Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Tommie12 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:42:
Ik snap die discussie over de remmen ook niet goed. Moet je nu echt zo hard knijpen om te vertragen?
Dat je harder moet knijpen dan bij normale Shimano remmen ben ik inmiddels al aangewend.

Probleem dat ze piepen stoort echter wel.
Gaat weg als je ze opnieuw afstelt, maar komt snel weer terug.

(Probleem was er bij aflevering nog niet, duurt even voor het optreed.
Inmiddels zo'n 750 km gereden)

[ Voor 13% gewijzigd door maxnl op 12-07-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 00:29
maxnl schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Dat je harder moet knijpen dan bij normale Shimano remmen ben ik inmiddels al aangewend.

Probleem dat ze piepen stoort echter wel.
Gaat weg als je ze opnieuw afstelt, maar komt snel weer terug.
Exact dat! het functioneert, maar niet om over naar huis te schrijven. Na een schoonmaak en afstelbeurt denk je yess, maar 5 km verder begint het langzaam weer. Ik irriteer me daar genoeg aan om een fijne fiets te verbeteren (in mijn beleving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
eerder in dit topic kwam er een post tevoorschijn dat er nog bedrading onde handvatten zit bij de S3. Is iedereen dan zo tevreden over de standaard handvatten die er op zitten? Dat ze die niet vervangen hebben dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

Wheeliemaker schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:49:
[...]

Ik heb ze ook. Nette dingen. En inderdaad het schuurpapier zorgt juist dat je niet schuift. Hebben je schoenen echt niks onder te leiden.
Welke bedoel je? Die moto reflex of die uit de link, https://www.bikester.nl/693344.html

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
eisbaer schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Welke bedoel je? Die moto reflex of die uit de link, https://www.bikester.nl/693344.html
Die uit de link. Zag de meerwaarde niet van die duurdere. En ze zijn prima tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
.

[ Voor 100% gewijzigd door ZeZeQue op 12-07-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teoprins
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-01-2021
Remmen lijken ook in orde te zijn nu.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tuurie
  • Laatst online: 06-05-2024
Even een update nadat ik vorige week woensdag de S3 binnen kreeg.

Vanochtend naar VanMoof in Amsterdam gereden voor het repareren van de kleine bochel in het voorwiel en het aanpassen van de lichtsensor die op de Auto stand altijd aan bleef.
Heel vriendelijk en behulpzaam personeel, en na 10 minuten was alles gefixt!

Met een volle batterij gestart en op 800 meter net niet gered om heen en weer te komen.
US stand op 4 en bij verkeerslichten wegrijden boost button gebruiken.
Heen 28.4KM, 42% batterij verbruikt en 17 stops.
Terug 28.4KM, 49% batterij verbruikt en 19 stops.

De app zelf gaf aan dat er nog 5% batterij was.
Het fietsen zonder batterij ging wel maar is zwaar.

Heb van het weekend 1 keer gehad dat de fiets wel aan was maar geen ondersteuning gaf met de motor. na een reset was dit verholpen.

Het zadel mag zonder meer hard genoemd worden, dat is wel even wennen. Het is net iets comfortabeler dan een racefiets zadel imho maar daar zit je weer met een speciale broek op.

Tot nu toe 228 heerlijke KM's gereden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 18:31
tuurie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:14:
en het aanpassen van de lichtsensor die op de Auto stand altijd aan bleef.
Heel vriendelijk en behulpzaam personeel, en na 10 minuten was alles gefixt!
Heb je toevallig nog gevraagd of dat met een software update opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
HBO88 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Heb je toevallig nog gevraagd of dat met een software update opgelost kan worden?
Nee heb ik niet specifiek naar gevraagd. Ik begreep dat het alleen gedaan kon worden in de werkplaats door er een computer op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
tuurie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Nee heb ik niet specifiek naar gevraagd. Ik begreep dat het alleen gedaan kon worden in de werkplaats door er een computer op aan te sluiten.
Bij mij exact zelfde opmerking. Lijkt er dus niet op dat ze werken aan een update, maar je weet nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste mensen na aanleiding van de discussie omtrent de reparatie (thuis en service punten ) heb ik contact opgenomen met vm om opheldering.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Momenteel bieden wij geen reparatie thuisbezoeken aan, als je buiten deze locaties woont, kun je alsnog van Peace of Mind profiteren.
Je moet dan wel je fiets naar een VanMoof-locatie transporteren voor het onderhoud.
Als je thuis zelf een reparatie kunt uitvoeren, sturen we je alle onderdelen en instructies toe om dat zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
max.schollen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:22:
Beste mensen na aanleiding van de discussie omtrent de reparatie (thuis en service punten ) heb ik contact opgenomen met vm om opheldering.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Momenteel bieden wij geen reparatie thuisbezoeken aan, als je buiten deze locaties woont, kun je alsnog van Peace of Mind profiteren.
Je moet dan wel je fiets naar een VanMoof-locatie transporteren voor het onderhoud.
Als je thuis zelf een reparatie kunt uitvoeren, sturen we je alle onderdelen en instructies toe om dat zo gemakkelijk mogelijk te maken.
En hoe denken zij dat we onze fiets moeten gaan transporteren naar Amsterdam? Kan dat gewoon terug in de doos met PostNL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Vandaag is ook mijn S3 dan eindelijk gearriveerd. Even samengevat mijn bevindingen;

- Doos was niet noemenswaardig beschadigd, dat gaf goede hoop.
- In tegenstelling tot sommige verhalen die hier te ronde gaan waren alle onderdelen aanwezig, ook een meevaller.
- Tijd voor de installatie. Bij het monteren van het voorwiel liep ik tegen het eerste probleem aan; tussen de rem callipers had een beschermstukje moeten zitten, maar die was bij mij niet aanwezig. Ook de pads zelf stonden veel te dicht op elkaar waardoor ik het wiel niet kon monteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TE3ojo16tbYnSX8iy-xG9JTapqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zqCC7DLGQjdadkoNHmk2vyd.jpg?f=fotoalbum_large

(Merk ook op dat er wat lakschade is aan het frame naast de remmen, maar dat lijkt op de foto erger dan in realiteit omdat dit nogal ingezoomd is. Voor de rest ziet het frame er netjes uit.)
Ook na wat gefriemel met de brake pads werd de ruimte niet groter. Uiteindelijk heb ik een lang mes gepakt, tussen de pads doorgestoken en aan beide kanten gelijkmatig kracht gezet zodat de rechterpad op de foto iets meer terug zakte. Niet helemaal de juiste manier lijkt me, maargoed - het enige dat ik kon verzinnen zonder het té veel te forceren en de fiets terug te sturen.

