De screenshots in de ios appstore suggeren van wel. Kan het helaas (nog) niet voor je testen. Zou wel cool zijn.Ruben22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:17:
Kun je met de app voor de Apple Watch ook de stand kiezen op de S3 tijdens het rijden?
dat zou ubercool zijn!!Ruben22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:17:
Kun je met de app voor de Apple Watch ook de stand kiezen op de S3 tijdens het rijden?
ik heb inmiddels de zwarte besteld... ik zie hem wel in september verschijnen... voel me net een klein kind die op zijn cadeautje wacht.max.schollen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:02:
[...]
Ze leveren hem echt wel af in een goede staat .. denk dat het gewoon opstart problemen zijn nu
Ik zou voor de zwarte gaan is wat tijdlozer dan de blauwe
[ Voor 48% gewijzigd door Bruzski op 05-06-2020 19:08 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Zojuist mijn bagagedrager binnen en gemonteerd. Ook dit keer weer een drager die nauwelijks breder is dan het spatbord, maar hierdoor wel subtiel is en mooi past bij de fiets. De bagagedrager lijkt wel een ander scharnier te hebben daar waar de twee balkjes naar beneden aansluiten op het draagoppervlakte, waardoor dit er iets netter uit ziet. Of je er veel op zou kunnen dragen is een andere vraag, maar ik zal weer mijn Ortlieb Vario (fiets-/rugtas) met QL3 (handig montagesysteem voor makkelijk op- en afhalen van de tas) erop monteren en daarvoor voldoet hij prima.
Kunnen er ook snelbinders op?oscarwashere schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:22:
Zojuist mijn bagagedrager binnen en gemonteerd. Ook dit keer weer een drager die nauwelijks breder is dan het spatbord, maar hierdoor wel subtiel is en mooi past bij de fiets. De bagagedrager lijkt wel een ander scharnier te hebben daar waar de twee balkjes naar beneden aansluiten op het draagoppervlakte, waardoor dit er iets netter uit ziet. Of je er veel op zou kunnen dragen is een andere vraag, maar ik zal weer mijn Ortlieb Vario (fiets-/rugtas) met QL3 (handig montagesysteem voor makkelijk op- en afhalen van de tas) erop monteren en daarvoor voldoet hij prima.
ik ben van plan een mooie laadaansluiting voor mijn S3 te kopen via https://www.laadpaal24.nl...adpunt-1-voudig-20-ebw-54 voor aan de voorzijde van mijn huis en in mijn schuur, wat ik mij echter afvraag, moet deze nu altijd aan de stekker hangen of is dat juist schadelijk voor de accu.
Dat is juist schadelijk voor de accu. Zulke lithium accu's kun je beter niet verder opladen dan 90% en ook niet te ver ontladen.Bruzski schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:44:
ik ben van plan een mooie laadaansluiting voor mijn S3 te kopen via https://www.laadpaal24.nl...adpunt-1-voudig-20-ebw-54 voor aan de voorzijde van mijn huis en in mijn schuur, wat ik mij echter afvraag, moet deze nu altijd aan de stekker hangen of is dat juist schadelijk voor de accu.
Het is dus verstandig om bijvoorbeeld in de schuur een (slimme) tijdklok/ stopcontact te gebruiken zodat je bijvoorbeeld kunt instellen dat je niet langer dan 4 uur oplaad.
Inmiddels reactie. Ze kunnen er een nieuwe accu in zetten, kosteloos. Goede deal of retourneren?Cyleo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:43:
[...]
Dat is waardeloos zeg! Ben benieuwd met welk voorstel ze komen.
Zo jammer dat Van Moof geen uitneembare batterij heeft. Ik heb daardoor de Cowboy V2 (zonder begrenzing) gekozen, omdat ik in een appartementencomplex woon waar ik helaas een gedeelde fietsgarage heb. De trap/lift met de fiets gaat het helaas niet worden.Sam02012 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:38:
[...]
Je ziet aan een paar dingen dat ze VanMoof proberen na te doen. Anti-theft, spatborden en pech- service. Het is een sportieve fiets waarmee je ook mag verwachten dat je iets sneller kan dan de meeste e-bikes ( was hun concurrentievoordeel). Ze zijn niet meegaan is de prijs. Vanmoof heeft deze juist verlaagd en Cowboy verhoogd. Wanneer je de zilverachtige versie bestelt, is de accu niet in dezelfde kleur. Ze hebben zichzelf inderdaad de das omgedaan. Ben benieuwd of ze nog zoveel fietsen gaan verkopen, vanwege de off road modus en het blijft voor mij een te sportieve fiets.
De V2 gaat zodoende best gewild zijn op de tweedehandse markt, denk ik? Ik ben er nog iedere dag tevreden mee
Lijkt mij hele goede deal, een nieuwe accu kost zo 500 euro...peligro2k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:57:
[...]
Inmiddels reactie. Ze kunnen er een nieuwe accu in zetten, kosteloos. Goede deal of retourneren?
Is dat niet voor speciale fietstassen als Ortlieb enzo??
Maar het is een stomme trend van alle merken om een mini bagagedrager te maken waar je met iemand achterop kan nemen en minder functioneel is. Zelfs kinderstoeltjes hebben met 25 kilo met de grens tensken (kind weegt minder maar met bochten, bewegen ed overschrijdt je de grens al.)..
Maar het is een stomme trend van alle merken om een mini bagagedrager te maken waar je met iemand achterop kan nemen en minder functioneel is. Zelfs kinderstoeltjes hebben met 25 kilo met de grens tensken (kind weegt minder maar met bochten, bewegen ed overschrijdt je de grens al.)..
[ Voor 72% gewijzigd door bombadil op 05-06-2020 21:31 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Misschien is de fiets zo slim dat hij leert wanneer je hem meestal op doet laden en dan de laatste 30% doet druppel laden .HBO88 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:55:
[...]
Dat is juist schadelijk voor de accu. Zulke lithium accu's kun je beter niet verder opladen dan 90% en ook niet te ver ontladen.
Het is dus verstandig om bijvoorbeeld in de schuur een (slimme) tijdklok/ stopcontact te gebruiken zodat je bijvoorbeeld kunt instellen dat je niet langer dan 4 uur oplaad.
Dat doet de iPhone tegenwoordig ook .
Ik denk het niet, in gebruiksaanwijzing van de S3 staat specifiek dat je het best de laadpercentages tussen de 10 en 90% moet houden. Wanneer dit geautomatiseerd zou zijn zou hier wel speciaal melding van gemaakt zijn (geen idee waarom dit overigens niet geautomatiseerd kan worden).max.schollen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:58:
[...]
