Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ruben22 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Gewoon even concreet navragen bij Allianz lijkt mij het handigst.
Ik moet een log aanleveren waaruit blijkt dat de fiets op slot stond. Volgens mij kun je dat niet standaard uit de VM app halen, maar ik heb VM gebeld en zij kunnen dat wel. Ze sturen je dan een screenshot.

Lijkt mij een snelle besparing, ik betaal nu maar 44 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Daniel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Ik moet een log aanleveren waaruit blijkt dat de fiets op slot stond. Volgens mij kun je dat niet standaard uit de VM app halen, maar ik heb VM gebeld en zij kunnen dat wel. Ze sturen je dan een screenshot.

Lijkt mij een snelle besparing, ik betaal nu maar 44 euro per jaar.
Dit is mij ook verteld inderdaad. Allianz heeft mij bevestigd dat dit voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik heb ook beetje zitten vergelijken, maar Allianz komt er wel vrij goedkoop uit; niet alleen ten opzichte van Van Moof, maar ook tov (alle) andere fietsverzekeringen. En bij de consumentenbond staan ze ook gewoon hoog qua waardering (dekking etc). En het is natuurlijk een hele grote (wereldwijde) verzekeraar. Zijn er ervaringen hier met Allianz, ook bij uitkeringen in geval van diefstal of schade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:43
Dit is wel eens eerder besproken, even zoeken in het topic op Allianz en je vind het zo terug. Conclusie was dat het wel kon.

Nadeel van andere verzekeringen is dat deze 1 keer diefstal toelaat. Na diefstal moet je een nieuwe veezerking afsluiten. Voordeel is dat hij ook schade dekt.

VM zelf staat 3 keer diefstal toe (binnen de 3 jaar waarvoor je hem moet afsluiten), maar dekt niet altijd schade (verschilt per geval obv redelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Daniel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:56:
- easter egg mode (36 km/h) werkt ook op de S3 :P
eh, die heb ik nog niet kunnen vinden?? kun je me een schermafdruk sturen waar ik op moet klikken? _/-\o_

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
Kleine schrik,
Vanmorgen pakte ik mijn VM voor het ritje naar kantoor, ongeveer 8km, doe ik zo'n 15-20 minuten over.
Met een volle accu gestart (standje 3) en op plaats van bestemming was (is) er nog maar 30% over.

Of ik hoop dat lader er niet goed in zat vannacht, of er gaat iets mis met de accu...
Laten we hopen op het eerste.

Ik zie het ritje nog niet terug in de Van Moof my rides zodat ik kan zien wat de ' battery spent' was.

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben22
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
oscarwashere schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:24:
Dit is wel eens eerder besproken, even zoeken in het topic op Allianz en je vind het zo terug. Conclusie was dat het wel kon.

Nadeel van andere verzekeringen is dat deze 1 keer diefstal toelaat. Na diefstal moet je een nieuwe veezerking afsluiten. Voordeel is dat hij ook schade dekt.

VM zelf staat 3 keer diefstal toe (binnen de 3 jaar waarvoor je hem moet afsluiten), maar dekt niet altijd schade (verschilt per geval obv redelijkheid).
Echter bij de 2e of 3e diefstal heb je dacht ik wel een eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Bruzski schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:33:
[...]

aan de vorkmontage van de VM te zien zou mijn shimano schijf, adapter + klauw voor en achter dus moeten passen, waarschijnlijk wel even opnieuw ontluchten.. mwahh, we gaan het zien in sept. :/ nog zooo lang wachten.. :'(

[Afbeelding]
Ik kan de maatvoering niet vinden, maar als ik de schijven beoordeel van de foto's lijkt het op een 160mm voor en een 140mm achter, wat meer dan voldoende is voor een elektrische fiets. Ik zou zelf geen reden zien om grotere schijven te monteren. Let er wel op dat het gaat om 6-bolt schijven en dat Shimano geen 140mm 6-bolt schijven heeft, dus je moet uitwijken naar een andere fabrikant als je perse andere schijven wil.

Als je je schijven en klauwen wil vervangen voor een ander (Shimano) setje dan moet je sowieso beide remmen voorzien van nieuwe olie, want de leidingen lopen intern door het frame. Het bleeden van schijfremmen is niet zo lastig (zeker niet bij Shimano remmen) en er zijn genoeg universele goedkope setjes te krijgen (Epic Bleed Solutions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ruben22 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Echter bij de 2e of 3e diefstal heb je dacht ik wel een eigen risico.
Daar ben ik niet mee bekend, waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:16
oscarwashere schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Daar ben ik niet mee bekend, waar lees je dat?
In de pom voorwaarden. Is volgens mij 98 euro vanaf de tweede keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
DjVe schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Ik kan de maatvoering niet vinden, maar als ik de schijven beoordeel van de foto's lijkt het op een 160mm voor en een 140mm achter, wat meer dan voldoende is voor een elektrische fiets. Ik zou zelf geen reden zien om grotere schijven te monteren. Let er wel op dat het gaat om 6-bolt schijven en dat Shimano geen 140mm 6-bolt schijven heeft, dus je moet uitwijken naar een andere fabrikant als je perse andere schijven wil.

Als je je schijven en klauwen wil vervangen voor een ander (Shimano) setje dan moet je sowieso beide remmen voorzien van nieuwe olie, want de leidingen lopen intern door het frame. Het bleeden van schijfremmen is niet zo lastig (zeker niet bij Shimano remmen) en er zijn genoeg universele goedkope setjes te krijgen (Epic Bleed Solutions)
waarom zou je er andere schijven op zetten ? Ik persoonlijk zou er niet te veel aan veranderen want misschien vervalt je garantie dan wel bij VanMoof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09
moet niet gekker worden.. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OU4dDUx9wCyPOUy-nEL34sEYqiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gK0bqEvxLXs8z6HXA8b9azx.jpg?f=fotoalbum_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
oscarwashere schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:24:

Nadeel van andere verzekeringen is dat deze 1 keer diefstal toelaat. Na diefstal moet je een nieuwe veezerking afsluiten.
Denk dat je bij de doorlopende variant ze ook gewoon kan vragen om je nieuwe fiets te verzekeren.

Polisvoorwaarden Allianz 3 jaar aflopend:
8. Welke regels gelden er bij schade?
[...]
• De verzekering eindigt automatisch bij totaal verlies, diefstal of verkoop
van de fiets. Je ontvangt geen premie terug.
Polisvoorwaarden Allianz doorlopend:
8. Welke regels gelden er bij schade?
[...]
• De dekking eindigt automatisch bij totaal verlies, diefstal, verkoop van
de fiets of verhuizing naar het buitenland. De verzekering stopt als je
geen andere fiets wilt verzekeren
of wij de andere fiets niet kunnen
verzekeren. De teveel betaalde premie krijg je terug.
Laatste lijkt me een betere deal, rekening houdend met de betaalde premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Even een melding gedaan bij marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dus VanMoof weet of je je fiets op slot hebt gezet? Welke informatie hebben ze allemaal nog meer?
Dat voelt niet helemaal lekker bij mij. Niet dat ik iets te verbergen heb maar het gaat ze niets aan.

Ik denk dat ik de S3 aan me voorbij laat gaan. Ik vind de afwerking persoonlijk te slecht voor een fiets van die prijs en ik merk dat ik het connected zijn van de fiets ook niet een heel tof idee vind. Daarnaast niet veilig bij design en default. Geen reflectoren, ondersteuning die je niet tijdens het rijden kunt aanpassen zonder je telefoon te gebruiken, 'twijfelachtige' remmen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben het niet :P

Inmiddels iets meer gereden. Net 13,4 km gereden met een gemiddelde van 26,2 km/uur :D, kostte 22% batterij. Dus daar vanuitgaande zou je op US 4 ongeveer 60 km ver moeten kunnen komen.Boostknop gebruiken op een schelpenpad = wheelspin. Leip. Als je permanent het volle vermogen van de boost zou kunnen benutten kon je speed pedelecs bijhouden denk ik.

De handgrepen zijn ruk, die ga ik nog vervangen door wat anders. Op m'n Electrified S zitten dikke Brooks-grepen, misschien kan ik die nog overzetten. De schakelmomenten vergen nog wat tweaken, de ideale stand heb ik nog niet gevonden. In 80% van de gevallen verloopt het schakelen soepel maar af en toe komt er een geluid uit de transmissie dat weinig vertrouwen wekt. Ik heb niet het idee dat het van 2 naar 3 erger is dan bij de andere schakelmomenten. Met name bij het terugschakelen is het doortrappen dat je soms voelt best wel hinderlijk, want op de eoa manier lastig op te anticiperen dan bij accelereren.
Voor de rest ben ik erg tevreden. Nieuwe zadel bevalt beter dan het oude model. Remmen zijn ook al een stuk beter nu ingeremd, al nog wat lastig goed te doseren. Kwestie van wennen denk ik.

Nog ff beetje testen, maar ik ga hem wel houden denk ik. De lichte kleur bevalt me ook prima.
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:09:
Dus VanMoof weet of je je fiets op slot hebt gezet? Welke informatie hebben ze allemaal nog meer?
Dat voelt niet helemaal lekker bij mij. Niet dat ik iets te verbergen heb maar het gaat ze niets aan.
Kwestie van even de privacy policy erbij pakken. Als je de app gebruikt (zonder track rides) hebben ze de volgende data (los van info over je telefoon die vrij standaard is als je een app gebruikt:
- Speed limit setting
- Totale afstand gereden
- Batterijniveau

Als je track rides aanzet komt daar het volgende bij:
- Fiets & app status
- Snelheid
- Batterijniveau
- Afstand gereden (rit)
- Temperatuur
- Gebruik boost knop
- Alarm activatie

Geen locatiedata dus. Sowieso kunnen ze volgens mij een stuk meer gegevens uitlezen als je je fiets als gestolen opgeeft, maar dan heb je daar zelf ook belang bij. Sowieso weten wie welke fiets heeft, omdat je hem op een account moet registeren om de app te kunnen gebruiken. Als je dat niet wil moet je inderdaad wat anders kiezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Daniel op 09-06-2020 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
gjbos schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:08:
Vanmorgen pakte ik mijn VM voor het ritje naar kantoor, ongeveer 8km, doe ik zo'n 15-20 minuten over.
Met een volle accu gestart (standje 3) en op plaats van bestemming was (is) er nog maar 30% over.
Heb net even met de reset knop onderop gespeelt, en toen gaf ie ook ineens maar 66% aan, terwijl hij net daarvoor vol opgeladen was.

Sluit je hem vervolgens op de lader aan, dan laad hij niet meer op (lampje op lader groen i.p.v. rood), en geeft het display "21 Err" aan.
Denk dat hij dan wel gewoon vol is, maar in dat geval het laadniveau niet goed weet.
Na weer even gereden te hebben, laad hij in ieder geval wel weer zonder foutcode op.

Is er verder ergens een lijst met codes?

===
Dus VanMoof weet of je je fiets op slot hebt gezet?
Uit een eerdere post begrijp ik dat ze het alleen weten als de fiets vervolgens bewogen is, en het alarm afgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:22
Haha idd. Eigenlijk gewoon over de vraagprijs heen bieden om te trollen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:22:
[...]

Haha idd. Eigenlijk gewoon over de vraagprijs heen bieden om te trollen :+
Is al verwijderd door marktplaats. Heb er een melding van gemaakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
max.schollen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:52:
[...]

Waarom eigenlijk? Hij mag toch zelf weten welke prijs hij vraagt voor zijn fiets? Iemand anders is weer vrij om 1200 euro meer betalen om direct over de fiets te kunnen beschikken. De originele prijs van de fiets is ook gewoon te vinden. Of heb je bewijs dat hij de fiets niet levert en dus echt mensen oplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin421
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-06-2020
welke is beter een cowboy of een van moof

[ Voor 67% gewijzigd door kevin421 op 10-06-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-06 21:37
kevin421 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:40:
haha en dit vraag je in het VanMoof forum. _/-\o_

Tsja, en wat is beter is voor iedereen verschillend. Je zal ze beide moeten testrijden om te weten welke jij beter gaat vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:36
max.schollen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:52:
[...]

Waarom eigenlijk?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Hangt er vanaf wat je belangrijker vindt. En over welk type Cowboy en Van Moof je het hebt.

Cowboy v3
Off road / usa stand niet meer mogelijk
Riemaandrijving
Uitneembare accu
Kortere leveringstijd

VanMoof S3:
Boost knop
Kick lock
Usa stand mogelijk
Reguliere kettingkast
Accu verwerkt in frame
Langere leveringstijd

Zeg je Cowboy V2 vs Van Moof:
dunnere banden vs brede banden
off road (32km/u) vs usa modus beide aanwezig
Riem vs ketting
Uitneembare vs vaste verwerkte accu.

Overigens ga ik vanmiddag de S1 v2 in zwart wel binnen krijgen die ik woensdag had besteld. De grijze S1 v2 van woensdag twee weken geleden is lost in limbo, track en trace code is niet gewijzigd sinds de oorspronkelijke levering twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Omdat het pure oplichting is en misschien mensen er anders kunnen in trappen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
max.schollen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Omdat het pure oplichting is en misschien mensen er anders kunnen in trappen
Waarom zou je dit als oplichting beschouwen?
Als iemand heel snel een fiets wil en daar 1000€ te veel voor wil betalen, wie wordt er dan opgelicht?

Oplichting zou zijn de fiets voor 1000€ adverteren, en dan niet leveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Tommie12 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Als iemand heel snel een fiets wil en daar 1000€ te veel voor wil betalen, wie wordt er dan opgelicht?

Je bent toch hopelijk ook wel van mening dat als je de zelfde fiets voor 1000€ minder kan kopen en je hem rond de zelfde tijd hebt je eigenlijk wordt opgelicht .. als jij niet veel van de fietsen zou weten en je koopt die en komt er achter vervolgens achter dat de nieuw waarde van de fiets 1000€ minder is bij VanMoof zelf geloof mij dan voel je je echt opgelicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Hij staat ook weer online: https://www.marktplaats.n...562527125-vanmoof-s3.html

Oplichten is je een fiets verkopen, een baksteen of niks leveren en met de noorderzon vertrekken. Dit is gewoon gebruik maken van het feit dat een bepaald voorwerp populair is en dat benutten door de prijs omhoog te gooien. Doet in feite de gehele retailhandel tegenwoordig: zijn dozenschuivers geworden. Zie je ook met Ring fit van Nintendo bijv. Netjes is het niet maar het is wel legaal

Ik kreeg zojuist toch nog een melding van Dynalogic dat mijn grijze S1 v2 toch boven water is en morgen eraan komt. Mosterd na de maaltijd, de zwarte wordt vanmiddag afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
max.schollen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Je bent toch hopelijk ook wel van mening dat als je de zelfde fiets voor 1000€ minder kan kopen en je hem rond de zelfde tijd hebt je eigenlijk wordt opgelicht .. als jij niet veel van de fietsen zou weten en je koopt die en komt er achter vervolgens achter dat de nieuw waarde van de fiets 1000€ minder is bij VanMoof zelf geloof mij dan voel je je echt opgelicht ...
Nee, die conclusie deel ik niet. Ik begrijp dat je kunt balen als je uit onwetendheid 1000 euro meer hebt betaald. Maar je mag gewoon verwachten, ook van iemand die er geen verstand van heeft, dat die persoon in staat is om even op de website te kijken wat de oorspronkelijke prijs is. Dus lijkt me gewoon een bewuste keuze van iemand om dit bedrag eventueel te betalen om eerder over de fiets te beschikken. Met die vage levertijden, vertragingen en slechte communicatie kan ik me er wel iets bij voorstellen😉. Het is overigens een vraagprijs dus misschien komen ze uit op enkele 100-en euro’s meer. Niks aan de hand. Maar blijkbaar is MP het met jouw beoordeling eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
max.schollen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Als je op tweedehands kan zoeken, dan kan je ook googelen, en dan kom je na 3 seconden te weten wat een nieuwe kost, en hoe lang je daar op moet wachten.

Als ik bij de slager een kg biefstuk koop voor 25€ en bij Lidl kost die maar 15€, heeft de slager mij dan opgelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Tommie12 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Als je op tweedehands kan zoeken, dan kan je ook googelen, en dan kom je na 3 seconden te weten wat een nieuwe kost, en hoe lang je daar op moet wachten.

Als ik bij de slager een kg biefstuk koop voor 25€ en bij Lidl kost die maar 15€, heeft de slager mij dan opgelicht?
marktplaats vondt het ook een hele verdachte advertentie. Ze zullen ook daar vast hun mening over hebben.. zwz vindt ik het stom om een fiets te kopen met een levering van 3 maanden en hem al op marktplaats te zetten voor je hem hebt .
Daardoor zullen de andere mensen die hem wel graag willen iets langer er op moeten wachten
..
Het is namelijk bestelling voor bestelling DUs hoe meer bestellingen langer het duurt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10

Ik denk dat ik de S3 aan me voorbij laat gaan. Ik vind de afwerking persoonlijk te slecht voor een fiets van die prijs en ik merk dat ik het connected zijn van de fiets ook niet een heel tof idee vind. Daarnaast niet veilig bij design en default. Geen reflectoren, ondersteuning die je niet tijdens het rijden kunt aanpassen zonder je telefoon te gebruiken, 'twijfelachtige' remmen.
De reflectoren zitten los in de doos erbij (voor - wit / achter -rood/ wielen -oranje). Optional te monteren dus.
Qua afwerking niet mee eens.

Qua logging mbt VanMoof App tja, staat vast ergens in de voorwaarden / privacy policy. Dat is een persoonlijke keuze inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
max.schollen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:26:
[...]
marktplaats vondt het ook een hele verdachte advertentie. Ze zullen ook daar vast hun mening over hebben.. zwz vindt ik het stom om een fiets te kopen met een levering van 3 maanden en hem al op marktplaats te zetten voor je hem hebt .
Daardoor zullen de andere mensen die hem wel graag willen iets langer er op moeten wachten
..
Het is namelijk bestelling voor bestelling DUs hoe meer bestellingen langer het duurt ..
We leven in een vrije wereld... zo lang de verkoper transparant is over de modaliteiten zie ik niks verkeerd.
1000€ is veel, en ik zou het ook nooit doen, maar oplichting is hier een te gekke term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Tommie12 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:30:
[...]

We leven in een vrije wereld... zo lang de verkoper transparant is over de modaliteiten zie ik niks verkeerd.
1000€ is veel, en ik zou het ook nooit doen, maar oplichting is hier een te gekke term.
Echt eerlijk is het ook niet toch ?
Is het zelfde met concert kaarten die worden vaak offline gehaald als ze voor een te hoog bedrag worden verkocht ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Daarom wordt het door MP ook weggehaald. Het is speculatie obv de schaarste van het product. Dat is dus geen eerlijke prijsvorming.

Het is wat anders als je de fiets nu zou kunnen leveren, dan biedt je immers een wezenlijk voordeel voor de koper (meteen hebben ipv 2 maanden wachten), en dat voordeel mag wat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
max.schollen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Echt eerlijk is het ook niet toch ?
Is het zelfde met concert kaarten die worden vaak offline gehaald als ze voor een te hoog bedrag worden verkocht ..
Je gaat de filosofische toer op. Is handel eerlijk?

Je vergelijking met concerten gaat maar gedeeltelijk op. Als ik 2 tickets heb voor een gewild concert en ik kan niet gaan, dan verkoop ik die per opbod. De koper bepaalt de prijs. Kan zijn dat ik meer krijg, maar misschien ook minder dan wat ik betaalde. Niks oneerlijk aan.
Maar als ik 500 tickets op koop, en dan 3 keer de prijs vraag, dan vermoed ik dat je de regels met voeten treedt, en dat is niet meer eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:09

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Fiets kan je denk ik niet direct vergelijken in realtie tot de doelgroep.

Ik bezit zelf geen van beide, maar een kennis in Nederland heeft de Cowboy ebike (V2). Deze heeft (zeker als je wat langer bent) een erg sportieve zithouding en 'sportief' stuur. Is meer gericht op sportief touren, ipv een (hippe) meer relaxte stadsfiets (vanmoof)

De Cowboy V3 is duurder, maar vergeet niet dat deze een veel betere riemaandrijving heeft (Gates) dan de V2. Wel jammer dat ze dan weer niet een nieuwe grotere batterij meeleveren. De kennis van mij haalt hoogstens zo'n 50 km met zijn V2.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 12:43

UTADDICT

NERF

Achterzitje is niet zo lastig, de Yepp Maxi past daar prima. Maar iemand ervaring met een zitje voor? En dan bedoel ik niet de Yepp mini, want die gaat maar tot 15KG. Maar een zitje voor een groter kind? Kinderen van 2 en 4... Benieuwd of dat kan op de S3.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De S1 v2 is binnen. Klopt het dat de verpakkingsdoos zelf niet rept over een v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 16:22
Tommie12 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Even offtopic, snap je reactie wel maar lees net dat bol ook advertenties verwijdert van mensen die te veel vragen voor mondkapjes. Dus heel gek is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Lang zitten dubben, ja ik wil hem bestellen... maar nu bestellen = direct betalen en zag net even snel dat de levertijd op 21 september 2020 zit :( ik ga niet de volle pond betalen en dan nog eens 3 maanden wachten in de hoop dat hij ook op die datum geleverd gaat worden.

Tegen die tijd kondigen ze alweer een S4 aan!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Even offtopic, snap je reactie wel maar lees net dat bol ook advertenties verwijdert van mensen die te veel vragen voor mondkapjes. Dus heel gek is het niet
Klopt . Ik heb ooit eens ergens begrepen dat als je dingen verhandeld dat het een realistische prijs hoort te zijn .. kon het alleen effe nergens terig vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspillen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:28
Joosie200 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:58:
Hij staat ook weer online: https://www.marktplaats.n...562527125-vanmoof-s3.html

Oplichten is je een fiets verkopen, een baksteen of niks leveren en met de noorderzon vertrekken. Dit is gewoon gebruik maken van het feit dat een bepaald voorwerp populair is en dat benutten door de prijs omhoog te gooien. Doet in feite de gehele retailhandel tegenwoordig: zijn dozenschuivers geworden. Zie je ook met Ring fit van Nintendo bijv. Netjes is het niet maar het is wel legaal

Ik kreeg zojuist toch nog een melding van Dynalogic dat mijn grijze S1 v2 toch boven water is en morgen eraan komt. Mosterd na de maaltijd, de zwarte wordt vanmiddag afgeleverd.
Hij adverteert overigens ook met de onwaarheid dat hij er zelf €2.500,00 voor zou hebben betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
thijspillen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Hij adverteert overigens ook met de onwaarheid dat hij er zelf €2.500,00 voor zou hebben betaald...
Gekke is het lijkt precies de zelfde advertentie dan die van gisteren maar dan onder een andere naam .. nu heet hij opeens Kevin en gisteren een hele vage naam ..
Gisteren is het account geblokkeerd en vandaag staat het er op onder een andere naam ....

[ Voor 34% gewijzigd door max.schollen op 10-06-2020 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNcG7fXWlmzkvv_a8IRKx45_Ngo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SHKUFPvJBoXXUVsdkJKjmJn6.jpg?f=user_large

Ik mis de bijbehorende stekker van de lader en een geldige validation code voor de app. Dus kan op de huidige accu incl boost 50km halen en dan is de accu op. Eerste indruk niet heel veel anders dan de S3 die ik in Utrecht mocht testen. De remmen zullen wel het verschil maken, vier traps versnelling vs twee op deze is mij om het even eerlijk gezegd. Boost kickt net zo lekker in overigens.

Telefonisch zijn ze pas morgen weer bereikbaar. Het is een outlet model met de nodige krassen op het stuur van het afstellen toen ik hem voor het eerst uit de verpakking haalde. Voor het rest kan ik op het frame geen beschadigingen spotten. Wel jammer van het ontbrekende stekkersnoer van de chargerbrick want natuurlijk ga ik vooral lol hebben met de boost knop, dus kunnen bijladen is wel handig.

[ Voor 23% gewijzigd door Joosie200 op 10-06-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
max.schollen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Gekke is het lijkt precies de zelfde advertentie dan die van gisteren maar dan onder een andere naam .. nu heet hij opeens Kevin en gisteren een hele vage naam ..
Gisteren is het account geblokkeerd en vandaag staat het er op onder een andere naam ....
5 jaar lid, 1 slechte recentie, spreekt met de woorden “van af” >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 10-06-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 22:51
2500 klopt toch ook? 2000 voor de fiets en 500 voor POM en diefstal. Als mensen 500 willen betalen om die fiets een paar maanden eerder te hebben, so be it. Ik zou het nooit doen maar iedereen is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Net een blokje om gegaan. Ik vind het display van de S1 v2 leesbaarder dan die van de S3. Zal wel komen nu het bewolkt is en mijn testride in de volle zon was in Utrecht. Ook een fysieke normale bel is fijn. Opschakelen bij 20km/u heb je snel genoeg door. Al wil je juist in de stad misschien wel liever in een zwaardere versnelling zitten <20km/u. Want rond de 18/19km/u voelt de eerste versnelling te licht aan. Ik heb het blokje om getest op ondersteuning 0, maar dan merk je het gewicht wel van de fiets zelf.

Nu maar zien hoe snel VM mij het ontbrekende deel van de charger brick kan sturen. Ik heb zaterdag een 32,5km heen en terug tocht gepland dus 65km in totaal. Zou ik anders de bus voor pakken maar nu met corona laat ik het OV voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 17-05 18:40
Joosie200 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:01:
[Afbeelding]

Ik mis de bijbehorende stekker van de lader en een geldige validation code voor de app. Dus kan op de huidige accu incl boost 50km halen en dan is de accu op. Eerste indruk niet heel veel anders dan de S3 die ik in Utrecht mocht testen. De remmen zullen wel het verschil maken, vier traps versnelling vs twee op deze is mij om het even eerlijk gezegd. Boost kickt net zo lekker in overigens.

Telefonisch zijn ze pas morgen weer bereikbaar. Het is een outlet model met de nodige krassen op het stuur van het afstellen toen ik hem voor het eerst uit de verpakking haalde. Voor het rest kan ik op het frame geen beschadigingen spotten. Wel jammer van het ontbrekende stekkersnoer van de chargerbrick want natuurlijk ga ik vooral lol hebben met de boost knop, dus kunnen bijladen is wel handig.
Validatiecode deed het bij mijn S V2 ook niet, na even bellen stond die meteen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
thijspillen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Dat klopt wel (€2488) omdat hij er POM en maintenance bij gekocht heeft. Maar genoeg woorden vuil gemaakt aan deze advertentie denk ik nu :7
Edit: zie dat dit al eerder gemeld is. Sorry.

[ Voor 6% gewijzigd door sijbren op 10-06-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
DjVe schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:06:
[...]

voor komt 180mm en achter 160mm, hieronder mijn knijpers ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mdzy1bx10Rbwq3pPpHMybLRtIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yNeiy1Y25hhVgauHX1u48O0o.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Validatiecode deed het bij mijn S V2 ook niet, na even bellen stond die meteen in de app.
Ik belde na 18u30 dus kreeg in hip Engels te horen dat ze gesloten waren. Validatiecode regel ik morgen wel, ben eerder benieuwd hoe snel ik mijn exemplaar kan opladen. Want er lag geen 3 pin kabel in de doos of toolbox. Zeg maar met micky mouse vorm, geen idee hoe het type heet.

Een ander punt: enig idee van welke makelij het meegeleverde hangslot is? Ik probeer op de site van Art te achterhalen of de door VM meegeleverde hangslot Art gecertificeerd is. Handig voor de Allianz verzekering die ik wil afsluiten. Want op deze outletbike kon ik geen POM toevoegen bij uitchecken.

[ Voor 23% gewijzigd door Joosie200 op 10-06-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Joosie200 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Ik belde na 18u30 dus kreeg in hip Engels te horen dat ze gesloten waren. Validatiecode regel ik morgen wel, ben eerder benieuwd hoe snel ik mijn exemplaar kan opladen. Want er lag geen 3 pin kabel in de doos of toolbox. Zeg maar met micky mouse vorm, geen idee hoe het type heet.

Een ander punt: enig idee van welke makelij het meegeleverde hangslot is? Ik probeer op de site van Art te achterhalen of de door VM meegeleverde hangslot Art gecertificeerd is. Handig voor de Allianz verzekering die ik wil afsluiten. Want op deze outletbike kon ik geen POM toevoegen bij uitchecken.
Het Engels is niet om hip te zijn, dit nummer is voor heel Europa. Vandaar ook dat de kansen om het even zijn dat je wel of geen Nederlands sprekende medewerker aan de lijn krijgt.

Wat betreft het slot weet ik dat ze Abus verkopen als accessoires (zie website), maar of dit ook een Abus is en welke dan weet ik niet. Dat zullen ze vast wel kunnen beantwoorden als je morgen belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
oscarwashere schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Het Engels is niet om hip te zijn, dit nummer is voor heel Europa. Vandaar ook dat de kansen om het even zijn dat je wel of geen Nederlands sprekende medewerker aan de lijn krijgt.

Wat betreft het slot weet ik dat ze Abus verkopen als accessoires (zie website), maar of dit ook een Abus is en welke dan weet ik niet. Dat zullen ze vast wel kunnen beantwoorden als je morgen belt.
Oh maar die ervaring heb ik al. Trof twee keer een vriendelijke dame in Engels, een keer een nuchtere Nederlander. De S1 v2 heeft geen kicklock, maar wel in app tracking en nog de afstandbediening om het hangslot te locken.

Dus heb ik gekozen voor art: nee, digitaal: ja. Met een diefstal (vaakst meegemaakt met fietsen), schade en pechhulp onderweg een doorlopend pakket voor 4,75 pm afgesloten. 57 per jaar x 3 = 171 euro voor drie jaar. Goedkoper dan POM en bike doctors combo. Maar het blijft een grote verzekeraar en mijn ervaring met verzekeringen als je een keer zit met schade hebben ze genoeg kleine lettertjes om iets te vinden op basis waarvan ze niet uitkeren (zeg eigen risico of eigen verantwoordelijkheid bij schade want nalatig qua onderhoud oid)

Dus ik ga er vanuit hem nooit nodig te hebben maar ik heb iets te vaak mijn normale fiets gestolen gehad, dat ik het in NL best aannemelijk acht dat iemand zelfs deze S1 v2 nog te mooi vind om te laten staan. Eigen hangslot van VanMoof of niet. Verder hebben de verzekeraars geen bike hunters, bij overleg van een proces verbaal en wellicht bij VanMoof screenshot van de app dat je VM als gestolen is gemarkeerd krijg je je geld uitgekeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 10-06-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:09

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Joosie200 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:34:
Net een blokje om gegaan. Ik vind het display van de S1 v2 leesbaarder dan die van de S3. Zal wel komen nu het bewolkt is en mijn testride in de volle zon was in Utrecht. Ook een fysieke normale bel is fijn. Opschakelen bij 20km/u heb je snel genoeg door. Al wil je juist in de stad misschien wel liever in een zwaardere versnelling zitten <20km/u. Want rond de 18/19km/u voelt de eerste versnelling te licht aan. Ik heb het blokje om getest op ondersteuning 0, maar dan merk je het gewicht wel van de fiets zelf.

Nu maar zien hoe snel VM mij het ontbrekende deel van de charger brick kan sturen. Ik heb zaterdag een 32,5km heen en terug tocht gepland dus 65km in totaal. Zou ik anders de bus voor pakken maar nu met corona laat ik het OV voor wat het is.
Meen me te herinneren dat iemand aangaf dat door vanmoof nog werd aangegeven dat de aanduidingen op de uiteindelijke productie modellen feller zou zijn dan op de zogenaamde kennismakings/showmodellen

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Gebeld voor een nieuwe validatie code en oplaadsnoer van adapter brick. Met de nieuwe code de app kunnen pairen met mijn matzwarte S1 v2. Aantal km op de teller: 5km. Precies het aantal wat ik gisteren gereden had tijdens mijn blokje om.

Voor het oplaadsnoer hebben ze afgesproken dat ik de matgrijze die vandaag bezorgd wordt aanneem: de adaptersnoer daar uit haal en hem dan retourneer. Is sneller dan dat ze nu een losse order inschieten voor een snoer naar mijn adres toe.

Qua verzekering ga ik toch maar voor de ANWB, gezien die met hun altijd blijven fietsen service en eigen gps tracker een eigen vorm van bikehunters team hebben. Zelfde idee: komt ie niet terug in zoveel uur, krijg je gewoon je geld terug of een nieuwe fiets. Als ik dit topic lees komt er een Anwb mannetje langs voor de tracker zodra het kan want covid 19 en die moet een waarschuwingsticker komen plakken. Doe maar niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:53
@Joosie200 gaat ANWB een extra (lelijk) device hangen aan jouw fiets voor het opsporen? Hoe moet ik dat voor me zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
heval schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:45:
@Joosie200 gaat ANWB een extra (lelijk) device hangen aan jouw fiets voor het opsporen? Hoe moet ik dat voor me zien?
mphilipp schreef op donderdag 23 april 2020 @ 01:36:
By the way van iemand op Facebook een plaatje gekregen van de ANWB GPS tracker die ze op je fiets komen plaatsen (als Corona voorbij is) indien je de ANWB fietsverzekering neemt. Is helemaal niet zo'n groot ding. Zij gaan 48 uur lang zoeken als je bike gestolen wordt en vinden ze 'm niet, keren ze uit. 100% gedurende de eerste 5 jaar. Misschien de moeite waard om te checken. Het stickertje is alleen op papier verplicht, als je het er niet op plakt, is dat niet erg. Het is alleen een extra afschrikking voor de dieven.

[Afbeelding]
Tis in het zwart dus valt niet uit de toon met mijn fiets. En gezien ik toch zo'n tasje heb voor het hangslot, kan ie mooi daar op bevestigt worden lijkt me zo. Liever zo'n tracker: voor mij part bevestig ik hem onder het tasje, tasje er bovenop en gaan. Als een dief met mijn VM aan de haal gaat halen ze die tas er vast vanaf, maar in de tussentijd zit de tracker dan signalen uit te zenden uit zicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 11-06-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:00
litebyte schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 01:55:
[...]

Meen me te herinneren dat iemand aangaf dat door vanmoof nog werd aangegeven dat de aanduidingen op de uiteindelijke productie modellen feller zou zijn dan op de zogenaamde kennismakings/showmodellen
Dat is de standaardreactie op kritische opmerkingen bij testritten: "dit zijn preproductiemodellen, het display/de remmen/de krakende versnelling/de lakkwaliteit/de niet goed gemonteerde standaard/ de reflectie op de banden/... is allemaal opgelost als de productiemodellen worden geleverd!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
evdakker schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Dat is de standaardreactie op kritische opmerkingen bij testritten: "dit zijn preproductiemodellen, het display/de remmen/de krakende versnelling/de lakkwaliteit/de niet goed gemonteerde standaard/ de reflectie op de banden/... is allemaal opgelost als de productiemodellen worden geleverd!".
Denk dat de tijd het uit moet wijzen .. ik zie vaak leveringen voor bij komen met de s3 .. veel mensen met klachten maar toch zie je dat het beetje bij beetje minder wordt.. dus laten we het vertrouwen er in houden .. ben erg benieuwd naar de mijne .. alleen nog even wachten tot 31 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Joosie200 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:46:
[...]

[...]

Tis in het zwart dus valt niet uit de toon met mijn fiets. En gezien ik toch zo'n tasje heb voor het hangslot, kan ie mooi daar op bevestigt worden lijkt me zo. Liever zo'n tracker: voor mij part bevestig ik hem onder het tasje, tasje er bovenop en gaan. Als een dief met mijn VM aan de haal gaat halen ze die tas er vast vanaf, maar in de tussentijd zit de tracker dan signalen uit te zenden uit zicht.
Bij de ANWB moet ik ook een ART-nummer invullen? (ik ben ook op zoek naar een verzekering, dus zit nu ook naar Allianz en ANWB te kijken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Als je een bestelling hebt geplaatst en fiets wordt geleverd pas over enkele maanden... wanneer moet en kan je een verzekering afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Misschien een stomme vraag maar waarom vinden jullie de verzekering zo belangrijk?
Zelf zou ik een fiets van zo'n bedrag niet verzekeren maar gewoon een fatsoenlijk slot gebruiken.
Ditzelfde geldt voor mijn mobiele telefoon die los ook zo'n 1400 euro kost. Die heb ik ook niet verzekerd maar heb wel een paar tientjes uitgegeven voor een fatsoenlijk hoesje.

Ik hanteer het uitgangspunt dat ik pas zaken verzeker als dit moet of als ik in potentie de kosten van verlies niet zelf kan dragen.

Ben benieuwd naar jullie overwegingen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Bij de ANWB moet ik ook een ART-nummer invullen? (ik ben ook op zoek naar een verzekering, dus zit nu ook naar Allianz en ANWB te kijken :) )
Ik heb daar geen nummer ingevuld maar aangegeven: smart hangslot met vergrendeling in app :P

Of bij een S2/S3 zou ik zeggen: smart schopslot met vergrendeling in app.

Kon gewoon doorklikken. Zit op 4,50 euro per maand maar betaal per jaar + 9,68 poliskosten = 5,29 euro. Is een whopping 57 cent duurder dan Allianz, vooral door de poliskosten die Allianz niet en ANWB wel rekent. Maar ANWB schakelt een eigen bike hunters team in, dat doet Allianz dan weer niet als ik goed heb begrepen. Das mij het prijsverschil wel waard zelfs als ik na een jaar niet langer de 15% korting heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:45:
Misschien een stomme vraag maar waarom vinden jullie de verzekering zo belangrijk?
Zelf zou ik een fiets van zo'n bedrag niet verzekeren maar gewoon een fatsoenlijk slot gebruiken.
Ditzelfde geldt voor mijn mobiele telefoon die los ook zo'n 1400 euro kost. Die heb ik ook niet verzekerd maar heb wel een paar tientjes uitgegeven voor een fatsoenlijk hoesje.

Ik hanteer het uitgangspunt dat ik pas zaken verzeker als dit moet of als ik in potentie de kosten van verlies niet zelf kan dragen.

Omdat ik persoonlijk best wel een vervangende fiets van VanMoof zo kan betalen, maar daarbij ook de ervaring heb van de nodige fietsendiefstallen in mijn leven. (dubbel op slot met ART ringslot en Axa hangslot) En dat ik zo 2k kan neerleggen voor een S3 wil niet zeggen dat het een flinke rib uit het lijf is wat ik niet zo maar tig keer kan doen elke maand.

Een auto verzekert menigeen ook WA+, waarom dan geen dure ebike? Mijn huidige niet ebike van 5 tientjes vind ik het verzekeren niet waard. Mijn oneplus, Xiaomi en nu Huawei smartphones heb ik nog nooit verzekerd gehad. Raak ik die kwijt door diefstal, heb ik morgen zo een nieuwe gekocht. Maar een ebike is toch een ander bedrag. Plus ik vind pechhulp voor onderweg wel fijn als iemand die niks van kennis, tijd of zin heb om zelf te gaan sleutelen.

Dus ik kijk qua verzekeringen naar het verschil tussen premie en mogelijke impact van het te lopen risico. Overlijden heb ik niet verzekerd: nabestaanden plunderen mijn erfenis maar. Rechtsbijstandverzekering? Ik ga voor kantonzaken/bestuurszaken zelf aan de slag en voor strafzaken heb je verplichte rechtsbijstand via piketadvocaat. Arbeidsongeschiktheid ed niet nodig want ben werknemer. Zorg? Enkel basis maar wel wettelijk ER want chronisch ziek dus ik jas dat ER er zo doorheen en loont max ER niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Joosie200 op 11-06-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
Waarom verzekering? Nou mijn auto kost minder dan deze fiets en is ook verzekerd. 2k is veel geld. Wellicht kunnen sommige zich dat niet voorstellen die deze fiets kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
heval schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:54:
Waarom verzekering? Nou mijn auto kost minder dan deze fiets en is ook verzekerd. 2k is veel geld. Wellicht kunnen sommige zich dat niet voorstellen die deze fiets kopen.
Niet iedereen schud zomaar 2000€ uit zijn zak als hij gestolen wordt! Denk dat dat de voornaamste reden is om een verzekering te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Dat fatsoenlijk slot is ook nog wel een dingetje.
Viel me op dat ik een extra slot in de praktijk niet zo fijn vind werken in combinatie met kickslot/alarm.

Trillingssensor is best gevoelig. Zit ik aan mijn fiets om eerst het extra slot los te maken, dan gaat de fiets geluid maken.
Wil je dat eerst uitzetten dan moet eerst kickslot eraf. Daarvoor moet je knop indrukken, en binnen 5 seconden je achterwiel bewegen, anders gaat het er weer op...
Moet dat wel kunnen met extra slot.
Tja, hoewel je over een verlies van 2k wel heen komt, moeten veel mensen daar toch best lang voor werken.
En dan geeft een verzekering van 5 tientjes per jaar toch wat gemoedsrust.

===
Joosie200 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:46:
Ik heb daar geen nummer ingevuld maar aangegeven: smart hangslot met vergrendeling in app :P

Of bij een S2/S3 zou ik zeggen: smart schopslot met vergrendeling in app.

Kon gewoon doorklikken.
Bedenk wel dat verzekeraars de opgegeven gegevens vaak pas controleren op het moment dat je een claim doet.
Ze zijn niet verplicht dit bij afsluiten al te doen.

Dus zou heel goed navragen of je bij gebruik van een digitaal niet-ART slot wel dekking hebt.
Allianz heeft aangegeven het kickslot te accepteren, maar of de ANWB dat ook doet zou ik niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
heval schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:44:
Als je een bestelling hebt geplaatst en fiets wordt geleverd pas over enkele maanden... wanneer moet en kan je een verzekering afsluiten?
Zodra je hem hebt (of later). Bij Allianz (die 3 jaar in1x aftikken) gaat het in zodra de betaling gedaan is. Ik kreeg na de ideal betaling gelijk het verzekeringsbewijs in de mail.

Allianz heeft idd geen bike hunters team, maar dat boeit niet want ze vergoeden gewoon de fiets en daarnaast ook incl. schadeverzekering bij ongelukken etc. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Giant87 op 11-06-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
maxnl schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:32:
Bedenk wel dat verzekeraars de opgegeven gegevens vaak pas controleren op het moment dat je een claim doet.
Ze zijn niet verplicht dit bij afsluiten al te doen.

Dus zou heel goed navragen of je bij gebruik van een digitaal niet-ART slot wel dekking hebt.
Allianz heeft aangegeven het kickslot te accepteren, maar of de ANWB dat ook doet zou ik niet vanuit gaan.
Goed punt, dus ik heb ANWB een mail verzonden. Ik zit nog in mijn twee weken bedenktijd dus ik wacht hun reactie af. En komt nog bij: de S1 heeft geen schopslot maar een eigen 'smart' hangslot.

Ook vroeg ik mij af: zou je de blokkerende pin/anti theft onderdeel van de S2 op een S1 kunnen monteren? Niet dat je dat onderdeel zo snel zelf zou kunnen kopen/importeren, maar het lijkt mij een leuk DIY projectje als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
heval schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:44:
Las in de Allianz voorwaarden dat als je binnen 6 maanden na aankoop de verzekering afsluit, hij gewoon voor de aankoopprijs verzekerd kan worden, zonder dat er eerst getaxeert hoeft te worden omdat de fiets niet meer "nieuw" is.

(Wacht zelf nog even tot de vanmoof bedenktermijn voorbij is, en parkeer de fiets voorlopig alleen binnen).

[ Voor 10% gewijzigd door maxnl op 11-06-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin421
weet iemand wat de van moof easter egg is en hoe doe je dat kan het zelf niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 16:39

Tsja wat is een fatsoenlijk slot? Met een slijptol op accu krijg je elk slot heel snel open. De vergelijking met een telefoon snap ik niet zo goed? Neem aan dat je je telefoon niet buiten achter laat als je boodschappen gaat doen?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 11-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
litebyte schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 01:55:
[...]

Als dat zo is wil ik niet weten hoe het bij die modellen was. Het is in felle zon nauwelijks af te lezen. Is het bewolkt zoals nu dat gaat het wel prima. Het oude display van de S is echter een stuk duidelijker.

Dat hangt natuurlijk ook af van de kosten van die verzekering. Ik betaal 44 euro per jaar. Dat houdt in dat als mijn fiets ergens in de komende 45 jaar een keer gestolen wordt, ik alsnog beter af ben door hem te verzekeren (in theorie dan....) Ik denk dat het bijna een zekerheid is dat er op die termijn ergens wel een ker een diefstal plaats gaat vinden.
Fietsendiefstal komt gewoon veel voor, bijna ongeacht wat voor slot je er aan hebt hangen. Ik vind het dan een veilig idee. Bovendien kan ik met de Allianz-verzekering volstaan met enkel het kicklock gebruiken. Voor 3,67 per maand ga ik dan niet zitten rommelen met extra sloten en alsnog bang zijn dat ie gejat wordt.
kevin421 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:33:
weet iemand wat de van moof easter egg is en hoe doe je dat kan het zelf niet vinden
Op de S2 en S3 is er een verborgen instelling in de app waarbij de speed limit wordt opgetrokken tot 36 km/uur in plaats van de normaal maximaal beschikbare 32 km/uur (US) of de maximale legale EU-snelheid van 25 km/uur. Een dergelijke hoge snelheid is natuurlijk niet bepaald zonder risico's, vandaar dat er een beetje geheimzinnig wordt gedaan over hoe je het activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin421
weet iemand hoe je de easter egg aan zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
kevin421 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:06:
weet iemand hoe je de easter egg aan zet
Ik weet het, een aardige hoop reacties reeds in dit topic maar het was al eerder gevraagd in Mei.
https://www.reddit.com/r/...2_ios_app_hidden_setting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
tuurie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:33:
[...]

Ik weet het, een aardige hoop reacties reeds in dit topic maar het was al eerder gevraagd in Mei.
https://www.reddit.com/r/...2_ios_app_hidden_setting/
Begrijp niet waarom ze het in de app inbouwen als het verboden is ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
max.schollen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:51:
[...]

Begrijp niet waarom ze het in de app inbouwen als het verboden is ..
Mijn auto mag ook niet harder dan de maximum snelheid, maar hij kan het ruimschoots ;) Sterker nog, je van moof omschakelen de US settings geeft zelfs een waarschuwing eerst. Maar als jij nou een mooi landgoed als achtertuin bezit, daar mag je doen en laten wat je zelf wil.

Je hoeft er geen gebruik van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos

De mijne ook niet verzekerd, noch mijn telefoon.
Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn ritjes van huis naar werk of naar bekenden gaan en probeer de fiets meestal binnen te zetten.
Denk niet dat ik zo snel de fiets alleen in de stad (Groningen) achterlaat. Dan zou die ook in een bewaakte stalling gaan.

En, indien verzekerd, dan nog steeds de vraag OF en hoeveel je terug krijgt.. pff verzekeringen.. :P

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb mijn VM s1 opgeladen tot 100%. Ondersteuning op 4, US stand aan. Wederom zelfde blokje om van 5.5km gedaan. Eenmaal thuis resteert er 90% en ik heb geen boost knop nodig gehad. Door trapondersteuning 4 had ik continu het gevoel te beschikken over de boostknop op zich. Alleen uit stilstand trekt de boostknop je sneller van je plek af dan een reguliere omwenteling op de trappers.

Maar goed om te weten dat 10% eraf gaat voor 5.5km. Kan ik dus rekening houden met 55km. Betekent dat ik zaterdag de laatste tien km zonder ondersteuning terug zal fietsen. Maar dan ben ik alweer terug in de stad, dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:16
Wat je eigenlijk aangeeft is dat de accu lineair verbruikt. Daar ben ik nog niet zo zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Smartbikers schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:59:
Wat je eigenlijk aangeeft is dat de accu lineair verbruikt. Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Bij Li-ion accu's is het ontladingsgedrag tussen ±95% en ±10% capaciteit aardig lineair. Het voltage daalt gedurende die periode wel iets, maar het effect daarvan is voornamelijk dat je iets minder vermogen hebt, niet dat de batterij sneller ontladen wordt. Je zal dus iets meer zelf moeten trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Joosie200 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:47:
Ik heb mijn VM s1 opgeladen tot 100%. Ondersteuning op 4, US stand aan. Wederom zelfde blokje om van 5.5km gedaan. Eenmaal thuis resteert er 90% en ik heb geen boost knop nodig gehad. Door trapondersteuning 4 had ik continu het gevoel te beschikken over de boostknop op zich. Alleen uit stilstand trekt de boostknop je sneller van je plek af dan een reguliere omwenteling op de trappers.

Maar goed om te weten dat 10% eraf gaat voor 5.5km. Kan ik dus rekening houden met 55km. Betekent dat ik zaterdag de laatste tien km zonder ondersteuning terug zal fietsen. Maar dan ben ik alweer terug in de stad, dus geen probleem.
Dit is dus mijn eerste elektrische fiets, en ik vond trapondersteuning 4 bijna te heftig. Heb hem nu op 2 staan, waardoor die wat helpt bij het opstarten. Vraag me af hoe dat bij anderen is?

Nog verder met je verzekering trouwens? Ik wou vandaag achter de ANWB en Allianz gaan bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
Cyleo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Dit is dus mijn eerste elektrische fiets, en ik vond trapondersteuning 4 bijna te heftig. Heb hem nu op 2 staan, waardoor die wat helpt bij het opstarten. Vraag me af hoe dat bij anderen is?

Nog verder met je verzekering trouwens? Ik wou vandaag achter de ANWB en Allianz gaan bellen :+
ik heb m de laatste tijd ook op standje 2 staan, dan heb je nog wel het gevoel dat je iets doet.
En als je haast hebt, weet je ook dat je zonder problemen stukken harder kan, en de accu gaat niet zo snel leeg !

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Cyleo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik ga maar eens experimenteren met 2 en 3, want 4 is net alsof je een gaspedaal hebt by design. Leuk als je echt geen kracht meer in de benen hebt maar te krachtig. Verzekering ben ik achteraan gegaan bij ANWB, maar ze hebben nog niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik heb hem eigenlijk altijd op standje 3 in de US stand.

Lekker 28 km/u zonder moeite en de boost functie heeft nog genoeg power om je even naar de 32-25 te trekken indien nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ik ook! Uiteindelijk laten staan op 3, US.
Gister wat gespeeld met de instellingen. Ook de schakelmomenten, ietsje later, dus bij hogere snelheden. Voorkomt het doortrappen als je net lekker vaart maakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0Tw2U4_NvWAlCQMpjmTNmyXOx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xs7UytZ1epjVNs0HtLLVRTbo.jpg?f=user_large

Accu stond nog op 65% hierna. Maar zoals gezegd in bet begin ook op standje max (-) met level4 ondersteuning en windje tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Giant87 op 12-06-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik heb geen VanMoof maar ik lees een beetje mee. Mijn fiets gaat zo’n 25/27, maar in de stad is dat af en toe best link, mensen schatten mijn snelheid vaak verkeerd in. Gelukkig zijn de remmen uitstekend.
Jullie gaan nog een stuk harder, is dit geen probleem voor jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Giant87 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:46:
Ik ook! Uiteindelijk laten staan op 3, US.
Gister wat gespeeld met de instellingen. Ook de schakelmomenten, ietsje later, dus bij hogere snelheden. Voorkomt het doortrappen als je net lekker vaart maakt.
[Afbeelding]

Accu stond nog op 65% hierna. Maar zoals gezegd in bet begin ook op standje max (-) met level4 ondersteuning en windje tegen.
Gisteren. Net niet boven de 30 gemiddeld ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8anU8EbiszZ2OoeBRUc4Z4EO-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cfkx1yVpyPOrOtjzj84AWtvG.png?f=fotoalbum_large

Ik gebruik de 4e versnelling als een soort overdrive, die je pas gebruikt als je op snelheid bent: 4e verzet komt er pas in bij 29 km/u. Snelheid maken doe ik met de boost knop zodat je minder kracht zet op de ketting, dan gaat het schakelen ook soepel.
jodeltje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:31:
Ik heb geen VanMoof maar ik lees een beetje mee. Mijn fiets gaat zo’n 25/27, maar in de stad is dat af en toe best link, mensen schatten mijn snelheid vaak verkeerd in. Gelukkig zijn de remmen uitstekend.
Hangt natuurlijk helemaal van de omstandigheden - en je eigen vaardigheden - af. Op een goed vrijliggend fietspad is de hogere snelheid geen probleem, maar met 30+ het Damrak afjakkeren is geen aanrader. In drukte moet je natuurlijk niet zo hard rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzMDxbIV7V4t8gBF8JIzWKBXh8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kI3fF3AKWIKTye2YBIw5Xj6J.jpg?f=user_large

Average van 21km/u omdat ik na een stukje buitengebied met de weg voor mezelf daar 32km/u deed, maar terug in bewoonde omgeving max 25kmu en vaker rond de 18km/u indien druk kruispunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:47:
[...]

[...]

Hangt natuurlijk helemaal van de omstandigheden - en je eigen vaardigheden - af. Op een goed vrijliggend fietspad is de hogere snelheid geen probleem, maar met 30+ het Damrak afjakkeren is geen aanrader. In drukte moet je natuurlijk niet zo hard rijden.
Ja ik heb hem net, en je vliegt echt naar de 27, voelt zo lekker :9. De ondersteuning wat omlaag zetten in de stad is eigenlijk wel verstandig ja, ga ik uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 20:28

eisbaer

Zie signature

Joosie200 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:47:
Average van 21km/u omdat ik na een stukje buitengebied met de weg voor mezelf daar 32km/u deed, maar terug in bewoonde omgeving max 25kmu en vaker rond de 18km/u indien druk kruispunt.
Hoe kom je tot 18 km/u? Stoppen met trappen of schakel je de ondersteuning via je telefoon terug.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
eisbaer schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:25:
[...]
Hoe kom je tot 18 km/u? Stoppen met trappen of schakel je de ondersteuning via je telefoon terug.
Stoppen met trappen en laten uitrollen ;) Dan kan ik gewoon uitrollen tot een wat normalere snelheid tussen mijzelf en reguliere fietsers, wandelaars of auto's die oversteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Zeker, op drukke stukken moet je echt anders om je heen kijken dan je misschien gewend was op de fiets. Je kijkt niet alleen meer of er iemand aankomt, maar ook of diegene jou wel heeft gezien. Ook probeer je meer dan ooit te voorspellen wat anderen gaan doen, vooral bij fietsers. Het is echt wel even goed opletten, als je niet te veel snelheid wil verliezen op drukke stukken, je kan je snelheid dan ook vaak beter juist wel even aanpassen en dan is die boost knop om weer op gang te komen erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Alleen waar het kan, hier zijn heel veel hele rustige afgezonderde fietspaden. Ook bijna geen kruispunten. Als er mensen aankomen hou ik zeker in tot 20 ofzo.
Daniel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:47:
[...]

Gisteren. Net niet boven de 30 gemiddeld ;)
[Afbeelding]

Ik gebruik de 4e versnelling als een soort overdrive, die je pas gebruikt als je op snelheid bent: 4e verzet komt er pas in bij 29 km/u. Snelheid maken doe ik met de boost knop zodat je minder kracht zet op de ketting, dan gaat het schakelen ook soepel.
Ja precies zo doe ik het ook, alleen naar de 4e dan iets eerder (25), maar daar ga ik nog mee spelen.

Ik heb trouwens wel wat geks. Ik heb de app op twee iPhones staan (1 account), maar nu is de app wel de locatie kwijt van mijn fiets (geeft aan Oosterpark haha).
Ook na het stuk fietsen gister is het niet bijgewerkt, terwijl de rit wel helemaal opgeslagen is.

Op de andere iPhone staat het nog wel goed maar kan hij de ritten weer niet laden. Lijkt toch een soort sync issue, wellicht dat het weer werkt als ik op deze iphone ook weer verbinding maak met de fiets.
Had wat zitten prutsen op twee telefoons ivm het update issue (app blijft zeggen dat er een firmware update is naar 1.1.15)

[ Voor 54% gewijzigd door Giant87 op 12-06-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 10:33
Benieuwd wat jullie van de zithouding op de VM vinden. Is het standje mountainbike waardoor je gevoelsmatig op je handpalmen leunt als je het stuur vasthoudt en je ellebogen min of meer op slot zet? Of is het veel rechterop en relaxter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Justin schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:08:
Benieuwd wat jullie van de zithouding op de VM vinden. Is het standje mountainbike waardoor je gevoelsmatig op je handpalmen leunt als je het stuur vasthoudt en je ellebogen min of meer op slot zet? Of is het veel rechterop en relaxter?
Kan allebei, op mijn mountainbike zat ik meer voorover. Dit is een beetje er tussen in, afhankelijk van hoe hoog/laag je je stuur vs zadel zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 10:33
Giant87 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Kan allebei, op mijn mountainbike zat ik meer voorover. Dit is een beetje er tussen in, afhankelijk van hoe hoog/laag je je stuur vs zadel zet.
Thanks,

Heb toch besloten om 2x 5 kwartier te rijden voor een proefrit.

Heb de Watt Brooklyn gisteren binnen gekregen en gisteravond (helaas) weer retour aangemeld. Wil toch de VM proberen om ‘m of af te kunnen schrijven of te overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
De laatste app update heeft mijn firmware issue gefixed (app bleef melden dat er een uodate voor de fiets was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik sta nog steeds op 3 juli, vanaf moment van aankoop. Ik hoopte nog een beetje dat hij wellicht wat eerder zou komen, dat waren een beetje de geruchten in het begin. Wellicht vanwege het niet gebruik maken van de voor reserveringen en zo. Maar ik hoor er eigenlijk niets meer over, en ik heb ook maar heel weinig (of niet ?) gelezen dat iemand hem eerder heeft ontvangen. Toch ? Dan wachten we nog 3 weekjes maar !
Pagina: 1 ... 21 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.