nvm
[ Voor 255% gewijzigd door Gluten Parody op 13-06-2020 13:23 ]
[ Voor 255% gewijzigd door Gluten Parody op 13-06-2020 13:23 ]
Ik krijg hem komende week binnen. Benieuwd hoe dat gaatmattrob schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:58:
Ik sta nog steeds op 3 juli, vanaf moment van aankoop. Ik hoopte nog een beetje dat hij wellicht wat eerder zou komen, dat waren een beetje de geruchten in het begin. Wellicht vanwege het niet gebruik maken van de voor reserveringen en zo. Maar ik hoor er eigenlijk niets meer over, en ik heb ook maar heel weinig (of niet ?) gelezen dat iemand hem eerder heeft ontvangen. Toch ? Dan wachten we nog 3 weekjes maar !
Ik heb mijn S3 dark een week eerder binnen gekregen dan gepland, 27 mei ipv 5 juni.mattrob schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:58:
Ik sta nog steeds op 3 juli, vanaf moment van aankoop. Ik hoopte nog een beetje dat hij wellicht wat eerder zou komen, dat waren een beetje de geruchten in het begin. Wellicht vanwege het niet gebruik maken van de voor reserveringen en zo. Maar ik hoor er eigenlijk niets meer over, en ik heb ook maar heel weinig (of niet ?) gelezen dat iemand hem eerder heeft ontvangen. Toch ? Dan wachten we nog 3 weekjes maar !
Dat zijn ook mijn bevindingen na een testrit op de S3 en nu 32km op de S1 v2 in een rit. Tuurlijk schopslot is fijn, maar ik merk dat ik de twee versnellingen fijner vind op de S1 dan de vier op de S3. De motor is wel idd stiller op de S3. Maar voor hydraulische remmen, schopslot en stillere motor ga ik niet 900 euro bij betalen.Cyleo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:36:
Gisteren ben ik met mijn vriendin gaan proefrijden voor de S3/X3, het is toch leuker om allebei een elektrische fiets te hebben. Heb zelf de S V2 uit de outlet, dus vond het wel om te vergelijken:
- De regeling van de S3 van het fietsen is erg mooi opgebouwd. Bij de S trap ik af en toe in het luchtledige, als ik niet op de max snelheid fiets, bij de S3 is de assistentie beter opgebouwd.
- De afwerking van de S3 is erg mooi, de lak is ook bijzonder. Vind zelf het basisontwerp van de S mooier (met die ronde stangen, lijkt toch nog wat simpeler/industriëler).
- De versnellingen van de S3 zijn een beetje bijzonder. 1 naar 2 is erg soepel en fijn om te hebben, 2 naar 3 gaat erg lomp, en 3 naar 4 dan weer erg soepel.
- Schopslot is leuk
- Boost is iets beter geïmplementeerd op de 3
- Motor is iets stiller
Al met al ben ik vooral blij met het geld dat ik bespaard heb, er zat voor mij niet iets tussen waarvan ik dacht: Had ik maar 900 euro meer betaald.
matox1000 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:27:
Bij mij zou die 20 juni komen, maar komt maandag! Wat duren 2 dagen lang...
Misschien wel even leuk om te horen welk model en kleur jullie hebben, wellicht daar het verschil?Smartbikers schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:43:
Bij mij zou die ook 20 juni komen en heb nog geen ander bericht ontvangen dus misschien is het voor een select aantal bikes.
S3 zwart! Zou eigenlijk al op 12 juni komen (ipv 20) maar vertraging bij UPS dus wordt maandag 15de.tuurie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:56:
[...]
[...]
Misschien wel even leuk om te horen welk model en kleur jullie hebben, wellicht daar het verschil?
Die van mij staat nog steeds strak op 30 juni.
[ Voor 11% gewijzigd door matox1000 op 13-06-2020 22:37 ]
Ik heb wel eens een fiets toch van 60 km gemaakt op mijn vm smart bike uit 2016Joosie200 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:24:
Over de accu ben ik te spreken. Ik heb 65km gefietst vandaag met ondersteuning op 3, boost bij heuveltjes naar beneden of vanaf stilstand na stoplicht. Ik vertrok met 100%, na 32.5km had ik nog 51% accu over. Dus ik zou denken: het komt net uit met de terugweg voor de boeg. Maar na nog eens 32.5km na een avondje barbecue eindig ik op 14% over. Topsnelheid van vandaag: 37km/u toen ik de heuvel af ging lol. Merkte op de terugweg ook dat wss meehielp dat ik na het bereiken van 28km/u de ondersteuning weg viel omdat ik het tempo zelfstandig in tact hield. En zolang de accu niet ingrijpt onder de 28km/u en je het dus zelf kunt volhouden scheelt dat natuurlijk op de accuduur.
Na zo'n heen-en-weer tocht de plus en minpunten:
Plus: accuduur
verlichting schijnt ver
boostknop en motor kickt snel in
Min: zadel en handvaten zijn niet zo comfortabel als die van mijn huidige niet ebike. Merkte het vooral in mijn handen en ik heb dezelfde rit al eens gedaan met mijn niet ebike.
