Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ah mooi, ik vroeg me al af hoe de zwarte Brooks zou staan op de VM. Mooi!

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik kreeg zojuist bericht van VanMoof dat ik mijn S1 v2 kan komen ophalen. Ik ben benieuwd hoe ze het gefixt hebben. Wss nieuwe cartridge erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:42
Joosie200 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:50:
Ik kreeg zojuist bericht van VanMoof dat ik mijn S1 v2 kan komen ophalen. Ik ben benieuwd hoe ze het gefixt hebben. Wss nieuwe cartridge erin en klaar.
Hoe lang heeft het nou geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Bruzski schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:04:
[...]

vanmoof a'dam bevind zich in een van de sjiekste buurten, dus koffiebars zat..je moet uiteraard wel even een wandeling doen. :)

koffierondje.. :)
https://www.google.com/se...egQIAxAp&biw=1366&bih=657

doe gelijk rondje oosterpark aangezien je toch vlak om de hoek bent.
Dank voor de adresjes, ik ga wel naar Nescio, dat is lekker dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Spiritual89 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:06:
[...]

Hoe lang heeft het nou geduurd?
Ik ben hem twaalf dagen kwijt geweest.
Dus die indicatie van 2 weken klopt aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-03 19:55
Vandaag voor de tweede keer vanMoof gebeld van het oplopend aantal issues. Geen zin om alles terug in de doos te doen, dus heb voor na de vakantie een reparatieafspraak gemaakt in Amsterdam.

Doos achterin de auto, hopelijk is hij dezelfde dag klaar. Maar dat konden ze niet garanderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 19:52
Joosie200 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:50:
Had je bijna tegen kunnen komen daar. Ik dacht bij mezelf: afspraak is afspraak, dus ik ben strak tegen 5 uur daar! Mail of geen mail. Krijg ik onderweg daar naar toe het mailtje dat hij weer klaar staat. Gelukkig maar. Kicklock vervangen, remmen herzien, speling uit achternaam gehaald, alles nagekeken en nog wat dingetjes. Happy days weer, kan ik hem eindelijk uit elkaar gaan halen voor een andere set remmen.

Er stond een rij mensen met fietsen te wachten om zich aan te melden. Die hadden allemaal van alles en nog wat, er gingen fietsen mee naar huis als leenfiets want het ging wel even duren. (Dat is tenminste eerlijk antwoord en geen verwachtingen kweken..) Staat er één iemand voor me nog met een S3. Denk maar niet dat ze die zomaar laten gaan. Die zou gelijk nog geholpen worden, dus fiets mee naar achteren. Er was niet genoeg tijd om het vandaag nog te fiksen, dus hij kreeg een nette leenfiets en morgen is hij zeker klaar was de boodschap! Er is een heel duidelijk beleid gaande als je dat op een afstand bekijkt. Vogel zelf maar uit welke. ;)

Maar goed ik ben (weer) blij alsnog, of het komt doordat ze mee lezen hier, of whatever, ik ga hem zo zelf even testen.

Oh ja, als je daar staat te wachten in de rij besef je ineens dat er wellicht betaald moet worden als je daar parkeert, voor het pand van van moof... Ik zag ineens een Google auto daar rijden, achteruit er in, volgende weer etc. Hij rijdt weg en ik kijk geïnteresseerd weg van de camera naar de auto zelf... parkeerbeheer! |:(

Dus voor de mensen die daar komen, er moet blijkbaar ergens een paal staan om te betalen of gebruik je app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
BAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:28:
[...]

Had je bijna tegen kunnen komen daar.
Ik vraag het me af, ik was er om 18u15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-hNA1yu8omtME2qhKzds02kglM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/967DAMYamPdBIEohaBLkCBvy.jpg?f=user_large

Vanaf Mauritskade maar naar Amsterdam CS gefietst de zon tegemoet door het Oosterpark. Remmen liepen niet meer aan, trapondersteuning is weer up en running. Ik vroeg me nog af of ze zo'n oud model nog wel willen repareren, maar dat gebeurt dus gewoon. Wel was er rond 18u15 als nog aardig wat volk op de been om hun VanMoof in te brengen voor reparatie. Waaronder een flink aantal S3's maar ook S2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

mphilipp

Romanes eunt domus

max.schollen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:43:
[...]
wordt de bagage drager niet gelijk geleverd met de fiets ?
Nee, die komen blijkbaar ergens anders vandaan ofzo. Bij de meesten is ie nageleverd, maar bij mij binnen een dag. Lekker efficiënt...
Hebt zeker veel bekijks ?
Geen idee, ik heb geen spiegels :+
Ik was wel benieuwd naar het gezicht van die wielrenner die ik inhaalde en toen ie iets dichterbij kwam, gaf ik nog een lel op die turboknop. Lekker frustrerend op je peperdure renfiets >:)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cwu schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Zou je wellicht een foto kunnen delen van hoe ver je het motorkabeltje in de vork hebt gekregen. Ik moet echt veel kracht zetten en zie aan de kabel dat die eronder gaat leiden. Heb hem er maar naast hangen op het moment en vastgezet met een tyrap.
Nou, ik kan het goed beschrijven: hij zit zover dat de plug die uit het frame komt er bijna in zit (iets van een cm ofzo tot de split voor de motorplug). Ik was dus in de verkeerde veronderstelling dat ie er helemaal in moest, maar dat is niet zo. Als het kapje er overheen past, is het goed. Makes sense.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Joosie200 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Ik vraag het me af, ik was er om 18u15.

[Afbeelding]

Vanaf Mauritskade maar naar Amsterdam CS gefietst de zon tegemoet door het Oosterpark. Remmen liepen niet meer aan, trapondersteuning is weer up en running. Ik vroeg me nog af of ze zo'n oud model nog wel willen repareren, maar dat gebeurt dus gewoon. Wel was er rond 18u15 als nog aardig wat volk op de been om hun VanMoof in te brengen voor reparatie. Waaronder een flink aantal S3's maar ook S2.
Ik ga met mijn S1 (2016) ook naar Van Moof voor nieuw computer unit. Zou een uurtje duren zei de dame aan de telefoon bij maken afspraak. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 22:47
[b]oscarwashere schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:30:
Dan neem ik hem gewoon een stukje mee in de trein (maar fiets ik natuurlijk ook meteen een groot stuk) naar huis.
Je weet van het hele fietsreservering gedeelte voor de trein die per 1 juli is ingegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
wallyberk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Je weet van het hele fietsreservering gedeelte voor de trein die per 1 juli is ingegaan?
En een omslachtig systeem dat het is. Maargoed, ik zit nu in de trein met mijn S1 terug naar huis. Zowel de cartridge als accu waren vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
mphilipp schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:52:
[...]

Nee, die komen blijkbaar ergens anders vandaan ofzo. Bij de meesten is ie nageleverd, maar bij mij binnen een dag. Lekker efficiënt...

[...]

Geen idee, ik heb geen spiegels :+
Ik was wel benieuwd naar het gezicht van die wielrenner die ik inhaalde en toen ie iets dichterbij kwam, gaf ik nog een lel op die turboknop. Lekker frustrerend op je peperdure renfiets >:)
Ook gek je besteld je fiets compleet en dan krijg je je bagage drager dus misschien later ...
Niet heel erg netjes .
Dat het van 2 verschillende locaties komt is niet zo erg maar zorg er dan op ze minst voor dat zowel de fiets als de bagage drager tegelijk worden bezorgd .
2 apparte pakketen is geen probleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49
[...]

Jazeker. Het bericht dat je quote was van januari, maar de link in het bericht verwijst al naar de actuele regeling m.b.t. fietsen in de trein en corona. Op het moment van schrijven kan dit gewoon (weer), mits vooraf 'aangemeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:52

eisbaer

Zie signature

[...]

Dat wordt aangeraden maar is niet verplicht.

“ Ben ik verplicht om mijn treinreis en/of fiets te registreren?
Nee, je bent niet verplicht om je treinreis te registreren en je bent dus ook niet verplicht om je fiets te registreren. Je mag ook reizen zonder reisregistratie. Wel verzoeken we je om je reizen te registreren.”