Verder met de installatie. Wiel kon er nu in, maar liep nog steeds aan omdat er simpelweg wel érg weinig ruimte zit tussen de pads. Zo goed als mogelijk gedaan en toen zonder problemen de rest geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de fiets een half uurtje opgeladen voordat ik een klein testritje heb gemaakt.

De S3 is overduidelijk stukken sterker dan de S2. Zoals gebruikelijk rij ik weg met gebruik van boost knop, en dat resulteerde meteen in een hele dikke wheelspin. De eerste kilometer leek het ook alsof er totaal geen dosering in het vermogen zat bij gebruik van de Boost knop. Er leek zo veel vermogen naar de motor te gaan dat deze bij +/- 30 kmh ontzetten begon te vibreren. Ook was de motor vele malen luider dan de S2.

Duurde ook niet lang voordat de ondersteuning er mee op hield (aan de boost durfde ik sowieso al even niet meer te komen). Toen begon de rits aan error codes, denk dat alle nummers zo ongeveer voorbij waren gekomen. Ook het resetten bood geen soelaas, en de boost knop functioneerde niet meer.

+/- Twee kilometer verder leek alles het wel weer te doen na een reset. Deze keer was de boost knop stukken genuanceerder. Daar heb ik nog eens twee kilometer mee gereden zonder problemen voordat mijn kleine testronde er op zat. Hij zit nu weer in de lader om verder op te laden, hoop dat 't bij de opstartproblemen blijft. Ook lopen de remmen nog steeds een beetje aan - mocht iemand weten hoe de pads iets verder van elkaar afgesteld kunnen worden dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Voor de liefhebbers die het nog niet in de gaten hadden, de vanmoof app heeft een update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgqgT6yhIUSqBlJraQFPEyxWYug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PN8HjYZyqhlYSGZv9kOZDOh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
XyberBorg schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:32:
Vandaag is ook mijn S3 dan eindelijk gearriveerd. Even samengevat mijn bevindingen;

- In tegenstelling tot sommige verhalen die hier te ronde gaan waren alle onderdelen aanwezig, ook een meevaller.
- Tijd voor de installatie. Bij het monteren van het voorwiel liep ik tegen het eerste probleem aan; tussen de rem callipers had een beschermstukje moeten zitten, maar die was bij mij niet aanwezig. Ook de pads zelf stonden veel te dicht op elkaar waardoor ik het wiel niet kon monteren:

[Afbeelding]

(Merk ook op dat er wat lakschade is aan het frame naast de remmen, maar dat lijkt op de foto erger dan in realiteit omdat dit nogal ingezoomd is. Voor de rest ziet het frame er netjes uit.)
Ook na wat gefriemel met de brake pads werd de ruimte niet groter. Uiteindelijk heb ik een lang mes gepakt, tussen de pads doorgestoken en aan beide kanten gelijkmatig kracht gezet zodat de rechterpad op de foto iets meer terug zakte. Niet helemaal de juiste manier lijkt me, maargoed - het enige dat ik kon verzinnen zonder het té veel te forceren en de fiets terug te sturen.

Verder met de installatie. Wiel kon er nu in, maar liep nog steeds aan omdat er simpelweg wel érg weinig ruimte zit tussen de pads. Zo goed als mogelijk gedaan en toen zonder problemen de rest geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de fiets een half uurtje opgeladen voordat ik een klein testritje heb gemaakt.

De S3 is overduidelijk stukken sterker dan de S2. Zoals gebruikelijk rij ik weg met gebruik van boost knop, en dat resulteerde meteen in een hele dikke wheelspin. De eerste kilometer leek het ook alsof er totaal geen dosering in het vermogen zat bij gebruik van de Boost knop. Er leek zo veel vermogen naar de motor te gaan dat deze bij +/- 30 kmh ontzetten begon te vibreren. Ook was de motor vele malen luider dan de S2.

Duurde ook niet lang voordat de ondersteuning er mee op hield (aan de boost durfde ik sowieso al even niet meer te komen). Toen begon de rits aan error codes, denk dat alle nummers zo ongeveer voorbij waren gekomen. Ook het resetten bood geen soelaas, en de boost knop functioneerde niet meer.

+/- Twee kilometer verder leek alles het wel weer te doen na een reset. Deze keer was de boost knop stukken genuanceerder. Daar heb ik nog eens twee kilometer mee gereden zonder problemen voordat mijn kleine testronde er op zat. Hij zit nu weer in de lader om verder op te laden, hoop dat 't bij de opstartproblemen blijft. Ook lopen de remmen nog steeds een beetje aan - mocht iemand weten hoe de pads iets verder van elkaar afgesteld kunnen worden dan hoor ik dat graag.
Volgens mij kan je het beste kiezen voor store pick-up. Dan heb je al dit gedoe niet. Uiteindelijk ben je nu toch langer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
CyberMania schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:51:
[...]

Volgens mij kan je het beste kiezen voor store pick-up. Dan heb je al dit gedoe niet. Uiteindelijk ben je nu toch langer bezig.
Die wordt nu niet aangeboden vanwege de corona situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
BAMMER schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:32:
Voor de liefhebbers die het nog niet in de gaten hadden, de vanmoof app heeft een update.
[Afbeelding]
Android toch? Op IOS zie ik niks. Laatste versie daar 3.2.3. Daar zat de QR code trouwens al even in (een maandje), en de overige opties ook als ik het zo snel zie.

[ Voor 4% gewijzigd door Wheeliemaker op 13-07-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Wheeliemaker schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:23:
[...]

