Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:53:
[...]

Ik ga naar de pop up store in Den Haag, mijn ervaring is dat de technische kennis daar close to zero is..
Maar goede vragen, ook benieuwd naar het antwoord!
Deel je wel even hoe het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Zo na een paar weken dit forum bijgehouden te hebben en regelmatig de Facebook VanMoof berichten gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch maar voor een wat meer traditionele e-bike ga. En dan niet gelijk een met zo'n doos op de bagagedrager. Er zijn wel meer mogelijkheden die er redelijk uitzien.

Voordelen:
  • geen 3,5 maand wachttijd
  • zelf kunnen schakelen (heb daar liever zelf controle over)
  • meer keuze in framemaat (met mijn 1.75 is de S3 stiekem wat aan de grote kant, zeker als ik nog een kinderzitje achterop wil)
  • geen gezeur met zelf in elkaar zetten en de stress van "komt hij wel volledig en heel aan"
  • alsnog mogelijkheid om met speedchip wat te doen aan de max snelheid
  • standaard bagagerek
  • uitneembare accu
  • duidelijk zichtbaar display met meerder functies
  • meer servicemogelijkheden bij fietsenmakers
  • eenvoudig vervangbare onderdelen
  • bewezen kwaliteit (zit zelf aan een Cube te denken)
Nadelen
  • ziet er veel minder gaaf uit
  • iets zwaarder
  • geen wow-factor
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet veel geef om een kickslot of GPS. Zijn geinige gimmicks maar voor mij geen reden om een fiets van 2000 Euro te kopen. Dit is niet om de Vanmoof af te kraken, want ik vind het nog steeds een schitterende fiets, maar misschien dan toch niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
_YmmiT_ schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:49:
Voordelen: geen 3,5 maand wachttijd
Ik help het je hopen; veel interessante modellen zijn voor het hele jaar al uitverkocht :/

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
max.schollen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:46:
[...]

Dat verklaart ook gelijk waarom zo wat alle dozen open zijn geweest.. de check en de update .
Goede zaken wat mij betreft.
Welke geluid hebben jullie s3 gebruikers voor de Bell en hoe reageren andere mensen in het verkeer er ol ?
Vindt het feest geluidje erg leuk maar vraag me af of het werkt .
En volgens mij moet je volgens de Nederlandse wet een bel hebben.. en dat lijkt alles behalve op een bel ..
De feest toeter is vooral leuk om je vrienden te laten schrikken, maar voor de rest weinig zinvol. Daarentegen ben ik erg blij met het andere nieuwe bel geluid (de ding dong), deze is erg luid en mensen reageren erop, zoals het hoort!

Bij de onderzeeër-bel van de S2 was dat wel anders, daar reageerde niemand op. Of men keek wel achter zich ('huh wat is dat?') maar gaat niet (snel genoeg) aan de kant. Dit geluid is bij de S3 nog wel een optie, voor de echte VM veteranen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 00:29
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:53:
[...]

Ik ga naar de pop up store in Den Haag, mijn ervaring is dat de technische kennis daar close to zero is..
Maar goede vragen, ook benieuwd naar het antwoord!
Mijn idee erachter is dat ik ook mijn S2 nog van hydraulische remmen wil voorzien, vandaar die vraag. Er is namelijk nergens een layout van de volledige interne kabelloop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
oscarwashere schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Bij de onderzeeër-bel van de S2 was dat wel anders, daar reageerde niemand op. Of men keek wel achter zich ('huh wat is dat?') maar gaat niet (snel genoeg) aan de kant. Dit geluid is bij de S3 nog wel een optie, voor de echte VM veteranen denk ik.
Dat is eigenlijk het enige waarvan ik dacht: dat gaat hem niet worden. Ik heb maar een KNOG Oi bel besteld, die is nog enigszins esthetisch verantwoord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y00jxws8JCx8tZRByKGEFLjZirs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKHwetgnW1Hc6lFi0oZzt7Wd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
matox1000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:26:
Ha, nog een vraagje aan mensen die al een s3 hebben. Mijne lijkt wat speling op de voorvork te hebben. Maar ik weet niet: hoort dat zo of is dat een fout van die van mij? Als ik mijn voorrem ingedrukt houd en de fiets naar voren beweeg, zit er een mm beweging in de voorvork, dat hij naar voren en achteren meebeweegt ipv helemaal stil te staan. Moeilijk om goed uit te leggen. Iemand die het begrijpt en het wil checken bij zijn fiets of die dat ook heeft? Dank!
En het zadel is na 2 dagen ook aangekomen (ontbrak op mijn s3...). Zijn ze goed mee omgegaan , vriendelijk geholpen.
Ik heb ook wat speling maar iets anders dan jij beschrijft...er lijkt hele minimale verticale speling op te zitten...is minimaal maar als je over drempels rijdt merk je het wel.
Patvs120 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:48:
-Door al deze valse informatie (vooral van VanMoof) hoef ik geen VanMoof meer. (anderen in de Facebook groep, vragen wel om een nieuwe fiets, en enkele daarvan hebben hun DERDE S3 al binnen - dus tweede vervanger - en voor de derde keer met problemen).
Ik zit niet op Facebook, maar vraag me dan wel af wat voor problemen dat zijn. Leg je dan niet op elke slak zout? Het is statistisch bijna onmogelijk dat meerdere mensen drie fietsen krijgen met defecten, tenzij het overgrote deel van de verzonden fietsen stuk is. Maar als dat zo zou zijn zouden er niet veel mensen moeten zijn die wél in 1x een fiets zonder issues hebben gekregen, en dat is ook weer niet zo.

Dat gezegd hebbende wekt het allemaal wederom de indruk van een vrij stuitende knulligheid...fietsen die zonder zadels worden ingepakt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
BAMMER schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Mijn idee erachter is dat ik ook mijn S2 nog van hydraulische remmen wil voorzien, vandaar die vraag. Er is namelijk nergens een layout van de volledige interne kabelloop te vinden.
ik voelde tijdens de test van de S3 geen speling, wel voelde ik mij net een stuiterballetje.. hehe. volgens de medewerker die mij hielp kan je de kabel simpel vervangen mits je deze aan de oude kabel monteerd, ik zag aan de onderkant op de framebuis waar de accu zit een schroef zitten, zou daar een accu deksel zitten zodat deze op den duur vervangen kan worden?

zo blij als mijn cadeautje in September binnenkomt :*)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
BAMMER schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:30:
[...]

Dat is eigenlijk het enige waarvan ik dacht: dat gaat hem niet worden. Ik heb maar een KNOG Oi bel besteld, die is nog enigszins esthetisch verantwoord

[Afbeelding]
Die bel had ik ook, kost wat voor een fietsbel, maar dan heb je ook wat. Erg mooi en de perfecte match met de VM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
matox1000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Ga morgen even een S3 bij Van Moof store testrijden om te kijken of de speling in de voorvork normaal is.
En ik kan mij troosten in de realisatie dat ik niet de enige was met ontbrekend zadel en uitgesteld rijplezier. Bij de Facebook site van Moofing, leer ik dat ik tot een klein select clubje behoor dat de Van Moof zadelloos mocht ontvangen :)
[Afbeelding]
Is niet normaal dit. Dat ''second local quality-check before final departure'' is dus ook maar gelul, net zoals het grootste deel van hun eerdere uitspraken. Zijn de trappers al vervangen voor geheel zwarte zoals tijdens de proefritten massaal te kennen werd gegeven? Dacht ik al.

Dubieus bedrijf dus, veel rookgordijnen, weinig substantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
oscarwashere schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Die bel had ik ook, kost wat voor een fietsbel, maar dan heb je ook wat. Erg mooi en de perfecte match met de VM!
Het is inderdaad geen tante aliX prijsje, maar ik denk dat ik hier wel gelukkig van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Bruzski schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:15:
[...]

...volgens de medewerker die mij hielp kan je de kabel simpel vervangen mits je deze aan de oude kabel monteerd, ik zag aan de onderkant op de framebuis waar de accu zit een schroef zitten, zou daar een accu deksel zitten zodat deze op den duur vervangen kan worden?

...
Dat klopt ook voor de S2, daar zit de batterij achter, maar geen idee of je die gewoon straffeloos eruit kan halen en weer terugplaatsen. Als hij niet op zichzelf apart begeleid wordt kan ik me voorstellen dat die remkabel daar gewoon naast ligt, dan wil ik het niet zomaar gokken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Mocht iemand het boeiend vinden - ik heb mijn S3 gisteren binnen gekregen (pre-order, zou 20 juni moeten komen) en alles was compleet en niets beschadigd. Bizar tof apparaat, nog geen issues tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
matox1000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:26:
Ha, nog een vraagje aan mensen die al een s3 hebben. Mijne lijkt wat speling op de voorvork te hebben. Maar ik weet niet: hoort dat zo of is dat een fout van die van mij? Als ik mijn voorrem ingedrukt houd en de fiets naar voren beweeg, zit er een mm beweging in de voorvork, dat hij naar voren en achteren meebeweegt ipv helemaal stil te staan. Moeilijk om goed uit te leggen. Iemand die het begrijpt en het wil checken bij zijn fiets of die dat ook heeft? Dank!
En het zadel is na 2 dagen ook aangekomen (ontbrak op mijn s3...). Zijn ze goed mee omgegaan , vriendelijk geholpen.
Ik had dit bij het eerste rondje ook en vroeg me idd ook af of ik iets verkeerds deed. Opgelost door de bouten nog een keer goed aan te draaien, nu perfect. Toch een fout van mij klaarblijkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
pushnoi schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:00:
[...]

Ik had dit bij het eerste rondje ook en vroeg me idd ook af of ik iets verkeerds deed. Opgelost door de bouten nog een keer goed aan te draaien, nu perfect. Toch een fout van mij klaarblijkelijk.
Net bij de pop up store in Den Haag geweest. Het hoort duidelijk niet. Daar waren de voorvorken strak en de mijne wiebelt erg.
Ik heb er ook mijn fietsenmaker naar laten kijken, die lukte het niet om het op te lossen.
Bedoel je met de bouten, die twee kleine bouten waar je van buiten bij komt of zitten er nog schroeven in de stuurpen/voorvork?
Maar weer even 30 minuten in de wacht gaan staan bij Van Moof. Het irritante wachtmuziekje heb ik deze week een beetje te goed leren kennen....

[ Voor 9% gewijzigd door matox1000 op 19-06-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 21:51
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Net bij de pop up store in Den Haag geweest. Het hoort duidelijk niet. Daar waren de voorvorken strak en de mijne wiebelt erg.
Ik heb er ook mijn fietsenmaker naar laten kijken, die lukte het niet om het op te lossen.
Bedoel je met de bouten, die twee kleine bouten waar je van buiten bij komt of zitten er nog schroeven in de stuurpen/voorvork?
Maar weer even 30 minuten in de wacht gaan staan bij Van Moof. Het irritante wachtmuziekje heb ik deze week een beetje te goed leren kennen....
Laat even weten wat er uit is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand de TV-reclame van VanMoof al gezien?

Uit je Maserati en de files en hop op de vanmoof s3/x3. alsof dat 2 te vergelijken producten zijn qua positie in het segment.
Hiermee lijkt het er toch op alsof vanmoof zich als premium merk wil profileren.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:53:

Uit je Maserati en de files en hop op de vanmoof s3/x3. alsof dat 2 te vergelijken producten zijn qua positie in het segment.
Hiermee lijkt het er toch op alsof vanmoof zich als premium merk wil profileren.
Een Maserati koop je ook alleen als je valt voor hoe het voelt en rijdt, en niet direct veel geeft om kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen

Opzich zijn ze ook een premium merk .
Ze maken toch fietsen met vele functies en een lux design . Naar mijn idee ben je dan wel premium omdat je iets levert wat de andere merken niet hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matox1000
max.schollen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Opzich zijn ze ook een premium merk .
Ze maken toch fietsen met vele functies en een lux design . Naar mijn idee ben je dan wel premium omdat je iets levert wat de andere merken niet hebben
Voor alle mede tesla + van Moof eigenaren: de ervaring is toch identiek. Ze bieden beiden iets unieks, maar pff, wat een gedoe: slechte customer service , hoop problemen die uiteindelijk achteraf wel worden opgelost, maar eigenlijk wat te laat, producten die de markt op worden gegooid die eigenlijk iets beter uitgetest hadden mogen worden. Maar je vergeeft het ze omdat hun producten zo gaaf zijn. Mijn tesla doet het probleemloos al een jaar, maar na een jaar gedoe. Hopelijk komt het ook goed met de van Moof.
En worden ze binnen afzienbare tijd een volwassen bedrijf zonder groeipijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Ja die 2 anti-theft bouten, die had ik gewoon niet hard genoeg aangedraaid..
Wat je eventueel zou kunnen proberen is om het voorwiel opnieuw te plaatsen, en kijken of het dan wel goed gaat oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
Ik heb net met van Moof gesproken , ze willen dat ik langskom op de werkplaats.
Opsturen heb ik geen zin in, ben ik de fiets weer een week kwijt.
Overigens goed geholpen, alle lof voor medewerker Nathan die erg meedenkt en zoekt naar oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:40

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Voor alle mede tesla + van Moof eigenaren: de ervaring is toch identiek. Ze bieden beiden iets unieks, maar pff, wat een gedoe: slechte customer service , hoop problemen die uiteindelijk achteraf wel worden opgelost, maar eigenlijk wat te laat, producten die de markt op worden gegooid die eigenlijk iets beter uitgetest hadden mogen worden. Maar je vergeeft het ze omdat hun producten zo gaaf zijn. Mijn tesla doet het probleemloos al een jaar, maar na een jaar gedoe. Hopelijk komt het ook goed met de van Moof.
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Losstaande dat ik geen Vanmoof bezit noch een gebruiker ben (en er sterk aan twijfel om het ooit te worden) is de vergelijking met Tesla compleet mank (eenvoudig voorbeeldje, je kan Tesla prima in het Nederlands, Japans of welke taal dan ook bellen ). Dit soort 'Bright of consumentenbond' vergelijkingen kan je beter achterwege laten.

Dit is een 'gewone electrische' fiets met een aantal 'slimme' gadgets dat door een aantal van die product plug sites als Bright worden omschreven als de Tesla op twee wielen of zogenaamde high tech fiets om de hype maar te vergroten. De technieken die Vanmoof gebruikt zijn al een tijd op de markt. Het verschil is dat ze (wat ik begrijp uit hun promo info) zelf produceren.

Dit is helaas ook een fiets met een groot aantal gebreken - nu kan je dat als 'aanloop probleempjes' omschrijven maar het is niet de eerste fiets die VanMoof produceert, en als ik naar de track record kijk als het om klachten gaat (van afhandeling tot kwaliteit onderdelen) dan is VanMoof op geen enkele manier te vergelijken met Tesla, op welke manier dan ook.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Uit je Maserati en de files en hop op de vanmoof s3/x3. alsof dat 2 te vergelijken producten zijn qua positie in het segment. Hiermee lijkt het er toch op alsof vanmoof zich als premium merk wil profileren.
...of dat je er twee neemt: een om op te rijden en een voor in onderhoud.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
litebyte schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:41:
[...]

[...]

Losstaande dat ik geen Vanmoof bezit noch een gebruiker ben (en er sterk aan twijfel om het ooit te worden) is de vergelijking met Tesla compleet mank (eenvoudig voorbeeldje, je kan Tesla prima in het Nederlands, Japans of welke taal dan ook bellen ). Dit soort 'Bright of consumentenbond' vergelijkingen kan je beter achterwege laten.

Dit is een 'gewone electrische' fiets met een aantal 'slimme' gadgets dat door een aantal van die product plug sites als Bright worden omschreven als de Tesla op twee wielen of zogenaamde high tech fiets om de hype maar te vergroten. De technieken die Vanmoof gebruikt zijn al een tijd op de markt. Het verschil is dat ze (wat ik begrijp uit hun promo info) zelf produceren.

Dit is helaas ook een fiets met een groot aantal gebreken - nu kan je dat als 'aanloop probleempjes' omschrijven maar het is niet de eerste fiets die VanMoof produceert, en als ik naar de track record kijk als het om klachten gaat (van afhandeling tot kwaliteit onderdelen) dan is VanMoof op geen enkele manier te vergelijken met Tesla, op welke manier dan ook.
Duh! Tesla is lekker bezig!

https://www.ad.nl/auto/te...esla-meer-kopen~aeec7e46/

Van slechte lak, ontbrekende of verkeerd gemonteerde/ontbrekende onderdelen, tot aan een uitsluiting van een nieuwe bestelling aan toe als je hem daarom zou retourneren.. Ik denk dat van moof het zadel sneller alsnog geleverd heeft als Tesla een stuk in je stoel heeft gezet.

Je omschrijft van moof slecht, maar verheerlijkt Tesla.
Dat is niet helemaal eerlijk in die context.

Ik ga van moof echt niet de hemel in prijzen, want ze hebben écht wel issues, maar zet ze wel in perspectief tot waar ze voor staan: een hippe stadsfiets die erg gaaf is, elektrisch betaalbaar en (voor mij althans) een hoop fun/fietsplezier geeft.

Zeker heb ik medeleven bij hen die het niet lekker loopt. Maar geen enkele fietsenmerk is zaligmakend qua leveringsgebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
BAMMER schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:33:
[...]