Ik mis toch wat vering in de voorvork of zadel. Kan dus net als de handvatten en zadel onder de noemer: comfort. Elke oneffenheid in de weg voel je.
Lak krast snel, ik had de bel van plek verschoven met de schroef eruit en toch bekrast ie het stuur.
Dan kun je zeggen: de VM is niet in de markt gezet als tourebike. Maar als no nonsense stadsfiets om mensen uit de auto/trein/bus te krijgen in de steden. Maar juist het bereik van de S1 maakt dat ik het ideaal vind om atukken van 30km of meer mee te fietsen. Daar waar ik met mijn niet ebike 10km prima vind en het afkap bij 15km. Ik heb de S1 juist ingezet voor een traject waar ik anders de bus had gepakt. Qua reisduur maakt het niet uit: die blijft gelijk.
Het gaat ook prima, maar ik ga wel kijken naar een ander zadel en handvaten. Ik hoor Brooks vallen als merk in dit topic dus ik ga de S1 voorzien van een upgrade.max.schollen schreef op zondag 14 juni 2020 @ 01:03:
[...]
Ik heb wel eens een fiets toch van 60 km gemaakt op mijn vm smart bike uit 2016
Was echt wel goed te doen.
Denk dat ze ook geschikt zijn voor de langere afstanden
Denk er wel aan dat je ook de zadelpen moet wisselen als je een ander zadel wilt monteren, het zadel zit vast aan de pen. En VM gebruikt een afwijkende dikte. Toch weer 50-100 euro extra.Joosie200 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 07:49:
[...]
Het gaat ook prima, maar ik ga wel kijken naar een ander zadel en handvaten. Ik hoor Brooks vallen als merk in dit topic dus ik ga de S1 voorzien van een upgrade.
Bij een S1 is dat probleem niet van toepassing.evdakker schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Denk er wel aan dat je ook de zadelpen moet wisselen als je een ander zadel wilt monteren, het zadel zit vast aan de pen. En VM gebruikt een afwijkende dikte. Toch weer 50-100 euro extra.
Waar vind je die maat zadelpennen?evdakker schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Denk er wel aan dat je ook de zadelpen moet wisselen als je een ander zadel wilt monteren, het zadel zit vast aan de pen. En VM gebruikt een afwijkende dikte. Toch weer 50-100 euro extra.
Iemand had die al eerder gevonden op Amazon.nl:. Niet verend, weliswaar.BAMMER schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:02:
[...]
Waar vind je die maat zadelpennen?
Ik heb al een paar gezocht online voor die maat, maar dat écht crime om te vinden, al helemaal als je een goede verende zou willen monteren.. Ik denk dat ik een parallellogramconstructie wel wil, maar niet te vinden in die maat.
Twee grote nadelen; Single speed en max maar 25km/hDaan2020 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:13:
Bij WATT zijn ze tenminste wel goed wakker..de WATT Brooklyn is nu van 2150 afgeprijsd naar 1890, uiteraard door de prijs van de S3.
Wie heeft een mening over deze Watt Brooklyn? Dat aluminium oogt wel mooi moet ik zeggen en hij is daardoor mooi 17.5 kilo maar.
Volgens het Bright filmpje heeft de Watt Brooklyn ook de 'illegale' US stand.wouter.N schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:16:
[...]
Twee grote nadelen; Single speed en max maar 25km/h
Single speed deel is waar... daarnaast kan de fiets ook op de 20Mph/32Km/h.wouter.N schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:16:
[...]
Twee grote nadelen; Single speed en max maar 25km/h
[ Voor 28% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 14-06-2020 13:33 ]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Oogt mooi die Watt, maar zonder spatborden niet echt een optie in wisselvallig Nederland. Even voor de proef in winkelmandje gestopt maar ik zie geen optie tot het toevoegen van accessoires zoals spatborden, mandje voorop, bagagedrager ed. En dan vergeet ik nog het essentiële: lichten voor en achter, geen slot. Het gepruts met lampjes op batterijen of dynamo die altijd als eerste stuk gaat ben ik wel klaar mee.Daan2020 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:13:
Bij WATT zijn ze tenminste wel goed wakker..de WATT Brooklyn is nu van 2150 afgeprijsd naar 1890, uiteraard door de prijs van de S3.
Wie heeft een mening over deze Watt Brooklyn? Dat aluminium oogt wel mooi moet ik zeggen en hij is daardoor mooi 17.5 kilo maar.
[ Voor 12% gewijzigd door Joosie200 op 14-06-2020 13:34 ]
Mijn eerder genoemde 33.9mm klopt niet. Het is 34mm. (nog zeldzamer haha).evdakker schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:21:
[...]
Iemand had die al eerder gevonden op Amazon.nl:. Niet verend, weliswaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Patvs120 op 14-06-2020 13:36 ]
Je kunt wel wat accessoires vinden op de site, maar staat niet bij of ze voor brooklyn zijn geschikt.Joosie200 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:32:
[...]
