Wat voegen de posts hierboven dan toe aan dit topic (en gros van die daar onder)?tuurie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:08:
[mbr]Voortaan graag een topic-report aanmaken wanneer iemand iets plaatst dat je niet aanstaat, in plaats van in het topic te reageren.[/]
Als je scooter met blauw kenteken opvoert kan die ook 60 km/h op het fietspad. Zie dat ook elke dag gebeurenmax.schollen schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:06:
[...]
40 op een fiets is dat niet te snel ?
En in het huidige fiets verkeer is het levens gevaarlijk.
Mensen zijn er niet op ingesteld dat je zo hart gaat
Op lange rechten wegen waar je niet zo veel mensen tegen komt is het prima al is het de vraag of de VanMoof daar wel voor gebouwd is .
Morgen weer een afspraak bij VANMOOF om naar mijn outlet fiets te kijken.
Problemen:
- Slot gaat niet meer in de fiets
- Knetterend geluid uit voorwiel
- Accu snel leeg.
- Constante error 29 meldingen
- Remkabel komt uit stuur.
- Als het regent lijkt het alsof er ergens kortsluiting maakt, en dan schakelt de fiets tussen de ondersteuningsstanden.
Ben benieuwd. Hoop eigenlijk dat ze hem omruilen voor een andere, heb er nu al best veel problemen mee.
Problemen:
- Accu snel leeg.
- Als het regent lijkt het alsof er ergens kortsluiting maakt, en dan schakelt de fiets tussen de ondersteuningsstanden.
Ben benieuwd. Hoop eigenlijk dat ze hem omruilen voor een andere, heb er nu al best veel problemen mee.
Alsof er in NL meer dan een handvol mensen voldoende privé terrein heeft om überhaupt aan die 30km/h te geraken.litebyte schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Volgens mij mag je in Nederland op prive terrein net zo hard als je wilt. Het motovermogen is wel EU geregeld. Dus niet meer dan 250watt p fietsen zonder speciale voorwaarden (helm/verzekeringsplicht)
En wat motorvermogen betreft, ook dat is op privé terrein onbegrensd.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ironic mode on: ze rijden hooguit zichzelf de kist in. De meeste ebike ongevallen gebeuren zonder tegenpartij.schumi1986 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:24:
Mijn ervaring is dat vooral ouderen (70+) geen rekening houden met snelheid, die gaan gewoon overal 25 ongeacht de situatie
Ik lees eigenlijk heel weinig ervaring over de X3. Ik heb deze besteld en ben benieuwd naar de ervaringen
Als ze nog een inruilexemplaar hebben. Ik neem aan dat het een S2 is.peligro2k schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:57:
Morgen weer een afspraak bij VANMOOF om naar mijn outlet fiets te kijken.
Problemen:
- Accu snel leeg.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Het is een S1v2eisbaer schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:18:
[...]
Als ze nog een inruilexemplaar hebben. Ik neem aan dat het een S2 is.
Zo, ben nu aan het fietsen en met een klik ineens geen ondersteuning meer. Ook niet na een reset. Lampen en display enzo doen normaal, maar geen motorondersteuning. Iemand ervaring mee?
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Een ebike van enig gewicht (en dan geen ligfiets) opvoeren tot (ver) boven de 35km/u kan alleen als je daadwerkelijk het motorvermogen opvoert. Enkel het uitschakelen van de ondersteuning disablen - zoals de VM party mode doet - is niet genoeg. Met de max 250W die een legale motor in een EU ebike levert haal je zonder wind en meetrappen ongeveer 32 tot 35 km/uur. Alles wat je harder wil moet je zelf leveren. Als je er nog 100W bijtrapt kom je iets boven de 40 uit. Om 55 te rijden moet je dik boven de 700W zitten. Het lijkt mij niet mogelijk om dat vermogen uit een normale ebike motor te peuren met enkel een software-ingreep. Los van dat het natuurlijk totaal onverantwoord is.
Die 250 watt is nominaal vermogen. Elke motor trekt meer vermogen. Bosch middenmotoren zitten ook al snel op de 500 a 600 watt piek vermogen.Daniel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:36:
Een ebike van enig gewicht (en dan geen ligfiets) opvoeren tot (ver) boven de 35km/u kan alleen als je daadwerkelijk het motorvermogen opvoert. Enkel het uitschakelen van de ondersteuning disablen - zoals de VM party mode doet - is niet genoeg. Met de max 250W die een legale motor in een EU ebike levert haal je zonder wind en meetrappen ongeveer 32 tot 35 km/uur. Alles wat je harder wil moet je zelf leveren. Als je er nog 100W bijtrapt kom je iets boven de 40 uit. Om 55 te rijden moet je dik boven de 700W zitten. Het lijkt mij niet mogelijk om dat vermogen uit een normale ebike motor te peuren met enkel een software-ingreep. Los van dat het natuurlijk totaal onverantwoord is.
Dat is ook waarom de boost-knop een slimme en tevens de enige legale oplossing is voor meer vermogen.Dacuuu schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:46:
[...]
Die 250 watt is nominaal vermogen. Elke motor trekt meer vermogen. Bosch middenmotoren zitten ook al snel op de 500 a 600 watt piek vermogen.
Als je de motor zo ver krijgt dat piekvermogen continue te leveren zonder binnen de korste keren de geest te geven (of de accu te laten smelten) kun je auto’s het leven zuur gaan maken jaDacuuu schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:46:
[...]
Die 250 watt is nominaal vermogen. Elke motor trekt meer vermogen. Bosch middenmotoren zitten ook al snel op de 500 a 600 watt piek vermogen.
In het buitenland hebben ze geen fatsoelijke fietspaden.DataCopy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:47:
[...]
Zou dat echt een hele slechte ontwikkeling zijn? Kijk maar naar de landen om ons heen, daar zie je het ook vaak (of is het zelfs verplicht). Als ik met de MTB ga fietsen doe ik hem altijd op, en als je met een gewone fiets (al bij lage snelheden) met je hoofd tegen de grond gaat zou je maar wat blij zijn met een helm.
Het zal wel een hele 'cultuur' verandering zijn...
In veel landen is de fiets nog geen primair of secundair vervoersmiddel. Hobby en voor lichaamsbeweging. Die worden in het weekend bij mooi weer eens uit de schuur gepakt of de stalling. Hier in Azie is het bijv. heel normaal dat je fietst op de voetpaden of tegen het verkeer in aan de rand van de autoweg, dan pas je natuurlijk je snelheid aan en fiets je vaak letterlijk stapvoets.Bintzak schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:45:
[...]
In het buitenland hebben ze geen fatsoelijke fietspaden.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Nadat de bezorging twee keer uitgesteld was (uiteindelijk naar 21 juli), kreeg ik gisteravond de UPS link, en komen ze hem vandaag bezorgen ! Ben benieuwd !
Nou, vanmorgen met VanMoof gebeld aangezien de motor nog steeds niets doet, en de fiets steeds uitvalt. Ze herkennen het error 20 probleem en hebben blijkbaar net een nieuwe werkinstructie gekregen. Eerste stap is het pushen van nieuwe beta firmware die het mogelijk oplost. Wel mooi, kunnen ze op afstand, kreeg een melding in de app en toen ging hij updaten.UTADDICT schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:28:
Zo, ben nu aan het fietsen en met een klik ineens geen ondersteuning meer. Ook niet na een reset. Lampen en display enzo doen normaal, maar geen motorondersteuning. Iemand ervaring mee?
Helaas daarna nog steeds een uitvallende fiets, en ook geen motorondersteuning. Optie 2 is naar de winkel gaan, dan is het een hardwareprobleem. Ga ik dus zo doen, let's see of het een makkelijke fix is.
Ik kon online weinig vinden over error 20. Maar voor future record: error 20 is dus een probleem in de stroomvoorziening van / naar de accu. Kan software of hardware zijn, en kan een klein los dingetje zijn of een probleem met de chip die de boel regelt.
Volgens mij worden de eerste X3's pas eind juli geleverd.bebito schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:37:
Ik lees eigenlijk heel weinig ervaring over de X3. Ik heb deze besteld en ben benieuwd naar de ervaringen
Update #2UTADDICT schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:13:
[...]
Nou, vanmorgen met VanMoof gebeld aangezien de motor nog steeds niets doet, en de fiets steeds uitvalt. Ze herkennen het error 20 probleem en hebben blijkbaar net een nieuwe werkinstructie gekregen. Eerste stap is het pushen van nieuwe beta firmware die het mogelijk oplost. Wel mooi, kunnen ze op afstand, kreeg een melding in de app en toen ging hij updaten.
Helaas daarna nog steeds een uitvallende fiets, en ook geen motorondersteuning. Optie 2 is naar de winkel gaan, dan is het een hardwareprobleem. Ga ik dus zo doen, let's see of het een makkelijke fix is.
Ik kon online weinig vinden over error 20. Maar voor future record: error 20 is dus een probleem in de stroomvoorziening van / naar de accu. Kan software of hardware zijn, en kan een klein los dingetje zijn of een probleem met de chip die de boel regelt.