Android toch? Op IOS zie ik niks. Laatste versie daar 3.2.3. Daar zat de QR code trouwens al even in (een maandje), en de overige opties ook als ik het zo snel zie.
Oh ja.. dat klopt helemaal, is op Android nu versie 5.2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
wederom een custom S3

wat denken jullie? maak of kraak ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv80YPO1Nue4ZvtRb8rV9y902u0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AR6sp348NLXCWMTHpEe6xDA1.jpg?f=user_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Update: na het opladen geen issues meer tijdens een tweede ronde van 8km. Remmen lopen uiteraard wel nog aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
Is het mogelijk om via het nieuwe 2020 fietsleaseplan (niet wkr) een S3 te leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb een 3 maanden geleden een tweedehands S1 electric gekocht. Hij beviel prima totdat de eerste vervelende dingetjes begonnen. Teveel om even op te noemen maar het kwam erop neer dat ik de fiets best vaak moest resetten d.m.v. een usb kabel naar in mijn geval een laptop.

Dat ging over het algemeen goed en na het resetten kon ik meestal weer gewoon met ondersteuning fietsen.
Maar nu kreeg ik een error 29 melding en deze bleef ondanks mijn pogingen om hem te resetten, app de-installeren en opnieuw installeren. Het mocht allemaal niet baten en nu reageert hij nergens meer op.
Niet op de lader en niet op de laptop en ook niet via de app.

Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen meegemaakt? Ik wil hem graag naar een Van Moof Bike Doctor brengen en heb ze via diverse kanalen om hulp gevraagd. Maar omdat de S3 net uitgekomen is en erg veel mensen dit nieuwe model hebben gekocht worden zij overladen met vragen.

Ik hoop dat iemand hier voor mij een oplossing heeft .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Spiritual89 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:32:
Ik heb een 3 maanden geleden een tweedehands S1 electric gekocht. Hij beviel prima totdat de eerste vervelende dingetjes begonnen. Teveel om even op te noemen maar het kwam erop neer dat ik de fiets best vaak moest resetten d.m.v. een usb kabel naar in mijn geval een laptop.

Dat ging over het algemeen goed en na het resetten kon ik meestal weer gewoon met ondersteuning fietsen.
Maar nu kreeg ik een error 29 melding en deze bleef ondanks mijn pogingen om hem te resetten, app de-installeren en opnieuw installeren. Het mocht allemaal niet baten en nu reageert hij nergens meer op.
Niet op de lader en niet op de laptop en ook niet via de app.

Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen meegemaakt? Ik wil hem graag naar een Van Moof Bike Doctor brengen en heb ze via diverse kanalen om hulp gevraagd. Maar omdat de S3 net uitgekomen is en erg veel mensen dit nieuwe model hebben gekocht worden zij overladen met vragen.

Ik hoop dat iemand hier voor mij een oplossing heeft .....
Ik heb met mijn smart bike uit 2016 het zelfde probleem gehad .
Bij mij deed de verbinding tussen mijn telefoon en de fiets het niet moest hem regelmatig resetten .
Ook liep hij vaak vast waardoor ik hem niet van het slot kon halen .
Uiteindelijk is de fiets opgehaald en is er een nieuwe computer junit in gezet en zins dien geen problemen meer gehad.
Denk dat dat toch echt de oplossing is .
Bij mij viel het onder garantie anders was het 150 euro .
Mocht je wat meer info willen mag je me een pb sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvxH_GcDlJapztzKfRXw1RQEPpY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZrqnHYauzhN3zPmqAzmasshS.jpg?f=user_large

Moto Reflex Black. Staat een stuk strakker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 18:22

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Bruzski schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:29:
wederom een custom S3

[Afbeelding]
Ik ga niet in of het smaakvol is of niet, :) maar die voordrager lijkt me heel handig, beniuwd hoeveel kilo deze kan dragen. Voor ons gebruik moet max. 10 kg haalbaar zijn.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
tuurie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:14:
Tot nu toe 228 heerlijke KM's gereden!
m.u.v. de zadel, kan je dus stellen dat de fiets ook geschikt is voor langere afstanden, geen last van je rug ofzo.. :? zou een brooks of Selle royal zadel een goed alternatief zijn. :/

nieuwe recensie S3
https://www.nu.nl/auto/60...sche-wel-de-fraaiste.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:17
Bruzski schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:29:
wederom een custom S3

[Afbeelding]
Dit is gewoon een hele oude Vanmoof (M3?), absoluut geen S3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:10:
[...]

m.u.v. de zadel, kan je dus stellen dat de fiets ook geschikt is voor langere afstanden, geen last van je rug ofzo.. :? zou een brooks of Selle royal zadel een goed alternatief zijn. :/

nieuwe recensie S3
https://www.nu.nl/auto/60...sche-wel-de-fraaiste.html
Nu.nl...dat is geen review he, dat is sponsored content oftewel advertorial zonder het te vermelden.
Een review...dan fiets je er 3 maanden onder allerlei omstandigheden uitgebreid op - niet op een compleet gecontroleerde en puntgave fiets, maar eentje die je 'incognito' besteld en in elkaar zet zodat je als reviewer de zelfde (lijdens)weg moet gaan als al die anderen die de fiets online kopen.

En je laat als nu.nl een review plaatsen door iemand die ook echt verstand heeft van (electrische)fietsen en niet van rijdende computers (althans dat zegt de reviewer zelf..om gelijk als excuus maar weer die uitgekauwde vergelijking met Tesla te kunnen maken.)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
litebyte schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Nu.nl...dat is geen review he, dat is sponsored content oftewel advertorial zonder het te vermelden.
Een review...dan fiets je er 3 maanden onder allerlei omstandigheden uitgebreid op - niet op een compleet gecontroleerde en puntgave fiets, maar eentje die je 'incognito' besteld en in elkaar zet zodat je als reviewer de zelfde (lijdens)weg moet gaan als al die anderen die de fiets online kopen.

En je laat als nu.nl een review plaatsen door iemand die ook echt verstand heeft van (electrische)fietsen en niet van rijdende computers (althans dat zegt de reviewer zelf..om gelijk als excuus maar weer die uitgekauwde vergelijking met Tesla te kunnen maken.)
Lol..Idd..dan is het de Tesla van fietsen, dan is het weer de Apple van fietsen.

Ondertussen is het gewoon een onbetrouwbare van Moof die bekrast en met slag in het wiel aankomt en verder meer kuren lijkt te hebben dan een gemiddelde puber. Denk niet dat Tesla of Apple zich hiermee graag vergeleken zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
Bruzski schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:10:
[...]