Misschien is de fiets zo slim dat hij leert wanneer je hem meestal op doet laden en dan de laatste 30% doet druppel laden .
De fietsen hebben een accu van een van de grootste accuproducenten ter wereld, LG. Je mag best aannemen dat LG zelf al de accu geprogrammeerd heeft om boven +/-90% langzamer te laden, etc.Tilburgers schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:29:
[...]
Ik denk het niet, in gebruiksaanwijzing van de S3 staat specifiek dat je het best de laadpercentages tussen de 10 en 90% moet houden. Wanneer dit geautomatiseerd zou zijn zou hier wel speciaal melding van gemaakt zijn (geen idee waarom dit overigens niet geautomatiseerd kan worden).
Wat is het verschil met een willekeurig buitenstopcontact, zoals deze?Bruzski schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:44:
Niet voor Ortlieb in ieder geval, ik heb zelf een Ortlieb fietstas en deze heeft daar geen aansluiting voor of iets dergelijks. De bagagedrager van Ortlieb zelf heeft deze uitstekende delen ook niet. De knopjes die je op onderstaande afbeelding ziet zijn anders.bombadil schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:25:
Is dat niet voor speciale fietstassen als Ortlieb enzo??

Ach, zo erg is dat niet. De laders en de batterij schakelen het laden wel uit als de batterij vol is.max.schollen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:58:
[...]
Misschien is de fiets zo slim dat hij leert wanneer je hem meestal op doet laden en dan de laatste 30% doet druppel laden .
Wij hebben hier een 10 jaar oude Giant met 240 Wh batterij. Die haalt nog altijd 50 km, en die blijft soms wel eens 2 dagen aan de lader hangen.
Als je bedenkt dat een Cowboy zo’n 70 km kan doen met een volle batterij, en een lithium batterij makkelijk 500-1000 cycli haalt. (iPhones doen het ook 3 jaar op een batterij), dan spreek je over 35-70.000 km.
Weinig kans dat de fiets dat overleeft. Een heel intensieve fietser haalt misschien 5k per jaar, maar doorsnee zal het niet snel 2000 km zijn.
Het enige wat ik wel al gemerkt heb is dat het veel slechter is om een lege batterij lange tijd in de kast te laten liggen. Die is meestal dood na een jaar of zo.
Sony A7 iv en wat recycled glas
tja, das een goeie! hmm, staat mooi naast je tesla oplaadpaaloscarwashere schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:40:
[...]
Wat is het verschil met een willekeurig buitenstopcontact, zoals deze?
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 05-06-2020 22:50 ]
Haha, ik vroeg mijzelf al af of ik iets over hoofd zag.Bruzski schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:48:
[...]
tja, das een goeie! hmm, staat mooi naast je tesla oplaadpaal
Offtopic: Tesla SuperChargers hebben wèl belangrijke verschillen met andere thuisladers of commerciële laders; ze zijn sneller, het energietarief is lager en ze herkennen jouw auto.
Ze kunnen het altijd nog toevoegen met een update lijkt mij .Tilburgers schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:29:
[...]
Ik denk het niet, in gebruiksaanwijzing van de S3 staat specifiek dat je het best de laadpercentages tussen de 10 en 90% moet houden. Wanneer dit geautomatiseerd zou zijn zou hier wel speciaal melding van gemaakt zijn (geen idee waarom dit overigens niet geautomatiseerd kan worden).
Idem.Daniel schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:07:
Jeuj ik heb shipping info. Mijn fiets wordt verstuurd met UPS zo te zien...blijkbaar zit daar dus ook weer verschil tussen.
Vrees dat ze geen zaterdag levering bij UPS besteld hebben.Hopelijk leveren ze op zaterdag
In transit
Vastgestelde aflevering
Maandag
08/06/2020
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. De nieuwe software features komen middels een update ook naar Cowboy 2, las ik, waarin die off-road modus dus verdwenen zal zijn. Lijkt me niet dat die update onderscheid zal maken tussen verschillende modellen.JDFS schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:00:
[...]
Zo jammer dat Van Moof geen uitneembare batterij heeft. Ik heb daardoor de Cowboy V2 (zonder begrenzing) gekozen, omdat ik in een appartementencomplex woon waar ik helaas een gedeelde fietsgarage heb. De trap/lift met de fiets gaat het helaas niet worden.
De V2 gaat zodoende best gewild zijn op de tweedehandse markt, denk ik? Ik ben er nog iedere dag tevreden mee
Die Cowboy ziet er goed uit maar ondanks het mooie uiterlijk, uitneembare batterij en lekkere aandrijving hebben ze toch een paar cruciale steken laten vallen (geen spatborden/standaard, uitsluitend bedienen met telefoon, niet-verstelbare stuur), waardoor het geen succes is geworden en als ze eigenwijs aan die zaken blijven vasthouden, het ook niet zal worden. Ik heb in de loop ter tijd die fiets letterlijk maar 1 keer in Amsterdam op straat gespot, tegenover honderden zo niet duizenden s2's van van Moof. Aan de prijs kan het ook niet gelegen hebben, die fiets is 'm gewoon net niet en de nieuwste editie brengt daar weinig verandering in en haalt zelfs een groot voordeel weg.
Interessant detail omdat die toch zo om zijn lage gewicht wordt geroemd, Cowboy 3 is van 16,1kg naar 16,9 gegaan, overigens zonder dat de batterij is vergroot.Tel daar spatborden en een standard bij op en hij weegt hetzelfde als de S3. Dat voordeel komt dus ook te vervallen.
Ik heb het zelfde hier (in het buitenland) De X3 in de lift (niet toegestaan van de huisbaas) of 23 trappen omhoog is een nogo. Als ik de X3 ga aanschaffen, dan doe ik dat in Nederland, dan stuur ik de fiets op en zal die gaan dienen als fiets voor op het werk, daar kan ik hem wel binnen zetten. Bovendien heb ik dan 32 km/h, hier zijn de Vanmoof fietsen gelimiteerd tot 24 km/h.JDFS schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:00:
[...]
Zo jammer dat Van Moof geen uitneembare batterij heeft. Ik heb daardoor de Cowboy V2 (zonder begrenzing) gekozen, omdat ik in een appartementencomplex woon waar ik helaas een gedeelde fietsgarage heb. De trap/lift met de fiets gaat het helaas niet worden.
De Cowboy V2 behoudt zijn 'off-road' modus (dat is bevestigd door medewerkers van de service aan een kennis van mij die een V2 model heeft)
Een nieuw model Cowboy ebike zal gezien dit update model nog niet dit jaar komen. Los daarvan er komt nog genoeg leuks uit dit jaar op ebike gebied, veel zo tussen de 1700 - 2300 Euro...allemaal vermarkt als zogenaamde slimme of high tech ebike..