[ Voor 35% gewijzigd door eisbaer op 21-07-2020 19:59 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 22:47
eisbaer schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:56:
“ Ben ik verplicht om mijn treinreis en/of fiets te registreren?
Nee, je bent niet verplicht om je treinreis te registreren en je bent dus ook niet verplicht om je fiets te registreren. Je mag ook reizen zonder reisregistratie. Wel verzoeken we je om je reizen te registreren.”
:( Dus ik ben voor niks de trein uitgestuurd met mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:18
mphilipp schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:15:
[...]

En zo ziet ie er in daglicht uit. De Black Scotchlite zie je zo haast niet.
leuke foto, gaaf zo bij het schip “de rotterdam” ooit een weekendje weg aan wal gehad :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

wallyberk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Dan mag je je best beklagen bij de NS. Dat het niet verplicht is staat op hun eigen “fiets in de trein” pagina, bij veelgestelde vragen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
wallyberk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:01:
[...]

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Vanaf 1 juli mag je je fiets weer meenemen in de trein. Wel verzoeken we je om deze vooraf te registreren. Je krijgt zo voor vertrek te zien in welke NS-trein er nog voldoende plek is voor je fiets. Zo zorgen we samen voor een zo goed mogelijke spreiding en een zo veilig mogelijke reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Bruzski schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:06:
[...]

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Vanaf 1 juli mag je je fiets weer meenemen in de trein. Wel verzoeken we je om deze vooraf te registreren. Je krijgt zo voor vertrek te zien in welke NS-trein er nog voldoende plek is voor je fiets. Zo zorgen we samen voor een zo goed mogelijke spreiding en een zo veilig mogelijke reis.
Verzoeken, niet verplichten. Onderaan de pagina staat dat het niet verplicht is. In de voorwaarden staat eveneens dat het niet verplicht is.

Voorwaarden sinds 1 juli, https://www.ns.nl/binarie...-trein-veilig-service.pdf

“ Registreren voor een treinreis is niet verplicht, net als het registreren van jouw
fiets. NS kan dus geen garantie geven op de daadwerkelijke capaciteit van de
trein en de beschikbare plekken voor de fiets in de trein. Het stelt NS wel in staat om de drukte en de beschikbare fietsplekken zoveel mogelijk te monitoren.”

[ Voor 28% gewijzigd door eisbaer op 21-07-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-05 09:13
Ik dacht dat dit een forum over Van moof was. Maar kennelijk gaat het over de NS😂😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Schalkkie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:31:
Ik dacht dat dit een forum over Van moof was. Maar kennelijk gaat het over de NS😂😂😂😂
Niet iedereen heeft een auto waar de VanMoof in past ;) of überhaupt een auto.

Enfin, mijn S1v2 staat weer thuis. Eind goed, al goed. En nog steeds hou ik liever het prijsverschil op zak van €900 tov een S3. Ik heb een proefrit benut maar vind de nieuwe eshifter nu niet echt een verbetering tov de tweetraps die ik nu heb. Hydraulische remmen en kicklock zijn dat wel, maar niet voor €900 meer.

Ik ga nu op zoek naar een mooi Brooks zadel. Zat te kijken naar een Brooks B67 in honingbruin. Geeft je meer vering dan de standaard VanMoof zadel. En het past perfect qua stijl. Las alleen wel dat de handvatten niet zo eenvoudig te verwijderen zijn, of ik dat nu via dit topic of Reddit vond geen idee. Wel jammer want een extra setje Brooks leren handvatten maakt het plaatje compleet. Of zijn er tweakers hier met een S1/S2 die dat wel voor elkaar kregen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:24
De NS heeft besloten om het fietskaartje alleen online te verkopen (en dus niet in de automaat of bij de verkoopbalie) dit ivm het registreren.

Het is niet verplicht om de rit te registreren maar het is WEL verplicht om een fiets kaartje online te kopen.

Ik werk als handhaver bij NS en heb echt al heel wat mensen tegen gehouden bij de trein die geen fietskaartje hebben.

*in de maanden juli en augustus is er geen spits beperking en mag de fiets de hele dag mee.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 21-07-2020 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAMMER
Joosie200 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:47:
[...]
Las alleen wel dat de handvatten niet zo eenvoudig te verwijderen zijn, of ik dat nu via dit topic of Reddit vond geen idee. Wel jammer want een extra setje Brooks leren handvatten maakt het plaatje compleet. Of zijn er tweakers hier met een S1/S2 die dat wel voor elkaar kregen?
Ik heb ze er zo vanaf gedraaid op de S2, twee handen erom heen en net doen of je gas geeft 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAMMER
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcqPGjTrp2FhITRBrQzPByzn5BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGdRmvhIKb3GhHJITTZVSGJa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weVYZH8rbsEJyO6g4K4N23pHb_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWR4UUJiLIFo8vzrIe8UpFnz.jpg?f=fotoalbum_large

Het is even een nauwkeurig werkje, je moet er goed voor gaan zitten, maar dan heb je ook wat, minuutje of 10 voor 1e kant. Met die 3m tape, gaat super en kan je ook wel corrigeren als je uit de vorm loopt. Ziet er top uit, valt niet op, super! Volgende project is pinstriping denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
BAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:35:
[...]

Ik heb ze er zo vanaf gedraaid op de S2, twee handen erom heen en net doen of je gas geeft 8)
Hmm, toen ik de fiets net had zat het echt goed vast. Geen beweging in te krijgen. Check het nu en ja hoor: krijg er meteen beweging in.

Right... * Joosie200 bestellen doet een setje Brooks handvatten en zadel

Zadel ben ik wel over uit, maar de handvatten niet. Je hebt de ergon grips en de slender grips. De ergon lijkt me zoals de naam doet vermoeden ergonomischer en wat korter. Zal beide wel passen lijkt me dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Joosie200 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Hmm, toen ik de fiets net had zat het echt goed vast. Geen beweging in te krijgen. Check het nu en ja hoor: krijg er meteen beweging in.

Right... * Joosie200 bestellen doet een setje Brooks handvatten en zadel

Zadel ben ik wel over uit, maar de handvatten niet. Je hebt de ergon grips en de slender grips. De ergon lijkt me zoals de naam doet vermoeden ergonomischer en wat korter. Zal beide wel passen lijkt me dan?
Beide te krijgen in 130mm ieder, de ergonomische variant heeft zo'n palmsteun. Ik kwam tot de conclusie dat ik dat helemaal niet ergonomisch vond. Kreeg er last van. En de slenter staat veel mooier. (Al ben ik stiekem wat anders aan het testen nu qua schok-comfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
BAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:10:
[...]

Beide te krijgen in 130mm ieder, de ergonomische variant heeft zo'n palmsteun. Ik kwam tot de conclusie dat ik dat helemaal niet ergonomisch vond. Kreeg er last van. En de slenter staat veel mooier. (Al ben ik stiekem wat anders aan het testen nu qua schok-comfort)
Ah oké. Welke test je nu dan uit? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
BAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:10:
[...]

deze zijn ook best mooi, zou 127mm passen? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvDq1yiURZj3XooSAbilSjgkbiE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b3xiYYNaxmryhBl6WLUoUN0v.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38L9dVpcrFk7jTNu5S7JIN5013c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jfa5woTSZWmiE8LWHugz53B7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
EasyC schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:39:
Interessant draadje op vanMoof ing over het vervangen van de handvatten van de S3... is nog niet zo simpel lijkt het. Er loopt een kabeltje door het handvat dat stuk gaat als je het handvat er draaiend af probeert te krijgen - na het verwarmen van de lijm. Enige oplossing schijnt het van bovenaf stuksnijden te zijn...

[Afbeelding]
Voor diegene die zijn handvatten wil vervangen op zijn S3, leest ff reactie van EasyC door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
BikerGLE schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 06:40:
[...]

Voor diegene die zijn handvatten wil vervangen op zijn S3, leest ff reactie van EasyC door.
waar dient dat kabeltje eigenlijk voor :?
BAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:39:

Volgende project is pinstriping denk ik ;)
je tandjes lijken aardig versleten?? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Bruzski op 22-07-2020 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
tuurie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:14:
Even een update nadat ik vorige week woensdag de S3 binnen kreeg.

Vanochtend naar VanMoof in Amsterdam gereden voor het repareren van de kleine bochel in het voorwiel en het aanpassen van de lichtsensor die op de Auto stand altijd aan bleef.
Heel vriendelijk en behulpzaam personeel, en na 10 minuten was alles gefixt!

