Ik vind hem er erg mooi uitzien maar nadeel is je telefoon kan alleen in landschap stand geplaatst worden en op de iPhone 11 wordt daar haast niks voor ondersteunt en dat is eigenlijk wel een beetje een deal breaker . Geen idee wat er dichtbij in de buurt komt andersoscarwashere schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:41:
[...]
Vergeleken met andere degelijke oplossingen zoals QuadLock en SP Connect is dit nog goedkoop.
Ik had hem gisteren na de launch ook direct gebacked. Zoals het er nu uit ziet gaan ze het doel wel halen, net een dag live en nu al erg veel backers. Ben benieuwd.
Duur is relatief...duurkoop nietmaxnl schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:39:
[...]
Dat laatste is een kwestie van de Revolut app downloaden en een virtueel prepaid kaartje aanmaken.
Verder wel duur telefoon houdertje.
En ze stoppen de telefoon met een hoesje in de houder. Riskeer je krassen op je mobiel als je dat niet doet?!
Ik denk idd dat je je telefoon kan beschadigen gezien de metalen constructie/onderdelen (zie de betreffende KS pagina). Daarnaast geeft een rubber/plastic/houten hoesje misschien juist de goede grip in het 'knijpertje'.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ik heb gelukkig Android, dus dat is voor mij geen probleem. Bovendien handiger horizontaal, als je hem verticaal doet steekt hij aan beide kanten van je stuur erg uit.max.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:44:
[...]
Ik vind hem er erg mooi uitzien maar nadeel is je telefoon kan alleen in landschap stand geplaatst worden en op de iPhone 11 wordt daar haast niks voor ondersteunt en dat is eigenlijk wel een beetje een deal breaker . Geen idee wat er dichtbij in de buurt komt anders
De diameter van het S3 stuur is op de gewenste plek van montage trouwens 3,18... cm. De Loop Mount ondersteunt maximaal 31.8mm dus dat wordt krap. Eventueel zou je hem dan iets meer tussenin het midden van je stuur en je handvat moeten doen, daar is het stuur ietsje smaller. We gaan het zien... levering is pas in oktober (lees: december want Kickstarter)
Dat hoeft toch niet? Als je de houder midden op je stuurstang monteert kun je de telefoon rechtop zetten. Is ook wel mooi, zit ie precies in het midden.max.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:44:
[...]
Ik vind hem er erg mooi uitzien maar nadeel is je telefoon kan alleen in landschap stand geplaatst worden en op de iPhone 11 wordt daar haast niks voor ondersteunt en dat is eigenlijk wel een beetje een deal breaker . Geen idee wat er dichtbij in de buurt komt anders
Hoe bedoelt u dat ?HBO88 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:51:
[...]
Dat hoeft toch niet? Als je de houder midden op je stuurstang monteert kun je de telefoon rechtop zetten. Is ook wel mooi, zit ie precies in het midden.
Past dat dan wel ?
[ Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 01-07-2020 15:55 ]
Op je stuur zit je inderdaad in landscape, maar in het midden heb je toch dat stukje dat haaks op je stuur staat? Daar past ie ook op en dat zit ie andersom. Kijk maar op de Kickstarter pagina.
Ja dat is inderdaad een mooie optie .. mijn vraag alleen is past hij daar op ?mphilipp schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:03:
[...]
Op je stuur zit je inderdaad in landscape, maar in het midden heb je toch dat stukje dat haaks op je stuur staat? Daar past ie ook op en dat zit ie andersom. Kijk maar op de Kickstarter pagina.
Dat denk ik niet, die stang is aanzienlijk dikker dan de rest van het stuur...max.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:04:
[...]
Ja dat is inderdaad een mooie optie .. mijn vraag alleen is past hij daar op ?
Er zit wel iets van een rubbertje, zo te zien:litebyte schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:44:
[...]
Duur is relatief...duurkoop niet![]()
Ik denk idd dat je je telefoon kan beschadigen gezien de metalen constructie/onderdelen (zie de betreffende KS pagina). Daarnaast geeft een rubber/plastic/houten hoesje misschien juist de goede grip in het 'knijpertje'.

Hmm moet het wel zeker weten .oscarwashere schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:16:
[...]
Dat denk ik niet, die stang is aanzienlijk dikker dan de rest van het stuur...
Misschien dan maar effe aan vm zelf vragen
Heb wel de revolut rekening geopend maar lukt me niet om geld te te voegen via mijn ing rekening
[ Voor 15% gewijzigd door max.schollen op 01-07-2020 16:31 ]
Dank, zie het nu ook. Maar dan nog lijkt het me een goed idee om een hoesje te gebruiken. Denk ook dat het extra bijdraagt tegen stoten rijden over hobbels etc.oscarwashere schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:19:
[...]
Er zit wel iets van een rubbertje, zo te zien:
[Afbeelding]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ok dan moet je telefoon dus altijd in landschap stand.oscarwashere schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:16:
[...]
Dat denk ik niet, die stang is aanzienlijk dikker dan de rest van het stuur...
Werkt de vanmoof app ook in landscape?
Zou wel handig zijn om makkelijk ondersteuning niveau aan te passen tijdens het fietsen
Hij werkt niet in landscape op Android, maar ik denk dat de app simpel genoeg is om wel te kunnen bedienen als je telefoon toch gekanteld is.HBO88 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:29:
[...]
Ok dan moet je telefoon dus altijd in landschap stand.
Werkt de vanmoof app ook in landscape?
Zou wel handig zijn om makkelijk ondersteuning niveau aan te passen tijdens het fietsen
Gelukkig staat er niet 27 July 2020 - 30 June 2021DataCopy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:06:
Hahaha de nieuwe update van de leverdatum maakt het echt een stuk duidelijker![]()
[Afbeelding]
Waarschijnlijk moet er juist wel 30 June 2021 staan ....
Appart jij krijgt hem iets eerder dan mij en ik heb de wijziging nog niet gehadDataCopy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:06:
Hahaha de nieuwe update van de leverdatum maakt het echt een stuk duidelijker![]()
[Afbeelding]
Hoeveel postings krijgen we nog over mijn fiets komt een week eerder, een week later, goh de jouwe komt eerder terwijl ik een dag eerder had besteld. Je hebt er toch geen invloed op, wat heeft het dan voor zin om continue de status hier te posten.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hi Max,max.schollen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:10:
[...]