.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Off-road modus blijft voor de V2 gelukkig bestaan! En eens, in mijn halfjaar heb ik slechts 2x eerder een Cowboy in Amsterdam gezien. Uiteraard veel meer Van Moof's en zo nu en dan de MATE X. Bedienen met foon ben ik ook niet altijd heel erg blij mee, het zou mooi zijn om gewoon de fiets te kunnen starten met iets anders (zoals een sleutel). Persoonlijk vind ik de VM ook mooier, vooral die nieuwe S3 babyblauw!Daan2020 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:07:
[...]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. De nieuwe software features komen middels een update ook naar Cowboy 2, las ik, waarin die off-road modus dus verdwenen zal zijn. Lijkt me niet dat die update onderscheid zal maken tussen verschillende modellen.
Die Cowboy ziet er goed uit maar ondanks het mooie uiterlijk, uitneembare batterij en lekkere aandrijving hebben ze toch een paar cruciale steken laten vallen (geen spatborden/standaard, uitsluitend bedienen met telefoon, niet-verstelbare stuur), waardoor het geen succes is geworden en als ze eigenwijs aan die zaken blijven vasthouden, het ook niet zal worden. Ik heb in de loop ter tijd die fiets letterlijk maar 1 keer in Amsterdam op straat gespot, tegenover honderden zo niet duizenden s2's van van Moof. Aan de prijs kan het ook niet gelegen hebben, die fiets is 'm gewoon net niet en de nieuwste editie brengt daar weinig verandering in en haalt zelfs een groot voordeel weg.
Interessant detail omdat die toch zo om zijn lage gewicht wordt geroemd, Cowboy 3 is van 16,1kg naar 16,9 gegaan, overigens zonder dat de batterij is vergroot.Tel daar spatborden en een standard bij op en hij weegt hetzelfde als de S3. Dat voordeel komt dus ook te vervallen.
prima hoor!Ruben22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:17:
:strip_exif()/f/image/f9iBaoDe5VIcp63iKPbzjKd7.jpg?f=fotoalbum_large)
groeten GJ
Zo ver ben ik nog niet eens:maxnl schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:50:
[...]Vrees dat ze geen zaterdag levering bij UPS besteld hebben.
Ergo er is een label geprint maar fiets is niet verstuurd. Beetje jammer gezien deze blije feedback via Twitter DM:Shipment Ready for UPS
Hi Daniel! I have just had another look and your S3 is on its way to you as we speak

Niet wachten? Tot 3 juli toch? Ach ja, Marktplaats hè... gewoon proberen en kijken of er een gek of onnozelaar is die hapt...Daan2020 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:44:
[Afbeelding]
Voor als iemand echt niet kan wachten en 450 euro extra ervoor over heeft.

De cowboy heeft zeker potentie.
Maar is technische niet zo uitgebreid als de VanMoof
De app is naar mijn idee wel uitgebreider als die van VanMoof .
Zitten zeker ook een paar functies in die bij VanMoof zeker welkom zijn zoals het navigeren.
Hoe gaat deze fiets op slot ? Ook een kick slot ? Heb de techniek er achter niet kunnen vinden op de site van cowboy
Maar is technische niet zo uitgebreid als de VanMoof
De app is naar mijn idee wel uitgebreider als die van VanMoof .
Zitten zeker ook een paar functies in die bij VanMoof zeker welkom zijn zoals het navigeren.
Hoe gaat deze fiets op slot ? Ook een kick slot ? Heb de techniek er achter niet kunnen vinden op de site van cowboy
snel verdiendDaan2020 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:44:
[Afbeelding]
Voor als iemand echt niet kan wachten en 450 euro extra ervoor over heeft.
Valt wel mee toch, je krijgt niet alles te zien in het misleidende schermafdruk. Je krijgt er ook de bagagedrager bij en hij wil minimaal 2100 euro. (Dat is iets anders dan de vraagprijs) Zeg maar nagenoeg zijn kostprijs. Ik vind het dus niet netjes zoals dit nu weer gepost wordt.... een beetje zuur, maar dat is mijn mening
Je bent gewoon een rat als dat je vraagprijs omdat hij er wel degelijk op verdiend. Zelfs met 2100 verdiend hij erop. Je bent een vent als je hem terugstuurt ipv wat kleingeld hiermee te verdienen.BAMMER schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:49:
[...]
Valt wel mee toch, je krijgt niet alles te zien in het misleidende schermafdruk. Je krijgt er ook de bagagedrager bij en hij wil minimaal 2100 euro. (Dat is iets anders dan de vraagprijs) Zeg maar nagenoeg zijn kostprijs. Ik vind het dus niet netjes zoals dit nu weer gepost wordt.... een beetje zuur, maar dat is mijn mening
Is het verschil tussen de S en de X letterlijk alleen de kleinere wielen? If so, als het net zoals met auto's werkt zijn kleinere wielen comfortabel maar alle mannen kiezen de grootste right? Of is bijv de X voor vrouwen?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik vind de x comfortabeler, omdat je meer rechtop zit en de kleinere wielen maken de fiets zeer wendbaar. Vond de S ook niet verkeerd, maar wilde destijds ook een mandje voorop hebben, vandaar de keus voor de X. De X is ook minder lang, door de kleinere wielen en compacter. Het nadeel van de X is dat de trappers de grond kunnen raken, wanneer je een bocht te scherp neemt.Oekol schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:20:
Is het verschil tussen de S en de X letterlijk alleen de kleinere wielen? If so, als het net zoals met auto's werkt zijn kleinere wielen comfortabel maar alle mannen kiezen de grootste right? Of is bijv de X voor vrouwen?
Dat truukje ken ik nog wel van vroeger, bocht naar rechts is trapper laag links. Maar klinkt goed. Wil wel graag een elektrische fiets voor tochtjes en rondom de regio Amersfoort fietsen. Ben in de oriënterende fase. Een simpele amslod elektrische fiets is ws al prima voor me, maar zeker weten doen we niet.Sam02012 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:27:
[...]
Ik vind de x comfortabeler, omdat je meer rechtop zit en de kleinere wielen maken de fiets zeer wendbaar. Vond de S ook niet verkeerd, maar wilde destijds ook een mandje voorop hebben, vandaar de keus voor de X. De X is ook minder lang, door de kleinere wielen en compacter. Het nadeel van de X is dat de trappers de grond kunnen raken, wanneer je een bocht te scherp neemt.
Edit: Google levert niks op, maar kan er een kinderzitje op?