Rug heb ik geen last van, het is den reedt ;)
Moet allemaal nog even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Daan2020 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:47:
[...]
Denk niet dat Tesla of Apple zich hiermee graag vergeleken zien.
https://www.hln.be/auto/t...esla-meer-kopen~aeec7e46/

>:)
tuurie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Rug heb ik geen last van, het is den reedt ;)
Moet allemaal nog even wennen.
aii, bil problemen dus... :+ zou een brooks zadel voor dit soort afstanden beter zijn :?
ik zit zelf aan een Selle Royal Drifter Plus zadel te denken, deze had ik ooit op mijn oude Sparta ION :/

[ Voor 37% gewijzigd door Bruzski op 14-07-2020 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Daanschreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:47:
Denk niet dat Tesla of Apple zich hiermee graag vergeleken zien.

Bruzski schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Lol, het is andersom. Vanmoof zal zich niet graag met Tesla vergeleken zien

[ Voor 22% gewijzigd door eisbaer op 14-07-2020 13:27 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Ik zit te kijken naar een fietsdrager voor mijn bestelde S3. Ik denk aan de Thule Europower 916. Qua toegelaten gewicht is dat wel in orde, echter lees ik dat de diameter van het frame max 80mm mag zijn. Weet iemand wat de diameter van zowel de verticale, horizontale als diagonale (accu) framebuis van de S3 is ? Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12

DjVe

Hatsaflats!

ernie12121 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:24:
Ik zit te kijken naar een fietsdrager voor mijn bestelde S3. Ik denk aan de Thule Europower 916. Qua toegelaten gewicht is dat wel in orde, echter lees ik dat de diameter van het frame max 80mm mag zijn. Weet iemand wat de diameter van zowel de verticale, horizontale als diagonale (accu) framebuis van de S3 is ? Bedankt alvast.
Ik heb een 914 en een S2...gaat prima.
[...]
aii, bil problemen dus... :+ zou een brooks zadel voor dit soort afstanden beter zijn :?
ik zit zelf aan een Selle Royal Drifter Plus zadel te denken, deze had ik ooit op mijn oude Sparta ION :/
Ik vond het standaard zadel van de S2 ook dramatisch slecht. Een Brooks Cambium C15 is een stuk prettiger, maar ook dat is wennen. Ik kan met de brooks gewoon prima 40km fietsen (zonder zeem)

[ Voor 34% gewijzigd door DjVe op 14-07-2020 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyberBorg
Smartbikers schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:20:
19 en 20. Geen idee wat ze betekenen
Was je er nog achter gekomen wat deze foutcodes veroorzaakte? Ook bij mij vandaag afwisselend codes 19 en 20, en geen ondersteuning van de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
eisbaer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Lol, het is andersom. Vanmoof zal zich niet graag met Tesla vergeleken zien
https://www.autoblog.nl/n...onbetrouwbare-auto-118613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
ik denk dat dit de prijs is van het bezitten van smart connected vehicles, wat is de volgende stap :? zelfrijdende fietsen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 21:36

UTADDICT

NERF

XyberBorg schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:32:

[Afbeelding]

Dank voor delen!

Ook ik heb vandaag mijn S3 binnen gekregen. Aantal aanvullingen:

1. Bij mij was de doos wel redelijk beschadigd en op plaatsen licht verkleurd, zag er erger uit, geen zichtbare beschadigingen op de fiets
2. Het genoemde beschermstukje tussen de remmen zat er OOK bij mij niet in. Deze lag ergens achterin de doos. Geen buigingen in de remmen, dat wel.
3. De manual etc zat ook niet in het daarvoor bestemde doosje, die waren ook ergens achterin de doos gemieterd, incl de rechter-trapper waar ik me een ons naar heb gezocht

Installatie ging verder soepel.

Wel tijdens het rijden net (ondersteuningsniveau 1) een soort aanlopen geluid uit de kettingkast. Net alsof er iets tegen een schijf aan wrijft. Iemand ervaring mee? Of heeft dit te maken met minder ondersteuning?

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgtUykSzr1RQW9_AM0TMY2Cup9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2btmARhMdUeTtnFrAVDqDJS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
UTADDICT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:31:
[...]

Dank voor delen!

Ook ik heb vandaag mijn S3 binnen gekregen. Aantal aanvullingen:

1. Bij mij was de doos wel redelijk beschadigd en op plaatsen licht verkleurd, zag er erger uit, geen zichtbare beschadigingen op de fiets
2. Het genoemde beschermstukje tussen de remmen zat er OOK bij mij niet in. Deze lag ergens achterin de doos. Geen buigingen in de remmen, dat wel.
3. De manual etc zat ook niet in het daarvoor bestemde doosje, die waren ook ergens achterin de doos gemieterd, incl de rechter-trapper waar ik me een ons naar heb gezocht

Installatie ging verder soepel.

Wel tijdens het rijden net (ondersteuningsniveau 1) een soort aanlopen geluid uit de kettingkast. Net alsof er iets tegen een schijf aan wrijft. Iemand ervaring mee? Of heeft dit te maken met minder ondersteuning?
Vindt je het heel erg dat die dingen zo in de doos zijn ‘gemieterd ‘ of zeg je van maakt mij niet zo veel uit .
Ga je er wel een melding van maken ?
Veel plezier met fietsen iedergeval

[ Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 14-07-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyPartyPlace
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik zag een tijd terug op Marktplaats iemand die de Van Moof kon opvoeren naar 40-45? Is iemand hier daar mee bekend? Deze advertentie was toen vrij snel van Marktplaats af, denk dat Van Moof er niet al te blij mee was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

max.schollen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:53:
[...]

Vindt je het heel erg dat die dingen zo in de doos zijn ‘gemieterd ‘ of zeg je van maakt mij niet zo veel uit .
Ga je er wel een melding van maken ?
Veel plezier met fietsen ieder geval
Ja en nee, twijfel. Ik heb het wel gemeld aan een bekende die werkt bij VanMoof, soort heads-up. Maar goed, UPS levert en die staan niet bekend om super voorzichtig omgaan met pakketten. Dus for all I know hebben ze de doos te hard in de vrachtwagen gezet.

Ik maak me wel een beetje zorgen om het hoorbare 'aanlopen' van schijf in de kettingkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-09 11:32
TonyPartyPlace schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:56:
Ik zag een tijd terug op Marktplaats iemand die de Van Moof kon opvoeren naar 40-45? Is iemand hier daar mee bekend? Deze advertentie was toen vrij snel van Marktplaats af, denk dat Van Moof er niet al te blij mee was?
Je kunt hier binnen het forum zoeken of via Google (Reddit). Is al veel over geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
UTADDICT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:13:
[...]

