Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Da's mooi! Maar hoe doe je dat?
Ik zit nog op 1.4.0, maar ik zie nergens in de app hoe ik kan updaten....

"For the Electrified S 2017, the Electrified X, the Smart S/X as well as for the Electrified S2/X2 you update the firmware over the air through the app. As soon as a new version is available you'll receive a notification in the app. "

No notification hiero....

[ Voor 55% gewijzigd door Ridder op 01-02-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174166

Ik kreeg in de app een push bericht dat er een update beschikbaar was. Je kan hem idd niet laten zoeken naar updates. Ik denk dat VM in batches de update naar gebruikers pushed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-05 21:29
Levertijd Ik heb mijn S2 besteld begin oktober, betaald op 6 december en nu komt hij mijn kant op. dus inderdaad net binnen de 9 weken. (8 wkn en 6 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsred
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-05 11:57
jheerink14 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:04:
Levertijd Ik heb mijn S2 besteld begin oktober, betaald op 6 december en nu komt hij mijn kant op. dus inderdaad net binnen de 9 weken. (8 wkn en 6 dagen)
Heb mijn S2 eind augustus besteld en ook betaald op 6 december ben nu toch wel benieuwt of hij nog deze week gaat komen (ga hem ophalen in de winkel) Je post geeft nog enige hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarnt
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2019
Ik heb mijn S2 ook op 6 December betaald (in begin October besteld), maar helaas nog geen update van VM. Ik blijf hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1179222

Ik heb een x2 besteld begin juni met levertijd october-december. Dat is inmiddels april-mei geworden. Wat is er aan de hand met dat model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsred
Ik ben vanmiddag toch gebeld dat mijn s2 klaar staat in de winkel (precies 9 weken later) Dus morgenmiddag dan eindelijk een keer op mijn eigen s2 rijden ipv 2 test rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

@larsred Je hebt er mooi weer voor! Wind, kou, regen.....het kan alleen maar beter worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:39
Ik heb op 10 december een pre-order geplaatst en vandaag kwam het verzoek de rest te betalen. Daarna zal de levertijd 6-9 weken zijn, als ik dat mag geloven. In ieder geval: zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsred
Ridder schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:41:
@larsred Je hebt er mooi weer voor! Wind, kou, regen.....het kan alleen maar beter worden!
Ja het was gelijk een zware opgave voor de fiets. De hele weg wind op kop gehad dus op stand 4 (USA) 19 km/h en met de turbo 23 km/h. Ging bijna net zo hard als sommige scooters, dus ik ben helemaal tevreden na de eerste rit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1167988

oscarwashere schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:29:
Ik heb op 10 december een pre-order geplaatst en vandaag kwam het verzoek de rest te betalen. Daarna zal de levertijd 6-9 weken zijn, als ik dat mag geloven. In ieder geval: zin in!
Ik kreeg hem ook afgelopen vrijdag inderdaad die mail! Gister gelijk betaald. Ik hoop toch wel dat ze de productie wat op gaan schroeven zodat ik/wij niet 9 weken hoeven te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, het gaat om reflectie op banden of velgen, trappers en reflector op voor- en achterzijde. Oftewel, je moet 360-graden rondom reflecteren :*)
Moeilijk te handhaven denk ik..Ik wacht wel op echt mooie alternatieven! Ik zag ergens in een forum wel een zwarte sticker op het frame die oplicht als er licht op valt. Wellicht is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 21:56
Ridder schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:00:
Da's mooi! Maar hoe doe je dat?
Ik zit nog op 1.4.0, maar ik zie nergens in de app hoe ik kan updaten....

"For the Electrified S 2017, the Electrified X, the Smart S/X as well as for the Electrified S2/X2 you update the firmware over the air through the app. As soon as a new version is available you'll receive a notification in the app. "

No notification hiero....
Ik zit ook nog steeds op 1.4.0. Zijn er al meer mensen die zijn geüpgrade naar de nieuwe firmware versie? Of heeft het meerendeel nog steeds 1.4.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harm538
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-04-2021
Afgelopen zaterdag update naar 1.6.0.

Was nodig, vanwege een (bij VanMoof bekend probleem) dat de ondersteuning bij het wegfietsen niet altijd goed functioneert in 1.4.0. Ik heb de S2 vorige week ontvangen en al bij de derde rit (volle accu, ondersteuning stond op 4) geen elektrische ondersteuning....

Wat me opviel was trouwens dat er toch goed met te fietsen viel!

Antwoord van VanMoof duurde wel drie dagen, wat ik te lang vind. Maar na update van de firmware geen problemen meer gehad. Rijdt super, haalt ook vlot zonder boost de 31/32 per uur.
Enkel met koud weer, als je fiets in een schuurtje staat, zal ie bij de US-setting niet boven de 27 komen.

Maar voor versc049: zou 1.6.0 snel installeren, duurt een minuut of twintig. Indien deze niet beschikbaar is, berichtje naar VanMoof sturen, dan ontvang je 'm automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Weet iemand wat deze fietsen kunnen hebben aan belasting?

Zit een beetje half in de markt voor een elektrische fiets maar ik loop vaak tegen een maximale (gekeurde) belastbaarheid van 120 kilo aan bij de huis tuin en keuken modellen.
Ik weeg ongeveer 120~130 kilo maar wil ook nog wel eens een niet heel mals beladen rugzak meenemen en ga veel fietsen.

Ik ga uiteraard wel weer iets afvallen als ik dadelijk 40 kilometer per dag naar werk en weer terug ga fietsen maar ik zie mezelf niet absurd veel verder zakken dan een kilotje of 10/15. (ik weet dat ik als je naar bmi kijkt (ben bijna 2 meter) wel wat meer mag afvallen maar dat vind ik esthetisch niet fantastisch)

[ Voor 9% gewijzigd door Koffiebarbaar op 11-02-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffiebarbaar schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:38:
Weet iemand wat deze fietsen kunnen hebben aan belasting?

Zit een beetje half in de markt voor een elektrische fiets maar ik loop vaak tegen een maximale (gekeurde) belastbaarheid van 120 kilo aan bij de huis tuin en keuken modellen.
Ik weeg ongeveer 120~130 kilo maar wil ook nog wel eens een niet heel mals beladen rugzak meenemen en ga veel fietsen.

Ik ga uiteraard wel weer iets afvallen als ik dadelijk 40 kilometer per dag naar werk en weer terug ga fietsen maar ik zie mezelf niet absurd veel verder zakken dan een kilotje of 10/15. (ik weet dat ik als je naar bmi kijkt (ben bijna 2 meter) wel wat meer mag afvallen maar dat vind ik esthetisch niet fantastisch)
Poe dat zou ik zo niet 1 2 3 weten. Chatberichtje naar VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik weet het ook niet, maar even een stukje theorie:
De belastbaarheid van een fiets is vaak bepaald door de belastbaarheid van de wielen. Je kan als zwaar en krachtig persoon wat meer frame flex ervaren, maar dat is niet erg en dat is niet wat er kapot gaat. De belastbaarheid van wielen schaalt over het algemeen weer aardig met het aantal spaken en de breedte van de velg. Beide zitten wel goed bij deze fietsen volgens mij. 32 spaken is niet extreem veel maar zeker niet weinig (16-20 is weinig).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
Kon het net niet vinden maar FAQ geeft:
VanMoof bicycles are all tested with driver weights up to 120kg/s.
120 kilogram per seconde. :)

Achterwielen heb ik inderdaad in het verleden ook ervaren als component wat gewoon de geest geeft. Nog nooit problemen gehad met frames.

[ Voor 30% gewijzigd door Koffiebarbaar op 11-02-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Koffiebarbaar schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:16:
Kon het net niet vinden maar FAQ geeft:

[...]

120 kilogram per seconde. :)

Achterwielen heb ik inderdaad in het verleden ook ervaren als component wat gewoon de geest geeft. Nog nooit problemen gehad met frames.
Wellicht zou er nog wat meer marge zijn, als ze in dit maximum meer uit gaan van de maximale belasting waarbij de motor je nog steeds naar 32 km/u kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
Ik ben ook eigenlijk alleen maar op zoek naar wat meer comfort over langere afstanden, ik hoef niet zonodig met een bloedgang te gaan dus dat zou opzich prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Zag net dat het leveringsvenster voor nieuwe bestellingen verplaatst is naar mei-juni. Wie vandaag gaat bestellen zou de fiets dus (als het goed is) binnen 12 tot 20 weken onder z'n kont moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0oYKHu4LnW2UAAF87gYJVyjZ/full.png

Ik had zelf in december besteld (9 weken geleden) en kreeg afgelopen vrijdag verzoek het volledige bedrag te betalen. Vanaf nu zou mijn levertijd nog 6 tot 9 weken moeten zijn. Daarmee zal mijn totale levertijd dus 15 tot 18 weken worden.

De productie lijkt helaas dus nog niet echt sneller te gaan, ondanks de vele berichten op Facebook en de hierin korter lijkende levertijden. B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:49

BasilFX

BasilFX

Sinds vorige week woensdag heb ik ook een S2. Hij fiets lekker in het heuvelachtige Arnhem, maar heb hier en daar wel wat probleempjes die ik eigenlijk niet bij zo'n fiets had verwacht. Ik heb er nu 50km mee gefietst.
  • Het verstellen van de hoek van het zadel mislukte: met de bijgeleverde sleutel draaide ik de bout eerder dol dan vast, dus ik veronderstelde dat deze wel vast zat. Tijdens eerste rit naar het werk schoot het zadel dus los, met als gevolg twee verbogen klemmetje die het zadel moeten vasthouden.
  • Bij het gebruik van de twee ophoogringen om het stuur hoger te zetten, zit er toch een merkbare speling in de voorvork. Dat merk je bij het remmen De bout heb ik nog wat strakker aangedraaid, maar dit zit al vaster dan de bedoeling lijkt. Opgelost met dit filmpje: YouTube: Fietsonderhoud: hoe stel ik mijn ahead-balhoofd af?
  • Het achterspatbord zat er scheef op. Deze kwam tegen de band en de rear carrier aan. Heb geprobeerd dit beetje uit te lijnen, maar helemaal perfect is het niet. Klein issue.
  • Het automatisch schakelen gaat niet altijd even soepel. Je voelt soms dat ie schakelt, en vervolgens uit de versnelling valt waardoor je als het ware doorschiet/trapt, met een knakgeluid (alsof de ketting overslaat). Daarna pakt ie 'm goed op. Dat is niet altijd het geval, maar ook bij een lichte belasting.
  • Vanochtend haalde ik de fiets van de lader: error 27. Geen idee wat het betekend, maar na een 'reboot' deed ie het (op de verlichting na, deze met de app opnieuw aangezet).
  • Bij het opruimen van de grote doos vond ik nog klein boutje (M2?-M3?) op de grond. Ik weet niet zeker of deze van de fiets is, maar ik begon met een opgeruimde vloer :+.
Probleem met het zadel heb ik contact over gehad, en wordt netjes opgelost. Een aantal andere vragen heb ik nog uitstaan, en hoop daar vandaag of morgen meer over te horen.

