar eerlijk is eerlijk, ze weten het gewoon niet. Als je de reviews op internet leest dan kom je erachter dat er zelfs bestellingen uit 2018 nog niet geleverd zijn. Hoe kun je dan in godsnaam op je website een levertijd van 3-4 weken garanderen? Bij VanMoof betaal je m.i. (kijkende naar de hoge vraagrpijs) ook voor een stuk 'beleving' en die is bij mij nu niet positief, vandaar 1 ster. Dus wil je deze zomer nog elektrisch fietsen? Koop dan geen VanMoof, m.i. zijn er voldoende prima alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 14:05
Hemmik schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:00:
Hebben anderen er ook last van de de ES2 de topsnelheid niet haalt bij een minder volle batterij? Ik weet nog steeds niet zeker of dit zo is (kan ook aan andere factoren liggen zoals wind etc) maar krijg steeds meer het gevoel van wel.
Dit probleem is deels zo bij alle elektrische voertuigen. Het voltage zakt, je hebt simpelweg niet zoveel vermogen meer om je topsnelheid te halen.

De oplossing is (en daar heb jij nu niks aan) een groter accu waarbij jij visueel ziet dat je nog 5% accu hebt, terwijl dat technisch 20% is. Zodat je toch peut blijft houden om top snelheid te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelDeBommel
Anoniem: 358675 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:04:

Dus wil je deze zomer nog elektrisch fietsen? Koop dan geen VanMoof, m.i. zijn er voldoende prima alternatieven.
Welke prima alternatieven zijn er dan? Ik ken ze nl niet. Natuurlijk zijn er prima elektrische fietsen te koop, maar welke benadert VM zowel qua looks als technische grapjes? Kwalitatief is de rest al snel beter, zelfs de driewieler van m'n dochter was beter gebouwd. Maar het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Qua looks komt de STRØM City in de buurt.
Hier staat er wat over geschreven, http://aartjan.nl/blog/strom-city-review/

[ Voor 48% gewijzigd door eisbaer op 13-07-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 07:06
eisbaer schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:03:
Qua looks komt de STRØM City in de buurt.
Hier staat er wat over geschreven, http://aartjan.nl/blog/strom-city-review/
Smaken verschillen natuurlijk, maar die verhoudingen kloppen echt van geen kant :'(

Andere alternatieven zijn:
Ampler
Cowboy
(Riese & Müller)

Overigens is de verkooptactiek van VanMoof om je je zolang mogelijk aan het lijntje te houden met non-informatie |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Rub147 op 13-07-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Rub147 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Smaken verschillen natuurlijk, maar die verhoudingen kloppen echt van geen kant :'(
Welke verhoudingen bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 23:59
Dacuuu schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:11:
[...]

Dit probleem is deels zo bij alle elektrische voertuigen. Het voltage zakt, je hebt simpelweg niet zoveel vermogen meer om je topsnelheid te halen.

De oplossing is (en daar heb jij nu niks aan) een groter accu waarbij jij visueel ziet dat je nog 5% accu hebt, terwijl dat technisch 20% is. Zodat je toch peut blijft houden om top snelheid te rijden.
Klopt, maar toch heb ik het idee dat Bosch en Yamaha hier slimmer mee omgaan. Ik merkte bij mijn vader zijn Stella fiets (voorwielmotor) dat de topsnelheid snel achteruit gaat als je accu percentage lager dan 50% is. Bij Bosch en Yamaha motoren merk ik dat niet.