Oogt mooi die Watt, maar zonder spatborden niet echt een optie in wisselvallig Nederland. Even voor de proef in winkelmandje gestopt maar ik zie geen optie tot het toevoegen van accessoires zoals spatborden, mandje voorop, bagagedrager ed. En dan vergeet ik nog het essentiële: lichten voor en achter, geen slot. Het gepruts met lampjes op batterijen of dynamo die altijd als eerste stuk gaat ben ik wel klaar mee.
[ Voor 17% gewijzigd door Daan2020 op 14-06-2020 14:11 ]
Ik denk dat die 0.1mm niet meer het verschil gaat maken. Had gekeken naar de thudbuster, die heeft men wel in de 33,9mm uitvoering, maar is nergens te krijgen.. Ik snap het echt wel dat je je eigen fiets maakt, maar sommige essentiële dingen mogen wel wereldwijd uniform zijn wat mij betreft, dat is een minpuntje voor vanMoofPatvs120 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:35:
[...]
Mijn eerder genoemde 33.9mm klopt niet. Het is 34mm. (nog zeldzamer haha).
[Afbeelding]
Ziet er op zich mooi uit, achterlicht zit er gewoon op en een achterspatbord is ook los te bestellen.Joosie200 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:32:
Even voor de proef in winkelmandje gestopt maar ik zie geen optie tot het toevoegen van accessoires zoals spatborden, mandje voorop, bagagedrager ed. En dan vergeet ik nog het essentiële: lichten voor en achter, geen slot.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik ben niet lang genoeg, om een Thudbuster / Cirrus KINEKT 2.1 / Redshift Shockstop / Suntour SP12-NCX te plaatsen op een S2/S3, want minimale zadelhoogte wordt door het (parallelogram) mechanisme stuk hoger. Als je wel lang genoeg bent, zou je dmv een 'seatpost shim' een seatpost kunnen plaatsen met kleinere diameter?BAMMER schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:01:
[...]
Ik denk dat die 0.1mm niet meer het verschil gaat maken. Had gekeken naar de thudbuster, die heeft men wel in de 33,9mm uitvoering, maar is nergens te krijgen.. Ik snap het echt wel dat je je eigen fiets maakt, maar sommige essentiële dingen mogen wel wereldwijd uniform zijn wat mij betreft, dat is een minpuntje voor vanMoof
[ Voor 8% gewijzigd door Patvs120 op 14-06-2020 14:54 ]
Het kan even duren voor hij in de app komtJoosie200 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:55:
Even over my rides in de app. Mijn heenweg is netjes genoteerd inclusief verloop. Maar de terugrit dus niet. Die duikt niet op in het tabblad my rides. Nu zou het niet veel verschillen tov mijn heenrit, want zelfde afgelegde route maar in tegenovergestelde richting. En ook kan ik het verbruik zelf uitrekenen: 51% bij vertrek en 14% bij aankomst. Hebben andere VM eigenaren dit weleens meegemaakt?
Die thudbuster heeft een afwijkend veermachanisme, in tegenstelling tot de stalen veer van de anderen. Dat is wat meer gedoseerd. Maar je punt van de hoogte snap ik wel.. daar moet ik eens goed naar kijken. Die shim had ik liever niet, dat geeft altijd weer extra frictie op het geheel, maar is een optie uiteraardPatvs120 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:52:
[...]
Ik ben niet lang genoeg, om een Thudbuster / Cirrus KINEKT 2.1 / Redshift Shockstop / Suntour SP12-NCX te plaatsen op een S2/S3, want minimale zadelhoogte wordt door het (parallelogram) mechanisme stuk hoger. Als je wel lang genoeg bent, zou je dmv een 'seatpost shim' een seatpost kunnen plaatsen met kleinere diameter?
Ik ben een Suntour SP12-NCX gewend (erg tevreden over) - ik snap niet zo goed waarom die anderen 2x / 3x duurder zijn - is dat de meerprijs waard?
Ik dacht dit ook te hebben, maar als ik hem op slot wegzette en buiten bereik van mijn telefoon ging die wel uit.
Volgens mij is het stuur verhogen een van de meest comfort verhogende aanpassingen die je kan doen. Bij de nieuwere worden zelfs 2 ringen meegeleverd om dit te doen.
Ik heb ‘m besteld (afgelopen vrijdag binnengekregen) en ga hem helaas retour sturen. Zithouding is standje mountainbike, actieradius behoorlijk beperkt. Door de zithouding leunde ik heel erg op mijn handpalmen met mijn ellebogen op slot wat 5 minuten leuk is maar niet voor 15km. Dit icm. een keihard zadel (zelf nog een Brooks B17 imperial geplaatst en getest, maar door de zithouding ook erg pijnlijk) maakte het een no go voor mij.Daan2020 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:13:
[ Voor 32% gewijzigd door Justin op 14-06-2020 19:32 . Reden: Aanvullingen ]
Ben even benieuwd of ze de verwachte leverdatum hebben waargemaakt? Heb je de fiets ontvangen?Alchemic_ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:13:
Ah ja die kreeg ik ook toen ik op het punt stond mijn telefoon te pakken, sterker nog ik pakte mijn telefoon en ik zag toen dus dat ik een mailtje had. Ik heb als leverdatum nu 13 juni, wat vreemd is want dat is een zaterdag![]()
Of levert VM ook op zaterdag? Ach ja we gaan het zien... alweer...
