Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 10:16
Roo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Yup, ik sta ook op 20 juni, nog geen bericht. Ik ga wel enorm balen als het gaat uitlopen. Ik heb ze destijds nog gebeld en toen hebben ze een "harde" garantie gegeven dat dit gehaald zou worden. Ben benieuwd.
Geen nood, ik kreeg ook pas een werkdag voor ontvangst bericht. Geduld... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben22
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
Daan2020 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:37:
Pff..wat een zooitje daar bij van Moof. De levering staat nu weer op oktober..volgens de klantenservice blijft het de rest van het jaar een fiasco qua levertijden vanwege de ''extremely high demand''.

Belachelijk zeg, er wordt gedaan alsof er op bestelling een diamant uit de grond gevonden en opgegraven moet worden. Paar fietsjes produceren hoort geen issue te zijn, kijk maar naar Watt en Cowboy die ze met paar dagen/weken al levert.

Zou er dan toch sprake zijn van kunstmatige schaarste creëren om de vraag nog verder te doen rijzen? Exclusiviteit en status verwerven voordat je verdergaat. Je zou het haast gaan denken.
Ik vermoed eerder dat vanwege Corona ze minder onderdelen kunnen krijgen van hun toeleveranciers. Dit in combinatie met een hoge vraag naar fietsen op dit moment. Zie ook dit artikel: https://www.nu.nl/economi...anbod-neemt-juist-af.html

Zo is het model Arthur van Schindelhauer pas vanaf juni 2021 weer verkrijgbaar!! Dus het kan nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
Pff..wat een zooitje daar bij van Moof. De levering staat nu weer op oktober..volgens de klantenservice blijft het de rest van het jaar een fiasco qua levertijden vanwege de ''extremely high demand''.

Belachelijk zeg, er wordt gedaan alsof er op bestelling een diamant uit de grond gevonden en opgegraven moet worden. Paar fietsjes produceren hoort geen issue te zijn, kijk maar naar Watt en Cowboy die ze met paar dagen/weken al levert.

Zou er dan toch sprake zijn van kunstmatige schaarste creëren om de vraag nog verder te doen rijzen? Exclusiviteit en status verwerven voordat je verdergaat. Je zou het haast gaan denken.
vanMoof had een reclame campagne gestart, die is op een aantal zenders veelvuldig op tv te zien, en ik kan niet anders zeggen, dat is een hele knappe reclame. Die geeft veel exposure en aandacht, dus mensen bestellen er gewoon een. Je had aandelen kunnen kopen! die doen het misschien beter dan de door jou genoemde diamanten.. De Watt en Cowboys blijven daardoor wellicht over en kun je al snel op rondrijden als je dat wenst. d:)b

Je bent ook blijkbaar vergeten dat de hele wereld net een paar maanden in lockdown is geweest zo ongeveer, ook hun fabriek zal daar last van hebben gehad. Ruben was me al voor zie ik...

Negatief denken is ieders eigen ding, maar ik ga er gewoon vanuit dat ze een enórme vraag hebben en het gewoon niet aan kunnen. De prijs blijft nog altijd scherp voor een mooie strakke fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024

Hij staat nu weer op september.. als je er 1 besteld ..
Mijn fiets staat nog strak op 31 juli ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Bruzski schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 01:04:
[...]

dit is niet heel moeilijk, gewoon de hydraulische leiding aan de bestaande remkabel bevestigen en het geheel door het frame trekken tot het punt van de nieuwe remklauw, monteren, vervolgens ontluchten en eventueel gebruik maken van de juiste postmount adapters ivm verschil in schijfdiameters, gebruik bij voorkeur altijd gesinterde remblokken, deze piepen nauwelijks en de remkracht is aanzienlijk beter te doseren. ;)
Dat had ik me al bedacht, maar ik vrees dus voor het gedeelte langs de batterij, dat ik daar niet vast loop. Ik krijg er nu geen beweging in als ik het probeer een stukje.. Wat betreft de gesinterde remblokken, met je eens,beter en slijtvaster. Maar die maken toch juist meer herrie tegenover de organische variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 20:35
max.schollen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:31:
[...]

Hij staat nu weer op september.. als je er 1 besteld ..
Mijn fiets staat nog strak op 31 juli ..
Hoe kan je zien of je leverdatum gewijzigd is? Net een vanmoof account aangemaakt maar die is leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
heval schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Hoe kan je zien of je leverdatum gewijzigd is? Net een vanmoof account aangemaakt maar die is leeg...
Als je iets besteld met je VanMoof account staat het daar in .. vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
BAMMER schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:29:
[...]

vanMoof had een reclame campagne gestart, die is op een aantal zenders veelvuldig op tv te zien, en ik kan niet anders zeggen, dat is een hele knappe reclame. Die geeft veel exposure en aandacht, dus mensen bestellen er gewoon een. Je had aandelen kunnen kopen! die doen het misschien beter dan de door jou genoemde diamanten.. De Watt en Cowboys blijven daardoor wellicht over en kun je al snel op rondrijden als je dat wenst. d:)b

Je bent ook blijkbaar vergeten dat de hele wereld net een paar maanden in lockdown is geweest zo ongeveer, ook hun fabriek zal daar last van hebben gehad. Ruben was me al voor zie ik...

Negatief denken is ieders eigen ding, maar ik ga er gewoon vanuit dat ze een enórme vraag hebben en het gewoon niet aan kunnen. De prijs blijft nog altijd scherp voor een mooie strakke fiets.
Tja, het bewijst juist mijn punt. Wel 50 duizend euro voor een spotje op primetime tv neer willen tellen, maar zogenaamd geen mogelijkheden hebben om het productieproces op te schalen. Dat gaat er bij mij niet in, dan ben je bezig met een andere strategie dan de verkoop alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:43

Daniel

Kapitein NCC-1701

Ik denk dat het wat banaler is. Van Moof is nog altijd een vrij klein bedrijf met beperkt werkkapitaal, ondanks de verschillende investeringsrondes. Volgens het persbericht (https://www.vanmoof.com/n...m-van-balderton-en-sinbon) hadden ze begin mei al meer dan 10.000 orders voor de S3 en X3. Even op de gok dat zo'n fiets ongeveer 700 tot 900 euro kost om te bouwen en transporteren, dan is dat 7-9 miljoen euro aan voorfinanciering die je moet doen als je die allemaal uit voorraad zou willen leveren. Dat risico kunnen/willen ze niet lopen. Dus ze produceren min of meer on demand. De boot van Taiwan naar Rotterdam doet er sowieso al een dikke maand over.
Buiten dat denk ik ook echt dat de vraag naar de X3/S3 veel hoger is dan hun inschattingen. Van de S2/X2 verkochten ze er 11.000 in 9 maanden.

Een merk als Watt heeft voor heel 2020 een verkoopdoelstelling van minder dan de helft van wat Van Moof in een maand doet, dat is qua kapitaal van een echt andere orde. Sowieso produceren zij in Nederland, dat scheelt ook nogal.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 16-06-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrjobse
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-07-2020
rrjobse schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:21:
De popup store in Den Haag zou Piece of Mind service bieden, aldus https://www.vanmoof.com/s...nmoof-popup-the-hague-nl/. Ook op https://www.vanmoof.com/shop/nl_nl/peace-of-mind staat dat de bike doctors in 21 steden actief zouden zijn.

Maar ... om mijn boost-button (S2) te repareren, is toch wat lastiger. De bike doctors hebben blijkbaar geen mobiele soldeerbout. Op mijn vraag of dat voor de S3 een heel ander systeem is, was eerst het antwoord 'Nee', maar toen de lieflijke dame aan de telefoon realiseerde dat het dat dus niet uit zou maken, werd het antwoord snel gewijzigd.

Even doorgevraagd naar de relatie die ze zouden hebben met fietsenwinkel.nl. Ze gaf aan dat het leasen via hen verloopt. Goede kans dat ik daar dus terecht kan voor de reparatie, aldus de lieflijke dame. Nou, dan ga ik daar ff heen ...

Wordt vervolgd
Inmiddels bij fietsenwinkel.nl in Rijswijk geweest. De Engelstalige monteur had er vertrouwen in dat hij de boost-button kon fixen ... Totdat bleek dat er een kabelbreuk was, deze heel erg dicht op het frame zat en er geen speling zit (lijkt te zitten?) op de kabel vanuit het frame (stuurpen losgehaald om het beter te kunnen zien). Hij is zeker een half uur bezig geweest, maar wilde niets weten van kosten: "No cure, no pay". Hij suggereerde dat VanMoof een afbeelding zou moeten hebben van het kabelplan, waarin de fiets vaag zichtbaar is, maar de bekabeling heel duidelijk. Dat dus maar opgevraagd ...

Wordt vervolgd.