Ik maak me wel een beetje zorgen om het hoorbaren 'aanlopen' van schijf in de kettingkast.
Ik had dit ook na mijn eerste rit. De weg was nog nat en ik heb een paar schelpen zandpaadjes gehad. Dacht dat het vuil was wat de "kettingkast" binnen was gesprongen.
Ik heb de fiets op de kop gezet en in het gaatje bestemd voor de ketting spray een paar keer een pompje met WD40 gedaan tijden het ronddraaien.
YouTube: Electrified S2 & X2 | How to lubricate the chain
Na een nachtje rust heb ik er de dag erna geen last meer van gehad na een paar honderd meter rijden tot in de hoogste versnelling en hoor ik niets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

tuurie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Ik had dit ook na mijn eerste rit. De weg was nog nat en ik heb een paar schelpen zandpaadjes gehad. Dacht dat het vuil was wat de "kettingkast" binnen was gesprongen.
Ik heb de fiets op de kop gezet en in het gaatje bestemd voor de ketting spray een paar keer een pompje met WD40 gedaan tijden het ronddraaien.
Na een nachtje rust heb ik er de dag erna geen last meer van gehad na een paar honderd meter rijden tot in de hoogste versnelling en hoor ik niets meer.
Slim! Dank, dat ga ik proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
tuurie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Je weet toch dat wd40 niet echt een smeermiddel is. Het maakt de ketting gortdroog.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Ik ga het goedje gebruiken dat in de bijgeleverde toolkit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
UTADDICT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:31:
[...]

Slim! Dank, dat ga ik proberen!
Het zit bij het kettingblad, deze loopt waarschijnlijk aan tegen de kettingkast. Probeer het daar te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:54
Tommie12 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Je weet toch dat wd40 niet echt een smeermiddel is. Het maakt de ketting gortdroog.
WD40 is het merk, ze maken meer producten dan de bekende spray. In de video gebruiken ze een ptfe spray - https://wd40.nl/specialist/droogsmeerspray-met-ptfe/ en een fiets variant: https://wd40.nl/bike/all-conditions-lube/

[ Voor 8% gewijzigd door ZiSE op 14-07-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
UTADDICT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:13:
[...]

Ja en nee, twijfel. Ik heb het wel gemeld aan een bekende die werkt bij VanMoof, soort heads-up. Maar goed, UPS levert en die staan niet bekend om super voorzichtig omgaan met pakketten. Dus for all I know hebben ze de doos te hard in de vrachtwagen gezet.

Ik maak me wel een beetje zorgen om het hoorbare 'aanlopen' van schijf in de kettingkast.
Zit inderdaad wel wat in .
Misschien is VanMoof een inhaal slag aan het maken met betrekking op de vertraging die opgelopen is door de kwaliteits controle.
Door harder te werken kan het gebeuren dat je iets minder secuur en netjes te werk gaat omdat de focus meer ligt op snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door max.schollen op 14-07-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:38
Tommie12 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Ik spuit WD40 op alles dat vast loopt van kettingzaag tot sleutelgat en blijft dan zeker een jaar soepel lopen. Volgens de Webiste van WD40 is het een smeermiddel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bintzak op 14-07-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Bintzak schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:02:
[...]

Ik spuit WD40 op alles dat vast loopt van kettingzaag tot sleutelgat en blijft dan zeker een jaar soepel lopen.
Houd er rekening mee dat WD40 stof enzo aantrekt ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bintzak
max.schollen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Houd er rekening mee dat WD40 stof enzo aantrekt ..
Bestaat er een smeerolie die dat niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Bintzak schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:06:
[...]

WD40 is vet denk als je iets op olie basis hebt dat het minder stof aantrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
PTFE (=Teflon) is een smeermiddel.
Siliconenspray werkt (alleen) waterafstotend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 08:12

DjVe

Hatsaflats!

Bintzak schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Zeker! Lubes op basis van wax bijvoorbeeld. Ik gebruik squirt chain lube (ook voor racefiets en MTB). Nadeel: bij nat weer slijt het er weer af, dus je moet het af en toe herhalen.

Eens in de zoveel tijd haal ik de ketting er even af. Even een uurtje in lampenolie leggen, goed schoonmaken met water en laten drogen. Daarna weer monteren en lube erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Komt VanMoof eigenlijk langs als er iets mis is bij de aflevering van je fiets? Ophalen in de winkel is schijnbaar geen optie op het moment, dus je krijgt geen keuze. Als iets bij aflevering al niet goed is dan moet de verkoper het volgens het consumentenrecht toch zonder grote overlast voor je oplossen? Als je wasmachine of koelkast bij aflevering niet goed werkt kan je toch ook niet verplicht worden deze terug naar Amsterdam zelf te moeten brengen? Waarom bij VanMoof wel. Volgens mij mag dat wettelijk helemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 14-07-2020 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
CyberMania schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:41:
Komt VanMoof eigenlijk langs als er iets mis is bij de aflevering van je fiets? Ophalen in de winkel is schijnbaar geen optie op het moment, dus je krijgt geen keuze. Als iets bij aflevering al niet goed is dan moet de verkoper het volgens het consumentenrecht toch zonder grote overlast voor je oplossen? Als je wasmachine of koelkast bij aflevering niet goed werkt kan je toch ook niet verplicht worden deze terug naar Amsterdam zelf te moeten brengen? Waarom bij VanMoof wel. Volgens mij mag dat wettelijk helemaal niet.
Je mag hem kosteloos terugsturen. Krijg je een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Als er iets mis is komt een transporteur de fiets ophalen. Als je de doos niet meer hebt dan sturen ze je die dezelfde dag nog op. Zo is mijn fiets een keer of 3 heen en weer gegaan. Geen extra kosten, wel telkens goed inpakken en op dynalogic of ups wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
ernie12121 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:49:
[...]

Als er iets mis is komt een transporteur de fiets ophalen. Als je de doos niet meer hebt dan sturen ze je die dezelfde dag nog op. Zo is mijn fiets een keer of 3 heen en weer gegaan. Geen extra kosten, wel telkens goed inpakken en op dynalogic of ups wachten.
Ok bedankt voor de uitleg. Dat is een fijne oplossing die wat zorgen wegneemt in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Staan weer wat tutorials op vanmoof YouTube kanaal. Oa verwijderen en bevestigen van je voor en achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49
ernie12121 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:49:
[...]