Als ik hem op slot zet, of hij in slaapstand gaat na een poos stilstaan, dan gaat de verlichting inderdaad keurig uit. Het probleem is alleen dat de verlichting op stand Auto bij voldoende daglicht ook uit blijft en pas inschakelt wanneer het gaat schemeren of je de garage/schuur in rijdt. Dit werkt alleen niet bij mij momenteel.Cyleo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:59:
[...]
Ik dacht dit ook te hebben, maar als ik hem op slot wegzette en buiten bereik van mijn telefoon ging die wel uit.
[...]
Volgens mij is het stuur verhogen een van de meest comfort verhogende aanpassingen die je kan doen. Bij de nieuwere worden zelfs 2 ringen meegeleverd om dit te doen.
Volgens mij moet je dan een S2 kopenJustin schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:25:
Afgelopen weekend de S3 proefgereden. Zithouding is 100x beter en relaxter, alleen het schakelen was Behoorlijk problematisch. Hoop herrie en regelmatig fietste ik echt in het niets. 3e versnelling trappen als een idioot. Daarnaast piepten de remmen enorm en was het display onleesbaar. Boostknop grandioos. Adviseur gooide alle problematiek op oude modellen en ‘versnelling hoort zo’n keiharde klik te maken’. Maar dat had ik al verwacht gezien de ervaringen in het topic haha
Heb ik over getwijfeld idd! Maar grote twijfels over de betrouwbaarheid van de S2. Ik heb een hekel aan A’dam en moet er een dik uur voor rijden, dus geen zin om steeds heen en weer te moeten als er wat is. En ik lees toch best veel problemen met de S2!Daniel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:43:
[...]
Volgens mij moet je dan een S2 kopenzelfde zithouding, boost vergelijkbaar en het mechanische schakelsysteem maakt minder herrie.
Je zou er eventueel wel een single speed van kunnen maken, door in de app de schakelmomenten zodanig aan te passen dat hij nooit naar een andere versnelling gaat.Justin schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:55:
Als ze de S3 met riem + single speed hadden uitgebracht was het een absolute no brainer geweest, maar misschien val ik onder de categorie rare gasten
[ Voor 9% gewijzigd door maxnl op 14-06-2020 21:25 ]
ik had nog een geveerde zadelpen gezien bij ome alie.BAMMER schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:06:
[...]
Die thudbuster heeft een afwijkend veermachanisme, in tegenstelling tot de stalen veer van de anderen. Dat is wat meer gedoseerd. Maar je punt van de hoogte snap ik wel.. daar moet ik eens goed naar kijken. Die shim had ik liever niet, dat geeft altijd weer extra frictie op het geheel, maar is een optie uiteraard
groeten GJ
Het gemiddelde bedrijf kennende dat nog niet zo heel bedreven is met webcare: gewoon opnieuw vragen. Waarschijnlijk hebben ze totaal geen goed overzicht qua tickets / prio's,max.schollen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:53:
Wat reageert VanMoof traag op Twitter.
Had een vraag gesteld 4 weken geleden maar tot op heden geen antwoord op .. vindt het best slecht voor zo’n bedrijf
Net antwoord binnen van ANWB:Cyleo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:51:
[...]
Nog verder met je verzekering trouwens? Ik wou vandaag achter de ANWB en Allianz gaan bellen
Mijn punt is nu net dat het niet echt een standaard slot is noch volledig elektronisch slot het hangslot behorend bij de S1. En hoe kun je een schopslot van de S2/S3 als elektronisch accepteren wanneer onduidelijk is of het wel ART goedgekeurd is?Bedankt voor uw e-mail. Ik help u graag verder.
Standaard sloten
Om diefstalrisico te beperken moet een fiets zijn afgesloten met een ART goedgekeurd slot van categorie 2 of hoger.
Elektronische sloten
Ook elektronische sloten zonder sleutels zijn toegestaan, mits ART goedgekeurd categorie 2 of hoger. Bij diefstal worden in alle gevallen in plaats van sleutels, de aankoopnota en de loggegevens opgevraagd.
Al gedaan .. dit is al de 2e tweet ...Giant87 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:11:
[...]
Het gemiddelde bedrijf kennende dat nog niet zo heel bedreven is met webcare: gewoon opnieuw vragen. Waarschijnlijk hebben ze totaal geen goed overzicht qua tickets / prio's,
Het is niet zo heel erg dringende vraag dus wacht de tweet wel af .. op de hoop dat antwoorden
Wat is er onduidelijk?Joosie200 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:25:
Net antwoord binnen van ANWB:
[...]
Mijn punt is nu net dat het niet echt een standaard slot is noch volledig elektronisch slot het hangslot behorend bij de S1. En hoe kun je een schopslot van de S2/S3 als elektronisch accepteren wanneer onduidelijk is of het wel ART goedgekeurd is?
