Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-08 13:56
max.schollen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Denk je echt dat vm er tijd voor heeft ?
Die zijn te druk met alle problemen op lossen
Het gaat er natuurlijk niet om dat VM dat ziet of opmerkt. Het is hun eigen app.
Het gaat natuurlijk om handhaving ed... Je mag niet harder dan 25 km/h op de openbare weg!

Zullen we er daarom nu weer over ophouden? Alles is via Google of in dit forum zelfs te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

EasyC schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:09:
[...]
Je mag niet harder dan 25 km/h op de openbare weg!
Dat zal een heel rustig straatbeeld opleveren...

Ik denk dat je bedoelt: dat de trapondersteuning moet stoppen bij 25kmh op een e-bike. Je mag best harder, maar dan moet je trappen.

Het feit dan een VM wel degelijk harder kan is een interessant onderwerp om te bespreken m.i.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
DjVe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Hmmm..

Mijn S2 heeft de speed limit op - staan (dus de Easter Egg), maar begrenst nog steeds op 32km/h. Alleen met boost kom ik daar boven uit tot 36 km/u (maar dan moet ik wel wind mee hebben).

Misschien moet ik de fiets even een reset geven
Dat is ook hoe mijn fiets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat is dan wellicht anders geworden met de S3 (ik heb nooit een S2 gehad). De mijne loopt zonder boost knop 36 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:52

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Daniel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Dat is vrij logisch. Ik denk dat de motor op beide standen 250W levert, \
Ja, dat is wettelijk geregeld, in Nederland ook toch?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28
max.schollen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Denk je echt dat vm er tijd voor heeft ?
Die zijn te druk met alle problemen op lossen
Tijd wel, ze brengen tenslotte u ook app updates uit (de developers fixen vast geen wielen ;)). Maar er is nog geen noodzaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 08-07-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
litebyte schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:59:

Ja, dat is wettelijk geregeld, in Nederland ook toch?
Het is eigenlijk het gebrek aan een regeling. Boven een bepaald vermogen moet je een typegoedkeuring hebben. Alles wat daar niet onder valt, is dus ongereguleerd en hoeft daarom niet verzekerd te worden etc. In de richtlijn staat dat "rijwielen met trapondersteuning, voorzien van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en ten slotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/h bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen" uitgezonderd zijn van de richtlijn.

De boost-knop van de VM is in die zin een loophole, zolang niet continue beschikbaar kan je een motor met een hoger vermogen monteren en beschikbaar maken voor de gebruiker. Alleen het softwarematige opvoeren wat met een VM óók kan is feitelijk illegaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
tuurie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:06:
[...]

UPS mail gehad, morgen komt ie. _/-\o_

21 maart S2 order -> 08 april omgezet naar S3 -> 22 april definitieve S3 order -> 30 juni levering -> 11 july levering: gaat dus morgen worden.
Om 12:00 stond er een lokale koerier met een doos die er goed uit zag, geen beschadigingen.
Alles rustig bekeken en geen schade op het eerste gezicht. Achterspatbord zat wel scheef maar dat was simpel op te lossen door het schroefje los te draaien en de beugel op zijn plaats te zetten.
Helaas wel een klein slagje in het voorwiel, dus eerste rit naar Amsterdam is even bij VanMoof stoppen om dat te laten fixen.

De verzinking van de moer voor de zadelhoogte, lijk wel aangepast te zijn met verf en strakkere afwerking rond het uiteinde. Ik kan me een foto herinneren waarbij het er erg slordig en rafelig uitzag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_AHG8KK7_IKjS5usbAbxwu0mUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2KQdNqD0vxu9ZMIM7QWEaN80.png?f=fotoalbum_large

De motorkabel die in de vork geduwd moet worden, en dan vast gezet moet worden met het afdekplaatje heeft mij de meeste tijd gekost. Uiteindelijk gelukt door de boel op zijn plaats te houden met de vele tie-wraps.

Het connecten van de app (ik heb android) ging wat moeizaam. De app bleef maar aangeven dat ik de unlock code moest zetten. Uiteindelijk na een paar keer de app hard uit te hebben gezet en de fiets aan de lader te hebben gehangen ging alles ok.
Wel gaaf dat je het oplaad percentage in de app en in je notificatie bar ziet. Momenteel opgeladen tot 49%, bij aansluiten was het dacht ik 17%.

En dan, na die maanden wachten met mooi fiets weer is het zover: wachten tot het droog is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
tuurie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:00:
[...]

Om 12:00 stond er een lokale koerier met een doos die er goed uit zag, geen beschadigingen.
Alles rustig bekeken en geen schade op het eerste gezicht. Achterspatbord zat wel scheef maar dat was simpel op te lossen door het schroefje los te draaien en de beugel op zijn plaats te zetten.
Helaas wel een klein slagje in het voorwiel, dus eerste rit naar Amsterdam is even bij VanMoof stoppen om dat te laten fixen.

De verzinking van de moer voor de zadelhoogte, lijk wel aangepast te zijn met verf en strakkere afwerking rond het uiteinde. Ik kan me een foto herinneren waarbij het er erg slordig en rafelig uitzag.
[Afbeelding]

De motorkabel die in de vork geduwd moet worden, en dan vast gezet moet worden met het afdekplaatje heeft mij de meeste tijd gekost. Uiteindelijk gelukt door de boel op zijn plaats te houden met de vele tie-wraps.

Het connecten van de app (ik heb android) ging wat moeizaam. De app bleef maar aangeven dat ik de unlock code moest zetten. Uiteindelijk na een paar keer de app hard uit te hebben gezet en de fiets aan de lader te hebben gehangen ging alles ok.
Wel gaaf dat je het oplaad percentage in de app en in je notificatie bar ziet. Momenteel opgeladen tot 49%, bij aansluiten was het dacht ik 17%.

En dan, na die maanden wachten met mooi fiets weer is het zover: wachten tot het droog is 8)
Goed om te horen dat alles goed was (op het wiel na )
Het lijkt er dat VanMoof er echt werk van heeft gemaakt om alles te verbeteren .
Veel veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
HBO88 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Dat is juist schadelijk voor de accu. Zulke lithium accu's kun je beter niet verder opladen dan 90% en ook niet te ver ontladen.
Het is dus verstandig om bijvoorbeeld in de schuur een (slimme) tijdklok/ stopcontact te gebruiken zodat je bijvoorbeeld kunt instellen dat je niet langer dan 4 uur oplaad.
Kan iemand bovenstaande bevestigen? Is het zo dat de S3 niet de hele nacht aan de oplader kan? Ik lees op andere plekken namelijk dat de VanMoof S3 zelf stopt met laden bij een bepaald percentage. Ik ga een stroomaansluiting in de tuin maken en wil graag weten of ik een outdoor wifi/tijdstopcontact nodig heb of vooruit kan met een regulier stroompunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28
Ik heb hem gewoon altijd in de garage aan de oplader hangen als hij daar staat.. Je ziet ook of hij aan het opladen is. Als de fiets vol is gaat hij gewoon uit lijkt het. Ik rij altijd weg met 99% of 100%.

Lijkt me sterk dat dat tegenwoordig nog steeds schadelijk is en/of dat er in de hardware niet iets zit die het inderdaad voorkomt.

[ Voor 33% gewijzigd door Giant87 op 08-07-2020 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:52

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Giant87 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:21:
Ik heb hem gewoon altijd in de garage aan de oplader hangen als hij daar staat.. Je ziet ook of hij aan het opladen is. Als de fiets vol is gaat hij gewoon uit lijkt het.