[ Voor 3% gewijzigd door BasilFX op 19-02-2019 07:31 ]

http://www.basilfx.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik had zelf in december besteld (9 weken geleden) en kreeg afgelopen vrijdag verzoek het volledige bedrag te betalen. Vanaf nu zou mijn levertijd nog 6 tot 9 weken moeten zijn. Daarmee zal mijn totale levertijd dus 15 tot 18 weken worden.
Ik hoop dat wij toch echt bij die 6-9 weken horen aangezien wij al 9-10 weken geleden hebben ge preorderd..Ik snap wel dat als je NU pre ordered je pas in mei-juni kan rijden.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@oscarwashere Ik heb een bericht naar VM gestuurd met de vraag hierover. Al kreeg ik een aantal weken geleden wel te horen dat als ik (vrijwel) direct zou betalen de aflevermaand maart-april zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:00
:? Je gaat toch niet vooraf 100% betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-05 18:22
Iemand nog belang bij een reservering van een fog white s2, die direct te bestellen is? 6-10 weken shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Marcel Br schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:17:
:? Je gaat toch niet vooraf 100% betalen?
Dat is toch gebruikelijk online...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvgulik
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-03-2019
Ik heb de S2 nu ongeveer een maand in gebruik, en laat ik het zo zeggen, met mixed feelings.

Als hij rijd dan rijd hij heerlijk maar in korte tijd inmiddels 2x lek gereden (Ja, de banden zijn op goede spanning) terwijl men zegt dat de kans nihil is dat je lek rijd. Ik ga toch kijken voor de Big Ben Anti-lek.

Vervolgens afgelopen week een update gehad naar 1.6 en sinds vandaag geen mogelijkheid om de app te gebruiken. Hij lijkt de fiets te zien maar als ik iets wil doen dan is de melding not connected.

Nu lees ik hier in het forum dat iemand een reset heeft gedaan, maar hoe?

De app reageerd niet op de fiets, bluetooth uit, bluetooth aan, app er af, app er op. Ik kan de fiets ook niet opnieuw laten pairen met bluetooth, want ik de fiets niet verwijderen uit mijn lijst.

Elke suggestie is van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
rvgulik schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:28:
Ik heb de S2 nu ongeveer een maand in gebruik, en laat ik het zo zeggen, met mixed feelings.

Als hij rijd dan rijd hij heerlijk maar in korte tijd inmiddels 2x lek gereden (Ja, de banden zijn op goede spanning) terwijl men zegt dat de kans nihil is dat je lek rijd. Ik ga toch kijken voor de Big Ben Anti-lek.

Vervolgens afgelopen week een update gehad naar 1.6 en sinds vandaag geen mogelijkheid om de app te gebruiken. Hij lijkt de fiets te zien maar als ik iets wil doen dan is de melding not connected.

Nu lees ik hier in het forum dat iemand een reset heeft gedaan, maar hoe?

De app reageerd niet op de fiets, bluetooth uit, bluetooth aan, app er af, app er op. Ik kan de fiets ook niet opnieuw laten pairen met bluetooth, want ik de fiets niet verwijderen uit mijn lijst.

Elke suggestie is van harte welkom.
Micro USB in je fiets steken met powerbank oid, dan reset de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvgulik
Zit er een micro usb bij de adapter? En waar haal ik een powerbank vandaan of kan dat ook met een laptop bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
rvgulik schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:36:
Zit er een micro usb bij de adapter? En waar haal ik een powerbank vandaan of kan dat ook met een laptop bijvoorbeeld?
Excuus, de S2 heeft geen MicroUSB, maar een reset hole, bij de grill aan de onderkant van de buis (tov scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvgulik
Ha mooi, ff indrukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvgulik
@Rub147 Kei bedankt alles is weer bij het oude!
Dat ze dit niet op de website zetten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvgulik
Iemand nog een goede tip voor een anti lek band voor de S2? 28"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
rvgulik schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:42:
Iemand nog een goede tip voor een anti lek band voor de S2? 28"
Lekker de band die er nu op zit laten zitten, die voldoet prima. Heb zelf dezelfde band in 7500km een keer lek gereden (klopt even af :*) )

Gister een bijzondere ervaring gehad met m'n ES16, het stuur blokkeerde, en met beetje hard duwen werkte het weer. Dit herhaalde zich een aantal keer totdat ik bij een verkeerslicht stond en ik m'n stuur los van het voorwiel kon bewegen. Doorfietsen was geen optie, dus inmiddels staat de fiets bij VanMoof, alleen een diagnose van het probleem is er nog niet, kan nog 1+ week gaan duren 8)7 . Ik hoop niet dat het het "bekende" probleem van de ES16 is waar de stuurpen gebroken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1182236

Na een hele lange levertijd, sinds enkele dagen de S2 in bezit, na jaren de S te hebben gereden.
In het kort mijn ervaringen:
De S2 ziet en voelt degelijker dan de S. Ik vind de S2 ook mooier.
De actieradius van de S2 is ongeveer twee keer zo groot als de S. Dit ervaar ik als een heel groot voordeel.
Het elektrische slot is een leuke feature, maar ik vind het te ver gaan om alleen op dit slot te vertrouwen. Ik heb dus een extra kettingslot gekocht.

De S2 trapt zwaarder dan de S en de maximale snelheid is niet te halen zonder de boost knop. Dit ervaar ik echt als een groot nadeel en ik rijdt daarom liever op mijn oude S.
De bel wordt niet herkend in het verkeer. Het signaal wordt wel gehoord, maar mensen hebben geen idee dat dit van een fiets komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Anoniem: 1182236 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:02:
Na een hele lange levertijd, sinds enkele dagen de S2 in bezit, na jaren de S te hebben gereden.
In het kort mijn ervaringen:
De S2 ziet en voelt degelijker dan de S. Ik vind de S2 ook mooier.
De actieradius van de S2 is ongeveer twee keer zo groot als de S. Dit ervaar ik als een heel groot voordeel.
Het elektrische slot is een leuke feature, maar ik vind het te ver gaan om alleen op dit slot te vertrouwen. Ik heb dus een extra kettingslot gekocht.

De S2 trapt zwaarder dan de S en de maximale snelheid is niet te halen zonder de boost knop. Dit ervaar ik echt als een groot nadeel en ik rijdt daarom liever op mijn oude S.
De bel wordt niet herkend in het verkeer. Het signaal wordt wel gehoord, maar mensen hebben geen idee dat dit van een fiets komt.
Ik neem aan dat je een 2016 S reed? Ben wel benieuwd over welke snelheden we het hebben die lastiger te behalen zijn, 32 km/u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 16:11
Ik vraag me ook af hoe makkelijk 32 km/h te halen is. Zijn er naast VanMoof eigenlijk ander opties in dit specifieke segment (smart, 32km/h)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
wouter5 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:54:
Ik vraag me ook af hoe makkelijk 32 km/h te halen is. Zijn er naast VanMoof eigenlijk ander opties in dit specifieke segment (smart, 32km/h)?
In principe niet (standaard) in Europa, want het is illegaal.

Anders ga je naar een speedpedelec, maar dat is inderdaad wel een ander segment. Die kunnen 45km/u en krijgen dus een geel kenteken, helmplicht en mogen niet binnen de bebouwde kom op het fietspad. Wat mij betreft alleen aantrekkelijk als forens van stad naar stad en dus buiten de bebouwde kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik haalde met mijn proefrit de 32 wel hoor zonder boost (in de 4de snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die S hoef je dan helemaal niets voor te doen om vooruit te komen? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rub147 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:16:
[...]

Ik neem aan dat je een 2016 S reed? Ben wel benieuwd over welke snelheden we het hebben die lastiger te behalen zijn, 32 km/u?
Ik bedoel inderdaad de 2016 S.
In de EU stand doet de fiets netjes 25 km/u. In de US stand ‘slechts’ 28 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1167988 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:56:
Ik haalde met mijn proefrit de 32 wel hoor zonder boost (in de 4de snelheid).
De 32 km/u is inderdaad wel haalbaar zonder boost, maar kost onevenredig veel krachtsinspanning. Bij de 2016S kost dit dus minder kracht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PantoHuit
  • Laatst online: 12-05 18:19
Goedemiddag,

Ik wil ook wel even mijn ervaringen met jullie delen. Heel veel van de punten die hier worden besproken herken ik namelijk.

Ik ben in het bezit van een S en een S2 en simpel gezegd ben ik op de S2 behoorlijk afgeknapt. Er zijn echt heel wat kinderziektes die opgelost moeten worden waarvan ik me afvraag of dat wel gaat lukken. Ik zal ze hieronder even voor jullie opnoemen.

Het eerste probleem dat ik heb is het niet, of maar zeldzaam, functioneren van de boost functie. De boost schokt en het vermogen wordt hiermee niet lineair afgeleverd. Zeer irritant omdat je dit door het balhoofd in het stuur voelt en ook hoort. En ook niet lekker op snelheid komt.

De bluetooth connectiviteit is om te huilen. Ik had gebeld naar VM met de klacht dat mijn boost niet werkte en toen een firmware update ontvangen op mijn Xperia XZ1c met android 9. Na een uur gekoppeld aan de fiets te zijn geweest nog niets veranderd. IPad gepakt en toen binnen 5 minuten voor elkaar. Android ondersteuning is bijzonder matig lijkt het wel. Dit soort problemen ervoer ik ook al met de S. Als je touch to unlock wil gebruiken moet je eerst een minuut naast je fiets gaan wachten om 'm zonder back up code open te maken. Zelfs met touch to unlock op far.

Anyway, update geïnstalleerd. Boost werkte weer. Tot de volgende morgen. Fiets ge-reset, werkte weer even. En toen weer niet meer.

Verder heb ik een een slag in mijn voor- en achterwiel. Of de banden bulken maar goed dat hoort natuurlijk ook niet.

Als ik flink versnel dan slaat de krans achter nog wel eens een tandje over. Ook niet geheel volgens spec lijkt me.

De spatborden voor en achter lijken niet goed gestanst. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen hier last van? Als je goed kijkt zie je de ene hoek verder weglopen dan de ander.

Het lakwerk is ook bijzonder matig. Na 149 kilometer met een (Ortlieb, met krasvrije bevestiging) fietstas is er al een slijtage plek ontstaan die door alle laklagen tot op het koude metaal is gegaan. Beetje overdreven lijkt me. De lak voelt ook "zacht" als je het met de blote hand aanraakt.

Zoals ik al zei behoorlijk wat werk te verrichten door de heren en dames bij VM. Ik heb al deze klachten wat uitvoeriger beschreven en VM daarmee op de hoogte gesteld. Ik wacht nog op antwoord van VM. Ik zal laten weten met wat voor een oplossing ze komen. Inmiddels ben ik wel zo ver dat als het niet opgelost kan worden dat ik de fiets weer inruil en bij een andere fabrikant ga shoppen.

*Edit* toen ik vanmiddag even in het heldere licht naar de fiets keek zag ik dat er een haar of stuk garen of stof op de stang zat. Poets ik ff weg. Mooi niet. Zit onder de blanke laklaag. |:(

Ik zal morgen wel even wat foto's uploaden.

[ Voor 3% gewijzigd door PantoHuit op 18-02-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PantoHuit schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:43:
Goedemiddag,

Ik wil ook wel even mijn ervaringen met jullie delen. Heel veel van de punten die hier worden besproken herken ik namelijk.

Ik ben in het bezit van een S en een S2 en simpel gezegd ben ik op de S2 behoorlijk afgeknapt. Er zijn echt heel wat kinderziektes die opgelost moeten worden waarvan ik me afvraag of dat wel gaat lukken. Ik zal ze hieronder even voor jullie opnoemen.