[ Voor 6% gewijzigd door maxnl op 15-06-2020 13:07 ]
Ferruginous Hwk schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:29:
[...]
Single speed deel is waar... daarnaast kan de fiets ook op de 20Mph/32Km/h.
Bron: YouTube: YouTube
Ik blijf me verbazen dat veel van die fietsen niet standaard 'bruikbaar' en street legal worden opgeleverd.
Zonder spatborgen, verlichting (die ook zichtbaar is als je iets op je bagagedrager hebt geknoopt) en reflectie.
Wel een mooie fiets die Brooklyn.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Omdat mijn S1 geen elektrisch schopslot heeft. Maar een hangslot zonder sleutel, het is een mix tussen een standaard slot en de koppeling met de druppel/app. Daarom was ik benieuwd hoe de ANWB dit zou classificeren. En dan komen ze met dit antwoord. Ik kan geen sleutel overhandigen van het hangslot omdat die niet aanwezig is. En ik heb de site van ART gecheckt en daar zie ik dit type niet terug. Kortom: valt buiten de dekking.maxnl schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:05:
[...]
Wat is er onduidelijk?
Het schopslot is NIET ART goedgekeurd.
Desondanks accepteert concurrent Allianz deze wel. Het staat iedere verzekeraar vrij om wel of niet ook andere sloten te accepteren.
Waar haal je uit dat de ANWB dat ook zou doen?
Er zit altijd een schim bij om uit te vullen, maar de muntjes hoef je het inderdaad niet voor te laten! Thnxgjbos schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:33:
[...]
ik had nog een geveerde zadelpen gezien bij ome alie.
Eh, ook 33,9 maar welliht het proberen waard gezien de prijs.
Het kabelslot van de S1 is _niet_ ART-goedgekeurd. Dit komt met name omdat de koppeling in het frame te zwak is, en je een dergelijk slot kunt "sluiten" zonder daadwerkelijk de fiets te vergrendelen. Overigens koop je al voor 13 euro een Abus ART2 ringslot dat prima werkt.Joosie200 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:14:
[...]
Omdat mijn S1 geen elektrisch schopslot heeft. Maar een hangslot zonder sleutel, het is een mix tussen een standaard slot en de koppeling met de druppel/app. Daarom was ik benieuwd hoe de ANWB dit zou classificeren. En dan komen ze met dit antwoord. Ik kan geen sleutel overhandigen van het hangslot omdat die niet aanwezig is. En ik heb de site van ART gecheckt en daar zie ik dit type niet terug. Kortom: valt buiten de dekking.
Plus ik heb al ondervonden dat het slot tekort is qua lengte om hem om een fietsenrek, lantaarnpaal/hek/boom te kunnen krijgen en dan te locken in het frame. Dus tja: onbruikbaar in de huidige vorm als je daarnaast de fiets niet echt kunt vastzetten.Daniel schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:59:
[...]
Het kabelslot van de S1 is _niet_ ART-goedgekeurd. Dit komt met name omdat de koppeling in het frame te zwak is, en je een dergelijk slot kunt "sluiten" zonder daadwerkelijk de fiets te vergrendelen. Overigens koop je al voor 13 euro een Abus ART2 ringslot dat prima werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Smartbikers op 15-06-2020 17:42 ]
Mag toch zeker wel advies vragen en ervaringen van andere? Blijkbaar dus niet.Smartbikers schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:41:
Tof dat je meerdere huizen hebt.
Wil je dat we straatnamen gaan geven waar je hem neer kan zetten ? Vent, gebruik je logische verstand en bepaal zelf waar jij je goed bij voelt.
[ Voor 6% gewijzigd door max.schollen op 15-06-2020 17:49 ]
Persoonlijk zou ik hem zo goed als altijd met een 2e slot op slot zetten. Behalve op plekken waar de sociale controle groot is. Op het lokale sportpark, bij een vriend in de achtertuin, thuis in je schuur zijn voorbeelden.max.schollen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:03:
Ik woon in Rotterdam omgeving.
Als ik naar Rotterdam centrum ga op mijn s3 zou ik hem dan alleen met het schop slot op slot kunnen zetten ? Of beter een extra slot
Op welke locatie zou het wel kunnen met alleen schop slot en waar niet ?
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Nee, nog geen fiets.Caspers schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:32:
[...]
Ben even benieuwd of ze de verwachte leverdatum hebben waargemaakt? Heb je de fiets ontvangen?
Ik vond mijn reactie anders aardig nuttig.max.schollen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:47:
[...]
Mag toch zeker wel advies vragen en ervaringen van andere? Blijkbaar dus niet.