[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 07-06-2020 10:48 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Het is lengte gebondenOekol schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:20:
X 155-200 cm
S 170-210 cm
Hier heeft iemand een kinderzitje achterop, op 12:26Oekol schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:30:
[...]
YouTube: VanMoof S3 In Depth Review
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Enige wat ik las is dat het lastig is omdat je al snel je verlichting blokkeert. Dus denk voor de vrouw een ander merk en dat ik maar eens moet gaan proeffietsen.eisbaer schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:21:
[...]
Hier heeft iemand een kinderzitje achterop, op 12:26
YouTube: VanMoof S3 In Depth Review
ik zit nog iets te twijfelen om voor een x3 te gaan. Ik/we gaan hem dan voor werk gebruiken worden - fiets zal gedeeld worden door 2 of 3 andere kleinere collega's 1.55-1.65 meter - ook moet het mogelijk zijn dat er op de voorkant een krat op past voor onze film/foto spullen. Een plat draagvlak zou ideaal zijn, maar ja die wordt dus niet verkocht.Sam02012 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:27:
[...]
Ik vind de x comfortabeler, omdat je meer rechtop zit en de kleinere wielen maken de fiets zeer wendbaar. Vond de S ook niet verkeerd, maar wilde destijds ook een mandje voorop hebben, vandaar de keus voor de X. De X is ook minder lang, door de kleinere wielen en compacter. Het nadeel van de X is dat de trappers de grond kunnen raken, wanneer je een bocht te scherp neemt.
Geen idee of iemand met een X2 dit kan toelichten?
Zal een eigen krat montage (via de soort van rail) in de kleine voordrager mogelijk zijn? Weet iemand hoeverre die kleine voordrager ongeveer uitsteekt in cm om daar deels het krat op te kunnen laten leunen?
Daarnaast: kunnen anderen ook de fiets unlocken met hun telefoon? Zit er een max. aantal gebruikers per fiets aan?
[ Voor 5% gewijzigd door litebyte op 07-06-2020 14:37 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Heb wel foto's voorbij zien komen in de VanMoof (ING) groep op Facebook, waar mensen een (denk een Yepp) kinderstoel/zit hadden gemonteerd. Het moet dus wel mogelijk zijn, misschien informeren bij VanMoof zelf?Oekol schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:30:
[...]
Dat truukje ken ik nog wel van vroeger, bocht naar rechts is trapper laag links. Maar klinkt goed. Wil wel graag een elektrische fiets voor tochtjes en rondom de regio Amersfoort fietsen. Ben in de oriënterende fase. Een simpele amslod elektrische fiets is ws al prima voor me, maar zeker weten doen we niet.
Het mandje is niet heel groot (en niet hoog genoeg) op de X2, dus denk dat het lastig gaat worden om daarin filmspullen te plaatsen (misschien wel met spanbanden). Afmetingen v/d mand staan wel op de VanMoof website dacht ik zo. Die kleine voordrager steekt niet verder uit dan het uiteinde van de koplamp. Een aktetas is wel ideaal om erop te plaatsen.litebyte schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:34:
[...]
ik zit nog iets te twijfelen om voor een x3 te gaan. Ik/we gaan hem dan voor werk gebruiken worden - fiets zal gedeeld worden door 2 of 3 andere kleinere collega's 1.55-1.65 meter - ook moet het mogelijk zijn dat er op de voorkant een krat op past voor onze film/foto spullen. Een plat draagvlak zou ideaal zijn, maar ja die wordt dus niet verkocht.
Geen idee of iemand met een X2 dit kan toelichten?
Zal een eigen krat montage (via de soort van rail) in de kleine voordrager mogelijk zijn? Weet iemand hoeverre die kleine voordrager ongeveer uitsteekt in cm om daar deels het krat op te kunnen laten leunen?
Daarnaast: kunnen anderen ook de fiets unlocken met hun telefoon? Zit er een max. aantal gebruikers per fiets aan?
Unlocken v/d fiets kunnen anderen ook doen met de app, maar een app is niet perse nodig. Je kan de fiets ook unlocken zonder app d.m.v. een eigen ingestelde code.
Ik heb deze op de S2 gehad: de bobike junior classic, https://www.fietsonline.c...12ggzwEAQYASABEgJuofD_BwESam02012 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:50:
[...]
Heb wel foto's voorbij zien komen in de VanMoof (ING) groep op Facebook, waar mensen een (denk een Yepp) kinderstoel/zit hadden gemonteerd. Het moet dus wel mogelijk zijn, misschien informeren bij VanMoof zelf?
Dank! Goed om te horen dat het met een code kan, fiets unlocken zonder telefoon (van de eigenaar) is dus mogelijk.Sam02012 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:02:
[...]
Het mandje is niet heel groot (en niet hoog genoeg) op de X2, dus denk dat het lastig gaat worden om daarin filmspullen te plaatsen (misschien wel met spanbanden). Afmetingen v/d mand staan wel op de VanMoof website dacht ik zo. Die kleine voordrager steekt niet verder uit dan het uiteinde van de koplamp. Een aktetas is wel ideaal om erop te plaatsen.
Unlocken v/d fiets kunnen anderen ook doen met de app, maar een app is niet perse nodig. Je kan de fiets ook unlocken zonder app d.m.v. een eigen ingestelde code.
Als ik het goed zie op de afbeeldingen van de x2/x3 is dat de voordrager een soort van uitsparingen (geleiding) heeft waar 2 metalen stangen kruislings in lopen? Of zijn dat een soort van rubber spanbanden?
Idd mand is veel te klein qua afmetingen, meer een gimmick. Mogelijk zijn de buizen ervan voor de kromming af te slijpen waardoor er een platte constructie ontstaat waar we een krat op kunnen monteren.
Het zijn inderdaad rubber spanbanden. Op deze video krijg je een goed idee. Vanaf 3:10 min.litebyte schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:34:
[...]
Als ik het goed zie op de afbeeldingen van de x2/x3 is dat de voordrager een soort van uitsparingen (geleiding) heeft waar 2 metalen stangen kruislings in lopen? Of zijn dat een soort van rubber spanbanden?
Waar laten jullie de VanMoof repareren of een onderhoudt beurt gegeven want ik las op een fb VanMoof groep dat veel fietsen makers ze niet willen maken omdat de onderdelen volgens hun waardeloos zijn.
Wat denken jullie hebben ze een punt of zit er een stukje jaloezie in ?
ik ga zodra mijn S3 binnen is zelf mijn ouderhoud doen en o.a. de handvaten, trappers en remmen vervangen, deze hebben namelijk last van een slepend/piepend geluid, VM kan mij echter niet vertellen of dit uberhaubt wel mogelijk is, de trappers schijnen ook niet de beste kwaliteit te zijn begreep ik.max.schollen schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:18:
Waar laten jullie de VanMoof repareren of een onderhoudt beurt gegeven want ik las op een fb VanMoof groep dat veel fietsen makers ze niet willen maken omdat de onderdelen volgens hun waardeloos zijn.