Lijkt me sterk dat dat tegenwoordig nog steeds schadelijk is en/of dat er in de hardware niet iets zit die het inderdaad voorkomt.
Lijkt me sterk dat VanMoof ook geen gebruik maakt van zogenaamde 'slimme' accu's die zelf aangeven dat ze vol zitten aan de lader. Er zal denk ik ook wel een bescherming in zitten, dus 100% laden zal hoogstwaarschijnlijk 90% zijn of iets in die trant. En leeg is nog ongeveer een procent of 8-12%

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

artfuldodger schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Kan iemand bovenstaande bevestigen? Is het zo dat de S3 niet de hele nacht aan de oplader kan? Ik lees op andere plekken namelijk dat de VanMoof S3 zelf stopt met laden bij een bepaald percentage. Ik ga een stroomaansluiting in de tuin maken en wil graag weten of ik een outdoor wifi/tijdstopcontact nodig heb of vooruit kan met een regulier stroompunt.
Ik hang hem 's nachts aan de lader met een simpele tijdschakelaar. Na 4 uurtjes (tussen 01:00 en 05:00) is hij altijd vol de volgende ochtend. Heb de batterij nog niet onder de 10% gehad, maar ik wil hem niet tot 0% ontladen.

Als ik jou was zou ik dus wel iets regelen van een tijdschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
artfuldodger schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Heb de s2 ook heel de nacht aan de oplader gehad en niks gebeurt dus lijkt mij dat de s3 dat ook gewoon kan
Zelfs de smart bike uit 2016 kon dat gewoon

[ Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 08-07-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:14
BAMMER schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Maar de vergelijking van een scooter tegenover een ebike deel ik wel
helaas deel ik jou menig over scooterrijders ten deels, temeer omdat ik zelf een Vespa rijder ben waar ik vele euro's aan heb gespendeerd en tevens ook lid ben van de vereniging die tourtochten in bv. Noord-Holland organiseerd, de opmerking "anderssoortig volk" vind ik nogal kort door de bocht, de zelfde uitspraak zou geldde dat VM en Tesla rijders een stel yuppen zijn en ebike rijders int algemeen een stoffig imago hebben >:) , enne.. ik koop graag een VM omdat het een kek fietsje is, oh ja.. ik woon ook in een rijtjeshuis :+

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Bruzski schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:46:
[(..) de opmerking "anderssoortig volk" vind ik nogal kort door de bocht, de zelfde uitspraak zou geldde dat VM en Tesla rijders een stel yuppen zijn en ebike rijders int algemeen een stoffig imago hebben >:) (..)
Was geen aanval hoor, ieder z'n smaak en ding! Mij zul je alleen nooit op een brommer zien, noch in een rijtjeshuis zien wonen for that matter ;)

[ Voor 6% gewijzigd door XyberBorg op 08-07-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
XyberBorg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Was geen aanval hoor, ieder z'n smaak en ding! Mij zul je alleen nooit op een brommer zien, noch in een rijtjeshuis zien wonen for that matter ;)
hehe... none taken :) , brommer... das langgeleden dat ik dat woord gehoord heb.. was jij ooit een Puch rijder?? :+

ontopic.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
XyberBorg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:48:
[...]

offtopic... Dus na je scheiding liever onder de brug dan in een rijtjeshuis? :F

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
Wat mij opvalt met het laden is dat de de app zegt dat de batterij nu 100% is maar het lampje is nog rood op de lader (zou naar groen moeten springen) en die fiets geeft ook nog aan dat hij aan het laden is.
Hebben jullie dezelfde ervaring?
Het is nog steeds niet droog hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 00:29
tuurie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:22:
Wat mij opvalt met het laden is dat de de app zegt dat de batterij nu 100% is maar het lampje is nog rood op de lader (zou naar groen moeten springen) en die fiets geeft ook nog aan dat hij aan het laden is.
Hebben jullie dezelfde ervaring?
Het is nog steeds niet droog hier...
Is het bliksemflitsje van de leddisplay uitgegaan? Dan is hij gewoon vol = vol. Je kan tegen het laatste duwtje aan zitten anders, maar dat gaat je geen verschil meer geven. Wellicht dat de app 99,5 voor 100% afrond. Dan zal je zo moeten zien dat hij uitgaat en je lampje op de lader ineens groen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
BAMMER schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Is het bliksemflitsje van de leddisplay uitgegaan? Dan is hij gewoon vol = vol. Je kan tegen het laatste duwtje aan zitten anders, maar dat gaat je geen verschil meer geven. Wellicht dat de app 99,5 voor 100% afrond. Dan zal je zo moeten zien dat hij uitgaat en je lampje op de lader ineens groen is
Nee nog niet, dat is nog vrollijk aanwezig. App geeft al een uur aan dat ie 100% is. Zolang het regent blijft hij er nog aan hangen.

Ander ding, weet iemand waar dit stickertje voor dient aan de linkerzijkant?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf9T98RdENU7NDaEHJeADGlh9Ho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h5tVh90L1f2S21kqRZ3Fr4qx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Bruzski schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:46:
[...]

helaas deel ik jou menig over scooterrijders ten deels, temeer omdat ik zelf een Vespa rijder ben waar ik vele euro's aan heb gespendeerd en tevens ook lid ben van de vereniging die tourtochten in bv. Noord-Holland organiseerd, de opmerking "anderssoortig volk" vind ik nogal kort door de bocht, de zelfde uitspraak zou geldde dat VM en Tesla rijders een stel yuppen zijn en ebike rijders int algemeen een stoffig imago hebben >:) , enne.. ik koop graag een VM omdat het een kek fietsje is, oh ja.. ik woon ook in een rijtjeshuis :+
Van mijn kant ook geen aanval, meer beeldspraak. Ik heb niets tegen Vespa rijders, zolang ze maar aan de kant gaan als ik er met mijn Zundapp of mij vanmoof S2 op turbostand langs wil 8)

Ik vind (persoonlijk) een electrische scooter tegenover een ouderwetse brommert ook geen vergelijkende match.. Op die elektrische scooter zie ik dan weer die vreselijk over enthousiaste kerel van bright voorbij komen. Omdat hij stiekem liever niet fietst..

Ik woon overigens ook in een veel te groot rijtjes huis sinds ik ze gedag heb gezwaaid oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
tuurie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Nee nog niet, dat is nog vrollijk aanwezig. App geeft al een uur aan dat ie 100% is. Zolang het regent blijft hij er nog aan hangen.

Ik denk dat dat een stickertje is om je gek te maken zodat je moet kijken wat er onder zit??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
[...]Ander ding, weet iemand waar dit stickertje voor dient aan de linkerzijkant?
[Afbeelding]
Om te voorkomen dat je linker remleiding de lak beschadigd door er steeds langs te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
BAMMER schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:33:
[...]
Ik woon overigens ook in een veel te groot rijtjes huis sinds ik ze gedag heb gezwaaid oOo
haha... dacht ik al.. aangezien je een zundapp rijdt...

zonder gekheid, misschien een VM tourtocht of bijeenkomst voor alle leden organiseren? kunnen we elkaars VM lekker bekijken.

ratata... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
sijbren schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Om te voorkomen dat je linker remleiding de lak beschadigd door er steeds langs te schuren.
Nee, als ik het stuur helemaal heen en weer beweeg raakt geen kabel het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
[...]

[Afbeelding]
Hebben ze het allemaal het stickertje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:35
tuurie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Nee, als ik het stuur helemaal heen en weer beweeg raakt geen kabel het frame.
Hier is het wel voor bedacht. Bij de S2 klaagden mensen over het beschadigen van de lak op deze plek, doordat inderdaad die remkabel er tegenaan komt soms.

