Gisteren heb ik helaas een botsing gehad met een andere fietser, waarbij ik vanaf de zijkant tegen het achterwiel van de andere fietser aan knalde met redelijk hoge snelheid. Hierbij werd ik van mijn fiets geslingerd, omdat het voorwiel natuurlijk wegdraaide. De andere fietser viel niet om.
Het eerste wat er door mijn hoofd ging was, of dat nou goed is of niet, "hoe is het met mijn fiets!?". Gelukkig viel mij dat, gezien de klap op de fietser en daarna op de grond, erg mee. Enkel het stuur is beschadigd op de plek waar hij over de grond schraapte. De linker handrem was iets van zijn plek gedraaid, maar kon ik eenvoudig terugdraaien en is niet beschadigd (dit lijkt wel zo op de foto).
Ikzelf ben gelukkig ook nog heel. Mijn broek is het meest getroffen, want daar zit nu een gat in bij mijn knie. Gelukkig laat het weer het nu toe om daar een korte broek van te maken!
In de Facebookgroep heb ik dit verhaal ook gedeeld, daar kreeg ik enkele tips om de krassen over te spuiten. Voor de Thunder Grey delen heb je PANTONE 426 C of RAL 9011 en voor het mat zwarte heb je RAL 9005 nodig, delen verschillende mensen onder
mijn post.
VanMoof zelf raadde Motip Matt Black spraypaint aan, maar sprak in mijn geval niet over een specifieke kleurcode. Ze boden ook aan om het (gratis) voor mij te spuiten bij hun in de shop. Aangezien ik toch nog langs moest om mijn 'eerste onderhoudsbeurt' te claimen, kan ik dat mooi combineren.