Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ridder
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 16:41

Ridder

Advanced Moo Device

Da's mooi! Maar hoe doe je dat?
Ik zit nog op 1.4.0, maar ik zie nergens in de app hoe ik kan updaten....

"For the Electrified S 2017, the Electrified X, the Smart S/X as well as for the Electrified S2/X2 you update the firmware over the air through the app. As soon as a new version is available you'll receive a notification in the app. "

No notification hiero....

Ridder wijzigde deze reactie 01-02-2019 18:02 (55%)

• sammievz
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 19:21
Ik kreeg in de app een push bericht dat er een update beschikbaar was. Je kan hem idd niet laten zoeken naar updates. Ik denk dat VM in batches de update naar gebruikers pushed.

• jheerink14
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 21:58
Levertijd Ik heb mijn S2 besteld begin oktober, betaald op 6 december en nu komt hij mijn kant op. dus inderdaad net binnen de 9 weken. (8 wkn en 6 dagen)

• larsred
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13-02 20:13
jheerink14 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:04:
Levertijd Ik heb mijn S2 besteld begin oktober, betaald op 6 december en nu komt hij mijn kant op. dus inderdaad net binnen de 9 weken. (8 wkn en 6 dagen)
Heb mijn S2 eind augustus besteld en ook betaald op 6 december ben nu toch wel benieuwt of hij nog deze week gaat komen (ga hem ophalen in de winkel) Je post geeft nog enige hoop :).

• Aarnt
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-02 17:44
Ik heb mijn S2 ook op 6 December betaald (in begin October besteld), maar helaas nog geen update van VM. Ik blijf hopen :)

• Kimd29
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 14-02 19:20
Ik heb een x2 besteld begin juni met levertijd october-december. Dat is inmiddels april-mei geworden. Wat is er aan de hand met dat model?

• larsred
Ik ben vanmiddag toch gebeld dat mijn s2 klaar staat in de winkel (precies 9 weken later) Dus morgenmiddag dan eindelijk een keer op mijn eigen s2 rijden ipv 2 test rondjes.

• Ridder
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 16:41

Ridder

Advanced Moo Device

@larsred Je hebt er mooi weer voor! Wind, kou, regen.....het kan alleen maar beter worden!

• oscarwashere
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:47

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Ik heb op 10 december een pre-order geplaatst en vandaag kwam het verzoek de rest te betalen. Daarna zal de levertijd 6-9 weken zijn, als ik dat mag geloven. In ieder geval: zin in!

Reageren hierop? Gebruik a.u.b. de QUOTE functie ;)

• larsred
Ridder schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:41:
@larsred Je hebt er mooi weer voor! Wind, kou, regen.....het kan alleen maar beter worden!
Ja het was gelijk een zware opgave voor de fiets. De hele weg wind op kop gehad dus op stand 4 (USA) 19 km/h en met de turbo 23 km/h. Ging bijna net zo hard als sommige scooters, dus ik ben helemaal tevreden na de eerste rit. :)

• tabeee84
  • Laatst online: 12-02 11:55
oscarwashere schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:29:
Ik heb op 10 december een pre-order geplaatst en vandaag kwam het verzoek de rest te betalen. Daarna zal de levertijd 6-9 weken zijn, als ik dat mag geloven. In ieder geval: zin in!
Ik kreeg hem ook afgelopen vrijdag inderdaad die mail! Gister gelijk betaald. Ik hoop toch wel dat ze de productie wat op gaan schroeven zodat ik/wij niet 9 weken hoeven te wachten :)

• tabeee84
Ja, het gaat om reflectie op banden of velgen, trappers en reflector op voor- en achterzijde. Oftewel, je moet 360-graden rondom reflecteren :*)
Moeilijk te handhaven denk ik..Ik wacht wel op echt mooie alternatieven! Ik zag ergens in een forum wel een zwarte sticker op het frame die oplicht als er licht op valt. Wellicht is dat een optie.

