Misschien wel verstandig al denk ik dat het nu best wel meevalt en het steeds beter gaat .Ronaldcycling schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:29:
[...]
Na een jaartje zal het wel beter gaan. Dus ik wacht nog even
Idd, een blokkerend achterwiel gaat je niet over je stuur gooien, maar je verliest de stabiliteit, en bij hoger snelheid is een val waarschijnlijk.Dacuuu schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:05:
[...]
Elk tweewielig voertuig wat ik gereden heb, werpt mij niet over het voertuig heen bij het blokkeren van het achterwiel.
Heb je bron van de foto's?
Ik zou dat schroefje toch iedere keer nakijken als ik de banden pomp.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Volgens mij gebruik ik woord 'verongelukt' verkeerd.
Namelijk geen dodelijke afloop: 1 had schaafwonden, ander had
"My fender decided to fall off while I’m going 20mph and got stuck in my wheel in an intersection, threw me off my bike in front of moving cars. I have no idea what to do and my cut up elbow and messed up leg ".
Het zijn de posts in de VanMoof-ing Facebook groep van: Dave Paley en Bryan Campbell.Dacuuu schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:05:
[...]
Elk tweewielig voertuig wat ik gereden heb, werpt mij niet over het voertuig heen bij het blokkeren van het achterwiel.
Heb je bron van de foto's?
(en hij reed legaal 32 km/u - was in Amerika)
Sterker nog, als mensen binnenkort nog steeds bekraste fietsen in beschadigde dozen binnenkrijgen wat niet duidt op transportschade, kun je ook gerust concluderen dat die ''Quality Control'' gewoon een leugen is, recentelijk maar verzonnen om de kopers te sussen en de indruk te wekken dat de klachten serieus worden genomen. Tijd zal het leren of er vanaf nu perfecte fietsen worden afgeleverd of dat het de zoveelste leugen zal blijken.Ronaldcycling schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:15:
[...]
Die kwaliteitscontrole stelt dus niets voor als ik al die problemen lees hier op het forum. Omzet gaat voor kwaliteit en achteraf lossen we het wel op is het uitgangspunt van VM
Wat me ook zorgen baart zijn die errorcodes die kennelijk geheel spontaan en willekeurig halverwege de rit kunnen verschijnen met het gevolg dat de fiets nergens op reageert en je op eigen kracht naar huis moet fietsen. Je zal maar 30km van huis zijn en na een dagje strand op eigen kracht aan de rit terug moeten beginnen door een of andere errorcode. Witheet word je dan. Dus als straks uit berichten blijkt dat dat ook meer regel dan uitzondering is, wordt het sowieso afzien van de aankoop. Je wordt al over van alles voorgelogen waar je bij staat zoals de afgelopen tijd bleek, op een daadwerkelijk onvoorspelbare fiets van 2 duizend euro rondfietsen gaat mij toch echt te ver.
AmenDaan2020 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:33:
[...]
Sterker nog, als mensen binnenkort nog steeds bekraste fietsen in beschadigde dozen binnenkrijgen wat niet duidt op transportschade, kun je ook gerust concluderen dat die ''Quality Control'' gewoon een leugen is, recentelijk maar verzonnen om de kopers te sussen en de indruk te wekken dat de klachten serieus worden genomen. Tijd zal het leren of er vanaf nu perfecte fietsen worden afgeleverd of dat het de zoveelste leugen zal blijken.
Wat me ook zorgen baart zijn die errorcodes die kennelijk geheel spontaan en willekeurig halverwege de rit kunnen verschijnen met het gevolg dat de fiets nergens op reageert en je op eigen kracht naar huis moet fietsen. Je zal maar 30km van huis zijn en na een dagje strand op eigen kracht aan de rit terug moeten beginnen door een of andere errorcode. Witheet word je dan. Dus als straks uit berichten blijkt dat dat ook meer regel dan uitzondering is, wordt het sowieso afzien van de aankoop. Je wordt al over van alles voorgelogen waar je bij staat zoals de afgelopen tijd bleek, op een daadwerkelijk onvoorspelbare fiets van 2 duizend euro rondfietsen gaat mij toch echt te ver.
Twijfel al een tijd om van dit merk een fiets aan te schaffen, maar dat in deze prijscategorie de kwaliteit ondermaats is in mijn ogen ronduit belachelijk. Qua design spreekt dit merk me enorm aan, maar dit doet me enorm twijfelen.
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Denk dat het bij elk fiets merk wel zo is ..Hari-Bo schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:37:
Twijfel al een tijd om van dit merk een fiets aan te schaffen, maar dat in deze prijscategorie de kwaliteit ondermaats is in mijn ogen ronduit belachelijk. Qua design spreekt dit merk me enorm aan, maar dit doet me enorm twijfelen.
Al koop je een peperdure Ferrari ook die kan kapot .
VanMoof maakt zowat alle onderdelen zelf waardoor er geen merk opstaat en dan wordt het al snel bestempeld als ondermaats.
Denk ook dat het er mee te maken heeft hoe je zelf met je spullen om gaat .
Al hoor ik wel vaak verhalen over kapotte fietsen .. maar of het dan zoveel slechter is dan een gazelle of een ander merk .. ik betwijfel het .
Mijn vrouw heeft sinds krot een Giant E +1 van meer dan 3000 euro. Onderdelen zijn van bekende kwalitatieve merken. Problemen zijn er dus niet. Tuurlijk kan er iets mis gaan maar bij topmerken is dit nauwelijks het geval.Hari-Bo schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:37:
Als van VM zich wilt plaatsten tussen deze merken met zijn reclames moet deze toch echt iets gaan doen met de aflevering. Testen testen enz
Ik heb een normale Gezelle fiets gehad en had daar meer problemen mee dan op mijn VanMoof smart bike (2016) ..Ronaldcycling schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:43:
[...]
Mijn vrouw heeft sinds krot een Giant E +1 van meer dan 3000 euro. Onderdelen zijn van bekende kwalitatieve merken. Problemen zijn er dus niet. Tuurlijk kan er iets mis gaan maar bij topmerken is dit nauwelijks het geval.
Als van VM zich wilt plaatsten tussen deze merken met zijn reclames moet deze toch echt iets gaan doen met de aflevering. Testen testen enz
Hoeft dus niet altijd dat een merk beter is .
Werk je bij VM toevallig?max.schollen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:46:
[...]
Ik heb een normale Gezelle fiets gehad en had daar meer problemen mee dan op mijn VanMoof smart bike (2016) ..
😉
Uiteraard niet maar ben wel realistische .
Bij elk merk is altijd wel wat .
Ik probeer er mee te laten zien dat ook een merk als gazelle stuk kan gaan en het dus niet altijd aan het merk hoeft te liggen
Veel berichten in deze thread gelezen over: 'alle fietsen (ebikes) hebben deze problemen'.max.schollen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:46:
[...]
Ik heb een normale Gezelle fiets gehad en had daar meer problemen mee dan op mijn VanMoof smart bike (2016) ..
Dus ik ben 3 weken geleden lid geworden van diverse andere Facebook groepen en forums van ebikes.
(alleen om te lezen wat daar gebeurt)
-Ja zij hebben soms ook 'error xxx - m'n motor doet het niet' maar het zijn echt zeldzaamheden.
-Veel spannender dan 'Het Grote Lekke Banden topic' wordt het daar niet.
'en alleen mensen met problemen klagen/posten in zulke groepen/forums/review sites (Google Reviews/TrustPilot'.
Ook naar gekeken. En deze uitspraak gaat helemaal op voor: UberEats ("eten kwam nooit opdagen of was 2 uur te laat of was koud"), International Card Services (uitgever credit cards waar mensen alleen iets negatiefs posten bij een onterechte dubbele afschrijving), etc. Veel 'goede' bedrijven hebben de laagste scores.
Maar hij gaat niet op voor andere fietsmerken en vooral (goede) fietsenwinkels waar de goede service juist heel erg wordt beloond met goede reviews door trouwe, tevreden klanten. VanMoof krijgt overigens ook veel goede reviews door trouwe, tevreden klanten. En de andere fietsmerken/fietsenwinkels krijgen ook negatieve reviews van ontevreden klanten (en van zeikerds). Maar dan heb je dus nog steeds niet verklaard waarom VanMoof overal een 3.3/5 scoort en (veel van) de rest een 4.6/5.
-Dus of de rest beschuldigen van het kopen van fake reviews.
-Of VanMoof is gewoon iets minder goed als de rest?
Zaken die mij persoonlijk tot een VanMoof S2/3 aantrokken zijn:
* Onovertroffen minimalistisch design (subjectief)
* Boost button
* US setting / Easter egg
* Redelijk grote geïntegreerde accu
* (Eindelijk) hydraulische schijfremmen
Zaken die ik leuk meegenomen vind (wanneer deze straks na eigen ervaring) goed blijken te werken is de automatische schakelaar van de (Sturmey Archer naaf), het schopslot en de overige smart functionaliteiten.
Daarbij moet ik wel zeggen dat componenten die zij zelf gebruiken wellicht zelf (mee-) ontwikkeld zullen zijn, maar de overgrote meerderheid van de componenten gewoon gebaseerd op bestaande componenten zullen zijn met minimale eigen (design) aanpassingen om vooral onderscheidend te kunnen zijn (en niet eenvoudig te vergelijken). Dat vind ik overigens prima en spreekt mij zelfs aan, mits het kwaliteitsniveau wel op orde is...