Ik zit nog steeds in dubio.
Heb een outlet S v2 gekocht in de outlet voor 850,-. Er is 2700km mee gefietst, is dus gewoon goed gebruikt. Fiets is redelijk netjes, nieuwe banden, slot-tasje is beetje verrot door regen/zon, en een aantal aanwezige krassen. Omdat de accu echt vrij slecht blijkt te zijn heeft VM (vond ik best aardig) aangeboden er een nieuwe accu in te zetten.
Ik twijfel of ik de fiets alsnog terug stuur en voor 250 euro extra een 'bijna nieuw' model koop waar maximaal 250km mee is gefietst. Hoe snel slijten de andere onderdelen van een fiets? Zaken als ketting, assen etc? Of is de accu echt het onderdeel wat het snelste slijt? Wat zouden jullie doen?
Heb een outlet S v2 gekocht in de outlet voor 850,-. Er is 2700km mee gefietst, is dus gewoon goed gebruikt. Fiets is redelijk netjes, nieuwe banden, slot-tasje is beetje verrot door regen/zon, en een aantal aanwezige krassen. Omdat de accu echt vrij slecht blijkt te zijn heeft VM (vond ik best aardig) aangeboden er een nieuwe accu in te zetten.
Ik twijfel of ik de fiets alsnog terug stuur en voor 250 euro extra een 'bijna nieuw' model koop waar maximaal 250km mee is gefietst. Hoe snel slijten de andere onderdelen van een fiets? Zaken als ketting, assen etc? Of is de accu echt het onderdeel wat het snelste slijt? Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat zij er vooral van balen dat de marge van de verkoop niet naar hen gaat. Blijkbaar is de marge op de verkoop aanzienlijk meer dan die op reparaties. Met mijn Watt fiets moest ik ook eerst een klaagverhaal aanhoren van de lokale fietsenmaker, dat de fiets niet bij hen gekocht was en geen goede kwaliteit zou zijn. Ontmoedigingsbeleid. Naar die fietsenmaker ga ik nooit meer, ook niet voor aankopen. Maar het is dus herkenbaar.max.schollen schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:18:
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Ik denk dat de marge op verkoop reuze meevalt, maar dat het vooral een concurrentie of zelfs jaloezie dingetje is (en wellicht afschuw van "slechte kwaliteit Chinese internet fietsen").
De prijzen van fietsen zijn duidelijk bij aanschaf, er is veel concurrentie, je kan de prijzen gemakkelijk vergelijken en verkopers kunnen zich weinig onderscheiden wat de prijs betreft. Ik neem ook aan dat A-merken verkoopprijzen afspreekt met dealers, in ruil voor een "A-merk offical dealer"-stempel, zoals we kennen van veel elektronica merken.
Bij reparaties is de prijs vooraf echter vaak niet altijd duidelijk, is de concurrentie minder (je neemt gewoon de dichtstbijzijnde) en kan je de prijzen lastig vergelijken (je sleept je kapotte fiets niet eerst overal mee naar toe voor een reparatie aanbod). Dit zorgt ervoor dat de fietsenmaker eigenlijk gewoon zijn eigen prijzen kan bepalen, mits de klant deze accepteert als redelijk. Niets te klagen dus, als je het mij vraagt.
Sterker nog, als hij dan toch jouw internet fiets repareert of onderhoud zou hij zelfs nog iets extra's kunnen rekenen "omdat het zo'n internet fiets was en het daardoor zo moeilijk was".
De prijzen van fietsen zijn duidelijk bij aanschaf, er is veel concurrentie, je kan de prijzen gemakkelijk vergelijken en verkopers kunnen zich weinig onderscheiden wat de prijs betreft. Ik neem ook aan dat A-merken verkoopprijzen afspreekt met dealers, in ruil voor een "A-merk offical dealer"-stempel, zoals we kennen van veel elektronica merken.
Bij reparaties is de prijs vooraf echter vaak niet altijd duidelijk, is de concurrentie minder (je neemt gewoon de dichtstbijzijnde) en kan je de prijzen lastig vergelijken (je sleept je kapotte fiets niet eerst overal mee naar toe voor een reparatie aanbod). Dit zorgt ervoor dat de fietsenmaker eigenlijk gewoon zijn eigen prijzen kan bepalen, mits de klant deze accepteert als redelijk. Niets te klagen dus, als je het mij vraagt.
Sterker nog, als hij dan toch jouw internet fiets repareert of onderhoud zou hij zelfs nog iets extra's kunnen rekenen "omdat het zo'n internet fiets was en het daardoor zo moeilijk was".
Sommige leveringen komen pas in de avond misschien is dat het geval bij jou .Daniel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:02:
Dat wordt geen fiets vandaag neem ik aan. Wat een knakentent is het toch.
[Afbeelding]
Laten we het hopen
Ze moeten gewoon niet zeiken. Dat is nou precies de mentaliteit waaraan die 'ondernemers' zelf ten onder gaan. Ik zie het als hun 'straf' dat ze nu min of meer buitenspel gezet worden door internet verkopen. Dat hadden ze kunnen zien aankomen, net als al die andere nepondernemers die vanaf 1999 riepen dat internetverkoop nooit wat wordt in Nederland. Lekker op hun handen gaat zitten, en nu kopen de mensen massaal bij een webshop omdat die vaak betere voorwaarden en prijzen hebben.oscarwashere schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:22:
Ik denk dat de marge op verkoop reuze meevalt, maar dat het vooral een concurrentie of zelfs jaloezie dingetje is (en wellicht afschuw van "slechte kwaliteit Chinese internet fietsen").
In plaats dat ze er nou op inspelen door zich bekend te maken met die fietsen, en dan lekker de meter aanzetten voor onderhoud. Ze weten dat je met een Van Moof toch nergens anders terecht kunt. En buiten de electronica is het echt allemaal niet zo bijzonder wat erop zit. Remmen en versnelling zijn gewoon componenten die gekocht zijn, dus een beetje fietsenmaker moet daar wat mee kunnen.
Ze kunnen natuurlijk ook zelf even contact opnemen met Van Moof om wat specifieke info te krijgen. Ik weet niet hoe zij daar mee om zullen gaan, maar het is in ieder geval een idee.
Ondernemen is vooruit kijken en blijven denken. Niet 1000 jaar willen blijven doen wat je opa ook al deed. Dat is niet ondernemen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Is die electrified s v2 eigenlijk de moeite waard voor 1100 euro of niet echt?