• versc049
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:17
Ridder schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:00:
Da's mooi! Maar hoe doe je dat?
Ik zit nog op 1.4.0, maar ik zie nergens in de app hoe ik kan updaten....

"For the Electrified S 2017, the Electrified X, the Smart S/X as well as for the Electrified S2/X2 you update the firmware over the air through the app. As soon as a new version is available you'll receive a notification in the app. "

No notification hiero....
Ik zit ook nog steeds op 1.4.0. Zijn er al meer mensen die zijn geüpgrade naar de nieuwe firmware versie? Of heeft het meerendeel nog steeds 1.4.0?

• harm538
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 11-02 15:58
Afgelopen zaterdag update naar 1.6.0.

Was nodig, vanwege een (bij VanMoof bekend probleem) dat de ondersteuning bij het wegfietsen niet altijd goed functioneert in 1.4.0. Ik heb de S2 vorige week ontvangen en al bij de derde rit (volle accu, ondersteuning stond op 4) geen elektrische ondersteuning....

Wat me opviel was trouwens dat er toch goed met te fietsen viel!

Antwoord van VanMoof duurde wel drie dagen, wat ik te lang vind. Maar na update van de firmware geen problemen meer gehad. Rijdt super, haalt ook vlot zonder boost de 31/32 per uur.
Enkel met koud weer, als je fiets in een schuurtje staat, zal ie bij de US-setting niet boven de 27 komen.

Maar voor versc049: zou 1.6.0 snel installeren, duurt een minuut of twintig. Indien deze niet beschikbaar is, berichtje naar VanMoof sturen, dan ontvang je 'm automatisch.

• Koffiebarbaar
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:50
Weet iemand wat deze fietsen kunnen hebben aan belasting?

Zit een beetje half in de markt voor een elektrische fiets maar ik loop vaak tegen een maximale (gekeurde) belastbaarheid van 120 kilo aan bij de huis tuin en keuken modellen.
Ik weeg ongeveer 120~130 kilo maar wil ook nog wel eens een niet heel mals beladen rugzak meenemen en ga veel fietsen.

Ik ga uiteraard wel weer iets afvallen als ik dadelijk 40 kilometer per dag naar werk en weer terug ga fietsen maar ik zie mezelf niet absurd veel verder zakken dan een kilotje of 10/15. (ik weet dat ik als je naar bmi kijkt (ben bijna 2 meter) wel wat meer mag afvallen maar dat vind ik esthetisch niet fantastisch)

Koffiebarbaar wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:40 (9%)

• tabeee84
Koffiebarbaar schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:38:
Weet iemand wat deze fietsen kunnen hebben aan belasting?

Zit een beetje half in de markt voor een elektrische fiets maar ik loop vaak tegen een maximale (gekeurde) belastbaarheid van 120 kilo aan bij de huis tuin en keuken modellen.
Ik weeg ongeveer 120~130 kilo maar wil ook nog wel eens een niet heel mals beladen rugzak meenemen en ga veel fietsen.

Ik ga uiteraard wel weer iets afvallen als ik dadelijk 40 kilometer per dag naar werk en weer terug ga fietsen maar ik zie mezelf niet absurd veel verder zakken dan een kilotje of 10/15. (ik weet dat ik als je naar bmi kijkt (ben bijna 2 meter) wel wat meer mag afvallen maar dat vind ik esthetisch niet fantastisch)
Poe dat zou ik zo niet 1 2 3 weten. Chatberichtje naar VM?

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:24
Ik weet het ook niet, maar even een stukje theorie:
De belastbaarheid van een fiets is vaak bepaald door de belastbaarheid van de wielen. Je kan als zwaar en krachtig persoon wat meer frame flex ervaren, maar dat is niet erg en dat is niet wat er kapot gaat. De belastbaarheid van wielen schaalt over het algemeen weer aardig met het aantal spaken en de breedte van de velg. Beide zitten wel goed bij deze fietsen volgens mij. 32 spaken is niet extreem veel maar zeker niet weinig (16-20 is weinig).