Echter zaken zoals het verplicht 100% vooruitbetalen, het doen van gebleken valse mondelinge toezeggingen, en het wellicht noodzakelijk, maar frustrerende vertragen op leveringen, omdat de kwaliteit van levering anders beneden alle peil is verpest bij mij wel de voorpret...
Wanneer de fiets kwalitatief goed blijkt te zijn ben ik ervan overtuigd dat ik er met heel veel plezier op zal fietsen, maar het voortraject laat volgens mij veel te wensen over...
* Onovertroffen minimalistisch design (subjectief)
* Boost button
* US setting / Easter egg
* Redelijk grote geïntegreerde accu
* (Eindelijk) hydraulische schijfremmen
Zaken die ik leuk meegenomen vind (wanneer deze straks na eigen ervaring) goed blijken te werken is de automatische schakelaar van de (Sturmey Archer naaf), het schopslot en de overige smart functionaliteiten.
Daarbij moet ik wel zeggen dat componenten die zij zelf gebruiken wellicht zelf (mee-) ontwikkeld zullen zijn, maar de overgrote meerderheid van de componenten gewoon gebaseerd op bestaande componenten zullen zijn met minimale eigen (design) aanpassingen om vooral onderscheidend te kunnen zijn (en niet eenvoudig te vergelijken). Dat vind ik overigens prima en spreekt mij zelfs aan, mits het kwaliteitsniveau wel op orde is...
Echter zaken zoals het verplicht 100% vooruitbetalen, het doen van gebleken valse mondelinge toezeggingen, en het wellicht noodzakelijk, maar frustrerende vertragen op leveringen, omdat de kwaliteit van levering anders beneden alle peil is verpest bij mij wel de voorpret...
Wanneer de fiets kwalitatief goed blijkt te zijn ben ik ervan overtuigd dat ik er met heel veel plezier op zal fietsen, maar het voortraject laat volgens mij veel te wensen over...
Ik denk dat je vooral (nog) te maken hebt ook met het feit dat de vanmoof fietsen gekocht worden door een andere categorie publiek. Die zijn hoofdzakelijk jonger, en erg goed online. Dat scheelt een hele bak reviews en online gezever natuurlijk. Tweede wat je hebt is dat vanmoof alleen maar fatsoenlijk bereikbaar is met "bikedokters" in Amsterdam en niet om de hoek als je er wat mee hebt. De sales en reparatie zijn zoveel anders. Je geeft zelf al aan dat die andere categorie mensen zo lovend zijn over de fietsenmakers, dus ze komen er wel! Je ziet er alleen niets online over verschijnen.Patvs120 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:52:
[...]
Veel berichten in deze thread gelezen over: 'alle fietsen (ebikes) hebben deze problemen'.
Dus ik ben 3 weken geleden lid geworden van diverse andere Facebook groepen en forums van ebikes.
(alleen om te lezen wat daar gebeurt)
-Ja zij hebben soms ook 'error xxx - m'n motor doet het niet' maar het zijn echt zeldzaamheden.
-Veel spannender dan 'Het Grote Lekke Banden topic' wordt het daar niet.
'en alleen mensen met problemen klagen/posten in zulke groepen/forums/review sites (Google Reviews/TrustPilot'.
Ook naar gekeken. En deze uitspraak gaat helemaal op voor: UberEats ("eten kwam nooit opdagen of was 2 uur te laat of was koud"), International Card Services (uitgever credit cards waar mensen alleen iets negatiefs posten bij een onterechte dubbele afschrijving), etc. Veel 'goede' bedrijven hebben de laagste scores.
Maar hij gaat niet op voor andere fietsmerken en vooral (goede) fietsenwinkels waar de goede service juist heel erg wordt beloond met goede reviews door trouwe, tevreden klanten. VanMoof krijgt overigens ook veel goede reviews door trouwe, tevreden klanten. En de andere fietsmerken/fietsenwinkels krijgen ook negatieve reviews van ontevreden klanten (en van zeikerds). Maar dan heb je dus nog steeds niet verklaard waarom VanMoof overal een 3.3/5 scoort en (veel van) de rest een 4.6/5.
-Dus of de rest beschuldigen van het kopen van fake reviews.
-Of VanMoof is gewoon iets minder goed als de rest?(en ja, dan heb ik het andere verkoopmodel van VanMoof al meegenomen).
Als voorbeeld heb ik van de week een collega, die is al ver in de 50, en online/mobiel het welbekende drama. Als het werkt, dan werkt het, niets meer aan veranderen want er is paniek. (Je snapt het vast wel)
Nou, die is een maand bezig geweest met zijn held, de lokale fietsenmaker, over welke E-fiets het moet gaan worden. Conclusie werd een Duitse degelijkheid omdat die zoveel beter en kwalitatief goed zijn in de ervaring van de fietsenmaker. Mooie fiets, strakke spullen erop, van Shimano tot aan dure naar etc. Extra capaciteit accu. Kortom een topper, als je van die modellen houdt...
Krijg ik na paar weken smorgens de vraag of ik ik daags ervoor in het fietsenhok toevallig een zwart steuntje heb gevonden.. blijkt tijdens het fietsen ook steuntje nummer 2 losgekomen te zijn en had hij nog net de fietscomputer uit zijn voorwiel kunnen redden. Die donderde er gewoon af, losgetrilt. En toen kwam het tevoorschijn: hij had al een afspraak gemaakt, want hij had regelmatig last van rare "dingen" rondom het elektrische rijden en liep al van alles aan.
Dit soort mensen, en dat zal ongetwijfeld het grootste aantal zijn, die zie je domweg niet in een forum e.d. die gaan blind naar de fietsenmaker terug. Dus Dan moet je in die categorie toch echte harde cijfers hebben eerst voor je weet hoe het er echt voor staat.
En de fietsenmakers hebben het drukker dan ooit tevoren voor klusjes!
Neemt niet weg dat ik een deel van de klaagzang wel begrijp uiteraard, want ze laten Bij vanmoof weer grove steken vallen, maar hoeveel is er daadwerkelijk uitgeleverd die je niet meer hoort? Daar is helaas geen antwoord op denk ik. Dat zou een beslissing voor wel of niet een S2/S3 makkelijk kunnen maken.
Het is echt geen goedpraten, begrijp me niet verkeerd, want ik zou net zo ziek zijn van de shit, maar als van Moof nu eens een redelijke verdeling over het land had qua servicepunten, dan gaan ze echt zaken doen denk ik!
Ps, je laatste alinea deel ik uiteraard volmondig, die is spot-on
niet helemaal, gazelle, giant, of andere gerenommeerde fietsmerken hebben een testfaciliteit waar ze vele duizenden kilometers en tevens de electronica onder barre omstandigheden kunnen testen, misschien een tip voor VM ?max.schollen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:41:
[...]
maar of het dan zoveel slechter is dan een gazelle of een ander merk .. ik betwijfel het .
[ Voor 70% gewijzigd door Bruzski op 27-06-2020 13:17 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
En die merken worden veelal bij FM verkocht, en als er iets mis is, dan kan die dat in 90% van de gevallen direct oplossen.Bruzski schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:09:
[...]
[...]
niet helemaal, gazelle, giant, of andere gerenommeerde fietsmerken hebben een testfaciliteit waar ze vele duizenden kilometers en tevens de electronica onder barre omstandigheden kunnen testen, misschien een tip voor VM ?
VM heeft met het app systeem gewoon een extra bron van fouten en problemen. Als dat portaal plat ligt, dan geraak je niet weg, of de ondersteuning werkt niet. Dat kan met een Gazelle of Riese en Mueller al niet gebeuren.
Pas als je 10.000 fietsen op de markt hebt, krijg je als fietsenbouwer een idee over de zwakke punten, maar met elk nieuw model of frame start de teller bij 0 natuurlijk.
Zullen ze niet zoiets hebben dan..? Lijkt me stug dat vanmoof ze zo de deur uit doet.Bruzski schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:09:
[...]
niet helemaal, gazelle, giant, of andere gerenommeerde fietsmerken hebben een testfaciliteit waar ze vele duizenden kilometers en tevens de electronica onder barre omstandigheden kunnen testen, misschien een tip voor VM ?
Laten we overigens wel zijn, Giant bijvoorbeeld, levert een whopping 7 miljoen fietsen aan per jaar, waarbij 5 van de 7 fietsen producende fabrieken in China staan. (Hoofdkantoor Taiwan) Dus zover de discussie over "chinese kwaliteit". De fabriek in Nederland doet volgens de berichten niets anders dan onderdelen in elkaar schroeven om de vooral de importheffingen op hele fietsen te omzeilen.
Wat dan indderdaad ook iets voor van moof zou zijn.. Hier in het trotse Nederland in elkaar zetten!
Afgelopen week is mijn S3 geleverd. Doos netjes en fiets geen krasje te bekennen. Fiets in elkaar zetten vond ik wel een klusje. Was in de avond klaar en heb de fiets nog geregistreerd en daarna in de garage aan de lader gezet. Vandaag wilde ik de fiets gaan uitproberen. Echter fiets staat op slot en krijg deze er met geen enkele mogelijk af. Gebeld met VanMoof en aantal stappen doorlopen met helaas zonder resultaat. Fiets staat dus binnen op slot en ik kan er niets mee. Ze stellen voor om hem om te ruilen. Maar ga toch nog eens maandag bellen als de volledige support afdeling er is. Heb namelijk geen zin om een nieuwe fiets te krijgen die ik weer in elkaar moet zetten. Iemand nog tips wat ik kan proberen?