Met een volle batterij gestart en op 800 meter net niet gered om heen en weer te komen.
US stand op 4 en bij verkeerslichten wegrijden boost button gebruiken.
Heen 28.4KM, 42% batterij verbruikt en 17 stops.
Terug 28.4KM, 49% batterij verbruikt en 19 stops.

De app zelf gaf aan dat er nog 5% batterij was.
Het fietsen zonder batterij ging wel maar is zwaar.

Heb van het weekend 1 keer gehad dat de fiets wel aan was maar geen ondersteuning gaf met de motor. na een reset was dit verholpen.

Het zadel mag zonder meer hard genoemd worden, dat is wel even wennen. Het is net iets comfortabeler dan een racefiets zadel imho maar daar zit je weer met een speciale broek op.

Tot nu toe 228 heerlijke KM's gereden!
335KM.
Na weer een heerlijke rit gisteren de fiets op de lader aangesloten. Vanochtend was het lampje groen maar bij het aanzetten van de fiets zag ik geen volle batterij op het display. De app gaf aan dat er maar 34% in zat.
Lampje van de lader bleef groen bij het opnieuw aansluiten en ook geen reactie van de fiets . Paar maal de S3 een reset gegeven en een stuk gefietst maar het percentage op het display nam af met een paar stipjes.
Opnieuw aangesloten op de lader maar geen reactie van de fiets en nog steeds groen lampje.
Uiteindelijk met een reset van de fiets aangesloten op de lader kwam alles tot leven: laad geluid was daar, display gaf weer het laad symbool en de lader het rode lampje. App geeft ook weer aan dat er geladen wordt en op dit moment staat hij op 49% en counting.
Hopelijk eenmalig.

Het harde zadel ben ik inmiddels aan gewend. Wat wel opvalt, en is een paar dagen gelden ook door iemand gepost, is de stugheid van de fiets in combinatie met de harde banden. Straten met steentjes zijn niet leuk. Ook de fietspaden waar de boomwortels vrolijk het asfalt omhoog hebben gedrukt zorgen voor flinke klappen. Heeft uiteraard ook met de snelheid te maken. Ik ga nog experimenteren met minder BAR in de banden.

Het schakelen is even wennen maar de truck is om niet teveel kracht te zetten en de fiets het werk te laten doen. Ik heb nog geen enkele keer het "doortrappen" ervaren wat eerder werd aangeven.

Ik heb geen last van piepende remmen en de kracht van de remmen ben ik super tevreden over.

Update 09:40:
Helaas, op 51% sprong de lader naar groen. Fiets maar weer een reset gegeven en nu error 21 op display. Na weer een rest stat hij weer op 34% batterij.

Update 10:31
VanMoof support gebeld en na 20 minuten vriendelijk geholpen in het Nederlands. Probleem dat ik had was bekend en is opgelost in een nieuwe firmware die op dit moment reeds gefaseerd uitgerold wordt en binnen twee weken bij iedereen moet zijn aangekomen.
De firmware werd naar mijn app gestuurd en na het update proces gaf de fiets aan op het frame dat de batterij weer 100% was. App zelf gaf nog 34 procent aan maar na een kort ritje was dit ook keurig naar 98% gesprongen.
Mijn fiets zat op firmware 1.1.15 en nu op 1.2.0

[ Voor 11% gewijzigd door tuurie op 22-07-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
tuurie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:30:
[...]

335KM.
Na weer een heerlijke rit gisteren de fiets op de lader aangesloten. Vanochtend was het lampje groen maar bij het aanzetten van de fiets zag ik geen volle batterij op het display. De app gaf aan dat er maar 34% in zat.
Lampje van de lader bleef groen bij het opnieuw aansluiten en ook geen reactie van de fiets . Paar maal de S3 een reset gegeven en een stuk gefietst maar het percentage op het display nam af met een paar stipjes.
Opnieuw aangesloten op de lader maar geen reactie van de fiets en nog steeds groen lampje.
Uiteindelijk met een reset van de fiets aangesloten op de lader kwam alles tot leven: laad geluid was daar, display gaf weer het laad symbool en de lader het rode lampje. App geeft ook weer aan dat er geladen wordt en op dit moment staat hij op 49% en counting.
Hopelijk eenmalig.

Het harde zadel ben ik inmiddels aan gewend. Wat wel opvalt, en is een paar dagen gelden ook door iemand gepost, is de stugheid van de fiets in combinatie met de harde banden. Straten met steentjes zijn niet leuk. Ook de fietspaden waar de boomwortels vrolijk het asfalt omhoog hebben gedrukt zorgen voor flinke klappen. Heeft uiteraard ook met de snelheid te maken. Ik ga nog experimenteren met minder BAR in de banden.

Het schakelen is even wennen maar de truck is om niet teveel kracht te zetten en de fiets het werk te laten doen. Ik heb nog geen enkele keer het "doortrappen" ervaren wat eerder werd aangeven.

Ik heb geen last van piepende remmen en de kracht van de remmen ben ik super tevreden over.

Update 09:40:
Helaas, op 51% sprong de lader naar groen. Fiets maar weer een reset gegeven en nu error 21 op display. Na weer een rest stat hij weer op 34% batterij.

Update 10:31
VanMoof support gebeld en na 20 minuten vriendelijk geholpen in het Nederlands. Probleem dat ik had was bekend en is opgelost in een nieuwe firmware die op dit moment reeds gefaseerd uitgerold wordt en binnen twee weken bij iedereen moet zijn aangekomen.
De firmware werd naar mijn app gestuurd en na het update proces gaf de fiets aan op het frame dat de batterij weer 100% was. App zelf gaf nog 34 procent aan maar na een kort ritje was dit ook keurig naar 98% gesprongen.
netjes zo met de update .
Ben benieuwd of ik nog niet update als ik hem ergens in deze 2 weken krijg of dat de update al voor geïnstalleerd is .
Duurder het update lang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
max.schollen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:24:
[...]
netjes zo met de update .
Ben benieuwd of ik nog niet update als ik hem ergens in deze 2 weken krijg of dat de update al voor geïnstalleerd is .
Duurder het update lang ?
Ik denk al met al een minuut of 5. Heb nog een filmpje gemaakt wat er op de fiets gebeurd tijdens de update. Zal straks een linkje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-04 14:35
[quote]Bruzski schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:08:
[...]

waar dient dat kabeltje eigenlijk voor :?

[...]

Kabeltjes zijn voor de bel en de boost knoppen (zit bij beide kanten een kabeltje denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 22:54
tuurie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:30:
[...]

na het update proces gaf de fiets aan op het frame dat de batterij weer 100% was. App zelf gaf nog 34 procent aan maar na een kort ritje was dit ook keurig naar 98% gesprongen.
Maar als is het goed lees was je nog bezig met opladen en was de accu nog niet vol voordat je de nieuwe firmware kreeg toch? of was hij wel vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
10-15 minuten waarschijnlijk!

[ Voor 24% gewijzigd door Bruzski op 07-10-2020 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:48

UTADDICT

NERF

Firmware 1.2 update duurde bij mij 10 minuten. Ging heel mooi, klantenservice 'pushte' de firmware naar mijn app, en daarna kon ik de fiets draadloos laten update.

Cool hoor hoe soepel dat gaat. Fiets indicator geeft ook update aan, geluidjes, etc.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
VanMoof op Instagram
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhTo3mKluyqJT7FyJobO6gv4iDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lABv05Z4L8GMRcNJhTJEZ8ga.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Bruzski schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:08:
[...]
je tandjes lijken aardig versleten?? ;)
Dat lijkt maar zo door de lichtval, is nog als nieuw, helemaal blanco, staat nu 700km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Joosie200 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:24:
[...]