Ondertussen ook even langs de pop-up store in Den Haag geweest en een ritje gemaakt op de S3. Beviel me prima, maar ik kan me voorstellen dat het schakelen van 2 naar 3 voor sommigen een issue is, zeker als je wat heuvelopwaarts gaat en dus meer druk zet op de pedalen. De bel was een verademing. De kleur blauw vond ik super. Het matrix display vind ik ook wat leuker/speelser dan bij de S2, alleen de helderheid daarvan is belabberd (maar niet per definitie slechter dan bij de S2). De aardige dame wist te melden dat nieuwere versies voorzien worden van een extra laklaagje op dat punt, waardoor het beter zichtbaar zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
BAMMER schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:28:
[...]
Dit is dan een niet geveerde, maar normale zadelpen. Of zie ik iets over het hoofd? Qua hoogte die er bijkomt met een geveerde variant heb ik al ontdekt dat ik hem daarvoor in een te lage stand heb waarschijnlijk.. zal het wel uit mijn hoofd moeten zetten.

Wonderbaarlijk genoeg ben ik trouwens wel tevreden over het zadel van de S2, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Correct, niet geveerd. Dat doet het Brooks zadel al méér dan genoeg en is mijns inziens een wereld van verschil met het standaard S2 zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 09:33
rrjobse schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:42:
[...]

Inmiddels bij fietsenwinkel.nl in Rijswijk geweest. De Engelstalige monteur had er vertrouwen in dat hij de boost-button kon fixen ... Totdat bleek dat er een kabelbreuk was, deze heel erg dicht op het frame zat en er geen speling zit (lijkt te zitten?) op de kabel vanuit het frame (stuurpen losgehaald om het beter te kunnen zien). Hij is zeker een half uur bezig geweest, maar wilde niets weten van kosten: "No cure, no pay". Hij suggereerde dat VanMoof een afbeelding zou moeten hebben van het kabelplan, waarin de fiets vaag zichtbaar is, maar de bekabeling heel duidelijk. Dat dus maar opgevraagd ...

Wordt vervolgd.

Ondertussen ook even langs de pop-up store in Den Haag geweest en een ritje gemaakt op de S3. Beviel me prima, maar ik kan me voorstellen dat het schakelen van 2 naar 3 voor sommigen een issue is, zeker als je wat heuvelopwaarts gaat en dus meer druk zet op de pedalen. De bel was een verademing. De kleur blauw vond ik super. Het matrix display vind ik ook wat leuker/speelser dan bij de S2, alleen de helderheid daarvan is belabberd (maar niet per definitie slechter dan bij de S2). De aardige dame wist te melden dat nieuwere versies voorzien worden van een extra laklaagje op dat punt, waardoor het beter zichtbaar zou moeten worden.
Weet je wat ze bedoel met de nieuwere modellen ? Is dat van bekend worden van het probleem dat ze het productie proces hebben aangepast ? Of bedoelen ze dat er een s3 V2 komt met die aanpassing ? Kan je hier iets meer duiding aan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Daan2020 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Tja, het bewijst juist mijn punt. Wel 50 duizend euro voor een spotje op primetime tv neer willen tellen, maar zogenaamd geen mogelijkheden hebben om het productieproces op te schalen. Dat gaat er bij mij niet in, dan ben je bezig met een andere strategie dan de verkoop alleen.
Ze gaan de productie wel opschalen is er gezegd
https://www.rtlnieuws.nl/...vanmoof-stella-ondernemen zal wel in 2028 zijn ofzo .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Logistiek is dit natuurlijk ook een uitdaging:
"We ontwikkelen alles in eigen huis en besteden de productie vervolgens uit aan fabrikanten", aldus de ondernemer. De losse onderdelen, van frame tot elektronica, worden daarna door Sinbon in elkaar gezet.
VM ontwerpt onderdelen, daar moeten ze dan productiepartners bij zoeken die conform die specificaties de onderdelen gaan produceren, en vervolgens moeten die weer op tijd en in de juiste aantallen bij Sinbon belanden zodat zij de fietsen kunnen assembleren en verschepen. Als je meer fietsen wil gaan bouwen moet iedereen in die keten op dezelfde manier kunnen opschalen. Als je veel meer off the shelf onderdelen gebruikt is dat een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Daniel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:37:
Logistiek is dit natuurlijk ook een uitdaging:

[...]

VM ontwerpt onderdelen, daar moeten ze dan productiepartners bij zoeken die conform die specificaties de onderdelen gaan produceren, en vervolgens moeten die weer op tijd en in de juiste aantallen bij Sinbon belanden zodat zij de fietsen kunnen assembleren en verschepen. Als je meer fietsen wil gaan bouwen moet iedereen in die keten op dezelfde manier kunnen opschalen. Als je veel meer off the shelf onderdelen gebruikt is dat een stuk eenvoudiger.
als het goed is doet VanMoof nu alles in eigen beheer .. ze hebben net een fabriek geopend.
Denk dat alleen de motor geleverd wordt door een extern bedrijf (bafang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:23

mphilipp

Romanes eunt domus

Patvs120 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:12:
[...]
De tip van andere gebruikers is: ze vervangen voor Hayes organic remblokken.
Organic remblokken? Zijn zeker extra duur...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

max.schollen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:55:
[...]
als het goed is doet VanMoof nu alles in eigen beheer .. ze hebben net een fabriek geopend.
Remsysteem en versnelling zijn ook van derden. Alles zelf maken is gekkenwerk.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
mphilipp schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Remsysteem en versnelling zijn ook van derden. Alles zelf maken is gekkenwerk.
VanMoof had er denk beter aan gedaan om een flinke voorraad te hebben gehad voor de fietsen verkocht zouden gaan worden
Dan had je veel sneller kunnen leveren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Daar heb je wel het vermogen voor nodig en dat is nu net de tweestrijd waar start ups / kleine bedrijven in zitten. Het is te makkelijk om te zeggen leg een voorraad aan en daarna kijken we hoeveel orders we krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrjobse
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-07-2020
Smartbikers schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Weet je wat ze bedoel met de nieuwere modellen ? Is dat van bekend worden van het probleem dat ze het productie proces hebben aangepast ? Of bedoelen ze dat er een s3 V2 komt met die aanpassing ? Kan je hier iets meer duiding aan geven?
Om een lang verhaal kort te maken: Ik kan daar niet meer duiding aan geven, maar VanMoof sales/klantenservice wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 13:29
mphilipp schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Organic remblokken? Zijn zeker extra duur...
10 euro voor een setje?
VanMoof verkoopt ze voor 19 euro.

Maar even terugkomend op de remblokken. Typisch VanMoof krijg je tegenstrijdige antwoorden.
Dus iemand gaat het nog een keer moeten vragen ter bevestiging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ja09UcGOvcyuyNLuvyXC4sXYXdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gAUSAPBMF6fYok7yMtvAxwbk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwM76yn37pyhe_cHfsi_5nNusCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkq3VAqXPNvM6fgwwDKeNPZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57
max.schollen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:04:
[...]

VanMoof had er denk beter aan gedaan om een flinke voorraad te hebben gehad voor de fietsen verkocht zouden gaan worden
Dan had je veel sneller kunnen leveren .
Huh? Dan moeten geïnteresseerden juist langer wachten op hun fiets, namelijk totdat VM die voorraad bij elkaar heeft geproduceerd.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody

[..]

Paar fietsjes produceren hoort geen issue te zijn
Bel ze op en stel voor om met jouw productielijn bij te springen? Zo te horen heb jij wel een idee over hoe je dat snel kunt doen... :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Patvs120 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:03:
[...]
10 euro voor een setje?
VanMoof verkoopt ze voor 19 euro.
Valt mee dus. Ik werd een beetje getriggerd door de term 'organic'. Dat is zo'n bullshit bingo hipster magneet term, waar ik meteen pukkeltjes van krijg. Vandaar. Straks werken die dingen alleen als je mindful remt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Waaaat, rem jij niet mindful? -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
max.schollen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:55:
[...]
Niet volgens Taco:
De nieuwe fietsen zijn zo’n 1000 euro goedkoper dan de eerdere elektrische versies, dat komt mede doordat het bedrijf inmiddels samenwerkt met Sinbon in Taiwan.

"We ontwikkelen alles in eigen huis en besteden de productie vervolgens uit aan fabrikanten", aldus de ondernemer. De losse onderdelen, van frame tot elektronica, worden daarna door Sinbon in elkaar gezet.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...vanmoof-stella-ondernemen

Sinbon is ook weer een investeerder in Van Moof. Volgens mij is een groot deel van de onderdelen waar zo'n S3/X3 uit bestaat custom werk, vandaar ook de soms nogal wonderlijke afwijkende maten. Opschalen in productie kan alleen als je hele keten dat aan kan, en als het veel made-to-order spul is, is dat best een uitdaging. Als je je fiets samenstelt uit onderdelen die je zo uit de voorraden van Shimano, Bosch etc. kunt trekken gaat dat een stuk vlotter vermoed ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 16-06-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Daniel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Niet volgens Taco:

[...]