Net een tijdje bij VanMoof geweest. Het leek een fix in +/- 1 uur, dus heb daar ff wat conference calls gedaan. Echter, konden ze eerst 1 van de symptomen die ik beschreef niet vinden (ratelend geluid in voorwiel voor de fiets helemaal uit valt) en toen de fiets net bijna klaar was ineens wel.
Resultaat: de hele fiets moet nu worden gecontroleerd en ik ga vreemd met een S2 Electric voor de time being. Duurt een paar dagen is de inschatting.
Lekker dan.. Had de fiets net twee dagen na 5 maanden (incl upgrade van S2) op de bestelling wachten

Ja, doe je dat hier in dit land (ver buiten de EU) en je veroorzaakt daardoor een ongeluk, bega je een misdaad en dus strafbladZeZeQue schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:55:
[...]
Als je scooter met blauw kenteken opvoert kan die ook 60 km/h op het fietspad. Zie dat ook elke dag gebeuren
Oud-collega van mij in Nederland krijgt zijn X3 pas begin september. Die heeft enkele weken geleden besteld.evdakker schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:48:
[...]
Volgens mij worden de eerste X3's pas eind juli geleverd.
.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Het waren twee mooie dagen mag ik hopenUTADDICT schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:49:
[...]
Lekker dan.. Had de fiets net twee dagen na 5 maanden (incl upgrade van S2) op de bestelling wachtenMaar niets aan te doen, het wachten begint weer.
Ik heb nog in elk geval vier weken van mijn VM kunnen genieten na vier weken wachttijd. Staat nu 8 dagen bij de bike doctors. Volgende week maar eens informeren hoe het ervoor staat. Bij inlevering gaven ze aan: gaat sowieso twee weken duren maar wellicht drie. En laat ik volgend weekend dan eindelijk zomervakantie te hebben. Dus zou fijn zijn als ze binnen twee weken de boel hebben weten te repareren.
Ik heb de indruk dat ze bij VM hun tanden stuk bijten op alle problemen. 2-3 weken wachten op een herstelling duidt op een totaal overbelaste situatie (en waarschijnlijk wat medewerkers in vakantie).
Dit is toch een bottleneck die ze zelf gecreerd hebben door de lokale FM buiten spel te zetten.
Dit is toch een bottleneck die ze zelf gecreerd hebben door de lokale FM buiten spel te zetten.
Op de skipiste ben je anno 2020 zonder helm een 'roekeloze' uitzondering, zoiets kan snel gaan.DataCopy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:47:
Het zal wel een hele 'cultuur' verandering zijn...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik vind het belgeluid erg hard (ik gebruik het klassieke belgeluid), zou fijn zijn als er meer mogelijkheden in de app komen voor andere geluiden (ik heb liever een korte "ping"). Weet iemand of VM daar mee bezig is of iets over heeft gezegd?
Thank God for the Internet
Iets zegt me dat ze andere prioriteiten hebben.Roo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:08:
Ik vind het belgeluid erg hard (ik gebruik het klassieke belgeluid), zou fijn zijn als er meer mogelijkheden in de app komen voor andere geluiden (ik heb liever een korte "ping"). Weet iemand of VM daar mee bezig is of iets over heeft gezegd?
Ja, zoals meer geld in advertenties pompen, ipv sneller fietsen leveren met goede kwaliteit.Tommie12 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:35:
[...]
Iets zegt me dat ze andere prioriteiten hebben.
Vandaag ook mijn S3 gekregen. Probleemloos in elkaar gezet.
Echter wel een aantal fundamentele problemen tijdens het eerste ritje:
Echter wel een aantal fundamentele problemen tijdens het eerste ritje:
- Krakend geluid in de tweede versnelling. Klinkt niet gezond.
- Accu sprong in de eerste rit (in stilstand) van 97% naar 25% in slechts vier minuten
- Kleine slag in het voorwiel. Maar dat kan iedere fietsenmaker makkelijk oplossen.
Ik bewonder je tolerantiedrempel.Digimusic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 00:04:
Echter wel een aantal fundamentele problemen tijdens het eerste ritje:Morgen maar even vanmoof bellen, vrees dat het wel even ga duren voordat ik het in Amsterdam kan laten fixen. Ik stuur hem liever niet retour.
- Accu sprong in de eerste rit (in stilstand) van 97% naar 25% in slechts vier minuten
- Kleine slag in het voorwiel. Maar dat kan iedere fietsenmaker makkelijk oplossen.
3 problemen bij 1 fiets....
Het geluid bij overgang van de 2e naar 3e versnelling is al meer beschreven, en heeft volgens mij iedereen. Ik heb in elk geval nog niemand gehoord over een oplossing, ook niet bij VanMoof.Digimusic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 00:04:
Echter wel een aantal fundamentele problemen tijdens het eerste ritje:Morgen maar even vanmoof bellen, vrees dat het wel even ga duren voordat ik het in Amsterdam kan laten fixen. Ik stuur hem liever niet retour.
Het accuprobleem is interessant. Je had hem volledig opgeladen? Bij mijn telefoontjes met de klantenservice over mijn issues met de motor, vroegen ze ook naar enorme ‘drops’ in acculading. Ze hebben een Beta firmware naar me gestuurd die daar tegen helpt. Wellicht ff bellen dus!
Die overgang heb ik ook ervaren. Maar als je de boost-knop gebruikt komt het veel minder voor. Maar in mijn geval gaat het over een krakend geluid terwijl hij in de tweede versnelling staat.UTADDICT schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:16:
[...]
Het geluid bij overgang van de 2e naar 3e versnelling is al meer beschreven, en heeft volgens mij iedereen.
Ja, hij was volledig opgeladen. Ik had gewacht totdat het ledje op de adapter groen was (na zo’n vier uur). Gisteravond heb ik hem opnieuw opgeladen, van 5 naar 100%. Echter duurde opladen korter dan anderhalf uur.Het accuprobleem is interessant. Je had hem volledig opgeladen?
Ik ga zeker bellen. Na alle problemen was ik al enigszins voorbereid op het feit dat je niet in één keer een goede fiets ontvangt...
Denk dat vm het heel erg heeft onderschat.ZeZeQue schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:46:
[...]
Ja, zoals meer geld in advertenties pompen, ipv sneller fietsen leveren met goede kwaliteit.
Lijkt wel of ze aan een inhaalrace bezig zijn aangezien ze ook wat eerder beginnen te leveren dan de verlate datum .
Ben benieuwd naar de staat van mijn s3
Ook in mijn voorwiel had ik toch een lichte slag ontdekt, die je vooral merkt op glad/nieuw asfalt. Gisteren even naar de lokale fietsenmaker gebracht, voor hem geen probleem gelukkig. Hij had zelfs op dat moment toevallig een andere oudere niet-elektrische damesmodel (ooit maakte ze dat) VanMoof aan de lier hangen.
De reparatie was €15, welke VM keurig zal vergoeden. De fietsenmaker maakte nog wel een opmerking dat het wiel er ook scheef in zat (mijn fout), dat is nu ook hersteld. Ook zit er wat speling op de stuurpen als je hierop van boven af druk zet. Ik weet niet zo goed hoe erg dit is, het was mij eerder nog niet opgevallen. Wie weet valt er iets aan te draaien. Ik zal het in ieder geval even vragen als ik ze toch mail voor die €15.
De reparatie was €15, welke VM keurig zal vergoeden. De fietsenmaker maakte nog wel een opmerking dat het wiel er ook scheef in zat (mijn fout), dat is nu ook hersteld. Ook zit er wat speling op de stuurpen als je hierop van boven af druk zet. Ik weet niet zo goed hoe erg dit is, het was mij eerder nog niet opgevallen. Wie weet valt er iets aan te draaien. Ik zal het in ieder geval even vragen als ik ze toch mail voor die €15.
Ja. Ook enkele keren gehad tijdens de eerste paar ritten. Laatste drie dagen geen issues met errorcodes meer gehad waardoor ik kon letten op andere zaken. Zowel voor- als achterwiel lijken kleine slag in het wiel te hebben. Vermoedde eerst dat het slechts de band was die niet recht op het wiel gemonteerd was, maar bij nadere inspectie waren het toch echt de wielen zelf.UTADDICT schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:28:
Weet niet of ik hier mijn mening mag ventileren, maar al met al ben ik niet bepaald onder de indruk van de productkwaliteit van de S3. De sterkere motor, betere remmen en meer versnellingen zijn zeker duidelijke verbeteringen tov de S2, maar het voelt toch een beetje aan alsof ik met een kwalitatief slechte pre-productie versie rond rij.
Die speling is hier al eens besproken, zoek hem maar ff op.oscarwashere schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:43:
Ook in mijn voorwiel had ik toch een lichte slag ontdekt, die je vooral merkt op glad/nieuw asfalt. Gisteren even naar de lokale fietsenmaker gebracht, voor hem geen probleem gelukkig. Hij had zelfs op dat moment toevallig een andere oudere niet-elektrische damesmodel (ooit maakte ze dat) VanMoof aan de lier hangen.