Ah oké. Welke test je nu dan uit? 8)
de Ritchy WCS True grip, en ondanks dat ze toch foam achtig zijn, bevallen ze vooralsnog wel. Geeft toch wel meer demping op ongelijk wegdek. Pakt ook ook wat voller vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schalkkie
Ik heb gisteren mijn fiets geüpdatet met de nieuwe firmware. Naar mijn werk deed de fiets wat ie moest doen maar toen ik terug wilde deed alles het behalve de motor. ( best wel belangrijk). Gelukkig werk ik vlak bij VM Asd dus daar maar naar toe gefietst ( zonder motor ondersteuning). Daar aangekomen goed ontvangen door de dokters assistenten en die hebben de fiets bij de dokters gebracht. Die hebben een diagnose gesteld. Onder het genot van een bakkie koffie is de fiets gerepareerd. Ze hebben de cartridge vervangen en dat moet de oplossing zijn. Vervolgens naar huis gefietst en alles deed het weer goed. Ik ben super vriendelijk geholpen bij van moof en ik ben natuurlijk benieuwd of ik nu zorgeloos van de fiets kan genieten. Ik moet zeggen dat ik de fiets fantastisch vind als alles goed werkt maar als ik niet vlak bij van moof zou werken zou ik geen van moof fiets aanschaffen. Met mijn S2 had ik in het begin ook wat aanloopproblemen maar uiteindelijk heb ik vele zorgeloze kilometers kunnen fietsen. Ik ga ervan uit dat het met de S3 ook goed komt👍🏻😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
HBO88 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Maar als is het goed lees was je nog bezig met opladen en was de accu nog niet vol voordat je de nieuwe firmware kreeg toch? of was hij wel vol?
De accu was al vol. Fiets en app gaven dat niet meer correct door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:36
Schalkkie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:47:
Ik heb gisteren mijn fiets geüpdatet met de nieuwe firmware. Naar mijn werk deed de fiets wat ie moest doen maar toen ik terug wilde deed alles het behalve de motor. ( best wel belangrijk). Gelukkig werk ik vlak bij VM Asd dus daar maar naar toe gefietst ( zonder motor ondersteuning). Daar aangekomen goed ontvangen door de dokters assistenten en die hebben de fiets bij de dokters gebracht. Die hebben een diagnose gesteld. Onder het genot van een bakkie koffie is de fiets gerepareerd. Ze hebben de cartridge vervangen en dat moet de oplossing zijn. Vervolgens naar huis gefietst en alles deed het weer goed. Ik ben super vriendelijk geholpen bij van moof en ik ben natuurlijk benieuwd of ik nu zorgeloos van de fiets kan genieten. Ik moet zeggen dat ik de fiets fantastisch vind als alles goed werkt maar als ik niet vlak bij van moof zou werken zou ik geen van moof fiets aanschaffen. Met mijn S2 had ik in het begin ook wat aanloopproblemen maar uiteindelijk heb ik vele zorgeloze kilometers kunnen fietsen. Ik ga ervan uit dat het met de S3 ook goed komt👍🏻😀
Leuk op een verjaardag”wat is je beroep” BIIKe Doctoooor. Zal je neef net de fietsspecialist zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
BAMMER schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:37:
[...]
de Ritchy WCS True grip, en ondanks dat ze toch foam achtig zijn, bevallen ze vooralsnog wel. Geeft toch wel meer demping op ongelijk wegdek. Pakt ook ook wat voller vast.
ziek mooie grips, maar lees niet al te goeie recenties.. :? best jammer..
van de True grip X uitvoering lees ik positievere verhalen maar zien er minder mooi uit vind ik. :/
Bintzak schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 06:27:
[...]

Leuk op een verjaardag”wat is je beroep” BIIKe Doctoooor. Zal je neef net de fietsspecialist zijn :+
ik vraag me af, maar bestaat er ook zoiets als een fiets fluisteraar? ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Bruzski op 23-07-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Net bericht ontvangen. Mijn x3 levering is verschoven van 16 augustus naar 5 oktober. Wel 2020 gelukkig :-). Reden: Er wordt een aparte lijn gebouwd voor de X3. Hoop dat het de kwaliteit ten goede komt. Ik heb geen haast maar dit is wel extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 07:55

DataCopy

Dum vita est spes est

bebito schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:18:
Net bericht ontvangen. Mijn x3 levering is verschoven van 16 augustus naar 5 oktober. Wel 2020 gelukkig :-). Reden: Er wordt een aparte lijn gebouwd voor de X3. Hoop dat het de kwaliteit ten goede komt. Ik heb geen haast maar dit is wel extreem.
Hier dezelfde mail ontvangen: van 27/7 naar 10/8 (dus valt nog mee vergeleken met 6 weken van jou). Ik ga er maar even vanuit dat rond 10 augustus dat mailtje over de 'last mile' (je fiets is binnen voor QC maar duurt langer dan verwacht) nog kan komen.

Niet helemaal in lijn met m'n verwachting toen ik de pre-order deed. Stuur de chocolade en het t-shirt maar vast op ;)

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
Ik heb mijn bestelling voor de X3 geannuleerd. Ik heb geen zin om meer dan een half jaar te moeten wachten op een fiets. En met de winter voor de deur wacht ik net zo lief af tot volgend jaar. Kan ik rustig kijken of de kinderziektes er uit gehaald worden, of er mooie andere modellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

evdakker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:54:
Ik heb mijn bestelling voor de X3 geannuleerd. Ik heb geen zin om meer dan een half jaar te moeten wachten op een fiets. En met de winter voor de deur wacht ik net zo lief af tot volgend jaar. Kan ik rustig kijken of de kinderziektes er uit gehaald worden, of er mooie andere modellen komen.
Zou die van jouw ook niet eind juli geleverd worden? Is de levering dan zo ver uitgesteld voor je?

M'n gezonde verstand heeft wel last van het 'bijna-effect'. Uiteindelijk nu weer twee weken later, maar oorspronkelijk was de levering op 30 juni 'beloofd' natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-05 15:18
Ik heb zojuist een VM S3 besteld. Volgens de huidige planning wordt deze tussen 22 september en 13 oktober geleverd. Maar even zien wat het uiteindelijk wordt.

Omdat ik de fiets voor woon-werk gebruiken en ik een tas wil meenemen, ben ik aan het kijken of ik een voor- of achterdrager erop wil. Voordeel van de VM voordrager is dat de koplamp verplaatst wordt. Maar eerlijk gezegd vind ik een achterdrager mooier. En dan eventueel een los achterlicht monteren. Zijn er mensen die voor of achterdrager hebben en hun ervaringen willen delen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
DataCopy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Hier dezelfde mail ontvangen: van 27/7 naar 10/8 (dus valt nog mee vergeleken met 6 weken van jou). Ik ga er maar even vanuit dat rond 10 augustus dat mailtje over de 'last mile' (je fiets is binnen voor QC maar duurt langer dan verwacht) nog kan komen.

Niet helemaal in lijn met m'n verwachting toen ik de pre-order deed. Stuur de chocolade en het t-shirt maar vast op ;)
Bizar die 2 maanden.
Snap dat er meer s dan x is besteld maar dat zou toch niet moeten kunnen betekenen dat hij zo veel later wordt geleverd .
Had VanMoof toch kunnen voorspellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

max.schollen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:09:
[...]

Bizar die 2 maanden.
Snap dat er meer s dan x is besteld maar dat zou toch niet moeten kunnen betekenen dat hij zo veel later wordt geleverd .
Had VanMoof toch kunnen voorspellen
Ik heb in zekere zin wel begrip voor de situatie; natuurlijk kun je zeggen dat ze het allemaal op orde hadden moeten hebben en alles te voorzien was. Blijkbaar was dat niet zo, maar heeft ze dus wel actie ondernomen om een en ander te verbeteren (extra QA, extra lijn). Maar aan de andere kant sluit ik me dan wel aan bij de mening van andere mensen: nu verwacht ik dus wel een fiets die een goede check/afstelling heeft gehad, dus geen slagen in wielen, krassen of dichtgeknepen remmen om maar niet te spreken over missende pedalen of zadels....

Overigens, het is nog steeds/weer stil over de 'mobiele bikedokters' in andere steden. Ik neem toch aan dat er S3 bezitters zijn die ook de PoM maintenance hebben besteld maar hun fiets inmiddels al hebben? Wordt de service waarvoor je betaald hebt eigenlijk wel geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 06-05 12:53
edegroot1973 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:10:
Ik heb zojuist een VM S3 besteld. Volgens de huidige planning wordt deze tussen 22 september en 13 oktober geleverd. Maar even zien wat het uiteindelijk wordt.