Is wel een goed slot 😁Ruben22 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:56:
Afgelopen week is mijn S3 geleverd. Doos netjes en fiets geen krasje te bekennen. Fiets in elkaar zetten vond ik wel een klusje. Was in de avond klaar en heb de fiets nog geregistreerd en daarna in de garage aan de lader gezet. Vandaag wilde ik de fiets gaan uitproberen. Echter fiets staat op slot en krijg deze er met geen enkele mogelijk af. Gebeld met VanMoof en aantal stappen doorlopen met helaas zonder resultaat. Fiets staat dus binnen op slot en ik kan er niets mee. Ze stellen voor om hem om te ruilen. Maar ga toch nog eens maandag bellen als de volledige support afdeling er is. Heb namelijk geen zin om een nieuwe fiets te krijgen die ik weer in elkaar moet zetten. Iemand nog tips wat ik kan proberen?
Twee van de schroefjes van het spatbord zitten aan de binnenkant.Patvs120 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 01:14:
Kan iedereen heel goed bestuderen of ze een schroefje beter moeten aandraaien, voordat er meer ongelukken gebeuren en voordat alle fietsen moeten worden teruggeroepen.
Dan zou je dus eerst het achterwiel moeten demonteren om die aan te kunnen draaien...
===
Die testen ook gewoon met dubbele belasting hoor.Bruzski schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:09:
[ Voor 4% gewijzigd door maxnl op 27-06-2020 14:50 ]
Jeetje... wat een baggerproduct is die S3.. Als je hem al onbeschadigd krijgt loop je het risico dat je van je fiets af wordt gegooid omdat je spatbord wellicht losschiet als je al niet je fiets tijdens je ritje moet resetten of hem nog open kunt krijgen en dat voor maar liefst 2000 euro.
Hoewel die er wel sexy uitziet en het vast heel leuk is om ermee te rijden vind ik het toch echt wel een beta product waarvan ik mij ernstig afvraag of die wel 10 jaar mee kan.
Hoewel die er wel sexy uitziet en het vast heel leuk is om ermee te rijden vind ik het toch echt wel een beta product waarvan ik mij ernstig afvraag of die wel 10 jaar mee kan.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Sta hij volgens je app ook op slot? Als dat niet geval is moet je een schroevendraaier tussen de slotplaat van het wiel en de kicklock zetten. Dan kun je proberen om de kicklock naar buiten te drukken. Als hij nog wel volgens de app op slot staat dan weet ik het niet.Ruben22 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:56:
Vandaag proefrit gemaakt in Rotterdam, turbo knop is heerlijk je trekt iedereen er uit. Wel goed opletten want voetgangers verwachten niet dat je heel snel aan de andere kant ben. Nu wachten tot augustus tot ik hem binnen heb. Heb meteen gevraagd of er meer werkplaatsen gaan komen, Rotterdam Utrecht Den Haag en Breda was het antwoord en nog een aantal plaatsen.
25 is trouwens wel een lage snelheid merk dat ik snel rond 32 zit. Nederlandse betutteling, Op me oude fiets rij ik dat meestal ook windje mee dan.
25 is trouwens wel een lage snelheid merk dat ik snel rond 32 zit. Nederlandse betutteling, Op me oude fiets rij ik dat meestal ook windje mee dan.
[ Voor 17% gewijzigd door Bintzak op 27-06-2020 15:18 ]
Is hij wel verbonden met je telefoon? Heb je de pincode voor ontgrendelding met de knop al ingesteld?Ruben22 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:56:
Vandaag een proefrit gemaakt op een S3 bij de pop up store in Den Haag. Die zit daar nog tot 4 juli.
Wat me het eerste opviel was de afstand van zadel tot stuur,. Die is korter is dan ik gewend ben van mijn andere fietsen. Tevens vind ik het stuur nog wat te laag staan, zelfs met de twee ringen gemonteerd. Het zadel zou ik ook meteen willen veranderen. Het zadel van het test exemplaar was trouwens al kapot aan het gaan aan de zijkant. De hoogste versnelling vond ik te zwaar bij 25 km/u (stond in de EU stand). Als je wat remt dan schakelt hij terug naar de 3e dus het is wel te regelen (misschien ook via instelling in de app).
Het is even leren spelen met die boost knop om zo prettig mogelijk weg te rijden.
De boost knop is top met accelereren. Dat maakt de hele fiets wat mij betreft. De brede banden rijden wel lekker, ook op ongelijk wegdek.
Ik merkte op dat de schijven nogal schreeuwen bij het remmen. Volgens de dame komt dat doordat het een pre productie model is. Hmm...
Al met al wel een fijne fiets om snelheid me te maken maar die zithouding ben ik nog niet over uit.
Wat me het eerste opviel was de afstand van zadel tot stuur,. Die is korter is dan ik gewend ben van mijn andere fietsen. Tevens vind ik het stuur nog wat te laag staan, zelfs met de twee ringen gemonteerd. Het zadel zou ik ook meteen willen veranderen. Het zadel van het test exemplaar was trouwens al kapot aan het gaan aan de zijkant. De hoogste versnelling vond ik te zwaar bij 25 km/u (stond in de EU stand). Als je wat remt dan schakelt hij terug naar de 3e dus het is wel te regelen (misschien ook via instelling in de app).
Het is even leren spelen met die boost knop om zo prettig mogelijk weg te rijden.
De boost knop is top met accelereren. Dat maakt de hele fiets wat mij betreft. De brede banden rijden wel lekker, ook op ongelijk wegdek.
Ik merkte op dat de schijven nogal schreeuwen bij het remmen. Volgens de dame komt dat doordat het een pre productie model is. Hmm...
Al met al wel een fijne fiets om snelheid me te maken maar die zithouding ben ik nog niet over uit.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Er kan altijd iets kapot gaan of iets niet zo geleverd worden als afgesproken. Maar wees gewoon eerljk als bedrijf. Als je je personeel al leert liegen, hoe zit het dan bijv. hogerop in de organisatie.max.schollen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:41:
[...]
Denk dat het bij elk fiets merk wel zo is ..
Doe dat nu niet, vergelijk een fiets met een fiets(en)merk, in dit geval een electrische fiets, vergelijk het zeker niet met een Ferrari.Al koop je een peperdure Ferrari ook die kan kapot .
Onzin, dat maakt een merk juist speciaal. Alleen het lijkt erop dat een en ander niet goed uitontwikkeld is. Misschien door de haast om financieel redenen of om in te springen op de ebike gekte bij jullie in Nederland, al dan niet veroorzaakt door covid-19.VanMoof maakt zowat alle onderdelen zelf waardoor er geen merk opstaat en dan wordt het al snel bestempeld als ondermaats.
Het zou ook fijn zijn dat men rekening houdt met de mogelijkheid om onderdelen/maatvoering compatible te maken met populairdere merkonderdelen en maatvoeringen.
In Nederland gebruiken veel mensen de fiets als primair of secundair vervoersmiddel. Waarbij duurzaamheid een belangrijke factor is. Daarom kiezen veel Nederlandse fietsenmerken die in eerste instantie niet gaan voor een (aangepraat) hip imago voor merken/onderdelen die al jaren hun dienst hebben bewezen. Zeker voor een fiets (waarvan de batterij er niet uit kan) en vaak buiten staat (in weer en wind.) Hier in Japan of bijv. in de VS wordt de fiets vooral gezien als een hobby of voor het plezier tochtjes een of tweemaal per week hooguit. Het coffee & bicycle idee tijdens het weekend.Denk ook dat het er mee te maken heeft hoe je zelf met je spullen om gaat .
Al hoor ik wel vaak verhalen over kapotte fietsen .. maar of het dan zoveel slechter is dan een gazelle of een ander merk .. ik betwijfel het .
Als je door Bright of meer van dan soort waardeloze gesponsorde 'review' sites een bepaald imago of statement laat aanpraten dan zal dat zeker valse verwachtingen wekken bij heel veel Nederlandse fietsers als ze deze ontvangen. Als dan ook nog eens niet eerlijk gecommuniceerd wordt, tja.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Als schijfremmen piepen moeten ze ontvet worden.eisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:19:
Vandaag een proefrit gemaakt op een S3 bij de pop up store in Den Haag. Die zit daar nog tot 4 juli.
Testen en testen...BAMMER schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:42:
[...]
Zullen ze niet zoiets hebben dan..? Lijkt me stug dat vanmoof ze zo de deur uit doet.
Laten we overigens wel zijn, Giant bijvoorbeeld, levert een whopping 7 miljoen fietsen aan per jaar, waarbij 5 van de 7 fietsen producende fabrieken in China staan. (Hoofdkantoor Taiwan) Dus zover de discussie over "chinese kwaliteit". De fabriek in Nederland doet volgens de berichten niets anders dan onderdelen in elkaar schroeven om de vooral de importheffingen op hele fietsen te omzeilen.
Wat dan indderdaad ook iets voor van moof zou zijn.. Hier in het trotse Nederland in elkaar zetten!