Ik heb vandaag nog de garantie gekregen dat ze op schema liggen
Sterker nog ze liggen zelfs voor op schema
Bedankt voor je snelle reactie.
Deze mail word selectief rondgestuurd naar alle bestellingen voor de Electrified S3 en X3. We zorgen er alleen voor dat deze mail naar de klanten gaan waarvan we nu ook bijna zeker kunnen zeggen dat de bestelling eerder kan komen.
Als alles goed gaat krijgt iedereen met een openstaande bestelling deze mail.
Wens je nog een fijne dag.
Wil de pret niet bederven hoor denk dat alle tweakers in dit forum heel blij gaan zijn wanneer jij eindelijk jou fiets hebt maar dit noem ik niet echt garantie
dat blijft echt niet zitten met die k* fietspaden in NLmax.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:08:
[...]
Ik twijfel want het moet wel passen op de s3 en heb geen creditcard

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Waar kom jij vandaan ?Bruzski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:30:
[...]
dat blijft echt niet zitten met die k* fietspaden in NL
Ik fiets veel in Rotterdam en moet zeggen dat de fietspaden wel netjes zijn.
Anders Misschien toch maar eens bij mij vriend alie kijken of er iets is wat niet zo heel erg afbreuk doet op het design van de fiets .
Als ik iets vindt zou ik het hier delen
Als daar behoefte aan is
Ik doe mee met die loop mount. Ziet er goed uit ondanks de landscape stand. 30 juli wordt het afgeschreven. Benieuwd of ze het halen.
[ Voor 27% gewijzigd door eisbaer op 01-07-2020 18:34 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hallo
Heb hier even een vraagje, voor de mensen die hun S3 al ontvangen hebben.
Heb mijn fiets nu iets meer dan een week, en geregeld wanneer ik hem ontgrendel komt er een error code op het scherm.
Heb al 17 18 19 en 22 gekregen van code, even de reset indrukken en in 9 van de 10 gevallen is de foutcode weg en kan je rijden. Soms moet ik meerder maal de reset indrukken, zou dit software gerelateerd zijn?
Vroeg mij af of nog gebruikers dit hebben.
Heb de vraag ook al gesteld aan VanMoof, maar aangezien die overstelpt worden met mails heb ik nog geen antwoord gekregen van hen.
Heb mijn fiets nu iets meer dan een week, en geregeld wanneer ik hem ontgrendel komt er een error code op het scherm.
Heb al 17 18 19 en 22 gekregen van code, even de reset indrukken en in 9 van de 10 gevallen is de foutcode weg en kan je rijden. Soms moet ik meerder maal de reset indrukken, zou dit software gerelateerd zijn?
Heb de vraag ook al gesteld aan VanMoof, maar aangezien die overstelpt worden met mails heb ik nog geen antwoord gekregen van hen.
Iemand heeft het opgemeten en het stuk tussen de stuurpen en het stuur is 39 mm .eisbaer schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:33:
Ik doe mee met die loop mount. Ziet er goed uit ondanks de landscape stand. 30 juli wordt het afgeschreven. Benieuwd of ze het halen.
Vraag me af of dat gaat werken als je de rubbers er tussen uit zou halen
Kunt er natuurlijk altijd een stukje stof tussen doen tegen krassen.
Maar of dat nou de ideale oplossing is
[ Voor 4% gewijzigd door max.schollen op 01-07-2020 19:44 ]
Ik heb ook een iPhone en de apps die je denk ik nodig hebt op de fiets (navigatie..?) doen het prima in landscape... En een hoesje heb ik er toch om.max.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:44:
[...]
Heb de loop dus ook maar gebacked.
Tip: telefonisch zijn ze goed bereikbaar!Clubman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:09:
Hallo
ik heb zelf dezemax.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:32:
[...]
Waar kom jij vandaan ?
Ik fiets veel in Rotterdam en moet zeggen dat de fietspaden wel netjes zijn.
Anders Misschien toch maar eens bij mij vriend alie kijken of er iets is wat niet zo heel erg afbreuk doet op het design van de fiets .
Als ik iets vindt zou ik het hier delen
Als daar behoefte aan is
https://www.quadlockcase.com/
hier kan je ook goede houders vinden

https://www.emounting.nl/fietshouders/smartphone/
https://www.gps.nl/fietsn...artphone_op_de_fiets.html
[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 01-07-2020 21:32 ]
Naar het 020 nummer van vanmoof ?Clubman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:10:
[...]
Telefonisch ruïneren ze mijn telefoonrekening 😂 heb 1 maal gebeld 7€.
Ik las in de facebook groep een reactie op error code 17, “plug in the bike and hold reset for 7 seconds”. Er stond helaas niet bij of het probleem daarna opgelost was.Clubman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:09:
Ja die nummer, woon in België. Vandaar dat ik dan een mail stuur en niet meer bel, je staat dan in een wachtrij van ongeveer 5 man voor u. En ondertussen krijg ik maar meldingen dak over budget ga met men abonnement .
Heb het nu toch al 7 keer gehad, ook altijd als hij een nachtje stil staat. Daarna komt de fout niet meer terug, ook niet tijdens het fietsen ofzo. Vandaar dat ik mij afvroeg of nog mensen dit voor hebben, en of zij van VanMoof enige uitleg gekregen hebben.eisbaer schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Ik las in de facebook groep een reactie op error code 17, “plug in the bike and hold reset for 7 seconds”. Er stond helaas niet bij of het probleem daarna opgelost was.
Ja dat is wel waar alleen spotify niet maar die start ik op voor ik weg gaEasyC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:59:
[...]
Ik heb ook een iPhone en de apps die je denk ik nodig hebt op de fiets (navigatie..?) doen het prima in landscape... En een hoesje heb ik er toch om.
Je reset is ook pas 'volledig' als de fiets er met een geluidseffect en reboot op reageert. Dat zou je nog kunnen controleren.eisbaer schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Ik las in de facebook groep een reactie op error code 17, “plug in the bike and hold reset for 7 seconds”. Er stond helaas niet bij of het probleem daarna opgelost was.
Na lang twijfelen heb ik hem ook maar gebacked vraag me alleen af hoe het zit met de kleur ?EasyC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:59:
[...]
Ik heb ook een iPhone en de apps die je denk ik nodig hebt op de fiets (navigatie..?) doen het prima in landscape... En een hoesje heb ik er toch om.
Eerste keer dat ik iets doe via kick starter
hoi Bammer, wat vind je van dit ??BAMMER schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:26:
[...]
Mijn idee erachter is dat ik ook mijn S2 nog van hydraulische remmen wil voorzien.

:strip_exif()/f/image/EpAkAuT2CnRvmcChswaS1PYf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ypMUxKY2osLzz3Myw4qilAtV.jpg?f=fotoalbum_large)
Geldt dat ook voor de s2? Ik heb welgeteld in de eerste paar dagen 1x een error 19 gehad, maar kreeg geen geluid als ik dat pinnetje ingedrukt had. Wel de melding weg. Daarna gelukkig nooit meer gehad.oscarwashere schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:49:
[...]
Je reset is ook pas 'volledig' als de fiets er met een geluidseffect en reboot op reageert. Dat zou je nog kunnen controleren.
En dan nog deze... zojuist... ondanks mijn maand lange blijschap en plezier ben ik lopend huiswaarts gekeerd bij een vriend vandaan. Zonder fiets, die gaat met de app of pincode niet meer van het schopslot af..
Nu ben ik wel benieuwd hoe anderen die daar tegenaan gelopen zijn hem dan bij van Moof hebben gekregen? 2 minuten laten gillen tor de definitieve shutdown of zo?
Je kunt het alarm uitzetten via de appBAMMER schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:03:
[...]
Geldt dat ook voor de s2? Ik heb welgeteld in de eerste paar dagen 1x een error 19 gehad, maar kreeg geen geluid als ik dat pinnetje ingedrukt had. Wel de melding weg. Daarna gelukkig nooit meer gehad.
En dan nog deze... zojuist... ondanks mijn maand lange blijschap en plezier ben ik lopend huiswaarts gekeerd bij een vriend vandaan. Zonder fiets, die gaat met de app of pincode niet meer van het schopslot af..geen klik voor het ontgrendelen, niets meer. Vast is ook vast. En toen raakte het me, want je kan hem ook niet vervoeren of mee sjouwen! Want hij gaat vol gas in het alarm.
Nu ben ik wel benieuwd hoe anderen die daar tegenaan gelopen zijn hem dan bij van Moof hebben gekregen? 2 minuten laten gillen tor de definitieve shutdown of zo?
Momenteel kan ik niets... zie mijn voorgaande bericht, ben verdrietig aan het bier gegaan maar.Bruzski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:02:
[...]
hoi Bammer, wat vind je van dit ??S2 met hydro brake calipers ziet er netjes uit.
Maar wel heel netjes!! Nice job! En een vooruitgang denk ik. Hoe heb je dat met de achterste leiding gefikst, kreeg je die gewoon doorgetrokken langs je batterij of heb je hem eruit gehaald? Want dat was mijn grootste angst dat dat mis zou gaan misschien.
Ik heb hier de nieuwste Sram schijven klaarliggen, de verbeterde variant van de Centerline, de Paceline, beide uiteraard in 160mm. En ik heb ook voor een hele mooie matsprijs 2x de Juin Tech GT 4 piston remklauwen nog onderweg. Die zijn hydraulisch, maar toch mechanisch bediend. (Doe eens gek met je hobby)
Ben benieuwd naar je ervaring, want dat ziet er echt netjes uit
nee die foto's vond ik op de VanMoof ing FB pagina, mijn s3 wordt pas in sept. geleverdBAMMER schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:14:
[...]
Momenteel kan ik niets... zie mijn voorgaande bericht, ben verdrietig aan het bier gegaan maar.
Maar wel heel netjes!! Nice job! En een vooruitgang denk ik. Hoe heb je dat met de achterste leiding gefikst, kreeg je die gewoon doorgetrokken langs je batterij of heb je hem eruit gehaald? Want dat was mijn grootste angst dat dat mis zou gaan misschien.
Ik heb hier de nieuwste Sram schijven klaarliggen, de verbeterde variant van de Centerline, de Paceline, beide uiteraard in 160mm. En ik heb ook voor een hele mooie matsprijs 2x de Juin Tech GT 4 piston remklauwen nog onderweg. Die zijn hydraulisch, maar toch mechanisch bediend. (Doe eens gek met je hobby)

maare, ziet er vet uit heh!
[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 01-07-2020 23:25 ]
Gaat goed met mij... dat ik had het kunnen weten van jou waarschijnlijk, maar opgeslagen informatie uit het doosje in mijn hoofd opdiepen is na mijn deceptie niet de beste actie van vanavond.Bruzski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:23:
[...]
nee die foto's vond ik op de VanMoof ing FB pagina, mijn s3 wordt pas in sept. geleverd![]()
maare, ziet er vet uit heh!
Maar jij gaat ongetwijfeld die vraag stellen toch!? Ik heb(wil) geen fb. Ben ook nieuwsgierig welke hendels diegene toegepast heeft, want je moet wel een sluiting aan de onderzijde hebben voor de verslavende turbo knop natuurlijk.
Ik laat tzt ook zeker hier nog wel zien en weten hoe het mij afgegaan is met de ombouw van de remmen zoals ik het bedacht had
je moet een twee-zijdige schroef gebruiken om de nieuwe remleiding aan de oude kabel vast te schroeven. duw vervolgens voorzichtig op de lijn en trek aan de kabel. Als je de twee niet goed aan elkaar vastmaakt, moet je de helft van de fiets uit elkaar halen om de remleiding te geleiden. Het kritieke punt is het uiteinde, achter de koplamp. duw/ trek voorzichtig, want daar zitten connectoren, waaronder de accu-aansluiting.BAMMER schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:31:
[...]