Omdat ik de fiets voor woon-werk gebruiken en ik een tas wil meenemen, ben ik aan het kijken of ik een voor- of achterdrager erop wil. Voordeel van de VM voordrager is dat de koplamp verplaatst wordt. Maar eerlijk gezegd vind ik een achterdrager mooier. En dan eventueel een los achterlicht monteren. Zijn er mensen die voor of achterdrager hebben en hun ervaringen willen delen?
Alvast bedankt!
Die achterdrager van de VM (de standaard variant) stelt erg weinig voor. Je moet dan met een spin gaan werken, en ding is mini en smal. Met de voordrager geen ervaring, maar die ben ik nu zelf aan het overwegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Cyleo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Die achterdrager van de VM (de standaard variant) stelt erg weinig voor. Je moet dan met een spin gaan werken, en ding is mini en smal. Met de voordrager geen ervaring, maar die ben ik nu zelf aan het overwegen :P
Dank je voor je reactie. Die achterdrager ziet er krap uit inderdaad. In de VanMoofing-groep op Facebook heeft iemand een foto geplaatst van een aftermarket achterdrager die past op de S3 en meer lijkt op een 'normale' bagagedrager. Wellicht niet het mooiste, maar moet ook praktisch zijn. Voordeel van de voordrager is natuurlijk dat licht gewoon zichtbaar blijft. Maar extra gewicht voorop toevoegen is wellicht niet het meest handige. Ik heb gelukkig nog even om een besluit te nemen. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
edegroot1973 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Dank je voor je reactie. Die achterdrager ziet er krap uit inderdaad. In de VanMoofing-groep op Facebook heeft iemand een foto geplaatst van een aftermarket achterdrager die past op de S3 en meer lijkt op een 'normale' bagagedrager. Wellicht niet het mooiste, maar moet ook praktisch zijn. Voordeel van de voordrager is natuurlijk dat licht gewoon zichtbaar blijft. Maar extra gewicht voorop toevoegen is wellicht niet het meest handige. Ik heb gelukkig nog even om een besluit te nemen. ;-)
Ik heb de achter drager besteld met 2 fiets tassen.
Je kunt er gewoon je rugzak in doen en ze zijn makkelijk af te nemen van de bagage drager .
Werkt met klippen .
Misschien niet het mooiste maar wel het meest practice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

edegroot1973 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:10:

Alvast bedankt!
Een bescheiden achterdrager van vanmoof i.c.m. een pannier tas die je er aan de zijkant aan hangt kan een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 21:10

DjVe

Hatsaflats!

Ik gebruik de orginele achterdrager op de S2 en heb een tas aan de zijkant hangen. Super prettig en ruim genoeg voor boodschappen etc.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5YfnRry/20200627-193948.jpg

De tas zelf is van Dutch Mountains. Beetje carbon look, maar misstaat naar mijn idee niet. Tas zelf is zowel als rugzak, schoudertas als fietstas te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik heb geen aandelen (helaas), maar wil toch even een subtiele kooptip plaatsen over mijn Ortlieb Vario QL 3.1, waarover ik wel eens eerder berichtte hier. Ik zie tenslotte veel vragen naar fietstassen voorbij komen, maar had mijne nog niet eerder duidelijk op de foto gezet voor jullie.

Het "QL" in de naam staat voor Quick Lock, dat is een soort adapter/beugel die je aan je bagagedrager bevestigd. Deze laat je gewoon altijd zitten. Dit past mooi op de VM bagagedrager en eventuele snelbinders kan je gewoon houden. Het steekt alleen ietsje uit aan de achterkant, maar niet veel verder dan het ronde uiteinde van de drager zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uB1acBkJTgADSG6JvaUKT61VWEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BumLd2hDQXNklqxmTdZvjwgI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FS_x21Ok5oXEHlentHJxFWzHEqs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hxX5c58OW41uEpzyH3Ki2D4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fTGeCOuIv6JqudQ1dv2B11vPZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDg7ldBekftoZvRoqQSmOgJX.jpg?f=fotoalbum_tile

De tas zelf heeft een soort klik/schuif systeem, waarmee je de tas aan de beugel bevestigd. Dit doe je gewoon door de inhammen van de tas over de uitstekende ronde delen van de beugel te schuiven. Hij klikt vervolgens vanzelf vast. Als je de tas er weer af wil halen, hoef je enkel het koortje aan de tas omhoog te trekken en vervolgens de inhammen weer van de ronde delen af te schuiven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psRWWQMrF6IAp_PEeFtHVrmZ-sQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfUT0JpPHIm3SNcg07dmLeSA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Mt7c-5YbOHITlZCOuqHjzqP5mk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qX26vZ9wk3sBoosT6kqZiFbi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlUsLw10nY8dDr_PbJW4ggPS9yA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sj8MqX2uH8x6lO3GACsHuzJe.jpg?f=fotoalbum_tile

Op mijn S3 ziet dat er dan als onderstaande uit. De tas raakt het frame niet, maar bij het erop en eraf halen wellicht wel. Daarom heb ik wat bescherming geplaats op de plek waar de tas en het frame elkaar zouden kunnen raken, om eventuele lakschade te voorkomen (zie foto hierboven).

Het enige nadeel is dat de tas nog redelijk hoog boven je drager uitsteekt. Voor mij is dat niet hoger dan mijn zadel, maar als je wat korter bent is het wellicht iets lastiger met op- en afstappen. Ook zal je het achterlicht niet zien als je schuin achter of naast de fiets staat/rijdt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPBs4n58f4j7RZOS7IFokMHbHe4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNEFdG8aZHFDgRbtDqWU1PIC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxZJ6xx4D-cD_b1t7X6A81uYO4k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wxF7M9dK2ELKlwqDv4Frwfm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6LkxqHBTTZ6cduXSMhaATzdoic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFPDYTspgSwarEccwyq85oba.jpg?f=fotoalbum_tile

Tot zover het Quick Lock systeem. In het geval van de Vario kan je de tas vervolgens ook nog transformeren in een rugzak, wat ik erg handig vind als ik van mijn fiets overstap op de trein. De Vario heeft aan de voorzijde een vak om de rugzak-bevestiging in te bewaren. Dit is ook de reden dat de tas er wat bol uit ziet op de foto's waarop hij aan de fiets bevestigd is; het rugzak-deel zit hier dus in het speciale voorvak.

Als je hem dan vervolgens wil transformeren naar rugzak, haal je deze eruit en bevestig je deze (na wat oefening) redelijk vlot aan de achterzijde van de tas. Het mooie van dit systeem i.c.m. QL3 is dat je de bevestigingen voor de bagagedrager niet in je rug hebt steken. Het voorvak komt hierdoor weer vrij en je kan de tas als rugzak dragen. Als je hem weer aan je fiets wil bevestigen, moet je dit truckje weer even precies omgekeerd uitvoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjRwUw6E5B0As1VfRM9c2_o6kCA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zF26SS4ykONMshZb0mrHQQVO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oUfuaCg6qftQtL8JGS_MChtKvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6ibCmnF6SwArsJj3T64Q9Cw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byCA9AJqDLSaz-2D2fujI5yBCZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vIVmjCRky5ShseL92rIWTwX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
Wat betreft levertijden: mijn vrouw informeerde naar Cortina en Gazelle - levertijden lopen op tot november! Ook andere ‘gevestigde’ merken hebben hier dus last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Laatst online: 12-05 12:25
Iemand ervaring met de bagagedrager achter van de S3 en de ELOPS 500 fietstas van Decathlon? Dat zijn deze om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
SehudeKoza schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:50:
Iemand ervaring met de bagagedrager achter van de S3 en de ELOPS 500 fietstas van Decathlon? Dat zijn deze om precies te zijn
Ik heb deze voor de smart 2016 .
https://www.decathlon.nl/...61-20190907144847-11-3852
Moest de klippen verleggen anders paste het niet.
Durf niet met zekerheid te zeggen of ze op de s3 wel passen .
Zijn wel erg fijne tassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dag later en ik heb mijn Brooks zadel. Dan denk ik: hoeveel moeite is het om van zadel te wisselen? Vanmoof zadel is er zo af, wil ik de Brooks op zijn plek vast klemmen met de zadelpenstrop: klemt ie hem niet op zijn plek. Of het schroefje met klemt de strop te weinig om de pen heen. In elk geval heeft mijn Brooks zadel teveel speling. Maar het oude VanMoof zadel terugplaatsen gaat ook niet meer want teveel speling. Kortom.. mijn VanMoof is nu zadelloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44
Iemand ervaring met de fietstassen van VanMoof zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
EasyC schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:43:
Wat betreft levertijden: mijn vrouw informeerde naar Cortina en Gazelle - levertijden lopen op tot november! Ook andere ‘gevestigde’ merken hebben hier dus last van...
Yep, overal zowat. Fabrikanten hebben tijdens de lock down bestellingen van frames uitgesteld, en toen de vraag steeg proberen bij te bestellen, maar ook de fabrieken in China hebben een paar maand plat gelegen,
Ik kan me zelfs voorstellen dat Bosch en Shimano nu ook de vraag niet kunnen bij houden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
shaft8472 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:20:
Iemand ervaring met de fietstassen van VanMoof zelf?
Ik heb ze zelf .
Zijn erg mooie tassen en zien er degelijk uit .
Ook zit er een band bij zodat je hem om je schouder kan hangen .
Aan de achterkant zit een klip zodat je ze makkelijk van en op je bagage drager kan bevestigen .
Vóór de rest zit er een vak in wat erg makkelijk is .
Heb ze nog niet ik gebruik.. wachtende op de s3
Dit is de small versie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9S4OduKzgYhSbOZZPuR5cFxsXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzSUxYeNpXhRWmtObuG3LvX2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BBYVJA2RTRrQI26BEjAI1kxn8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vJtOahOSZ9dugqXd6ddI2Xc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cZ1BFsMcIFcVZs1Dw4_chhUG7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3IJf3KVCFWgAgjU0kFgwvTA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door max.schollen op 23-07-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Nou ik ben er achter waar het aan ligt. Mijn Brooks zadel heeft een dubbele bevestigingstang, het VanMoof zadel een enkele. Is niet onderling uitwisselbaar omdat een enkele stang dikker is dan een dubbel uitgevoerde stang. Nooit geweten dat zoiets zou uitmaken B)