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...vanmoof-stella-ondernemen

Sinbon is ook weer een investeerder in Van Moof. Volgens mij is een groot deel van de onderdelen waar zo'n S3/X3 uit bestaat custom werk, vandaar ook de soms nogal wonderlijke afwijkende maten. Opschalen in productie kan alleen als je hele keten dat aan kan, en als het veel made-to-order spul is, is dat best een uitdaging. Als je je fiets samenstelt uit onderdelen die je zo uit de voorraden van Shimano, Bosch etc. kunt trekken gaat dat een stuk vlotter vermoed ik.
Tja . Het lijkt mij dat een VanMoof communiceert met de leveranciers van hoe veel ze standaard op voorraad willen hebben aan onderdelen en wat ze alvast willen hebben om de fietsen te gaan maken .
Neem aan dat er wordt besteld voor wat ze aan fietsen orders hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Joosie200 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Net antwoord binnen van ANWB:

[...]

Mijn punt is nu net dat het niet echt een standaard slot is noch volledig elektronisch slot het hangslot behorend bij de S1. En hoe kun je een schopslot van de S2/S3 als elektronisch accepteren wanneer onduidelijk is of het wel ART goedgekeurd is?
Dat klinkt niet echt als iets wat je wil. Heb nu zelf Allianz en die hebben mij bevestigd dat ze het VanMoof goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Cyleo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:29:
[...]

Dat klinkt niet echt als iets wat je wil. Heb nu zelf Allianz en die hebben mij bevestigd dat ze het VanMoof goedkeuren.
Ik heb zelf de peace of mind er bij afgesloten.
Zit nu ook op mijn smartbike .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixtyYen
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik vind het een mooie fiets (S3) iemand in Zuid Limburg ervaring met de S3 i.c.m. heuvels? Zit te twijfelen - wel een proefrit geboekt met de S3, maar da's in Utrecht dus niet echt te valideren hoe hij zich houdt in de heuvels...

De SanFran reviews zijn opzich wel positief? Alleen bij de steilste heuvels (maar zo stijl hebben we ze hier niet - iig niet op mijn route >:) ) verslikt hij zich volgens mij. S2 ervaringen?

[ Voor 29% gewijzigd door SixtyYen op 16-06-2020 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
SixtyYen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:58:
Ik vind het een mooie fiets (S3) iemand in Zuid Limburg ervaring met de S3 i.c.m. heuvels? Zit te twijfelen - wel een proefrit geboekt met de S3, maar da's in Utrecht dus niet echt te valideren hoe hij zich houdt in de heuvels...

De SanFran reviews zijn opzich wel positief? Alleen bij de steilste heuvels (maar zo stijl hebben we ze hier niet - iig niet op mijn route >:) ) verslikt hij zich volgens mij. S2 ervaringen?
De VanMoof is een echte stads fiets ..
hij heeft geen voor vork vering .
DUs vraag me af of het zo fijn is met heuvels .
Wellicht zijn er hier mensen die je daar meer info over kunnen geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

max.schollen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:01:
DUs vraag me af of het zo fijn is met heuvels .
Voorvork-vering? Ga je ermee mountainbiken in het terrein? Als er iets een nutteloze negatieve modegrill is is het wel de energieslurpende voorvorkvering op normale fietsen. Welk nut zou je er bij gewoon gebruik van hebben? Laat staan bij heuvels waar je een strak sturende fiets wil.

[ Voor 7% gewijzigd door bombadil op 17-06-2020 08:36 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:29

charrel

Cortisol4life..

mphilipp schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Valt mee dus. Ik werd een beetje getriggerd door de term 'organic'. Dat is zo'n bullshit bingo hipster magneet term, waar ik meteen pukkeltjes van krijg. Vandaar. Straks werken die dingen alleen als je mindful remt...
Dan snap je het niet denk ik, er zijn gewoon 2 typen remblokken. Die zijn er al heel lang, ook voor de auto en de motor, organische en gesinterde....
Dus geen "bullshit bingo hipster magneet term", het is gewoon wat voor type remblokken het zijn. ;)
gesinterde laten de remschijf wat harder slijten en zijn voor wat intensiever gebruik. Hebben ook wat meer warmte nodig om maximale remvertraging te kunnen halen. Organische zijn wat zachter en hebben wat minder druk en warmte nodig voor de maximal remkracht. Deze slijten dus harder.

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 17-06-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06 11:52
Er is een Duitse review op YouTube waarbij er een heuvel bij München wordt gebruikt om te kijken hoe de versnelling van de S3 werkt. Misschien haal je daar de benodigde info uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:41:
[...]
Dan snap je het niet denk ik, er zijn gewoon 2 typen remblokken. Die zijn er al heel lang, ook voor de auto en de motor, organische en gesinterde....
Ik heb er ook helemaal geen verstand van. Maar gezien de hype rond organic rommel klonk het als zoiets. Organic rietjes enzo...om gek van te worden. Maar het blijkt in dit geval gelukkig een legitiem gebruik van de term. Dan ga ik ze zeker kopen, al was het alleen om de hipster figuren te kunnen narren met mijn organic remblokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cyleo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:29:
[...]
Het is inderdaad wel een lekkere onduidelijke situatie wat dat betreft. Heeft iemand ooit aan Van Moof voorgelegd waarom ze die sloten niet aan een ART keuring laten onderwerpen? Ze kunnen natuurlijk wel roepen dat ze hun eigen verzekering hebben en de fiets door het alarm niet te stelen is, maar de praktijk wijst anders uit. En je moet je klanten ook de keuze geven.

Als ik het mij goed herinner komt die ANWB verzekering best goed uit de bus, met die tracker en nieuwwaarde gedurende 5 jaar voor maar €75/jaar. Dat klinkt niet slecht. Maar ja, dan moeten ze wel de Van Moof accepteren. Of je moet er zelf een extra slot op zetten. Op zich ook geen drama, gewoon zo'n opvouw Abus; die zijn goed en makkelijk op de fiets te bevestigen. Ik denk niet dat ie hier in Rotterdam lang staat als ik alleen dat schopslot zou gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
SixtyYen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:58:
Ik vind het een mooie fiets (S3) iemand in Zuid Limburg ervaring met de S3 i.c.m. heuvels?
De duinen van Zuid-Holland zijn in ieder geval geen probleem.
Wel is boost knop indrukken wel zo fijn, omdat de automatische versnelling geen rekening houd met heuvels en je dus al snel in een zwaardere versnelling zit te trappen dan welke je op een normale fiets zou gebruiken.

==
max.schollen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:01:
De reclame van een ander merk is ook hier van toepassing: YouTube: Union E-Lite - Dual Suspension
Gewoon dikke banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:53:
[...]
Als ik het mij goed herinner komt die ANWB verzekering best goed uit de bus, met die tracker en nieuwwaarde gedurende 5 jaar voor maar €75/jaar. Dat klinkt niet slecht. Maar ja, dan moeten ze wel de Van Moof accepteren. Of je moet er zelf een extra slot op zetten. Op zich ook geen drama, gewoon zo'n opvouw Abus; die zijn goed en makkelijk op de fiets te bevestigen. Ik denk niet dat ie hier in Rotterdam lang staat als ik alleen dat schopslot zou gebruiken.
Ja, de ANWB komt goed uit de bus. Maar het voelt voor mij dubbelop om zo'n vouwslot van Abus te fixen die ART gecertificeerd is en het soortgelijke slot van VanMoof dan links te laten liggen. Daarbij zal zo'n vouwslot met insteek in het frame vast niet te combineren zijn dat je vanuit de app de S1 v2 vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
mphilipp schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:53:
Als ik het mij goed herinner komt die ANWB verzekering best goed uit de bus, met die tracker en nieuwwaarde gedurende 5 jaar voor maar €75/jaar. Dat klinkt niet slecht.
Afgezien dat ze geen dekking bieden bij gebruik van kicklock, is dat aanbod nog best misleidend.
De ANWB vermeld groot "Totaal per jaar € 75,96"
Wat doet klinken alsof dat het tarief is dat elk jaar geld. Kijk je echter naar de berekening dan zie je dat ze reeds "15% Kennismakingskorting een jaar lang" hebben afgetrokken om tot die prijs te komen.
Het is dus enkel een loktarief voor het eerste jaar, daarna gaat hij omhoog...
En ook het eerste jaar betaal je alsnog meer, want dan rekenen ze "poliskosten" om de polis naar je toe te e-mailen...

Een beetje korting kan je bij Allianz overigens ook krijgen, door via Cashbackxl te bestellen. Krijg je een tientje terug.