Owja en als je niks nuttigs hebt te zeggen zeg dan gewoon niks
Maar even voor de mensen die wel tegen deze vraag kunnen
Hoe gaan jullie met het schop slot om ?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Hoi Oscar, ik heb het even gecheckt voor je. De lichtsensor zit aan de onderkant van het matrixdisplay. Ik zie de sensor niet zitten maar de lampen gaan uit wanneer ik dat deel met mijn hand bedek. De sensor zit ter hoogte van de onderste rij matrixlampjes. Bij mij werkt de automatische stand wel. Misschien dat je het nu beter kan testen. 👍oscarwashere schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:29:
Ik had al eens eerder hier benoemd dat de verlichting van mijn S3 altijd aan staat, terwijl deze via de app op automatisch is ingesteld. Voor wie er iets minder bekend mee is; de automatische modus gebruikt een lichtsensor om te bepalen wanneer het buiten donker genoeg is om je lichten aan te zetten.
Die lichtsensor zat bij de S2 trouwens nabij het matrix-display, maar ik kan hem bij de S3 niet meer zien zitten. Ik kan hem dus ook niet bewust afdekken of belichten met de flits van mijn telefoon om hem te testen. Om te testen haal ik hem daarom uit en in de schuur.
Afgelopen donderdag heb ik er toch maar een mailtje over gestuurd, waarop ik binnen 3 uur(!) een e-mail terug ontving met de volgende instructies:
[Afbeelding]
Helaas heeft het niet geholpen, dus dit heb ik zojuist weer gereageerd op de mail. Heeft iemand anders hier wel eens eerder naar gevraagd en misschien al een andere oplossing in de tussentijd?
Ja ik denk ook inderdaad dat het wel verstandig is om een extra slot te hebben.Ferruginous Hwk schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:08:
[...]
Persoonlijk zou ik hem zo goed als altijd met een 2e slot op slot zetten. Behalve op plekken waar de sociale controle groot is. Op het lokale sportpark, bij een vriend in de achtertuin, thuis in je schuur zijn voorbeelden.
Anderen maken een andere afweging want die vinden een extra slot niet mooi staan of vertrouwen op de verzekering. In stedelijk gebied reageert er niemand op zo'n alarm, behalve dat ze dan tegen die persoon roepen.. zet die herrie eens uit joh.
Ik heb mijn zadelpen hier besteld, dan heb je geen lelijke branding op de pen zelf. Heb daar vervolgens een Brooks B66 op gemonteerd voor mijn S2.BAMMER schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:02:
[...]
Waar vind je die maat zadelpennen?
Ik heb al een paar gezocht online voor die maat, maar dat écht crime om te vinden, al helemaal als je een goede verende zou willen monteren.. Ik denk dat ik een parallellogramconstructie wel wil, maar niet te vinden in die maat.
Vandaag ook ontvangen. In goede staat moet ik zeggen, maar.... zonder zadel..Caspers schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:32:
[...]
Ben even benieuwd of ze de verwachte leverdatum hebben waargemaakt? Heb je de fiets ontvangen?
Interessante info voor op de topicpagina.XyberBorg schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:52:
[...]
Ik heb mijn zadelpen hier besteld, dan heb je geen lelijke branding op de pen zelf. Heb daar vervolgens een Brooks B66 op gemonteerd voor mijn S2.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Dat is net zo apart als de fiets uitleveren zonder stekkerplug bij de charger brick wat mij overkwam. Het zijn nogal de essentiële onderdelen behorend bij een ebike. Alsof ze de trappers achterwege zouden laten en je zelf maar wat mag regelen.matox1000 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:55:
[...]
Vandaag ook ontvangen. In goede staat moet ik zeggen, maar.... zonder zadel..
Hoe kan je het over het hoofd zien??? Ze gaan hem nasturen.
past deze zadelpen ook op een S3XyberBorg schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:52:
[...]
Ik heb mijn zadelpen hier besteld, dan heb je geen lelijke branding op de pen zelf. Heb daar vervolgens een Brooks B66 op gemonteerd voor mijn S2.
uhmmm, hoe moet je nu zonder zadel fietsenmatox1000 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:55:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Bruzski op 15-06-2020 19:27 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Dit is dan een niet geveerde, maar normale zadelpen. Of zie ik iets over het hoofd? Qua hoogte die er bijkomt met een geveerde variant heb ik al ontdekt dat ik hem daarvoor in een te lage stand heb waarschijnlijk.. zal het wel uit mijn hoofd moeten zetten.XyberBorg schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:52:
[...]
Mijn zwarte S3 staat nog steeds gescheduled voor 30 juni, nog geen bericht voor vroegere levering.
Als de zadelpen van de S3 ook minimaal 33,9mm is, dan wel. Ik meen dat die 34mm was had ik ergens gelezen? Dus hetzelfde.
Ik vroeg me daarom bij het zoeken naar een zadelpen af hoe lang de originele van VanMoof is? Dit om te weten tot hoe laag je dan kan afstellen...BAMMER schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:28:
[...]
Dit is dan een niet geveerde, maar normale zadelpen. Of zie ik iets over het hoofd? Qua hoogte die er bijkomt met een geveerde variant heb ik al ontdekt dat ik hem daarvoor in een te lage stand heb waarschijnlijk.. zal het wel uit mijn hoofd moeten zetten.