Moet je fiets dan weer uit elkaar?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
matthijst schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Moet je fiets dan weer uit elkaar?
Als het goed is sturen ze precies de zelfde doos op dus lijkt me aannemelijk van wel .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Je kunt de fiets gewoon via DHL of Dynalogic laten ophalen zoals gezegd in de doos waarin je hem gekregen hebt.

Persoonlijk ging mij dat te lang duren (voordat je een bevestiging hebt van RMA en laten inplannen ben je een dag verder minstens) dus besloot ik hem in persoon af te leveren bij de bike dokters aan de mauritskade.

Dus ze stellen het niet verplicht, het is aan jou de keuze: koerier of zelf langs brengen. Kreeg trouwens ook na 3 wkn dan eindelijk reactie op een ingestuurde klacht over de vastlopende voorrem. Nu mijn fiets toch in Amsterdam staat checken de bikedokters dat ook meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
max.schollen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:30:
[...]

WD40 is vet denk als je iets op olie basis hebt dat het minder stof aantrekt
Bij vet denk ik aan een vaste stof en olie een vloeistof, volgens mij komen die stoffen uit dezelfde groep stoffen. Het verschil is de temperatuur waarbij de olie een vaste stof wordt(hogere viscositeit) en dus vet genoemd kan worden. De WD40 op de scharnieren van mijn tuindeur zijn nooit een vaste stof geworden zelfs niet bij -10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Net op de radio
Opfris cursus voor e bikes worden misschien binnenkort aangeboden voor fietsers
Grappig om de VanMoof s3 te spotten op de banner van dit nieuws bericht .

https://www.lc.nl/binnenl...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

[ Voor 30% gewijzigd door max.schollen op 15-07-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Daarnaast raadt VVN aan om bij de fietsenmaker de e-bike af te stellen op 20 kilometer per uur in plaats van 25 kilometer per uur.
Grapje zeker.

Tja.VVN.
Mede mogelijk gemaakt door Ford en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen. ;)
(Ok, ok, Stella en Gazelle doen ook mee, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
maxnl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:20:
[...]

[...]

Grapje zeker.

Tja.VVN.
Mede mogelijk gemaakt door Ford en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen. ;)
(Ok, ok, Stella en Gazelle doen ook mee, maar toch...)
Volgens mij kan dat niet eens ..
denkt toch niet dat we dat laten doen
Wat een grap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
max.schollen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Volgens mij kan dat niet eens ..
denkt toch niet dat we dat laten doen
Wat een grap
Nou, zo grappig is het niet:
https://nos.nl/artikel/23...-elektrische-fietsen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
max.schollen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:49:
Net op de radio
Opfris cursus voor e bikes worden misschien binnenkort aangeboden voor fietsers
Grappig om de VanMoof s3 te spotten op de banner van dit nieuws bericht .

https://www.lc.nl/binnenl...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Ja aan de ene kant snap ik het wel zat idioten die met een noodgang een kruising/rotonde benaderen, soms lastig in te schatten als automobilist. Zou al een hoop schelen als men wat defensiever de rotonde benaderd. Een oudje op mijn werk heeft nu ook een e-bike gekocht, een krachtige gazelle 65NM koppel en meteen laten chippen gaat dat ding 55KM/Hr. Sta ik daar dadelijk met mijn VanMoof turbo knopje US stand in zijn stofwolk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Gaat voornamelijk over senioren.
Hoe hard dat misschien mag klinken is het misschien maar beter dat die met een ebike brokken maken dan met het alternatief de auto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
maxnl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Gaat voornamelijk over senioren.
Hoe hard dat misschien mag klinken is het misschien maar beter dat die met een ebike brokken maken dan met het alternatief de auto...
kan wel, feit is ook dat veel jongeren de ebike hebben gevonden, stoffig imago begint langzaam te verdwijnen door tal van opvoer setjes die men online kan bestellen. :/
https://www.easyparts.nl/E-Bike-Modules-Polini-c21304420

wachten op helaas wederom maatregelen van de regering, zelfde goldt toen ook voor het oh zo onschulding gebruik van kleine drones, nu moet men beschikken over een drone bewijs... :|
deze bedoel ik dus :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_aBehjTCuIZO-M_qmjPfUgwABs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9yGXH8XhTrXlJ5RV3p8jCYc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeWiMKsrJM9QO-z_A3t5_xAczuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eehcTXw2QqDWXvEt7xDiY0qd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Bruzski op 15-07-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Bruzski schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:42:
[...]
wachten op helaas wederom maatregelen van de regering, zelfde goldt toen ook voor het oh zo onschulding gebruik van kleine drones, nu moet men beschikken over een drone bewijs... :|
De 'maatregelen' zijn op zich duidelijk genoeg; een gewone electrische fiets mag ondersteuning bieden tot 25km/u.
Echter vinden mensen dat blijkbaarbaar niet genoeg en willen ze geen speed pedelec rijden dus besluiten ze boven de wet te gaan staan en hun fiets op te voeren, zoals "vroeger" met de brommers gebeurde, ja dan moet je niet raar staan te kijken als de overheid andere regels gaat doorvoeren (of strenger controleren).

Het appen verbieden op de fiets is volgens mij ook vooral een maatregel die jongeren treft, als er al gecontroleerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12
Gaan we straks niet krijgen dat je met je e-bike op de rollerbank gezet kan worden? Hoop het van harte dat dat niet zo is maar met deze snelheden zoals ik lees van 55km per uur word het wel heel gevaarlijk!

Ben benieuwd naar de nieuwe regels straks, wacht nog even met het aanschaffen. Heb de fiets pas na 20 december nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
PaveloW schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:06:
[...]

De 'maatregelen' zijn op zich duidelijk genoeg; een gewone electrische fiets mag ondersteuning bieden tot 25km/u.
Echter vinden mensen dat blijkbaarbaar niet genoeg en willen ze geen speed pedelec rijden dus besluiten ze boven de wet te gaan staan en hun fiets op te voeren, zoals "vroeger" met de brommers gebeurde, ja dan moet je niet raar staan te kijken als de overheid andere regels gaat doorvoeren (of strenger controleren).