Ik zou vóór een s2 gaan .. net weer een stukje beterDaan2020 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:49:
Is die electrified s v2 eigenlijk de moeite waard voor 1100 euro of niet echt?
Die lijkt voor onder 1350 niet te krijgen te zijn. En alles erboven vind ik zonde omdat je dan net zo goed de s3 kan nemen. De marktplaats verkopers houden zich stug aan hun vraagprijs van 1500-1600 euro, en ze krijgen gek genoeg biedingen rond die bedragen ook.max.schollen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:10:
[...]
Ik zou vóór een s2 gaan .. net weer een stukje beter
[ Voor 18% gewijzigd door Daan2020 op 08-06-2020 13:25 ]
Vanmiddag komen mijn schuurpapier fietstrappers (en fietstas
voor wanneer het werk weer begint) binnen als het goed is. Dan maar weer een stukje fietsen nu het droog is, want ik heb er nog geen 50km mee gefietst.. 
Updaten is trouwens nog steeds niet gelukt, na firmware update herstart de s3 maar in de app hangt het proces en na afsluiten blijft er staan dat er een update is (1.1.15) en de fiets op 1.1.11 zit.
Straks nog maar eens proberen.

Updaten is trouwens nog steeds niet gelukt, na firmware update herstart de s3 maar in de app hangt het proces en na afsluiten blijft er staan dat er een update is (1.1.15) en de fiets op 1.1.11 zit.
Vaag dat het niet lukt . Misschien effe met een andere telefoon proberen .. je moet de telefoon wel ontgrendelt latenGiant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:41:
Vanmiddag komen mijn schuurpapier fietstrappers (en fietstasvoor wanneer het werk weer begint) binnen als het goed is. Dan maar weer een stukje fietsen nu het droog is, want ik heb er nog geen 50km mee gefietst..
Ik kan het automatisch ontgrendelen wel even uitzetten inderdaad. Maar voor zover ik me kon herinneren was ik er steeds op tijd bij om het scherm actief te houden. Transferring fase duurt ongeveer 2min en dan installeren 5 ofzo.max.schollen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:58:
[...]
Vaag dat het niet lukt . Misschien effe met een andere telefoon proberen .. je moet de telefoon wel ontgrendelt laten
Giant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:41:
Vanmiddag komen mijn schuurpapier fietstrappers
Heb hem wel ontvangen.Daniel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:02:
Dat wordt geen fiets vandaag neem ik aan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LxskTsnbaHb6BuseqGhO6llV.jpg?f=user_large)
Inclusief feesttoeter
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bgDUgTxxJnldY3rPaBoQVPdD.jpg?f=user_large)
Op een krasje op de zadelbuis na, verder helemaal in orde.
Van een afstandje niet te zien.
Enjoy! Ook een mooie blauwmaxnl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:37:
[...]
Heb hem wel ontvangen.
[Afbeelding]
Inclusief feesttoeter![]()
[Afbeelding]
Op een krasje op de zadelbuis na, verder helemaal in orde.
Van een afstandje niet te zien.
Dit dus. Er verscheen net een zwarte S1 v2. Die maar bestelt ipv de grijze S1 v2 die nog steeds niet door Dynalogic is afgeleverd. Als ze ooit nog opduiken dan weiger ik hem aan de deur. Wil best een Van Moof S2 maar ben gekke Henkie niet die 1600 of meer ga neerleggen voor een S2 via marktplaats.Daan2020 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Die lijkt voor onder 1350 niet te krijgen te zijn. En alles erboven vind ik zonde omdat je dan net zo goed de s3 kan nemen. De marktplaats verkopers houden zich stug aan hun vraagprijs van 1500-1600 euro, en ze krijgen gek genoeg biedingen rond die bedragen ook.
Heb zelf niks geupdate.Giant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:40:
Kon jij de fiets goed updaten?
Staat nu 1.1.15 op. Is er iets nieuwers?
Viel me verder wel op dat hij met volle accu werd geleverd.
Dus wellicht dat de fiets voor verzending nog geupdate is.
Ja, dat is inderdaad de laatste versie al, grappig! Mijn accu was voor 90% vol bij aflevering (en nu max 99%maxnl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:53:
[...]
Heb zelf niks geupdate.
Staat nu 1.1.15 op. Is er iets nieuwers?
Viel me verder wel op dat hij met volle accu werd geleverd.
Dus wellicht dat de fiets voor verzending nog geupdate is.
zit dat erbij
Zeker.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cJnCUWUQ2Ba86xR73bA0DkU9.jpg?f=user_large)
Heb de instructies ook goed nageleefd.
Dankzij die handleiding weet ik trouwens eindelijk waar die ronding aan de inbussleutel voor is (niet dat het echt goed werkt in een hoek).
[ Voor 18% gewijzigd door Giant87 op 08-06-2020 15:54 ]
heb jij ook last van piepende remmen.
Ik inmiddels ook

Waarom zou je dat doen? Gewoon goed inremmen en niet met je vingers (of andere vette zaken) aan de schijven en blokken komen. Meestal komt het piepen overigens door de samenstelling van de blokken + verontreiniging en niet door het model schijf.Bruzski schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:02:
[...]
heb jij ook last van piepende remmen.en hoe is het met de remkracht gesteld? zodra mijn S3 binnen is ga ik deze direct vervangen voor geventileerde schijven.
Remkracht is echt prima! En geen piepen, wel het gewone " schuif" geluid wat je altijd met remschijven hebt (althans, wat ik altijd heb ervaren), tenzij je ze in 1x vol in knijpt, maar dan lig je op straat.Bruzski schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:02:
[...]
heb jij ook last van piepende remmen.en hoe is het met de remkracht gesteld? zodra mijn S3 binnen is ga ik deze direct vervangen voor geventileerde schijven.
Nee
Moet aanzienlijk harder knijpen dan bij mijn normale fiets met Shimano hydraulische remmen om "goed" te remmen, maar remt dan wel goed.en hoe is het met de remkracht gesteld?
Geen zorgen, dat is een kwestie van in remmen. Even lekker veel blijven fietsen (en remmen) dus.maxnl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:38:
Moet aanzienlijk harder knijpen dan bij mijn normale fiets [...]
Trappers en fietstasje, misstaat niet vind ik (alleen als het nodig is uiteraard
).
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/sKJGEkEVy5FPeEosA91qIC8R.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Giant87 op 08-06-2020 17:03 ]
Hoe lang duurde het voordat je de toeter kon gebruiken? 😉[...]
Heb de instructies ook goed nageleefd.
Ik lees nogal wat reacties van mensen die behoorlijk wat moeite hebben om dat motor kabeltje in het frame te krijgen.