Wat is nu eigenlijk het voordeel van een van Moof Electrified S2 tegenover bijvoorbeeld een Winora iR8f. Buiten het gewicht, design en geen afneembaar display/accu, zie ik geen enkel voordeel. Verkoopprijzen zijn ongeveer hetzelfde.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 12:34
Zat te twijfelen tussen de S2 en de Ampler Stout. Heb ze beide testgereden en vond de Ampler een stuk natuurlijker/soepeler. Ook vind ik het verzet van de S2 te laag op hogere snelheden en is het lastig in te schatten hoeveel tegendruk je krijgt als je even niet trapt en dan weer aan wilt zetten. Daarentegen heeft de Ampler weer een open derailleur wat weer onderhoud betekent. Lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

@Anoniem: 1212466

Ik heb tijdje terug een Brooks B17 op de S2 gezet.
Jij hebt ook een Brooks las ik...
Pastte dat bij jou goed op de zadelpen?
Bij mij zit ie wel....maar niet helemaal 100%.
Zat te denken aan een andere zadelpen...maar welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Misschien dat iemand me hier van informatie kan voorzien. Ik ben namelijk op het moment 90% zeker van de keuze om een Electrified S2 aan te schaffen voor woon-werkverkeer (12KM heen + 12KM terug, door de stad).

Reden Vanmoof ES2:
- App / connected fiets (GPS)
- Design (dat je niet ziet dat die elektrisch is vooral) / NL product
- 32km/h modus
- Kick-lock

Ik ben ook bij Stella geweest (zit bij mij om de hoek) en Fietsenwinkel.nl vestiging. En ja er zijn een heleboel elektrische fietsen... Maar ik vind ze eigenlijk allemaal minder mooi, door dit topic beetje gaan twijfelen aan de bouwkwaliteit, we gaan het zien.

Waar ik nu alleen nog vooral over twijfel is de peace of mind service of een “normale” verzekering. Qua kosten kom je relatief vergelijkbaar uit volgens mij, al kun je met een verzekering ook langer dan 3 jaar doen. Wat vinden jullie, wat zijn jullie ervaring, etc.? Ik las namelijk dat je met de Vanmoof Peace of Mind service 2 weken moet wachten op een nieuwe (verzekering is ook niet altijd snel, maargoed) en dat ze refurbished fietsen uitdelen als ze de jouwe niet kunnen vinden. Daarbij denk ik.. al zouden ze hem vinden - hoe ziet die er dan nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb nog geen berichten gelezen over de snelheid van vervanging.....
Wanneer ik me begeef in risicovolle gebieden neem ik als extra toch een ketting met slot mee.
Better safe than sorry.
Dat gebeurd niet vaak....alleen in erg grote steden in nare buurten en op risicovolle tijdstippen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1237520

Afgelopen zondag mijn ES2 opgehaald in de winkel in Amsterdam. Eindelijk, toen ik deze bestelde was de levertijd 3 a 4 weken, uiteindelijk 2 maanden gewacht. Ook een paar keer over gemaild, netjes antwoord gekregen. Soms wat onduidelijk, maar wel altijd netjes.

Maar wat een super coole fiets is dit zeg! Ik heb alle reviews en verhalen op dit forum gelezen, en ja sommige zijn waar, anderen bij mij nog niet geconstateerd.
Ben vanaf Amsterdam naar mijn woonplaats Santpoort gefietst. met een hele grote smile op mijn gezicht. Ja, je hoort soms wat geluid, ja de remmen voelen wat cheap aan. Ja de bel wat vreemd, maar alles weegt voor mij niet op tegen wat ik ervoor krijg.
Gister meteen ermee naar werk, heb in de app ook US gekozen ipv Europe, heerlijk! 31/ 32 haalt ie makkelijk zonder druppel zweet waar dan ook.
Connectie met de app gaat feilloos, ontgrendelen heel makkelijk op meerdere manieren. Vond de uitleg van de verkoper in de winkel ook heel goed en duidelijk.

Display op frame duidelijk, powerknop werkt super, moet elke keer lachen als ik weer mensen voorbij knal of binnen no time bij het stoplicht vertrokken ben.

