Toch maar besloten mijn ervaringen tot dusver eens te delen, ik heb sinds begin maart een Electrified S2 via Friesland Lease.
Vanaf moment één vond ik mijn motor veel herrie maken maar dacht dat dit misschien zo hoorde, nadat ik met een vriend met dezelfde fiets samen fietste, tot de conclusie gekomen dat dit toch niet hoort, contact met VanMoof opgenomen en het was allemaal heel vervelend en ze zouden een nieuw wiel sturen, linkje in de bevestigingsmail erbij van de unboxing video als uitleg om het wiel te vervangen...
Maandags 4 mei kwam UPS de doos brengen, zonder aan te bellen, onder een metalen plaat in zeer open voortuin achtergelaten en briefje in de bus, vervolgens vond ik de doos zo:
Daarna de doos met het nieuwe wiel uitgepakt, en denk wel dat het veilig is om te stellen dat niemand over deze doos is gestruikeld waardoor het wiel er zo uit ziet:
VanMoof dezelfde beelden toegestuurd en aangegeven dat ik ook niet met de unboxing video aan de slag kan aangezien ze daar een volledig geassembleerd wiel gebruikten, en er is een reden dat ik hem via Friesland Lease heb, zodat ik er zelf niet aan hoef te klussen. Afspraak gemaakt bij VanMoof: Twee weken later pas plek
Fiets gebracht, wiel keurig vervangen met stille motor en ik was weer een blij man, tot vorige week...
Ik was lekker 's ochtends een rondje van 35km aan het fietsen toen de ES2 niet goed meer oppakte in 2e versnelling, schoot er continu uit en sindsdien ratelt er iets bij de achternaaf/ketting, ik vermoed dat er iets afgebroken is oid, wat best apart is, want ik kan me niet voorstellen dat mijn benen genoeg kracht hebben om iets in de aandrijflijn om zeep te helpen...
VanMoof gebeld: "Over 16 dagen hebben we plek"
Zit nu dus in 3,5 maand tijd al een maand zonder goed werkende fiets, en Friesland Lease wil geen compensatie geven omdat het bij VanMoof zo druk is, zeggen wel ga maar naar een andere bij ons aangesloten fietsenmaker, maar diegenen in de buurt die ik gebeld heb, hebben of nog langere wachttijden óf ze willen de electrische VanMoofs absoluut niet aanraken...
Al met al vind ik het een heerlijke fiets, als hij naar behoren werkt maar helaas is dat mij niet gegund, en te lezen aan de reacties van andere S2 en S3 bezitters is dat nog steeds niet altijd het geval...