Vandaag is ook mijn S3 dan eindelijk gearriveerd. Even samengevat mijn bevindingen;
- Doos was niet noemenswaardig beschadigd, dat gaf goede hoop.
- In tegenstelling tot sommige verhalen die hier te ronde gaan waren alle onderdelen aanwezig, ook een meevaller.
- Tijd voor de installatie. Bij het monteren van het voorwiel liep ik tegen het eerste probleem aan; tussen de rem callipers had een beschermstukje moeten zitten, maar die was bij mij niet aanwezig. Ook de pads zelf stonden veel te dicht op elkaar waardoor ik het wiel niet kon monteren:
(Merk ook op dat er wat lakschade is aan het frame naast de remmen, maar dat lijkt op de foto erger dan in realiteit omdat dit nogal ingezoomd is. Voor de rest ziet het frame er netjes uit.)
Ook na wat gefriemel met de brake pads werd de ruimte niet groter. Uiteindelijk heb ik een lang mes gepakt, tussen de pads doorgestoken en aan beide kanten gelijkmatig kracht gezet zodat de rechterpad op de foto iets meer terug zakte. Niet helemaal de juiste manier lijkt me, maargoed - het enige dat ik kon verzinnen zonder het té veel te forceren en de fiets terug te sturen.
Verder met de installatie. Wiel kon er nu in, maar liep nog steeds aan omdat er simpelweg wel érg weinig ruimte zit tussen de pads. Zo goed als mogelijk gedaan en toen zonder problemen de rest geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de fiets een half uurtje opgeladen voordat ik een klein testritje heb gemaakt.
De S3 is overduidelijk stukken sterker dan de S2. Zoals gebruikelijk rij ik weg met gebruik van boost knop, en dat resulteerde meteen in een hele dikke wheelspin. De eerste kilometer leek het ook alsof er totaal geen dosering in het vermogen zat bij gebruik van de Boost knop. Er leek zo veel vermogen naar de motor te gaan dat deze bij +/- 30 kmh ontzetten begon te vibreren. Ook was de motor vele malen luider dan de S2.
Duurde ook niet lang voordat de ondersteuning er mee op hield (aan de boost durfde ik sowieso al even niet meer te komen). Toen begon de rits aan error codes, denk dat alle nummers zo ongeveer voorbij waren gekomen. Ook het resetten bood geen soelaas, en de boost knop functioneerde niet meer.
+/- Twee kilometer verder leek alles het wel weer te doen na een reset. Deze keer was de boost knop stukken genuanceerder. Daar heb ik nog eens twee kilometer mee gereden zonder problemen voordat mijn kleine testronde er op zat. Hij zit nu weer in de lader om verder op te laden, hoop dat 't bij de opstartproblemen blijft. Ook lopen de remmen nog steeds een beetje aan - mocht iemand weten hoe de pads iets verder van elkaar afgesteld kunnen worden dan hoor ik dat graag.