Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
max.schollen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Ik fiets zo 16 km op een dag ..
En in het weekend wil ik vaker de fiets gaan pakken om naar de stad te fietsen .(capelle aan den ijssel-Rotterdam)
En fiets tochten te gaan maken
Rondje Rottemeren is ook leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspillen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
litebyte schreef op zondag 5 juli 2020 @ 01:07:
[...]

Wat als (onder juridische druk) wordt besloten om de ebikes van VanMoof softwarematig terug te schoeven naar het max. van 25km/u?
Die kans is er natuurlijk altijd, maar ik ben blij dat deze optie er nu (nog) wel is (bij enkele fietsmerken).

Aangezien ze deze optie al zolang voeren en omdat ze volgens mij donders goed weten dat dit echt een USP voor ze is zullen ze dit (volgens mij) pas na grote druk aanpassen.

Echter ben ik ook niet blind voor het feit dat Cowboy in hun derde versie deze optie niet meer heeft. Ben wel benieuwd of zij ook met terugwerkende kracht de oude fietsen hierop hebben aangepast!?

Ik meen ook dat Ampler deze optie heeft gehad, maar daar ook op teruggekomen zijn dus er bestaat echt wel een kans dat dit ook bij VanMoof gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:40
CyberMania schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:24:
Een speedpedelec lijkt me een veel betere aankoop zeker voor wat langere afstanden, bijv voor woon/werkverkeer.
Speed pedelecs mogen niet op reguliere fietspaden en je hebt een helmplicht, beide ongeacht de snelheid waarmee je rijdt. Als dat bij je gebruik past, prima natuurlijk. Voor ritten tot 10km misschien niet de fijnste keuze. :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Is er eigenlijk iemand die heeft geëxperimenteerd met de S3 op 36km/h (via de easter egg)? Wat zijn de ervaringen? Kan je dat ook net zo makkelijk weer uitschakelen?

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Ronaldcycling schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Rondje Rottemeren is ook leuk
Is inderdaad ook leuk.
Kralingse plas is ook erg leuk.
Als ik naar de stad ga fiets ik altijd over de Maasboulevard erg lekker fietsen daar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:43
Roo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:20:
Is er eigenlijk iemand die heeft geëxperimenteerd met de S3 op 36km/h (via de easter egg)? Wat zijn de ervaringen? Kan je dat ook net zo makkelijk weer uitschakelen?
Nou het kan, en je kan het activeren door in de app 'speed limit' even ingedrukt te houden ;)
Terug ga je door gewoon op het vakje naast speed limit te klikken (die nu leeg is), en kies je daar gewoon US/EU.
Vind het persoonlijk niet heel veilig omdat je toch echt heel hard gaat (in mijn geval 39/40km/u), waar andere weggebruikers je snelheid ook lastig in kunnen schatten. Zelf rij ik het beste op US 3 (gaat hij tot 28km/u) en wanneer nodig pak je de boost erbij waar hij tot 33/34 gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Jochemd13 op 05-07-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
CyberMania schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:18:
[...]

Tja, voor kleine afstanden lijkt me de benenwagen veel gezonder. Half Nederland heeft overgewicht, dus zo'n fiets doet meer kwaad dan goeds voor de algemene volksgezondheid. Voor langere afstanden is wat extra snelheid juist fijner lijkt me en zo'n mini-fietshelm is nauwelijks irritant en ook veel veiliger.
Maar goed we raken offtopic dus laten we het maar weer over de fiets zelf hebben.
Dat is een non-argument, ken zo veel mensen die sinds de aanschaf van een elektrische fiets juist veel veel vaker de fiets pakken omdat ineens hun hele vriendenkring, winkels, etc op fietsafstand bereikbaar is. Werkt dus beide kanten op.

Maar zoals je zei, offtopic laten we het weer over de fiets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Dus als ik het goed begrijp kan je de fiets op US zetten als VM besluit de hoge stand er vanaf haalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:35
Ik krijg al de hele ochtend mailtjes en meldingen dat er gereageerd is op mijn product review. Ineens, uit het niets. Tenminste, dat dacht ik. :D

reviews: Reviews van je medetweakers - Ubiquiti EdgeRouter, VanMoof S3, Sonos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ronaldcycling schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:25:
Dus als ik het goed begrijp kan je de fiets op US zetten als VM besluit de hoge stand er vanaf haalt?
Als VanMoof het eraf haalt is het eraf en kun je 'slechts' 25km/h zoals de wetgever dat heeft bepaald. Dat is het jammere van zo'n smart-bike. Er kunnen zaken gerepareerd worden en er kunnen zaken beperkt worden.

Ik zit naar 'normale' e-bikes te kijken en zie dat je die redelijk eenvoudig ook zelf kunt opvoeren naar een hogere eindsnelheid dan 25 km/h.. Helaas dan niet beperkt tot 32 km/h wat ik persoonlijk wel een mooie eindsnelheid vind voor een stadsfiets.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:38:
Ik krijg al de hele ochtend mailtjes en meldingen dat er gereageerd is op mijn product review. Ineens, uit het niets. Tenminste, dat dacht ik. :D

reviews: Reviews van je medetweakers - Ubiquiti EdgeRouter, VanMoof S3, Sonos...
Misschien leest VanMoof mee en reageren ze er op anoniem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Misschien leest VanMoof mee en reageren ze er op anoniem
Nee hij staat op de homepage van Tweakers, zie het linkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Ferruginous Hwk schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:42:
[...]