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Koffiebarbaar
Kon het net niet vinden maar FAQ geeft:
VanMoof bicycles are all tested with driver weights up to 120kg/s.
120 kilogram per seconde. :)

Achterwielen heb ik inderdaad in het verleden ook ervaren als component wat gewoon de geest geeft. Nog nooit problemen gehad met frames.

Koffiebarbaar wijzigde deze reactie 11-02-2019 15:17 (30%)

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Koffiebarbaar schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:16:
Kon het net niet vinden maar FAQ geeft:

[...]

120 kilogram per seconde. :)

Achterwielen heb ik inderdaad in het verleden ook ervaren als component wat gewoon de geest geeft. Nog nooit problemen gehad met frames.
Wellicht zou er nog wat meer marge zijn, als ze in dit maximum meer uit gaan van de maximale belasting waarbij de motor je nog steeds naar 32 km/u kan helpen.

• Koffiebarbaar
Ik ben ook eigenlijk alleen maar op zoek naar wat meer comfort over langere afstanden, ik hoef niet zonodig met een bloedgang te gaan dus dat zou opzich prima zijn.

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Zag net dat het leveringsvenster voor nieuwe bestellingen verplaatst is naar mei-juni. Wie vandaag gaat bestellen zou de fiets dus (als het goed is) binnen 12 tot 20 weken onder z'n kont moeten hebben.

https://tweakers.net/ext/f/0oYKHu4LnW2UAAF87gYJVyjZ/full.png

Ik had zelf in december besteld (9 weken geleden) en kreeg afgelopen vrijdag verzoek het volledige bedrag te betalen. Vanaf nu zou mijn levertijd nog 6 tot 9 weken moeten zijn. Daarmee zal mijn totale levertijd dus 15 tot 18 weken worden.

De productie lijkt helaas dus nog niet echt sneller te gaan, ondanks de vele berichten op Facebook en de hierin korter lijkende levertijden. B)

• BasilFX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:31

BasilFX

BasilFX

Sinds vorige week woensdag heb ik ook een S2. Hij fiets lekker in het heuvelachtige Arnhem, maar heb hier en daar wel wat probleempjes die ik eigenlijk niet bij zo'n fiets had verwacht. Ik heb er nu 50km mee gefietst.
  • Het verstellen van de hoek van het zadel mislukte: met de bijgeleverde sleutel draaide ik de bout eerder dol dan vast, dus ik veronderstelde dat deze wel vast zat. Tijdens eerste rit naar het werk schoot het zadel dus los, met als gevolg twee verbogen klemmetje die het zadel moeten vasthouden.
  • Bij het gebruik van de twee ophoogringen om het stuur hoger te zetten, zit er toch een merkbare speling in de voorvork. Dat merk je bij het remmen De bout heb ik nog wat strakker aangedraaid, maar dit zit al vaster dan de bedoeling lijkt.
  • Het achterspatbord zat er scheef op. Deze kwam tegen de band en de rear carrier aan. Heb geprobeerd dit beetje uit te lijnen, maar helemaal perfect is het niet. Klein issue.
  • Het automatisch schakelen gaat niet altijd even soepel. Je voelt soms dat ie schakelt, en vervolgens uit de versnelling valt waardoor je als het ware doorschiet/trapt, met een knakgeluid (alsof de ketting overslaat). Daarna pakt ie 'm goed op. Dat is niet altijd het geval, maar ook bij een lichte belasting.
  • Vanochtend haalde ik de fiets van de lader: error 27. Geen idee wat het betekend, maar na een 'reboot' deed ie het (op de verlichting na, deze met de app opnieuw aangezet).
  • Bij het opruimen van de grote doos vond ik nog klein boutje (M2?-M3?) op de grond. Ik weet niet zeker of deze van de fiets is, maar ik begon met een opgeruimde vloer :+.
Probleem met het zadel heb ik contact over gehad, en wordt netjes opgelost. Een aantal andere vragen heb ik nog uitstaan, en hoop daar vandaag of morgen meer over te horen.