Een massa geproduceerde auto ontwikkelen is voor een groot deel zo duur ivm het vele testen en de iteraties die er gedaan worden. Daardoor is de verhouding kosten, functionaliteit en kwaliteit een stuk beter dan als je dat niet doet. Kijk naar een willekeurige kleine serie sportauto en je ziet het verschil, inleveren doe je door extra kosten in aanschaf maar vooral ook door de onderhoudskosten.
Een kwalitatief goed en volwassen ontwerp hebben we nu gehad maar ook een goede productie opzetten kost veel tijd en moeite. Bij gerenommeerde contract manufacturers kan dat, daar moet je zelf nog veel tijd in steken en betaal je flink voor. Het zelf opzetten gaat ook (grote OEM's doen niet anders) de vraag is of je hier het budget voor hebt (of vrij wilt maken) als kleine speler.
Laat ik het zo zeggen, ik denk het niet. Zeker gezien de historie van VanMoof (een 'gewone' fiets is veel simpeler maar ook die blonken qua kwaliteit/product volwassenheid niet uit op z'n zachtst gezegd).
Klopt. Ik schreef “Hmm...” omdat het antwoord niet geheel de waarheid was, meer een standaard antwoord dat gehanteerd wordt. Verder wel netjes geholpen.Ronaldcycling schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:36:
[...]
Als schijfremmen piepen moeten ze ontvet worden.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Inderdaad, maar je kan het gewoon bij fietsen houden. Waarom denk je dat Gazelle of andere grote merken niet of nauwelijks inspringen op hypes of hipheid ook al zouden ze dat mogelijk wel willen vanwege verkoop aantallen. Dit soort 'historische' merken zijn altijd later en/of trendvolgers. Ze ontwikkelen hun producten goed uit en zetten het dan pas op de markt.GoldenSample schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:38:
[...]
Testen en testen...
Een massa geproduceerde auto ontwikkelen is voor een groot deel zo duur ivm het vele testen en de iteraties die er gedaan worden.
Een goed (en eerlijk!) imago bouwen duurt heel lang, eentje verliezen kan heel snel. Een goed imago bouw je niet dmv online magazines, gesponsorde youtube items door vermeende reviewers, die bouw je op door ervaring van echte gebruikers.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Dit vind ik een heel belangrijke.litebyte schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:32:
[...]
Er kan altijd iets kapot gaan of iets niet zo geleverd worden als afgesproken. Maar wees gewoon eerljk als bedrijf. Als je je personeel al leert liegen, hoe zit het dan bijv. hogerop in de organisatie.
[...]
Doe dat nu niet, vergelijk een fiets met een fiets(en)merk, in dit geval een electrische fiets, vergelijk het zeker niet met een Ferrari.
[...]
Onzin, dat maakt een merk juist speciaal. Alleen het lijkt erop dat een en ander niet goed uitontwikkeld is. Misschien door de haast om financieel redenen of om in te springen op de ebike gekte bij jullie in Nederland, al dan niet veroorzaakt door covid-19.
Het zou ook fijn zijn dat men rekening houdt met de mogelijkheid om onderdelen/maatvoering compatible te maken met populairdere merkonderdelen en maatvoeringen.
Neem nu de remmen. Bij een proefrit zeggen ze dat de remmen piepen omdat het preproductie is....
waarom zou je als kleine fietsfabrikant nu zelf remmen gaan ontwikkelen? Dat kan Shimano of Magura toch veel beter. Die maken al jaren miljoenen stuks, en hebben dit in de vingers.
Waarschijnlijk hopen ze daarmee 2€ per fiets te besparen, maar als gebruiker zit je er mee. Gaat Van Moof over de kop, dan kan je nergens terecht.
De electrische motor zelf gebouwd? Komaan. Gaat Van Moof nu echt investeren in een motorwikkel productie lijn voor een paar duizend stuks? Dit is een stuk van het verhaal dat ik echt niet geloof. Ze hebben misschien iets gespecifieerd bij een chinese fabrikant, maar ook daar weer... kapot en je kan nergens heen.
Het stoort me dus dat ze die onzin blijven vertellen, en daarom... geen vertrouwen.
Een goed en eerlijk imago bouwen de gerenommeerde merken niet bepaald op mbt e-bikes. Als je na 3 jaar de accu moet vervangen dan betaal je tussen de 600 en 1000 euro. Als je bosch middenmotor buiten de garantie problemen geeft dan weet de FM er geen raad mee en kan je diep in de buidel tasten. De modellen waar ze mee komen zijn lelijk en lui. Daar wil je oma niet eens op gezien worden. Na aflevering zal een fiets van een gerenommeerd merk beter in orde zijn en minder storingen geven. De consequentie is wel dat je als grijze muis door het leven gaat en over een periode van 3 tot 5 jaar stevige kosten voor je rekening kan krijgen die je niet verwacht had bij een gerenommeerd merk.litebyte schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:47:
[...]
Inderdaad, maar je kan het gewoon bij fietsen houden. Waarom denk je dat Gazelle of andere grote merken niet of nauwelijks inspringen op hypes of hipheid ook al zouden ze dat mogelijk wel willen vanwege verkoop aantallen. Dit soort 'historische' merken zijn altijd later en/of trendvolgers. Ze ontwikkelen hun producten goed uit en zetten het dan pas op de markt.
Een goed (en eerlijk!) imago bouwen duurt heel lang, eentje verliezen kan heel snel. Een goed imago bouw je niet dmv online magazines, gesponsorde youtube items door vermeende reviewers, die bouw je op door ervaring van echte gebruikers.
Exact wat ik bedoel, of als grijze kwaliteits muis door het leven of als hippe )(lees: aangepaat imago) weekend fietser. Mooi he keuzes...eisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:12:
[...]
Een goed en eerlijk imago bouwen de gerenommeerde merken niet bepaald op mbt e-bikes. Als je na 3 jaar de accu moet vervangen dan betaal je tussen de 600 en 1000 euro. Als je bosch middenmotor buiten de garantie problemen geeft dan weet de FM er geen raad mee en kan je diep in de buidel tasten. De modellen waar ze mee komen zijn lelijk en lui. Daar wil je oma niet eens op gezien worden. Na aflevering zal een fiets van een gerenommeerd merk beter in orde zijn en minder storingen geven. De consequentie is wel dat je als grijze muis door het leven gaat en over een periode van 3 tot 5 jaar stevige kosten voor je rekening kan krijgen die je niet verwacht had bij een gerenommeerd merk.
Klopt de gerenomeerde merken bouwen het niet meer, die hebben dat al. Dat zie je in de verkopen en ja met misschien wel 80.000 electrische Sparta's per jaar zal het aantal kalchten naverhand ook wel hoger liggen, maar ik ben benieuwd als je dat afzet tegen percentage verkopen/klachten van VanMoof (ook al 10+ jaar)
hoe dan de verhouding is.
En nee, ik ben geen Vanmoof hater, we kopen zelfs misschien wel een X3 (en ik ga hem helemaal eerlijk 'kapot' reviewen als dat zo is.)
Zijn hier meer mensen die net als ik vinden: ik koop geen VanMoof want dat is echt zo'n standaard fiets waar iedereen achteraan loopt. Zoiets van 'hee, ik wil ook hip zijn en met de hype mee doen'. Daarnaast valt de kwaliteit me toch behoorlijk tegen, maar goed ieder waar naar zijn geld.
Niet kopen. Jij wilt geen potentiële problemen maar zekerheid.litebyte schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:24:
[...]
Exact wat ik bedoel, of als grijze kwaliteits muis door het leven of als hippe )(lees: aangepaat imago) weekend fietser. Mooi he keuzes...
Klopt de gerenomeerde merken bouwen het niet meer, die hebben dat al. Dat zie je in de verkopen en ja met misschien wel 80.000 electrische Sparta's per jaar zal het aantal kalchten naverhand ook wel hoger liggen, maar ik ben benieuwd als je dat afzet tegen percentage verkopen/klachten van VanMoof (ook al 10+ jaar)
hoe dan de verhouding is.
En nee, ik ben geen Vanmoof hater, we kopen zelfs misschien wel een X3 (en ik ga hem helemaal eerlijk 'kapot' reviewen als dat zo is.)
Als je geen interesse hebt in vanmoof dan zit je toch echt in het verkeerde topic.CyberMania schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:31:
Zijn hier meer mensen die net als ik vinden: ik koop geen VanMoof want dat is echt zo'n standaard fiets waar iedereen achteraan loopt. Zoiets van 'hee, ik wil ook hip zijn en met de hype mee doen'. Daarnaast valt de kwaliteit me toch behoorlijk tegen, maar goed ieder waar naar zijn geld.
Precies dat! Dat zou van moof een veeeeeel betere partij maken voor iedereen! Ook voor service door de fietsenmaker. Wat is er mis met de dikste variant van de standaard gevoerde zadelpen, waarom nou weer zo moeilijk met je 34mm.. Shimano remmen met standaard volop verkrijgbare (grotere) en betere blokken en goede schijven. En wat dacht je van een uitwisselbare stuur/pen. Daarnaast doen ze het wat mij betreft erg goed qua looks en extra's die er achter zitten. Custom genoeg, maar sommige basis zaken ondermaats. Dan hoeven ze bijvoorbeeld in de remklauwen ook geen development muntjes te steken.Tommie12 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:57:
[...]
waarom zou je als kleine fietsfabrikant nu zelf remmen gaan ontwikkelen? Dat kan Shimano of Magura toch veel beter. Die maken al jaren miljoenen stuks, en hebben dit in de vingers.