Ik zit naar 'normale' e-bikes te kijken en zie dat je die redelijk eenvoudig ook zelf kunt opvoeren naar een hogere eindsnelheid dan 25 km/h.. Helaas dan niet beperkt tot 32 km/h wat ik persoonlijk wel een mooie eindsnelheid vind voor een stadsfiets.
Dat kan dus wel. Er zijn chips op de markt die de top beperken tot 35 km/u. Op deze manier hou je de snelheid onder controle en heb je geen last van de anti tuning software die Bosch bijvoorbeeld hanteert. In de stad zet ik de chip meestal uit om het verschil met de overige weggebruikers niet te groot te maken. Of liever:... zou ik de chip niet gebruiken als ik deze had, want het mag natuurlijk niet.

[ Voor 7% gewijzigd door _YmmiT_ op 05-07-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Nee hij staat op de homepage van Tweakers, zie het linkje ;)
En daar kan gewoon onder worden gereageerd.
In feite zou het kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

thijspillen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Die kans is er natuurlijk altijd, maar ik ben blij dat deze optie er nu (nog) wel is (bij enkele fietsmerken).

Aangezien ze deze optie al zolang voeren en omdat ze volgens mij donders goed weten dat dit echt een USP voor ze is zullen ze dit (volgens mij) pas na grote druk aanpassen.

Echter ben ik ook niet blind voor het feit dat Cowboy in hun derde versie deze optie niet meer heeft. Ben wel benieuwd of zij ook met terugwerkende kracht de oude fietsen hierop hebben aangepast!?

Ik meen ook dat Ampler deze optie heeft gehad, maar daar ook op teruggekomen zijn dus er bestaat echt wel een kans dat dit ook bij VanMoof gaat gebeuren...
Een kennis van mij in Nederland heeft een Cowboy fiets (versie 2) en hierop is het niet teruggeschroeft. Er is hem door (de uitstekend werkende) online klantenservice gegarandeerd dat dit ook niet gaat gebeuren.

USP is het niet, er zijn meer merken die dat doen of gaan doen. Modmo (Saigon) heeft al aangegeven ook een modus toe te voegen om op prive terrein harder te kunnen rijden. De max. output (250 Watt) dat is waar denk ik alle fabrikanten (althans voor Japan en EU-fietsen zonder verplichtingen) zich aan houden.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
litebyte schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:59:
De max. output (250 Watt) dat is waar denk ik alle fabrikanten (althans voor Japan en EU-fietsen zonder verplichtingen) zich aan houden.
Zou juist denken dat fabrikanten daar veel makkelijker mee kunnen sjoemelen.
Is immers alleen een eis aan het maximum nominaal vermogen, kortstondig mogen e-bikes dus fors meer verbruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

maxnl schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:27:
[...]

Zou juist denken dat fabrikanten daar veel makkelijker mee kunnen sjoemelen.
Is immers alleen een eis aan het maximum nominaal vermogen, kortstondig mogen e-bikes dus fors meer verbruiken...
Misschien is het makkelijker om mee te sjoemelen - maar het zal een grotere impact hebben - (denk ook aan juridische) Ik kan me zo voorstellen dat als een VanMoof fiets technisch niet voldoet aan de (EU/Japan) wetgevingen de fiets ook niet meer verkocht mag worden. In Japan zijn de nalevingsregels heel streng - dus de VanMoof x2 heeft bijv. hier geen 32km/u mogelijkheid en de X3 zal dat ongetwijfeld ook niet krijgen.

Snelheid kan je softwarematig afstellen en beperken - een ebike mag hier niet meer dan 250 Watt vermogen hebben, ook al kan je de output electronisch/middels software verlagen.

[ Voor 10% gewijzigd door litebyte op 05-07-2020 14:37 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
litebyte schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:35:
[...]

Misschien is het makkelijker om mee te sjoemelen - maar het zal een grotere impact hebben - (denk ook aan juridische) Ik kan me zo voorstellen dat als een VanMoof fiets technisch niet voldoet aan de (EU/Japan) wetgevingen de fiets ook niet meer verkocht mag worden. In Japan zijn de nalevingsregels heel streng - dus de VanMoof x2 heeft bijv. hier geen 32km/u mogelijkheid en de X3 zal dat ongetwijfeld ook niet krijgen.

Snelheid kan je softwarematig afstellen en beperken - een ebike mag hier niet meer dan 250 Watt vermogen hebben, ook al kan je de output electronisch/middels software verlagen.
Het kan dan niet eens verkocht worden aangezien alles wordt gekeurd voor het in Nl verkocht wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 00:29
litebyte schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je hem daardoor vanuit Nederland laat komen, om de Japanse restricties van 24km/u te omzeilen zeker? Of zie ik dat verkeerd, want ik snapte het al niet waarom je hem dan niet daar kocht. Al kan ik me voorstellen dat je de in de vanMoof store japan wellicht nog betere service kan verwachten dan hier het geval zou zijn? (Verwijzing naar je eerdere comment over goede product service aldaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

BAMMER schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je hem daardoor vanuit Nederland laat komen, om de Japanse restricties van 24km/u te omzeilen zeker? Of zie ik dat verkeerd, want ik snapte het al niet waarom je hem dan niet daar kocht. Al kan ik me voorstellen dat je de in de vanMoof store japan wellicht nog betere service kan verwachten dan hier het geval zou zijn? (Verwijzing naar je eerdere comment over goede product service aldaar)
Klopt, en er is ook nog een financiele reden :)
De VanMoof store zit in Tokyo, dat is ruim 500km hier vandaan. Ik heb hier overigens nog nooit een VanMoof fiets zien rijden, ondanks dat ik begreep dat de X2 best populair is. Alles is relatief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07:03
Roo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:20:
Rijdt prima. Je benen maken wel snel omwentelingen dus je gaat toch aardig mee trappen. Ik mis voor de de easteregg modus toch een extra versnelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Smartbikers schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:13:
[...]