http://www.basilfx.net

• tabeee84
Ik had zelf in december besteld (9 weken geleden) en kreeg afgelopen vrijdag verzoek het volledige bedrag te betalen. Vanaf nu zou mijn levertijd nog 6 tot 9 weken moeten zijn. Daarmee zal mijn totale levertijd dus 15 tot 18 weken worden.
Ik hoop dat wij toch echt bij die 6-9 weken horen aangezien wij al 9-10 weken geleden hebben ge preorderd..Ik snap wel dat als je NU pre ordered je pas in mei-juni kan rijden.. :X

• tabeee84
@oscarwashere Ik heb een bericht naar VM gestuurd met de vraag hierover. Al kreeg ik een aantal weken geleden wel te horen dat als ik (vrijwel) direct zou betalen de aflevermaand maart-april zou zijn

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13-02 19:41
:? Je gaat toch niet vooraf 100% betalen?

• jaroen89
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-02 16:10
Iemand nog belang bij een reservering van een fog white s2, die direct te bestellen is? 6-10 weken shipping

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Marcel Br schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:17:
:? Je gaat toch niet vooraf 100% betalen?
Dat is toch gebruikelijk online...?

• rvgulik
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-02 22:01
Ik heb de S2 nu ongeveer een maand in gebruik, en laat ik het zo zeggen, met mixed feelings.

Als hij rijd dan rijd hij heerlijk maar in korte tijd inmiddels 2x lek gereden (Ja, de banden zijn op goede spanning) terwijl men zegt dat de kans nihil is dat je lek rijd. Ik ga toch kijken voor de Big Ben Anti-lek.

Vervolgens afgelopen week een update gehad naar 1.6 en sinds vandaag geen mogelijkheid om de app te gebruiken. Hij lijkt de fiets te zien maar als ik iets wil doen dan is de melding not connected.

Nu lees ik hier in het forum dat iemand een reset heeft gedaan, maar hoe?

De app reageerd niet op de fiets, bluetooth uit, bluetooth aan, app er af, app er op. Ik kan de fiets ook niet opnieuw laten pairen met bluetooth, want ik de fiets niet verwijderen uit mijn lijst.

Elke suggestie is van harte welkom.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:43
rvgulik schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:28:
Ik heb de S2 nu ongeveer een maand in gebruik, en laat ik het zo zeggen, met mixed feelings.

Als hij rijd dan rijd hij heerlijk maar in korte tijd inmiddels 2x lek gereden (Ja, de banden zijn op goede spanning) terwijl men zegt dat de kans nihil is dat je lek rijd. Ik ga toch kijken voor de Big Ben Anti-lek.

Vervolgens afgelopen week een update gehad naar 1.6 en sinds vandaag geen mogelijkheid om de app te gebruiken. Hij lijkt de fiets te zien maar als ik iets wil doen dan is de melding not connected.

Nu lees ik hier in het forum dat iemand een reset heeft gedaan, maar hoe?

De app reageerd niet op de fiets, bluetooth uit, bluetooth aan, app er af, app er op. Ik kan de fiets ook niet opnieuw laten pairen met bluetooth, want ik de fiets niet verwijderen uit mijn lijst.

Elke suggestie is van harte welkom.
Micro USB in je fiets steken met powerbank oid, dan reset de fiets

• rvgulik
Zit er een micro usb bij de adapter? En waar haal ik een powerbank vandaan of kan dat ook met een laptop bijvoorbeeld?

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:43
rvgulik schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:36:
Zit er een micro usb bij de adapter? En waar haal ik een powerbank vandaan of kan dat ook met een laptop bijvoorbeeld?
Excuus, de S2 heeft geen MicroUSB, maar een reset hole, bij de grill aan de onderkant van de buis (tov scherm).

• rvgulik
Ha mooi, ff indrukken?

• rvgulik
@Rub147 Kei bedankt alles is weer bij het oude!
Dat ze dit niet op de website zetten trouwens.

• rvgulik
Iemand nog een goede tip voor een anti lek band voor de S2? 28"
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True