[ Voor 7% gewijzigd door maxnl op 17-06-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joosie200 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:47:
[...]
Ja, de ANWB komt goed uit de bus. Maar het voelt voor mij dubbelop om zo'n vouwslot van Abus te fixen die ART gecertificeerd is en het soortgelijke slot van VanMoof dan links te laten liggen. Daarbij zal zo'n vouwslot met insteek in het frame vast niet te combineren zijn dat je vanuit de app de S1 v2 vergrendeld.
Die laatste zin begrijp ik niet.

Als de ANWB (en ik zal ze het een keer concreet vragen) dat kicklock accepteert is het niet nodig. Maar het belangrijkste punt blijft staan: dat kicklock houdt niet iedereen tegen. Het is dus een kwestie van kiezen: wil je het gemak en de estethiek van dat kicklock? Prima, maar houdt er rekening mee dat iemand 'm zomaar kan inladen. Want fietsendieven gaan ook vaak met een busje rond en gooien gewoon van alles in de bus. Weg Van Moof. Dan kun je die overpriced POM hebben, maar dat zit je dus misschien wel 2 weken zonder fiets en als ze 'm niet vinden (want op de bodem van de sloot/gracht) krijg je een andere. Duurt nog langer. Daar heb ik dus ook niets aan. Liever heb ik dan een extra slot op de fiets om zeker te zijn dat ik die fiets nog heb.
De verzekering van ANWB is aantrekkelijk omdat zij ook bike hunters hebben, maar die gaan niet 2 weken lang aan de slag. Ik geloof een dag of 3 en zij claimen ook een hoge succes rate. En anders krijg je je aankoopbedrag uitgekeerd. Dat vind ik een goede deal en de prijs blijft, ondanks de aanbieding waarbij je het tweede jaar meer betaalt nog altijd interessanter als POM.

Ik kijk naar het totaalplaatje. Daarbij vind ik het niet zo erg om een extra slot erop te hebben. Ik rij niet voor de sier op een fiets, maar om me te verplaatsen. Zoals gezegd: je hebt een keuze:
*Alleen kicklock (en je fiets kwijt als je in een grote stad woont)
*POM + kicklock
*extra slot geen verzekering
*extra slot + ANWB
*Alianz verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Die laatste zin begrijp ik niet.
En wat is er moeilijk aan te begrijpen dat ik een:
S1v2 heb
De S1 helemaal geen kickslot whatsoever heeft
Wel een niet ART gecertificeerd eigen hangslot zonder sleutel

Ik kan dus niet out of the box voldoen aan de vereisten voor een digitaal noch regulier slot bij de ANWB. Wel als ik een art gecertificeerd slot koop van Abus bijvoorbeeld maar die zal lijkt mij niet compatible zijn met insteek op de fiets en de vergrendeling via de VM app.

Overigens heb ik de tracker van de ANWB vandaag binnen gekregen. Banana/OV for scale:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abow2wONH3eamPJcA-78R9bpoqA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JiZP7mShU1OEbWJN3L6uVA8Z.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Joosie200 op 17-06-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joosie200 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:09:
[...]
En wat is er moeilijk aan te begrijpen dat ik een:
S1v2 heb
De S1 helemaal geen kickslot whatsoever heeft
Wel een niet ART gecertificeerd eigen hangslot zonder sleutel
Ok, ik las het een beetje vreemd denk ik.
Ik kan dus niet out of the box voldoen aan de vereisten voor een digitaal noch regulier slot bij de ANWB. Wel als ik een art gecertificeerd slot koop van Abus bijvoorbeeld maar die zal lijkt mij niet compatible zijn met insteek op de fiets en de vergrendeling via de VM app.
Ik weet niet hoe dat zit op de S1. Maar zo'n ouderwets ringslot past dus niet begrijp ik? Dan blijft zo'n vouwslot over. Die Abus die zo vaak genoemd wordt is volgens mij niet zo heel groot en toch ART gecertificeerd. Je moet wat. Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

In de Van Moof groep op Facebook (nog) een bevestiging van Allianz dat ze het kicklock wel degelijk accepteren als digitaal slot. Ze geven echter wel bij herhaling aan dat een extra slot wel aan te bevelen is. Zou zomaar kunnen dat ze daar later toch nog een keer op terugkomen. Ik kan mij zo voorstellen dat ze vragen wat je denkt als je die fiets zomaar ergens in centrum Amsterdam zet en de hele dag gaat winkelen en dan verwacht 'm terug te zien... Maar goed, dat is mijn interpretatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCA4DsO5Gch9wKifSQH-x28Bo_M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g0ZTsLKqcxQhqB366rkAEaQS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQvsf9x8h03hGkCDdZKmq1sCC5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f7nXb5q2nVyFlVNnIurCfCc5.jpg?f=user_large

Verder kost Allianz €5 per maand en heeft een nieuwwaarde uitkering gedurende 3 jaar. ANWB heeft dan nog de GPS tracker erbij, dus best concurrerend.

[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 17-06-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Vandaag is bij mij ineens de "expected delivery date" verdwenen uit MyVM. Gisteren stond er nog 20 juni, vandaag is het leeg... (gelukkig heb ik wel een screenshot gemaakt waar de 20e nog staat).

Dus toch maar even gebeld. Zou een bug in het systeem zijn. Hmmm.... 8)7

De dame wist mij te vertellen dat in het systeem de 20e nog steeds staat vermeld, dat ze op dit moment geen delays hebben in leveren en dat ik dus een mail kan verwachten van Dynalogic.

Ik weet het... geduld... maar dat is lastig...!

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Mijn lever datum is opeens weg uit mijn account! Hoe kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

max.schollen schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:54:
Mijn lever datum is opeens weg uit mijn account! Hoe kan dat ?
Misschien eerst even mijn laatste posting lezen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 05:37
Toch maar besloten mijn ervaringen tot dusver eens te delen, ik heb sinds begin maart een Electrified S2 via Friesland Lease.

Vanaf moment één vond ik mijn motor veel herrie maken maar dacht dat dit misschien zo hoorde, nadat ik met een vriend met dezelfde fiets samen fietste, tot de conclusie gekomen dat dit toch niet hoort, contact met VanMoof opgenomen en het was allemaal heel vervelend en ze zouden een nieuw wiel sturen, linkje in de bevestigingsmail erbij van de unboxing video als uitleg om het wiel te vervangen...

Maandags 4 mei kwam UPS de doos brengen, zonder aan te bellen, onder een metalen plaat in zeer open voortuin achtergelaten en briefje in de bus, vervolgens vond ik de doos zo:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tW8HeX1.jpg

Daarna de doos met het nieuwe wiel uitgepakt, en denk wel dat het veilig is om te stellen dat niemand over deze doos is gestruikeld waardoor het wiel er zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uqODtwz.jpg

VanMoof dezelfde beelden toegestuurd en aangegeven dat ik ook niet met de unboxing video aan de slag kan aangezien ze daar een volledig geassembleerd wiel gebruikten, en er is een reden dat ik hem via Friesland Lease heb, zodat ik er zelf niet aan hoef te klussen. Afspraak gemaakt bij VanMoof: Twee weken later pas plek :|

Fiets gebracht, wiel keurig vervangen met stille motor en ik was weer een blij man, tot vorige week...

Ik was lekker 's ochtends een rondje van 35km aan het fietsen toen de ES2 niet goed meer oppakte in 2e versnelling, schoot er continu uit en sindsdien ratelt er iets bij de achternaaf/ketting, ik vermoed dat er iets afgebroken is oid, wat best apart is, want ik kan me niet voorstellen dat mijn benen genoeg kracht hebben om iets in de aandrijflijn om zeep te helpen...

VanMoof gebeld: "Over 16 dagen hebben we plek" :(

Zit nu dus in 3,5 maand tijd al een maand zonder goed werkende fiets, en Friesland Lease wil geen compensatie geven omdat het bij VanMoof zo druk is, zeggen wel ga maar naar een andere bij ons aangesloten fietsenmaker, maar diegenen in de buurt die ik gebeld heb, hebben of nog langere wachttijden óf ze willen de electrische VanMoofs absoluut niet aanraken...

Al met al vind ik het een heerlijke fiets, als hij naar behoren werkt maar helaas is dat mij niet gegund, en te lezen aan de reacties van andere S2 en S3 bezitters is dat nog steeds niet altijd het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Roo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Misschien eerst even mijn laatste posting lezen...?
Het was inderdaad een bug ..
hij is nu weer terug .
Iedergeval afwachten op de hoop dat ze hem misschien eerder leveren dan 31 juli .. zou top zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
"Heerlijke auto!!" als hij het doet - zeiden Jaguar/Alfa Romeo rijders eind jaren 70 ook altijd. Terwijl die auto met enige regelmatig het dus niet deed.

VanMoof ing Facebook groep zegt hierover: 'VanMoof is the new Jaguar: you need two, one to drive and one for the workshop'.

Ik snap dat dus echt niet. Uiteindelijk mag ik hopen dat mensen toch op een gegeven moment (rationeel) kiezen voor degelijkheid en betrouwbaarheid als je (deels) afhankelijk bent van je fiets/auto om op tijd op je werk te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Patvs120 op 17-06-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
maxnl schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:19:
En ook het eerste jaar betaal je alsnog meer, want dan rekenen ze "poliskosten" om de polis naar je toe te e-mailen...
Gewoon printkosten terug factureren. Lik op stuk. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Gluten Parody schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Gewoon printkosten terug factureren. Lik op stuk. O-)
Denk je nou echt dat ze daar mee akkoord gaan .. hahahahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
max.schollen schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:12:
[...]

Denk je nou echt dat ze daar mee akkoord gaan .. hahahahaha
offtopic:
Je moet er wel een paar leuke foto's bij doen natuurlijk, zoals Luuk Koelman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Patvs120 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:59:
"Heerlijke auto!!" als hij het doet - zeiden Jaguar/Alfa Romeo rijders eind jaren 70 ook altijd. Terwijl die auto met enige regelmatig het dus niet deed.

VanMoof ing Facebook groep zegt hierover: 'VanMoof is the new Jaguar: you need two, one to drive and one for the workshop

Ik snap dat dus echt niet. Uiteindelijk mag ik hopen dat mensen toch op een gegeven moment (rationeel) kiezen voor degelijkheid en betrouwbaarheid als je (deels) afhankelijk bent van je fiets/auto om op tijd op je werk te komen.
Er is momenteel een bijkomend probleem, want zelfs al heb jij toch wat met je "kwaliteitsfiets" van een groot merk, (waar je vaak fors meer voor betaald) dan ga je nu naar de lokale fietsenboer om hem te laten repareren maar kan hij je de eerste 2 weken vaak óók niet helpen.. Die komen om in het werk! Daar moeten ze je momenteel inplannen. Wat wel raar is, want dat zou je met de "goede kwaliteit" toch niet verwachten 😉

Uitzonderingen daar gelaten, wij hebben op het werk een scala aan grote merken elektrische fietsen in het fietsenhok, er is er geen een die niet probleempjes heeft gehad. Van het niet meer herkennen van de batterij die lostrilt tot weigerende displays, kapotte kabels etc. etc. Los van de vaak onverwachte rekeningen voor je reparatie. Ik schrik altijd als ik dat hoor van anderen.

En de mensen die ene nieuwe gaan aanschaffen na een paar jaar hebben me toch een afschrijving gehad... diezelfde fietsenmaker wil hem eigenlijk niet eens inruilen/hebben, als je hem houdt krijgt diezelfde bedragen als korting op je nieuwe.

Het meeste kun je beter gewoon een relativeren als je het zo bekijkt. Ik ben in elk geval superblij met mijn stoere, redelijk geprijsde en fijne stadsfiets van Vanmoof. Zonder uitzondering vinden ze hem allemaal super. 8)

(Ik hou mijn oude omafiets van 20jaar er wel gewoon naast voor naar de kroeg als ik weer kans zie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
BAMMER schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:42:
[...]

Er is momenteel een bijkomend probleem, want zelfs al heb jij toch wat met je "kwaliteitsfiets" van een groot merk, (waar je vaak fors meer voor betaald) dan ga je nu naar de lokale fietsenboer om hem te laten repareren maar kan hij je de eerste 2 weken vaak óók niet helpen.. Die komen om in het werk! Daar moeten ze je momenteel inplannen. Wat wel raar is, want dat zou je met de "goede kwaliteit" toch niet verwachten 😉

Uitzonderingen daar gelaten, wij hebben op het werk een scala aan grote merken elektrische fietsen in het fietsenhok, er is er geen een die niet probleempjes heeft gehad. Van het niet meer herkennen van de batterij die lostrilt tot weigerende displays, kapotte kabels etc. etc. Los van de vaak onverwachte rekeningen voor je reparatie. Ik schrik altijd als ik dat hoor van anderen.

En de mensen die ene nieuwe gaan aanschaffen na een paar jaar hebben me toch een afschrijving gehad... diezelfde fietsenmaker wil hem eigenlijk niet eens inruilen/hebben, als je hem houdt krijgt diezelfde bedragen als korting op je nieuwe.

Het meeste kun je beter gewoon een relativeren als je het zo bekijkt. Ik ben in elk geval superblij met mijn stoere, redelijk geprijsde en fijne stadsfiets van Vanmoof. Zonder uitzondering vinden ze hem allemaal super. 8)

(Ik hou mijn oude omafiets van 20jaar er wel gewoon naast voor naar de kroeg als ik weer kans zie)
Ja het is altijd wel wat met welk merk dan ook ..
Ik heb had meer problemen met m’n gazelle dan met mijn VanMoof .
Weet iemand hoe het zit met de ketting kast van de s3 .
Is die steviger dan die van de eerste smart bikes uit 2016 ?
Want die gingen bij mij nog al vaak stuk (hij schoot fan uit elkaar) hoe het komt ... Joost mag het weten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Nieuwe topsnelheid: 40km/u. Hoe? Easter egg + ondersteuning 4 + meetrappen de heuvel af een fietstunnel in. Ik kon cruizend omhoog en nog een fietstunnel in door gewoon te laten uitrollen.

Daarna viel de accu wel uit want ik vertrok op 14% van huis. Ik heb mijn S1 speedy roadrunner genoemd. Speedy van Speedy Gonzales en Roadrunner van roadrunner :+ 65km op ondersteuning 3, 5km op ondersteuning 4 = 70km uit mijn eerste volle accu.

[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 17-06-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Joosie200 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:13:
Nieuwe topsnelheid: 40km/u. Hoe? Easter egg + ondersteuning 4 + meetrappen de heuvel af een fietstunnel in. Ik kon cruizend omhoog en nog een fietstunnel in door gewoon te laten uitrollen.

Daarna viel de accu wel uit want ik vertrok op 14% van huis. Ik heb mijn S1 speedy roadrunner genoemd. Speedy van Speedy Gonzales en Roadrunner van roadrunner :+ 65km op ondersteuning 3, 5km op ondersteuning 4 = 70km uit mijn eerste volle accu.
nu nog stickers er op speedy roadrunner . Haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Bij dit soort snelheden zou ik toch ook eens aan een fietshelm gaan denken...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
max.schollen schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:17:
[...]
nu nog stickers er op speedy roadrunner . Haha
Dacht meer aan een S3/S2 belunit met: miep miep of arriba arriba/yeehaw belgeluid :+

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 17-06-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
max.schollen schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:58:
[...]

Ja het is altijd wel wat met welk merk dan ook ..
Ik heb had meer problemen met m’n gazelle dan met mijn VanMoof .
Weet iemand hoe het zit met de ketting kast van de s3 .
Is die steviger dan die van de eerste smart bikes uit 2016 ?
Want die gingen bij mij nog al vaak stuk (hij schoot fan uit elkaar) hoe het komt ... Joost mag het weten .
Daar is een topic over op Facebook met foto's als:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6NIsL-vmjUIn-t79BjJccldiDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BwjkzBNS5BabiJSlWFzb3Om7.jpg?f=user_large

dat het er op de S3 ook spontaan afvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Patvs120 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:27:
[...]

[Afbeelding]

Raar dat het zo snel er af valt .. je zou toch zeggen dat ze daar dan aandacht aan moeten besteden en het beter maken .. weet niet of het wel wat beter is dan wat het was ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Nooit gehad op mijn bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-06 18:03
Hoe snel loopt de accu leeg als hij standby/ uit staat? Stel hij heeft volle accu en je gebruikt je fiets pas na bijvoorbeeld een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
BAMMER schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:42:
[...]

wij hebben op het werk een scala aan grote merken elektrische fietsen in het fietsenhok, er is er geen een die niet probleempjes heeft gehad. Van het niet meer herkennen van de batterij die lostrilt tot weigerende displays, kapotte kabels etc. etc.
Ik heb met mijn oude sparta ion fiels met ombouwkit naar een hd display jaren plezier gehad en nooit een enkele storing, misschien ook een stukje geluksfactor? :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-06 22:54

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Patvs120 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:27:
[...]

[Afbeelding]

Begint nu langzaam toch een beetje lastig te worden om deze fiets nog als 'bedrijfs'fiets aan te prijzen bij collega's van mij...

Jammer dat product plug/promotie sites als Bright en zelfs de Nederlandse consumentenbond hier niet eens een goed (lees eerlijk) oordeel over geven. hoe hip/cool (refererend aan apple/tesla/high tech) dit soort fietsen ook wordt vermarkt.

Een fiets is geen nieuw product en Vanmoof is geen startup. Als je op basis onderdelen (kapotte wielen/krassen/slecht spuitwerk/missende onderdelen/ verkeerde onderdelen) dit nu nog zoveel klachten opleverd, Lossstaande van allerlei toezeggingen die niet zijn doorgevoerd in de uiteindelijk productiemodellen.

Zoals hier boven iemand terecht aangaf. Ondanks hoe leuk/mooi/goed de fiets op papier ook lijkt, tijd om eens te relativeren en misschien goed om toch verder te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door litebyte op 18-06-2020 10:24 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
Ik vind het lastig te beoordelen hoeveel goede reacties er nu worden weggelaten en daarmee te bepalen wat de kwaliteit van de fiets nu eigenlijk is.

Ik heb hiervoor met een smart s gereden en daar is wel het eea aan vervangen , soms met een beetje duwen van mijn kant, maar ik ben wel erg tevreden geweest met de kwaliteit van de fiets.
Geen rare aflevering , geen missende onderdelen , geen kapotte onderdelen in de eerste periode.
Dus zien we nu alleen de excessen of is hetgeen wat we zien echt representatief voor de kwaliteit ? Goede dingen vertellen de meeste mensen vaak niet omdat het “ zo hoort” toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Smartbikers schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:27:
Ik vind het lastig te beoordelen hoeveel goede reacties er nu worden weggelaten en daarmee te bepalen wat de kwaliteit van de fiets nu eigenlijk is.

Ik heb hiervoor met een smart s gereden en daar is wel het eea aan vervangen , soms met een beetje duwen van mijn kant, maar ik ben wel erg tevreden geweest met de kwaliteit van de fiets.
Geen rare aflevering , geen missende onderdelen , geen kapotte onderdelen in de eerste periode.
Dus zien we nu alleen de excessen of is hetgeen wat we zien echt representatief voor de kwaliteit ? Goede dingen vertellen de meeste mensen vaak niet omdat het “ zo hoort” toch ?
ik denk inderdaad dat je hoofdzakelijk alleen maar de slechte dingen hoort ..
Heb hier en daar ook wel wat goede verhalen gehoord maar toch maak ik mij wel zorgen of de s3 die ik heb besteld wel helemaal goed is en zonder missende onderdelen ..
zit er Sirius over te denken of ik een mail ga sturen of ze hem wel goed kunnen gaan afleveren!
Eigenlijk moet je die zorgen niet mogen hebben voor de prijs was je betaald er voor .. is geen koopje ....
We zijn nu een zo’n 2 maanden verder en vraag me af of ze wel verbeteringen hebben door gevoerd als je zo veel fouten ziet ..

[ Voor 9% gewijzigd door max.schollen op 18-06-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-06 22:54

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

max.schollen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:19:
[...]
ik denk inderdaad dat je hoofdzakelijk alleen maar de slechte dingen hoort ..
Heb hier en daar ook wel wat goede verhalen gehoord maar toch maak ik mij wel zorgen of de s3 die ik heb besteld wel helemaal goed is en zonder missende onderdelen ..
zit er Sirius over te denken of ik een mail ga sturen of ze hem wel goed kunnen gaan afleveren!
Eigenlijk moet je die zorgen niet mogen hebben voor de prijs was je betaald er voor .. is geen koopje ....
We zijn nu een zo’n 2 maanden verder en vraag me af of ze wel verbeteringen hebben door gevoerd als je zo veel fouten ziet ..
Losstaande van de 'brand whores' die alles wat een bepaalde fabrikant ook maakt (hoe slecht ook) al dan niet uit commercieel belang als goed omschrijven, er zijn ook zat (gelukkig) positieve reviews van echte bezitters die ook kritisch kunnen zijn als het teecht is.

Maar je ziet gewoon een aantal klachten hier, maar ook op Twitter en reddit waarvan je denkt - dat hoort niet bij een merk dat al een tijd fietsen produceert. Het is geen nieuw product, noch een nieuwe fabrikant. Heel jammer want de fiets ziet er op papier heel goed uit.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Verrassend bericht van VM:
Hi,

Your bike made it safely to our distribution center and was undergoing final quality control before it could be shipped to you.

Unfortunately, these quality checks are taking longer than anticipated, and there will be a delay in shipping your VanMoof S3. We’re really sorry for the inconvenience and are doing everything we can to get your new bike to you as soon as possible.

Please log in to My VanMoof to see your updated delivery date
In MyVM is datum nu aangepast van 20 naar 21 juni(!)... ben dus heeeel benieuwd of de fiets zondag geleverd gaat worden... het zou me verbazen.

Helaas, want gisteren hebben ze me nog telefonisch toegezegd dat alles op schema loopt en er geen vertragingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Mijne is aangepast naar 26 juni , godsallejezus

Eigenlijk wat ze aangeven is, we hebben fouten gevonden in het verleden die we moeten herstellen. Anders zou je een kwaliteitscontrole niet doen aangezien het alleen maar geld kost.

[ Voor 66% gewijzigd door Smartbikers op 18-06-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 15:25
Schrok ook even, maar ook van 20 naar 21 juni verplaatst, we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Kreeg dezelfde mail, maar mijn delivery data staat op 17 juni (was 20 juni) en volgens de track en trace is ie nu bij UPS met verwachte levering voor het eind van de dag.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Same here 20-6 --> 26-6. Op mij klinkt het alsof ze elke fiets in NL extra controleren op kwaliteitsissues en dat die van mij er nog niet zo best uit zag. Als dat zo is, dan liever die 6 dagen wachten en geen gezeur bij het uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
Het is wel bizar hoe je een customer journey zo kan verneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Jochemd13 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:22:
Schrok ook even, maar ook van 20 naar 21 juni verplaatst, we zullen het wel zien.
Mijne staat nog steeds ingepland op 31 juli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
somedutchjoe schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:45:
Kreeg dezelfde mail, maar mijn delivery data staat op 17 juni (was 20 juni) en volgens de track en trace is ie nu bij UPS met verwachte levering voor het eind van de dag.

Ben benieuwd.
En hij is binnen!

Eerste wat opviel is dat de doos afgesloten was met tape. Dus deze is sinds verscheping waarschijnlijk open geweest. Ik neem aan (lees hoop) dat dan voor de 'quality check' is geweest. Zie verder geen missende dingen in ieder geval. Op het eerste oog ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
max.schollen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:23:
[...]

Mijne staat nog steeds ingepland op 31 juli
Ook hier geen wijziging -> 30 juni.

Misschien een specifieke batch die de fabriek kort geleden verlaten heeft en waar klachten over zijn gekomen. Als daar een patroon in heeft gezeten dan is zo'n checkup een plausibele verklaring om dat te voorkomen en aan te passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
somedutchjoe schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:29:
[...]

En hij is binnen!

Eerste wat opviel is dat de doos afgesloten was met tape. Dus deze is sinds verscheping waarschijnlijk open geweest. Ik neem aan (lees hoop) dat dan voor de 'quality check' is geweest. Zie verder geen missende dingen in ieder geval. Op het eerste oog ook geen problemen.
Ga uit van het goede, ga uit van de aanvullende controle die (helaas?) nodig was om hem ongeschonden uit de fabriek in het verre land geleverd te krijgen. Dan hoop ik van harte te lezen hoe blij je er mee bent. Wellicht dat al die kleine irritante issues waar iedereen bang voor was ook echt voor 99% verleden tijd zijn. Als dit het is, dan laat vanMoof zien dat ze er om geven en de positieve berichten binnen komen rollen de aankomende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
tuurie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:36:
[...]

Ook hier geen wijziging -> 30 juni.

Misschien een specifieke batch die de fabriek kort geleden verlaten heeft en waar klachten over zijn gekomen. Als daar een patroon in heeft gezeten dan is zo'n checkup een plausibele verklaring om dat te voorkomen en aan te passen..
Ja dat zou inderdaad kunnen.
Maar zou zo’n check zo lang moeten duren dat sommige een vertraging hebben van bijna een week ?

Wat gebeurt er als het onverhoopt toch niet goed is ? Lossen ze het dan snel op of zit je weer een lange tijd te wachten? Iemand misschien ervaring er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben22
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de recent geleverde fietsen en lees graag dan ook jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rits1
  • Laatst online: 12-06 18:12
Volg het hier al ‘n tijdje.
En wil even mijn mening/ervaring kwijt.
Het mijn S3 een week eerder ontvangen dan gepland.
Zat er niet op te wachten omdat dat bij mij niet uit kwam.
Maar natuurlijk toch blij dat hij er is.
Het leek mij dat de fiets er al uit was geweest en dat zal dan inderdaad voor ‘n kontrole zijn geweest door VanMoof zelf.
De doos was zelfs nog open.
Hij is dan ook 100% in orden.
Op een flinke slag in het voor wiel na dan, komt denk ik door het opspannen tegen het frame.
Heb de slag er zelf wel uit kunnen halen, heb ik niet zo’n moeite mee.
Ben blij dat hij ongeschonden en compleet geleverd is.
Was er stiekem toch wel bang voor.
Maar het ziet er naar uit dat ze zeker hun best doen om alles op orde te krijgen.
Wat bij mijn levering dan ook goed gelukt is.
Hoop dat ik nu wat mensen gerust heb kunnen stellen en hoop dat het bij iedereen net zo goed verloopt als bij mij. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Rits1 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:03:
Volg het hier al ‘n tijdje.
En wil even mijn mening/ervaring kwijt.
Het mijn S3 een week eerder ontvangen dan gepland.
Zat er niet op te wachten omdat dat bij mij niet uit kwam.
Maar natuurlijk toch blij dat hij er is.
Het leek mij dat de fiets er al uit was geweest en dat zal dan inderdaad voor ‘n kontrole zijn geweest door VanMoof zelf.
De doos was zelfs nog open.
Hij is dan ook 100% in orden.
Op een flinke slag in het voor wiel na dan, komt denk ik door het opspannen tegen het frame.
Heb de slag er zelf wel uit kunnen halen, heb ik niet zo’n moeite mee.
Ben blij dat hij ongeschonden en compleet geleverd is.
Was er stiekem toch wel bang voor.
Maar het ziet er naar uit dat ze zeker hun best doen om alles op orde te krijgen.
Wat bij mijn levering dan ook goed gelukt is.
Hoop dat ik nu wat mensen gerust heb kunnen stellen en hoop dat het bij iedereen net zo goed verloopt als bij mij. <3
Hieruit blijkt wel dat iedereen andere eisen stelt. In mijn optiek bijzonder om te spreken van een goede en ongeschonden levering. Een nieuwe best prijzige fiets waar je eerst zelf de slag uit je wiel moet halen. En toch een tevreden klant. Dan doe je als bedrijf iets toch heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Net voor de 2e keer een VM-reclame voor de S3 op TV gezien... Interesting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Alchemic_ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:15:
Net voor de 2e keer een VM-reclame voor de S3 op TV gezien... Interesting...
Kunnen het geld wat ze uitgeven voor de tv spot beter gebruiken voor een betere klanten service ....
Volgens VanMoof doen ze dat .
Iemand uit de VanMoof ing groep vroeg dit .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ha_qvsUHjwtl5_mG1WIX-xOlDvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQp6kG0EJNikkp7TB973HXjY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door max.schollen op 18-06-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:03
max.schollen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:36:
[...]

Kunnen het geld wat ze uitgeven voor de tv spot beter gebruiken voor een betere klanten service ....
Volgens VanMoof doen ze dat .
Iemand uit de VanMoof ing groep vroeg dit .

[Afbeelding]
Volgens mij was er ongeveer een jaar geleden nagenoeg eenzelfde reactie vanuit VM toen de leveringen van de S2 (ook) niet bepaald soepel gingen. Ook toen werd er flink geïnvesteerd in nieuwe mensen en supply chain blabla. Ik ben sceptisch eerlijk gezegd.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
JKratos schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Volgens mij was er ongeveer een jaar geleden nagenoeg eenzelfde reactie vanuit VM toen de leveringen van de S2 (ook) niet bepaald soepel gingen. Ook toen werd er flink geïnvesteerd in nieuwe mensen en supply chain blabla. Ik ben sceptisch eerlijk gezegd.
Ik zit er Sirius nog steeds aan te denken om een soort van klaag mail te sturen over de beschadigingen en de missende onderdelen en dat ik dat absoluut niet wil .
Doen ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BAMMER
max.schollen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:54:
[...]

Ik zit er Sirius nog steeds aan te denken om een soort van klaag mail te sturen over de beschadigingen en de missende onderdelen en dat ik dat absoluut niet wil .
Doen ?
Je kan hem ook nu al af bestellen!

Ik zal wel niet aardig gevonden worden met dit antwoord, maar je wil 'sirius' dat iemand hier jou akkoord geeft? Voor zo'n zure opmerking nog voordat je überhaupt wat te klagen hebt!? Ga dan alsjeblieft op die Facebook groep verder zeg... bah!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patvs120
Smartbikers schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:48:
Het is wel bizar hoe je een customer journey zo kan verneuken.
Jullie moeten heel blij zijn met deze 1 tot 4 dagen leveringsvertraging waar VanMoof alle fietsen checked.
Waar ze de fietsen met schade eruit halen, en de fietsen fixen waar het kick-lock aanloopt (er waren nog een paar makkelijk oplosbare dingen: de trapper die aanloopt tegen de standaard, etc.)
en de handvaten -zag ik al- worden nu ingepakt met plastic om schade te voorkomen, etc.

Dan zouden ze in theorie al deze 'transport issues' waar UPS/DHL (onterecht?) de volle schuld voor kregen kunnen oplossen.

Dit bevestigt - althans in mijn ogen- ook dat ze erkennen dat er wel degelijk een te hoog percentage was met quality control issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
BAMMER schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Je kan hem ook nu al af bestellen!

Ik zal wel niet aardig gevonden worden met dit antwoord, maar je wil 'sirius' dat iemand hier jou akkoord geeft? Voor zo'n zure opmerking nog voordat je überhaupt wat te klagen hebt!? Ga dan alsjeblieft op die Facebook groep verder zeg... bah!
Ik denk dat er een hoop mensen zijn die bang zijn dat ze hem niet netjes binnen krijgen... en dan is een bevestiging dat het goed komt wel heel erg fijn ... je zult hem zelf wel niet besteld hebben denk ik zo aan je reactie te zien .. maar ik kan er ook naast zitten .
En uiteraard mag je het er niet mee eens zijn ....
Ik zou wel een zeikerd zijn nu ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Patvs120 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Jullie moeten heel blij zijn met deze 1 tot 4 dagen leveringsvertraging waar VanMoof alle fietsen checked.
Waar ze de fietsen met schade eruit halen, en de fietsen fixen waar het kick-lock aanloopt (er waren nog een paar makkelijk oplosbare dingen: de trapper die aanloopt tegen de standaard, etc.)
en de handvaten -zag ik al- worden nu ingepakt met plastic om schade te voorkomen, etc.

Dan zouden ze in theorie al deze 'transport issues' waar UPS/DHL (onterecht?) de volle schuld voor kregen kunnen oplossen.

Dit bevestigt - althans in mijn ogen- ook dat ze erkennen dat er wel degelijk een te hoog percentage was met quality control issues.
Ik vraag me af of de vertraging komt door kwaliteitscontrole.

Daarnaast ben ik zeker blij als ze nog wat quick fixes kunnen doen. Echter is dit niet de eerste batch die ze getest en uitgeleverd hebben. Het wekt geen vertrouwen als ze , nadat het productie proces heeft plaatsgevonden , aanpassingen gaan doen. Het is geen applicatie waar je een kleine bugfix doet.

Mijn customer journey is als volgt:
Datum bekend dat s3 besteld kan worden
Ik bestel
Datum bekend dat ik hem kan bevestigen + datum waarin hij geleverd kan worden
Ik bestel en verkoop mijn huidige vanmoof fiets want over 3 weken kan ik fietsen op de nieuwe.

Helaas een Maand vertraging.
En nu met een matig mailtje een tweede vertraging.

Terwijl eergisteren werd gezegd via de telefoon dat hij sowieso komt. Het straalt helaas geen professionaliteit uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
Smartbikers schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:36:

Mijn customer journey is als volgt:
[...]
Ik denk dat je liever kiest voor jouw journey met als eindresultaat (hopelijk) een schadeloze fiets dan een journey zoals die van mij:

-VanMoof belooft 'more scratch resistant paint'
-VanMoof belooft dat alles wat ik slecht vond tijdens de test-ride komt omdat het een 'pre-production' model is, wat opgelost is in het eind model (dit zeggen ze trouwens tot de dag van vandaag, nog steeds tegen iedereen met opmerkingen)
-M'n pre-order arriveert ruim een week eerder dan verwacht (27 mei), maar heeft allerlei schade / issues
-Ik / en vele anderen hebben diverse problemen en sturen de fiets terug.
-We moeten continue aanhoren dat 'alleen mensen met problemen klagen', maar dat de overgrote meerderheid perfecte fietsen heeft gekregen.
-Door al deze valse informatie (vooral van VanMoof) hoef ik geen VanMoof meer. (anderen in de Facebook groep, vragen wel om een nieuwe fiets, en enkele daarvan hebben hun DERDE S3 al binnen - dus tweede vervanger - en voor de derde keer met problemen).