Duh! Tesla is lekker bezig!

https://www.ad.nl/auto/te...esla-meer-kopen~aeec7e46/

Van slechte lak, ontbrekende of verkeerd gemonteerde/ontbrekende onderdelen, tot aan een uitsluiting van een nieuwe bestelling aan toe als je hem daarom zou retourneren.. Ik denk dat van moof het zadel sneller alsnog geleverd heeft als Tesla een stuk in je stoel heeft gezet.

Je omschrijft van moof slecht, maar verheerlijkt Tesla.
Dat is niet helemaal eerlijk in die context.

Ik ga van moof echt niet de hemel in prijzen, want ze hebben écht wel issues, maar zet ze wel in perspectief tot waar ze voor staan: een hippe stadsfiets die erg gaaf is, elektrisch betaalbaar en (voor mij althans) een hoop fun/fietsplezier geeft.

Zeker heb ik medeleven bij hen die het niet lekker loopt. Maar geen enkele fietsenmerk is zaligmakend qua leveringsgebreken.
hoi Bammer, je bent me net voor, ik denk dat meneertje fotograaf een Tesla fan is, haha.. >:) nee de Tesla kwaliteit controle is top..hahah, laat me niet lachen! als je een model S/X of 3 ophaalt in A'dam moet je niet verbaast zijn als er alleen zaken niet deugen, zoals vlekken, achterklep die scheef gemonteerd staat of montage punten die niet kloppen, toch gaan Tesla's als broodjes over de toonbank.. te zot voor woorden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
litebyte schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:41:
[...]

[...]

welke technieken die VanMoof gebruikt zijn al een tijdje op de markt ? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
max.schollen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:00:
[...]
welke technieken die VanMoof gebruikt zijn al een tijdje op de markt ? Ik ben benieuwd.
Op het schopslot na? Alles wel denk ik, ze hebben alleen een hele fijne combi geproduceerd in één mooi smoelende fiets. En dan dat matrixdisplay, ik vind hem briljant, kan me niet bedenken wat je daar aan kan slopen. De actieve bikehunters is ook een fijn extraatje. Al vertellen ze (nog) niet echt hoeveel ze er toch echt kwijt zijn. Maar die vorm van verzekering is het mij persoonlijk wel waard tegenover het gemak.

Zijn ze al klaar? Nog lang niet, ik voorspel dat de eerste stap nu de belt drive zal zijn. Want dat is een gemiste kans momenteel, dan had mijn keuze de S3 geweest als die er was. (Zal wel 200 euro meer gaan kosten)

Je kan ze nageven wat je wil, inventief en gewild, voor de massa beschikbaar maken, daar mag je als Nederlander best trots op dit soort bedrijven zijn.

Ze zouden alleen in NL moeten produceren naar mijn idee, dan ben je een echte baas

[ Voor 4% gewijzigd door BAMMER op 19-06-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Bruzski schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:43:
[...]

hoi Bammer, je bent me net voor, ik denk dat meneertje fotograaf een Tesla fan is, haha.. >:) nee de Tesla kwaliteit controle is top..hahah, laat me niet lachen! als je een model S/X of 3 ophaalt in A'dam moet je niet verbaast zijn als er alleen zaken niet deugen, zoals vlekken, achterklep die scheef gemonteerd staat of montage punten die niet kloppen, toch gaan Tesla's als broodjes over de toonbank.. te zot voor woorden. :/
Ik heb zelf helemaal niets met Tesla, maar dat is persoonlijk. (Rij overigens met veel plezier kia hybride) Hij misschien wel en dan mag je er ook heus blij mee zijn. En ik gun het van harte dat er geen problemen zijn voor ieder.

Maar ik kon de horrorverhalen ook al, mede vanuit de werkzaamheden die ik dagelijks doe. Dus ik vond dat het vergelijk wel eerlijk moet zijn.

No hard feelings uiteraard naar welke fan dan ook! Gewoon gezonde discussie maar zonder negatieve houding, daar hou ik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Ik ben trouwens nog benieuwd hoe het bij degene, die eerst s2 en nu s3 heeft inmiddels, met de remmen gesteld is. Qua verbetering, geluid en remkracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25

eisbaer

Zie signature

Wat tesla doet is helemaal niet relevant. VanMoof is verantwoordelijk om een deugdelijk product te leveren. Wat ze sinds de S2 en S3 leveren is shit. Ik lees al een jaar verhalen van problemen met geleverde producten. Is een S3 interessant? Zeker, daarom lees ik dit topic maar mijn beeld is dat je die fiets in Amsterdam op moet halen, waar iemand hem persoonlijk nagelopen heeft voordat je het vertrouwen kunt hebben dat je een fiets krijgt die werkt. Dat is toch enorm balen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
Tja, met mijn tesla x ben ik 8-10 keer terug moeten gaan (vleugeldeuren die niet werken, trillingen in de vooras, stoelen die niet verstelden, gele randen in de schermen, etc) en dezelfde uitdagingen heb ik bij van Moof gehad: mijn s2 drie keer niet meer werken (error 27 en 29) totdat hij vervangen werd en nu weer de problemen met de s3. En toch blijf ik de merken trouw... van Moof biedt voor mij toch iets unieks.
Mijn vrouw wordt gek van beide merken: zit ik weer aan het bellen met de customer service en moet ik weer ze terugbrengen.
Het unieke van van Moof: prachtig design, kan heel snel, rijdt heerlijk, en je ziet niet dat je electrisch rijdt.

[ Voor 9% gewijzigd door matox1000 op 19-06-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 12:17
Daniel schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:31:
[...]

Ik zit niet op Facebook, maar vraag me dan wel af wat voor problemen dat zijn. Leg je dan niet op elke slak zout? Het is statistisch bijna onmogelijk dat meerdere mensen drie fietsen krijgen met defecten, tenzij het overgrote deel van de verzonden fietsen stuk is.
Je slaat de spijker op z'n kop met: 'Het is statistisch bijna onmogelijk dat meerdere mensen drie fietsen krijgen met defecten, tenzij het overgrote deel van de verzonden fietsen stuk is.' :) ;)

Wat die problemen waren van de 2 mensen die 3x een defecte fiets kregen
-extreme lak schade
-extreem krom voorwiel
-een soort bubbels op het matrix display (productiefout)
-krassen die VanMoof met een spuitbus heeft proberen te verbergen
-ook kleine lullige krasjes/deukjes: maar dan gewoon net teveel, aan 6 kleine krasjes aan elke zijde ga je je ook ergeren, als een fiets zo wordt geleverd
-kick-lock dat aanloopt (dat leidt tot een constante ratel die niet weggaat) Dit is momenteel grootste probleem.
-schakelen werkt helemaal niet (ook niet na reset) fiets blijft hangen in eerste versnelling
-dit: (deze fiets had meer schade: niet alleen zadel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uozACmc0j32CEiWhJH4TX5uXweU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GyVdc2JcFNxYzdsnw33o8aiJ.png?f=user_large
-etc.

Je zou kunnen zoeken op het woord: 'Replacement' in de Facebook groep. Er zijn een veelvoud andere gebruikers die wachten op hun 2e of 3e S3. Er zijn ook gebruikers die een perfecte fiets hebben gekregen. Het is een beetje 50% kans.

Dus ik vind het heel goed dat VanMoof nu het leveren bewust gaat vertragen om alles te checken.

Ook op TrustPilot bekennen ze nu schuld dat de klantenservice overbelast is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJq4DKuCUGh1POMejHEU0RZQmH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SdRLkGIqiZN9P659IN6Rg2qk.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Rits1 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:03:
...

Op een flinke slag in het voor wiel na dan,
Heb de slag er zelf wel uit kunnen halen, heb ik niet zo’n moeite mee.

...
Ben ik toch benieuwd hoe je dat dan doet.. ga je aan de slag met spaken spanners oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:34:
Ik heb net met van Moof gesproken , ze willen dat ik langskom op de werkplaats.
Opsturen heb ik geen zin in, ben ik de fiets weer een week kwijt.
Overigens goed geholpen, alle lof voor medewerker Nathan die erg meedenkt en zoekt naar oplossingen.
In Amsterdam of Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
Amsterdam. In Den Haag hebben ze alleen wat fietsen en 2 dames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Ik ben of beter gezegd was geïnteresseerd in de S3. Helaas lees ik hier en op Trustpilo te veel negatieve verhalen. Wel jammer want de fiets ziet er leuk uit.

Hopelijk gaat VM hier iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
Ook een goede: ik heb de peace of mind maintenance erbij gekocht. Gevraagd of die langs konden komen voor de goede bevestiging van mijn voorvork. Blijkt de mobile reparatie teams nog helemaal niet te bestaan. Of heeft iemand hier ze wel gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:32:
Ook een goede: ik heb de peace of mind maintenance erbij gekocht. Gevraagd of die langs konden komen voor de goede bevestiging van mijn voorvork. Blijkt de mobile reparatie teams nog helemaal niet te bestaan. Of heeft iemand hier ze wel gesignaleerd?
Echt gek .. je betaald er wel al voor ..
VanMoof moet nu alles op alles gaan zetten om de fouten weg te gaan werken en te zorgen dat ze een hoop minder klachten krijgen ..