Het appen verbieden op de fiets is volgens mij ook vooral een maatregel die jongeren treft, als er al gecontroleerd wordt...
Ik vind 25 km/u ook niet hard genoeg. Heb daarom een chip die tot max 35 km/u ondersteunt. 50+ is natuurlijk gestoord op een fiets. Dat moet je zelf toch niet willen.
En inderdaad defensief rijden. Ik nader rotondes rustig, ik rij veel zachter als ik een groepje slingerende jongeren op de fiets moet inhalen. Op de lange stukken gewoon voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
DannyBevers schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:22:
Gaan we straks niet krijgen dat je met je e-bike op de rollerbank gezet kan worden?
Ach, met de US stand zit je op de rollerbank nog wel veilig.
Snorfietsen mogen immers ook tot 35 km/uur op de rollerbank.

[ Voor 26% gewijzigd door maxnl op 15-07-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
maxnl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Ach, met de US stand zit je op de rollerbank nog wel veilig.
Snorfietsen mogen immers ook tot 35 km/uur op de rollerbank.
gewoon heel zachtjes trappen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

PaveloW schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Ik zou me bij u in Nederland banger maken voor een extra belasting die ze er niet op een of andere manier aan kunnen koppelen...een extra batterijbelasting, of wegenbelasting voor (electrische) fietsen of een verplicht keuringscertificaat. Er zijn zoveel mogelijkheden te verzinnen.

De vele miljarden extra EU poet moeten tenslotte toch ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
_YmmiT_ schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:35:
[...]
Ik vind 25 km/u ook niet hard genoeg.
Dan moet je harder trappen of een speedpedelec gaan rijden.:)
Heb daarom een chip die tot max 35 km/u ondersteunt. 50+ is natuurlijk gestoord op een fiets. Dat moet je zelf toch niet willen.
En rij je dus illegaal en onverzekerd rond, Dat moet je zelf toch niet willen? ;) (maar wel met serieuze ondertoon)
litebyte schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:59:
[...]
De vele miljarden extra EU poet moeten tenslotte toch ergens vandaan komen.
Volgens mij zijn de maatregelen voornamelijk gericht op het behapbaar houden van het verkeer voor alle weggebruikers. Je merkt echter met de komst van allerlei nieuwe vormen van vervoer dat de overheid daar moeite mee heeft, ook omdat het gewoon een lastig iets is.

maar dit alles is waarschijnlijk een beetje off-topic hier....

[ Voor 3% gewijzigd door PaveloW op 15-07-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
PaveloW schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Dan moet je harder trappen of een speedpedelec gaan rijden.:)

[...]
Ja ja, bekend. Deze discussie is echt al meerdere malen gevoerd hier. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Rij lekker 25 km/u, mij om het even. Ik vind het allemaal prima. Ik denk alleen dat 90% van de mensen in deze groep de US mode (gaan) gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door _YmmiT_ op 15-07-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-09 16:51
XyberBorg schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Was je er nog achter gekomen wat deze foutcodes veroorzaakte? Ook bij mij vandaag afwisselend codes 19 en 20, en geen ondersteuning van de motor.
Had te maken met de connectie naar de motor. Verder heb ik er weinig van mee gekregen. Tegenwoordig weer aan het fietsen op mijn normale fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rt82
  • Laatst online: 14-02-2022
Rt82 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Inmiddels een paar test ritjes gedaan.
Fietst super fijn(eerste elektrische fiets ervaring).
MAAR helaas blijft de boostbutton vast zitten als ik die in heb gedrukt. Dus ik heb altijd boost.
Vanmoof gebeld en ik werd snel in het Nederlands te woord gestaan.
Het probleem hadden ze vaker gehoord en is makkelijk te verhelpen. Alleen helaas voor mij wel in Amsterdam en ik woon in het zuiden.
Of ik mocht m opsturen voor reparatie of ik krijg een nieuwe. Ik heb voor een nieuwe gekozen. Die zal ergens volgende week komen. Ik zal dan weer mijn ervaring delen.
Ik heb dan mijn 2e fiets mogen ontvangen. (Donderdag 1e fiets en maandag 2e fiets, dat is dus best snel)
Doos had niet veel schade maar was wel redelijk dicht getapt. Duidelijk geen nieuwe doos.
Maar de fiets zag er wel ongebruikt en prima uit. Tijdens het in elkaar zetten merkte ik wel dat iets in de kettingkast aanloopt. Ook zag ik al vrij snel dat er een behoorlijk slag in het voorwiel zat. Helaas 2e fiets is ook niet wat het zijn moet. Maar gelukkig had ik de eerste fiets ook nog. Dus ik heb het wiel omgeruild.
Vandaag voor het eerst naar het werk gefietst. Hij fietst verder prima doordat je toch ondersteuning hebt merk je van de kettingkast niets en ook hoor je het niet door de rijwind. Maarja het hoort gewoon niet.
Ik heb nu wel wat twijfel. Ik had me voorgenomen om de fiets terug te sturen en geld terug te vragen als hij weer niet goed was. Maar van de andere kant is hij voor woon werk verkeer toch wel fijn en mooi en een ander alternatief weet ik niet waar ik ook een begagedrager en fietsstoeltje op kan doen.
Maar het vertouwen in de kwaliteit van Vanmoof is niet erg hoog. En alle problemen waren eenvoudig door Vanmoof zelf b te ontdekken als ze controle en testen hadden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Rt82 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Ik heb dan mijn 2e fiets mogen ontvangen. (Donderdag 1e fiets en maandag 2e fiets, dat is dus best snel)
Doos had niet veel schade maar was wel redelijk dicht getapt. Duidelijk geen nieuwe doos.
Maar de fiets zag er wel ongebruikt en prima uit. Tijdens het in elkaar zetten merkte ik wel dat iets in de kettingkast aanloopt. Ook zag ik al vrij snel dat er een behoorlijk slag in het voorwiel zat. Helaas 2e fiets is ook niet wat het zijn moet. Maar gelukkig had ik de eerste fiets ook nog. Dus ik heb het wiel omgeruild.
Vandaag voor het eerst naar het werk gefietst. Hij fietst verder prima doordat je toch ondersteuning hebt merk je van de kettingkast niets en ook hoor je het niet door de rijwind. Maarja het hoort gewoon niet.
Ik heb nu wel wat twijfel. Ik had me voorgenomen om de fiets terug te sturen en geld terug te vragen als hij weer niet goed was. Maar van de andere kant is hij voor woon werk verkeer toch wel fijn en mooi en een ander alternatief weet ik niet waar ik ook een begagedrager en fietsstoeltje op kan doen.
Maar het vertouwen in de kwaliteit van Vanmoof is niet erg hoog. En alle problemen waren eenvoudig door Vanmoof zelf b te ontdekken als ze controle en testen hadden gedaan.
Mag er niet te veel over zeuren maar vraag me toch echt af hoe ze dit voor me kaar krijgen om iemand een vervangende fiets sturen die niet goed is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 08-09 12:48
[...]