Het eerste probleem dat ik heb is het niet, of maar zeldzaam, functioneren van de boost functie. De boost schokt en het vermogen wordt hiermee niet lineair afgeleverd. Zeer irritant omdat je dit door het balhoofd in het stuur voelt en ook hoort. En ook niet lekker op snelheid komt.

De bluetooth connectiviteit is om te huilen. Ik had gebeld naar VM met de klacht dat mijn boost niet werkte en toen een firmware update ontvangen op mijn Xperia XZ1c met android 9. Na een uur gekoppeld aan de fiets te zijn geweest nog niets veranderd. IPad gepakt en toen binnen 5 minuten voor elkaar. Android ondersteuning is bijzonder matig lijkt het wel. Dit soort problemen ervoer ik ook al met de S. Als je touch to unlock wil gebruiken moet je eerst een minuut naast je fiets gaan wachten om 'm zonder back up code open te maken. Zelfs met touch to unlock op far.

Anyway, update geïnstalleerd. Boost werkte weer. Tot de volgende morgen. Fiets ge-reset, werkte weer even. En toen weer niet meer.

Verder heb ik een een slag in mijn voor- en achterwiel. Of de banden bulken maar goed dat hoort natuurlijk ook niet.

Als ik flink versnel dan slaat de krans achter nog wel eens een tandje over. Ook niet geheel volgens spec lijkt me.

De spatborden voor en achter lijken niet goed gestanst. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen hier last van? Als je goed kijkt zie je de ene hoek verder weglopen dan de ander.

Het lakwerk is ook bijzonder matig. Na 149 kilometer met een (Ortlieb, met krasvrije bevestiging) fietstas is er al een slijtage plek ontstaan die door alle laklagen tot op het koude metaal is gegaan. Beetje overdreven lijkt me. De lak voelt ook "zacht" als je het met de blote hand aanraakt.

Zoals ik al zei behoorlijk wat werk te verrichten door de heren en dames bij VM. Ik heb al deze klachten wat uitvoeriger beschreven en VM daarmee op de hoogte gesteld. Ik wacht nog op antwoord van VM. Ik zal laten weten met wat voor een oplossing ze komen. Inmiddels ben ik wel zo ver dat als het niet opgelost kan worden dat ik de fiets weer inruil en bij een andere fabrikant ga shoppen.
Ja ik lees meer dat de android app minder werkt dan de ios (heel gek wel maar ik heb iphone :P)

Ja kan je ons op de hoogte houden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Goedemiddag,

Dat is niet best, houd ons zeker op de hoogte.

Sinds wanneer heb je de S2? Op FB komen namelijk wisselende klachten of kinderziekten per batch voorbij, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
oscarwashere schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:13:
[...]

Dat is niet best, houd ons zeker op de hoogte.

Sinds wanneer heb je de S2? Op FB komen namelijk wisselende klachten of kinderziekten per batch voorbij, lijkt het.
Ik heb de fiets sinds 5 februari. Ik heb geen Facebook dus kan ook niet bekijken wat er daar voor een klachten voorbij komen, maar met wat ik hier lees ben ik niet de enige.

[ Voor 17% gewijzigd door PantoHuit op 18-02-2019 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• regreb
  • Laatst online: 02-02-2021
Dag allemaal, ik had nog geen tweakers account, maar heb er een aangemaakt om mijn ervaringen met de S2 te delen. In 2018 heb ik mij ergens halverwege het jaar ingeschreven met als idee om een hele mooie electrische fiets te bezitten die de moderne gadgets heeft (vooral de app en het schopslot), waardoor ik de auto laat staan en met de fiets naar mijn werk ga. De actie om hier een flinke korting mee te krijgen gaf de doorslag.

Eind januari is mijn fiets geleverd en ik moet zeggen, wat een prachtige fiets om te zien. Je krijgt meteen zin om er een rondje op te fietsen. Dat is dus heel positief. Zelf moet je eerst een paar kleine dingen doen om de fiets klaar te maken, stelt niet veel voor en de instructies zijn duidelijk. Koppelen met mijn gsm (iPhone XS) gaat snel en makkelijk. Code aanmaken en gaan met die banaan.

Gelukkig viel de vele voorspelde regen niet elke dag, dus ben ik zeer regelmatig met de fiets naar mijn werk gegaan. 15 km heen en 15 km terug. Fiets in de hoogste stand, met 35 minuten ben ik op het werk. Geen moment twijfel gehad om de auto te pakken, dus dat werkt goed :) De accu is 's avonds thuis niet iets over de helft leeg. Dus de afstand haal je makkelijk.

De fiets werkt prima en trapt vrij vlot richting de 28 á 29 km/h. De turbo knop is leuk, je zit dan in no-time op 30 km/h. Op mijn werk zet je de fiets neer in de kelder, een klein tikje tegen de knop en hij staat op slot. Al snel heb ik de touch unlock uitgezet. Als je namelijk aan komt lopen om te gaan fietsen pakt hij je bluetooth niet en loop je toevallig langs omdat je vlakbij je fiets moet zijn dan gaat ie juist wel aan. Heel irritant en vraagt erom dat iemand anders er een keer mee vandoor gaat. De fiets dus voortaan maar met de app activeren.

Zoals hiervoor ook al geschreven is de bel een leuke gadget, maar werkt voor geen meter. Men reageert er niet op omdat dit geluid niet wordt geassosieerd met een fietsbel. Met andere woord: gewoon niet aan de kant gaan!

Dan draait het gevoel van de fiets helaas 180 graden. Vorige week was het iets kouder maar desondanks pak ik wel de fiets want het voelt gewoon heerlijk om wat te bewegen. Op de heenweg merk ik al dat de fiets niet verder dan 26 km/h wil gaan en hij werkt lang niet zo soepel als anders. Wil je 27 of 28 km/h moet je echt volle bak trappen. Alsof de fiets te juist tegenwerkt, je tegen de motor in moet werken. Ook de turbo knop reageert wat minder.

's middag weer naar huis en het probleem leek alleen maar erger te zijn geworden. Weer met moeite tot 26 km/h, alle daarboven niet haalbaar. De turbo knop werkt maar deels. Bij indrukken gaat de fiets al schokkend vooruit. Ben meerdere keren onderweg gestopt, instellingen aangepast, etc... niets hielp.

Onderweg besloten om de fiets terug te sturen, aangezien ik nog binnen mijn maand proberen zit. Heel erg jammer, wat de fiets is prachtig en rijdt heel fijn als die het doet. Maar een fiets van 3.500 euro die na 7 keer fietsen al problemen geeft kan gewoon niet. Of ik moet pech hebben met een maandagochtendmodel.

Waarom ik het ook terug stuur. De fiets is mooi, maar niet bepaald standaard. Dus wat als er vaker dit soort problemen zich voordoen. Mijn fietsen maker kent de fiets niet, dus moet ik dan steeds naar Amsterdam? Ik woon tegen België aan, dus dat is niet een optie. Daarnaast blijf ik erbij dat een fiets voor deze prijs geen problemen moet geven na nog geen 200 km gebruik.

Conclusie:
Hele mooie fiets en als die werkt prima apparaat om flinke stukken om een mooi tempo af te leggen. Woon je niet in Amsterdam, niet doen (staat hiervoor ook al ergens). Risico dat je voor elke reparatie een eind weg moet. Want je lokale fietsenmaker weet echt geen raad met de turboknop bijvoorbeeld.
Top concept, maar de uitwerking is matig (in mijn geval). En Van Moof: pas heel snel het fietsbel geluid aan, dit geeft ongelukken. Je gaat echt een hel stuk sneller dan de andere fietsers, die niet op je reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
regreb schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:15:

Dan draait het gevoel van de fiets helaas 180 graden. Vorige week was het iets kouder maar desondanks pak ik wel de fiets want het voelt gewoon heerlijk om wat te bewegen. Op de heenweg merk ik al dat de fiets niet verder dan 26 km/h wil gaan en hij werkt lang niet zo soepel als anders. Wil je 27 of 28 km/h moet je echt volle bak trappen. Alsof de fiets te juist tegenwerkt, je tegen de motor in moet werken. Ook de turbo knop reageert wat minder.
Dit herken ik ook. Het lijkt inderdaad wel of de motor ineens omgepoolt is en je met 500W tegenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1183350

regreb schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:15:
Dag allemaal, ik had nog geen tweakers account, maar heb er een aangemaakt om mijn ervaringen met de S2 te delen. In 2018 heb ik mij ergens halverwege het jaar ingeschreven met als idee om een hele mooie electrische fiets te bezitten die de moderne gadgets heeft (vooral de app en het schopslot), waardoor ik de auto laat staan en met de fiets naar mijn werk ga. De actie om hier een flinke korting mee te krijgen gaf de doorslag.

Eind januari is mijn fiets geleverd en ik moet zeggen, wat een prachtige fiets om te zien. Je krijgt meteen zin om er een rondje op te fietsen. Dat is dus heel positief. Zelf moet je eerst een paar kleine dingen doen om de fiets klaar te maken, stelt niet veel voor en de instructies zijn duidelijk. Koppelen met mijn gsm (iPhone XS) gaat snel en makkelijk. Code aanmaken en gaan met die banaan.

Gelukkig viel de vele voorspelde regen niet elke dag, dus ben ik zeer regelmatig met de fiets naar mijn werk gegaan. 15 km heen en 15 km terug. Fiets in de hoogste stand, met 35 minuten ben ik op het werk. Geen moment twijfel gehad om de auto te pakken, dus dat werkt goed :) De accu is 's avonds thuis niet iets over de helft leeg. Dus de afstand haal je makkelijk.

De fiets werkt prima en trapt vrij vlot richting de 28 á 29 km/h. De turbo knop is leuk, je zit dan in no-time op 30 km/h. Op mijn werk zet je de fiets neer in de kelder, een klein tikje tegen de knop en hij staat op slot. Al snel heb ik de touch unlock uitgezet. Als je namelijk aan komt lopen om te gaan fietsen pakt hij je bluetooth niet en loop je toevallig langs omdat je vlakbij je fiets moet zijn dan gaat ie juist wel aan. Heel irritant en vraagt erom dat iemand anders er een keer mee vandoor gaat. De fiets dus voortaan maar met de app activeren.

Zoals hiervoor ook al geschreven is de bel een leuke gadget, maar werkt voor geen meter. Men reageert er niet op omdat dit geluid niet wordt geassosieerd met een fietsbel. Met andere woord: gewoon niet aan de kant gaan!

's middag weer naar huis en het probleem leek alleen maar erger te zijn geworden. Weer met moeite tot 26 km/h, alle daarboven niet haalbaar. De turbo knop werkt maar deels. Bij indrukken gaat de fiets al schokkend vooruit. Ben meerdere keren onderweg gestopt, instellingen aangepast, etc... niets hielp.

Onderweg besloten om de fiets terug te sturen, aangezien ik nog binnen mijn maand proberen zit. Heel erg jammer, wat de fiets is prachtig en rijdt heel fijn als die het doet. Maar een fiets van 3.500 euro die na 7 keer fietsen al problemen geeft kan gewoon niet. Of ik moet pech hebben met een maandagochtendmodel.

Waarom ik het ook terug stuur. De fiets is mooi, maar niet bepaald standaard. Dus wat als er vaker dit soort problemen zich voordoen. Mijn fietsen maker kent de fiets niet, dus moet ik dan steeds naar Amsterdam? Ik woon tegen België aan, dus dat is niet een optie. Daarnaast blijf ik erbij dat een fiets voor deze prijs geen problemen moet geven na nog geen 200 km gebruik.

Conclusie:
Hele mooie fiets en als die werkt prima apparaat om flinke stukken om een mooi tempo af te leggen. Woon je niet in Amsterdam, niet doen (staat hiervoor ook al ergens). Risico dat je voor elke reparatie een eind weg moet. Want je lokale fietsenmaker weet echt geen raad met de turboknop bijvoorbeeld.
Top concept, maar de uitwerking is matig (in mijn geval). En Van Moof: pas heel snel het fietsbel geluid aan, dit geeft ongelukken. Je gaat echt een hel stuk sneller dan de andere fietsers, die niet op je reageren.
Ik begin me nu toch wat zorgen te maken. Ik heb de fiets nog niet (is met 4 weken vertraagd, 6 december betaald maar nog niet binnen). Welke software versie heb jij? 1.4 of 1.6? Het lijkt mij dat de klachten die jij hebt veroorzaakt worden door de aansturen vanuit de software en geen hardware probleem is.

Het feit dat je inderdaad naar Amsterdam moet als er wat met de fiets is vind ik ook wel een dingetje maar ben er op het moment van aanschaf vanuit gegaan dat de fiets dusdanig goed is dat het zeer uitzonderlijk is als er wat aan mankeert. Maar goed...als ik jouw verhaal dan hoor word ik niet heel enthousiast helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1183348

VanMoof heeft mooie fietsen, alleen hun marketing is bijna oplichting.

Ik had 24 december de S2 besteld met de verkooppraatjes vanuit hun winkel in Amsterdam op de Mauritskade, een medewerker zei dat de korting ophoud eind december, dus ik voor 100 euro gelijk gereserveerd, omdat ze een lange wachtrij hebben betaal uiteindelijk geen €3398 maar €2498.

Ik had ze begin februari een email gestuurd waarin ik vroeg waarom ze de korting niet eraf halen, omdat in de winkel dit mij verteld is.

Toen kreeg ik een paar uur later een reactie met daarin dat ze nooit de korting gaan weghalen. Dus mijn conclusie is dat iedereen die deze fiets besteld zo'n 4/5 maanden moet wachten op z'n fiets met een nepkorting want de fiets zal nooit duurder worden.

Mijn leverdatum is begin April, 24 december besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regreb
  • Laatst online: 02-02-2021
nogmaals, wellicht heb ik gewoon pech gehad. Maar voor mij was dit reden genoeg om niet voor de S2 te gaan. De een fiets zo gevoelig is voor bepaalde zaken geeft mij niet voldoende vertrouwen om hem te houden. Nu hoor je wel vaker dat er problemen zijn met een elektrische fiets, het blijft toch complexe materie. Maar dan wil ik wel dichtbij kunnen worden geholpen en niet op maar 1 locatie in Nederland, 150 km verderop.

Maar ik zou zeggen, als je toch al hebt besteld. Probeer hem gewoon en bekijk het voor jezelf. Je hebt een maand om te proberen.

de software was app versie 2.4.0 en fiets versie 1.4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
Goedemiddag,

*Edit* toen ik vanmiddag even in het heldere licht naar de fiets keek zag ik dat er een haar of stuk garen of stof op de stang zat. Poets ik ff weg. Mooi niet. Zit onder de blanke laklaag. |:(

Ik zal morgen wel even wat foto's uploaden.
Hier ben ik weer. Na 3 dagen was er nog geen contact met me opgenomen dus zelf maar even gebeld. Het hele verhaal nog een keer uitgelegd. Ik heb het "geluk" om in Amsterdam te wonen dus gelijk een afspraak gemaakt om de fiets langs te brengen. Ze gaan er nu mee aan de slag. Ik heb geen hoop dat het allemaal gefikst wordt, maar je weet maar nooit.

Op bijgaande foto's valt te zien hoe het achterspatbord gemonteerd is, er een stukje pluis, stof, garen, onder de lak zit en het verschil in spatborden. Deze dingen zijn natuurlijk een beetje muggenziften, maar goed de fiets kost ook een paar centen.

Foto's zijn van beroerde kwaliteit maar you get the point.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/umnttt0wgZXr9enoCvFOyRUu/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fj1vxxuCY8cbFQa2l51jm6vG/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sB9dcSAOWrDpS39ZkPEsXjBf/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4dm4BhcQEgQt8cv8gF5BYYzb/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
PantoHuit schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:39:
[...]

Hier ben ik weer. Na 3 dagen was er nog geen contact met me opgenomen dus zelf maar even gebeld. Het hele verhaal nog een keer uitgelegd. Ik heb het "geluk" om in Amsterdam te wonen dus gelijk een afspraak gemaakt om de fiets langs te brengen. Ze gaan er nu mee aan de slag. Ik heb geen hoop dat het allemaal gefikst wordt, maar je weet maar nooit.

Op bijgaande foto's valt te zien hoe het achterspatbord gemonteerd is, er een stukje pluis, stof, garen, onder de lak zit en het verschil in spatborden. Deze dingen zijn natuurlijk een beetje muggenziften, maar goed de fiets kost ook een paar centen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gelijk heb je, voor dat geld mag je simpelweg ook een stuk kritischer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
Rub147 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:15:
[...]

Gelijk heb je, voor dat geld mag je simpelweg ook een stuk kritischer zijn :)
Dat vind ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Damn net de mail gehad voor de volledig betaling. Als ik dit hier allemaal lees begin ik wel enorm te twijfelen...
Maar ja je kan hem eigenlijk gewoon 30d testen en dan gewoon terugsturen als je niet tevreden bent. Iemand hier ervaring met het hele retourproces (van terugzenden tot terugbetaling) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
wouter5 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:32:
Damn net de mail gehad voor de volledig betaling. Als ik dit hier allemaal lees begin ik wel enorm te twijfelen...
Maar ja je kan hem eigenlijk gewoon 30d testen en dan gewoon terugsturen als je niet tevreden bent. Iemand hier ervaring met het hele retourproces (van terugzenden tot terugbetaling) ?
Als je niet naar VanMoof kunt om hem in te leveren zul je de doos moeten bewaren en wordt er een afhaalafspraak gemaakt. Hoelang je op de terugbetaling moet wachten kan ik je niet vertellen.

Overigens komt een deel van de problemen pas later aan het licht. Ik was in het eerste jaar “in de wolken” met m’n ES16, maar daarna ging het bergafwaards.
Maarja, daar kun je in die 30 dagen nog over nadenken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1183348 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:49:
VanMoof heeft mooie fietsen, alleen hun marketing is bijna oplichting.

Ik had 24 december de S2 besteld met de verkooppraatjes vanuit hun winkel in Amsterdam op de Mauritskade, een medewerker zei dat de korting ophoud eind december, dus ik voor 100 euro gelijk gereserveerd, omdat ze een lange wachtrij hebben betaal uiteindelijk geen €3398 maar €2498.

Ik had ze begin februari een email gestuurd waarin ik vroeg waarom ze de korting niet eraf halen, omdat in de winkel dit mij verteld is.

Toen kreeg ik een paar uur later een reactie met daarin dat ze nooit de korting gaan weghalen. Dus mijn conclusie is dat iedereen die deze fiets besteld zo'n 4/5 maanden moet wachten op z'n fiets met een nepkorting want de fiets zal nooit duurder worden.

Mijn leverdatum is begin April, 24 december besteld.
Ik hoorde dat de korting tot de zomer gaat duren..tegenstrijdige berichten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

regreb schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:54:
nogmaals, wellicht heb ik gewoon pech gehad. Maar voor mij was dit reden genoeg om niet voor de S2 te gaan. De een fiets zo gevoelig is voor bepaalde zaken geeft mij niet voldoende vertrouwen om hem te houden. Nu hoor je wel vaker dat er problemen zijn met een elektrische fiets, het blijft toch complexe materie. Maar dan wil ik wel dichtbij kunnen worden geholpen en niet op maar 1 locatie in Nederland, 150 km verderop.

Maar ik zou zeggen, als je toch al hebt besteld. Probeer hem gewoon en bekijk het voor jezelf. Je hebt een maand om te proberen.

de software was app versie 2.4.0 en fiets versie 1.4.0.
Ik denk dat je inderdaad pech hebt gehad. Sommige mensen op forum op facebook hebben de fiets al 1000+ KM en nergens last van (na de update van de fiets iig).
Het 1 locatie ding is wel belangrijk inderdaad. Ik woon redelijk dichtbij Amsterdam (25 km) maar het zou mooi zijn als er wellicht in de toekomst een soort 'anwb' rond zou rijden in NL om mensen met VM te assisteren als ze problemen hebben. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wouter5 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:32:
Gewoon lekker rijden dat ding. Op fora op facebook rijden mensen ook gewoon zonder problemen met die fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze gaan er nu mee aan de slag. Ik heb geen hoop dat het allemaal gefikst wordt, maar je weet maar nooit.
Let us know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1182236 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:45:
[...]

De 32 km/u is inderdaad wel haalbaar zonder boost, maar kost onevenredig veel krachtsinspanning. Bij de 2016S kost dit dus minder kracht.
Ja je moest wel trappen ja (zoals op een normale fiets :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
Goedemiddag,

Zojuist reactie gehad op mijn epistel van afgelopen zaterdag richting VM. Ze zijn er mee aan de gang gegaan en naar mijn idee pakken ze het serieus op. Hieronder de reactie op de klachten die ik had.

Bedankt voor jouw mail en gedetailleerde feedback. Dat waarderen wij enorm! Natuurlijk helpen we jou graag.
Je hebt me natuurlijk gisteren al telefonisch gesproken, echter vond ik het goed om toch nog te reageren op je bericht.

We vinden het vervelend om te lezen dat je (nog) niet helemaal enthousiast bent over de fiets zoals deze is geleverd. Ik reageer dan ook graag op de aangegeven punten:

1. Een haperende boost button is inderdaad een vervelend euvel en mag natuurlijk niet gebeuren. Dit heeft helaas niets met de firmware te maken maar met de connectie tussen de knop en de boordcomputer. De update naar versie 1.6 is dan ook helaas een misverstand bij mijn collega of de communicatie geweest. Excuus daarvoor. Natuurlijk kunnen onze bikedoctors dit wel voor je oplossen.

2. Een app ontwikkelen voor de Android toestellen is inderdaad een stuk lastiger dan voor een iPhone. Onze developers zijn er dan ook continu druk mee bezig om te anticiperen en te reageren op veranderingen die doorgevoerd worden op het platform. Over het algemeen werken de Android toestellen net zo goed als de iPhones met onze app maar er zijn helaas een aantal merken/modellen die minder goed werken.
Deze week is versie 4.5 van de Android app uitgebracht die een hoop connectie problemen oplost. Heb je die al geprobeerd?

3. Sound FX Alle geluiden behalve die voor het invoeren van de pin en wijziging van instellingen kunnen uitgeschakeld worden. Of deze laatsten ook later uitgezet kunnen worden is nog niet bekend.
Het geluid van het in en uit schakelen van het Stealthlock kan wel uitgezet worden. Als dit bij jou niet werkt dan hoor ik dat graag. Daar zullen de bikedoctors naar moeten kijken.

Na het inschakelen van het Stealthlock zal de fiets altijd uit moeten schakelen mits de verbinding met de app verbroken wordt. Wanneer je de fiets binnen bereik van bluetooth parkeert (dit staat los van de close/far schuif) dan zal de fiets niet uitschakelen tenzij je de auto wake-up uitschakelt. Dit kun je testen door de fiets op slot te zetten en de VanMoof app uit te loggen. De fiets gaan dan vanzelf uit.

4. Een slag in een nieuwe wiel mag nooit voorkomen. Die corrigeren we graag voor je.

5. Onze bike doctors zullen naar het lakwerk achterin kijken.

6. Door het interne versnellingsmechanisme kan dit in sommige gevallen voorkomen. Heb je hier regelmatig last van en slaat hij dan ook door (alsof het mechanisme grip verliest en doorschiet) of heb je alleen last van een “loze ruimte”?

7. Jammer dat de spatborden niet helemaal netjes gelijk zijn afgesteld. Deze afwijking zullen we ook goed moeten onderzoeken in de werkplaats nu je fiets hier staat.

Ik hoop dat ik naar tevredenheid op de punten heb gereageerd.
We zullen natuurlijk ons best doen om de fiets weer naar behoren te laten werken voor je en hopen dat de leenfiets in ieder geval voor nu voldoende is.

De leenfiets is overigens helemaal k*t, zachte banden en een verroestte ketting. Ik ben vandaag maar met de auto naar m'n werk gegaan. :)

PantoHuit schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het probleem met de achterkrans herken ik ook. Heeft VM daar al op gereageerd?

• PantoHuit
Anoniem: 1182236 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Het probleem met de achterkrans herken ik ook. Heeft VM daar al op gereageerd?
Zeker. Zie mijn post hierboven onder nummer 6.

Anoniem: 1167988 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:36:
[...]

Ik denk dat je inderdaad pech hebt gehad. Sommige mensen op forum op facebook hebben de fiets al 1000+ KM en nergens last van (na de update van de fiets iig).
Het 1 locatie ding is wel belangrijk inderdaad. Ik woon redelijk dichtbij Amsterdam (25 km) maar het zou mooi zijn als er wellicht in de toekomst een soort 'anwb' rond zou rijden in NL om mensen met VM te assisteren als ze problemen hebben. O-)
Ik heb begrepen dat alle mechanische onderhoud/ reparaties van problemen door iedere fietsenspecialist gedaan kan worden. Alleen het elektrische deel moet door vanmoof gedaan worden. Je hebt 2 jaar garantie en (als ik het goed begrepen heb) kun je die fiets kosteloos opsturen binnen die garantie periode wanneer er iets aan mankeert. Het is wel even wat onhandiger dan langsrijden bij de plaatselijk fietsspecialist maar goed, die verkopen sowieso niet van de gave fietsen.....

Ik heb zelf een paar keer contact gehad met de support desk van vanmoof en het valt me op hoe goed en snel je geholpen wordt. Heb nog geen ervaring met de fiets zelf...die valt binnenkort op de mat hoop ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1183350 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:36:
Heb nog geen ervaring met de fiets zelf...die valt binnenkort op de mat hoop ik!
hahahahahah _O- ik hoop het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1183350 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:36:
Ik heb begrepen dat alle mechanische onderhoud/ reparaties van problemen door iedere fietsenspecialist gedaan kan worden.
Dat zou mooi zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk is dat ook best logisch. Het is immers 'gewoon' een fiets. Remmen wielen banden trappers e.d zijn niet anders dan bij andere fietsen. Het E-deel daarin tegen is wel heel specifiek, daar kan de plaatselijke fietsenmeneer/mevrouw beter maar vanaf blijven denk ik......hoewel ze misschien wel kunnen helpen bij het probleem met de E-bel (schijnen andere fietsers totaal niet op te reageren) door een mooie grote luidklinkende en voor iedereen herkenbare Mickey Mouse bel op het stuur te schroeven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvgulik
Vandaag wederom een reset moeten doen om de fiets te kunnen unlocken, pffffffff. Schiet niet echt op.
Het probleem met de spatborden (dat ze niet in het midden staan) heb ik ook. Ik woon bij Eindhoven en ik heb weinig zin om hiervoor naar Amsterdam te moeten maar als het niet anders kan....

Wel nieuwe Big Ben Plus banden er op laten zetten want ik heb voor de derde keer lek gereden en toen was ik er echt helemaal klaar mee.

De grootste minpunt voor mij persoonlijk is de app i.c.m. de firmware. Ik denk dat vanmoof hier nogal wat verbeteringen moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
rvgulik schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:30:
Vandaag wederom een reset moeten doen om de fiets te kunnen unlocken, pffffffff. Schiet niet echt op.
Het probleem met de spatborden (dat ze niet in het midden staan) heb ik ook. Ik woon bij Eindhoven en ik heb weinig zin om hiervoor naar Amsterdam te moeten maar als het niet anders kan....

Wel nieuwe Big Ben Plus banden er op laten zetten want ik heb voor de derde keer lek gereden en toen was ik er echt helemaal klaar mee.

De grootste minpunt voor mij persoonlijk is de app i.c.m. de firmware. Ik denk dat vanmoof hier nogal wat verbeteringen moet maken.
Communiceer dit vooral richting VM. Hoe meer mensen dit doen hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvgulik
Ik heb dit aangemeld bij VM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zavantas
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 09:02
Ik heb mijn VanMoof S2 na 25 dagen terug gestuurd.
Mailtje met request naar VanMoof gestuurd.
Fiets terug inpakken in de originele doos.
Ze maken een afspraak met Dynalogic (had aangegeven op woensdag of elke weekavond na 18:00 - plannen ze dinsdag voormiddag in. Zoek naar iemand die voor mij thuis kan zijn, annuleren ze de ophaling om hem de dag nadien op te halen.)
Geld terug na een tweetal weken.

Waarom heb ik de fiets terug gestuurd? Het doortrappen, leeglopen van de batterij en kwaliteit van de verf - Ortlieb tas had na een dag de verf al serieus beschadigd en batterij liep 10% na een avond. Mij oude Gazelle heeft hier na 2 jaar gebruik geen last van.
Daarnaast een zeer zwakke lichtopbrengst, vooral merkbaar bij het rijden op niet verlichte paden. Bagageruimte is ook veel te smal om echt te gebruiken - behalve voor het hangen van mijn ortlieb tas. Maar jas met een rekker erop bevisten, onmogelijk.
Had dit eerder gemeld, en toen wist de klantendienst me te vertellen dat ik zelf de kleur moest laten maken en spuiten. En wat betreft het doortrappen en batterij, daar hadden ze niet meteen een oplossing voor (terwijl ik op Facebook VanMoofing leden zag die al drie omruilingen hadden gehad voor dezelfde reden). Geen zin om van Antwerpen naar Amsterdam/Parijs te rijden voor service.
Bij het bestellen leek het opsturen van de fiets niet nodig te zijn door de module die je makkelijk kon verwijderen en opsturen. Maar de antwoorden van de klantendienst gaven me geen goed gevoel (is geen fiets van 300€)

Vind het spijtig, overwoog in het begin ook een X2 voor vrouwlief te kopen. Had ook Brooks zadel en grips geplaatst... Maar niet dus.
Ben nu aan het kijken voor een R&M Supercharger of Charger.

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PantoHuit
Goedemorgen,

Hier even een update. Nadat ik mijn fiets heb ingeleverd bij de winkel in Amsterdam heb ik een aantal dagen niets gehoord. Na 4 dagen ben ik eens gaan bellen met de vraag wanneer mijn fiets klaar zou zijn. "Morgen" was het antwoord. Aangegeven dat ik graag op de hoogte gehouden zou worden. De volgende dag niets vernomen. Na 6 dagen nog maar eens gebeld met dezelfde vraag. Weer hetzelfde antwoord en weer dezelfde uitkomst.

Na het heen en weer sturen van talloze e-mails het hebben van talloze vruchteloze telefoongesprekken had ik voor mezelf besloten dat de maat vol was en besloten dat ze de fiets konden houden en mij het aankoopbedrag terug over konden maken. Dus ik bel weer met de support van VM en na het verhaal voor de zoveelste keer uitgelegd te hebben werd mij verteld dat de "bike doctors" aan het wachten waren op een onderdeel om de boel af te kunnen ronden. Hierop antwoordde ik dat dat niet meer hoefde en ik mijn geld graag terug wilde. "Vervelend om te horen", dat klopt, 3K aan een fiets uitgeven die uit elkaar valt is ook vervelend. Gesprek afgerond.

Tot mijn verbazing werd ik ineens teruggebeld door VM support. Dat als ik wilde diezelfde dag nog een vervangend exemplaar op kon komen halen. Helemaal nieuw, zo uit de doos en afgemonteerd met de door mij gekozen opties. Natuurlijk weer in de verleiding gebracht en toch maar naar VM gegaan. Daar heb ik de fiets gecontroleerd op alle zwakke plekken die ik daarvoor tegen was gekomen op mijn oude fiets en alles zag er goed uit. Dus de fiets meegenomen.

Long story short. Na een hoop getouwtrek eindelijk een fiets waarmee ik tot nu toe tevreden mee kan zijn. Oke het lakwerk is nog steeds niet van een hoog niveau, maar voor de rest ben ik tevreden. De fiets rijdt echt aanmerkelijk beter dan de vorige. Uiteindelijk ben ik dan ook blij dat het zo is opgelost.

Het heeft wat voeten in aarde gehad voordat het kwartje bij VM viel dat ze een defect product hadden geleverd, maar uiteindelijk werd het licht gezien. Kan ik de de VanMoof Electrified S2 aanbevelen? Ja en nee. Als alles naar behoren werkt rijdt de fiets fantastisch en hij ziet er gaf uit (persoonlijk) Ik heb echter nog maar weinig kilometers gemaakt dus ik hoop dat dit zo blijft. Aan de andere kant heeft het hele proces wel een beetje een zure smaak achtergelaten me betrekking tot bouwkwaliteit en ook de service achteraf. Bedenk voor jezelf of je de gok wilt wagen.

Over een kilometer of 1000 zal ik me hier weer melden met een update. Tenzij er een probleem de kop opsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
PantoHuit schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:04:
Goedemorgen,

Hier even een update. Nadat ik mijn fiets heb ingeleverd bij de winkel in Amsterdam heb ik een aantal dagen niets gehoord. Na 4 dagen ben ik eens gaan bellen met de vraag wanneer mijn fiets klaar zou zijn. "Morgen" was het antwoord. Aangegeven dat ik graag op de hoogte gehouden zou worden. De volgende dag niets vernomen. Na 6 dagen nog maar eens gebeld met dezelfde vraag. Weer hetzelfde antwoord en weer dezelfde uitkomst.

Na het heen en weer sturen van talloze e-mails het hebben van talloze vruchteloze telefoongesprekken had ik voor mezelf besloten dat de maat vol was en besloten dat ze de fiets konden houden en mij het aankoopbedrag terug over konden maken. Dus ik bel weer met de support van VM en na het verhaal voor de zoveelste keer uitgelegd te hebben werd mij verteld dat de "bike doctors" aan het wachten waren op een onderdeel om de boel af te kunnen ronden. Hierop antwoordde ik dat dat niet meer hoefde en ik mijn geld graag terug wilde. "Vervelend om te horen", dat klopt, 3K aan een fiets uitgeven die uit elkaar valt is ook vervelend. Gesprek afgerond.