Waarschijnlijk hopen ze daarmee 2€ per fiets te besparen, maar als gebruiker zit je er mee. Gaat Van Moof over de kop, dan kan je nergens terecht.
Ik ben écht supertevreden met mijn S2, maar die remmen gaan er nog af als ik zover ben, dat weet ik wel.
Aan de andere kant snap ik dat je je als van moof wilt onderscheiden en wellicht een ieder voor wil zijn om de kar te trekken. Top! Maar doe het dan ook nagenoeg vlekkeloos.
Wat service betreft irriteer ik me mateloos aan de fietsenmakers die alleen de eigen verkochte fietsen willen bedienen. Denk maar niet dat ze een ketting op je vanmoof willen vervangen bijvoorbeeld. (Uitzonderingen daargelaten) Dat is zo anno 1900 en in mijn optiek slechte bedrijfsvisie naar de toekomst... wat deze categorie betreft hoop ik echt dat er nog heel veel online fietsen concurrentie komt die ook die tak eens lekker wakker schud! Dat zet me overigens wel aan het denken dat als ze daar van kunnen leven dat het gras daar niet veel groener is qua kwaliteit
Wat is jouw lengte, waren de 2 stuurringen gemonteerd en wat vond je van de zitpositie?Bintzak schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:08:
Vandaag proefrit gemaakt in Rotterdam, turbo knop is heerlijk je trekt iedereen er uit.
Tja als je afwijkende maten hebt moeten de onderdelen echt bij je zelf gekocht worden en dus niet bij de concurrent.BAMMER schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:04:
[...]
Precies dat! Dat zou van moof een veeeeeel betere partij maken voor iedereen! Ook voor service door de fietsenmaker. Wat is er mis met de dikste variant van de standaard gevoerde zadelpen, waarom nou weer zo moeilijk met je 34mm.. Shimano remmen met standaard volop verkrijgbare (grotere) en betere blokken en goede schijven. En wat dacht je van een uitwisselbare stuur/pen. Daarnaast doen ze het wat mij betreft erg goed qua looks en extra's die er achter zitten. Custom genoeg, maar sommige basis zaken ondermaats. Dan hoeven ze bijvoorbeeld in de remklauwen ook geen development muntjes te steken.
Ik ben écht supertevreden met mijn S2, maar die remmen gaan er nog af als ik zover ben, dat weet ik wel.
Aan de andere kant snap ik dat je je als van moof wilt onderscheiden en wellicht een ieder voor wil zijn om de kar te trekken. Top! Maar doe het dan ook nagenoeg vlekkeloos.
Wat service betreft irriteer ik me mateloos aan de fietsenmakers die alleen de eigen verkochte fietsen willen bedienen. Denk maar niet dat ze een ketting op je vanmoof willen vervangen bijvoorbeeld. (Uitzonderingen daargelaten) Dat is zo anno 1900 en in mijn optiek slechte bedrijfsvisie naar de toekomst... wat deze categorie betreft hoop ik echt dat er nog heel veel online fietsen concurrentie komt die ook die tak eens lekker wakker schud! Dat zet me overigens wel aan het denken dat als ze daar van kunnen leven dat het gras daar niet veel groener is qua kwaliteit
En ja dat is zaken doen
Ook voor "slechts" 2000 euro mag je wel wat zekerheid verwachten toch? Het is geen prototype meer wat je afneemt. Als je tot de conclusie komt dat je wiel krom is of je fiets zonder een meter gereden te hebben op slot blijft staan, nota bene het speerpunt van deze fiets, dan heeft dat niets meer met potentiële problemen te maken. En het komt blijkbaar veelvuldig voor. Het is geen 350 euro nieuwe en hippe Achiele waar je spatborden vanaf rammelen. Tja, dat is geen geldeisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:37:
[...]
Niet kopen. Jij wilt geen potentiële problemen maar zekerheid.
Er vanuit gaande dat de afmetingen identiek zijn, in mijn geval op de S2, ik ben 1.90. Beide ringen gemonteerd en het zadel ongeveer op 5cm uitgeschoven. Dan voelt de zithouding tussen sportief en relaxt in. Net niet té zoals je bij veel fixies zieteisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:06:
[...]
Wat is jouw lengte, waren de 2 stuurringen gemonteerd en wat vond je van de zitpositie?
Hmmm, ja en nee in mijn optiek.. ja je hebt vendor lock in, maar dan moet je wel zorgen dat je kan leveren voor hele lange periode. (mompelt iets over accu's serie 1) Nee, want je kunt vertrouwen op een deel goede standaardisatie die er bestaat voor hele basic elementen die gewoon goed zijn. Neem Shimano nou, als ik een veertje moet hebben van een 20 jaar oud vismolentje, dan hebben ze die ook gewoon!max.schollen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:10:
[...]
Tja als je afwijkende maten hebt moeten de onderdelen echt bij je zelf gekocht worden en dus niet bij de concurrent.
En ja dat is zaken doen
Hij is verbonden met de telefoon. Wanneer ik op de telefoon op het slot klik in de app gebeurt er bij de kicklock helaas niets. Heb ook met schroevendraaier geprobeerd, maar dat werkt ook niet.oscarwashere schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:16:
[...]
Is hij wel verbonden met je telefoon? Heb je de pincode voor ontgrendelding met de knop al ingesteld?
Nadat je hem of via het stuur of uit de app inlopen, zowel vóór als achteruit proberen te rijden neem ik aan? Ik merk namelijk dat hij soms juist vooruit of juist achteruit open schiet.Ruben22 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:12:
[...]
Hij is verbonden met de telefoon. Wanneer ik op de telefoon op het slot klik in de app gebeurt er bij de kicklock helaas niets. Heb ook met schroevendraaier geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
Ik vroeg me af de kick lock sensor is die goed afgeschermd tegen stof of komt het vaak voor dat hij niet meer reageert door stof voor de sensor?
ff half - off-topic.max.schollen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:35:
Ik vroeg me af de kick lock sensor is die goed afgeschermd tegen stof of komt het vaak voor dat hij niet meer reageert door stof voor de sensor?
Lees vaak dit topic snel door, maar je hebt er volgens mij een dagtaak mee / aan.
Als je alle antwoorden die je hebt gekregen op de vragen die je stelde bij elkaar in een overzicht voegt zijn er volgens mij geen vragen meer te bedenken. Idee als samenvatting bij TS? 😊
[ Voor 0% gewijzigd door fezoj op 27-06-2020 19:43 . Reden: Typo ]
Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!
Misschien een rare gedachte, het is 'gewoon' een fiets. Dan verwacht je dat die het doet. Een lekke band kan gebeuren maar het blijft primair een vervoermiddel.eisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:37:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Of niet.... omdat de klant het niet meer pikt om weken te moeten wachten op een herstelling of voor een andere fiets kiest.max.schollen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:10:
[...]
Tja als je afwijkende maten hebt moeten de onderdelen echt bij je zelf gekocht worden en dus niet bij de concurrent.
En ja dat is zaken doen
Dat is dus precies wat ik zeg. Er worden tot nu toe meer problemen geconstateerd dan je zou mogen verwachten. Als je dat risico niet wilt lopen dan ga je hem toch niet aanschaffen.hoevenpe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:45:
[...]
Misschien een rare gedachte, het is 'gewoon' een fiets. Dan verwacht je dat die het doet. Een lekke band kan gebeuren maar het blijft primair een vervoermiddel.
Mijn fietsenmaker zit 3 huizen verder. Kleine zaak, hij doet herstellingen en verkoop, zijn zus doet de winkel en administratie. Geen zin in personeel.BAMMER schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:04:
[...]
Met de fietsen die hij verkoopt, en de service die hij daarop levert heeft hij de handen meer dan vol.
Voor die fietsen heeft hij alles liggen wat normaal nodig is, dus zo’n herstelling afwerken loopt normaal vlot.
Als iemand langskomt met een supermarktfiets of een Vanmoof voor een ketting, dan is meestal nog een lampje kapot of een spatbord dat los staat, en dan is het zoeken naar de juiste stukken of schroeven. Of er moet iets besteld worden van 3,5€, dus fiets aan de kant, bestelling plaatsen, wachten, monteren en klant bellen... als hij dan 10€ aanrekent voor iets wat er op het eerste zicht uitziet als peanuts zijn de mensen nog ontevreden.
Dus zijn antwoord is... ik heb de stukken daarvoor niet. Het is beter dat je die laat herstellen waar je die gekocht hebt. Hij zal wel eens een uitzondering maken, maar toch. Het rekent gewoon niet.
De merken die exclusief via internet verkopen moeten eens leren eerst een service netwerk op te bouwen of een betaalbare thuisservice op te zetten als ze hun klanten willen houden.
Nu ja, er zijn totaal onafhankelijke herstellers (zzp in bijberoep etc), maar die hebben dan bv de electronica of de software niet.
Het probleem is gewoon dat vele fietsenmakers geen geschoold personeel vinden, en bovendien dat de activiteit nogal slecht gespreid is over het jaar.
Gewoon jaartje wachten..?eisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:01:
[...]