Wonderbaarlijk genoeg ben ik trouwens wel tevreden over het zadel van de S2, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.
De nieuwe s3 weet ik niet, die vraag gaat je vast eerdaags beantwoord worden door degene die vandaag een fiets zonder zadel heeft gekregenEasyC schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:06:
[...]
Ik vroeg me daarom bij het zoeken naar een zadelpen af hoe lang de originele van VanMoof is? Dit om te weten tot hoe laag je dan kan afstellen...
ik ben overigens nog wel ff aan het wachten op levering - wachttherapie dit.
Nope, reflectoren en verlichting is verplicht. Ik heb het al een paar keer eerder benoemd, maar begrijp dat het onduidelijk is dus ik een duidelijke tabel in de topicstart gemaakt.litebyte schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:10:
Wat weer een waardeloze 'review' (meer een sales presentatie) van Bright.
In veel EU landen mag een fiets niet eens zonder verlichting/reflectoren de straat op. In Nederland toch wel?
Gezien het grote aantal wielrenners dat dit ook niet heeft op de fiets.
[...]
Super, dankjewel voor het checken! Ik ga morgenochtend even kijken of ik de sensor kan 'uitlokken'. Inmiddels heeft VM gevraagd om foto's en een screenshot van de app instellingen + versie op te sturen.kaihard schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:37:
[...]
Hoi Oscar, ik heb het even gecheckt voor je. De lichtsensor zit aan de onderkant van het matrixdisplay. Ik zie de sensor niet zitten maar de lampen gaan uit wanneer ik dat deel met mijn hand bedek. De sensor zit ter hoogte van de onderste rij matrixlampjes. Bij mij werkt de automatische stand wel. Misschien dat je het nu beter kan testen. 👍
Update dan gelijk de link naar de outlet als je toch bezig bentoscarwashere schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:18:
[...]
Nope, reflectoren en verlichting is verplicht. Ik heb het al een paar keer eerder benoemd, maar begrijp dat het onduidelijk is dus ik een duidelijke tabel in de topicstart gemaakt.
Check! Ook korte info toegevoegd over verzekeringen en de juiste RAL-kleurcodes voor het herstellen van kleine krasjes op de S2.BAMMER schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:29:
[...]
Update dan gelijk de link naar de outlet als je toch bezig bent
https://www.vanmoof.com/shop/outlet_nl_nl/
Wat dacht je van slijtage gevoelige onderdelen zoals de remblokken. Zou graag de alternatieven willen weten tegenover die van vanmoof zelf. (de betere zogezegd)oscarwashere schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:50:
[...]
Hebben jullie nog andere suggesties voor informatie die we daar mooi kunnen verzamelen?
Is die RAL kleurcode ook geschikt voor een s1 in matzwart?oscarwashere schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:50:
[...]
Check! Ook korte info toegevoegd over verzekeringen en de juiste RAL-kleurcodes voor het herstellen van kleine krasjes op de S2.
Hebben jullie nog andere suggesties voor informatie die we daar mooi kunnen verzamelen?
Dan zal iemand even een voorzetje moeten geven, daar heb ik zelf (nog) geen ervaring mee. Credits worden uiteraard netjes vermeld.BAMMER schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:06:
[...]
Wat dacht je van slijtage gevoelige onderdelen zoals de remblokken. Zou graag de alternatieven willen weten tegenover die van vanmoof zelf. (de betere zogezegd)
Nee, dit zijn specifiek de kleuren die voor de S2 bekend zijn gemaakt. Mocht je het nodig hebben, neem dan even contact op met VM. Als je vervolgens hier laat weten welke kleur het was, voeg ik het toe aan de lijst.Joosie200 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:14:
[...]
Is die RAL kleurcode ook geschikt voor een s1 in matzwart?
Laat ik je uit de droom helpen: er zijn geen veilige lokaties. Overigens is het misschien contro-intuïtief, maar binnen staat iets niet persé veiliger. Bedenk dat binnen iemand op zijn dooie gemak aan een slot kan rommelen. Op straat valt het best wel op als je een paar minuten bezig bent.Ferruginous Hwk schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:08:
[...]
Behalve op plekken waar de sociale controle groot is. Op het lokale sportpark, bij een vriend in de achtertuin, thuis in je schuur zijn voorbeelden.
YesNano2009 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:54:
Zijn er hier nog andere die ook 20 juni als leverdatum hebben en nog niets hebben gehoord? Lees hier-en-daar dat sommige met deze leverdatum hun fiets al hebben...
Youtube reviewer (Jonathan Kim) kreeg maar 1 trapper in een sealed box. Hij heeft lang lopen zoeken naar die andere, maar niet gevonden. 2x een linker trapper krijgen ook al 2x tegengekomen.matox1000 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:55:
[...]
Hoe kan je het over het hoofd zien???
Hier heb ik me ooit een keer in verdiept. De S2 en S3 gebruiken dezelfde remblokken. En deze zijn compatible met: Elvedes nr. 6862: Hayes sole, MX-2, MX-3, MX-4, and GX-2 / Promax DSK810.BAMMER schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:06:
[...]