Bij mijn S3 is hier inderdaad ook zelden sprake van, bovendien is de lak minder kras-/schuurgevoelig, het zal wel 'voor de zekerheid' zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben22
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
Na mijn S3 decepties vandaag een testrit gemaakt op een Cowboy. Reed heerlijk. Grootste voordeel tov VanMoof S3 is de belt drive icm een achterwiel motor. Ook het ontbreken van een versnelling is fijn. Het was wel een Cowboy 2 met de stand op 30 km/h. Die ontbreekt op de V3. Qua looks vind ik de VanMoof mooier qua rijervaring is de Cowboy beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
max.schollen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:56:
Hebben ze het allemaal het stickertje ?
Oorspronkelijk wel.
Heb hem er afgepeutert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
maxnl schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:27:
[...]

Oorspronkelijk wel.
Heb hem er afgepeutert.
En wat kwam er onder tevoorschijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
max.schollen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:30:

:/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAMMER
Om een stukje positiviteit er in te zetten!

Er is me opgevallen dat als ik langs de nieuwe, en fors duurdere, ebike van mijn collega kijk, dat van Moof wel echt werk maakt van de correcte matching en nette verwerking van de onderdelen. Daarvoor petje af! Vrijwel alles klopt gewoon.

Af en toe staat die andere fiets vlak bij mijn buro binnen om hem op te laden. Het eerste wat me opviel is de wirwar aan kabels, dunne en vrij hangende aansluitdraadjes van de verlichting en de grote lompe boordcomputer. Die met een mega bracket vastzit. (Als hij niet al een onderdeel verliest zoals eerder gemeld) hij heeft wel een belt drive, met middenmotor, maar dat maakt hem er niet fraaier op, eerder rommelig en lomp. Zelfs de belt heeft iets wat op een kettingkastje lijkt of zo. Maar dan de spatborden... veel van die fietsen hebben blijkbaar een plastic achtig spatbord en er is er geen een die het zo mooi in de diameter van het wiel laat lopen als van Moof. Vooraan sluit het netjes en zodra het onder je stuur vandaan komt loopt hij zover uit de radius weg dat je er een duim tussen de band en spatbord kan houden.

Daar heeft van Moof echt wel een unique selling point ook. Clean en goed passend over nagedacht qua vormgeving. Dikke pluspunten! Daar kan de gevestigde orde best wel een voorbeeld aan nemen.

(Laat ik de manko's die QC betreffen even buiten beschouwing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Niks spannends: :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_dpDhCgywOGfQk0trx5sToPzyw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zZpMKFqBsNk1GUas20212Ri7.jpg?f=user_large

Vroeg me overigens naderhand wel af of ik daar wel goed aan had gedaan.
Gezien ik op mijn normale fiets op die plek juist een sticker/remkabelbevestigdingetje van Aliexpress had geplakt omdat de remkabel daar steeds tegen aantikte, en ik me aan het geluid stoorde (normale fiets is erg stil door belt drive, dus valt elk tikje op):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjySmucxXA0kLcs6aLpWPtgCl8E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jWCKMNkSCbJcR7IkJvxdOPD8.jpg?f=user_large

Maar bij de S3 geen last van gehad, c.q. valt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
OneMedia schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:14:
Zijn er misschien rijders die van S2 naar S3 zijn gegaan en iets kunnen vertellen over het nieuwe zadel?

Ik ben na een jaar nog steeds niet gewend aan het originele op de S2, en vroeg me af of het S3 zadel wellicht op de S2 past ...en hopelijk een stuk lekkerder zit :)

grt Olivier
Ik ben van een s3 naar een Brooks zadel gegaan. Dus mocht je nog interesse hebben in een nieuw s3 zadel, op marktplaats heb ik hem te koop staan. Past ook op de s2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
matox1000 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:03:
[...]

Ik ben van een s3 naar een Brooks zadel gegaan. Dus mocht je nog interesse hebben in een nieuw s3 zadel, op marktplaats heb ik hem te koop staan. Past ook op de s2!
Was het Brooks zadel makkelijk te installeren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tuurie
Eerste rit zit erop. Wat een heerlijke fiets!
17.4km
27.5km gemiddeld
38 min
71% batterij over.
Jammer dat het zo vochtig was en ik toch nog zo'n vieze miezer bui te verduren kreeg.

De kettingkast loopt wel iets aan van binnen en dat werd erger bji de laatste km's, toen ging het sleep geluid opvallen. Moet door het vocht en en de viezigheid op de weg zijn gekomen. Ik dacht eerst dat het de motor was maar bij het weer droog en schoonmaken van de fiets bleek het de kettingkast te zijn. Overigens wel een heel goedkoop stukje plastic, daar had ik wel iets meer van verwacht. Kijken of VanMoof daar iets aan kan doen als ik langs ga voor het kleine slag in het voorwiel.

Het fietsen op niveau 4 bevalt prima. De boostknop is echt verslavend, en zeker fijn bij heuveltje op.
De klik in het schakelen heb ik een paar keer gevoeld maar dat heeft erg te maken met hoeveel kracht je zet op de pedalen. Mensen met racefiets ervaring zullen hier niet van schrikken, eerder herkennen. Ik kan me wel voorstellen dat mensen hier in het begin aan moeten wennen. Je hoeft helemaal niet veel kracht te zetten om snel vooruit te komen, en wil je dat toch dan heb je daar je knopje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
ZeZeQue schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:17:
[...]

Was het Brooks zadel makkelijk te installeren?
Heel makkelijk , als je de juiste zadel pen hebt. Ik heb maar 1 geschikte gevonden, zie elders in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

@oscarwashere waarom staat er eigenlijk geen prijs bij de S3 in de pricewatch? Heeft dat te maken met het feit dat je hem alleen via vanmoof.com kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

matox1000 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Heel makkelijk , als je de juiste zadel pen hebt. Ik heb maar 1 geschikte gevonden, zie elders in dit forum.
Ben benieuwd hoe het er uit ziet

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fezoj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 12:42
[...]

Een heel spannend plaatje... een soort tweede easter egg.... wacht maar tot je ‘m krijgt! :o

Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Roo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:27:
@oscarwashere waarom staat er eigenlijk geen prijs bij de S3 in de pricewatch? Heeft dat te maken met het feit dat je hem alleen via vanmoof.com kan bestellen?
De Pricewatch toont alleen prijzen van aangesloten (affiliate?) webshops, omdat hiervoor een interface nodig is die af en toe de juiste prijs ophaalt van de webshop. Bovendien valt er weinig te vergelijken, omdat VanMoof de enige verkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
maar even voor de duidelijkheid (want ik ben nog steeds geïnteresseerd in een e-bike tot ca 2000 euro): je moet drie maanden wachten voor je 'm krijgt na je bestelling, en dan nog loop je het risico dat hij beschadigd is bij aflevering en je vervolgens weer weken zonder 'm zit. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Mijn S2 heeft het een jaar geweldig gedaan toen de problemen begonnen. In April zijn de cartridge en accu vervangen. In juni begaf alles het weer. Er is toen een nieuwe S2 gestuurd maar die deed het helemaal niet en is weer teruggenomen. VanMoof doet me nu het voorstel om een outlet fiets te sturen (het display daarvan is niet zichtbaar door issues met de coating) want er zijn geen nieuwe S2 fietsen meer zonder fabrieksfouten. Ze geven aan dat ze niet weten of en waneer ze me een gerepareerde foutloze S2 kunnen aanbieden.

Ik weet niet meer wat te doen, volgens mij heb ik recht op (een groot deel van) mijn geld terug ; https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden
maar ik voel aan dat ze daar niet makkelijk aan gaan meewerken en eigenlijk wil ik gewoon fietsen op een goede vanMoof.