Weer wat geleerd. Heet kennelijk een patent zadelpen wat VanMoof gebruikt. En ik heb een Brooks B66 gekocht. Wat dus precies niet past aldus: https://brooks-zadels.nl/service/zadelpentype-brooks.html
Moet dus een Brooks B17 of B67 fixen.

[ Voor 28% gewijzigd door Joosie200 op 24-07-2020 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
Joosie200 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:57:
Nou ik ben er achter waar het aan ligt. Mijn Brooks zadel heeft een dubbele bevestigingstang, het VanMoof zadel een enkele. Is niet onderling uitwisselbaar omdat een enkele stang dikker is dan een dubbel uitgevoerde stang. Nooit geweten dat zoiets zou uitmaken B)

Weer wat geleerd. Heet kennelijk een patent zadelpen wat VanMoof gebruikt. En ik heb een Brooks B66 gekocht. Wat dus precies niet past aldus: https://brooks-zadels.nl/service/zadelpentype-brooks.html
Moet dus een Brooks B17 of B67 fixen.
Je kunt ook een andere zadelpen bestellen zoals hier eerder genoemd en daar past de B66 wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 22:54
edegroot1973 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:59:
[...]

In de VanMoofing-groep op Facebook heeft iemand een foto geplaatst van een aftermarket achterdrager die past op de S3 en meer lijkt op een 'normale' bagagedrager.
Kun je dat fototje of merk hier delen? heb geen Facebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
HBO88 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:19:
[...]

Kun je dat fototje of merk hier delen? heb geen Facebook...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dw_vBrnnsOquVSvzRcLkfqCbMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MHMqXkjwZEuQ6OOvVFZyJIHB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mq77nfixttSPIzE-_RNeCcRvJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/22Zugg40BYzSfeRccRD78wXl.jpg?f=user_large

Excuus, heb dat bericht niet goed gelezen. Ging om een S2. Maakt dit qua bevestiging veel uit?
Ik vind deze bagagedrager niet perse mooi, maar als zoiets past dan zijn er meer te vinden die passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
DataCopy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Zou die van jouw ook niet eind juli geleverd worden? Is de levering dan zo ver uitgesteld voor je?

M'n gezonde verstand heeft wel last van het 'bijna-effect'. Uiteindelijk nu weer twee weken later, maar oorspronkelijk was de levering op 30 juni 'beloofd' natuurlijk.
De mijne zou deze of begin volgende week komen. Helaas was weer uitstellen van de leverdatum voor mij de druppel om het toch even aan te kijken. Zeker omdat ik nu toch meest thuis werk, en niet zo hard sta te springen om een nieuwe ebike voor woon-werkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
evdakker schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:45:
[...]

De mijne zou deze of begin volgende week komen. Helaas was weer uitstellen van de leverdatum voor mij de druppel om het toch even aan te kijken. Zeker omdat ik nu toch meest thuis werk, en niet zo hard sta te springen om een nieuwe ebike voor woon-werkverkeer.
Op welke datum is hij nu gepland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Hij heeft hem nu geannuleerd begreep ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb gelukkig Android, dus dat is voor mij geen probleem. Bovendien handiger horizontaal, als je hem verticaal doet steekt hij aan beide kanten van je stuur erg uit.

De diameter van het S3 stuur is op de gewenste plek van montage trouwens 3,18... cm. De Loop Mount ondersteunt maximaal 31.8mm dus dat wordt krap. Eventueel zou je hem dan iets meer tussenin het midden van je stuur en je handvat moeten doen, daar is het stuur ietsje smaller. We gaan het zien... levering is pas in oktober (lees: december want Kickstarter)
Ik heb mijn Pledge toch maar ingetrokken, omdat ik toch graag deze vakantie al een houder wil hebben dus iets anders ga zoeken. Daarnaast twijfelde ik toch wel aan hoe stevig je telefoon blijft zitten en of hij daadwerkelijk (precies) past op het stuur.

Iemand tips voor een alternatieve telefoon houder? Zat weer te kijken naar SP Connect & Quad Lock, maar deze zijn toch echt wel heel duur en je hebt bijbehorende telefoonhoes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Schalkkie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:41:
[...]

Je kunt ook een andere zadelpen bestellen zoals hier eerder genoemd en daar past de B66 wel op
Als ik deze https://mijnfietsonderdel...879-zadelpen-dahon-339-zw bestel heb je hetzelfde systeem als de VanMoof standaard zadelpen met patentkop.

Diezelfde patentkop klemt mijn VanMoof zadel ook niet meer vast waardoor tijdens het fietsen ie door gewichtverdeling of met de punt omhoog gaat of met de punt omlaag :X

Dus het wordt een Brooks B67 en die dahon zadelpen. De Brooks B66 zit ondertussen overigens op mijn stad/stationsfiets met normale kaars zadelpen. Makkelijker demonteren en monteren ook. Allen key erbij, moertje eraf en hoppa gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
DataCopy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:51:
Hij heeft hem nu geannuleerd begreep ik
Yep. Volgend jaar weer eens kijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
evdakker schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Mijn oorspronkelijke datum van 15 juli was vertraagd naar 28 juli, maar tot mijn verbazing stond gisteren ineens UPS aan de deur met de S3. Vlak voordat we een week op vakantie gaan. :'( Hij staat dus nog steeds in de (onbeschadigde) doos. Over een weekje kan ik jullie vertellen of ik geluk heb gehad of ook in de groep zit met allerlei mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
artfuldodger schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Mijn oorspronkelijke datum van 15 juli was vertraagd naar 28 juli, maar tot mijn verbazing stond gisteren ineens UPS aan de deur met de S3. Vlak voordat we een week op vakantie gaan. :'( Hij staat dus nog steeds in de (onbeschadigde) doos. Over een weekje kan ik jullie vertellen of ik geluk heb gehad of ook in de groep zit met allerlei mankementen.
Hu geen track and trace gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

artfuldodger schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:25:
[...]
Mijn oorspronkelijke datum van 15 juli was vertraagd naar 28 juli, maar tot mijn verbazing stond gisteren ineens UPS aan de deur met de S3.
Kost je een week test-tijd... Ik heb daarom mijn bezorging laten verzetten zodat ik tijd genoeg had om te testen en 'm binnen de 2 weken terug te sturen mocht ie van alles mankeren.

Gaat iedereen met zo'n Brooks zadel dat ding ook braaf steeds invetten? Want volgens mij is zo'n leren zadel bewerkelijk. Moet dat ook nog ingereden worden?