Wat dacht je van slijtage gevoelige onderdelen zoals de remblokken. Zou graag de alternatieven willen weten tegenover die van vanmoof zelf. (de betere zogezegd)
Held! Dan ga ik snel de juiste Hayes varianten opsnorren morgen en bestellen. Want volgens mij hebben de vanmoof's die metallic varianten en dat krijst nogal eens.Patvs120 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:12:
[...]
Hier heb ik me ooit een keer in verdiept. De S2 en S3 gebruiken dezelfde remblokken. En deze zijn compatible met: Elvedes nr. 6862: Hayes sole, MX-2, MX-3, MX-4, and GX-2 / Promax DSK810.
De tip van andere gebruikers is: ze vervangen voor Hayes organic remblokken.
Je zou toch verwachten dat je vóór het geld wat je voor een vm betaald je een complete fiets krijgt zonder beschadigingen enzo ..Patvs120 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:04:
[...]
Youtube reviewer (Jonathan Kim) kreeg maar 1 trapper in een sealed box. Hij heeft lang lopen zoeken naar die andere, maar niet gevonden. 2x een linker trapper krijgen ook al 2x tegengekomen.
Het hele internet direct sales business model gaat een keer kritisch besproken moeten worden. Je krijgt de fiets voor een 'koopje' omdat VanMoof productie / distributie / verkoop in handen heeft. Met het alternatief: een (goede) lokale fietsenwinkel doet eerst een grondige inspectie voordat hij aan jou je nieuwe fiets overhandigt, maar vraagt daar een fikse 'service' meerprijs voor.
Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de verkoper (VM) om met de vervoerders in gesprek te gaan over levering(schade). Voor de consument is enkel de verkoper de verantwoordelijke en hierop aanspreekbaar. Het lijkt mij dan ook dat, ondanks dat het soms fout gaat, men het wel netjes oplost met de klant.max.schollen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:02:
[...]
Je zou toch verwachten dat je vóór het geld wat je voor een vm betaald je een complete fiets krijgt zonder beschadigingen enzo ..
Blijkbaar gaat er bij het afleveren van de fietsen ook aardig wat fout omdat er al een hoop beschadigd zijn of kromme banden hebben
Zou dit betekenen dat vm ze beter moet inpakken ? De vervoerder er voorzichtiger mee om moet gaan of allebei?
Zouden wij ons kunnen indekken tegen beschadigingen door het onzorgvuldig omgaan met de doos bij de vervoerder .
Het enige wat ik kan bedenken is zodra ja een track and trace krijgt bij opmerkingen kan zetten
VOORZICHTIG AUB !!!!
Of ze er ook daadwerkelijk naar luisteren trek ik in twijfel.
Hier om de hoek zit zo'n popup store van VM, waardoor ik regelmatig koppeltjes op de S3 en X3 voorbij zie komen. Nouja, voorbij hoor komen, met kromme piepende remschijven. Lekkere reclame zomax.schollen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:02:
Blijkbaar gaat er bij het afleveren van de fietsen ook aardig wat fout omdat er al een hoop beschadigd zijn of kromme banden hebben
[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 16-06-2020 00:26 ]
dit is niet heel moeilijk, gewoon de hydraulische leiding aan de bestaande remkabel bevestigen en het geheel door het frame trekken tot het punt van de nieuwe remklauw, monteren, vervolgens ontluchten en eventueel gebruik maken van de juiste postmount adapters ivm verschil in schijfdiameters, gebruik bij voorkeur altijd gesinterde remblokken, deze piepen nauwelijks en de remkracht is aanzienlijk beter te doseren.BAMMER schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:36:
[...]
Ik had eerder al een keer gevraagd of iemand toevallig de loop van de kabels door de fiets wist, want ik kan voor een prikkie een leuke hydraulisch set krijgen die wel zou willen inzetten in plaats van de mechanische. maar ik vermoed dat de achter rem langs de batterij moet.. (een mens moet toch hobbyen hé)
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Dan vraag ik me af hoe kan een rem schijf krom raken?Gluten Parody schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:24:
[...]
Hier om de hoek zit zo'n popup store van VM, waardoor ik regelmatig koppeltjes op de S3 en X3 voorbij zie komen. Nouja, voorbij hoor komen, met kromme piepende remschijven. Lekkere reclame zo
BAMMER schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:10:
[...]
De nieuwe s3 weet ik niet, die vraag gaat je vast eerdaags beantwoord worden door degene die vandaag een fiets zonder zadel heeft gekregen(sorry, klein leedvermaak)
Yup, ik sta ook op 20 juni, nog geen bericht. Ik ga wel enorm balen als het gaat uitlopen. Ik heb ze destijds nog gebeld en toen hebben ze een "harde" garantie gegeven dat dit gehaald zou worden. Ben benieuwd.Nano2009 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:54:
Zijn er hier nog andere die ook 20 juni als leverdatum hebben en nog niets hebben gehoord? Lees hier-en-daar dat sommige met deze leverdatum hun fiets al hebben...
Thank God for the Internet
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq