Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 01:27
Reyad schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:40:
Ik dacht laat ik ook eens naar een VM gaan kijken maar vind hem iets te duur. Ik dacht laat ik eens in de Outlet gaan kijken want een vorig model vind ik ook prima. Staat daar een S2 met productiefouten en die kost daar gewoon 1800 Euro. Waarom zou je die kopen terwijl je voor een vrij minimaal verschil (200 Euro) een nieuwe S3 zonder productiefouten kan kopen. 8)7 Dit is dan toch niet de moeite waard.
De levertijd van de S2 maakt dit misschien goed.
Patvs120 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:35:
[...]

COWBOY won hem in 2018/2019? https://nl.cowboy.com/pages/red-dot-awards :)

Nog een 2020 'winnaar' :): QWIC heeft met de Premium Q de prestigieuze Red Dot Design Award 2020 gewonnen. De e-bike kreeg de hoogste waardering toebedeeld in de categorie Product Design.( https://nieuwsfiets.nu/20...2020-voor-qwic-premium-q/)

RAMBAM had een special over dit soort prijzen: https://www.bnnvara.nl/ra...wards-moeten-terugbetalen
Hahah, weer wat geleerd. Altijd leuk, Rambam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben22
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
Ruben22 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Bedankt voor de tip. Werkt helaas ook niet. Ik krijg ook niet de mogelijkheid om op de fiets de code in te vullen. Als de fiets aan staat en ik druk de bel knop links lang in, dan gaat de fiets uit. De drie sterretje voor de code verschijnen niet in het display.
Probleem is niet op te lossen. Fiets moet helaas worden omgeruild. Gebeurt als het goed is deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Ruben22 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:22:
[...]

Probleem is niet op te lossen. Fiets moet helaas worden omgeruild. Gebeurt als het goed is deze week.
Dat gaat wel snel (als je je fiets tenminste zelf snel op stuurt). Vrijdag mijn fiets opgestuurd, morgen als het goed is de nieuwe in huis. 🤞🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:25
Wheeliemaker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:22:
[...]

Dat gaat wel snel (als je je fiets tenminste zelf snel op stuurt). Vrijdag mijn fiets opgestuurd, morgen als het goed is de nieuwe in huis. 🤞🤞
Zouden ze een reserve voorraad hebben voor dit soort acties? Lijkt me niet dat je een fiets krijgt die iemand anders retour heeft gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
HBO88 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:43:
[...]

Zouden ze een reserve voorraad hebben voor dit soort acties? Lijkt me niet dat je een fiets krijgt die iemand anders retour heeft gestuurd?
Ja dat zeiden ze wel ja. Bepaald percentage van de fietsen worden voor vervanging gereserveerd. Hopelijk percentage goed ingeschat. Tot nu toe blijkbaar wel. Ik ga er wel vanuit dat ik een nieuwe krijg. Die van mij was ook pas 1 dag oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootlegger79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-05 00:02
Ik heb er vandaag eentje (S3 dark) besteld in de VM pop-up store Utrecht.
Ze gaven aan dat wanneer ik in de winkel zou bestellen, ik er een gratis voor- of achterdrager bij zou krijgen.

Wou 'm toch sowieso bestellen, dus maar meteen daar gedaan. Heb er nu een gratis voordrager bij gekregen :)
Ze gaven aan dat de actie alleen deze week nog liep.

Is er meer over deze actie bekend? Kan er niets over terugvinden.
Ben achteraf wel blij dat ik toch even in de winkel gecheckt heb.

PS.
Hij reed prima, maar misschien zou het stuur nog net een tikje hoger kunnen.
Zijn er hacks bekend om het stuur (naast de 2 bijgeleverde ringen) nog iets te verhogen?