Tot mijn verbazing werd ik ineens teruggebeld door VM support. Dat als ik wilde diezelfde dag nog een vervangend exemplaar op kon komen halen. Helemaal nieuw, zo uit de doos en afgemonteerd met de door mij gekozen opties. Natuurlijk weer in de verleiding gebracht en toch maar naar VM gegaan. Daar heb ik de fiets gecontroleerd op alle zwakke plekken die ik daarvoor tegen was gekomen op mijn oude fiets en alles zag er goed uit. Dus de fiets meegenomen.

Long story short. Na een hoop getouwtrek eindelijk een fiets waarmee ik tot nu toe tevreden mee kan zijn. Oke het lakwerk is nog steeds niet van een hoog niveau, maar voor de rest ben ik tevreden. De fiets rijdt echt aanmerkelijk beter dan de vorige. Uiteindelijk ben ik dan ook blij dat het zo is opgelost.

Het heeft wat voeten in aarde gehad voordat het kwartje bij VM viel dat ze een defect product hadden geleverd, maar uiteindelijk werd het licht gezien. Kan ik de de VanMoof Electrified S2 aanbevelen? Ja en nee. Als alles naar behoren werkt rijdt de fiets fantastisch en hij ziet er gaf uit (persoonlijk) Ik heb echter nog maar weinig kilometers gemaakt dus ik hoop dat dit zo blijft. Aan de andere kant heeft het hele proces wel een beetje een zure smaak achtergelaten me betrekking tot bouwkwaliteit en ook de service achteraf. Bedenk voor jezelf of je de gok wilt wagen.

Over een kilometer of 1000 zal ik me hier weer melden met een update. Tenzij er een probleem de kop opsteekt.
Heb je het vermoeden dat jouw oude fiets echt dusdanig slechter was dan je nieuwe? Zit er toch iets van kwaliteitsverschil in batches?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PantoHuit
oscarwashere schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Heb je het vermoeden dat jouw oude fiets echt dusdanig slechter was dan je nieuwe? Zit er toch iets van kwaliteitsverschil in batches?
Ja. Vergeten te vermelden inderdaad, maar dat vermoeden is er zeker. Ik heb het idee dat ze dat bij VM inmiddels ook weten en me daarom een hele nieuwe fiets hebben aangeboden. De mankementen zijn van dusdanige aard dat die niet zo eenvoudig op te lossen zijn, en daarom doen ze het maar op deze manier. Tenminste dat is mijn vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dit is natuurlijk gewoon iemand anders zn fiets die nu dus langer moet wachten op zijn bestelling :F |:(

Maar top voor jou natuurlijk. En ik denk echt dat er verschillen in batches zitten. Lees een hoop fora waar de problemen nu langzamerhand schaarser worden na verloop van tijd

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1167988 op 04-03-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik overigens ook raar vind is dat sommige mensen die een witte besteld hebben en begin feb hebben betaald hem nu al binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1167988 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:56:
Wat ik overigens ook raar vind is dat sommige mensen die een witte besteld hebben en begin feb hebben betaald hem nu al binnenkrijgen.
Ik heb een witte besteld, heb 6 december betaald en nog niks ontvangen. Behalve dan een mailtje dat het wat langer gaat duren. Ik wacht volgende week nog af, als ik dan niks gehoord heb annuleer ik mijn bestelling omdat de lol er een beetje af begint te gaan. Dat heeft dan als bijeffect dat er iemand anders eerder een fiets ontvangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan dat nou weer! wellicht zit je dan net tussen 2 batches in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen idee hoe het kan. Zal best een goede reden voor zijn maar vind het wel erg jammer dat de communicatie over de levering nog niet helemaal op orde is bij VM. Het is geen neushaartrimmertje dat een dagje te laat bezorgd wordt, en zelfs dat is al irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1183350 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:32:
Ik heb geen idee hoe het kan. Zal best een goede reden voor zijn maar vind het wel erg jammer dat de communicatie over de levering nog niet helemaal op orde is bij VM.
Helemaal mee eens! Ze kunnen toch wel een specifiekere window kunnen geven zou je zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Iemand met een ABUS U Lock en een Eazy KF of USH54 bevestiging? Blijkbaar zou beide NIET gaan om het slot op het frame van een S2 te fixen.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:28

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb geen Van Moof, maar ben wel erg gecharmeerd van zo'n electrified S2.

Ik denk dat ik wel een mooie oplossing weet voor het ontbreken van de reflectie op de band/velg. Op mijn motorfiets heb ik bij Motorsticker rimstriping laten maken. Ze hebben allerlei standaard uitvoeringen, maar kunnen ze ook op maat maken, met jouw eigen design. Qua kleuren kun je ook van alles kiezen, onder andere reflecterend zwart (Scotchlite Black). Je kunt een simpel streepje kiezen, maar ook iets van een Van Moof logo erin verwerken oid. Knock yourself out!
Nee, ik heb geen affiliatie met die motorsticker lui. Ik heb er wel al verschillende stickers besteld. Doe er je voordeel mee!

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Gisteren gebeld dat m'n fiets klaar staat! Ben benieuwd! 😁

Betaald op 8 februari, dus sneller klaar dan verwacht. Nog voor de 6-9 weken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

oscarwashere schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:11:
Gisteren gebeld dat m'n fiets klaar staat! Ben benieuwd! 😁

Betaald op 8 februari, dus sneller klaar dan verwacht. Nog voor de 6-9 weken!
He oscar! Ik kreeg ook een belletje afgelopen vrijdag dat ik hem op kon halen, alleen zat ik een weekend in madrid. Vanmiddag dus naar de shop! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harm538
  • Laatst online: 06-04-2021
PantoHuit schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:04:
Goedemorgen,

...
Helemaal mee eens!
Heb ook al meerdere ervaringen met het support team van VanMoof. Heb m'n S2 nu 2 maanden en samenvattend kun je inderdaad zeggen dat als alles naar behoren werkt de fiets fantastisch rijdt.

Echter, sinds gisteren weer een nieuw probleem: het LED scherm is defect (na 2 maandjes....).
Vanochtend gemeld. Ik houd jullie op de hoogte.

Voor deze investering verwacht je inderdaad niet binnen 2 maanden 3 of 4x de supportafdeling nodig te hebben voor serieuze klachten/gebreken :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
ik zit er aan te denken om de S te proberen doormiddel van de lease constructie maar twijfel nu tussen de 3 of 8 speed. Ik moet 10km naar mijn werk fietsen (vlak en meestel harde wind). Zal je net zien wanneer ik voor de 3 speed kies ik net te kort kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasilFX
  • Laatst online: 13:49

BasilFX

BasilFX

BasilFX schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:52:
Sinds vorige week woensdag heb ik ook een S2. Hij fiets lekker in het heuvelachtige Arnhem, maar heb hier en daar wel wat probleempjes die ik eigenlijk niet bij zo'n fiets had verwacht. Ik heb er nu 50km mee gefietst.
  • Het verstellen van de hoek van het zadel mislukte: met de bijgeleverde sleutel draaide ik de bout eerder dol dan vast, dus ik veronderstelde dat deze wel vast zat. Tijdens eerste rit naar het werk schoot het zadel dus los, met als gevolg twee verbogen klemmetje die het zadel moeten vasthouden.
  • Bij het gebruik van de twee ophoogringen om het stuur hoger te zetten, zit er toch een merkbare speling in de voorvork. Dat merk je bij het remmen De bout heb ik nog wat strakker aangedraaid, maar dit zit al vaster dan de bedoeling lijkt. Opgelost met dit filmpje: YouTube: Fietsonderhoud: hoe stel ik mijn ahead-balhoofd af?
  • Het achterspatbord zat er scheef op. Deze kwam tegen de band en de rear carrier aan. Heb geprobeerd dit beetje uit te lijnen, maar helemaal perfect is het niet. Klein issue.
  • Het automatisch schakelen gaat niet altijd even soepel. Je voelt soms dat ie schakelt, en vervolgens uit de versnelling valt waardoor je als het ware doorschiet/trapt, met een knakgeluid (alsof de ketting overslaat). Daarna pakt ie 'm goed op. Dat is niet altijd het geval, maar ook bij een lichte belasting.
  • Vanochtend haalde ik de fiets van de lader: error 27. Geen idee wat het betekend, maar na een 'reboot' deed ie het (op de verlichting na, deze met de app opnieuw aangezet).
  • Bij het opruimen van de grote doos vond ik nog klein boutje (M2?-M3?) op de grond. Ik weet niet zeker of deze van de fiets is, maar ik begon met een opgeruimde vloer :+.
Probleem met het zadel heb ik contact over gehad, en wordt netjes opgelost. Een aantal andere vragen heb ik nog uitstaan, en hoop daar vandaag of morgen meer over te horen.
De fiets nu anderhalve maand in gebruik (500km). Tot op heden ben ik (semi) tevreden en heb ik nog geen grote problemen gehad.

Het doortrappen tijdens het schakelen ben ik inmiddels wel aan gewend. Het lijkt vooral een kwestie van wennen te zijn, en als je tijdens het schakelmoment niet teveel kracht zet, trap je niet door (net zoals je op een normale fiets niet moet schakelen tijdens het kracht zetten). Ik fiets met veel hoogteverschil, en daar kan ik i.c.m. de boostknop prima mee uit de voeten.

Ik haal verder met gemakt de 32 km/h op de rechte stukken (firmware 1.6.0). Mijn fiets staat overigens altijd in een geïsoleerde garage, dus mijn batterij is meestal niet koud.

Softwarematig kan er nog wel een en ander beter: zo haal ik nu structureel de fiets van de lader met E29, en viel laatst tijden het fietsen de fiets gewoon uit (ging ook direct weer aan). Touch unlock gebruik ik niet, want dat werkt voor geen meter. En de bel, die snapt niemand.

Was het de prijs waard? Laat ik het zo stellen dat de korting een hoop goed heeft gemaakt.

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb nog niet zo veel km's op m'n S2 zitten en al helemaal geen lange stukken.....
Ik zou graag de hoek van mijn zadel wat willen aanpassen.....een beetje meer achterover...ik glij nu steeds naar voren.
Is dat mogelijk?
Ik zag maar 1 bout en die lijkt mij niet geschikt om de hoek te veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BirminghamB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2021
Zoals velen heb ik ook wat issues met mijn S2 gehad;
- fiets was niet goed uitgelijnd, waardoor het ging zwalken bij lage snelheden
- schijfrem achter liep een keer per draai aan
- spatborden waren schuin uitgestanst
- speling in stuurpen

Na een klaag e-mail naar vanmoof kreeg ik tot mijn verbazing direct een omruilfiets opgestuurd en alle issues zijn opgelost. De zwevende kettingkast / geleider hoor je alleen nu wel steevast, maar dit schijnt normaal te zijn:
http://support.vanmoof.co...j-het-fietsen-hoe-kan-dit

Al bij al redelijk tevreden. De fiets had wel profijt gehad van meer versnellingen en ondanks twee ringen (of 1 ring en 1 yelp adapter) zou het stuur hoger kunnen, maar helaas is de stuurpen niet langs genoeg. Voor dagelijkse fietsverkeer tot 15 km prima, maar voor langere afstanden zou ik naar een fiets gaan zoeken met meer versnellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door BirminghamB op 30-03-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb op dit moment in bestelling staan een Cortina E-U4 Transport Raw MM 2019 Heren maar twijfelen heel erg.
Ik woon in Amsterdam en werk in het Centrum, elke dag 5km heen en 5km terug fietsen.