Tot nu toe vind ik het standaardzadel nog prima zitten. Maar mocht ik iets anders kopen, neem ik wel een ergonomisch zadel dat er ook een beetje modern uitziet. Want eerlijk gezegd vind ik die klassieke look niet zo bij de moderne lijn van de S3 passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
max.schollen schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Hu geen track and trace gehad ?
Een dag van te voren in mijn gmail ja maar compleet gemist. Check ik niet dagelijks en had 'm nog niet verwacht. Nu weer on topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

mphilipp schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Gaat iedereen met zo'n Brooks zadel dat ding ook braaf steeds invetten? Want volgens mij is zo'n leren zadel bewerkelijk. Moet dat ook nog ingereden worden?
Dat niet alleen, ook nog redelijk droog houden als ik het goed heb begrepen. Volgens mij zijn ze al wel deels ingereden, maar moeten ze zich nog 'vormen' naar de uiteindelijke eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Tot nu toe vind ik het standaardzadel nog prima zitten. Maar mocht ik iets anders kopen, neem ik wel een ergonomisch zadel dat er ook een beetje modern uitziet. Want eerlijk gezegd vind ik die klassieke look niet zo bij de moderne lijn van de S3 passen.
Wat ik na wat googlen heb begrepen hoeven die Brooks zadels maar 2x per jaar ingevet te worden want anders zakt het te snel in. Gebeurt ook als je hem volop in de regen buiten laat staan en je gaat daarna fietsen. Nu heb ik mijn VM juist binnen staan en mocht ik weer naar kantoor fietsen dan staat ie daar in de fietsenstalling ook droog.

Ik vind het juist wel wat toevoegen, maar los van de looks vind ik een Brooks zadel ook een stuk comfortabeler fietsen. Zeker nu ik mijn VM met een aantal spacers hoger bij de stuurpen heb laten zetten, een laidback/stadszadel werkt dan beter dan het meer sportieve MTB zadel van VanMoof.

Ik ga wel een nieuwe zadelpen fixen met betere schroef want waar ik mijn niet ebike fiets met een moer en inbussleutel kan fixeren is het schroefje onder het zadel een rotding. Veels te zacht en teveel gepriegel. Pak liever een steeksleutel en inbus erbij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Carrier!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WAdkfR45KZmIfIJ48paZvGgQiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDzoD7c2zXipTjxxC3kX9A3q.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet of ik de eerste ben, maar ik ben er in ieder geval wel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
oscarwashere schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb mijn Pledge toch maar ingetrokken, omdat ik toch graag deze vakantie al een houder wil hebben dus iets anders ga zoeken. Daarnaast twijfelde ik toch wel aan hoe stevig je telefoon blijft zitten en of hij daadwerkelijk (precies) past op het stuur.

Iemand tips voor een alternatieve telefoon houder? Zat weer te kijken naar SP Connect & Quad Lock, maar deze zijn toch echt wel heel duur en je hebt bijbehorende telefoonhoes nodig.
Kijk even naar mijn eerdere post van de telefoonhouder, maar kies dan versie 3 pro. Echt verrassend oké! Die moet je kunnen vinden voor 2 tientjes geloof ik. Niet landscape, perfect in het midden van je stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]

Ik rijd 9 jaar rond op een B17. Te lui geweest om in te vetten. Het zit geweldig, maar op lange ritten waar je transpireert geeft het zadel wel af. Nog steeds. Ik heb er een zadeldek over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
somedutchjoe schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:02:
Carrier!

[Afbeelding]

Hoe reroute die het licht? Dat heb ik mij altijd afgevraagd bij die dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
Cyleo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Hoe reroute die het licht? Dat heb ik mij altijd afgevraagd bij die dingen :P
Afgevraagd maar niet opgezocht? ;)
YouTube: VanMoof S3 | How to install the front carrier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

@Cyleo Hier staat de installatie: YouTube: VanMoof S3 | How to install the front carrier

‐---------

Ah was weer iets te laat zag ik ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DataCopy op 24-07-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Haha, nee, zo ver was ik nog niet gekomen. Ik zag ze staan en vond het een interessant ding. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EasyC
eisbaer schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Ik rijd 9 jaar rond op een B17. Te lui geweest om in te vetten. Het zit geweldig, maar op lange ritten waar je transpireert geeft het zadel wel af. Nog steeds. Ik heb er een zadeldek over heen.
Ik begin niet meer aan een Brooks. Vind het bruin en de ouderwetse styling helemaal niet mooi bij de zwarte S3, en als ‘ie ingereden is kun je ‘m na 2 buitjes zonder zadeldek weggooien, want dan zakt hij door tot de zadelpen. Selle royal heeft mooie zadels, en de zwarte handvatten van Ergon passen ook beter dan dat bruin - smaken verschillen natuurlijk...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfCvnAsij-9Qvsu3aldffDDHuQg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/syq4xiJB4n9il1umEX4GYv4z.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

EasyC schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:19:
[...]

Ik begin niet meer aan een Brooks. Vind het bruin en de ouderwetse styling helemaal niet mooi bij de zwarte S3, en als ‘ie ingereden is kun je ‘m na 2 buitjes zonder zadeldek weggooien, want dan zakt hij door tot de zadelpen. Selle royal heeft mooie zadels, en de zwarte handvatten van Ergon passen ook beter dan dat bruin - smaken verschillen natuurlijk...
[Afbeelding]
Op een S3 zou ik ook voor zwart kiezen. Voor de duidelijkheid, die B17 zit op mijn trekking fiets. Dat doorzakken herken ik niet en heb ik in 10 jaar tijd nog nooit iemand over gehoord, m.a.w. broodje aap verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

somedutchjoe schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:02:
Carrier!

#Metoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
EasyC schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:19:
[...]
Vind het bruin en de ouderwetse styling helemaal niet mooi bij de zwarte S3, en als ‘ie ingereden is kun je ‘m na 2 buitjes zonder zadeldek weggooien, want dan zakt hij door tot de zadelpen.
ik vind brooks inderdaad ook een ouderwetse en oubollige uitstraling hebben op zo’n hightech hippe fiets als een S3, ik had overgens op mijn gazelle vroeger een zwarte brooks waar ik op een gegeven moment ook doorheen zakte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
eisbaer schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:31:
[...]
Op een S3 zou ik ook voor zwart kiezen. Voor de duidelijkheid, die B17 zit op mijn trekking fiets. Dat doorzakken herken ik niet en heb ik in 10 jaar tijd nog nooit iemand over gehoord, m.a.w. broodje aap verhaal.
Broodje aap verhaal is een verzonnen verhaal. Ik spreek uit eigen ervaring met 2 Brooks zadels en info van de FM. Misschien is jouw eigen ervaring niet de absolute waarheid (net als de mijne) ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

EasyC schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:55:
[...]

Broodje aap verhaal is een verzonnen verhaal. Ik spreek uit eigen ervaring met 2 Brooks zadels en info van de FM. Misschien is jouw eigen ervaring niet de absolute waarheid (net als de mijne) ..?
Wellicht. Nou ben ik ook niet zo zwaar natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
eisbaer schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 05:31:
[...]
Wellicht. Nou ben ik ook niet zo zwaar natuurlijk ;)
Vreemde opmerking. Misschien ben je nog niet volgroeid?

Maar goed, even wat uitleg: als leer nat wordt en je gaat er dan op zitten zakt het door. En op een gegeven moment kan dan die moer vooraan het zadel niet strakker en zit je op de zadelpen. Je bent dus verplicht om een zadeldekje te gebruiken wat jij blijkbaar permanent doet omdat het leer nog steeds afgeeft..!?
Ik wil niet continu met een zadeldekje rijden, moeren aanspannen en broeken reinigen vanwege afgeven. Daarom dus geen Brooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
BAMMER schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:40:
[...]

Kijk even naar mijn eerdere post van de telefoonhouder, maar kies dan versie 3 pro. Echt verrassend oké! Die moet je kunnen vinden voor 2 tientjes geloof ik. Niet landscape, perfect in het midden van je stuur
Bedankt voor de tip. Hij past inderdaad mooi in het midden van je stuur. Ik twijfel alleen aan de duurzaamheid van het elastiek dat om je telefoon heen gaat. Er zijn ook veel merkloze identieke producten, lastig oordelen of deze van betere kwaliteit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
oscarwashere schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor de tip. Hij past inderdaad mooi in het midden van je stuur. Ik twijfel alleen aan de duurzaamheid van het elastiek dat om je telefoon heen gaat. Er zijn ook veel merkloze identieke producten, lastig oordelen of deze van betere kwaliteit is.
Gevoelsmatig, op mijn ervaring tot nu toe, denk ik dat dát wel goed zit met deze. Zeker voor het geld dat je er voor betaald. Eerste rit twijfel je even de eerste 5min, maar daarna heb je in de gaten dat ze er echt goed over hebben nagedacht met best wel duurzaam materiaal. Wel de pro3, want die heeft net iets meer "body". Ik had de pro2 gekocht, die heb ik in moeten leveren aan het zoontje van een vriend.. (zonder veel weerstand uiteraard :+ ) En heb maar een verse besteld, dat was de 3, net iets meer hoogte en steviger.