Ik heb vandaag een Brooks B66 zadel op mijn S3 gemonteerd met de hier eerder genoemde zadelpen. Ik moet zeggen dat dat een behoorlijke vooruitgang is qua comfort er zit nu een beetje vering op de fiets. Het is natuurlijk puur persoonlijk maar voor mij verhoogd het het fietsplezier.
Inmiddels vanMoof gesproken. De medewerker van vanMoof nam de tijd om mijn problemen goed te begrijpen.Digimusic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:56:
[...]
Ik ga zeker bellen. Na alle problemen was ik al enigszins voorbereid op het feit dat je niet in één keer een goede fiets ontvangt...
Het accuprobleem waarbij er ineens 72% van de capaciteit wegviel heeft zich niet meer voorgaan na de tweede lading. Ik ga gemakshalve even uit van een software probleem bij het eerste gebruik. Ik heb versie 1.1.15 op de fiets staan.
Het ratelend geluid in de tweede versnelling is een mechanisch defect of een verkeerde afstelling. VanMoof heeft me gevraagd om een filmpje te maken zodat hij met de bike doctors het kon bespreken. Inmiddels heb ik dat filmpje opgestuurd. Mogelijk sturen ze een nieuw achterwiel op. In de tussentijd heb ik de fiets zo ingesteld dat hij de tweede versnelling nagenoeg overslaat.
De (kleine) slag in het wiel mag ik bij de lokale fietsenmaker laten repareren, zoals meerdere mensen hier al gemeld hebben.
https://www.facebook.com/...715782691988664/?vh=e&d=nDigimusic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:44:
[...]
De (kleine) slag in het wiel mag ik bij de lokale fietsenmaker laten repareren, zoals meerdere mensen hier al gemeld hebben.
😎
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Welke zadelpen was dat precies? Die verende van Ali? Of bedoel je de vering in het zadel?Schalkkie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:46:
Ik heb vandaag een Brooks B66 zadel op mijn S3 gemonteerd met de hier eerder genoemde zadelpen. Ik moet zeggen dat dat een behoorlijke vooruitgang is qua comfort er zit nu een beetje vering op de fiets. Het is natuurlijk puur persoonlijk maar voor mij verhoogd het het fietsplezier.
De vering komt uit het zadel en ik heb de zadelpen gekocht van mijnfietsenonderdelen.nl (33.9 mm)Wheeliemaker schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:04:
[...]
Welke zadelpen was dat precies? Die verende van Ali? Of bedoel je de vering in het zadel?
Net de mail gekregen en de levering is verschoven van 31 juli naar 5 augustus
Ook mijn vriendin heeft helaas uitstel gekregen, van 9 naar 19 augustus (S3 Light). Hopelijk wordt het niet later dan dat, want we zouden de fietsen graag meenemen op vakantie...
Afgelopen zondag kreeg ik een email dat ik mijn S3 weer kon halen. Heel fijn!UTADDICT schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:49:
[...]
Update #2
Net een tijdje bij VanMoof geweest. Het leek een fix in +/- 1 uur, dus heb daar ff wat conference calls gedaan. Echter, konden ze eerst 1 van de symptomen die ik beschreef niet vinden (ratelend geluid in voorwiel voor de fiets helemaal uit valt) en toen de fiets net bijna klaar was ineens wel.
Resultaat: de hele fiets moet nu worden gecontroleerd en ik ga vreemd met een S2 Electric voor de time being. Duurt een paar dagen is de inschatting.
Lekker dan.. Had de fiets net twee dagen na 5 maanden (incl upgrade van S2) op de bestelling wachtenMaar niets aan te doen, het wachten begint weer.
Ze hebben meerdere dingen gedaan:
1. Klein slagje uit wiel gehaald
2. Ruimte tussen stuur verwijderd
3. Remmen voor bijgesteld, die liepen aan
Allemaal fijne QoL updates. Maar het ging natuurlijk om het continue uitvallen van de elektrische ondersteuning.
Dit blijkt vrij simpel! Ze hebben blijkbaar een software update van de batterij/accu gedaan. Ik had verwacht dat dit automatisch tezamen met de Firmware update zou gebeuren, want die had ik al gedaan. Maar dit moet blijkbaar apart.
En inderdaad! Werkt weer supergoed nu, geen enkele uitvaller of error 20 meer.
Is Amsterdam momenteel de enige service locatie van vanMoof in Nederland?
Op hun eigen site, onder Peace of mind, zeggen ze namelijk iets anders: "Nederland: Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven"
Bron: https://www.vanmoof.com/shop/nl_nl/peace-of-mind
Op hun eigen site, onder Peace of mind, zeggen ze namelijk iets anders: "Nederland: Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven"
Even een update van een (tevreden) Electrified S2 rijder:
Ik heb de S2 nu een jaar en heb er zo’n 2.000km mee gereden. Ik gebruik hem vooral voor woon-werk verkeer op niet-regenachtige dagen, 25km heen en 25km terug. Na 50km op stand 4 met beperkt gebruik van boost meestal nog zo’n 15 a 20% accu capaciteit over bij thuiskomst. Ik vind de fiets nog even mooi als op de eerste dag en hij fietst nog even lekker als op de eerste dag 😊. Van het “harde” zadel heb ik niet veel last. Dat is dus blijkbaar heel persoonlijk. Ook de iets sportievere zit vind ik best te doen (ik heb 1 ring gemonteerd). Het enige dat ik iets minder fijn vind, zijn de harde klappen op de polsen bij slecht wegdek. In mijn dagelijkse commute zitten veel stukken fietspad met (scheve) stoeptegels, en die stukken zijn NIET comfortabel. Wellicht zou het beter gaan met een iets lagere bandenspanning, maar als je de voorschriften opvolgt van VanMoof (= tussen de 3 en 4 bar) dan stuitert het stuur soms flink op en neer. Wat dat betreft lijkt een verende voorvork best aantrekkelijk.
Problemen die ik heb gehad: krakende/schurende remmen. Is hier op het forum al veel over gezegd. VanMoof AMS heeft bij de 1e check-up mijn voorrem nagekeken en de achterkant van de pads met kopervet ingesmeerd. De tip die ik toen kreeg was om niet heel geleidelijk te remmen, maar zoals bij een sportwagen: wachten en pas op het laatste moment stevig remmen. Dus liever kort en krachtig dan lang en geleidelijk. Sinds ik dat doe, heb ik geen lawaaiige remmen meer. Ik vind de remmen verder krachtig genoeg en zou geen behoefte hebben aan een upgrade naar hydraulisch. Als ik bij 35 km/u krachtig rem dan blokkeren de wielen, dus aan de remmen lig het niet. Ander probleem betrof een barst in mijn velg. Dit zou best een gebruikersfout kunnen zijn geweest, maar VanMoof was heel coulant en stuurde een nieuw wiel toe, die ik op hun kosten bij een FM mocht laten monteren. Omdat ik hun coulance en snelle service op prijs stelde, heb ik zelf een poging gewaagd om het wiel te verwisselen. Met behulp van de instructie video’s van VanMoof heeft me dat uiteindelijk 15 minuten gekost en het was nog leuk om te doen ook (zo leer je je fiets weer wat beter kennen). Laatste klacht betreft de bel. Ook al veel over geschreven hier op het forum. @VanMoof: zouden de S2 rijders misschien een software update kunnen krijgen met het bel-geluid van de S3?
Ervaringen met de klantenservice van VanMoof: op e-mail wordt niet gereageerd, dus dat is gewoon slecht. Neem je echter de moeite om te bellen, dan zijn mijn ervaringen met de klantenservice goed tot zeer goed. Bij de laatste keer (voor het nieuwe wiel) werd ik zelfs tot 2 maal toe keurig nagebeld met een tussentijdse update (betrof een adres-wijziging van mijn kant). Dus het lijkt er op dat de service/communicatie langzamerhand beter wordt.
Ik heb de S2 nu een jaar en heb er zo’n 2.000km mee gereden. Ik gebruik hem vooral voor woon-werk verkeer op niet-regenachtige dagen, 25km heen en 25km terug. Na 50km op stand 4 met beperkt gebruik van boost meestal nog zo’n 15 a 20% accu capaciteit over bij thuiskomst. Ik vind de fiets nog even mooi als op de eerste dag en hij fietst nog even lekker als op de eerste dag 😊. Van het “harde” zadel heb ik niet veel last. Dat is dus blijkbaar heel persoonlijk. Ook de iets sportievere zit vind ik best te doen (ik heb 1 ring gemonteerd). Het enige dat ik iets minder fijn vind, zijn de harde klappen op de polsen bij slecht wegdek. In mijn dagelijkse commute zitten veel stukken fietspad met (scheve) stoeptegels, en die stukken zijn NIET comfortabel. Wellicht zou het beter gaan met een iets lagere bandenspanning, maar als je de voorschriften opvolgt van VanMoof (= tussen de 3 en 4 bar) dan stuitert het stuur soms flink op en neer. Wat dat betreft lijkt een verende voorvork best aantrekkelijk.