Na veel mee lezen hier en googlen kom ik op de volgende punten uit.

Cortina
Voordelen
- 80nm koppel ipv 25
- Midden motor
- Betrouwbaar
- Transporter voor mij wel handig, maar niet een must

Nadelen
- Ziet er uit als een standaard fiets met een lelijke accublok achterop
- Niet zo mooi als een Vanmoof, en ik twijfel er niet over dat de komende jaren meer van dit soort mooie fietsen op de markt zullen komen
- Geen Turbo knopje die naar 32km/u gaat

Vanmoof
Voordelen
- Ziet er mooi uit
- Turbo knopje
- Mensen met een goed werkend model lijken er erg tevreden mee te zijn

Nadelen
- Kans op problemen lijkt hoog (al mag ik hopen dat veel verlopen mag zijn tegen de zomer)
- Minder NM koppel
- Voorwiel motor (al lees ik hier geen klachten over op het forum)

Mijn dilemma is:
- Ga ik spijt krijgen van de Cortina omdat deze niet zo leuk is als een vanmoof, geen turbo heeft (en wetende dat de komende jaren meer van dit soort fietsen zullen komen, en ik niet na een jaar de cortina weg doe gezien de investering).
- Of ga ik spijt krijgen van de Vanmoof omdat deze meer problemen lijkt te hebben en zal ik het vermogen missen?

:? :? :? :X :X :X

Misschien dat jullie wat goede punten/argumenten hebben die me op weg kunnen helpen.

Edit,.. oohja, en het scheelt 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Anheuer schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:24:
Ik heb op dit moment in bestelling staan een Cortina E-U4 Transport Raw MM 2019 Heren maar twijfelen heel erg.
Ik woon in Amsterdam en werk in het Centrum, elke dag 5km heen en 5km terug fietsen.

Na veel mee lezen hier en googlen kom ik op de volgende punten uit.

Cortina
Voordelen
- 80nm koppel ipv 25
- Midden motor
- Betrouwbaar
- Transporter voor mij wel handig, maar niet een must

Nadelen
- Ziet er uit als een standaard fiets met een lelijke accublok achterop
- Niet zo mooi als een Vanmoof, en ik twijfel er niet over dat de komende jaren meer van dit soort mooie fietsen op de markt zullen komen
- Geen Turbo knopje die naar 32km/u gaat

Vanmoof
Voordelen
- Ziet er mooi uit
- Turbo knopje
- Mensen met een goed werkend model lijken er erg tevreden mee te zijn

Nadelen
- Kans op problemen lijkt hoog (al mag ik hopen dat veel verlopen mag zijn tegen de zomer)
- Minder NM koppel
- Voorwiel motor (al lees ik hier geen klachten over op het forum)

Mijn dilemma is:
- Ga ik spijt krijgen van de Cortina omdat deze niet zo leuk is als een vanmoof, geen turbo heeft (en wetende dat de komende jaren meer van dit soort fietsen zullen komen, en ik niet na een jaar de cortina weg doe gezien de investering).
- Of ga ik spijt krijgen van de Vanmoof omdat deze meer problemen lijkt te hebben en zal ik het vermogen missen?

:? :? :? :X :X :X

Misschien dat jullie wat goede punten/argumenten hebben die me op weg kunnen helpen.

Edit,.. oohja, en het scheelt 600 euro
Ik denk dat je vooral even goed moet nagaan hoe de fietspaden zijn die je door het centrum neemt. Ondanks dat VanMoof de fiets wegzet als stadsfiets, denk ik dat 25 en zeker 32 km/u te snel is voor de smalle fietspaden en krappe bochtjes in het centrum. Dat lijkt overdreven, maar op drukke plekken ga je echt te snel om nog te controleren of die ene auto jou wel heeft zien rijden. Dus hoe harder je gaat, hoe vaker je toch voor de zekerheid wil remmen als je een kruispunt nadert.

Daarentegen is de turboknop wel een uitkomst bij stoplichten en om even snel anderen in te halen. En inderdaad, qua looks is het natuurlijk duidelijk waar de voorkeur naar uitgaat.

Ikzelf rij dagelijks 15km naar het station en 15km terug, maar doe dit grotendeels over echte 'los liggende' fietspaden en bijna niet over fietsstroken. Dan is het goed te doen om het overzicht te bewaren en te zien of automobilisten net zo goed opletten als jij. Op die manier fiets ik dan ook keurig in ongeveer 30 minuten die 15 kilometer, oftewel met een snelheid van zo'n 30 km/u. Maar of je dat in de stad ook redt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:28

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben inmiddels - na een korte periode enthousiast geweest te zijn - weer afgestapt van het idee om een keer een Electrified Van Moof te kopen. Ik krijg de indruk dat het een typisch design ding is, en dat de bedenkers bedolven zijn onder het succes en de vraag niet goed aan kunnen.
Ik lees van zoveel problemen en minpunten, dat je wel een enorme freak moet zijn om dit ok te vinden. Het si tenslotte (zogenaamd) een fiets van 3k! Als je dan de QC en QA issues hoort, wordt ik niet goed. Ja, hij is mooi, maar wat heb ik aan bewonderende en jaloerse blikken van anderen als IK zit te balen van een fiets die roest, scheve spatborden heeft, een motor heeft die hapert enzovoorts enzovoorts. En de Android app is ook al köt. Ja, dat ligt natuurlijk aan Android... :+

Die diefstalbeveiliging is op zich heel mooi en uniek, maar ik de praktijk heb je er niet heel veel aan. Daar kan Van Moof ook niets aan doen (hoewel...dit kun je bedenken), maar een dief kan het ding in een busje laden en alsnog weg rijden. Dat ie verder niets aan jouw fiets heeft is leuk, maar dat helpt jou niet. Hij komt 'm echt niet terug brengen. Die fiets flikkeren ze in de sloot, en je kunt dan van die verkapte fietsverzekering gebruik maken. Of hopen dat die zogenaamde hunters achter jouw fiets aan gaan. Leuk voor de Youtube filmpjes, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Misschien klink ik nu erg negatief, maar ik heb het niet zo op die modedingen die mensen eigenlijk alleen maar hebben voor de buren. Wat moet je met een heel mooi (maar reteduur) ding, terwijl je iets veel beters kunt kopen zonder de hoofdpijn? Als het nou mooi én goed was, had ik er geen problemen mee. Net als een duur horloge bijvoorbeeld. Maar goed, ieder voor zich, ik oordeel niet over iemand die er een heeft en er dolblij mee is. Ik vind zelf het risico op een zeperd te hoog om zoveel geld in te steken.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
oscarwashere schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:40:
[...]

Ik denk dat je vooral even goed moet nagaan hoe de fietspaden zijn die je door het centrum neemt. Ondanks dat VanMoof de fiets wegzet als stadsfiets, denk ik dat 25 en zeker 32 km/u te snel is voor de smalle fietspaden en krappe bochtjes in het centrum. Dat lijkt overdreven, maar op drukke plekken ga je echt te snel om nog te controleren of die ene auto jou wel heeft zien rijden. Dus hoe harder je gaat, hoe vaker je toch voor de zekerheid wil remmen als je een kruispunt nadert.

Daarentegen is de turboknop wel een uitkomst bij stoplichten en om even snel anderen in te halen. En inderdaad, qua looks is het natuurlijk duidelijk waar de voorkeur naar uitgaat.

Ikzelf rij dagelijks 15km naar het station en 15km terug, maar doe dit grotendeels over echte 'los liggende' fietspaden en bijna niet over fietsstroken. Dan is het goed te doen om het overzicht te bewaren en te zien of automobilisten net zo goed opletten als jij. Op die manier fiets ik dan ook keurig in ongeveer 30 minuten die 15 kilometer, oftewel met een snelheid van zo'n 30 km/u. Maar of je dat in de stad ook redt...
Ik heb ondanks ik in de stad woon en werk toch nog wat brede lange stukken, dus daar kan ik zeker gebruik maken van de snelheid.
Pas zodra ik echt in de buurt van het centrum kom moet ik dan inderdaad mijn snelheid aanpassen, maar zoals je zegt is de turbo dan weer lekker bij het stoplicht.

Ik denk dat ik eigenlijk mijn keuze al wel gemaakt heb gezien ik toch elke keer weer naar de Vanmoof aan het kijken ben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oscarwashere
Daar was hij dan! Al een week voordat 'de 6-9 weken na betaling' ingingen reed ik er mee weg uit de winkel: mijn VanMoof Electrified S2 Thunder Grey, met POM maar zonder andere accessoires. De accu was gelukkig helemaal vol, want ik had een tocht naar huis van zo'n 35 kilometer voor de boeg en het waaide flink. Met een kleine omweg, omdat ik niet telkens op de kaart wilde kijken, was ik na ongeveer 1 uur en 45 minuten fietsen thuis. Zonder een druppeltje zweet, maar wel uitgeput door de duur en de wind. Van de accu was nog zo'n 30% over, waarmee ik tevreden ben omdat naast de wind ook de turboknop veel aanwezig was. Het enige bezwaar dat ik echt had, was dat ik een beetje last had van mijn nek. Omdat je namelijk redelijk voorover gebogen - "sportief" - op de fiets zit, moet je redelijk omhoog kijken. Hiervoor had ik een omafiets, dus deze houding was ik natuurlijk alles behalve gewend.

Inmiddels is het 2,5 week en 372 kilometer fietsen later. Ik heb er de gewoonte van gemaakt om (bijna) dagelijks naar een treinstation te fietsen die een lijn verbinding heeft met mijn eindbestemming, maar wel 15 kilometer van mijn huis is. Voor sommigen onbegrijpelijk, want het dichtstbijzijnde treinstation ligt al op amper 2 kilometer van mijn voordeur. Ondanks de moeite die het fietsen kost, is de reis naar mijn werk nu een stuk leuker en bovendien sportiever. Je komt toch net even meer wakker aan op je werk na zo'n ritje, dan wanneer je de hele tijd op je telefoon hebt zitten turen in een muffe sprinter. Bovendien is mijn reistijd uiteindelijk nog even lang, omdat het traject vanaf dat verdere station zoveel beter is.

Qua vergelijkingsmateriaal reed ik zelf vaak op een nette omafiets met 7 versnellingen. Ook pikte ik soms de e-bike van mijn ouders in, dit is een Pegasus in dezelfde prijsklasse als de VanMoof. De Pegasus is een 'traditioneel uitziende' e-bike en beschikt over 8 versnellingen, Bosch middenmotor, snelheidslimiet van 25 km/u, velgremmen en vering in de voorvork.

Genoeg ervaring dus lijkt mij zo, om de volgende plus- en minpunten te benoemen voor wie nog twijfelt.