Ik denk zeker dat er betere fietsen zijn ja, maar die wil ik niet. Deze is wat ik wil, stoer, cool, noem het maar, hierop mag en wil je gezien worden. Althans, dat geldt voor mij. Ik vind mijzelf ook nog te jong voor een elektrische fiets, tot ik deze dus zag. Ik zeg niet twijfelen, doen. Je wordt er zo ontzettend blij van.

Ik lees meer over connectie en batterijduur etc. Ik rij ook Tesla, geloof me, ook dat klopt vaak niet. App werkt soms niet, actieradius klopt niet, nog veel meer punten te benoemen, maar ook voor die auto geldt: Wat een supertoffe car is dat! Ook elke keer weer genieten, ondanks dat ik al 3x tijdens een rit het systeem moest resetten.

Nogmaals, ik ben heel blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Veel plezier er mee!
Ik denk er een beetje hetzelfde over.....er zullen best wel betere en goedkopere e-bikes zijn....maar net als met auto's....niet iedereen rijdt een Toyota Corolla (vrijwel feilloos) of Dacia (goedkoop).....
Doe eens gek en geniet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1238808

Wat een afknapper !

Tot vandaag alle lof voor Van Moof qua design, site en communicatie op het gebied van de ordervoortgang. Na het uitpakken de S2 afgemonteerd en opgeladen tot de volle 100%.
Zo nu voor de kennismaking was mijn gedachte.... echter bij mijn eerste meters...error 29 was de 1ste melding, error 16 de 2de en error 05 de derde..... toch maar even een klein rondje proberen...wie weet..
De fietstocht was alsnog snel voorbij. Met letterlijk horten en stoten thuis direct gebeld. Nav de telefonische suppport ( in het Engels ??) de fiets meerdere malen gereset....
HELAAS geen verbetering. Maandag moet ik terugbellen echter werd er wel direct gemeld dat het zo maar 2 weken kan gaan duren ... dit is nou niet het WOW moment waarop je gerekend had... wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Anoniem: 1238808 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:31:
Wat een afknapper !

Tot vandaag alle lof voor Van Moof qua design, site en communicatie op het gebied van de ordervoortgang. Na het uitpakken de S2 afgemonteerd en opgeladen tot de volle 100%.
Zo nu voor de kennismaking was mijn gedachte.... echter bij mijn eerste meters...error 29 was de 1ste melding, error 16 de 2de en error 05 de derde..... toch maar even een klein rondje proberen...wie weet..
De fietstocht was alsnog snel voorbij. Met letterlijk horten en stoten thuis direct gebeld. Nav de telefonische suppport ( in het Engels ??) de fiets meerdere malen gereset....
HELAAS geen verbetering. Maandag moet ik terugbellen echter werd er wel direct gemeld dat het zo maar 2 weken kan gaan duren ... dit is nou niet het WOW moment waarop je gerekend had... wordt vervolgd.
Dit topic lezend is dat wel de verwachting. Van moof levert een niet getest product met grote kans op problemen. Gelukkig komt het wel goed als je actie neemt dus er is hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er zit geen GPS in de ES2!

De meeste denken bij tracking aan een GPS,
VanMoof gebruikt geen GPS, maar het goedkope GSM triangle tracking methode d.m.v een cirkel tussen 3 masten te maken.
In de ideale omstandigheden nauwkeurig tot 50 meter, in de werkelijkheid nauwkeurig to 150-600 meter, hier heeft VanMoof bewust voor gekozen. Zodat de klant beter een Peace of Mind abonnement kan nemen zodat VanMoof hem zelf met speciaal apparatuur sneller en makkelijker kunnen vinden dan de klant zelf.

Toen ik erachter kwam heb ik gelijk de fiets terug gebracht en mijn geld terug beloofd (nog niet ontvangen)

Ik ben misleid, niet door VanMoof want die heeft het nooit gehad over een GPS maar door YouTube Reviewers die gelijk dachten aan een GPS bij "tracking"

Thijs van Puffelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Op wie ben je nu boos Thijs?
Pagina: 1 ... 3 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.