Problemen die ik heb gehad: krakende/schurende remmen. Is hier op het forum al veel over gezegd. VanMoof AMS heeft bij de 1e check-up mijn voorrem nagekeken en de achterkant van de pads met kopervet ingesmeerd. De tip die ik toen kreeg was om niet heel geleidelijk te remmen, maar zoals bij een sportwagen: wachten en pas op het laatste moment stevig remmen. Dus liever kort en krachtig dan lang en geleidelijk. Sinds ik dat doe, heb ik geen lawaaiige remmen meer. Ik vind de remmen verder krachtig genoeg en zou geen behoefte hebben aan een upgrade naar hydraulisch. Als ik bij 35 km/u krachtig rem dan blokkeren de wielen, dus aan de remmen lig het niet. Ander probleem betrof een barst in mijn velg. Dit zou best een gebruikersfout kunnen zijn geweest, maar VanMoof was heel coulant en stuurde een nieuw wiel toe, die ik op hun kosten bij een FM mocht laten monteren. Omdat ik hun coulance en snelle service op prijs stelde, heb ik zelf een poging gewaagd om het wiel te verwisselen. Met behulp van de instructie video’s van VanMoof heeft me dat uiteindelijk 15 minuten gekost en het was nog leuk om te doen ook (zo leer je je fiets weer wat beter kennen). Laatste klacht betreft de bel. Ook al veel over geschreven hier op het forum. @VanMoof: zouden de S2 rijders misschien een software update kunnen krijgen met het bel-geluid van de S3?
Ervaringen met de klantenservice van VanMoof: op e-mail wordt niet gereageerd, dus dat is gewoon slecht. Neem je echter de moeite om te bellen, dan zijn mijn ervaringen met de klantenservice goed tot zeer goed. Bij de laatste keer (voor het nieuwe wiel) werd ik zelfs tot 2 maal toe keurig nagebeld met een tussentijdse update (betrof een adres-wijziging van mijn kant). Dus het lijkt er op dat de service/communicatie langzamerhand beter wordt.
Dat zijn de locaties (ex Amsterdam) waar ze mobiele support bieden.Digimusic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:53:
Is Amsterdam momenteel de enige service locatie van vanMoof in Nederland?
"In de onderstaande steden wordt je ondersteund door mobiele Bike Doctors." staat er op die pagina.
Hoeveel zadelpen houd je nog over onder het zadel. Ben ook van plan ander zadel te monteren maar weet niet of ik genoeg zadelpen over houd. Steekt met huidige zadel ongeveer 3 a 4 cm boven frame uit. Zou je een fotootje kunnen plaatsen? Ben benieuwd hoe het er uit ziet.Schalkkie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:46:
Het zadel plaats je boven op de zadelpen die ik heb gebruikt. Je monteert het namelijk op de houder die boven op de zadelpen zit. Je schuift het zadel dus niet over de zadelpen. Dus je hebt altijd voldoende zadelpen. De zadelpen is veel langer dan de zadelpen van VM. Ik las ergens hier in dit forum dat een ander zelfs de pen een stukje had ingekort door er een stukje af te zagen.Tilburgers schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:43:
[...]
Hoeveel zadelpen houd je nog over onder het zadel. Ben ook van plan ander zadel te monteren maar weet niet of ik genoeg zadelpen over houd. Steekt met huidige zadel ongeveer 3 a 4 cm boven frame uit. Zou je een fotootje kunnen plaatsen? Ben benieuwd hoe het er uit ziet.
Deze zadelpen heb ik gebruiktXyberBorg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:15:
[...]
Geluksvogel! Zelfde tijdlijn, maar nog geen mailtje mogen ontvangen van UPS. Maargoed, na 4 maanden wachten kunnen er nog wel 3 dagen vanaf. De zadelpen uit mijn eerdere post ligt in ieder geval al klaar, zal bevindingen bij installatie delen.
Kun je die software update van de batterij/accu zelf uitvoeren of kan dat alleen bij VM in Amsterdam of mobile servies?UTADDICT schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:22:
[...]
Afgelopen zondag kreeg ik een email dat ik mijn S3 weer kon halen. Heel fijn!
Ze hebben meerdere dingen gedaan:
1. Klein slagje uit wiel gehaald
2. Ruimte tussen stuur verwijderd
3. Remmen voor bijgesteld, die liepen aan
Allemaal fijne QoL updates. Maar het ging natuurlijk om het continue uitvallen van de elektrische ondersteuning.
Dit blijkt vrij simpel! Ze hebben blijkbaar een software update van de batterij/accu gedaan. Ik had verwacht dat dit automatisch tezamen met de Firmware update zou gebeuren, want die had ik al gedaan. Maar dit moet blijkbaar apart.
En inderdaad! Werkt weer supergoed nu, geen enkele uitvaller of error 20 meer.
Hoorde van iemand dat ze meer mensen hebben aangenomen voor qc en ze er meer de tijd voor nemenoscarwashere schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:58:
Ook mijn vriendin heeft helaas uitstel gekregen, van 9 naar 19 augustus (S3 Light). Hopelijk wordt het niet later dan dat, want we zouden de fietsen graag meenemen op vakantie...
Tot vandaag was ik een gelukkig S3 bezitter maar helaas heeft de versnellingsbak van mijn S3 vandaag de geest gegeven. Ik hoorde al een aantal dagen een hardere klik bij de overgang van de 2e naar de 3e versnelling maar zojuist had ik een zeer harde klik waarna ik in de lucht bleef trappen. Ook na het stoppen en weer beginnen met fietsen was het niet verholpen en een reset was ook niet de oplossing. Helaas mag ik nu ook gaan ervaren hoe de support van vanmoof is... ik ben benieuwd aangezien ik niet in de buurt van Amsterdam woon (Breda).
Mooi, staat 'm goed! Heb er zelf ook een B66 op zitten. Overigens heb ik wel een stuk van de zadelpen afgezaagd.
[ Voor 4% gewijzigd door XyberBorg op 20-07-2020 18:38 ]
Even een update over error 17. Ik heb vandaag de 1.1.35 beta update op de fiets geïnstalleerd. Dat zou de oplossing voor error 17 moeten zijn. Ik ben benieuwd. Nu even wachten op zonnig warm weer zodat ik het kan testen
misschien te veel kracht er op gezet ?Nano2009 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:47:
Tot vandaag was ik een gelukkig S3 bezitter maar helaas heeft de versnellingsbak van mijn S3 vandaag de geest gegeven. Ik hoorde al een aantal dagen een hardere klik bij de overgang van de 2e naar de 3e versnelling maar zojuist had ik een zeer harde klik waarna ik in de lucht bleef trappen. Ook na het stoppen en weer beginnen met fietsen was het niet verholpen en een reset was ook niet de oplossing. Helaas mag ik nu ook gaan ervaren hoe de support van vanmoof is... ik ben benieuwd aangezien ik niet in de buurt van Amsterdam woon (Breda).
Dat je door de tandwielen heen trapte .
Hoe ga je naar Amsterdam met de s3. ?
ik denk erover deze zadelpen incl. adapter te bestellenXyberBorg schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:38:
[...]
Mooi, staat 'm goed! Heb er zelf ook een B66 op zitten. Overigens heb ik wel een stuk van de zadelpen afgezaagd.

:strip_exif()/f/image/TMokAKFRJWD1jUF7Fi94mvqF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is balen! De eerste die hier volgens mij mee te maken krijgt. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden, houdt ons op de hoogte.Nano2009 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:47:
Welk ringslot heb je gemonteerd? Ik zie dat toch wel als een noodzakelijk kwaad.Schalkkie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Het zadel plaats je boven op de zadelpen die ik heb gebruikt. Je monteert het namelijk op de houder die boven op de zadelpen zit. Je schuift het zadel dus niet over de zadelpen. Dus je hebt altijd voldoende zadelpen. De zadelpen is veel langer dan de zadelpen van VM. Ik las ergens hier in dit forum dat een ander zelfs de pen een stukje had ingekort door er een stukje af te zagen.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
eisbaer schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:20:
[...]
Welk ringslot heb je gemonteerd? Ik zie dat toch wel als een noodzakelijk kwaad.
/f/image/g5OGFBYVIrFIiqs0a2pbB6Dn.png?f=fotoalbum_large)
Tussen contract tekenen met personeel (in Taiwan...), en opgeleid zijn.... dat duurt nog een paar maand eer die het concept kwaliteit van fietsen in de vingers hebben.max.schollen schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:39:
[...]
Hoorde van iemand dat ze meer mensen hebben aangenomen voor qc en ze er meer de tijd voor nemen
Mensen denken dat als elk onderdeel 99% goed is, dat je er dan bent.
Maar met 100 onderdelen aan een fiets heb je dan bij elke fiets wel een probleem, en als het 98% goed zit, dan heb je een heleboel fietsen die meer dan 2 problemen heeft.
Laat ons eerlijk zijn, het kan niet dat er hier vrijwel elke week mensen melden dat hun voorwiel een slag heeft. Dat betekent gewoon dat die wielen niet gecontroleerd worden, en dat hun leverancier niet in orde is.
Beetje snel willen groeien. Kijk naar Tesla, die hebben ook wat tijd nodig gehad om hun qualiteit in orde te krijgen. Nu moeten ze daar wel even een prioriteit van maken, anders geraken ze echt verbrand.
Zouden ze je geen nieuw wiel opsturen?Nano2009 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:47:
Ja klopt ik denk ook wel dat het lastig is .Tommie12 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:55:
[...]
Tussen contract tekenen met personeel (in Taiwan...), en opgeleid zijn.... dat duurt nog een paar maand eer die het concept kwaliteit van fietsen in de vingers hebben.
Mensen denken dat als elk onderdeel 99% goed is, dat je er dan bent.
Maar met 100 onderdelen aan een fiets heb je dan bij elke fiets wel een probleem, en als het 98% goed zit, dan heb je een heleboel fietsen die meer dan 2 problemen heeft.
Laat ons eerlijk zijn, het kan niet dat er hier vrijwel elke week mensen melden dat hun voorwiel een slag heeft. Dat betekent gewoon dat die wielen niet gecontroleerd worden, en dat hun leverancier niet in orde is.
Beetje snel willen groeien. Kijk naar Tesla, die hebben ook wat tijd nodig gehad om hun qualiteit in orde te krijgen. Nu moeten ze daar wel even een prioriteit van maken, anders geraken ze echt verbrand.
Inderdaad dat er zo veel problemen zijn met de wielen is inderdaad niet zo netjes .
Ik heb nu wel zo iets van liever een paar daagjes wachten en dat ik een goede fiets heb dan snel en met fouten .
Al is het natuurlijk wel fijn als je snel je goede fiets krijgt .. stiekem hoop houden . Haha
Waarom een extra ringslot als ik vragen mag? Er zit al een slot op. Een ketting /kabel lijkt me veiliger om je fiets ergens aan vast te zetten?
Met 't VM slot kan je 'm niet verzekeren bij een normale verzekeraar gok ik?
Haters everywhere but I don’t really care
Van horen zeggen: alleen bij het servicepunt in Amsterdam.BikerGLE schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:31:
[...]
Kun je die software update van de batterij/accu zelf uitvoeren of kan dat alleen bij VM in Amsterdam of mobile servies?
Er is al enige discussie over geweest hier op het forum en volgens mij kan dat wel .matthijst schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:53:
Met 't VM slot kan je 'm niet verzekeren bij een normale verzekeraar gok ik?
Staat gewoon in het topic start post
Verzekeringen
De verschillende anti-diefstal functies van een VanMoof moeten de kans op diefstal verkleinen, maar helaas kan je diefstal nooit helemaal voorkomen. Als je er verzekerd van wil zijn dat je na diefstal weer snel (en zonder financiële klap) kan gaan fietsen, dan kan je jouw fiets verzekeren. Er zijn verschillende aanbieders, elk met hun eigen voorwaarden. Hieronder som ik de verzekeringen op die in dit topic het meest zijn genoemd door andere Tweakers, inclusief korte voor- en nadelen. Wil je weten wat je moet doen na diefstal, ga dan naar het desbetreffende kopje.
VanMoof Peace of Mind: 3 jaar dekking, als de bikehunters de fiets niet binnen 2 weken vinden ontvang je tot 3x een nieuwe fiets, schade niet gedekt
Allianz: goedkoper dan VM, staat ook het schopslot van VanMoof toe mits kan worden aangetoond dat deze vergrendeld was tijdens diefstal.
ANWB: heeft opties voor eigen bikehunters en eigen gps-tracker, maar staat alleen sloten toe met een minimaal aantal sterren volgens de ART-certificatie.
[ Voor 66% gewijzigd door max.schollen op 21-07-2020 07:42 ]
Ok, dus alleen Allianz die 't schopslot accepteert.
Op zich wel de afweging waard dan
Op zich wel de afweging waard dan
Haters everywhere but I don’t really care
Even een update over dit probleem. Gister, na het plaatsen van dit bericht, nog proberen te bellen met VanMoof (servicedesk sluit om 18:00) en redelijk snel te woord gestaan door een vriendelijke dame van VanMoof. Het probleem uitgelegd en zij ging het voorleggen aan de Bike Docters en laat mij vandaag weten wat de vervolgstappen gaan zijn.Nano2009 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:47:
In de tussentijd heb ik het bericht ook op VanMoofing geplaatst. Niet lang daarna reageerde iemand van VanMoof op mijn bericht en gaf aan dat ik het bericht ook naar het officele VanMoof Facebook team moest sturen en dat zij mijn bericht al verwachte. Dit gister avond nog gedaan maar omdat ik een reactie kreeg dat de gesloten waren, verwachte ik er niet zo veel meer van. Totdat ik ongeveer een uur later toch een reactie kreeg. Ze gaan een nieuwe S3 opsturen omdat ik mijn S3 nog maar één maand heb en gepreordered had. Ze gaan vandaag een afspraak maken met de vervoerder om de nieuwe fiets mijn kant op te sturen.
Dus tot dusver alleen maar lof over de service van VanMoof
Al eerder hier opgemerkt, je merkt aan alles dat het nieuwe model te snel de markt is opgegooid om maar met een nieuw model op de electrische fietsen hype van dit jaar te kunnen meespringen.Tommie12 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:55:
[...]
Tussen contract tekenen met personeel (in Taiwan...), en opgeleid zijn.... dat duurt nog een paar maand eer die het concept kwaliteit van fietsen in de vingers hebben.
Naar mijn mening hadden ze beter eerst een S2V2 kunnen uitbrengen met een aantal verbeteringen dit jaar. Dat was misschien niet zo spannend geweest (voor de investeerders, youtubers, influencers, clickbait sites en al dat meer), maar dan hadden ze de model 3 in ieder geval goed kunnen uitontwikkelen en volgend jaar kunnen uitbrengen.
Nu hebben ze EN de problematiek van en nog niet ingewerkt productieproces in hun eigne fabriek EN de levering van een nog niet uitontwikkeld product.
Van de electrische versnelling en software tot aan de eindcontrole, verpakken en het transport - het is niet wat het moet zijn. Dit zijn alleen de klachten nog op Tweakers
[ Voor 7% gewijzigd door litebyte op 21-07-2020 10:52 ]
Denk wel dat er hoop fouten pas naar boven komen als je het op de markt gooit.litebyte schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:50:
[...]
Al eerder hier opgemerkt, je merkt aan alles dat het nieuwe model te snel de markt is opgegooid om maar met een nieuw model op de electrische fietsen hype van dit jaar te kunnen meespringen.
Naar mijn mening hadden ze beter eerst een S2V2 kunnen uitbrengen met een aantal verbeteringen dit jaar. Dat was misschien niet zo spannend geweest (voor de investeerders, youtubers, influencers, clickbait sites en al dat meer), maar dan hadden ze de model 3 in ieder geval goed kunnen uitontwikkelen en volgend jaar kunnen uitbrengen.
Nu hebben ze EN de problematiek van en nog niet ingewerkt productieproces in hun eigne fabriek EN de levering van een nog niet uitontwikkeld product.
Van de electrische versnelling en software tot aan de eindcontrole, verpakken en het transport - het is niet wat het moet zijn. Dit zijn alleen de klachten nog op Tweakers
Neemt niet weg dat het slordig is .
Qua levering vindt ik dat ze het niet netjes doen .
Eerst krijg je mails dat het binnen de opgegeven datum wordt verzonden.
Vervolgens krijg je te horen dat ze meer personeel hebben aangenomen voor de qc en dan krijg je een mail dat het vertraagd is .
Sorry maar ik ben de draad kwijt.
Zit naar mijn idee geen logica in
Dat hoeft helemaal niet als je een product goed uitontwikkeld. Los daarvan het is geen nieuw product wat amas wordt geproduceerd - het is een nieuw model, Het is en blijft 'gewoon' een fiets met een electrische hulpmotor. Elke vergelijking met tesla of apple (om clicks te genereren) gaat ook niet op. Vergelijk VanMoof maar met Stella maar dan voor een andere doelgroep en vooral met een ander marketing verhaal.max.schollen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Denk wel dat er hoop fouten pas naar boven komen als je het op de markt gooit.
Neemt niet weg dat het slordig is .
Kijk, dat VanMoof kiest om er allerlei kekke features op te gooien om het onderscheidend te maken - dat is allemaal heel fijn, maar als het niet goed werkt (omdat het bijv. niet voldoende getest is) dan krijg je dit soort praktijken.
[ Voor 15% gewijzigd door litebyte op 21-07-2020 11:07 ]
inderdaad is het wel zo .litebyte schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:05:
[...]