Rijdt prima. Je benen maken wel snel omwentelingen dus je gaat toch aardig mee trappen. Ik mis voor de de easteregg modus toch een extra versnelling
En de accu lekker snel leeg zeker?
Of valt dat nog best wel mee

[ Voor 4% gewijzigd door max.schollen op 06-07-2020 09:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:04
max.schollen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Kom op max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
(Verwijderd)

[ Voor 93% gewijzigd door max.schollen op 06-07-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Kom op Heval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Laatst online: 24-08 12:37
Wheeliemaker schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:09:
Tja ik baal ook van mijn 2e defecte fiets. Had me voorgenomen bij een goede fiets of slechte fiets hier te vermelden wat het was. Bleek helaas slecht te zijn. Aan andere kant: ik vind het zo'n vette fiets, dat ik voorlopig nog probeer een goede te bemachtigen. Niet zoals het hoort, maar als je je er niet al te druk om maakt is het ook niet zo'n groot probleem. Daarbij ik heb de fiets nu ook niet echt nodig, want kan niet naar kantoor. I.o.m de klantenservice laad ik de fiets morgenochtend in de auto en ga op de koffie bij VM in Amsterdam (vanuit Utrecht). Lossen ze het niet op dan blijft de fiets daar, scheelt weer gedoe met terugsturen. Wacht ik weer rustig op een nieuwe. Het monteren lukt me inmiddels in 20 minuten :-)
Hoe is het afgelopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
max.schollen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Of valt dat nog best wel mee
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de accu met de US functie en easteregg functie inderdaad wat sneller leeg is dan met de EU setting. Vrij logisch toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Heb de fiets achter gelaten daar. Verwachting was dat hij gerepareerd zou worden. Dat heeft ook mijn voorkeur ipv weer een nieuwe met de risico's die daar bij komen. Wat mij betreft een aanrader: werd snel en vriendelijk geholpen en het probleem was duidelijk na een proefrit van 20 seconden. Ook gelijk gezegd naar de rest van de afstelling te kijken (schijf achter liep heel licht aan). Ze konden hem weer terugsturen maar denk dat ik gewoon even langs rij. Geen gewacht op UPS, geen risico van transportschade. Hij dacht dat ze vandaag zouden bellen. Nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
_YmmiT_ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:15:
[...]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de accu met de US functie en easteregg functie inderdaad wat sneller leeg is dan met de EU setting. Vrij logisch toch?
Joh...! Denk dat Max wilde weten wat de ervaring is qua actieradius in beide functies, dus iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Burnyl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Joh...! Denk dat Max wilde weten wat de ervaring is qua actieradius in beide functies, dus iemand die dit weet?
Uh.... de actieradius neemt af. Waar ben je naar op zoek? Aantal kilometers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
_YmmiT_ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Uh.... de actieradius neemt af. Waar ben je naar op zoek? Aantal kilometers?
Dat zou fijn zijn ja. Heb je iig meer aan dat dit soort antwoorden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 08-09 12:48
Burnyl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:58:
[...]
Denk dat Max wilde weten wat de ervaring is qua actieradius in beide functies, dus iemand die dit weet?
Ik heb twee keer dezelfde afstand gereden: 1 keer in de US setting en 1 keer in de nog snellere ('happy mode') setting.
Beide in stand 4. Qua verbruik ontloopt elkaar dat niet veel.

Hieronder in de US setting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TbCpD807fHsWVJO3OIc9LuhQeo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lFljX0fcxZnzeUxU9IL8hNKg.png?f=user_large

Hieronder in de nog snellere setting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZawSPTBizJfUYKAqO483mtwLDY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r1iy2JRJuAwOsLXE1YyUXwG2.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
Burnyl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Dat zou fijn zijn ja. Heb je iig meer aan dat dit soort antwoorden...
Heb je helemaal gelijk in! Excuses voor mijn voor de hand liggende flauwe antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
_YmmiT_ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Heb je helemaal gelijk in! Excuses voor mijn voor de hand liggende flauwe antwoorden.
Mijn excuses voor het soms niet goed verwoorden van de vragen . Ik zal er op letten
Maar bedankt iedergeval voor de antwoorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _YmmiT_
max.schollen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Mijn excuses voor het soms niet goed verwoorden van de vragen . Ik zal er op letten
Maar bedankt iedergeval voor de antwoorden
Geen probleem hoor Max! Ik ben inmiddels aan je vragen gewend ;)

Had gewoon even een case of the Mondays...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:14
accu in de fik :? :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rosm19NogWaclIUITfazUUUjjbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gveXlMOSQFZHM0Iz2rmrxFnE.jpg?f=user_large

[ Voor 96% gewijzigd door Bruzski op 06-07-2020 18:24 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
In het kader van eerder gemeldde ontbreken van de reflectiestreep op de band en de alternatieven. Ik heb een setje van 3M binnen gekregen. Zwart uiteraard, slechts 5mm breed voor precieze pasvorm op de platte kant van de velg. Er zit 6mtr op het rolletje. Het is wel lichtelijk glossy.. ik heb een klein stukje voor de fun vast gedaan (10sec werk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOjMdkJ0PI41H01VVv9Rt1IrOFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wTqKjTZxLeZiHupDzqdLzFg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9oXhfu6VGPGQSZXKoaimtYD5-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cSBLE011xcFDnrtL2eeNGsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Reflecteert als een malle met de flits!
Kun je o.a. hier krijgen: https://www.techniekwebsh...voor-fietsen-1622895.html

Varieert tot gemiddeld tegen een tientje per rolletje van 6mtr, en als je eens gek wil doen, er zijn heel veel kekke kleurtjes

(En nee, ik ben niet met de trap bezig, dat was ook gewoon.. een stukje voor de fun! Maar zit er al 4 jaar..)

[ Voor 3% gewijzigd door BAMMER op 06-07-2020 19:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Vandaag eindelijk binnen gekregen toch nog bijna een week voor de aangepaste datum. Had eerst een s2 besteld met de actie, daarvan afgezien na de deal die VanMoof deed via de mail.
Doos was een klein beetje beschadigd maar voor de rest lijkt alles goed. Was effe een kleine 20 minuten werk en gaan met dat ding. Nu een paar kilometer gereden en bij de tussenstop gelijk op US gezet en bij thuiskomst de limiet er helemaal af. Morgen eens kijken hoe dat gaat als de accu vol zit. Ben tot nog toe heel blij met het nieuwe speeltje :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBidV_4lE_46_54sACD-6LgjYnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTi4AA3aWcgMBAjzAZXLdI2o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDQDObCEAe3vWCodWV891tXJ_sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVdyx2OY0GNVJc4YIxTsTDiR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Snoekebeest schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:53:
Vandaag eindelijk binnen gekregen toch nog bijna een week voor de aangepaste datum. Had eerst een s2 besteld met de actie, daarvan afgezien na de deal die VanMoof deed via de mail.
Doos was een klein beetje beschadigd maar voor de rest lijkt alles goed. Was effe een kleine 20 minuten werk en gaan met dat ding. Nu een paar kilometer gereden en bij de tussenstop gelijk op US gezet en bij thuiskomst de limiet er helemaal af. Morgen eens kijken hoe dat gaat als de accu vol zit. Ben tot nog toe heel blij met het nieuwe speeltje :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb je het limiet er helemaal afgekregen. Werkt de easteregg op de S3, zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

BAMMER schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:32:
In het kader van eerder gemeldde ontbreken van de reflectiestreep op de band en de alternatieven. Ik heb een setje van 3M binnen gekregen. Zwart uiteraard, slechts 5mm breed voor precieze pasvorm op de platte kant van de velg. Er zit 6mtr op het rolletje. Het is wel lichtelijk glossy.. ik heb een klein stukje voor de fun vast gedaan (10sec werk)
Reflecteert als een malle met de flits!
Kun je o.a. hier krijgen: https://www.techniekwebsh...voor-fietsen-1622895.html

Varieert tot gemiddeld tegen een tientje per rolletje van 6mtr, en als je eens gek wil doen, er zijn heel veel kekke kleurtjes
Ik heb die stickers in bestelling staan die oscarwashere heeft, maar dit ziet er ook goed uit. Valt me nu pas op trouwens dat de zwarte fiets een zilveren spatbordhouder voor heeft en de blauwe fiets een zwarte houder.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:31
BAMMER schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:32:
Er zit 6mtr op het rolletje. Het is wel lichtelijk glossy.. ik heb een klein stukje voor de fun vast gedaan (10sec werk)
Hoe flexibel is die tape, omdat je rond moet en tape is recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Vandaag eindelijk binnen gekregen toch nog bijna een week voor de aangepaste datum.
hoes met de wielen, heb je enige slag in je velg of schijfrem? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
eisbaer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:51:
[...]
Ik heb die stickers in bestelling staan die oscarwashere heeft, maar dit ziet er ook goed uit. Valt me nu pas op trouwens dat de zwarte fiets een zilveren spatbordhouder voor heeft en de blauwe fiets een zwarte houder.
Het is inderdaad een rvs stangetje, maar wel een S2 hé. Dus ik weet niet of het standaard zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
HBO88 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Hoe flexibel is die tape, omdat je rond moet en tape is recht?
dat stukje ging eigenlijk wel soepel, gewoon rustig door en met je vinger langs het randje glijden. Stuur je best makkelijk langs eigenlijk met een lichte spanning op de tape

Ik moet nog voor de eerste servicebeurt naar vanMoof, daarna zullen mijn nieuwe remklauwen ook wel binnen zijn en zal ik gelijk de wielen helemaal in de tape zetten op het gemak. Dan gaan de wielen er toch een keer uit, wel zo handig.

Een van mijn collega's heeft ook een zwarte auto, en ik voel zò ontzettend de drang opkomen om er later een stukje overgebleven tape op te gebruiken... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ZeZeQue schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Hoe heb je het limiet er helemaal afgekregen. Werkt de easteregg op de S3, zo ja, hoe?
Die vraag is in dit topic al meerdere keren gesteld en beantwoord. Zelf zoeken wordt wel verwacht hier.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

BAMMER schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:47:
[...]

Het is inderdaad een rvs stangetje, maar wel een S2 hé. Dus ik weet niet of het standaard zo is.
Dat is inderdaad het verschil. Ik ben aan vakantie toe geloof ik.

[ Voor 17% gewijzigd door eisbaer op 06-07-2020 23:18 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
BAMMER schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:32:(En nee, ik ben niet met de trap bezig, dat was ook gewoon.. een stukje voor de fun! Maar zit er al 4 jaar..)
mooie deurstopper trouwens.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
Bruzski schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:24:
[...]

mooie deurstopper trouwens.. :+
Hahaa, Die is ook hard nodig, ikea loodblok, want ik race vaak vanaf de achterdeur op US stand door de kamer zo de voordeur uit.. en je wil dan natuurlijk niet dat die tussendeur met 30km/u net voor je neus dichtwaait |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
BAMMER schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:41:
[...]

Hahaa, Die is ook hard nodig, ikea loodblok, want ik race vaak vanaf de achterdeur op US stand door de kamer zo de voordeur uit.. en je wil dan natuurlijk niet dat die tussendeur met 30km/u net voor je neus dichtwaait |:(
blijft een heerlijk stealth kleurtje die fiets.. 8) , ik vraag me overgens af of een single verend voorvork tot de mogelijkheden behoort of wijzig je dan te veel de geometrie van de fiets en dus het weggedrag? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Ik lees altijd met veel plezier 'anoniem' mee op topics zoals deze, erg leuk.

Ontopic ;) : er is altijd veel geluid en rumoer rondom elektrische fietsen zoals die van VM. Echter worden er weinig vergelijkingen gemaakt tussen elektrische fietsen en elektrische scooters (25KM p/u). Waarom is dat? In mijn perspectief zijn ze gericht op dezelfde doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
juwlez schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:31:

Ontopic ;) : er is altijd veel geluid en rumoer rondom elektrische fietsen zoals die van VM. Echter worden er weinig vergelijkingen gemaakt tussen elektrische fietsen en elektrische scooters (25KM p/u). Waarom is dat? In mijn perspectief zijn ze gericht op dezelfde doelgroep.
Hoe bedoel je geluid en rumoer? Als in letterlijk het geluid van de fiets/motor, of spreekwoordelijk in de discussies over de e-bike en e-scooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
oscarwashere schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Hoe bedoel je geluid en rumoer? Als in letterlijk het geluid van de fiets/motor, of spreekwoordelijk in de discussies over de e-bike en e-scooter?
Dat laatste :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wheeliemaker

Goeie vraag. Voor mij geldt dat er geen haar op mijn hoofd is die nadenkt over een elektrische scooter, maar wel een elektrische fiets. Een fiets heeft een heel andere uitstraling en heb het gevoel dat je ook nog wel wat aan beweging toekomt. Daarbij is een fiets makkelijker te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
Ik had voordat ik de S3 aanschafte een snorscooter. De enige meerwaarde van een (elektrische) scooter tov. een elektrische fiets was voor mij dat je er met z'n tweeën op kon zitten. Maar eenmaal met kinderen had dat voor mij geen meerwaarde meer.
Verder heeft een elektrische fiets alleen maar voordelen, je kunt snel ergens naar toe, maar je kunt ook met het gezin een stukje fietsen, je mag op alle fietspaden rijden, neemt veel minder ruimte in (in de schuur op het fietspad en in het fietsenrek), je wordt niet met de nek aangekeken door mensen.
Ik was een scooter ook wel een beetje ontgroeid, wordt toch ook vaak een ander imago aan gehangen dan bij een (VM) elektrische fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik heb ook een e-scooter (van het merk NIU) overwogen toen ik mij aan het oriënteren was op mijn eerste elektrische fiets (VM Electrified S2, heb nu de S3). De aanschafprijs van de VM ES2 en die NIU e-scooter waren destijds nagenoeg gelijk. Uiteindelijk heb ik inderdaad om exact de voor mij genoemde argumenten, het binnen de bebouwde kom op de rijbaan moeten en de helmplicht toch gekozen voor een e-bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13

Ik vind er een redelijk groot verschil tussen zitten. Een scooter heeft een ontzettend passieve uitstraling. Daarnaast is het, afhankelijk van de stand die je kiest, echt een ondersteuning. Bij de scooter doet die alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
M'n vriendin noemt mijn Vanmoof ook een veredelde scooter, en in zekere zin heeft ze gelijk. Met de boostknop ingedrukt trap je meer voor het idee dan dat je daadwerkelijk kracht levert.

Toch is er geen haar op m'n hoofd die denkt aan het kopen van een scooter, vooral dankzij mijn beeld dat het echt een andersoortig volk is dat op die dingen rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 16:18
XyberBorg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:52:
[...]

M'n vriendin noemt mijn Vanmoof ook een veredelde scooter, en in zekere zin heeft ze gelijk. Met de boostknop ingedrukt trap je meer voor het idee dan dat je daadwerkelijk kracht levert.

Toch is er geen haar op m'n hoofd die denkt aan het kopen van een scooter, vooral dankzij mijn beeld dat het echt een andersoortig volk is dat op die dingen rijdt.
Maar alleen de draaibeweging van je benen is al goed voor je, met of zonder weerstand :)
Als je de top bereikt hebt bij bijv. de US stand op 32kmh, dan merk je wel serieus weerstand met trappen trouwens, net een soort crosstrainer.

Scooter is inderdaad heel passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMedia
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-07-2022
Zijn er misschien rijders die van S2 naar S3 zijn gegaan en iets kunnen vertellen over het nieuwe zadel?

Ik ben na een jaar nog steeds niet gewend aan het originele op de S2, en vroeg me af of het S3 zadel wellicht op de S2 past ...en hopelijk een stuk lekkerder zit :)

grt Olivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Laatst online: 24-08 12:37
OneMedia schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:14:
Zijn er misschien rijders die van S2 naar S3 zijn gegaan en iets kunnen vertellen over het nieuwe zadel?

Ik ben na een jaar nog steeds niet gewend aan het originele op de S2, en vroeg me af of het S3 zadel wellicht op de S2 past ...en hopelijk een stuk lekkerder zit :)

grt Olivier
Ik moet zeggen dat het zadel van de ‘S3 beter aanvoelt maar ook bij dit zadel moet je een beetje “zitvlees” kweken. Voor de rest is het een prima zadel niet speciaal beter dan de S2 maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
OneMedia schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:14:

grt Olivier
Ik ben van S2 naar S3 gegaan, maar kan weinig nuttigs zeggen over het comfort van beide zadels. Wel weet ik dat het zadel van de S3 op een bepaalde manier is bevestigd aan de zadelpen, waardoor deze niet onafhankelijk van elkaar werken.

Als je op jouw S3 een ander zadel wil, moet je dus ook een andere zadelpen. Als je op jouw S2 het S3 zadel wil, moet je ook de S3-zadelpen nemen. De maten staan in de topicstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
tuurie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:32:
Zeau.... De mail is binnen "It’s going to take little longer to ship your bike."

Van 30 juni naar 11 Juli staat er nu in MyVanMoof ;(

[Afbeelding]
UPS mail gehad, morgen komt ie. _/-\o_

21 maart S2 order -> 08 april omgezet naar S3 -> 22 april definitieve S3 order -> 30 juni levering -> 11 july levering: gaat dus morgen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyberBorg
tuurie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:06:
[...]
UPS mail gehad, morgen komt ie. _/-\o_

21 maart S2 order -> 08 april omgezet naar S3 -> 22 april definitieve S3 order -> 30 juni levering -> 11 july levering: gaat dus morgen worden.
Geluksvogel! Zelfde tijdlijn, maar nog geen mailtje mogen ontvangen van UPS. Maargoed, na 4 maanden wachten kunnen er nog wel 3 dagen vanaf. De zadelpen uit mijn eerdere post ligt in ieder geval al klaar, zal bevindingen bij installatie delen.

[ Voor 20% gewijzigd door XyberBorg op 07-07-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

Wheeliemaker schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:58:
[...]

Goeie vraag. Voor mij geldt dat er geen haar op mijn hoofd is die nadenkt over een elektrische scooter, maar wel een elektrische fiets. Een fiets heeft een heel andere uitstraling en heb het gevoel dat je ook nog wel wat aan beweging toekomt. Daarbij is een fiets makkelijker te stallen.
Volgens mij is er een Brits of Australisch onderzoek (al dan niet gesponsored) dat aantoont dat meetrappen (electrische fiets) vrijwel net zo goed is voor beweging als zonder ondersteuning trappen. Kan de link niet meer vinden, maar zal vast bij u in Nedelrand ergens een media organisatie zijn die het heeft overgetypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
litebyte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:27:
[...]

Volgens mij is er een Brits of Australisch onderzoek (al dan niet gesponsored) dat aantoont dat meetrappen (electrische fiets) vrijwel net zo goed is voor beweging als zonder ondersteuning trappen. Kan de link niet meer vinden, maar zal vast bij u in Nedelrand ergens een media organisatie zijn die het heeft overgetypt.
Voor je spieren zelf misschien, maar voor je cardiovasculair systeem lijkt me echt trappen toch echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
XyberBorg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:15:
[...]

Geluksvogel! Zelfde tijdlijn, maar nog geen mailtje mogen ontvangen van UPS. Maargoed, na 4 maanden wachten kunnen er nog wel 3 dagen vanaf. De zadelpen uit mijn eerdere post ligt in ieder geval al klaar, zal bevindingen bij installatie delen.
bizar eigenlijk hoe veel erg vertraagd worden..
vraag me af of ze niet allemaal zijn vertraagd .
Hopelijk is die van jullie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

Bartske schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:29:
[...]

Voor je spieren zelf misschien, maar voor je cardiovasculair systeem lijkt me echt trappen toch echt beter.
Ah, ik heb iets gevonden maar niet het zelfde Engelse artikel als eerder gelezen, wel de zelfde conclusies volgens mij.

https://www.mobiliteitspl...gezond-als-gewoon-fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
litebyte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:27:
[...]

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27299435/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
litebyte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Ah, ik heb iets gevonden maar niet het zelfde Engelse artikel als eerder gelezen, wel de zelfde conclusies volgens mij.

https://www.mobiliteitspl...gezond-als-gewoon-fietsen
Heb even heel snel doorgekeken maar dit komt vooral doordat mensen verdere tripjes doen op hun ebike dan normaal fietsen, en daardoor evenveel actieve minuten bezig zijn. Verder wordt er niet gekeken naar of het ook echt evengoed voor je gezondheid is, daar gaan ze al vanuit in dit onderzoek. Dat mensen verder (dus niet perse langer) fietsen op een ebike kan ik wel inkomen inderdaad. Maar er wordt dus niet gekeken naar een echt gezondheidseffect.

wat ook wel interessant is (uit het originele artikel) https://www.sciencedirect...9019821930017X?via%3Dihub
Assessing the net effects of switching to e-biking by mode, this study found that on average the substitution of cycling lead to a loss of around 200 MET minutes per week, while the substitution of private motorized vehicle or public transport trips resulted in a gain of around 550 to 800 MET minutes per week, respectively (see Table 7). This finding confirms that e-biking offers considerable potential for health benefits, especially among non-cyclists.
Dus mensen die switchen van gewone fiets naar ebike worden juist minder actief per week, alleen als je je auto inruilt worden mensen actiever (gemiddeld).

[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 07-07-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Deze maakt alleen niet de vergelijk met normaal fietsen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Antwoord van vm over de latere levering ivbm qc

There was a certain shipment that was delayed due to this QCing that you mention. That has already passed and so the shipment that includes your bike should be fine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Ferruginous Hwk schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:00:
[...]

Die vraag is in dit topic al meerdere keren gesteld en beantwoord. Zelf zoeken wordt wel verwacht hier.
Sorry, gevonden.

[ Voor 182% gewijzigd door ZeZeQue op 07-07-2020 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
Bruzski schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:06:
[...]

blijft een heerlijk stealth kleurtje die fiets.. 8) , ik vraag me overgens af of een single verend voorvork tot de mogelijkheden behoort of wijzig je dan te veel de geometrie van de fiets en dus het weggedrag? :?
Ik heb eigenlijk geen enkele ervaring met dat soort voorvorken. Maar volgens mij kan je deze niet zomaar vervangen omdat hij custom made is en er intern een gat in zit voor o.a. de elektra bekabeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
XyberBorg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Dan weet je wel waar je aan toe bent... jaloers! ;) maak maar budget vrij, zij wil de X variant natuurlijk.

Maar de vergelijking van een scooter tegenover een ebike deel ik wel. Tevens is het vol (lui)passief tegenover fietsen. Want zonder trappen doet hij geen zak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Vandaag even langs geweest bij een collega, 17km heen en 17km terug over een lang breed fietspad vrijwel zonder verkeer. Dus de bike maar eens op Happy Mode gezet 8)

Vrijwel het hele stuk op 36km/h gefietst, zonder enig probleem. Heerlijk!