Tijdens het in elkaar zetten merkte ik wel dat iets in de kettingkast aanloopt.
Uit een oude post over de kettingkast van de S2 stond dit antwoord van VM:

"Door het design van de kettingkast raakt deze de bewegende ketting op een aantal plaatsen. Vooral in het begin zul je de ketting daarom kunnen horen tijdens het rijden.
Na verloop van tijd zal dit steeds een beetje minder worden omdat de ketting en de kettingkast op elkaar inwerken. Je zult de kettingkast echter wel altijd een beetje kunnen horen."

De S3 heeft volgens mij (bijna) dezelfde kettingkast. Bij mijn S3 loopt hij ook aan, maar nu na een kleine 200km ermee gereden te hebben wordt het wel minder merk ik.
Het hoort bij het ontwerp van de kettingkast, met zo'n nauwsluitende kettingkast voorkom je niet dat de ketting de kettingkast raakt. Daarom is het ook van dat zachte/flexibele plastic, dan geeft het mee en maakt het minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
Deze is ook prima:

https://muto.bike/nl/shop/muto

Alleen zou ik toch voor 300 euro meer een VanMoof nemen die 36-40 km/h kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
[...]

en een ander alternatief weet ik niet waar ik ook een begagedrager en fietsstoeltje op kan doen.
Er zijn genoeg kinderzitjes met frame montage. Kijk eens bij urban iki
https://www.urbaniki.com/product/19621/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Leuk ding, maar heb je zo’n sportieve fiets gaat die maar 25 :| . Hij is wel lekker licht dus zal dan met windje mee op eigen kracht harder gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Bintzak op 16-07-2020 07:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tuurie
Voortaan graag een topic-report aanmaken wanneer iemand iets plaatst dat je niet aanstaat, in plaats van in het topic te reageren.

[ Voor 71% gewijzigd door deepbass909 op 16-07-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
ZeZeQue schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:43:
Deze is ook prima:

https://muto.bike/nl/shop/muto

Alleen zou ik toch voor 300 euro meer een VanMoof nemen die 36-40 km/h kan
40 op een fiets is dat niet te snel ?
En in het huidige fiets verkeer is het levens gevaarlijk.
Mensen zijn er niet op ingesteld dat je zo hart gaat
Op lange rechten wegen waar je niet zo veel mensen tegen komt is het prima al is het de vraag of de VanMoof daar wel voor gebouwd is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
max.schollen schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:06:
[...]

40 op een fiets is dat niet te snel ?
En in het huidige fiets verkeer is het levens gevaarlijk.
Mensen zijn er niet op ingesteld dat je zo hart gaat
Op lange rechten wegen waar je niet zo veel mensen tegen komt is het prima al is het de vraag of de VanMoof daar wel voor gebouwd is .
40 is op zich niet levensgevaarlijk, elke racefiets met een licht geoefende rijder haalt dat, en elke speed pedelec haalt dat ook.
Maar een VM die boven de 25 gaat en nog trapondersteuning geeft is niet legaal, hoe je daar mee om gaat is een andere discussie.

Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Elke auto kan harder dan 100, maar het mag niet overal.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 10:33
Mijn ervaring is dat vooral ouderen (70+) geen rekening houden met snelheid, die gaan gewoon overal 25 ongeacht de situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
En niet alleen ouderen. Afgelopen week al meerdere malen ondervonden dat automobilisten me de weg afsnijden bij het afslaan, omdat ze mijn snelheid totaal verkeerd inschatten. Dat had ik op de S2 al, maar met de S3 op party modus (36-38kh) moet je er echt goed op letten. Kitjes om de fiets nóg sneller te maken zijn echt onverantwoordelijk en totaal niet nodig.

Inmiddels ook een Brooks B66 gemonteerd op de zadelpen waar ik in eerdere posts naar linkte. Werkt uitstekend, maar je zult wel een stukje van de te lange zadelpen moeten afzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:20:
[...]
Maar een VM die boven de 25 gaat en nog trapondersteuning geeft is niet legaal, hoe je daar mee om gaat is een andere discussie.
Volgens mij mag je in Nederland op prive terrein net zo hard als je wilt. Het motovermogen is wel EU geregeld. Dus niet meer dan 250watt p fietsen zonder speciale voorwaarden (helm/verzekeringsplicht)

[ Voor 9% gewijzigd door litebyte op 16-07-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

schumi1986 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:24:
Mijn ervaring is dat vooral ouderen (70+) geen rekening houden met snelheid, die gaan gewoon overal 25 ongeacht de situatie
Een combinatie van (nog goed) kunnen anticiperen, snelheidsinschatting en reactiesnelheid. Op latere leeftijd wordt dat allemaal minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Wat denken jullie, moeten we binnenkort met een helm op een VanMoof? https://www.telegraaf.nl/...icht-op-elektrische-fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

UTADDICT schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:43:
Wat denken jullie, moeten we binnenkort met een helm op een VanMoof? https://www.telegraaf.nl/...icht-op-elektrische-fiets
Dat is op 30 juni al eens geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:49

DataCopy

Dum vita est spes est

UTADDICT schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:43:
Zou dat echt een hele slechte ontwikkeling zijn? Kijk maar naar de landen om ons heen, daar zie je het ook vaak (of is het zelfs verplicht). Als ik met de MTB ga fietsen doe ik hem altijd op, en als je met een gewone fiets (al bij lage snelheden) met je hoofd tegen de grond gaat zou je maar wat blij zijn met een helm.

Het zal wel een hele 'cultuur' verandering zijn...

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Pagina: 1 ... 34 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.