Heeft iemand van jullie in een vergelijkbare situatie gezeten en hoe is dat toen opgelost ?
Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
CyberMania schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:13:
maar even voor de duidelijkheid (want ik ben nog steeds geïnteresseerd in een e-bike tot ca 2000 euro): je moet drie maanden wachten voor je 'm krijgt na je bestelling, en dan nog loop je het risico dat hij beschadigd is bij aflevering en je vervolgens weer weken zonder 'm zit. Klopt dat?
De lever tijd is inderdaad gemiddeld 3 maanden en beschadigingen vallen de laatste tijd wel mee je ziet dat het steeds minder wordt en vergeet niet je komt altijd meer slechte dan goede recensies tegen
Nu is het probleem dat er bij een aantal mensen een slag in het voorwiel zit .
En er zijn wat software problemen.
Let op die gaan ze fixen met een update

[ Voor 11% gewijzigd door max.schollen op 08-07-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
tuurie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:27:
Eerste rit zit erop. Wat een heerlijke fiets!
17.4km
27.5km gemiddeld
38 min
71% batterij over.
Jammer dat het zo vochtig was en ik toch nog zo'n vieze miezer bui te verduren kreeg.

De kettingkast loopt wel iets aan van binnen en dat werd erger bji de laatste km's, toen ging het sleep geluid opvallen. Moet door het vocht en en de viezigheid op de weg zijn gekomen. Ik dacht eerst dat het de motor was maar bij het weer droog en schoonmaken van de fiets bleek het de kettingkast te zijn. Overigens wel een heel goedkoop stukje plastic, daar had ik wel iets meer van verwacht. Kijken of VanMoof daar iets aan kan doen als ik langs ga voor het kleine slag in het voorwiel.

Het fietsen op niveau 4 bevalt prima. De boostknop is echt verslavend, en zeker fijn bij heuveltje op.
De klik in het schakelen heb ik een paar keer gevoeld maar dat heeft erg te maken met hoeveel kracht je zet op de pedalen. Mensen met racefiets ervaring zullen hier niet van schrikken, eerder herkennen. Ik kan me wel voorstellen dat mensen hier in het begin aan moeten wennen. Je hoeft helemaal niet veel kracht te zetten om snel vooruit te komen, en wil je dat toch dan heb je daar je knopje voor.
Kettingkast aanlopen klinkt bekend. Heb ik ook last van gehad, en nu nog af en toe. De drang naar minimalisme is bij de kast een beetje doorgeschoten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
CyberMania schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:13:
Wat wil je horen?
  • Inderdaad, koop maar niet?
  • Geen zorgen, van de 6 tot 12 duizend fietsen die VM produceert zijn er slechts enkelen met problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
ernie12121 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:45:
Mijn S2 heeft het een jaar geweldig gedaan toen de problemen begonnen. In April zijn de cartridge en accu vervangen. In juni begaf alles het weer. Er is toen een nieuwe S2 gestuurd maar die deed het helemaal niet en is weer teruggenomen. VanMoof doet me nu het voorstel om een outlet fiets te sturen (het display daarvan is niet zichtbaar door issues met de coating) want er zijn geen nieuwe S2 fietsen meer zonder fabrieksfouten. Ze geven aan dat ze niet weten of en waneer ze me een gerepareerde foutloze S2 kunnen aanbieden.

Ik weet niet meer wat te doen, volgens mij heb ik recht op (een groot deel van) mijn geld terug ; https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden
maar ik voel aan dat ze daar niet makkelijk aan gaan meewerken en eigenlijk wil ik gewoon fietsen op een goede vanMoof.

Heeft iemand van jullie in een vergelijkbare situatie gezeten en hoe is dat toen opgelost ?
Bedankt alvast.
Ik heb het gelukkig niet, maar als dit het daadwerkelijke verhaal is, dan heb je recht op minimaal hetzelfde of beter. Als ze mij met dit verhaal aankomen voor mijn S2, hebben ze wel een probleem. Al moet de accu en die hele cartridge met simkaart eruit, hij gaat ondergronds en de Bikehunters hebben het nakijken. Want dan gaat mn piece of mind direct ingezet worden. Exact een dag nadat de twee weken voorbij waren stond ik in Amsterdam op de stoep om de nieuwe op te halen dan. Geen onderdelen voor herstel... ga ik in elk geval niet vriendelijk van worden.

Ze kunnen je toch geen fatsoenlijke verse fiets leveren? Doe maar variant S3 zou ik gelijk zeggen! Zonder discussie. Ik zou echt giftig zijn!

Minimaal hetzelfde of beter, en niet een display die het niet doet. Je hebt destijds waarschijnlijk al meer betaald dan de huidige S3 kost.

Maar om mijn vriendelijke karakter de boventoon de laten voeren hier, je hebt waarschijnlijk gewoon even de verkeerde persoon bij vanMoof gesproken, die snapt het nog niet helemaal. Er staat vast al een S3 Uit de noodvoorraad klaar met jouw naam erop zodat je met veel plezier van een fantastische bike kunt blijven genieten ;)

Hoor graag hoe dit afloopt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-08 18:20
De eerste week met mijn S3 is uitstekend bevallen. De "vuile vegen" op de lak waren inderdaad afkomstig van het beschermende verpakkingsmateriaal en eenvoudig te verwijderen. De slag in het voorwiel was door lokale fietsenmaker eenvoudig te fixen (voor € 10,-). En deze kosten betaald VanMoof zonder gedoe terug. Volop complimenten (ook van de fietsenmaker) voor de S3. En de rijervaring is fantastisch. Kortom, absoluut geen spijt van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heb hem ook in elkaar gezet gisteravond. Toch wel 2 rare dingen.

1. Motorkabel er goed in krijgen met het klepje er op schroeven is echt een kriem, kabel glijdt er steeds er uit, merkte op dat bijna haaks er in proppen het beste werkt... echt kwartier over gedaan...

2. De pomp die meegeleverd is kreeg ik totaal niet aan te praat, het sluit gewoon totaal niet aan op het ventiel, ook geen verloopstukjes, het is ook niet de pomp uit het filmpje, heb uiteindelijk een eigen pomp gebruikt (die ik gebruik voor m'n racefiets), hebben anderen ook een totaal ander pompje geleverd gekregen? (merk Giyo 140psi volume60cm3 pompje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

luukvr schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:25:
Heb hem ook in elkaar gezet gisteravond. Toch wel 2 rare dingen.

1. Motorkabel er goed in krijgen met het klepje er op schroeven is echt een kriem, kabel glijdt er steeds er uit, merkte op dat bijna haaks er in proppen het beste werkt... echt kwartier over gedaan...

2. De pomp die meegeleverd is kreeg ik totaal niet aan te praat, het sluit gewoon totaal niet aan op het ventiel, ook geen verloopstukjes, het is ook niet de pomp uit het filmpje, heb uiteindelijk een eigen pomp gebruikt (die ik gebruik voor m'n racefiets), hebben anderen ook een totaal ander pompje geleverd gekregen? (merk Giyo 140psi volume60cm3 pompje)
Heel herkenbaar!

De motorkabel heb ik bij de popupstore laten plaatsen, ik kreeg het niet voor elkaar. Frustrerend. Maar als hij eenmaal zit is het prima.

De pomp: heb ik over gebeld... je moet het eindstukje opendraaien, het verloopstukje dat er in zit moet je eruit halen en omdraaien. Dan weer dichtdraaien. Dan zou het moeten lukken. Ik wacht nog op de definitieve pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
geertjb61 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:24:
De eerste week met mijn S3 is uitstekend bevallen. De "vuile vegen" op de lak waren inderdaad afkomstig van het beschermende verpakkingsmateriaal en eenvoudig te verwijderen. De slag in het voorwiel was door lokale fietsenmaker eenvoudig te fixen (voor € 10,-). En deze kosten betaald VanMoof zonder gedoe terug. Volop complimenten (ook van de fietsenmaker) voor de S3. En de rijervaring is fantastisch. Kortom, absoluut geen spijt van deze aankoop.
Weet je of de fietsenmaker het wiel uit de voorvork moest halen om de slag eruit te gaan halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Hier inmiddels ook een erg tevreden S3 rijder. US stand met ondersteuning 3 in de stad met turbo knop om snel even mensen in te halen of een heuveltje met snelheid te nemen. Echt super. Bij mjin 2 S3's die ik heb gehad geen problemen gehad met de motorkabel. Het afdekkapje past net en even vastzetten met een van die meegeleverde tie-wraps maakte het vastschroeven bij mij redelijk eenvoudig. Pomp gebruik ik niet. Snap persoonlijk niet dat daar zo'n belang aan wordt gehecht. Iedereen heeft in NL toch wel een fietspomp staan? Zo niet investeer dan 1x in deze pomp en je bent de rest van je leven klaar.