Om de fiets op 36 te houden moet je nog best doortrappen. Oké, niet vergelijkbaar met een gewone fiets uiteraard, maar eenmaal thuis had ik wel het gevoel dat ik iets had gedaan. Voor mij dus ook zeker geen scooter oid. (en ik heb trouwens ook geen auto, de fiets is voor mij voldoende.)

Heb de fiets nu dik twee weken en er staat 426 km op de teller. Zeer tevreden over de S3 nog steeds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Vandaag mijn gerepareerde fiets opgehaald in Amsterdam. Het voorwiel is volledig vernieuwd. Nog niet veel mee kunnen fietsen maar de korte testritjes waren top. Nu kantoor nog open zodat ik echt wat meters kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Wheeliemaker schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:54:
Vandaag mijn gerepareerde fiets opgehaald in Amsterdam. Het voorwiel is volledig vernieuwd. Nog niet veel mee kunnen fietsen maar de korte testritjes waren top. Nu kantoor nog open zodat ik echt wat meters kan maken.
Hoe lang ben je je fiets kwijt geweest voor de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Roo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:51:

Vrijwel het hele stuk op 36km/h gefietst, zonder enig probleem. Heerlijk!

Om de fiets op 36 te houden moet je nog best doortrappen. Oké, niet vergelijkbaar met een gewone fiets uiteraard, maar eenmaal thuis had ik wel het gevoel dat ik iets had gedaan. Voor mij dus ook zeker geen scooter oid. (en ik heb trouwens ook geen auto, de fiets is voor mij voldoende.)
Eens met stelling dat je nog best wat calorieën verbrandt. Ik denk dat de ondersteuningsettings van de VM vergelijkbaar zijn met de Bosch ondersteuningen eco, tour, sport en turbo. Op Turbo (jullie standje 4) is de 37 zeer makkelijk te halen. In de eco stand is het nog best werken en blijf ik zelf vaak zo rond de 31 hangen.
Het frustrerende van zo'n Bosch is alleen dat je per setting het resterende bereik in km kunt zien. Op Turbo gaat het bijzonder hard (achteruit). Ben benieuwd hoeveel km je op stand 4 kunt rijden met de "happy mode" van VM. Ik denk zo'n 50 - 60 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

_YmmiT_ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Eens met stelling dat je nog best wat calorieën verbrandt. Ik denk dat de ondersteuningsettings van de VM vergelijkbaar zijn met de Bosch ondersteuningen eco, tour, sport en turbo. Op Turbo (jullie standje 4) is de 37 zeer makkelijk te halen. In de eco stand is het nog best werken en blijf ik zelf vaak zo rond de 31 hangen.
Het frustrerende van zo'n Bosch is alleen dat je per setting het resterende bereik in km kunt zien. Op Turbo gaat het bijzonder hard (achteruit). Ben benieuwd hoeveel km je op stand 4 kunt rijden met de "happy mode" van VM. Ik denk zo'n 50 - 60 km.
Nog niet getest, maar bij thuiskomst (dus ong. 34 km gefietst) had ik nog 40% batterij over. De terugrit staat in de app als 17,2km met 35% batterij verbruik, heenreis 22%. Dat is logisch want heen had ik wind mee (en er stond een redelijk windje vandaag).

Ik denk dat je schatting aardig is, 60 km is zeker te doen verwacht ik op Happy Mode.

Heb nog geen echt lange tocht gemaakt op 25km/h. Ben wel benieuwd hoe ver ik dan zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
Hoe ben jij gevaren met je mooie blauwe scheurijzer? Heb je de kilometers met dikke pret nog kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Roo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:10:
[...]

Nog niet getest, maar bij thuiskomst (dus ong. 34 km gefietst) had ik nog 40% batterij over. De terugrit staat in de app als 17,2km met 35% batterij verbruik, heenreis 22%. Dat is logisch want heen had ik wind mee (en er stond een redelijk windje vandaag).

Ik denk dat je schatting aardig is, 60 km is zeker te doen verwacht ik op Happy Mode.

Heb nog geen echt lange tocht gemaakt op 25km/h. Ben wel benieuwd hoe ver ik dan zou komen.
Op stand 1 sowieso ruim 100 km. Check deze link voor de gein maar eens. Uiteraard andere motor/techniek maar denk dat het wel een goed idee geeft. https://www.bosch-ebike.c...e/actieradius-calculator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanMove
  • Laatst online: 04-06 14:22
Iemand die weet hoelang het snoer is van de accu? en dan gaat het mij alleen om het stukje van de accu/stroomverdeler naar de fiets.

Ik moet namelijk iets verzinnen voor de gemeenschappelijke fietsenstalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
VanMove schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:50:
Iemand die weet hoelang het snoer is van de accu? en dan gaat het mij alleen om het stukje van de accu/stroomverdeler naar de fiets.

Even zoekfunctie gebruiken. Is al eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:59
VanMove schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:50:

Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)

Kijk hier eventjes ^ zelfde actie uitgevoerd als de bovenstaande reactie. Zoekmachine de wonderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanMove
  • Laatst online: 04-06 14:22
DannyBevers schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:26:
[...]

Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)

Kijk hier eventjes ^ zelfde actie uitgevoerd als de bovenstaande reactie. Zoekmachine de wonderen :D
Bedankt! Dacht dat het inderdaad al ergens stond, kon het alleen niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 16:18
Roo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:10:
[...]

Ja eens, 60-70KM moet wel te doen zijn! Wat ik tot nu toe merk is dat het qua verbruik weinig uit lijkt te maken of je US 4 of " Happy"-4 gebruikt. Ook omdat ik op mijn ritjes toch niet continu op max speed kan fietsen..