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Heb hem er ook niet heel ver ingekregen.DataCopy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:02:
Ik lees nogal wat reacties van mensen die behoorlijk wat moeite hebben om dat motor kabeltje in het frame te krijgen.
Maar goed, plastic kapje paste eroverheen, en dan vind ik het goed.
==
Weet iemand verder toevallig welke maat inbusbout er nodig is om een ringslot erop te schroeven?
Zie dat er wel schroefgaten voor aanwezig zijn, maar zitten geen boutjes in.
Ik denk dat je toch en klein foutje aan je fiets hebt. Ze zijn ze vergeten er in te draaien in de haast om jouw fiets te bezorgen waarschijnlijk.. Als je namelijk inzoomt op de blauwe variant van Giant die hierboven ook gepost werd, kun je bij de rand van zijn fietstas zien dat ze er bij hem wel in zitten. Bij mijn S2 zitten ze er ook standaard inmaxnl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:13:
[...]
Weet iemand verder toevallig welke maat inbusbout er nodig is om een ringslot erop te schroeven?
Zie dat er wel schroefgaten voor aanwezig zijn, maar zitten geen boutjes in.
Die tas past er mooi bijGiant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:59:
Trappers en fietstasje, misstaat niet vind ik (alleen als het nodig is uiteraard).
Deze bedoel je? Die zaten er inderdaad al in.BAMMER schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:44:
[...]
Ik denk dat je toch en klein foutje aan je fiets hebt. Ze zijn ze vergeten er in te draaien in de haast om jouw fiets te bezorgen waarschijnlijk.. Als je namelijk inzoomt op de blauwe variant van Giant die hierboven ook gepost werd, kun je bij de rand van zijn fietstas zien dat ze er bij hem wel in zitten. Bij mijn S2 zitten ze er ook standaard in
:strip_exif()/f/image/QxQxIPXHa4OPVrTZjhmKvEjW.jpg?f=fotoalbum_large)
Juist, die bedoelde ik! Al zou ik ze persoonlijk bij gebruik dan vervangen voor een anti diefstal variant zodat ze die er dan ook niet zomaar eruit kunnen draaien..?Giant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:54:
[...]
Deze bedoel je? Die zater er inderdaad al in.
[Afbeelding]
Bleek met mijn neus te kijken.Giant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:54:
Deze bedoel je? Die zaten er inderdaad al in.
In het accessoires doosje bleken ze toch ook te slingeren.
Hetzij bij mij metaalkleurig i.p.v. zwart.
(Wel past het Trelock RS 453 ringslot dat ik nog had liggen niet. Waarschijnlijk omdat het een model voor bredere ballonbanden is.
Afstand tussen de schroeven net iets te klein.)
[ Voor 8% gewijzigd door maxnl op 08-06-2020 18:47 ]
Mooie combinatie!!!Giant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:59:
Trappers en fietstasje, misstaat niet vind ik (alleen als het nodig is uiteraard).
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Is bij jou de binnenkant waar de schroef voor het zadel zit wel voorzien van lak?
Blijft raar dat ze geen volledig zwarte trappers meeleveren. Want op de Vanmoof website staat de S3 afgebeeld met volledig zwarte trappers.
Waarom zou je dat doen? Slot blijft dan nog steeds om de band zitten waardoor je niet kan fietsen.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ja, maar het randje is wel wat dunner qua lakRuben22 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:42:
[...]
Mooie combinatie!!!
Is bij jou de binnenkant waar de schroef voor het zadel zit wel voorzien van lak?
Blijft raar dat ze geen volledig zwarte trappers meeleveren. Want op de Vanmoof website staat de S3 afgebeeld met volledig zwarte trappers.
was het makkelijk om de fiets in elkaar te zetten ?Daniel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:40:
Geen echte schade kunnen ontdekken, ziet er allemaal netjes uit. Alleen wat lichte vegen op de voorvork, kan vuil zijn maar ook een slordigheid bij het spuiten. Nu eerst ff rijden

Ik vond het meevallen. Het lastigste is de motorkabel maar die gaat gewoon niet heel ver naar binnen. De handleiding is niet zo duidelijk op dit punt.
Bevindingen na 3 km:
- damn snel en stil
- boostknop is absurd, beetje achterover leunen = wheelspin. Auto's zijn bijna kansloos bij het verkeerslicht.
- mijn voorrem loopt iets aan, lijkt op licht kromme schijf
- easter egg mode (36 km/h) werkt ook op de S3
- schakelen van 2 naar 3 is hoorbaar/voelbaar maar ik vind het niet hinderlijk. Het wisselt gewoon enorm hoe veel kracht je zet tijdens het schakelen. Als je net stevig doortrapt is het geen heel vertrouwenwekkend proces maar rustig peddelend is het bijna niet merkbaar.
- remmen vallen tegen...maybe deels afstellen maar mijn 1st gen Electrified S remt na 4 jaar nog beduidend krachtiger
- display is met een normale hoeveelheid omgevingslicht al slecht te zien. Niet handig.
Bevindingen na 3 km:
- damn snel en stil
- boostknop is absurd, beetje achterover leunen = wheelspin. Auto's zijn bijna kansloos bij het verkeerslicht.
- easter egg mode (36 km/h) werkt ook op de S3
- schakelen van 2 naar 3 is hoorbaar/voelbaar maar ik vind het niet hinderlijk. Het wisselt gewoon enorm hoe veel kracht je zet tijdens het schakelen. Als je net stevig doortrapt is het geen heel vertrouwenwekkend proces maar rustig peddelend is het bijna niet merkbaar.
- remmen vallen tegen...maybe deels afstellen maar mijn 1st gen Electrified S remt na 4 jaar nog beduidend krachtiger
- display is met een normale hoeveelheid omgevingslicht al slecht te zien. Niet handig.
[ Voor 23% gewijzigd door Daniel op 09-06-2020 09:55 ]
zo’n fietstas is natuurlijk zeer praktisch en handig maar doet een beetje afbreuk aan zo’n gave fiets, beetje een opa/oma lookGiant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:59:
super mooi kleurtje overigens.
vandaar dat ik de schijven ga vervangen voor shimano schijven en wellicht ook de klauwen, ik heb nog een XT schijfremmen set +knijpers liggen hier, ik lees veel negatieve verhalen over slepende remmen en zompig inknijpen van de remknijpers, de remklauw heeft een postmount montage punt dus vervangen zou mogelijk moeten zijn, waarschijnlijk een postmount adapter toepassen ivm verschil in schijfdiameterDaniel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:56:Bevindingen na 3 km:
- damn snel en stil
- boostknop is absurd
- easter egg mode werkt ook op de S3
- schakelen van 2 naar 3 is hoorbaar maar ik vind het totaal niet hinderlijk
tijdens de testrit vond ik het display ook tegenvallen, misschien een fix in een update later? schakelen ging uitstekend en de boostknop is inderdaad supercool
[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 08-06-2020 21:17 ]
Rem kan je afstellen zodat hij niet meer aanloopt.Daniel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:40:
Fiets zit in elkaarwel ff geklooi (die kartonnen stand heb je niks an) maar het is in een half uurtje wel te doen.