Dat is dus precies wat ik zeg. Er worden tot nu toe meer problemen geconstateerd dan je zou mogen verwachten. Als je dat risico niet wilt lopen dan ga je hem toch niet aanschaffen.
Ik verheug me op de Bright durability VanMoof review van 2+ maanden. Wat gaan ze zeggen als ze in die 2 maanden problemen hadden?litebyte schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:32:
[...]
Als je door Bright of meer van dan soort waardeloze gesponsorde 'review' sites een bepaald imago of statement laat aanpraten dan zal dat zeker valse verwachtingen wekken bij heel veel Nederlandse fietsers als ze deze ontvangen. Als dan ook nog eens niet eerlijk gecommuniceerd wordt, tja.
Aan de andere kant: Two Wheels Good Bicycles ( YouTube: YouTube) , zij had grote problemen met (algemene quality control) VanMoof (wordt deels besproken in d'r X2 review), maar in d'r S3 doodzwijgt ze allesdaarover.
Leeftijd kan zeker een rol spelen. Maar bijv. een hip merk als Ampler uit Estland. Waar je een testride moet aanvragen bij een 'brand ambassadeur' en die krijg je dan ook per post. Hoe kunnen zij zo hoog scoren?BAMMER schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:43:
[...]
Ik denk dat je vooral (nog) te maken hebt ook met het feit dat de vanmoof fietsen gekocht worden door een andere categorie publiek. Die zijn hoofdzakelijk jonger, en erg goed online.
Heb de fiets nu 5 dagen in bezit en de eerste 200 km zitten er op. Heb voornamelijk op 32km/h gereden, heerlijk in combinatie met de boost knop. Wat een geweldige fiets is het, ben zeer tevreden over alle aspecten. Het display is zelfs in de volle zon nog leesbaar, de remmen zijn prima. Na een lange rit wordt het zadel wat minder comfortabel merk ik, maar ook dat zal wennen.
Jammer dat er zoveel wordt geklaagd in dit forum, maar dat is nu eenmaal altijd het geval. Ik denk dat de grote meerderheid heerlijk fietst.
Weet iemand waar dat kleine uitstekende piefje aan het achterrek voor dient? Snelbinder? Fietstas?
Jammer dat er zoveel wordt geklaagd in dit forum, maar dat is nu eenmaal altijd het geval. Ik denk dat de grote meerderheid heerlijk fietst.
Weet iemand waar dat kleine uitstekende piefje aan het achterrek voor dient? Snelbinder? Fietstas?
:strip_exif()/f/image/o1tMAajbgs2PwyAS1bO4TAyW.jpg?f=fotoalbum_large)
Thank God for the Internet
Je kan proberen om via de app de backup code in te stellen, om te kijken of de fiets hierop reageert en of je hem vervolgens daarmee ontgrendeld.Ruben22 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:12:
[...]
Hij is verbonden met de telefoon. Wanneer ik op de telefoon op het slot klik in de app gebeurt er bij de kicklock helaas niets. Heb ook met schroevendraaier geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
:strip_exif()/f/image/B3aXjCtrCbqtMsy3RIEWtrvb.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergeet niet dat je na het ontgrendelen, per code of per app, binnen 5 seconden het achterwiel moet draaien om hem echt van het slot te krijgen. De fiets telt dit af op het scherm en je hoort een timer door de speaker. Als je niet beweegt gaat de fiets weer op slot.
Helemaal mee eens. Ik rijd al 1+ maand heerlijk en ben er erg blij. Als ik dan eens wat simpels heb, helpt VM vriendelijk en ook via mail gewoon snel.Roo schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:33:
Heb de fiets nu 5 dagen in bezit en de eerste 200 km zitten er op. Heb voornamelijk op 32km/h gereden, heerlijk in combinatie met de boost knop. Wat een geweldige fiets is het, ben zeer tevreden over alle aspecten. Het display is zelfs in de volle zon nog leesbaar, de remmen zijn prima. Na een lange rit wordt het zadel wat minder comfortabel merk ik, maar ook dat zal wennen.
[Afbeelding]
Probeer het zadel af en toe in hoogte te verstellen, de juiste houding vinden helpt. Er is genoeg te vinden op Google over de beste fiets houding, op verschillende fiets soorten, maar het is toch persoonlijk.
We hebben het hier wel eens eerder gehad over dat uitsteeksel, maar tot de dag van vandaag is het nog een mysterie. Misschien wil iemand het eens aan VM vragen?
[ Voor 4% gewijzigd door oscarwashere op 27-06-2020 20:58 ]
Leuk om ook een positieve reactie te lezen. Ik raad iedereen om zelf ook eens een testritje te maken. Het was de moeite waard om het zelf eens te ervaren, afgezien van de regen en de treinvertraging dan.Roo schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:33:
[Afbeelding]
Ik zal een poging wagen. Het zal toch een doel hebben, als het niet absoluut noodzakelijk was geweest hadden ze het wel weggelaten. Wordt vervolgd.oscarwashere schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:57:
[...]
We hebben het hier wel eens eerder gehad over dat uitsteeksel, maar tot de dag van vandaag is het nog een mysterie. Misschien wil iemand het eens aan VM vragen?
Wat betreft de support via telefoon of de winkel (Utrecht) ben ik trouwens ook tevreden. Altijd snel antwoord en ze zijn hun beloftes altijd nagekomen als ze beloven terug te bellen of mailen.
1,84Meisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:06:
[...]
Wat is jouw lengte, waren de 2 stuurringen gemonteerd en wat vond je van de zitpositie?
Zadel was op lengte gemonteerd, kon mijn benen bijna hellemaal strekken Tijdens trappen. Horizontaal ook te verstellen,maar dat niet uit geprobeerd.
Zadel is van een zacht materiaal, en zat gewoon lekker.
Er zat 1 ring tussen het stuur, en dat beviel goed. Denk wel dat ik zelf 2 ringen zal monteren.
Dat is wel apart. Ik vroeg daar of het zadel ietsje naar achteren kon, maar de dame daar beweerde dat dit niet zou kunnen.Bintzak schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:20:
[...]
1,84M
Horizontaal ook te verstellen,maar dat niet uit geprobeerd.
Zadel is van een zacht materiaal, en zat gewoon lekker.
Je kan het zadel naar voren of achteren verstellen (zelf niet gedaan, alleen iets hoger gezet), dit staat in de handleiding:eisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:23:
[...]
Dat is wel apart. Ik vroeg daar of het zadel ietsje naar achteren kon, maar de dame daar beweerde dat dit niet zou kunnen.
:strip_exif()/f/image/Hwo1IreRYGbs7YjHS0mqKQMW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Roo op 27-06-2020 21:29 ]
Zit een sleuf onder het zadel zoals roo in het plaatje laat zien. Hebbdqt vandaag echt zien zitten in de winkel.eisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:23:
[...]
Dat is wel apart. Ik vroeg daar of het zadel ietsje naar achteren kon, maar de dame daar beweerde dat dit niet zou kunnen.
Dat is weer een meevallerRoo schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:28:
[...]
Je kan het zadel naar voren of achteren verstellen (zelf niet gedaan, alleen iets hoger gezet), dit staat in de handleiding:
[Afbeelding]
Daar heb je wel een punt, de juiste onderdeeltjes krijgen en de fiets aan de kant moeten zetten, dat doet een ondernemer wel zeer. Net als die alsnog ontevreden mensen... Daarom pleitte ik er ook voor dat sommige delen van een willekeurige fiets dan ook enige vorm van meegaan met de standaardisering mogen hebben. En de echt kleine lokale zaken die toch ook gevoelig zijn voor de seizoenen snap ik wel. Point taken!Tommie12 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:04:
[...]
Mijn fietsenmaker zit 3 huizen verder. Kleine zaak, hij doet herstellingen en verkoop, zijn zus doet de winkel en administratie. Geen zin in personeel.
Met de fietsen die hij verkoopt, en de service die hij daarop levert heeft hij de handen meer dan vol.
Voor die fietsen heeft hij alles liggen wat normaal nodig is, dus zo’n herstelling afwerken loopt normaal vlot.
Als iemand langskomt met een supermarktfiets of een Vanmoof voor een ketting, dan is meestal nog een lampje kapot of een spatbord dat los staat, en dan is het zoeken naar de juiste stukken of schroeven. Of er moet iets besteld worden van 3,5€, dus fiets aan de kant, bestelling plaatsen, wachten, monteren en klant bellen... als hij dan 10€ aanrekent voor iets wat er op het eerste zicht uitziet als peanuts zijn de mensen nog ontevreden.
Dus zijn antwoord is... ik heb de stukken daarvoor niet. Het is beter dat je die laat herstellen waar je die gekocht hebt. Hij zal wel eens een uitzondering maken, maar toch. Het rekent gewoon niet.
De merken die exclusief via internet verkopen moeten eens leren eerst een service netwerk op te bouwen of een betaalbare thuisservice op te zetten als ze hun klanten willen houden.
Nu ja, er zijn totaal onafhankelijke herstellers (zzp in bijberoep etc), maar die hebben dan bv de electronica of de software niet.
Het probleem is gewoon dat vele fietsenmakers geen geschoold personeel vinden, en bovendien dat de activiteit nogal slecht gespreid is over het jaar.