[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 08-07-2020 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
Giant87 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Ja eens, 60-70KM moet wel te doen zijn! Wat ik tot nu toe merk is dat het qua verbruik weinig uit lijkt te maken of je US 4 of " Happy"-4 gebruikt. Ook omdat ik op mijn ritjes toch niet continu op max speed kan fietsen..
Dat is vrij logisch. Ik denk dat de motor op beide standen 250W levert, alleen op de US 4 stopt de ondersteuning bij 32km/uur en op de happy stand niet. Ik denk dat er qua slijtage of warmte ook geen verschil gaat zijn.
Het gebruik van de boostknop heeft een veel grotere invloed op het verbruik, dan levert de motor 350W en verbruik je ook daadwerkelijk een stuk meer. Ik denk dat je op 3 met regelmatig de boost gebruiken sneller je accu leegtrekt dan met continue op 4.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 08-07-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Er is hier al vaker over gesproken maar zal US 4 en Happy stand blijven of blijft dit een onzeker dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ronaldcycling schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:42:
Er is hier al vaker over gesproken maar zal US 4 en Happy stand blijven of blijft dit een onzeker dingetje?
Dat is uiteraard een onzeker dingetje waar niemand uitspraak over kan/zal doen.

Zodra het eerste dodelijke ongeluk heeft plaatsgevonden op US mode met 32km/h zal de discussie oplaaien. Niet te voorspellen dus.

Wat ook zou kunnen: er is een lobby gaande voor verplicht helmen dragen. Als dat doorgaat zou je ook kunnen voorstellen dat de limiet wellicht legaal iets omhoog gaat. Maar ik zou er niet op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Roo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:55:
[...]
Dat is uiteraard een onzeker dingetje waar niemand uitspraak over kan/zal doen.
Anderzijds is het toch gewoon een kwestie van niet- updaten zodra die limieten erop gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
XyberBorg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:00:
[...]

[...]

Anderzijds is het toch gewoon een kwestie van niet- updaten zodra die limieten erop gezet worden?
Maar dan moet je wel weten wat de laatste update inhoudt voordat je deze accepteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
Ronaldcycling schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Maar dan moet je wel weten wat de laatste update inhoudt voordat je deze accepteert
Je kunt online de vorige versies vinden van de app. dus je kunt altijd teruggaan in versie.

https://apkpure.com/nl/va...sonit.vanmoofapp/versions

Met de S3 is het echter ook mogelijk om de software van de fiets zelf te updaten, die moet dan nog wel compatible zijn met de app versie. Dan zou je dus ook niet meer de software van de fiets kunnen updaten zolang je de 'oude' app versie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:40
Roo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:55:
Wat ook zou kunnen: er is een lobby gaande voor verplicht helmen dragen. Als dat doorgaat zou je ook kunnen voorstellen dat de limiet wellicht legaal iets omhoog gaat. Maar ik zou er niet op wachten...
Met de US/happy stand zou je dat eigenlijk uit jezelf al moeten willen lijkt me...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
hoevenpe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Met de US/happy stand zou je dat eigenlijk uit jezelf al moeten willen lijkt me...
Ik draag sowieso een helm met de racefiets of mtb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:23

DjVe

Hatsaflats!

Even voor mijn beeldvorming (want dat staat nergens fatsoenlijke besproken in dit topic):

US setting -> max 32 km/u
Speed limit op leeg (easter egg/happy stand) -> max 36 km/u als je boost blijft indrukken

Dat klopt toch? Er is geen mogelijkheid om zonder de boost op 36 km/u te rijden toch? Zitten er nog verschillen daarin tussen de S2 en S3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
DjVe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:53:
Even voor mijn beeldvorming (want dat staat nergens fatsoenlijke besproken in dit topic):

US setting -> max 32 km/u
Speed limit op leeg (easter egg/happy stand) -> max 36 km/u als je boost blijft indrukken

Dat klopt toch? Er is geen mogelijkheid om zonder de boost op 36 km/u te rijden toch? Zitten er nog verschillen daarin tussen de S2 en S3?
Nee klopt niet:
US = max 32 km/uur (eigenlijk 20 mph)
Easter egg modus = max (ongeveer, het wisselt per fiets) 36 km/uur zonder de boost knop te gebruiken

Met boost knop ingedrukt kun je op de Easter egg stand nog harder, omdat de motor dan ook flink meer vermogen levert. 39-40 km/uur is mogelijk, maar ook dat wisselt per fiets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ik denk dat hoe meer er over geschreven wordt, wat via google ook terug te vinden is, hoe groter het risico is dat dit voor NL uitgeschakeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
eisbaer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Ik denk dat hoe meer er over geschreven wordt, wat via google ook terug te vinden is, hoe groter het risico is dat dit voor NL uitgeschakeld gaat worden.
Denk je echt dat vm er tijd voor heeft ?
Die zijn te druk met alle problemen op lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:23

DjVe

Hatsaflats!

Daniel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Nee klopt niet:
US = max 32 km/uur (eigenlijk 20 mph)
Easter egg modus = max (ongeveer, het wisselt per fiets) 36 km/uur zonder de boost knop te gebruiken

Met boost knop ingedrukt kun je op de Easter egg stand nog harder, omdat de motor dan ook flink meer vermogen levert. 39-40 km/uur is mogelijk, maar ook dat wisselt per fiets.
Hmmm..

Mijn S2 heeft de speed limit op - staan (dus de Easter Egg), maar begrenst nog steeds op 32km/h. Alleen met boost kom ik daar boven uit tot 36 km/u (maar dan moet ik wel wind mee hebben).

Misschien moet ik de fiets even een reset geven
Pagina: 1 ... 31 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.