Dat hoeft helemaal niet als je een product goed uitontwikkeld. Los daarvan het is geen nieuw product wat amas wordt geproduceerd - het is een nieuw model, Het is en blijft 'gewoon' een fiets met een electrische hulpmotor. Elke vergelijking met tesla of apple (om clicks te genereren) gaat ook niet op. Vergelijk VanMoof maar met Stella maar dan voor een andere doelgroep en vooral met een ander marketing verhaal.
Kijk, dat VanMoof kiest om er allerlei kekke features op te gooien om het onderscheidend te maken - dat is allemaal heel fijn, maar als het niet goed werkt (omdat het bijv. niet voldoende getest is) dan krijg je dit soort praktijken.
Het zijn allemaal bestaande producten alleen vm heeft er hun draai aan gegeven en dat pakt niet altijd even goed uit .
Maar is met de levering het zelfde.
Je neemt meer mensen aan maar je levertijd wordt langer ? Zouden ze dan nog zo veel problemen hebben of worden we allemaal voor de gek gehouden en doen ze alles op hun gemak ?
Gisteren heb ik mijn S3 Light ontvangen. Een dag of twee eerder dan aangekondigd, dus een geluk dat ik een dag eerder van mijn vakantie terug kwam 😎 Ik had mijn afleverdatum laten wijzigen ivm de vakantie en zij hadden 'm op 24 juli gezet. Een geluk dat dat UPS meneer een tweede poging waagde later in de middag, en ik nét een uur thuis was.
Goed, ik ben de spanning aan het opbouwen...😁
Ik was een beetje bang voor deze dag vanwege al die problemen die je leest. Beschadigde frames, kromme wielen en spatborden. Ik was daar ook kritisch over, want Van Moof is al lang geen startup meer, dus men had kunnen leren van de eerdere problemen met de S2 (wat mij er een jaar geleden ervan weerhouden heeft op er een te kopen). Dus...ik was een beetje nerveus over wat ik in de doos zou aantreffen...
:strip_exif()/f/image/boCh57Jfh4NQgYmVY796mHGu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AkuLtn0s2wHVMb1EYB1dHAWh.jpg?f=fotoalbum_large)
De doos was niet beschadig (een paar 'scruff marks' niets bijzonders). Dus open die doos en 'Blue Thunder' (zo heb ik 'm genoemd) bevrijd in de woonkamer. Geen krassen te zien. Ik ben aan de slag gegaan en de fiets in elkaar gezet. Geen verontrustende dingen gezien, de wielen lijken recht en volgens mij de spatborden ook. Ik heb alleen maar gekeken of ze de wielen niet raakten en goed vast zaten eigenlijk.
:strip_exif()/f/image/ecqGUVlkKVDXCiBmhpyE9edS.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige 'probleem' dat ik had is waar iedereen mee lijkt te worstelen is de motor kabel. Ik heb 'm zover mogelijk erin geduwd. Inmiddels begrijp ik dat het blijkbaar ver genoeg is. Ik dacht dat de hele connector in de vork moest zitten. Op zich logisch dat dat niet zo moet, anders kun je 'm er nooit meer uit krijgen natuurlijk... Een beetje guidance/duidelijkheid in het boekje had wel goed geweest. Nu staat er 'zo ver je kunt'. Dat is niet duidelijk. Laat een foto zien waarop duidelijk is wat de bedoeling is.
Ik heb die reflecterende stickers op de velgen geplakt en ook nog her en der op de fiets. Het zijn zwarte stickers, die oplichten als je er iets op schijnt (Black Scotchlite) van reflexfolie.at
:strip_exif()/f/image/PwqsoIf4lJzqmIfsn0rYt9fm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eAktaf9mKyTC3aEBe58ZvH85.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, het rijden...na het laden, de app installeren en instellen enzo, heb ik een testritje gemaakt. Geweldig! Ik weet dat velen klagen over het schakelen, en ik denk dat ik weet wat ze bedoelen, maar ik vond het (op dit korte ritje) niet storend. Misschien hebben ze die dingen nu beter afgesteld oid. Ik vond het prima. Het was een kort ritje; vandaag ga ik kijken hoe ik de Erasmusbrug op stoom met de turboknop
Dus uiteindelijk ziet het er naar uit dat Van Moof de zaken wat beter voor elkaar heeft. Een onbeschadigde fiets met rechte wielen. Eigenlijk een beetje raar dat het als een positief ding genoemd moet worden. Je verwacht eigenlijk niet anders. Maar: eerlijk is eerlijk. Ik was (en ben nog steeds) kritisch, maar als het goed is, is het goed. Dat mag ook gezegd worden. Zoëven is de bagagedrager bezorgd.
Ohja...er zat een pompje bij die niet lijkt te werken. Inmiddels las ik op Facebook dat er iets niet goed zit en dat ik moet omkeren oid. Daar moet ik nog naar kijken. Mijn eigen pomp werkte wel in ieder geval. Ik geloof dat dit nog steeds de tijdelijke pomp is, totdat de echte funky Van Moof pomp leverbaar is. Maar dat heb ik alleen maar van horen zeggen en niet van Van Moof zelf. We gaan het zien. Ik heb een goede pomp dus mij maakt het niets uit wat ze sturen of niet sturen.
Ik was een beetje bang voor deze dag vanwege al die problemen die je leest. Beschadigde frames, kromme wielen en spatborden. Ik was daar ook kritisch over, want Van Moof is al lang geen startup meer, dus men had kunnen leren van de eerdere problemen met de S2 (wat mij er een jaar geleden ervan weerhouden heeft op er een te kopen). Dus...ik was een beetje nerveus over wat ik in de doos zou aantreffen...
:strip_exif()/f/image/boCh57Jfh4NQgYmVY796mHGu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AkuLtn0s2wHVMb1EYB1dHAWh.jpg?f=fotoalbum_large)
De doos was niet beschadig (een paar 'scruff marks' niets bijzonders). Dus open die doos en 'Blue Thunder' (zo heb ik 'm genoemd) bevrijd in de woonkamer. Geen krassen te zien. Ik ben aan de slag gegaan en de fiets in elkaar gezet. Geen verontrustende dingen gezien, de wielen lijken recht en volgens mij de spatborden ook. Ik heb alleen maar gekeken of ze de wielen niet raakten en goed vast zaten eigenlijk.
:strip_exif()/f/image/ecqGUVlkKVDXCiBmhpyE9edS.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige 'probleem' dat ik had is waar iedereen mee lijkt te worstelen is de motor kabel. Ik heb 'm zover mogelijk erin geduwd. Inmiddels begrijp ik dat het blijkbaar ver genoeg is. Ik dacht dat de hele connector in de vork moest zitten. Op zich logisch dat dat niet zo moet, anders kun je 'm er nooit meer uit krijgen natuurlijk... Een beetje guidance/duidelijkheid in het boekje had wel goed geweest. Nu staat er 'zo ver je kunt'. Dat is niet duidelijk. Laat een foto zien waarop duidelijk is wat de bedoeling is.
Ik heb die reflecterende stickers op de velgen geplakt en ook nog her en der op de fiets. Het zijn zwarte stickers, die oplichten als je er iets op schijnt (Black Scotchlite) van reflexfolie.at
:strip_exif()/f/image/PwqsoIf4lJzqmIfsn0rYt9fm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eAktaf9mKyTC3aEBe58ZvH85.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, het rijden...na het laden, de app installeren en instellen enzo, heb ik een testritje gemaakt. Geweldig! Ik weet dat velen klagen over het schakelen, en ik denk dat ik weet wat ze bedoelen, maar ik vond het (op dit korte ritje) niet storend. Misschien hebben ze die dingen nu beter afgesteld oid. Ik vond het prima. Het was een kort ritje; vandaag ga ik kijken hoe ik de Erasmusbrug op stoom met de turboknop
Dus uiteindelijk ziet het er naar uit dat Van Moof de zaken wat beter voor elkaar heeft. Een onbeschadigde fiets met rechte wielen. Eigenlijk een beetje raar dat het als een positief ding genoemd moet worden. Je verwacht eigenlijk niet anders. Maar: eerlijk is eerlijk. Ik was (en ben nog steeds) kritisch, maar als het goed is, is het goed. Dat mag ook gezegd worden. Zoëven is de bagagedrager bezorgd.
Ohja...er zat een pompje bij die niet lijkt te werken. Inmiddels las ik op Facebook dat er iets niet goed zit en dat ik moet omkeren oid. Daar moet ik nog naar kijken. Mijn eigen pomp werkte wel in ieder geval. Ik geloof dat dit nog steeds de tijdelijke pomp is, totdat de echte funky Van Moof pomp leverbaar is. Maar dat heb ik alleen maar van horen zeggen en niet van Van Moof zelf. We gaan het zien. Ik heb een goede pomp dus mij maakt het niets uit wat ze sturen of niet sturen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
@mphilipp ziet er goed uit!