Raad ik hem aan, in tegenstelling tot zo'n vaste platform? Zeker! Super easy

[ Voor 19% gewijzigd door BAMMER op 25-07-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Ik heb nu bijna al mijn irritaties rondom de schreeuwende remmen op mijn S2 eindelijk afgehandeld en wilde mijn ervaringen even delen. Eerder al gemeld, ik had een set andere schijfremmen en en remklauwen besteld die ik na mijn servicebeurt bij van moof wilde monteren. De nieuwe serie Sram Paceline schijven 160mm voor en achter. Een set Juin Tech semi hydraulische remklauwen (kabelbediend) met zuigers aan weerszijden in plaats van de door vanmoof gebruikelijke eenzijdige zuiger. Ik wilde graag beter verdeling van druk op de schijf zelf waardoor je het scheefdrukken en zwaar piepen van de schijven kwijt bent. En uiteraard heb ik de velgbestickering met de zwarte reflectie helemaal gedaan omdat ik het wiel dan op schoot kon nemen.

Begonnen met het achterwiel te verwijderen wat echt geen pepernoot voorstelt, je krijgt dan gelijk een goed idee hoe je voortaan lekker zelf je boel bij kan houden. Even schoongemaakt, met een groot geduld de striping rondom op de velg geplakt. Daarna de kicklock bracket met daarachter de remschijf eraf en in omgekeerde volgorde er weer op gemonteerd met de nieuwe schijf van Sram dit keer. Remklauw eraf gehaald en de Juin tech (met bijgeleverde adapter voor 160mm) gemonteerd. Wiel weer netjes terug en alles afstellen.

Helaas kwam ik toen tot de ontdekking dat de remklauw een manco had.. de afstelknop van eentje functioneerde niet.. dus ik heb (met bijbehorende scheldwoorden) voorlopig de vanmoof varianten teruggeplaatst. Uiteraard wel met de 160mm adapter die ik nu nodig had. Die kon ik vlot nog even bij Mantel scoren.

Voorwiel was identiek een makkie, wel even op je spacer letten van de binnenzijde van de voorvork(!) Want die moet voor het terugzetten wel eerst terug op de as. Dat is dus aan de kant van de remschijf, nokje naar buiten toe. Zwart reflecterende striping erop, nieuwe schijf geplaatst en klaar. Viel me wel op dat van moof niet consequent is met zijn boutjes, voorwiel had zilveren, achter waren ze mooi zwart. Bij het terugplaatsen is geen adapter nodig want het was standaard al een 160mm schijf.

Na finetuning van de remmen liep alles soepel, werkte en bediening ging strak. Ik heb inmiddels ongeveer 40km gereden en ik kan je zeggen dat de verandering van schijven al een hele verademing is. Zonder dat de mijn gewenste remklauwen er op zitten heeft Sram met deze nieuwe serie Paceline schijven een zeer stille variant in handen. Toppers! Ik denk dat dat mede komt doordat ze de randen afgerond hebben en de gaten zelf een betere verdeling hebben gegeven..

Dus als iemand ze een keer wil vervangen, tot nu toe kan ik ze echt aanbevelen als een goede upgrade voor stiller remmen met je standaard remklauwen van Vanmoof.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zrl7cG1R9kLppcHXGVJyYYwHOFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XTFsU6BRzmeJTeahLT2PZVY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL-uUDaxQKFMG4GrjnQc1ra7LDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exa883r57dJfvtV6jPqIdWcR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0POPp-EtebO1n0zfc4WAk0pMYJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUhcXO2jeB1T0uH9tzC4ubow.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEp9Z9IKpVtBStRX3GEjIzFGwmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSb4tPqJV5ueqYrdymlaM7gz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
BAMMER schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:45:
Ik heb nu bijna al mijn irritaties rondom de schreeuwende remmen op mijn S2 eindelijk afgehandeld en wilde mijn ervaringen even delen. Eerder al gemeld, ik had een set andere schijfremmen en en remklauwen besteld die ik na mijn servicebeurt bij van moof wilde monteren. De nieuwe serie Sram Paceline schijven 160mm voor en achter. Een set Juin Tech semi hydraulische remklauwen (kabelbediend) met zuigers aan weerszijden in plaats van de door vanmoof gebruikelijke eenzijdige zuiger. Ik wilde graag beter verdeling van druk op de schijf zelf waardoor je het scheefdrukken en zwaar piepen van de schijven kwijt bent. En uiteraard heb ik de velgbestickering met de zwarte reflectie helemaal gedaan omdat ik het wiel dan op schoot kon nemen.

Begonnen met het achterwiel te verwijderen wat echt geen pepernoot voorstelt, je krijgt dan gelijk een goed idee hoe je voortaan lekker zelf je boel bij kan houden. Even schoongemaakt, met een groot geduld de striping rondom op de velg geplakt. Daarna de kicklock bracket met daarachter de remschijf eraf en in omgekeerde volgorde er weer op gemonteerd met de nieuwe schijf van Sram dit keer. Remklauw eraf gehaald en de Juin tech (met bijgeleverde adapter voor 160mm) gemonteerd. Wiel weer netjes terug en alles afstellen.

Helaas kwam ik toen tot de ontdekking dat de remklauw een manco had.. de afstelknop van eentje functioneerde niet.. dus ik heb (met bijbehorende scheldwoorden) voorlopig de vanmoof varianten teruggeplaatst. Uiteraard wel met de 160mm adapter die ik nu nodig had. Die kon ik vlot nog even bij Mantel scoren.

Voorwiel was identiek een makkie, wel even op je spacer letten van de binnenzijde van de voorvork(!) Want die moet voor het terugzetten wel eerst terug op de as. Dat is dus aan de kant van de remschijf, nokje naar buiten toe. Zwart reflecterende striping erop, nieuwe schijf geplaatst en klaar. Viel me wel op dat van moof niet consequent is met zijn boutjes, voorwiel had zilveren, achter waren ze mooi zwart. Bij het terugplaatsen is geen adapter nodig want het was standaard al een 160mm schijf.

Na finetuning van de remmen liep alles soepel, werkte en bediening ging strak. Ik heb inmiddels ongeveer 40km gereden en ik kan je zeggen dat de verandering van schijven al een hele verademing is. Zonder dat de mijn gewenste remklauwen er op zitten heeft Sram met deze nieuwe serie Paceline schijven een zeer stille variant in handen. Toppers! Ik denk dat dat mede komt doordat ze de randen afgerond hebben en de gaten zelf een betere verdeling hebben gegeven..

Dus als iemand ze een keer wil vervangen, tot nu toe kan ik ze echt aanbevelen als een goede upgrade voor stiller remmen met je standaard remklauwen van Vanmoof.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
offtopic:
Ik dacht even dat je nu dan toch dat stukje hout van je trap had afgemaakt, maar hij zit toch stiekem achter je voorwiel verstopt haha
BAMMER schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Gevoelsmatig, op mijn ervaring tot nu toe, denk ik dat dát wel goed zit met deze. Zeker voor het geld dat je er voor betaald. Eerste rit twijfel je even de eerste 5min, maar daarna heb je in de gaten dat ze er echt goed over hebben nagedacht met best wel duurzaam materiaal. Wel de pro3, want die heeft net iets meer "body". Ik had de pro2 gekocht, die heb ik in moeten leveren aan het zoontje van een vriend.. (zonder veel weerstand uiteraard :+ ) En heb maar een verse besteld, dat was de 3, net iets meer hoogte en steviger.

Raad ik hem aan, in tegenstelling tot zo'n vaste platform? Zeker! Super easy
Duidelijk, ga eens kijken, thanks!
Pagina: 1 ... 36 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.