Minpunten
  • (Al m'n vrienden hebben van nature een hekel aan e-bikes, ookal is deze zo cool.)
  • Even wennen met het automatisch schakelen, waardoor je in het begin soms een tandje overslaat als je hem te hard doortrapt terwijl de fiets schakelt. Inmiddels voel ik aan wanneer de fiets gaat schakelen.
  • De bel klinkt leuk, maar weinig mensen reageren er op. Tenzij je 5x belt...
  • De glimmende lak is erg mooi, maar je ziet er wel sneller viezigheid op dus je moet soms even poetsen.
  • Hoe mooi de geïntegreerde accu ook is, soms is het handig om hem mee naar binnen te kunnen nemen. Bijvoorbeeld bij vorst (vinden accu's niet leuk), of als je per se ergens binnen moet opladen.
  • Voorwielmotor produceert meer geluid dan middenmotor.
  • Mensen (en dieven) zien de Stealth Lock niet, dus denken dat hij niet op slot staat.
  • O.a om bovenstaande reden heb ik er toch een extra slot1 bij genomen, voor wanneer ik de fiets langer of op onveiligere plekken parkeer.
  • App geeft alleen locatie aan waar de fiets als laatst met jouw telefoon was verbonden. Traceren met GPS is alleen mogelijk nadat je hem als gestolen hebt opgegeven + aangifte hebt gedaan bij de politie.
  • Ondersteuningsniveau (0-4) alleen aan te passen met de knoppen passen als je stilstaat, of via de app.
  • Snelheid vereist dat je erg goed oplet bij kruisingen of anderen jou hebben gezien.
  • Schakelt niet automatisch terug tijdens het trappen, bijvoorbeeld bij harde wind. Dan moet je even kort achteruittrappen en zal je bij voorruittrappen merken dat hij dan wel is teruggeschakeld.
  • Scherm is vrij fel als de zon niet meer schijnt, dimt dus niet bij weinig licht.
  • Oranje spaakreflectoren zijn lelijk, maar helaas verplicht in NL. Ik had liever reflecterende strepen op de banden gezien, zoals gebruikelijk bij fietsen in ons land.
  • Handvatten kunnen beter.
Pluspunten
  • Echt, echt, echt heel erg mooi.
  • Lekker snel op mijn bestemming, maakt fietsen aantrekkelijkere reisoptie.
  • Geen last gehad van kinderziektes waar anderen over schrijven.
  • Ondanks het ontbreken van vering in de voor- of achtervork vind ik de fiets toch erg comfortabel rijden. Dit was voor aanschaf een van mijn twijfelpunten, maar het gaat over mijn 30 km fietsen per dag goed.
  • Sportieve houding zorgt ervoor dat de motor niet al het werk doet.
  • Mensen (en dieven) zien niet dat je een elektrische fiets hebt.
  • Alarm dat afgaat bij bewegen/aanraken reageert goed, hopelijk schrikt het ook echt af.
  • App nauwelijks nodig, fiets gaat 9 van de 10 keer automatisch aan2 als je in de buurt bent.
  • Instellingen in de app heb ik ook bijna nooit nodig, het ondersteuningsniveau onthoudt hij van vorige keer en de verlichting gaat automatisch aan.
  • Mogelijk om op elk moment de snelheidslimiet te schakelen tussen 25 of 32 km/u.
  • Goede remmen, nadat je er even wat siliconenspray tussen hebt gedaan tegen het piepen.
  • Automatisch schakelen is erg prettig, zodra je de fiets leert kennen en weet wanneer hij dit doet (anders kan hij soms nog doorschieten, zoals ook bij handmatig schakelen kan als je tegelijkertijd heel hard trapt). Bij de e-bike van mijn ouders erger ik mij er al aan dat je bij die fiets wel moet schakelen.
  • Zorgeloos parkeren bij treinstations, omdat niemand ziet dat het een e-bike is (en dankzij de diefstalbeveiliging + Peace of Mind natuurlijk).
  • Bij een traditionele e-bike wil je soms het schermpje en de accu er af halen, om te voorkomen dat iemand anders dat ongevraagd doet. Dit is bij deze fiets geen zorg, wel zo prettig.
  • Scherm is goed zichtbaar in fel zonlicht en betekenis van iconen/signalen is duidelijk.
  • Verlichting is mooi geïntegreerd en betrouwbaar. Het voorlicht schijnt vrij breed op het fietspad en ongeveer 5 meter vooruit. Als er echt geen lantaarnpalen zijn en je gaat snel, dan is dat misschien niet genoeg, maar op mijn routes (ook gedeeltes onverlicht langs weilanden) is het prima.
  • Zadel is prima en na even wennen is de sportieve houding prettig. Sterker nog, ik rijd nog 1x per week op mijn omafiets en dat zit dus nu voor geen meter.
  • Had ik al gezegd hoe mooi hij is?
Ik twijfel nog om er toch een bagagedrager op te laten zetten, zodat ik mijn tas niet op mijn rug hoef te dragen. Zonder is de fiets namelijk lekker strak en bovendien was de bagagedrager niet leverbaar toen ik hem ophaalde (had hem ook niet besteld).

Hopelijk hebben jullie hier iets aan! O-)

1 = Ik heb de AXA Foldable 1000, die ik toch nog even wil aanraden. Toen ik hem binnenkreeg kwam ik er namelijk achter dat dit geen traditioneel vouwslot is, die je als een duimstok uitvouwt. De scharnierpunten kan je namelijk gewoon rond draaien, in plaats van alleen uitvouwen. Hierdoor is hij net zo praktisch als een kettingslot, maar berg je hem veel netter en compacter op.

2 = Om hem vervolgens te ontgrendelen druk je kort de knop op het stuur in. Dit kan ook door een knop in de app in te drukken, maar in principe heb je je telefoon niet nodig. Vervolgens telt de fiets af van 5-0. Rijd je binnen die tijd een stukje (of draai je het achterwiel), dan gaat hij van het slot. Als je dus per ongeluk in de buurt bent zal de fiets wel aan gaan (en geluid maken, als je dit aan hebt staan), maar zal hij niet ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
mphilipp schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:41:
Ik ben inmiddels - na een korte periode enthousiast geweest te zijn - weer afgestapt van het idee om een keer een Electrified Van Moof te kopen. Ik krijg de indruk dat het een typisch design ding is, en dat de bedenkers bedolven zijn onder het succes en de vraag niet goed aan kunnen.
Ik lees van zoveel problemen en minpunten, dat je wel een enorme freak moet zijn om dit ok te vinden. Het si tenslotte (zogenaamd) een fiets van 3k! Als je dan de QC en QA issues hoort, wordt ik niet goed. Ja, hij is mooi, maar wat heb ik aan bewonderende en jaloerse blikken van anderen als IK zit te balen van een fiets die roest, scheve spatborden heeft, een motor heeft die hapert enzovoorts enzovoorts. En de Android app is ook al köt. Ja, dat ligt natuurlijk aan Android... :+

Die diefstalbeveiliging is op zich heel mooi en uniek, maar ik de praktijk heb je er niet heel veel aan. Daar kan Van Moof ook niets aan doen (hoewel...dit kun je bedenken), maar een dief kan het ding in een busje laden en alsnog weg rijden. Dat ie verder niets aan jouw fiets heeft is leuk, maar dat helpt jou niet. Hij komt 'm echt niet terug brengen. Die fiets flikkeren ze in de sloot, en je kunt dan van die verkapte fietsverzekering gebruik maken. Of hopen dat die zogenaamde hunters achter jouw fiets aan gaan. Leuk voor de Youtube filmpjes, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Misschien klink ik nu erg negatief, maar ik heb het niet zo op die modedingen die mensen eigenlijk alleen maar hebben voor de buren. Wat moet je met een heel mooi (maar reteduur) ding, terwijl je iets veel beters kunt kopen zonder de hoofdpijn? Als het nou mooi én goed was, had ik er geen problemen mee. Net als een duur horloge bijvoorbeeld. Maar goed, ieder voor zich, ik oordeel niet over iemand die er een heeft en er dolblij mee is. Ik vind zelf het risico op een zeperd te hoog om zoveel geld in te steken.
Over de bouwkwaliteit kan ik misschien nog lastig oordelen, want ik heb hem pas een aantal weken. Toch ben ik er tot nu toe erg blij mee. De fiets voelt degelijk aan en alle kabels zijn keurig weggewerkt. Met mijn oude fiets bleven die nog al eens haken achter handremmen van anderen. Wel had ik hem bewust niet thuis laten bezorgen, zodat een VM'er hem netjes kon afmonteren en direct nog even kon checken op wat dan ook.

Qua diefstalbeveiliging ben ik het wel een beetje met je eens. Mochten de Bike Hunters je fiets terugvinden is het ook nog maar de vraag of je hier wel zo blij mee bent, omdat de dieven er niet al te voorzichtig mee kunnen zijn geweest. Toch denk ik al met al dat fietsen minder happig op deze fiets zijn, omdat men niet direct ziet dat het een e-bike betreft. Je ziet de accu tenslotte niet (de voorwielmotor wel, maar de simpele dief zal deze aanzien voor een dynamo). Raken ze hem toch aan, dan hoop ik ook dat de waarschuwing hen afschrikt. Maar inderdaad, de dief die echt wil krijgt zijn zin wel.

Hij is inderdaad aan de prijs, maar ik vind (tot nu toe) dat hij dit wel waard is. Speed pedelecs (die 45 km/u kunnen en binnen de bebouwde kom op de weg moeten) zijn namelijk 2 tot 4 keer duurder, maar ook een nette traditionele e-bike lijkt mij niet heel veel goedkoper dan de VanMoof. Je moet hem natuurlijk ook niet vergelijken zo'n type e-bike die bij de Albert Heijn in de folder staat. Ondanks dat vind ik de accessoires, zoals de bagagedrager, wel duur.

De Android app werkt bij mij prima trouwens (Android 8.0).

(zie ook m'n post van zojuist met mijn plus- en minpunten tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Wat vinden jullie eigenlijk van de Watt fiets?
Kan er niet echt iets over vinden op Tweakers.

https://www.wattfietsen.nl/nl/electric-male.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter5
Bedankt voor de uitgebreide review.

Ik heb nog twee vraagjes:
- Haal je makkelijk 32 km/u?
- Ondervind je problemen met fragiele (lage kwaliteit) lak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
wouter5 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide review.

Ik heb nog twee vraagjes:
- Haal je makkelijk 32 km/u?
- Ondervind je problemen met fragiele (lage kwaliteit) lak ?
Die snelheid haal je wel, maar niet onvoorwaardelijk. Meestal schommelt mijn snelheid op vlakke rechte stukken tussen de 28 en 32 km/u, als ik zelf gewoon op normaal tempo trap. Ik heb een aantal keer, over verschillende afstanden met een smartwatch mijn ritten bijgehouden. Zie de screenshots uit Google Fit hieronder. Helaas kan je de snelheden niet heel gedetailleerd zien, maar je krijgt zo wel een idee. Ook leuk is de hartslag, waaraan je dus ziet hoeveel inspanning het mij (volgens m'n horloge) kost. De dalen die je ziet zijn te verklaren door stoplichten of andere hindernissen, deze maakt de gemiddelde snelheid wat lager dus.

V.l.n.r. zijn dit ritten van 32 km (incl. veerpont), 15 km en 3 km.
32kmfietsen 14kmfietsen 3kmfietsen

Van de fragiele lak heb ik inderdaad veel gelezen, maar zelf nog niets gemerkt. Je ziet er wel snel vlekjes op, maar ik heb nog geen krassen of pitten. Ik heb ook geen bagagedrager of fietstas, maar heb wel mijn slot bevestigd aan het frame. Dit gaat gewoon goed. Verder ben ik natuurlijk ook nog wel bijzonder voorzichtig, omdat hij nog zo mooi nieuw is. B)
Pagina: 1 2 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.