Blijft toch grappig als je begint te lezen en denkt 'hmmm, volgens mij heb ik dit ergens anders ook gelezen'
Blijft toch grappig als je begint te lezen en denkt 'hmmm, volgens mij heb ik dit ergens anders ook gelezen'
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Ik ga ook een duit in het zakje doen over de service en mijn S2 Ik ben "not amused", zodat je het vast weet.
Tot nu toe prima met die service als je belt, je wordt ook teruggebeld, het wordt nagestuurd (ontbrekende stuur spacers) en nagebelt. Als ze het op afstand met software kunnen regelen, gaat ook goed. Dat betrof de ontbrekende US modus.
Tot aan daar prima.
Vervolgens een goede 2 weken geleden een keurige eerste service beurt ingepland met de wederom vriendelijke engelstalige dame. Paar kleine issues besproken en de afspraak stond. Wordt ik gistermiddag gebelt, soort afspraakbevestiging?? Vandaag een dagje vrij genomen, de fiets in de auto geschoven, naar Amsterdam gereden.
Komt een dame net voor me aangereden op haar fiets, die komt spontaan aan en heeft een mankementje die ze gefikst wil hebben. Oud model fiets, overigens wel funky model. Hij zegt nog tegen haar, die is vanmiddag wel klaar.
Ik lever mijn fiets in, bespreek het en vraag nog hoe lang het ongeveer gaat duren. Uurtje, 2 uurtjes? Wat schetst mijn verbazing, die afspraak maken is bullshit van de hoogste categorie, hij dacht dat het een probleem werd om vandaag klaar te krijgen. WTF?? Ik maak netjes een ruimschoots geplande afspraak met van Moof, zij bevestigingen dat zelfs nog telefonisch de dag ervoor, en dan "hebben ze nog 15 fietsen vòòr de mijne" ?? Die dame voor mij wordt spontaan geholpen terwijl ik nog sta te wachten en moet vervolgens hopen dat ik om een uur of 5 mijn fiets weer kan halen van zijn servicebeurt.
In eerste instantie verbouwereerd, maar dat sloeg vlot over in mega irritatie voor het serviceniveau. Daar kan ik slecht tegen zeg! Stelletje amateurs.. Ik heb een geplande afspraak, 2 weken van tevoren en hou daar 100% rekening mee, dan verwacht ik ook wat. Ik verwacht de gecreëerde verwachting dat ik een plek in de agenda heb. Moet ik eens proberen bij mijn klanten, afspraak plannen maar niet de tijd ervoor hebben.
Ik ben zò boos, geïrriteerd vooral teleurgesteld daarover! Ik ga helemaal mee met Litebyte zijn opmerking: ze doen dit toch niet sinds gisteren..
Denk maar goed na of je wel wil laten servicen als je het ook prima zelf kan. Het blijft in essentie een fiets. Want dit gaat me niet nog een keer gebeuren. Als ik een echte issue heb dan plan ik het niet meer. Wordt je nog fatsoenlijk geholpen ook
Tot nu toe prima met die service als je belt, je wordt ook teruggebeld, het wordt nagestuurd (ontbrekende stuur spacers) en nagebelt. Als ze het op afstand met software kunnen regelen, gaat ook goed. Dat betrof de ontbrekende US modus.
Tot aan daar prima.
Vervolgens een goede 2 weken geleden een keurige eerste service beurt ingepland met de wederom vriendelijke engelstalige dame. Paar kleine issues besproken en de afspraak stond. Wordt ik gistermiddag gebelt, soort afspraakbevestiging?? Vandaag een dagje vrij genomen, de fiets in de auto geschoven, naar Amsterdam gereden.
Komt een dame net voor me aangereden op haar fiets, die komt spontaan aan en heeft een mankementje die ze gefikst wil hebben. Oud model fiets, overigens wel funky model. Hij zegt nog tegen haar, die is vanmiddag wel klaar.
Ik lever mijn fiets in, bespreek het en vraag nog hoe lang het ongeveer gaat duren. Uurtje, 2 uurtjes? Wat schetst mijn verbazing, die afspraak maken is bullshit van de hoogste categorie, hij dacht dat het een probleem werd om vandaag klaar te krijgen. WTF?? Ik maak netjes een ruimschoots geplande afspraak met van Moof, zij bevestigingen dat zelfs nog telefonisch de dag ervoor, en dan "hebben ze nog 15 fietsen vòòr de mijne" ?? Die dame voor mij wordt spontaan geholpen terwijl ik nog sta te wachten en moet vervolgens hopen dat ik om een uur of 5 mijn fiets weer kan halen van zijn servicebeurt.
In eerste instantie verbouwereerd, maar dat sloeg vlot over in mega irritatie voor het serviceniveau. Daar kan ik slecht tegen zeg! Stelletje amateurs.. Ik heb een geplande afspraak, 2 weken van tevoren en hou daar 100% rekening mee, dan verwacht ik ook wat. Ik verwacht de gecreëerde verwachting dat ik een plek in de agenda heb. Moet ik eens proberen bij mijn klanten, afspraak plannen maar niet de tijd ervoor hebben.
Ik ben zò boos, geïrriteerd vooral teleurgesteld daarover! Ik ga helemaal mee met Litebyte zijn opmerking: ze doen dit toch niet sinds gisteren..
Denk maar goed na of je wel wil laten servicen als je het ook prima zelf kan. Het blijft in essentie een fiets. Want dit gaat me niet nog een keer gebeuren. Als ik een echte issue heb dan plan ik het niet meer. Wordt je nog fatsoenlijk geholpen ook
mmm, waarom heb ik dat gevoel ook..DataCopy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:37:
Dames gaan voorBAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:38:
Ik ga ook een duit in het zakje doen over de service en mijn S2 Ik ben "not amused", zodat je het vast weet.
Tot aan daar prima.
je bent ook veel te lief tegen die dame vind ik, vrouwen had ik lekker laten wachtenBAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:38:

volgende keer gewoon zeggen, opzouten, ik ben eerst..
Ik heb volgende week dinsdag een afspraak, ik hoop niet dat ik zoiets ga meemaken. Ik zou gek worden! En ik moet met de trein vanuit Den Haag komen. Ben ook nog eens bang, omdat het in mijn geval om een S1 gaat. Dus misschien niet interessant voor ze. Lees veel vervelende verhalen op Facebook .... daar heb je een groep: https://www.facebook.com/...0321947480/?ref=bookmarksBAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:38:
Tot aan daar prima.
Als ze moeilijk doen gewoon net zo lang wachten tot ze je helpen .Spiritual89 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:56:
[...]
Ik heb volgende week dinsdag een afspraak, ik hoop niet dat ik zoiets ga meemaken. Ik zou gek worden! En ik moet met de trein vanuit Den Haag komen. Ben ook nog eens bang, omdat het in mijn geval om een S1 gaat. Dus misschien niet interessant voor ze. Lees veel vervelende verhalen op Facebook .... daar heb je een groep: https://www.facebook.com/...0321947480/?ref=bookmarks
En zorg dat je je afspraak bevestiging hebt dan kun je die tonen daar en hebben zij geen poot om op te staan.
[ Voor 26% gewijzigd door max.schollen op 21-07-2020 13:03 ]
ik neem aan dat bam deze bevestiging teminste met zich mee had.max.schollen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:58:
[...]
En zorg dat je je afspraak bevestiging hebt dan kun je die tonen daar en hebben zij geen poot om op te staan
Ik print de afspraak bevestiging wel uit en geef deze direct bij binnenkomst. Lijkt mij het beste, toch?max.schollen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:58:
[...]
Als ze moeilijk doen gewoon net zo lang wachten tot ze je helpen .
En zorg dat je je afspraak bevestiging hebt dan kun je die tonen daar en hebben zij geen poot om op te staan
Beste optieSpiritual89 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Ik print de afspraak bevestiging wel uit en geef deze direct bij binnenkomst. Lijkt mij het beste, toch?
Even iets wat mij niet helemaal duidelijk was uit de vertraging mail .
Klopt het dat de fiets al gecontroleerd is zodra de mail is verzonden?
Want waar hebben ze dan 2,5 week voor nodig om hè verzenden?
[ Voor 30% gewijzigd door max.schollen op 21-07-2020 13:03 ]
Fiets is nog nooit gecontroleerd naar mijn weten. Ook niet bij de vorige eigenaar. Alles stopte na diverse error 29 (en nog wat andere) meldingen en toen heb ik gebeld voor een afspraak.max.schollen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:03:
[...]
Beste optie
Even iets wat mij niet helemaal duidelijk was uit de vertraging mail .
Klopt het dat de fiets al gecontroleerd is zodra de mail is verzonden?
Want waar hebben ze dan 2,5 week voor nodig om hè verzenden?
Had al eerder issues maar kon die na een reset oplossen maar op een gegeven moment hield het echt op. Zij konden wel zien dat het na een reset wel weer werkte.
Dat is helemaal niet nodig, hij komt in je account te staan en ze hebben het zelf ook staan. Ze kunnen volgens mij je hele gesprekshistorie zelfs teruglezenBruzski schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:01:
[...]
ik neem aan dat bam deze bevestiging teminste met zich mee had.