[ Voor 16% gewijzigd door bootlegger79 op 29-06-2020 22:17 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:29
Lekker dan. Ik kon niet via winkel bestellen en wacht nog op die van mij maar geen gratis bagagedrager. Ik ga toch maar eens bellen waarom ze onderscheid maken. Laten we met zijn alle ook onze gratis bagagedrager eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben22
Weet iemand of de voetpompen er al standaard bij geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06 11:52
Even een update voor error 17.. ik had zelf al min of meer het vermoeden dat deze error temperatuurs afhankelijk is. Ik heb namelijk deze error niet als het in de ochtend wat koeler is en de fiets heeft binnen gestaan. Vervolgens heb ik de fiets een half uur drie kwartier in de volle zon gezet en ja hoor error 17. De laatste dagen met het koelere weer geen enkel probleem gehad met de fiets ook al stond hij buiten. Het was ook beduidend koeler dan voor het weekend. Vanmorgen bij van moof geweest in ASD en zij konden dat bevestigen en zij gaven aan dat ze bezig zijn met een update om dit probleem te verhelpen. Ze konden echter niet aangeven op wat voor een termijn deze update komt. Dus volgens de weerberichten zit ik de eerste 14 dagen wel goed met mijn fiets😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Schalkkie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:46:
Even een update voor error 17.. ik had zelf al min of meer het vermoeden dat deze error temperatuurs afhankelijk is. Ik heb namelijk deze error niet als het in de ochtend wat koeler is en de fiets heeft binnen gestaan. Vervolgens heb ik de fiets een half uur drie kwartier in de volle zon gezet en ja hoor error 17. De laatste dagen met het koelere weer geen enkel probleem gehad met de fiets ook al stond hij buiten. Het was ook beduidend koeler dan voor het weekend. Vanmorgen bij van moof geweest in ASD en zij konden dat bevestigen en zij gaven aan dat ze bezig zijn met een update om dit probleem te verhelpen. Ze konden echter niet aangeven op wat voor een termijn deze update komt. Dus volgens de weerberichten zit ik de eerste 14 dagen wel goed met mijn fiets😂
Aha dat zou idd goed kunnen. Bij mij stond de fiets ook in de volle zon toen dat gebeurde. Had ook het idee dat de horizontale buis erg warm was maar weet niet of het door de zon qua of door oververhitte electronica. Maar goed dat exemplaar is dus al terug en vandaag komt de nieuwe. Even rondje sauna dan om het te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Schalkkie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:46:
Hm, goed om te weten. Welke VanMoof heb je?

Ik had mijn fiets van de week tijdens hockeytraining (1,5 uur) in de volle zon naast het veld staan, maar daarna nergens last van. Misschien waaide het toen genoeg, dat hij ook weer wat gekoeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
oscarwashere schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:52:
[...]

Hm, goed om te weten. Welke VanMoof heb je?

Ik had mijn fiets van de week tijdens hockeytraining (1,5 uur) in de volle zon naast het veld staan, maar daarna nergens last van. Misschien waaide het toen genoeg, dat hij ook weer wat gekoeld werd.
Ik heb de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-12-2023
Voortaan koud washandje meenemen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
De error 17 betekent:
Het is te warm om te fietsen ga niet drinken ! Haha

VanMoof heeft geluisterd naar de klachten
Ze gaan de dozen verstevigen.
Leuk stukje om te lezen
https://www.vanmoof.com/b...easy-everyone-would-do-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:54:
Zijn er meer mensen die wachten op hun bestelling en de onderstaande e-mail van VanMoof hebben ontvangen? (bron)

[...]
Ik heb de mail niet gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
max.schollen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:02:
De error 17 betekent:
Het is te warm om te fietsen ga niet drinken ! Haha

Leuk stukje om te lezen
Heeft mijn berichtje zeker geholpen op Trustpilot. Mijn advies was om de verpakking te verstevigen.
👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langeind
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Beste mensen,
Gister mijn S3 gekregen....twee weken voor op schema.
Hij doet het prima alleen twee kleine puntjes:
1. De rem loopt voor aan. Wiel zit wel recht. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
2. Mijn slot achter loopt aan, ik neem aan dat dit wel slijt? Heb er niet veel last van.

Hij fietst wel heerlijk! Zelf gister tegen de wind in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45

DjVe

Hatsaflats!

Langeind schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:24:
1. De rem loopt voor aan. Wiel zit wel recht. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
De twee schroefjes waarmee de remklauw vast zit op de vork iets losdraaien. Rem indrukken en ingedrukt houden. Schroefjes weer om en om vast zetten tot ze beide goed vast zitten. Rem loslaten en het zal weer in orde moeten zijn.
2. Mijn slot achter loopt aan, ik neem aan dat dit wel slijt? Heb er niet veel last van.
Dat lijkt me niet oké. Ik zou VM daar even over bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
Beste mensen,

Het kan inderdaad zijn dat je kick kick niet ver genoeg naar buiten komt. Die moet je dan ff helpen door met een dunne schroevendraaiersblad het slot een stukje verder naar buiten te drukken. Dat doe je door het blad tussen het slot en de slotplaat te zetten. Ik zou evengoed ff bellen met VM om te vragen of zij een permanente oplossing hebben. ( misschien een beetje olie op het slot. Kijk wel uit dat er geen olie op de remschijf komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langeind
DjVe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:29:
[...]

De twee schroefjes waarmee de remklauw vast zit op de vork iets losdraaien. Rem indrukken en ingedrukt houden. Schroefjes weer om en om vast zetten tot ze beide goed vast zitten. Rem loslaten en het zal weer in orde moeten zijn.

[...]

Dat lijkt me niet oké. Ik zou VM daar even over bellen/mailen.
Thanks. Bedoel je de schoefjes evenwijdig of haaks op de voorvork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Beste mensen,

WoW dat is veel 2 weken .. hopen dat ik dat ook heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45

DjVe

Hatsaflats!

Langeind schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Thanks. Bedoel je de schoefjes evenwijdig of haaks op de voorvork?
Check dit filmpje even op 1:00 YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23:07
Ruben22 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 06:54:
Weet iemand of de voetpompen er al standaard bij geleverd worden?
Nog niet. Krijg vandaag mijn tweede s3 binnen dus zal het je vanavond nogmaals kunnen laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Mijne (S3 Light) staat ook nog steeds gepland voor 3 Juli sinds de bestelling, verder nog geen enkele communicatie gehad, dus wacht de komende dagen in spanning af ! Bijzonder dat iemand hem dan al 2 weken eerder krijgt. Ligt misschien aan welk model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langeind
Smartbikers schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Nog niet. Krijg vandaag mijn tweede s3 binnen dus zal het je vanavond nogmaals kunnen laten weten
Ik heb gister nog de kleine handpomp er bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langeind
mattrob schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:42:
Mijne (S3 Light) staat ook nog steeds gepland voor 3 Juli sinds de bestelling, verder nog geen enkele communicatie gehad, dus wacht de komende dagen in spanning af ! Bijzonder dat iemand hem dan al 2 weken eerder krijgt. Ligt misschien aan welk model ?
Mijne is zwart dus misschien inderdaad verschillend per model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Schalkkie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Het kan inderdaad zijn dat je kick kick niet ver genoeg naar buiten komt. Die moet je dan ff helpen door met een dunne schroevendraaiersblad het slot een stukje verder naar buiten te drukken. Dat doe je door het blad tussen het slot en de slotplaat te zetten. Ik zou evengoed ff bellen met VM om te vragen of zij een permanente oplossing hebben. ( misschien een beetje olie op het slot. Kijk wel uit dat er geen olie op de remschijf komt)
Welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langeind
Bedoel je die van mij? Die is zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Iemand tips voor een mooie helm passend bij de S3? ;)

https://www.telegraaf.nl/...icht-op-elektrische-fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
The truth hurts
How VanMoof got banned from French TV
https://www.vanmoof.com/b...got-banned-from-french-tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
Leuk stukje om te lezen
Even een paar mooie quotes uit het stuk voor de (toekomstige) klagers, miauwers en andere zuurpruimen:
Our first priority is always to help the rider, and we’ll go to any lengths necessary to solve the problem on their end.
Of course, we want to always make sure everyone is 100% satisfied with their bike. It’s our responsibility to deliver bikes as promised, and always strive to overdeliver. That means we’ll always do everything we can to help our riders, and do it as soon as we possibly can

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
mooi om te lezen dat ze de doos verstevigd hebben en extra beschermingsmateriaal hebben toegevoegd.
Ook montage van het wiel hebben ze beetje aangepast.

Als je nu een fiets bestelt en maanden moet wachten komt het dus vast helemaal goed met een foutloze levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Als de fiets dan toch niet goed is en hij moet terug. Gaat dit dan via de post of moet de fiets naar Amsterdam gebracht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

oscarwashere schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:57:
[...]
We hebben het hier wel eens eerder gehad over dat uitsteeksel, maar tot de dag van vandaag is het nog een mysterie. Misschien wil iemand het eens aan VM vragen?
Even terugkomend op het uitsteeksel dat vast zit aan het achterrekje, dit is de reactie van VanMoof:
This little peace of metal sticking out of the carrier is meant to attach elastic straps to keep in place any load that you might be carrying on your rear carrier :-)
Ook weer opgelost :)

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Roo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:53:
[...]

Even terugkomend op het uitsteeksel dat vast zit aan het achterrekje, dit is de reactie van VanMoof:

[...]

Ook weer opgelost :)
Hm, zoiets dachten we al, maar welk soort spanbanden/snelbinders zouden dan passen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met de Strom City?
https://stroembikes.com/nl/city/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ja las ik, maar misschien nog een andere tweaker hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Een mail met vm over de snellere levering
Hi Max,

Bedankt voor je bericht.

​Wij hebben de productie kunnen verhogen van 6.000 fietsen naar 12.000 fietsen per maand, dat betekent dat we inderdaad sneller kunnen leveren. We beloven niemand een snellere levering, maar de kans is zeker aanwezig dat we inderdaad je bestelling eerder versturen dan verwacht.

​Je ontvangt een track&trace mail als we de fiets daadwerkelijk verstuurd hebben vanuit ons magazijn.

​Wens je nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet/With kind regards,
Een mail over de mail waar in staat over de snellere levering
Hi Max,

​Bedankt voor je snelle reactie.

​Deze mail word selectief rondgestuurd naar alle bestellingen voor de Electrified S3 en X3. We zorgen er alleen voor dat deze mail naar de klanten gaan waarvan we nu ook bijna zeker kunnen zeggen dat de bestelling eerder kan komen.

​Als alles goed gaat krijgt iedereen met een openstaande bestelling deze mail.

​Wens je nog een fijne dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
max.schollen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:28:
Een mail met vm over de snellere levering

[...]

Een mail over de mail waar in staat over de snellere levering

[...]
Je houdt ze lekker bezig he Max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Ronaldcycling schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:32:
Als de fiets dan toch niet goed is en hij moet terug. Gaat dit dan via de post of moet de fiets naar Amsterdam gebracht worden?
Wat ik uit berichten op Facebook heb begrepen is dat UPS hem dan weer kan komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
maxnl schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Wat ik uit berichten op Facebook heb begrepen is dat UPS hem dan weer kan komen halen.
Klopt. Dag na aanmelding komen ze langs. Wel weer je fiets goed inpakken in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 17:55
Ik wou vleespet zeggen, heb nog een helm van mijn racefiets liggen :-(

Mogen ze meteen de keuze in app erbij zetten voor ondersteuning voor 45. Met afhaalbaar kenteken plaatje zodat ik hem ook op 25 kan zetten als ik ga zuipen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bintzak op 30-06-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 17:55
HBO88 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:23:
mooi om te lezen dat ze de doos verstevigd hebben en extra beschermingsmateriaal hebben toegevoegd.
Ook montage van het wiel hebben ze beetje aangepast.

Als je nu een fiets bestelt en maanden moet wachten komt het dus vast helemaal goed met een foutloze levering :)
DHL hold my 🍺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Vandaag mijn tweede s3 ontvangen. Minder schade maar alsnog een wiel met een flinke slag.

Op naar poging 3 met het schadevrij leveren van mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Mijn slot achter loopt aan, ik neem aan dat dit wel slijt? Heb er niet veel last van.
check deze review over het probleem met aanlopen van schopslot en schijfrem :/
YouTube: YouTube

[ Voor 20% gewijzigd door Bruzski op 30-06-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 01:09
tuurie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Even een paar mooie quotes uit het stuk voor de (toekomstige) klagers, miauwers en andere zuurpruimen:
Als ik hier sommige foto's zie en ervaringen lees dan heeft men alle recht om te klagen/miauwen/zuurpruim te zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
schumi1986 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:52:
[...]

Als ik hier sommige foto's zie en ervaringen lees dan heeft men alle recht om te klagen/miauwen/zuurpruim te zijn..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcyTtUp4d7hj4gS9toZm1fuyPnk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n2nifGKeCSPAmBU6IOhEoeB7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Aaah jij bent de perfecte klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
schumi1986 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:03:
[...]

Aaah jij bent de perfecte klant :)
Nee die bestaat niet.
VanMoof geeft keurig aan dat het opgelost gaat worden en dat blijkt ook zoals je hier kan lezen.
Just chill, het is geen dropshipping, dan mag je lekker janken op feestboek enzo.
Blijft een heerlijk slide 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
tuurie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Nee die bestaat niet.
VanMoof geeft keurig aan dat het opgelost gaat worden en dat blijkt ook zoals je hier kan lezen.
Just chill, het is geen dropshipping, dan mag je lekker janken op feestboek enzo.
Blijft een heerlijk slide 8)
VanMoof had ook aangegeven bij de testrit dat bij de productie versie het schakelen soepeler zou gaan en dat het display beter af te lezen zou zijn ;)

Ik geloof nog steeds dat het ooit goedkomt hoor maar wat mij betreft hebben sommige mensen hier het recht om te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 21:28
tuurie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Degene op Facebook die z’n 5e S3 kreeg met weer schade/krassen + slag in wiel + kickslot dat aanloopt,... ik hoop dat je wel inlevingsvermogen hebt dat hij nu wel klaar is met fietsen in elkaar zetten/ uitelkaar halen, afspraak maken met UPS en nu niet voor #6 gaat, ook al belooft VanMoof weer beterschap.

[ Voor 5% gewijzigd door Patvs120 op 30-06-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:37

eisbaer

Zie signature

Smartbikers schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:51:
Vandaag mijn tweede s3 ontvangen. Minder schade maar alsnog een wiel met een flinke slag.

Op naar poging 3 met het schadevrij leveren van mijn fiets.
Ik zou bij voorkeur bij VM zelf langs gaan om de slag er uit te laten halen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Ik ga mijn fiets inruilen en ben er klaar mee. Meerdere error codes in de eerste kilometer. Ik ga niet eens meer wachten op een nieuw wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Ik mag iig ter compensatie een gratis accessoire uitzoeken. Vind ik dan wel weer ok =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Smartbikers schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:03:
Ik ga mijn fiets inruilen en ben er klaar mee. Meerdere error codes in de eerste kilometer. Ik ga niet eens meer wachten op een nieuw wiel.
Wat een gekloot. Welke codes kreeg je?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
19 en 20. Geen idee wat ze betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
Patvs120 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Degene op Facebook die z’n 5e S3 kreeg met weer schade/krassen + slag in wiel + kickslot dat aanloopt,... ik hoop dat je wel inlevingsvermogen hebt dat hij nu wel klaar is met fietsen in elkaar zetten/ uitelkaar halen, afspraak maken met UPS en nu niet voor #6 gaat, ook al belooft VanMoof weer beterschap.
Tja, het zegt alles hoe je er mee omgaat en hoe graag je dat op het feestboek wil vermelden, nietwaar?
1 keer is pech, 2 keer is vervelend en bij de 3e keer sta ik met alle onderdelen in de Amsterdam brand store. Knappe jongen die mij dan nog weg krijgt zonder poen of een werkende S3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
Ja? Ga je dan met knappe jongens mee zonder poen of werkende s3...boefje

[ Voor 4% gewijzigd door Smartbikers op 30-06-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
Smartbikers schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:27:
Ja? Ga je dan met knappe jongens mee zonder poen of werkende s3...
Ik begrijp je frustratie, en zelf kies je er blijkbaar ook niet voor de 5e of 6e keer. Niet jaloers zijn op de knappe jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
mattrob schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:42:
Helaas ... Al sinds de bestelling sta ik op 3 Juli, vanmorgen ook, en zojuist kijk ik bij Van Moof ... 17 juli ! Balen ... Maar goed, als het dan wel helemaal in tiptop conditie is, dan vooruit maar. Maar wel beetje jammer toch ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:15
Kreeg ik een paar dagen geleden nog een email dat alles op schema liep nu is die opnieuw naar achter verplaatst op de website.. Nu 24 juli..
Hoe tof ik de fiets ook vind ik vind hun manier van communiceren wel erg bedroevend. Waarom informeren ze hun klanten niet met een email als de datum later wordt? Dat is toch wel het minste wat je (geautomatiseerd) kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
HobbeS schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:40:
Dat is toch wel het minste wat je (geautomatiseerd) kan doen?
Ik kreeg 3 weken nadat ik m'n S3 retour had gestuurd, nog een fietspomp van ze opgestuurd. Volgens mij lopen er wat systemen daar langs elkaar heen.

[ Voor 18% gewijzigd door Patvs120 op 30-06-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Smartbikers schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:20:
19 en 20. Geen idee wat ze betekenen
19 PHASEI SCS Check the motor wire connection. Restart the eBike System. If the problem persists, contact your eBike dealer.
20 PHASEII SCS Check the motor wire connection. Restart the eBike System. If the problem persists, contact your eBike dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HobbeS schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:40:
Kreeg ik een paar dagen geleden nog een email dat alles op schema liep nu is die opnieuw naar achter verplaatst op de website.. Nu 24 juli..
Hoe tof ik de fiets ook vind ik vind hun manier van communiceren wel erg bedroevend. Waarom informeren ze hun klanten niet met een email als de datum later wordt? Dat is toch wel het minste wat je (geautomatiseerd) kan doen?
Ik heb vandaag nog de garantie gekregen dat ze op schema liggen
Sterker nog ze liggen zelfs voor op schema

[ Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 30-06-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootlegger79
Ik zit te twijfelen tussen de VM Peace Of Mind Theft service en een gewone fietsverzekering.

Ik heb persoonlijk niet zo’n zin om een vereist ART2 slot mee te slepen als ik ‘m bij een reguliere verzekeraar onderbreng. Daarentegen vergoeden ze ook schade en is goedkoper...

Zijn er nog meer goede argumenten om voor het een of het ander te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
bootlegger79 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:16:
Ik zit te twijfelen tussen de VM Peace Of Mind Theft service en een gewone fietsverzekering.

Ik heb persoonlijk niet zo’n zin om een vereist ART2 slot mee te slepen als ik ‘m bij een reguliere verzekeraar onderbreng. Daarentegen vergoeden ze ook schade en is goedkoper...

Waarom zou je geen slot mee sleuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Op de site staat ook een abus ringslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootlegger79
max.schollen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:17:
[...]

Waarom zou je geen slot mee sleuren ?
Omdat de fiets z’n eigen anti-diefstalvoorziening heeft en deze wel door VM gedekt wordt.
(Ik begrijp dat wanneer je ‘m langere tijd op een openbare plek hebt staan, je de fiets het beste ergens aan vast kunt zetten. Maar zo’n lompe ART2 ketting is lastig meenemen en irritant voor korte boodschapjes.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben22
bootlegger79 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Omdat de fiets z’n eigen anti-diefstalvoorziening heeft en deze wel door VM gedekt wordt.
(Ik begrijp dat wanneer je ‘m langere tijd op een openbare plek hebt staan, je de fiets het beste ergens aan vast kunt zetten. Maar zo’n lompe ART2 ketting is lastig meenemen en irritant voor korte boodschapjes.)
Even in dit forum zoeken op Allianz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
bootlegger79 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Heb je zeker een punt .
Weet niet of je in een drukke stad woont .
Ik woon in capelle en de s2 die ik effe heb gehad die zette ik gewoon op kick lock bij de supermarkt.
Denk als je in een dorp of kleine stad woont dat best gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik wil een fiets telefoon houder kopen via Kickstarter omdat hij erg mooi is .
Is dat te doen of kan ik beter even wachten tot hij op de markt is ?

Loop mount gaat het om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik heb inmiddels toch maar een velig ART2 slot gekocht (AXA Vouwslot Fodable 1000), heb nog geen verzekering afgesloten.

De fiets ergens "los" achterlaten voelt niet fijn, en als ik dan toch een slot moet meenemen dan maar een goeie. Deze is vrij simpel te bevestigen en los te halen, hoeft dus niet altijd mee. En ik kan altijd alsnog een verzekering aanschaffen, het slot is dan sowieso in orde. En het voelt een stuk veiliger nu.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
Ik heb een AXA ringslot ( 2 sterren ART ) van 20 euro gekocht en op de fiets gezet. Vervolgens heb ik de S3 bij Allianz verzekerd 3 jaar voor schade en diefstal 135 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

max.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:38:

Loop mount gaat het om
Proberen. Ziet er uit als een hele mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[verwijderd]

[ Voor 155% gewijzigd door eisbaer op 01-07-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Is het niet zo bij 'gewone' verzekeringen dat men de dagwaarde van de fiets uitkeert? Grote voordeel van de service van VM zelf is dat je gewoon een nieuwe fiets krijgt als ze hem niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
max.schollen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Ik heb vandaag nog de garantie gekregen dat ze op schema liggen
Sterker nog ze liggen zelfs voor op schema
Gisteren had ik direct een email gestuurd, daar nog geen reactie op gehad. Maar vandaag kijk ik in mijn account en nu is er helemaal geen verwachte leverdatum meer.. Het hele 'kopje' ervoor staat er niet meer.

Ik wou even gaan bellen maar ik moet nu toch maar even afwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88

Loop mount gaat het om
Ziet er mooi uit! maar past dit om het stuur van de VM? Maximale diameter is 31.8 mm

Hij is niet draaibaar dus zou moeten kiezen voor telefoon landscape of portrait stand. Weet niet of de manmoof app in landscape mode werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HobbeS schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Gisteren had ik direct een email gestuurd, daar nog geen reactie op gehad. Maar vandaag kijk ik in mijn account en nu is er helemaal geen verwachte leverdatum meer.. Het hele 'kopje' ervoor staat er niet meer.

Bij mij staat hij er weer en bij jou ?
tevens nog de zelfde leverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Was bij mij gisteravond en vanmorgen ook verdwenen ... Ik kijk nu net, en daar staat de 2 weken uitgestelde leveringsdatum weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
mattrob schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:30:
Was bij mij gisteravond en vanmorgen ook verdwenen ... Ik kijk nu net, en daar staat de 2 weken uitgestelde leveringsdatum weer ...
Begrijp dat echt niet aangezien er een paar keer is gezegd dat ze eerder gaan leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
HobbeS schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Dit is een paar weken geleden ook gebeurd. Datum komt vanzelf weer terug. Volgens mij heeft het allemaal niet zoveel zin om VM te stalken met of ze nog op schema liggen. Laat ze maar focussen op quality control en snelle service bij defecten. Hij komt wanneer hij komt en de laatste status is altijd te zien in het order scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Wheeliemaker schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Dit is een paar weken geleden ook gebeurd. Datum komt vanzelf weer terug. Volgens mij heeft het allemaal niet zoveel zin om VM te stalken met of ze nog op schema liggen. Laat ze maar focussen op quality control en snelle service bij defecten. Hij komt wanneer hij komt en de laatste status is altijd te zien in het order scherm.
Ja weetje wat het is .. het gaat meer om dat je lang er op wacht en het dan super tof is als hij eerder komt en denk dat je die hoop mag houden ook aangezien er van VanMoof uit al een paar keer is gezegd dat de kans heel erg groot is dat ze eerder worden geleverd ..
en tuurlijk is kwaliteit het belangrijkste maar dan vindt ik ook dat je niet zulke dingen moet gaan roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Dit krijg ik net per email:

Your bike made it safely to our distribution center and was undergoing final quality control before it could be shipped to you.

Unfortunately, these quality checks are taking longer than anticipated, and there will be a delay in shipping your VanMoof S3. We’re really sorry for the inconvenience and are doing everything we can to get your new bike to you as soon as possible.

Dus als deze 2 weken vertraging betekent dat hij in top conditie is, dan is het prima voor mij ! Nog twee weken wachten nu ... Gelukkig ben ik nu thuis, normaal zou ik dan op vakantie zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspillen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 21:07
Die vertraging heb ik ook gehad... Wat ik zelf wel héél raar vind is het volgende:

Een collega van mij, wie eenzelfde S3 in het zwart heeft besteld had en een week later dan mij 7 juli geleverd zou krijgen heeft hem gisteren al gekregen (op mijn leverdatum), terwijl ik hem nu pas 11 juli krijg...🤯

Gisteren over gemaild, want dat is toch wel vaag en volgens mij ook niet uit te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Hoera! Mijn uitlevering is ook vertraagd tot het einde van de maand. Het ging wel een beetje raar (typisch Van Moof). Aangezien ik een paar dagen na de geplande uitlevering (8 juli) op vakantie ga, wilde ik die verzetten. Ik heb maar 2 weken om te zien of de S3 mij bevalt en er geen ernstige gebreken zijn om 'm terug te kunnen sturen en een refund te vragen. Dus ik stuur dat via de servicedesk zeg maar. Krijg ik de volgende dag een mail dat mijn uitlevering 'on schedule' is. Of dat nou een standaard mail is die ze normaal ook sturen zoveel dagen voorafgaand aan de uitlevering, weet ik niet. Kwam vreemd over.
Vandaag een mail dat het hen spijt, maar de uitlevering is vertraagd. Ga ik kijken op de site en is ie precies vertraagd tot de week die ik aangaf...24 juli. Dus de mail lijkt net of zij ergens vertraging hebben (ze hebben het over QA enzo), maar het is denk ik gewoon vanwege mijn verzoek.