Geen echte schade kunnen ontdekken, ziet er allemaal netjes uit. Alleen wat lichte vegen op de voorvork, kan vuil zijn maar ook een slordigheid bij het spuiten. Nu eerst ff rijden
De zwarte vegen zijn van de verpakkingt. Kan je wegpoetsen met wat schoonmaak middel.
@Bruzski eens, maar voor dagelijks woon-werkverkeer wel fijn als ik geen schouder/rugtas op hoef in de zomer.
Deze vond ik nog wel aardig erbij passen.
[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 08-06-2020 21:50 ]
Hoe stel je die remmen af? Staat niet in de handleiding en er zijn nogal wat schroevenGiant87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:46:
[...]
Rem kan je afstellen zodat hij niet meer aanloopt.
De zwarte vegen zijn van de verpakkingt. Kan je wegpoetsen met wat schoonmaak middel.
@Bruzski eens, maar voor dagelijks woon-werkverkeer wel fijn als ik geen schouder/rugtas op hoef in de zomer.
Deze vond ik nog wel aardig erbij passen.
Edit: never mind al gevonden
[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 08-06-2020 22:03 ]
Ik heb toevallig vanavond zelf gekeken naar een eventuele aanpassing van de remklauwen zelf, zoals de hydraulisch-hybride van TRP HY-RD (voor de S2), en dan kom je ook consequent ook overal het "inremmen" tegen waardoor ze beter en stiller zouden moeten worden.Daniel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:56:
Er zijn geautomatiseerde methodes met een speciaal soort rollenbankje die het in no time doet, maar vind je alleen bij de betere fietsenbouwers.
Een uitleg hoe je dit zelf doet en waarom vind je o.a. hier: https://www.cubestores.nl...ems=schijfremmen-inremmen
Misschien heb je er wat aan
Lol van Moof verwijdert dus ook comments onder hun youtube promofilmpjes die de bekrast ontvangen fietsen aan de kaak stellen. Vd week aantal gelezen die nu verdwenen zijn onder hun laatste filmpje. Die trustpilot link hadden ze ook al van hun site gehaald. Triest zeg, dat je je tot dat soort praktijken verlaagt. Zegt een heleboel over zowel het bedrijf als het product.
aan de vorkmontage van de VM te zien zou mijn shimano schijf, adapter + klauw voor en achter dus moeten passen, waarschijnlijk wel even opnieuw ontluchten.. mwahh, we gaan het zien in sept.BAMMER schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:31:
[...]
Ik heb toevallig vanavond zelf gekeken naar een eventuele aanpassing van de remklauwen zelf, zoals de hydraulisch-hybride van TRP HY-RD (voor de S2)

:strip_exif()/f/image/cs3u6Q7SpcI20MpasAc7RhtS.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet je remmen eerst inremmen, daarna remmen ze echt wel beter.Daniel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:56:
Ik vond het meevallen. Het lastigste is de motorkabel maar die gaat gewoon niet heel ver naar binnen. De handleiding is niet zo duidelijk op dit punt.
Bevindingen na 3 km:
- damn snel en stil
- boostknop is absurd, beetje achterover leunen = wheelspin
- easter egg mode werkt ook op de S3
- schakelen van 2 naar 3 is hoorbaar maar ik vind het totaal niet hinderlijk
Hoe kun je dit doen: fiets 10x naar de 32km/h en rem dan tussendoor met 1 rem tot bijna stilstand. 10x voor en 10x achter.
Voordat je daar overigens mee start zou ik je remschijven ook nog een keer ontvetten, is waarschijnlijk niet nodig, maar het kan zeker geen kwaad.
BlaBlaBla
De comments staan er weer, en VanMoof heeft nu op allemaal gereageerd.Daan2020 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:01:
Lol van Moof verwijdert dus ook comments onder hun youtube promofilmpjes die de bekrast ontvangen fietsen aan de kaak stellen. Vd week aantal gelezen die nu verdwenen zijn onder hun laatste filmpje. Die trustpilot link hadden ze ook al van hun site gehaald. Triest zeg, dat je je tot dat soort praktijken verlaagt. Zegt een heleboel over zowel het bedrijf als het product.
YouTube: Time to ride the future
Nee hoor, nog steeds een stuk of 10 kritische comments over krassen verdwenen.Patvs120 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 05:58:
[...]
De comments staan er weer, en VanMoof heeft nu op allemaal gereageerd.
YouTube: Time to ride the future
Hoe hebben de mensen zonder PoM hun S2/S3 verzekerd?
Als ik bij Allianz kijk dan verzekeren die ook fietsen met een digitaal slot en dan neem ik aan dat het kicklock daar ook onder valt. Maar dan moet je bij diefstal aantonen dat hij op slot stond. Kan dat uberhaupt met de VM app? Je kan moeilijk elke keer een screenshot gaan nemen. En van deze tekst snap ik ook vrij weinig:
Als ik bij Allianz kijk dan verzekeren die ook fietsen met een digitaal slot en dan neem ik aan dat het kicklock daar ook onder valt. Maar dan moet je bij diefstal aantonen dat hij op slot stond. Kan dat uberhaupt met de VM app? Je kan moeilijk elke keer een screenshot gaan nemen. En van deze tekst snap ik ook vrij weinig:
U heeft een digitaal slot. Bij diefstal van de fiets moet u alles in het werk stellen om de werking van het slot of de fiets uit te schakelen. Kunt u dit niet overtuigend aan ons overleggen, dan kan dit tot gevolg hebben dat wij u niet of niet volledig vergoeden.
Je kunt inderdaad goedkoper uit zijn door te kiezen voor een andere verzekering. Maar juist omdat ik 't schopslot wil gebruiken zonder me zorgen te hoeven maken of mijn verzekering moeilijk gaat doen heb ik gekozen voor POM. (Daarbij koop ik dus zeker geen extra slot om de fiets vast te zetten.Daniel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:51:
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door fezoj op 09-06-2020 10:45 . Reden: typo ]
Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!
Gewoon even concreet navragen bij Allianz lijkt mij het handigst.Daniel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:51:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Ruben22 op 09-06-2020 10:50 ]
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.