Ik ben het niet
Inmiddels iets meer gereden. Net 13,4 km gereden met een gemiddelde van 26,2 km/uur

, kostte 22% batterij. Dus daar vanuitgaande zou je op US 4 ongeveer 60 km ver moeten kunnen komen.Boostknop gebruiken op een schelpenpad = wheelspin. Leip. Als je permanent het volle vermogen van de boost zou kunnen benutten kon je speed pedelecs bijhouden denk ik.
De handgrepen zijn ruk, die ga ik nog vervangen door wat anders. Op m'n Electrified S zitten dikke Brooks-grepen, misschien kan ik die nog overzetten. De schakelmomenten vergen nog wat tweaken, de ideale stand heb ik nog niet gevonden. In 80% van de gevallen verloopt het schakelen soepel maar af en toe komt er een geluid uit de transmissie dat weinig vertrouwen wekt. Ik heb niet het idee dat het van 2 naar 3 erger is dan bij de andere schakelmomenten. Met name bij het terugschakelen is het doortrappen dat je soms voelt best wel hinderlijk, want op de eoa manier lastig op te anticiperen dan bij accelereren.
Voor de rest ben ik erg tevreden. Nieuwe zadel bevalt beter dan het oude model. Remmen zijn ook al een stuk beter nu ingeremd, al nog wat lastig goed te doseren. Kwestie van wennen denk ik.
Nog ff beetje testen, maar ik ga hem wel houden denk ik. De lichte kleur bevalt me ook prima.
Kwestie van even de privacy policy erbij pakken. Als je de app gebruikt (zonder track rides) hebben ze de volgende data (los van info over je telefoon die vrij standaard is als je een app gebruikt:
- Speed limit setting
- Totale afstand gereden
- Batterijniveau
Als je track rides aanzet komt daar het volgende bij:
- Fiets & app status
- Snelheid
- Batterijniveau
- Afstand gereden (rit)
- Temperatuur
- Gebruik boost knop
- Alarm activatie
Geen locatiedata dus. Sowieso kunnen ze volgens mij een stuk meer gegevens uitlezen als je je fiets als gestolen opgeeft, maar dan heb je daar zelf ook belang bij. Sowieso weten wie welke fiets heeft, omdat je hem op een account moet registeren om de app te kunnen gebruiken. Als je dat niet wil moet je inderdaad wat anders kiezen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Daniel op 09-06-2020 21:38
]