Ben ook nieuwsgierig welke hendels diegene toegepast heeft, want je moet wel een sluiting aan de onderzijde hebben voor de verslavende turbo knop natuurlijk.
foto van de turboknop
:strip_exif()/f/image/sd0Z8l6DEQaF9IrV7zedO86C.jpg?f=fotoalbum_large)
Thnx! Superbedankt.Bruzski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:49:
[...]
je moet een twee-zijdige schroef gebruiken om de nieuwe remleiding aan de oude kabel vast te schroeven. duw vervolgens voorzichtig op de lijn en trek aan de kabel. Als je de twee niet goed aan elkaar vastmaakt, moet je de helft van de fiets uit elkaar halen om de remleiding te geleiden. Het kritieke punt is het uiteinde, achter de koplamp. duw/ trek voorzichtig, want daar zitten connectoren, waaronder de accu-aansluiting.
foto van de turboknop
Dat bevestigd dus dat het wel degelijk gewoon kan zonder de batterij eruit te hoeven halen. Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat ik dat als 2e optie zou doen, de S3 misschien wel een gezondere levertijd en betere upgrade is. Maar het kan simpel! Dat is al een ding wat tweakers waardig is.
Het niet toestaan van de reclame in Frankrijk beland Van Moof bij Lew Later op YouTube:
YouTube: YouTube
Ah jij hebt ze dus ook gekochtBAMMER schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:14:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik die Shimano SLX remset er wel goed op vind staan! Beetje overkill qua performance, maar ach
Er stond dat als het door gaat je nog een email krijgt welke kleur je wiltmax.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:59:
[...]
Na lang twijfelen heb ik hem ook maar gebacked vraag me alleen af hoe het zit met de kleur ?
Eerste keer dat ik iets doe via kick starter
Jazeker, via de andere route vanuit Alixpress, ik zag dat alles uit dezelfde regio/shops vandaan komt. Het is wel de 4 piston variant geworden, ietsje duurder, maar ik gok op de betere krachtverdeling met de bredere remblokjes. Dat is de GT variant.DjVe schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:06:
[...]
Ah jij hebt ze dus ook gekochtOok via eBay? Ik moet nog wachten tot eind juli voor het setje. Bij mij zitten er al schijven bij, bij jou niet?
Moet eerlijk zeggen dat ik die Shimano SLX remset er wel goed op vind staan! Beetje overkill qua performance, maar ach
Netjes gedaan maar die boost knop zit die wel practice zo ? Lijkt alsof je hem niet makkelijk in drukt zo .Bruzski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:49:
[...]
je moet een twee-zijdige schroef gebruiken om de nieuwe remleiding aan de oude kabel vast te schroeven. duw vervolgens voorzichtig op de lijn en trek aan de kabel. Als je de twee niet goed aan elkaar vastmaakt, moet je de helft van de fiets uit elkaar halen om de remleiding te geleiden. Het kritieke punt is het uiteinde, achter de koplamp. duw/ trek voorzichtig, want daar zitten connectoren, waaronder de accu-aansluiting.
foto van de turboknop
[Afbeelding]
Ok een update. Het voorwiel naar de lokale fietsenboer gebracht welke de slag er uit kon halen voor 15 euro. Daarnaast hebben ze een nieuwe achterband voor me geregeld a 32,95. Vanmoof heeft de facturen netjes aan mij terugbetaald en heb zojuist de nieuwe adapter binnen gekregen.sanderdw schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:37:
Wat ik er van vind? Op zich willen ze me goed helpen zonder kosten, maar als ze echte goede service zouden bieden zouden ze de nieuwe adapter alvast kunnen opsturen... Dus beetje gemengd gevoel, want kan in principe niet fietsen nu, aangezien ik nog naar een lokale fietsen boer moet komen (heb geen auto met fietsenrek).
In algemene zin ben ik dus wel tevreden, denk dat dit een betere oplossing was dan de fiets terugsturen met eventuele nieuwe problemen die je dan kan krijgen. Heb via mail alles gecommuniceerd maar na bellen was wel nodig om het op te laten pakken. Verder aan de telefoon vriendelijk te woord gestaan en netjes geholpen. Na bellen ging het ook wel snel. De blog die ze geschreven hebben laat ook wel zien dat ze de problemen erkennen. Hopelijk kan ik nu gaan genieten van de fiets
zo hebben ze het bij mij ook een keer gedaan omdat de ketting kast kapot was en er een nieuwe op moest onder garantie.sanderdw schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:36:
[...]
Ok een update. Het voorwiel naar de lokale fietsenboer gebracht welke de slag er uit kon halen voor 15 euro. Daarnaast hebben ze een nieuwe achterband voor me geregeld a 32,95. Vanmoof heeft de facturen netjes aan mij terugbetaald en heb zojuist de nieuwe adapter binnen gekregen.
In algemene zin ben ik dus wel tevreden, denk dat dit een betere oplossing was dan de fiets terugsturen met eventuele nieuwe problemen die je dan kan krijgen. Heb via mail alles gecommuniceerd maar na bellen was wel nodig om het op te laten pakken. Verder aan de telefoon vriendelijk te woord gestaan en netjes geholpen. Na bellen ging het ook wel snel. De blog die ze geschreven hebben laat ook wel zien dat ze de problemen erkennen. Hopelijk kan ik nu gaan genieten van de fiets.
Ze hebben de volledige kosten gedekt terwijl eigenlijk de kast al buiten garantie was maar omdat ik bijna op m’n plaat ging omdat de kast tussen m’n spaken schoot en ze dat niet veilig vinden hebben ze het zo gedaan . Vindt ik top !
Welk blog bedoelt u precies?
Bij u is het ook gewoon netjes opgelost.
Het zal vast goed remmen, al denk ik niet dat je verschil gaat merken in dagelijkse omstandigheden tussen een R1 (single piston) en een GT (dual piston). Dual piston wordt veel gebruikt op trail/downhill fietsen, maar op een e-bike op de openbare weg is het wellicht wat overkill. Desalniettemin is het wel leuk speelgoed natuurlijkBAMMER schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:26:
[...]
Jazeker, via de andere route vanuit Alixpress, ik zag dat alles uit dezelfde regio/shops vandaan komt. Het is wel de 4 piston variant geworden, ietsje duurder, maar ik gok op de betere krachtverdeling met de bredere remblokjes. Dat is de GT variant.Die zijn inderdaad zonder schijven erbij. Ze liggen al klaar op het vliegveld zag ik, dus met een beetje mazzel binnen 2 weken
dat heeft de s3 ook.DjVe schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:58:
[...]
Het zal vast goed remmen, al denk ik niet dat je verschil gaat merken in dagelijkse omstandigheden tussen een R1 (single piston) en een GT (dual piston). Dual piston wordt veel gebruikt op trail/downhill fietsen, maar op een e-bike op de openbare weg is het wellicht wat overkill. Desalniettemin is het wel leuk speelgoed natuurlijk
Dus vraag me af wat het dan voor zin heeft
Misschien sneller tot stilstand komen ?
Al eerder gedeeld, maar deze: https://www.vanmoof.com/b...easy-everyone-would-do-it
Ja, er zit een goed marketing team achter om zoveel aandacht overal te genereren. Ik denk dat dit uit zichzelf niet zo snel zou gebeuren. Doen ze slim. Ze zouden dat team op QA moeten zetten...jodeltje schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:53:
Het niet toestaan van de reclame in Frankrijk beland Van Moof bij Lew Later op YouTube:
Mijn tweede s3 had bij uitpakken al error 20 dus ik had njet eens remmen nodig.max.schollen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:05:
[...]
dat heeft de s3 ook.
Na mijn eerste fiets
Slag in voorwiel
Speling stuur
Handvatten gescheurd
Lak beschadigd achterspatbord
Scheur in zadel
En mijn tweede fiets
Nog grotere slag in voorwiel , nieuwe levering kost 9 dagen en de 14 dagen retour periode blijft doorlopen!!
Error 20 na 10 sec fietsen en zelfs na reset geen ondersteuning meer
Ga ik mijn band met vanmoof beëindigen. Mooie smart s gehad , verkocht voor een s3 maar ik ga niet aan mijn derde s3 beginnen voor de prijs die ik betaald heb. Twee keer wat kleine foute mag best maar gezien de hoeveelheid fouten en de impact ervan ben ik er klaar mee.
"...Of course, we have quality control agents at our frame factories, but even they cannot identify everything when we begin production on a completely new design. It sounds like a painful process (and in some ways it is!), but this is all very normal in the early production phases of a completely new product..."sanderdw schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:24:
[...]
Al eerder gedeeld, maar deze: https://www.vanmoof.com/b...easy-everyone-would-do-it
"...To be honest, most of the people I normally look to for advice did not agree on our strategy. We had developed a bike that we could easily sell for €4,000,..."

Interessante stukjes.
Benieuwd hoe de X3 gaat zijn, flikken ze dit soort 'chinese kwaliteits' praktijken in Japan dan kunnen ze die markt vergeten. Schaam me zelfs een beetje voor mn collega's omdat ik regelmatig aangeef dat de Nederlandse fietsen qua kwaliteit veel beter zijn dan de import modellen uit China die hier amas verkocht worden, voor vaak nog geen 20.000 Yen.
Smartbikers schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:45:
[...]
Mijn tweede s3 had bij uitpakken al error 20 dus ik had njet eens remmen nodig.
Na mijn eerste fiets
Slag in voorwiel
Speling stuur
Handvatten gescheurd
Scheur in zadel
En mijn tweede fiets
Nog grotere slag in voorwiel , nieuwe levering kost 9 dagen en de 14 dagen retour periode blijft doorlopen!!
Ga ik mijn band met vanmoof beëindigen. Mooie smart s gehad , verkocht voor een s3 maar ik ga niet aan mijn derde s3 beginnen voor de prijs die ik betaald heb. Twee keer wat kleine foute mag best maar gezien de hoeveelheid fouten en de impact ervan ben ik er klaar mee.
De S2 heeft mechanische remmen en remt/slijt minder goed. Een hydraulische rem lost dat op, omdat deze de blokjes fatsoenlijk centreert en de schijven van beide kanten belast. Meer remkracht, minder geluid. De Juin remmen (R1 - GT) zijn beide hydraulische remmen, maar met een mechanische aansturing. Dus je kan je mechanisch geremde hendels gebruiken, maar toch gebruik maken van de hydraulische remkracht.max.schollen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:05:
[...]
dat heeft de s3 ook.
Van single piston naar dual pistion is ook vrij simpel: twee zuigers geven een groter oppervlak die het blokje tegen de schijf duwt (dus grotere blokjes mogelijk) en daardoor meer remkracht. Echter vraag ik mij af of je die extra remkracht nodig hebt, gezien er ook een kans is dat je wielen blokkeren door de grip van de banden op de ondergrond (zeker achter, wegens minder gewicht).
Oefening baart kunst overigens. Als ik in zowel mijn racefiets als mtb de remmen vol in knijp, ga ik ook op mijn smoel en er valt ook wel iets af te stellen aan de remmen.
Lekker dan, snap dat je er klaar mee bent.Smartbikers schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:45:
[...]
Mijn tweede s3 had bij uitpakken al error 20 dus ik had njet eens remmen nodig.
Na mijn eerste fiets
Slag in voorwiel
Speling stuur
Handvatten gescheurd
Scheur in zadel
En mijn tweede fiets
Ik zou persoonlijk nog wel proberen of die error eenmalig was, of dat hij na opstarten, koppelen, opladen en wat fietsen verder gewoon probleemloos is dit keer. Sinds ik mijne heb, heb ik nog geen error codes gehad en bevalt m'n fiets nog steeds echt heel erg.
Ik had na het uitpakken ook error code 20. Dat gebeurde toen ik de oplader aankoppelde en weer (blijkbaar te snel) los koppelde. Heb hem toen helemaal opgeladen, en sindsdien ook geen spontane error codes meer, functioneert gewoon stabiel.oscarwashere schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:43:
[...]
Sinds ik mijne heb, heb ik nog geen error codes gehad en bevalt m'n fiets nog steeds echt heel erg.
Heb hem nu vier weken, en gebruik hem ongeveer twee keer per dag, en bevalt erg goed.
Ik vraag me af of de fietsen die VM ter vervanging stuurt, niet 'stiekem' gerepareerde fietsen zijn, en dat later zich toch weer onbedoeld het probleem voordoet, of een probleem over het hoofd hebben gezien.
[ Voor 15% gewijzigd door Frozing op 02-07-2020 14:32 ]
Geprobeerd. Krijg hem alleen niet aan de Praat. De eerste die ik had reed perfect maar het schades. En ik weiger om voor de derde keer een fiets in en misschien weer uit elkaar te halen als ook dan blijkt dat het niet goed is.oscarwashere schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:43:
[...]
Lekker dan, snap dat je er klaar mee bent.
Ik zou persoonlijk nog wel proberen of die error eenmalig was, of dat hij na opstarten, koppelen, opladen en wat fietsen verder gewoon probleemloos is dit keer. Sinds ik mijne heb, heb ik nog geen error codes gehad en bevalt m'n fiets nog steeds echt heel erg.
Ik mag wel voor ze hopen dat ze op een goede manier 'refurbishing' kunnen toepassen, anders is het doodzonde van alle verloren materialen elke keer. Zolang de refurbished onderdelen dezelfde leeftijd en resterende levensduur hebben, moet er niets aan de hand zijn. Ik heb alleen geen idee of en op welke schaal fabrikanten van wat voor soort elektronica dit doen.Frozing schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:25:
[...]
Ik vraag me af of de fietsen die VM ter vervanging stuurt, niet 'stiekem' gerepareerde fietsen zijn, en dat later zich toch weer onbedoeld het probleem voordoet, of een probleem over het hoofd hebben gezien.
Het minste wat je kunt doen is in ieder geval het demonteren van onderdelen die wel juist zijn en deze bewaren als reserve voor toekomstige reparaties of vervangingen. Net als dat menig Tweaker natuurlijk in zijn eigen schuur of zolder doet.
Ben dus maar voor een "normale" ebike van Cube gegaan. Ja hij ziet er een stuk minder hip uit. Voordeel wel is dat ik maar 3 dagen heb hoeven wachten en nu lekker kan fietsen. Uiteraard afgemonteerd opgehaald met standaard (eenvoudig vervangbare) kwalitatief goede onderdelen. Errors is niet iets wat bij dit soort fietsen speelt. Accu kan los. Speedchipje erin en gaan met die banaan. Fietst heerlijk.
Maar kijk nog steeds met lichte jaloezie naar die mooie VM fietsen hoor als ik die tegenkom.
(ik blijf overigens dit forum volgen tot Max zijn fiets heeft
)
Maar kijk nog steeds met lichte jaloezie naar die mooie VM fietsen hoor als ik die tegenkom.
(ik blijf overigens dit forum volgen tot Max zijn fiets heeft
[ Voor 6% gewijzigd door _YmmiT_ op 02-07-2020 15:34 ]
Welke heb je gekocht, deze ↓?_YmmiT_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:31:
Ben dus maar voor een "normale" ebike van Cube gegaan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ww4toqlsCjEHsjFUbSeFYDqn.jpg?f=user_large)
Foto?_YmmiT_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:31:
Ben dus maar voor een "normale" ebike van Cube gegaan. Ja hij ziet er een stuk minder hip uit. Voordeel wel is dat ik maar 3 dagen heb hoeven wachten en nu lekker kan fietsen. Uiteraard afgemonteerd opgehaald met standaard (eenvoudig vervangbare) kwalitatief goede onderdelen. Errors is niet iets wat bij dit soort fietsen speelt. Accu kan los. Speedchipje erin en gaan met die banaan. Fietst heerlijk.
(ik blijf overigens dit forum volgen tot Max zijn fiets heeft)
Omdat het een redelijke standaard fiets is heb ik dus juist niet zo'n artistieke foto gemaakt van alleen de fiets op zijn standaard in de natuur met bomen, koeien, vogeltjes met op de achtergrond een schitterende ondergaande zon
Het is een Cube Touring Hybrid Pro...
Mooi toch!
Dus niet zo’n foto? 😇
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RoY2qJ2DAz9x4YiVDXHi6NPI.jpg?f=user_large)
Inmiddels een paar keer een stukje gefietst (want nog steeds geen woon-werkverkeer), 150KM, gemiddelde van 24,8 km/hr.
Geen problemen, nog steeds aan het spelen met de schakelmomenten.
Dus niet zo’n foto? 😇
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RoY2qJ2DAz9x4YiVDXHi6NPI.jpg?f=user_large)
Inmiddels een paar keer een stukje gefietst (want nog steeds geen woon-werkverkeer), 150KM, gemiddelde van 24,8 km/hr.
Geen problemen, nog steeds aan het spelen met de schakelmomenten.
[ Voor 118% gewijzigd door Giant87 op 02-07-2020 17:04 ]
Haha, exact zo'n foto ja!
Heb je nu er expres voor gezorgd dat de horizon exact gelijk loopt met het frame??
[ Voor 9% gewijzigd door _YmmiT_ op 02-07-2020 17:03 ]
Jazeker!_YmmiT_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:02:
[...]
Haha, exact zo'n foto ja!
Heb je nu er expres voor gezorgd dat de horizon exact gelijk loopt met het frame??
Eerlijk is eerlijk. Het is een schitterende fiets.
Inderdaad, dat ben ik me bewust, en je hebt de verschillen verderop ook keurig uitgelegd aan iemand die er een vraag over had. Ik denk (lees: hoop) ook dat ik met de bredere opzet van 4 pistons, de interne kabel iets minder kan belasten. Dat die door betere werking van de klauw zelf langer meegaan. En verder was de keuze: omdat het kan!DjVe schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:58:
[...]
Het zal vast goed remmen, al denk ik niet dat je verschil gaat merken in dagelijkse omstandigheden tussen een R1 (single piston) en een GT (dual piston). Dual piston wordt veel gebruikt op trail/downhill fietsen, maar op een e-bike op de openbare weg is het wellicht wat overkill. Desalniettemin is het wel leuk speelgoed natuurlijk
Ga ik er toch mee over de kop, dan maak ik een mooie foto van een fiets die in de kreukels zit en waarbij de horizon niet helemaal evenwijdig meer aan het frame loopt
Kleine update van het vastzittende kickslot, die doet het weer! Happy days. Zo simpel als 3 seconden de reset pin indrukken onder het display was voldoende voor een reset, gevolgd door een reboot met alle geluiden weer actief die ik in de app had uitgeschakeld. Vervolgens een keurige(?) Error 29 en ineens ging het weer op normaal. Kickslot ging er weer af na de welbekende klik. Shoot me, dat was makkelijker dan gedacht. Net een Windows restart
[ Voor 19% gewijzigd door BAMMER op 02-07-2020 18:20 ]
mwahh, over de kop zal niet snel gebeuren, hydro remmen = veel beter gedoseerd remmen, ik rijd al jaren met een deore XT Ice schijfsetje, zo fijn... ook veel betere brake pads.BAMMER schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:40:
[...]
Ga ik er toch mee over de kop, dan maak ik een mooie foto van een fiets die in de kreukels zit en waarbij de horizon niet helemaal evenwijdig meer aan het frame loopt
kan niet wachten deze in sept. te monteren
Mijn 2e S3 is binnen na de vorige met error 17 teruggestuurd te hebben. Uiterlijk top. Maar toch een probleem met de boost knop en de ondersteuning. Deze lijkt op lagere snelheid te haperen. Mijn 1e S3 (toen hij het deed) trok vanuit stilstand in één streep naar de topsnelheid. Deze doet dat niet. Vreemd. Dacht zelf aan een los contact of zo maar zou niet weten waar. Heb wel de stuurverhogers erop gezet maar ben voorzichtig met de kabels omgegaan. Deze klacht nog niet eerder gehoord maar dit is niet acceptabel. Zal de kabels nog eens nalopen maar ben bang dat hij weer terug gaat.
Wat een gedoeWheeliemaker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:31:
Mijn 2e S3 is binnen na de vorige met error 17 teruggestuurd te hebben. Uiterlijk top. Maar toch een probleem met de boost knop en de ondersteuning. Deze lijkt op lagere snelheid te haperen. Mijn 1e S3 (toen hij het deed) trok vanuit stilstand in één streep naar de topsnelheid. Deze doet dat niet. Vreemd. Dacht zelf aan een los contact of zo maar zou niet weten waar. Heb wel de stuurverhogers erop gezet maar ben voorzichtig met de kabels omgegaan. Deze klacht nog niet eerder gehoord maar dit is niet acceptabel. Zal de kabels nog eens nalopen maar ben bang dat hij weer terug gaat.
Waarschijnlijk net iets te hard aan de kabels getrokken.Wheeliemaker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:31:
Of ergens een knik in gekomen.
Of VM heeft weer een defecte fiets geleverdmax.schollen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:47:
[...]
Waarschijnlijk net iets te hard aan de kabels getrokken.
heeft er iemand een keer een positief verhaal te vertellen of gaan ze allemaal kapot ?max.schollen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:47:
[...]
Waarschijnlijk net iets te hard aan de kabels getrokken.

Ja. Wat je niet hebt kan niet stuk. 21 augustus.Bruzski schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:04:
[...]
heeft er iemand een keer een positief verhaal te vertellen of gaan ze allemaal kapot ?
heval schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:08:
[...]
Ja. Wat je niet hebt kan niet stuk. 21 augustus.
Neem aan dat het getest is voor het stuur werd verhoogd .schumi1986 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:24:
[...]
Of VM heeft weer een defecte fiets geleverd
Zou ik persoonlijk altijd doen
Ze gaan zeker niet allemaal kapot.Bruzski schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:04:
[...]
heeft er iemand een keer een positief verhaal te vertellen of gaan ze allemaal kapot ?
En er zijn altijd positieve verhalen maar de slechte springen er altijd boven uit
Eerlijk is eerlijk: ik denk dat als je als gewone consument de laatste 20 pagina's leest, je nooit van je leven een VanMoof fiets koopt.
Maar toch opvallend: je leest hier een aantal posts in de trend van "heerlijke fiets, wel bij terugkeren error x, error xx en 3x reset moeten doen". Je zou bijna denken dat ze hun fietsen insmeren met iets verslavend. Ondanks alle beschadigingen, foutmeldingen, x-aantal keer herstarten etc. is er een grote groep die positief blijft
Ik snap het niet maar ik ben dan ook geen VanMoof rijder.
Maar toch opvallend: je leest hier een aantal posts in de trend van "heerlijke fiets, wel bij terugkeren error x, error xx en 3x reset moeten doen". Je zou bijna denken dat ze hun fietsen insmeren met iets verslavend. Ondanks alle beschadigingen, foutmeldingen, x-aantal keer herstarten etc. is er een grote groep die positief blijft

Je hoopt gewoon dat je alsnog op zo een verfijnde fiets mag fietsen zonder problemen. Hoop is alles wat een mens heeft.
Zoals vaak gezegd: Van Moof is de Tesla onder de fietsen. Geweldig voertuig... als ie het doet
Gisteren mijn S3 ontvangen in de kleur lichtblauw. Prachtige kleur voor deze fiets. Toch ook bij mij wat dingetjes. Ik zie dat er in mijn voorwiel een kleine slag zit. En ondanks alle beschermende materialen om frame fiets, toch wat "vuile vegen" op het frame bij de voorwielen die ik er ook niet zomaar met wat lauw water afkrijg. Wat is wijsheid tav de kleine slag in voorwiel? Lokale fietsenmaker het laten fiksen (en rekening verhalen bij VanMoof) of terug sturen?
Terug sturen gaat langer duren dan dat je het bij de lokale fietsenmaker laat maken dus ik zou dat doen en het verhalen bij vm.geertjb61 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:29:
Gisteren mijn S3 ontvangen in de kleur lichtblauw. Prachtige kleur voor deze fiets. Toch ook bij mij wat dingetjes. Ik zie dat er in mijn voorwiel een kleine slag zit. En ondanks alle beschermende materialen om frame fiets, toch wat "vuile vegen" op het frame bij de voorwielen die ik er ook niet zomaar met wat lauw water afkrijg. Wat is wijsheid tav de kleine slag in voorwiel? Lokale fietsenmaker het laten fiksen (en rekening verhalen bij VanMoof) of terug sturen?
Als het goed is wordt het netjes vergoed
Vuile vegen krijg je er makkelijker af door wat ontvettends in het water te doen? Werkt bij de racefiets in ieder geval altijd prima. Daarnaast, klein slagje in het voorwiel is hoogstwaarschijnlijk spaken even goed op spanning draaien. Kan een lokale fietsenmaker zo doen voor een klein bedrag.geertjb61 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:29:
Ja, even naar de fietsenmaker.geertjb61 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:29:
Die vegen zijn zeker zwart, dat komt van het beschermingsfoam inderdaad. Heb je al met iets van Dreft ofzo geprobeerd?
Nog geen Dreft geprobeerd. Was inmiddels al laat geworden gisteravond. Ik ga morgen maar even langs de fietsenmaker voor de slag in voorwiel. Ondanks de issues toch wel blij met de S3.
Pracht van een fiets dus geniet er van zou ik zeggengeertjb61 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:48:
Nog geen Dreft geprobeerd. Was inmiddels al laat geworden gisteravond. Ik ga morgen maar even langs de fietsenmaker voor de slag in voorwiel. Ondanks de issues toch wel blij met de S3.
Tevens is er een nieuwe blog online
https://www.vanmoof.com/blog/en/ride-the-future-turbo-boost
[ Voor 13% gewijzigd door max.schollen op 03-07-2020 09:50 ]
Ik had hetzelfde. Gehoopt op een onbeschadigde en werkende fiets. Helaas eerste fiets bleef op slot staan en was niet op te lossen. Gisteren de vervangende fiets ontvangen. Daar brak de connector van de motor af. Na twee fietsen in elkaar zetten en uit elkaar halen ben ik er klaar mee. Beide fietsen gaan vandaag retour incl de bagagedrager en de pom service wordt geannuleerd. Helaas! Ben me nu aan het oriënteren of een Ampler Curt of Stout iets is.
Wat voegt dat toe?? Je fiets werkt correct en na stuur ophogen niet meer. Als je dat tegen VM zegt kunnen ze juist zeggen heb je zelf gedaan want daarvoor werkte het wel.max.schollen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:54:
[...]
Neem aan dat het getest is voor het stuur werd verhoogd .
Zou ik persoonlijk altijd doen
Nou als je het van te voren test kun je het uitsluiten of het van het verhogen komt of dat het ervoor al was.HBO88 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:16:
[...]
Wat voegt dat toe?? Je fiets werkt correct en na stuur ophogen niet meer. Als je dat tegen VM zegt kunnen ze juist zeggen heb je zelf gedaan want daarvoor werkte het wel.
Dan kan je ook duidelijk maken dat het niet door je zelf is gekomen .
Is toch niet zo gek? Hoe beter de ervaring (als ie werktHorla schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:14:
Eerlijk is eerlijk: ik denk dat als je als gewone consument de laatste 20 pagina's leest, je nooit van je leven een VanMoof fiets koopt.
Maar toch opvallend: je leest hier een aantal posts in de trend van "heerlijke fiets, wel bij terugkeren error x, error xx en 3x reset moeten doen". Je zou bijna denken dat ze hun fietsen insmeren met iets verslavend. Ondanks alle beschadigingen, foutmeldingen, x-aantal keer herstarten etc. is er een grote groep die positief blijftIk snap het niet maar ik ben dan ook geen VanMoof rijder.
Wat niet wegneemt dat VM nog steeds grote moeite lijkt te hebben een consistente kwaliteit te leveren. Mijn fiets is probleemloos (geen schade, geen errors) maar volgens mij heeft een nogal significant percentage van de klanten niet zo veel geluk. Dat continue vervangen van fietsen is ook een stevige schadepost lijkt me. Het moeten vervoeren van de fietsen is een factor maar niet de enige. Het scala aan defecten is ook nogal zorgwekkend.
Nu blijft het een fiets - en geen high end, relatief gezien - en geen stuk precision engineering, maar de 3e iteratie zou toch niet zo veel kinderziektes meer mogen kennen.
ze geven zelf aan dat 95% van de fouten al kan worden opgemerkt en verbeterd nog voor dat de productie begint .Daniel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:00:
[...]
Is toch niet zo gek? Hoe beter de ervaring (als ie werkt), hoe meer nadelen je bereid bent om te accepteren. Een iPhone kan ook van alles niet, maar andere dingen weer wel heel goed. Is altijd een afweging.
Wat niet wegneemt dat VM nog steeds grote moeite lijkt te hebben een consistente kwaliteit te leveren. Mijn fiets is probleemloos (geen schade, geen errors) maar volgens mij heeft een nogal significant percentage van de klanten niet zo veel geluk. Dat continue vervangen van fietsen is ook een stevige schadepost lijkt me. Het moeten vervoeren van de fietsen is een factor maar niet de enige. Het scala aan defecten is ook nogal zorgwekkend.
Nu blijft het een fiets - en geen high end, relatief gezien - en geen stuk precision engineering, maar de 3e iteratie zou toch niet zo veel kinderziektes meer mogen kennen.
Maar dat er ook fouten aan het licht komen die alleen kunnen worden opgemerkt door grote aantallen in gebruik genomen fietsen .
Wel goed om te zien dat de dozen al relatief snel verbeterd zijn om beschadigingen te voorkomen
Eens je kiest niet voor niets voor deze fiets dat komt toch omdat het design en de specs je aanspreken. Ik heb zelf problemen gehad met error 17 maar sinds het koel weer is heb ik geen problemen meer en rijdt de fiets fantastisch. Ik moet natuurlijk wel ff afwachten als het weer zeer warm wordt wat error 17 gaat doen maar als het goed is komt daar een update voor. Het is natuurlijk wel balen als je voor de tweede of derde keer een defecte fiets krijgt dan kan ik mij voorstellen dat je het allemaal wel gelooftDaniel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:00:
[...]
Is toch niet zo gek? Hoe beter de ervaring (als ie werkt), hoe meer nadelen je bereid bent om te accepteren. Een iPhone kan ook van alles niet, maar andere dingen weer wel heel goed. Is altijd een afweging.
Ik zou er een foto van maken, melden bij vanmoof en intussen bij de lokale fietsenmaker langs om even te laten fiksen.geertjb61 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:29:
Wat is wijsheid tav de kleine slag in voorwiel? Lokale fietsenmaker het laten fiksen (en rekening verhalen bij VanMoof) of terug sturen?
Was ook van plan een VanMoof S3 te kopen, maar na alle negatieve reviews toch maar vanaf gezien. Voor mij is het uiteindelijk een Cube Kathmandu geworden met wat meer courante onderdelen en een fietsenmaker 10 minuten fietsen hiervandaan die 'm kan fixen. Minder mooi, maar werkt wel.
Vind het wel bijzonder om te zien: dan heb je zo'n gelikte campagne met gekochte reviews erbij, en op de een of andere manier weet je te presteren om je fabrikant onvoldoende te controleren.
Vind het wel bijzonder om te zien: dan heb je zo'n gelikte campagne met gekochte reviews erbij, en op de een of andere manier weet je te presteren om je fabrikant onvoldoende te controleren.
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.