[ Voor 4% gewijzigd door Patvs120 op 18-06-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 02-02 21:37
Ruben22 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:39:
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de recent geleverde fietsen en lees graag dan ook jullie bevindingen.
Ik lees hier al een tijdje mee. Maar even een account aangemaakt.
Ik heb mijn S3 ontvangen op 29 mei, ik zou hem eigenlijk op 5 juni krijgen.
Bij mij was de doos ook dichtgemaakt met tape.
Ik was er een beetje huiverig voor om hem uit te pakken, maar ik wist daardoor wel waar ik allemaal op moest letten (voorzichtig het zadel losgemaakt ed.)
Maar ik moet zeggen dat ik optisch en mechanisch helemaal niets geks kon vinden, geen beschadigingen, geen slag in het wiel spatborden zaten recht, trapper raakte de standaard niet, een linker en rechter trapper, kabeltje voor de motor ging ook niet al te moeilijk. Het zadel ging ook gewoon soepel omhoog, en zakt ook niet.

Ik heb alleen iets geks in de app. hij zegt dat er voor de fiets een software update is naar versie 1.1.15. Terwijl hij volgens de app al versie 1.1.15. heeft, dus dan mislukt de software update. Daar maar een case van laten maken bij VM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
Patvs120 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:48:
[...]

Ik denk dat je liever kiest voor jouw journey met als eindresultaat (hopelijk) een schadeloze fiets dan een journey zoals die van mij:

-VanMoof belooft 'more scratch resistant paint'
-VanMoof belooft dat alles wat ik slecht vond tijdens de test-ride komt omdat het een 'pre-production' model is, wat opgelost is in het eind model (dit zeggen ze trouwens tot de dag van vandaag, nog steeds tegen iedereen met opmerkingen)
-M'n pre-order arriveert ruim een week eerder dan verwacht (27 mei), maar heeft allerlei schade / issues
-Ik / en vele anderen hebben diverse problemen en sturen de fiets terug.
-We moeten continue aanhoren dat 'alleen mensen met problemen klagen', maar dat de overgrote meerderheid perfecte fietsen heeft gekregen.
-Door al deze valse informatie (vooral van VanMoof) hoef ik geen VanMoof meer. (anderen in de Facebook groep, vragen wel om een nieuwe fiets, en enkele daarvan hebben hun DERDE S3 al binnen - dus tweede vervanger - en voor de derde keer met problemen).
Kijk, dan snap ik dat je je pissed off voelt. Dat had mij ook kwaad bloed gezet en is een terechte reden om te klagen en je recht halen. Dat ze op transparantere manier moeten gaan communiceren, dat zou ook ieders zaak goed doen. Zeker in de huidige contex die ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Frozing schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Ik heb alleen iets geks in de app. hij zegt dat er voor de fiets een software update is naar versie 1.1.15. Terwijl hij volgens de app al versie 1.1.15. heeft, dus dan mislukt de software update. Daar maar een case van laten maken bij VM.
Ik weet niet zo goed hoe ik hier een oude post kan plakken, maar Giant87 had datzelfde probleem ook in het begin volgens mij.. Hem moet je even opzoeken in dit topic, misschien helpt dat jouw probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
Ha, nog een vraagje aan mensen die al een s3 hebben. Mijne lijkt wat speling op de voorvork te hebben. Maar ik weet niet: hoort dat zo of is dat een fout van die van mij? Als ik mijn voorrem ingedrukt houd en de fiets naar voren beweeg, zit er een mm beweging in de voorvork, dat hij naar voren en achteren meebeweegt ipv helemaal stil te staan. Moeilijk om goed uit te leggen. Iemand die het begrijpt en het wil checken bij zijn fiets of die dat ook heeft? Dank!
En het zadel is na 2 dagen ook aangekomen (ontbrak op mijn s3...). Zijn ze goed mee omgegaan , vriendelijk geholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door matox1000 op 18-06-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozing
  • Laatst online: 02-02 21:37
BAMMER schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Ik weet niet zo goed hoe ik hier een oude post kan plakken, maar Giant87 had datzelfde probleem ook in het begin volgens mij.. Hem moet je even opzoeken in dit topic, misschien helpt dat jouw probleem ook.
Bedankt voor het meedenken, klopt, die post had ik ook gevonden, zijn software versie was echter 1.1.11. en die van mij is al 1.1.15.
Beetje bijzonder dat de app dan blijft zeggen dat er een update is. Maar ik maak me er niet heel druk om. Ik had VM al een keer erover gebeld, en toen hadden ze het erover dat de fietsen in Utrecht (distributiecentrum) nog voorzien worden van de laatste software versie. Bij die van mij zou dat niet goed gegaan zijn, waardoor hij niet kan updaten naar de laatste versie. Dat zou inhouden dat ze twee versies software hebben die allebei 1.1.15. heten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
matox1000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:26:
Ha, nog een vraagje aan mensen die al een s3 hebben. Mijne lijkt wat speling op de voorvork te hebben. Maar ik weet niet: hoort dat zo of is dat een fout van die van mij? Als ik mijn voorrem ingedrukt houd en de fiets naar voren beweeg, zit er een mm beweging in de voorvork, dat hij naar voren en achteren meebeweegt ipv helemaal stil te staan. Moeilijk om goed uit te leggen. Iemand die het begrijpt en het wil checken bij zijn fiets of die dat ook heeft? Dank!
En het zadel is na 2 dagen ook aangekomen (ontbrak op mijn s3...). Zijn ze goed mee omgegaan , vriendelijk geholpen.
Haha, daar is de man met zadel alsnog! ;)

Weet je zeker dat het de voorvork is of heb je iets "gevoel" vanuit het wiel zelf? Anders moet je je stuurboord een slag omdraaien en de toppunt een beetje extra aandraai geven en omgekeerd het stuur weer vastzetten. Ik had precies hetzelfde gevoel eerst in mijn S2. Maar je kan altijd ietsje "gevoel" houden, dat is een willekeurige fiets niet vreemd. Heeft meer te maken met welke variant van stuurpen verbinding te gebruikt wordt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
BAMMER schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:54:
[...]

Haha, daar is de man met zadel alsnog! ;)
Ga morgen even een S3 bij Van Moof store testrijden om te kijken of de speling in de voorvork normaal is.
En ik kan mij troosten in de realisatie dat ik niet de enige was met ontbrekend zadel en uitgesteld rijplezier. Bij de Facebook site van Moofing, leer ik dat ik tot een klein select clubje behoor dat de Van Moof zadelloos mocht ontvangen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyu_hpjBRWhcdGXS437M_ReaGjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yZKY340O29ZWJzls9UsKIhuN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door matox1000 op 18-06-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
matox1000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Ga morgen even een S3 bij Van Moof store testrijden om te kijken of de speling in de voorvork normaal is.
En ik kan mij troosten in de realisatie dat ik niet de enige was met ontbrekend zadel en uitgesteld rijplezier. Bij de Facebook site van Moofing, leer ik dat ik tot een klein select clubje behoor dat de Van Moof zadelloos mocht ontvangen :)
Was je toch tijdelijk een beetje speciaal zonder zadel ;)

Ik neem aan dat je na je testritje ook vraagt of je er met de inbussleutel de speling uit kan halen. (Wat ik wel verwacht hoor)

Zou je dan voor mij kunnen vragen of de batterij er uit moet als je de remleiding zou vervangen tzt? Of dat je er gewoon een nieuwe er aan vast kan maken en dan in één keer door kan trekken.

Daar ben ik nou nieuwsgierig naar, als je dat zou kunnen vragen gelijk, zou top zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Frozing schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Bedankt voor het meedenken, klopt, die post had ik ook gevonden, zijn software versie was echter 1.1.11. en die van mij is al 1.1.15.
Beetje bijzonder dat de app dan blijft zeggen dat er een update is. Maar ik maak me er niet heel druk om. Ik had VM al een keer erover gebeld, en toen hadden ze het erover dat de fietsen in Utrecht (distributiecentrum) nog voorzien worden van de laatste software versie. Bij die van mij zou dat niet goed gegaan zijn, waardoor hij niet kan updaten naar de laatste versie. Dat zou inhouden dat ze twee versies software hebben die allebei 1.1.15. heten. :?
Dat verklaart ook gelijk waarom zo wat alle dozen open zijn geweest.. de check en de update .
Goede zaken wat mij betreft.
Welke geluid hebben jullie s3 gebruikers voor de Bell en hoe reageren andere mensen in het verkeer er ol ?
Vindt het feest geluidje erg leuk maar vraag me af of het werkt .
En volgens mij moet je volgens de Nederlandse wet een bel hebben.. en dat lijkt alles behalve op een bel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
BAMMER schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Daar ben ik nou nieuwsgierig naar, als je dat zou kunnen vragen gelijk, zou top zijn
Ik ga naar de pop up store in Den Haag, mijn ervaring is dat de technische kennis daar close to zero is..
Maar goede vragen, ook benieuwd naar het antwoord!
Pagina: 1 ... 23 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.