Ik ben benieuwd. De enige Van Moof klant die blij is met vertraging :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Dat is inderdaad wel vreemd, maar misschien waren er (veel) meer problemen bij jouw fiets die opgelost moeten worden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Mijn reparatie is ook vertraagd - ik vermoed dat dat ook de reden is dat de rest vertraagd is. Ik denk dat men toch teveel reparaties heeft op het moment, en dat ze extra QC willen uitvoeren op de fietsen die nog moeten worden uitgeleverd om zo toekomstige reparaties te proberen te voorkomen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
thijspillen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:59:
Die vertraging heb ik ook gehad... Wat ik zelf wel héél raar vind is het volgende:

Een collega van mij, wie eenzelfde S3 in het zwart heeft besteld had en een week later dan mij 7 juli geleverd zou krijgen heeft hem gisteren al gekregen (op mijn leverdatum), terwijl ik hem nu pas 11 juli krijg...🤯

Gisteren over gemaild, want dat is toch wel vaag en volgens mij ook niet uit te leggen...
Het loopt allemaal best wel raar .. ik hoor allemaal verhalen van eerdere levering en vertraging maar ik heb zelf nog niks ontvangen (31 juli levering )
Want in de mail naar VanMoof stond als het goed is krijgt iedereen de mail (snellere levering)

[ Voor 6% gewijzigd door max.schollen op 01-07-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
mattrob schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:39:
Dit krijg ik net per email:

Your bike made it safely to our distribution center and was undergoing final quality control before it could be shipped to you.

Unfortunately, these quality checks are taking longer than anticipated, and there will be a delay in shipping your VanMoof S3. We’re really sorry for the inconvenience and are doing everything we can to get your new bike to you as soon as possible.

Dus als deze 2 weken vertraging betekent dat hij in top conditie is, dan is het prima voor mij ! Nog twee weken wachten nu ... Gelukkig ben ik nu thuis, normaal zou ik dan op vakantie zijn !
Deze mail heb ik nu net ook gehad.. En helaas de datum op de site in mijn account staat weer op 24 juli. Ik begrijp het nu wel beter maar wel jammer dat je zelf het eerder kan zien dan dat je geinformeerd wordt..

Maar ik kijk voorruit! Op naar een mooie en goede fiets! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:31
Hier ook, van 8 juli naar 24 juli :(. Hoop nu wel een gratis AXA slot ofzo te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
maxkranendijk schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:13:
Hier ook, van 8 juli naar 24 juli :(. Hoop nu wel een gratis AXA slot ofzo te krijgen.
Denk dat je niks krijgt ...
gekke is sommige krijgen hem wel eerder en andere hebben vertraging
Je zou toch verwachten dat je die qc mee erkend in de oorspronkelijke bezorg datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
HBO88 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Ziet er mooi uit! maar past dit om het stuur van de VM? Maximale diameter is 31.8 mm

Hij is niet draaibaar dus zou moeten kiezen voor telefoon landscape of portrait stand. Weet niet of de manmoof app in landscape mode werkt?
Ik heb het even gecheckt en de stuur dikte van de S3 direct naast de stem is precies 31.8mm. Het enige wat een beetje spannend is is of het ook in de breedte past, maar op de kickstarter pagina kan ik helaas niet vinden hoe breed dat ding is. Ik heb de gok genomen en een double pack besteld (andere voor de MTB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:59

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Loop Mount gaat het om
https://www.kickstarter.c...project&term=Loop%20Mount

Kijk dat is nu innovation! Wil nog niet zeggen dat het een goed product is...(maar ik neem iig deel.)

[ Voor 16% gewijzigd door litebyte op 01-07-2020 14:55 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
litebyte schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:54:
[...]

https://www.kickstarter.c...project&term=Loop%20Mount

Kijk dat is nu innovation! Wil nog niet zeggen dat het een goed product is...(maar ik neem iig deel.)
Ik twijfel want het moet wel passen op de s3 en heb geen creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
max.schollen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:08:
Ik twijfel want het moet wel passen op de s3 en heb geen creditcard
Dat laatste is een kwestie van de Revolut app downloaden en een virtueel prepaid kaartje aanmaken.
Verder wel duur telefoon houdertje.
En ze stoppen de telefoon met een hoesje in de houder. Riskeer je krassen op je mobiel als je dat niet doet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
maxnl schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Dat laatste is een kwestie van de Revolut app downloaden en een virtueel prepaid kaartje aanmaken.
Verder wel duur telefoon houdertje.
En ze stoppen de telefoon met een hoesje in de houder. Riskeer je krassen op je mobiel als je dat niet doet?!
Vergeleken met andere degelijke oplossingen zoals QuadLock en SP Connect is dit nog goedkoop.

Ik had hem gisteren na de launch ook direct gebacked. Zoals het er nu uit ziet gaan ze het doel wel halen, net een dag live en nu al erg veel backers. Ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 28 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.