Ben nog op zoek naar een tabel met max snelheden per ondersteuningsstand. Iemand die ergens langs zien komen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Wheeliemaker schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:26:

Ben nog op zoek naar een tabel met max snelheden per ondersteuningsstand. Iemand die ergens langs zien komen?
Zeker, zie post van gjbos: gjbos in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"

Hier herhaald. Wellicht iets voor de TS @oscarwashere ?

EUROPE
uit - 18 km p/u
1 - 21 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 24 km p/u
4 - 26 km p/u

USA
uit - 18 km p/u
1 - 20 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 27 km p/u
4 - 32 km p/u

Happy Mode (easter egg - houd in de app de knop "speed limit" ingedrukt)
S2: tot 36 km p/u (met boost ingedrukt)
S3: tot 36 km p/u (zonder boost)

[ Voor 10% gewijzigd door Roo op 09-07-2020 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22
ernie12121 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:45:

Bedankt alvast.
Heel vervelend.. Zoals ik het zie is Van Moof niet in staat je fiets te repareren, en kunnen of willen ze geen gelijkwaardige (of betere) fiets leveren. Dan is de enige optie inderdaad de koop ontbinden, en kun je de hele aankoopsom terugvragen. En daar kun je dan weer een nieuwe S3 voor kopen. Als je nog durft...
Maar misschien is het het beste als je dit voorlegt aan Van Moof.. Misschien willen ze je tegemoet komen met een nieuwe S3. Is minder gedoe, en uiteindelijk voor hen ook voordeliger... ik neem tenminste aan dat je de S2 voor de toen geldende nieuwprijs van 2600 euro hebt gekocht? Dan is voor hen een nieuwe fiets van 2000 euro leveren goedkoper dan je 2600 euro terug te moeten betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Roo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Zeker, zie post van gjbos: gjbos in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"

Hier herhaald. Wellicht iets voor de TS @oscarwashere ?

EUROPE
uit - 18 km p/u
1 - 21 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 24 km p/u
4 - 26 km p/u

USA
uit - 18 km p/u
1 - 20 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 27 km p/u
4 - 32 km p/u

Happy Mode (easter egg - houd in de app de knop "speed limit" ingedrukt)
S2: tot 36 km p/u (met boost ingedrukt)
S3: tot 36 km p/u (zonder boost)
Ah perfect. Die 18 km p/u bij uit is niet heel zinnig toch? Dan is het toch simpelweg hoe hard je fietst? Of gaat de boost button dan tot 18 km p/u? Heb het zelf nog niet getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Wheeliemaker schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Ah perfect. Die 18 km p/u bij uit is niet heel zinnig toch? Dan is het toch simpelweg hoe hard je fietst? Of gaat de boost button dan tot 18 km p/u? Heb het zelf nog niet getest.
Nee je hebt gelijk, dit is dan op eigen kracht. De boost-knop werkt tot de aan de ingestelde topsnelheid US/EU.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rt82
  • Laatst online: 14-02-2022
Voor de geïnteresseerden. Ik vanmorgen in alle vroegte ook mijn s3 mogen ontvangen. Uit de 30 juni batch. Omzetting van s2 naar s3 order.
Fiets in elkaar gezet en op het eerste oog lijkt alles OK. Op een puntje in de lak na. Maar daar geef ik niets om. Alleen motorkabel is moeilijk in het frame te krijgen.
Ik heb nog niet gefietst. Maar ik zal dit ook melden. Zowel als het positief als negatief is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRUlsV7aLTRAqIY6TxgIF4XCl70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FviGhFLncuuavXRRNRzKVPnH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 13:56

dawofl

?

Zijn er ook tweakers op lengte die de s3 rijden? ik overweeg de S3 en ben zelf 2.04m. Op de site lees ik dat het frame tot 2.10m ondersteund maar ben benieuwd naar de praktijk ervaring of dit b.v. out of the box instelbaar is of dat je aparte stuur/zadelpennen moet gaan halen.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
evdakker schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Heel vervelend.. Zoals ik het zie is Van Moof niet in staat je fiets te repareren, en kunnen of willen ze geen gelijkwaardige (of betere) fiets leveren. Dan is de enige optie inderdaad de koop ontbinden, en kun je de hele aankoopsom terugvragen. En daar kun je dan weer een nieuwe S3 voor kopen. Als je nog durft...
Maar misschien is het het beste als je dit voorlegt aan Van Moof.. Misschien willen ze je tegemoet komen met een nieuwe S3. Is minder gedoe, en uiteindelijk voor hen ook voordeliger... ik neem tenminste aan dat je de S2 voor de toen geldende nieuwprijs van 2600 euro hebt gekocht? Dan is voor hen een nieuwe fiets van 2000 euro leveren goedkoper dan je 2600 euro terug te moeten betalen...
Dank je wel. Alles wat je schrijft klopt en ik heb inmiddels schriftelijk exact dat voorstel gedaan. Ik hoop dat ze hier redelijk op reageren. Ik moet zeggen dat ik altijd erg vriendelijk te woord wordt gestaan door de helpdesk.

Inmiddels is het probleem opgelost, we gaan de koop ontbinden. Ik ben ontzettend tevreden met de geboden oplossing en ondanks de problemen die ik met de S2 heb gehad overweeg ik nu vanwege de excellente customer service toch serieus de S3 te bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door ernie12121 op 09-07-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
oscarwashere schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:12:
[...]

Weet je of de fietsenmaker het wiel uit de voorvork moest halen om de slag eruit te gaan halen?
Ik heb het een keer zelf gedaan bij een oude mountainbike. Een spaaksleutel kost niet veel:
https://www.toolstation.nl/spaaksleutel/p29924
Op youtube zijn een aantal videos te vinden en dit is wel een leuk starter:
https://www.fietsenmakend...-reparaties/wiel-richten/

De slag die ik in het wiel heb zitten is minimaal, dus het wiel kan in de vork blijven.
Ik twijfel om het zelf te doen. Ritje naar Amsterdam is ook leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Het blijft prutswerk 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
pushnoi schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:34:
[...]

Nou mijn vreugde was wel van erg korte duur. Vanmiddag ritje terug was einde oefening voor die versnellingsbak. Krijg wel vrij rap een nieuwe / reparatie, maar leuk alles weer inpakken is geen pretje.
Nou jawel... na een 'de fiets is gejat door Dynalogic' en een hoop telefoontjes en een gratis bestelling voor een rear carrier later wordt er zowaar een nieuwe S3 bezorgd vandaag. Nu maar hopen dat deze ook niet bekrast is en dat de versnellingen het langer volhouden dan vorige keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:31
oscarwashere schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Nee je hebt gelijk, dit is dan op eigen kracht. De boost-knop werkt tot de aan de ingestelde topsnelheid US/EU.
Dit vind ik wel een interessante, want op EU4 ga je ongeveer 26 continu, dus dan doet de boostknop niets extra's?

Daarnaast zie ik dat veel mensen hem hebben staan op US3, de snelheid daarvan is nagenoeg gelijk met EU 4.

Kun je dan beter niet EU 4 gebruiken ipv US, stel je krijgt een ongeluk zit je wel safe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:23
HBO88 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Dit vind ik wel een interessante, want op EU4 ga je ongeveer 26 continu, dus dan doet de boostknop niets extra's?

Daarnaast zie ik dat veel mensen hem hebben staan op US3, de snelheid daarvan is nagenoeg gelijk met EU 4.

Kun je dan beter niet EU 4 gebruiken ipv US, stel je krijgt een ongeluk zit je wel safe...
Omdat dan dus de boost tot 32/36 werkt en bij EU dus blijkbaar maar tot 25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:22:
[...]

De boost knop helpt je ook niet om een hogere snelheid te rijden, maar om sneller te accelereren. De motor krijgt tijdelijk het dubbele vermogen namelijk, wat de enige manier is om legaal boven het maximaal door de wetgever toegestane vermogen te mogen zitten. Vooral handig met heuvels, optrekken en inhalen. Ondanks dat de motor dit zelf ook wel aan kan, hoef je zelf minder kracht te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
schumi1986 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:47:
[...]

Omdat dan dus de boost tot 32/36 werkt en bij EU dus blijkbaar maar tot 25 ;)
Precies, het gaat dus om een boost van vermogen en niet om snelheid. De topsnelheid blijft hetgene dat je hebt ingesteld obv jouw regio EU/US.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Nog steeds erg jammer dat vm geen reparatie ruimte heeft in meerdere Nederlandse steden dan alleen Amsterdam.
Zie de vm fiets steeds meer opduiken in Rotterdam.
Dan zou een vaste store zeker op zijn plek zijn .
Snap dat je reparatie aan huis hebt maar is dacht ik alleen voor de peace of mind of kan je dat ook doen als je gewoon los betaald ?
Zou ideaal zijn .
Mijn fietsen maker kan de kleine reparaties en onderhoud doen maar zodra er iets technische is zou het niet ideaal zijn als ik helemaal naar Amsterdam moet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanMove
  • Laatst online: 04-06 14:22
max.schollen schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:37:
Nog steeds erg jammer dat vm geen reparatie ruimte heeft in meerdere Nederlandse steden dan alleen Amsterdam.
Zie de vm fiets steeds meer opduiken in Rotterdam.
Dan zou een vaste store zeker op zijn plek zijn .
Snap dat je reparatie aan huis hebt maar is dacht ik alleen voor de peace of mind of kan je dat ook doen als je gewoon los betaald ?
Zou ideaal zijn .
Mijn fietsen maker kan de kleine reparaties en onderhoud doen maar zodra er iets technische is zou het niet ideaal zijn als ik helemaal naar Amsterdam moet .
Helemaal mee eens. Ik kan mij herinneren dat iemand posten dat de popup store in o.a. Rotterdam ook een werkplaats wordt. Zeker gezien het aantal fietsen dat verkocht wordt lijkt mij dit geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Roo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:32:
[...]

EUROPE
uit - 18 km p/u
1 - 21 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 24 km p/u
4 - 26 km p/u

USA
uit - 18 km p/u
1 - 20 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 27 km p/u
4 - 32 km p/u
Dit snap ik niet. Op stand 1 ondersteunt de motor dus maar tot 21 km/u?? Ik dacht gewoon dat je gewoon iets meer kracht moest zetten in die stand maar de motor gewoon altijd ondersteunt (hetzij in mindere mate) tot de vaste max van 26 km/u (even van EU uitgaand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
VanMove schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Helemaal mee eens. Ik kan mij herinneren dat iemand posten dat de popup store in o.a. Rotterdam ook een werkplaats wordt. Zeker gezien het aantal fietsen dat verkocht wordt lijkt mij dit geen slecht idee.
Als je in deze positie zit en zo veel fietsen verkoopt zul je toch haar en daar service punten moeten hebben?
Je kunt moeilijk iedereen naar Amsterdam laten komen lijkt mij

Heb het ook even gevraagd per mail ik ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door max.schollen op 09-07-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanMove
  • Laatst online: 04-06 14:22
max.schollen schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:46:
[...]

Als je in deze positie zit en zo veel fietsen verkoopt zul je toch haar en daar service punten moeten hebben?
Sterker nog, ik zou niet eens weten hoe ik met een kapotte fiets in Amsterdam moet komen.. een auto heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

VanMove schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Sterker nog, ik zou niet eens weten hoe ik met een kapotte fiets in Amsterdam moet komen.. een auto heb ik niet.
Mij is ook meerdere malen (telefonisch) toegezegd dat ik in Utrecht terecht kan voor onderhoud (PoM). Hoop dat ze dat snel gaan waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
VanMove schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Trein ... maar om eerlijk te zijn heb ik geen zin om met m’n chique fiets in de trein te gaan en je betaald 6€ extra .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
max.schollen schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:46:
[...]

Dat is het grote probleem bij internetverkopers die een mooie fiets ontwerpen.
Je productie opschalen is niet makkelijk, maar dat is hard werk op één locatie.

Je service netwerk opschalen is een heel andere zaak.
Overal verkooppunten met een serviceman neerzetten is gewoon héél duur, zeker als daar maar een paar fietsen per dag buitengaan en eventueel langs komen om iets te fixen.
Dan snap je ineens waarom een gewone FM een marge nodig heeft van 30% en uurprijzen moet aanrekenen van 40€.

Rotterdam mag dan een tweede hotspot zijn, maar er rijden vast ook VMs rond in Groningen, Eindhoven, Breda en Venlo.... Hoe dek je dat af?

En bestaande FM overtuigen om toch maar service te geven op die fietsen is een hele klus. Waarom zouden ze ook. Ze worden in hun verkoop beconcurreerd door het internet, maar moeten wel "helpen" als er een schroef los staat of een band lek is.
En voor de electronica moeten ze misschien nog opgeleid worden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
tuurie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Ik heb het een keer zelf gedaan bij een oude mountainbike. Een spaaksleutel kost niet veel:
mits de slag niet te groot is is dit inderdaad simpel zelf op te lossen, als je het verschil tussen links en rechts weet, ik heb vaak zelf flinke slagen kunnen oplossen met zo’n spaaksleutel, het probleem van nieuwe wielen is dat spaken na plaatsing in een velg tijd nodig hebben om te “zetten” het te vroeg gebruik maken van een voor of achterwiel kan er voor zorgen dat er namelijk een slag ontstaat. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Tommie12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Overal verkooppunten met een serviceman neerzetten is gewoon héél duur, zeker als daar maar een paar fietsen per dag buitengaan en eventueel langs komen om iets te fixen.
Dan snap je ineens waarom een gewone FM een marge nodig heeft van 30% en uurprijzen moet aanrekenen van 40€.

Rotterdam mag dan een tweede hotspot zijn, maar er rijden vast ook VMs rond in Groningen, Eindhoven, Breda en Venlo.... Hoe dek je dat af?

En bestaande FM overtuigen om toch maar service te geven op die fietsen is een hele klus. Waarom zouden ze ook. Ze worden in hun verkoop beconcurreerd door het internet, maar moeten wel "helpen" als er een schroef los staat of een band lek is.
Je kunt het langzaam gaan uitbreiden kijkent naar Nederland zou ik beginnen met grote steden zoals Rotterdam.
Puur omdat daar veel vm fietsen zijn.
Dan kun je daarna gaan uitbreiden naar de wat kleinere steden .
Snap dat een hoop geld kost maar is iedereen naar Amsterdam laten komen service gericht want ze hebben service toch hoog in het vaandel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
max.schollen schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Dan kun je daarna gaan uitbreiden naar de wat kleinere steden .
Snap dat een hoop geld kost maar is iedereen naar Amsterdam laten komen service gericht want ze hebben service toch hoog in het vaandel ?
Dat zeg ik ook.
Ik zou die dan ook niet kopen, tenzij er service is op redelijke afstand, of service aan huis voor een redelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Een zeer grote fietsenboer hier in Alkmaar die ook fietsen aan bekende wielrenners levert, wist mij te vertellen dat ze contact hebben met VM over het openen van zogenaamde reparatiepunten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruzski schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:23:
Een zeer grote fietsenboer hier in Alkmaar die ook fietsen aan bekende wielrenners levert, wist mij te vertellen dat ze contact hebben met VM over het openen van zogenaamde reparatiepunten..
Dat is alvast geen goede evolutie.
Maar geloof me, dat netwerk uitrollen is arbeidsintensief.
Je moet vertegenwoordigers met een goed verhaal de baan op sturen, en genoeg mensen kunnen overtuigen om mee te gaan. En dan nog aanvaardbare voorwaarden overeenkomen voor de garantiegevallen.
Training op zetten, tools leveren en zorgen dat wisselstukken snel en vlot besteld én geleverd kunnen worden.
Daar kan je al eens team op zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 05:24
Tommie12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Wat lokale bestaande fietsenmakers erbij betrekken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bintzak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Wat lokale bestaande fietsenmakers erbij betrekken?
Lijkt makkelijker op papier dan in realiteit.

Die lokale fietsenmaker maakt zijn omzet met Sparta en Batavus ebikes aan 2500-3000€, en daar vangt die 500-800€ winst op per fiets.
Verkopen, bestellen, in ontvangst nemen, stuur en zadel recht zetten, alle boutjes even nalopen en uitleveren.
Eerste beurt is meestal gratis, maar meer dan een paar schroefjes aandraaien is het niet.
En dan na een paar maand af en toe eens een band plakken, een rem of ketting vervangen etc. Daar is hij blij dat hij de werkuren vergoed krijgt en er is nog een kleine marge of de onderdelen, maar alles is tientjeswerk.

En dan word je "partner" van Van Moof.
Aan de verkoop heb je niks, en er komt af en toe iemand met een lang verhaal en een kromme velg of zijn app die niet werkt. Die wil niet betalen want garantie, en dan kan je formulieren invullen om een paar tientjes bij VM terug te krijgen... Klinkt niet echt aantrekkelijk denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Tommie12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Die lokale fietsenmaker maakt zijn omzet met Sparta en Batavus ebikes aan 2500-3000€, en daar vangt die 500-800€ winst op per fiets.
Verkopen, bestellen, in ontvangst nemen, stuur en zadel recht zetten, alle boutjes even nalopen en uitleveren.
Eerste beurt is meestal gratis, maar meer dan een paar schroefjes aandraaien is het niet.
En dan na een paar maand af en toe eens een band plakken, een rem of ketting vervangen etc. Daar is hij blij dat hij de werkuren vergoed krijgt en er is nog een kleine marge of de onderdelen, maar alles is tientjeswerk.

Aan de verkoop heb je niks, en er komt af en toe iemand met een lang verhaal en een kromme velg of zijn app die niet werkt. Die wil niet betalen want garantie, en dan kan je formulieren invullen om een paar tientjes bij VM terug te krijgen... Klinkt niet echt aantrekkelijk denk ik....
geef eens een goed argument hoe ze het dan moeten gaan doen ?
Want je kunt toch moeilijk iedereen naar Amsterdam laten komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
max.schollen schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:06:
[...]
geef eens een goed argument hoe ze het dan moeten gaan doen ?
Want je kunt toch moeilijk iedereen naar Amsterdam laten komen ?
Idd, ik denk dat we het eens zijn.

Ik dacht aan het concept van Velo de Ville.
Je kan zelf configureren (of het in de winkel doen samen met de verkoper), en dan wordt je fiets bij de FM geleverd die hem afmonteert (stuur recht, pedalen er op), en aflevert.
Natuurlijk vangt die FM daar een commissie voor.

Cowboy verkoopt ondertussen in België via Fiets! en Fnac.
Waarom je bij Fnac zou kopen ... dat is ook maar een dozenschuiver, maar in elk geval heb je bij Fiets! wel een aanspreekpunt.

Je moet die FM ook wat smeren, anders wil die niet werken natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Tommie12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Idd, ik denk dat we het eens zijn.

Ik dacht aan het concept van Velo de Ville.
Je kan zelf configureren (of het in de winkel doen samen met de verkoper), en dan wordt je fiets bij de FM geleverd die hem afmonteert (stuur recht, pedalen er op), en aflevert.
Natuurlijk vangt die FM daar een commissie voor.

Cowboy verkoopt ondertussen in België via Fiets! en Fnac.
Waarom je bij Fnac zou kopen ... dat is ook maar een dozenschuiver, maar in elk geval heb je bij Fiets! wel een aanspreekpunt.

Je moet die FM ook wat smeren, anders wil die niet werken natuurlijk....
Geen slecht idee
Ik zou zeggen als vm de onderdelen levert aan de fietsen maker en de uur kosten voor de montage betaald dan is het toch ook prima opgelost ?
Heeft de fietsenmaker een leuk centje en de klant is blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 05:24
Tommie12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:50:
[...]

VanMoof komt nu aardig op, maar denk dat Merken zoals Ampler en Cowboy ook wel erg populair gaan worden dus de fietsenmaker zal toch met niet standaard technieken in aanraking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rt82
Rt82 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:09:
Voor de geïnteresseerden. Ik vanmorgen in alle vroegte ook mijn s3 mogen ontvangen. Uit de 30 juni batch. Omzetting van s2 naar s3 order.
Fiets in elkaar gezet en op het eerste oog lijkt alles OK. Op een puntje in de lak na. Maar daar geef ik niets om. Alleen motorkabel is moeilijk in het frame te krijgen.
Ik heb nog niet gefietst. Maar ik zal dit ook melden. Zowel als het positief als negatief is. [Afbeelding]
Inmiddels een paar test ritjes gedaan.
Fietst super fijn(eerste elektrische fiets ervaring).
MAAR helaas blijft de boostbutton vast zitten als ik die in heb gedrukt. Dus ik heb altijd boost.
Vanmoof gebeld en ik werd snel in het Nederlands te woord gestaan.
Het probleem hadden ze vaker gehoord en is makkelijk te verhelpen. Alleen helaas voor mij wel in Amsterdam en ik woon in het zuiden.
Of ik mocht m opsturen voor reparatie of ik krijg een nieuwe. Ik heb voor een nieuwe gekozen. Die zal ergens volgende week komen. Ik zal dan weer mijn ervaring delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Rt82 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Inmiddels een paar test ritjes gedaan.
Fietst super fijn(eerste elektrische fiets ervaring).
MAAR helaas blijft de boostbutton vast zitten als ik die in heb gedrukt. Dus ik heb altijd boost.
Vanmoof gebeld en ik werd snel in het Nederlands te woord gestaan.
Het probleem hadden ze vaker gehoord en is makkelijk te verhelpen. Alleen helaas voor mij wel in Amsterdam en ik woon in het zuiden.
Of ik mocht m opsturen voor reparatie of ik krijg een nieuwe. Ik heb voor een nieuwe gekozen. Die zal ergens volgende week komen. Ik zal dan weer mijn ervaring delen.
Dat zou niet mijn keuze zijn. Een nieuwe zitten altijd risico's aan van andere defecten. Ik ben blij dat ik mijn 2e S3 heb laten repareren, dan weet je in ieder geval zeker dat hij goed is. Heb bijvoorbeeld daarbij ook de lichtsensor laten afstellen en heel licht aanlopende schijf achter laten goedzetten. Hoop dat je een goede vervanger ontvangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rt82
Wheeliemaker schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:50:
[...]