Dat is een goede, ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven! Wel een tegenvraag voor iedereen die zich geroepen voelt: zou je bereid zijn om een paar honderd meer te betalen als je dan ook een echt zorgeloze vanMoof voor de deur afgeleverd zou krijgen?Patvs120 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:18:
[...]
Leeftijd kan zeker een rol spelen. Maar bijv. een hip merk als Ampler uit Estland. Waar je een testride moet aanvragen bij een 'brand ambassadeur' en die krijg je dan ook per post. Hoe kunnen zij zo hoog scoren?https://trustspot.io/store/Ampler-Bikes?product=1
Als je daarmee een echt zorgeloze fiets en snelle service in de buurt krijgt lijkt me dat een goede deal. Sowieso zou het zelf kunnen ophalen van de fiets waarbij iemand hem netjes op de juiste hoogte afstelt, controleert op gebreken, waar nodig dingen uitlegt en helpt met het koppelen van de app al een grote vooruitgang zijn.BAMMER schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:55:
Wel een tegenvraag voor iedereen die zich geroepen voelt: zou je bereid zijn om een paar honderd meer te betalen als je dan ook een echt zorgeloze vanMoof voor de deur afgeleverd zou krijgen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
BAMMER schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:55:
[...]
Wel een tegenvraag voor iedereen die zich geroepen voelt: zou je bereid zijn om een paar honderd meer te betalen als je dan ook een echt zorgeloze vanMoof voor de deur afgeleverd zou krijgen?
Dat was ook hun opzet:hoevenpe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:31:
[...]
Als je daarmee een echt zorgeloze fiets en snelle service in de buurt krijgt lijkt me dat een goede deal. Sowieso zou het zelf kunnen ophalen van de fiets waarbij iemand hem netjes op de juiste hoogte afstelt, controleert op gebreken, waar nodig dingen uitlegt en helpt met het koppelen van de app al een grote vooruitgang zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2RHM2BXOUEvN5vRDXiX10F94.jpg?f=user_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Patvs120 op 27-06-2020 23:28 ]
Verrassend, dat wist ik niet! Thnx. Dat is in elk geval minder dan een paar honderd euro
Nee, idd ik wil geen potentiele problemeneisbaer schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Ik denk dat de meeste hier wel zekerheid willen hebben - staat los van VanMoof als ze iets kopen.
Het punt is vooral eerlijkheid
Nu heb ik niets met Bright, maar reken er maar op dat ze een goed afgemonteerde 100% probleemloze fiets hebben. Of laten we het anders formuleren - geen pre-productie model, zoals in pop-up stores schijnt te worden verteld aan geinteresseerdenPatvs120 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:18:
[...]
Ik verheug me op de Bright durability VanMoof review van 2+ maanden. Wat gaan ze zeggen als ze in die 2 maanden problemen hadden?
Ik mis denk ik het hippe van al deze fietsen? Als ik een ander merk fiets ontdoe van de bagedrager, en alle extra's, de batterij in het frame verstop en er een knap model rondjes op laat rijden op youtube of een overjarige 40plussr met een buikje er over laat praten als een 18 jarige, is het dan hip?Leeftijd kan zeker een rol spelen. Maar bijv. een hip merk als Ampler uit Estland. Waar je een testride moet aanvragen bij een 'brand ambassadeur' en die krijg je dan ook per post. Hoe kunnen zij zo hoog scoren?https://trustspot.io/store/Ampler-Bikes?product=1
[ Voor 10% gewijzigd door litebyte op 28-06-2020 01:30 ]
litebyte schreef op zondag 28 juni 2020 @ 01:26:
overjarige 40plussr met een buikje er over laat praten als een 18 jarige
Ja niet vervelend bedoelt, maar deze vent stelt ontzettend veel vragen. Hij wil volgens mij solliciteren bij VanMoof als monteur ofzo en daarom vraagt hij elke mogelijke vraag.fezoj schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:43:
[...]
ff half - off-topic.
Lees vaak dit topic snel door, maar je hebt er volgens mij een dagtaak mee / aan.
Als je alle antwoorden die je hebt gekregen op de vragen die je stelde bij elkaar in een overzicht voegt zijn er volgens mij geen vragen meer te bedenken. Idee als samenvatting bij TS? 😊
Iemand wel eens gedacht aan een motor upgrade van een S2? Er zit een Bafang 36v 250w motor in. Geen idee of de controller het toe laat, maar volgens mij is de uitwisseling met een 350w motor best een simpele klus (mogelijk alleen het binnenwerk vervangen).
Bedankt voor de tip. Werkt helaas ook niet. Ik krijg ook niet de mogelijkheid om op de fiets de code in te vullen. Als de fiets aan staat en ik druk de bel knop links lang in, dan gaat de fiets uit. De drie sterretje voor de code verschijnen niet in het display.oscarwashere schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:55:
[...]
Je kan proberen om via de app de backup code in te stellen, om te kijken of de fiets hierop reageert en of je hem vervolgens daarmee ontgrendeld.
[Afbeelding]
Vergeet niet dat je na het ontgrendelen, per code of per app, binnen 5 seconden het achterwiel moet draaien om hem echt van het slot te krijgen. De fiets telt dit af op het scherm en je hoort een timer door de speaker. Als je niet beweegt gaat de fiets weer op slot.
Na iets meer dan een maand, om precies te zijn 38 dagen, op de Van Moof s3 gefietst te hebben wil ik niet meer iets anders. Wat een heerlijk fietsje. Ik wil het toch even gezegd hebben in dit topic.
Ik zou 'm never nooit niet in willen ruilen voor een burgerlijke Batavus, een saaie Stella of een bejaarde Gazelle. Maar goed, je zult mij ook niet in een Opel, Ford of Volkswagen zien rijden.
Het oog wil immmers ook wat en een VanMoof is nu eenmaal een wat hippere fiets en overduidelijk niet voor iedereen weggelegd, gelukkig maar!
Ik zou 'm never nooit niet in willen ruilen voor een burgerlijke Batavus, een saaie Stella of een bejaarde Gazelle. Maar goed, je zult mij ook niet in een Opel, Ford of Volkswagen zien rijden.
Het oog wil immmers ook wat en een VanMoof is nu eenmaal een wat hippere fiets en overduidelijk niet voor iedereen weggelegd, gelukkig maar!
:strip_exif()/f/image/ZUq9HQrINfddu3ezfQJx43Py.jpg?f=fotoalbum_large)
groeten GJ
mooie foto..gjbos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:51:
Na iets meer dan een maand, om precies te zijn 38 dagen, op de Van Moof s3 gefietst te hebben wil ik niet meer iets anders. Wat een heerlijk fietsje. Ik wil het toch even gezegd hebben in dit topic.
[Afbeelding]
Na een lange tijd ebikes en met name Vanmoof in de gaten te houden; Gisteren eindelijk een proefritje gepland voor vandaag 14:00 in de pop-up store in Den Haag, naast het malieveld.
Bij aankomst zag ik al veel politie en ME, voorspelde niet veel goeds. Het pand waar de pop-up store in zou zitten was ook gesloten. Word ik gebeld door een dame van Vanmoof. Ze mochten van de politie niet meer naar binnen en buiten gaan. Fijn al die demonstraties de laatste tijd..! Volgende poging wagen van de week. Ze zitten er tot zaterdag 4juli.
Bij aankomst zag ik al veel politie en ME, voorspelde niet veel goeds. Het pand waar de pop-up store in zou zitten was ook gesloten. Word ik gebeld door een dame van Vanmoof. Ze mochten van de politie niet meer naar binnen en buiten gaan. Fijn al die demonstraties de laatste tijd..! Volgende poging wagen van de week. Ze zitten er tot zaterdag 4juli.
Balen.Ik zou in ieder geval geen zondag kiezen.mc0il schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:20:
Volgende poging wagen van de week. Ze zitten er tot zaterdag 4juli.
Ik zou een VanMoof nou niet bepaald hip willen noemen, het is echt zo'n fiets waar half Amsterdam op rijdt als het even kan. De fiets heeft echt zo'n jaren 70 postfiets uitstraling, iets dat ook retro-style écht niet meer kan.gjbos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:51:
[Afbeelding]
De Cannondale Quick Neo SL2 kost bijv. evenveel maar ziet er veel stoerder uit vind ik, veel lichter, betere kwaliteit en toch een duur of goedkoop (hoe je het noemen wilt):
https://www.cannondale.co...-neo-sl-2?sku=c63400m10sm
De VanMoof vind ik echt van die "hee daar komt een postbode aan"-fietsen helaas. En als je dan toch voor zo'n fiets gaat waarom dan niet gaan voor een Cowboy v3 e-bike, evenduur en scoort keer op keer onwijs goed.
[ Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 28-06-2020 19:50 ]
Komt vooral dat de Bovenbuis doorloopt.CyberMania schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:21:
[...]
Ik zou een VanMoof nou niet bepaald hip willen noemen, het is echt zo'n fiets waar half Amsterdam op rijdt als het even kan. De fiets heeft echt zo'n jaren 70 postfiets uitstraling, iets dat ook retro-style écht niet meer kan.
De Cannondale Quick Neo SL2 kost bijv. evenveel maar ziet er veel stoerder uit vind ik, veel lichter, betere kwaliteit en toch een duur of goedkoop (hoe je het noemen wilt):
De VanMoof vind ik echt van die "hee daar komt een postbode aan"-fietsen helaas. En als je dan toch voor zo'n fiets gaat waarom dan niet gaan voor een Cowboy v3 e-bike, evenduur en scoort keer op keer onwijs goed.