Binnenkomst kun je vergeten. Links van de hoofdingang waar de testritten starten en store zelf zit, is de servicesk vinden. Nagenoeg buiten melden, meer dan een halve meter kom je niet binnen. En begrijpelijk momenteel. Kan je wel gelijk genieten van de berg ouwe fietsen die buiten staan opgesteld.Spiritual89 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Ik print de afspraak bevestiging wel uit en geef deze direct bij binnenkomst. Lijkt mij het beste, toch?
[ Voor 12% gewijzigd door BAMMER op 21-07-2020 13:26 ]
@ Bammer
Dat is idd balen. Tip voor de volgende keer/voor andere forummers: Ik heb bij het maken van mijn controlebeurt erbij gezegd dat ik wilde blijven wachten omdat ik -net als jij- niet in Amsterdam woon en ik dus de fiets na de check meteen weer wilde meenemen. Dat was geen probleem.
Dat is idd balen. Tip voor de volgende keer/voor andere forummers: Ik heb bij het maken van mijn controlebeurt erbij gezegd dat ik wilde blijven wachten omdat ik -net als jij- niet in Amsterdam woon en ik dus de fiets na de check meteen weer wilde meenemen. Dat was geen probleem.
zeiden ze tegen mij ook... succes!Dannykl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
@ Bammer
(En ja, ik zit nog steeds mega hoog in mijn irritatie hierover... ondanks de mooie dame die me voor was
monumentale fout, volgens keer mooie vrouwen mogen achteraan sluiten. dat had ze bij mij niet hoeven te proberen. vanMoof blondie?
Ik neem aan dat je bij aankomst te woord word gestaan door iemand en deze meneer krijgt dan gelijk mijn uitgeprinte afspraak in handen. Of hoe is het bij jou gegaan dan?BAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
[...]
Binnenkomst kun je vergeten. Links van de hoofdingang waar de testritten starten en store zelf zit, is de servicesk vinden. Nagenoeg buiten melden, meer dan een halve meter kom je niet binnen. En begrijpelijk momenteel. Kan je wel gelijk genieten van de berg ouwe fietsen die buiten staan opgesteld.
precies zo, alleen geen geprinte afspraak en niet bij een meneer maar jongeman. Wel ontbreekt elke vorm van opgewektheid vanwege de berg werk die hij blijkbaar heeft. Maar dat mag niet mijn probleem worden.. printen is ook niet nodig, ze hebben een deftig laptopje staan en lepelen alles zo op vanuit je naam en tijdstip afspraak.
Oké, duidelijk. Hoop op het beste dan maar. Is er nog iets in de buurt waar ik een bakkie koffie kan drinken? Ik heb vernomen van de dame die ik aan de telefoon had dat binnen wachten tijdens reparatie geen optie was.BAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:37:
precies zo, alleen geen geprinte afspraak en niet bij een meneer maar jongeman. Wel ontbreekt elke vorm van opgewektheid vanwege de berg werk die hij blijkbaar heeft. Maar dat mag niet mijn probleem worden.. printen is ook niet nodig, ze hebben een deftig laptopje staan en lepelen alles zo op vanuit je naam en tijdstip afspraak.
Geen idee... er kwamen wel mensen uit de shop zelf vandaan. Je kan wellicht vast een digitaal bezoek inplannen bij Artis? Altijd leuk! En die hebben vast ook koffie. Die zit daar heel dichtbij op paar minuutjes wandelen. Of je neemt een leenfiets mee en gaat hier eens gluren: https://www.lekkerbikes.com/nl/brand-stores/amsterdam/?Spiritual89 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:40:
[...]
Oké, duidelijk. Hoop op het beste dan maar. Is er nog iets in de buurt waar ik een bakkie koffie kan drinken? Ik heb vernomen van de dame die ik aan de telefoon had dat binnen wachten tijdens reparatie geen optie was.
Of was die laatste een beetje té van mij nu..?

Maar zonder gekheid, als mijn boosheid weer gedaald is, en vanavond mijn bike terug heb en ik eindelijk mijn alternatieve onderdelen kan monteren zal ik vast weer positief zijn. Want het blijft een heerlijke fun bike en die jongens daar kunnen er ook niets aan doen.. ik neem het vanMoof als organisatie kwalijk, dat wel!
[ Voor 18% gewijzigd door BAMMER op 21-07-2020 13:54 ]
vanmoof a'dam bevind zich in een van de sjiekste buurten, dus koffiebars zat..je moet uiteraard wel even een wandeling doen.Spiritual89 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:40:
[...]
Is er nog iets in de buurt waar ik een bakkie koffie kan drinken? Ik heb vernomen van de dame die ik aan de telefoon had dat binnen wachten tijdens reparatie geen optie was.
koffierondje..
https://www.google.com/se...egQIAxAp&biw=1366&bih=657
doe gelijk rondje oosterpark aangezien je toch vlak om de hoek bent.
[ Voor 120% gewijzigd door Bruzski op 21-07-2020 14:15 ]
Hahaha .... ik hou wel van dit soort humor! Ik kijk wel wat ik ga doen en inderdaad beter als je je boosheid laat varen, je hebt uiteindelijk alleen maar jezelf ermee. Ik wou dat ik een S3 kon veroorloven want ik ben al zo happy met mijn S1 uit 2016 die ik 2e hands heb gekocht op Marktplaats.BAMMER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:50:
[...]
Geen idee... er kwamen wel mensen uit de shop zelf vandaan. Je kan wellicht vast een digitaal bezoek inplannen bij Artis? Altijd leuk! En die hebben vast ook koffie. Die zit daar heel dichtbij op paar minuutjes wandelen. Of je neemt een leenfiets mee en gaat hier eens gluren: https://www.lekkerbikes.com/nl/brand-stores/amsterdam/?
Of was die laatste een beetje té van mij nu..?
Maar zonder gekheid, als mijn boosheid weer gedaald is, en vanavond mijn bike terug heb en ik eindelijk mijn alternatieve onderdelen kan monteren zal ik vast weer positief zijn. Want het blijft een heerlijke fun bike en die jongens daar kunnen er ook niets aan doen.. ik neem het vanMoof als organisatie kwalijk, dat wel!
Binnenkort zitten wij weer op onze fiets en kunnen wij weer genieten van deze heerlijke fun bikes!
Zou je wellicht een foto kunnen delen van hoe ver je het motorkabeltje in de vork hebt gekregen. Ik moet echt veel kracht zetten en zie aan de kabel dat die eronder gaat leiden. Heb hem er maar naast hangen op het moment en vastgezet met een tyrap.mphilipp schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:23:
Gisteren heb ik mijn S3 Light ontvangen. Een dag of twee eerder dan aangekondigd, dus een geluk dat ik een dag eerder van mijn vakantie terug kwam 😎 Ik had mijn afleverdatum laten wijzigen ivm de vakantie en zij hadden 'm op 24 juli gezet. Een geluk dat dat UPS meneer een tweede poging waagde later in de middag, en ik nét een uur thuis was.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt voor de moeite!
Klopt. Vertaald van mijn post op Facebook. Zo blijf ik tenminste consistent...DataCopy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:37:
Inmiddels een uitgebreidere testrit gemaakt. Blijft leuk, die turboknop. Ik 'won' het zelfs van een snorscooter die duidelijk nooit naar Verstappen of LeClerc gekeken heeft...bij de chicane voor de Erasmusbrug remde ik 'm eruit
Vanmorgen kwam de bagagedrager die ik meteen gemonteerd heb.
:strip_exif()/f/image/kM0kHGjxcWUAJI943mfajVwX.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo ziet ie er in daglicht uit. De Black Scotchlite zie je zo haast niet.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
wordt de bagage drager niet gelijk geleverd met de fiets ?mphilipp schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:15:
[...]
Klopt. Vertaald van mijn post op Facebook. Zo blijf ik tenminste consistent...
Inmiddels een uitgebreidere testrit gemaakt. Blijft leuk, die turboknop. Ik 'won' het zelfs van een snorscooter die duidelijk nooit naar Verstappen of LeClerc gekeken heeft...bij de chicane voor de Erasmusbrug remde ik 'm eruitWegrijden met Turbo is erg leuk. Ook leuk om wielrenners te pesten. Die rijden het snot voor de ogen en zip voorbij met 35 ofzo... Maar ook als je gewoon relaxed fiets, wel met een beetje inspanning, op stand 3, ga ik gewoon 26kmh tegen de wind in. Ik denk dat 3 een prima stand is. Turbo is behalve leuk ook erg handig om snel iemand of een groepje voorbij te piepen. In een drukke stad als Rotterdam is dat gewoon erg fijn.
Vanmorgen kwam de bagagedrager die ik meteen gemonteerd heb.
[Afbeelding]
En zo ziet ie er in daglicht uit. De Black Scotchlite zie je zo haast niet.
Leuke review.
Perfect combo een moderne fiets in een moderne stad.
Hebt zeker veel bekijks ?
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.