Dat zou niet mijn keuze zijn. Een nieuwe zitten altijd risico's aan van andere defecten. Ik ben blij dat ik mijn 2e S3 heb laten repareren, dan weet je in ieder geval zeker dat hij goed is. Heb bijvoorbeeld daarbij ook de lichtsensor laten afstellen en heel licht aanlopende schijf achter laten goedzetten. Hoop dat je een goede vervanger ontvangt!
Daar heb je een goed punt. Ik twijfelde wel. Maar zo heb ik weer sneller een fiets. Alleen ik zou wel heel erg balen als die slechter is dan deze. Misschien dat ik het morgen toch even om laat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
[...]

De lichtsensor laten afstellen? Kan je daar meer over vertellen?

Die van mij schakelt de verlichting alleen uit bij een zeer zonnige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
oscarwashere schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:30:
[...]

De lichtsensor laten afstellen? Kan je daar meer over vertellen?

Die van mij schakelt de verlichting alleen uit bij een zeer zonnige dag.
Dat had ik ook. Op mijn eerste exemplaar ook. Had ergens gelezen dat ze dat in Amsterdam konden afstellen en dat klopte. Nu schakelt hij zoals je het wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivory.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-07 20:43
max.schollen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:47:
[...]

Ik vraag me ook af hoe een bewaakte fietsen stalling er mee om gaat als ze toevallig zien dat er fiets alarm af gaat .. zouden ze de gene dan aanspreken? Of zouden ze geen idee hebben dat het een alarm van een fiets is ?
Daar doen ze eigenlijk niets mee volgens mij. Ik heb zelf geen VanMoof, maar ik parkeer mijn werkfiets elke avond op Utrecht Centraal, in de grote ondergrondse fietsenstalling aan het Stationsplein. Daar ben ik zo'n jaar of anderhalf geleden een VanMoof fiets tegengekomen, toen ik nog niet wist dat er uberhaupt smart fietsen bestonden.

Nou weet ik natuurlijk niet welk model dat was, maar wel eentje met een heel gevoelig alarm. Toen ik mijn fiets ernaast in het rek zette, ging het alarm af. Misschien hebben de uiteinden van de sturen elkaar kort aangetikt of trilt het fietsenrek als je je fiets omhoog duw (het heuveltje op)t? Bij het op slot zetten van mijn fiets ging hij weer af (beetje een oude fiets, je moet altijd een beetje aan het slot morrelen dus ook hier zal het rek wel weer getrild hebben). Op geen moment heb ik de andere fiets aangeraakt, want er is genoeg ruimte in deze stalling.

Hopelijk is de eigenaar er niet van geschrokken toen hij in de trein een melding kreeg, maar de beheerder van de fietsenstalling kwam niet eens kijken. Dus ik weet oprecht niet of je hiermee diefstal voorkomt. Het alarm zal eerder nuttig zijn om een casual dief af te schrikken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is toch redelijk van de zotte dat je een nieuw product minder vertrouwt dan een gebruikt product met bekend defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nou ik heb mijn S1 v2 2017 ingeleverd in Amsterdam voor reparatie. De S1 heb ik nu vier weken, de boost knop werkte prima, ook was het bedieningspaneel goed afleesbaar. Maar sinds vorige week viel het bedieningspaneel uit. Een hard reset via usb hielp niet, een soft reset aan/uit/aan/uit en minuut wachten hielp niet. Mechanisch functioneert ie nog prima qua versnellingen maar de electronica is foetsie, zo ook de elektrische ondersteuning.

Ik fietste daardoor voor het eerst door Amsterdam vandaag en gaf de VanMoof zijn eerste Nederlandse miezerbuitje als douche mee. Op de terugweg zag ik her der wat VM's geparkeerd. Sowieso buiten bij VM zelf staat er een lang uitgebreid rijtje aan VM. Ook eentje in een soort van legergroene kleur: ziet er ook sjiek uit.

Terwijl ik terugliep naar CS werd ik ingehaald door een Cowboy v2 of v3 geen idee. Maar de lichten vielen me op. Nog geen Ampler gespot in Amsterdam though. En ja een legio aan swap fietsen uiteraard ook maar die kom je overal wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
_YmmiT_ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Dit snap ik niet. Op stand 1 ondersteunt de motor dus maar tot 21 km/u?? Ik dacht gewoon dat je gewoon iets meer kracht moest zetten in die stand maar de motor gewoon altijd ondersteunt (hetzij in mindere mate) tot de vaste max van 26 km/u (even van EU uitgaand).
Klopt. Dat lijstje gaat denk ik uit van de maximale snelheid die haalbaar is zonder kracht te zetten - dus de trappers rondbewegen maar alle kracht door de motor laten leveren. De ondersteuning is er tot de ingestelde maximumsnelheid, maar op stand 1 levert de motor slechts 70-80W en daarmee ga je niet veel harder dan 20 km/uur. Om op een fiets 25 km/uur te rijden is ongeveer 150 tot 175W vermogen nodig - uiteraard afhankelijk van het soort fiets, wind, je eigen postuur etc. Als de motor daarvan 80W levert moet je de overige 70-90W zelf genereren - maar dat kost uiteraard minder moeite dan alles zelf doen. Op stand 4 levert de motor van de VM 250W, dat is voldoende voor een snelheid van ongeveer 32 km/uur zonder zelf inspanning te leveren. De andere twee standen zullen er ergens tussenin zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max.schollen
Kwam deze foto op Facebook tegen grappig om te zien al die vanmoof dozen
Is het distributie Center in America
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QCzGBn-CY1qyPtT9sDcFCzuPCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MarOj0TTlRZgBcgvKvDDbmPa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
max.schollen schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:42:
Kwam deze foto op Facebook tegen grappig om te zien al die vanmoof dozen
Is het distributie Center in America
[Afbeelding]
niet eens per 5 of 6 op een pellet) zeer slordig.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Joosie200 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:18:
Nou ik heb mijn S1 v2 2017 ingeleverd in Amsterdam voor reparatie. De S1 heb ik nu vier weken, de boost knop werkte prima, ook was het bedieningspaneel goed afleesbaar. Maar sinds vorige week viel het bedieningspaneel uit. Een hard reset via usb hielp niet, een soft reset aan/uit/aan/uit en minuut wachten hielp niet. Mechanisch functioneert ie nog prima qua versnellingen maar de electronica is foetsie, zo ook de elektrische ondersteuning.

Ik fietste daardoor voor het eerst door Amsterdam vandaag en gaf de VanMoof zijn eerste Nederlandse miezerbuitje als douche mee. Op de terugweg zag ik her der wat VM's geparkeerd. Sowieso buiten bij VM zelf staat er een lang uitgebreid rijtje aan VM. Ook eentje in een soort van legergroene kleur: ziet er ook sjiek uit.

Terwijl ik terugliep naar CS werd ik ingehaald door een Cowboy v2 of v3 geen idee. Maar de lichten vielen me op. Nog geen Ampler gespot in Amsterdam though. En ja een legio aan swap fietsen uiteraard ook maar die kom je overal wel tegen.
Is dat dezelfde fiets die paar weken geleden in de outlet stond voor 1098? Blij dat ik dat niet gedaan heb, met álle modellen is het dus gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Daan2020 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Is dat dezelfde fiets die paar weken geleden in de outlet stond voor 1098? Blij dat ik dat niet gedaan heb, met álle modellen is het dus gezeik.
Ik had na 4 dagen al problemen met mijn s2 outlet bike ...
Motor deed het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:53
Zojuist een mail gekregen van VanMoof dat de levering van mijn fiets wegens Quality Control de expected delivery date van 12 juli niet gaat halen. De nieuwe periode in mijn account is nu 12-27 juli. Nog even afwachten dus.
Pagina: 1 ... 32 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.