Heeft die Cannondale ook twee speed standen?
Dat is een compleet ander soort fiets en daar zitten echt geen betere componenten op. Daarnaast wel even duur, maar helft van de accucapaciteit (dus lichter), geen spatborden, open ketting en derailleur. Beetje vergelijkbaar met een S3X3 uit de stal van Cannondale is de Treadwell Neo Remixte, maar ik zou geen dagelijkse fiets willen met een derailleurCyberMania schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:21:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door DjVe op 28-06-2020 20:12 ]
Voor de liefhebbers! Nadat ik de S3 voor de launch mocht reviewen, reed ik laatst ook een paar dagen op de X3 😃 Lees mijn bevindingen hier https://sjoerdo.exposure.co/vanmoof-x3
is dit anders wat voor je? Uber retroCyberMania schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:21:
https://www.strolerebike.shop
De topic starter heeft weer een update gehad. Ik heb navigatie toegevoegd en de kopjes en subkopjes beter ingedeeld, met bijvoorbeeld onderscheid tussen 'voordat je koopt' en 'nadat je koopt'. Suggesties/aanvullingen? Laat het weten!
LOL...Brommers kieken wordt weer helemaal hip met dit soort dingenBruzski schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:56:
[...]
is dit anders wat voor je? Uber retro![]()
https://www.strolerebike.shop
Deze dan? Iers, met een echte Ierse naam Modmo Saigon
https://modmo.io/products/saigon
Echte startup, geen idee of ze Bright genoeg betalen voor een 'review' maar hier in Azie wordt er best naar uit gekeken
10% duurder, de helft van de accu, 65% van het koppel en de Altus is een budget-lijn van Shimano. Accu is wel heel mooi weggewerkt, en hij weegt maar 15 kilo.DjVe schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:05:
[...]
Dat is een compleet ander soort fiets en daar zitten echt geen betere componenten op. Daarnaast wel even duur, maar helft van de accucapaciteit (dus lichter), geen spatborden, open ketting en derailleur. Beetje vergelijkbaar met een S3X3 uit de stal van Cannondale is de Treadwell Neo Remixte, maar ik zou geen dagelijkse fiets willen met een derailleur
Die Treadwell is iets completer, maar zelfde aandrijflijn.
De Cowboy 3 heeft geen 30km optie meer. Het stuur is daarbij nog steeds niet te verhogen waardoor je een Quasimodo-zitpositie aanneemt. Geen spatborden, geen standaard en de fiets is nog steeds niet zonder je telefoon aan te krijgen. En dat allemaal terwijl de prijs wel pardoes met 300 euro is verhoogd.De Belgische makers snappen er duidelijk niet veel van en saboteren met die punten hun eigen succes, daarom zie je dat ding ook niet in het straatbeeld terug, hoe inderdaad hedendaags en aantrekkelijk het uiterlijk ook.CyberMania schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:21:
[...]
Ik zou een VanMoof nou niet bepaald hip willen noemen, het is echt zo'n fiets waar half Amsterdam op rijdt als het even kan. De fiets heeft echt zo'n jaren 70 postfiets uitstraling, iets dat ook retro-style écht niet meer kan.
Hier in België (omgeving van Gent) heb ik nog nooit een VanMoof gezien en wel regelmatig een Cowboy. Nooit is dus serieus afhankelijk van je locatie en aangezien het van oorsprong Belgisch is, vermoed ik dat hij sowieso meer verkocht is in België dan in Nederland en dus eerder hier te zien is.
Zijn er meer mensen die wachten op hun bestelling en de onderstaande e-mail van VanMoof hebben ontvangen? (bron)
Hi rider,
When you ordered your new bike, you may have noticed the long waiting time for shipping. We orginally planned to produce 6,000 bikes per month, but we have since scaled up our production to meet the incredible demand for the new VanMoof S3 & X3. This means we are now on track to manufacture 12,000 bikes per month by the end of this summer.
As a result, your bike may arrive earlier than promised! If there is any change in your delivery timing, we'll let you know immediately and update your My VanMoof account. Your place in queue won't changee, and all bikes will ship in order of purchase. As always, you can see your latest shipping information in My VanMoof, and we'll keep you notified of every step op the way.
[ Voor 9% gewijzigd door oscarwashere op 29-06-2020 11:55 ]
Stand 30 klm gaat verdwijnen bij cowboy bij de nieuwe updateHorla schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:40:
Hier in België (omgeving van Gent) heb ik nog nooit een VanMoof gezien en wel regelmatig een Cowboy. Nooit is dus serieus afhankelijk van je locatie en aangezien het van oorsprong Belgisch is, vermoed ik dat hij sowieso meer verkocht is in België dan in Nederland en dus eerder hier te zien is.
Ik weet het en met de rest van de punten ben ik het ook eens. Ik heb dan ook geen Cowboy gekocht. Maar zeggen dat je ze nergens ziet, klopt in Nederland misschien wel maar hier in België toch niet.
[ Voor 79% gewijzigd door Horla op 29-06-2020 12:10 ]
Ik ben benieuwd of er een urban model onder een bekend merkt uitkomt.
Dan wel met twee snelheid standen
Dan wel met twee snelheid standen
De levertijd op de website is nu van 26 augustus tot 30 september. Ben benieuwd of ik dan i.p.v. 13 september mijn fiets al voor 26 augustus kan verwachtenoscarwashere schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:54:
Zijn er meer mensen die wachten op hun bestelling en de onderstaande e-mail van VanMoof hebben ontvangen? (bron)
[...]
12 juli staat nog op 12 juli, maar dat is wellicht te kortdag om echt iets te merken van die verhoogde productieaantallen tegen het einde van de zomer.oscarwashere schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:54:
[...]
Nieuws: VanMoof S3 & X3 winnen Red Dot Design Award 2020
Statement by the Jury
This e-bike impresses with a purist design that epitomises the essence of a bicycle. The innovative language of form goes hand in hand with a sophisticated functionality that integrates all elements into the frame in a stylish yet unobtrusive manner. With its powerful motor and automatic electronic gearshift, it is ideally equipped for urban traffic. In addition, a matrix display in the upper frame and an app both ensure a high level of user-friendliness.
Ik snap wat je bedoeld, het is een duur geintje, maar "The registration fees vary depending on the registration date and include the preparation of the product for adjudication, the preparation of a jury dossier and the presentation during the jury session. (...) If the submission wins an award, it is obligatory to purchase the Winner Package. (...)".maxnl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:26:
[...]
Een award die te koop is voor 6k?!
https://www.red-dot.org/pd/participate/
Ik krijg hem 31 juli .VanMove schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:28:
[...]
De levertijd op de website is nu van 26 augustus tot 30 september. Ben benieuwd of ik dan i.p.v. 13 september mijn fiets al voor 26 augustus kan verwachten. Kan ik nog een dagje mooi weer meepakken..
en bij mij is de levering datum ook niet aangepast dus denk het niet ..
maar we zullen zien
Geen limiet op het aantal awards per categorie, en winnaars brengen geld in het laatje...oscarwashere schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:33:
[...]
If the submission wins an award, it is obligatory to purchase the Winner Package. (...)".
Wat zou het percentage winners zijn?
VanMove schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:28:
[...]
De levertijd op de website is nu van 26 augustus tot 30 september. Ben benieuwd of ik dan i.p.v. 13 september mijn fiets al voor 26 augustus kan verwachten. Kan ik nog een dagje mooi weer meepakken..
max.schollen schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:39:
[...]
Ik krijg hem 31 juli .
en bij mij is de levering datum ook niet aangepast dus denk het niet ..
maar we zullen zien
Wat betreft leveringen tot en met tenminste juli zal er nog weinig veranderen. Er staat namelijk expliciet "This means we are now on track to manufacture 12,000 bikes per month by the end of this summer.".coop schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:32:
[...]
12 juli staat nog op 12 juli, maar dat is wellicht te kortdag om echt iets te merken van die verhoogde productieaantallen tegen het einde van de zomer.
COWBOY won hem in 2018/2019? https://nl.cowboy.com/pages/red-dot-awardsmaxnl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:41:
[...]
Geen limiet op het aantal awards per categorie, en winnaars brengen geld in het laatje...
Wat zou het percentage winners zijn?
Nog een 2020 'winnaar' :): QWIC heeft met de Premium Q de prestigieuze Red Dot Design Award 2020 gewonnen. De e-bike kreeg de hoogste waardering toebedeeld in de categorie Product Design.( https://nieuwsfiets.nu/20...2020-voor-qwic-premium-q/)
RAMBAM had een special over dit soort prijzen: https://www.bnnvara.nl/ra...wards-moeten-terugbetalen
[ Voor 32% gewijzigd door Patvs120 op 29-06-2020 15:41 ]
Ik dacht laat ik ook eens naar een VM gaan kijken maar vind hem iets te duur. Ik dacht laat ik eens in de Outlet gaan kijken want een vorig model vind ik ook prima. Staat daar een S2 met productiefouten en die kost daar gewoon 1800 Euro. Waarom zou je die kopen terwijl je voor een vrij minimaal verschil (200 Euro) een nieuwe S3 zonder productiefouten kan kopen.
Dit is dan toch niet de moeite waard.

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.