En ze hebben een melding gemaakt over de lever tijd Op de my VanMoof pagina

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5r75BDjEdLGeBJhGc9O3yhJ1BlY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zmtPhh1XaSYaVawp0v2WnU8z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door max.schollen op 19-06-2020 20:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Amsterdam. In Den Haag hebben ze alleen wat fietsen en 2 dames.
een S3 en 2 dames is anders ook niet verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
matox1000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:32:
Auwch... Dat is helemaal een misser van de bovenste plank |:( Op die manier zeker petje af voor jou als je je merk trouw blijft, want in dat geval leveren ze helemaal niet.. daar zou ik me echt een potje stennis schoppen in de Amsterdamse vestiging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Al enige jaren heb ik interesse in een van Moof fiets. Kort nadat de S3 gelanceerd was, kon ik het toch niet laten en had hem in mijn winkelwagentje staan. Echter viel mij toen op dat hij pas na twee maanden geleverd zou worden. Zoveel geduld heb ik dan ook niet en heb het laten varen.

Eigenlijk had ik ook geen goed excuus om zo’n elektrische fiets te kopen, behalve dat ik hem geweldig vind en er van overtuigd ben sneller de fiets te pakken. Vorige week kon mijn vriendin een elektrische fiets overnemen. Dat was het excuus dat ik nodig had. Zeker nadat ik deze voor een blokje om had geprobeerd.

Hup, naar VanMoof.com... Wat! Een lever moment van 25 september! Dan is de zomer voorbij! Dit heeft mij doen besluiten om voor de ES2 in de outlet te gaan. Tevens vanwege de nogal negatieve verhalen omtrent de S3 qua afwerking en de versnellingen. De S2 zou binnen twee weken geleverd worden!

Ik deel mijn verhaal en ervaring omdat ik vooraf en na mijn bestelling alle forums en YouTube filmpjes heb bekeken en veel negatieve berichten tegen ben gekomen. Uiteraard worden die eerder gedeeld dan positieve. Bij deze er nog eentje bij;

Ik had overigens voor een nieuwe onder de categorie “Manufacturing flaw” gekozen. Hier zou bijv de kleur van de voorvork kunnen afwijken of het display minder fel van oplichten. Dit laatste is bij mij het geval.

In plaats van 2wk wachten, had ik hem dinsdag binnen (zondag besteld). Dat hielp enorm bij mijn ongeduldigheid! Die negatieve berichten, de vraag welk mankement zal deze fiets hebben hielpen niet echt.

Ik ben enorm tevreden met de ES2 kan ik zeggen. Het display is helaas overdag niet goed te zien. Hier baalde ik op dag1 van, maar besef me dat ik hier toch niet op kijk terwijl ik fiets. Ik zit telkens op de max snelheid, dus er valt verder weinig te presteren. Een ding waar ik bang voor was op basis van de berichten, is dat de (2) versnellingen hinderend zouden zijn bij het schakelen. Niets is minder waar, dit werkt in mijn ogen perfect, zonder hapering, herrie of verassingen.

De fiets werd netjes zonder beschadigingen etc afgeleverd en was binnen 20min fiets-klaar. Sinds ik hem heb, ben ik elke dag met de fiets op pad. De auto heb ik vandaag weer een keer gebruikt omdat ik wat spullen moest ophalen, maar heb hem vervolgens weer thuis gezet om met de fiets wederom naar het kantoor te gaan.

Bij de fiets zitten enkele reflectoren. Zoals in de start post aangegeven zijn de spaak reflectoren en achter reflector verplicht. Wat ik met de spaak reflectoren ga doen, weet ik nog niet. De gene die erbij zitten vind ik erg storend.

Omdat mijn zadel nagenoeg op de laagste stand staat, kon ik de rode achter reflector niet om de zadelbuis bevestigen. Ik heb daarom de onderdelen van de witte voor-reflector gecombineerd en het onderstaande in elkaar geknutseld. Wellicht een tip voor iemand met het zelfde probleem;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulSXJ_aVom5JN6I22g1iJibUBQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvTo23ESbPafLYUg43ZMVtE6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqBVszI-uiX3Gfczz7gExUZ-vjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/441mJyr5Qc2f9df72UvJizSH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:40

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

eisbaer schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:29:
Wat tesla doet is helemaal niet relevant. VanMoof is verantwoordelijk om een deugdelijk product te leveren. Wat ze sinds de S2 en S3 leveren is shit. Ik lees al een jaar verhalen van problemen met geleverde producten. Is een S3 interessant? Zeker, daarom lees ik dit topic maar mijn beeld is dat je die fiets in Amsterdam op moet halen, waar iemand hem persoonlijk nagelopen heeft voordat je het vertrouwen kunt hebben dat je een fiets krijgt die werkt. Dat is toch enorm balen.
Dat was precies mijn punt.
Vergelijk Vanmoof met een fietsenmerk, en dan een Nederlands fietsenmerk (niet zo'n Chinees merk, je weet wel die merken die er op papier prima uitzien maar waarvan zowel de kwalitetiscontrole als de onderdelen slecht zijn, met extreem lange levertijden, en als het dan er dan is, dan vaak ook nog met missende onderdelen en over afterservice hebben we het dan nog niet) nee, ik bedoel zo'n trots Nederlands merk als Gazelle of Batavus. Minder hip geen schop slot of electrische bel maar wel kwalitatief en betrouwbaar.

Met de klachten die ik nu veel lees krijg je misschien veel Nederlanders nog wel gek genoeg door de hype factor om er toch nog een te kopen, maar hier in Japan kan je dat vergeten. Dus ik hoop dat ze er snel wat van leren.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rits1
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-08 19:34
pushnoi schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Ben ik toch benieuwd hoe je dat dan doet.. ga je aan de slag met spaken spanners oid?
Je moet wel zo’n tooltje hebben ja. Dan is het niet zo moeilijk.
Maar het is ook iets wat iedere fietsenmaker kan.
Vind het daarom het minste erge als er dan toch iets mis moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
BAMMER schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:20:
Ik ben trouwens nog benieuwd hoe het bij degene, die eerst s2 en nu s3 heeft inmiddels, met de remmen gesteld is. Qua verbetering, geluid en remkracht?
Mijn remmen zijn nu ingeremd en doen het prima. Je kunt vrij makkelijk meer remkracht genereren dan de banden aan kunnen. Doseren gaat ook goed, ik kan makkelijker dan bij de bekabelde S1 tegen het blokkeren aan remmen.
Geluid is geen issue.

Het display blijft wel een ding. ‘S avonds of bij wat somberder weer geen probleem maar ik reed gisteren overdag met een zonnebril op en dan is het domweg niet te zien. De gaatjes zijn te klein of de ledjes zijn te zwak of een combinatie. Best slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rits1
  • Laatst online: 09-08 19:34
Ronaldcycling schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:26:
Ik ben of beter gezegd was geïnteresseerd in de S3. Helaas lees ik hier en op Trustpilo te veel negatieve verhalen. Wel jammer want de fiets ziet er leuk uit.

Hopelijk gaat VM hier iets mee doen.
Snap dat je interesse minder is geworden door deze Trustpilo.
Had ik zelf ook.
Maar ben blij dat ik heb besloten om zelf te ervaren hoe het gaat met VanMoof en de fiets.
En moet zeggen dat alles wat niet goed was gewoon prima opgelost is door VanMoof
En ben ook zeer tevreden met de fiets.
Als je de fiets echt wou hebben zou ik hem niet zomaar door dit forum laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
Mee eens. En je hebt ook drie jaar garantie. En als hij rijdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

Oekol

waka waka hey hey

Ik zou echt graag een ebike willen die clean is zoals een cowboy of vanmoof. Door het strakke design, echter staat ik mij er niet blind op en woon ik niet in regio Amsterdam. Wat me tegenhoudt is dat wanneer er iets mis is je hem naar A'dam of Utrecht (als dat kan?) moet brengen in mijn geval. Lijkt me nogal kloten.

Iemand tips qua fietsen die een clean or stoer uiterlijk hebben en het liefst de batterij in 't frame hebben zitten? Cowboy vind ik qua look veel minder dan vanmoof. De standaard gazelle etc fietsen hebben niet zelden een lagere range. Dat je denkt is 80km genoeg? (want dat is ws op de laagste stand van ondersteuning?)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:18:
Dat je denkt is 80km genoeg? (want dat is ws op de laagste stand van ondersteuning?)
Ik heb dan niet de nieuwste S3, maar de verbeterde S1 versie. Op ondersteuning 3 (v/d 4) ben ik 65km verder gekomen en dan rijd je max 28km/u met ondersteuning (trap je zelf harder mee dan ga je 30km+/u) Schakel je hem in op ondersteuning 2 of 1 dan moet 80km of meer wel te doen zijn.

Dus ik weet niet hoe ver jij van plan bent om te fietsen, maar ik vind 65km range eigenlijk wel prima. Mocht ik nog langer onder weg zijn zou ik toch een auto/trein overwegen als vervoersmiddel. Tochtjes van 35km enkele rit daar heb ik de VM nu voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 20-06-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Joosie200 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Ik heb dan niet de nieuwste S3, maar de verbeterde S1 versie. Op ondersteuning 3 (v/d 4) ben ik 65km verder gekomen en dan rijd je max 28km/u met ondersteuning (trap je zelf harder mee dan ga je 30km+/u) Schakel je hem in op ondersteuning 2 of 1 dan moet 80km of meer wel te doen zijn.

Dus ik weet niet hoe ver jij van plan bent om te fietsen, maar ik vind 65km range eigenlijk wel prima. Mocht ik nog langer onder weg zijn zou ik toch een auto/trein overwegen als vervoersmiddel. Tochtjes van 35km enkele rit daar heb ik de VM nu voor.
Het is 'rondom de kerk vervoer' dus denk geen grote ritten en dan al 't allicht prima zijn. Alleen de VanMoof is qua prijs zoveel goedkoper en beter dan alles wat ik verder vindt.

Zie dit: https://www.12gobiking.nl...e%C3%AFntegreerd-in-frame

Enige voordeel is dat als je bij je lokale winkel koopt je makkelijker terug kan dan bij VanMoof als het allemaal ruk is zeg maar. Die ebikes in die link met geïntegreerde accu zijn zowat stuk voor stuk 1000 euro duurder 8)7

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Enige voordeel is dat als je bij je lokale winkel koopt je makkelijker terug kan dan bij VanMoof als het allemaal ruk is zeg maar. Die ebikes in die link met geïntegreerde accu zijn zowat stuk voor stuk 1000 euro duurder 8)7
Plus ik zie her en der een nuvinci naaf en belt drive. Naast het merkje: Batavus, Gazelle en co betaal je ook voor betere onderdelen. Maar het oog wil ook wat, ik vind zelfs die fietsen weinig onderscheidend van een reguliere fiets. Dan heb ik liever een Van Moof, Cowboy, Ampler of Strømcity.

[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 20-06-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Weet iemand hoe het zit met VanMoof en fietsenwinkel.nl .
Kan je daar heen voor reparaties ? Ook als het iets onder garantie betreft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Joosie200 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Plus ik zie her en der een nuvinci naaf en belt drive. Naast het merkje: Batavus, Gazelle en co betaal je ook voor betere onderdelen. Maar het oog wil ook wat, ik vind zelfs die fietsen weinig onderscheidend van een reguliere fiets. Dan heb ik liever een Van Moof, Cowboy, Ampler of Strømcity.
Je hebt er meer verstand van dan ik. Nuvinci naaf en belt drive moet ik even kijken wat dat inhoudt. Zo'n stromcity ziet er goed uit, goedkoop en kan 60km. Even in verdiepen. Voor de vrouw moeten we een mamafiets waar een mandje op kan dus zal het wel eerder zo'n batavus gazelle en co worden. Die witte van de stromcity is anders wel heel mooi voor vrouwen! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
max.schollen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:02:
Weet iemand hoe het zit met VanMoof en fietsenwinkel.nl .
Kan je daar heen voor reparaties ? Ook als het iets onder garantie betreft ?
Fietsenwinkel.nl, bezint eer je begint. 100% no service :)
Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Zo'n voorwiel motor van vanmoof werkt, maar het is wel de goedkoopste oplossing die er betaalt. De fietsen die je linkt hebben allemaal een veel fijner, en duurdere middenmotor van veelal Bosch, dat is niet te vergelijken met zo'n vooruit rechtdoor trekkende voorwiel motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:18:
Ik zou echt graag een ebike willen die clean is zoals een cowboy of vanmoof. Door het strakke design, echter staat ik mij er niet blind op en woon ik niet in regio Amsterdam. Wat me tegenhoudt is dat wanneer er iets mis is je hem naar A'dam of Utrecht (als dat kan?) moet brengen in mijn geval. Lijkt me nogal kloten.

Iemand tips qua fietsen die een clean or stoer uiterlijk hebben en het liefst de batterij in 't frame hebben zitten? Cowboy vind ik qua look veel minder dan vanmoof. De standaard gazelle etc fietsen hebben niet zelden een lagere range. Dat je denkt is 80km genoeg? (want dat is ws op de laagste stand van ondersteuning?)
is dit iets voor je ? mocht de S3 bij mij geen succes worden ga ik voor deze. :/
https://www.indiegogo.com...road-e-bikesupercharged#/

[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 20-06-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Bruzski schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:30:
[...]

is dit iets voor je ? mocht de S3 bij mij geen succes worden ga ik voor deze. :/
https://www.indiegogo.com...oad-e-bike-supercharged#/
Ziet er heel vet uit maar meer off-road. Bij ons is de afweging als volgt:

Fietsen doen we vrijwel niet (ik niet, vrouw wel naar werk) en we hopen in de nabije toekomst uitbreiding thuis te hebben. Lijkt ons dan leuk om hier in de omgeving te fietsen. Ik zou dan toch graag elektrisch willen en de vrouw denkt ook dat we 't dan vaker pakken. Het zijn dus meer tourtjes rondom woonplaats en af en toe naar terras in de stad. Ik vind gewoon (mening) fietsen met een accu in het frame mooier en stoerder. Zoals VanMoof bijv. Alleen als er iets stuk gaat (en dat gaat altijd) heb je bij van moof niet echt de keuzes, je moet naar A'dam of Utrecht in ons geval voor reparaties en dat schrikt af. Ik lees hier al tijdje mee en de indianen verhalen doen at uiteraard ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Dacuuu schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:25:
[...]

Fietsenwinkel.nl, bezint eer je begint. 100% no service :)

[...]

Zo'n voorwiel motor van vanmoof werkt, maar het is wel de goedkoopste oplossing die er betaalt. De fietsen die je linkt hebben allemaal een veel fijner, en duurdere middenmotor van veelal Bosch, dat is niet te vergelijken met zo'n vooruit rechtdoor trekkende voorwiel motor.
hoe bedoel je 100% no service ?

[ Voor 7% gewijzigd door max.schollen op 20-06-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Ziet er heel vet uit maar meer off-road. Bij ons is de afweging als volgt:

Fietsen doen we vrijwel niet (ik niet, vrouw wel naar werk) en we hopen in de nabije toekomst uitbreiding thuis te hebben. Lijkt ons dan leuk om hier in de omgeving te fietsen. Ik zou dan toch graag elektrisch willen en de vrouw denkt ook dat we 't dan vaker pakken. Het zijn dus meer tourtjes rondom woonplaats en af en toe naar terras in de stad. Ik vind gewoon (mening) fietsen met een accu in het frame mooier en stoerder. Zoals VanMoof bijv. Alleen als er iets stuk gaat (en dat gaat altijd) heb je bij van moof niet echt de keuzes, je moet naar A'dam of Utrecht in ons geval voor reparaties en dat schrikt af. Ik lees hier al tijdje mee en de indianen verhalen doen at uiteraard ook ;)
dan is de cube wellicht een beter keuze? echter wel met minder tech aan boord.. ;) volgens mij overal verkrijgbaar :)
https://www.cube.eu/nl/20...llroad-iridiumnblue-2020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Bruzski schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:46:
[...]

dan is de cube wellicht een beter keuze? echter wel met minder tech aan boord.. ;) volgens mij overal verkrijgbaar :)
https://www.cube.eu/nl/20...llroad-iridiumnblue-2020/
Veel te sportief als je 't mij vraagt, weer die off road Foto's die me afschrikken :+. Ik wil eerder een elektrische omafiets die heerlijk chill fiets dan dit gok ik. Met de vrouw + kind naast me kan ik toch niet hard of off-road. De VanMoof lijkt me een hele goede allrounder afgezien van onderhoudt aan fiets en op dit moment de levertijd. We gaan ons wel een keer bij een grote fietszaak als 12go oriënteren. Wellicht lopen we tegen iets leuks aan. De VanMoof blijft wel triggeren dat weet ik, ziet er gewoon zo tof en hufterproof uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
max.schollen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:40:
[...]
Fietsenwinkel.nl : lees eerst https://www.rtlnieuws.nl/...etsenwinkelnl-npm-capital

En de fraude zaak: https://www.nporadio1.nl/...-fietsenwinkel-nl-rammelt

Ze hadden vorige maand faillissements verkoop. Nu doorstart (/opsplitsing). En https://nieuwsfiets.nu/20...senwinkel-nl-veel-groter/

[ Voor 10% gewijzigd door Patvs120 op 20-06-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
max.schollen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:40:
[...]
Dit dus. En lees bijv dit topic eens door: https://www.stromerforum....afddb50b83f39c0e358809bc1

Hier in de stad zat ook zo'n "winkel" van fietsenwinkel.nl, ze hebben een paar fietsen staan (letterlijk) en als je interesse hebt in merk xyz pushen ze je naar een brinckers fiets toe, wat toevallig een eigen merk is van fietsenwinkel.nl :+

Bij zulke online shops doe je goede handel als je een non-ebike koopt waarbij je zelf het onderhoud doet. Ik heb de batavus non-ebike fiets van mijn vrouw ook via zo'n internetzaak, super goedkoop, maar service doe ik hier zelf, heb geen afrersales nodig. Dus als je interesse hebt in een vanmoof, die hier en daar niet zo robuust zijn, zou ik hem nooit bij die dozenschuiver kopen.

Maar iedereen moet het zelf leren, en branden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Contact gehad en ze kunnen niet aangeven welk bedrijf het onderhoud gaat doen. Ze gaven eerst aan dat zelf te doen maar bij doorvragen kwam uit de hoge hoed dat ze hier partners voor gaan inschakelen. Dit hebben ze nog niet gedaan maar je onderhoudscontract start wel vanaf dag levering.

Ik ga kijken of ik dit eraf kan halen of dat ik dan de volledige fiets moet retourneren. Als blijkt dat fietswinkel , voornamelijk een partij met service punten en zelfstandig ondernemers , mijn fiets gaat onderhouden dan doe ik het liever zelf. Geen goed woord over voor die toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Veel te sportief als je 't mij vraagt, weer die off road Foto's die me afschrikken :+. Ik wil eerder een elektrische omafiets die heerlijk chill fiets dan dit gok ik. Met de vrouw + kind naast me kan ik toch niet hard of off-road. De VanMoof lijkt me een hele goede allrounder afgezien van onderhoudt aan fiets en op dit moment de levertijd. We gaan ons wel een keer bij een grote fietszaak als 12go oriënteren. Wellicht lopen we tegen iets leuks aan. De VanMoof blijft wel triggeren dat weet ik, ziet er gewoon zo tof en hufterproof uit.
Jij zoekt iets écht leuks, ook nog enigzins betaalbaar, dan moet je (meestal) niet bij de grote toko zijn. e-bike met de fun factor als je er op rijd, dan is Watt Brooklyn wellicht wat voor je, die heb ik vanmorgen gezien toevallig, en die is ook heel vet. (Pluspunten: belt drive, goede schijfremmen, de solide bouw voor zover ik kon zien) Hangt tussen sportief en urban in. Kan je ook voor vrouwlief nog wat moois vinden, met een kleurtje, in de andere modellen.

Maar anders moet je je niet laten afschrikken door de vanmoof, dikke pret en een fijne fiets. Beiden zijn gewoon aangenaam geprijsd voor wat je zoekt denk ik. En de sportiviteit valt reuze mee, rij er maar eens op en laat je verrassen!

[ Voor 6% gewijzigd door BAMMER op 20-06-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Smartbikers schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:57:
Contact gehad en ze kunnen niet aangeven welk bedrijf het onderhoud gaat doen. Ze gaven eerst aan dat zelf te doen maar bij doorvragen kwam uit de hoge hoed dat ze hier partners voor gaan inschakelen. Dit hebben ze nog niet gedaan maar je onderhoudscontract start wel vanaf dag levering.

Ik ga kijken of ik dit eraf kan halen of dat ik dan de volledige fiets moet retourneren. Als blijkt dat fietswinkel , voornamelijk een partij met service punten en zelfstandig ondernemers , mijn fiets gaat onderhouden dan doe ik het liever zelf. Geen goed woord over voor die toko.
Je zou toch verwachten dat een bedrijf zo groot als VanMoof wel weet met wie ze in zee gaan ..
Als ze met een dubieus bedrijf in zee gaan dan lever dat veel problemen op en kost het alleen maar meer geld .
Als ik elke keer naar Amsterdam moet voor de fiets is dat ook niet ideaal
Kom uit Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

BAMMER schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Jij zoekt iets écht leuks, ook nog enigzins betaalbaar, dan moet je (meestal) niet bij de grote toko zijn. e-bike met de fun factor als je er op rijd, dan is Watt Brooklyn wellicht wat voor je, die heb ik vanmorgen gezien toevallig, en die is ook heel vet. (Pluspunten: belt drive, goede schijfremmen, de solide bouw voor zover ik kon zien) Hangt tussen sportief en urban in. Kan je ook voor vrouwlief nog wat moois vinden, met een kleurtje, in de andere modellen.

Maar anders moet je je niet laten afschrikken door de vanmoof, dikke pret en een fijne fiets. Beiden zijn gewoon aangenaam geprijsd voor wat je zoekt denk ik. En de sportiviteit valt reuze mee, rij er maar eens op en laat je verrassen!
Wauw! Die Boston male ziet er ook heel gaaf uit. Dat heb ik stiekem voor ogen. Een gewone normale fiets die me stiekem helpt. Ik pak zo de laptop er even bij, want de website is niet. Heel relaxt via mobiel. Thanks voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAMMER
Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Wauw! Die Boston male ziet er ook heel gaaf uit. Dat heb ik stiekem voor ogen. Een gewone normale fiets die me stiekem helpt. Ik pak zo de laptop er even bij, want de website is niet. Heel relaxt via mobiel. Thanks voor de tip!
Ik was bij toeval in de buurt van meppel vanmorgen, dus ik heb daar een setje Brooks slendergrips opgehaald bij Beasty Bikes. Dat is een lichtelijk chaotisch en deeltijd fietsenwinkel. Maar daar vind je hele gave dingen, zij denken mee en kunnen je ook custom leveren. Super leuke gasten! Ze hebben al die modellen ook wel staan voor een ritje. (Is alleen niet even in de buurt)

Hoop dat je slaagt, met een vanmoof of wat anders bij je past d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Die Watt Brooklyn ziet er zeker leuk uit. Alleen is de accu 250 watt. Als je de fiets besteld via de website kan je ook spatbordjes erop laten zetten, doen ze bij L'Hirondelle by BeastyBike, Meppel. De fiets wordt gedistribueerd in Nederland. Werd mij tel verteld door Watt.
https://belco-prod.s3-eu-...b0-8369-972e9c117814.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Ronaldcycling op 20-06-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
[...]

Ook interessant zijn:

MUTO: https://muto.bike/en (MUTO is een dochteronderneming van Stella. Stella verkocht in 2019 toch 65.000 ebikes)

Lekker Amsterdam+ and Amsterdam GT 8 Speed https://www.lekkerbikes.com/nl/ebikes/
(de oprichter van Lekker Bikes / Lekker Boats is weer een hele goede vriend -van 10 jaar geleden al- van de oprichters van VanMoof, en begon als importeur van VanMoof fietsen in Australie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
[...]

haha.. is dit nog iets voor je lijstje? ;)
https://amplerbikes.com/nl/e-bikes/curt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
BAMMER schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:09:
Zijn ze al klaar? Nog lang niet, ik voorspel dat de eerste stap nu de belt drive zal zijn. Want dat is een gemiste kans momenteel, dan had mijn keuze de S3 geweest als die er was. (Zal wel 200 euro meer gaan kosten)
Belt drive is ook niet alles hoor.
Heb dat op mijn normale (Giant) fiets, en als je haast hebt en teveel kracht op de pedalen zet trapt dat door.
Daar bij mijn S3 tenminste geen last van.
Wel is een belt drive stiller, maar bij een elektrische fiets heb je toch alsnog geluid van de motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Daniel schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Mijn remmen zijn nu ingeremd en doen het prima. Je kunt vrij makkelijk meer remkracht genereren dan de banden aan kunnen. Doseren gaat ook goed, ik kan makkelijker dan bij de bekabelde S1 tegen het blokkeren aan remmen.
Geluid is geen issue.
Top! Thnx voor de reactie, eerdaags maar eens moed verzamelen om te kijken of ik gewoon de kabels gekoppeld doorgetrokken krijg en hem hydro remmen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
maxnl schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Belt drive is ook niet alles hoor.
Heb dat op mijn normale (Giant) fiets, en als je haast hebt en teveel kracht op de pedalen zet trapt dat door.
Daar bij mijn S3 tenminste geen last van.
Wel is een belt drive stiller, maar bij een elektrische fiets heb je toch alsnog geluid van de motor...
Oké, dat had ik niet verwacht dat dat gebeurt met een belt drive, was in de veronderstelling dat die door het grote oppervlakte wat hij bestrijkt daar geen last van zou hebben.. weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
litebyte schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:24:
[...]

Dat was precies mijn punt.
Vergelijk Vanmoof met een fietsenmerk, en dan een Nederlands fietsenmerk (niet zo'n Chinees merk, je weet wel die merken die er op papier prima uitzien maar waarvan zowel de kwalitetiscontrole als de onderdelen slecht zijn, met extreem lange levertijden, en als het dan er dan is, dan vaak ook nog met missende onderdelen en over afterservice hebben we het dan nog niet) nee, ik bedoel zo'n trots Nederlands merk als Gazelle of Batavus. Minder hip geen schop slot of electrische bel maar wel kwalitatief en betrouwbaar.

Met de klachten die ik nu veel lees krijg je misschien veel Nederlanders nog wel gek genoeg door de hype factor om er toch nog een te kopen, maar hier in Japan kan je dat vergeten. Dus ik hoop dat ze er snel wat van leren.
Daar kan ik me dan weer prima in vinden!

Jij zit blijkbaar deels in Japan, dan ben ik wel benieuwd wat daar dan de tegenhanger van vanMoof is? Japanners zijn toch ook excellente framebouwers meen ik een keer gelezen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik volg nu een tijdje de VanMoof ing en wat mij opvalt is dat de meeste fietsen met schade de zwarte zijn ..
Zijn er dan zo veel meer in zwart besteld dan ik blauw ?
Want wat ik mij afvraag .. je ziet er veel die beschadigd zijn.. ligt de fout dan meer bij VanMoof of bij de vervoerder.
Ik zou zeggen VanMoof beter inpakken en de vervoerden voorzichtiger mee doen ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
max.schollen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:46:
Ik volg nu een tijdje de VanMoof ing en wat mij opvalt is dat de meeste fietsen met schade de zwarte zijn ..
Zijn er dan zo veel meer in zwart besteld dan ik blauw ?
Want wat ik mij afvraag .. je ziet er veel die beschadigd zijn.. ligt de fout dan meer bij VanMoof of bij de vervoerder.
Ik zou zeggen VanMoof beter inpakken en de vervoerden voorzichtiger mee doen ..
Uit die poll van Oscarwashere bleek dat 78% een S3 BLACK bestelde en 18% een S3 BLUE (schokkend weinig mensen bestellen een X3) (poll is ingevuld door 197 mensen, maar om toch een idee te krijgen van de verdeling).

VANMOOF S3/X3 Delivery Date Poll

Resultaten hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Ik heb nog de VanMoof S3 vergeleken met de andere Urban merken maar je krijgt toch meer voor je geld bij VanMoof. Zeker de inhoud van de accu, het schakelen, spatborden, slot en verlichting.

Dan maar gokken op een goede zending. Als het niet goed is dan wordt je volgens mij wel goed geholpen.
I hope so....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik heb een s3 met bagage drager besteld wordt die gelijk mee geleverd met de fiets ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 15-09 13:15
Niet voor iedereen interessant maar, vandaag een yepp maxi kinderstoel gemonteerd. Niet de mooiste accessoire voor de fiets maar wel de makkelijkste manier om een kind mee te nemen op de fiets :)
Ik had al een blauwe stoel, maar toch maar nog een zwarte van mp gehaald, smoelt toch iets beter. De steun voor op de fiets even uitgevoerd in action matzwart om het af te maken.
Het past allemaal precies, de steun tov. van de bovenste framebuis is millimeterwerk, maar ze blijven vrij van elkaar. Achterlicht blijft ook zichtbaar (van de achterkant).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9Ch_tQhYimSHbA2GLvF4Da0U98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Tulyu1PfjrvWb6CrAV8XTS3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMpY6ukZHY-Esx-5E8cXKjP2g0s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pymk6ViVoC179gZEbjdqMw7Q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHUl7zvwcCL2RYMC7lke-IjxfGY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z0IheOzxtW6l8kQukdr6TuFZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJIuySo-E2BM6_807XmhzGGWV7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wpnLcjSLMbo6eaJNefmNwBHp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56WkkzyAxKT347GNclEW_OVwi30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rViO2kiEFseZwi6TbuzaoSUq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2c6xFS1GLC1-v7mMJwl5VkxjXAQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kyMcodi7MO7PONWPA9A7vFiY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j2AkTmp6g-FPMnfhdhaPSVt6bY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LogbhTtyZ3VWAZndttWxDBcP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGqy6X1UopLf91UWzkLZzU1oYII=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RJ7YIc6zJXPvNVqNVy2sw00w.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnDUDG9cZax_xvlKIbsPTPeAbJ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zST0O5WTPMbUf8f45W2SINSv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Frozing schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:13:
Niet voor iedereen interessant maar, vandaag een yepp maxi kinderstoel gemonteerd. Niet de mooiste accessoire voor de fiets maar wel de makkelijkste manier om een kind mee te nemen op de fiets :)

...
Ja daar moet ik eigenlijk ook aan, maar ik stel dat zo lang mogelijk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Iemand in de VanMoof ing groep vondt dit .
Als dit echt zo is vindt ik het echt belachelijk..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRi4FhA6qxQ5q2a1IlRPm6YexUg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h4VpewyLUJA5HVIieG4Oaeo8.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
max.schollen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:29:
Iemand in de VanMoof ing groep vondt dit .
Als dit echt zo is vindt ik het echt belachelijk..
[Afbeelding]
Ik begrijp je niet ?
Wat is misschien echt zo ? En wat vind jij er belachelijk aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Op Facebook wordt er gemauwt over dat er op de website staat dat de garantietermijn begint te lopen vanaf aankoopdatum en niet vanaf afleverdatum. Terwijl sommigen wat langer op hun fiets moeten wachten.

Zou me er niet al te druk over maken.
In Nederland hebben we altijd het conformiteitsbeginsel nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ik heb ook sinds een paar dagen mijn S3 binnen. Verwachte leverdatum was de 20e maar toch de 16e al ontvangen. Dacht deel ook even mijn eerste ervaringen (nog niet veel kunnen fietsen overigens).

Fiets werd bezorgd door UPS in zon klein bestel autotje waar die niet netjes in stond. Heb maar aangeboden om te helpen want hij kwam niet erg voorzichtig over. Doos was al aardig beschadigd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LN9VP3MqPWYp4tDbh6JnmkdwUoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Qf9ilVD8VpjSXe6uZTSuOJe.jpg?f=fotoalbum_large

In elkaar zetten ging harstikke goed en had nergens moeite mee. Hij bleef alleen niet heel lekker staan in de kartonnen 'houder' maar even ergens tegen aanzetten en dat ging verder prima.

Na montage viel me deze bandschade op: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzPm9PRHSl7Jd9PejPoTfW796P0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYcIDF5c2KuBAl59SfYDn9Uv.jpg?f=fotoalbum_large

Dit lijkt me zeker de levensduur van de band te verkorten. Ik denk niet dat dat door het vervoer kwam.

Daarna gelijk even kort op de fiets en helaas, het voorwiel heeft een klein slagje. Dat is wel balen. Vermoed dat dat komt door vervoer aangezien daar ook de beschadiging van de doos zit. Schijfrem zit wel netjes recht.

Mijn eerste elektrische fiets en moet wel zeggen dat hij lekker fietst en het verder wel echt een premium gevoel geeft. Ook de kick lock werkt goed.

Alleen nu lijkt hij niet meer op te laden... De adapter lijkt niets meer te doen wanneer ik deze in het stopcontact steek (hij heeft het de eerste keer met uitpakken wel gedaan). Ik meen te herinneren dat het lampje groen moet worden, ook als hij nog niet in de fiets zit?

Dat wordt even bellen... Hoop dat het snel opgelost kan worden en baal wel dat ik vlakbij Nijmegen woon en dus waarschijnlijk? maar iets moet regelen om met de fiets daar te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
sanderdw schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:17:
Ik heb ook sinds een paar dagen mijn S3 binnen. Verwachte leverdatum was de 20e maar toch de 16e al ontvangen. Dacht deel ook even mijn eerste ervaringen (nog niet veel kunnen fietsen overigens).

Fiets werd bezorgd door UPS in zon klein bestel autotje waar die niet netjes in stond. Heb maar aangeboden om te helpen want hij kwam niet erg voorzichtig over. Doos was al aardig beschadigd [Afbeelding]

In elkaar zetten ging harstikke goed en had nergens moeite mee. Hij bleef alleen niet heel lekker staan in de kartonnen 'houder' maar even ergens tegen aanzetten en dat ging verder prima.

Na montage viel me deze bandschade op: [Afbeelding]

Dit lijkt me zeker de levensduur van de band te verkorten. Ik denk niet dat dat door het vervoer kwam.

Daarna gelijk even kort op de fiets en helaas, het voorwiel heeft een klein slagje. Dat is wel balen. Vermoed dat dat komt door vervoer aangezien daar ook de beschadiging van de doos zit. Schijfrem zit wel netjes recht.

Mijn eerste elektrische fiets en moet wel zeggen dat hij lekker fietst en het verder wel echt een premium gevoel geeft. Ook de kick lock werkt goed.

Alleen nu lijkt hij niet meer op te laden... De adapter lijkt niets meer te doen wanneer ik deze in het stopcontact steek (hij heeft het de eerste keer met uitpakken wel gedaan). Ik meen te herinneren dat het lampje groen moet worden, ook als hij nog niet in de fiets zit?

Dat wordt even bellen... Hoop dat het snel opgelost kan worden en baal wel dat ik vlakbij Nijmegen woon en dus waarschijnlijk? maar iets moet regelen om met de fiets daar te komen.
Hi sander ,
Heb je hem al gereset ? Ik lees dat dat soms de oplaad problemen kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
maxnl schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:14:
Op Facebook wordt er gemauwt over dat er op de website staat dat de garantietermijn begint te lopen vanaf aankoopdatum en niet vanaf afleverdatum. Terwijl sommigen wat langer op hun fiets moeten wachten.

Zou me er niet al te druk over maken.
In Nederland hebben we altijd het conformiteitsbeginsel nog...
Mooi gesproken! Het is ook maar net hoe ze het willen lezen... wat een gezelligheid zal dat zijn op die pagina zeg. De dag dat je hem ontvangt mag je geheel genoeglijk en zonder zorgen vanuit gaan. Daarnaast is er idd het door jou aangehaalde comformiteitsdingetje. Ik kan niet geloven dat mensen er "serius" vanuit gaan dat vanMoof dat naast zich neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Smartbikers schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:19:
[...]
Heb je hem al gereset ? Ik lees dat dat soms de oplaad problemen kan verhelpen.
Hoe en wat moet ik dan resetten? Ook als ik hem niet
op de fiets aansluit brand er geen lampje?

[ Voor 52% gewijzigd door sanderdw op 20-06-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
sanderdw schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:17:
Klopt.
Lampje op adapter hoort te branden als deze in het stopcontact zit, ook zonder de adapter in de fiets te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
sanderdw schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Hoe en wat moet ik dan resetten? Ook als ik hem niet
op de fiets aansluit brand er geen lampje?
Naast de plek waar je je kabel insteekt om je batterij op te laden rit een knopje wat je in kan drukken om je fiets te resetten.

Edit: Ah, gaat over je adapter , excuus verkeerd gelezen:)

[ Voor 8% gewijzigd door Smartbikers op 20-06-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
BAMMER schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Mooi gesproken! Het is ook maar net hoe ze het willen lezen... wat een gezelligheid zal dat zijn op die pagina zeg. De dag dat je hem ontvangt mag je geheel genoeglijk en zonder zorgen vanuit gaan. Daarnaast is er idd het door jou aangehaalde comformiteitsdingetje. Ik kan niet geloven dat mensen er "serius" vanuit gaan dat vanMoof dat naast zich neerlegt.
Kleine kanttekening: mensen die een S1 model hebben van 4-5 jaar oud zijn dus wel de lul.
Gekocht voor 3400 euro. Hun garantie termijn zit erop en VanMoof beweert dat de accu niet meer geleverd kan worden. Dan valt je aankoop-sprookje dat je er 10 jaar mee zou doen dus wel uiteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
Smartbikers schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:27:
[...]
Edit: Ah, gaat over je adapter , excuus verkeerd gelezen:)
Klopt, en die lijkt dus kapot te zijn. Ook met een multi meter zie ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Patvs120 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:59:
Hun garantie termijn zit erop en VanMoof beweert dat de accu niet meer geleverd kan worden.
Heb je daar geen accu revisie bedrijfjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
maxnl schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:24:
[...]

Heb je daar geen accu revisie bedrijfjes voor?
Dat mag ik hopen. Er zijn wisselende verhalen over de S1: (alleen al in thread: https://www.facebook.com/...rmalink/2942166192531217/ )
-nieuwe S1 accu kan wel worden geleverd voor 800 euro (beetje lullig als je vervangende accu nodig hebt, na <1500 km gefiets in 4 jaar - enkel omdat je na je garantie periode een VanMoof error29 foutmelding krijgt)
-nieuwe S1 accu kan wel worden geleverd voor 650 euro
-nieuwe S1 accu kan niet worden geleverd

[ Voor 14% gewijzigd door Patvs120 op 20-06-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Straks ga je dat ook meemaken met de nieuwe modellen. Vanmoof hanteert een wanbeleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Patvs120 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Kleine kanttekening: mensen die een S1 model hebben van 4-5 jaar oud zijn dus wel de lul.
Gekocht voor 3400 euro. Hun garantie termijn zit erop en VanMoof beweert dat de accu niet meer geleverd kan worden. Dan valt je aankoop-sprookje dat je er 10 jaar mee zou doen dus wel uiteen.
Dat is ook niet wat ik bedoelde, ging om datum van leveren van de fiets.

Dat die accu niet meer leverbaar is van de S1 is ronduit ruk natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Ronaldcycling schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:33:
Straks ga je dat ook meemaken met de nieuwe modellen. Vanmoof hanteert een wanbeleid
S2/S3 belooft VanMoof dat een nieuwe accu (na je garantieperiode) 350 euro kost. Ook na 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Patvs120 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:29:
Dat mag ik hopen. Er zijn wisselende verhalen over de S1: (alleen al in thread: https://www.facebook.com/...rmalink/2942166192531217/ )
-nieuwe S1 accu kan wel worden geleverd voor 800 euro (beetje lullig als je vervangende accu nodig hebt, na <1500 km gefiets in 4 jaar - enkel omdat je na je garantie periode een VanMoof error29 foutmelding krijgt)
-nieuwe S1 accu kan wel worden geleverd voor 650 euro
-nieuwe S1 accu kan niet worden geleverd
De eerste de beste Google hit voor Vanmoof Electrified accu revisie (geen ervaring mee verder) noemt 375 EUR: https://www.accufix.nl/pr...electrified-accu-revisie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
maxnl schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:39:
[...]

De eerste de beste Google hit voor Vanmoof Electrified accu revisie (geen ervaring mee verder) noemt 375 EUR: https://www.accufix.nl/pr...electrified-accu-revisie/
Ja gat in de markt van Accufix om daar op in te springen, als VanMoof 800 euro vraagt of soms zegt dat ze ze niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Patvs120 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:36:
[...]

S2/S3 belooft VanMoof dat een nieuwe accu (na je garantieperiode) 350 euro kost. Ook na 5 jaar.
Dat wordt belooft maar of ze het waar kunnen maken is een tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tsja dat is het nadeel van een ingebouwde accu met een vendor lock-in. Natuurlijk komt er voor elk product een keer het moment dat onderdelen niet of moeilijk verkrijgbaar meer zijn. De vraag is wat een redelijke termijn is. Vier jaar (de S1 is uit 2016) vind ik erg kort om geen onderdelen meer te kunnen leveren. Rond de 600 euro voor een nieuwe vind ik niet heel schokkend, een losse Bosch 500Wh accu kost ook gewoon 500 euro.

Wat overigens wel schokkend is, is hoe knaken het display van de S3 is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJS5lRea3-HDCKwOgi3ZlsKZYQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6rrWzGyzhCBzObXJVnJN1xM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G08NxtMtbXbiryfDVmCbijqZRko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYpSRegDnqry19VTOpaPl62s.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste foto met laagstaande zon, tweede foto in de schaduw. Wellicht is het op de blauwe lak nog erger dan op de donkergrijze (minder contrast) maar het is alsof iemand bij Van Moof heeft besloten dat het helemaal niet nodig is om bij daglicht het display af te kunnen lezen. Zelfs in de schaduw is het moeilijk iets te zien, met licht is het alsof je uberhaupt geen display hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 21-06-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Daniel schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:47:
Wellicht is het op de blauwe lak nog erger dan op de donkergrijze (minder contrast) maar het is alsof iemand bij Van Moof heeft besloten dat het helemaal niet nodig is om bij daglicht het display af te kunnen lezen. Zelfs in de schaduw is het moeilijk iets te zien, met licht is het alsof je uberhaupt geen display hebt.
Iedereen die dit zei tijdens een proefrit kreeg te horen:
-Dit is slechts een pre-productie model. Dit zal zijn opgelost in het eind product.
-Dit kan worden opgelost d.m.v. een firmware update.

Dus ik zou maar ff wachten op die magische firmware update. :)
Pagina: 1 ... 24 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.